Dell Inspiron 6400 (E1505) deel 3. Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste
Acties:
  • 6.302 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 184212

:) Ik heb na lang wachten en vooral ook veel lezen besloten om een 6400 te bestellen.
De No8647 is het geworden. De T2400 met een paar aanpassingen:
Namelijk met: XP pro + backup cd / 80 GB 7200 ipv 5400 / 2048 667mhz ipv 533 / LCD met true life / 9 volt batterij. Voor de rest de configuratie aangehouden.
Het is allemaal makkelijk via de telefoon te regelen.
Normaal met kortingscode 1083 €. Nu 1213 euri's. Verwachte datum ...de 30ste :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjan bregman2
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 31-05 23:20
CLB schreef op vrijdag 18 augustus 2006 @ 10:11:
@ Arjen: Zeer zeer mooie prijs zeg. Die config wil ik ook hebben...
maar ik wil nog wel bellen voor eventueel gratis 667MHz geheugen :)
Wachten op goede acties heeft wel zin, ik heb nu veel betere specificaties dan 1 maand terug voor dezelfd prijs.
Ik heb het ook geprobeert om het 667MHz geheugen gratis te krijgen maar dat lukte niet. Het zou mij 40 euro kosten en dat vind ik te veel. Het zal in de presaties niet zoveel schelen denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 152746

tandarts schreef op zaterdag 19 augustus 2006 @ 08:59:
[...]

Tnx, deze info had ik al. (had ik moeten vermelden)
Maar ben vooral benieuwd naar ervaring van andere gebruikers met een 7200 rpm schijf.
Ik heb sinds een halve week de inspriron 6400, ook met 80 GB 7200 rpm schijf. Vandaag heb ik hem een hele tijd aangehad (ongeveer 4 uur achter elkaar, plat op de tafel) waarbij de harde schijf een heleboel data kreeg te verwerken (mp3's van externe HD naar interne HD kopiëren en wat dvd's branden). Toen kwam ik erachter dat vooral de rechterkant van het toetsenbord nogal warm was, daar waar de harde schijf zit. Ook door de tafel heen kon je de warmte voelen. Daarna probeerde ik hem af te sluiten, maar tijdens het afsluiten hoorde ik de HD even haperen en ik kreeg een blauw scherm waarop iets stond van 'Wegens een ernstige fout in windows is het systeem uitgeschakeld' en dan in het engels met allerlei codes erbij.

Ik vermoed dat de harde schijf te warm is geworden door het vele werken, maar zoiets zou toch niet mogen gebeuren?
Momenteel heb ik maar even iets onder de achterkant van de laptop geschoven zodat er nog een beetje lucht tussendoor kan en hopelijk de harde schijf niet meer zo warm wordt...

nog even iets anders:

- af en toe begint de fan aan de linkerkant (van de CPU waarschijnlijk?) even op volle toeren te draaien en even later stopt hij plotseling weer, kan hij niet op een snelheid ertussen draaien? Dit vind ik namelijk een beetje hollen en stilstaan

- Het 1680*1050 scherm is echt een aanrader. Je hebt echt zeeën van ruimte en het is zeker niet te klein omdat je bij een laptop vaak dichter op je scherm zit. Omdat veel websites rekening houden met mensen die een resolutie hebben van 800*600 kan je 2 webpagina's naast elkaar volledig bekijken (bijvoorbeeld GoT is hier een voorbeeld van)

[ Voor 19% gewijzigd door Anoniem: 152746 op 19-08-2006 21:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 185982

ik heb ook sinds een week een inspiron 6400 met T2250 en 1GB ram, seagate S-ATA ,7000 rpm
zeeeer tevreden. processor blijft altijd max 35 graden.harde schijf max 40 graden.geheugen 38 graden,GPU 36 graden.de computer zelf word ook niet warm,bijna niet waarneembaar.ik heb wel onmiddellijk een clean install gedaan,want met die hele meuk erop liep hij van geen meter.toen ik mijn computer formateerde, installeerde en in een stuk door al mijn programma's installeerde kwam mijn processor niet boven de 35 graden.nu loopt die als een trein zeer snel en zeer stabiel.als laatste heb ik ook die fan control waar jullie het over hadden,maar die heeft nog niet moeten werken.ik,in mijn geval kan geen enkel negatief punt aanhalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ja, ASTON,dat kan wel als je moederbord dit ondersteund, met het programma I8Kfan GUI V3.0.
daarmee kan je je fan mee onder controle houden.de handleiding is engelstalig,maar moet je een paar keer doorlezen,en dan zie je dat het eigenlijk een eenvoudig programma is.zoals ik reeds zei,als je moederbord het ondersteund kan je een instelling in het programma maken waarbij je bij verschillende temperaturen,ook verschillende toerentallen door je fan kan laten uitvoeren.dit heb ik bij mezelf niet gedaan omdat mijn temperatuur toch niet boven de 35 graden komt.eerlijkshalve moet ik toegeven dat ik GEEN spellen speel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiLLoW_TieN
  • Laatst online: 11-06 23:28
Damn ben nu toch echt aan het twijfelen.

Inspiron 6400
--------------------
T2400 1,83 GHz
WIN MCE
2 X 1024 MB 533 MHz
X1400 256 MB
80 GB 5400 rpm
6 cell accu
--------------------------
voor --> € 1055,35 ( met 5 % korting onder consumenten met valuecode N08647 )

Wil eigenlijk wel BT & de 9 cell accu scheelt samen dacht ik € 34,00.
En maybe memory naar 667 MHz en een carbon-fibre snap-on cover.

Heb gelukkig al een evt. koper voor mijn huidige laptop. Die is toch alweer 4 maanden oud :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tandarts
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Anoniem: 185982 schreef op zaterdag 19 augustus 2006 @ 21:48:
ik heb ook sinds een week een inspiron 6400 met T2250 en 1GB ram, seagate S-ATA ,7000 rpm
zeeeer tevreden. processor blijft altijd max 35 graden.harde schijf max 40 graden.geheugen 38 graden,GPU 36 graden.de computer zelf word ook niet warm,bijna niet waarneembaar
Ik heb dezelfde spec.
Welk merk is jou HD? en gebruik je ook I8kfanGUI om het te meten?
Mijn max:CPU 60°C, GPU 63°C, Mem 52°C, chip 62°C en HD 58...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 184212

Er word vaak geschreven over een clean install......

vraag1:
Welke toetsencombinatie (of is het alleen op delete drukken bij het opstarten) zorgt ervoor dat je in het Bios terecht komt om daar de opdracht te geven dat hij opstart vanaf de cd-rom (of doet hij dat sowieso nu er geen floppy inzit?)

Vraag 2:
Kan iemand me aanbevelen om in het Bios zaken te veranderen zodat er nog betere prestaties zijn op het gebied van harde schijf/ audio/ grafische kaart enz?????

thanks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Executor16
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
kan iemand nog even naar mijn config kijken onderaan op pagina 38 plz. eventueel suggesties ofzo? ik wil hem maandag ochtend bestellen namelijk.

edit:
ik heb 3 jaar garantie genomen (prijs vorige pagina).. als ik 1 jaar collect & return garantie neem scheelt het wel bijna 300,- Waar geven jullie eigenlijk de voorkeur aan? ik ben niet zo op de hoogte met die garanties van dell :/

[ Voor 45% gewijzigd door Executor16 op 20-08-2006 00:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiLLoW_TieN
Executor16 schreef op zaterdag 19 augustus 2006 @ 23:48:
kan iemand nog even naar mijn config kijken onderaan op pagina 38 plz. eventueel suggesties ofzo? ik wil hem maandag ochtend bestellen namelijk.
Het is nagenoeg dezelfde config als ik voor ogen heb.
Alleen jij neemt er een tas bij en langere garantie dit kost uiteindelijk wel +/- € 300,00 extra...
Zie mijn post hierboven. Maar de specs. van de laptop zijn zonder meer OK.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Executor16
  • Niet online
WiLLoW_TieN schreef op zaterdag 19 augustus 2006 @ 23:54:
[...]

Het is nagenoeg dezelfde config als ik voor ogen heb.
Alleen jij neemt er een tas bij en langere garantie dit kost uiteindelijk wel +/- € 300,00 extra...
Zie mijn post hierboven. Maar de specs. van de laptop zijn zonder meer OK.
hehe idd, ik zet het ook net in mn post hierboven, die garantie is ook wel duur opzich. Hoe is dat 1 jaar collect en return eigenlijk? brengen ze dan ook kosten voor de klant in rekening en ben je je laptop dan een paar weken kwijt zeker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ja tandarts ik gebruik dat programma om mijn fan te controleren.
het merk van mijn harde schijf is SEAGATE. om te weten welk merk en type je hebt kan je in apparaatbeheer op het + teken drukken, en dan verschijnt het typenr van je HD.dat tik je in bij google,en dan zie je vanzelf welk merk en eigenschappen je HD heeft.en ook de prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

even vermelden het+ teken van schijfstations. SORRY vergeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

henk de toetsencombinatie is F12 als je je computer opstart.je komt dan niet onmiddellijk in de BIOS, dat kun je dan selecteren met je pijltje waar je de brightnes mee instelt.
maar om je BOOT volgorde te veranderen hoef je niet meteen in de bios te duiken.
nadat je F12 ingedrukt hebt bij het opstarten kan je de BOOT volgorde al veranderen. goed kijken en niet te snel willen zijn spaart je toch een hoop tijd. om WINDOWS OPNIEUW TE INSTALLEREN hoef je maar bij google in te tikken,en je kan uit verschillende duidelijke pagina's kiezen. zo heb ik het vroeger ook moeten leren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

je harde schijf kan je in de bios op 3 manieren instellen 1-bypass (voor oudere schijven) 2-quiet (stil, maar matige prestaties. 3-performance ( hoge prestaties maar iets meer geluid) ik heb ze allemaal uitgetest,maar ik hoor geen verschil in geluid.dus staat ie nu op PERFORMANCE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiLLoW_TieN
Ik zit nogal te twijfelen tussen de Inspiron 6400 of de 9400.
Neem namelijk mijn laptop niet dagelijks mee op pad dus een 17" scherm zou kunnen.
Ik heb in ieder geval al een potentieele koper voor mijn toch al 4 maanden oude huidge laptop :X

Kreeg een mailtje van een maat en die zei is dit niet wat i.p.v de Inspiron 6400 hij bedoelde de Acer Aspire 5761 AWLMIb ( T2050, 2x 512 MB 533 MHz, 120 GB 5400 rpm, X1600 ) voor € 1023,30 incl.BTW. Vooral de X1600 vind ik interessant en dat hij standaard 1.3Mp Camera / 5in1 cardreader / DVD slot-in drive heeft is ook mooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cave_Boy
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 13:29
WiLLoW_TieN schreef op zondag 20 augustus 2006 @ 09:02:
Ik zit nogal te twijfelen tussen de Inspiron 6400 of de 9400.
Neem namelijk mijn laptop niet dagelijks mee op pad dus een 17" scherm zou kunnen.
Heb ik in ieder geval al een potentieele koper voor mijn toch al 4 maanden oude huidge laptop :X

Kreeg een mailtje van een maat en die zei is dit niet wat i.p.v de Inspiron 64000 hij bedoelde de Acer Aspire 5761 AWLMIb ( T2050, 2x 512 MB 533 MHz, 120 GB 5400 rpm, X1600 ) voor € 1023,30 incl.BTW. Vooral de X1600 vind ik interessant en dat hij standaard Bluetooth / 1.3M Camera / 5in1 cardreader heeft is ook mooi.
IK zit ook flink te denken welke nu slimmer is. Nadeel is dat er veel schermproblemen zijn bij de 9400 serie en dat is het grooste deel bij de 1440 X 900 serie (bleeding). Nu staan er ook wel posts dat je het andere scherm ook kan bestellen maar er staan ook posts die dat scherm hebben maar nogsteeds bleeding hebben. Al is dit wel minder. Als in de 6400 nu een X1600 kon was me keuze heel snel. Weet iemand toevallig nog waardebonnen? Dus geen E-codes maar waardebonnen

Weet iemand hoe duur het is als je beld met je bestelling om inplaats van 2x 1024 / 533 2x 1024 667 te bestellen. Bij de 1024 / 533 is het een actie. Doen ze dat bij die ander ook? Iets meer wil ik best betalen ervoor. De 9 cell is meen ik 10 a 11 euro dat doe ik dan ook. Kun je eigenlijk bluetooth op de 6400 meebestellen of is dit echt alleen de 9400? Die camera ag is lol maar heb zelf al een goede. Bleutooth is wel handig. Ondanks dat ik dacht van ik ga het bijnna niet gebruiken gebruik ik het meer dan ik dacht. ;)

Waar zag je die laptop staan? Kun je die ook nog iets veranderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiLLoW_TieN
Cave_Boy schreef op zondag 20 augustus 2006 @ 09:20:
[...]

IK zit ook flink te denken welke nu slimmer is. Nadeel is dat er veel schermproblemen zijn bij de 9400 serie en dat is het grooste deel bij de 1440 X 900 serie (bleeding). Nu staan er ook wel posts dat je het andere scherm ook kan bestellen maar er staan ook posts die dat scherm hebben maar nogsteeds bleeding hebben. Al is dit wel minder. Als in de 6400 nu een X1600 kon was me keuze heel snel. Weet iemand toevallig nog waardebonnen? Dus geen E-codes maar waardebonnen

Weet iemand hoe duur het is als je beld met je bestelling om inplaats van 2x 1024 / 533 2x 1024 667 te bestellen. Bij de 1024 / 533 is het een actie. Doen ze dat bij die ander ook? Iets meer wil ik best betalen ervoor. De 9 cell is meen ik 10 a 11 euro dat doe ik dan ook. Kun je eigenlijk bluetooth op de 6400 meebestellen of is dit echt alleen de 9400? Die camera ag is lol maar heb zelf al een goede. Bleutooth is wel handig. Ondanks dat ik dacht van ik ga het bijnna niet gebruiken gebruik ik het meer dan ik dacht. ;)

Waar zag je die laptop staan? Kun je die ook nog iets veranderen?
*KUCH*

Mijn 1111ste post

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 185959

Is er iemand die weet welke de waardebonncode is voor consumenten op de belgische site
?Q7S30HKQRGXVZ werkt namelijk niet op de belgische site.
Is er iemand die dit wel kan? Kun je me het waardebonnummer dan doorgeven aub?
bedankt !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neok_
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Graag je posts editten ipv telkens posts achter elkaar te maken. Klik simpelweg op het

Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/edit.gif
-knopje rechtsboven je posts ;)

[/offtopic] :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 104854

Ben ik de enige die de opties 9cell batterij en bluetooth niet meer zie staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 157155

Anoniem: 104854 schreef op maandag 21 augustus 2006 @ 00:13:
Ben ik de enige die de opties 9cell batterij en bluetooth niet meer zie staan?
Klopt, moet namelijk telefonisch... :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 157155 schreef op maandag 21 augustus 2006 @ 00:32:
[...]

Klopt, moet namelijk telefonisch... :S
Erg vreemd inderdaad, je zou namelijk denken dat ze online bestellen willen promoten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 186217

Ik ben ook op zoek naar de waardeboncode voor de Belgische site.
Als ik deze ?Q7S30HKQRGXVZ probeer lukt het mij wel om hem in te voeren maar ik zie geen verschil in de prijs...
Ook vroeg ik mij af of het goedkoper is om je laptop samen te stellen bij 'kleine ondernemingen' dan bij 'consumenten'. Kan dat geen problemen geven om te kiezen voor kleine consumenten?
Zouden er binnnenkort ook nieuwe aanbiedingen komen, want de inspiron 6400 is nu toch ook al een hele tijd uit, en als je hem in april bestelde betaalde je zelf minder dan nu, meer dan 4 maanden later.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marc68
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13:23
Anoniem: 186217 schreef op maandag 21 augustus 2006 @ 09:57:
Ik ben ook op zoek naar de waardeboncode voor de Belgische site.
Als ik deze ?Q7S30HKQRGXVZ probeer lukt het mij wel om hem in te voeren maar ik zie geen verschil in de prijs...
Ook vroeg ik mij af of het goedkoper is om je laptop samen te stellen bij 'kleine ondernemingen' dan bij 'consumenten'. Kan dat geen problemen geven om te kiezen voor kleine consumenten?
Zouden er binnnenkort ook nieuwe aanbiedingen komen, want de inspiron 6400 is nu toch ook al een hele tijd uit, en als je hem in april bestelde betaalde je zelf minder dan nu, meer dan 4 maanden later.
Ik denk dat de aanbiedingen wel wat scherper geprijsd kunnen worden, en ik wacht dan ook op dit moment af. Vind de prijs in vergelijking met enkele weken geleden ook duurder. Daarnaast snap ik wel dat dell een batterij probleem heeft maar om nu de 9 cells optie weg te laten en te volharden in het minder snelle geheugen haalt mij nu niet echt over de streep :)

maar goed woensdag weer eens kijken :)

marc68

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 120141

denk niet dat er beter actie komt dan geen verzendkosten scheelt 90 euro. Dit icm gratis van 1024 naar 2048 scheelt ook weer aardig wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RekZ
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Net mn laptop ontvangen, alleen zit er een kras van zo'n 2cm op mn beeldscherm. :(

't is niet echt een diepe kras, eerder een heel dun streepje, iemand idee om dat er uit te krijgen, of kan ik het beste Dell bellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moser
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 26-03-2022

moser

And then there was silence

RekZ schreef op maandag 21 augustus 2006 @ 12:49:
Net mn laptop ontvangen, alleen zit er een kras van zo'n 2cm op mn beeldscherm. :(

't is niet echt een diepe kras, eerder een heel dun streepje, iemand idee om dat er uit te krijgen, of kan ik het beste Dell bellen?
ik zou direct naar dell bellen.

Ik heb een soortgelijk geval gehad met een precision en toen mocht ik op de laptop blijven werken en een week later kreeg ik de nieuwe laptop en heb ik de 'defecte' meegegeven.

A busstation is where a bus stops,a trainstation is where train stops
On my desk, I have a workstation,
... No further comment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neok_
  • Niet online
Anoniem: 120141 schreef op maandag 21 augustus 2006 @ 10:31:
denk niet dat er beter actie komt dan geen verzendkosten scheelt 90 euro. Dit icm gratis van 1024 naar 2048 scheelt ook weer aardig wat.
Ik denk dat ze de standaard config gaan veranderen, ipv met nog grotere acties te komen. Maar ik vrees dat dat nog wel even duurt, wss wachten ze op de Core Duo 2 cpu's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RekZ
  • Niet online
moser schreef op maandag 21 augustus 2006 @ 12:55:
[...]

ik zou direct naar dell bellen.

Ik heb een soortgelijk geval gehad met een precision en toen mocht ik op de laptop blijven werken en een week later kreeg ik de nieuwe laptop en heb ik de 'defecte' meegegeven.
Gebeld met Dell, ze konden net als jij zegt een nieuwe laptop leveren, of een kleine financiele tegemoedkoming. Voor het laatste gekozen.

Eerste indruk van de laptop is verder heel goed, alleen wel een ontzettende hoop bagger software er op. Is een clean install echt aan te raden, of voldoet al die shit verwijderen ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NaZ-
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

NaZ-

Hoeblablahoeblabla

RekZ schreef op maandag 21 augustus 2006 @ 15:13:
[...]

Eerste indruk van de laptop is verder heel goed, alleen wel een ontzettende hoop bagger software er op. Is een clean install echt aan te raden, of voldoet al die shit verwijderen ook?
Ik kwam laatst zo'n website tegen, iets van dellcrapdeleter.com, zal het zo ff opzoeken :P

AMD Pentium 4 32+, 2056MB DDR-ROM, 60INCH HD, Logitech Muis, MS-Toeter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moser
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 26-03-2022

moser

And then there was silence

NaZ- schreef op maandag 21 augustus 2006 @ 15:18:
[...]

Ik kwam laatst zo'n website tegen, iets van dellcrapdeleter.com, zal het zo ff opzoeken :P
bedoel je deze: the Dell De-Crapifier… ?

A busstation is where a bus stops,a trainstation is where train stops
On my desk, I have a workstation,
... No further comment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RekZ
  • Niet online
Ook na die "dell de-crapifier" staat er nog wel wat crap op bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RekZ
  • Niet online
Pff, ik voel me echt kansloos. :S
Heb een verse XP install gedaan, maar krijg het maar niet voor elkaar deze dingen te installeren
Afbeeldingslocatie: http://img66.imageshack.us/img66/1903/kutzooipc7.jpg

Volgens mij heb ik alle drivers al gehad, maar toch krijg ik ze maar niet aan de praat.

[ Voor 3% gewijzigd door RekZ op 22-08-2006 00:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 120197

Wie helpt mij uit de brand, ik volg al weken dit topic en ik ben van plan een notebook te halen ipv mijn sterk verouderde desktop. Het enige wat ik zeker weet is dat het een Dell machine wordt.

Ook heb ik al twee potentiele kandidaten. Namelijk de 6400 en de 640M. Heb beide topics doorgelezen en merk dat ieder zijn voordelen heeft.

Ik gebruik de machine eigenlijk alleen maar voor programmeren (xhtml, php etc) en programma's als photoshop en Illustrator, gamen doe ik praktisch nooit dus daar hoeft geen rekening mee worden gehouden. Wat ik wel belangrijk vind is het converteren van (zelf)gemaakte films. Het systeem moet dit aankunnen evenals vlekkeloos dvd afspelen. Verder wordt de data opgeslagen op een externe HD. Grootte maakt eigenlijk niet zoveel uit maar het moet wel makkelijk vervoerbaar zijn.

Ik neig sterk naar de 640M omdat ik de grafische kaart niet nodig zal hebben, weet iemand me nog te overtuigen om voor de 6400 te gaan? Want ik moet deze week een beslissing maken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Executor16
  • Niet online
Ik heb er echt lang over gedaan maar dit gaat hem dus worden :D
- Inspiron 6400 Duo Processor T2400 (1.83 GHz, 2 MB L2 cache, 667 MHz FSB)
- 2048MB 667MHz DDR2 SDRAM (2x1024)
- 15.4" Wide Screen WXGA (1280 x 800) Display with TrueLife
- Snap on LCD back cover Carbon Fibre
- Microsoft Vista Capable Logo Label
- Resource CD - contains Diagnostics and Drivers
- 80GB (7,200 rpm) Hard Drive
- Fixed Internal 8X DVD+/-RW Drive with Software
- 65W AC Adapter
- 9-cell , 80 Whr Li-Ion primary battery
- 256MB ATI MOBILITY RADEON X1400 graphics card, PCI-Express x16
- Integrated Sound Blaster Audigy ADVANCED HD Audio- Trial Version
- European - Bluetooth Wireless Network Card
- Intel Pro WLAN 3945 Internal Wireless (802.11a/b/g 54 Mbps) for Duo Processors
- Dutch - Genuine Windows XP Media Center Edition 2005
- 1Y CAR (Collect and Return )
Totaalprijs: 1069,- Euro

Wat vinden jullie ervan? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rival24
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-06 22:21

Rival24

I'll Be Back

Executor16 schreef op dinsdag 22 augustus 2006 @ 00:21:

[...]

Mooi ding, maar ik ben zelf voor het scherm gegaan met hogere resolutie, en heb er nog geen moment spijt van gehad. Als ik jou zou ik daar in ieder geval wel goed over nadenken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

[...]

Hoe heb je dat voor elkaar gekregen voor die prijs???
Hoe kun jij nog 667mhz mem bestellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Executor16
  • Niet online
Anoniem: 104854 schreef op dinsdag 22 augustus 2006 @ 00:34:
[...]

Hoe heb je dat voor elkaar gekregen voor die prijs???
Hoe kun jij nog 667mhz mem bestellen?
Gewoon bellen en vragen of ze dat voor je aan willen passen. Zelfde geldt voor Bluetooth, 9-Cell batterij en Carbon Fiber Cover. Ik wist dat eerst trouwens ook niet. Krom dat die opties standaard er niet bij staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Executor16 schreef op dinsdag 22 augustus 2006 @ 00:37:
[...]

Gewoon bellen en vragen of ze dat voor je aan willen passen. Zelfde geldt voor Bluetooth, 9-Cell batterij en Carbon Fiber Cover. Ik wist dat eerst trouwens ook niet. Krom dat die opties standaard er niet bij staan.
Maar die prijs is toch lager dan normaal of niet? Of praat je ex btw?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 136609

Inderdaad, Executer ik heb net 5 dagen geleden hetzelfde besteld zonder cover en bluetooth en ik kom op € 1146. Heb je de extra kosten voor de 9 cell en het snellere geheugen al mee gerekend?
ps. Ik zou voor die € 6 ook de Windows cd erbij nemen...

[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 136609 op 22-08-2006 08:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbertz236
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15-02-2021
Problemen!

Wilde net even windows opnieuw installeren, dus alle dell drivers even gebrand op cd. Alleen nu werken de usb poorten niet. Dat klopt wel want ik heb deze driver nog niet geinstalleerd.

Alleen elke keer als ik hem probeer te installeren dan krijg ik de opmerking: an unsupported Operating System language is detected en dan sluit hij de installatie vervolgens. Heeft iemand van jullie dit ook gehad?

Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 157137

Robbertz schreef op dinsdag 22 augustus 2006 @ 10:02:
Problemen!

Wilde net even windows opnieuw installeren, dus alle dell drivers even gebrand op cd. Alleen nu werken de usb poorten niet. Dat klopt wel want ik heb deze driver nog niet geinstalleerd.

Alleen elke keer als ik hem probeer te installeren dan krijg ik de opmerking: an unsupported Operating System language is detected en dan sluit hij de installatie vervolgens. Heeft iemand van jullie dit ook gehad?

Bedankt!

Vaste en verbeterde versies

1. Added updates for latest USB support in Microsoft Windows XP SP2 (see Microsoft KnowledgeBase articles KB908673 and KB914642)

2. Added a message when an unsupported Operating System language is detected.

Welke taal heeft je operating system?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roy
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 09:51

Roy

Hobbies?

Robbertz schreef op dinsdag 22 augustus 2006 @ 10:02:
Problemen!

Bedankt!
Ik heb hetzelfde probleem gehad: na de verse install deden m'n usb poorten het wel, toen heb ik de Intel Chipset driver geïnstalleerd en toen werkte alle usb poorten ineens niet meer. Zelfs na het opnieuw installeren van de chipset driver en het herstarten wouden ze niet werken. Ik heb alle usb-poorten toen in de 'device manager' verwijdert, en toen de notebook opnieuw opgestart en toen installeerde windows automatisch de goede drivers.

Ik heb trouwens die Dell Notebook System Software (NSS) niet geïnstalleerd, waar dient die eigenlijk voor en is het nodig die te installeren?

Inderdaad...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CycloneX
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

CycloneX

Born on probation

RekZ schreef op dinsdag 22 augustus 2006 @ 00:08:
Pff, ik voel me echt kansloos. :S
Heb een verse XP install gedaan, maar krijg het maar niet voor elkaar deze dingen te installeren
[afbeelding]

Volgens mij heb ik alle drivers al gehad, maar toch krijg ik ze maar niet aan de praat.
Gokje:

- Intel Chipset drivers
- Ricoh Cardreader
- Videokaart
- Audio drivers
- Netwerkkaart
Anoniem: 120197 schreef op dinsdag 22 augustus 2006 @ 00:14:
Wie helpt mij uit de brand, ik volg al weken dit topic en ik ben van plan een notebook te halen ipv mijn sterk verouderde desktop. Het enige wat ik zeker weet is dat het een Dell machine wordt.

Ook heb ik al twee potentiele kandidaten. Namelijk de 6400 en de 640M. Heb beide topics doorgelezen en merk dat ieder zijn voordelen heeft.

Ik gebruik de machine eigenlijk alleen maar voor programmeren (xhtml, php etc) en programma's als photoshop en Illustrator, gamen doe ik praktisch nooit dus daar hoeft geen rekening mee worden gehouden. Wat ik wel belangrijk vind is het converteren van (zelf)gemaakte films. Het systeem moet dit aankunnen evenals vlekkeloos dvd afspelen. Verder wordt de data opgeslagen op een externe HD. Grootte maakt eigenlijk niet zoveel uit maar het moet wel makkelijk vervoerbaar zijn.

Ik neig sterk naar de 640M omdat ik de grafische kaart niet nodig zal hebben, weet iemand me nog te overtuigen om voor de 6400 te gaan? Want ik moet deze week een beslissing maken. :)
Voor dezelfde reden ben ik voor de 640m gegaan, ik vervoer hem vaak dus ben ik voor de kleinere gegaan inplaats van de 6400 die ik toch wel groot vind.

Als je voor de 6400 kiest kan je ook voor een hogere resolutie kiezen 1680x1050 dus heb je meer desktopruimte, 640m is weer wat zuiniger gaat lang mee op accu dus meer mobiel werken. Een dedicated videokaart is namelijk minder zuinig.

[ Voor 59% gewijzigd door CycloneX op 22-08-2006 11:26 ]

MacBook Pro “14” M4 Pro 24GB | iPhone 16 Pro | iPad Air 11-inch M2 | Denon AVC-X3800H | Q Acoustics 3050i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plakbandrol
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 06-06 10:25
Anoniem: 136609 schreef op dinsdag 22 augustus 2006 @ 08:56:
Inderdaad, Executer ik heb net 5 dagen geleden hetzelfde besteld zonder cover en bluetooth en ik kom op € 1146. Heb je de extra kosten voor de 9 cell en het snellere geheugen al mee gerekend?
ps. Ik zou voor die € 6 ook de Windows cd erbij nemen...
-offtopic- check je gmail

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Executor16
  • Niet online
totale prijs, inclusief BTW en inclusief verzending, incl batterij en alles. ik had die kortingscode doorgegeven die in dit topic staat. Medewerker gaf me daarna 7% korting

edit: ik heb ook de windows cd erbij genomen hoor :) gewoon MCE2005

[ Voor 17% gewijzigd door Executor16 op 22-08-2006 12:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neok_
  • Niet online

[...]

Voor die prijs echt een :9~ configuratie :*)
Maar hoe heb je dit allemaal voor elkaar gekregen, want met al die extra's (die ik ook wil zoals 7200rpm schijf, 677mhz ram, etc.) kom ik echt niet zo laag uit?
Of is dit de prijs ex. BTW en ex. Verzendkosten ofzo?

//edit:
Persoonlijk wil ik er nog een high-res LCD, resource cd, en XP cd bij hebben.

//edit2:
Ander vraagje: heeft de 6400 eigenlijk een XD-compatible cardreader?

[ Voor 13% gewijzigd door Neok_ op 22-08-2006 12:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rival24

Rival24

I'll Be Back

Neok_ schreef op dinsdag 22 augustus 2006 @ 12:21:
//edit2:
Ander vraagje: heeft de 6400 eigenlijk een XD-compatible cardreader?
Ja :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RekZ
  • Niet online
Even een vraagje over het batterijgebruik. Iemand vertelde me dat de accu "lui" wordt wanneer hij in de laptop zit, terwijl je gewoon op netstroom werkt, en dat het daarom beter is om de accu er uit te halen.

Is dit gewoon goed mogelijk of niet? Ik zie wel dat er 1"pootje" aan de accu zit, dus als je die er uit zal halen staat ie minder stabiel.

Kan het verder kwaad om zonder accu te werken als je netstroom gebruikt, of kan ik hem het beste gewoon laten zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CycloneX
  • Niet online

CycloneX

Born on probation

RekZ schreef op dinsdag 22 augustus 2006 @ 13:48:
Even een vraagje over het batterijgebruik. Iemand vertelde me dat de accu "lui" wordt wanneer hij in de laptop zit, terwijl je gewoon op netstroom werkt, en dat het daarom beter is om de accu er uit te halen.

Is dit gewoon goed mogelijk of niet? Ik zie wel dat er 1"pootje" aan de accu zit, dus als je die er uit zal halen staat ie minder stabiel.

Kan het verder kwaad om zonder accu te werken als je netstroom gebruikt, of kan ik hem het beste gewoon laten zitten?
Vroeger was dat misschien zo maar tegenwoordig maakt het niet uit of je de accu laat zitten, zodra hij opgeladen is gaat de batterij in idle stand dan werkt de laptop alleen op netstroom. Het is zo dat als een batterij lange tijd niet gebruikt wordt zichzelf ontlaad, dit is nauwelijks merkbaar en heeft geen invloed op de batterij.

Bij sommige batterijen wordt geadviseerd de batterij half te ontladen als hij een tijdje wordt opgeborgen. Meer details staan in de handleiding van de notebook/batterij.

MacBook Pro “14” M4 Pro 24GB | iPhone 16 Pro | iPad Air 11-inch M2 | Denon AVC-X3800H | Q Acoustics 3050i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 91634

Als je beetje de nieuwe berichten lees dan weet je dat het veel beter is en veiliger om de accu uit de laptop te halen wanneer die vol is.

1. Lion accus kunne slecht tegen hitte waardoor de levensduur steeds meer zal afnemen wanneer die de hele tijd in een warme/heete laptop zit.
2. Door het overladen en of overhitten van de accu kan er explosie gevaar onstaan, vandaar dat het veiliger is om de accu op een plek te bewaren waar het niet warmer wordt dan 30°C. En de meeste laptops hebben de neiging om de accu te gaan druppel laden wanner die vol is wat uiteindelijk overlading tot gevolg heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neok_
  • Niet online
offtopic:
Is het niet tijd voor deel 4? 1002 posts nu..

[ Voor 16% gewijzigd door Neok_ op 22-08-2006 14:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XElD
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11-06 11:19
Nou, nette service: Vrijdag heeft m'n 6400 plof gezegd. Maandag een monteur langs, die het probleem niet kon vinden. Kon hem vandaag al weer werkend afleveren met nieuwe onderdelen erin. :) (Nu kon ik niet dus wordt dat morgen.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappuhH
  • Niet online
XElD schreef op dinsdag 22 augustus 2006 @ 14:51:
Nou, nette service: Vrijdag heeft m'n 6400 plof gezegd. Maandag een monteur langs, die het probleem niet kon vinden. Kon hem vandaag al weer werkend afleveren met nieuwe onderdelen erin. :) (Nu kon ik niet dus wordt dat morgen.)
Was het niet je accu? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CycloneX
  • Niet online

CycloneX

Born on probation

Anoniem: 91634 schreef op dinsdag 22 augustus 2006 @ 14:19:
Als je beetje de nieuwe berichten lees dan weet je dat het veel beter is en veiliger om de accu uit de laptop te halen wanneer die vol is.

1. Lion accus kunne slecht tegen hitte waardoor de levensduur steeds meer zal afnemen wanneer die de hele tijd in een warme/heete laptop zit.
2. Door het overladen en of overhitten van de accu kan er explosie gevaar onstaan, vandaar dat het veiliger is om de accu op een plek te bewaren waar het niet warmer wordt dan 30°C. En de meeste laptops hebben de neiging om de accu te gaan druppel laden wanner die vol is wat uiteindelijk overlading tot gevolg heeft.
De techniek van batterijen is de loop der jaren sterk verbeterd hoor, wat jij hierboven schetst dat mag geen eens gebeuren. Zou wel raar zijn he als een bedrijf zelf adviseerd dat je de batterij eruit moet halen. Misschien komt dat overladen voor bij oude batterijen, maar lijkt me sterk dat dit nu nog gebeurt dan zou dus iedereen een batterij hebben met explosie gevaar.

Misschien doel je op berichtgeving van Dell accu's waar productiefouten in zitten, dat de levensduur van batterij na een aantal cyclussen achteruit gaat is bekend. Overigens is de oorzaak van het batterijprobleem nog niet bevestigt ja ze denken aan metaaldeeltjes in de accu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RekZ
  • Niet online
CycloneX schreef op dinsdag 22 augustus 2006 @ 13:57:
[...]

Vroeger was dat misschien zo maar tegenwoordig maakt het niet uit of je de accu laat zitten, zodra hij opgeladen is gaat de batterij in idle stand dan werkt de laptop alleen op netstroom. Het is zo dat als een batterij lange tijd niet gebruikt wordt zichzelf ontlaad, dit is nauwelijks merkbaar en heeft geen invloed op de batterij.

Bij sommige batterijen wordt geadviseerd de batterij half te ontladen als hij een tijdje wordt opgeborgen. Meer details staan in de handleiding van de notebook/batterij.
Ah oke dan kan ik hem laten zitten dus.
Ik heb wel mijn oude accu van mn vorige laptop(HP, 3 jaar oud) verziekt. In het begin haalde die krap de 2 uur, nu nog 18 minuten op een volle accu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Executor16 schreef op dinsdag 22 augustus 2006 @ 12:16:
totale prijs, inclusief BTW en inclusief verzending, incl batterij en alles. ik had die kortingscode doorgegeven die in dit topic staat. Medewerker gaf me daarna 7% korting

Dat is toch op zijn minst gezegd mazzel hebben! Waarom kreeg je in hemels naam 7% korting van de medewerker? Nou ja, in ieder geval relaxed voor je! Wanneer wordt hij bij je geleverd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CycloneX
  • Niet online

CycloneX

Born on probation

RekZ schreef op dinsdag 22 augustus 2006 @ 15:01:
[...]

Ah oke dan kan ik hem laten zitten dus.
Ik heb wel mijn oude accu van mn vorige laptop(HP, 3 jaar oud) verziekt. In het begin haalde die krap de 2 uur, nu nog 18 minuten op een volle accu
Dell adviseert zelf in de handleiding dat indien mogelijk gewoon op netstroom te draaien ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neok_
  • Niet online
Executor16 schreef op dinsdag 22 augustus 2006 @ 12:16:

Ik neem aan dat je het hebt over E-Value code NLDHSONL-N08647 (de duurste variant in het consumentengedeelte) en kortingscode ?Q7S30HKQRGXVZ ?
Ik zie net dat vandaag de laatste dag is van gratis verzendkosten, zit te twijfelen om nu te bestellen of om te wachten. Best mooie aanbieding momenteel, en wss krijgen we morgen weer gratis printer of mcaffee waar je geen zak aan hebt :/

//Edit:
Als ik bovenstaande E-Value code en kortingscode gebruik kom ik neer op 1094,92, en dan heb ik nog geen eens:
- Bluetooth: 20 euro
- 9-cell batterij: 11 euro
- 677mhz Ram: ?
- Cover: 30 euro
En ik krijg maar 5% korting.
Mss zo meteen maar eensch bellen naar Dell.

Tot hoe laat kan je ze eigenlijk telefonisch bereiken?

[ Voor 17% gewijzigd door Neok_ op 22-08-2006 16:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJFS
  • Laatst online: 11-06 16:45
Neok_ schreef op dinsdag 22 augustus 2006 @ 16:19:
[...]

Ik neem aan dat je het hebt over E-Value code NLDHSONL-N08647 (de duurste variant in het consumentengedeelte) en kortingscode ?Q7S30HKQRGXVZ ?
Ik zie net dat vandaag de laatste dag is van gratis verzendkosten, zit te twijfelen om nu te bestellen of om te wachten. Best mooie aanbieding momenteel, en wss krijgen we morgen weer gratis printer of mcaffee waar je geen zak aan hebt :/

//Edit:
Als ik bovenstaande E-Value code en kortingscode gebruik kom ik neer op 1094,92, en dan heb ik nog geen eens:
- Bluetooth: 20 euro
- 9-cell batterij: 11 euro
- 677mhz Ram: ?
- Cover: 30 euro
En ik krijg maar 5% korting.
Mss zo meteen maar eensch bellen naar Dell.

Tot hoe laat kan je ze eigenlijk telefonisch bereiken?
6uur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neok_
  • Niet online
Ik heb net ff met Dell gebeld, en samen met de Dellgozer ff 'mijn' laptop samen gesteld.
Uitgaande dat Executor16 ook E-value code N08647 had gebruikt heb ik deze ook opgegeven.
Zijn config voor 1069 euro alles inc:
- Inspiron 6400 Duo Processor T2400 (1.83 GHz, 2 MB L2 cache, 667 MHz FSB)
- 2048MB 667MHz DDR2 SDRAM (2x1024)
- 15.4" Wide Screen WXGA (1280 x 800) Display with TrueLife
- Snap on LCD back cover Carbon Fibre
- Microsoft Vista Capable Logo Label
- Resource CD - contains Diagnostics and Drivers
- 80GB (7,200 rpm) Hard Drive
- Fixed Internal 8X DVD+/-RW Drive with Software
- 65W AC Adapter
- 9-cell , 80 Whr Li-Ion primary battery
- 256MB ATI MOBILITY RADEON X1400 graphics card, PCI-Express x16
- Integrated Sound Blaster Audigy ADVANCED HD Audio- Trial Version
- European - Bluetooth Wireless Network Card
- Intel Pro WLAN 3945 Internal Wireless (802.11a/b/g 54 Mbps) for Duo Processors
- Dutch - Genuine Windows XP Media Center Edition 2005
- 1Y CAR (Collect and Return )
Mijn upgrades:
Hi-res LCD
XP+media
Ik kwam uit op 1246 euro inc. alles, en ik bedenk me nu dat ik vergeten ben naar BT te upgraden, dus dat zou dan +20 -> 1266 euro zijn. Dat verscheeld dus +-200 euro, terwijl highres beeldscherm maar een meerprijs heeft van 110 euro :/ Oftewel Executor16 heeft dus 90 euro nog meer voordeel :?

Kortingscode was wel grappig: ik begon met opnoemen van code, hij onderbreekt me en vraagt hoeveel procent korting het was, ik: '7' ...verleiding was groot om op 10% te gokken, maar ben iig al blij dat ik ook 7% kon krijgen :P

//edit:
Gozer aan de telefoon gaf me zijn nummer, en hij is bereikbaar tot 19.30 uur.

//edit2:
Rival24 schreef op dinsdag 22 augustus 2006 @ 00:29:
[...]

Mooi ding, maar ik ben zelf voor het scherm gegaan met hogere resolutie, en heb er nog geen moment spijt van gehad. Als ik jou zou ik daar in ieder geval wel goed over nadenken. :)
Na lang twijfelen en toch tot het besluit gekomen om wel voor een High-res beeldscherm te gaan, twijfel ik nu weer. Wat doe ik met de laptop? Office, Gamen en Videobewerken. Alleen videobewerken doe ik op een externe monitor, en gamen is high-res niet echt een succes met een X1400 videokaart. En ff tabben tussen 2 internetvensters is nou ook niet zo'n moeite, tov de 2 naast elkaar. Wat doe jij er eigenlijk mee?

[ Voor 19% gewijzigd door Neok_ op 22-08-2006 17:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Brake_
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 14:09
ik heb deze laptop ook voor m'n broertje besteld maar het valt me op dat niemand z'n garantie upgrade!

waarom doen jullie dat niet? ik ga altijd voor 3 jaar on-site...

Dell Vostro 7620 / Intel Core i7 12700H / NVIDIA GeForce RTX 3050 Ti 4GB / 40GB DDR5RAM / Samsung 990 Pro 1TB / Dell WD22TB4 / 2x Dell G2724D / Dell Premier KM900 / Universal Audio Volt 1 / 2x KRK Rokit RP8 G4 / KRK S12.4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neok_
  • Niet online
_Brake_ schreef op dinsdag 22 augustus 2006 @ 17:12:
ik heb deze laptop ook voor m'n broertje besteld maar het valt me op dat niemand z'n garantie upgrade!

Omdat dat bij Dell behoorlijk prijzig is, en je volgens de wet sowieso langer garantie dan 1 jaar moet hebben. Daarnaast kan je het ook gewoon bij de ABN oid afsluiten, en dan kost het minder dan de helft (uit mn hoofd).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Brake_
  • Laatst online: 14:09
Neok_ schreef op dinsdag 22 augustus 2006 @ 17:16:
[...]

Omdat dat bij Dell behoorlijk prijzig is, en je volgens de wet sowieso langer garantie dan 1 jaar moet hebben. Daarnaast kan je het ook gewoon bij de ABN oid afsluiten, en dan kost het minder dan de helft (uit mn hoofd).
En hoeveel gezeik brengt dat met zich mee voor de helft goedkoper?

Dell Vostro 7620 / Intel Core i7 12700H / NVIDIA GeForce RTX 3050 Ti 4GB / 40GB DDR5RAM / Samsung 990 Pro 1TB / Dell WD22TB4 / 2x Dell G2724D / Dell Premier KM900 / Universal Audio Volt 1 / 2x KRK Rokit RP8 G4 / KRK S12.4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tandarts
  • Niet online

Ik ook!
Ik heb in 2001 een 2e hands een dell C600 gekocht met 3 jaar next-business on site. In die drie jaar heb ik nieuw gekregen: 2x speakers, 1 Cd-rom, 1 beeldscherm en nieuwe hard-disk(die ook nog werd verdubbeld aangezien er toen geen 10GB meer werd gemaakt). De cdrom en de hd gaven na 2,5 jaar de geest!
Voor mij reden genoeg om weer 3 jaar garantie te nemen.
Neok_ schreef op dinsdag 22 augustus 2006 @ 17:16:
[...]

Bij de dell garantie zit dus ook kapot gaan van hardware in. En niet zoals bij de ABN alleen ongevallen zoals een vloeistof over het toetsenbord of laten stuiteren.

[ Voor 27% gewijzigd door tandarts op 22-08-2006 17:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neok_
  • Niet online
_Brake_ schreef op dinsdag 22 augustus 2006 @ 17:18:
[...]

En hoeveel gezeik brengt dat met zich mee voor de helft goedkoper?
Geen idee :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rival24

Rival24

I'll Be Back

Neok_ schreef op dinsdag 22 augustus 2006 @ 17:00:
Na lang twijfelen en toch tot het besluit gekomen om wel voor een High-res beeldscherm te gaan, twijfel ik nu weer. Wat doe ik met de laptop? Office, Gamen en Videobewerken. Alleen videobewerken doe ik op een externe monitor, en gamen is high-res niet echt een succes met een X1400 videokaart. En ff tabben tussen 2 internetvensters is nou ook niet zo'n moeite, tov de 2 naast elkaar. Wat doe jij er eigenlijk mee?
Tekstverwerken, internetten, en wat aanrommelen met ditjes en datjes :P. Ik vind het echt super fijn om met zo'n hoge resolutie meerdere schermen naast elkaar open te hebben. Bijvoorbeeld Word en een internet pagina, of internet pagina en msn om maar eens wat te noemen.

De €-reden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4V3
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 19-03-2021
geen extra garantie genomen vanwege de hoge meerprijs,
Je hebt als consument zowieso 2 jaar garantie op consumentenproducten, ook al zeggen ze maar 1 jaar, dit is de wet en die staat boven de voorwaarden van dell, en 300 euro voor een jaartje extra garantie is met te veel. Zelfs na 2 jaar kan je met een beetje moeite en naar aanleiding van de nieuwe garantiewet voor consumenten nog garantie krijgen omdat de verwachte levensduur van een laptop langer is als 2 jaar, de verkoper moet dus in principe als iets kapot gaat voor het einde van de verwachte levensduur het product vervangen. Helaas zijn er maar weinig mensen op de hoogte van deze wet en zal er wel het 1 en ander bij komen kijken voor je ze zo ver krijgt.

Gister ook een 6400 besteld (duurste standaard config met extra's als 7200 rpm schijf),
Ik kan niet wachten :)

op-voorraad.nl - Realtime voorraad updates voor de Playstation 5!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Beetje rare vraag misschien maar, is er misschien al wat bekend over de opvolger van de 6400...?

Ik zou graag 'n 6400 willen en Dell spreekt me wel aan qua prijzen maar, ben gewoon benieuwd...?

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neok_
  • Niet online
CLB schreef op dinsdag 22 augustus 2006 @ 18:46:
Beetje rare vraag misschien maar, is er misschien al wat bekend over de opvolger van de 6400...?

Ik zou graag 'n 6400 willen en Dell spreekt me wel aan qua prijzen maar, ben gewoon benieuwd...?
Voor zover ik weet upgraden ze de systemen telkens. Zo heeft de 6400 vroeger ook Pentium M processors gehad. De eerstvolgende upgrade zal zal de Intel Core Duo 2 Merom processors zijn, maar wanneer is nog niet bekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Neok_ schreef op dinsdag 22 augustus 2006 @ 19:33:
[...]

Voor zover ik weet upgraden ze de systemen telkens. Zo heeft de 6400 vroeger ook Pentium M processors gehad. De eerstvolgende upgrade zal zal de Intel Core Duo 2 Merom processors zijn, maar wanneer is nog niet bekend.
Ahaa ok! Bedankt voor je snelle reply!

Mwah Duo 2 hoef ik niet perse, ik doelde meer op 'n betere graka mja
ik ga 'n laptopje kopen met Kerst, dus we zien wel hoe alles loopt :)

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neok_
  • Niet online
CLB schreef op dinsdag 22 augustus 2006 @ 19:38:
[...]

Ahaa ok! Bedankt voor je snelle reply!

Mwah Duo 2 hoef ik niet perse, ik doelde meer op 'n betere graka mja
ik ga 'n laptopje kopen met Kerst, dus we zien wel hoe alles loopt :)
Dat ben ik erbij vergeten te vermelden idd, ze zullen dan wss ook de X1300/X1400 vervangen door een sterker exemplaar lijkt mij: de X1400 kan de proc momenteel al niet meer bijhouden in games. Het verbaast mij en menig ander dan ook dat ze niet gewoon een X1600 als 3e optie hebben.

Maar als je wacht tot de kerst dan is er idd behoorlijk wat verandert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

En als dat zo is, is m'n droom-laptop klaar _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiLLoW_TieN
CLB schreef op dinsdag 22 augustus 2006 @ 19:54:
[...]

En als dat zo is, is m'n droom-laptop klaar _/-\o_
Is de Acer Aspire 5671 AWLMib niet wat voor jou ? Deze heeft een T2050, X1600, 1024 MB, 120 GB voor maar € 1023,26

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

WiLLoW_TieN schreef op dinsdag 22 augustus 2006 @ 19:58:
[...]

Is de Acer Aspire 5671 AWLMib niet wat voor jou ? Deze heeft een T2050, X1600, 1024 MB, 120 GB voor maar € 1023,26
O zou best kunnen hoor, heb tot nu toe nog geen 'onderzoek' gestart omdat ik pas met Kerst wil kopen en tzt kijk ik wat er dan op de markt is. Toch bedankt voor je linkje, maar had niet gehoeven (no offence!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neok_
  • Niet online
CLB schreef op dinsdag 22 augustus 2006 @ 20:10:
[...]

O zou best kunnen hoor, heb tot nu toe nog geen 'onderzoek' gestart omdat ik pas met Kerst wil kopen en tzt kijk ik wat er dan op de markt is. Toch bedankt voor je linkje, maar had niet gehoeven (no offence!)
offtopic:
Ondankbare :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 120141

Is 1113 euro inclusief verzendkosten duur voor:

t2400
2gb 667mhz
80gb 7200rpm
9cell
x1400

Vind het zelf wel een goede deal als je kijkt wat andere fabrikanten voor die prijs aanbieden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neok_
  • Niet online
Anoniem: 120141 schreef op dinsdag 22 augustus 2006 @ 21:07:
Is 1113 euro inclusief verzendkosten duur voor:

t2400
2gb 667mhz
80gb 7200rpm
9cell
x1400

Vind het zelf wel een goede deal als je kijkt wat andere fabrikanten voor die prijs aanbieden
Klopt, maar het kan goedkoper bij Dell :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 91634

CycloneX schreef op dinsdag 22 augustus 2006 @ 14:56:
De techniek van batterijen is de loop der jaren sterk verbeterd hoor,
Oja, dan zou ik wel heel graag willen weten welke lion accus niet in conditie achteruit gaan wanneer je ze boven de 30°C bewaart ? Waarom staat er trouwens anders op de accus van dell ze niet aan tempraturen mogen worden blootgesteld boven de 60°C en waar denk je anders dat het verhaal vandaan komt dat je een lion accu beter in een koelkast kan bewaren wanner je hem een lange tijd niet gebruikt ?

Drupellading is ook zo leuk iets, het idee er achter is dat wanneer je eveneel energie toevoegt dan dat de zelfontlading is dan moet de lading van de accu het zelfde blijven ook al laat je hem een maand in de laptop zitten. In de pratijk vechilt de zelf een beetje per lion cell en zowiezo komt bij het opladen elktijd wat warmte vrij. Te veel of te lange blootsteling aan te veel warmte veroozaakt een chemische reactie wat capciteit verlies ten gevolg heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Executor16
  • Niet online
ik had ook nog een vraagje over de 9-Cell Batterij (80w) en de AC Adapter (60w).

Op ebay kwam ik een sterkere inspiron 6400 oplader tegen die (volgens mij) speciaal voor de 9-Cell Batterij is. Volgens de verkoper was het: Als je met de laptop werkt met netstroom, dan laadt de accu niet op (of niet snel). En met die sterkere adapter wordt tijdens het werken ook je batterij opgeladen.

Kan dit kloppen? want het lijkt me wel gaar dat je niet met je laptop kan werken terwijl je wil dat ie ook oplaadt.

edit: zie hier die sterkere opladers (meerdere voor de 6400)
http://www.shop-premier.de/index.php?cPath=1_20_32

edit2: hier gevonden op dat it-premier.
Quote: Mit diesem High Power Netzteil (90W, 4,62 A) wird das Akku auch im laufenden Betrieb des Notebooks geladen. Mit dem Standard Netzteil (65W, 3,34 A) ist dieses nicht möglich.
CycloneX schreef op dinsdag 22 augustus 2006 @ 15:25:
[...]
Dell adviseert zelf in de handleiding dat indien mogelijk gewoon op netstroom te draaien ;)
betaling = vandaag gedaan dus nu maar wachten denk ik?

Dat scheelt iets van 300 euro ofzo op de totaalprijs. Nou als die laptop na een jaar verrot is, dan heb je alweer 300 euro om wat nieuws te kopen. En dit spul is dan ook weer oud :) Maar je moet er gewoon niet vanuit gaan dat ie verrot gaat (hardware) anders gebeurd het wel in het 1e jaar. tegen schade en diefstal kun je hem toch verzekeren via ABN-Amro ofzo, kost 2,50 in de maand.

[ Voor 85% gewijzigd door Executor16 op 23-08-2006 01:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Neok_ schreef op dinsdag 22 augustus 2006 @ 17:00:

Kortingscode was wel grappig: ik begon met opnoemen van code, hij onderbreekt me en vraagt hoeveel procent korting het was, ik: '7' ...verleiding was groot om op 10% te gokken, maar ben iig al blij dat ik ook 7% kon krijgen :P
En welke kortingscode ging je opnoemen dan? De 5% code gewoon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Executor16
  • Niet online
Anoniem: 104854 schreef op woensdag 23 augustus 2006 @ 01:21:
[...]

ik gaf die 5% code, maar toen maakte ze er maar 7% van. :) gewoon vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marc68
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13:23
deze week € 70 korting, mooie actie heb nu een systeem via code 08642 samengesteld met 5€ korting voor €892

Catalogusnummer: 2121 N08642

Processor Intel ® Core™ Duo Processor T2300E (1.66 GHz, 2 MB L2 cache, 667 MHz FSB)
Microsoft® Windows® Besturingssysteem Legitieme Windows® XP Home Edition, SP2 (With Media)
Geheugen 1024MB 533MHz DDR2 SDRAM (2x512)

Grafische Kaart 256MB ATI® MOBILITY™ RADEON® X1400 graphics card, PCI-Express x16
Harde Schijf 80GB (5,400 rpm) Hard Drive

Optical Drives 8X DVD+/-ReWriter vaste interne Drive met Software
Geluidskaart Software Integrated Sound Blaster® Audigy® ADVANCED HD™ Audio- Trial Version
Draadloos Netwerk Intel® Pro WLAN 3945 Internal Wireless (802.11a/b/g 54 Mbps) voor Duo Processors

Microsoft® software Microsoft® Works 7.0 (OEM)
Standaard Garantie 1 Jaar Collect & Return service
Bescherm uw nieuwe PC Free 36 months of McAfee Security Centre

Batterij 6-cell , 53 WHr Li-Ion batterij

l
LCD Scherm 15.4" W Screen XGA TFT Display resolution: 1280x800 with TrueLife™
TOTAAL Incl. BTW:€ 845,11

Extra kortingen en waardebonnen
Nu 5% korting op uw order! -€ 42,26

Totaal excl. BTW BTW-tarief Totaal incl. BTW
Subtotaal € 674,67 19,00 % € 802,86
Totale leveringskosten € 75,00 19,00 % € 89,25
Totaalprijs € 749,67 19,00 % € 892,11
Voor slechts € 892,11/Maand

Inmiddels kan dit niet meer, geen €70 korting meer :'( wel 120 gb ipv 80 gb alles bij elkaar 958 (met 5% korting) ik denk dat ik deze ga bestellen, wel jammer dat vanmorgen niet gelijk heb besteld maar goed

[ Voor 6% gewijzigd door marc68 op 23-08-2006 10:07 ]

marc68

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neok_
  • Niet online
Anoniem: 104854 schreef op woensdag 23 augustus 2006 @ 01:21:
[...]

Ik was bezig met de ?Q... code op te noemen, die via de website maar 5% ipv 7% korting gaf.

//edit:
@Executor16
Gisteren kon ik aan de telefoon niet dezelfde prijs krijgen zoals jij, dus ik heb toen niet besteld. Zou jij misschien, als je zoiets al toegemaild gekregen hebt, jouw exacte offerte naar mij kunnen sturen? Ik heb besloten niet voor een high-res lcd te gaan, en daarmee komt jouw config exact overeen met de mijne. Met het overzicht van jouw offerte kan ik dan nogmaals naar Dell bellen, in de hoop wel de juiste prijs te krijgen 8) (ook al is gratis verzending nu omgezet in 70 euro korting :/ )
koendewaardt ~apenstaart~ planet ~punt~ nl

[ Voor 50% gewijzigd door Neok_ op 23-08-2006 09:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 52211

Executor16 schreef op woensdag 23 augustus 2006 @ 01:09:
ik had ook nog een vraagje over de 9-Cell Batterij (80w) en de AC Adapter (60w).

(sales-praatje van een duitser geknipt)
De 9-cell accu is 80 Wattuur, de adapter 65 Watt (de mijne toch, weet niet waar je die 60 haalt). Wattuur is een eenheid voor energie of dus de capaciteit van de accu. Watt is vermogen, ttz. hoe snel die energie kan teruggeleverd worden. Grof gezegd betekent dit dat de adapter de accu kan opladen in 80/65 uur = ~1h15 (in het ideale geval).

Dat de accu niet opgeladen wordt als je met de laptop werkt is onzin. Wel is het zo dat het trager gaat dan wanneer je de laptop uitzet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datadevil
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12:31
Hoi,

ik vroeg me af of het mogelijk is om later een videokaart in de 6400 in te bouwen, aangezien ik de ati kaarten die er bij konden worden geleverd niet super vind, en ik hem nu zonder die heb besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XElD
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11-06 11:19
Zo, m'n 6400 doet het weer, het was de videokaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CycloneX
  • Niet online

CycloneX

Born on probation

datadevil schreef op woensdag 23 augustus 2006 @ 11:09:
Hoi,

ik vroeg me af of het mogelijk is om later een videokaart in de 6400 in te bouwen, aangezien ik de ati kaarten die er bij konden worden geleverd niet super vind, en ik hem nu zonder die heb besteld.
Nee dat is niet mogelijk, het is uberhaupt niet mogelijk bij laptops althans zijn wel eens pogingen gedaan maar daar hoor je ook niks meer van ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datadevil
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12:31
CycloneX schreef op woensdag 23 augustus 2006 @ 11:29:
[...]

Nee dat is niet mogelijk, het is uberhaupt niet mogelijk bij laptops althans zijn wel eens pogingen gedaan maar daar hoor je ook niks meer van ;)
Ok, zit er dan een ander moederbord in die 6400 met ATI??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neok_
  • Niet online
datadevil schreef op woensdag 23 augustus 2006 @ 11:32:
[...]

Ok, zit er dan een ander moederbord in die 6400 met ATI??
Ja: het is of een Intel mobo met onboard graphics, of een Intel mobo zonder onboard graphics maar met een Pci-X16 aansluiting voor een graka. (1300 of 1400). Uitbreiding van een X1400 naar bv een X1600 is helaas ook niet mogelijk, gezien de bijkomende extra warmte, energieverbruik en het formaat van de chip.

//edit:
Correct me if I'm wrong @ Intel mobo..

[ Voor 7% gewijzigd door Neok_ op 23-08-2006 12:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Executor16
  • Niet online
EUR
Subtotaal 899,15
BTW 170,84
Totaal 1.069,99

net bevestiging van order gekregen. weten jullie hoe lang het duurt als je met CC betaald hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Executor16
  • Niet online
Neok_ schreef op woensdag 23 augustus 2006 @ 09:13:
[...]

Ik was bezig met de ?Q... code op te noemen, die via de website maar 5% ipv 7% korting gaf.

//edit:
@Executor16
Gisteren kon ik aan de telefoon niet dezelfde prijs krijgen zoals jij, dus ik heb toen niet besteld. Zou jij misschien, als je zoiets al toegemaild gekregen hebt, jouw exacte offerte naar mij kunnen sturen? Ik heb besloten niet voor een high-res lcd te gaan, en daarmee komt jouw config exact overeen met de mijne. Met het overzicht van jouw offerte kan ik dan nogmaals naar Dell bellen, in de hoop wel de juiste prijs te krijgen 8) (ook al is gratis verzending nu omgezet in 70 euro korting :/ )
koendewaardt ~apenstaart~ planet ~punt~ nl
haha ja ik wacht wel even tot ik hem heb ontvangen dan.. straks annuleren ze hem opeens omdat ik offertes rondstrooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Executor16 schreef op woensdag 23 augustus 2006 @ 13:08:
EUR
Subtotaal 899,15
BTW 170,84
Totaal 1.069,99

net bevestiging van order gekregen. weten jullie hoe lang het duurt als je met CC betaald hebt?
Mijn bestelling zou op 5-9 worden bezorgd, (de verwachte leveringsdatum staat op je orderformulier) maar is nu al bij de transporteur en komt binnen 2-5 werkdagen aan, dus een waarschijnlijk een week sneller dan verwacht)! Ik heb hem vorige week donderdag besteld! (Zelfde als jij, zonder cover en zonder bluetooth voor 1146 Euro, balen van die dikke 100 Euro verschil met jouw bestelling doe ik dus wel..Maar de pret wordt natuurlijk niet gedrukt!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 186217

nog altijd niemand een idee van de kortingscode die werkt op de Belgische site?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neok_
  • Niet online
Konden Belgen niet gewoon stiekem bestellen via de NL site?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Executor16
  • Niet online
Anoniem: 136609 schreef op woensdag 23 augustus 2006 @ 14:13:
[...]

Mijn bestelling zou op 5-9 worden bezorgd, (de verwachte leveringsdatum staat op je orderformulier) maar is nu al bij de transporteur en komt binnen 2-5 werkdagen aan, dus een waarschijnlijk een week sneller dan verwacht)! Ik heb hem vorige week donderdag besteld! (Zelfde als jij, zonder cover en zonder bluetooth voor 1146 Euro, balen van die dikke 100 Euro verschil met jouw bestelling doe ik dus wel..Maar de pret wordt natuurlijk niet gedrukt!)
Mja ik vind het zelf wel raar eigenlijk dat er zulke verschillen kunnen zitten in het zelfde systeem van dezelfde leverancier. Zou het ook niet echt tof vinden dat iemand veel minder betaald voor hetzelfde product. Maar in principe is jou systeem ook niet TE duur ofzo. En hopen dat ie bij mij ook een week sneller is geleverd dan verwacht :) kan ik is lekker spelen. Wordt trouwens mijn eerste laptop. (heb er voor de rest wel veel mee gewerkt, maar zelf niet gehad nog)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 147746

Heeft er iemand enig idee waarom er bij de duurste versie van de 6400 op de Belgische site geen 70 euro korting is, terwijl bij de 2 goedkopere modellen deze wel is?

Ik wou hem vandaag misschien bestellen, uitgaande van het duurste standaardmodel, maar nu zag ik dat ik uiteindelijk toch geen 70 euro korting kreeg. Viel dat even tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Underworld
  • Laatst online: 31-05 06:49

Underworld

+1 Inzichtvol

Topicstarter
Hier nu verder aub

Dell Inspiron 6400 (E1505) deel 4.

Ik zal indien ik er tijd voor heb zonodig aanvullen e.d.

“Victorious warriors win first and then go to war,
while defeated warriors go to war first and then seek to win”
― Sun Tzu, The Art of War

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Nu online

Thandor

SilverStreak

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Naar aanleiding van veelvuldig flamen wordt er vanaf heden (12 juni) strenger gemodereerd op flamen etc. Houdt het dus een beetje gezellig :)