Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowCube
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20:00

YellowCube

Wait...what?

kreih00 schreef op dinsdag 20 juni 2006 @ 16:37:
Tijdens de reparatie van mijn KM 7D is deze zoekgeraakt. :'( De winkel biedt indien verkrijgbaar een nieuwe 7D aan of een Sony Alpha 100 in juli. :) Wat zou jullie keuze zijn (al je kunt kiezen) en waarom kies je voor de KM 7D of voor de Sony Alpha 100?

Het voordeel voor één van beide camera's is dat ik ook in het bezit ben van lenzen en flitser 5600 HS(D), zodat de overstap op een ander merk kostbaar wordt.

M.i. zijn enkele voordelen van de 7D
1) het geheugen groter is (9 RAW-fotos achter elkaar).
2) Software bijgeleverd om foto rechtstreeks op pc te bekijken.
3) Semi-professionele camera

Voordeel Sony Alpha 100
1) 10 MP ipv 6
2) sensorreiniging ingebouwd

Graag zou ik jullie reakties horen.
als je het van
moet hebben, dan zou ik voor de Sony Alpha gaan.

[ Voor 71% gewijzigd door YellowCube op 20-06-2006 16:39 ]

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phaas
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23-01 14:47
Tijdens de reparatie van mijn KM 7D is deze zoekgeraakt. :'( De winkel biedt indien verkrijgbaar een nieuwe 7D aan of een Sony Alpha 100 in juli. :) Wat zou jullie keuze zijn (al je kunt kiezen) en waarom kies je voor de KM 7D of voor de Sony Alpha 100?

Het voordeel voor één van beide camera's is dat ik ook in het bezit ben van lenzen en flitser 5600 HS(D), zodat de overstap op een ander merk kostbaar wordt.

M.i. zijn enkele voordelen van de 7D
1) het geheugen groter is (9 RAW-fotos achter elkaar).

Voordeel Sony Alpha 100
1) 10 MP ipv 6
2) sensorreiniging ingebouwd

Graag zou ik jullie reakties horen.
Ik zou m'n geld terug vragen, een 7D kunnen ze volgens mij toch niet meer leveren. IMHO is de alpha 100 nou niet echt een waardige 7D vervanger...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

.
Misschien valt dat wel mee. Grip en flitser zijn tweedehands gezocht. Voor lenzen komt misschien ook vraag.
De Alpha is een instapmodel en daarom niet echt een vervanger en de 7D is inmiddels gedateerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kreih00
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 04-06 22:22
Mijn flitser 5600 HS(D) en lens KM 17-35 zijn enkele maanden oud zodat ik bij tweedehandsverkoop veel te veel geld moet laten vallen. Daarnaast nog een Sigma 28-300 erbij. Misschien heeft iemand belangstelling?

Wel vind ik het een voordeel dat de camera 7D semi-prof is wat veel beter de waarde vasthoud dan de nieuwe instap Sony Alpha. Deze zal waarschijnlijk enkele maanden na introduktie reeds € 200 goedkoper in de winkels liggen.

Iemand nog meer alternatieven. M.i. is geld geen optie omdat ik met de lenzen en flitser zit.

HermanK

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien wel een goed idee om je geld terug te vragen en dan een zelf een nieuwe 7D kopen.Afgelopen weekend nog een opgehaald in Belgie voor 550 euro en ik denk dat jij er meer voor betaald heb. De Alpha is geen alternatief,mijn idee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kreih00
Verwijderd schreef op dinsdag 20 juni 2006 @ 17:13:
Misschien wel een goed idee om je geld terug te vragen en dan een zelf een nieuwe 7D kopen.Afgelopen weekend nog een opgehaald in Belgie voor 550 euro en ik denk dat jij er meer voor betaald heb. De Alpha is geen alternatief,mijn idee
Waarom vind jij de Aplha geen alternatief. Wat zijn de voordelen van de 7D en de nadelen van de Aplha

HermanK

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-09 16:20
Met de 7D krijg je wel een uitgefaseerde camera, ik zou voor de Alpha 100 gaan, en hopen op een 3rd party grip.

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geld terug vragen en dan de Sony alpha kopen? ;)

Volgens mij is de 7D veel duurder dan de Sony alpha 100 :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duur!
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Duur!

m'n ondertitel is zoek

Ik zou kijken of je het prijsverschil 7D -> 5D bij de alha kunt krijgen daar de alpha 100 een 5D opvolger is en geen 7D... (of een leuk extraatje in de vorm van een lens, of iets waar je anders wat aan hebt. (bij een mooie lens iets bij betalen zou ik ook nog over denken)

Maar als ik naar mezelf kijk zeg ik liever een alpha 100 dan een ergens opgedoken 7D, daar er steeds vaker verhalen opduiken over niet meer vindbare onderdelen, mocht je garantie werk enzo nodig hebben. En dat probleem zal met de alpha veel minder spelen.

[ Voor 17% gewijzigd door Duur! op 20-06-2006 18:50 ]

©GO - Respect verdien je niet door een status die je hebt, maar door het gedrag wat je laat zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kreih00
Verwijderd schreef op dinsdag 20 juni 2006 @ 18:31:
Geld terug vragen en dan de Sony alpha kopen? ;)

Volgens mij is de 7D veel duurder dan de Sony alpha 100 :X
Volgens mij zijn de huidige prijzen van de 7D en de Sony Alpha ongeveer gelijk. Als je geluk hebt wordt ergens een 7D gedumpd, maar dan heb je veel geluk.

Graag nog reakties op de voor- en nadelen van beide camera's.
Weet iemand reële tweedehandsprijzen voor nagenoeg nieuwe Flitser 5600 HS(D) en KM 17-35mm lens?

HermanK

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Niet online

Fairy

13kWp

Nadeel van de Alpha is wel dat dit model vereenvoudigd is in gebruik, wat snel switchen van bepaalde zaken nou niet echt sneller maakt. De 7D heeft overal wel een wieltje en een klikje voor.

Voordeel van de Alpha is dan wel 6MP > 10MP, dus qua resulutie heb je wel 166% van wat je eerst had + automatische sensorreiniging. Ik wou bijna zeggen antishake, maar dat zat er al op :X

Alpha is natuurlijk een recent model...

Tja moeilijke keuze.

Als ik jou was, zou ik gewoon geld terugeisen. Dit zijn ze volgens mij zelfs verplicht in geval als een cam zoekgemaakt wordt. Ze kunnen je niet 'dwingen' tot aanschaf van een, in jou ogen slechter product. Ook al vind de winkel dat 10MP beter zou zijn, als jij het bedieningsgemak 2x zo zwaar rekent is dat jouw goed recht.

Ik zou dus het geld ophalen, en vervolgens eens rustig gaan kijken wat er allemaal op de markt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duur!
  • Niet online

Duur!

m'n ondertitel is zoek

kreih00 schreef op dinsdag 20 juni 2006 @ 18:47:
[...]

Volgens mij zijn de huidige prijzen van de 7D en de Sony Alpha ongeveer gelijk. Als je geluk hebt wordt ergens een 7D gedumpd, maar dan heb je veel geluk.

Weet iemand reële tweedehandsprijzen voor nagenoeg nieuwe Flitser 5600 HS(D) en KM 17-35mm lens?
tweedehands reeël?

Nee, ik zie eigenlijk alleen of zwaar onder de prijs, of juis enorm teveel. (bijv. 50mm/1.7 die voor minder als 15 euro gaat en van dezelfde verkoper over de 400 euro bij twee gelijktijdige veilingen.

Maar als ik een tweede hands flitser koop maakt de uiterlijke staat en aanwezig zijn van bonnen, doos, boekjes enz. veel uit voor de prijs. Als het een kale flitser is (dus alleen het ding zelf) zou ik 100 tot 125 geven als het een complete set is dan kan dat oplopen tot 200 euro. (en bij anderen misschien wel tot 300)

©GO - Respect verdien je niet door een status die je hebt, maar door het gedrag wat je laat zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxi
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-11-2022
Die 5600HS(D) zou ik wel willen voor die €200,- :)

Persoonlijk zou ik de 7D nemen of het geld terug. Maar het is een moeilijke beslissing, ik las dit toestraks al en kom nu pas met een 'beslissing', en ik hoef die niet eens zelf te maken. :D
Aangezien je 'maar' 2 accesoires hebt die volgens mij wel redelijk te slijten te zijn is geld terug een optie. Dat zou ik niet hebben omdat ik al 5 lenzen en nog wat losse dingen als een grip heb. ;)

I wouldn't give his troubles to a monkey on a rock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn_tje
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 20:59
Die flitser is een goeie 300 euro waard als je marktplaats mag geloven. Die 17-35 kan je denk ik ook wel minstens 200 euro voor vragen.

Sony A6600 + Sigma 16 f/1.4, Tamron 17-70 f/2.8, Sigma 30 f/1.4, Sigma 56 f/1.4, Tamron 70-180 f/2.8 en Meike Mk320

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korras
  • Laatst online: 01-09 14:45
of.. geld terugeisen, en wachten op een 7D opvolger.. kan je de flitser en lenzen nog gebruiken. en de grip krijg je echt wel verkocht voor een goede prijs. je zit dan alleen met het feit dat je een tijd zonder camera zit.

7D | 30D | grips | flitslampjes | lensspul
Te Koop: A-Mount Sigma 20MM F1.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kreih00 schreef op dinsdag 20 juni 2006 @ 18:47:
[...]

Daarmee wil je zeggen dat ze én je cam zoek maken, én niet bereid zijn de nieuwwaarde (t geld dat je er zelf voor neer hebt moeten tellen) te vergoeden?
Wat een bagger-winkel!!! |:(

Erg slordig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Ik neem aan dat ze, net zoals bij alle andere vormen van garantie e.d., voor een vergelijkbaar vervangend product dienen te zorgen :) En nee, dit product is niet nieuw meer geweest, dus ik vermoed dat ze behoorlijk in hun recht staan :)

[ Voor 28% gewijzigd door neographikal op 20-06-2006 21:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielsracing
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 14-09 10:28
Heel simpel, je krijgt het aankoopbedrag terug. Dit is tenminste wat ik zou doen als ik jou was. Daarna kan je nog beslissen of je de Alpha wilt aanschaffen. Voor de winkel is het natuurlijk voordeliger om de Alpha aan jou te geven ipv geld terug...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wild pigeon
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13-09 18:43
Nielsracing schreef op dinsdag 20 juni 2006 @ 22:22:
Heel simpel, je krijgt het aankoopbedrag terug. Dit is tenminste wat ik zou doen als ik jou was. Daarna kan je nog beslissen of je de Alpha wilt aanschaffen. Voor de winkel is het natuurlijk voordeliger om de Alpha aan jou te geven ipv geld terug...
Zo simpel is het niet.

De winkel heeft het recht je een gelijkwaardig exemplaar te bieden. Het is dan het recht van de consument om aan te tonen of dit wel/niet een gelijkwaardig exemplaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielsracing
Wild pigeon schreef op woensdag 21 juni 2006 @ 00:06:
[...]

Zo simpel is het niet.

De winkel heeft het recht je een gelijkwaardig exemplaar te bieden. Het is dan het recht van de consument om aan te tonen of dit wel/niet een gelijkwaardig exemplaar is.
Klopt, ik heb 't verkeerd gelezen.
Ik dacht dat de winkel je de keus had geboden om het aankoopbedrag terug te krijgen 8)7
My mistake.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-06 08:13

Remy

I usually get 100% accuracy

Oxi schreef op zaterdag 17 juni 2006 @ 14:14:
...

28 Juli komt het kreng in de winkels te liggen, ik wacht met spanning op de reviews. 1 ding is zeker, mijn 7D verkoop ik er niet voor, maar de kans dat er Sony op mijn volgende dSLR gaat staat is veel groter dan voor de introductie. ;)
Ghehe :)

Review van DPR kan nog wel even duren trouwens, helaas:
Hi,

Just to keep you up to date.. I've had to return my sample A100 and won't be receiving a replacement until late next week. The problem turned out to be with the lens not the body (not a 'metering issue' at all), but Sony have insisted on replacing the entire kit with a new 'off the production line' mass production kit.
Aldus Phil Askey. Jammer, was wel benieuwd, maar netjes van Sony om alles gewoon meteen te vervangen d:)b

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wild pigeon schreef op woensdag 21 juni 2006 @ 00:06:
[...]

Zo simpel is het niet.

Zo simpel is het ook niet. Het aantonen dat een product gelijkwaardig is, kan voor een consument namelijk heel eenvoudig zijn. De grootte van de zoeker, de kwaliteit van de behuizing, de instelmogelijkheden mbv knoppen op de body, de beschikbaarheid van een grip, etc, etc. Allemaal zijn het gegronde redenen waarom een Alpha geen gelijkwaardig product is. Kortom een redelijke termijn aanhouden waarbinnen een nieuwe Dynax 7D wordt geleverd of anders het volledige aankoopbedrag terug (indien binnen garantieperiode).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wild pigeon
Verwijderd schreef op woensdag 21 juni 2006 @ 14:39:
[...]
Kortom een redelijke termijn aanhouden waarbinnen een nieuwe Dynax 7D wordt geleverd of anders het volledige aankoopbedrag terug (indien binnen garantieperiode).
Is er dan geen sprake van dagwaarde?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kreih00
Wild pigeon schreef op woensdag 21 juni 2006 @ 17:41:
[...]

Is er dan geen sprake van dagwaarde?
Het probleem is dus dat mijn aankoopprijs van de 7D ver onder de huidige prijs van een nieuwe 7D of Sony Alpha ligt. Dat de winkel aanbied om een nieuwe 7D of een Sony Alpha te leveren naar keuze van de winkel is eigenlijk een hele goede aanbieding.

Welke alternatieve camera's zijn er van andere merken ervan uitgaande dat ik mijn Flitser en Lenzen voor een acceptabele prijs kan verkopen. M.a.w.: welke camera is thans vergelijkbaar met een KM 7D of is de Sony Alpha ook een goed alternatief.

HermanK

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Niet online

Fairy

13kWp

kreih00 schreef op woensdag 21 juni 2006 @ 18:48:
[...]

Het probleem is dus dat mijn aankoopprijs van de 7D ver onder de huidige prijs van een nieuwe 7D of Snoy Aplha ligt. Dat de winkel aanbied om een nieuwe 7D of een Sony Alpha te leveren naar keuze van de winkel is eigenlijk een hele goede aanbieding.

Welke alternatieve camera's zijn er van andere merken ervan uitgaande dat ik mijn Flitser en Lenzen voor een acceptabele prijs kan verkopen. M.a.w.: welke camera is thans vergelijkbaar met een KM 7D of is de Sony Alpha ook een goed alternatief.
Vergelijkbaar met een 7D? een Canon 20D of een Nikon D100?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kan niet vinden bij welke winkel je de camera hebt gekocht. Indien jij de A100 geen alternatief vindt (wat vind je belangrijk aan een camera?) dan moet je wellicht even kijken of een ander filiaal deze camera nog voorradig heeft (dit voorkomt een opmerking in de trant van "die kunnen we niet meer leveren"). Daarnaast kun je ervan uitgaan dat zij de nieuwprijs die je voor jouw camera hebt betaald zullen uitkeren indien jij niet akkoord gaat met een A100 of een D7D. Het is aan jou om een camera te zoeken die aan dezelfde eisen voldoet als de D7D (welke eisen dit zijn, moet je zelf formuleren). Verder wordt het dan een rekensommetje wat de kosten voor je zullen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijske
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 10-09 17:46
Mud.Starrr schreef op maandag 12 juni 2006 @ 01:07:
[...]

Bij mij staat het ook altijd aan.
Ik heb er nog nooit problemen mee gehad.
Nou heb ik pannen ook nog nooit serieus gedaan.

Edit:
Kwam ik toevallig tegen.
[afbeelding]
grappig
Canon
Afbeeldingslocatie: http://www.clownloach.net/Hardware/Hardware_pics/canon_lenses.jpg
Nikon
Afbeeldingslocatie: http://www.bestpricecameras.com/images/LENSES456898.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterVL57
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 26-04-2024
Konica Minolta
Afbeeldingslocatie: http://www.vanleusden.eu/images/lenzen.jpg

alu iMac 24" | Macbook pro 15" | Ipad 64gig WIFI/3G | Canon Powershot SX 40 HS | Canon powershot S95

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Leuk maar de Minolta plaat is in elk geval niet compleet :9
Vooral gezien de Dynax-mount al een flink aantal jaren bestaat tov de huidige Nikon AF-mount en de Canon EOS mount. Daarnaast verkopen Sigma, Tokina en Tamron e.a. ook nog een flinke zwik lenzen, (die eens in de zoveel jaar veranderen). Zelfs sites als Dyxum kunnen niet t hele assortiment wat voor de MAF-mount gemaakt is tonen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterVL57
Verwijderd schreef op zaterdag 24 juni 2006 @ 03:56:
[...]
Leuk maar de Minolta plaat is in elk geval niet compleet :9
Vooral gezien de Dynax-mount al een flink aantal jaren bestaat tov de huidige Nikon AF-mount en de Canon EOS mount. Daarnaast verkopen Sigma, Tokina en Tamron e.a. ook nog een flinke zwik lenzen, (die eens in de zoveel jaar veranderen). Zelfs sites als Dyxum kunnen niet t hele assortiment wat voor de MAF-mount gemaakt is tonen.
Klopt helemaal, maar hetzelfde verhaal kan je houden voor de canon- en de nikon-lenzen. De drie fotootje naast elkaar tonen voor de belangstellende lezer/toekomstige gebruiker, dat canon, nikon en sony alle drie een breed arsenaal goed glas (van eigen merk) ter beschikking hebben....

alu iMac 24" | Macbook pro 15" | Ipad 64gig WIFI/3G | Canon Powershot SX 40 HS | Canon powershot S95

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

intersanter dan wat er ooit is gemaakt en soms achterhaald is, is wat er nu beschikbaar is. Daarom kijk bij Konijnenberg of Kamera-express wat het echte aanbod is. Dan zie je toch een heel ander beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 03-09 23:47

mphilipp

Romanes eunt domus

Verwijderd schreef op zaterdag 24 juni 2006 @ 11:57:
intersanter dan wat er ooit is gemaakt en soms achterhaald is, is wat er nu beschikbaar is. Daarom kijk bij Konijnenberg of Kamera-express wat het echte aanbod is. Dan zie je toch een heel ander beeld.
Hmm...dat soort zaken richten zich op de populaire merken. Er is genoeg beschikbaar, maar je moet er wel even naar zoeken. Dat is best lastig denk ik. Dat die 2 die je noemt het niet hebben, wil niet zeggen dat het er niet is. Integendeel zelfs. Die 2 zaken hebben overigens het geluk dat iedereen zo met ze wegloopt, want ze zijn geenszins een maatstaf voor wat er leverbaar is. Verder kijken dat de muis klikt.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterVL57
mphilipp schreef op zaterdag 24 juni 2006 @ 12:16:
[...]Hmm...dat soort zaken richten zich op de populaire merken. Er is genoeg beschikbaar, maar je moet er wel even naar zoeken. Dat is best lastig denk ik. Dat die 2 die je noemt het niet hebben, wil niet zeggen dat het er niet is. Integendeel zelfs. Die 2 zaken hebben overigens het geluk dat iedereen zo met ze wegloopt, want ze zijn geenszins een maatstaf voor wat er leverbaar is. Verder kijken dat de muis klikt.
.....en in de startpost staat bovendien een lijstje sony- en carl zeiss-lenzen, die de komende maanden beschikbaar komen en dat aantal zal verder worden uitgebreid.

Hebben jullie trouwens gezien dat er in een tweetal previews melding wordt gemaakt van een magnesium-metalen frame van de Alpha ? (steve's digicam en popphoto) Ik heb het in de officiele documentatie niet kunnen terugvinden.

[ Voor 16% gewijzigd door PeterVL57 op 25-06-2006 10:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mphilipp schreef op zaterdag 24 juni 2006 @ 12:16:
[...]

Hmm...dat soort zaken richten zich op de populaire merken. Er is genoeg beschikbaar, maar je moet er wel even naar zoeken. Dat is best lastig denk ik. Dat die 2 die je noemt het niet hebben, wil niet zeggen dat het er niet is. Integendeel zelfs. Die 2 zaken hebben overigens het geluk dat iedereen zo met ze wegloopt, want ze zijn geenszins een maatstaf voor wat er leverbaar is. Verder kijken dat de muis klikt.
wat bij konijn en kamera express niet aanwezig is in hun lijst (soms bestelbaar) zal je heel heel heel moeilijk elders in nederland vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind dit een lastige discussie. Op dit moment zijn de nieuwe Sony objectieven nog niet leverbaar en de oude Minolta spullen zijn verdeeld over heel veel zaken. Niemand kan nog Minolta spullen bestellen, zodat KE en konijn de oude spullen van de site hebben gehaald. Deze kunnen echter elders uit voorraad verkocht worden. Om je conclusie derhalve op deze overgangsfase te baseren vind ik niet correct. Deze situatie is namelijk over een maand volledig anders.

Daarnaast vindt het meerendeel van de verkopen plaats van Canon (Nikon is in vergelijking marginaal), waardoor de verkrijgbaarheid vele malen beter is dan van andere merken. De vraag is echter hoe vaak je een objectief koopt en of een levertijd van een a twee weken dan echt interessant is....

offtopic:
Overigens is de leverbaarheid van Canon objectieven regelmatig op zijn minst dramatisch. Enkele voorbeelden hiervan zijn 70-200/4, 70-300 IS en de 85/1.8. Deze producten zijn/ waren gedurende maanden slecht leverbaar. De volgende zending 85/1.8 is eind juli en is al volledig uitverkocht bij Canon. Dit zal de eerste zending sinds een paar maanden zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 24 juni 2006 @ 19:47:
[...]

wat bij konijn en kamera express niet aanwezig is in hun lijst (soms bestelbaar) zal je heel heel heel moeilijk elders in nederland vinden
Gewoon bij Cameraland.nl kijken, of bij 1 van de vele andere fotowinkels!

Ik denk dat de vindbaarheid wel mee valt, in tegenstelling tot de 'betaalbaarheid' :9
Maar goed, tot nu toe lukt t vaak om datgene te vinden wat ik zoek voor een redelijke prijs die in alle opzichten meevalt. Pas wanneer dat niet meer gebeurt, wijk ik uit naar KE en Konijn!

En dat is voorlopig echt nog niet... tenzij ze uitzonderlijk goede aanbiedingen hebben, wat bij die winkels idd ongewoon is. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 24 juni 2006 @ 23:37:
[...]

Gewoon bij Cameraland.nl kijken, of bij 1 van de vele andere fotowinkels!

Ik denk dat de vindbaarheid wel mee valt, in tegenstelling tot de 'betaalbaarheid' :9
Maar goed, tot nu toe lukt t vaak om datgene te vinden wat ik zoek voor een redelijke prijs die in alle opzichten meevalt. Pas wanneer dat niet meer gebeurt, wijk ik uit naar KE en Konijn!

En dat is voorlopig echt nog niet... tenzij ze uitzonderlijk goede aanbiedingen hebben, wat bij die winkels idd ongewoon is. ;)
Bij konijn staan er 60 verschillende canon lenzen in de prijslijst, bij cameraland..........exact ook 60. Ik heb geen zin om het per merk te gaan bekijken, maar ik denk dat de situatie met canon lenzen een goede indicatie geeft. Het idee dat wat bij kamera expres of konijnenberg niet te vinden is, bij andere fotozaken staat, deel ik niet. En er zijn tegenwoordig al zo weinig echte fotozaken met een beetje assortiment. Bij mij in de regio zijn er maar twee, in Den Haag. Ik ben benieuwd waar dan die vele andere zaken zouden zijn bijvoorbeeld in ZuidHolland (Rotterdam nog iets, mogelijk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In Rotterdam heeft met name Foka een aardig aanbod met objectieven. Foto Klein in de Karel Doormanstraat heeft nog wel wat staan. Klein is interessanter vanwege het tweedehandsaanbod.

Bovendien vergis jezelf niet in het in de prijslijst hebben staan en het daadwerkelijk op voorraad hebben....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterVL57
Verwijderd schreef op zondag 25 juni 2006 @ 10:35:
[...]
Bij konijn staan er 60 verschillende canon lenzen in de prijslijst, bij cameraland..........exact ook 60. Ik heb geen zin om het per merk te gaan bekijken, maar ik denk dat de situatie met canon lenzen een goede indicatie geeft. Het idee dat wat bij kamera expres of konijnenberg niet te vinden is, bij andere fotozaken staat, deel ik niet. En er zijn tegenwoordig al zo weinig echte fotozaken met een beetje assortiment. Bij mij in de regio zijn er maar twee, in Den Haag. Ik ben benieuwd waar dan die vele andere zaken zouden zijn bijvoorbeeld in ZuidHolland (Rotterdam nog iets, mogelijk)
Jack, waar maak je je nou toch druk om (die minoltalenzen passen niet op je canon 8)7 :) ). Zelfs in zo'n overgangsperiode als nu , kan ik als minolta-bezitter bij foto konijnenberg nog kiezen uit zo'n 70 lenzen en bij cameraland.nl uit ruim 40, terwijl we binnen drie maanden ook 19 Sony en Carl Zeiss-lenzen er nog bij krijgen. Je zult mij niet horen klagen....

[ Voor 4% gewijzigd door PeterVL57 op 25-06-2006 12:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij konijn zijn er nog 16 nieuwe Minoltalenzen, bij kameraland nog maar 3.
Maar even naar het topic. De foto's geven van de C, de N en de minolta lenzen een beeld van het verleden, niet van het heden. Geldt ook voor canon en nikon!!!!!
.
Zijn jullie erg onder de indruk van de toevoegingen dat zeiss of leica of een andere grote naam uit het verleden hebben meegewerkt aan een lens. Wat kunnen die toevoegen? Leitz was/is bijna failliet. Die kunnen alle extra inkomsten heel goed gebruiken. Zouden Sigma, Tamron, Tokina en Canon en Nikon wat kunnen leren. Ik denk dat zij veel meer verstand hebben van moderne lensontwerpen., welke met computers zijn ontworpen. Bovendien, veel bijzonder glas, ook voor brilleglazen en microscopen, komt sowieso al uit Japan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijske
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 10-09 17:46
ik hoop nog steeds dat Carl Zeiss die Planer T* lenzen uitbrengt met Canon mount (vooral de 50 en 85mm prime's) maar dat betwijfel ik erg nu ze technologie partner's zijn geworden van Sony

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterVL57
Verwijderd schreef op zondag 25 juni 2006 @ 15:41:
Bij konijn zijn er nog 16 nieuwe Minoltalenzen, bij kameraland nog maar 3.
Dat klopt jack, maar ik neem aan dat je ook gehoord hebt dat KM-fotoafdeling niet meer bestaat sinds 1 april en fotozaken geen nieuwe KM-lenzen kunnen bestellen. (nogal wiedes dat je dus weinig oude KM-lenzen ziet) Zoals MIG29 al schreef : we zitten in een overgangsperiode en binnen nu en een paar weken neemt Sony de levering van een aantal lenzen onder eigen merknaam over. Desalniettemin kan ik als minolta-gebruiker op dit moment nog altijd kiezen uit een ruim assortiment kwalitatief goede lenzen voor mijn camera (als ik dat nu direct nodig zou hebben). Het zou verder prettig zijn als je je weer zou kunnen richten op de onderwerpen van dit topic, namenlijk de Sony Alpha.

[ Voor 11% gewijzigd door PeterVL57 op 25-06-2006 17:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Niet online

Fairy

13kWp

Ik vraag me nu wel af of de mensen nu geneigd zijn te wachten op een batch met Sony plakkertje of liever nu nog een echte KM willen hebben, en hoe de verdeling is tussen de KM users en de Sony bezitters als de A100 een wat grotere userbase heeft (hoewel de KM dan inmiddels wel uit de vooraad zal zijn).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korras
  • Laatst online: 01-09 14:45
merkje erop maakt me heel weinig uit. het gaat me meer om de kwaliteit. en die is van allebei hetzelfde, ga ik vanuit.

[ Voor 25% gewijzigd door Korras op 25-06-2006 19:47 ]

7D | 30D | grips | flitslampjes | lensspul
Te Koop: A-Mount Sigma 20MM F1.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Niet online

Fairy

13kWp

Korras schreef op zondag 25 juni 2006 @ 19:46:
merkje erop maakt me heel weinig uit. het gaat me meer om de kwaliteit. en die is van allebei hetzelfde, ga ik vanuit.
Is ook wel zo, maar er zijn toch vaak mensen die een bepaald plakkertje willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kunt momenteel met goed zoeken voor extreem weinig geld een 75-300 op de kop tikken en zo zullen nog wel een aantal objectieven in de uitverkoop liggen. Een slimme koper koopt dus nu. Daarnaast vind ik Minolta ook wel gaver staan dan Sony, het past alleen niet op mijn canon :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Niet online

Fairy

13kWp

Verwijderd schreef op zondag 25 juni 2006 @ 20:03:
Daarnaast vind ik Minolta ook wel gaver staan dan Sony, het past alleen niet op mijn canon :P
:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wild pigeon
Verwijderd schreef op zondag 25 juni 2006 @ 20:03:
Je kunt momenteel met goed zoeken voor extreem weinig geld een 75-300 op de kop tikken en zo zullen nog wel een aantal objectieven in de uitverkoop liggen. Een slimme koper koopt dus nu. Daarnaast vind ik Minolta ook wel gaver staan dan Sony, het past alleen niet op mijn canon :P
Daarentegen zijn er ook objectieven die je nu absoluut niet moet kopen (of bv de flitsers) omdat ze enorm overpriced zijn (lees: duurder dan de nieuwprijs!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Helemaal mee eens. Het zijn vaak oude voorraden die winkeliers nog voor de volle mep proberen te verkopen. Dat zal in mijn winkel nooit gebeuren. Ligt een product na een jaar nog in de winkel dan wordt het echt afgeschoten (onder inkoop plus BTW) zodat het snel de winkel uit is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hilbren
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-08 17:54
Fairy schreef op zondag 25 juni 2006 @ 19:36:
Ik vraag me nu wel af of de mensen nu geneigd zijn te wachten op een batch met Sony plakkertje of liever nu nog een echte KM willen hebben, en hoe de verdeling is tussen de KM users en de Sony bezitters als de A100 een wat grotere userbase heeft (hoewel de KM dan inmiddels wel uit de vooraad zal zijn).
nou er zitten we een paar leuke lenzen tussen...

maar voorlopig zit ik wel goed in de lenzen, ik heb er pas een leuk setje bijgekocht:
28-135mm die lens was volgens mij in samenwerking met leica gemaakt, dat zou mij niks verbazen als je de resultaten ziet,
een 50mm prime,
en een 28mm prime

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn_tje
hilbren schreef op zondag 25 juni 2006 @ 20:29:
[...]

nou er zitten we een paar leuke lenzen tussen...

maar voorlopig zit ik wel goed in de lenzen, ik heb er pas een leuk setje bijgekocht:
28-135mm die lens was volgens mij in samenwerking met leica gemaakt, dat zou mij niks verbazen als je de resultaten ziet,
een 50mm prime,
en een 28mm prime
De 16-80 lijkt mij een leuke walk around lens (groothoek en een klein beetje tele)

Hopelijk is de 16-80 kwalitatief beter als bijvoorbeeld de canon 17-85 (ook 5x zoon en vergelijkbare range)

Sony A6600 + Sigma 16 f/1.4, Tamron 17-70 f/2.8, Sigma 30 f/1.4, Sigma 56 f/1.4, Tamron 70-180 f/2.8 en Meike Mk320

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fairy schreef op zondag 25 juni 2006 @ 19:49:
[...]

Is ook wel zo, maar er zijn toch vaak mensen die een bepaald plakkertje willen.
Treurig!
En dat terwijl het "Minolta"-plakkertje in de loop der tijd meermaals veranderd is!

Ik schiet met alles wat ik op mijn KM5d (of 700si) kan schroeven, of t nu Minolta is, (KM heb ik nog niet, My First Sony ook nog niet), Tamron, Sigma, Tokina, Minolta Rokkor, MC (Celtic heb ik ook niet), Vitacon, e.a. (Er is echt zat te vinden voor de huidige KM/alpha/Minolta-bodies!)

Elke lens heeft zijn/haar voordeel/nadeel. Het gaat er in z'n geheel niet om wat voor plakkertje er op zit! Het enige waar t om gaat is: of je mooie platen kunt schieten met de lenzen die je gebruikt!!!

Bij mensen die per se t duurste van alles willen, heb ik daar sterk mijn twijfels over! 8)7
Een beetje gebruiksgemak kan een voorstelbare pre zijn ;)
Maar SSM is voor luie mensjes die nog weinig van wanten weten :+

PS: ook voor Minolta bestaan er voldoende Macro-accessoires, zoals ringen, stuk of 6 verschillende balgjes, macro-lenzen, etc.!

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 26-06-2006 16:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 26 juni 2006 @ 16:10:

Het gebrek aan SSM was juist de reden dat ik naar Canon ben overgestapt, maar dan weet ik nu in ieder geval waarom mijn studie uitloopt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxi
Verwijderd schreef op maandag 26 juni 2006 @ 16:10:
[...]
Onzin! bij Canon zijn USM-lenzen toch ook niet voor luie mensen? Schiet er maar mee en je merkt het verschil met je (zielige) AF-motortje in de Minolta bodies. Nou heb ik voor mijn fotostijl geen SSM/USM nodig, maar het hele beperkte aanbod houd wel mensen af die het wel nodig hebben of graag willen. En dat terwijl Minolta nota bene de eerste was met een autofocus camera. :X

Ik zou dolgraag SSM in alle niet-budget lenzen willen zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hilbren
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-08 17:54
Oxi schreef op maandag 26 juni 2006 @ 16:53:
[...]

Onzin! bij Canon zijn USM-lenzen toch ook niet voor luie mensen? Schiet er maar mee en je merkt het verschil met je (zielige) AF-motortje in de Minolta bodies. Nou heb ik voor mijn fotostijl geen SSM/USM nodig, maar het hele beperkte aanbod houd wel mensen af die het wel nodig hebben of graag willen. En dat terwijl Minolta nota bene de eerste was met een autofocus camera. :X

Dat snap ik dan weer niet hè, ik heb hier een 35-70mm lensje van minolta die als ik hem op mijn minolta body schroef hij bijna even snel als een usm lens is. Beide systemen hebben wel bepaalde voordelen.
En SSM/AS zie ik meer als een extra, net als een polar. Je kan er bepaalde (ongewilde) effecten mee uitsluiten.

Als beginnende fotograaf is AS een uitkomst, ik had er niet aan moeten denken dat ik al mn lenzen nieuw had moeten kopen. Nu gebruik ik relatief oude lenzen icm met AS. Dat geeft de sony alpha wel een groot voordeel als beginnercamera.

[ Voor 12% gewijzigd door hilbren op 27-06-2006 08:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxi
Laat het nou net veel uitmaken voor telelenzen en niet voor wide-angles of middenzooms. :)

Overigens snap ik jouw punten echt wel hoor, ik heb bewust voor Minolta gekozen in december toen ik mijn 7D kocht. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn_tje
hilbren schreef op dinsdag 27 juni 2006 @ 08:49:
[...]

Dat snap ik dan weer niet hè, ik heb hier een 35-70mm lensje van minolta die als ik hem op mijn minolta body schroef hij bijna even snel als een usm lens is. Beide systemen hebben wel bepaalde voordelen.
En SSM/AS zie ik meer als een extra, net als een polar. Je kan er bepaalde (ongewilde) effecten mee uitsluiten.

Als beginnende fotograaf is AS een uitkomst, ik had er niet aan moeten denken dat ik al mn lenzen nieuw had moeten kopen. Nu gebruik ik relatief oude lenzen icm met AS. Dat geeft de sony alpha wel een groot voordeel als beginnercamera.
Die 35-70 is inderdaad heel erg snel. En ook nog eens heel erg scherp. Maar als je een 70-210 (maakt niet uit welke) of de 18-70 neemt die zijn lang niet zo snel en trefzeker.

Vandaar dat ik ook wel een iets rappere en vooral trefzekerder, scherper en een beetje lichtsterkere lens wil voor het standaart bereik. die 16-80 is wel een mooie kanshebber net als de sigma 17-70

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oxi schreef op maandag 26 juni 2006 @ 16:53:
[...]

Manual Focus Rules! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfensteijn
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-09 08:23
Manual Focus is erg lastig zonder een goed focusscreen. Omdat je dan erg moeilijk kunt zien of iets echt scherp is of juist niet. En ook de kleine viewfinders helpen dan niet ;).

Dus in zoverre kan ik mij de wens voor SSM/USM wel begrijpen, ik heb er zelf alleen geen behoefte aan, omdat ik niet aan snelle sport fotografie doe :P.

Zowiezo is het niet waarschijnlijk dat er op korte termijn veranderingen gedaan zullen worden in het AF systeem van Minolta. Sony zal zich eerst concentreren op het introduceren van nieuwe camera's met bijbehorend lenzen arsenaal. Pas wanneer er een basis is gelegd qua marktaandeel zal er gekeken worden naar punten waar verbetering mogelijk en/of noodzakelijk is. En dan is het nog maar te bezien dat het AF gebeuren een dergelijke punt is :).

[ Voor 41% gewijzigd door Wolfensteijn op 27-06-2006 15:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Dan hou m'n 17-40 maar eens bij >:) Maar ik kan het me wel voorstellen was Oxi zegt: USM/AF-S/HSM/SSM is gewoon een zegen qua snelheid en trefzekerheid :) Het is dan ook alleen maar te hopen dat er meer glas voor de Minolta-mount wordt uitgebracht met deze functionaliteit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bachhimself
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-09 09:26
Volgens mij wijken we allemaal een beetje af van het onderwerp. Het is wellicht handiger te wachten met deze discussie totdat de camera uit is. En we dan dus ook praktijk voorbeelden hebben. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wolfensteijn schreef op dinsdag 27 juni 2006 @ 14:59:
Manual Focus is erg lastig zonder een goed focusscreen. Omdat je dan erg moeilijk kunt zien of iets echt scherp is of juist niet. En ook de kleine viewfinders helpen dan niet ;).
Klopt... Maar ik zei niet dat ik MF per sé op AF body's only gebruik!

En 1 van de upgrades die voor mijn 5d interessant is een split field focus-screen.

Maar goed, zoals je zelf ook weet... ik blijf meer een analoge fotograaf ;)

En die X-serie heeft prima focus-screens... daarbij kun je zelfs zonder door de viewfinder te kijken scherpe sport/party-scene-foto's etc. maken...
Met enige kleine voorwaarde dat je weet wat je doet!

Ook vaak zat gedaan (zowel met de oude XE-1, als de XD-7, en later ook met de X-700) en een ssm is dan echt niet sneller, gezien je nog eerst je cam naar je oog toe moet brengen, je point-of-interest vinden, en scherpstellen. :p

Met AF en 'sport/party-scene' is een flink stuk moeilijker. Ik zeg niet dat t niet kan 8)7
Als je je cam + lenzen erg goed kent, is t daar ook mee mogelijk.... (ik bedoel dus geen platen die achteraf nog bewerking behoeven ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrv|IA
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 30-06-2006
Hallo mede forumleden:

ff een kort maar toch bondig vraagje:

Hoe groot achtten jullie de kans dat Sony op korte (of wellicht lange) termijn met een echt volledig op de professioneel gerichte gebruiker met een spiegelreflex op de markt komt ?

En dan bedoel ik dan ook echte professioneel ! In de lijn van de Canon 1d en Nikon D2x en dergelijke.

Of zal het blijven steken bij het niveau van de Canon 30d of Nikon D200 ??

Wie o wie durft hier een uitspraak over te doen ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duur!
  • Niet online

Duur!

m'n ondertitel is zoek

mrv schreef op vrijdag 30 juni 2006 @ 13:37:
Hallo mede forumleden:

Hoe groot achtten jullie de kans dat Sony op korte (of wellicht lange) termijn met een echt volledig op de professioneel gerichte gebruiker met een spiegelreflex op de markt komt ?

En dan bedoel ik dan ook echte professioneel ! In de lijn van de Canon 1d en Nikon D2x en dergelijke.

Nou als de alpha 100 totaal flopt, maar dan ook totaal...
dan verwacht ik geen ander toestel...
Loopt ie redelijk en heeft ie geen gillende kinderziektes, wat ik niet verwacht dan verwacht ik nog net voor het eind van het jaar en halverwage volgendjaar nog een pro en een semi-pro body en een uitbereiding van de top en budgetlenzen. (zodat de thirdparty lenzen fabrikanten ook gestimuleerd worden om leuke middenklas lenzen te maken)

Maar deze mening is puur gebaseerd op roddels, halve info en proberen tussen de regels door te kijken in pers verklaringen enzo.
Wil je het zeker weten dan zul je of moeten wachten, een glazenbol vinden met garantie, of een tijdmachine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Niet online

Fairy

13kWp

Duur schreef op vrijdag 30 juni 2006 @ 13:43:
[...]

Maar deze mening is puur gebaseerd op roddels, halve info en proberen tussen de regels door te kijken in pers verklaringen enzo.
Wil je het zeker weten dan zul je of moeten wachten, een glazenbol vinden met garantie, of een tijdmachine.
Ik geval van een tijdmachine wil ik graag meteen even weten op werk nummer de staatsloterij van 10 juli 2006 valt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy

Remy

Hallo mede forumleden:

Heel groot - minder dan een jaar. Photokina in september, of anders in jan/feb 2007.
Ja, zoiets idd :)
Dat gaat er ook komen :)
Heb ik al gedaan :P
Remy schreef op vrijdag 09 juni 2006 @ 08:42:
Als ik naar een modellenlijn kijk die bij die set van lenzen in de TS past, inclusief het Zeiss-AF spul, denk ik aan 3 modellen:

Alpha 100 - 10MP, 3fps 999 kit, van dit topic
Alpha 200 (D7D opvolger) - 12MP, 5fps 1999 kit, ruwweg een dikke (op het gebied van prijs/specs) concurrent voor Canon 30D/Nikon D200
Alpha 300 (digi D9D) - 18MP, 5/8fps, 3999 body, een 1DsII / D2X(s) wannabe. Sony wil een flagship model, dus R&D maakt dat 'gewoon'.

Sensors: de Alpha 200 en 300 zullen CMOS krijgen ipv CCD, ook al heeft Sony veel meer CCD-ervaring. Dit vanwege energieverbruik (en dus warmte) en sensorgrootte. Cropfactor zal mogelijk over de hele range hetzelfde blijven, net als Nikon doet: om alle lenzen interchangeable te houden. Zodat je van een A100 zonder gedoe kan upgraden naar een A300. Hup, nieuwe body, geen nieuwe lenzen nodig.

We zullen denk ik in september weten of bovenstaande verwachting beetje klopt, of dat het prietpraat is :)

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
Dat schilder je _weer_ jouw gedachtes af als een feit...

om de thread niet compleet te verpesten, ik zeg niet dat je zegt dat 't zo is, maar gewoon de indruk wekt. Laten we gewoon lekker tot photokina fotos gaan maken.

[ Voor 60% gewijzigd door simon op 30-06-2006 14:36 ]

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy

Remy

Uhm, hoezo feit? Hij vraagt over hoe groot een kans is, en ik post bovenstaande:
We zullen denk ik in september weten of bovenstaande verwachting beetje klopt,
Kom op Simon, le-zen 8)7

edit:
Simon schreef op vrijdag 30 juni 2006 @ 14:34:
Dat schilder je _weer_ jouw gedachtes af als een feit...

om de thread niet compleet te verpesten, ik zeg niet dat je zegt dat 't zo is, maar gewoon de indruk wekt. Laten we gewoon lekker tot photokina fotos gaan maken.
Yeps, idd. je mag best wat minder negatief posten: als je zegt 'indruk wekken' hangt dat vooral af hoe je zaken leest: van alles is verkeerd te lezen als je dat wil: hopelijk kan je es wat positiever tegen dingen aan kijken, scheelt een hoop voor de sfeer Simon :)

Nu lees je _weer_ mijn post als een feit terwijl ik expliciet aangeef dat het een verwachting is: bij wie ligt het probleem? ;)

De levering van A-100's is trouwens eergisteren begonnen: is iemand ze al tegengekomen in fotozaken danwel heeft er al iemand 1 te pakken? Zoniet, is iemand van plan een A-100 te kopen?

[ Voor 71% gewijzigd door Remy op 30-06-2006 14:39 ]

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrv|IA
dus om op jullie reacties af te gaan : gewoon blijven wachten tot er een tegenhanger komt voor de Canon 1d MarkII en Nikon D2xs....... ??

Zit namelijk heel erg te twijfelen
optie 1 : te wachten tot Sony komt met een professionele DSLR;
optie 2 : hele prietpraai verkopen en overstappen op canon met een 1d MarkII

Ik w8 op jullie reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy

Remy

Ik w8 op jullie reacties
Vooral niet doen: zoals met alles met tech is wachten of op verwachtingen van anderen afgaan niet nodig, ook al worden er vaak topics over geopend: nu kopen of wachten? Er is maar 1 correct antwoord daarop: heb je het -nu- nodig / wil je het nu hebben? Dan nu kopen. Heb je niet zo'n haast en kan je op je gemak afwachten wat er allemaal op de markt komt om te zien of het interessant voor je is? Vooral wachten en je geld lekker in je zak houden. Vrij makkelijk toch :)

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lateef
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10-07 22:24
^^ with stupid...

...alleen niet met wat hij daarvoor zei. ik verwacht (simon ;) ) op korte termijn - als in binnen een jaar - geen Pro body à la 1D(s) of D2x. als je ziet hoe lang Panasonic - die groter is dan Sony en Canon bijelkaar - er over heeft gedaan om één body op de markt te zetten, denk ik zelfs Sony het niet lukt om binnen een jaar een met de 1D(s) of D2x concurrerende body op de markt te brengen. Wel verwacht ik dat Sony op termijn zo'n body zeker wel wil hebben, al is het alleen al omdat ze daar erg spec-geil zijn. Of ze daar goed aan doen, is een tweede. Ze zullen toch met iets heel interessants moeten komen willen ze de pro's van Canon en Nikon afdrijven. Naar mijn idee kunnen ze beter op een andere markt richten, fotografie is véél meer dan foto's maken van sporters of hard rijdende auto's.

het bewijs - dat vreemd genoeg in het fotografieshowcase feedbacktopic is aanbeland - dat je aanvoert, Remy, dat Sony met zo'n camera komt vind ik trouwens niet echt sterk.
Remy schreef op vrijdag 30 juni 2006 @ 15:22:
Die heb bewijs - ja, en dat postte ik zelfs al in die post, als je goed leest ;) Je hoeft alleen maar naar de lens-lineup te kijken. Een Alpha 100 met een 70-200 f/2.8 van Sony: het kan prima, maar het is een lens die voor serieuzere body's/gebruik bedoeld is, vind je zelf ook niet?
die 70-200 (en de 300/2.8) is de enige lens die interessant is voor zo'n type body. de rest is allemaal consumerzut of zijn korte tot middenlange primes die voornamelijk gebruikt worden door fotografen die geen supersnelle camera nodig hebben. Een goede standaardzoom en wat meer goed lang glas is naar mijn mening op zijn minst vereist om een goed Proplatform van de grond te zetten. Dat Sony de 70-200 nu al in haar assortiment opneemt, is wellicht omdat Konica Minolta nog een hele hoop voor die lens benodigd glas op voorraad had. Want die lens is - net als het meeste Sony glas - natuurlijk gewoon een gerebadgede (Konica)-Minolta lens.

Maar mocht je redenering juist zijn, dan moet Olympus - met een 14-35/2, 35-100/2, 90-250/2.8, 150/2 en 300/2.8 - wel met een onwijs geile camera komen. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrv|IA
lateef schreef op vrijdag 30 juni 2006 @ 17:06:
^^ with stupid...

...alleen niet met wat hij daarvoor zei. ik verwacht (simon ;) ) op korte termijn - als in binnen een jaar - geen Pro body à la 1D(s) of D2x. als je ziet hoe lang Panasonic - die groter is dan Sony en Canon bijelkaar - er over heeft gedaan om één body op de markt te zetten, denk ik zelfs Sony het niet lukt om binnen een jaar een met de 1D(s) of D2x concurrerende body op de markt te brengen. Wel verwacht ik dat Sony op termijn zo'n body zeker wel wil hebben, al is het alleen al omdat ze daar erg spec-geil zijn. Of ze daar goed aan doen, is een tweede. Ze zullen toch met iets heel interessants moeten komen willen ze de pro's van Canon en Nikon afdrijven. Naar mijn idee kunnen ze beter op een andere markt richten, fotografie is véél meer dan foto's maken van sporters of hard rijdende auto's.

het bewijs - dat vreemd genoeg in het fotografieshowcase feedbacktopic is aanbeland - dat je aanvoert, Remy, dat Sony met zo'n camera komt vind ik trouwens niet echt sterk.

[...]

die 70-200 (en de 300/2.8) is de enige lens die interessant is voor zo'n type body. de rest is allemaal consumerzut of zijn korte tot middenlange primes die voornamelijk gebruikt worden door fotografen die geen supersnelle camera nodig hebben. Een goede standaardzoom en wat meer goed lang glas is naar mijn mening op zijn minst vereist om een goed Proplatform van de grond te zetten. Dat Sony de 70-200 nu al in haar assortiment opneemt, is wellicht omdat Konica Minolta nog een hele hoop voor die lens benodigd glas op voorraad had. Want die lens is - net als het meeste Sony glas - natuurlijk gewoon een gerebadgede (Konica)-Minolta lens.

Maar mocht je redenering juist zijn, dan moet Olympus - met een 14-35/2, 35-100/2, 90-250/2.8, 150/2 en 300/2.8 - wel met een onwijs geile camera komen. :9
Maar ik denk niet dat je Panasonic niet kunt vergelijken met een Sony.

Panasonic heeft nooit zijn prioriteiten gelegd in de (digitale) fotografie.
Sony ook niet 100 %.

Echter nu Sony een grote speler binnen de fotografie heeft binnengeslurpd kan daar wel eens verandering in komen.

Dus ben echt benieuwd of Sony op termijn met een tegenhanger van de EOS 1Ds MarkII en Nikon D2x gaat komen.

Daarom nog steeds mijn vraag: hoe groot kunnen we die kans achtten en wanneer en wat zal dan eventueel de te verwachten prijs kunnen zijn ? (Uiteraard weet ik dat het om speculaties gaat)

Wie hoopt cq denkt met mij mee ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
mrv schreef op vrijdag 30 juni 2006 @ 15:20:
dus om op jullie reacties af te gaan : gewoon blijven wachten tot er een tegenhanger komt voor de Canon 1d MarkII en Nikon D2xs....... ??

Zit namelijk heel erg te twijfelen
optie 1 : te wachten tot Sony komt met een professionele DSLR;
optie 2 : hele prietpraai verkopen en overstappen op canon met een 1d MarkII

Ik w8 op jullie reacties
Wat Remy zegt, maar wat ook meespeelt: waarvoor wil je hem gaan gebruiken? Voor sportwerk is het gebrek aan een grote line-up met SSM-lenzen mogelijk een behoorlijk nadeel. Plus dat Canon en Nikon nú al steengoede body's hebben, Sony zal best een mooie body neer gaan zetten (aub niet 18mpix op aps-c, teh horror :+ ), maar het zou me verbazen als ze meteen in de topleague mee kunnen komen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo mede forumleden:

denk eens na, wie zouden de kopers moeten zijn. overstappende oude profs en nieuwe profs. wanneer zullen oude profs overstappen. als ze ontevreden zijn over hun C en N spullen, of als er iets veel beters op de markt komt. Overstappen kost hun smakken met geld en ervaring die ze hebben met hun spullen. voor zover mij bekend zijn de profs zeer tevreden met hun C en N spullen, en ook over het zeer grote assortiment van lenzen en accessoires. Het lijkt me heel moeilijk iets beters op de markt te brengen. De kans om hier iets te bereiken lijkt me in de buurt van nul.
Nieuwe profs hebben het geld niet voor een avontuur. Zij zullen kiezen voor zekerheid dus C en N.

Technisch kunnen Sony, panasonic en vele andere een nikon 1 nabouwen, maar dat winstgevend te doen, kost 15 jaar, als het al lukt. Bovendien, het toestel is een, maar alles er om heen, van profservice centra tot zeer gespecialiseerde objectieven maken, is nog een heel ander hoofdstuk. wellicht komt er de fameuze 9 D in sony jasje, maar ik verwacht dat deze een zelfde lot beschoren zal zijn als de minolta's 7 en 9, op zich uitstekende kamera's, een roemloos einde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Verwijderd schreef op vrijdag 30 juni 2006 @ 20:59:
[...]
of als er iets veel beters op de markt komt.
Dan moet het wel vervloekt goed zijn. En ik denk dat dat niet eens zo'n enorme rol speelt. Uiteindelijk kan een beetje pro lezen en schrijven met 'zijn' camera. Hij heeft veel spullen, maar wat veel belangrijker is: hij heeft support. Canon en Nikon hebben hele goede support voor hun spullen op lokatie. In het media centre in Le Mans was een kamertje voor Nikon ingeruimd (Canon niet gezien overigens) en daar werden driftig lenzen uitgeleend en bodies schoongemaakt.
Sony heeft denk ik ook wel een pro organisatie om hun pro-videocamera's te ondersteunen dus op zich weten ze ook wel wat er bij komt kijken. Maar het hebben van pro-spullen en het ondersteunen van je klanten op dat nivo zijn 2 compleet verschillende dingen. Die spullen maken is op zich geen kunst. Dat kunstje is niet alleen voorbehouden aan Canon en Nikon ingenieurs. Maar de support is een hele belangrijke en dure schakel in het geheel. Want hoeveel beter zouden de spullen moeten worden wil je de Canon/Nikon peopletjes laten overstappen? Ik zou het niet weten. Een geweldig werkende AS en L-achtige lenzen voor een stuk minder dan de SSM lenzen nu (wat ik zo hoor zijn die 3x zo duur als L lenzen). Een nóg betere ISO performance (weet niet of fotojournalisten daarop zitten te wachten) en nóg meer fps...

Het kan natuurlijk altijd beter, maar soms is goed ook goed genoeg. Zoals ik al aangaf, zul je met heel wat meer moeten komen dan een geil cameraatje. Daar krijg je Tweakers zo gek mee om al hun Canon spul te verkopen, maar een fotograaf van Sutton niet... ;)

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn_tje
wie zou dat kopen:

Minolta gebruikers die van bijvoorbeeld een Dynax 7, 9 of 7D komen die een nieuwe cam willen (of overstap naar digitaal of stapje hoger).

De camera markt is meer als alleen voor profs. De grote meerderheis is als ik mij niet vergist nog steeds conument of hobyist (die soms ook met pro materiaal rondlopen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lateef
martijn_tje schreef op zaterdag 01 juli 2006 @ 08:42:
De camera markt is meer als alleen voor profs.
en nog belangrijker, de profmarkt is meer dan alleen snelle sporters en snelle auto's.

maar verder heb je gelijk, de cameramarkt is meer dan alleen voor profs. in dat opzicht denk ik dat panasonic goed bezig is. de dmc-l1 zal waarschijnlijk hun topmodel zijn en daarmee richten ze zich dus op de ruim bemiddelde amateur (die prijs stelt op degelijkheid en een traditionele interface). daar zijn er waarschijnlijk een stuk meer van dan van pro-fotografen. (alleen marketingtechnisch is het wellicht interessant om ook in het pro-segment actief te zijn. hoeveel mensen denken niet dat een 350d de beste keus is, omdat al die pro's ook met canon werken?)

maar ook olympus heeft volgens mij een slimme zet gedaan. de e-1 is - ondanks al zijn te kort komingen - zeker een pro-camera en heeft een aantal features in zich verenigd die in geen enkele andere camera te vinden is. ik verwacht heel wat van de opvolger van de e-1, maar wel in een heel ander segment dan waar de topmodellen van nikon en canon zich op richten.

waar sony zich op gaat richten is nog onduidelijk en met het huidige lenzen arsenaal hebben ze niets te zoeken tussen het topsegment van nikon en canon. maar gezien het feit dat ze toch wel een aantal korte tot middenlange 'fullframe' primes uit het konica-minolta segment hebben doorgevoerd, zullen ze toch wel naar 'fullframe' door werken. je zal iig gek zijn om die 35/1.4 voor 1400 dollar te kopen, wanneer je die nooit ten volle kan benutten. maar stel, er komt een 'fullframe' body samen met die korte tot middenlange primes. waar gaat sony zich dan op richten? op studiofotografie? dat lijkt mij geen verstandige keuze. de prijs van digitale backs en digitale middenformaatcamera's wordt steeds lager en ook steeds beter betaalbaar. voor studiowerk kan zo'n digitale kleinbeeld camera nooit op tegen middenformaat. maar al met al ben ik zeer benieuwd waar sony zich op gaat richten. op dit moment hebben ze iig een vreemd allegaartje en hebben ze ook nog niet aangegeven welke kant ze op willen. sony schep eens duidelijkheid.
mphilipp schreef op zaterdag 01 juli 2006 @ 02:00:
maar soms is goed ook goed genoeg.
goed is natuurlijk nooit goed genoeg. ook of zelfs zeker niet voor de pro's. als dat wel zo was, dan zouden de meeste fotojournalisten nog steeds met nikon (of leica) werken. vanaf de introductie van het EOS systeem is Canon de fotografiemarkt gaan domineren. als eerste met agressieve marketing en advertenties, vervolgens met een uitstekende ondersteuning voor pro's, maar wat het hem vooral deed, waren de snelle USM lenzen en iets later de IS. dit zorgde ervoor dat steeds meer sportfotografen met canon gingen werken en sportfotografen krijgen waarschijnlijk de meeste exposure van alle fotografen, dus dat was ideale reclame voor canon.
al die dingen die canon nu heeft, kan sony op termijn natuurlijk ook krijgen. maar ze zullen met iets nieuws moeten komen om die pro's van canon af te drijven. wat? als ik dat wist, was ik rijk geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mphilipp schreef op zaterdag 01 juli 2006 @ 02:00:
[...]

Dan moet het wel vervloekt goed zijn. En ik denk dat dat niet eens zo'n enorme rol speelt. Uiteindelijk kan een beetje pro lezen en schrijven met 'zijn' camera. Hij heeft veel spullen, maar wat veel belangrijker is: hij heeft support. Canon en Nikon hebben hele goede support voor hun spullen op lokatie. In het media centre in Le Mans was een kamertje voor Nikon ingeruimd (Canon niet gezien overigens) en daar werden driftig lenzen uitgeleend en bodies schoongemaakt.
Sony heeft denk ik ook wel een pro organisatie om hun pro-videocamera's te ondersteunen dus op zich weten ze ook wel wat er bij komt kijken. Maar het hebben van pro-spullen en het ondersteunen van je klanten op dat nivo zijn 2 compleet verschillende dingen. Die spullen maken is op zich geen kunst. Dat kunstje is niet alleen voorbehouden aan Canon en Nikon ingenieurs. Maar de support is een hele belangrijke en dure schakel in het geheel. Want hoeveel beter zouden de spullen moeten worden wil je de Canon/Nikon peopletjes laten overstappen? Ik zou het niet weten. Een geweldig werkende AS en L-achtige lenzen voor een stuk minder dan de SSM lenzen nu (wat ik zo hoor zijn die 3x zo duur als L lenzen). Een nóg betere ISO performance (weet niet of fotojournalisten daarop zitten te wachten) en nóg meer fps...

Het kan natuurlijk altijd beter, maar soms is goed ook goed genoeg. Zoals ik al aangaf, zul je met heel wat meer moeten komen dan een geil cameraatje. Daar krijg je Tweakers zo gek mee om al hun Canon spul te verkopen, maar een fotograaf van Sutton niet... ;)
helemaal mee eens. Het bouwen van een prof kamera kunnen vele, het rendabel doen 2. Overigens heeft Canon ook heel veel jaren nodig gehad om bij Nikon aan te sluiten op de prof markt.
De kansen liggen op het niveau dat boven de instap dlsr ligt. Maar dat weten Olympus, panasonic, pentax en andere ook. Aan de instappers is door de heftige concurrentie weinig meer te verdienen. het devies is upgraden of uitstappen. .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bachhimself
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-09 09:26
Remy schreef op vrijdag 30 juni 2006 @ 14:35:

De levering van A-100's is trouwens eergisteren begonnen: is iemand ze al tegengekomen in fotozaken danwel heeft er al iemand 1 te pakken? Zoniet, is iemand van plan een A-100 te kopen?
Hmm volgens mij duurt het nog een maand voordat ze de camera's gaan leveren, de datum die overal staat is 28 Juli, niet Juni 8)

En ja ik ben zelf wel van plan deze camera te kopen, is voor Gevorderde amateur.. Ik doe zelf voornamelijk concert fotografie, en het zou een opvolger zijn van mijn dimage 7i. Maar eerst de reviews afwachten en kijken wat de camera doet nadat deze een maand uit is.

Hij zou natuurlijk ook leuk passen in mijn lijst:
- Praktika tl1000
- Minolta 500si super
- Dimage 7i
- Sony A100? / Nikon D70s ?

[ Voor 34% gewijzigd door bachhimself op 01-07-2006 11:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartyF
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 26-05 23:09
Iemand ervaring met de Phoenix flitser die op Ebay wordt aangeboden?
PRO SWIVEL FLASH For MINOLTA MAXXUM CAMERA 7D 5D A200
Objectnummer: 290001428642

http://cgi.ebay.nl/PRO-SW...03415QQrdZ1QQcmdZViewItem

A77II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
Allemaal crap, die flitsers van third party merken. Sigma flitsers gaan wel, Metz ook wel, verder is 't een grote incompatibility crap zooi en heb je meer aan een manuele of interne flitser dan dat ding. Ik ben ook voor een dure camera merk flitser gegaan, maar ik ben daar o-zo blij mee.

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lateef
nog even hierop reageren;
Verwijderd schreef op vrijdag 30 juni 2006 @ 20:59:
maar dat winstgevend te doen, kost 15 jaar, als het al lukt.
waarom zou een pro-lijn winstgevend moeten zijn? Zelf heb ik mijn twijfels of Canon's pro-lijn winstgevend is. De service die CPS levert, kost een hoop geld en daarnaast geeft/leent Canon een hele hoop zut aan professionals tijdens sportevenementen. Verkoopt Canon genoeg 1D's en 4000euro+ glas om daar winst op te maken? Ik vraag het me af.
Maar Canon's pro-lijn is zo'n sterk marketingsinstrument dat per saldo Canon's dSLR lijn wel ruim winstgevend is. Bij Sony is voldoende geld om om in zo'n marketingsinstrument te investeren, maar - zoals ik hierboven al zei - zullen ze iets toe moeten voegen aan wat Canon nu biedt, willen de pro's overstappen op Sony.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jiriki
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08-09 15:07
Zowel Canon als Nikon maken verlies op de Pro lijn, maar ze zien dat gewoon als marketing investering. En het werkt, kijk maar naar de mensen die deze merken kopen "omdat de fotografen aan het voetbalveld niet gek zullen zijn". Misschien niet, maar die kopen het omdat ze bijvoorbeeld gemakkelijk lenzen kunnen huren en dus niet alles aan hoeven schaffen.

Overigens stappen pro's zo over van merk.
Rollei naar Leica? De tweede had verwisselbare lenzen, Rollei niet.
Leica naar Nikon? Nikon had meer scherpte in het midden van het glas (wel minden aan de randen, maar ja...).
Nikon naar Canon? Canon begon met verhuur, service en uitleen bij grote evenementen.

Dus wie weet, over 10 jaar lopen ze misschien met Samsung camera's rond ofzo.

"Yes," said the skull. "Quit while you're a head, that's what I say." -- (Terry Pratchett, Soul Music)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielsracing
Jiriki schreef op zaterdag 01 juli 2006 @ 14:28:
Zowel Canon als Nikon maken verlies op de Pro lijn, maar ze zien dat gewoon als marketing investering. En het werkt, kijk maar naar de mensen die deze merken kopen "omdat de fotografen aan het voetbalveld niet gek zullen zijn". Misschien niet, maar die kopen het omdat ze bijvoorbeeld gemakkelijk lenzen kunnen huren en dus niet alles aan hoeven schaffen.

Overigens stappen pro's zo over van merk.
Rollei naar Leica? De tweede had verwisselbare lenzen, Rollei niet.
Leica naar Nikon? Nikon had meer scherpte in het midden van het glas (wel minden aan de randen, maar ja...).
Nikon naar Canon? Canon begon met verhuur, service en uitleen bij grote evenementen.

Dus wie weet, over 10 jaar lopen ze misschien met Samsung camera's rond ofzo.
Inzage in de jaarrekening gehad...? Of heb je ergens gehoord dat ze verlies maken op de "pro" lijn...
Lijkt mij namelijk regelrechte onzin.

[ Voor 8% gewijzigd door Nielsracing op 01-07-2006 15:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Niet online

Fairy

13kWp

Nielsracing schreef op zaterdag 01 juli 2006 @ 15:51:
[...]

Inzage in de jaarrekening gehad...? Of heb je ergens gehoord dat ze verlies maken op de "pro" lijn...
* Fairy Eensch is.

De pro camera (1Ds Mark II) kost een dikke 6600 euro. Daar zet je geen consumentenlensje op, dus een dikke investering. Ten eerste die camera is zo duur, daar verdienen ze zat op, een rubberen afscherming kost aan grondstoffen niks, maar maakt de camera zo 1000 euro duurder. Een pro wisselt echt niet van merk van hetzelfde soort (35mm) als ie 30 a 40k euro in dikke lenzen heeft zitten, no way.

[ Voor 3% gewijzigd door Fairy op 03-07-2006 11:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

in Focus staat een erg positieve recensie. opmerkingen:Vrijetijds kamera, geen exta fine JPG, meer ruis dan nikon d-200 (dat is al geen wonderkind op ruis gebied volgens dit topic)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
Nielsracing schreef op zaterdag 01 juli 2006 @ 15:51:
[...]

ze hebben 't wels toegegeven bij canon, in een interview, weet niet meer welke, maar de pro lijn hebben ze geen grote winsten op bodies, glas weet ik niet. Het is iig geen booming bussiness, geen mega winst enzo. Consumer valt veel meer uit te halen

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jiriki
Canon heeft het idd zelf eens toegegeven, is ook niet zo onlogisch. Profs kopen niet alle lenzen die ze nodig hebben, die huren ze voor een klein bedragje bij CPS of ze lenen ze zelfs. Dat kost Canon veel geld... Ook leenbodies bij onderhoud zijn niet gratis, ze kunnen niet eeuwig uitgeleend worden.

Nikon heeft er volgens mij nooit iets over gezegd, maar het zou logisch zijn als ze in dezelfde situatie zitten. Als dat niet genoeg is, Sony wilde eerst Nikon overnemen maar zag daar vanaf. Omdat de kosten van de Pro afdeling teveel op het resultaat drukte wilde ze die niet erbij hebben maar dat is lastig. Moet je tegen alle Nikon Pros gaan vertellen dat ze met hun spullen vanaf nu bij het Sony centrum langs moeten :)

"Yes," said the skull. "Quit while you're a head, that's what I say." -- (Terry Pratchett, Soul Music)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Fairy schreef op zaterdag 01 juli 2006 @ 17:19:
[...]
Ten eerste die camera is zo duur, daar verdienen ze zat op, een rubberen afscherming kost aan grondstoffen niks, maar maakt de camera zo 1000 euro duurder.
Als je denkt dat alleen die afdichting uit één rubberen ring bestaat en dat ie alleen daarom al duurder is, moet je de volgende keer iets langer nadenken. Een L lens (en de varianten van Nikon) is zo duur om verschillende redenen:

*meer/betere QA/QC (een pro wil een lens kopen die werkt, en 'm niet hoeven te testen)
*duurdere/betere componenten (snellere AF motor, hoogwaardiger lenzen)
*robuuster (je kunt ze een keer laten stuiteren). Ze zijn ook reparabel(er).
*sealing, niet alleen een rubberen ring maar ook voorzieningen dat er geen stof/zand in het mechaniek kan komen
*after sales service

Vooral dat laatste wordt onderschat. CPS leent leden lenzen uit als ze tijdens een event iets kapot hebben laten gaan. Onderschat de kosten daarvan niet. Er gaat bij grote events een unit van Canon/Nikon heen om de pro's te ondersteunen. Die moeten techneuten en spullen meenemen. Kost ook een paar centen. Jij (en anderen) denken hier veel te licht over en zonder roepen zomaar dat het wel zal meevallen. De Pro spullen zijn idd geen cash cow. Ik wist dat voorheen ook niet, maar kan het me goed voorstellen. Als je kijkt naar de r&d die er in zo'n 1D gaat zitten...in 2000 hebben ze de 1D op de markt gezet en ze hebben indertijd speciale technieken moeten toepassen om 8fps uit die sensor te sleuren. Wat denk je dat dat kost als die techniek maar in één model gebruikt kan worden? En die camera's worden niet aan de lopende band verkocht. De 350D/20D gaan als zoete broodjes over de toonbank. Daar heb je een enorme omzetsnelheid. En aangezien die camera's op een aantal punten clonen zijn van elkaar, is de ontwikkeling veel goedkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abrakadaver
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 06-01-2021
is toch logisch, topmodellen zijn altijd prestigeobjecten.
omdat alle profs daarmee schieten wordt het merk aantrekkelijker voor de consument.

(voor de vergelijking met auto's.... alsof volkswagen winst maakt op de veyron)

Fujifilm X100F, Olympus OM, Rolleiflex, Canon EOS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jiriki schreef op maandag 03 juli 2006 @ 12:15:

Nikon heeft er volgens mij nooit iets over gezegd, maar het zou logisch zijn als ze in dezelfde situatie zitten. Als dat niet genoeg is, Sony wilde eerst Nikon overnemen maar zag daar vanaf. Omdat de kosten van de Pro afdeling teveel op het resultaat drukte wilde ze die niet erbij hebben maar dat is lastig. :)
wel grappig dat hier het argument wordt gegeven waarom sony geen prof sectie gaat op zetten.veel te duur en geeft veel te veel zorgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Verwijderd schreef op maandag 03 juli 2006 @ 14:22:
[...]
wel grappig dat hier het argument wordt gegeven waarom sony geen prof sectie gaat op zetten.veel te duur en geeft veel te veel zorgen.
Aan de ene kant denk ik ook niet dat ze dat willen. Aan de andere kant hebben ze een pro afdeling voor video/tv camera's. En daar zijn ze behoorlijk profi in. Ik weet niet in hoeverre de inspanningen verschillen, maar ze zouden misschien die twee wel kunnen combineren. Maar dit is echt een wild guess. Ik weet ook helemaal niet of Sony die ambitie heeft, precies om de redenen die ik al eerder aangaf.

Ze zullen dan eerst hun sporen moeten verdienen door een stel hele goede camera's op de markt te zetten voor de consumentenmarkt. Op dit moment zou het naar mijn idee volslagen zinloos zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jiriki
Ik weet niet of ze geen prof afdeling willen, zoals mphilipp hierboven al zegt hebben ze deze wel voor de video afdeling. Ik denk allen niet dat ze twee prof afdelingen willen hebben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jiriki schreef op maandag 03 juli 2006 @ 15:42:
Ik weet niet of ze geen prof afdeling willen, zoals mphilipp hierboven al zegt hebben ze deze wel voor de video afdeling. Ik denk allen niet dat ze twee prof afdelingen willen hebben :)
Ik denk dat de video afdeling heel anders is en veel kleiner dan een prof afdeling voor fotografie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Verwijderd schreef op maandag 03 juli 2006 @ 22:39:
[...]
Ik denk dat de video afdeling heel anders is en veel kleiner dan een prof afdeling voor fotografie
Waarom? Het is niet de handycam afdeling waar we het over hebben, maar over de prof camera lijn. Zeg maar wat de omroepen en studio's gebruiken. Of het echt vergelijkbaar is weet ik niet, en daar gaat het ook niet om. Feit is dat Sony best weet wat er bij komt kijken om pro's te ondersteunen. Of ze het willen is vers 2. En ik durf het aan om te stellen dat niemand in deze discussie genoeg kennis/inzicht heeft in die materie om een zinnige uitspraak daarover te doen. Laten we het maar gewoon open houden en eerst eens kijken of Sony potten kan gaan breken met de Alpha. En voor zover ik inzicht heb in marketingstrategie denk ik dat Sony ook eerst kijkt wat ze in de consumentenmarkt kan doen voordat ze überhaupt besluit om de pro markt te veroveren.

Walk before you run!

Anyway: ik ben toch al verloren aan mijn Kanon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielsracing
Simon schreef op maandag 03 juli 2006 @ 11:39:
[...]

ze hebben 't wels toegegeven bij canon, in een interview, weet niet meer welke, maar de pro lijn hebben ze geen grote winsten op bodies, glas weet ik niet. Het is iig geen booming bussiness, geen mega winst enzo. Consumer valt veel meer uit te halen
Leuk deze discussie. :)
Kijk, het mag dan wel geen booming business zijn, maar ik reageerde op een artikel waarin "Jiriki" zei dat ze verlies maakten op de prof-afdeling. Wederom lijkt dit natuurlijk zeer onwaarschijnlijk. Er schijnt in een interview gezegd te zijn dat ze geen grote winst maken op de bodies...
Draai het nu eens om. Stel nou dat ze in een statement of interview hadden gezegd dat ze wél dikke winst maken op hun pro-serie...wat zou de klant hier dan van denken...dat ze worden afgezet....?

Ikzelf heb ook geen inzage in de jaarrekening dus in principe is het allemaal speculatie. Een simpele uitleg van mijn kant is alsvolgt.
Om een publiek te "vermaken" met camera's als de 350D moet je kunnen aantonen dat je goed en betrouwbaar spul fabriceert. De beste reclame schuilt puur in die witte toeters en de "L" gekte. Langs voetbalwedstrijden, Formule1, Tennis, Journalistiek, overal zie je die witte toeters terug. Kortom, witte toeter = voor 95% een Canon. De ontwikkeling van een prof camera is natuurlijk niet goedkoop. Om toonaangevend te blijven moet je inventief zijn en steeds vernieuwen. DIt kost een verschrikkelijke hoop R&D kosten. Deze worden allemaal ingecalculeerd hoor, don't worry. De techniek die ze in de nieuwste en dure camera's hebben vervaardigd komen (deels) terug in de goedkopere types zoals de 20D/30D en 350D. Je moet dit zien als een geheel van inkomsten en uitgaven. Het één is afhankelijk van de ander.
Uiteindelijk gaat het om het eindresultaat. Mij kan je niet wijsmaken dat ze met pro-bodies en (bijna verplichte) witte toeters verlies maken. De accessoires, zoals lenzen, moeten wel zeer winstgevend zijn om de R&D kosten te kunnen terugverdienen.

Om je klanten (met name de profs) tevreden te houden moet je investeren in servicegerichtheid. De klant moet op de eerste plaats komen te staan. Zoals mphillip al aangaf heeft Canon CPS. Hier maken ze "eng" gezien geen winst mee, maar als je het ruimer bekijkt is dit een fundamenteel onderdeel om je klanten ten alle tijden te kunnen voorzien van optimale service. Dat resulteert in tevredenheid, klantenbinding etc. etc. wat kan leiden tot meer bekendheid/omzet/stijgende winst.

Nogmaals, 't is allemaal speculatief :)

EDIT: Ik dwaal wel erg veel af van de Alpha

[ Voor 4% gewijzigd door Nielsracing op 04-07-2006 00:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
Hmm, als je 't zo uitlegt heb je inderdaad een perfect punt...

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het verbaast me dat hier nog geen reacties staan over de recensie in het blad Focus. Misschien hebben jullie al andere uitgebreide tests gezien in duitse, engelse of nederlandse bladen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Verwijderd schreef op dinsdag 04 juli 2006 @ 19:30:
Het verbaast me dat hier nog geen reacties staan over de recensie in het blad Focus.
Plaats dan een overzicht van de voornaamste conclusies... Ik heb dat blad niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joh14vers6
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13-06-2024
Nielsracing schreef op dinsdag 04 juli 2006 @ 00:27:
[...]
... De beste reclame schuilt puur in die witte toeters en de "L" gekte. Langs voetbalwedstrijden, Formule1, Tennis, Journalistiek, overal zie je die witte toeters terug. Kortom, witte toeter = voor 95% een Canon.
Ik wil ook een witte toeter voor mijn KM 5D. (Past ook op Sony Alpha 100!!!).

Systeem van Joh14vers6 Team Joh14vers6 Gear: Sony 550, HS3600, Minolta 50mm/1.7, Tamron 10-24mm, Minolta 24-105, Minolta 100-300 (D) Te koop: Sigma 10-20mm KM 18-70mm

Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste