Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikmattie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:02
Hexley schreef op dinsdag 14 augustus 2007 @ 06:10:
[...]

Ach, martijn_tje is iemand die gewoon niet wil in zien dat het helemaal de verkeerde kan op gaat...
Nou jah, het ging onder Konica Minolta al niet zo... Maar Sony doet er maar een schepje boven op... ;)

En ik zie het nog gebeuren dat Olympus, Sony voorbij gaat...
Dat "Live View" is zeker voor de gewone consument een leuk extra'tje.
Martijn_tje is zeker niet de enige die voor Sony heeft gekozen, en niet alleen vanwege het KM verleden.
Ikmattie is er nog zo een, de belangrijkste reden voor mij is nu dat het gewoon een erg fijn toestel is.
Slechte camera's worden niet meer gemaakt, en deze kwam genoot voor mij de voorkeur, vooral vanwege de ergonomie.
Nu ik de camera een paar maanden in bezig heb?
Super, geen moment spijt van.
Foto's kunnen nog beter, maar een camera maakt geen mooie foto's, dat doet de fotograaf.

Ik denk dat we ons gewoon even koest moeten houden,
het gonst nl van de geruchten:
- Sony zou een tijdje geleden de nieuwe cams al hebben gepresenteerd, gebeurde niet, sommigen denken nu dat na de houten modellen mensen op de diverse fora teveel op- en aanmerkingen hadden op het bv ontbreken van een 2e draaiknop
- Sony zou zich helemaal van de DSLR markt terugtrekken, bleek niet waar
- Sony zou vorige week, gisteren, vandaag, volgende week, de nieuwe camera's aankondigen, allemaal geruchten gebaseerd op 'ik heb vandaag in de winkel gehoord'

Feit is dat Sony met de A100 een goed produkt op de markt heeft gebracht, waarmee het zich dus de 3e plaats op de DSLR markt heet verworven. Dat vind ik knap als 'nieuwe' speler op de markt.
Het wachten is nu dus op de volgende camera 'which is imminent' , dit jaar nog, pro-versie volgend jaar
Specs?
Dat weet niemand, Sony houdt ons in spanning, niet omdat ze dat leuk vinden, maar omdat ze de concurrentie niet de kaas van het brood willen laten eten.

Verwachte specs?
De laatste geruchten zijn deze (vertaald uit het Frans):

* Lens magnification - (Crop factor) 1.25 x
* Sensor type and size - CCD sensor (28.6 X 19.8 mm)
* Resolution - 14.4 mega pixels
* Maximum resolution - 4648 x 3098
* Processor - image processing system and two standard of Bionz pixels
* LCD screen - 2.5 inch (230,000 pixels TFT display)
* Viewfinder - 95% view coverage
* Magnification - 0.9 times magnification with diopter adjustment and eye-function
* Battery - standard NP-FM55H
* Memory - Recorded media CF I & II which can record a capacity to support more than 4 GB of memory
* Image format - JPEG, RAW, RAW + JPEG
* Sensitivity - ISO 100 - 3200 / Mode speed LO80/HI200
* Autofocus - Focusing AFS AFC DMF focusing area regional/local wide area/fixed focal
* Flash - Support high-speed flash mode flash synchronization function, with wireless flash function and cited slower doors automatically synchronized flash, fill
* Wireless Flash - from the camera (using HVL - F56AM, F36AM flash) arrange of the X-synchronization flash: 1/160s and 1/200s
* Flash Control - ADI, pre-flash TTL, Manual adjustment built-in flash for flash 12 shooting performance coil-support functions 10 the second gold 2 seconds
* Sequential shooting function - 5/dry sequential shooting, JPEG unlimited, RAW, RAW + JPEG
Support anti-red eye exposure
* Automatic exposure mode, aperture priority, shutter priority and full manual
* Exposure modes, such have exposure compensation +-3EV 1/3 to adjust the exposure
* Measurement central x-ray meter, spot metering, 40 regional cellular linen meter,
* Shutter Speed - 12 shutter speed 1/4000 seconds to 30 seconds the door to other B focusing system edge Be optimized, focusing faster more accurate.

Deze geruchten zeggen natuurlijk helemaal niks...

Mijn Flickr; Sony A7iii

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfensteijn
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01-06 10:08
Nieuwe camera heb ik weinig aan. Betaalbaar en verkrijgbaar lichtgevoelig glas is wat ik nodig ga hebben. Naja, nodig, ik merk wel dat ik tegen de beperkingen van de 70-210/3.5-4.5 op begin te lopen. Een 70-200/2.8 zou fijn zijn :)

Maar om nou 2149 euro voor een lens te betalen http://www.fotokonijnenbe...ails.php?id_product=20750 vind ik zelf toch iets te gortig. Sigma heeft een 70-200/2.8, maar nog niet voor de A-mount. Tamron heeft er een gepresenteerd, maar die is nog niet op de markt. Daarnaast is 3rd party glas vaak veel minder van kwaliteit van 1st party glas.

Een overstap naar Canon met vergelijkbaar glas wat ik nu heb kost mij ongeveer 3000 euro, dan kies ik wel wel een 20D of 30D qua body. Als ik beter wil, kost het ook meer. Maar bij Sony kan ik voorlopig ook niets nieuws halen wat glas betreft, wat een beetje betaalbaar is. Waarom kost de Canon 70-200/2.8 1200 euro, terwijl de Sony 1000 euro duurder is? De IS van Canon is 1700 euro, nog steeds 500 euro onder die van Sony. Genoeg mensen die zeggen dat de Sony dan ook beter is, maar 500 euro extra betalen, voor iets wat maar een klein beetje beter is vind ik het niet waard.

Hopelijk vind ik komend jaar ergens een grote pot geld, dan kan ik eindelijk eens glas kopen waar ik trots op kan zijn (Sony of Canon maakt dan ook niet meer uit). En over een jaar moet ik qua body ook naar een upgrade gaan kijken. 6MP gaat dan toch niet genoeg meer zijn, en minder ruis op de hogere ISO shots zou ook wel fijn zijn

Heel wensen lijstje, maar geen nieuws van Sony. Ik geef het op met wachten, en probeer zoveel lol nog uit mijn huidige set te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Wolfensteijn schreef op dinsdag 14 augustus 2007 @ 09:57:
Genoeg mensen die zeggen dat de Sony dan ook beter is,
Ik heb samples zitten bekijken; maakt elkaar allemaal niks. Voor een lens waar geen IS in zit en die dubbel zo duur is als de Canon/Nikon tegenhanger is het iig absurd. Daarnaast schijnt de autofocus ook nog eens flink traag te zijn aldus een gebruiker op Dyxum :)

Als je serieus teleglas wilt zit er weinig anders op dan overstappen vrees ik Wolf :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn_tje
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 04-06 06:46
Hexley schreef op dinsdag 14 augustus 2007 @ 06:10:
[...]

Ach, martijn_tje is iemand die gewoon niet wil in zien dat het helemaal de verkeerde kan op gaat...
Nou jah, het ging onder Konica Minolta al niet zo... Maar Sony doet er maar een schepje boven op... ;)

En ik zie het nog gebeuren dat Olympus, Sony voorbij gaat...
Dat "Live View" is zeker voor de gewone consument een leuk extra'tje.
Nee wat ik wil zeggen is dat het niet zo zwart/wit is als op fora wordt geschetst.
  • Sony heeft al het leuke KM glas er uit geschopt, welk leuke glas maakte KM aan het einde dan nog? (eigenlijk alleen een ladig matige primes, waarvan slechts sommige meer als redelijk)
  • Op fora zie je grote leegloop bij KM/Sony, maar wat gebeurt er buiten de fora bij de gewone consument die voor 90% van de omzet zorgt?
  • Het gaat nu helemaal de verkeerde kant op, of zit sony en een overgang/oppbouw fase en is het dus logisch dat het aanbod momenteel minder is?
Wat er op fora vrij veel gedaan wordt is elkaar na praten. Daardoor gaan niet alleen geruchten en onwaarheden vaak een eigen leven lijden maar komen dingen ok zwarter of witter over als wat ze zijn.

Ik zeg namelijk helemaal niet dat sony nikon dit jaar van z'n 2e plek af gaat stoten (of dicht bij in de buurt gaat komen), of dat er nu al ladingen super goed glas van sony beschikbaar zijn. Ik zeg dat de trend van vorig jaar (6% markt aandeel in een half jaar) dit jaar niet doorgezet gaat worden maar dat een 3e plek er misschien nog wel in zit en dat 18 lenzen beschikbaar na 1 jaar op zich zo slecht nog niet is voor een platforn dat eigenlijk voor het grootste deel opnieuw begint (Het is de vraag of er over 5 jaar nog veel KM spul tussen zit).

Iedereen die NU over stapt omdat er NU niet aan glas of body's is wat hij of zij wil en kan kopen geeft ik daar dan ook groot gelijk in. Over de vraag of het beter gaat worden kan ik niet anders zeggen dan ik verwacht van wel (op basis van vage aankondigingen), maar ik heb m'n glazen bol niet bij me (niks is zeker).

Ik heb er geen twijfel over of deze post volledig verkeerd geinterpretteerd gaat worden of uit z'n verband gerukt gaat worden, daar bestaan fora immers voor.
neographikal schreef op dinsdag 14 augustus 2007 @ 10:10:Ik heb samples zitten bekijken; maakt elkaar allemaal niks. Voor een lens waar geen IS in zit en die dubbel zo duur is als de Canon/Nikon tegenhanger is het iig absurd. Daarnaast schijnt de autofocus ook nog eens flink traag te zijn aldus een gebruiker op Dyxum :)

Als je serieus teleglas wilt zit er weinig anders op dan overstappen vrees ik Wolf :)
Gelukkig worden dingen nooit uit hun verband gerukt ;).

1) het is bekent dat de 2200 euro SSM te duur is.
2) er zit wel degenlijk verschil tussen verschillende 70-200 2.8 lenzen. De canon IS is nou niet echt de scherpste van het stel. (niet alleen volgens klaus)
3) Ik meen dat je het wel eens hebt over dingen met een kiloton zout nemen, volgens mij is dat aardig van toepassing op je bewering over AF snelheid.

[ Voor 15% gewijzigd door martijn_tje op 14-08-2007 10:44 ]

Sony A6600 + Tamron 17-70 f/2.8, Sony A57 + Tamron 17-50 f/2.8 + Minolta 50 f/1.7 (original) + Minolta 70-210 f/3.5-4.5 + Minolta 135 f/2.8 + Sony HVL-F36AM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 176826

Wolfensteijn schreef op dinsdag 14 augustus 2007 @ 09:57:
En over een jaar moet ik qua body ook naar een upgrade gaan kijken. 6MP gaat dan toch niet genoeg meer zijn
Over je redenen om eventueel over te stappen kan ik natuurlijk weinig zinvols zeggen, maar deze ene wil ik er wel even uit lichten.
Mijn vorige camera was een D50, ook 6MP en die leverde plaatjes van 3008 pixels breed. Ik heb nu een 10MP camera, die levert plaatjes van 3872 pixels breed.
Meer pixels is niet heiligmakend. Van mij D50 heb ik een plaat af laten drukken op 60*90 cm en mijn schoonvader (die af en toe een echte pixelneuker kan zijn) vind die plaat helemaal strak (ook met je neus op de foto en met een loep er bij). Kortom die MP race gaat helemaal nergens over. Tegen de tijd dat je op 6MP zit heb je echt wel genoeg puntjes om een foto (heel) groot af te drukken.

Mensen die roepen dat ze aan 6MP niet genoeg hebben, hebben voor mij dan ook wel een heel erg sterk verhaal nodig.
Een sterker verhaal vind ik bijvoorbeeld dat je extra functies op je camera wilt of dat je bepaalde functies direct vanaf de camera aan wilt kunnen spreken, zonder dat je eerst door een dik menu heen moet. Een betere sensor of betere prestaties bij hogere ISO's en dergelijke zijn ook heel valide.

Vind je het niet erg om gezien te worden met een instapper, dan investeer je in goed glas.
Vind je je zelf te goed om met een instapper gezien te worden, dan koop je een betere duurdere body.

disclaimer: Ja, ja ik weet het, de conclusie is nogal zwart wit. Dat is om het dubbel duidelijk te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mud.Starrr
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 02-06 13:17

Mud.Starrr

I shoot people for money

Binnenkort is er de zomershow van Sony voor winkelieren.
Best kans dat er dan een en ander duidelijk(er) gemaakt gaat worden, want ook de winkels staan te springen om meer SLR spul van Sony.
Alleen een A-100 in de winkel is niet zo heel interessant, de mensen die een 'hogere' camera kopen zijn vaak de mensen die extra glas kopen.
De A-100 eigenaren zijn voor een groot deel tevreden met hun (grote) Kit...

Trouwfotografie.nl
dekunstvanfotografie.nl
Sony A7RIII | A9
Sigma: 17 F4.0 || Sony: 25 F1.4 GM | 35 F1.4 GM | 50 F1.2 GM | 85 F1.8 | 100-400 F4.5-5.6 GM
DJI: Mavic 2 Zoom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfensteijn
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01-06 10:08
Anoniem: 176826 schreef op dinsdag 14 augustus 2007 @ 12:42:
[...]

Over je redenen om eventueel over te stappen kan ik natuurlijk weinig zinvols zeggen, maar deze ene wil ik er wel even uit lichten.

Mensen die roepen dat ze aan 6MP niet genoeg hebben, hebben voor mij dan ook wel een heel erg sterk verhaal nodig.
Een sterker verhaal vind ik bijvoorbeeld dat je extra functies op je camera wilt of dat je bepaalde functies direct vanaf de camera aan wilt kunnen spreken, zonder dat je eerst door een dik menu heen moet. Een betere sensor of betere prestaties bij hogere ISO's en dergelijke zijn ook heel valide.

Vind je het niet erg om gezien te worden met een instapper, dan investeer je in goed glas.
Vind je je zelf te goed om met een instapper gezien te worden, dan koop je een betere duurdere body.

disclaimer: Ja, ja ik weet het, de conclusie is nogal zwart wit. Dat is om het dubbel duidelijk te maken.
6MP is in principe genoeg, maar met meer MP's heb je iets meer scherpte. En je kan wat makkelijker croppen. Als ik puur naar de MP's kijk hoef ik niet eens over te stappen, een a100 halen en ik ben klaar. De andere redenen voor mij zijn vooral betere ruis afhandeling, hoger DR, en snellere bediening. Of ik hiervoor bij Sony kan blijven is nog steeds de vraag.

Vandaar dat ik voor mezelf heb besloten niets meer te investeren, en kijken waar ik geld vandaan kan halen om over een jaar of in glas te kunnen investeren, of in een nieuwe body, of in een overstap naar een ander merk.

Nu eerst maar zoveel mogelijk fotograferen en zorgen dat ik dergelijke uitgaven inderdaad naar mezelf toe kan verantwoorden ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn_tje
De A100 is op lage iso waarde wel een resolutie monster. Bedenk goed wat voor glas je hebt. Maar dat geld net zo hard bij canon nikon pentax of olympus. Met budget glas is 6MP ook zat.

In je zoektocht naar minder ruis en meer DR is canon op dit moment het meest voor de hand liggend.

Sony A6600 + Tamron 17-70 f/2.8, Sony A57 + Tamron 17-50 f/2.8 + Minolta 50 f/1.7 (original) + Minolta 70-210 f/3.5-4.5 + Minolta 135 f/2.8 + Sony HVL-F36AM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
martijn_tje schreef op dinsdag 14 augustus 2007 @ 10:26:
1) het is bekent dat de 2200 euro SSM te duur is.
2) er zit wel degenlijk verschil tussen verschillende 70-200 2.8 lenzen. De canon IS is nou niet echt de scherpste van het stel. (niet alleen volgens klaus)
3) Ik meen dat je het wel eens hebt over dingen met een kiloton zout nemen, volgens mij is dat aardig van toepassing op je bewering over AF snelheid.
http://www.dyxum.com/dfor...TID=12791&KW=ssm+slow+pma

En ja, die gozer vertrouw ik wel met z'n inschatting. Ik heb samples gezien op DPR, het is een goede lens, maar het maakt elkaar allemaal maar weinig.

http://www.dyxum.com/dfor...29&KW=70%2D200+ssm+review

Als de Sigma 70-200 het wint is het jammer, maar dan wint de 70-200L het op zijn sloffen, aangezien die al +- een derde sneller is. Daar post trouwens ook weer de gozer die het PMA-verslag schreef, deze keer met z'n eigen exemplaar: zelfde verhaal. Samen met meer mensen trouwens, eentje twijfelde zelfs aan zichzelf :P

http://farm2.static.flick...07534895_6b620be2a4_o.jpg
70mm F/8

Goed? Ja, definitly. L-killer? No way, grofweg gelijk aan de 70-200/2.8IS en misschien wel wat minder. De 70-200L's zijn op F/8 nl. onberispelijk scherp, dit houdt niet heel erg over imo :) Als je deze lens wilt hebben kun je beter de Canon halen, heb je er nog een body bij ook. Voor minder geld :P

[ Voor 47% gewijzigd door neographikal op 14-08-2007 18:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn_tje
neographikal schreef op dinsdag 14 augustus 2007 @ 16:53:
[...]

http://www.dyxum.com/dfor...TID=12791&KW=ssm+slow+pma

En ja, die gozer vertrouw ik wel met z'n inschatting. Ik heb samples gezien op DPR, het is een goede lens, maar het maakt elkaar allemaal maar weinig.

http://www.dyxum.com/dfor...29&KW=70%2D200+ssm+review

Als de Sigma 70-200 het wint is het jammer, maar dan wint de 70-200L het op zijn sloffen, aangezien die al +- een derde sneller is. Daar post trouwens ook weer de gozer die het PMA-verslag schreef, deze keer met z'n eigen exemplaar: zelfde verhaal. Samen met meer mensen trouwens, eentje twijfelde zelfs aan zichzelf :P
PT zei dat z'n 100-300 D sneller was als de 70-200 G D SSM

De 100-300 is bekend om z'n trage focus.
http://www.dyxum.com/reviews/lenses/reviews.asp?IDLens=65
De SSM niet echt
http://www.dyxum.com/reviews/lenses/reviews.asp?IDLens=315
En
http://www.dyxum.com/reviews/lenses/reviews.asp?IDLens=47

Volgens mij heeft PT een defecte SSM in z'n handen gehad, Ik heb de 100-300 vaker gebruikt en die is inderdaad vreselijk traag. M'n eigen 70-210 en de met name de sigma 70-200 zijn echt vreselijk veel sneller als die lens.

Wat je regelmatig tegen komt is idd dat de veel luidruchtigere 80-200 HS G van minolta zelf of de 70-200 van sigma zeker sneller aan voelen en waarschijnlijk ook iets sneller zijn. Dit wil niet meteen zeggen dat de SSM flink traag is, misschien is daar een nuance op z'n plaats.

Sigma
http://www.dyxum.com/reviews/lenses/reviews.asp?IDLens=195
Minota
http://www.dyxum.com/reviews/lenses/reviews.asp?IDLens=59
De SSM is dus en iets langzamer als de bovengenoemde sigma en minolta. Even lezen leert ons dat de SSM dus als nog een lekker rappe lens kan zijn ondanks dat het geen snelheidswonder is. Dat het niet de snelste lens is op deze aardkloot wil niet meteen zeggen dat ie flink traag is.
http://farm2.static.flick...07534895_6b620be2a4_o.jpg
70mm F/8

Goed? Ja, definitly. L-killer? No way
De shots van de G waren op f/2.8 niet f/8 (scheelt maar 3 stops :Y) ). Als ie op f/2.8 door jou als zeker goed beoordeeld wordt moet je na gaan wat ie op f/8 doet. ;) Misschien toch iets rustiger lezen :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JEPEM
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 22:11
Als ik even mag reageren. Ik ben in het bezit van de Sony 70-200/2,8 SSM. Het focussen gaat razend snel onder een zeer zwak gezoem. Je moet je oren echt goed inspannen om iets te horen. Over de snelheid kan ik maar 1 ding kwijt; Geen enkele Minolta/Sony lens kan hem bij houden, muv de 300 G SSM. De snelheid ligt flink hoger en stiller dan de 80-200 HS. Sterker nog; hij kan zeker een 70-200 van Canon bijhouden. In mijn directe omgeving bevinden zich gebruikers van Canon en Nikon met de beide 70-200/2,8, wel in een meer professionele omgeving. De voorbeelden die ik zie uit een Canon 5D of een Nikon D200, slaan mij niet stijl achterover, het is eerder andersom. Bij een portret is het zeer belangrijk dat de ogen scherp zijn. We werken allemaal in RAW. Mij wordt regelmatig gevraagd of ik de ogen extra verscherp, wat niet zo is.
Mag ik er nog aan toevoegen dat de lens niet loopt te hunten bij minder licht of minder contrast, maar in 1 keer scherp is. Op het aangegeven forum staan de foto's gemaakt met de 70-200, onder de meeting in Apeldoorn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korras
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-04 13:26
oftewel... bij de volgende FG meet kan jij aanwezig zijn, zodat eens en altijd het commentaar dat de 70-200 van KM/Sony z'n geld niet waard is, de hemel in kan helpen, door ons het te laten vergelijken met de Canon varianten? :)

7D | 30D | grips | flitslampjes | lensspul
Te Koop: A-Mount Sigma 20MM F1.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JEPEM
Ligt er aan waar en wanneer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korras
  • Laatst online: 30-04 13:26
desnoods regelen we een meet speciaal hiervoor. :) ik denk dat iedereen nu wel 's 'once and for all' een vergelijking wilt zien. :)

7D | 30D | grips | flitslampjes | lensspul
Te Koop: A-Mount Sigma 20MM F1.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 02-06 13:45
Korras schreef op dinsdag 14 augustus 2007 @ 23:49:
[...]

desnoods regelen we een meet speciaal hiervoor. :) ik denk dat iedereen nu wel 's 'once and for all' een vergelijking wilt zien. :)
I'm in ;) Regelen we er ook gelijk e.e.a. aan ander spul bij? 70-200/2.8VR, 80-200/2.8AF-S en AF-D voor de nikon kant, dan nog e.e.a. aan olympus meuk (fsk, dat wordt zoeken) en wat 17-50/2.8 meuk om ook die knopen gelijk te hakken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Lenstestmeet, lijkt me een goede. Probleem is wel om het goed te doen though :) Maar mag ik van tevoren eens RAW's!!!11111oneone roepen JEPEM? :P Ik ben benieuwd, als je wat online zou kunnen gooien, graag :) Liefst gewoon wat random shots uit je gallery, wideopen, gewoon wat gemiddeld is voor je lens :)

[ Voor 18% gewijzigd door neographikal op 15-08-2007 00:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mud.Starrr

Mud.Starrr

I shoot people for money

Dan moet deze meet wat beter worden geregeld dan de vorige.
Maar het is zeker een leuk idee om weer eens te doen.
Maar dan met goed testmateriaal!

Trouwfotografie.nl
dekunstvanfotografie.nl
Sony A7RIII | A9
Sigma: 17 F4.0 || Sony: 25 F1.4 GM | 35 F1.4 GM | 50 F1.2 GM | 85 F1.8 | 100-400 F4.5-5.6 GM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowCube
  • Registratie: December 2001
  • Nu online

YellowCube

Wait...what?

prima dat jullie een meet willen organiseren, maar bespreek dat dan in een apart topic.
Laat maar even weten of ik bovenstaande meetberichten moet afsplitsen naar zo'n topic.
En nu graag verder over de Sony Alpha 100 :)

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferret
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:13

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Zonder enige bron though, meer geruchten, maar geen nieuws :) Korreltje zout erbij dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn_tje
Correctie dit zijn geruchten. De bron is een speculatie dus zit is zeker geen nieuws te noemen.

Als het iets oficieels was dan zou het in de link hieronder wel gestaan hebben. Dit is de laatste oficiele aankondiging van sony. Hoewel het woord fotografie valt wordt er niet gerept over nieuwe camera's, en wat voor nieuwe camera's
http://news.sel.sony.com/...e_news/release/31018.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikmattie
Dat is dezelfde link als waar ik een paar dagen geleden de specs vandaan heb gehaald.

Idd met een korrel zout nemen!

Binnenkort weten we meer!
(nadat Canon en Nikon nieuws naarbuiten gaan brengen heb ik begrepen)

Mijn Flickr; Sony A7iii

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferret
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:13
Ok, sorry dat ik het 'nieuws' genoemd heb..... Een beetje té enthousiast denk ik ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 226957

Alle berichten over de de Sony High/Advanced Amateur Alpha en de Pro Alpha zijn speculatief.
De heren van Sony mogen niet meepraten op de Fora, maar een paar Poolse Sony reps op Dyxum mogen wel de onware zaken ontkennen.

Op 6 en 7 september wordt de Europese Alpha Press Launch in Italie gehouden. Dan weten we pas echt wat Sony allemaal heeft voorgekookt. Voor deze meeting zijn de editors van alle toonaangevend fotobladen en 'officiele' fotosites uitgenodigd.

Tot die tijd moeten we het voorlopig doen met de de redelijke verhalen van David Kilpatrick op Photoclubalpha.com. Zijn voorspellingen over de acht nieuwe objectieven zijn prettig te lezen.
Ook deze verhalen zijn echter op geen enkele manier bevestigd te krijgen.

In Sony termen: U hoort spoedig van ons..............

Groet

Nico VG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikmattie
Stukje van David Kilpatrick over de komst van de Canon 40D in relatie met de aankomende aankondiging van de Sony A300 (?):
http://photoclubalpha.com...-raises-the-bar/#more-355

[ Voor 124% gewijzigd door ikmattie op 20-08-2007 23:26 ]

Mijn Flickr; Sony A7iii

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikmattie
Nog meer nieuws:
Sony 12.5 MP APS-C CMOS sensor, 10 fps
The sensor war between Sony and Canon continues, on the day Canon announce their new 10 megapixel CMOS powered EOS 40D Sony Corporation reveal its latest CMOS sensor, the twelve-point-five megapixel APS-C size IMX021. Sony is positioning this new chip with new technologies which are designed to deliver low noise and yet maintain high continuous shooting rates (10.39 frames per second with 12-bit output to be precise). Who knows where we will see this sensor next but a fairly safe bet must be the next Sony Digital SLR.
linkje naar dpreview artikel

Mijn Flickr; Sony A7iii

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 226957

David Kilpatrick denkt dat deze nieuwe IMX201 CMOS sensor niet in de Advance Amateur Alpha gebruikt gaat worden.

David denkt dat er een CMOS sensor van een eerder generatie gebruikt is.
Misschien dan toch de eerder verwachtte getweakte Nikon D2X sensor.

De pakhuizen van Sony liggen inmiddels al vol met de nieuwe Alpha spullen. Er kan nu nog weinig aan de nieuwe cams veranderd worden.....................

Zie tekst hieronder

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Quote: David Kilpatrick

There is something about the language of this technical release which makes me suspect the AA model has a CMOS sensor one generation earlier than the technology described - too much of this release appears to be about to happen in a medium term future. Production ‘will be carried out’ may be a translation issue, but saying this normally is equvalent to saying ‘production has not yet started’. Since we can be pretty sure the entire production 1st batch of the sensor for the AA model is now completed - it probably happened earlier this year - this wording seems to deny the possibility of the AA model including the IMX201 sensor.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikmattie
Anoniem: 226957 schreef op dinsdag 21 augustus 2007 @ 09:33:
David Kilpatrick denkt dat deze nieuwe IMX201 CMOS sensor niet in de Advance Amateur Alpha gebruikt gaat worden.

David denkt dat er een CMOS sensor van een eerder generatie gebruikt is.
Misschien dan toch de eerder verwachtte getweakte Nikon D2X sensor.

De pakhuizen van Sony liggen inmiddels al vol met de nieuwe Alpha spullen. Er kan nu nog weinig aan de nieuwe cams veranderd worden.....................

Zie tekst hieronder

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Ik weet het niet, ik zou dat niet zo'n slimme zet vinden van Sony.
Eerst een nieuwe sensor op de markt brengen, de mensen nog nieuwsgieriger maken naar de nieuwe cam en dan de cam op de markt brengen met een oude sensor.
Oftewel mensen een grote vette zalm voorhouden om ze vervolgens af te schepen met een (weliswaar ook lekker en vet) klein harinkje....

Dan had ik als Sony zijnde (maar ja, ik ben geen team van een paar honderd PR-mensen) gewacht met het persbericht van die sensor tot na de introductie van die nieuwe DSLR.

Mijn Flickr; Sony A7iii

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxi
  • Laatst online: 14-11-2022
Ik kan mij vergissen hoor, maar de D2X heeft een CMOS sensor. Sony produceert toch CCD's?

Ze kunnen het inderdaad niet maken om hun klanten lekker te maken en dan weer diezelfde 10MP ruissensor in de nieuwe modellen te stoppen.

[ Voor 45% gewijzigd door Oxi op 21-08-2007 11:47 ]

I wouldn't give his troubles to a monkey on a rock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn_tje
Als er iets op de sony site staat dan is het nieuws. De rest is op z'n best "van horen zeggen". Het zou mij niks verbazen als het weer gewoon een 1.5x crop cam wordt. 3 sensor formaten is alleen maar ongandig voor de campatibiliteit met glas. Kijk naar canon. Zelfs canon met een enorm aanbod in glas heeft geen redelijk wijde groothoek zoom voor 1.3x crop (16mm is het wijdste).

Wees nog een paar weken geduldig het nieuws komt echt wel een keer (duurt wel erg lang dat wachten)
Oxi schreef op dinsdag 21 augustus 2007 @ 11:45:
Ik kan mij vergissen hoor, maar de D2X heeft een CMOS sensor. Sony produceert toch CCD's?

Ze kunnen het inderdaad niet maken om hun klanten lekker te maken en dan weer diezelfde 10MP ruissensor in de nieuwe modellen te stoppen.
Met de huidige sensor is zo gek veel niks mis. Met het afstemmen van de hele in cam bewerkingen op maximale resolutie en 1/3e stop gevoeliger zijn is wel wat mis. Dat de zelfde sensor het beter kan laat met name de nikon D200 zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lateef
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 24-04 13:24
martijn_tje schreef op dinsdag 21 augustus 2007 @ 17:17:
Als er iets op de sony site staat dan is het nieuws. De rest is op z'n best "van horen zeggen".
dan moet het wel nieuws zijn..., maar sowieso is dpreview volgens mij niet echt een geruchten machine. en ja, het is een 1.5 crop sensor, er staat toch APS-c.

of ze deze sensor in de nieuwe 'Advanced Amateur Alpha' stoppen, zal me niets verbazen. als ze het nieuws naar buiten brengen, lijkt me dat de sensor op zijn minst productie klaar is en naar mijn idee nog waarschijnlijker dat het inmiddels al in productie is. ook verwacht ik dat Sony (zo lang het mag het duren) voor de amateur camera's APS-c blijft gebruiken. met name gezien de Zeiss primes die ze hebben, zullen ze naar mijn idee wel met een full-frame (pro) camera moeten komen. hoe ze dan beeldstabilisatie toe gaan passen, is nog de vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn_tje
Er staat niet deze stoppen we in de nieuwe camera. Wat er in komt is nog even afwachten. Dit is een aankondiging van waarschijnlijk de chip divisie van sony.
Sony Corporation today announced the commercialization of "IMX021"
Misschien dat de verkoop aan nikon wel begonnen is. De D200 is immers een body die best een heftiger sensor zou kunnen gebruiken. er is dan wel een mognelijkheid dat deze in de nieuwe sony cam komt.

Als men nu pas de chip op grote schaal kan maken komt deze chip niet in de nieuwe sony cam. De tijd om de chip te implementeren, te tunen en de incam bewerkingen te tunen is te kort.
lateef schreef op dinsdag 21 augustus 2007 @ 17:48:
ook verwacht ik dat Sony (zo lang het mag het duren) voor de amateur camera's APS-c blijft gebruiken. met name gezien de Zeiss primes die ze hebben, zullen ze naar mijn idee wel met een full-frame (pro) camera moeten komen. hoe ze dan beeldstabilisatie toe gaan passen, is nog de vraag.
De eerste geruchten over die 12MP chip gingen er allemaal vanuit dat deze 1.25x crop was.

Wat een mogenlijkheid (en waar veel geruchten vanuit gaan) is dat de zogenaamde FF cam een crop van 1,1 of 1,15 wordt. Zo is er nog wel een beetje ruimte om wat aan AS te doen (ik vermoed dat er niet voldoende ruimte zal zijn)

[ Voor 36% gewijzigd door martijn_tje op 21-08-2007 18:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lateef
martijn_tje schreef op dinsdag 21 augustus 2007 @ 18:17:
Er staat niet deze stoppen we in de nieuwe camera.
dat zeg ik ook niet. ik verwacht het wel, maar dat is slechts gissen. jij zei echter dat die nieuwe 12MP chip van Sony een gerucht is en dat is het zeker niet.
De eerste geruchten over die 12MP chip gingen er allemaal vanuit dat deze 1.25x crop was.

Wat een mogenlijkheid (en waar veel geruchten vanuit gaan) is dat de zogenaamde FF cam een crop van 1,1 of 1,15 wordt. Zo is er nog wel een beetje ruimte om wat aan AS te doen (ik vermoed dat er niet voldoende ruimte zal zijn)
1,25x crop voor Sony maakt naar mijn idee totaal geen sense, zie niet in waarom ze zo'n sensor zouden maken.

1,1x crop een stuk meer. Sony bakt een zut sensoren en die kunnen ze dan mooi aan Nikon slijten vanwege de wat crappe lensmount en zelf gebruiken vanwege de beeldstabilisatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
lateef schreef op dinsdag 21 augustus 2007 @ 20:43:
[...]
dat zeg ik ook niet. ik verwacht het wel, maar dat is slechts gissen. jij zei echter dat die nieuwe 12MP chip van Sony een gerucht is en dat is het zeker niet.

[...]
1,25x crop voor Sony maakt naar mijn idee totaal geen sense, zie niet in waarom ze zo'n sensor zouden maken.
Wellicht omdat de huidige stitchtechnologie van sony daarop zit? Bij canon is dat 1,3x, en dan snap je gelijk waar de APS-H vandaan komt...
1,1x crop een stuk meer. Sony bakt een zut sensoren en die kunnen ze dan mooi aan Nikon slijten vanwege de wat crappe lensmount en zelf gebruiken vanwege de beeldstabilisatie.
Behalve dan dat die beeldstabilisatie nog amper ruimte heeft... En die krappe lensmount hoeft helemaal geen beperking te zijn AFAIK, getuige de Kodak DCS pro14n

[ Voor 5% gewijzigd door Henk op 21-08-2007 20:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn_tje
Die geruchten over 1.25x crop gaan al een hele tijd in eerste instantie over een nieuwe sensor en daarna wordt het meteen op een camera betrokken. (die geruchten gaan al bijna 2 jaar)

1,3x - 1,25x crop lijkt mij zo'n beetje het grootste wat nog echt bruikbaar is met AS. Als ik de spiegel + sluiter van m'n 1.5x crop 5D zie die ook al niet echt klein is.

Ik denk dat de pro body @ FF wel vergeten kan worden AS is toch één van de voornaamstte verkoop punten. En daar bovenop ze hebben geen glas met IS/VR/OIS. Waarschijnlijk dat het dan gewoon 1.5x crop blijft. Als ze met de huidige lineup (+ woodies van de PMA) een 1.25x - 1.3x crop body uitbrengen is er ook geeneen merk eigen lens die een fatsoenlijk stukje groothoek kan bieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lateef
Henk schreef op dinsdag 21 augustus 2007 @ 20:45:
Wellicht omdat de huidige stitchtechnologie van sony daarop zit? Bij canon is dat 1,3x, en dan snap je gelijk waar de APS-H vandaan komt...
en dus moet je op de grens van je huidige stitch technologie blijven zitten? blijf gewoon lekker bij 1.5x en kom met een FF camera als je stitchtechnologie zover is.
dat die Kodak ergere problemen had dan de randen, wil nog niet zeggen dat die kosher waren.
martijn_tje schreef op dinsdag 21 augustus 2007 @ 21:08:
Ik denk dat de pro body @ FF wel vergeten kan worden AS is toch één van de voornaamstte verkoop punten.
dan kunnen ze een succesvolle verkoop van het zeiss glas naar mijn idee ook wel vergeten. kom dan - al is het alleen voor het zeiss glas - met een fullframe body. ik denk dat daar echt wel voldoende vraag voor zal zijn (kijk bijv. hoeveel mensen met een canon 5d met ander glaswerk zitten te prutsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn_tje
Het zou ook best nog wel kunnen dat de pro body een heel andere kant op gaat (bijvoorbeeld studio werk). Alleen dan snap ik de grip weer niet. Op een statief zit een removable grip je eerder in de weg als dat je er iets aan hebt. Een vaste grip zou wel weer kunnen, maar dat is weer iets anders als de mockups en "gelekte" plaatjes zeggen. (een pro model zonder vaste grip :? ???)

Dat is het mooie van geruchten... je hebt er geen bal aan. Het is en blijft gewon weer wachten tot er iets op de site van sony verschijnt.

[ Voor 4% gewijzigd door martijn_tje op 21-08-2007 22:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
martijn_tje schreef op dinsdag 21 augustus 2007 @ 21:30:
Het zou ook best nog wel kunnen dat de pro dody een heel andere kant op gaat (bijvoorbeeld studio werk).
No way. In studiowerk vindt je hassy's en mamiya's, sony maakt daar geen enkele kans.
Alleen dan snap ik de grip weer niet. Op een statief zit een removable grip je eerder in de weg als dat je er iets aan hebt.
Simpel, het wordt geen studio cam ;) Daar vind je op zijn mínst een Fuji S5pro of Canon 5D, minder niet, en dat is vanwege de hoge eisen aan DR etc.
Een vaste grip zou wel weer kunnen, maar dat is weer iets anders als de mockups en "gelekte" plaatjes zeggen. (een pro model zonder vaste grip :? ???)
Een canon 5D, 40D en Nikon D200 hebben ook geen vaste grip, en ik denk dat het 'pro-model' toch wel op ongeveer dat niveau geprofileerd gaat worden :)
Dat is het mooie van geruchten... je hebt er geen bal aan. Het is en blijft gewon weer wachten tot er iets op de site van sony verschijnt.
So true... Het grootste probleem is ook nog dat sony ze zelf opwekt met hun mockups.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lateef
martijn_tje schreef op dinsdag 21 augustus 2007 @ 21:30:
(een pro model zonder vaste grip :? ???)
Nikon F6, Olympus E-1. Ik zelf vind het een stuk prettiger wanneer de grip eraf kan.

En het blijft inderdaad speculeren, maar dat is ook wel leuk.
Henk schreef op dinsdag 21 augustus 2007 @ 21:39:
No way. In studiowerk vindt je hassy's en mamiya's, sony maakt daar geen enkele kans.
waarom heeft een full-frame camera van Canon naar jouw idee daar wel een kans, maar van Sony niet?
Henk schreef op dinsdag 21 augustus 2007 @ 21:39:
Simpel, het wordt geen studio cam ;) Daar vind je op zijn mínst een Fuji S5pro of Canon 5D, minder niet,
we hebben het nu over de hypothetische full frame pro body van Sony? met het autofocus Zeiss glas zal dat een zeer beduchte concurrent van deze camera's kunnen worden.

[ Voor 55% gewijzigd door lateef op 21-08-2007 21:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-06 13:16

Arfman

Drome!

:?
Sinds wanneer produceert Zeiss AF objectieven?

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lateef
en ook voor contax maakten ze al autofocus objectieven...

• martijn_tje
Misschien dat de verkoop aan nikon wel begonnen is. De D200 is immers een body die best een heftiger sensor zou kunnen gebruiken. er is dan wel een mognelijkheid dat deze in de nieuwe sony cam komt.

Als men nu pas de chip op grote schaal kan maken komt deze chip niet in de nieuwe sony cam. De tijd om de chip te implementeren, te tunen en de incam bewerkingen te tunen is te kort.
[nieuws] Nikon D300 (12,2MP) aangekondigd

De verkoop aan nikon is dus begonnen. Het lijkt me steeds zekerder worden dat we niewe Sony sensor in de komende Sony camera gaan terugvinden. Ook zeker is dat ie zeker meer als 5 FPS moet doen en niet meer als 1500 tot 1600 dollar mag kosten om naast alle concurentie interessant te blijven.

Kortom veel concurentie op het 12MP mid end gebied
Canon 40D: 10MP, CMOS, 6,5 FPS, 1300 dollar
Nikon D300: 12MP, CMOS, 6 FPS (8 FPS met battery pack), 1800 dollar
Sony AA* : 12MP, CMOS, ?FPS, 1?00 dollar

AA* = Advanced amateur (bij gebrek aan een definitieve naam)

Eén ding is duidelijk CMOS is the way to go

[ Voor 24% gewijzigd door martijn_tje op 04-09-2007 14:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sparks.nl
  • Laatst online: 30-05 16:11
De 40D is 10 MP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn_tje
bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn_tje
Sony Apha 700

Het eerste teken dat toch echt vandaag / morgen de officiele introductie is :)

http://www.sony.cz/view/S...egory=Digital+Photography

En nog eentje
http://www.sony.co.uk/vie...egory=Digital+Photography

En voor de liefhebbers de 10 seconde flash animatie in vol formaat
http://www.sony.cz/res/fl...egory=Digital+Photography

[ Voor 85% gewijzigd door martijn_tje op 05-09-2007 16:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knuppelhout
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
mooi hoor!

Canon 6D, canon 50mm 1.8 II,canon 70-200L f4, canon 28-135IS, canon 100mm 2.8L macro IS, speedlite 550EX

• EXX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 31-05 11:07

EXX

EXtended eXchange

For it is the doom of men that they forget...           Huidige en vroegere hardware specs         The Z80 is still alive!

• The-Force
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 28-04 15:45
Reden dat ik destijds voor de 7D heb gekozen is dat aantal opties via knoppen kan en niet via menu, bijv flitscorrectie. Met knop is het natuurlijk een stuk sneller aan te passen dan via het menu.

Volgens mij heeft die A700 dat soort dingen ook weer via menu, of zie ik het over het hoofd?

• wisselwerking
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 21:59
@The-Force: lijkt mij beter om dat te bespreken in dit topic [nieuws] Sony Alpha 700 aangekondigd. Hier wordt de Alpha 100 besproken.

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-06 13:16

Arfman

Drome!

Via het menu, maar men zegt dat het allemaal wel erg prettig werkt, beter als op de 7D. Maar voor meer info kun je beter in het A700 topic zijn :)

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 232564

Ik krijg m,n UV filter niet van m,n 18-70 lens af, de lens draait mee? :( .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterVL57
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 26-04-2024
Alle aandacht is de afgelopen week gericht geweest op de introductie van de A700. Maar begin deze maand verscheen ook een interessant artikeltje van David Killpatrick. http://photoclubalpha.com...g-the-alpha-100/#more-382 . Strekking : de A100 wordt niet meer gemaakt en door Sony ook niet meer actief gepromoot na de intro van de A700 (alle promotie activiteiten zullen op de nieuwe camera zijn gericht). Bestaande voorraad wordt verkocht en volgens Sony betekent dat dat de A100 nog zeker tot kerst in de verkoop zal zijn. Maar daarna zou er wel eens een opvolger kunnen verschijnen.....Toch de A300 ? Met CMOS-sensor ?

[ Voor 7% gewijzigd door PeterVL57 op 09-09-2007 16:21 ]

alu iMac 24" | Macbook pro 15" | Ipad 64gig WIFI/3G | Canon Powershot SX 40 HS | Canon powershot S95

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterVL57
Het is al een paar weken stil op het A100-forum. Toch nog maar even een tweetal opvallende zaken :
Op de sony-site is inmiddels de A700 verschenen. Bekend is dat je de A100 accu niet kan gebruiken in de A700. Maar volgens de sony-site zou het andersom wel werken (de nieuwe batterijen staan op de site als "compatible" met de A100).
De amerikaanse sony-site gaat nog een stapje verder. De vertical grip, die voor de A700 op de site staat, wordt daar ook aangegeven als "compatible" met de A100. Dat zou nog eens een nieuwtje zijn (al kan ik dat haast niet geloven...)

alu iMac 24" | Macbook pro 15" | Ipad 64gig WIFI/3G | Canon Powershot SX 40 HS | Canon powershot S95

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxi
Lijkt mij eigenlijk zeer sterk dat die grip compatible zou zijn..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterVL57
Oxi schreef op vrijdag 05 oktober 2007 @ 23:29:
Lijkt mij eigenlijk zeer sterk dat die grip compatible zou zijn..
Sony-VS heeft dit inmiddels verwijderd, dus ik denk dat je gelijk hebt. De batterijen van de A700 zijn wel bruikbaar in de A100 (dat verhaal klopt wel). Dat het andersom niet zo is, heeft kennelijk te maken met een chip op de accu, die door de 700 wordt gelezen. Als die chip er niet is, denkt de A700 dat er geen accu is. De accu's van de A100 hebben zo'n chip niet, dus die werken niet op de A700. Andersom dus wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxi
Dat zou goed kunnen kloppen. Voordeel is dat je betere voorspelling krijgt van de resterende accuduur, nadeel weer dat ze duurder worden en waarschijnlijk zijn neppers dan niet meer te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn_tje
Klopt. De combi vertelde mij dat er idd nog geen nepperts (hannel in dit geval) waren aangekondigd voor de A700 (best jammer)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jiriki
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-06 20:24
Zo goed als alle Li-ion accus hebben een of andere chip, voor het snelladen en tegen het overladen e.d. dus zo bijzonder is dat niet. Mijn oude Ixus 400 had dat al, en die gebruikte een oud type accu.

Dat er nog geen namaak accu is, is logisch. Er moet eerst iets zijn om na te maken :) Verwacht de eerste een maandje of wat na de introductie.

"Yes," said the skull. "Quit while you're a head, that's what I say." -- (Terry Pratchett, Soul Music)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-G
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 30-07-2024

X-G

Yeah.

Hmm.. bijna een jaar na aankoop van mijn Alpha 100 begin ik een beetje problemen te krijgen met de body. Ik heb inmiddels al een kleine 12400 foto's geschoten en de sluiterknop begint te hangen! Het irritante hieraan is onder andere dat ik niet mijn menutjes in kan of foto's vlug kan bekijken zonder eerst de sluiterknop 'los' te pielen. Hij blijft zeg maar altijd half in gedrukt en blijft dus de hele tijd focussen (als AF aanstaat that is).

Nogal irritant zeg maar, iemand enig idee of dit binnen de garantie valt, en zo ja, hoe lang ik het apparaat kwijt ben?

ToyzBuilder YouTube - Gratis Bitcoin Verdienen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxi
Dit lijkt me wel in de garantie te vallen, zolang je dat kreng maar opstuurt voordat die garantie verlopen is. Als ik jou was zou ik even bellen naar de zaak waar je de camera hebt gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn_tje
Op consumenten electronica heb je recht en krijg je bij een nette winkel 2 jaar garantie (de minder nette winkels doen er moeilijk over)

Een sluiterknop hoort niet stuk te gaan dus gewoon opsturen. M'n ervaring van van voor de zomervakantie is dat je de camera een week of 6 kwijt ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danield
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 10-06 16:41
Kan je met de sony A100 ook de sluitertijden op B zetten is verschillend over meerdere sites.

Amd Ryzen 9 7900x Arctic II 360 A-RGB NZXT H7 Flow Zwart ASUS TUF Gaming X670E-PLUS WIFI Kingston Fury Beast KF560C36BBEK2-32 Samsung 990 Pro 1TB Samsung 980 1TB MSI GeForce RTX 3070 Ventus 3X Be quiet! Dark Power Pro 11 850W 3 Arctic P14 PWM PST A-RGB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online

breinonline

Are you afraid to be known?

Als je met B bulb bedoelt dan kan hij het.

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-G

X-G

Yeah.

6 weken.. damn.. dan ga ik hem echt niet terug hebben voordat ik naar Zweden toe ga. En dan wil ik hem gewoon hebben, met lastige sluiterknop of niet. Stuur hem na nieuwjaar wel op dan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danield
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 10-06 16:41
ja met B bedoelde ik Bulb bedankt voor je antwoord.

Amd Ryzen 9 7900x Arctic II 360 A-RGB NZXT H7 Flow Zwart ASUS TUF Gaming X670E-PLUS WIFI Kingston Fury Beast KF560C36BBEK2-32 Samsung 990 Pro 1TB Samsung 980 1TB MSI GeForce RTX 3070 Ventus 3X Be quiet! Dark Power Pro 11 850W 3 Arctic P14 PWM PST A-RGB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jiriki
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-06 20:24
Werkt een bus perslucht niet om je ontspanknop los te krijgen? De kans is behoorlijk dat het gewoon stof e.d. is dat ertussen is gekomen.

"Yes," said the skull. "Quit while you're a head, that's what I say." -- (Terry Pratchett, Soul Music)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-G

X-G

Yeah.

Jiriki schreef op woensdag 10 oktober 2007 @ 23:14:
Werkt een bus perslucht niet om je ontspanknop los te krijgen? De kans is behoorlijk dat het gewoon stof e.d. is dat ertussen is gekomen.
Kan het eens proberen natuurlijk :) Bedankt voor je tip :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 237362

zojuist firmware 1.04 op mijn alpha 100 gezet...
vreemd genoeg komt sony europe er nog niet mee
check maar ff op http://photoclubalpha.com...-100-firmware-update-104/
suc6! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxi
After updating, our A100s will no longer shoot 6 RAW+JPEG frames at 3 fps, which I am pretty sure we managed using the Extreme IV card despite the official spec being 3 frames.
RAW shooting in sequence is improved, which indicates that the actual buffer to card writing speed is better than Firmware 1.02 which was the last update on our two A100 bodies.
Het is maar waar je voorkeur ligt wat je wil. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad_Demon
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-06 12:01

Mad_Demon

de dokter

Is deze vertical grip al voorbij gekomen?

The art of medicine consists in amusing the patient while nature cures the disease. ~Voltaire

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RD
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 24-03 13:42

RD

focus

Hmm, lijkt wel erg veel op de dicain grip. Zie dicain.com.

Afbeeldingslocatie: http://www.dicain.com/2002/zb/data/qna/VG_1_I2.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 104337

Weet iemand hoe ik kan controleren of ik een Nederlands model heb van de A100?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad_Demon

Mad_Demon

de dokter

Denk dat je er wel gerust van uit mag gaan dat het een Dicain grip is ;) Maar het ziet er erg goed uit moet ik zeggen. Zal eens kijken wat de ervaringen hiermee zijn. Een grip als de A700 kunnen we niet verwachten namelijk omdat de contactpinnen voor de besturing ontbreken in het accuhuis.

The art of medicine consists in amusing the patient while nature cures the disease. ~Voltaire

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RD

RD

focus

Volgens mij is er geen Nederlands model A100, alleen een Europees model, is het niet? En dan alsnog, waarom zou jij dat willen weten? Voor de update? Ik heb gewoon de Europese gebruikt, werkte perfect.

-----
Een officiele grip van Sony voor de A100 lijkt mij inderdaad uitgesloten. Veel ervaringen op DPreview en Dyxum betreft deze grip, schijnt erg mooie en goede kwaliteit te zijn. Ik heb deze laatst ook zien liggen in een van de winkels van Fotoklein en Kameraexpress verkoopt ze ook.
Ik ga er zeker wel een aanschaffen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 104337

[quote]RD schreef op donderdag 25 oktober 2007 @ 10:40:
Volgens mij is er geen Nederlands model A100, alleen een Europees model, is het niet? En dan alsnog, waarom zou jij dat willen weten? Voor de update? Ik heb gewoon de Europese gebruikt, werkte perfect.

-----
Thnx voor je antwoord, is inderdaad voor de update

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 244615

met veel plezier een A100 aangeschaft en enkele weken in gebruik, echter ik val een beetje over het volgende:

soms maak ik een aantal foto's achter elkaar van hetzelfde object, en dan zit er 1 bijna witte foto tussen, alsof er sprake is van overbelichting ofzo. Heeft dit met de witbalans te maken? Het was overdag, flitser werd niet gebruikt.

Binnenshuis zijn de foto's wat donker, ook met flitser, maar met wat geknoei met de verschillende standen kom je een heel eind.

Wat adviseren jullie met de kleur en witbalansinstellingen om de foto's zo natuurgetrouw te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RD

RD

focus

Ik heb geen last van dergelijk probleem dat jij beschrijft. Over het algemeen is de witbalans in auto mode redelijk te doen. Ik schiet altijd in RAW dus pas sowieso de witbalans achteraf aan, stuk makkelijker. Andere methode is een witte kaart of ander calibratie kaart mee te nemen en elke keer een custom witbalans in te stellen op je camera.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxi
Die overbelichte foto's zou kunnen komen dat je diafragma-bladen in de lens helemaal open blijven hangen terwijl je camera die dicht wil knijpen. Zijn het misschien oude lenzen en kan je controleren of er misschien iets van vet op die diafragma bladen ligt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mud.Starrr

Mud.Starrr

I shoot people for money

En we hebben een opvolger:

Alpha 200

Edit:
iets meer info op dpreview

[ Voor 65% gewijzigd door Mud.Starrr op 07-01-2008 14:39 . Reden: 2e link ]

Trouwfotografie.nl
dekunstvanfotografie.nl
Sony A7RIII | A9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mud.Starrr

Mud.Starrr

I shoot people for money

Trouwfotografie.nl
dekunstvanfotografie.nl
Sony A7RIII | A9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad_Demon

Mad_Demon

de dokter

Zo, ik heb nu na iets meer dan een jaar in bezit zo'n 11.000 foto's op de teller staan zonder dat de camera me in de steek heeft gelaten. Wat me afgelopen weekend wel opviel is dat de sluiterknop soms een beetje bleef hangen. De knop anders indrukken verhielp dit, maar denk toch dat ik er even naar moet laten kijken.

Als ik zie hoeveel plezier ik aan dit apparaat heb beleeft was het de aanschafprijs (toen 900 euro) dubbel en dwars waard. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
Ik mag toch hopen dat je cam langer mee gaat dan 11.000 sluiterbewegingen ja... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JEPEM
Mijne heeft +30k gedraaid zonder een centje pijn. Mijn A700 is ook al over de 30k en ook geen centje pijn.
Dat van de hangende sluiterknop heb ik al eerder over gehoord. Moet je dus weg brengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn_tje
Mad_Demon schreef op maandag 28 april 2008 @ 11:11:
Wat me afgelopen weekend wel opviel is dat de sluiterknop soms een beetje bleef hangen.
M'n KM 5D had dit ook. Droog laten worden (ja de camera had wat veel spatjes gevangen) en schoon blazen heeft het bij mij verholpen (of wel waarschijnlijke dat vuil en/of vocht bij mij de oorzaak was)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad_Demon

Mad_Demon

de dokter

Ik gok dat het idd een vocht-issue is geweest. Het was gisteren al erg benauwd buiten en ik was binnen in een koele airco-ruimte gaan schieten. Heb vanavond weer zitten spelen thuis en alles werkt weer naar behoren. Beter laten acclimatiseren de volgende keer dus.

@JEPEM
Hoe verhoudt de AF snelheid van een A700 zich t.o.v. A100? Of misschien beter: t.o.v de Canon 40D?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JEPEM
De AF snelheid ligt officieel 1,7 x sneller. Op de oude M 28-70G is het heel goed te merken. Die wordt op de A700 aanzienlijk sneller. Van de week de 28-70 nog even op de A100 gehad, wat is ie traaaaaag. Dit valt op de A700 niet meer zo op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Mad_Demon schreef op dinsdag 29 april 2008 @ 00:45:
@JEPEM
Hoe verhoudt de AF snelheid van een A700 zich t.o.v. A100? Of misschien beter: t.o.v de Canon 40D?
Ligt nogal aan de lens lijkt me :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mud.Starrr

Mud.Starrr

I shoot people for money

neographikal schreef op dinsdag 29 april 2008 @ 08:35:
[...]
Ligt nogal aan de lens lijkt me :)
Bij Sony hangt het zeker ook van de camera af.
De focus motor zit in de camera onder andere.
De oude beercan is in ieder geval vreselijk snel op de A700.

Trouwfotografie.nl
dekunstvanfotografie.nl
Sony A7RIII | A9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Mud.Starrr schreef op dinsdag 29 april 2008 @ 11:45:
[...]

Bij Sony hangt het zeker ook van de camera af.
De focus motor zit in de camera onder andere.
De oude beercan is in ieder geval vreselijk snel op de A700.
Natuurlijk, maar zelfs dan is het niet zomaar te zeggen of "de 40D sneller is". Dat hangt ernstig af van welke lens je op zowel de 40D als de A700 plaatst :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mud.Starrr

Mud.Starrr

I shoot people for money

neographikal schreef op dinsdag 29 april 2008 @ 12:23:
[...]
Natuurlijk, maar zelfs dan is het niet zomaar te zeggen of "de 40D sneller is". Dat hangt ernstig af van welke lens je op zowel de 40D als de A700 plaatst :)
Dat klopt.
Tegen de A100 is het wel te vergelijken aangezien je dezelfde lenzen kunt gebruiken.

Trouwfotografie.nl
dekunstvanfotografie.nl
Sony A7RIII | A9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn_tje
De A700 en die andere nieuwe modellen zijn volgens Sony 1,7x sneller als een A100. Heb je dus een lens die net niet snel genoeg is dan is die dat waarschijnlijk wel op een A200, A300, A350 of A700.

Groot verschil met de A100, KM5D en KM7D is dat de huidige modellen niet alleen een sterker motortje hebben maar ook een stuk sneller van begrip zijn (goed merkbaar in slecht licht of met een bewegend onderwerp). (ik wel een fan van de huidige AF implementatie's, alleen in de A700 zouden de lijnsensoren wel vervangen mogen worden voor single cross sensoren gezien de net iets meer verwachtende doelgroep)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 256705

martijn_tje schreef op dinsdag 29 april 2008 @ 15:11:
(ik wel een fan van de huidige AF implementatie's, alleen in de A700 zouden de lijnsensoren wel vervangen mogen worden voor single cross sensoren gezien de net iets meer verwachtende doelgroep)
Maar op de A700 heb je toch cross plús lijn (11 punts)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn_tje
Alleen in het midden heb je die tamelijk woeste dubbelcross + f/2.8 sensor. Maar de overige 10 AF punten zijn gewoon (uit het stenen tijd perk stammende) lijntjes. Veel liever had ik 8 enkele cross sensoren gehad, dan kan je alle af punten gebruiken om te tracken of in slecht licht. Het verschil tussen de middelste sensor en de rest is nu gewoon te groot waardoor ik 75% van de tijd alleen de middelste sensor zou gebruiken. Terwijl voor een aangename compositie de overige punten vaak veel belangrijker zijn.

(lock en recompose werkt niet als je onderwerp aan het rennen/springen/vliegen is of bij een heel korte scherpte diepte)

Afbeeldingslocatie: http://a.img-dpreview.com/reviews/SonyDSLRA700/images/features/AF.gif
http://www.dpreview.com/reviews/sonydslra700/

[ Voor 43% gewijzigd door martijn_tje op 06-05-2008 11:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 100965

Een vraag aangaande een 'oude' camera.

Is het mogelijk met de Alpha 100 om 'Thedering' te gebruiken?
Zoja? Hoe?

Vriendelijke groeten,

Rens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10-06 09:36
als je zoekt op tethered kom je misschien verder :)

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad_Demon

Mad_Demon

de dokter

Nee, voor zover ik weet kan het niet met A100. Dan zou je bij de "USB opties" naast Mass Storage ook iets van PC control moeten kunnen selecteren. Heb al een tijdje geen A100 meer, tenzij het bij de laatste firmware is toegevoegd is het niet mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elve1984
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 10-06 16:39
Er is al lang niet meer op dit topic gereageerd. maar toch wil ik het weer even naar boven halen, Ik zit namelijk met het volgende. Ik heb een A100 met Firmware versie 1.00. Nu wil ik deze upgrade naar de 1.04 versie te downloaden op:
http://support.sony-europ...DSLR-A100&f=A100_V104_WIN

Ik heb keurig de bijstaande handleiding gevolgt en zo. maar als ik dit allemaal doe en me camera opnieuw aanzet krijg ik de melding dat ik nog steeds versie 1.00 heb, nu heb ik op internet gevonden dat er meer mensen zijn met dit probleem. echter kom ik nergens een oplossing tegen. Is er hier iemand dit Tips heeft of met het zelfde probleem te maken heeft gehad?

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elve1984
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 10-06 16:39
Heb Firmware nogmaals gedownload maar nu vanaf US site:

[url]tp://support.d-imaging.sony.co.jp/download/DSLR/DSCA100V104U.exe[/url]

Deze werkte wel. Heb nu Firmware 1.04 geinstalleerd.
Pagina: 1 ... 10 11 Laatste