[Ervaringen] Asus A8 serie deel 1

Pagina: 1 ... 8 9 Laatste
Acties:
  • 26.566 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loki
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17-07 22:06

Loki

Jááátôch...

Haha :') Nou mooi dat het werkt B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste mensen,

ik heb misschien een dom vraagje, maar toch:

ik heb de asus a8jn, nu wilde ik 1GB geheugen bijkopen en heb de juiste gevonden, van Kingston..

Alleen zat ik nu te lezen en zoeken, waar ik dit moet plaatsen, en of mijn garantie dan nog geldig is? Moet het vak boven, naast, of rechtsboven de accu opengemaakt worden?

Ik kwam er niet uit, misschien kan een van jullie mij helpen..

bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Christiaan_
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12-09 22:04

_Christiaan_

Master of SOG

Bij de A8Fm is het de klep waaronder de CPU ook zit. Dus de grootste klep en er zitten ook luchtgaten in. 2 schroefjes eruit en je kan hem eruit klikken.

En de garantie verloopt niet. Asus kan namelijk niet zien of je die klep open hebt gemaakt (tenzij je de boel sloopt natuurlijk).

NOSIG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vraagje: Van de week mijn asus terug gekregen van de reparatie. Heb nieuwe behuzing en dat soort shit. Zelfs mijn originele stikkers pleite.... Maarruh probleem is dat mijn touchpad niet meer werkt. Iemand idee hoe dit op te lossen? Zag hem zo ook niet bij apparaatbeheer staan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loki

Loki

Jááátôch...

Misschien vergeten aan te sluiten? Geen id of je daar zelf bij kan... Behuizing is zo los iig :P ;) Foto's!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ze waren hem inderdaad vergeten aan te sluiten. De aansluiting zit onder het keyboard, die eenvoudig te verwijderen is. Beetje jammer dat ik daar pas achter kom wanneer ik al schroeven als los heb en de behuizing voorzichtig probeer te verwijderen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na 2 weken kreeg ik mijn laptop dan ook eindelijk terug. Hebben ze nog snel gedaan met de kerst en oud en nieuwe er tussen vind ik :).

Ook bij mij is de touch pad ook niet aangesloten. Gelukkig is dit makkelijk te verhelpen. Wel een beetje slordig..

Verders werkt alles perfect. Nogmaals bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxjuh
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 19-03 15:04
Ben opzich heel tevreden over mijn A8JC het jammere vind ik echter dat mijn scharnieren nu voor de 3e keer al behoorlijk los zijn gaan zitten. Net dus maar weer contact opgenomen met Asus en hopen dat ze het dit keer definitief echt goed kunnen oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Christiaan_

_Christiaan_

Master of SOG

OMG.

Ik lees net dit topic. Ik denk nog: hoe krijgen die mensen het toch voor elkaar elke keer die scharnieren te mollen. Vervolgens klap ik m'n A8Fm dicht. 5 minuten klap ik em weer open. *krak!*

Resultaat:
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/a.evertse5/IMG_2891_600.jpg

Is dit het begin van het einde van het scharnier? M.a.w. moet je hiermee naar de garantie? Want de laptop functioneert in principe nog wel.

Na de *krak* kwam ik erachter dat de 'n' op m'n toetsenbord opeens half klem zat. Die deed het dus ook niet meer goed, maar na enig gefriemel is hij weer wat losser komen te zitten en nu voelt hij weer bijna als alle andere toetsen. Als je blind typt voel je het niet meer, alleen als je met je wijsvinger kritisch aan de 'n' voelt dan is het nog merkbaar.

NOSIG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCMedic
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08-09 00:05
_Christiaan_ schreef op zaterdag 12 januari 2008 @ 16:10:
OMG.

Ik lees net dit topic. Ik denk nog: hoe krijgen die mensen het toch voor elkaar elke keer die scharnieren te mollen. Vervolgens klap ik m'n A8Fm dicht. 5 minuten klap ik em weer open. *krak!*

Resultaat:
[afbeelding]

Is dit het begin van het einde van het scharnier? M.a.w. moet je hiermee naar de garantie? Want de laptop functioneert in principe nog wel.

Na de *krak* kwam ik erachter dat de 'n' op m'n toetsenbord opeens half klem zat. Die deed het dus ook niet meer goed, maar na enig gefriemel is hij weer wat losser komen te zitten en nu voelt hij weer bijna als alle andere toetsen. Als je blind typt voel je het niet meer, alleen als je met je wijsvinger kritisch aan de 'n' voelt dan is het nog merkbaar.
Indien je nog garantie hebt, zal ik persoonlijk niet al te lang op wachten om een RMA aan te vragen.
Je weet nooit of het erger wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Christiaan_

_Christiaan_

Master of SOG

Ik heb maar een RMA aangevraagd, vanwege dat gat in de behuizing en vanwege de haperende 'n'. Ik zal deze post wel editen als er updates zijn.

maandag 14-01 RMA aangevraagd, meteen mailtje terug gehad. De laptop moet je zelf verpakken (had ik niet verwacht, bij Apple verzorgt UPS de verpakking). Morgen dus even shoppen voor een geschikte doos en wat opvulmateriaal (kranten?)

dinsdag 15-01 Contact gehad met TNT, ze komen het pakket morgen halen
woensdag 16-01 Laptop opgehaald door TNT
woensdag 23-01 Status inquiry staat eindelijk op "repairing" (Asus heeft een achterstandje door kerst)
dinsdag 29-01 Status veranderd in "packing" en "repair finished" (Track&trace nummer ontvangen)
woensdag 30-01 Notebook bezorgd. De beschadigde kappen zijn vervangen.

[ Voor 82% gewijzigd door _Christiaan_ op 30-01-2008 14:12 ]

NOSIG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loki

Loki

Jááátôch...

Zou niet teveel geld uitgeven aan zo'n doos, ik kreeg een ander terug (ipv de originele ASUS doos waarin ik hem had meegegeven)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Christiaan_

_Christiaan_

Master of SOG

Doos was €2 ofzo en de kranten waarmee ik hem heb gevuld waren gratis :P

NOSIG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxjuh
Inderdaad gewoon een goedkoop doosje pakken. Ik bewaar tegenwoordig de doos die ze gebruiken om je laptop in te verpakken als ze hem terug sturen, heel erg simpele doos.

Ik ben van plan om een wat steverige sleeve te kopen als ik mijn notebook weer terug heb. Iemand enig idee?
De keuze voor 14" notebooks is namelijk zo beperkt. Ik zag dan wel een mooie van crumpler met en hard cover maar is dan weer alleen beschikbaar voor 13" en 15". Heb zelfs naar aluminium gekeken maar dat is niet te betalen en ook niet makkelijk te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loki

Loki

Jááátôch...

Daar heb ik ook lang naar gezocht! Uiteindelijk maar voor €20 zo'n Targus 15,4" ding gekocht bij de Dynabyte. Het kan een beetje schuiven, maar het is beter dan niets :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxjuh
Ja die zelfde heb ik ook. Had ik nog van mijn 15,4" notebook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loki

Loki

Jááátôch...

Ben mn adapter kwijt :X Nu staat er onderop de A8Jn: 90 W, 19 V en 4,944.74 A. Op verschillende sites staat echter dat je 65 W, 3.42 A en 19 V nodig hebt... Kan iemand (het liefst met een A8Jn-4P006M, al lijkt het me sterk dat dit tussen verschillende uitvoeringen verschilt) kijken wat er op de adapter zelf staat? Alvast bedankt! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Loki schreef op vrijdag 25 januari 2008 @ 14:35:
Ben mn adapter kwijt :X Nu staat er onderop de A8Jn: 90 W, 19 V en 4,94 A. Op verschillende sites staat echter dat je 65 W, 3.42 A en 19 V nodig hebt... Kan iemand (het liefst met een A8Jn-4P006M, al lijkt het me sterk dat dit tussen verschillende uitvoeringen verschilt) kijken wat er op de adapter zelf staat? Alvast bedankt! :)
De adapter van mijn A8Jn AP010M-A:
Model ADP90SB
Input 100-240V ~1.5A
Output 19V 4.74A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loki

Loki

Jááátôch...

Hey bedankt! Dus toch die 4,7 A... Balen, die is veel moeilijker te krijgen volgens mij :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coenen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11-09 20:01

Coenen

=LoT= IJsbier @ ET

_Christiaan_ schreef op maandag 14 januari 2008 @ 15:47:
Ik heb maar een RMA aangevraagd, vanwege dat gat in de behuizing en vanwege de haperende 'n'. Ik zal deze post wel editen als er updates zijn.

woensdag 23-01 Status inquiry staat eindelijk op "repairing" (Asus heeft een achterstandje door kerst)
Waar kan je een status inquiry doen?
Mijn Aj8C is nu een anderhalve week bij Asus, vanwege een kapot rechterscharnier
Normaal duurt het toch 1 tot 2 weken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxjuh
Coenen schreef op zaterdag 26 januari 2008 @ 09:42:
[...]

Waar kan je een status inquiry doen?
Mijn Aj8C is nu een anderhalve week bij Asus, vanwege een kapot rechterscharnier
Normaal duurt het toch 1 tot 2 weken?
Dat kan hier: http://support.asus.com/s...px?no=446&SLanguage=en-us

Het klopt inderdaad dat het 1 tot 2 weken duurt. Die van mij is nu ook een anderhalve week weg maar gister zag ik dat ze klaar waren. Inmiddels dus ook al een track and trace voor TNT express ontvangen, nu onderweg :*).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coenen

Coenen

=LoT= IJsbier @ ET

Dank, gevonden, helaas staat ie nog op repairing.
Ik weet nu dat ie iniedergeval bij Asus is aangekomen.

Whoei, de status is nu packing Repair Finished() .

Ik heb hem weer terug, precies twee weken.

Een wedstrijdje is altijd leuk. :)
_Christiaan_ schreef op dinsdag 29 januari 2008 @ 13:09:
[...]
En vandaag de notebook ontvangen met nieuwe kappen :) De "LCD conver assy", "LCD bezel assy" en "top case assy" zijn vervangen. Die laatste is denk ik de kap rond de tochpad, want deze is ook weer als nieuw.

De kap lijkt een andere finish te hebben, maar hier ben ik niet zeker van. Afijn, ik ben weer blij :)
Bij mij precies hetzelfde, de kap rond m'n touchpad heeft een iets andere finish.
Verder ben ik blij dat m'n touchpad is aangesloten, er zijn volgens mij laptop teruggestuurd waar de touchpad niet was aangesloten. M'n touchpad klikt ook meer dan ie deed, er staat verder niks van op de bon. Ik zag volgens mij ook wat "vet" op m'n touchpad.

Helaas hebben ze geen nieuw scherm erin gezet, daar had ik stiekem een beetje opgehoopt.

[ Voor 129% gewijzigd door Coenen op 30-01-2008 19:10 . Reden: status veranderd. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Christiaan_

_Christiaan_

Master of SOG

Coenen schreef op zondag 27 januari 2008 @ 12:46:
Dank, gevonden, helaas staat ie nog op repairing.
Ik weet nu dat ie iniedergeval bij Asus is aangekomen.

Whoei, de status is nu packing. :)
Zullen we een wedstrijdje doen wie z'n notebook het eerste arriveert :P Mijn status is nu ook veranderd in packing repair finished :)

En vandaag de notebook ontvangen met nieuwe kappen :) De "LCD conver assy", "LCD bezel assy" en "top case assy" zijn vervangen. Die laatste is denk ik de kap rond de tochpad, want deze is ook weer als nieuw.

De kap lijkt een andere finish te hebben, maar hier ben ik niet zeker van. Afijn, ik ben weer blij :)

[ Voor 34% gewijzigd door _Christiaan_ op 30-01-2008 14:14 ]

NOSIG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rveenman
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 08-05-2024
Hoi,

ik heb mijn laptop ook op laten halen door TNT, afgelopen dinsdag was dat. Ik had namelijk ook het grote scharnieren probleem. Is voor mij overigens de tweede keer, in Mei ook al gehad, en ik moet zeggen dat ik er behoorlijk moe van begin te worden.

Maar ik kan dus bij de Repair Status Inquiry, mijn laptopje helemaal niet vinden. Hij heeft geen overeenkomsen gevonden met het ingevulde RMA nummer.

Duurt dit altijd zo lang, of is er iets anders aan de hand? Misschien hebben anderen hier ook ervaring mee!

edit:
ben er nu achter gekomen dat TNT hem eergisteren bij asus in emmen heeft afgeleverd. Dan is het dus nog even afwachten...

[ Voor 11% gewijzigd door rveenman op 08-02-2008 12:38 ]

ID

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Christiaan_

_Christiaan_

Master of SOG

Het kan idd een tijd duren. Bij mij duurde het een week ofzo. Volgens de Asus-man aan de telefoon hadden ze een uitpak-achterstand door kerst.

NOSIG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rveenman
_Christiaan_ schreef op vrijdag 08 februari 2008 @ 22:10:
Het kan idd een tijd duren. Bij mij duurde het een week ofzo. Volgens de Asus-man aan de telefoon hadden ze een uitpak-achterstand door kerst.
Ik had gehoopt dat hij in een week wel weer terug zou zijn eigenlijk.... Maar als ze NU nog een achterstand van kerst zouden hebben, dan beloofd dat niet veel goeds. Vorige keer dat hij gerepareerd was duurde het een paar weken, maar toen was ie ook helemaal naar een of ander Chinees (whatever) land gestuurd om gerepareerd te worden. Dat zou nu wat sneller moeten kunnen, zó ver is Emmen nou ook weer niet. Maar we wachten met smart.

ID

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coenen

Coenen

=LoT= IJsbier @ ET

Mijn A8Jc was in precies twee weken gerepareerd, zie iets terug in dit topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loki

Loki

Jááátôch...

Die scharnieren, echt een domper... Had ik maar de scharnieren van mn broertje's A6, die zijn knetterstrak :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben het persoonlijk zat mbt me scharnieren, zijn nu voor de 2e keer stuk gegaan. Ik heb er geen vertrouwen in dat ze dit normaal kunnen repareren..het is in het design gewoon fout gegaan..en elke keer dat ze het maken is het na een maand of 6 weer gebeurd...het spijt me wel, maar dit had ik a) niet verwacht van ASUS en b) het mag gewoon niet gebeuren bij normaal gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rveenman
@ iMaarteno

Ben het echt helemaal met je eens. Bij mij was het dus ook al de tweede keer dat het scharnier kapot ging. De eerste keer was in Mei. Toen was eigenlijk "alleen" de behuizing gesprongen. (Overigens hebben ze toen wel ongevraagd het moederbord en de videokaart vervangen...) Maar nu was hij dus alweer naar z´n grootje. Dit keer was het hele scharnier geknapt. Ik weer bellen, en maar meteen gevraagd wat ze eraan dachten te doen om te voorkomen dat dit niet nog een derde maal zou gebeuren. Maar de medewerkers van de helpdesk wisten mij te vertellen dat ze inmiddels andere scharnieren in de laptop zetten. Nu moet je dat ook maar gewoon geloven. Maar goed, al het nog een derde keer zou gebeuren dan ga ik er werk van maken.

Dan kun je eraan denken om bijvoorbeeld de winkel waar je de laptop hebt verkocht verantwoordelijk te stellen (die dat immers ook zijn, je hebt het product bij hén gekocht, en niet bij asus) en samen met hen een oplossing te zoeken. Je kunt bijvoorbeeld vragen of zij aan ASUS willen verzoeken een NIEUWE laptop te verschaffen. Als ze niet willen meewerken, dan kun je ze verantwoordelijk stellen voor het verkopen van een niet deugdelijk product. Je kunt dan ook weigeren om de laptop te laten repareren en ervoor kiezen je geld terug te krijgen. Natuurlijk wordt dan de tijd dat je van de laptop gebruik hebt kunnen maken afgetrokken van de vergoeding. Een laptop heeft een economische levensduur van 3 jaar. Als je de laptop al 1,5 jaar gebruikt, dan krijg je dus nog de helft terug. Wat een winkel, ongeacht hun algemene voorwaarden (zoals bij mij op Computerpirates.com), NIET kan doen is je zonder meer doorsturen naar de fabrikant...

Alles bij elkaar is het dus lekker k"#$t gesteld met die scharnieren. Hopelijk heeft ASUS nu zijn zaakjes op orde, anders kunnen er nog een hoop problemen in het verschiet liggen...

ID

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lucas81
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 15-08-2024
Nou, ik vraag me af of ze nieuwe schanieren gebruiken. Ik heb mn laptop dus ook terug gestuurd, ik had zo'n 4cm heen-en-weer speling, en mn scherm begon te splijten. Nu heb ik de laptop precies 1 week terug, and guess what..mn rechter schanier begint alweer los te raken.. :(
Natuurlijk ben ik afgelopen week ontzettend voorzichtig omgesprongen met mn laptop, ik wil hem niet nog een keer terug sturen (was al de tweede keer, eerste keer HDD kaput gegaan). Extra aandacht dat ik de schanieren niet zou belasten, nu alweer!

ik word er nu wel erg moe van. Hoe krijg ik trouwens mn toetsenbord los? De linkerkant van mn toetsenbord zit niet goed vast, ik heb een dubbele klik zegmaar. Hij zweeft een beetje, dus eerste klik is dat ik de toets aansla, de tweede klik dat de toetsenbord tegen de behuizing aan komt.

Erg vervelend allemaal. Mn zusje heeft ook een laptop nodig nu, maar ik twijfel of ik haar een asus ga aanraden..

[edit]

nou asus toch maar even gebeld, en mag hem weer terug sturen. rma-niet goed uitgevoerd... :S:S

[ Voor 5% gewijzigd door lucas81 op 19-02-2008 12:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCMedic
  • Laatst online: 08-09 00:05
Het kan zijn dat de toetsenbord niet helemaal goed vast zit, probeer eens een kleine schroeverdraaier te pakken. (met platte kop) Vervolgens aan de linkerkant onder de toetsen aan te drukken. Er hoord namelijk een klipje boven je toetsenbord vast te zitten. Als het toestenbord op zijn plaats valt, hoor je een klik te horen.

Ik had mijn Asus F3 ook met een losse toetsenbord terugekregen en op deze manier weer vast gezet.

• rveenman
Nou, op het risico af een ongelofelijke zeikerd te worden genoemd, the soap continues.

Na twee weken mijn laptop terug. Ik helemaal blij want de scharnieren voelden nu best lekker aan. Alle zilveren onderdelen vervangen en de scharnieren ook dus. Geen krasje meer te zien!

Maar: te vroeg gejuicht. Deed mijn bluetooth het dus niet meer. Alles geprobeerd, maar ze hebben hem gewoon losgetrokken of iets dergelijks. Lekker dan. Probleem 2: De speakers kraakten, lijkt wel of ze die beschadigd hebben met het vervangen van de kap oid. En als klap op de vuurpijl, toen ik de computer aan een grondige inspectie onderwierp bleken op diverse plekken scheurtjes te zijn ontstaan in het zwarte deel van de behuizing...

Ik heb geen idee wat er gebeurt is tijdens die reparatie (of hoe je het ook wilt noemen), maar zorgvuldig is het niet gegaan. Dus hij mag nu weer! terug. Ik begin er nu wel erg moe van te worden moet ik zeggen.

Zo ik ben mijn ei weer kwijt, terug naar de orde van de dag.

ID

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• happyguppy
  • Laatst online: 29-08 15:56
Beste mensen, even een vraagje.

Hoe hebben jullie de line in van je A8Jn aan de praat gekregen in Vista?

bij mij doet alleen de mic het, de line in geeft nergens respons op. Line out werkt prima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• happyguppy
Goed het is weer flink raar vandaag :(

ik haal mn laptop uit mn tas, zet hem aan en POEF het hele beeld groen.

direct een RMA aangevraagd, en erbij gezet dat ik de fouten die er bij de vorige RMA zijn gemaakt ook hersteld wil (sindsdien doet mijn mousepad het niet meer, mijn rechter usb poorten doen het niet meer, en ik heb gigantische hitte problemen (uitval).

Ik kon met die dingen nog wel leven, aangezien ik softwarematig mn fan op zn hoogst heb gezet, en een coolpad voor mn laptop eronder heb gezet, er een muis in prikte en de usb poorten wel kon missen.. Maar nu het scherm groen is is het over voor mij, ik kan nu niets meer..

Hoop dat het snel opgelost is. |:(

Kan ik trouwens gewoon mijn harde schijf eruit halen zodat ik nog bij mn bestanden kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paragon
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 01:18
Mijn a8 moet ook terug. Heb meerdere problemen nl. scharnieren, mousepad die linksvoor omhoog komt en ik kan de mic niet gebruiken want dan flippen de speakers.

Nu las ik op de asus website dat je moet betalen voor het verzenden?

Step 5

Finally, you can choose between deliver the notebook to site by yourself or pay for a postage delivery.

Moet ik ergens anders zijn voor de rma of is dat betalen gewoon standaard?

Edit:
Moest dus ergens anders zijn. Zat bij de global service te kijken. Heb inmiddels m'n rma nummer dus nu wachten op een belletje.

[ Voor 13% gewijzigd door paragon op 26-03-2008 14:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loki

Loki

Jááátôch...

We zouden Asus collectief moeten aanklagen oid. Inmiddels toch statistisch voldoende bewezen dat het product A8 niet deugt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Loki schreef op dinsdag 01 april 2008 @ 22:46:
We zouden Asus collectief moeten aanklagen oid. Inmiddels toch statistisch voldoende bewezen dat het product A8 niet deugt...
Niet zo generaliseren :P Ik heb mijn A8Jn anderhalf jaar en ben volledig tevreden. Ja ik ben hem een weekje kwijt geweest waarin de scharnieren vervangen zijn, maar daarvoor had ik ook een volledig nieuwe krasvrije behuizing teruggekregen. Mij hoor je niet klagen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• happyguppy
Verwijderd schreef op woensdag 02 april 2008 @ 01:32:
[...]

Niet zo generaliseren :P Ik heb mijn A8Jn anderhalf jaar en ben volledig tevreden. Ja ik ben hem een weekje kwijt geweest waarin de scharnieren vervangen zijn, maar daarvoor had ik ook een volledig nieuwe krasvrije behuizing teruggekregen. Mij hoor je niet klagen :)
haha inderdaad. ik heb hem ook al een tijd nu, de laptop zelf zaten bij mij wat gebreken aan, maar de heeft de gouden service van asus meer dan voldoende opgelost!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Christiaan_

_Christiaan_

Master of SOG

Loki schreef op dinsdag 01 april 2008 @ 22:46:
Ik ben tot nu toe wel tevreden eigenlijk, maar in het begin niet. in de handleiding stond: Leg de notebook ondersteboven en doe de batterij erin. Goed. Ik leg die laptop ondersteboven op een (schone) tafel, batterij erin, laptop weer omdraaien en voila: de eerste kras. Vervolgens de laptop in zijn eigen tas vervoerd, met een paar tijdschriften erop. Ik haal de laptop eruit en guess what: volledig onder de krassen! Dat was wel een domper.

Toen las ik over de scharnierproblemen, en ik zag dat mijn scharnier ook heel lichtjes een spleetje begon te krijgen. Een tijdje later deed ik mijn laptop dicht en *krak* een klein gaatje bij het scharnier in de behuizing. Laptop teruggestuurd en weer teruggekregen met een hele nieuwe behuizing en gefixte scharnieren. De laptop heeft nu ook echt een hardere coating. Geen één krasje tot nu toe.

Dus het is niet één en al drama.

NOSIG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loki

Loki

Jááátôch...

True :P Mijn nieuwe scharnieren doen het tot nu toe ook wel prima :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lucas81
Mijn laptop (A8jr) gaat waarschijnlijk voor de vierde keer RMA. Ik begin er nu onderhand wel moe van te worden en ben eerlijk gezegd het vertrouwen in Asus compleet kwijt.
1e keer RMA was omdat HDD kaput was gegaan (konden ze opzich niets aan doen)
2e keer was schanieren,
3e keer (binnen een week na ik hem terug had van RMA#2) was wederom schanieren omdat ze de 2e keer "verkeerde" schroeven hadden gebruikt.

Afgelopen week wilde ik een extra geheugen module erbij prikken, maar die geheugenslot werkt niet. Ik heb alle combinaties geprobeerd, nieuwe en huidige ram module, slot 1 en 2. Maar het kwam er op neer dat slot2 het niet doet....sigh..WEER RMA dus....

al met al ben ik de laptop 2 maanden kwijt geweest aan RMA......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxjuh
Ik ben eigenlijk wel heel erg verbaasd na alle problemen die ik met mijn scharnieren had ze het nu nog steets prima doen, nu maar hopen dat dat zo blijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coenen

Coenen

=LoT= IJsbier @ ET

Sinds de reparatie van mijn scharnier(en) ben ik maar extra voorzichtig.
Binnnenkort is m´n garantie afgelopen.....dus ik hoop dat ze nu goed blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvWijk
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12-09 16:50
Ok, vorige week woensdag mijn A8Jc RMA laten ophalen door TNT.. Nu, een week later krijg ik een 'Advanced Shipping Notification', en 'Repair Finished()' op de statussite.

Dat is wel heel erg snel :9

Symptonen waar ik last van had:

1) Scharnieren (en velen met mij)
2) Speakertjes soms wat krakerig, behuizing trilt dan voelbaar mee
3) Touchpad was rechts stroever dan links.

Nu zijn #2 en #3 niet heel grote issues, maar hopelijk heeft men wél wat aan die scharnieren kunnen doen. De laptop was op de scharnieren en wat krasjes op de cover na redelijk spic 'n span.

Pics:

Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/antalvwijk/stuff/laptop-FAIL.jpg

Edit: Reparatie is super gelukt, scharnieren weer strak en alle(!) kappen zijn vervangen. Cosmetisch een nieuwe laptop dus 8)

[ Voor 29% gewijzigd door AvWijk op 25-04-2008 17:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flowermissie987
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 12-02 07:09
de site http://nhc.justred.info/ is niet meer bereikbaar, is er een alternatief om de profielen te downloaden???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvWijk
Ik heb dat profiel nog wel als je die wilt hebben, ik gebruik NHC zelf niet meer maar gewoon PowerForGear.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drogo
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 12-09 16:11
Kan een Asus bezitter mij vertellen of het mogelijk is de garantie uit te breiden via de Asus website? Laten we zeggen 3 jaar in plaats van 2?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Christiaan_

_Christiaan_

Master of SOG

AvWijk schreef op vrijdag 25 april 2008 @ 16:59:
Ik heb dat profiel nog wel als je die wilt hebben, ik gebruik NHC zelf niet meer maar gewoon PowerForGear.
Hebben ze het grote fan-probleem al gefixt? Dus dat de fan blijft draaien terwijl het eigenlijk niet meer nodig is?

NOSIG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxjuh
Cochrane schreef op vrijdag 25 april 2008 @ 20:58:
Kan een Asus bezitter mij vertellen of het mogelijk is de garantie uit te breiden via de Asus website? Laten we zeggen 3 jaar in plaats van 2?
Naar mijn weten is dat alleen mogelijk als je dat binnen 1 jaar na de aanschaf doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvWijk
_Christiaan_ schreef op vrijdag 25 april 2008 @ 22:21:
[...]

Hebben ze het grote fan-probleem al gefixt? Dus dat de fan blijft draaien terwijl het eigenlijk niet meer nodig is?
Bij mij is-ie gewoon stil als ik wat licht werk doe op de batterij. ('Quiet Office' profiel aan). Ga ik photoshoppen, heb ik wat meer programma's open etc. dan springt vanzelf de fan zachtjes aan, maar totaal niet storend. Ja, het zou wel beter kunnen (frappant, rebooten en in de BIOS is-ie altijd stil).

Met NHC had ik wat meer probleempjes. Ik heb op mijn A8Jc een vrij recente BIOS, min of meer direct geupdate toen ik hem gekocht had.

Misschien is jouw probleem een geval RMA?
Cochrane schreef op vrijdag 25 april 2008 @ 20:58:
Ik heb 3 jaar garantie via MyCom icm. een soort verzekering, maar dat ligt natuurlijk ook wel een beetje aan je verkooppunt in dit geval.

[ Voor 16% gewijzigd door AvWijk op 26-04-2008 14:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Christiaan_

_Christiaan_

Master of SOG

AvWijk schreef op zaterdag 26 april 2008 @ 14:14:
[...]

Bij mij is-ie gewoon stil als ik wat licht werk doe op de batterij. ('Quiet Office' profiel aan). Ga ik photoshoppen, heb ik wat meer programma's open etc. dan springt vanzelf de fan zachtjes aan, maar totaal niet storend. Ja, het zou wel beter kunnen (frappant, rebooten en in de BIOS is-ie altijd stil).

Met NHC had ik wat meer probleempjes. Ik heb op mijn A8Jc een vrij recente BIOS, min of meer direct geupdate toen ik hem gekocht had.

Misschien is jouw probleem een geval RMA?

(...)
Ik denk het niet, want er waren erg veel mensen met dat probleem. Tussen haakjes, ik heb een A8Fm dus geen A8Jx.

Ik durf niet Power4Gear te installeren, want NHC werkt prima bij mij. En je kan de fan er heel gedetailleerd mee instellen.

NOSIG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loki

Loki

Jááátôch...

Daar gaan we weer 8)7 Schermbehuizing boven bij het rechterscharnier begint te scheuren |:(

Hoe zou ik het zo kunnen verwoorden dat ze gelijk het scherm vervangen voor een 1440 exemplaar? :P

edit: bewijs
Afbeeldingslocatie: http://img234.imageshack.us/img234/9002/img0032rq5.jpg

[ Voor 17% gewijzigd door Loki op 01-05-2008 14:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• happyguppy
Misschien is een update van de startpost handig, er zijn ondertussen wat nieuwe modellen in de A8 serie.

Hierbij wat specs van de A8LE:
  1. Merk ASUS
  2. Type A8LE-4P045P
  3. Processor Intel Pentium Dual Core T2370
  4. Besturingssysteem Microsoft Windows XP Professional
  5. Service Pack Microsoft Windows XP Service Pack 2
  6. Processorsnelheid 1,73 GHz
  7. Cache (L2) 2 MB
  8. Front Side Bus 667 MHz
  9. Geheugen 2 GB
  10. Geheugentype DDR2 667 MHz (PC-5300)
  11. Schermgrootte 14.1 inch
  12. Schermtype WXGA, Glare Type
  13. Schermresolutie 1280x800
  14. Harde schijf 160 GB
  15. Rotatiesnelheid 5400 rpm
  16. Interface (harde schijf) SATA
  17. Geheugenkaartlezer 8-in-1 Card Reader (MMC ○ SD ○
  18. Mini-SD ○ XD ○ Memory Stick ○ MS Pro ○ MS-Duo ○
  19. MS-Pro-Duo)
  20. Optische drive 8x DVD Super Multi Double Layer
  21. Grafische kaart Intel 960GL
  22. Fabrikant Intel
  23. Shared memory Ja
  24. Geluidsweergave 2-kanaals
  25. TV-tuner Nee
  26. Radio-tuner Nee
  27. Ingebouwde webcam Ja
  28. Megapixel 0,3 Megapixel
  29. LAN 1000 Mbps
  30. Type draadloos netwerk 802.11 B/G
  31. Modem 56 Kbps
  32. USB 2.0 5x
  33. Firewire (1394a) 1x
  34. Serieel 1x
  35. Parallel 1x
  36. SP/DIF Ja
  37. ExpressCard/54 1x
  38. Toetsenbord-layout QWERTY
  39. Muis Ja
  40. Afstandbediening Nee
  41. DVD-software Ahead Nero Showtime
  42. Brand-software Ahead Nero 6
  43. Anti-virussoftware Norton Internet Security 2006
  44. Diepte 245 mm
  45. Breedte 335 mm
  46. Hoogte 35 mm
  47. Gewicht 2,4 kg
  48. Type accu 6 cell Li-Ion
  49. AC adapter input 100~240 V ○ 50/60 Hz
  50. AC adapter output 19 V DC ○ 3.42 A ○ 65 W
  51. Extra Carrying bag
  52. Garantie 2 jaar
  53. Type garantie Standard Warranty
  54. Product code 90NEHA12114122BC20H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lucas81
blaat

[edit]

heeft er iemand trouwens ervaring met 4gb in een A8 serie? Op de site van asus wordt het mij niet echt duidelijk of het wel of niet wordt ondersteund..

[ Voor 78% gewijzigd door lucas81 op 09-05-2008 23:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand ervaringen met deze Asus A8LE 4P045P?
Hij heeft alle benodigde features, maar ik vind geen enkele review.

Mijn andere keus zou een (duurdere) Toshiba u300 zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loki

Loki

Jááátôch...

Toevallig heeft mijn vriendin een U300 (Sat Pro). Bouwkwaliteit is super, mooi scherm (13,3"), alleen vind ik het toetsenbord vreselijk ivm die van de A8 (ook al went alles).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op dit moment zou ik voor de Asus F8P gaan, wat eigenlijk de opvolger van de A8 is. Alle 'imperfecties' van de A8 lijken verholpen te zijn. Andere scharnieren en betere touchpad (waar ik me zelf aan irriteer bij mijn A8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ginz
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 04-09 12:30

Ginz

Trek Superfly 5 powered

Voor mensen die graag een nieuwe LCD in hun ASUS willen hebben:

Ebay

Het is de 1440x900 variant. En omgerekend in euro's, inclusief verzenden, slechts 125 euro

"It's nice to be important, but it's more important to be nice"
-
"You like it now, but you'll learn to love it later"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ginz schreef op zondag 18 mei 2008 @ 20:16:
Voor mensen die graag een nieuwe LCD in hun ASUS willen hebben:

Ebay

Het is de 1440x900 variant. En omgerekend in euro's, inclusief verzenden, slechts 125 euro
Uitzoeken of het mogelijk is om van het oude 1280x800 scherm een DIY beamer te maken! :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• happyguppy
Iemand ervaring met een kapotte harde schijf (bad sectors) in de A8 serie? Kan je de harde schijf dan los opsturen en de laptop thuis laten? Ik heb wel een vervanger liggen namelijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marco
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 11-09 18:58
Kan iemand mij toevallig vertellen wat voor soort harddisk in de A8JC (H033H) zit?
Ik weet alleen dat er momenteel een 80GB in zit, maar dus niet of het IDE of S-ATA is.
Via Google krijg ik alleen maar tegenstrijdige resultaten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loki

Loki

Jááátôch...

Marco schreef op dinsdag 20 mei 2008 @ 15:54:
Kan iemand mij toevallig vertellen wat voor soort harddisk in de A8JC (H033H) zit?
Ik weet alleen dat er momenteel een 80GB in zit, maar dus niet of het IDE of S-ATA is.
Zoek in Device Manager onder Disk drives (Apparaatbeheer>Vaste schijven?) het type op, en google dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxjuh
Marco schreef op dinsdag 20 mei 2008 @ 15:54:
Heb precies de zelfe laptop en bij mij zit er een 100GB IDE (ATA) hardeschijf in. De Seagate ST9100824A om precies te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marco
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 11-09 18:58
Loki schreef op dinsdag 20 mei 2008 @ 17:15:
[...]

Zoek in Device Manager onder Disk drives (Apparaatbeheer>Vaste schijven?) het type op, en google dat.
maxjuh schreef op dinsdag 20 mei 2008 @ 21:35:
[...]

Heb precies de zelfe laptop en bij mij zit er een 100GB IDE (ATA) hardeschijf in. De Seagate ST9100824A om precies te zijn.
Thanks allebei. :)
Het blijkt een 100GB Hitachi ATA-schijf te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• happyguppy
Is er ook een regeling ofzo dat je als je na 3 RMA's er zat van bent een nieuwer model kan krijgen of cashback/ :P Mijn huisgenoot heeft een andere Asus en die is wel goed.. ander model ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• happyguppy
Ik ben het vertrouwen in Asus nu ook behoorlijk kwijt. Ik heb de laptop nu 2 keer voor een RMA gehad, 1 nog geen maand geleden. Ondertussen is de laptop alweer naar de schijt. Harde schijf bad sectors (kunne hun niet zoveel aan doen) en de CPU word ondertussen alweer 80 graden bij het minste of geringste. Ik speel WarRock nogal eens, die kon ik eerder alles op high draaien en hij bleef als een zonnetje lopen. Nu heb ik alles op low, lage resolutie etc, maar hij word daar zelfs al 80 graden van.

Net gebeld met Asus, dat ik er wel behoorlijk van baalde, dat een apparaat van 1300 euro (destijds) zulke grove mankementen heeft, meerdere malen. Het enige wat ze konden doen was de laptop nog eens ophalen, en deze keer er voor te zorgen dat alles weer goed zou lopen... Deze keer :X

Goed, ik moet weer een vervanger regelen in de tussentijd, zit er toch snel zon 8u per dag achter, en ik ben hem dus weer een tijdje kwijt. Als het daarna nog niet is opgelost dan wil ik toch echt wel een ander bakkie :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Christiaan_

_Christiaan_

Master of SOG

Dat is klote idd. Extra irritant is dat de laptop altijd zo lang weg is, en de hassle die het met zich meebrengt (je moet thuis zijn, de laptop inpakken etc.)

Toch lijkt het erop dat er een bepaalde batch of serie is waar veel problemen mee zijn. Ik heb ook een A8, maar niet de A8J zoals de meeste mensen, maar een A8Fm. Ik heb 1 keer de laptop op gestuurd omdat hij zo gekrast was (Ik heb een minimaal kiertje bij het scharnier aangegrepen als reden om hem voor de garantie te sturen).

NOSIG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkipZ
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 03-09 19:58
Helaas valt ook mijn laptop onder het scharnier-probleem. Tweede RMA voor deze laptop nu :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loki

Loki

Jááátôch...

Zo, vandaag of morgen krijg ik m'n A8 ook weer terug. Vorige week woensdag opgehaald, dus best snel gegaan. d:)b Zou het ontwerp van de scharnieren verbeterd zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeoMe
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 25-02-2023

NeoMe

#Addict

Misschien niet geheel oninterressant is dit Topic omdat ik hier lees over het aantal RMA's.
Het Zwarte Scherm Probleem - Asus A6T/A7T of xxT topic

Ikzelf had een A6T, deze ging na 1,5 jaar kapot. RMA na maand kreeg ik een belletje of ik langer wou wachten of een nieuwe F3-ka. Heb voor de F3-ka gekozen, kreeg een F3-sv opgestuurt, deze weer terug en nu na totaal van twee maanden een F3-ka in huis.

Normaal gesproken bieden ze na één maand een nieuwe laptop of cashback ( minder waard dan nieuwe laptop ) aan. Zoniet, gewoon zelf vaak mailen/bellen.

Regel een RMA altijd via asus zelf, scheelt weer een tussenschakel.

[ Voor 5% gewijzigd door NeoMe op 12-06-2008 16:59 ]

* Acer Aspire V15 Nitro - Intel Core i5-5200U 2,7Ghz - 8GB - GTX 850M 4GB- 500GB 5400RPM - 128GB SSD * MX518 * Xbox 360 + XBOX One * Philips LED 55" * Samsung Galaxy S9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkipZ
Ik hoop het in ieder geval wel Loki :P

Mijn eerste RMA was mijn eigen schuld, geen drinken over laptop heen gooien meer... Maar had destijds geen last van scherm / scharnieren, dat kwam pas toen ik hem (na 50+ dagen) had terug gekregen. Vanwege de angst dat ik mijn laptop weer zo lang kwijt zou zijn, heb ik redelijk lang gewacht met het terugsturen.
Gisteren opgehaald, hopen dat ik hem ook redelijk snel weer terug krijg nu :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loki

Loki

Jááátôch...

Hoop 't ook voor je. Mijne werd vanochtend bezorgd, met the usual: wat nieuwe kappen en verse scharnieren, en vieze reparateur-vingerafdrukken op 't scherm :'). Nu maar afwachten of de boel heel blijft :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn A8 is uiteindelijk 5x RMA gegaan, iedere keer vrij vlotjes terug gekregen.

De RMA procedure bij Asus is wel goed, majah men heeft dan ook genoeg oefening.

Echt te bagger die A8 serie, die schanieren zijn gewoon een enorme ontwerpfout, het kan op die manier gewoon niet werken, het materiaal is te zwak voor de toepassing.

Gelukkig geen Asus meer voor mij, ik heb inmiddels een Toshiba die wel fatsoenlijke schanieren heeft ;) (Al zijn de nieuwere Asus notebooks ook wel wat beter voor zo ver ik heb gehoord).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loki

Loki

Jááátôch...

5x! 8)7 Holy****. Voor mij hierna ook geen Asus meer, helaas, was toch fan van 't merk. Ook de kleinere missers zoals BT dat altijd weer aanstaat na een boot irriteren me nog steeds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkipZ
Zojuist mijn laptop weer in ontvangst kunnen nemen, en ik moet zeggen dat alles er weer als nieuw uit ziet. Hopen inderdaad dat de boel nu wel gewoon in orde blijft, maar vooralsnog ben ik in ieder geval positief :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Calvin&Hobbes
  • Laatst online: 11-01-2024
Vandaag die van mij ontvangen, lekker snel (vorige week donderdag opgestuurd), service van Asus werkt heel netjes, omhulsel is allemaal vervangen en scharniert nu weer lekker.

Wel grappig dat Asus mij werd aangeraden vanwege de goede garantie en service, nou dat klopt dus, alleen koop ik geen laptop om daarvan gebruik te maken. Neig nu toch wel naar Lenovo.

[ Voor 34% gewijzigd door Calvin&Hobbes op 21-06-2008 00:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Calvin&Hobbes
  • Laatst online: 11-01-2024
Omdat ik de luidruchtige fan zat was en tijdens office werk de CPU constant 70 graden was, toch maar eens even onder de kap gekeken. Zit er toch een overdosis aan koelpasta op de CPU, unbelievable :/ , 1 grote isolerende laag ! Netjes alles verwijderd en een klein beetje Arctic Silver 5 gebruikt, nu draait de fan lekker stil en is de CPU temperatuur rond de 40 graden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeoMe
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 25-02-2023

NeoMe

#Addict

Mijn F3-Ka is eindelijk terug na een maand in de zon te hebben gelegen in een of ander repaircentrum in Portugal. Nu heb ik hem eindelijk terug, zit er ten eerste een kleine kras op de deksel...arghhhh. Ten tweede kan ik niet sneller internetten dan 100kb per sec, normaal altijd 2100 kb per sec ! Erg vreemd, zit de wifi module normaal op het moederbord, want die is vervangen ? Heb ook ineens stuk minder bereik...

* Acer Aspire V15 Nitro - Intel Core i5-5200U 2,7Ghz - 8GB - GTX 850M 4GB- 500GB 5400RPM - 128GB SSD * MX518 * Xbox 360 + XBOX One * Philips LED 55" * Samsung Galaxy S9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://i42.tinypic.com/332xuvl.jpg
De A8Jr van mijn zus...
Mijn eigen A8Jn die al een keer ter reparatie weg is geweest (en waarvan de garantie ook al verstreken is) begint ook al weer aardig los te zitten :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coenen

Coenen

=LoT= IJsbier @ ET

Mijn A8Jc is 1 keer weggeweest voor reparatie, tot nu toe blijft het heel. gelukkig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi

Mijn laptop (A8sc) word echt heeel erg heet, speedfan (waar ik niet bekend mee ben) geeft na een tijd temperaturen aan als:

GPU: 108
Core1: 101
Core2:100

enzoverder...

Heel erg heet dus, ik zou er wel een ei op kunnen bakken. De laptop maakt een berg lawaai, maar hij blaast er vrijwel geen lucht uit aan de zijkant. Hoe kan dit? Verstopte lucht afvoer? Is dit te repareren? Valt zoiets onder de garantie? Ik heb hem inmiddels bijna 2 jaar. Dus de garantie is ook nog eens bijna verlopen.

Speedfan ziet de fan van mijn laptop ook niet, dus die kan ik ook niet harder laten werken. ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 10:31
Maak hem enes open en kijk of er stof in zit. Als je hem nooit hebt schoongemaakt is dat goed mogelijk namelijk.

Ik heb zijn iets grotere broertje, de F3Sc en mijn temps zijn doorgaans niet hoger als 50 graden, dus dat verschil nogal.

[ Voor 35% gewijzigd door GENETX op 22-05-2009 13:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb hem daar aan de achterkant waar de meeste hitte vandaan komt (bij de fan) het plaatje eraf gehaalt, ik zag wel wat stof op de fan. Maar niet echt super veel ofso, ik had zo een busje "dust off" gekocht. Maar dit haalde niet echt wat uit, aangezien ik niet binnen in kon komen. (en ik durf de laptop niet helemaal uitelkaar te halen, want dan weet ik zeker dat die er mee ophoudt ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Ik zou dan gewoon gebruik maken van je garantie. Heeft je notebook ook direct een "APK" keuring voor hij buiten de garantie is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

oke thnx voor de reply, dan ga ik nu maar even contact op nemen met digitique

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Verwijderd schreef op vrijdag 22 mei 2009 @ 14:00:
oke thnx voor de reply, dan ga ik nu maar even contact op nemen met digitique
Kan ook gelijk naar Asus hoor, dat gaat ook nog sneller.
http://www.asus.nl/310/banner/170x60/2007813102228256.gif

[ Voor 10% gewijzigd door GENETX op 22-05-2009 14:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

thnx

[ Voor 92% gewijzigd door Verwijderd op 22-05-2009 16:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had wel verwacht dat een laptop van 1100 euro iets langer mee zou gaan dan 2,5 jaar, maar hij begint nu echt helemaal uit elkaar te vallen. De scharnieren zijn voor de 2e keer compleet kapot (dit keer buiten de garantie), de accu houdt het niet eens 3 minuten vol, de DVD drive wordt niet meer herkend (niet eens in de bios), en de voedingsadapter had het ook al begeven... Voor mij nooit weer Asus :(

Ik ben een beetje aan het twijfelen om te proberen om de laptop op te knappen zodat hij nog wat langer mee gaat of te sparen voor een nieuwe...
Heeft iemand ervaring met het zelf vervangen van de scharnieren? Ik zit er dus aan te denken om gewoon via Ebay nieuwe scharnieren te kopen (en eventueel nieuwe kappen). Zou het makkelijk zijn om zelf te vervangen?
De DVD hoop ik dat het gewoon de kabel is die los zit ofzo.
Pagina: 1 ... 8 9 Laatste