Heeft iemand al een review van de A8SC kunnen vinden? Ben wel benieuwd.Mr.S schreef op dinsdag 22 mei 2007 @ 10:26:
[...]
Voor zo ik weet nog niet, wel kan je her en der al een de A8SC-4P034E pre-orderen met een C2D T7300 en 8400M (link).
Er is trouwens wel een 15" Asus (geen A8) met een 8600M (nog steeds geen GT) (link)
Verwijderd
Als downloaden onder actief gebruik van de laptop valt dan redt mijn accu het idd ook langer. Als ik surf, download en een muziekje luister dan redt mijn accu zo'n 100 minuten. Als ik echter Trackmania United oid speel met de performance op max dan is de levensduur rond de 60 minuten.Verwijderd schreef op woensdag 23 mei 2007 @ 00:34:
Op notebookreview las ik dat de A8JS voor zijn doen echt lang op een accu (6-cells neem ik aan) kan werken. 160 min op batterij sparende modus en 135 min (sorry, Tango driver) op actief download modus. Zelf vond ik deze review een beetje magertjes vanwege de subjectiviteit in vergelijkingen. Is actief downloaden op batt. modus of op pwr modus?
De A8F serie en de A8Fm serie worden beide goed beoordeeld op hun batterijduur. Ik denk vanwege hun integrated graphic chips en lagere kloksnelheid. Enfin, de voorgaande zin is puur gissen.
Echter mijn punt blijft dat ik vind dat het wear-level percentage (volgens NHC) nogal hoog is namelijk 17% na een maand of 3.
Sta zelf ook op het punt een A8 serie laptop aan te schaffen, ik gebruik een laptop momenteel alleen voor officetaken en games op een 12" vind ik niet echt werkbaarVerwijderd schreef op woensdag 23 mei 2007 @ 00:15:
[...]
Bedankt voor jullie input. Mijn budget ligt idd wat lager,ookal zou een T5xxx of T7xxx prettig zijn, maar voor mijn huidige toepassingen (office, beetje photoshoppen) is dit nu nog goed genoeg. Of je moet een T5xxx voor dezelfde prijs weten, dan houd ik me aanbevolen. Ik gok dat ik met een gigje extra vista ook nog aan kan.
Als je namelijk echt zwaardere dingen gaat draaien (minder op accu dus) is een dikkere proc geen overbodige luxe en is een tijdje langer wachten en sparen ook wel te overleven,toch? Het scheelt misschien 100euro (zo even snel gespiekt bij 4launch). Dat is beter dan je naderhand ergeren aan de traagheid van je laptop mbt processorkracht, want een procje vervang je toch minder snel dan een reepje geheugen lijkt me.
| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |
Verwijderd
Tja, ik kijk al een tijdje rond en heb nu toch besloten de A8FM met een extra geheugen reepje te bestellen. Puur omdat ik een office ganger ben, veel onderweg ben en mijn budget omlaag heb geschroefd.
Van de A8JR weet ik vrij weinig. Als je geen bezwaar hebt je laptop aan de jus te leggen is dit misschien een goede keuze. Scherp beeld, goede performance & redelijke prijs. Je zit dan wel een prijsklasse hoger en ik ken de concurrentie niet. Ik zou bijvoorbeeld de A8Sc dan ook overwegen.
Ik zal mijn ervaringen met de A8FM 4P047C even posten. Zie vrij weinig over de ervaring van dit model met Vista. Krijg hem waarschijnlijk morgen al binnen.
Van de A8JR weet ik vrij weinig. Als je geen bezwaar hebt je laptop aan de jus te leggen is dit misschien een goede keuze. Scherp beeld, goede performance & redelijke prijs. Je zit dan wel een prijsklasse hoger en ik ken de concurrentie niet. Ik zou bijvoorbeeld de A8Sc dan ook overwegen.
Ik zal mijn ervaringen met de A8FM 4P047C even posten. Zie vrij weinig over de ervaring van dit model met Vista. Krijg hem waarschijnlijk morgen al binnen.
Ik krijg de mijne vandaag of morgen weer binnen na een reparatie bij Asus (Scharnieren waren stuk)
Steam/Origin/Uplay: Batumulia | Star Citizen GoT organisation / Referral code | Gamerig
Verwijderd
Ik neem aan dat het dus gelukt is om een RMA oid te doen zonder het tonen van de bon. Of zijn er kosten aan de reparatie verbonden?batumulia schreef op woensdag 23 mei 2007 @ 15:01:
Ik krijg de mijne vandaag of morgen weer binnen na een reparatie bij Asus (Scharnieren waren stuk)
Ik heb nog niks gehoord in de vorm van kosten oid dus ik neem aan dat het gewoon goed is.
Steam/Origin/Uplay: Batumulia | Star Citizen GoT organisation / Referral code | Gamerig
Beste mensen, ik heb nou een tijdje de A8Jn, en ik heb last van een behoorlijk vervelend probleem:
wanneer ik mp3 afspeel (of elk willekeurig ander audioformat) dan loopt na een tijdje mijn computer onherroepelijk vast. Als ik games speel (met geluid) of films speel (met geluid) gaat er niets mis.
Een reboot is het enige wat helpt. Kreeg in het verleden BSOD met KERNEL_nogwat error.
Dit is na reinstall verholpen, de vastlopers echter nog niet. Ik weet niet of iemand anders hier ervaring mee heeft, ik heb netjes alle drivers gedownload en geinstalleerd (alle nieuwste). Ook heb ik zojuist het BIOS geflasht met de nieuwste versie, ik hoop dat dat het oplost. Ik ga het zometeen even proberen, maar de ene keer dan loopt hij gelijk vast en de andere keer pas na een kwartier, dus het zal even duren voordat ik het weet.
Is iemand hier bekend mee? En zo ja, hoe is het op te lossen?
Gr Gerben
// edit:
ram, harde schijf, alles werkt 100% geen errors, geen bad sectors, niet geclockt, niets van dat,
ik draai windowx XP MCE, fully up to date.
wanneer ik mp3 afspeel (of elk willekeurig ander audioformat) dan loopt na een tijdje mijn computer onherroepelijk vast. Als ik games speel (met geluid) of films speel (met geluid) gaat er niets mis.
Een reboot is het enige wat helpt. Kreeg in het verleden BSOD met KERNEL_nogwat error.
Dit is na reinstall verholpen, de vastlopers echter nog niet. Ik weet niet of iemand anders hier ervaring mee heeft, ik heb netjes alle drivers gedownload en geinstalleerd (alle nieuwste). Ook heb ik zojuist het BIOS geflasht met de nieuwste versie, ik hoop dat dat het oplost. Ik ga het zometeen even proberen, maar de ene keer dan loopt hij gelijk vast en de andere keer pas na een kwartier, dus het zal even duren voordat ik het weet.
Is iemand hier bekend mee? En zo ja, hoe is het op te lossen?
Gr Gerben
// edit:
ram, harde schijf, alles werkt 100% geen errors, geen bad sectors, niet geclockt, niets van dat,
ik draai windowx XP MCE, fully up to date.
[ Voor 8% gewijzigd door happyguppy op 23-05-2007 20:13 ]
Ik heb sinds kort zo'n stroomverbruiksmeter en het viel mij op dat de adapter van mijn A8JN, zonder dat de laptop erop aangesloten zit, continu 35W aan electriciteit verbruikt. Denk ik stroom te besparen door vaker de laptop te gebruiken ipv de desktop, moet ik nu telkens de stroom eraf halen.
Overigens zeer tevreden met mijn laptopje. Vandaag ook nog 1GB extra erbij geprikt.
Overigens zeer tevreden met mijn laptopje. Vandaag ook nog 1GB extra erbij geprikt.
edit:
Net weer gemeten, nu geeft ie maar 1W aan, erg raar
[ Voor 8% gewijzigd door Jimster op 24-05-2007 11:57 ]
Goed mijn laptop is dus weer terug van reparatie. Het scherm zit weer muurvast zoals het hoort te zijn en dat alles binnen een week (6 dagen om precies te zijn). Goede service van Asus hoor
ben dik tevreden.
Verwijderd
En dat zonder aankoops-bewijs.... Mag je zeker niets van zeggen. Heeft TNT trouwens het transport geregeld?batumulia schreef op donderdag 24 mei 2007 @ 15:05:
Goed mijn laptop is dus weer terug van reparatie. Het scherm zit weer muurvast zoals het hoort te zijn en dat alles binnen een week (6 dagen om precies te zijn). Goede service van Asus hoorben dik tevreden.
Was ie dan niet toevallig aan het opladen?Jimster schreef op woensdag 23 mei 2007 @ 23:55:
Ik heb sinds kort zo'n stroomverbruiksmeter en het viel mij op dat de adapter van mijn A8JN, zonder dat de laptop erop aangesloten zit, continu 35W aan electriciteit verbruikt. Denk ik stroom te besparen door vaker de laptop te gebruiken ipv de desktop, moet ik nu telkens de stroom eraf halen.
edit:
Hehe inderdaad, ze hebben ook gelijk de stickers die erop zaten afgehaald voor meVerwijderd schreef op donderdag 24 mei 2007 @ 15:13:
[...]
En dat zonder aankoops-bewijs.... Mag je zeker niets van zeggen. Heeft TNT trouwens het transport geregeld?
En ja TNT heeft het transport geregeld, gisteravond verstuurd vanochtend binnen
Nee, de adapter zat niet aangesloten op de laptop. Ik zie nu dat ie meestal rond de 1W zit en af en toe naar de 32W gaat en even daarop blijft hangen. In 11 uur heeft alleen de adapter 0,30KWh verbruikt. Dat is toch ruim 40 euro per jaar.
Maar waar blijft al die warmte dan? Als ik de adapter aanvoel terwijl hij niet aan de laptop hangt, voelt hij vrij koud aan.
Maakt dat ding bij jullie trouwens ook zo'n schril geluid?
Het is heel zacht, maar het is er wel.
Maakt dat ding bij jullie trouwens ook zo'n schril geluid?

NOSIG
Ja dat was me laatst ook opgevallen, heel zacht herhalend piepje. Ik denk dat het er 2 per seconde zijn. Ik schrok er wel van omdat mijn oude adapter dit pas begon te doen en na 3 dagen morsdood was, maar het schijnt vaker voor te komen en is niets ergs hoorde ik._Christiaan_ schreef op vrijdag 25 mei 2007 @ 09:14:
Maar waar blijft al die warmte dan? Als ik de adapter aanvoel terwijl hij niet aan de laptop hangt, voelt hij vrij koud aan.
Maakt dat ding bij jullie trouwens ook zo'n schril geluid?Het is heel zacht, maar het is er wel.
Helaas voor jou, gelukkig voor mij. Totaal geen last van. Ik ben zeer tevreden over de laptop. Helemaal nu NHC ook Vista compatible is. Ik draai dus Vista (al vanaf het begin dat ik de laptop heb) en alles draait super stabiel. Probeer eens een andere player, bijv. de GOM-player of zo en kijk of ie dan ook vastloopt.gerbenvandijk schreef op woensdag 23 mei 2007 @ 20:10:wanneer ik mp3 afspeel (of elk willekeurig ander audioformat) dan loopt na een tijdje mijn computer onherroepelijk vast. Als ik games speel (met geluid) of films speel (met geluid) gaat er niets mis.
Oh bij mij is het echt één grote constante schrille piep.Mr.S schreef op vrijdag 25 mei 2007 @ 09:54:
[...]
Ja dat was me laatst ook opgevallen, heel zacht herhalend piepje. Ik denk dat het er 2 per seconde zijn. Ik schrok er wel van omdat mijn oude adapter dit pas begon te doen en na 3 dagen morsdood was, maar het schijnt vaker voor te komen en is niets ergs hoorde ik.
Ik kan er 's nachts niet van slapen, dus ik heb em aangesloten op de stekkerdoos die 's nachts uitgaat (waar ook de modem en draadloze router opzitten met die evil lampjes waar je 's nachts para van wordt

NOSIG
Ik heb allerlei players gebruikt, tot aan VLC toe, het maakt niets uit.Hakkie schreef op vrijdag 25 mei 2007 @ 10:03:
[...]
Helaas voor jou, gelukkig voor mij. Totaal geen last van. Ik ben zeer tevreden over de laptop. Helemaal nu NHC ook Vista compatible is. Ik draai dus Vista (al vanaf het begin dat ik de laptop heb) en alles draait super stabiel. Probeer eens een andere player, bijv. de GOM-player of zo en kijk of ie dan ook vastloopt.
Iemand nog een idee?
(en een indicatie duurt hoe lang het duurt voordat ze het repareren)
Gr gerben
Codecs?gerbenvandijk schreef op vrijdag 25 mei 2007 @ 23:15:
[...]
Ik heb allerlei players gebruikt, tot aan VLC toe, het maakt niets uit.
Iemand nog een idee?
Gr gerben
Verwijderd
Normaal gesproken is de maximale reparatie tijd rond drie weken. Ik vraag me echter af wat er in jouw geval gerapareerd zou moeten worden (eigenlijk meer of er uberhaupt wel iets stuk is). Er is volgens mij namelijk niet echt sprake van een productie fout of iets dergelijks. Klinkt meer als een software probleem, al is het voor mij wel een raadsel waar dit dan aan kan liggen.gerbenvandijk schreef op vrijdag 25 mei 2007 @ 23:15:
[...]
Gr gerben
Ik zou inderdaad even wat codecs proberen. Heb je dit probleem ook als je een clean install doet met behulp van de reovery dvd en verder niets anders installeert? Als dat het geval is dan raad ik je aan om contact op te nemen met Asus en proberen het probleem uit te leggen. Zorg wel dat je zeker weet dat je geen exotishe bestanden probeert af te spelen....
Wij zijn ons op dit moment aan het oriënteren op een nieuwe laptop.
Budget is +/- € 1000,00 en de keuze gaat tussen:
A8Jr (met een T5500 en 2Gb geheugen) en natuurlijk de Ati X2300 (hoe is die graka eigenlijk)
de
A8Sc (met een T7100 en 1x 1GB geheugen) en de Go8400
of een zelfbouw:
Compal HGL30 met T5500, 2Gb en een Go7600
Welke lijkt jullie het beste van deze drie?
edit:
@fsfikke, bedankt! Maar de interesse gaat toch naar een 14", iets beter verplaatsbaar dan een 15.4 (en ook mooier, maar dat is een mening).
En dan wat ga je er mee doen (de meestgestelde vraag
hier)
Internet
Office
af en toe een spelletje (C&C3 is de nieuwste aanwinst). Maar de games hoeven natuurlijk niet allemaal op max.
Budget is +/- € 1000,00 en de keuze gaat tussen:
A8Jr (met een T5500 en 2Gb geheugen) en natuurlijk de Ati X2300 (hoe is die graka eigenlijk)
de
A8Sc (met een T7100 en 1x 1GB geheugen) en de Go8400
of een zelfbouw:
Compal HGL30 met T5500, 2Gb en een Go7600
Welke lijkt jullie het beste van deze drie?
edit:
@fsfikke, bedankt! Maar de interesse gaat toch naar een 14", iets beter verplaatsbaar dan een 15.4 (en ook mooier, maar dat is een mening).
En dan wat ga je er mee doen (de meestgestelde vraag
Internet
Office
af en toe een spelletje (C&C3 is de nieuwste aanwinst). Maar de games hoeven natuurlijk niet allemaal op max.
[ Voor 31% gewijzigd door Actual op 26-05-2007 19:39 ]
Die A8Sc is net nieuw, met Santa Rosa en al.
Lijkt me dus het meest interessant, verder is een F3Sc misschien ook iets om naar te kijken (wel een groter scherm, daarvoor misschien handige snufjes zoals fingerprint reader e.d.)
Lijkt me dus het meest interessant, verder is een F3Sc misschien ook iets om naar te kijken (wel een groter scherm, daarvoor misschien handige snufjes zoals fingerprint reader e.d.)
Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl
De X2300 is niet ontzettend denderend, maar ook niet heel slecht, ben er wel tevreden over. Het is een X1300 die geupgrade is en speelt C&C3 prima maar verwacht er niet al te veel van (hetzelfde geldt denk ik ook voor 8400M). Reviews zijn er nog niet heel veel maar ik denk dat de prijs/prestatie-verhouding van de A8Sc beter is dan de A8Jr.
Ik heb een X1600 die iig snel genoeg is om CS:S op hoge resolutie met blooming aan snel te spelen
Zou je eens een aantal benchmarks willen draaien zoals 3DMark 03, 05 en 06? En evt. het aantal frames meten van een aantal games?Mr.S schreef op zondag 27 mei 2007 @ 16:55:
De X2300 is niet ontzettend denderend, maar ook niet heel slecht, ben er wel tevreden over. Het is een X1300 die geupgrade is en speelt C&C3 prima maar verwacht er niet al te veel van (hetzelfde geldt denk ik ook voor 8400M). Reviews zijn er nog niet heel veel maar ik denk dat de prijs/prestatie-verhouding van de A8Sc beter is dan de A8Jr.
Mijn gedachte was om een topic / handleiding te beginnen voor de notebookvideokaarten. Dit heb wel eens met de Moddereters besproken. Zij vonden het een mooi idee, maar er stonden eerst nog andere zaken op de planning
[ Voor 1% gewijzigd door DaMarcus op 29-05-2007 20:59 . Reden: Aanvulling. ]
Moet ik ook een benchmark draaien dan?
Ik heb zelf ook een X1600 Mobility, maar wat zijn de verdere specs van je notebooks?batumulia schreef op dinsdag 29 mei 2007 @ 22:27:
Moet ik ook een benchmark draaien dan?
Mijn X1600 Mobility heeft als speeds: 450MHz core / 350MHz mem (700Mhz effectief)
/Edit:
Ik heb je even toegevoegd op MSN, dat praat makkelijker
[ Voor 10% gewijzigd door DaMarcus op 29-05-2007 22:32 ]
Op zich een heel goed idee maar .... misschien dubbel werkDaMarcus schreef op dinsdag 29 mei 2007 @ 20:58:
[...]
Zou je eens een aantal benchmarks willen draaien zoals 3DMark 03, 05 en 06? En evt. het aantal frames meten van een aantal games?
Mijn gedachte was om een topic / handleiding te beginnen voor de notebookvideokaarten. Dit heb wel eens met de Moddereters besproken. Zij vonden het een mooi idee, maar er stonden eerst nog andere zaken op de planning
http://www.notebookcheck....f-Grafic-Cards.130.0.html
http://www.notebookcheck....Benchmark-List.844.0.html
| Fuji X-T1, 10-24, 18-55, 35 f2, 56 f1.2 | Surface Pro 2017 | Nintendo Switch | Apple iPad 2021 | Samsung Watch 6 Classic 47mm | Google Pixel 9 Pro XL |
Geef ik je gelijk in, maar zaken zoals MXM, notebooks die voorzien zijn van MXM, duidelijke uitleg over Pixel Shaders en vertexshaders e.d. komt ik daar niet uitgebreid tegenFongWan schreef op dinsdag 29 mei 2007 @ 23:23:
[...]
Op zich een heel goed idee maar .... misschien dubbel werk
http://www.notebookcheck....f-Grafic-Cards.130.0.html
http://www.notebookcheck....Benchmark-List.844.0.html
[ Voor 0% gewijzigd door DaMarcus op 29-05-2007 23:31 . Reden: Typo. ]
Moet integrated graphics er ook nog in?
In m'n A8Fm zit een 950GMA, en ik heb gemerkt dat je daar nog redelijk games mee kunt spelen. San Andreas gaat bijv. helemaal vloeiend.
NOSIG
Het zou kunnen, maar het is nog niet eens zeker of ik zo'n topic wil beginnen. Het was maar een ingeving._Christiaan_ schreef op woensdag 30 mei 2007 @ 13:16:
Moet integrated graphics er ook nog in?In m'n A8Fm zit een 950GMA, en ik heb gemerkt dat je daar nog redelijk games mee kunt spelen. San Andreas gaat bijv. helemaal vloeiend.
Maar qua benchmarks kun je ook het aantal FPS meten van een game en dat in een lijst zetten + bijbehorende videokaart.
Een kleine issue met mijn A8JN, op het moment dat ik hem aan de stroom heb hangen kan ik de laptop niet meer in slaapstand zetten. Ik krijg wel het schermpje te zien waarin de slaapstand wordt voorbereid maar zodra deze klaar is, start hij opnieuw op en krijg ik weer de inlogscherm.
Gebruik ik de laptop op accu dan is er geen probleem. Verder is het echt een goed laptopje voor z'n prijs. Geen grote issues zolang je maar NHC (notebook hardware control) gebruikt om de fan te regelen.
ben benieuwd of iemand hier ook last van heeft en wellicht de oplossing heeft voor dit probleempje.
Gebruik ik de laptop op accu dan is er geen probleem. Verder is het echt een goed laptopje voor z'n prijs. Geen grote issues zolang je maar NHC (notebook hardware control) gebruikt om de fan te regelen.
ben benieuwd of iemand hier ook last van heeft en wellicht de oplossing heeft voor dit probleempje.
Heb de A8JR nu een tijdje, en afgezien van de korte accuduur en wat donker scherm, werkt ie prima.
Wil alleen wel 1GB extra geheugen erbij proppen ivm Vista. Weet alleen niet welke, er zit nu een 1GB PC2-5300 (333 MHz) DDR2 van Hyundai in maar een kijkje op pricewatch varieert van 30 tot 100 euro voor een reepje. Zou de goedkoopste van Transcend werken?
Wil alleen wel 1GB extra geheugen erbij proppen ivm Vista. Weet alleen niet welke, er zit nu een 1GB PC2-5300 (333 MHz) DDR2 van Hyundai in maar een kijkje op pricewatch varieert van 30 tot 100 euro voor een reepje. Zou de goedkoopste van Transcend werken?
Ik meende dat Asus met Nanya-modules werkte, maar dat kan in de tussentijd natuurlijk veranderd zijn 
De combinatie Hyundai + Transcend komt mij niet bekend voor, maar je kunt het altijd proberen.
Als je op safe wil spelen, ga dan voor Corsair.
De combinatie Hyundai + Transcend komt mij niet bekend voor, maar je kunt het altijd proberen.
Als je op safe wil spelen, ga dan voor Corsair.
Thnx, in de laptop zit volgens CPU-Z een hyundai, en de 1GB corsair is ook redelijk geprijst, $35. Vroeger was het uitkiezen van geheugen veel overzichtelijker dan nu trouwens, als in: minder keuze
Moah, voor 2,- een zekerder gevoel dat het wel werkt?
whoops, dan gaan we natuurlijk voor de Corsair. 
ik gebruik nu trouwens volgens taakbeheer 500 Mb geheugen in Vista (wel een hoop nutteloze programma's uitgezet was eerst 832 Mb).
ik gebruik nu trouwens volgens taakbeheer 500 Mb geheugen in Vista (wel een hoop nutteloze programma's uitgezet was eerst 832 Mb).
[ Voor 56% gewijzigd door Calvin&Hobbes op 07-06-2007 15:14 ]
Trouwens ik merk dat de fan continu aanstaat, zelfs in 'battery saving mode', er komt wel continu warme lucht uit dus het is wel nodig. Niet echt stil dus als ik office werk doe.
Weet iemand trouwens hoe ik die leuke plaatjes uit kan zetten als je bv. de brightness van het beeldscherm wil veranderen verschijnt er zo'n 3d plaatje, dat werkt niet echt lekker als je Tomb Raider Anniversary (werkt goed op deze laptop) speelt.
Weet iemand trouwens hoe ik die leuke plaatjes uit kan zetten als je bv. de brightness van het beeldscherm wil veranderen verschijnt er zo'n 3d plaatje, dat werkt niet echt lekker als je Tomb Raider Anniversary (werkt goed op deze laptop) speelt.
http://www.pbus-167.com/Calvin&Hobbes schreef op dinsdag 19 juni 2007 @ 11:53:
Trouwens ik merk dat de fan continu aanstaat, zelfs in 'battery saving mode', er komt wel continu warme lucht uit dus het is wel nodig. Niet echt stil dus als ik office werk doe.
http://nhc.justred.info/
ATKOSD2(_Vista32bit_070125) ofwel OnScreenDisplay verzorgt die plaatjes. Voor Vista weet ik uit m'n hoofd even niet welke .exe erbij hoort, voor XP is dat iig ATKOSD.exe. Als je voorkomt dat die opstart (of sluit 'm af voor het gamen) ben je er vanaf.Weet iemand trouwens hoe ik die leuke plaatjes uit kan zetten als je bv. de brightness van het beeldscherm wil veranderen verschijnt er zo'n 3d plaatje, dat werkt niet echt lekker als je Tomb Raider Anniversary (werkt goed op deze laptop) speelt.
Btw. Het is juist goed dat Vista zoveel RAM gebruikt. RAM is namelijk snel, dus waarom zou je het niet zoveel mogelijk volproppen?
[ Voor 7% gewijzigd door Loki op 19-06-2007 14:15 ]
Klopt, in Vista heet ie gedeeltelijk hetzelfde. Bij mij draaien er twee (ATKOSD.exe & ATKOSD2.exe) waarbij één 196 kB gebruikt en de ander 7.004 kB.Loki schreef op dinsdag 19 juni 2007 @ 14:12:
[...]
ATKOSD2(_Vista32bit_070125) ofwel OnScreenDisplay verzorgt die plaatjes. Voor Vista weet ik uit m'n hoofd even niet welke .exe erbij hoort, voor XP is dat iig ATKOSD.exe. Als je voorkomt dat die opstart (of sluit 'm af voor het gamen) ben je er vanaf.
Btw. Het is juist goed dat Vista zoveel RAM gebruikt. RAM is namelijk snel, dus waarom zou je het niet zoveel mogelijk volproppen?
Thnx! Ik kon atkos2d niet stoppen en het stond ook niet in msconfig, dan maar rigoreus en het programma verwijderd via windows programmabeheer. Nu krijg je een simpel,maar snel, 2D venstertje
Heb trouwens het gevoel dat Asus het energiebeheer van vista + core 2 duo niet helemaal onder de knie heeft, mijn vorige laptop xp-centrino-15.4'' ging 3,5 uur mee, ben al blij als deze 1.5 uur mee gaat terwijl ze ongeveer dezelfde batterij hebben 4800 mAh. Maar ik zal eens kijken of ik met dat programma NHC wat meer eruit kan persen.
Heb trouwens het gevoel dat Asus het energiebeheer van vista + core 2 duo niet helemaal onder de knie heeft, mijn vorige laptop xp-centrino-15.4'' ging 3,5 uur mee, ben al blij als deze 1.5 uur mee gaat terwijl ze ongeveer dezelfde batterij hebben 4800 mAh. Maar ik zal eens kijken of ik met dat programma NHC wat meer eruit kan persen.
Crap ik dacht al wat maakt die mousepad van me een hol geluid blijkt dat die gewoon links voor omhoog komt. Lijkt wel of die gedeeltelijk losgekomen is. Iemand anders dit probleem ook al tegen gekomen. Heb een a8jr sinds maart of zo.
Verwijderd
Das minder... Zou zeggen dat je even contact moet opnemen met de leverancier of met Asus zelf zodat je een RMA kunt indienen. Neem tenslotte aan dat dit onder de reguliere garantie valt.paragon schreef op woensdag 20 juni 2007 @ 00:03:
Crap ik dacht al wat maakt die mousepad van me een hol geluid blijkt dat die gewoon links voor omhoog komt. Lijkt wel of die gedeeltelijk losgekomen is. Iemand anders dit probleem ook al tegen gekomen. Heb een a8jr sinds maart of zo.
Ikzelf heb een A8JN maar vind sowieso het touchpad een beetje goedkoop aanvoelen... toch wel een minpuntje van de A8 series!?
Ik vraag me altijd af wat nou handiger is. Via de leverancier of via ASUS zelf rma'en. DIt namelijk met nare rma ervaring met ACER.Verwijderd schreef op woensdag 20 juni 2007 @ 11:24:
Das minder... Zou zeggen dat je even contact moet opnemen met de leverancier of met Asus zelf zodat je een RMA kunt indienen. Neem tenslotte aan dat dit onder de reguliere garantie valt.
Ikzelf heb een A8JN maar vind sowieso het touchpad een beetje goedkoop aanvoelen... toch wel een minpuntje van de A8 series!?
Nog wat anders merk je dat NHC nou echt in vergelijking to powergear. Ik gebruik nu vooral XP + powergear omdat ik dan ongeveer 30m langer doe met de batterij in vergelijk tot Vista en Powergear.
Ik zou het via Asus doen (lees vorige postings van mij in dit topic) mijn scherm zat los die hebben ze zonder enige vraag naar garantie voor mij gerepareerd, aangezien jij hem sinds maart hebt zul je nog wel een garantie bewijs hebben
Ik ben zeer blij met de service die Asus mij geleverd heeft, ik had mijn laptop, na ophalen, na zes dagen weer terug. Waarschijnlijk als jij hem via je leverancier weer terug naar Asus stuurt zal het waarschijnlijk langer duren omdat jij eerst je laptop naar je leverancier moet brengen die moet dan weer een afspraak maken met Asus wanneer ze de laptop komen halen, dat duurt ook weer een dag, dan maken ze hem/sturen hem weer terug dan moet hij weer bij de leverancier geleverd worden en dan moet jij hem weer ophalen.
Kan iemand die zowel op XP als op Vista gedraaid heeft met een asus a8jn (Geforce go 7300) mij vertellen of de terugval in gameperformance op vista goed te merken is met deze kaart
?
Bij sommige games zit ik namelijk nu al behoorlijk aan de max van de kaart en het zou zonde zijn als vista het zeg maar net over het randje van lekker speelbaar ging duwen.
Ik heb btw 2 gig geheugen erin.
(Heb het vista upgrade pakket al twee maanden liggen maar dit houdt me enigzins tegen)
Dan heb ik ook nog een raar probleem met de harddrive in deze notebook. Soms gaat de harddrive in een vast ritme klikgeluidjes produceren. Aan het geluid te horen worden de hardeschijfkoppen steeds opnieuw geparkeerd. Na een tijdje gaat dit dan weer weg (soms pas na een reboot / power off). Herkent iemand dit?
Okay nog 1 ding dan. Bij ieder reboot is de snelhied van de aanwijzer onder het synaptics controlpanel weer gereset naar standaardsnelheid (traaag). Dit schijnt te komen door de driver voor de muis en het touchpad die elkaar niet zo mogen, maar ik heb verder geen logitech setpoint oid geinstalleerd. Weet iemand hoe ik de laptop hier mee kan laten ophouden?
Bij sommige games zit ik namelijk nu al behoorlijk aan de max van de kaart en het zou zonde zijn als vista het zeg maar net over het randje van lekker speelbaar ging duwen.
Ik heb btw 2 gig geheugen erin.
(Heb het vista upgrade pakket al twee maanden liggen maar dit houdt me enigzins tegen)
Bij mij zijn de knopjes van de touchpad in het midden enigzins omhooggekomen. De knopjes hebben eigenlijk nooit een solide indruk gemaakt eigenlijk. Beetje een zwak puntje van deze laptop.paragon schreef op woensdag 20 juni 2007 @ 00:03:
Is dit echt zo? Zo ja dan is dit ook een hele goede reden om vista lekker op de pank te laten liggen.Calvin&Hobbes schreef op dinsdag 19 juni 2007 @ 23:59:
Thnx! Ik kon atkos2d niet stoppen en het stond ook niet in msconfig, dan maar rigoreus en het programma verwijderd via windows programmabeheer. Nu krijg je een simpel,maar snel, 2D venstertje
Dan heb ik ook nog een raar probleem met de harddrive in deze notebook. Soms gaat de harddrive in een vast ritme klikgeluidjes produceren. Aan het geluid te horen worden de hardeschijfkoppen steeds opnieuw geparkeerd. Na een tijdje gaat dit dan weer weg (soms pas na een reboot / power off). Herkent iemand dit?
Okay nog 1 ding dan. Bij ieder reboot is de snelhied van de aanwijzer onder het synaptics controlpanel weer gereset naar standaardsnelheid (traaag). Dit schijnt te komen door de driver voor de muis en het touchpad die elkaar niet zo mogen, maar ik heb verder geen logitech setpoint oid geinstalleerd. Weet iemand hoe ik de laptop hier mee kan laten ophouden?
[ Voor 87% gewijzigd door vrotsnok op 07-07-2007 08:12 ]
Als ik jou was, zou ik voor de zekerheid alvast een backup maken. Klikgeluidjes uit een HD komen mij wel bekend voor. M'n iPod ging die geluiden maken, waarna de HD stierf. Een verschil is wel dat ik tijdens de klikjes geen gebruik kon maken van die schijf, iets wat jij volgens mij wel kan.Dan heb ik ook nog een raar probleem met de harddrive in deze notebook. Soms gaat de harddrive in een vast ritme klikgeluidjes produceren. Aan het geluid te horen worden de hardeschijfkoppen steeds opnieuw geparkeerd. Na een tijdje gaat dit dan weer weg (soms pas na een reboot / power off). Herkent iemand dit?
Maar vreemde geluiden uit HD's zijn nooit goed.
NOSIG
draai je nu dan automatisch dual channel??Loki schreef op donderdag 07 juni 2007 @ 21:18:
In mijn A8JN-4P006M zat standaard 1x1GB van Qimonda, en werkt nu prima samen met de Corsair VS1GSDS667D2. Prijs hiervan is echt enorm gedaald btwTwee maanden geleden nog twee keer zo duur
(klik)
Jes
Mijn linkerscharnier begint trouwens een beetje los te zitten

[ Voor 49% gewijzigd door Loki op 09-07-2007 23:15 ]
Zelfde probleem heb ik toevallig ook linkerscharnier is niet meer wat het is geweest. ben beetje aan het twijfelen of ik Asus moet bellen of niet. verder is het een goeie laptop voor z'n prijs alles erop.Jes
Mijn linkerscharnier begint trouwens een beetje los te zittenDe behuizing van het scherm zelf (de naad rondom) vertoont ook een kier links hiervan... Vind het scherm sowieso wat aan de losse kant zitten (zeker in vergelijking met andere asus modellen, a6 enzo). Zal ik ermee naar de winkel gaan, het zal er wss niet beter op worden
Mijn laptop is reeds overleden (Asus A8Ja). Mijn jongere broertje dacht lief te zijn en mijn laptop even schoon te maken met schoonmaak middel 
Afijn, ik ga nu dus een nieuwe laptop kopen, een Asus A8Jr, maar ik zit te twijfelen, ik heb nooit iets begrepen van ATI en er is ook niet zo heel veel info te vinden, is de X2300 nou beter dan de X1600 en hoeveel geheugen zit er nou op die kaart? Is het sowieso wel een verstandige keuze om een A8Jr te gaan kopen? Is die beter dan de A8Ja of juist slechter?
Wie zou mij kunnen helpen met deze vragen?
Afijn, ik ga nu dus een nieuwe laptop kopen, een Asus A8Jr, maar ik zit te twijfelen, ik heb nooit iets begrepen van ATI en er is ook niet zo heel veel info te vinden, is de X2300 nou beter dan de X1600 en hoeveel geheugen zit er nou op die kaart? Is het sowieso wel een verstandige keuze om een A8Jr te gaan kopen? Is die beter dan de A8Ja of juist slechter?
Ohh balen johbatumulia schreef op dinsdag 10 juli 2007 @ 16:25:
Mijn laptop is reeds overleden (Asus A8Ja). Mijn jongere broertje dacht lief te zijn en mijn laptop even schoon te maken met schoonmaak middel

ATis huidige generatie wordt aangeduid met X2xxx. De vorige was de X1xxx-serie. En hoe hoger het cijfer daarachter, des te sneller de kaart in principe is (in dezelfde generatie dan). De A8Jr op pricewatch heeft 128MB videogeheugen (volgend 4Launch). De X1600 in de A8Ja is dus een generatie ouder, snelheidverschil weet ik niet precies... Kzou zelf voor de 2300 gaan
Ik ga binnenkort maar naar de Dynabyte. Hopelijk upgraden ze mn scherm ook gelijk naar 1440*900youssef18 schreef op dinsdag 10 juli 2007 @ 14:49:
[...]
Zelfde probleem heb ik toevallig ook linkerscharnier is niet meer wat het is geweest. ben beetje aan het twijfelen of ik Asus moet bellen of niet. verder is het een goeie laptop voor z'n prijs alles erop.
[ Voor 16% gewijzigd door Loki op 10-07-2007 20:25 ]
X1600 was volgens mij beter hoor.
NOSIG
http://forum.notebookreview.com/showthread.php?t=39568_Christiaan_ schreef op dinsdag 10 juli 2007 @ 17:49:
X1600 was volgens mij beter hoor.
hier staat de 1600 idd bij performance en de 2300 bij low-end
Beste mensen, ik zit hier met een probleem aangezien ik een nogal verstokte gamer ben 
Ben de bezitter van een a8jn, met een geforce go 7300 erin.
nou komt het me de laatste tijd te vaak voor dat nhij tijdens het gamen uitvalt en erg heet wordt
(idle 60 graden belast 80-85 graden)
hij moet ook echt afkoelen als ik weer boot, lukt pas als hij koel is.
Is dit nou normaal? ik heb hem op het bureau staan met een cooler master notebookcooler eronder,
goede airflow, en er staat ook nog een ventilator op het bureau te blazen.
Anyone?
nou komt het me de laatste tijd te vaak voor dat nhij tijdens het gamen uitvalt en erg heet wordt
Is dit nou normaal? ik heb hem op het bureau staan met een cooler master notebookcooler eronder,
Anyone?
Verwijderd
Ja, ik zat met precies hetzelfde, ook met een coolermaster notebook cooler. Mijn oplossing was om met NHC het voltage van de processor te verlagen naar 0.95 volt. Hierdoor wordt deze zuiniger en minder warm. Van instabiliteit heb ik nog niks gemerktgerbenvandijk schreef op maandag 16 juli 2007 @ 04:00:
Beste mensen, ik zit hier met een probleem aangezien ik een nogal verstokte gamer ben
Anyone?
Verwijderd
Als A8JN bezitter heb ik nog geen 'overhittings problemen' gehad. Geloof ook niet dat mijn fan al een keer voluit heeft gestaan....
Om even terug te komen op Shadow: het verlagen van je voltage moet idd het 'probleem' kunnen verhelpen. Ik vraag me echter af waarom de notebook zo warm wordt....
Welke games draai je zoal? Geloof niet dat de GeForce 7300 zo krachtig is...
Trouwens: Heeft iemand het voor elkaar gekregen om Colin McRae Dirt op de A8JN te spelen?
Om even terug te komen op Shadow: het verlagen van je voltage moet idd het 'probleem' kunnen verhelpen. Ik vraag me echter af waarom de notebook zo warm wordt....
Welke games draai je zoal? Geloof niet dat de GeForce 7300 zo krachtig is...
Trouwens: Heeft iemand het voor elkaar gekregen om Colin McRae Dirt op de A8JN te spelen?
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 16-07-2007 13:29 ]
7300 go is een prima kaartje hoor, nieuwste games zullen er idd niet op draaien maar heb bijvoorbeeld de nieuwe C&C al mogen spelen op behoorlijke settings.
Ik deed warrock, een gratis spel, soort CS variant. Dat draait vanaf een 500mhz barrel al en hier nu ook weer zonder probs.
Klepje bven de vidcard eraf gehad, blazen in het fangat aan de buitenkant en er kwam allemaal troep uit
Hij draait nou in game zelfs weer op 37 graden, ik ben weer blij
thx voor de hulp
Ik deed warrock, een gratis spel, soort CS variant. Dat draait vanaf een 500mhz barrel al en hier nu ook weer zonder probs.
Klepje bven de vidcard eraf gehad, blazen in het fangat aan de buitenkant en er kwam allemaal troep uit
thx voor de hulp
Verwijderd
Ben je nu niet je garantie kwijt dan?gerbenvandijk schreef op maandag 16 juli 2007 @ 22:45:
thx voor de hulp
Heb nu iets heel vaags, in windows xp werken een aantal funtie toetsen niet meer met betrekking tot het geluid. Harder zachter en mute werken niet niet meer. Ik zie bij harder zachter ook geen OSD maar bij mute weer wel alleen gebeurt er niks.
In Vista werkt het allemaal wel, dus de knoppen zelf zullen wel ok zijn...
[ Voor 13% gewijzigd door paragon op 29-07-2007 19:28 ]
Verwijderd
Zo te horen zijn jouw toetsen idd nog ok. Heb je al geprobeerd om de software opnieuw te installeren?paragon schreef op zondag 29 juli 2007 @ 19:28:
Heb nu iets heel vaags, in windows xp werken een aantal funtie toetsen niet meer met betrekking tot het geluid. Harder zachter en mute werken niet niet meer. Ik zie bij harder zachter ook geen OSD maar bij mute weer wel alleen gebeurt er niks.
(http://support.asus.com/d...load.aspx?SLanguage=en-us)
Het stomme is dat het hele osd programma'tje niet op de site staat onder de a8jr, voor xp dan voor vista staat die er wel.
Verwijderd
wil ik ook wel weten, zag een mooie bij laptops4u.nl: 14", T7300, 160gb, 2gb, Geforce 8400M G - 1275Verwijderd schreef op maandag 23 juli 2007 @ 08:17:
heeft iemand ervaring met de A8SC? er valt nog erg weinig te vinden op het internet
Of de goedkopere versie met 14", T7100, 120Gb, 1gb, GeForce 8400M G - 999,-. En deze is nog goedkoper bij 4launch (890,-) zonder muis en tas maar verder volgens mij het zelfde.
In de loop van deze maand komen er een hoop leuke Asus laptops bij.
De G1S en de G2S zijn geupdate, de nieuwe VX2S komt uit, en de meest interessante voor mij: De V serie is ook bij Santa Rosa aangekomen met de V1S en V2S, 15.4, resp. 14" zeer strakke laptopjes.
Meer info: http://forum.notebookreview.com/showthread.php?t=145343
De G1S en de G2S zijn geupdate, de nieuwe VX2S komt uit, en de meest interessante voor mij: De V serie is ook bij Santa Rosa aangekomen met de V1S en V2S, 15.4, resp. 14" zeer strakke laptopjes.
Meer info: http://forum.notebookreview.com/showthread.php?t=145343
Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl
Verwijderd
Ik heb er gisteren een ontvangen, aangeschaft via Zercom. Kreeg er inderdaad een Asus laptoptas en mini optical muis bij!
Nog weinig gebruikservaring, vooral ff wennen aan vista en de nu al vervelende overload aan bevestigings pop-ups.
Geef graag mijn mening over een weekje of wat. Nog specifieke aandachtspunten?
Nog weinig gebruikservaring, vooral ff wennen aan vista en de nu al vervelende overload aan bevestigings pop-ups.
Verwijderd schreef op woensdag 01 augustus 2007 @ 19:32:
[...]
wil ik ook wel weten, zag een mooie bij laptops4u.nl: 14", T7300, 160gb, 2gb, Geforce 8400M G - 1275
Of de goedkopere versie met 14", T7100, 120Gb, 1gb, GeForce 8400M G - 999,-. En deze is nog goedkoper bij 4launch (890,-) zonder muis en tas maar verder volgens mij het zelfde.
Verwijderd
Nee, heb hem net zelf besteld :-) De T7300 versie met 2gb bij laptops 4u, Hij wordt binnen 4 tot 6 werkdagen waarschijnlijk geleverd, dat is een globale gok volgens de site. Heb alleen de hdd veranderd naar een 100Gb 7200rpm ipv een 160gb 5400rpm. Kost 25 euro meer, en veel ruimte heb ik nog nooit echt nodig gehad. En anders schaf ik nog wel een keer een externe hdd aan.
Verwijderd
ik heb vandaag de A8SC binnengekregen.. ben er erg tevreden mee 
op 1 ding na.. geen enkele driver van nvidia wil installeren omdat de hardware niet ondersteund zou worden terwijl ik toch echt een 8400M G erin heb zitten die in de lijst staat ??
op 1 ding na.. geen enkele driver van nvidia wil installeren omdat de hardware niet ondersteund zou worden terwijl ik toch echt een 8400M G erin heb zitten die in de lijst staat ??
Zucht... www.laptopvideo2go.com voor de NVIDIA drivers voor je laptopje.
1. Driver downloaden
2. Uitpakken
3. *.inf downloaden
4. Die inf in de map met driver gooien (overwrite)
5. Setup
Hoe vaak moet dat nog worden gezegd...
1. Driver downloaden
2. Uitpakken
3. *.inf downloaden
4. Die inf in de map met driver gooien (overwrite)
5. Setup
Hoe vaak moet dat nog worden gezegd...
Mensen, ik heb nu VIsta op mijn A8Jn, neem aan dat meer mensen het hebben. Nou gaat mijn ACPI fan (die ene aan de rechterkant) met geen mogelijkheid aan... ik weet bijna zeker dat ik de goede drivers heb geinstalleerd, (ATK0100) maar het werkt nog steeds niet
Ik word er een beetje gek van, temps zitten nu op 80 graden, en dat zorgt bij wat simpel photoshop werk al voor een uitvaller. Met 3rd party software (speedfan, e.a.) lukt het me ook niet
Iemand??
Thx,
Gerben van Dijk
Ik word er een beetje gek van, temps zitten nu op 80 graden, en dat zorgt bij wat simpel photoshop werk al voor een uitvaller. Met 3rd party software (speedfan, e.a.) lukt het me ook niet
Iemand??
Thx,
Gerben van Dijk
Verwijderd
Hoe bevalt hij tot nu toe? Ik heb hem nog niet binnen, zal nog wel een paar dagen duren denk ik.Verwijderd schreef op donderdag 02 augustus 2007 @ 14:45:
Ik heb er gisteren een ontvangen, aangeschaft via Zercom. Kreeg er inderdaad een Asus laptoptas en mini optical muis bij!
[...]
Check bij device manager onder Computer eens of er ACPI x86-based PC staat... Ik had bij de eerste keer dat ik Vista probeerde dat de fan af en toe niet aansloeg, en de temps enorm hoog opliepen. Na een reinstall nooit meer gehad...gerbenvandijk schreef op zondag 05 augustus 2007 @ 22:00:
Mensen, ik heb nu VIsta op mijn A8Jn, neem aan dat meer mensen het hebben. Nou gaat mijn ACPI fan (die ene aan de rechterkant) met geen mogelijkheid aan... ik weet bijna zeker dat ik de goede drivers heb geinstalleerd, (ATK0100) maar het werkt nog steeds niet![]()
Iemand??
Thx,
Gerben van Dijk
Overigens, kheb mijn A8Jn teruggestuurd naar (nouja, laten halen door) Asus vanwege een loszittend linkerscharnier... Is nu een weekje weg, hoop hem snel terug te krijgen!
[ Voor 9% gewijzigd door Loki op 08-08-2007 00:04 ]
Verwijderd
Ik heb mijn Asus A8SC vandaag binnen gekregen, erg mooi
.
Mooi formaat scherm (14") niet te klein niet te groot. Erg scherp beeld voor mijn doen, en alles werkt eigenlijk wel. Heb nog niet veel gedraaid op de computer, dus kan nog niet zoveel zeggen over prestaties.
Je kan iig wel het touchpad uitzetten als er een externe muis is aangesloten! Ik weet niet of dat bij andere laptops ook zo is, maar dat vind ik wel een goede eigenschap. De laptop is besteld bij Laptops4u.nl en daar heb ik niks op aan te merken, alles goed gegaan tot nu toe.
Mooi formaat scherm (14") niet te klein niet te groot. Erg scherp beeld voor mijn doen, en alles werkt eigenlijk wel. Heb nog niet veel gedraaid op de computer, dus kan nog niet zoveel zeggen over prestaties.
Je kan iig wel het touchpad uitzetten als er een externe muis is aangesloten! Ik weet niet of dat bij andere laptops ook zo is, maar dat vind ik wel een goede eigenschap. De laptop is besteld bij Laptops4u.nl en daar heb ik niks op aan te merken, alles goed gegaan tot nu toe.
@loki
heb jij je laptop al terug? en is deze gemaakt. de schanier van mijn laptop is ook niet meer wat het is geweest zit nogal los. heel verschil met de rechterscharnier.
Hoe lang heeft de reparatie geduurt van ophalen tot bezorgen?
heb jij je laptop al terug? en is deze gemaakt. de schanier van mijn laptop is ook niet meer wat het is geweest zit nogal los. heel verschil met de rechterscharnier.
Ja heb 'm alweer paar dagen terug. Best snel gegaan, niet eens twee weken bij elkaar. 26 juli gebeld, kreeg via mail wat formulieren, die ingevuld en terug gestuurd. Twee dagen erna werd ik gebeld door TNT om een afspraak te maken voor het ophalen. Afgelopen maandag weer teruggekregen.youssef18 schreef op woensdag 15 augustus 2007 @ 18:59:
@loki
Bij mij zat ook m'n linkerscharnier los (iig veel losser dan t rechterscharnier, die nog goed aanvoelde). Scherm zelf had naar mijn mening gewoon teveel speling, zat niet echt 'vast' meer. Scharnier is netjes vervangen, inclusief behuizing van het scherm en scherm-cover zelf (omdat ze 'scratched' waren).
Verwijderd
Heeft er iemand ervaring met de asus A8HE-4P087E ?
CD T2130, 1GB, 14", 160GB, Vista Business
Ik vraag me af hoe de T2130 presteert, want dit moet dan een eigen versie van asus zijn?
Ook zou ik graag weten hoe lang de batterij het uithoudt.
Ik vraag me af hoe de T2130 presteert, want dit moet dan een eigen versie van asus zijn?
http://www.intel.com/prod...art/pentium_dual-core.htmVerwijderd schreef op donderdag 23 augustus 2007 @ 19:25:
Heeft er iemand ervaring met de asus A8HE-4P087E ?
Waar Google al niet goed voor is
Zo te zien niet de 'Core' serie, maar nog de oudere Pentium-reeks;
http://www.intel.com/prod...ber/eng/chart/coreduo.htm
http://www.intel.com/prod...er/eng/chart/core2duo.htm
Voor iets meer dan €700 toch best een prima laptop lijkt me...
Ben de bezitter van a8jn, vroeg me ff af wat voor soort geheugen ik precies moet kopen wil ik hem zelf upgraden
(miss een tweakers linkje erbij
)
Groetjes gerben
Groetjes gerben
Verwijderd
http://www.azerty.nl/producten/product_detail/?ID=10012 werkt bij mijn a8jn primagerbenvandijk schreef op maandag 27 augustus 2007 @ 21:33:
Ben de bezitter van a8jn, vroeg me ff af wat voor soort geheugen ik precies moet kopen wil ik hem zelf upgraden(miss een tweakers linkje erbij
)
Groetjes gerben
merkte je het verschil dan nog?:)Verwijderd schreef op maandag 27 augustus 2007 @ 22:32:
[...]
http://www.azerty.nl/producten/product_detail/?ID=10012 werkt bij mijn a8jn prima
// edit:
heb het gehaald, werkt als een trein
[ Voor 10% gewijzigd door happyguppy op 29-08-2007 12:46 ]
Even tussendoor... Ik heb de A8Jn met Vista HP erop en WLAN_vista_070202 (driver ver. 10.6.0.46) geinstalleerd voor de Intel PRO/Wireless 3945ABG adapter.
Het vreemde was dat ik nooit meer dan een 'Good' reception (3/5 streepjes, 60%) had, ook al stond ik naast een AP. Dus een nieuwere versie van de Intel site geprobeerd (http://downloadcenter.int...ilter.aspx?ProductID=2259, voor HP 32-bit: http://downloadcenter.int...rOSs=153&submit=Go%21#DRI), versie 11.1.1.0 volgens de site maar 11.1.1.11 volgens Device Manager. Nu wel meer dan 60% reception waar ik voorheen niet meer dan dat haalde...
Het vreemde was dat ik nooit meer dan een 'Good' reception (3/5 streepjes, 60%) had, ook al stond ik naast een AP. Dus een nieuwere versie van de Intel site geprobeerd (http://downloadcenter.int...ilter.aspx?ProductID=2259, voor HP 32-bit: http://downloadcenter.int...rOSs=153&submit=Go%21#DRI), versie 11.1.1.0 volgens de site maar 11.1.1.11 volgens Device Manager. Nu wel meer dan 60% reception waar ik voorheen niet meer dan dat haalde...
Ik heb de a8sc nu een paar weken in bezit.
Op kieskeurig.nl heb ik de volgende review geplaatst:
De laptop heeft een goede behuizing wat mede te danken is door het fomaat.
Bij de eerste opstart wordt je netjes door de basis instellingen geleid, maar ik geloof dat dat standaard is bij vista.
de snelheid van vista is als hij eenmaal is opgestart uitstekend.
Omdat ik zelf XP er ook op wilde hebben heb ik eerst de bios moeten updaten.
Een beetje jammer dat er bij een nieuwe laptop niet de laatste versie gebruikt wordt.
Door deze update en installatie van XP hield vista er mee op.
Dit is een beend probleem van viste die het niet zo fijn vind als er in de MBR wordt gerommeld.
De recovery cd's zetten vista er daarna wel weer netjes op.
Op de site van asus zij overzichtelijk alle drivers van xp te downloaden.
Na installatie loopt xp als een zonnetje (echt snel).
Het scherm is een clare type wat wel inhoud dat elke vinger te zien is die er op staat.
Verder is het wel helder en geeft het een rustig beeld.
Met een resolutie van 1280 * 800 zeer scherp beeld.
Ook de sluiting voeld degelijk aan.
Het geluid vind ik persoonlijk wat minder, zeker als je weet wat er voor een geluid uit een telefoon kan komen vandaag de dag dan had het uit de laptop zeker wel wat beter mogen zijn.
De aansluiting van SPDIF-uit geeft je dan wel de mogenlijkheid om het via een apparte versterker goed weer te geven.
Grafisch krijg je van de geforce 8400mg een zeer goed beeld.
Ook de externe aansluitingen als DVI VGA en VIDEO geven je genoeg aansluit mogenlijkheden voor een thuis bioscoop.
Het touchpad vid ik wat minder omdat deze geen echte randen heeft.
hierdoor is de edge-motion wat minder makkelijk te bedienen.
Het toetsenbord standaard en voeld goed aan.
De netwerk verbinding is draadloos sterk genoeg en met een gigabit verbinding ruim voldoende.
Ook de infrarood werkt goed en zit aan de rechter zijkant wat het gebruik makkelijk maakt.
Jammer is wel dat de bleutooth er niet in zit maar er wel een knopje voor aanwezig is.
De camera geeft een uitstekend beeld.
De accu is snel opgeladen.
De werktijd es voldoende en sterk afhankelijk van het gebruik maar dat is normaal.
De voeding en mat name de stekker voor de laptop is uitstekend, deze voeld zeer degelijk aan.
USB aansluitingen heb je ruim voldoende (5) en er is zelfs een firewire aansluiting bij (handig voor digitate video).
De cardreader is alleen voor SD-formaat kaarten geschikt.
De brander voldoet en doet dat wat het moet doen.
Kortom een fijn laptopje dat makkalijk mee te nemen is en goed op schoot gebruikt kan worden. (een paar dagen in bezit)
Op kieskeurig.nl heb ik de volgende review geplaatst:
De laptop heeft een goede behuizing wat mede te danken is door het fomaat.
Bij de eerste opstart wordt je netjes door de basis instellingen geleid, maar ik geloof dat dat standaard is bij vista.
de snelheid van vista is als hij eenmaal is opgestart uitstekend.
Omdat ik zelf XP er ook op wilde hebben heb ik eerst de bios moeten updaten.
Een beetje jammer dat er bij een nieuwe laptop niet de laatste versie gebruikt wordt.
Door deze update en installatie van XP hield vista er mee op.
Dit is een beend probleem van viste die het niet zo fijn vind als er in de MBR wordt gerommeld.
De recovery cd's zetten vista er daarna wel weer netjes op.
Op de site van asus zij overzichtelijk alle drivers van xp te downloaden.
Na installatie loopt xp als een zonnetje (echt snel).
Het scherm is een clare type wat wel inhoud dat elke vinger te zien is die er op staat.
Verder is het wel helder en geeft het een rustig beeld.
Met een resolutie van 1280 * 800 zeer scherp beeld.
Ook de sluiting voeld degelijk aan.
Het geluid vind ik persoonlijk wat minder, zeker als je weet wat er voor een geluid uit een telefoon kan komen vandaag de dag dan had het uit de laptop zeker wel wat beter mogen zijn.
De aansluiting van SPDIF-uit geeft je dan wel de mogenlijkheid om het via een apparte versterker goed weer te geven.
Grafisch krijg je van de geforce 8400mg een zeer goed beeld.
Ook de externe aansluitingen als DVI VGA en VIDEO geven je genoeg aansluit mogenlijkheden voor een thuis bioscoop.
Het touchpad vid ik wat minder omdat deze geen echte randen heeft.
hierdoor is de edge-motion wat minder makkelijk te bedienen.
Het toetsenbord standaard en voeld goed aan.
De netwerk verbinding is draadloos sterk genoeg en met een gigabit verbinding ruim voldoende.
Ook de infrarood werkt goed en zit aan de rechter zijkant wat het gebruik makkelijk maakt.
Jammer is wel dat de bleutooth er niet in zit maar er wel een knopje voor aanwezig is.
De camera geeft een uitstekend beeld.
De accu is snel opgeladen.
De werktijd es voldoende en sterk afhankelijk van het gebruik maar dat is normaal.
De voeding en mat name de stekker voor de laptop is uitstekend, deze voeld zeer degelijk aan.
USB aansluitingen heb je ruim voldoende (5) en er is zelfs een firewire aansluiting bij (handig voor digitate video).
De cardreader is alleen voor SD-formaat kaarten geschikt.
De brander voldoet en doet dat wat het moet doen.
Kortom een fijn laptopje dat makkalijk mee te nemen is en goed op schoot gebruikt kan worden. (een paar dagen in bezit)
12 X 285W JA-solar op Solar-edge 3000HD ZW
Pff daar kom ik maar moeilijk doorheen
Maar het idee is duidelijk

[ Voor 26% gewijzigd door Loki op 13-09-2007 13:51 ]
Heb de A8M vandaag besteld. (610 incl. verzendkosten)
Was op zoek naar een laptop voor de studie en deze lijkt mij prima.
Portable (14''), 6 cell accu en genoeg power om mijn schoolwerk mee te doen.
Ik krijg 'm waarschijnlijk in de loopt van de week binnen, dan zal ik mijn bevindingen wel even posten aangezien er nog niks op internet over te vinden is.
Ik krijg 'm waarschijnlijk in de loopt van de week binnen, dan zal ik mijn bevindingen wel even posten aangezien er nog niks op internet over te vinden is.
Aha, ik ga hem binnekort ook bestellen voor school.. Ik had nog een vraag voor wanneer je deze hebt ontvangen; hoeveel DIMM's zitten erin? ivm met toekomstige upgradesTha-PC-Legend schreef op dinsdag 18 september 2007 @ 16:51:
Heb de A8M vandaag besteld. (610 incl. verzendkosten)
Zal 't checken voor je als ik 'm binnenhebBHStar schreef op dinsdag 18 september 2007 @ 18:55:
[...]
Aha, ik ga hem binnekort ook bestellen voor school.. Ik had nog een vraag voor wanneer je deze hebt ontvangen; hoeveel DIMM's zitten erin? ivm met toekomstige upgrades..
Echter is de levertijdindicatie vandaag op 10+ werkdagen versprongen.
Toen ik 'm bestelde was dat nog 1-5.
Ik heb geen zin om zo lang te wachten dus heb maar even gemaild hoe dit nu precies zit

Oh, dat is vreemd, mag ik vragen bij welke site je hem besteld hebt? Ik was zelf van plan bij iComputers te bestellen, echter vind ik 10+ werkdagen ook niet gek veel, tenzij het echt heel lang wordt..Tha-PC-Legend schreef op dinsdag 18 september 2007 @ 19:15:
[...]
Zal 't checken voor je als ik 'm binnenheb
Echter is de levertijdindicatie vandaag op 10+ werkdagen versprongen.
Toen ik 'm bestelde was dat nog 1-5.
Ik heb geen zin om zo lang te wachten dus heb maar even gemaild hoe dit nu precies zit
4Launch.BHStar schreef op dinsdag 18 september 2007 @ 22:02:
[...]
Oh, dat is vreemd, mag ik vragen bij welke site je hem besteld hebt? Ik was zelf van plan bij iComputers te bestellen, echter vind ik 10+ werkdagen ook niet gek veel, tenzij het echt heel lang wordt..
Heb net mail gekregen dat het product "End of Life" is en dus niet meer geleverd word... bummer
Balen.. Ik had al een vermoeden gezien ze de laptop ineens van de site hadden gehaald.. Ik neem aan dat je hem nu bij iComputers haalt? Daar is die ook niet op voorraad, maar hopelijk leveren ze hem nog wel.. Veel succes in ieder geval..Tha-PC-Legend schreef op woensdag 19 september 2007 @ 00:23:
[...]
4Launch.
Heb net mail gekregen dat het product "End of Life" is en dus niet meer geleverd word... bummer
Ja misschien wel, maar voordat ik bestel ga ik in ieder geval éérst contact opnemenBHStar schreef op woensdag 19 september 2007 @ 07:10:
[...]
Balen.. Ik had al een vermoeden gezien ze de laptop ineens van de site hadden gehaald.. Ik neem aan dat je hem nu bij iComputers haalt? Daar is die ook niet op voorraad, maar hopelijk leveren ze hem nog wel.. Veel succes in ieder geval..
De leverdatum is hier vandaag nog verandert naar '6 tot 10 werkdagen', maar dit zal wel kloppen gezien ze het vandaag ververst hebben, als het end of life was zouden ze hem weghalen neem ik aan..Tha-PC-Legend schreef op woensdag 19 september 2007 @ 09:52:
[...]
Ja misschien wel, maar voordat ik bestel ga ik in ieder geval éérst contact opnemen
Ik zie het ja.BHStar schreef op woensdag 19 september 2007 @ 17:26:
[...]
De leverdatum is hier vandaag nog verandert naar '6 tot 10 werkdagen', maar dit zal wel kloppen gezien ze het vandaag ververst hebben, als het end of life was zouden ze hem weghalen neem ik aan..
Zodra ik mijn geld terug heb van 4launch ga ik daar maar even informeren.
Maar laten we vooral geen slowchat van dit topic maken en pas weer posten zodra 1 van ons 2 'm heeft, incl. review en al
Er zit 1dimm in van 1GB 667Mhz
12 X 285W JA-solar op Solar-edge 3000HD ZW
Verwijderd
Even een vraagje: ik ben asus A8JC bezitter met veel plezier. Nou heb ik sinds kort een probleem als ik iets met mijn functietoetsen heb gedaan dat dan de melding linksboven in het scherm niet meer weggaat. Als ik bijvoorbeeld de brightness hebt aangepast blijft de melding met je huidige brightness in beeld, heel onhandig omdat het linksboven in beeld is. Weet iemand hoe ik dat weg krijg?
Heb je XP of Vista als OS?Verwijderd schreef op maandag 08 oktober 2007 @ 12:31:
Even een vraagje: ik ben asus A8JC bezitter met veel plezier. Nou heb ik sinds kort een probleem als ik iets met mijn functietoetsen heb gedaan dat dan de melding linksboven in het scherm niet meer weggaat. Als ik bijvoorbeeld de brightness hebt aangepast blijft de melding met je huidige brightness in beeld, heel onhandig omdat het linksboven in beeld is. Weet iemand hoe ik dat weg krijg?
Wellicht dat je ATK moet herinstalleren?
http://asustreiber.de/download.php?view.342
en
http://asustreiber.de/download.php?view.631
In deze volgorde installeren
en
http://asustreiber.de/download.php?view.631
In deze volgorde installeren
Mijn A8Jc heeft aan de buitenkant een barst naast het rechterschanier, klopt het dat dit onder garantie valt? Zo ja, dan ga ik binnenkort terug naar MyCom waar ik mij A8Jc net iets dan een jaar gekocht heb. Kunnen gelijk de speling in m'n scherm oplossen, ik kan hem zo een paar cm bewegen zonder dat ie dan blijft staan.Loki schreef op donderdag 16 augustus 2007 @ 17:06:
[...]
Ja heb 'm alweer paar dagen terug. Best snel gegaan, niet eens twee weken bij elkaar. 26 juli gebeld, kreeg via mail wat formulieren, die ingevuld en terug gestuurd. Twee dagen erna werd ik gebeld door TNT om een afspraak te maken voor het ophalen. Afgelopen maandag weer teruggekregen.
Bij mij zat ook m'n linkerscharnier los (iig veel losser dan t rechterscharnier, die nog goed aanvoelde). Scherm zelf had naar mijn mening gewoon teveel speling, zat niet echt 'vast' meer. Scharnier is netjes vervangen, inclusief behuizing van het scherm en scherm-cover zelf (omdat ze 'scratched' waren).