Vroeger was dat misschien zo maar tegenwoordig maakt het niet uit of je de accu laat zitten, zodra hij opgeladen is gaat de batterij in idle stand dan werkt de laptop alleen op netstroom. Het is zo dat als een batterij lange tijd niet gebruikt wordt zichzelf ontlaad, dit is nauwelijks merkbaar en heeft geen invloed op de batterij.RekZ schreef op dinsdag 22 augustus 2006 @ 13:48:
Even een vraagje over het batterijgebruik. Iemand vertelde me dat de accu "lui" wordt wanneer hij in de laptop zit, terwijl je gewoon op netstroom werkt, en dat het daarom beter is om de accu er uit te halen.
Is dit gewoon goed mogelijk of niet? Ik zie wel dat er 1"pootje" aan de accu zit, dus als je die er uit zal halen staat ie minder stabiel.
Kan het verder kwaad om zonder accu te werken als je netstroom gebruikt, of kan ik hem het beste gewoon laten zitten?
Bij sommige batterijen wordt geadviseerd de batterij half te ontladen als hij een tijdje wordt opgeborgen. Meer details staan in de handleiding van de notebook/batterij.
MacBook Pro “14” M4 Pro 24GB | iPhone 16 Pro | iPad Air 11-inch M2 | Denon AVC-X3800H | Q Acoustics 3050i