Ik zie behoorlijke chromatische abberaties in de eerste foto, ook op plekken waar ik ze niet meer zou verwachten. De tweede en derde foto zijn in niet scherp (soft?). Ik vermoed wel een focusprobleem want de eerst is wel scherp. Met de derde kan ik niet zoveel omdat het een resized foto is.
--
7D | 30D | grips | flitslampjes | lensspul
Te Koop: A-Mount Sigma 20MM F1.8
Verwijderd
Voor de rest zijn de foto's in ieder geval van betere kwaliteit dan van mijn huidige Canon Powershot A75
Ik heb in de winkel nog gevraagd wat de verkoper dacht dat er met de prijs zou gaan gebeuren de komende tijd. Hij verwachtte (natuurlijk) dat er geen daling zou plaatsvinden op korte termijn. Dat hangt mijn inziens ook af van de prijs van de nieuwe Nikon die er aan zit te komen (opvolger van de D70) over ruim twee weken. Wellicht nog even afwachten dus, hoewel dat natuurlijk precies is wat Nikon wil: aankoop van de Sony uitstellen en wellicht toch nog vallen voor de nieuwe Nikon...
de derde is genomen op iso 400.. ik heb 't idee dat m'n 7D dat zelfs nog met minder ruis kan..
Dat mag ook wel, zowel qua dof als rauwe scherpte: F/9. Maar die iso400 bij de derde plaat, dat kan haast niet, dit is wel heel erg extreemsalient schreef op zaterdag 22 juli 2006 @ 15:21:
Met welke lens zijn deze foto's gemaakt??
Ik zie behoorlijke chromatische abberaties in de eerste foto, ook op plekken waar ik ze niet meer zou verwachten. De tweede en derde foto zijn in niet scherp (soft?). Ik vermoed wel een focusprobleem want de eerst is wel scherp.
Verwijderd
De belichting zal ook niet goed geweest zijn want het was gisteravond rond 9u15 toen de foto's genomen zijn en de flits lag niet aan.
Zegt genoeg zeker
Meschien zegt het ook veel dat in deze omstandigheden toch nog redelijke foto's zijn genomen.
Ik kom zeker nog terug met betere foto's.Ik zie vanavond nog iemand die er wel verstand van heeft,ga die persoon eens wat foto's laten nemen.
Verwijderd
Word hier niet blij van...
Hieronder een link naar een foto van een d70s iso 400 / 0.62 sec / F 4 / 24 mm..
Ook hierbij heb je een hoop "noise"
Dit is bedoeld als vergelijkingsmateriaal mbt de foto van de A 100.
Plaatje :)
Verwijderd
Tja... ruis... ik fotografeer nog met 'normale' camera's (foei) en twijfel nog steeds over aanschaf van een digitale cam. Waar het mij om gaat is een goede macro-opname (dus aanschaf van een aparte lens) én het goed kunnen bewerken van een foto. Ruis op zich is - voor het bewerken van een foto - niet zo erg, maar te veel ruis lijkt me ook niet goed. Verder een kwestie van belichting denk ik.bachhimself schreef op zaterdag 22 juli 2006 @ 19:58:
Wat een gezeur weer om de nois![]()
Hieronder een link naar een foto van een d70s iso 400 / 0.62 sec / F 4 / 24 mm..
Verwijderd
Als ik een soortgelijke foto proberen te maken met de Sony Alpha 100 krijg ik het volgende resultaat.bachhimself schreef op zaterdag 22 juli 2006 @ 19:58:
Wat een gezeur weer om de nois![]()
Ik heb geprobeerd zoveel mogelijk instellingen gelijk te houden:
ISO:400
Sluitertijd +-0.6s
F/4.5 (ipv F/4)
Focus lengte:20 mm (ipv 24mm)
En de resolutie heb ik terug gebracht naar 2981x1995 (ipv 3008x2000)
En voor de rest geen nabewerking.
Verder heb ik wel een paaltje gebruikt als statief dus het effect van de image stabilizer is vrijwel nihil.
Verwijderd

Ik heb op dit moment ook nog een analoge srl (EOS 300) en doe veel nachtfotografie. En ja, daar zie je ook een korrel (ofwel ruis). Zodra mijn fotowinkel de zwarte uitvoering binnenheeft ga ik 'm halen!
Verwijderd
Verwijderd
Verwijderd
Verwijderd
Verwijderd
http://users.telenet.be/vinny1970/DSC00172.JPG
http://users.telenet.be/vinny1970/DSC00169.JPG
Nog enkele voorbeelden,hopelijk nu wat beter
172 en 169 zijn genomen in iso 800/70 mm zoom en op avond stand
153 op sportstand/iso 100/zoom 70/sluiterstand 1/500
Zijn dit verkleine versies? Het ziet er redelijk goed uit, maar pas als de plaatjes wat groter zijn krijg je een wat betere indruk...Verwijderd schreef op maandag 24 juli 2006 @ 22:22:
http://users.telenet.be/vinny1970/DSC00153(1).JPG
http://users.telenet.be/vinny1970/DSC00172.JPG
http://users.telenet.be/vinny1970/DSC00169.JPG
Nog enkele voorbeelden,hopelijk nu wat beter
172 en 169 zijn genomen in iso 800/70 mm zoom en op avond stand
153 op sportstand/iso 100/zoom 70/sluiterstand 1/500
><((((º> .:. ><((((º> .:. ><((((º> .:. ><((((º>
Verwijderd
Ruis valt 100% mee!
Elke camera geeft scherpe platen hoor, ook de minder bekende (Pentax, Olympus etc.) alleen je hele set hangt af van je lenzen. Een dure Canon 1D MK II met een Tamron 18-200 geeft nagenoeg hetzelfde resultaat qua scherpte dan een 350D. Kortom, plaatjes uploaden van de alpha is wel leuk en aardig, alleen ik heb nog geen foto's gezien met een goede lens. Ik ben daar wel benieuwd naar want de prijs/kwaliteit/opties verhouding ziet er wel erg goed uit!
Verwijderd
d70s iso 400 / 0.62 sec / F 4 / 24 mm..
Maar als er nog behoefte is aan hogere iso foto's kan ik die ook wel schieten. En idd zal je zeker meer ruis gaan zien.
Ach...ze moeten toch ergens over zeuren... Als je die threads over camera's leest is het net alsof iedereen alleen maar foto's met hoge ISO's maakt. Wat een bak onzin...Nielsracing schreef op dinsdag 25 juli 2006 @ 22:36:
Wat een gezeur over ruis....
Gaat foto's maken!
A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.
Het mooie is dat de net-boven-sub categorie die zo gecreëerd wordt binnenkort niet 1 maar 2 contenders krijgt: De Sony Alpha 100 èn de nieuwe Nikon dSLR. Daarnaast is het extra 'leuk' dat ze beiden dezelfde sensor hebben, waardoor het makkelijk (naar verhouding) prestaties vergelijken is: alleen het glas en de I/O van de sensordata door Sony en Nikon is anders. De Canon 350D is in feb 2005 aangekondigd, om bij Canon aan z'n 18-maandelijkse product cycle vast te houden zal in aug/sept de nieuwe aangekondigd worden, net voor of gelijktijdig met de Photokina. Dat maakt het totaal in die gewilde categorie 3:alleen ik heb nog geen foto's gezien met een goede lens. Ik ben daar wel benieuwd naar want de prijs/kwaliteit/opties verhouding ziet er wel erg goed uit!
Sony Alpha 100 met 10,2 MP
Nikon D80 (even voor't gemak, naam is nog niet bekend) ook 10,2 MP
Canon 400D (even voor't gemak ... )
Probleem is alleen dat de 350D de 'laagste' categorie is/was van Canon, met de 20D/30D, 5D en 1D-serie daarboven. Dat terwijl de Alpha 100 een vrij serieus model is qua specs (built-in AS, spotmeting, flinke LCD etc), en Nikon staat erom bekend dat ze ook hun budget-dSLRs niet karig het veld insturen qua specs. Kijken hoe Canon de markt gaat bedienen met z'n 3e model in de budget-serie na de 300D en de 350D
Het zijn iig interessante tijden met 3 serieuze spelers (Canon, Nikon, Sony) en 3 runners-up (Olympus, Pentax, Panasonic).
Daarnaast kan er nog wat uit 'onverwachte' hoek komen: van Fuji wordt een S4-achtig iets verwacht, en van Sigma ook een nieuwe dSLR. De S3 Pro is alweer 2,5 jaar oud en dringend toe aan een update, de vraag is alleen of Fuji zich daaraan wil wagen. Sigma daarentegen heeft goeie zaken gedaan met z'n lenzen en kan best eens weer serieus in de markt stappen na de SD9 en de SD10.
Zoveel smaken, het lijken wel de toetjes in de supermarkt
niet geheel ontopic, maar hoe kom je aan deze onderverdeling?Remy schreef op dinsdag 25 juli 2006 @ 23:33:
Het zijn iig interessante tijden met 3 serieuze spelers (Canon, Nikon, Sony) en 3 runners-up (Olympus, Pentax, Panasonic).
qua dSLR verkoop was Olympus groter dan KonicaMinolta en als bedrijf is Matsushita (Panasonic) groter dan Sony en Canon bij elkaar.
Dat belooft dus een leuke winter te worden, om je vingers er bij af te likken.Remy schreef op dinsdag 25 juli 2006 @ 23:33:
[...]
Zoveel smaken, het lijken wel de toetjes in de supermarkt
(daarbij komt dat diverse ex-minolta dealers die nu de a100 verkopen overtuigd zijn dat er deze winter nog een 2e of misschien wel 3e sony cam aangekondigt gaan worden. En verder hopelijk zonder nieuwe omvallende of verdrinkende merken...)
©GO - Respect verdien je niet door een status die je hebt, maar door het gedrag wat je laat zien.
dSLR-verkopen in 2004/2005, verkoop- en marketingprognoses van de bedrijven zelf en die toekomstige nieuwe modellen. De Olympus-verkopen zijn tegenwoordig een stuk minder terwijl ze wèl innovatief zijn (four-thirds heeft zo z'n voordelen, en het ccd-clean systeem ook bv), en een bedrijf als Matsushita kan in z'n geheel enorm groot zijn: in dSLR-land heeft Panasonic nog weinig te vertellen, ze hebben net een niche te pakken van de markt met hun FZ-lineup en pas kortgeleden hun eerste echte dSLR (DMC-L1) aangekondigd: dus tjalateef schreef op dinsdag 25 juli 2006 @ 23:51:
[...]
niet geheel ontopic, maar hoe kom je aan deze onderverdeling?
qua dSLR verkoop was Olympus groter dan KonicaMinolta en als bedrijf is Matsushita (Panasonic) groter dan Sony en Canon bij elkaar.
Tjaa dat kan altijd gebeuren. De markt is groot, maar heel veel spelers is lastig, en als je je kaarten verkeerd speelt lig je er zo uit: Konica-Minolta is daar het beste voorbeeld van, met Fuji en Kodak op de daaropvolgende plekken. Fuji stort zich op de supercompact-markt met z'n F-serie, en Kodak mikt op de higher end digicams met z'n C, V, Z en P-series.Duur schreef op dinsdag 25 juli 2006 @ 23:52:
[...]
Dat belooft dus een leuke winter te worden, om je vingers er bij af te likken.
(daarbij komt dat diverse ex-minolta dealers die nu de a100 verkopen overtuigd zijn dat er deze winter nog een 2e of misschien wel 3e sony cam aangekondigt gaan worden. En verder hopelijk zonder nieuwe omvallende of verdrinkende merken...)
We zien wel over 2 maanden op Photokina hoe de kaarten geschuffeld worden
beide merken ondersteunen het fourthirds systeem en beide merken hebben niets speciaal voor dit systeem ontwikkeld. de geruchten dat ze iets voor het fourthirdssysteem gaan doen, zijn dus - natuurlijk - aanwezig. ik ben benieuwd...Remy schreef op dinsdag 25 juli 2006 @ 23:33:
Daarnaast kan er nog wat uit 'onverwachte' hoek komen: van Fuji wordt een S4-achtig iets verwacht, en van Sigma ook een nieuwe dSLR. De S3 Pro is alweer 2,5 jaar oud en dringend toe aan een update, de vraag is alleen of Fuji zich daaraan wil wagen. Sigma daarentegen heeft goeie zaken gedaan met z'n lenzen en kan best eens weer serieus in de markt stappen na de SD9 en de SD10.
zeker, zelf ben ik ook erg nieuwsgierig waar olympus nog mee gaat komen.Zoveel smaken, het lijken wel de toetjes in de supermarkt
edit:
volgens mij heeft olympus in 2004/2005 toch echt meer dSLR's verkocht dan KonicaMinolta (maar heb daar geen bron van, dus je kan gelijk hebben) en verkoop- en marketingsprognoses moet je natuurlijk met een korreltje zout nemen. als je de marktaandeel percentages van de merken bij elkaar optelt, kom je ver boven de 100%.Remy schreef op dinsdag 25 juli 2006 @ 23:59:
dSLR-verkopen in 2004/2005, verkoop- en marketingprognoses van de bedrijven zelf en die toekomstige nieuwe modellen.
[ Voor 28% gewijzigd door lateef op 26-07-2006 00:06 ]
Matsushita maakt van alles, dus gaarne alleen de camera divisie van de bedrijven vergelijken. De verschillende divisies hebben alleen de voorzitter van de raad van bestuur oid gemeen. Ze kunnen niet zo makkelijk geld van elkaar pakken, dus het heeft ook weinig zin om ze op die manier te vergelijken. Qua camera's zijn Canon/Nikon gewoon de grootsten.lateef schreef op dinsdag 25 juli 2006 @ 23:51:
[...]
A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.
heb ik het bovenstaande ergens tegengesproken?mphilipp schreef op woensdag 26 juli 2006 @ 08:25:
Matsushita maakt van alles, dus gaarne alleen de camera divisie van de bedrijven vergelijken. De verschillende divisies hebben alleen de voorzitter van de raad van bestuur oid gemeen. Ze kunnen niet zo makkelijk geld van elkaar pakken, dus het heeft ook weinig zin om ze op die manier te vergelijken. Qua camera's zijn Canon/Nikon gewoon de grootsten.
Oly was groter dan KM ja, maar Sony is nu wel even wat anders dan KM: de enorme marketing-machine die Sony is samen met z'n flinke digicam-historie (pas in 2005 hebben ze het stokje doorgegeven aan Canon als marktleider in de digicam-markt) zal voor een totaal ander marktbeeld zorgen. Iets wat Nikon zelf ook toe geeft:lateef schreef op woensdag 26 juli 2006 @ 00:02:
....
volgens mij heeft olympus in 2004/2005 toch echt meer dSLR's verkocht dan KonicaMinolta (maar heb daar geen bron van, dus je kan gelijk hebben) en verkoop- en marketingsprognoses moet je natuurlijk met een korreltje zout nemen. als je de marktaandeel percentages van de merken bij elkaar optelt, kom je ver boven de 100%.
En het kan best zijn dat Sony voor het volume dus nog een model onder de Alpha 100 uit brengt, en voor prestige/line-up compleetheid 1 erboven:In the same interview, Kimura admitted that the imminent release of Sony's and Panasonic's new DSLRs was a long-term threat that may impact the market in "three to five years", depending on what products they will subsequently be able to develop.
Dan heb in grote lijnen de Nikon low-end lineup: ipv D50/D80/D200 de Alpha 80/100/500 (bij wijze van spreken). Als Sony het op die manier gaat spelen is het duidelijk dat ze rechtstreeks Nikon aan gaan vallen, en later met wat ervaring in de pocket de lijn door zullen trekken naar een eventueel pro-model.Kimura expects that DSLR prices will go the way of analogue SLRs, and drop to as little at $300 for the most basic models in a few years time.
"In the film era there were mass-market SLR models selling at $300."
"So there are people out there that want to take pictures with an SLR that costs about that much. I don't know when it will happen, but the next target after $500 is the $300 mark."
Over de voortgang van technologie:
Fuji F30 anyone?It's like a cellphone, in that you're constantly looking to trade up," Lerner said. Driving the step-up market are still higher megapixels 10 in several cases improved low-light shooting and image stabilization. "Taking a photo without a flash to capture exactly what the human eye sees that's the home run," Lerner said.
Voorlopig zullen de verkopen nog prima door blijven rollen:
Met dank aan oa internetfora als dezeOne bright spot, predicted to weather the slowdown in compact camera sales and provide a healthy dollar volume, is digital SLRs. "We don't see d-SLR sales slowing until past 2009," Cutting said.
Will more consumers embrace pricier digital SLRs than film consumers of old snapped up 35mm SLRs? Delis thinks they might. In their heyday, film SLR cameras rarely broke the 2 million unit mark. NPD predicts close to 2 million d-SLRs will be sold this year, at a time when d-SLRs are still relatively expensive. All firms predict the strong growth in this category to continue long after compact digital camera sales slow.
Binnen 2 tot 4 jaar tijd zal er in de digicam en dSLR-markt wel een shakeout gebeuren: teveel camera's die niet allemaal even hard verkopen:
The consumer electronics brands zijn in dit geval dus Sony, Panasonic en in mindere mate Samsung. SpannundThere are an estimated 308 camera models on store shelves from over a dozen manufacturers. The strong growth in d-SLRs has tempted other manufacturers to forge partnerships to get a piece of the action. How long can the market bear the competition?
"There will be a shake-out. We can't continue to support all these manufacturers," Lerner said.
"There's no room for the old and new entrants," said Chris Chute, imaging research manager, IDC. The consumer electronics brands have to prove themselves in the d-SLR category where strong photo brands dominate, Chute added. "The real question is whether they take share away from Canon."
okay, koffiedik kijken dus.Remy schreef op woensdag 26 juli 2006 @ 09:12:
Oly was groter dan KM ja, maar Sony is nu wel even wat anders dan KM: de enorme marketing-machine die Sony is samen met z'n flinke digicam-historie (pas in 2005 hebben ze het stokje doorgegeven aan Canon als marktleider in de digicam-markt) zal voor een totaal ander marktbeeld zorgen.
ook leuk en sony zal zeker wel de intentie hebben om een substantieel marktaandeel te krijgen, maar dat hebben ze nog (lang) niet. en ze zijn natuurlijk niet de enige die dat willen. pentax/samsung wilt dat (al zie ik zo 1-2-3 niet gebeuren), panasonic wilt dat (al lijken die zich voorlopig op een (lucratieve) nichemarkt te richten) en ook olympus wilt dat natuurlijk.
nu begint sony natuurlijk wel goed met een camera in het segment waarin verreweg de meeste dSLR's worden verkocht. en dat met specificaties waar de gemiddelde consument geweldig op geilt. je zou verwachten dat dat een kasknaller gaat worden. maar of ze ook een goed systeem neerzetten heb ik nog steeds ernstig mijn twijfels over.
in dat opzicht blijf ik benieuwd waar olympus mee gaat komen. komt die EVIL (electronic viewfinder interchangeable lens) camera er? hoe komt de opvolger van de E-1 er uit te zien (en dan met name de specificaties)? en komt er nog een tussensegmentcamera (e-30/e-33?)?
met zo'n EVIL kunnen ze een hele interessante aanval op de onderkant van de dSLR-markt doen, met een opvolger van de E-1 kunnen ze meer vertrouwen wekken bij pro's (en zich richten op een specifiek segment, hopelijk een andere dan canon's 1dxxxx of nikon's Dx) en met een tussensegmentcamera heb je meer te bieden voor de instappers die een stap omhoog willen (de nieuwe panasonic kan deze rol ook opnemen). wanneer het olympus (of desnoods een andere fourthirds contender) lukt om drie van dit soort camera's binnen en jaar op de markt te krijgen, hebben ze toch wel een bijzonder sterke (en redelijk unieke) line-up.
Verwijderd
Er is maar 1 marktleider, de rest zijn runners-up, dus tjaNikon en de meeste runner-up merken, daar hoort sony ook bij, (dat in tegenstelling tot de mening van remy), gebruiken sensors van sony.
Canon, Fuji en Kodak zullen met open armen staan te wachten om de sensor-lustigen op te vangen. Ik ben niet bang voor Sony's marketing van z'n dSLRs, dit is al veel vaker voorgekomen in digicam-land of andere electronica-markten. Sony zal weinig wijzigen aan de prijs-per-sensor voor concurrenten, en de samenwerking (vooral met Nikon) bij het ontwerpen van sensors. Daarvoor verdienen ze er teveel aanDe marktaandelen van nikon ( 25%) en de runner ups (ook 25% tesamen) betekenen dat sony vele malen meer sensors verkoopt dan zelf gebruikt. Bij een al te agressieve marketing van nieuwe sony kamera's zullen nikon en de kleine kollega's zich afvragen of het wel verstandig is door te gaan met het werken met deze sensors, kortom sony zal zich moeten inhouden, om niet grote klanten te verliezen.
Ik weet niet of je het samenwerking moet noemen. Nouja, gedwongen samenwerking is ook samenwerking. Vergeet niet dat ze bij Nikon ooit (jaren 80) een wurgcontract hebben moeten tekenen bij Sony vanwege de grote financiele injectie die ze Nikon gegeven hebben. Dat is overigens ook een van de redenen dat ze aan dat DX formaat sensor vastzitten en niet omdat ze dat bij Nikon de ideale oplossing vinden.Remy schreef op woensdag 26 juli 2006 @ 14:41:
[...]
Sony zal weinig wijzigen aan de prijs-per-sensor voor concurrenten, en de samenwerking (vooral met Nikon) bij het ontwerpen van sensors. Daarvoor verdienen ze er teveel aan
--
Verwijderd
Ik zag de Alpha in de vitrine staan en vind de twee kleurige, zilver en grijs , er erg chique uitzien. Beslist mooier dan de canons, nikons en olympussen die er om heen stonden. Of dat ook zo is als je er op straat mee loopt, weet ik niet. De 18-70 lens daarentegen vind ik er te gelikt uitzien, niet mooi, steriel. En de prijs, niet erg concurrerend.
De prijs is NOG NIET concurrerend omdat je hem waarschijnlijk nu vergeleken hebt met de eos350 en de nikon d70. Beide camera's zijn afgelopen paar maanden nogal in prijs gedaald omdat ze op het einde van hun verkoopcyclus komen. Nikon heeft de opvolger al aangekondigd en Canon zal dat waarschijnlijk eind dit jaar doen (aangezien ze nu net een grote marketing campagne hebben afgerond).Verwijderd schreef op woensdag 26 juli 2006 @ 21:21:
Waarom hebben ze dan niet de nikon vatting gebruikt bij sony. Dan hadden ze aangeschoven aan een groot platform.
Ik zag de Alpha in de vitrine staan en vind de twee kleurige, zilver en grijs , er erg chique uitzien. Beslist mooier dan de canons, nikons en olympussen die er om heen stonden. Of dat ook zo is als je er op straat mee loopt, weet ik niet. De 18-70 lens daarentegen vind ik er te gelikt uitzien, niet mooi, steriel. En de prijs, niet erg concurrerend.
De nieuwe Nikon zal waarschijnlijk zelfde prijskaartje gaan hebben als de Sony...
Omdat er volgens mij veel te veel negatieve reacties/reclame zouden zijn aan het adres van Sony, aangezien de minolta gebruikers daar dan stonden met hun lenzen. Nu nemen ze ineens een deel van de minolta groep mee naar hun nieuwe camera. En dan is er ook nog het feit dat ze zich gewoon niets willen hebben met Nikon, positionering noemt dat. Ze willen zelfstandig zijn en zo de concurrentie aangaan (allemaal eigen bedenkingen welteverstaanVerwijderd schreef op woensdag 26 juli 2006 @ 21:21:
Waarom hebben ze dan niet de nikon vatting gebruikt bij sony. Dan hadden ze aangeschoven aan een groot platform.
Gelukkig gebruikt je altijd goede/belangrijke argumentenVerwijderd schreef op woensdag 26 juli 2006 @ 21:21:De 18-70 lens daarentegen vind ik er te gelikt uitzien, niet mooi, steriel.
Ligt er aan waar mee je vergelijkt. Wat was de intro prijs van de 350D ook al weer?Verwijderd schreef op woensdag 26 juli 2006 @ 21:21:En de prijs, niet erg concurrerend.
Dan moeten ze concureren met het bedrijf waar ze licenties aan moeten betalen (voor gebruik van mount) en die de grootste speler in alles: lenzen grips flitsers enz is voor dat platform.Verwijderd schreef op woensdag 26 juli 2006 @ 21:21:Waarom hebben ze dan niet de nikon vatting gebruikt bij sony. Dan hadden ze aangeschoven aan een groot platform.
Sony A6600 + Sigma 16 f/1.4, Tamron 17-70 f/2.8, Sigma 30 f/1.4, Sigma 56 f/1.4, Tamron 70-180 f/2.8 en Meike Mk320
Verwijderd
Aangezien ze , naar ik hierboven las, een flinke vinger in de nikon pap hebben, en ook nog de sensor leveren, lijkt me het helemaal geen gek idee. Sterker nog, sony was er zelf al op gekomen.martijn_tje schreef op woensdag 26 juli 2006 @ 23:32:
[...]
Gelukkig gebruikt je altijd goede/belangrijke argumenten![]()
[uiterlijk is ook belangrijk. ga eens naar een fotozaak en zie waarom wat gekocht wordt...]
Ligt er aan waar mee je vergelijkt. Wat was de intro prijs van de 350D ook al weer?
[het zal een klant in de winkel een zorg zijn wat ooit de introductie prijs was. hij kijkt wat hij nu moet betalen...]
Dan moeten ze concureren met het bedrijf waar ze licenties aan moeten betalen (voor gebruik van mount) en die de grootste speler in alles: lenzen grips flitsers enz is voor dat platform.
Ovrigens , waarom ging Fuji de nikon vatting gebruiken. Om snel aansluiting te hebben met een groot platform.
Zei ik dat dan? Ik merk alleen op dat je een vergelijking maakt die nergens over gaat. De grootte van het totale Matsushita concern heeft geen ros te maken met het marktaandeel op de fotomarkt. From there dus.lateef schreef op woensdag 26 juli 2006 @ 08:33:
[...]
heb ik het bovenstaande ergens tegengesproken?
en waarom zouden ze? Minolta heeft een behoorlijke hoeveelheid glas die ze nu zonder problemen kunnen gebruiken. geen ontwikkelkosten nodig voor nieuwe mounts.Verwijderd schreef op donderdag 27 juli 2006 @ 01:25:
[...]
Aangezien ze , naar ik hierboven las, een flinke vinger in de nikon pap hebben, en ook nog de sensor leveren, lijkt me het helemaal geen gek idee. Sterker nog, sony was er zelf al op gekomen.
Ovrigens , waarom ging Fuji de nikon vatting gebruiken. Om snel aansluiting te hebben met een groot platform.
stel dat Sony Nikon had overgenomen, en daarmee was overgegaan naar de Canon mount.. zou dat wel acceptabel zijn geweest? dat mensen maar compleet moeten overstappen wat betreft glas als ze een nieuwe body kopen?
ze zitten nu in een prima positie. camera divisie overgenomen, inclusief mount en glas, en een bijbehorende user base. onderzoeks kosten zijn relatief laag, de A100 zal al grotendeels ontwikkeld geweest zijn. geen licentiekosten om de Nikon mount te mogen gebruiken, en geen kosten om de lenzen daar op aan te passen. de vaste klanten blijven wel kopen, en nu heb je ook nog 's de mensen erbij die Sony kopen, gewoon om dat ze die het beste kennen. en dat zijn er veel.
voordat sony konica minolta overnam, hebben ze geprobeerd nikon over te nemen. dit zag nikon niet zitten (en het was voor nikon ook niet noodzakelijk om te overleven) en sony wilde niet - zoals fuji en kodak - een licentie kopen om gebruik te maken van de lensmount, ze wilden alles of niets.Verwijderd schreef op woensdag 26 juli 2006 @ 21:21:
dus is sony verder gaan winkelen en zijn te terecht gekomen bij (het minder goed draaiende) konica minolta terecht gekomen. voor de konica minolta gebruikers is het natuurlijk bijzonder prettig dat sony de boel heeft overgenomen, want zonder sony was het systeem geen lang leven beschoord. voor sony was konica minolta echter een tweede keus.
ik vroeg aan remy hoe hij aan de indeling 3 superieure spelers (canon, nikon en sony) en 3 runner-ups (olympus, pentax, panasonic) was gekomen. en dan ging het mij met name om de positie van sony. op dit moment heeft sony nog maar 1 body en een vreemde line-up aan lenzen, lijkt me geen reden om die positie tussen superieure spelers te justificeren. dus vroeg ik me af op basis waarvan remy tot die indeling was gekomen. sony = konica minolta zou een reden kunnen zijn, maar de verkopen van konica minolta waren kleiner dan die van olympus, dus lijkt me goede reden. sony = groot zou een andere reden kunnen zijn, maar met dat argument is panasonic in een veel groter voordeel, panasonic = groter.mphilipp schreef op donderdag 27 juli 2006 @ 08:17:
Zei ik dat dan? Ik merk alleen op dat je een vergelijking maakt die nergens over gaat. De grootte van het totale Matsushita concern heeft geen ros te maken met het marktaandeel op de fotomarkt. From there dus.
maar dat de grootte van panasonic/matsushita geen ros met het marktaandeel op de fotomarkt te maken heeft, spreek ik ook helemaal niet tegen. ik vroeg me slechts af op welke wijze remy tot zijn indeling was gekomen en falsificeerde twee mogelijke argumenten.
het succes van de compact camera divisie hoeft trouwens ook geen ros te maken met het marktaandeel op de spiegelreflexmarkt (kijk maar naar olympus in de jaren '90).
maar remy had inmiddels al aangegeven dat het voornamelijk koffiedik kijken was wat hij deed en dus komt deze discussie een beetje als mosterd na de maaltijd.
Die maaltijd moet volgens mij nog komen hoor.lateef schreef op donderdag 27 juli 2006 @ 14:30:
[...]
maar remy had inmiddels al aangegeven dat het voornamelijk koffiedik kijken was wat hij deed en dus komt deze discussie een beetje als mosterd na de maaltijd.
--
nee, dat is een andere - veel interessanter - maaltijd.
echt? cool man, en diesels zijn tegenwoordig sowieso wel goed.Remy schreef op donderdag 27 juli 2006 @ 15:49:
Ja, we missen nog de derde hoofdrolspeler: naast de Sony Alpha 100 en de Nikon D80 moet er nog een Canon 400D GLX-RSi TurboDiesel 4x4 komen
serieuzer, maar nog steeds offtopic; de 350d is gezien de gebruikelijke cyclus van canon wel aan een vervanging toe. grote vraag is echter waarmee ze zich gaan onderscheiden tov de alpha 100 en d80. meer megapixels dan in de 30d is niet te verwachten, dus moet canon het ergens anders vandaan halen (met het risico de ruiten van de 30d in te gooien). ik ben echt benieuwd of en zo ja, waarmee canon gaat komen. zou canon met de 30d als marginale upgrade tov de 20d de boel toch een beetje hebben onderschat?
Verwijderd
nu wordt klein duimpje (sony) weer in een rijtje met de grote jongens gezet, die de helft, respectievelijk een kwart van de wereld markt voor dlsr's in handen hebben! Je kunt beter schrijven dat de andere runners up zeer waarschijnlijk in de herfst met up grades komen. Van Pentax wordt dit in ieder geval verwacht.Remy schreef op donderdag 27 juli 2006 @ 15:49:
Ja, we missen nog de derde hoofdrolspeler: naast de Sony Alpha 100 en de Nikon D80 moet er nog een Canon 400D GLX-RSi TurboDiesel 4x4 komenDan is dat segment voor Photokina 2006 compleet en kan het feest beginnen
Dat jij Sony klein duimpje noemt zegt meer over hoe je tegen situatie aankijkt van voor Sony's intrede in de dSLR-markt, dan zoals de zaken nu staan: met de Alpha 100 hebben ze al duidelijk aangegeven er serieus tegenaan te gaan. Voor het gemak lijk je ook even de bestaande userbase van KM te vergeten, die ook niet klein is. Er zijn genoeg Minolta-users met een bak glas die ze graag op een nieuwe(re) body willen gebruiken dan bv een 7D en ook 5D: Sony steps in en presenteert de Alpha 100. Wat een heerlijke timing!
Zelfs Nikon heeft geen Zeiss AF-glas, alleen de ZF-serie
Ik twijfel over het gratis deel...Remy schreef op donderdag 27 juli 2006 @ 16:54:
Inderdaad, dat komt er ook nog eens bij: Sony is in een zeer benijdenswaardige positie nu. Ik denk dat de andere starters als Panasonic en Samsung graag hadden willen wisselen: gratis een bekende en geliefde mount, een stel goeie engineers, een flinke userbase, flinke marketing, erg goeie electronica, freakin' Zeiss AF-glasen weet ik niet wat al.
Zelfs Nikon heeft geen Zeiss AF-glas, alleen de ZF-serie![]()
Wat ik alleen hoop is dat de thridparty lens bouwers (tamron-sigma-tokina) in de leemte tussen de budget en de toch wel luxe lenzen van sony gaan duiken, want dat deel is nu redelijk onderbezet.
Zodat je weer voor iedereen iets leuks hebt...
©GO - Respect verdien je niet door een status die je hebt, maar door het gedrag wat je laat zien.
Verwijderd
Dat zal wel gerichter worden,maar die partijen maken ook nu mooie alternatieven.maar niet alle met de A-mount.Maar nu het door Sony verder gebruikt wordt,gaat dat zeker gebeuren ( gebeurt al )En natuurlijk weer in grote aantallen, zodat we weer kortere levertijden krijgen. Voorbeeld de nieuwe 70-200 2.8 sigma Macro is bij introductie (sept) volop leverbaar ,terwijl de ouwe nog uit geleverd moet worden,als je hem een1/2 jaar geleden besteldt had.Duur schreef op donderdag 27 juli 2006 @ 17:43:
[...]
Ik twijfel over het gratis deel...
Wat ik alleen hoop is dat de thridparty lens bouwers (tamron-sigma-tokina) in de leemte tussen de budget en de toch wel luxe lenzen van sony gaan duiken, want dat deel is nu redelijk onderbezet.
Zodat je weer voor iedereen iets leuks hebt...
Kon ik die ook meteen proberen.
Wat mij vooral opviel is dat de sluiter een stuk stiller/gedempter klinkt dan bij de 7D.
Ik weet niet hoe dat zit bij de 5D, maar dat was bij de 7D wel een punt dat beter kon.
Verder had ik het idee dat ik hem lekkerder in de hand vind liggen dan de 5D.
Zilveren versie is iig mooier dan de zilveren canon 350D, maar de zwarte is nog mooier
Ook viel mij op hoe verkopers over deze camera spreken.
Ik ving toevallig iets op, de winkelier vertelde een vrouw dat als je een Canon of Sony koopt je in ieder geval wel goed zit omdat dit beide erg goede merken zijn.
(ging over een dSLR).
Nu maar afwachten wat Sony als 7D vervanger gaat neerzetten.
Trouwfotografie.nl
dekunstvanfotografie.nl
Sony A7RIII | A9
Sigma: 17 F4.0 || Sony: 25 F1.4 GM | 35 F1.4 GM | 50 F1.2 GM | 85 F1.8 | 100-400 F4.5-5.6 GM
DJI: Mavic 2 Zoom
Heeft iemand hem al gekocht ? Ik mis samples van deze cam.. iemand een URL?
Die van mij is nog steeds in bestelling.. Volgens verkoper hier in de stad mocht hij pas vanaf de 28ste worden verkocht.. Maar hij heeft te weinig toestellen binnengekregen om zijn reserveringen te voldoen. Zou bijna denken dat Sony te weinig kan leveren....henkleerssen schreef op zaterdag 29 juli 2006 @ 19:39:
Ik heb hem bij de lokale fotoboer in mijn handen gehad. en ik moet zeggen.. ligt lekker in de hand. En de plaatjes schiet die ook lekker weg.
Heeft iemand hem al gekocht ? Ik mis samples van deze cam.. iemand een URL?
De zaak waar ik hem via internet besteld heb, Foto Reuver , heeft hem ook nog niet binnen
Hoop wel dat die zo komt. Mijn vakantie begint over 2 weken....
Gek, hier in de stad zag ik bij meerdere winkels toch nog een aantal dozen vol staan.sun.dace schreef op zaterdag 29 juli 2006 @ 20:42:
[...]
Die van mij is nog steeds in bestelling.. Volgens verkoper hier in de stad mocht hij pas vanaf de 28ste worden verkocht.. Maar hij heeft te weinig toestellen binnengekregen om zijn reserveringen te voldoen. Zou bijna denken dat Sony te weinig kan leveren....
De zaak waar ik hem via internet besteld heb, Foto Reuver , heeft hem ook nog niet binnen![]()
Hoop wel dat die zo komt. Mijn vakantie begint over 2 weken....
Trouwfotografie.nl
dekunstvanfotografie.nl
Sony A7RIII | A9
Sigma: 17 F4.0 || Sony: 25 F1.4 GM | 35 F1.4 GM | 50 F1.2 GM | 85 F1.8 | 100-400 F4.5-5.6 GM
DJI: Mavic 2 Zoom
http://www.dpreview.com/reviews/sonydslra100/
Wat er minder was:
Voor de rest een highly recommended: Sony heeft z'n huiswerk goed gedaan met z'n eerste dSLRI personally experienced only one 'issue' which marred my use of the camera and that was the occasional under-exposed image when using multi-segment metering. This problem didn't affect all shots, it required a certain set of circumstances, and could easily be corrected (although would need a second exposure once observed). As mentioned already you should also be aware of noise levels at ISO 800 and 1600, if you are likely to use these high sensitivities on a regular basis it may be worth also considering other cameras.
Nu ook in de startpost
I wouldn't give his troubles to a monkey on a rock
ziet er pvd goed uit.. zelfde ccd als de nikon d200 en ongeveer dezelfde performance.. Wel wat minder qua robuustheid.. maar jeetje.. verder gewoon perfecte camera voor weinig geld!Remy schreef op dinsdag 01 augustus 2006 @ 09:53:
DPReview heeft de review klaar:
http://www.dpreview.com/reviews/sonydslra100/
Wat er minder was:
[...]
Voor de rest een highly recommended: Sony heeft z'n huiswerk goed gedaan met z'n eerste dSLR
Zo denk ik er ook over....ik was er dus bijna uit....maar nu de D80 zn neus heeft laten zien ben ik toch erg benieuwd hoe die zich ten opzichte van de Sony houdt.henkleerssen schreef op dinsdag 01 augustus 2006 @ 16:54:
[...]
ziet er pvd goed uit.. zelfde ccd als de nikon d200 en ongeveer dezelfde performance.. Wel wat minder qua robuustheid.. maar jeetje.. verder gewoon perfecte camera voor weinig geld!
The birds turned into The Flying Dutchmen!
Voor de rest zijn volgens mij: het gevoel bij de camera, ervaringen met het merk, assesoires die je misschien al hebt en features erg belangrijke dingen om een camera op te kiezen. En wat dat betreft doet sony het erg goed (AS, anti dust, DRO).
Al die ruis discussies die je overal tgen komt zijn zwaar overdreven (op elke camera is tot iso 800 voor 99% van de foto's goed te doen). Net als dat de 5D en 7D ruisbakken zouden zijn: ze gebruiken de zelfde 6MP sensor die nikon ook gebruikt alleen wodt er minder noise reduction op los gelaten. (het zelfde gaat waarschijnlijk met de alpha gebeuren puur omdat er door de cam minder aan de foto geprutst en er dus in principe meer detail over blijft wordt krijgt de camera de naam ruisbak)
Sony A6600 + Sigma 16 f/1.4, Tamron 17-70 f/2.8, Sigma 30 f/1.4, Sigma 56 f/1.4, Tamron 70-180 f/2.8 en Meike Mk320
Ruis is slecht, maar tot en met ISO 400 zeker zeer goed te gebruiken; En aangezien ik op dit moment al zelden ISO800 gebruik (en dat is voor kleine web foto's) is dat nadeel te overzien voor mij. Ik schiet toch vooral natuur/cultuur in het mooie weer.
Nu ben ik erg benieuwd naar de "7D-opvolger", want dit is veel belovend.
Maar voor ik een nieuwe body koop wil ik een nieuwe allround lens, en de nieuwe Carl Zeiss® Vario-Sonnar T* DT 16-80mm f/3.5-4.5 zie ik eigenlijk wel zitten.
Aangezien die pas in November uitkomt is het maar afwachten hoe goed die zal worden (hij moet de $699 wel waard zijn), maar dit lensje zou wel eens een trots deel van mijn lenscollectie kunnen vertegenwoordigen begin 2007.
Je ben zeker niet de enige. Wat mij een beetje tegenhoudt is de prijs. En het welbekende studentenbudget zodat de aanschaf van een flitser (waarschijnlijk sigma EF 500 DG Super) ook moet wachten tot het geld van vakantiewerk binnen is.Oxi schreef op dinsdag 01 augustus 2006 @ 21:06:
Maar voor ik een nieuwe body koop wil ik een nieuwe allround lens, en de nieuwe Carl Zeiss® Vario-Sonnar T* DT 16-80mm f/3.5-4.5 zie ik eigenlijk wel zitten.
Aangezien die pas in November uitkomt is het maar afwachten hoe goed die zal worden (hij moet de $699 wel waard zijn), maar dit lensje zou wel eens een trots deel van mijn lenscollectie kunnen vertegenwoordigen begin 2007.
De enige lens die ik tot nu toe los heb gekocht was 2ehands 60 euro en is ragscherp wat zou een 700 euro lens dan moeten zijn? De sigma 17-70 schijnt trouwens ook niet verkeerd te zijn en kost de helft. Misschien dat dat beter binnen m'n budget (als ik dat weer heb
Overigens vindt jij die 70-210/3.5-4.5 voor €60,- scherp en dat klopt ook wel, maar het is een hele oude goede telelens en die vind je 2e hands stuk goedkoper dan een nieuwe 16-80 lens. Dit is voor APS-C formaat, dat hadden ze 20 jaar geleden helemaal niet.
Ik had die flitser ook, maar die heb ik aan me pa gegeven samen met mijn Minolta A1. Simpelweg omdat hij niet goed genoeg werkte met mijn 7D, dus als het ff kan haal je een 3600HS(D) of 5600HS(D) (of met Sony logootje
Kzal ff kijken welke lenzen we hebben, er zat er 1 standaard bij maar we hebben nog een zoom lens een een voor wat meer afstand. Van oorsprong zaten die bij onze analoge KM
[Edit]
voorbeeld
http://got.pc-mania.nl/DSC00277.JPG (2.9mb)
ik weet echt niet op wat voor instelling de cam gestaan heeft, maar zal wel een redelijk standaard instelling zijn nog. lens geen idee welke erop zat, volgens mij de bijgeleverde.
edit2:
settings camera middels photoshop uitgelezen:
http://got.pc-mania.nl/untitled.GIF
[ Voor 69% gewijzigd door Barreljan op 01-08-2006 23:13 ]
Time Attacker met de Mazda 323F 2.5 V6 J-spec | PV output
Ik denk voor de avatar van hexleyproller schreef op dinsdag 01 augustus 2006 @ 23:06:
Waarom moet ik op pagina 1 verbinding maken met Hexley.nl
[ Voor 10% gewijzigd door martijn_tje op 02-08-2006 10:23 ]
Veel plezier ermee! Let wel dat als je het beste resultaat eruit wilt halen dat je wel wat moeite moet doen en niet zo maar op de standaard instellingen schietn en de foto's die eruit komen alleen maar verkleinen.Voodoo_man schreef op dinsdag 01 augustus 2006 @ 22:59:
prima cameratje al zeg ik hetzelfecht een leek op camera gebied, maar we hebben hem hier net een week (afgelopen zaterdag
) in huis, echt mooie scherpe foto's! plenty instellingen etc
Maar dat kost tijd, dus ga lekker spelen en vooral véél foto's maken.
http://support.sony-europ...lpha.asp?l=nl&m=DSLR-A100
@Oxi: misschien ook iets voor de topic startpost.
Trouwens, de complete Alpha 100 brochure (PDF) ben ik nog nergens tegengekomen ??
Ik heb hem gisteren gebruikt op het WK roeien en de snelheid van de camera heeft me absoluut niet in de steek gelaten.
Bij genoeg licht is de autofocus op 'continue'-modus altijd scherp en de eye-sensor zorgt ervoor dat hij niet blijft focussen als hij niet aan je oog staat.
Ook de 'continue-shooting'-mode werkt zoals een 'continue-shooting'-mode zou moeten werken. Ik heb af en toe bij een hollandse ploeg de sluiten continue ingehouden en de camera ging meestal met de zelfde snelheid door tot aan ongeveer 30 foto's (op full jpg resolutie). en in combinatie met de continue-focus zijn alle foto's goed scherp.
Wat ik een beetje een domme funtie vind is de sport-stand. Deze had een veel langzamere sluitertijd dan mijn eigen handmatige instellingen. Dus voor de minder ervarenen die niet handmatig willen werken zal dat met niet genoeg licht nog wel eens een muur kunnen vormen.
Ik moet nog foto´s maken in andere situaties en omstandigheden, maar voor nu geef ik de camera een dikke 9
Over de anti-dust feature:
Helaas concludeert de reviewer dat het niet werkt. Jammer maar geen ramp, want zelf schoonmaken is een koud kunstje.[..]
Unfortunately, vibrating the sensor still hasn't budged most of the dust. If you move your move pointer over the right-hand image repeatedly, you'll see that one of the larger particles has rotated slightly, but that's it I'm afraid.
It's a shame this test ended in disappointment, I really wanted this seemingly good idea to be effective, but as you can see from the results, it's far from it.
[..]
Ja...trillen werkt ook niet voor alles. Niet alle spikkeltjes zijn stof. Ik heb zo'n GreenVac stofzuiger en die zuigt ook niet alles op. Dat betekent dat je kunt schudden totdat je camera uit elkaar valt, maar daar zal het vlekje niet mee verdwijnen. Als je bv in een rokerige omgeving bent, kunnen het vettige dingetjes zijn. Daar moet je wel voor zwabberen. Zo zijn er meer dingen die kunnen vlekken en er niet af te trillen zijn. Een anti dust feature zal wat dat betreft voor mij nooit een factor zijn om een cam te kopen. Effe zuigen, effe zwabberen en klaar...makkelijker dan flossen.Oxi schreef op donderdag 03 augustus 2006 @ 13:12:
Helaas concludeert de reviewer dat het niet werkt. Jammer maar geen ramp, want zelf schoonmaken is een koud kunstje.
zal ik toch voor de 17-55 2.8 gaan voor mn trouwe 350d, of de hele zut wegdoen en de alpha 100 nemen icm de nieuwe Zeiss 16-80.. moeilijk..
heb de sony vanmiddag in mn handen gehad, in de winkel hadden ze zowel de zwarte, als de zilveren uitvoering. Ik moet zeggen dat beiden er goed uitzagen! Camera lag goed in de hand, lekker groot LCD en de zoeker was ook iets groter dan die van mn 350d.
wat te doen.. de TWIJFEL!
/me heeft eindelijk ook een icoontje.. woef.. boeien..
Helaas weet de reviewer niet waarover die praat.Oxi schreef op donderdag 03 augustus 2006 @ 13:12:
http://www.ephotozine.com...estdetail.cfm?test_id=468
Over de anti-dust feature:
[...]
Helaas concludeert de reviewer dat het niet werkt. Jammer maar geen ramp, want zelf schoonmaken is een koud kunstje.
Het gaat hier om een anti-dust systeem dat ontworpen is om iedere keer een kleine hoeveelheid te verwijderen, en niet een stofcollectie waar een verzamelaar jaloers op wordt.
Dus toen ik alleen de test procedure al las wist ik dat volgens deze persoon de test al moest falen.
Een normaal persoon laat niet zijn camera 30 minuten aan op Ball en zonder lens...
En heel veel mensen zetten zelfs de camera uit als ze de lens verwisselen...
Aka een test om snel te vergeten... en aangezien ik niet verder gelezen heb kan ik niets over de review verder zelf zeggen.. Maar zo dom testen en daar dan conclusies aan verbinden doet me niet veel goeds verwachten. (net als een tijd geleden ergens computers getest werd, en de eind conclusie was dat die en die computers het beste waren maar een andere gadviseerd werd want die doos was zo makkelijk te openen)
Wacht eerst even tot na de Photokina, eind septemberWVL_KsZeN schreef op donderdag 03 augustus 2006 @ 14:12:
de twijfel..
zal ik toch voor de 17-55 2.8 gaan voor mn trouwe 350d, of de hele zut wegdoen en de alpha 100 nemen icm de nieuwe Zeiss 16-80.. moeilijk..
heb de sony vanmiddag in mn handen gehad, in de winkel hadden ze zowel de zwarte, als de zilveren uitvoering. Ik moet zeggen dat beiden er goed uitzagen! Camera lag goed in de hand, lekker groot LCD en de zoeker was ook iets groter dan die van mn 350d.
verwacht je een nieuwe canon met grotere zoeker?Remy schreef op donderdag 03 augustus 2006 @ 14:24:
[...]
Wacht eerst even tot na de Photokina, eind september
argh! nou ja, ik kan gelukkig even wachten.. Ik hoef alles pas in december te gebruiken, maar wil wel minstens een maand vantevoren alles hebben zodat ik eraan kan wennen.. Ik wacht anders geduldig even afRemy schreef op donderdag 03 augustus 2006 @ 14:29:
Ik verwacht een 10MP 400D als opvolger van de 350D: de 18-maandelijkse productcycle is dan alweer rond, en net als met de 10D>20D>30D moet ook de 350D dus weer vernieuwd worden om de cashflow van consument naar fabrikant, in dit geval Canon, levend te houden: de 400D zal een iets grotere zoeker, 2,5" LCD-display en spotmeting meekrijgen als (voor Canon-begrippen) nieuwe dingen
Die megapixel-race is op dat gebied wel jammer, maarja: je hoort een cam te kopen om ermee te fotograferen hè, en niet vanwege de herverkoopwaarde
Ben benieuwd wat de luxe Zeiss-lenzen gaan doen op die A100-body, gezien het Zeiss' beste glas is inclusief AF
jaja, maar ik wil liever foto's maken, en dat gaat zo moeilijk zonder cameraRemy schreef op donderdag 03 augustus 2006 @ 14:45:
Vanwege de 'vroege' intro (in vergelijking tot de directe competitie) zal de A100 nog het hardst gaan de eerstkomende maanden: echter zal de 400D zogauw hij leverbaar is, snel inhalen en zullen daardoor veel 350D's op de 2ehandsmarkt belanden: zoals eerder al met de 300D en 20D het geval wasAls je serieus van plan bent over te stappen danwel een nieuwe (400D) body te halen, zou ik serieus je 350D zsm verkopen, nu je er nog wat voor kan vangen: gezien de nieuwprijs nu van 600 eur en de lancering van de 400D binnen korte tijd zal die 2ehands prijs alleen maar flink gaan dalen.
Ik ben erg benieuwd naar je redenen om over te stappen naar het Sonyplatform eigenlijkWVL_KsZeN schreef op donderdag 03 augustus 2006 @ 14:12:
de twijfel..
Je hebt de Sony al in handen gehad trouwens: welke lens zat erop, en hoe was de AF enzo? Of heb je niet geschoten en alleen even vast gehad.
Ingebouwde IS en de grotere zoeker zijn wat mij betreft echt een pluspunt, alhoewel ik het wel miste dat het beeld dat je door de zoeker ziet niet gestabliseerd is.. 10Mpixel is voor mij geen verkooppunt, ook bevalt de wat hogere ruis me niet zo.. Wel een pluspunt : Ik heb nog een analoge Minolta body..Ik ben erg benieuwd naar je redenen om over te stappen naar het Sonyplatform eigenlijk Qua glas zijn er maar weinig voordelen te behalen, qua resolutie wel iets, maar daarvoor lever je wel weer een stuk isoperformance in. Wat Remy zegt, ik zou fijn op de 400D wachten
Ik heb ook nog een powershot a410, maar die is meer voor de leukRemy schreef op donderdag 03 augustus 2006 @ 14:51:
Zoiets dacht ik al: sommigen hebben dan voor korte tijd nog wel een digicammetje in het rond liggen, maar als je dan niet hebt: wordt dat lastig
Je hebt de Sony al in handen gehad trouwens: welke lens zat erop, en hoe was de AF enzo? Of heb je niet geschoten en alleen even vast gehad.
Betekent echter wel dat de AF wat trager zal zijn, en misschien niet echt geschikt voor snelle sporten, mocht je dat fotograferen.
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
die eerste zin klopt waarschijnlijk. (minolta had zelf ook USM lenzen ik weet zo niet of sony of zeiss die overnemen kwa modellen)Arfman schreef op donderdag 03 augustus 2006 @ 16:08:
Volgens mij hebben die CZ glazen wel AF, maar aangedreven door de interne motor van de A100 body. Correct me if I'm wrong hoor, heb het ook maar ergens op DPreview gelezen.
Betekent echter wel dat de AF wat trager zal zijn, en misschien niet echt geschikt voor snelle sporten, mocht je dat fotograferen.
.
Die tweede zin klopt waarschijnlijk niet. Want dat zou betekenen dat die sporten voor de USM/SSM/HSM lenzen nooit gefotografeerd konden worden...
Maar een snellere focus kan het hooguit makkelijker maken, niet mogelijk maken.
Van die interne motor dat klopt maar dat maakt een lens niet meteen traag, probeer bijvoorbeeld eens een minolta 35-70 f/3.5-4.5 of 35-105 f/3.5-4.5. Die lenzen zijn inmiddels bijna antiek en kunnen nog steeds erg goed mee komen wat betreft AF.Arfman schreef op donderdag 03 augustus 2006 @ 16:08:
Volgens mij hebben die CZ glazen wel AF, maar aangedreven door de interne motor van de A100 body. Correct me if I'm wrong hoor, heb het ook maar ergens op DPreview gelezen.
Wat betreft focus zal de CZ 16-80 waarschijnlijk wel mee vallen, over het algemeen zijn lenzen met interne focus net een tandje sneller als lenzen die langer/korter worden bij het focusen. Het zal geen supersnelle lens zijn maar ik verwacht ook zeker geen trage lens.
Ik heb met m'n 70-210 f/3.5-4.5 van bijna 15 jaar oud op een atheletiekbaan staan schieten (toen ik die lens net 1 dag had) en de snelste 100 meter loper die er liep was goed bij te houden wat betreft AF. Zonder USM/HSM/SSM te traag is erg relatief.
[ Voor 14% gewijzigd door martijn_tje op 03-08-2006 16:44 ]
Ik ben ook wel benieuwd naar de AF snelheid van die Zeiss, maar eerlijk gezegd beoordeel ik 'm liever op scherpte, vignetting, afval in de hoeken, flare-gevoeligheid, bokeh. Daarna pas de AF.

Qua AF kan ik (als Nikonian) natuurlijk geen uitspraken doen, ik gaf alleen maar aan dat de AF wat trager zal zijn dan de HSM/SSM/USM lenzen die men wellicht heeft of als referentie gebruikt. Heb bij een autorally voor de grap wel eens m'n 50mm erop geschroefd (90 euro plastic fantastic, aangedreven door interne focusmotor D70) en daar is, na oefening, redelijk mee te werken. Schroef ik echter m'n 18-70 erop (interne focusmotor) of de 50-500 erop (HSM), dan merk ik dat het veel makkelijker wordt met als resultaat meer scherpe foto's. Just a thought, though
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
En je 18-70 is trouwens AF-S wat wil zeggen dat ie niet de interne focus motor gebruikt maar een USM (micro?) motor
Misschien dat je 18-70 aan geeft dat USM ook niet heilig is
[ Voor 11% gewijzigd door martijn_tje op 03-08-2006 17:32 ]
Er zijn genoeg mensen die het wel nodig hebben, een hoop die denken dat ze het nodig hebben en nog veel meer die goed zonder kunnen. Ik val onder de laatste, maar toch vind ik het jammer dat er geen aanbod is voor het geval dat gaat veranderen, of voor anderen die het wel nodig (gaan) hebben.
Ik snap ook niet waarom minolta/sony dat nog lang niet in de body geïntergreerd heeftOxi schreef op donderdag 03 augustus 2006 @ 18:00:
Arfman: Ik zou dolgraag HSM/SSM op elke lens willen hebben, dat is echt wel een voordeel. Maar zeggen dat het persé nodig is, vind ik inderdaad niet kloppen.
Er zijn genoeg mensen die het wel nodig hebben, een hoop die denken dat ze het nodig hebben en nog veel meer die goed zonder kunnen. Ik val onder de laatste, maar toch vind ik het jammer dat er geen aanbod is voor het geval dat gaat veranderen, of voor anderen die het wel nodig (gaan) hebben.