Martijn_tje is zeker niet de enige die voor Sony heeft gekozen, en niet alleen vanwege het KM verleden.Hexley schreef op dinsdag 14 augustus 2007 @ 06:10:
[...]
Ach, martijn_tje is iemand die gewoon niet wil in zien dat het helemaal de verkeerde kan op gaat...
Nou jah, het ging onder Konica Minolta al niet zo... Maar Sony doet er maar een schepje boven op...
En ik zie het nog gebeuren dat Olympus, Sony voorbij gaat...
Dat "Live View" is zeker voor de gewone consument een leuk extra'tje.
Ikmattie is er nog zo een, de belangrijkste reden voor mij is nu dat het gewoon een erg fijn toestel is.
Slechte camera's worden niet meer gemaakt, en deze kwam genoot voor mij de voorkeur, vooral vanwege de ergonomie.
Nu ik de camera een paar maanden in bezig heb?
Super, geen moment spijt van.
Foto's kunnen nog beter, maar een camera maakt geen mooie foto's, dat doet de fotograaf.
Ik denk dat we ons gewoon even koest moeten houden,
het gonst nl van de geruchten:
- Sony zou een tijdje geleden de nieuwe cams al hebben gepresenteerd, gebeurde niet, sommigen denken nu dat na de houten modellen mensen op de diverse fora teveel op- en aanmerkingen hadden op het bv ontbreken van een 2e draaiknop
- Sony zou zich helemaal van de DSLR markt terugtrekken, bleek niet waar
- Sony zou vorige week, gisteren, vandaag, volgende week, de nieuwe camera's aankondigen, allemaal geruchten gebaseerd op 'ik heb vandaag in de winkel gehoord'
Feit is dat Sony met de A100 een goed produkt op de markt heeft gebracht, waarmee het zich dus de 3e plaats op de DSLR markt heet verworven. Dat vind ik knap als 'nieuwe' speler op de markt.
Het wachten is nu dus op de volgende camera 'which is imminent' , dit jaar nog, pro-versie volgend jaar
Specs?
Dat weet niemand, Sony houdt ons in spanning, niet omdat ze dat leuk vinden, maar omdat ze de concurrentie niet de kaas van het brood willen laten eten.
Verwachte specs?
De laatste geruchten zijn deze (vertaald uit het Frans):
* Lens magnification - (Crop factor) 1.25 x
* Sensor type and size - CCD sensor (28.6 X 19.8 mm)
* Resolution - 14.4 mega pixels
* Maximum resolution - 4648 x 3098
* Processor - image processing system and two standard of Bionz pixels
* LCD screen - 2.5 inch (230,000 pixels TFT display)
* Viewfinder - 95% view coverage
* Magnification - 0.9 times magnification with diopter adjustment and eye-function
* Battery - standard NP-FM55H
* Memory - Recorded media CF I & II which can record a capacity to support more than 4 GB of memory
* Image format - JPEG, RAW, RAW + JPEG
* Sensitivity - ISO 100 - 3200 / Mode speed LO80/HI200
* Autofocus - Focusing AFS AFC DMF focusing area regional/local wide area/fixed focal
* Flash - Support high-speed flash mode flash synchronization function, with wireless flash function and cited slower doors automatically synchronized flash, fill
* Wireless Flash - from the camera (using HVL - F56AM, F36AM flash) arrange of the X-synchronization flash: 1/160s and 1/200s
* Flash Control - ADI, pre-flash TTL, Manual adjustment built-in flash for flash 12 shooting performance coil-support functions 10 the second gold 2 seconds
* Sequential shooting function - 5/dry sequential shooting, JPEG unlimited, RAW, RAW + JPEG
Support anti-red eye exposure
* Automatic exposure mode, aperture priority, shutter priority and full manual
* Exposure modes, such have exposure compensation +-3EV 1/3 to adjust the exposure
* Measurement central x-ray meter, spot metering, 40 regional cellular linen meter,
* Shutter Speed - 12 shutter speed 1/4000 seconds to 30 seconds the door to other B focusing system edge Be optimized, focusing faster more accurate.
Deze geruchten zeggen natuurlijk helemaal niks...
Mijn Flickr; Sony A7iii