Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielsracing
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 09-09 16:24
joh14vers6 schreef op dinsdag 04 juli 2006 @ 20:13:
[...]

Ik wil ook een witte toeter voor mijn KM 5D. (Past ook op Sony Alpha 100!!!).
Dan maak je deel uit van die 5% waar ik het over had ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mphilipp schreef op dinsdag 04 juli 2006 @ 19:51:
[...]

Plaats dan een overzicht van de voornaamste conclusies... Ik heb dat blad niet.
Focus (juli/aug 2006 nr. 7/8, nu in de winkel) zegt o.a.:
"Een daverend debuut"
"... een aantrekkelijke camera in het vrijetijdssegment..."
"... camera heeft waardevolle mogelijkheden..."

Conclusie = "Gezien de kwaliteit, de mogelijkheden en de verkoopprijs van € 899,- (body) een indrukwekkende en betaalbare camera".
Focus Predikaat: Super (5 sterren = maximale score).

Heb mijn Alpha 100 reeds besteld!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielsracing
Verwijderd schreef op dinsdag 04 juli 2006 @ 21:17:
[...]

"Een daverend debuut"

Conclusie = "Gezien de kwaliteit, de mogelijkheden en de verkoopprijs van € 899,- (body) een indrukwekkende en betaalbare camera".

Ziet er goed uit! Als ik bij de Ako ben wip ik snel ffies langs om de review te lezen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bachhimself
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-09 09:26
Bij konijnenberg is de volgende combinatie beschikbaar:

Sony DSLR-A100W + 18-70mm + 75-300mm

Is er hier ook bij iemand bekend welke lensen dit zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxi
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-11-2022

I wouldn't give his troubles to a monkey on a rock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duur!
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Duur!

m'n ondertitel is zoek

En grote kan dat het en gerelabelde kitlens van de 5D is en de "budget" 75-300" zoals minolta ze (laatte) maken

©GO - Respect verdien je niet door een status die je hebt, maar door het gedrag wat je laat zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

"Een daverend debuut"

Helaas wel last van Noise , ook met een lage iso. Meer ruis dan de d200 met de zelfde sensor(SONY) en dat begrijp ik niet, zal wel eenverklaring voor zijn. Waarom heeft Nikon dat beter onder controle, dan Sony zelf.? Jammer, afwachten wat dat A200 gaat doen met de ruis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Waarschijnlijk wat meer ruisonderdrukking: kost je ook weer detail :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 03-09 23:47

mphilipp

Romanes eunt domus

Verwijderd schreef op woensdag 05 juli 2006 @ 10:51:
Waarom heeft Nikon dat beter onder controle, dan Sony zelf.?
Ik heb een keer gelezen dat de AS zoals KM dat heeft bedacht betekent dat het koelelement van de sensor niet te zwaar mag worden. De AS moet die sensor heen-en-weer shaken en dan kan ie niet te zwaar zijn. Dat heeft dan weer gevolgen voor de temp van de sensor en dus voor de ruis. Klinkt op zich wel aannemelijk maar ik heb geen flauw idee of het in werkelijkheid ook zoveel verschil maakt.

Anyway...het ruisdebat zal wel weer in volle hevigheid losbarsten. Ik vind het doorgaans een beetje geleuter, maar dat is bekend. Mensen moeten gewoon gaan fotograferen en niet gaan zeuren over een beetje ruis.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxi
Sja, met een 1D accepteer je ook veel ruis. :P

En dat gezeur over ruis is wel terecht, maar lang niet iedereen zal daar waarde aan hechten. Ik heb de hogere ISO's niet nodig dus ik kan het wel accepteren, maar bijvoorbeeld partyfotografen kunnen beter naar iets anders op zoek gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Oxi schreef op woensdag 05 juli 2006 @ 11:49:
Vakmanschap is meesterschap ;) . Als je een beetje met je spullen om kunt gaan, en weet hoe je het maximale uit een RAW plaatje haalt is het best te doen. Ik heb ook met een Minolta A1 best leuke en acceptabele platen geschoten met hoge iso. Niet op parties, maar op concerten. Als het echt volslagen donker is, wordt het een ander verhaal, maar een paar lasers kun je best ruisarm erop krijg. En zoveel posters drukken partyfotografen niet af; doorgaans komt het op een site te staan. Dus toch een beetje geleuter...
Punt is dat iedereen maar meteen het ding op ISO1600 of 3200 knalt. Pak gewoon wat je nodig hebt. Op de 1D kun je dat toevallig makkelijk doen door de 1/3 stop verdeling. Vaak is 1000 of 1250 meer dan genoeg. Een vaste hand, lichtsterke lens en wat ACR skills moeten de rest doen.

Anyway...we dwalen weer af... laten we het weer over de Kony-Sonolta hebben ;)

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bachhimself
[...]

"Een daverend debuut"

Jammer dat bij focus de meeste camera's die getest zijn dit predikaat krijgen, zie hiervoor ook:
http://www.focusmedia.nl/tests/test-digi-reflex.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterVL57
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 26-04-2024
Oxi schreef op woensdag 05 juli 2006 @ 11:49:
En dat gezeur over ruis is wel terecht, maar lang niet iedereen zal daar waarde aan hechten. Ik heb de hogere ISO's niet nodig dus ik kan het wel accepteren, maar bijvoorbeeld partyfotografen kunnen beter naar iets anders op zoek gaan.
Dat is maar de vraag. Door AS zou je een winst van 3,5 stop kunnen halen, dus dat ruisverhaal hakt er vermoedelijk veel minder in dan bij een Nikon, die het puur van zijn ISO instellingen moet hebben.

alu iMac 24" | Macbook pro 15" | Ipad 64gig WIFI/3G | Canon Powershot SX 40 HS | Canon powershot S95

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

bachhimself schreef op woensdag 05 juli 2006 @ 13:06:
[...]
Jammer dat bij focus de meeste camera's die getest zijn dit predikaat krijgen, zie hiervoor ook:
Tsja...als je maar 3 gradaties hebt, is er niet veel keuze. Het zijn ook helemaal geen slechte camera's die er te koop zijn. Het is ook weer zo dat alleen de koper kan bepalen of een camera goed/erg goed/zeer goed is. Dus als jij de juiste (voor jou) afweging maakt, is jouw camera 'zeer goed'. Voor mijn moeder zou een 1D 'zeer slecht' scoren. Al was het alleen al omdat ie niet in haar tasje past... ;)
Op DPReview zijn ze super-kritisch en eigenlijk moeten ze zich gewoon beperken tot het opsommen van sterke en minder sterke kanten. Want 'highly recommended' zegt ook niet alles. En soms gaat het commentaar nergens over, vooral als je het verhaal goed leest. Het gaat dus gewoon om het verhaal en de motivatie, niet om de eindbeoordeling. Die kun je alleen zelf maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bachhimself schreef op woensdag 05 juli 2006 @ 13:06:
[...]

... de A100 krijgt naast dit predikaat het cijfer 8,9 (schaal 0-10) mee. Misschien is dat een betere indicatie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 05 juli 2006 @ 15:09:
[...]

... de A100 krijgt naast dit predikaat het cijfer 8,9 (schaal 0-10) mee. Misschien is dat een betere indicatie...
En o ja: iemand nog de cijfers paraat die de Nikons D50 en D70s resp. kregen in Focus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxi
PeterVL57 schreef op woensdag 05 juli 2006 @ 13:59:
[...]

Dat is maar de vraag. Door AS zou je een winst van 3,5 stop kunnen halen, dus dat ruisverhaal hakt er vermoedelijk veel minder in dan bij een Nikon, die het puur van zijn ISO instellingen moet hebben.
Dat klopt, maar daar heb ik niets aan als ik sportfoto's (vechtsport) wil maken in een slecht verlichtte zaal. Dan komt het echt op ISO en lichtsterke objectieven aan.
Maar goed, het is nog de echte reviews afwachten en niet de previews.. Maar ik ben er wel over te spreken en verwacht veel van de 7D 'opvolger'. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterVL57
mphilipp schreef op woensdag 05 juli 2006 @ 14:00:
[...]
Tsja...als je maar 3 gradaties hebt, is er niet veel keuze. Het zijn ook helemaal geen slechte camera's die er te koop zijn. Het is ook weer zo dat alleen de koper kan bepalen of een camera goed/erg goed/zeer goed is. Dus als jij de juiste (voor jou) afweging maakt, is jouw camera 'zeer goed'. Voor mijn moeder zou een 1D 'zeer slecht' scoren. Al was het alleen al omdat ie niet in haar tasje past... ;)
Op DPReview zijn ze super-kritisch en eigenlijk moeten ze zich gewoon beperken tot het opsommen van sterke en minder sterke kanten. Want 'highly recommended' zegt ook niet alles. En soms gaat het commentaar nergens over, vooral als je het verhaal goed leest. Het gaat dus gewoon om het verhaal en de motivatie, niet om de eindbeoordeling. Die kun je alleen zelf maken.
De enige kritiek die je in het artikel op de camera kunt vinden, is het geluid van de spiegel (wat de 5D ook heeft) en een iets hoger ruisniveau op 800 en 1600 ISO t.o.v. de Nikon D200.....(maar de D200 heeft geen Anti-shake, dus daar moet je sneller met hogere ISO's werken, dus het is onduidelijk of ruis nadelig uitvalt in het dagelijks gebruik) . Verder is er alleen positief nieuws te lezen, inclusief de kwaliteit van de foto's (misschien wel het belangrijkste). Ik was benieuwd naar de nieuwe DRO functie (in sommige artikelen werd aangegeven dat men het effect niet helemaal kon constateren). Volgens Focus schijnt het zijn werk goed te doen. Als de prijs na een paar maanden na de introduktie nog een beetje zakt, heeft Sony met goede fotokwaliteit op een 10,2 MP sensor, goede ergonomie, 230.000 pixel/2,5" scherm, AS, DRO, HSS en Anti-dust in prijs/kwaliteitsverhouding een dijk van een camera staan in het prijssegment tegenover de Nikon D70 en de Canon 350D.

[ Voor 7% gewijzigd door PeterVL57 op 05-07-2006 16:53 ]

alu iMac 24" | Macbook pro 15" | Ipad 64gig WIFI/3G | Canon Powershot SX 40 HS | Canon powershot S95

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterVL57
Verwijderd schreef op woensdag 05 juli 2006 @ 15:11:
[...] En o ja: iemand nog de cijfers paraat die de Nikons D50 en D70s resp. kregen in Focus?
Nee, wel van de EOS 30D (waar in het artikel van Focus ook even naar wordt verwezen), die kreeg een 8,8 (alpha 100D : 8,9)

[ Voor 4% gewijzigd door PeterVL57 op 05-07-2006 17:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

PeterVL57 schreef op woensdag 05 juli 2006 @ 15:21:
[...]
Als de prijs na een paar maanden na de introduktie nog een beetje zakt, heeft Sony met goede fotokwaliteit op een 10,2 MP sensor, goede ergonomie, 230.000 pixel/2,5" scherm, AS, DRO, HSS en Anti-dust in prijs/kwaliteitsverhouding een dijk van een camera staan in het prijssegment tegenover de Nikon D70 en de Canon 350D.
Lijkt mij ook. Maar dat was de D5D ook al. Ik was zelf altijd al heel erg gecharmeerd van de D7D, vooral door de ergonomische bediening. Ik heb 'm een aantal keren in de hand gehad en alles zit op de juiste plaats. Alleen is het jammer - zoals ik al eerder heb aangegeven - dat het merendeel 'automatisch' naar Canon trekt. Zonder het merk tekort te doen zie je dat de massa gewoon de marktleider pakt. De andere merken, met Nikon aan kop, worden doorgaans gekozen door mensen die iets kritischer kijken.
Ben erg benieuwd naar de Fotokina. Ik ben van plan om er heen te gaan. Wie weet heeft men daar een opvolger/doorontwikkeling van de D7D. Is overigens al zeker dat dat de A200 gaat worden? Dit omdat KM al een A200 had, en dat was een gecastreerde A2, een prosumer/bridge camera.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heb ik in de recensie in focus goed gelezen dat de beste (met zo weinig mogelijke compressie) jpg mogelijkheid niet beschikbaar is. Als ik dit goed begrijp moet je om het beste uit de 10 mb sensor te halen in raw schieten. In jpg haal je er niet uit wat er in potentie in de 10 mga pixels sensor zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• philippevk
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 13-09 10:52
@hierboven

Onafhankelijk of de jpeg compressie niet op zijn allerhoogst(laagst dus eigenlijk) gezet kan worden, is het altijd al zo geweest dat je niet alles uit je sensor haalt zonder op RAW te schieten. Als je als dslr bezitter bewust op jpeg schiet (doe ik ook) dan weet je vantevoren dat je niet alles uit je cammera haalt, en zoek je dus ook bijbehorende onderwerpen uit (dus meer in de trand van kiekjes).
Als het belangrijk wordt dan schiet je standaard RAW lijkt me

edit @mphilipp (deed ik de p's en l's bijna zelf vout)

Journalisten hoeven natuurlijk ook niet beste kwaliteit want het wordt gedrukt in een blad. Maar wat je zegt kan natuurlijk heel goed (hoop het niet). Mijn puntje was dan ook meer dat jpeg natuurlijk niet alles eruit haalt. Schiet zelf ook bijna alleen in jpeg, vanwege niet altijd beste kwaliteit willen, maar dus wel goed genoeg en de kwantiteit daarintegen is ongeevenaard jpeg vs RAW. (1 gig voor 2,5 weken vakantie wordt moeilijk, hmmm die pricewatch is wel makkelijk)

[ Voor 36% gewijzigd door philippevk op 05-07-2006 20:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

philippevk schreef op woensdag 05 juli 2006 @ 19:00:
@hierboven
Onafhankelijk of de jpeg compressie niet op zijn allerhoogst(laagst dus eigenlijk) gezet kan worden, is het altijd al zo geweest dat je niet alles uit je sensor haalt zonder op RAW te schieten. Als je als dslr bezitter bewust op jpeg schiet (doe ik ook) dan weet je vantevoren dat je niet alles uit je cammera haalt, en zoek je dus ook bijbehorende onderwerpen uit (dus meer in de trand van kiekjes).
Als het belangrijk wordt dan schiet je standaard RAW lijkt me
In RAW haal je idd meer uit de foto. Het is echter ook weer wat bewerkelijker. Standaard schiet ik lekker in JPG en pas als het echt moeilijke omstandigheden zijn in RAW. Anyway...misschien bedoelen ze wel dat de JPG conversie die in-camera gebeurt niet helemaal lekker gaat. Soms lees je dat wel eens bij een review op DPR dat er artefacts optreden die niet te zien zijn als je een RAW schiet. Dan zit 't 'm dus in de JPG routines. Doorgaans levert een JPG op de hoogste kwaliteit best een goede plaat. Journalisten en veel (dus niet alle) pro's schieten zelden in RAW.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Niet online

Fairy

13kWp

mphilipp schreef op woensdag 05 juli 2006 @ 20:16:
[...]

In RAW haal je idd meer uit de foto. Het is echter ook weer wat bewerkelijker. Standaard schiet ik lekker in JPG en pas als het echt moeilijke omstandigheden zijn in RAW. Anyway...misschien bedoelen ze wel dat de JPG conversie die in-camera gebeurt niet helemaal lekker gaat. Soms lees je dat wel eens bij een review op DPR dat er artefacts optreden die niet te zien zijn als je een RAW schiet. Dan zit 't 'm dus in de JPG routines. Doorgaans levert een JPG op de hoogste kwaliteit best een goede plaat. Journalisten en veel (dus niet alle) pro's schieten zelden in RAW.
Journalisten schieten in JPG omdat de kleuren en witbalans ze niet boeit, alleen het onderwerp en de snelheid.

Een journalist die kun je niet vergelijken met een hobbyfotograaf die mooie foto's wil maken of met een pro fotograaf.

Een Journalist heeft liever een 4MP cam die 8fps schiet dan een 8MP cam die 5FPS schiet.

[ Voor 13% gewijzigd door Fairy op 05-07-2006 20:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterVL57
Verwijderd schreef op woensdag 05 juli 2006 @ 18:44:
heb ik in de recensie in focus goed gelezen dat de beste (met zo weinig mogelijke compressie) jpg mogelijkheid niet beschikbaar is. Als ik dit goed begrijp moet je om het beste uit de 10 mb sensor te halen in raw schieten. In jpg haal je er niet uit wat er in potentie in de 10 mga pixels sensor zit.
In de sony R1 passen ze dezelfde methode toe (2 jpeg levels + Raw) en in een vergelijkende test met duurdere canons, kwam de R1 desalniettmin met uitstekende plaatjes. Je kunt die 2 levels dus kennelijk niet zo maar vergelijken met de 3 van Canon of Nikon en dan concluderen dat het "dus" kwalitatief minder zou zijn. Bij imaging-resource zullen die vergelijkingen ongetwijfeld in de testen worden meegenomen. Dan zullen we wellicht meer duidelijkheid krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In Focus staat dat Sony het deed om de bestanden klein te houden, niet de laagste compressie mogelijk maken. Dat lijkt me een rare reden, hoe groter het bestand, des te groter is de informatie , en daarom des te beter het eind resultaat kan zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duur!
  • Niet online

Duur!

m'n ondertitel is zoek

Fairy schreef op woensdag 05 juli 2006 @ 20:57:
[...]

Journalisten schieten in JPG omdat de kleuren en witbalans ze niet boeit, alleen het onderwerp en de snelheid.

Een journalist die kun je niet vergelijken met een hobbyfotograaf die mooie foto's wil maken of met een pro fotograaf.

Een Journalist heeft liever een 4MP cam die 8fps schiet dan een 8MP cam die 5FPS schiet.
Ik ken weinig journalisten die zo redeneren...
De fotjournalisten die ik ken redeneren vooral in de trend van.... Hoe betrouwbaar is het?
En liever een garantie van "reparatie" binnen 8 uur dan opsturen en ooit terug zien
En is de "default" colorspace dezelfde als van de drukker?
En hoe snel kan ik iets uit de cam bij de redactie krijgen?

Die snelheid eis ken ik alleen eigenlijk bij sportjournalisten alle andere die ik ken hebben liever kwaliteit op alle vlakken boven kwantiteit.

©GO - Respect verdien je niet door een status die je hebt, maar door het gedrag wat je laat zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Fairy schreef op woensdag 05 juli 2006 @ 20:57:
[...]
Sorry, lulkoek. Een pro weet welke kleurtemperatuur ie moet kiezen als ie even naar buiten kijkt. Geen gokwerk maar ervaring.
Mwaa...ik liever die 4MP. De snelheid is namelijk niet het enige geile aan die cam. Door de beestachtig snelle AF is zelfs een lens die jij traag vindt iets sneller. Zo zijn er meer dingen. Die 4Mp is écht onbelangrijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hilbren
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-08 17:54
Ja waar gaat dit nu over, dit is een leuk instap modelletje
Eindeloze discusies over wat moet gaan komen en wat pro's belangrijk vinden wordt ik een beetje zat.
Wil je veel frames per seconden?
-koop dan zo'n hdtv videocam

En ik ben toch van mening dat die anti dust ook al op die minolta's zit, die apparaten schudden ook even de ccd op het moment dat ze opstarten... alleen die coating lijkt nieuw
T'valt me op hoeveel gelijkenis het menu heeft met dat van miniolta, of zal het vanaf het begin af aan al sony zijn geweest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duur!
  • Niet online

Duur!

m'n ondertitel is zoek

hilbren schreef op donderdag 06 juli 2006 @ 08:52:
Ja waar gaat dit nu over, dit is een leuk instap modelletje
Eindeloze discusies over wat moet gaan komen en wat pro's belangrijk vinden wordt ik een beetje zat.
Wil je veel frames per seconden?
-koop dan zo'n hdtv videocam

En ik ben toch van mening dat die anti dust ook al op die minolta's zit, die apparaten schudden ook even de ccd op het moment dat ze opstarten... alleen die coating lijkt nieuw
T'valt me op hoeveel gelijkenis het menu heeft met dat van miniolta, of zal het vanaf het begin af aan al sony zijn geweest?
Waarschijnlijker hebben ze de 5D genomen, er een berg dingen van sony bij gestopt die beter waren, gekekne wat de minpunten waren die overbleven, daar iets aan gedaan

En voilá de alpha 100

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hilbren
Aan de andere kant heeft sony natuurlijk ook een behoorlijk aandeel gehad in het ontwerp van de minolta camera's. (tenminste dat heb ik een keer horen zeggen) dus zoveel hebben ze waarschijnlijk niet hoeven te verbouwnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rincewind74
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-09 17:52
@Tureluur
Waar heb je dit beest besteld? wat is de levertijd?
(laat je het ons weten als je hem binnen hebt)
Ik ga eind juli op vakantie en hoop dat ze voor die tijd al te krijgen zijn. Anders moet ik zonder richting de zon 8)7

[ Voor 3% gewijzigd door Rincewind74 op 09-07-2006 18:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxi
De introductiedatum is nog steeds 28 Juli, zoals dat altijd geweest is sinds de aankondiging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rincewind74 schreef op zondag 09 juli 2006 @ 18:00:
@Tureluur
Waar heb je dit beest besteld? wat is de levertijd?
(laat je het ons weten als je hem binnen hebt)
Ik ga eind juli op vakantie en hoop dat ze voor die tijd al te krijgen zijn. Anders moet ik zonder richting de zon 8)7
Was figuratief, d.w.z. dat ik vast besloten was deze camera te kopen. Maar bij Konijnenberg kun je hem o.a. al bestellen hoor! Echter... ik heb van de week een Nikon D70s aangeschaft om mijn overstap naar digitaal te maken. Overigens ook een dijk van een camera, die Nikon! En een model wat zich reeds bewezen heeft. Heb mij qua Alpha 100 dus achteraf weten te bedwingen en wacht nu af wat Sony met vervolgmodellen gaat doen voordat ik mijn Minolta-lenzen verkoop/inruil.

Ben nu eenmaal wat ongeduldig en moet over een week ook op vakantie! :)
Denk overigens niet dat ik spijt ga krijgen... Love my Nikon already!

Excuses...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rincewind74
Nou ik begin over die datum omdat op de website van videopartner.nl staat A100 + DT18-70 (leverbaar vanaf 17 Juli). vandaar. Ik denk das volgende week en das op tijd voor mijn vakantie.

Das waarschijnlijk niet het geval schat ik zo 8)7 , zal wel reserveren zijn.
John de Reuver heeft het trouwens al over 7 juli beschikbaar. Zal ik vanmiddag eens langslopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joh14vers6
  • Laatst online: 13-06-2024
Verwijderd schreef op zondag 09 juli 2006 @ 21:50:
[...]

Was figuratief, d.w.z. dat ik vast besloten was deze camera te kopen. Maar bij Konijnenberg kun je hem o.a. al bestellen hoor! Echter... ik heb van de week een Nikon D70s aangeschaft om mijn overstap naar digitaal te maken. Overigens ook een dijk van een camera, die Nikon! En een model wat zich reeds bewezen heeft. Heb mij qua Alpha 100 dus achteraf weten te bedwingen en wacht nu af wat Sony met vervolgmodellen gaat doen voordat ik mijn Minolta-lenzen verkoop/inruil.

Ben nu eenmaal wat ongeduldig en moet over een week ook op vakantie! :)
Denk overigens niet dat ik spijt ga krijgen... Love my Nikon already!

Excuses...
Zo die potentiële klant is Sony al kwijt

Systeem van Joh14vers6 Team Joh14vers6 Gear: Sony 550, HS3600, Minolta 50mm/1.7, Tamron 10-24mm, Minolta 24-105, Minolta 100-300 (D) Te koop: Sigma 10-20mm KM 18-70mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bachhimself
joh14vers6 schreef op maandag 10 juli 2006 @ 12:36:
[...]

Zo die potentiële klant is Sony al kwijt
Ik zat zelf ook al te twijvelen om hem voor mijn vakantie al te halen maar heb zelf mijn vakantie foto's toch maar met mijn Spiegelreflex gemaakt. Zometeen (28-07) maar eens afwachten en als de camera tegenvalt in de testen dan ikan het zijn dat ik alsnog de D70S neem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rincewind74
offtopic:
Waarom een D70s en niet een Olympus E500 (is mijn favoriet :9 ).
Ik heb slechte ervaring met het niet hebben van anti-dust oplosing. De E500 heeft die wel (net als de a100).

Ik denk trouwns dat Sony net een beetje te laat is met de introductie. Een groot deel van de doelgroep is namelijk nèt op vakantie. Twijfelaars zoals ik zullen dan eerder naar een ander merk stappen dat al wel in de winkels ligt. Maar goed, ik heb geen verstand van verkoopstrategieen. Misschien is de verkoop van camera's tijdens of na de zomervakantie wel het hoogst.

[ Voor 50% gewijzigd door Rincewind74 op 12-07-2006 08:58 . Reden: ik bedacht me nog wat ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-06 08:13

Remy

I usually get 100% accuracy

Misschien is de verkoop van camera's tijdens of na de zomervakantie wel het hoogst.
Om precies te zijn in december, de feestmaand, en dan vooral rond kerst ;)

Er gaan tussen 1 en 25 december heel erg veel camera's over de toonbank van variërende klassen/prijzen, de zomerverkopen zijn juist 'lauw' vergeleken daarbij omdat mensen dan al genoeg kosten hebben aan hun reis zelf qua vliegen of benzine, verblijf, eten etc. Nog even snel een camera kopen voor de vakantie gebeurt zeker wel, maar niet zo heel veel hoor. Het is niet altijd even fijn om een gloednieuwe cam in de hand te hebben en die te moeten leren kennen op vakantie terwijl je dan 'lui' bent ;)

De paar klanten die Sony nu verliest door het moment van intro zullen verwaarloosbaar zijn vergeleken met de decemberverkopen :)

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mmmm... Konijn heeft inmiddels prijzen... al scheelt t niet veel met de introductieprijzen + een euroteken :X

http://www.fotokonijnenbe...list.php?start=15&idc=484 (flits)

http://www.fotokonijnenberg.nl/product_list.php?idc=1150 (lens)

http://www.fotokonijnenberg.nl/product_list.php?idc=1149 (camera)

Edit: Combi heeft m ook al

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 12-07-2006 12:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy

Remy

859 eur! :o

Da's niks voor een 10MP dSLR met AS :o Damn, Sony gaat grof in de aanval zeg. 929 eur met de 18-70 lens is een steal. Dit ding gaat flink verkopen 8)7

edit: in de PW pricewatch: Sony DSLR-A100 Body (10.2MP)

Bij videopartner zelfs al voor 809 eur. Nog steeds een aardige hap geld, maar als je ziet wat je terug krijgt :)

[ Voor 35% gewijzigd door Remy op 12-07-2006 11:48 ]

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Rincewind74 schreef op woensdag 12 juli 2006 @ 08:55:
Ik heb slechte ervaring met het niet hebben van anti-dust oplosing. De E500 heeft die wel (net als de a100).
Ach...niet zo panisch over een beetje stof. Het is nou ook weer niet zo dat je elke dag een stofdeken op dat ding hebt. Ik wissel vrij vaak, onder alle omstandigheden. Als ik echt gek wordt van een of ander vlekje, pak ik mijn GreenVac en evt. zo'n pad en maak de boel gewoon schoon. Sensoren kunnen best wat hebben. Die anti dust oplossing zou voor mij geen beslissende factor zijn voor de aanschaf. Dat zou AS eerder zijn. En de Olympus ben ik niet zo kapot van, maar dat is persoonlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mud.Starrr
  • Laatst online: 16-07 08:17

Mud.Starrr

I shoot people for money

mphilipp schreef op woensdag 12 juli 2006 @ 12:29:
[...]

Ach...niet zo panisch over een beetje stof. Het is nou ook weer niet zo dat je elke dag een stofdeken op dat ding hebt. Ik wissel vrij vaak, onder alle omstandigheden. Als ik echt gek wordt van een of ander vlekje, pak ik mijn GreenVac en evt. zo'n pad en maak de boel gewoon schoon. Sensoren kunnen best wat hebben. Die anti dust oplossing zou voor mij geen beslissende factor zijn voor de aanschaf. Dat zou AS eerder zijn. En Olympus ben ik niet zo kapot van, maar dat is persoonlijk.
Nee inderdaad, even de censor schoonmaken is ook zo gedaan.
Als je maar zo'n balgje hebt.

Trouwfotografie.nl
dekunstvanfotografie.nl
Sony A7RIII | A9
Sigma: 17 F4.0 || Sony: 25 F1.4 GM | 35 F1.4 GM | 50 F1.2 GM | 85 F1.8 | 100-400 F4.5-5.6 GM
DJI: Mavic 2 Zoom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxi
En zelfs het 'nat' schoon maken om de echt plakkerige meuk eraf te halen is zo gedaan. En dat is ook zoiets waar dat systeem niet tegen zal helpen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hilbren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Niet online

Fairy

13kWp

Wa's lös. Zeiss lensjes zijn nog eenmaal niet goedkoop, maar dit vind ik niet duur hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jiriki
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08-09 15:07
Misschien moeten ze een witte versie maken voor de mensen die anders in de war raken :+

Benieuwd wat er nog meer gaat komen...

[ Voor 21% gewijzigd door Jiriki op 12-07-2006 14:57 ]

"Yes," said the skull. "Quit while you're a head, that's what I say." -- (Terry Pratchett, Soul Music)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy

Remy

:D

Da's niks voor een CZ zoomlens van die kwaliteit (en voor dit formaat), de Distagons en Planars van Zeiss zijn vaak veel duurder, tot wel 2000 eur makkelijk :)

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik lees hier in verschillende berichten dat men wacht op de opvolger van de D7. Volgens mij bestaat Konica-Minolta niet meer en is de Alpha 100 de opvolger van de D7 en zeker geen instapmodel.
Sony heeft namelijk ook alle knowhow van Minolta opgekocht.
Als ik alle fora doorlees is er met een heleboel D7-modellen flink wat aan de hand. Ik denk dat Sony, die trouwens al betrokken was bij de ontwikkeling van de D7, de diverse fouten heeft proberen op te lossen. Dat is te hopen en dan is de Alpha een pracht van een machine die de concurrentie met Nikon en Canon makkelijk aankan. En dat kon de D7 niet met maar 6 megapixels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hilbren
Fairy schreef op woensdag 12 juli 2006 @ 14:55:
[...]

Wa's lös. Zeiss lensjes zijn nog eenmaal niet goedkoop, maar dit vind ik niet duur hoor.
ik had er (als de reviews een beetje positief zijn) zo €500 euro voor willen uitgeven
Verwijderd schreef op woensdag 12 juli 2006 @ 15:25:
Ik lees hier in verschillende berichten dat men wacht op de opvolger van de D7. Volgens mij bestaat Konica-Minolta niet meer en is de Alpha 100 de opvolger van de D7 en zeker geen instapmodel.
Sony heeft namelijk ook alle knowhow van Minolta opgekocht.
Als ik alle fora doorlees is er met een heleboel D7-modellen flink wat aan de hand. Ik denk dat Sony, die trouwens al betrokken was bij de ontwikkeling van de D7, de diverse fouten heeft proberen op te lossen. Dat is te hopen en dan is de Alpha een pracht van een machine die de concurrentie met Nikon en Canon makkelijk aankan. En dat kon de D7 niet met maar 6 megapixels.
Alpha 100 ~= Minolta 5D

[ Voor 58% gewijzigd door hilbren op 12-07-2006 15:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn_tje
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 09:07
De prijs is al aan het zakken. Vorige week was ie nog een eindje duurder. Voordat de levering echt begint zit ie zeker onder de 700 euro.

Ter vergelijk:
Sigma 18-50 f/2.8 €400
Tokina 16-50 f/2.8 €450 (verwachtte prijs)
Tamron 17-50 f/2.8 €450
(vreemde eend in de bijt) Canon 17-85 f/4-5.6 €580 (brakke lens: veel ca en vreselijk softe hoeken)
(vreemde eend in de bijt) Canon 17-55 f/2.8 €1000 (super lens)
(vreemde eend in de bijt) Nikon 17-55 f/2.8 €1300 (super lens)
Sigma 17-70 f/2.8-4.5 €300

Als je wil weten of de lens het waard is... wacht de reviews af.

Wat me opvalt: de sony 24-105 doet 530 euro terwijl de minolta 24-105 430 euro deed. Het lijkt me dat alle lenzen nog een eind gaan zakken in prijs.

[ Voor 20% gewijzigd door martijn_tje op 12-07-2006 15:43 ]

Sony A6600 + Sigma 16 f/1.4, Tamron 17-70 f/2.8, Sigma 30 f/1.4, Sigma 56 f/1.4, Tamron 70-180 f/2.8 en Meike Mk320

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Niet online

Fairy

13kWp

hilbren schreef op woensdag 12 juli 2006 @ 15:27:
[...]

ik had er (als de reviews een beetje positief zijn) zo €500 euro voor willen uitgeven

[...]

Alpha 100 ~= Minolta 5D
Kan ook, als je even wacht wordt alles goedkoper. Het spul is nog niet eens echt verkrijgbaar dacht ik toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn_tje
Volgens mij begint eind deze maand de levering echt. En in iedergeval tot die tijd dalen de prijzen alleen maar.

Edit: die 16-80 komt pas in november uit. (zie lijst in de TS)

[ Voor 83% gewijzigd door martijn_tje op 12-07-2006 15:57 ]

Sony A6600 + Sigma 16 f/1.4, Tamron 17-70 f/2.8, Sigma 30 f/1.4, Sigma 56 f/1.4, Tamron 70-180 f/2.8 en Meike Mk320

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lateef
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10-07 22:24
wat leesvoer over het zeiss alpha glas van zeiss zelf (voor degene die de taal van onzen oosterburen een beetje machtig is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb vandaag de sony 100 besteld en volgens de verkoper zou hij begin volgende week geleverd worden.Ik hoop dat het zo zal zijn want ik sta te popelen om met dit toestel te kunnen werken.Wat de prijs betreft,999 euro met objectief 17-80 mm.Veel is de prijs niet gezakt.Als ik lees welke prijs verwacht werd dan zitten ze er toch wel naast.Volgens de verkoper is dit nochtans een zeer mooie prijs voor een toestel met deze mogelijkheden.Sony wil namelijk zijn marktaandeel ten opzichte van canon en nikon wat scherper maken en dat willen ze doen door dit toestel deze prijs te geven.
De verkoper kan natuurlijk zeggen wat hij wil,als hij maar verkoopt.
Ik hoop nu maar dat al het positieve wat ik al gelezen heb over dit toestel ook waarheid wordt en dat ik(zoals waarschijnlijk vele anderen) geen slachtoffer wordt van kinderziektes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agiessen
  • Laatst online: 21-03 00:06
Die verkoper mag het dan een mooie prijs vinden, ik weet het nog steeds niet. Aan de ene kant is het een instapmodel, aan de andere kant ook weer niet. Aan de ene kant vind ik de prijs daarom redelijk, aan de andere kant weer niet.

Voor (veel) minder geld koop je een Canon 350D of een Nikon D50, en qua bediening en grootte kun je 'm het beste met die modellen vergelijken toch? Zouden kopers dan massaal dat extra geld overhebben voor SSS, Anti Dust, DRO en 2 a 4 megapixels? Ik ga er hierbij vanuit dat de kwaliteit van de foto's niet schokkend beter of slechter zijn dan de concurrentie, maar dat zal alleen de tijd leren.

@vinny1970: Laat vooral weten hoe ie bevalt als je 'm hebt ontvangen, ik ben erg benieuwd!

[ Voor 3% gewijzigd door agiessen op 13-07-2006 22:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jedego
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14-08 00:35
Ik heb de verschillende previews doorgelezen en de foto's op DPReview goed bekeken, maar vind het niet beter dan eenCanon 350D of Oplympus E-500!

De foto's op DPR hebben allemaal een soort waas over zich. En dan wel op zo'n manier dat duidelijk te zien is dat het niet de lens is. Dit omdat er geen dieper of dichter gelegen gebied is waar het wel ECHT scherp is.

En bij een aantal foto's is er ook vertekening in de hoeken linksboven van de kitlens (18-70)

Ik sta op het punt om een dSLR camera te kopen en de A100 is een serieuse optie, maar dan moet ik wel eerst betere foto's gezien hebben. Of hebben jullie betere foto's voorbij zien komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy

Remy

jedego schreef op vrijdag 14 juli 2006 @ 00:46:
Ik heb de verschillende previews doorgelezen en de foto's op DPReview goed bekeken, maar vind het niet beter dan eenCanon 350D of Oplympus E-500!
Phil's post:
Preview based on a pre-production DSLR-A100
Zou genoeg moeten zeggen. Zogauw er nog geen eindoordeel ligt over een productieversie van de A100, lijkt het me handig nog even geduld uit te oefenen ;)
De foto's op DPR hebben allemaal een soort waas over zich. En dan wel op zo'n manier dat duidelijk te zien is dat het niet de lens is. Dit omdat er geen dieper of dichter gelegen gebied is waar het wel ECHT scherp is.
Vaak zijn die foto's niet op infinity gefocussed, dus dat klopt :)
En bij een aantal foto's is er ook vertekening in de hoeken linksboven van de kitlens (18-70)
Dit is normaal op het extreme eind aan elke kant, van bijna alle lenzen. Het middendeel van veel lenzen bevat daarom 't sweet spot deel (bv 28 ~ 60mm bij een 18-70 lens) ;)
Ik sta op het punt om een dSLR camera te kopen en de A100 is een serieuse optie, maar dan moet ik wel eerst betere foto's gezien hebben. Of hebben jullie betere foto's voorbij zien komen?
Nog niet, ik heb ook nog niemand gezien met een A100 in handen die hij in de winkel heeft gekocht, zoals jij hem uiteindelijk zou kopen? :)

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zou genoeg moeten zeggen. Zogauw er nog geen eindoordeel ligt over een productieversie van de A100, lijkt het me handig nog even geduld uit te oefenen

ik zou verwachten dat een pre productie model dat je naar een reviewer stuurt eerder beter dan slechter is dan de productie modellen. Als fabrikant zou ik alleen een 200% werkend toestel insturen!!!
Ik begrijp niet waarom er tweede keus foto's op de site staan. Wie doet dat en waarom?
Overigens is de introductie prijs stevig. Voor dat bedrag is bij de concurrentie ook zeer veel moois te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abrakadaver
  • Laatst online: 06-01-2021
Die dynamic range extend-mode is ook maar een marketing praatje... Ik zou er maar niet te veel van verwachten. Het zal wel gewoon een soort van custom curve zijn die de schaduwen wat optrekt en de highlights wat indrukt.
lijkt me dat je uit een RAW-bestand van een andere camera net zoveel informatie kan halen, vooral bij eentje die minder ruis vertoont in de schaduwgebieden (dus meer kleurinformatie in de schaduwen dus meer dyn range).

Ben vooral benieuwd hoe die zeiss objectieven een beetje presteren, optisch zal het wel in orde zijn, die nikon varianten vielen ook niet tegen.... maar deze hebben een af-motor, dus ben benieuwd of dat een beetje loopt.

@Remy, denk je echt dat Sony een pre-production model laat reviewen die een mindere beeldkwaliteit levert dan het final product? Zou wel erg stom van ze zijn!
Ze zeggen meestal dat het een pre-production model is omdat de reviewer het dan niet compleet de grond in kan stampen wanneer er een bugje of foute vertaling in het menu zit ofzo....

Fujifilm X100F, Olympus OM, Rolleiflex, Canon EOS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy

Remy

Als fabrikant zou ik alleen een 200% werkend toestel insturen!!!
Het lot bepaalt anders, helaas!

Phil Askey:
Hi,

Just to keep you up to date.. I've had to return my sample A100 and won't be receiving a replacement until late next week. The problem turned out to be with the lens not the body (not a 'metering issue' at all), but Sony have insisted on replacing the entire kit with a new 'off the production line' mass production kit.
--
Phil Askey
Editor / Owner, dpreview.com
Dit was een maand geleden. Zelfs als het gaat om een directe lijn fabrikant > reviewer ipv dat reviewers zelf de cams gewoon kopen bij winkels (gebeurt ook vaak zat), kan er wat fout gaan :) En zelfs een grote fabrikant als Sony heeft geen controle over het lot ;)

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mud.Starrr
  • Laatst online: 16-07 08:17

Mud.Starrr

I shoot people for money

abrakadaver schreef op vrijdag 14 juli 2006 @ 09:46:
Die dynamic range extend-mode is ook maar een marketing praatje... Ik zou er maar niet te veel van verwachten. Het zal wel gewoon een soort van custom curve zijn die de schaduwen wat optrekt en de highlights wat indrukt.
De 5D & 7D hadden dat toch al in de vorm van Zone matching?
Of begrijp ik niet helemaal wat DRE is?

Trouwfotografie.nl
dekunstvanfotografie.nl
Sony A7RIII | A9
Sigma: 17 F4.0 || Sony: 25 F1.4 GM | 35 F1.4 GM | 50 F1.2 GM | 85 F1.8 | 100-400 F4.5-5.6 GM
DJI: Mavic 2 Zoom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Remy schreef op vrijdag 14 juli 2006 @ 09:59:
[...]
Het lot bepaalt anders, helaas!

Phil Askey:
[...]
Dit was een maand geleden. Zelfs als het gaat om een directe lijn fabrikant > reviewer ipv dat reviewers zelf de cams gewoon kopen bij winkels (gebeurt ook vaak zat), kan er wat fout gaan :) En zelfs een grote fabrikant als Sony heeft geen controle over het lot ;)
een bedrijf dat een kamera al niet 100% in orde kan krijgen, daar heb ik weinig vertrouwen in!!!!!
Bovendien, wat oliekoekendom om een brak exemplaar naar een belangrijk reviewer te sturen. Ontslaan die man!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 14 juli 2006 @ 11:11:
[...]

een bedrijf dat een kamera al niet 100% in orde kan krijgen, daar heb ik weinig vertrouwen in!!!!!
Bovendien, wat oliekoekendom om een brak exemplaar naar een belangrijk reviewer te sturen. Ontslaan die man!
Wat minder schreeuwerig mag natuurlijk ook. Dit kan iedere fabrikant overkomen, er is geen fabrikant die nooit een productiefoutje maakt of z'n pre-productiemodel al 100% op orde heeft. Dat er nu een wat kritiekere bug in zat bij een van de grotere reviewers is wel erg rot voor Sony, daar niet van, maar het enige wat je ze misschien kunt verwijten is dat ze een niet goed werkende cam versturen naar een reviewer (?).

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duur!
  • Niet online

Duur!

m'n ondertitel is zoek

[...]

een bedrijf dat een camera al niet 100% in orde kan krijgen, daar heb ik weinig vertrouwen in!!!!!
Weet jij wat er met die camera gebeurt is?
Zover ik weet gaan heel veel reviewers met aparatuur om, op een wijze waarmee een normale gebruiker zeker zijn gartantie kwijtraakt. Is die cam/lens niet al bij een andere reviewer geweest? Kan die daardoor niet beschadigt geraakt zijn?

Enne voor consumentenspul zijn er bedrijven die 50% terugkomst vanwege defecten in het eerste jaar "normaal" vinden. (ok, er zijn er ook die 2% teveel vinden), Ik weet niet waar sony zit in die lijst.
Maar bijna bij ieder camara merk vind je op inet hele forums vol met klachten varierend van stervende sluiters, misrekenende belichtingswaarden, focus issues, flitsers die niet juist flitsen, afvallende klepjes, niet juist werkende geheugenkaarten enz...

En dan je "mening" vormen over een merk aan de hand van 1 pre-productie test?

En dan vind ik het gewoon verstandig van sony om gewoon alles terug te nemen, en goed spul voor de review terug te sturen...

Eis jij ook dat een autofabrikant de monteur ontslaat als je pech met je auto krijgt tijdens een proefrit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielsracing
[...]

Misschien een beetje overtrokken reactie....maar ze zullen in ieder geval beter moeten presteren dan de probleembakken van KM...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

"Eis jij ook dat een autofabrikant de monteur ontslaat als je pech met je auto krijgt tijdens een proefrit?"
Koop je een auto waar dit mee aan de hand is? En zou je blij zijn als een belangrijke klant van je dit overkomt? twee maal nee denk ik. Juist in de autowereld worden reviewers(=autojournalisten) enorm in de watten gelegd.

Overigens kan ik me niet herinneren dat bij andere merken bij Phil het spul terug moest. Kapot kan altijd, maar het is wel vervelend als dit op een belangrijk examen gebeurt. Waarom is er zoveel begrip voor Sony (lees: minolta) De wereld zou te klein zijn als dit bij nikon gebeurde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy

Remy

En zou je blij zijn als een belangrijke klant van je dit overkomt? twee maal nee denk ik. Juist in de autowereld worden reviewers(=autojournalisten) enorm in de watten gelegd.
Gelukkig niet bij de meeste camreviewers, die gewoon cams ontvangen net als ons.
een belangrijk examen
Ongelofelijk wat een drama jij ervan maakt zeg :) Ik kan er met mn pet serieus niet bij. Net als bij -alle- cameraklanten ter wereld kan er ook bij een reviewer eens iets kapot gaan / gemist bij Quality Control. Daar zijn camera's machines voor die stuk gaan, en mensen zijn er mens voor die fouten maken.
Overigens kan ik me niet herinneren dat bij andere merken bij Phil het spul terug moest.
Ik wel, tijdje geleden met een Canon geloof ik, en wat eerder ook met een Pentax *istD.
De wereld zou te klein zijn als dit bij nikon gebeurde.
Men zou de schouders ophalen en geduldig wachten tot er een correct werkende set in de handen van de reviewer zou zijn en hij de review af zou kunnen maken, big deal.

Het is niet het einde van de wereld, dus er zo'n groot drama van maken is erg onzinnig.

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 14 juli 2006 @ 20:18:
"Eis jij ook dat een autofabrikant de monteur ontslaat als je pech met je auto krijgt tijdens een proefrit?"
Koop je een auto waar dit mee aan de hand is? En zou je blij zijn als een belangrijke klant van je dit overkomt? twee maal nee denk ik. Juist in de autowereld worden reviewers(=autojournalisten) enorm in de watten gelegd.
Het gebeurt vaker dan je denkt. Geen enkele fabrikant kan je 100% zekerheid garanderen en ik vind het dan ook niet reëel om dat te eisen.
Overigens kan ik me niet herinneren dat bij andere merken bij Phil het spul terug moest. Kapot kan altijd, maar het is wel vervelend als dit op een belangrijk examen gebeurt. Waarom is er zoveel begrip voor Sony (lees: minolta) De wereld zou te klein zijn als dit bij nikon gebeurde.
De wereld zou te klein zijn als het bij Nikon gebeurde? Wat rechtvaardigt voor jou dan jouw reactie waarin de wereld blijkbaar ook te klein is (met je uitroeptekens!). Bij welke fabrikant het ook gebeurt, het is heel vervelend en de kans dat het uitgerekend bij een belangrijke reviewer gebeurt is klein, maar de statistiek is er erg duidelijk in: als het mogelijk is, zal het eens gebeuren. En dit keer is Sony de "gelukkige" waarbij een cam kapot gaat bij een reviewer.

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwintessens
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 13-09 18:32
Verwijderd schreef op vrijdag 14 juli 2006 @ 20:18:

Blijkbaar heb je nog nooit in Fora van Canon en Nikon rondgekeken. Dan had je wel gezien hoeveel problemen er bestaan bij de introductie van nieuwe modellen.
Wat dacht je van de Nikon D200 waarvan de eerste modellen problemen hadden met strepen (banding) zelfs bij iso 100.
Bij dit soort complexe apparatuur gebeurt dit gewoon. Simpelweg omdat de QC niet té streng kan zijn. Dat zorgt namelijk voor nog langere levertijden.
Men levert liever de camera's uit na een beperkte controle. De camera's die daar door heen slippen maar niet goed zijn, komen terug via klanten zelf.

Niks nieuws onder de zon dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SunnieNL
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11-09 13:22
Na wat wikken en wegen heb ik toch besloten om voor de alpha te gaan en de gok te wagen om als een van de eersten de camera te kopen. Andere keuze lag bij de Nikon D70s. Maar aangezien deze toch al weer een vrij lange tijd op de markt is en de techniek niet stil blijft staan ga ik toch voor een iets up-to-date model. Ik was ook al early adapter van de minidisc en heb daar ook nooit een moment spijt van gehad. Ook op het gebied van reparatie heeft Sony NL een streepje voor bij me.

De set (2 lenzen en tas) is besteld en verwachte levertijd is tussen nu en 2 weken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duur!
  • Niet online

Duur!

m'n ondertitel is zoek

sun.dace schreef op vrijdag 14 juli 2006 @ 21:37:
Na wat wikken en wegen heb ik toch besloten om voor de alpha te gaan en de gok te wagen om als een van de eersten de camera te kopen. Andere keuze lag bij de Nikon D70s. Maar aangezien deze toch al weer een vrij lange tijd op de markt is en de techniek niet stil blijft staan ga ik toch voor een iets up-to-date model. Ik was ook al early adapter van de minidisc en heb daar ook nooit een moment spijt van gehad. Ook op het gebied van reparatie heeft Sony NL een streepje voor bij me.

De set (2 lenzen en tas) is besteld en verwachte levertijd is tussen nu en 2 weken.
Ik hoop dat je er veel plezier aan gaat beleven....

Enne vertel je ons hoe die bevalt?

[ Voor 1% gewijzigd door Duur! op 15-07-2006 02:16 . Reden: typo, ontdekt door Korras :) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hilbren
abrakadaver schreef op vrijdag 14 juli 2006 @ 09:46:
lijkt me dat je uit een RAW-bestand van een andere camera net zoveel informatie kan halen, vooral bij eentje die minder ruis vertoont in de schaduwgebieden (dus meer kleurinformatie in de schaduwen dus meer dyn range).
Deze optie is volgens mij in de minolta camera terug te vinden in de RGB+ stand...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterVL57
Hier het eerste serieuze review van cameralabs van onze buren aan de overkant van het kanaal.

Het antishake-systeem wordt als zeer effectief beoordeeld, het antidust-systeem als minder effectief als het olympussysteem. Zwakke punt vindt men de ruis boven 400 ISO. Persoonlijk vind ik het jammer dat de camera uitsluitend met de kitlens 18-70 mm is getest (begrijpelijk want daarmee zal hij het meest worden verkocht). Maar dan worden fotoresultaten bepaald door de zwakste schakel, namelijk de lens en wordt niet duidelijk wat de body kan met betere lenzen. Tja, andere reviewers zullen het wellicht iets breder aanpakken.

Eindoordeel van cameralabs is 85 van 100 te behalen punten (ter vergelijking met de KM5D: deze scoorde 79) met de mededeling dat de camera een "indrukwekkend aanbod" is en "the best value digital DSRL on the market".

[ Voor 86% gewijzigd door PeterVL57 op 17-07-2006 16:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

PeterVL57 schreef op maandag 17 juli 2006 @ 16:21:
Persoonlijk vind ik het jammer dat de camera uitsluitend met de kitlens 18-70 mm is getest (begrijpelijk want daarmee zal hij het meest worden verkocht). Maar dan worden fotoresultaten bepaald door de zwakste schakel, namelijk de lens en wordt niet duidelijk wat de body kan met betere lenzen. Tja, andere reviewers zullen het wellicht iets breder aanpakken.
Als je de hele review had gelezen, had je dit kunnen zien:
It is our policy to test budget digital SLRs with their most common bundled lens options, as they're normally the ones many owners end up using the most, or at least initially. As such, the optical results on the next page and the gallery examples on the one after are all taken with the Sony DT 18-70mm f3.5~5.6 lens. As mentioned earlier, this is the same 18-70mm lens bundled with the earlier Konica Minolta Dynax / Maxxum 5D, except with a new zoom ring and Sony's branding.

We look forward to testing other Alpha lenses in the future, in particular the Carl Zeiss models when they're launched towards the end of the year. In the meantime, the coverage offered by the DT 18-70mm lens can be seen in the examples below compared to the 18-55mm EF-S commonly bundled with Canon digital SLRs.
Dit geeft dus wel een goed beeld. Als tester moet je dan weer wel uitkijken dat je geen groot belang gaat hechten aan AF snelheid en accuraatheid omdat dat ook in grote mate door de lens wordt bepaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Niet online

Fairy

13kWp

Als ik die test zo zie, dan moet je die A100 echt niet met kitlens hebben, vooral die corner sharpness test tegenover de 350D kitlens is echt bizar wazig.

Leuke opties, maar om de een of andere manier vind ik de kleuren van de Sony niet iets té. Vind de Canon iets natuurlijker overkomen op de een of andere manier, maar dat zou natuurlijk met RAW wel te fixen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Fairy schreef op maandag 17 juli 2006 @ 19:53:
Als ik die test zo zie, dan moet je die A100 echt niet met kitlens hebben, vooral die corner sharpness test tegenover de 350D kitlens is echt bizar wazig.
Kitlenzen moet je m.i.sowieso niet hebben. Niet dat ze heel erg slecht zijn, maar als je een puike camera hebt is het doodzonde om er zo'n stuk glas voor te hangen. Ik heb zelf alleen maar (op de 50mm en de Peleng na) Sigma EX lenzen. Een 28-70 en een 15-30 die welliswaar een stukkie groter en zwaarder zijn dan de kitlens, maar echt hele fijne lensjes. Retestrak, en 2de hands voor +/- 250/stuk gekocht. Ja, het is wat duurder dan zo'n kitlensje, maar je krijgt er ook wat voor terug vind ik. Aan de andere kant, als je het geld niet hebt houdt het op natuurlijk.
Leuke opties, maar om de een of andere manier vind ik de kleuren van de Sony niet iets té. Vind de Canon iets natuurlijker overkomen op de een of andere manier, maar dat zou natuurlijk met RAW wel te fixen zijn.
Je kunt dat allemaal instellen. Het betekent gewoon dat de Canon standaard iets meer naar jouw smaak staat ingesteld. Absoluut geen reden om de een of de ander te kopen. Je kunt ermee spelen en een setting maken die jou het beste bevalt. Ik weet overigens niet of deze Sony dat kan, maar op mijn oude Minolta A1 kon je bepaalde settings vastleggen. Zo had ik een setting die alles neutraal had staan zodat ik de nabewerking zelf kon doen, en een point-and-shoot mode waar ik alles lekker contrastrijk en verzadigd had gemaakt. Die foto's konden direct bekeken worden. Leuk voor een dagje uit.
RAW is leuk, maar ik zou dat bewaren voor serieuze zaken. Het kost je best wat tijd om er iets leuks uit te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn_tje
Als de kleuren naar jou smaak iets te zijn dan kan je toch de verzadiging om laag draaien, dan kan volgens mij op practisch elke digitale camera.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterVL57
mphilipp schreef op maandag 17 juli 2006 @ 19:22:
[...]Als je de hele review had gelezen, had je dit kunnen zien:
[...]Dit geeft dus wel een goed beeld. Als tester moet je dan weer wel uitkijken dat je geen groot belang gaat hechten aan AF snelheid en accuraatheid omdat dat ook in grote mate door de lens wordt bepaald.
Ik heb het goed gelezen en dat heb ik dus inderdaad ook gezien, mphilipp. Hun standpunt is duidelijk, maar dat is precies mijn "bezwaar" tegen dit review.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bachhimself
Het is jammer dat zoals het er nu naar uitziet een mindere lens wordt meegeleverd. Als je wilt concureren met bv. de Nikon D70S zul je ook een goede kit op de markt moeten brengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterVL57
bachhimself schreef op dinsdag 18 juli 2006 @ 12:26:
Het is jammer dat zoals het er nu naar uitziet een mindere lens wordt meegeleverd. Als je wilt concureren met bv. de Nikon D70S zul je ook een goede kit op de markt moeten brengen.
Het is dezelfde lens die met de 5D werd meegeleverd. Focus heeft de kitlenzen een paar maanden geleden met elkaar vergeleken. Deze kitlens kwam er als een goede middenmoter uit (en deed over het geheel gezien, nauwelijks onder voor de canon kitlens), maar was wel zeer gunstig geprijst t.o.v. de concurrentie. Zelf heb ik dezer lens er (na wat uitproberen) eruit gegooid en vervangen door optisch betere lenzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online

Arfman

Drome!

Nauwelijks onder voor de Canon kitlens? :X
Dat was al geen optisch wonder, alhoewel heel acceptabel voor het geld ... 99 euro.

Willen ze concurreren met de D70S, zal er toch een deftigere lens bijmoeten. De kitlens (18-70) van Nikon staat erg goed aangeschreven.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Priyantha Bleeker
  • Laatst online: 13-09 18:00

Priyantha Bleeker

Out and proud \o/ :D \o/

mmmm jammer dat de Alpha 100 toch wel erg veel ruis heeft zeg :X
Nog meer dan de D200 :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qless
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-09 16:10

qless

...vraag maar...

Priyantha Bleeker schreef op dinsdag 18 juli 2006 @ 16:21:
Als je een weinig ruis wil zal je toch richting Canon moeten denk ik... Tot nu toe vindt ik die het meest ruis-vrij

Website|Air 3s|Mini 4 Pro|Avata 2|Canon R6|Canon 5d2|8 fisheye|14f2.8|24f2.8|50f1.8|135f2|10-22|17-40|24-105|70-300|150-600

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn_tje
Arfman schreef op dinsdag 18 juli 2006 @ 16:18:
Nauwelijks onder voor de Canon kitlens? :X
Dat was al geen optisch wonder, alhoewel heel acceptabel voor het geld ... 99 euro.

Willen ze concurreren met de D70S, zal er toch een deftigere lens bijmoeten. De kitlens (18-70) van Nikon staat erg goed aangeschreven.
De nikkon 18-70 is een lens van 300 euro de minolta/sony 18-70 doet rond de 90 tot 100 euro (best wel een andere prijsklasse). Als je de minolta kitlens wil vergelijken moet je dat met de nikon 18-55 kitlens doen. Of de sigma 17-70 vergelijken met de nikon 18-70, die kosten beide rond de 300 euro.

Uit ervaring: de minlta 18-70 is optisch beter en voelt steviger aan en heeft een veel prettiger bereik als de canon 18-55, de nikon 18-55 vind ik vergelijkbaar met de minolta 18-70 (alleen is de nikon een stukje korter.
Priyantha Bleeker schreef op dinsdag 18 juli 2006 @ 16:21:
En... hoe vaak schiet je op iso 1600, onderbelicht je dat ook nog eens 2 of meer stops en druk je dat af op 2x3 meter? :X

(alsof de Nikon D200 en Alpha 100 zo veel ruis hebben op iso 100-800. Hoger gebruik ik nu ook niet)

[ Voor 28% gewijzigd door martijn_tje op 18-07-2006 16:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Priyantha Bleeker

Priyantha Bleeker

En als je de Pentax 18-55 en de Olympus Zuika variant erbij pakt martijn_tje ?
Zijn die niet weer een slagje beter ?

[ Voor 17% gewijzigd door Priyantha Bleeker op 18-07-2006 16:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn_tje
Priyantha Bleeker schreef op dinsdag 18 juli 2006 @ 16:42:
En als je de Pentax 18-55 en de Olympus Zuika variant erbij pakt martijn_tje ?
Zijn die niet weer een slagje beter ?
Waarom loopt dan niet iedereen met olympus of pentax? (kennelijk zijn er belangrijker dingen als en kitlens)

Ik vind zo ie zo het uitkiezen van een platform op een kitlens nogal krom. Als je de kitlens goed genoeg vind en of er geen geld aan wil uitgeven dan hou je de kitles. Maar veel mensen wisselen hun kitlens uiteindelijk toch in voor een lens die lichtsterker is, sneller focust en of optisch beter is.

De accesorires en features of prijs van de body lijken mij veel belangrijker om op te letten.

[ Voor 13% gewijzigd door martijn_tje op 18-07-2006 16:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lateef
martijn_tje schreef op dinsdag 18 juli 2006 @ 16:51:
Waarom loopt dan niet iedereen met olympus of pentax?
omdat canon een veel betere marketing heeft en omdat heel veel mensen gewoon dom zijn en denken dat ze met hun canon 350d het beste af zijn omdat al die pro's langs het voetbalveld ook een canon hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Priyantha Bleeker

Priyantha Bleeker

uhu :) Eeensch met Lateef.

Maar ik suggereer ook helemaal niet dat je een camera moet kopen op basis van de kitlens.
Ik wilde alleen de vergelijking trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bachhimself
Leuk voor de mensen die nog aan het twijfelen zijn:
Nikon komt over 20 dagen ook met een nieuwe camera, waarschijnlijk zal dit de opvolger zijn van de d70/d70s

Zie onderstaande link voor een teaser:

NIkon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lateef
bachhimself schreef op donderdag 20 juli 2006 @ 17:35:
Zie onderstaande link voor een teaser:
of hier :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb de Sony A100 vandaag in mijn handen gehad in de fotowinkel. Ik kwam voor de Canon 350D en twijfelde over de Nikon D70, maar toen ik de Sony zag en voelde begon ik echt zwaar te twijfelen. Wat een camera! En goedkoper dan de Nikon! Lenzenkit met groot bereik: 18-70 = 27-110 in 35 mm!

Maar ja, nu die nieuwe Nikon die over 20 dagen uitkomt... Toch maar ff wachten nog, maar serieus, die Sony verraste mij enorm!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm, opvolger Nikon D70s? En ik heb net een D70s aangeschaft...
Waarom volg ik deze topic eigenlijk nog..? Zaait alleen maar twijfel over mijn recente aanschaf (in eerste instantie zou ik een Sony Alpha 100 aanschaffen...) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sedert donderdag de sony alpha 100 en hij bevalt me zeer goed.Ik ben wel leek in fotografie maar volgens mij zijn de foto's schitterend.Ik fotografeer nu nog in automatische stand omdat ik alle andere instellingen nog moet leren kennen.Wat uitvoering betreft,ik heb de D50 van nikon reeds vast gehad en de alpha voelt heel wat steviger en compacter aan.

http://i99.photobucket.co...90/vinny1970/DSC00007.jpg

Dit is de eerste foto die ik heb genomen.Het is wel een doodgewone foto.Ik moet ergens mee beginnen hé.Ga er vandaag nog eens wat andere proberen te posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 21 juli 2006 @ 09:56:
Ik heb sedert donderdag de sony alpha 100 en hij bevalt me zeer goed..
Waar heb je hem weten te bemachtigen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Foto robert Kortrijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb er vanmorgen 1 gekocht bij combi in Heemskerk.

Afbeeldingslocatie: http://www.tomvonk.nl/semtn.JPG

als je op de link klikt dan krijg je een foto te zien die met 75% verkleind is

[ Voor 98% gewijzigd door Verwijderd op 21-07-2006 17:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou graag nog wat meer ervaringen met de camera willen lezen hier op het forum. Dus, mensen die 'm al hebben: graag meer info! ;)

Vandaag weer in een andere fotowinkel geweest en de camera wat beter uitgetest. Wat foto's genomen, menuutjes bekeken (veel opties!) en de bijgeleverde lens geprobeerd. Ook nog de Canon 350D ernaast gehouden en ja, vooral dat LCD scherm op de 350D is vergeleken met de Sony echt klein!!!

Overigens, de alpha 100 die ik gisteren in mijn handen had, was de zilvergrijze versie. Die bestaat dus ook, hoewel ik er nog geen een foto van heb gezien, ook niet op de site van Sony.

Misschien morgen maar eens de knoop doorhakken... 8)

[edit]
Toch nog een plaatje van de zilvere editie gevonden. Ik wil de zwarte!!

Afbeeldingslocatie: http://www.jessops.com/ce-images/PRODUCT/PRODUCT_ENLARGED/ASONYCM205113262.jpg

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 21-07-2006 20:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 21 juli 2006 @ 20:01:
Ik zou graag nog wat meer ervaringen met de camera willen lezen hier op het forum. Dus, mensen die 'm al hebben: graag meer info! ;)
Ok maar wat voor info zou je willen hebben?
Sinds gister ben ik ook een gelukkige eigenaar van deze camera en ik moet zeggen dat hij zeer goed bevalt. Helaas heb ik weinig (vrijwel geen) ervaring met andere slr camera's dus vergelijken is een beetje moeilijk.

En waarom IK voor deze camera heb gekozen? Ik was eigenlijk meteen verliefd op dit ding toen ik 'm vast had gehad. Ik heb ook met de Canon 350D, de Nikon (weet het type niet meer), de Olympus E500 en de Pentax *ist DL in mijn handen gestaan maar ik had niet het gevoel dat ik bij de Sony had. Ja misschien de Pentax *ist DL, die kwam in mijn mening ook goed naar voren. Maar nogmaals dit is puur en alleen hoe ik de feeling van de camera ervaren heb.

Maar als iemand een gerichte vraag heeft over de body+kitlens wil ik deze ook graag beantwoorden. Of als iemand een request heeft van foto's met specifieke eigenschappen, geef maar een gil. Ik ga er graag op uit om zo'n foto te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bluppy2
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14-08 21:18

Bluppy2

Hip!

Verwijderd schreef op vrijdag 21 juli 2006 @ 23:19:
Of als iemand een request heeft van foto's met specifieke eigenschappen, geef maar een gil. Ik ga er graag op uit om zo'n foto te maken.
Ik ben wel nieuwsgierig wat foto's onder moeilijke omstandigheden met hoge ISO waardes. Denk aan bijvoorbeeld een relatief donkere huiskamer of kroeg, onder ISO waardes van 800 of hoger (zonder flits)...
Ik vraag me af of de camera ondanks de ruis nog redelijke gedetailleerde plaatjes kan schieten... :)

[ Voor 4% gewijzigd door Bluppy2 op 21-07-2006 23:34 ]

><((((º> .:. ><((((º> .:. ><((((º> .:. ><((((º>

Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste