Sega ging onderuit aan een tekort aan consoles(lees: voor geen moer te verkrijgen) en slechte marketing. Meer niet. Dat is toch wel redelijk bekend. Heeft verder weinig met EA e.d. te maken.De Dreamcast een flop noemen kan ik tot op de dag van vandaag nog altijd niet tegen! Bijna alles aan het apparaat is gewoon goed te noemen. Sega was alleen niet opgewassen tegen een bedrijf als Sony die mensen misleid met trendy reclames en zo.
Verwijderd
Zoals het in mijn post beschreven staat heeft het wel degelijk met EA te maken. Zonder deze grote developer/publisher kom je namelijk niet erg ver in console land. Als je centjes wilt verdienen dan heb je bedrijven als EA gewoon nodig. Ook Sega, en de Dreamcast. Maar goed, de Saturn heeft ook wel bijgedragen aan de ondergang van de Dreamcast. Er zijn meer dingen die mee speelden dan marketing en zo alleen.MaxBurn schreef op woensdag 28 juni 2006 @ 23:11:
[...]
Sega ging onderuit aan een tekort aan consoles(lees: voor geen moer te verkrijgen) en slechte marketing. Meer niet. Dat is toch wel redelijk bekend. Heeft verder weinig met EA e.d. te maken.
Anyway, dit is een Nintendo topic, dus hier laat ik het bij wat Sega betreft. De Wii heeft EA en soortgenoten gewoon nodig. Dat is eigenlijk wat ik kwijt wou, vandaar dat ik daar de Dreamcast bij betrok.
En wees eens eerlijk allemaal... EA maakt niet alléén maar kakspellen, en brengt ook niet alléén maar kakspellen uit. Er zitten zeker weten wel wat vette titels tussen. En enkele daarvan komen strakjes ook richting de Wii. Wat je niet leuk vind moet je gewoon niet kopen, niet spelen, en ook niet eeuwen lang over klagen. Laat gewoon lekker liggen die rommel. Een waarschuwing en een paar flauwe grappen richting je maten is voldoende
- MetroidPrime
- Registratie: Oktober 2003
- Laatst online: 11-09 09:54
Turn it up loud, captain!
TopicstarterIk ben het met je eens als je zegt dat de Wii ondersteuning van de grote third-parties nodig heeft om succesvol te zijn. Ik ben het echter absoluut niet eens met de stelling dat de Wii specifiek de ondersteuning van EA nodig heeft. De meeste EA spellen verkopen op de Nintendo consoles juist relatief erg slecht. EA laat de Nintendo consoles ook op grote schaal links liggen, juist spellen zoals BF2 en Burnout komen niet op de Nintendo consoles. De DS heeft dan nog een poort van Burnout Legends gekregen, maar EA heeft daar alles wat de PSP versie goed maakte uit gesloopt. EA support zou mooi zijn, maar als die hetzelfde is op de Wii als op de Gamecube, dan hoeft het van mij niet.Verwijderd schreef op donderdag 29 juni 2006 @ 00:12:
[...]
Zoals het in mijn post beschreven staat heeft het wel degelijk met EA te maken. Zonder deze grote developer/publisher kom je namelijk niet erg ver in console land. Als je centjes wilt verdienen dan heb je bedrijven als EA gewoon nodig. Ook Sega, en de Dreamcast. Maar goed, de Saturn heeft ook wel bijgedragen aan de ondergang van de Dreamcast. Er zijn meer dingen die mee speelden dan marketing en zo alleen.
Anyway, dit is een Nintendo topic, dus hier laat ik het bij wat Sega betreft. De Wii heeft EA en soortgenoten gewoon nodig. Dat is eigenlijk wat ik kwijt wou, vandaar dat ik daar de Dreamcast bij betrok.
Ik zeg niet dat EA één en al bagger is, ze hebben zeker ook goede spellen. De goede spellen zijn echter wel sterk in de minderheid. EA heeft de drang om ieder jaar een sequel van elk spel uit te brengen wat in het geval van EA de kwaliteit niet ten goede komt. Kijk maar eens wat er met NFS is gebeurd sinds Underground, het is IMHO sterk bergafwaarts gegaan. Burnout Revenge is nog een goed voorbeeld, het spel is duidelijk teveel gehaast en stikt van de (zeer slordige) bugs.En wees eens eerlijk allemaal... EA maakt niet alléén maar kakspellen, en brengt ook niet alléén maar kakspellen uit. Er zitten zeker weten wel wat vette titels tussen.
Dat is juist waar ik zelf nu bang voor ben. EA komt met een hele snelle slordige poort van NFS Carbon die niet eens van de mogelijkheden van de console gebruik maakt en als het spel slecht verkoopt, dan kondigt EA aan dat het spel op de andere consoles wel goed verkoopt en het daarom is het allemaal de schuld van Nintendo. Vervolgens is dit voor EA weer een reden om Burnout 5, BF3 en alle andere goede spellen niet op de Wii uit te brengen en dus krijgen we alleen nog maar de uitgekauwde sequels van EA die we ook op de Gamecube kregen.En enkele daarvan komen strakjes ook richting de Wii.
"Some girl on the street outside the bar just asked me if I was saved yet." "Yeah? What did you say?" "I told her 'I saved at the checkpoint a couple of minutes back and I can reload from there if I die.'
Je hoorde mij ook nergens zeggen dat third party support niet nodig is. Echter nu heb je het ineens over EA en soortgenoten Marco
Verwijderd
Zolang ubisoft de Wii blijft ondersteunen hoor je mij niet klagen...
Tuurlijk EA is leuk voor bepaalde spellen en zal indd wel één en ander kunnen toevoegen aan het assortiment, wat dan op zijn beurt treuzelende kopers over de brug kan helpen. Maar van mij hoeven ze niet
Tuurlijk EA is leuk voor bepaalde spellen en zal indd wel één en ander kunnen toevoegen aan het assortiment, wat dan op zijn beurt treuzelende kopers over de brug kan helpen. Maar van mij hoeven ze niet
Wanneer EA geen ondersteuning geeft voor een console, zullen ook andere (kleinere) developers een console mogelijk links laten liggen. Want als EA al geen toekomst in een console ziet, dan kunnen de kleinere developers het wel helemaal moeilijk gaan krijgen. Ondersteuning van de grote uitgevers/developers heb je gewoon nodig, alleen al voor de uitstraling van je console.Verwijderd schreef op donderdag 29 juni 2006 @ 13:50:
Zolang ubisoft de Wii blijft ondersteunen hoor je mij niet klagen...
uhm...
Verwijderd
Wat betreft uitstraling ben ik het met je eens, maar dat kleine devs niks in je console zien als EA dat niet doet is denk juist totaal niet waar. Als de grote spelers wegblijven is er alleen maar meer kans voor de kleine devs om toch bekendheid op te bouwen omdat ze niet hoeven om te boksen tegen de miljoenen marketing van bv EA. Want laten we eerlijk zijn, er zijn zat kleine devs die games maken (of kunnen maken) die kwalitatief veel beter zijn dan wat EA uitbrengt. De enige reden dat EA zoveel verkoopt is door de marketing.
Verwijderd
Verwijderd schreef op vrijdag 30 juni 2006 @ 11:52:
De enige reden dat EA zoveel verkoopt is door de marketing.
offtopic:
en een megabudget en een groot team aan mensen die ervoor zorgen dat de game toch enigzins te pruimen valt.
en een megabudget en een groot team aan mensen die ervoor zorgen dat de game toch enigzins te pruimen valt.
EA Games zien er meestal goed uit, blitse effecten etc, terwijl de gameplay op de 2e plaats komt, zo'n gevoel heb ik.Verwijderd schreef op vrijdag 30 juni 2006 @ 12:01:
[...]
offtopic:
Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps
Verwijderd
Ook grafisch zijn EA games echt niet zo geweldig. Feit is gewoon dat de games die EA zelf maakt op geen enkel punt echt geweldig zijn, wat imho een schande is als je kijkt hoe enorm veel resources ze in princiepe wel niet hebben. Iedere game die ze zouden maken zou een topgame kunnen zijn als ze zouden willen. Maar dat willen ze niet, want dat kost alleen maar geld en mensen kopen hun meuk toch wel door de marketing.
- MetroidPrime
Topicstarter
De enige EA games die er echt goed uitzien zijn IMHO de Burnout spellen.
Maar goed, laten we het weer over de Wii hebben. Vorige week was er een gerucht dat er onder het klepje aan de voorkant een "sync"-knop zou zitten die de meest magische dingen mogelijk zou maken. Ik geloofde het zelf niet echt, maar Play Nintendo heeft inmiddels een foto van de Wii waarop duidelijk wordt dat de knop daadwerkelijk onder het klepje zit, naast het SD-slot. Het is niet bekend waar de knop voor dient, maar ik vermoed zelf dat de knop is om de SD-kaart te synchroniseren met het interne flash-geheugen.
Maar goed, laten we het weer over de Wii hebben. Vorige week was er een gerucht dat er onder het klepje aan de voorkant een "sync"-knop zou zitten die de meest magische dingen mogelijk zou maken. Ik geloofde het zelf niet echt, maar Play Nintendo heeft inmiddels een foto van de Wii waarop duidelijk wordt dat de knop daadwerkelijk onder het klepje zit, naast het SD-slot. Het is niet bekend waar de knop voor dient, maar ik vermoed zelf dat de knop is om de SD-kaart te synchroniseren met het interne flash-geheugen.
"Some girl on the street outside the bar just asked me if I was saved yet." "Yeah? What did you say?" "I told her 'I saved at the checkpoint a couple of minutes back and I can reload from there if I die.'
sorry, maar dat slot lijkt me veel te groot om een sd slot te zijnMetroidPrime schreef op vrijdag 30 juni 2006 @ 13:39:
een foto van de Wii waarop duidelijk wordt dat de knop daadwerkelijk onder het klepje zit, naast het SD-slot.
'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.
Er zit maar een klein sleufje in dat zwarte gedeelte, volgens mij is mijn sd-card sleuf in mijn notebook ongeveer net zo groot.Boeb0e schreef op vrijdag 30 juni 2006 @ 13:46:
[...]
sorry, maar dat slot lijkt me veel te groot om een sd slot te zijn
Verwijderd
met stom hierboven ^ : bekijk het plaatje maar eens van een hoek (als je een tft scherm hebt) dan zie je dat er een klein sd-kaart grootte sleufje zwarter is.Boeb0e schreef op vrijdag 30 juni 2006 @ 13:46:
[...]
zo ook duidelijker
[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 30-06-2006 14:19 ]
Ja dank je...Verwijderd schreef op vrijdag 30 juni 2006 @ 14:11:
met stom hierboven ^
- MetroidPrime
TopicstarterReggie heeft vorige week letterlijk gezegd dat het een SD-slot is. Het is dus geen drive voor Gamecube spellen, geen holografische projector, geen aansluitpoort voor NES-, SNES-, N64-, Mega Drive of TurboGrafx-controllers, geen oplaadpunt voor je Wii controller, geen aansluiting voor de Nintendo ON, geen aansluiting voor een HD-DVD of Blu-Ray drive, er zit geen technologie achter die je gedachten kan lezen of je kan hersenspoelen, het is geen opbergplek voor je lightsabre(mocht je een Jedi zijn), het is geen biertap en het is niet de antwoord dat alle geheimen van de TV serie Lost verklaard.Boeb0e schreef op vrijdag 30 juni 2006 @ 13:46:
[...]
Zo, volgens mij heb ik zo alle internet geruchten over het klepje wel gehad, toch?
Maar even serieus, we weten alleen niet wat die knop doet. Ik besef me net dat de Xbox 360 ook een vergelijkbare knop aan de voorkant heeft die er voor zorgt dat draadloze controllers aan de console worden gekoppeld. Dat lijkt mij eigenlijk de meest waarschijnlijk verklaring voor het knopje.
holografische projector? LOL, volgens mij heb je een heel verkeerd overschat gedacht over de wiiMetroidPrime schreef op vrijdag 30 juni 2006 @ 15:25:
[...]
Reggie heeft vorige week letterlijk gezegd dat het een SD-slot is. Het is dus geen drive voor Gamecube spellen, geen holografische projector, geen aansluitpoort voor NES-, SNES-, N64-, Mega Drive of TurboGrafx-controllers,

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.
Volgens jij heb jij zijn tekst niet goed doorgelezen...Boeb0e schreef op vrijdag 30 juni 2006 @ 15:34:
[...]
holografische projector? LOL, volgens mij heb je een heel verkeerd overschat gedacht over de wii
"You wouldn`t know sarcasm if it slapped you in the face."
Zo, volgens mij heb ik zo alle internet geruchten over het klepje wel gehad, toch?
Luister nou gewoon naar me, dat voorkomt dat ik later "zie je wel" moet zeggen.
Verwijderd
Als het werkelijk een SD kaartjes lezer/schrijvertje is dan vind ik het wel een behoorlijk lelijke oplossing die daarvoor gebruikt word. Dat kleine stukje hardware kon echt makkelijk ergens in de buurt van de memorycard lezer geplaatst worden lijkt mij. Nu zit daar zo een groot klepje waar nog iets achter verscholen is. Dat andere knopje kon ook makkelijk op een andere plek gemonteerd worden. Welke plek precies moet je me niet vragen, maar in ieder geval is dat geen logische plaats wat mij betreft.
Marco vind het maar een gehypt klepje dat uiteindelijk wel eens een totaal nutteloze functie zou kunnen hebben. Maar goed, wanneer Nintendo het apparaat op de markt zet komen we defenitief te weten waar ieder frutseltje voor dient bij deze console. Want tot op heden is nog altijd van alles aan het veranderen omtrend de Wii!
Marco vind het maar een gehypt klepje dat uiteindelijk wel eens een totaal nutteloze functie zou kunnen hebben. Maar goed, wanneer Nintendo het apparaat op de markt zet komen we defenitief te weten waar ieder frutseltje voor dient bij deze console. Want tot op heden is nog altijd van alles aan het veranderen omtrend de Wii!
Ik ben nav de EA discussie hard aan het nadenken welke EA games nog de moeite zijn. Maar ik er simpelweg geen bedenken. Burnout was leuk totdat EA het overnam. Madden is ook wel ok blijkbaar maar die speel ik nooit. Verder zijn de niet FIFA EA Sports games ook prima meen ik, maar daar is ook bijna geen ocncurrentie. Verder kom ik niet.
Enige dat EA fijn is voor een console is dat de games toch verkopen en dat ze daardoor inkomsten genereren voor de console bakker. Misschien dat de aparte EA studio voor de Wii wel iets goed kan produceren omdat het niet cross-platform hoeft te zijn...
Enige dat EA fijn is voor een console is dat de games toch verkopen en dat ze daardoor inkomsten genereren voor de console bakker. Misschien dat de aparte EA studio voor de Wii wel iets goed kan produceren omdat het niet cross-platform hoeft te zijn...
Verlanglijstje: Switch 2, PS5 Pro Most wanted: Switch 2
- MetroidPrime
TopicstarterHehe, WHOOSH!Boeb0e schreef op vrijdag 30 juni 2006 @ 15:34:
[...]
holografische projector? LOL, volgens mij heb je een heel verkeerd overschat gedacht over de wii
Ik vind het op zich geen slechte oplossing. De kleppen aan de bovenkant/zijkant zijn alleen voor Gamecube spellen. Het is de bedoeling dat het SD-kaartje als geheugen uitbreiding dient en niet als standaard memory card. Het heeft dus een heel andere functie dan de Gamecube memory cards hebben en dan vind ik het niet zo gek dat je ze op een andere plek stopt. Je stopt die SD-kaart er éénmalig in en als het goed is hoef je dat klepje verder niet meer open te maken(behalve voor die knop die je volgens mij ook bijna nooit zult gebruiken).Verwijderd schreef op vrijdag 30 juni 2006 @ 16:08:
Als het werkelijk een SD kaartjes lezer/schrijvertje is dan vind ik het wel een behoorlijk lelijke oplossing die daarvoor gebruikt word. Dat kleine stukje hardware kon echt makkelijk ergens in de buurt van de memorycard lezer geplaatst worden lijkt mij. Nu zit daar zo een groot klepje waar nog iets achter verscholen is. Dat andere knopje kon ook makkelijk op een andere plek gemonteerd worden. Welke plek precies moet je me niet vragen, maar in ieder geval is dat geen logische plaats wat mij betreft.
Er is al vanaf het begin af aan duidelijk geweest wat er achter het klepje zat. Omdat er geen foto's van werden vrijgegeven werden er de wildste theorieën bedacht over wat er achter het klepje zat. Het is niet de schuld van Nintendo want die zijn er vanaf het begin af aan eerlijk over geweest.Marco vind het maar een gehypt klepje dat uiteindelijk wel eens een totaal nutteloze functie zou kunnen hebben. Maar goed, wanneer Nintendo het apparaat op de markt zet komen we defenitief te weten waar ieder frutseltje voor dient bij deze console. Want tot op heden is nog altijd van alles aan het veranderen omtrend de Wii!
Verwijderd
Als het van begin af aan al duidelijk was, waarom werden er dan alsnog allerlei maffe theoriën bedacht? Nergens heb ik ooit gelezen dat dit goedje achter het klepje verscholen zat. Als het écht duidelijk zou zijn geweest waren er ook niet allerlei maffe dingen bedacht hoor, echt niet. Foto's of geen foto's.MetroidPrime schreef op vrijdag 30 juni 2006 @ 16:30:
Er is al vanaf het begin af aan duidelijk geweest wat er achter het klepje zat. Omdat er geen foto's van werden vrijgegeven werden er de wildste theorieën bedacht over wat er achter het klepje zat. Het is niet de schuld van Nintendo want die zijn er vanaf het begin af aan eerlijk over geweest.
Nogmaals, als het ding in de winkel ligt dan zien we wel wat er allemaal werkelijk op en aan zit. Tot dan wacht ik nog wel eventjes, en ga ik me niet meer bezig houden met dit soort dingetjes. Alles is nog altijd voor verandering vatbaar. Rondom de E3 vond ik het allemaal wel leuk en zo al dat gespeculeer, maar voor mij is de kous er eerlijk gezegd wel een beetje af nu. Ik wacht wel tot de tijd komt dat de Wii daadwerkelijk in de winkel ligt, en daarna beoordeel ik wel wat ik er van vind.
Het klinkt veel belovend, en hopelijk word het dat ook!
- MetroidPrime
TopicstarterOmdat Nintendo tijdens de E3 van vorig jaar foto's vrijgaf van wat er onder het bovenste klepje zat, maar niet van wat er onder het andere klepje zat.Verwijderd schreef op vrijdag 30 juni 2006 @ 18:14:
[...]
Als het van begin af aan al duidelijk was, waarom werden er dan alsnog allerlei maffe theoriën bedacht?
Op de E3 was er vorig jaar al achter gesloten deuren een prototype te zien die een SD kaart slot achter het klepje had zitten. IGN mocht even aan het prototype zitten en wist te vertellen dat er alleen twee SD-kaart sloten achter het klepje zaten. Het was dus wel degelijk allang al duidelijk.Nergens heb ik ooit gelezen dat dit goedje achter het klepje verscholen zat. Als het écht duidelijk zou zijn geweest waren er ook niet allerlei maffe dingen bedacht hoor, echt niet.
Bovendien was er op de E3 persconferentie van vorig jaar gezegd dat de Wii compatible was met SD-kaarten, terwijl er nergens op de console een SD-slot te bekenen was. Aangezien we niet wisten wat er achter dat klepje zat, is de enige logische conclusie dat het SD-kaart slot achter dat klepje zit.
Er woorden nog steeds allemaal belachelijke theorieën bijvoorbeeld over dat de wiimote eigenlijk niet de echte controller is, dat de Wii grafisch 10 keer zo veel polygonen/effecten/shaders tegelijk aan kan als de Xbox 360 of de PS3 of dat de naam Wii eigenlijk alleen een marketingstunt is en dat Revolution de echte naam is. Dat er dus belachelijke theorieën over dat klepje zijn zegt helemaal niets over het feit of het nu wel of niet allang bekend is.
Niet??? Dan wordt het dus een PS3...
GameFront heeft trouwens nieuwe foto's geplaatst van de Wii hardware. O.a. accu en de sensorbar zijn hier duidelijk(er) op te zien.

Huh, waar zijn de geheugenkaartsloten gebleven?

Onder het mom van: "Ja jongens, het is echt alleen maar een standaard
[ Voor 3% gewijzigd door Hoedje op 30-06-2006 20:36 ]
"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."
http://www.gfdata.de/archiv06-2006-gamefront/wiiaktio-08.jpgHoedje schreef op vrijdag 30 juni 2006 @ 20:35:
[afbeelding]
Huh, waar zijn de geheugenkaartsloten gebleven?
Denk daar ergens, onder hun eigen klepje
Hoogstwaarschijnlijk zitten ze apart zodat de console net iets dunner gemaakt kon worden.
- MetroidPrime
TopicstarterIk denk dat het eerder is omdat je de controllerpoorten niet hoeft te gebruiken voor Gamecube spellen, maar de memory card aansluitingen wel. Je kunt bijvoorbeeld de Classic controller gebruiken en dan hoef je niet die lelijke controller poorten aan te zien, omdat die onder een ander klepje zitten dan de memory cards.Smoke schreef op vrijdag 30 juni 2006 @ 21:46:
Hoogstwaarschijnlijk zitten ze apart zodat de console net iets dunner gemaakt kon worden.
Die classic controller sluit je volgens mij onderaan de WiiMote aan.MetroidPrime schreef op vrijdag 30 juni 2006 @ 21:58:
[...]
Ik denk dat het eerder is omdat je de controllerpoorten niet hoeft te gebruiken voor Gamecube spellen, maar de memory card aansluitingen wel. Je kunt bijvoorbeeld de Classic controller gebruiken en dan hoef je niet die lelijke controller poorten aan te zien, omdat die onder een ander klepje zitten dan de memory cards.
- MetroidPrime
TopicstarterPrecies, dan heb je de Gamecube controllerpoorten niet nodig en hoef je dat klepje niet open te doen. Dat de Classic controller niet op de console maar op de Wiimote wordt aangesloten is juist waar ik op doelde.-Sander schreef op vrijdag 30 juni 2006 @ 22:13:
[...]
Die classic controller sluit je volgens mij onderaan de WiiMote aan.
Verwijderd
De vertaling die ik krijg met mijn vandale (op de computer)synchronize I tr 1 synchroniseren (ook film), (doen) samenvallen
(in de tijd): ~ with synchroniseren met; 2 gelijk zetten (klok) II intr 1
gelijktijdig gebeuren; samenvallen; 2 gelijk staan (van klok)
Hier lijkt mij de meest simpele verklaring de juiste. Waarom zou je een knop verstoppen?
Verwijderd
Ik hoop alleen dat er een vga aansluiting opzit. Dan kan ik het makkelijk op mijn pc scherm aansluiten. (Als dit niet het geval is, dan is de Wii een nogo voor mij)
Dan denk ik dat ik met 90% zekerheid kan melden dat de Wii voor jouw een nogo word.
D'r zijn toch ook vast wel verloopstekkertjes te krijgen die wat voor video-output dan ook omzetten naar VGA?
Specs: NES | M82 | (T)FC | SNES | BS-X | VB | N64 | 64DD | NGC | Q | Q GBP | G&Ws | GB(L) | GB(A) (SP) | GBM | DS(L) | Wii
Mijn foto's op Flickr.
Volgens mij is zo'n beetje alles wel om te zetten. Er zijn iig component naar vga adapters. Ik ben zelf nog op zoek naar een component naar dvi adapter, alleen zijn die wat lastig te vinden.
uhm...
Gisteravond James Bond: From Russia with love, 4man multiplayer gespeeld. En ik moet zeggen, de game is leukerder dan ik had verwacht!
Redelijk veel wapens in het spel, enkele voertuigen en ook "traps" (bijv. druk je een knop in, komt er ergens stoom omhoog waardoor je iemand kan killen) een leuke gun was de Radioactive gun. Je schiet hier iemand mee raak en deze word radioactive en zijn leven gaat dus naar beneden (je gaat dus dood). Zit meestal maar 1kogel in die gun
Als je echt dicht op elkaar komt te staan, kun je de ander slaan i.p.v. schieten. Dit gaat automatisch en werkt vrij aardig! Het hele spel is wel in 3rd person(af en toe werkt de camara niet helemaal mee, maar het is zeker nog goed te doen!).
De vuureffecten zagen er goed uit, wanneer je een raket afvuurde, mooie rooksliert en geweldige explosie! Netjes.
Wel was er hier en daar een kleine framedrop, maar ik vond het niet storend.
Het vliegen met de "jet-pack" leuk gedaan. En omdat het spel een lockfunctie heeft kun je nog goed schieten en vliegen. Met de L kun je op iemand locken en zo neer knallen. Wat dat betreft is het wat simpel maar ik vind het niet erg, want het komt de game word er zo leukerder van. Ik moest wel aan Goldeneye. Dat speelde lekker, snel, simpel en was enorm leuk en dit had er veel weg van
(het is geen goldeneye topper
maar wel leuk).
Zoek je nog een leuke, simpele multplayer shooter, kijk eens of je deze kan vinden
en anders timesplitters 3! (ik vind die leukerder dan 2 maar 2 is ook goed
)
Redelijk veel wapens in het spel, enkele voertuigen en ook "traps" (bijv. druk je een knop in, komt er ergens stoom omhoog waardoor je iemand kan killen) een leuke gun was de Radioactive gun. Je schiet hier iemand mee raak en deze word radioactive en zijn leven gaat dus naar beneden (je gaat dus dood). Zit meestal maar 1kogel in die gun
Als je echt dicht op elkaar komt te staan, kun je de ander slaan i.p.v. schieten. Dit gaat automatisch en werkt vrij aardig! Het hele spel is wel in 3rd person(af en toe werkt de camara niet helemaal mee, maar het is zeker nog goed te doen!).
De vuureffecten zagen er goed uit, wanneer je een raket afvuurde, mooie rooksliert en geweldige explosie! Netjes.
Wel was er hier en daar een kleine framedrop, maar ik vond het niet storend.
Het vliegen met de "jet-pack" leuk gedaan. En omdat het spel een lockfunctie heeft kun je nog goed schieten en vliegen. Met de L kun je op iemand locken en zo neer knallen. Wat dat betreft is het wat simpel maar ik vind het niet erg, want het komt de game word er zo leukerder van. Ik moest wel aan Goldeneye. Dat speelde lekker, snel, simpel en was enorm leuk en dit had er veel weg van
Zoek je nog een leuke, simpele multplayer shooter, kijk eens of je deze kan vinden
Living in Australia! - Ja, ik heb dyslectie
- MetroidPrime
TopicstarterDe Xbox 360 heeft een knop aan de voorkant waarmee je een draadloze controller aan de console kan koppelen. Dit doe je éénmalig voor iedere draadloze controller die je wilt "aansluiten" op de 360(of als je een Premium pakket koopt zelfs niet, want dan is dat al in de fabriek gedaan). Zo'n knopje zou je dus niet vaak hoeven gebruiken en kan dus makkelijk achter het voorste klepje verstopt worden.Verwijderd schreef op zaterdag 01 juli 2006 @ 02:38:
[...]
De vertaling die ik krijg met mijn vandale (op de computer)
Hier lijkt mij de meest simpele verklaring de juiste. Waarom zou je een knop verstoppen?Kan je hem er net zo goed niet opzetten
Ik kan me er echt geen doe voor bedenken, dan anders dat je hem maar op 1 moment gebruikt en dat is wanneer je er een sd-kaart in gooit
Verwijderd
zag ik het nou goed dat dat balkje dat je bewegingen registreerd kan plakken? (stond ergens op een foto in dit topic volgens mij) zou wel handig zijn want anders kan ie niet onder mijn tv
EDIT:

deze foto, is dat het balkje?
EDIT:

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 01-07-2006 20:21 ]
Jep.Verwijderd schreef op zaterdag 01 juli 2006 @ 20:19:
zag ik het nou goed dat dat balkje dat je bewegingen registreerd kan plakken? (stond ergens op een foto in dit topic volgens mij) zou wel handig zijn want anders kan ie niet onder mijn tv
EDIT:
[afbeelding]
En hij is mooi klein, vergelijk em maar met die afstandsbediening die er ligt.
Even though I walk through the valley of the shadow of death. I will fear no evil.
Je plaatje doet het niet maar wat ik begrijp is dat er "iets" is dat je "ergens" kan plaatsen en dat je daarop je remote moet bewegen ipv op de console? Dat zou wel mooi zijn, kan de console ergens anders staan (bv naast met DIY Beamer anders heb ik een 10M RGB kabel nodig.Verwijderd schreef op zaterdag 01 juli 2006 @ 20:19:
EDIT:
[afbeelding]
Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps
Dat was sowiso altijd al. Nu zijn er wat plaatjes van dat ding. maar het werd ook altijd al omschreven op deze manier.MrVegeta schreef op zondag 02 juli 2006 @ 00:23:
[...]
Je plaatje doet het niet maar wat ik begrijp is dat er "iets" is dat je "ergens" kan plaatsen en dat je daarop je remote moet bewegen ipv op de console? Dat zou wel mooi zijn, kan de console ergens anders staan (bv naast met DIY Beamer anders heb ik een 10M RGB kabel nodig.
This space is occupied
copy --> paste de URL in je browser, dan doet ie het wel.MrVegeta schreef op zondag 02 juli 2006 @ 00:23:
[...]
Je plaatje doet het niet maar wat ik begrijp is dat er "iets" is dat je "ergens" kan plaatsen en dat je daarop je remote moet bewegen ipv op de console? Dat zou wel mooi zijn, kan de console ergens anders staan (bv naast met DIY Beamer anders heb ik een 10M RGB kabel nodig.
Of klik dit linkje.
20*350ZO45°
Verwijderd
Hoe lang duurt het voordat spul uit de sterrencatalogus binnen is?
En is het nodig om te bevestigen dat je een product besteld hebt (MP2: Echoes)?
Het desbetreffende e-mailadres is nmlk. niet meer actief, de gegevens kloppen uiteraard wel die ik heb opgegeven.
En is het nodig om te bevestigen dat je een product besteld hebt (MP2: Echoes)?
Het desbetreffende e-mailadres is nmlk. niet meer actief, de gegevens kloppen uiteraard wel die ik heb opgegeven.
Er is weer aardig wat leuk en interessant nieuws:
• http://www.ngcfrance.com/...p?operande=0&idx=5308&r=1 &
• Op verschillende Japanse sites is verschenen dat er geen officiele releasedate is voor Super Paper Mario and DK Barrel Blast in Japan. Dat wil zeggen, ze staan niet op de releaselijst(en). Ze zouden eigenlijk begin augustus uitgebracht worden. Dat wil misschien zeggen dat ze later worden uitgebracht, en waarom, wii weet?
• Eerste review van SMB:Adventures is niet best: http://www.eurogamer.net/article.php?article_id=65865.
• De besturing van Rayman; gaan we dit terug zien bij meer games?The Wii version, in development outside Treyarch, shows some potential to bring the player into the game during the Battle Actions in a way the PS3 and 360 won’t be able to. Actually wrestling with a German for his gun or actually disarming that explosive are things only the Wii will let you do this gen.
"nieuwe" teaser: http://www.youtube.com/watch?v=4szN35Jloo0PTV: At E3 you announced the lastest Rayman game for Nintendo’s newest console. What revolutionnary gameplay will Rayman bring to it?
MA: Well the unique thing about the Wii is that you play the game with more freedom compared to holding a regular gamepad where you just press buttons. The controller opens up many possibilities, we are considering gestures when you move the character moves, I find it simple because it adds a more physical aspect to the game. So instead of memorising button combinations you memorize gestures. I find it intuitive and it’ll give us some immersion.
• Op verschillende Japanse sites is verschenen dat er geen officiele releasedate is voor Super Paper Mario and DK Barrel Blast in Japan. Dat wil zeggen, ze staan niet op de releaselijst(en). Ze zouden eigenlijk begin augustus uitgebracht worden. Dat wil misschien zeggen dat ze later worden uitgebracht, en waarom, wii weet?
• Eerste review van SMB:Adventures is niet best: http://www.eurogamer.net/article.php?article_id=65865.
In the end there’s nothing damning enough to sink SMBA into the lower reaches of the scoring spectrum. But then, the only thing I can really think of to applaud is that it’s a game about monkeys, in balls, who can fly, and have established a fledging democracy, and there’s virtually nothing remarkable about any of it. Stick with Super Monkey Ball Deluxe instead.
[ Voor 7% gewijzigd door Hoedje op 04-07-2006 18:27 ]
"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."
Heb net bij de MediaMarkt een kloon RGB kabel gekocht voor de GC. Alleen klopt het dat de kabel voor in de gamecube de analoge aansluiting betreft ipv de digitale? Heb de verpakking nog dicht dus kan em nog terugbrengen
- MetroidPrime
TopicstarterDe digitale aansluiting wordt niet in Europa gebruikt(tenminste, niet zolang je geen component kabel importeert). Ik zou hem zelf echter toch terugbrengen, sommige van die onofficiële kabels geven een zeer slechte beeldkwaliteit.g00fy schreef op dinsdag 04 juli 2006 @ 18:40:
Heb net bij de MediaMarkt een kloon RGB kabel gekocht voor de GC. Alleen klopt het dat de kabel voor in de gamecube de analoge aansluiting betreft ipv de digitale? Heb de verpakking nog dicht dus kan em nog terugbrengen
[ Voor 12% gewijzigd door MetroidPrime op 04-07-2006 18:42 ]
Voor €6,- wil ik die gok wel wagen... Maar ok, duidelijk, bedanktMetroidPrime schreef op dinsdag 04 juli 2006 @ 18:41:
[...]
De digitale aansluiting wordt niet in Europa gebruikt(tenminste, niet zolang je geen component kabel importeert). Ik zou hem zelf echter toch terugbrengen, sommige van die onofficiële kabels geven een zeer slechte beeldkwaliteit.
Merk van de kabel is SpeedLink, iemand _toevallig_ een idee of dat oke is?
[ Voor 9% gewijzigd door Cartman! op 04-07-2006 18:47 ]
Ik heb hem op de PSP, echt een zuiggame, en dat terwijl ik super monkey ball 1 en 2 op de cube zo geweldig vind.Hoedje schreef op dinsdag 04 juli 2006 @ 18:26:
[...]
Laten we hopen dat de aapjes op de Wii beter werk afleveren...
Zelfs dat is teveel voor een onofficiele kabel, je weet nooit wat je er van kunt verwachten! Misschien zelfs nog brakker dan je bijgeleverde standaard kabel. Voor €10 kan ik bijvoorbeeld al incl verzenden een Official RGB leveren nieuw in doos. Zie je dat niet zitten, dan heb je voor €14,99 excl. verzenden er al eentje @ bol.comg00fy schreef op dinsdag 04 juli 2006 @ 18:43:
[...]
Voor €6,- wil ik die gok wel wagen... Maar ok, duidelijk, bedankt
Merk van de kabel is SpeedLink, iemand _toevallig_ een idee of dat oke is?
20*350ZO45°
Net aangesloten en werkt uitstekend. Waar lever je die kabel vandaan? url oid is misschien handig. Misschien heb ik alsnog interesse nml.Richard schreef op dinsdag 04 juli 2006 @ 21:08:
[...]
Zelfs dat is teveel voor een onofficiele kabel, je weet nooit wat je er van kunt verwachten! Misschien zelfs nog brakker dan je bijgeleverde standaard kabel. Voor €10 kan ik bijvoorbeeld al incl verzenden een Official RGB leveren nieuw in doos. Zie je dat niet zitten, dan heb je voor €14,99 excl. verzenden er al eentje @ bol.com
Die van Bol gewoon op www.bol.com die van mijzelf heb ik destijds een keer 3 kabels voor E30 kunnen kopen, heb er al eentje aan outcast within hiero op T.Net verkocht, die andere ligt hier nog te nixen zegmaar, en mag dus voor E10 incl. weg.g00fy schreef op dinsdag 04 juli 2006 @ 21:20:
[...]
Net aangesloten en werkt uitstekend. Waar lever je die kabel vandaan? url oid is misschien handig. Misschien heb ik alsnog interesse nml.
20*350ZO45°
Dus ze gaan er al van uit dat MS en/of Sony het concept van de Wiimote gewoon gaat overnemen de volgende gen... (of misschien wel eerder)Hoedje schreef op dinsdag 04 juli 2006 @ 18:26:
Er is weer aardig wat leuk en interessant nieuws:
The Wii version, in development outside Treyarch, shows some potential to bring the player into the game during the Battle Actions in a way the PS3 and 360 won’t be able to. Actually wrestling with a German for his gun or actually disarming that explosive are things only the Wii will let you do this gen.
Even though I walk through the valley of the shadow of death. I will fear no evil.
Verwijderd
Ik heb wel interesse in je kabel, als het de officiele van Nintendo is. Mail maar naar o DOT grasdijk AT home DOT nl.Richard schreef op dinsdag 04 juli 2006 @ 21:37:
[...]
Die van Bol gewoon op www.bol.com die van mijzelf heb ik destijds een keer 3 kabels voor E30 kunnen kopen, heb er al eentje aan outcast within hiero op T.Net verkocht, die andere ligt hier nog te nixen zegmaar, en mag dus voor E10 incl. weg.
Ik heb trouwens net Wind Waker gekocht en ik vind het een geweldig spel. Zowieso is Zelda helemaal mijn ding maar ik vind de cell shaded graphics ook leuk. Ben nog ni.et zo ver want de laatste week van school = leraren moeten hun cijfer quotient halen. Zucht. Gelukkig net boeken ingeleverd dus er eindelijk vanaf. En kan ik met mijn volle aandacht verder met Wind Waker
Wel grappig dat hier niet gepraat mag worden over modchips e.d. (in tegenstelling to GBA backup tools, maar dat terzijde), en er onderaan nu een mooie reclame van Google verschijnt met de tekst:
Console/Backup/Accessoire
Voor alle Gamecube benodigdheden Vipergc / GC Case
Specs: NES | M82 | (T)FC | SNES | BS-X | VB | N64 | 64DD | NGC | Q | Q GBP | G&Ws | GB(L) | GB(A) (SP) | GBM | DS(L) | Wii
Mijn foto's op Flickr.
Irritant ja
Misschien een topic report waard
[ Voor 57% gewijzigd door Max|Burn op 05-07-2006 08:33 ]
omdat ik goede ervaringen heb met mijn s-video kabel voor ps2 (ENORM verschil in beeldkwaliteit vergeleken met men composiet) besloot ik om de gamecube s-video kabel van een ongekend merk mee te grabbelen uit een soldenbak (kabel voor 1,5 euro). Was een kabel met zowel s-video als composiet aansluitingen.g00fy schreef op dinsdag 04 juli 2006 @ 18:40:
Beeldkwaliteit...de s-video stekker geeft doodleuk een zwart scherm (en ligt niet aan men tv, men ps2 krijg ik wel aangesloten, en heb op meerdere bronnen geprobeerd) en de composiet is de gebruikelijke crappy kwaliteit.
Moraal van het verhaal: ver wegblijven van die rommel, goedkoop is echt wel duurkoop

Verwijderd
Had ik je ook wel kunnen vertellenBoeb0e schreef op woensdag 05 juli 2006 @ 09:04:
Moraal van het verhaal: ver wegblijven van die rommel, goedkoop is echt wel duurkoop
Ik moet trouwens nog steeds een keer vergelijkend beeld materiaal maken van die kabel die ik gekocht heb hier. Maar ja de cube is nog steeds ergens anders aan het logeren en word niet gemist (ds)
[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 05-07-2006 09:19 ]
Verwijderd
Dat ligt niet aan de crappy kabel waarschijnlijk, Nintendo heeft om onbekende redenen de S-video ondersteuning uit de Europese Cube's gehaald. Vandaar dat je geen beeld krijgt, ik heb ooit is een RGB kabel gekocht van Draxter, die gaf echter slechter beeld(zwart-wit waas) dan mijn standaard kabel. Iemand die ik ken heeft echter een Suncom o.i.d RGB kabel en die is van even goede kwaliteit als die van Nintendo alleen zit er een Audio ingang op, iets wat men wel moet toevoegen bij eventueele Wii-RGB kabels.Boeb0e schreef op woensdag 05 juli 2006 @ 09:04:
[...]
omdat ik goede ervaringen heb met mijn s-video kabel voor ps2 (ENORM verschil in beeldkwaliteit vergeleken met men composiet) besloot ik om de gamecube s-video kabel van een ongekend merk mee te grabbelen uit een soldenbak (kabel voor 1,5 euro). Was een kabel met zowel s-video als composiet aansluitingen.
Beeldkwaliteit...de s-video stekker geeft doodleuk een zwart scherm (en ligt niet aan men tv, men ps2 krijg ik wel aangesloten, en heb op meerdere bronnen geprobeerd) en de composiet is de gebruikelijke crappy kwaliteit.
Geen zorgen om de Wii versie van SMB.But of course SMBA's failing is not that it's an indulgent director's preferred cut (indeed, series creator Amusement Vision had nothing to do with this; having set to work on a Nintendo Wii title, Traveller's Tales were sought to handle current-generation monkeys). It's that it doesn't really introduce anything new, and it doesn't really introduce it to a genre that certainly doesn't benefit from its lack of presence.
This space is occupied
is er dan eigenlijk wel een manier om bij europese games gebruik te maken van de digitale uitgang zodat ik daarop s-video of component kan aansluiten? Het is toch te gek voor woorden dat ze enkel de slechtst mogelijke videokwaliteit gaan ondersteunen?Verwijderd schreef op woensdag 05 juli 2006 @ 11:01:
[...]
Dat ligt niet aan de crappy kabel waarschijnlijk, Nintendo heeft om onbekende redenen de S-video ondersteuning uit de Europese Cube's gehaald. Vandaar dat je geen beeld krijgt, ik heb ooit is een RGB kabel gekocht van Draxter, die gaf echter slechter beeld(zwart-wit waas) dan mijn standaard kabel. Iemand die ik ken heeft echter een Suncom o.i.d RGB kabel en die is van even goede kwaliteit als die van Nintendo alleen zit er een Audio ingang op, iets wat men wel moet toevoegen bij eventueele Wii-RGB kabels.
Zoals ik eerder zei, ik heb hem eraan hangen en het is veel beter geworden dan het was dus ik ben er erg op vooruit gegaan. Mn tv schakelt netjes in op RGB modus en springt op breedbeeld stand. Komt dat door de 60Hz of ergens anders door?Boeb0e schreef op woensdag 05 juli 2006 @ 09:04:
[...]
omdat ik goede ervaringen heb met mijn s-video kabel voor ps2 (ENORM verschil in beeldkwaliteit vergeleken met men composiet) besloot ik om de gamecube s-video kabel van een ongekend merk mee te grabbelen uit een soldenbak (kabel voor 1,5 euro). Was een kabel met zowel s-video als composiet aansluitingen.
Scherp
Komt iig niet door de 60 hz...g00fy schreef op woensdag 05 juli 2006 @ 15:45:
[...]
Zoals ik eerder zei, ik heb hem eraan hangen en het is veel beter geworden dan het was dus ik ben er erg op vooruit gegaan. Mn tv schakelt netjes in op RGB modus en springt op breedbeeld stand. Komt dat door de 60Hz of ergens anders door?
Super Smash Bros Brawls toch geen launchtitel
Nintendo gibt in der Famitsu bekannt, dass das Actionspiel Dairantou Smash Brothers X Click Picture (engl. 'Super Smash Bros. Brawl') 2007 in Japan auf den Markt kommt.
[ Voor 21% gewijzigd door Hoedje op 05-07-2006 16:33 . Reden: Ja, het is SSBB, het staat zelfs in de quote 8)7 ]
Dat was de hele tijd al bekend hoor
edit:
en het is Super Smash Bros. Brawl
[ Voor 10% gewijzigd door Vanitas op 05-07-2006 16:26 ]
- MetroidPrime
TopicstarterHet spel is volgens mij nooit aangekondigd als launchtitel.
Op de E3 2005 is gezegd dat ze er een launchtitel van wilden maken als ze eraan begonnen, maar bij de officiele aankondiging op E3 2006 is al gelijk verteld dat het geen launchtitel werd. Staat ook al tijden op de Smash Bros site trouwens.MetroidPrime schreef op woensdag 05 juli 2006 @ 16:22:
[...]
Het spel is volgens mij nooit aangekondigd als launchtitel.
Idd. dat had ik dan gemist. Als ze er maar wat moois van makenSmoke schreef op woensdag 05 juli 2006 @ 16:26:
[...]
Op de E3 2005 is gezegd dat ze er een launchtitel van wilden maken als ze eraan begonnen, maar bij de officiele aankondiging op E3 2006 is al gelijk verteld dat het geen launchtitel werd. Staat ook al tijden op de Smash Bros site trouwens.
• Dit moet je zien/lezen: http://www.1up.com/do/feature?pager.offset=0&cId=3151923. 1up interview met de makers van COD 3
• Volgens CNN komt de Wii ergens eind september of oktober.
• Volgens CNN komt de Wii ergens eind september of oktober.
Oh yeahIndeed, the company appears to be already manufacturing final retail units of the Wii, according to a June 21st analyst's note from P.J. McNealy of American Technology Research. That would give it a significant head start over Sony (Charts), which has yet to begin final manufacturing of the PlayStation 3. Microsoft's first Xbox 360 did not roll off the assembly line last year until 69 days before the on sale date of Nov. 22. (That late start in production is the root cause behind last holiday's shortages.)
"October is a reasonable timeframe," wrote McNealy.
Nintendo has downplayed any suggested dates. Other industry insiders, who asked not to be named, though, said they, too, are expecting a September or October launch for the Wii
Heeel netjes, MS was rond deze tijd nog druk bezig dat ding eerst zelf goed in elkaar te sjorren.
Dat betekend ook genoeg consoles bij de launch, worldwide
Dat betekend ook genoeg consoles bij de launch, worldwide
This space is occupied
Een worldwide launch zou wel vet zijn! Van mij mag de Wii zsm komen, kan nl. niet wachten om de games eindelijk zelf te spelen!
Verwijderd
Er zijn trouwens weer nieuwe beelden verschenen van Red steel, met wederom mensen die een zwaret wii controller vast hebben past mooi bij mijn zwarte DSlite iig
http://www.wii-gamer.nl/text.php?id=110 Red steel ziet er trouwens weer mooi uit
http://www.wii-gamer.nl/text.php?id=110 Red steel ziet er trouwens weer mooi uit
Ik denk dat het geen probleem is om de Wii vroeg uit te brengen, het probleem is dat Nintendo genoeg games bij de launch wilt hebben.
En het duurt nog even tot er genoeg af zijn.
En het duurt nog even tot er genoeg af zijn.
Ik denk eerder dat ze genoeg units willen hebben. De games komen welHidde schreef op donderdag 06 juli 2006 @ 18:24:
Ik denk dat het geen probleem is om de Wii vroeg uit te brengen, het probleem is dat Nintendo genoeg games bij de launch wilt hebben.
disjfa - disj·fa (meneer)
disjfa.nl
- MetroidPrime
TopicstarterDat werd ook al bij de Gamecube launch geroepen, alleen duurde het even voordat de spellen er kwamen. Het duurde veel te lang voordat er een constante stroom spellen kwam. Nintendo wil dit volgens mij juist bij de Wii voorkomen en meteen vanaf de launch voor een stroom spellen zorgen.disjfa schreef op donderdag 06 juli 2006 @ 18:26:
[...]
Ik denk eerder dat ze genoeg units willen hebben. De games komen wel
Nintendo zou er overigens IMHO goed aan doen om developers te vragen de Gamecube spellen die nog in ontwikkeling zijn over te zetten naar de Wii of een Wii versie naast de Gamecube versie te ontwikkelen.
[ Voor 14% gewijzigd door MetroidPrime op 06-07-2006 19:38 ]
Ik heb zo'n vaag vermoeden dat dat ook aan 't gebeuren is met Super Paper Mario en DK Blast. Je weet het niet zeker, maar het is gewoon veel logischer om nu alles op de Wii te zetten.MetroidPrime schreef op donderdag 06 juli 2006 @ 19:28:
[...]
Dat werd ook al bij de Gamecube launch geroepen, alleen duurde het even voordat de spellen er kwamen. Het duurde veel te lang voordat er een constante stroom spellen kwam. Nintendo wil dit volgens mij juist bij de Wii voorkomen en meteen vanaf de launch voor een stroom spellen zorgen.
Nintendo zou er overigens IMHO goed aan doen om developers te vragen de Gamecube spellen die nog in ontwikkeling zijn over te zetten naar de Wii of een Wii versie naast de Gamecube versie te ontwikkelen.
Verwijderd
Alles over poorten naar de Wii, en de GameCube laten sterven is niet echt een goed idee denk ik. Zo kweekt Nintendo niet echt vertrouwen bij de consument. Iets waar Sega alles vanaf weet. Zij deden namelijk het zelfde truckje omtrend hun laatse paar consoles. En dat is uiteindelijk ook geweldig afgelopen zoals velen wel zullen weten.
Naar mijn mening gaat het vanaf de SNES eigenlijk al fout wat betreft developers ondersteuning bij Nintendo. De N64 en de GameCube zijn nou niet bepaald even succesvol geweest als de SNES. Een constante stroom van games heeft daar alles mee te maken. En vanaf de N64 gaat het op dat gebied al helemaal fout.
Maar goed, ik werk niet bij Nintendo, ik speel alleen de games
Hopelijk gaat het vanaf de Wii weer een stukje beter op dat gebied. Het word namelijk tijd dat Nintendo weer eens een extra stukje markt aandeel te pakken krijgt! Zo langzamerhand zouden ze toch moeten weten hoe het moet lijkt me... Nog een handje vol toptitels richting de GameCube lanceren is wat mij betreft een uitstekend idee!
Naar mijn mening gaat het vanaf de SNES eigenlijk al fout wat betreft developers ondersteuning bij Nintendo. De N64 en de GameCube zijn nou niet bepaald even succesvol geweest als de SNES. Een constante stroom van games heeft daar alles mee te maken. En vanaf de N64 gaat het op dat gebied al helemaal fout.
Maar goed, ik werk niet bij Nintendo, ik speel alleen de games
- MetroidPrime
TopicstarterHet spijt me, maar de Gamecube is al zo goed als dood. Voor de komende zes maanden staan er zes titels gepland waarvan er hooguit twee á drie AAA titels zijn. Als je alle titels neemt die er de komende zes maanden komen voor alle regios, dan kom je op 18 uit. In Japan staan er twee titels gepland voor dit jaar en verder niets. Spellen zoals Super Paper Mario en Tomb Raider Legend zullen veel beter tot hun recht komen op de Wii. Als je die titels toch op de Gamecube wil houden en er een succes van wil maken, dan zul je ze op zijn minst moeten adverteren als een titel die ook op de Wii speelbaar is.Verwijderd schreef op donderdag 06 juli 2006 @ 21:24:
Alles over poorten naar de Wii, en de GameCube laten sterven is niet echt een goed idee denk ik. Zo kweekt Nintendo niet echt vertrouwen bij de consument. Iets waar Sega alles vanaf weet. Zij deden namelijk het zelfde truckje omtrend hun laatse paar consoles. En dat is uiteindelijk ook geweldig afgelopen zoals velen wel zullen weten.
[ Voor 4% gewijzigd door MetroidPrime op 06-07-2006 21:44 ]
Verwijderd
Als developers er geen geld in zagen hadden ze het niet ontwikkeld. In de GameCube zit dus nog steeds brood.MetroidPrime schreef op donderdag 06 juli 2006 @ 21:43:
[...]
Spellen zoals Super Paper Mario en Tomb Raider Legend zullen veel beter tot hun recht komen op de Wii. Als je die titels toch op de Gamecube wil houden en er een succes van wil maken, dan zul je ze op zijn minst moeten adverteren als een titel die ook op de Wii speelbaar is.
De GameCube dumpen als een stuk oud vuil is niet de oplossing. Dat straalt laksheid uit vind ik. Zo van "hey consumentjes, ons oude dingetje is niet meer hip genoeg, en nu gaan jullie lekker allemaal deze nieuwe console kopen". Effe lekker geld vangen en de oude vertrouwde consument die je console altijd heeft gesteund gewoon laten stikken, en keihard zeggen dat hij of zij maar een nieuwe console moet gaan kopen dus. Dat werkt niet echt.
Iedere console gaat vroeg of laat helemaal dood. Maar je console laten afsterven voordat de nieuwe al op de markt is vind ik belachelijk. Backwards compatible zijn heeft daar totaal niets mee van doen. Wat dat betreft kan men een goed voorbeeld nemen aan Sony's PlayStation One, een console die zeker drie jaar nadat het nieuwe exemplaar op de markt was nog altijd redelijk veel nieuwe games er bij kreeg in de collectie. Dat is vertrouwen kweken bij de mensen!
Nieuwsbericht: De GC is al dood.De GameCube dumpen als een stuk oud vuil is niet de oplossing. Dat straalt laksheid uit vind ik.
En dat had wat met Sony te maken? Juist..niets..zoveel games maakt Sony niet. De console werd nummer 1, dat is het verschil.Wat dat betreft kan men een goed voorbeeld nemen aan Sony's PlayStation One, een console die zeker drie jaar nadat het nieuwe exemplaar op de markt was nog altijd redelijk veel nieuwe games er bij kreeg in de collectie. Dat is vertrouwen kweken bij de mensen!
[ Voor 61% gewijzigd door Max|Burn op 06-07-2006 22:51 ]
Ik zie die games ook liever op de Wii verschijnen. Extra motivatie voor anderen om ook een Wii te kopen. Bovendien koop ik de Wii toch sowieso, dus hoe meer games hoe beter imo.
Mijn foto's op Flickr.
- MetroidPrime
TopicstarterJe snapt het niet helemaal. Voor de PS2 komen er de komende maand alleen al meer dan 20 spellen uit. Voor de Gamecube komen er maar 3 spellen uit in diezelfde periode en zelfs als je naar het komend half jaar kijkt haalt de Gamecube niet eens de helft van het aantal titels dat de PS2 deze maand krijgt. Als je kijkt naar de toekomst, dan krijgt de Gamecube nog maar 3 á 4 exclusieve titels. De PS2 krijgt er de komende maand alleen al meer dan dat. Het aantal titels dat nog uitkomt voor een console neemt wel wat af vlak voordat een nieuwe console komt, maar het is nog nooit zo dramatisch geweest als dat het bij de Gamecube is.Verwijderd schreef op donderdag 06 juli 2006 @ 22:21:
[...]
Als developers er geen geld in zagen hadden ze het niet ontwikkeld. In de GameCube zit dus nog steeds brood!
Verwijderd
Bij de N64 had je er op dit moment 1 of 2 in een jaar gehad, oke de gamecube heeft ook geen bergen games maar 15 is toch wel meer.MetroidPrime schreef op donderdag 06 juli 2006 @ 23:43:
[...]
Je snapt het niet helemaal. Voor de PS2 komen er de komende maand alleen al meer dan 20 spellen uit. Voor de Gamecube komen er maar 3 spellen uit in diezelfde periode en zelfs als je naar het komend half jaar kijkt haalt de Gamecube niet eens de helft van het aantal titels dat de PS2 deze maand krijgt. Als je kijkt naar de toekomst, dan krijgt de Gamecube nog maar 3 á 4 exclusieve titels. De PS2 krijgt er de komende maand alleen al meer dan dat. Het aantal titels dat nog uitkomt voor een console neemt wel wat af vlak voordat een nieuwe console komt, maar het is nog nooit zo dramatisch geweest als dat het bij de Gamecube is.
- MetroidPrime
TopicstarterJe vergist je. De N64 kreeg rond deze tijd o.a. net Majora's Mask, Perfect Dark, Pokémon Stadium 1 & 2, Mickey's Speedway USA en Mario Party 3. Dit zijn alleen nog maar de first- en second-party titels die ik me kan herinneren.Verwijderd schreef op donderdag 06 juli 2006 @ 23:45:
[...]
Bij de N64 had je er op dit moment 1 of 2 in een jaar gehad, oke de gamecube heeft ook geen bergen games maar 15 is toch wel meer.
[ Voor 3% gewijzigd door MetroidPrime op 07-07-2006 00:06 ]
Verwijderd
De GameCube is helemaal niet dood. Hoe kom je daar in godsnaam bij? Een dood mens ademt niet meer. En voor een dode console komen geen games meer uit. Voor de GameCube komen nog steeds meerdere games per jaar. Geen bergen games, maar toch.MaxBurn schreef op donderdag 06 juli 2006 @ 22:50:
[...]
Nieuwsbericht: De GC is al dood.
[...]
En dat had wat met Sony te maken? Juist..niets..zoveel games maakt Sony niet. De console werd nummer 1, dat is het verschil.
En daarnaast moet je eens een keer leren lezen wat ik schrijf. Ik zeg namelijk helemaal niet dat het iets met Son te maken heeft. Ik zeg alleen dat de console van Sony is. Goed lezen!
Perfect Dark kwam anderhalf jaar uit voor dat de GameCube gereleased werd. Das wel wat anders als enkele maanden. En hetzelfde geld voor Majora's Mask.MetroidPrime schreef op vrijdag 07 juli 2006 @ 00:06:
[...]
Je vergist je. De N64 kreeg rond deze tijd o.a. net Majora's Mask, Perfect Dark, Pokémon Stadium 1 & 2, Mickey's Speedway USA en Mario Party 3. Dit zijn alleen nog maar de first- en second-party titels die ik me kan herinneren.
Met de N64 was het inderdaad erger omstreeks dat de GameCube werd uitgebracht. Er zit verbetering in, maar het is nog steeds niet wat het zijn moet. Je merkt echt dat de GameCube de mindere is van de drie qua games line-up. De PS2 en de Xbox doen het beduidend beter wat dat betreft!
Maar goed, ik zou mijn console in ieder geval niet launchen met opgevoerde GameCube titels, of directe poorten daarvan...
[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 07-07-2006 00:14 ]
Verwijderd
Mja, vertrouwen van de consument, enz.. Grote woorden 
Maar je mag ze niet overdrijven.
In het specifieke geval van nintendo kunnen ze al aan de nieuwe console gaan voor 4 keer de prijs van een game. (itt 10 keer de prijs van een game bij de ps3) Dus kan je je afvragen of consumenten er ook dat niet voor over hebben... Wat zouden ze liever doen, nog eens vier games kopen op een verlaten platform, of voor die prijs een Wii halen...
En voor wie nog graag op de gamecube speelt... Prima, er is een groot aanbod, en je gaat me niet vertellen dat je AL die games al gespeeld hebt.
Er is zowieso nog altijd keuze.
En laten we wel wezen, ik heb nooit een GC gehad, en het apparaat sprak me ook helemaal niet aan. Het stond echt in de marge van de anderen. Ik vond het er vrij knullig uitzien, in de winkels nooit veel in de belasting....
En alhoewel ik vroeger totaal geen boodschap had aan de GC, weet de Wii wel mijn interesse vast te houden. Imo niet meer dan terecht dat ze met de Wii het GC hoofdstuk afsluiten. Ze moeten nu vol gaan inzetten op de Wii, goede prijs, aantrekkelijk product. Er zullen veel nieuwe nintendo bezitters bijkomen, die hebben helemaal geen booschap aan wat zich voor die periode (waar ze niet actief deel van uitmaakten) gebeurde.
Maar je mag ze niet overdrijven.
In het specifieke geval van nintendo kunnen ze al aan de nieuwe console gaan voor 4 keer de prijs van een game. (itt 10 keer de prijs van een game bij de ps3) Dus kan je je afvragen of consumenten er ook dat niet voor over hebben... Wat zouden ze liever doen, nog eens vier games kopen op een verlaten platform, of voor die prijs een Wii halen...
En voor wie nog graag op de gamecube speelt... Prima, er is een groot aanbod, en je gaat me niet vertellen dat je AL die games al gespeeld hebt.
En laten we wel wezen, ik heb nooit een GC gehad, en het apparaat sprak me ook helemaal niet aan. Het stond echt in de marge van de anderen. Ik vond het er vrij knullig uitzien, in de winkels nooit veel in de belasting....
En alhoewel ik vroeger totaal geen boodschap had aan de GC, weet de Wii wel mijn interesse vast te houden. Imo niet meer dan terecht dat ze met de Wii het GC hoofdstuk afsluiten. Ze moeten nu vol gaan inzetten op de Wii, goede prijs, aantrekkelijk product. Er zullen veel nieuwe nintendo bezitters bijkomen, die hebben helemaal geen booschap aan wat zich voor die periode (waar ze niet actief deel van uitmaakten) gebeurde.
- MetroidPrime
TopicstarterEr komen niet alleen geen bergen games meer voor uit, het grootste deel is zulke enorme bagger. De verkoopcijfers van de Gamecube spellen en de console zakken in en winkels maken ruimte voor de PSP en Xbox 360 ten koste van de Gamecube. Er komen dit hele jaar minder spellen uit dan vorig jaar tijdens de hele zomer. Nintendo heeft zelf nog maar drie titels in ontwikkeling, waarvan er één ook een Wii versie krijgt en de andere twee zijn van de releaselijsten verdwenen. Er is echt maar één conclusie mogelijk, de Gamecube is dood.Verwijderd schreef op vrijdag 07 juli 2006 @ 00:08:
[...]
De GameCube is helemaal niet dood. Hoe kom je daar in godsnaam bij? Een dood mens ademt niet meer. En voor een dode console komen geen games meer uit. Voor de GameCube komen nog steeds meerdere games per jaar. Geen bergen games, maar toch.
Er komen overigens ook nog Dreamcast spellen uit(eens in de twee jaar), maar het is toch wel duidelijk dat die console morsdood is.
Hoeveel AAA-titels heeft/krijgt de Gamecube in het laatste anderhalf jaar? RE4 en Zelda. De N64 kreeg de lijst die ik eerder noemde + Conker en nog een aantal third-party spellen.Verwijderd schreef op vrijdag 07 juli 2006 @ 00:08:
Perfect Dark kwam anderhalf jaar uit voor dat de GameCube gereleased werd. Das wel wat anders als enkele maanden. En hetzelfde geld voor Majora's Mask.
Overigens kregen wij Majora's Mask ongeveer tegelijkertijd met de VS en de Gamecube kregen we pas een jaar later. Majora's Mask viel dus wel degelijk in de laatste maanden van de N64.
De Gamecube is dood, wen er maar aan.
[ Voor 37% gewijzigd door MetroidPrime op 07-07-2006 00:50 ]
Volgens die redenatie is de Dreamcast dan ook niet dood, want daar is een paar maanden geleden een nieuw spel voor uitgebracht. Zelfs de Sega Master System is dit jaar nog een nieuw (unlicenced) spel verschenen. Maar om nu te zeggen dat dat springlevende consoles zijn...Verwijderd schreef op vrijdag 07 juli 2006 @ 00:08:
De GameCube is helemaal niet dood. Hoe kom je daar in godsnaam bij? Een dood mens ademt niet meer. En voor een dode console komen geen games meer uit. Voor de GameCube komen nog steeds meerdere games per jaar. Geen bergen games, maar toch.
En daarnaast moet je eens een keer leren lezen wat ik schrijf. Ik zeg namelijk helemaal niet dat het iets met Son te maken heeft. Ik zeg alleen dat de console van Sony is. Goed lezen!
Perfect Dark kwam anderhalf jaar uit voor dat de GameCube gereleased werd. Das wel wat anders als enkele maanden.
Met de N64 was het inderdaad erger omstreeks dat de GameCube werd uitgebracht. Er zit verbetering in, maar het is nog steeds niet wat het zijn moet. Je merkt echt dat de GameCube de mindere is van de drie qua games line-up. De PS2 en de Xbox doen het beduidend beter wat dat betreft!
Maar goed, ik zou mijn console in ieder geval niet launchen met opgevoerde GameCube titels, of directe poorten daarvan...
En zoals MetroidPrime al zegt, de N64 deed het wat dat betreft stukken 'beter' hoor! Zie zijn lijstje titels. Conker's Bad Fur Day is ook een topper die laat verscheen nog trouwens.
Wat is overigens het probleem van het uitbrengen van 'opgevoerde Cube games'? Van alle aangekondigde Wii games staat Zelda bij mij toch iig hoog in m'n must-have lijstje
[ Voor 4% gewijzigd door Captain N op 07-07-2006 00:26 ]
Mijn foto's op Flickr.
Verwijderd
Ja de gc is gewoon dood. De xbox is allang dood, de x360 zit nog niet zoveel leven in en de ps2 is de enige console die 100% leeft.
Verwijderd
op naar de volgende generatie 
Maar ik vraag me af of ze (nintendo en consorten) wel hun geplande launche-titels bij die mogelijke vervroegde launche al 100% af zullen hebben
Ik w8 liever een maandje op een game die af is, dan hem meteen voor 90% te kunnen spelen bij wijze van spreken....
Maar ik vraag me af of ze (nintendo en consorten) wel hun geplande launche-titels bij die mogelijke vervroegde launche al 100% af zullen hebben
Games zijn eigenlijk altijd 90%, geen enkele keer krijgt een developer alles erin wat hij erin had willen stoppen. Bij launchgames merk je dat soms nieteens zo erg omdat er gewoon complete gameplay modussen uitgehaald zijn, ipv kleine dingen als opties binnen de modus.Verwijderd schreef op vrijdag 07 juli 2006 @ 01:52:
op naar de volgende generatie
Maar ik vraag me af of ze (nintendo en consorten) wel hun geplande launche-titels bij die mogelijke vervroegde launche al 100% af zullen hebbenIk w8 liever een maandje op een game die af is, dan hem meteen voor 90% te kunnen spelen bij wijze van spreken....
Dan zijn de modussen die er wil in zitten wel goed uitgewerkt waardoor je eigenlijk niks mist.. wat niet weet wat niet deert/d (ben moe, merk je het??)
[ Voor 11% gewijzigd door Collaborator op 07-07-2006 02:02 ]
This space is occupied
- MetroidPrime
TopicstarterMetroid Prime 2 is daar een mooi voorbeeld van. Retro had allemaal dingen willen implementeren waar helaas geen tijd meer voor was, waaronder: breedbeeld ondersteuning, een LAN-multiplayer mode en als unlockable een SNES emulator met Super Metroid.TheEvilCuber schreef op vrijdag 07 juli 2006 @ 01:58:
[...]
Games zijn eigenlijk altijd 90%, geen enkele keer krijgt een developer alles erin wat hij erin had willen stoppen. Bij launchgames merk je dat soms nieteens zo erg omdat er gewoon complete gameplay modussen uitgehaald zijn, ipv kleine dingen als opties binnen de modus.
Dan zijn de modussen die er wil in zitten wel goed uitgewerkt waardoor je eigenlijk niks mist.. wat niet weet wat niet deert/d (ben moe, merk je het??)
Bij mij zit er juist enorm veel leven in de X360, die ik bijna dagelijks bespeel. (de rest van je verhaal klopt)Verwijderd schreef op vrijdag 07 juli 2006 @ 00:26:
Ja de gc is gewoon dood. De xbox is allang dood, de x360 zit nog niet zoveel leven in en de ps2 is de enige console die 100% leeft.
Nu maar hopen dat al dit wel in de Wii versie zit...maar we zullen zien. Ik verwacht geen LAN MP, en jammer is het ook geen wi-fi MP.MetroidPrime schreef op vrijdag 07 juli 2006 @ 02:30:
[...]
Metroid Prime 2 is daar een mooi voorbeeld van. Retro had allemaal dingen willen implementeren waar helaas geen tijd meer voor was, waaronder: breedbeeld ondersteuning, een LAN-multiplayer mode en als unlockable een SNES emulator met Super Metroid.
[ Voor 42% gewijzigd door S2S op 07-07-2006 09:44 ]
2 MT 5.12 KWh (v 151) , Shelly Pro EM CT-63, HW-P1, 1 fase. 12 x 340 WP Solar.
Marco, voor de SNES kwamen er tot 2000 ook nog enkele games uit en het ding werd in Japan zelfs tot 2003 geproduceerd..neemt niet weg dat het ding dood was.
[ Voor 123% gewijzigd door Max|Burn op 07-07-2006 10:50 ]
Dat is een misser zeg. Geen Wi-Fi in MP3. Als er toch 1 spel is dat online multiplayer op de kaart kan zetten voor de Wii is dat MP3 wel lijkt me. Het lijkt me wel belangrijk voor Nintendo om een fatsoenlijk online spel aanwezig te hebben bij de launch (Red Steel?) en mij lijkt MP3 daar het meest geschikt voor. Nintendo zal graag zijn connect24 functie gebruikenen met een AAA multiplayer titel kun je iig bereiken dat mensen meteen hun Wii aan het internet hangen.S2S schreef op vrijdag 07 juli 2006 @ 09:44:
Nu maar hopen dat al dit wel in de Wii versie zit...maar we zullen zien. Ik verwacht geen LAN MP, en jammer is het ook geen wi-fi MP.
uhm...
Als je een beetje bekend bent met MP weet je dat multiplayer zwaar niet boeiend is en helemaal niet past bij MP. Maak dan gewoon een nieuwe franchise..en dat doen ze ook dacht ik.
Nog steeds geeft de zeer grote meerderheid geen kont om online spelen. Dat er hier toevallig veel mensen zitten die het wel interreseert geeft geen goed beeld van de hele groep gamers.
Nog steeds geeft de zeer grote meerderheid geen kont om online spelen. Dat er hier toevallig veel mensen zitten die het wel interreseert geeft geen goed beeld van de hele groep gamers.
[ Voor 35% gewijzigd door Max|Burn op 07-07-2006 10:47 ]
Helemaal mee eens. Ik denk dat de meeste mensen meer geïnteresseerd zijn in content/extra's en games downloaden met de wii dan met echt online gamen.
Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5
Misschien geeft de meerderheid niet zo heel veel om online spelen, maar er is zeker wel een grote groep die online gamen interessant vindt en Nintendo wil zoveel mogelijk mensen aanspreken met de Wii, dus hopelijk maakt Nintendo er wel werk van dat online opties in spellen gestimuleerd worden.
Dit topic is gesloten.