[Ervaringen] Asus A8 serie deel 1

Pagina: 1 2 ... 9 Laatste
Acties:
  • 26.481 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FongWan
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 28-05 22:37

FongWan

The Stormrider ...

Topicstarter
  • [b][me]Het Asus A8 ervaringen topic - Deel 1 *[/me][/b]

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/limietz/GoT/Centrino/Centrino.jpgAfbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/limietz/GoT/Centrino/Logo-Pentium-M.gif

Introductie ...

Welkom bij het 1e deel van het Asus A8 ervaringen topic, dit topic is gemaakt naar aanleiding van [rml][ervaringen] ASUS A8F - H036H[/rml]. Net zoals meeste Asus Notebook series is ook de A8 in verschillende smaken te verkrijgen. In totaal zijn er dus 5 smaken, om te zien wat de grootste verschillen zijn heb ik deze in een tabel verwerkt. Zie hieronder:

Doel van dit topic

Lekker ervaringen uitwisselen over deze mooie laptop, aangeven dat er nieuwe drivers uit zijn en troubleshooting. Ik zal proberen de grote & lastige problemen op mijn forum te verwerken, of anders kunnen jullie die zelf neerzetten. Dan kunnen andere A8 gebruikers makkelijker kijken of hun probleem al besproken is en wat de oplossing kan zijn. Als het daar niet te vinden is dan is het aan te raden om je probleem hier duidelijk te omschrijven zodat dit later verwerkt kan worden.

Makkelijk zoeken in dit topic

Om iets makkelijk op te zoeken in dit topic en niet alle tig pagina's te hoeven doorzoeken doe het volgende, als je
/?limit=999

achter de thread-url zet krijg je alle posts te zien in dit huidige deel. Vervolgens met Ctrl-F zoeken of scrollen.

Vorige delen ...

[rml][ ervaringen] ASUS A8F - H036H[/rml]

De verschillende modellen in de A8 serie

Model:A8FA8JaA8JcA8JmA8H
CPU: Core Duo T2300-T2600: 1.60GHz-2.16GHz, 2MB On-Die L2 Cache, 667 MHz Core Duo T2300-T2600 Core Duo T2300-T2600 Core Duo T2300-T2600 Celeron M 410/420: 1.70-1.73GHz, 1MB On-Die L2 Cache,400 MHz
Chipset: Mobile Intel 945 GM Express Chipset Mobile Intel 945 PM Express Chipset Mobile Intel 945 PM Express Chipset Mobile Intel 945 PM Express Chipset Mobile Intel 940GML Express Chipset
Graphics: Embedded Intel 945GM ATI Mobility X1600, 512MB with HyperMemory NVidia GeForce Go7300 128MB with TurboCache NVidia GeForce Go7600 512MB Embedded Intel 940GML

De overige specs

Display
14" WXGA(1280x800) LCD
Color Shine(glare-type) LCD Crystal Shine(high brightness) LCD

Main Memory
DDR2 533/667 MHz DRAM, 2x SO-DIMM socket expandable to 2GB

Optical Drive
COMBO,
DVD Super Multi

Video Camera
0.35 / 1.3 Mega-Pixel web-cam

Card Reader
Build-in card reader support (SD/MMC/MS/MS PRO)

Fax/Modem/ LAN/ WLAN
Intel® High Definition Audio MDC Fax/Modem.
10/100 Base T
Pass and support worldwide regulation
Integrated 802.11a/b/g
Built-in Bluetooth™V2.0+EDR (optional)

Interface
1 x VGA port/Mini D-sub 15-pin for external monitor
1 x Headphone-out jack (SPDIF)
1 x Microphone-in jack
1 x RJ11 Modem jack for phone line
1 x RJ45 LAN Jack for LAN insert
5 x USB 2.0 ports
1 x IEEE 1394 port
1 x TV Out (S-Video composite)
1 x Express Card
1 x SIR-115.2Kbps supported
1 x Infrared Port

Audio
Built-in Intel® High Definition Audio compliant audio chip,
Built-in speaker and microphone

Battery Pack & Life
6 cell, 3200mAh/4800mAh, 35/53Whrs

AC Adapter
Output: 19 V DC, 3.42 A, 65W
Input: 100— 240V AC, 50/60Hz universal

Dimension & Weight
335 x 245 x 34.8~37.3 mm
2.39 kg

Supplied Accessories
Wireless Mouse,
Carrying bag

ASUS Utility
ASUS Live Update
ASUS ChkMail
ASUS Hotkey
ASUS Power4 Gear+

Warranty & e-support
2-year limited global hardware warranty
1-year battery pack warranty
On-line problem resolution through web interface (BIOS, Driver update)
OS (Microsoft Windows XP) install/uninstall consultation
Bundled software install/uninstall consultation
ASUS software supporting (Liveupdate,Power4 Gear+, ASUS Probe)

Nuttige links

Pricewatch Tweakers.net
Pricewatch voor Asus notebooks in heel de Benelux
Er zijn verschillende versies van de ASUS A8 in de pricewatch. Dus neem zelf maar een kijkje.

Asus Global site:
A8 Series
A8F Series
A8Ja Series
A8Jc Series
A8Jm Series
A8H Series

Overige links:
[rml][ Vista] Asus notebooks: spontane reboots door Bitlocker*[/rml]

Review notebookreview A8Jm

Plaatjes (clickable)

Komen nog

Disclaimer & Updates

Alle info die ik hier heb gebruikt is afkomstig van de sites die hierboven vermeld staan en info die ik van jullie mede-tweakers heb. Alle plaatjes worden zelf gehost dus als je ze wilt gebruiken vraag het even in verband met traffic. Tevens ben ik niet verantwoordelijk voor de info die hier verwerkt staat, mocht er iets niet kloppen ben ik bereikbaar via het e-mail adres in mijn profile.

Bij deze wil ik iedereen bedanken die bijgedragen heeft aan de info in deze topic.
Veel plezier in dit topic. Enjoy. :*).

• 21-07-2006 Aanpassing startpost.
  • 04-06-2006 Opening topic.
Topic opgesteld door FongWan

[ Voor 45% gewijzigd door Turkish op 23-07-2006 13:52 ]

| Fuji X-T1, 10-24, 18-55, 35 f2, 56 f1.2 | Surface Pro 2017 | Nintendo Switch | Apple iPad 2021 | Samsung Watch 6 Classic 47mm | Google Pixel 7 Pro |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FongWan

FongWan

The Stormrider ...

Topicstarter
Graag doorgaan in dit topic, oude topic zal een slotje krijgen.

Oude topic:
[rml][ ervaringen] ASUS A8F - H036H[/rml]

[ Voor 85% gewijzigd door FongWan op 05-06-2006 00:18 ]

| Fuji X-T1, 10-24, 18-55, 35 f2, 56 f1.2 | Surface Pro 2017 | Nintendo Switch | Apple iPad 2021 | Samsung Watch 6 Classic 47mm | Google Pixel 7 Pro |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 175550

FongWan,

ziet er super uit!!

Duidelijke tabel, het is voornamelijk de videokaart die de types onderscheid van elkaar.
Hoe weet je alleen welke type videokaart voor jou geschikt is?

De A8JC is er in 2 types allebei 1130 euro ongeveer, er zit wel verschil in hd en interngeheugen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 112815

Anoniem: 175550 schreef op maandag 05 juni 2006 @ 12:59:

De A8JC is er in 2 types allebei 1130 euro ongeveer, er zit wel verschil in hd en interngeheugen.
Volgens mij zat er ook nog verschil in de capaciteit van de accu, ik zie namelijk op site van laptops4U namelijk eentje staan met een 8 cell accu. en de andere heeft volgens mij gewoon een 6 cell accu en dat voor dezelfde prijs.

Binnenkort maar eens een order plaatsen, heb namelijk dringend een laptop nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 148268

Ik heb net een Asus A8Jc besteld bij pcmegastore. Ik zal mijn bevindingen delen als ik hem binnen heb.

Twijfelde eerst tussen een Acer travelmate 3010 (rond de 1650 euro) vanwege z'n mobiliteit of een Asus A6Ja (rond de 1370 euro) vanwege z'n functies en goede verhalen. En toen vond ik deze, hij zit qua formaat, gewicht en prestaties tussen de twee bovengenoemde laptops in maar de prijs was de doorslaggevende factor om deze A8Jc te bestellen.

Het nieuwe H007H model weegt echter 2.39 kg en geen 1.9 kg zoals hierboven vermeld. En alle nieuwe A8J modellen worden standaard met een 6 cell accu geleverd.

[ Voor 19% gewijzigd door Anoniem: 148268 op 05-06-2006 14:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FongWan

FongWan

The Stormrider ...

Topicstarter
Anoniem: 175550 schreef op maandag 05 juni 2006 @ 12:59:
FongWan,

ziet er super uit!!

Duidelijke tabel, het is voornamelijk de videokaart die de types onderscheid van elkaar.
Hoe weet je alleen welke type videokaart voor jou geschikt is?

Als je gaat kijken naar echt gamen (lees settings: high) dan zal je voor de Geforce Go7600 of Mobility X1600 moeten gaan. Voor de wat mindere gamer (dus alles op medium) is de Geforce Go7300 voldoende en de intel graphics is meer voor office en low end (lees oudere games) gaming geschikt.

Hoop dat dit voldoende inzicht geeft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FongWan

FongWan

The Stormrider ...

Topicstarter
Anoniem: 148268 schreef op maandag 05 juni 2006 @ 14:18:
Het nieuwe H007H model weegt echter 2.39 kg en geen 1.9 kg zoals hierboven vermeld. En alle nieuwe A8J modellen worden standaard met een 6 cell accu geleverd.
Zal het aanpassen, tnx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 122770

Tweakers.net pricewatch A8Jm / A8Ja:
"Tot mijn grote spijt moet ik van de database-server mededelen dat er geen resultaten werden gevonden :'(."

Zijn deze nog niet te koop ofzo? Namelijk net wat ik ongeveer in gedachten had om binnenkort aan te schaffen, maar vrees dat de prijs niet echt mals zal zijn.

Iemand enig idee over prijs en verkooppunten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FongWan

FongWan

The Stormrider ...

Topicstarter
Alleen de A8Jc en A8F zie ik helaas in de pricewatch ... misschien mailen naar Asus of een leverancier die je op het oog hebt?

Denk dat zij je meer kunnen vertellen over beschikbaarheid van deze modellen. Succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 148268 schreef op maandag 05 juni 2006 @ 14:18:

Hoe kom jij eigenlijk erbij dat de H007H een nieuwere versie is? Verder is het zo dat de A8Jc-H015P met 8 cell accu wordt geleverd.

Dus dan zou de A8Jc-H015P 2.39 kg moeten wegen en dus nieuwer moeten zijn. Of wordt de H007H ook met een 8 cell accu geleverd? Zoja, dan ga ik die bestellen namelijk, want die wordt met 1024 MB intern geheugen geleverd.

Bron> deze is met 8 cell: http://www.laptops4u.nl/info/a8jc-h015p-924.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nog even vergeten.

Aan FongWan

Misschien is het nog wel interresant om bij te vermelden dat alle A8F series, de geheugen tot max 1 Gb kunnen upgraden. De andere met een Geforce kaart of Ati Kaart kunnen tot en met 2 Gb.

Verder ben ik na een lange zoektocht naar informatie, een Asus disassembly PDF tegen gekomen. Daar staat in hoe je de HD, geheugen, videokaart, CPU, bleutooth, LCD etc kunt vervangen.

Als je interresse heb, kun mij mailen en deze in de topic zetten. Bestand is 2 MB groot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ederooij
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-05 22:30

ederooij

MOOOOOOOOOOOH

Ik heb hem, de a8f-h036h, sinds eind vorige week.Bevalt zeer goed en ben er dan ook erg blij mee. Standaard heeft hij in tegenstelling tot wat er op elke website staat geen Bluetooth. Ik heb dan ook helaas geen bluetooth op dit moment. Wel zou ik het graag willen toevoegen eventueel, intern dan wel. Dus @ clicker als je zou willen zorgen dat die Asus disassembly PDF via de startpost te downloaden is zal ik dat zeer waarderen.

Bennie gek, ben een koe!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FongWan

FongWan

The Stormrider ...

Topicstarter
Anoniem: 112815 schreef op maandag 05 juni 2006 @ 20:47:
Nog even vergeten.

Aan FongWan

Misschien is het nog wel interresant om bij te vermelden dat alle A8F series, de geheugen tot max 1 Gb kunnen upgraden. De andere met een Geforce kaart of Ati Kaart kunnen tot en met 2 Gb.

Verder ben ik na een lange zoektocht naar informatie, een Asus disassembly PDF tegen gekomen. Daar staat in hoe je de HD, geheugen, videokaart, CPU, bleutooth, LCD etc kunt vervangen.

Als je interresse heb, kun mij mailen en deze in de topic zetten. Bestand is 2 MB groot.
Mail me maar op het adres in mijn profile, dan kan ik hem in de SP plaatsen voor iedereen. Waar heb je het vandaan dat de A8F maar max 1GB aan kan? Lijkt mij namelijk heel erg apart ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

eigenlijk best raar dat je nergens aan enn echt 100% zekere producteigenschappenlijst van de a8 serie kunt komen. er is ook geen verkoopnummer wat je kunt bellen voor navraag..

ik ben erg benieuwd of er idd gewicht verschil zit tussen de a8f en de a8jc modellen, neem je een a8jc inplaats van een a8f ben je 140 euro duurder uit ongeveer, daar krijg je nog steeds geen bluetooth voor, wel een andere videokaart en misschien dus ook andere accu. steekt die 8 cellls accu uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 176061

Vandaag de shops die volgens de pricewatch de A8Jc verkopen allemaal een email gestuurd. Blijkt dat nog geen enkele shop enig idee heeft wanneer de A8Ja en A8Jm leverbaar zijn. Ook geen laptops4u aan niet te weten wanneer deze modellen door hen verkocht gaan worden, in tegenstelling tot een eerder bericht in het A8F topic. Helaas...

Ik zou het erg op prijs stellen ervaringen te lezen over degenen die a A8Jc hebben aangeschaft en dan vooral over de 7300. Ik heb nu een 4200ti op mijn desktop, dus dat zal hoogstwaarschijnlijk vele stappen vooruit zijn, een 7300...!?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

FongWan schreef op dinsdag 06 juni 2006 @ 15:49:
[...]

Mail me maar op het adres in mijn profile, dan kan ik hem in de SP plaatsen voor iedereen. Waar heb je het vandaan dat de A8F maar max 1GB aan kan? Lijkt mij namelijk heel erg apart ...
Sorry verkeerd gelezen, was 1 GB per slot, dus max 2 GB in een laptop. Maar goed!
wou even bij vermelden dat je een mailtje van mij hebt met het bestandje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FongWan

FongWan

The Stormrider ...

Topicstarter
heb je mail gezien, ik zal hem vanavond in de startpost zetten aangezien ik nu op de EUR bezig ben met mijn scriptieproposal ... de laatste ZWARE loodjes ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

FongWan schreef op woensdag 07 juni 2006 @ 14:45:
heb je mail gezien, ik zal hem vanavond in de startpost zetten aangezien ik nu op de EUR bezig ben met mijn scriptieproposal ... de laatste ZWARE loodjes ....
Succes met je scriptie, gelukkig heb ik nog 1jr de tijd om voor te breiden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

LET OP! prijzen zijn gunstig aangepast, zie pricewatch

h036h is nu 957,- en de h007h-a kost 1111,-

Ik ben van plan de h036h te gaan kopen bij 4launch, ook nog eens een printer voor 1 euro.

zal ik nu een harddisk aanpassing laten doen op later een mobiele la-cie schijf kopen mocht ik het nodig hebben... 4200 RPM is niet snel maar natuurlijk wel energiezuinig en wordt niet heet

hoe denken jullie over pixelgarantie? bij 4launch kost dat 49 euro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThatsHollywood
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Anoniem: 175550 schreef op woensdag 07 juni 2006 @ 19:31:
4launch, ook nog eens een printer voor 1 euro.

zal ik nu een harddisk aanpassing laten doen op later een mobiele la-cie schijf kopen mocht ik het nodig hebben... 4200 RPM is niet snel maar natuurlijk wel energiezuinig en wordt niet heet

hoe denken jullie over pixelgarantie? bij 4launch kost dat 49 euro
Pixel garnatie zou ik als je bij een webshop besteld ALTIJD doen, maar goed dat ligt aan jezelf of je het risico wil nemen.

Wat betreft de harde schijf: in mijn laptop was een 4200 echt een dikke bottleneck:( heb een WD schorpio gehad (5400rpm) en heb nu een hitachi travelstar 7200 rpm. mijn ervaringen ( en vele andere) deze is stukken minder warm als mijn standaard HD (seagate momentus) de prestatie winst is geweldig en aanzienelijk te noemen. Qua engerie verbruiken de Hitachi en wd scorpio NAUWELIJKS meer als je 4200 schijffie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ik ga van de week of volgende week deze laptop bestellen bij laptops4U:

A8Jc-H007H-A

- Intel Duo Core T2300 (1.66GHz; 2MB L2 Cache; 667Mhz FSB)
- 80GB harddisk 5400RPM (Hitachi hardeschijf)
- 1024MB DDR2 533Mhz (2x 512)
- 8* DVD+/-RW Dual Layer / 4-in-1 cardreader
- GeForce Go 7300 256MB TurboCache (128MB Vast/ 128MB gedeeld)
- 5 x USB 2.0/ Firewire/ S-Video TV Out/ 1 x DVI
- 0.35 Megapixel Webcam
- 14.1" WXGA ColorShine & CrystalShine TFT (1280 x 768)
- Windows XP Home NL/UK/FR
- Internal W-LAN 54Mbps (Intel PRO/Wireless 3945ABG)
- 2 jaar pick-up & return garantie
- Gratis Draagtas, Optische Muis

pixelgarantie van 8 dagen!! voor 49 euro

Totale bedrag incl verzenden ongeveer: 1283

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 154936

Ik heb twee weekjes geleden een A8Jc gekocht bij 4launch.nl (niets dan lof over deze winkel trouwens).

Hij bevalt goed en niet goed: qua hardware is er niets mis mee, maar de software is erg brak. Ik heb vaak vastlopers (een paar keer per dag) en ik heb nog niet de tijd gehad om alles opnieuw te installeren.

Maar goed, de laptop weegt iets zwaarder dan 2 kilo en ik vind hem er best mooi uitzien (veel metallic zilver en wat zwart). In ieder geval niet 'standaard', maar wel gewoon van plastic. Helaas al een paar krasjes aan de buitenkant maar ja daar was niets aan te doen. Ik heb hem met een T2300, standaard harde schijf en 1024 mb ram. Hiermee werkt ie lekker snel. Snel genoeg voor mij in ieder geval. Ik ben nog niet merkbaar tegen de beperkingen van de 4200 rpm harde schijf aangelopen. Benchmarks komen eraan...
En er zit dus inderdaad geen bluetooth op, wat ik toch wel jammer vindt. Verder is mijn draadloze verbinding er na anderhalve dag mee opgehouden zonder aanwijsbare reden. Aan de kaart zelf ligt het volgens mij niet want ik heb een netwerk opgepikt op 300 meter afstand en ook vanuit een rijdende trein vindt ie netwerken. Maar het probleem is dat de verbinding er na anderhalve minuut telkens weer uitvliegt :( Als iemand een oplossing hiervoor weet: zeg het me alsjeblieft!

De mousepad is van een mooi formaat met fijne knoppen, maar hij is niet verzonken in de behuizing. Dit ziet er best mooi uit, maar mijn (vrij brede) handen zetten de muis nog wel eens ergens anders neer tijdens het typen. Bij mijn vaders laptop (HP) had ik hier geen last van. Het toetsenbord typt fijn maar is voor mijn gevoel iets smaller dan mijn oude standaard toetsenbord, maar dit went wel. De microfoon is behoorlijk gevoelig, maar als je muziek aan hebt staan over de laptopboxen terwijl je via msn aan het praten bent hoort je chatpartner de muziek niet. De camera is een leuke extra, niet de beste resolutie e.d. (tja, 0,35 megapixel...) maar toereikend en je kan er fotos mee maken.
Het beeldscherm is even wennen door het spiegelen maar wel fijn. De boxen zijn voor een laptop niet slecht. De cardreader werkt ook goed en er zit standaard een nepkaartje in waardoor de reader schoner blijft, wel een goed extraatje. De IR-poort heb ik nog niet uitgeprobeerd. De SPDIF geeft een goed geluid over mijn gewone boxen. De gewone LAN-kaart werkt vlekkeloos en ook bestanden overzetten ging probleemloos. De TV-out geeft mooi beeld, maar de VGA en DVI poorten heb ik nog niet uitgeprobeerd. Hij wordt niet storend warm op je schoot of onder je handen tijdens office-werk. De fan is normaal gesproken niet hoorbaar, maar gaat af en toe even aan en dan hoor je m wel, maar dit is niet storend.

Maar zoals ik al zei is de software vrij brak (XP home). Ik heb vaak en hardnekkige vastlopers: op de 1 of andere manier is winamp erg moeilijk voor de laptop; als explorer.exe vastgelopen is kan ik alleen maar afsluiten door de uit-knop vier seconden ingedrukt te houden; zoals gezegd een software-probleem met de wireless verbinding; hcontrol.exe loopt standaard vast (wat is dat eigenlijk?). Deze problemen liggen niet aan de laptop zelf en ik ga ervan uit dat schone installatie deze problemen oplost. Ik heb daar nu jammer genoeg nog geen tijd voor.

Verder wordt de A8Jc niet met draadloze muis geleverd, maar met een gewone optische muis (wel een fijne muis overigens). De tas is van goede kwaliteit en biedt voldoende bescherming.

Al met al ben ik over de laptop zelf best tevreden. Alleen jammer van de software... Maar als ik dat van tevoren had geweten had ik m nog steeds gekocht.

Iemand nog vragen?

PS: voor de TS, heeft de A8F geen core solo in plaats van duo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

het type a8f h008h is idd core solo, de a8f h036h is core duo T2300 zover ik weet.

goed je ervaringen te horen! vervelend dat je die problemen hebt, dat werkt natuurlijk niet fijn.. wel raar dat de laptop sofware problemen geeft terwijl het zo nieuw is... vooral het wireless gedeelte verontrust mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FongWan

FongWan

The Stormrider ...

Topicstarter
Anoniem: 112815 schreef op woensdag 07 juni 2006 @ 17:32:
Succes met je scriptie, gelukkig heb ik nog 1jr de tijd om voor te breiden..
Manual is toegevoegd. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baquelappe
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17-05 17:05
Notebookreview.com heeft een leuke review staan van de A8Jm.

Wat me opvalt is dat de nVidia Go 7600 512MB een stuk sneller is dan de ATi X1600 512MB. Had ik niet verwacht. Dit doet me eigenlijk een A8Jm kopen inplaatsvan de W3J die ik eigenlijk wilde bestellen. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Het is stil in dit topic ineens, toch niet door 1 slechte software ervaring?

what`s new?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 178962

[rml][ Vista] Installeren op Asus A8 notebook lukt niet?[/rml]

Is er misschien iemand met een Asus A8 die voor mij even de Vista Beta 2 DVD in z'n laptop wil stoppen en erop wil booten.

Er hoeft dus verder niets geinstalleerd te worden, maar als je al verder komt als direct een reboot zou mij dat al een eindje verder helpen.

Thanks ;)

(Jammer dat dit topic niet populairder is, de A8F is een erg goede notebook)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 110299

Anoniem: 112815 schreef op woensdag 07 juni 2006 @ 20:52:
ik ga van de week of volgende week deze laptop bestellen bij laptops4U:

A8Jc-H007H-A

- Intel Duo Core T2300 (1.66GHz; 2MB L2 Cache; 667Mhz FSB)
- 80GB harddisk 5400RPM (Hitachi hardeschijf)
- 1024MB DDR2 533Mhz (2x 512)
- 8* DVD+/-RW Dual Layer / 4-in-1 cardreader
- GeForce Go 7300 256MB TurboCache (128MB Vast/ 128MB gedeeld)
- 5 x USB 2.0/ Firewire/ S-Video TV Out/ 1 x DVI
- 0.35 Megapixel Webcam
- 14.1" WXGA ColorShine & CrystalShine TFT (1280 x 768)
- Windows XP Home NL/UK/FR
- Internal W-LAN 54Mbps (Intel PRO/Wireless 3945ABG)
- 2 jaar pick-up & return garantie
- Gratis Draagtas, Optische Muis

pixelgarantie van 8 dagen!! voor 49 euro

Totale bedrag incl verzenden ongeveer: 1283
Gast, géén pixelgarantie bestellen. Asus heeft zelf een regeling, bij ook maar 1(!) dode sub-pixels geven ze je binnen 30 dagen een nieuw paneel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 110299 schreef op zondag 11 juni 2006 @ 15:04:
[...]

Gast, géén pixelgarantie bestellen. Asus heeft zelf een regeling, bij ook maar 1(!) dode sub-pixels geven ze je binnen 30 dagen een nieuw paneel.
Volgens mij bedoel je de Zero doth garantie van Asus, echter zit deze garantie niet op deze laptop. Dus daarom wil ik deze garantie nemen..

Zijn er trouwens nog meer mensen, die ooit zonder een pixelgarantie een beeldscherm gewoon bij asus hebben kunnen omruilen? zo ja bij welke webshop hebben jullie deze laptop gekocht?

Off topic: jammer dat de disassembly guide er nog niet op staat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FongWan

FongWan

The Stormrider ...

Topicstarter
Anoniem: 112815 schreef op zondag 11 juni 2006 @ 20:34:

Off topic: jammer dat de disassembly guide er nog niet op staat
Die stond er wel maar de link is voorlopig verwijderd (zie ook startpost bij links), ik krijg deze waarschuwing als ik post in dit topic:
Waarschuwing:
i.v.m mogelijke schending van het auteursrecht is de link naar de disassembly guide voorlopig verwijderd. Graag deze ook niet meer plaatsen totdat dit uitgezocht is :)
Ik heb deze waarschuwing gekregen dus ik wacht het resultaat af. Wil natuurlijk geen problemen hebben en ook geen problemen zorgen voor GoT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Euc-
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 05-03-2013
Iemand de a8Ja/a8Jm al ergens gespot in een (internet) winkel?

Heuj!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 101642

een beetje zoeken,kan geen kwaad hoor :)

http://sallandautomatisering.nl/

deze heeft ze in ieder geval

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Euc-
Anoniem: 101642 schreef op maandag 12 juni 2006 @ 01:22:
een beetje zoeken,kan geen kwaad hoor :)

http://sallandautomatisering.nl/

deze heeft ze in ieder geval
Juist ja, mag jij me ff gaan uitleggen waar de a8ja of a8jm staan.

Heuj!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ga naar Digitaal onderweg----->laptops & accesiores------>laptops------->Asus en zoek in het rijtje naar de 2 laptops

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 101642 op 12-06-2006 01:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Euc-
Anoniem: 101642 schreef op maandag 12 juni 2006 @ 01:38:
ga naar Digitaal onderweg----->laptops & accesiores------>laptops------->Asus en zoek in het rijtje naar de 2 laptops
Doe het zelf dan nog eens, en geef me dan de specifieke link naar de Asus A8Ja en A8Jm, niet te verwarren met de A8Jc of A8F

Heuj!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

je hebt gelijk,ik zie ze er ook niet tussen staan,mijn fout 8)7 Ik heb me inderdaad verggist,ik dacht dat je de a8jc bedoelde 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wellicht relevant voor mensen die erover denken een Asus A8F notebook te kopen. (Of misschien de gehele A8 serie, dat zou iemand moeten testen).

Op dit moment kan er geen Vista op de Asus A8F, er is daarvoor een bios update nodig maar Asus geeft deze pas vrij als Vista ook echt uitkomt (Waarschijnlijk dus begin volgend jaar).

De Vista capable sticker betekent dus helemaal niets, er is 0.0 garantie dat de laptop in de toekomst wel ermee gaat werken en er is dus ook geen manier om dat te controleren.

Een behoorlijke tegenvaller voor mij, zie ook:

[rml][ Vista] Installeren op Asus A8 notebook lukt niet?[/rml]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abusimbal
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 15-04 00:17
baquelappe schreef op vrijdag 09 juni 2006 @ 08:44:
Notebookreview.com heeft een leuke review staan van de A8Jm.

Wat me opvalt is dat de nVidia Go 7600 512MB een stuk sneller is dan de ATi X1600 512MB. Had ik niet verwacht. Dit doet me eigenlijk een A8Jm kopen inplaatsvan de W3J die ik eigenlijk wilde bestellen. :?
De 7600 werkt met 512 eigen video RAM, de X1600 met 256MB en 256MB gewoon RAM !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RielN
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 03-05 16:35
Maar als je voor de gaming gaat kun je beter voor de a8jm kiezen? Die nvidia is zo in veel test gezien toch de betere kaart tov die x1600?

Wat is de prijs van zo'n a8jm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Euc-
RielN schreef op woensdag 14 juni 2006 @ 14:31:
Maar als je voor de gaming gaat kun je beter voor de a8jm kiezen? Die nvidia is zo in veel test gezien toch de betere kaart tov die x1600?

Wat is de prijs van zo'n a8jm?
Hij is nog nergens leverbaar. Ik heb iemand van laptops4u gesproken, die heeft voor mij naar zijn leverancier gebeld, en volgens hun was het nog niet bekend wanneer en of die uberhaubt leverbaar wordt in Nederland.

Hij zei er wel bij dat Asus net zo goed morgen bekend kan maken dat er een lading hiernaartoe onderweg is, maar dit kan ook nog weken uitblijven of zelfs helemaal niet komen.

Heuj!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zijn er al personen die Vista werkend hebben gekregen op een A8Jc serie?

@Evo: Jij had toch al de A8Jc besteld, wat zijn je bevindingen over deze laptop tot nu toe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Beste tweakers,

Er is inmiddels weer een nieuwere versie van de A8 serie uitgebracht. Ik zelf vindt dat deze voordeliger is.

A8Jc-H033H

Prijs: 1175 euro

Intel Duo Core T2300 (1.66GHz; 2MB L2 Cache; 667Mhz FSB)
100GB harddisk 5400RPM
1024MB DDR2 667Mhz (1x 1024)
8* DVD+/-RW Dual Layer / 4-in-1 cardreader
GeForce Go 7300 256MB TurboCache (128MB Vast/ 128MB gedeeld)
3 x USB 2.0/ Firewire/ S-Video TV Out
0.35 Megapixel Webcam
14.1" WXGA ColorShine & CrystalShine TFT (1280 x 768)
Windows XP Home NL/UK/FR
Internal W-LAN 54Mbps (Intel PRO/Wireless 3945ABG)
2 jaar pick-up & return garantie
Gratis Draagtas, Optische Muis

enige nadeel is dat je geen dual channel hebt, vanwege een reepje geheugen.. moet toch geen probleem opleveren denk ik..

bron: http://www.laptops4u.nl/info/a8jc-h033h-1001.html

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 112815 op 15-06-2006 10:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkipZ
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 10:28
Was trouwens benieuwd naar die Bluetooth functie bij de A8F op 4launch, aangezien deze wel bij de specificaties stond maar zoals eerder gezegd is het er niet bij zat, en heb even een mailtje gestuurd. ( link naar product] )

Kreeg als reactie:
Ik heb dit voor uw gecontroleerd, helaas leveren wij dit artikel zonder Bluetooth.
Nu ik nogmaals controleer hebben ze de bij de specificaties "Bluetooth" weggehaald. Vlotte winkel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Enige nadeel van die winkel vindt ik de pixelgarantie die zij bieden voor 49 euro. Deze garantie telt namelijk maar een dag terwijl laptops4U voor dezelfde prijs weer 8 dagen telt.

Verder kunnen zij de originele hardeschijf die in de laptops zitten niet terug nemen, waardoor je een gehele bedrag moet investeren om een snellere of grotere examplaar te willen krijgen.

Kortom, voor laptops ga ik liever naar laptops4U omdat ik daar meer zekerheid heb. (ze zijn volgens mij wel wat duurder) En voor onderdelen ga ik naar 4launch.

Ik heb trouwens nog een vraag: Weet iemand al wanneer de release datum is voor de Merom processor? en moet ik voor deze processor ook de bios updaten? als ik deze wil inzetten in de A8jc bijvoorbeeld.

Als deze volgende maand al uitkomt, wacht ik nog wel even met mijn aankoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 112815 schreef op donderdag 15 juni 2006 @ 19:23:
Enige nadeel van die winkel vindt ik de pixelgarantie die zij bieden voor 49 euro. Deze garantie telt namelijk maar een dag terwijl laptops4U voor dezelfde prijs weer 8 dagen telt.

Verder kunnen zij de originele hardeschijf die in de laptops zitten niet terug nemen, waardoor je een gehele bedrag moet investeren om een snellere of grotere examplaar te willen krijgen.
Mijn A8Jc heeft geen dode pixels. Gelukkig geen pixelgarantie betaald.

Laptop bevalt verder uitstekend! Vorige was een super stevige Toshiba van 4 jaar oud van bijna 2000 Euro. De constructiekwaliteit is vergelijkbaar, kortom: TOP!

[ Voor 42% gewijzigd door Anoniem: 176061 op 15-06-2006 20:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@SSSMMM

Ik heb nog wat vragen, aangezien jij een van de weinigen die deze laptop bezit

Hoe is de beeldkwaliteit van deze laptop, is de fan duidelijk te horen als de laptop op volle toeren draait? en wordt deze dan ook warm.

Wat is de max accu tijdsduur en zit er een 3200mah of een 4800 mah accu in?

Mijn vorige laptop werdt namelijk erg warm (zelf heet) maar jah.. er zat ook een pentium 4 in.

Ik zou bijna niet durven te vragen, maar draait Vista Beta 2 ook op de A8Jc?, op de A8F is het namelijk gelockt door Asus.

Mijn laatste vraag, kan jij wat foto's posten hier in deze topic.

Alvast bedankt _/-\o_

Anders sterft de topic een beetje af, wordt namelijk met de dag stiller hierzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 112815 schreef op donderdag 15 juni 2006 @ 21:56:
@SSSMMM

Ik heb nog wat vragen, aangezien jij een van de weinigen die deze laptop bezit

Hoe is de beeldkwaliteit van deze laptop, is de fan duidelijk te horen als de laptop op volle toeren draait? en wordt deze dan ook warm.

Wat is de max accu tijdsduur en zit er een 3200mah of een 4800 mah accu in?

Mijn vorige laptop werdt namelijk erg warm (zelf heet) maar jah.. er zat ook een pentium 4 in.

Ik zou bijna niet durven te vragen, maar draait Vista Beta 2 ook op de A8Jc?, op de A8F is het namelijk gelockt door Asus.

Mijn laatste vraag, kan jij wat foto's posten hier in deze topic.

Alvast bedankt _/-\o_

Anders sterft de topic een beetje af, wordt namelijk met de dag stiller hierzo
1. Fan is te horen wanneer deze draait, maar met een beetje muziek aan weer niet. Fan slaat af en toe aan onder normaal officegebruik. Tijdens gamen nog vaker, soms zelfs continue. Als het stil is in de omgeving/kamer waar je je bevindt dan hoor je de koeler duidelijk. Met een tv erbij aan dan vrijwel niet.

2. Temperatuur: te lang op je schoot werken in heet weer is niet aan te raden, misschien alleen in "Quiet Office" mode. Gamen dus beter niet op je schoot voor langer dan een (half) uur. "Heet" vind ik de laptop niet worden, wel "warm".

3. Kwaliteit van het scherm lijkt goed, al heb ik daar geen verstand van. Ik heb hierover geen enkele op- en aanmerking i.i.g.

4. Op accu in "Battery Mode" werk je max zo'n 3,5 tot 4 uur. Wireless LAN aan of uit scheelt niet veel. Accu is 11.1 volt en 4800 mah.

5. Eerlijk gezegd heb ik niet geprobeerd Vista erop te draaien, heb hier geen interesse in, al dat gedoe. Ik kan en wil, helaas - sorry, hier dus ook geen antwoord op (kunnen) geven... ;)

Ik hoop dat je hier wat mee kan. Als je meer specifieke vragen hebt, hoor ik het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb eerder een post geplaatst over alle softwareproblemen die ik had. Die zijn allemaal verholpen door XP opnieuw te installeren:) Echter... het wegvallen van de draadloze verbinding is geen softwareprobleem, maar toch een hardwareprobleem waarschijnlijk:( want dit is niet verholpen door de nieuwe xp-installatie.

Maar er is niemand die een idee heeft wat het wegvallen van de verbinding kan veroorzaken? Ik heb namelijk nog steeds stiekem de hoop dat het aan software ligt. Hij vindt namelijk wel zat netwerken en kan ook anderhalve minuut de verbinding in stand houden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ederooij

ederooij

MOOOOOOOOOOOH

@ XGEO

wat ik vaak heb als ik de laptop opstart is dat ik een melding krijg dat een ander programma als intel pro gebruik maakt van de wifi verbinding, dan word vlak daarna de verbinding dood. Als ik echter met mn rechter muisknop op het intelicoon klik en daar selecteer dat ik wil dat dat prog mijn verbinding beheert heb ik zo goed als mn verbinding weer terug. Af en toe moet dan ook wel eens herstellen en dan doet hij het ook. Maar ik heb nog nooit gehad dat ik totaal geen verbinding heb. Ik kan helaas niet vinden wat nu het programma is dat ook gebruik probeert te maken van de verbinding. Ik zelf denk dat Windows ZERO nog iets het probleem is. Waar ik in zou kunnen stellen dat bijvoorbeeld windows niet verbinding beheert is mij echter een raadsel.

Dus als iemand een tip heeft, is die van harte welkom.

Bennie gek, ben een koe!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

sta je net op het punt de a8F h036h te bestellen...

ik ben helemaal enthousiast over de asus a8-serie maar ik wil juist een laptop kopen om draadloos te kunnen internetten..

is het dan verstandig niet een a8f te kopen?
of nog even wachten?
MSI heeft ook problemen met wifi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 175550 schreef op maandag 19 juni 2006 @ 22:50:
sta je net op het punt de a8F h036h te bestellen...

ik ben helemaal enthousiast over de asus a8-serie maar ik wil juist een laptop kopen om draadloos te kunnen internetten..

is het dan verstandig niet een a8f te kopen?
of nog even wachten?
MSI heeft ook problemen met wifi.
Ik heb geen enkel probleem met mijn A8Jc...nog geen enkele keer verbinding verbroken.aa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkipZ
ederooij, heb je een A8F of een A8jc ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb ook een A8F en heb zelf nog 0 problemen gehad met de WiFi.

Ook het Vista probleem is inmiddels opgelost (zie [rml][ Vista] Asus A8 notebooks: spontane reboots door Bitlocker*[/rml])

De A8F is echt een flinke aanrader, als ik nu zou kunnen kiezen zou ik toch wel die pakken met een ingebouwde simpele VGA. Toen ik die van mij kocht bestond die nog niet, inmiddels is ie nog slecht leverbaar.

De ingebouwde Intel chip is gewoon erg goed, maar je kan er dus echt niet lekker spellen mee spelen. Vista draait na wat driver gespeel wel top erop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ederooij

ederooij

MOOOOOOOOOOOH

Ik heb een a8f, en bevalt echt prima. Ik heb trouwens het probleem avn de wifi opgelost. Bleek dat net4switch van ASUS zelf het probleem was, is een prog dat het mogelijk maakt om snel tussen netwerken te switchen. Uitgeschakeld bij het booten en nu doet hij niet meer raar.

Bennie gek, ben een koe!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

kijk eens aan, dat zijn allemaal goede berichten. ik ga hem NU bestellen.. hebben jullie pixelgarantie genomen???

Daniel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hilbren
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 28-04 21:19
is niet nodig toch, gewoon even kijken of er pixels missen, maardan nog tegenwoordig is het penuts om zo'n schermpje voutlooz te maken. ik heb hem overigens gewoon bij mycom vandaan (uit de voorraad)
gelijk 1 gig erbij laten prikken.

A8J owner...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

1 gig extra geheugen is een dikke aanrader.

Niet alleen omdat 2 gb nu eenmaal net iets lekkerder werkt, ook doordat er standaard 1 reep van 1 gig in zit draait het geheugen normaal single channel. Door 2 repen erin te hebben kun je dual channel draaien wat echt een klapje sneller is (zeker bij de A8F waarbij de GPU gebruik maakt via PCI-E van het interne geheugen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 175550 schreef op woensdag 21 juni 2006 @ 15:07:
kijk eens aan, dat zijn allemaal goede berichten. ik ga hem NU bestellen.. hebben jullie pixelgarantie genomen???

Daniel
Ik heb geen pixelgarantie afgesloten. Ik vertrouw erop dat de laptop geen (irritante) dode pixels heeft. Ik heb er geen in ieder geval.

Als je niet wilt gamen zou ik voor de A8F gaan. Als je wel wilt gamen voor de A8Jc. Oblivion draait perfect op laatstgenoemde. Beste upgrade (bij gamen) is wel 5400rpm hd ipv 4200. Ik ga er dan wel vanuit dat er standaard 1024mb in de versie zit die jij wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik ben net tot de ontdekking gekomen dat de webwinkel laptops4u "barebone" A8 serie verkoopt onder de naam: S62FP, S62FP Barebone en S62J, S62J Barebone

http://www.laptops4u.nl/c...erified-by-intel-237.html

wat houdt dat in? heeft laptop4u dat zelf inelkaar geflanst? meer kans op storingen?

Ik wilde eigenlijk de A8F H036H gaan kopen (onder de 1000,- euro) maar voor 1099,- heb je de ASUS S62J asus S62J

Intel Core Duo T2400 (1.83 ~ 2.13GHz; 2MB L2 Cache; 667Mhz FSB)
100GB S-ATA harddisk 5400RPM
1024MB DDR2 667Mhz (1 x 1024)
NVIDIA GeForce Go 7300 Video Graphics (128MB) VGA/ 1.3 Megapixel Webcam
2.4Kg incl. 6-cells accu

Dit zijn de 5 verschillen met de A8F H036H, dus stapje hoger qua processor (T2400 ipl. van T2300), S-ata HD op 5400 rpm (ipl. van Ata 4200), interngeheugen gelijk maar wel 667 inplaats van 553 (merk je niet denk ik) en de videokaart inplaats van een intel 945gm chip. volgens de specificaties is hij wel 0,5 kilo zwaarder..

DVD-SuperMulti Drive/ 4-in-1 cardreader
GbE (Realtek) 10/100/1000 Gigabyte/ V.90 56K modem
4 x USB 2.0/ Firewire/ S-Video TV Out/ 1 x Headphone/ 1 x Microphone in
14.1" ColorShine Enhanced Glare Type LCD (1280 x 800)
Integrated Intel High Definition Audio/ Internal Speakers
Optioneel Windows XP Home/Prof NL/UK/FR
Internal W-LAN 54Mbps (Intel PRO/Wireless 3945ABG)
2 jaar carry in garantie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Een barebone betekent dat laptops4u zelf de volgende onderdelen erin heeft gezet:

- CPU
- geheugen
- harde schijf
- DVD drive
- GPU
- Wifi
- OS installatie

Eigenlijk alles dus, op die manier kunnen ze kosten besparen op assemblage. Ik heb echter in het verleden wel eens zoiets gedaan, de laptop was toen niets mis mee maar de kostenbesparing vond ik niet de moeite waard (50 euro op een laptop van 1200 euro).

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 178962 op 22-06-2006 10:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FongWan

FongWan

The Stormrider ...

Topicstarter
Als ik het goed vernomen/onthouden heb is het volgende het geval:

Een paar jaar terug had een webshop die nu niet meer bestaat (helaas en jammer genoeg) een contract met Asus dat ze custom made notebooks mochten leveren ofwel de barebones inkopen en zelf alles aanpassen zonder dat de garantie ongeldig werd. Dit zelfde contract heeft laptops4u volgens mij ook afgesloten waardoor ze dus alles zelf kunnen en mogen inbouwen zonder het verspelen van de officiele garantie.

Dit is voor zover ik heb vernomen, mocht het niet kloppen let me know. Dan schrap ik mijn verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb inmiddels met laptops4u telefonisch contact gehad.

als ik het goed begrepen heb is Asus in samenwerking met Intel van plan barebones op de nederlandse markt te brengen. over anderhalve week komen ze in Nederland. garantie loopt via intel en moet altijd terug via laptops4u, 2 jaar carry-in garantie inplaats van pick up en return wat asus standaard levert.

de eerste 5 leveranciers (van het rijtje op pricewatch) kunnen de A8F niet meer leveren.. gaat hij eruit?? de goedkoopste A8F h036h is zo`n 1000 euro, de asus/intel via laptops4u kost 1099, levertijd is dus nog wel even 2 weken minimaal.

Zie hier meer informatie over intel/asus combi:

http://www.intel.com/cd/channel/reseller/emea/eng/283358.htm

wat vinden jullier ervan??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 176061 schreef op zaterdag 17 juni 2006 @ 15:47:
[...]

Fan is te horen wanneer deze draait, maar met een beetje muziek aan weer niet. Fan slaat af en toe aan onder normaal officegebruik. Tijdens gamen nog vaker, soms zelfs continue. Als het stil is in de omgeving/kamer waar je je bevindt dan hoor je de koeler duidelijk. Met een tv erbij aan dan vrijwel niet.
Zijn er nog meer personen die vinden dat de ventilator duidelijk te horen is? Ik wil namelijk de laptop ook gebruiken tijdens symposia's, en heb dus geen zin als dat ding herie zit te maken.

Verder is er al iemand die zo barbone versie heeft gkocht bij laptops4U?, ik ben namelijk benieuwd of de case van de laptop anders is dan de versie die Asus fabriceerd. (Dus of er een Logo met Asus op staat, afwerking etc)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dentist
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 28-05 06:39

Dentist

Next patient please...

Iemand ervaring met de accuduur van de Asus? Zit erover te twijfelen om de A8Jc-H033H bij Laptops4u aan te schaffen en de 6cells accu is eigenlijk het enige wat me tegenhoudt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hilbren
ik zit nu effe te internetten en ik heb nog 1uur40 te gaan op 53% accu. Net even need for speed porsche zitten spelen.
Daarbij springt de fan heeeeeel af en toe aan maar deze is wel zachtjes en absolute niet irritant. het is ook maar een zacht laagfrequent geluidje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaZo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Hmm, die A8Jm klinkt wel als een heel erg interessante vervanger voor m'n S5200N. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkipZ
Ik sta nu op het punt om een A8jc te bestellen, alleen vroeg ik mij af....

Wat is het verschil tussen de Asus A8JC-H023H en de Asus A8JC-H033H ? Kan zelf, op de processor (T2250 en T2300) geen verschillen vinden.

(en wat is het verschil precies tussen 2250 en 2300 :) )

[ Voor 13% gewijzigd door SkipZ op 26-06-2006 22:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 142652

Gister heb ik de Asus A8Ja gekocht

Alleen mijn vraag is hoe ik de ingebouwde microfoon werkend krijg, ik zie namelijk nergens in mijn volume control de microfoon staan... alleen de line-in/microfoon van de geluidskaart zelf...

In apparaatbeheer zie ik geen apparaten die niet geinstalleerd zijn dus ik veronderstel dat de drivers wel gewoon correct geinstalleerd zijn.

PS. Ik heb mijn eigen legale Win XP Pro erop gezet in plaats van de bijgeleverde XP Home, vandaar dat ik alles moest herinstalleren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 142652 schreef op dinsdag 27 juni 2006 @ 13:23:

Alleen mijn vraag is hoe ik de ingebouwde microfoon werkend krijg, ik zie namelijk nergens in mijn volume control de microfoon staan... alleen de line-in/microfoon van de geluidskaart zelf...

In apparaatbeheer zie ik geen apparaten die niet geinstalleerd zijn dus ik veronderstel dat de drivers wel gewoon correct geinstalleerd zijn.

PS. Ik heb mijn eigen legale Win XP Pro erop gezet in plaats van de bijgeleverde XP Home, vandaar dat ik alles moest herinstalleren
Waar heb jij de laptop gekocht? Ik zie namelijk geen webshops die de A8Ja verkopen. Ben namelijk wel geinterreseerd, de A8Ja heeft namelijk volgens de Asus website een ATI kaart en de A8Jc een Nvidea kaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op mijn werk (MyCom)

Kost 1299... weet niet echt of dat duurder/goedkoper is dan normaal, vorige maand was hij 1399 dus dit was voor mij een reden om de knoop door te hakken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Maar goed, weet iemand hoe ik die microfoon kan activeren op mijn A8Ja? Ik heb gewoon de drivers geinstalleerd vanaf de CD van asus (geluidskaartdrivers), ik weet niet of dit genoeg is maar ik kon geen andere drivers vinden. In apparaatbeheer wordt ook niets weergegeven wat niet zou werken dus tja...

Ik zie alleen bij geluid in configuratiescherm geen microfoon staan :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxjuh
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 19-03 15:04
Erg mooie laptop de A8JC... Heb vandaag men Acer 5024 verkocht vanwege de slappe behuizing (2x stuk gegaan) dus nu maar is een stevige laptop. Over 2 maand waarschijnlijk een A8JC kopen.

Hebben ze over 2 maand weer nieuwe A8JC laptops met betere specs? Of een complete nieuwe serie die erg lijkt op deze?

[ Voor 10% gewijzigd door maxjuh op 28-06-2006 19:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ederooij schreef op maandag 19 juni 2006 @ 21:01:
@ XGEO

wat ik vaak heb als ik de laptop opstart is dat ik een melding krijg dat een ander programma als intel pro gebruik maakt van de wifi verbinding, dan word vlak daarna de verbinding dood. Als ik echter met mn rechter muisknop op het intelicoon klik en daar selecteer dat ik wil dat dat prog mijn verbinding beheert heb ik zo goed als mn verbinding weer terug. Af en toe moet dan ook wel eens herstellen en dan doet hij het ook. Maar ik heb nog nooit gehad dat ik totaal geen verbinding heb. Ik kan helaas niet vinden wat nu het programma is dat ook gebruik probeert te maken van de verbinding. Ik zelf denk dat Windows ZERO nog iets het probleem is. Waar ik in zou kunnen stellen dat bijvoorbeeld windows niet verbinding beheert is mij echter een raadsel.

Dus als iemand een tip heeft, is die van harte welkom.
Ik krijg die melding niet bij het opstarten. Toen de driver nog wel enigzins functioneerde heb ik dit overigens ook geprobeerd maar toen was dit ook geen oplossing...

Ik heb geprobeerd de driver te updaten, maar sindsdien krijg ik een melding dat hcontrol.exe vastloopt (van de hardware knoppen). Deze twee hangen dus samen? :|
Maar het installatieprogramma van de nieuwe driver loopt standaard vast dus de installatie van de driver deugt sowieso al niet. Het controleprogramma van Intel start nu ook niet meer goed op (standaard met een kruisje erdoor en enablen werkt niet zeg maar). Als ik de driver probeer te verwijderen, te herstellen naar de vorige installatie of wanneer ik de chip probeer uit te schakelen, loopt windows vast (bij zowel de originele als de nieuwe installatie). Deze problemen had ik overigens bij de originele asus-driver niet.

Hij gaat terug:'( Iemand enig idee hoe lang het vervangen van de wifi chip gaat duren bij Asus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 154936 schreef op woensdag 28 juni 2006 @ 23:33:
[...]

Ik krijg die melding niet bij het opstarten. Toen de driver nog wel enigzins functioneerde heb ik dit overigens ook geprobeerd maar toen was dit ook geen oplossing...

Ik heb geprobeerd de driver te updaten, maar sindsdien krijg ik een melding dat hcontrol.exe vastloopt (van de hardware knoppen). Deze twee hangen dus samen? :|
Maar het installatieprogramma van de nieuwe driver loopt standaard vast dus de installatie van de driver deugt sowieso al niet. Het controleprogramma van Intel start nu ook niet meer goed op (standaard met een kruisje erdoor en enablen werkt niet zeg maar). Als ik de driver probeer te verwijderen, te herstellen naar de vorige installatie of wanneer ik de chip probeer uit te schakelen, loopt windows vast (bij zowel de originele als de nieuwe installatie). Deze problemen had ik overigens bij de originele asus-driver niet.

Hij gaat terug:'( Iemand enig idee hoe lang het vervangen van de wifi chip gaat duren bij Asus?
Ik had ook last dat hcontrol.exe vastloopt (error report), maar dat was altijd nadat ik Hitman Pro geinstalleerd had. Andere hier ook problemen en/of oplossingen mee/voor?

Verder krij ik de scrollfunctie van mijn mousepad niet meer aan de praat. Iemand hier een oplossing voor?

Heb de A8Jc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

maxjuh schreef op woensdag 28 juni 2006 @ 19:06:
Erg mooie laptop de A8JC... Heb vandaag men Acer 5024 verkocht vanwege de slappe behuizing (2x stuk gegaan) dus nu maar is een stevige laptop. Over 2 maand waarschijnlijk een A8JC kopen.

Hebben ze over 2 maand weer nieuwe A8JC laptops met betere specs? Of een complete nieuwe serie die erg lijkt op deze?
Als jij de geduld heb voor 2 maanden, zal ik als ik zou was maar even wachten met je aankoop (doe ik ook namelijk). Begin augustus komt namelijk de nieuwe Merom proccesor uit, eens kijken in welke laptop die dingen terecht komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mijn gewone lan werkt nu ook niet meer:? Hij geeft constant aan dat de kabel niet aangesloten is:| Ik begin zo langzamerhand spijt te krijgen van mijn aankoop want ik heb niets dan pech met dit ding!

Hij gaat echt terug! Maar ik ben nu nog mijn scriptie aan het schrijven dus ik kan m nog niet missen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hilbren
Anoniem: 142652 schreef op dinsdag 27 juni 2006 @ 13:23:

De mic werk door middel van een overname contact. Dus steek je geen mic in je ingang dan pakt hij automatisch de mic op je laptop zelf. Die zie je dus ook niet als appart geinstalleerd apparaat!

@XGEO:
Ik vraag me af in hoeverre dit aan de laptop ligt of aan je eigen kennis? Als je zelf geen beveiligd draadloos netwerk kan opzetten dan zou ik sowieso even iemand aanspreken die er wel verstand van heeft. Wat ik echter wel ervaren heb is dat als het netwerk even moeilijk doet, de knop boven je toetsenbord (om wifi uit/aan te zetten) uitkomst kan bieden. Maar dit is met name als de laptop er iets te snel achter komt dat hij geen verbinding kan maken.

De rede dat de standaard windows WiFi niet werk is omdat er intelsoftware is geinstalleerd die de boel overneemt.

Ik adviseer overigens ook om eerst de hele bende te formateren en zelf alles te installeren. Op die manier weet je wat waarvoor is en kom je er ook achter of je het wel degelijk nodig hebt. Ik heb zelf bijvoorbeeld minder dan de helft van de software geinstalleerd als dat er standaard bij de koop van de laptop ginstalleerd was. Let wel op dat je geen volledige windows installatie cd heb meegekregen, zorg even dat je eerst een werkende installatie cd in je handen hebt voordat je begint met formateren. Winxp bied uiteraard ook een aantal voordelen boven home ed (betreft netwerken geloof ik)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mijn A8F valt een beetje tegen wat betreft durability.

De behuizing, het toetsenbord maar voornamelijk de touchpad slijt erg snel terwijl ik er ook weer niet zoveel gebruik van maak.

Het eerste probleem wat ik had was dat het scherm na veel open en dicht los begon te zitten. Hij zat dan wel vast maar kon een beetje bewegen wat niet echt prettig was. Gelukkig is dat een kwestie van 2 dopjes eraf en de schroeven aandraaien (onderste twee op het scherm).
Dit heb ik nu in de paar maanden (3 maanden ongeveer) dat ik em heb al 2x moeten doen.

De behuizing zelf slijt ook redelijk hard, aan de randjes waar ie de tas raakt zie je duidelijk wat slijtsporen (normaal is de behuizing dof, daar is het helemaal glad geworden). Ook op de toetsen zie je vrij goed waar de gladde slijtplekken zitten, maar gelukkig zie je het niet op de letters.

De touchpad is het ergste, ik heb mijn muis behoorlijk gevoelig staan omdat ik het niet zo prettig vind om m'n vinger veel te bewegen. Op de plek waar m'n vinger normaal zit is de verf al helemaal weg. Je ziet een zwarte plek in het midden, dan een overgangsgebied naar de 1e verflaag, dan een overgangsgebied naar de 2e verflaag daaromheen een gewone slijtplek.

Ik eet nooit chips ofzo bij m'n laptop dus het is niet zo dat ie daarom extra hard zou moeten slijten.
Niet dat het erg is, ik heb er veel plezier van en tijdens het werken merk je er niets van (op het losse scherm na)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

hilbren schreef op vrijdag 30 juni 2006 @ 15:47:
[...]

@XGEO:
Ik vraag me af in hoeverre dit aan de laptop ligt of aan je eigen kennis? Als je zelf geen beveiligd draadloos netwerk kan opzetten dan zou ik sowieso even iemand aanspreken die er wel verstand van heeft. Wat ik echter wel ervaren heb is dat als het netwerk even moeilijk doet, de knop boven je toetsenbord (om wifi uit/aan te zetten) uitkomst kan bieden. Maar dit is met name als de laptop er iets te snel achter komt dat hij geen verbinding kan maken.

De rede dat de standaard windows WiFi niet werk is omdat er intelsoftware is geinstalleerd die de boel overneemt.

Ik adviseer overigens ook om eerst de hele bende te formateren en zelf alles te installeren. Op die manier weet je wat waarvoor is en kom je er ook achter of je het wel degelijk nodig hebt. Ik heb zelf bijvoorbeeld minder dan de helft van de software geinstalleerd als dat er standaard bij de koop van de laptop ginstalleerd was. Let wel op dat je geen volledige windows installatie cd heb meegekregen, zorg even dat je eerst een werkende installatie cd in je handen hebt voordat je begint met formateren. Winxp bied uiteraard ook een aantal voordelen boven home ed (betreft netwerken geloof ik)
Ten eerste is het niet mijn draadloze netwerk, en ten tweede is de beveiliging bewust uitgeschakeld (netwerk voor 5 laptops) en de buren wonen toch te ver weg voor ontvangst :9.
Maar ik heb Windows WiFi en Intel beide de boel laten beheren en altijd heb ik hetzelfde probleem dus daar ligt het niet aan. Als ik overigens via de hardwareknop WiFi aanzet, gaat het direct weer uit dus daar klopt ook iets niet. En als ik een netwerk gevonden heb en daar contact mee wil maken, staat er opeens dat er geen netwerken gedetecteerd zijn (de nieuwste vorm van degeneratieve bezigheidstherapie van mijn laptoppertje). Dit probleem heb ik in windows wifi en intel wireless console.
Verder heb ik de boel al een keer geformateerd en opnieuw geinstalleerd. Ik heb bovenstaande vaak al in eerdere posts genoemd. Je suggesties worden uiteraard gewaardeerd maar misschien voortaan ook eerdere posts even lezen?

[ Voor 31% gewijzigd door Anoniem: 154936 op 04-07-2006 02:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

nieuwe prijzen in pricewatch voor de A8F - H036H en de A8F - H051H

specs zijn bijna identiek, de H051H heeft (voor 50 euro meer) een 5400 RPM harde schijf. Ik meende ergens gezien te hebben dat dat een P-ATA (pariële) schijf is.

is dat het de 50 euro waard of kun je beter meteen een hitachi HD erin laten zetten (4launch.nl)

Daniel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cuberob
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 30-05 09:37
hey,
ik was al een tijdje op zoek naar een mooie laptop en mijn oog was eigenlijk gevallen op een a8ja a6ja bedoel ik :P. Dit type ik nu alleen op een a8ja! ik had hier nog helemaal niks over gehoord (ik zie hem in de ts voor het eerst op got staan). ik kan er na 1 dag nog niet super veel over zeggen behalve dat het een super mooie laptop is en echt geweldig voor die prijs! de a6ja die ik eerst wilde kost 1325,- in de pricewatch, deze (zelfde specs alleen 2gb grotere hdd en een 14.1inch ipx 15.4 inch scherm kosste 1299! en wat ook heel fijn was is dat ik hem vanuit de mycom meteen mee kon nemen (ze hadden er nog 1 op voorraad) dus dat was echt super). het eniga waar ik tegen aan ben gelopen (naast de 1000 taskbar icoontjes waar je mee begint wat ik erg irritant vind, maar das misschien iets persoonlijks) is dat als hij niet in het stopcontact zit, aanzienlijk slechtere grafische prestaties heb. terwijl ik hem op de game profile heb staan (het maakt me dus niet uit of de accu dan maar 1.5 uur mee gaat). ik ging van 60fps in WoW met alles op high, naar 20fps in wow met alles op low (alleen dezelfde resolutie, 1280x800). Maar misschien is hier wel een programmatje voor, dat moet ik nog even opzoeken, maar ik wilde dus even laten weten dat ik erg positief ben over deze laptop en dat als je er nog een zoekt in deze prijsklasse je zeker even moet gaan kijken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 40944

De /Ja en de /Jm zijn blijkbaar moeilijk te vinden. Op internet kom ik geen enkele Nederlandsche webwinkel tegen die deze series verkoopt. Jij hebt er één bij Mycom gekocht, maar ook daar is ie niet online te bestellen. Iemand die beter kan zoeken dan mij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cuberob
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 30-05 09:37
bij de mycom kan je hem gewoon bestellen, een vriend van me heeft hem nu ook besteld en hij krijgt morgen een telefoontje als hij binnen is, dan kan hij hem ophalen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

cuberob schreef op maandag 10 juli 2006 @ 19:01:
bij de mycom kan je hem gewoon bestellen, een vriend van me heeft hem nu ook besteld en hij krijgt morgen een telefoontje als hij binnen is, dan kan hij hem ophalen
Welke type A8J heeft jou vriend besteld? de A8JA of de A8JM.

Weet er toevallig iemand of er bij deze twee type notebooks een 4200rpm of een 5400 rpm HD word geleverd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkipZ
Iemand behoefte aan foto's + review van een Asus A8jc ? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Szaby
  • Registratie: Mei 2006
  • Nu online
ja ik wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coenen
  • Laatst online: 24-05 19:28

Coenen

=LoT= IJsbier @ ET

Kom maar op met die review.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@clicker

de asus a8f h051h heeft een 5400 speed hd, maar geen videokaart. heb je al eens gekeken naar de s62 serie?? de verified by intel laptops, super nieuw, aan het eind van deze week komen ze binnen in nederland bij www.laptops4u.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 175550 schreef op dinsdag 11 juli 2006 @ 20:18:
@clicker

de asus a8f h051h heeft een 5400 speed hd, maar geen videokaart. heb je al eens gekeken naar de s62 serie?? de verified by intel laptops, super nieuw, aan het eind van deze week komen ze binnen in nederland bij www.laptops4u.nl
Ja, ik heb daar al naar gekeken, specificaties zijn heel aantrekkelijk. Alleen vind ik het jammer dat er carry in garantie op deze laptop zit. Woon namelijk beetje afgelegen in Drenthe.

Ik ben al een paar maandjes aan het kijken naar een degelijk laptop die licht en toch goed presteert, nu ben ik eigenlijk aan het wachten tot augustus voor de Merom processors. Wanneer deze tegen de tijd nog niet zijn uitgekomen, dan ga ik denk ik voor de A8Ja met de ATI x1600 videokaart.

Macbook vond ik eerst ook leuk, maar achteraf heb ik toch besloten voor een Windows laptop te gaan vanwege games en E-film voor in de ziekenhuis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ik ben ook op zoek naar een compacte lichte laptop (ik hoef alleen niet zo nodig videokaart enzo)

de carry in garantie kun je voor 49 euro extra omzetten in een pick up and return, dat is voor 2 jaar.

http://www.laptops4u.nl/info/s62j-h044-1011.html 1.099,-
wat mij aanspreekt is de T2400, sata 5400 speed

misschien vind je het wel interessant om te weten; naast de asus/intel notebooks, kijk ook naar de IBM T43, die kost 1172,- eur,
pentium M 750 (1.83), kleine HD (40gb) en 1x512 maar een IBM is natuurlijk wel top of the bill..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkipZ
Laptop review Asus A8JC H023H
- SkipZ

Waarom deze laptop?

Ik heb voor mijn volgende opleiding een laptop nodig, met daarbij de minimale systeem eisen:

1.3 Ghz processor
512 MB werkgeheugen
Wireless LAN
USB poorten

Oftewel de dingen die tegenwoordig elke laptop wel heeft. Nu wil ik hem niet alleen voor school gebruiken, maar ook voor wat andere dingen, de belangrijkste daarvan is toch wel webdesign (coden en deels designen). Photoshop moet dus probleemloos kunnen draaien, en tegelijkertijd moeten ook Dreamweaver en nog wat andere losse programmatjes aan kunnen staan.

Tevens moet de laptop minimaal 3 (eigenlijk 4) jaar meegaan, en dus leek mij een Duo Core wel wat. Niet alleen omdat deze sneller zijn, maar ook (zo heb ik gelezen) omdat deze energiezuiniger zijn. Gemaakt voor de toekomst dus.

Mijn laptop moest ook makkelijk mee te nemen zijn. Geen loodzwaar ding met een 17 inch scherm die boven de 5 (!) kilo uitkomen, maar gewoon een klein 14,1 inch schermpje. Wij hebben hier in huis nog een andere laptop, een Toshiba met 15 inch scherm erop. Ik heb ze beiden even op de weegschaal gelegd, de Toshiba kwam tot 3 kilo, terwijl de Asus A8JC niet eens tot de 2 kwam.

Ik heb voor de JC versie gekozen vanwege de videokaart die erin zit. De standaard A8F heeft zo’n ingebouwde Intel chip die niet echt geschikt is om überhaupt patience mee te spelen, terwijl ik toch af en toe nog wat games wil spelen op de laptop. En Windows Vista is natuurlijk ook belangrijk, zeker voor de toekomstgedachte. Gelukkig staat er een geruststellende “Windows Vista Capable” stikker op de behuizing.

Eerste indruk

Ik heb mijn laptop bij de plaatselijke Dynabyte (Lelystad) gehaald. “Vandaag binnen gekomen, en we hebben er nog één op voorraad”. Meteen meegenomen dus. Na gecontroleerd te hebben of alles erin zat (helaas geen tas en muis) alles weer ingepakt en naar huis gegaan om het daar nog even goed te bekijken.

Als eerst moet natuurlijk de laptop uit de beschermhoes. Daar waar ik een compleet zwarte laptop had verwacht, blijkt deze een licht-grijze behuizing te hebben, wat overigens geen nadeel is. Sterker nog, het ziet er beter uit dan ik eerst verwacht had! Wat ook meteen opvalt zijn de beperkte formaten van de laptop, en het gewicht.

Afbeeldingslocatie: http://www.any-game.nl/i/laptop/laptop-top_thumb.jpg

Na het openen van de laptop glimt het scherm me tegemoet. Nadeel, het glimt te erg. Het liefst had ik een normaal LCD scherm gehad zonder reflectiedingen erop, maar die zijn eenmaal bijna nergens meer te verkrijgen. Gelukkig is de reflectie alleen erg wanneer er veel licht opstaat en ik met zwarte pagina’s / omgevingen bezig ben. Tijdens het spelen van Call of Duty 2 heb ik de hele reflectie niet eens meer gemerkt gelukkig. De kleuren zijn werkelijk prachtig, ik kan hier wel aan wennen. En eerlijk is eerlijk, vergeleken met mijn TFT monitor (Samsung Syncmaster 740BF) is dit beeld toch nog net iets mooier. De kijkhoek is voor mij prima. Mensen die meekijken zullen alles iets donkerder zien dan degene die er recht voor zit.
Afbeeldingslocatie: http://www.any-game.nl/i/laptop/vergelijking1_thumb.jpg

De laptop

Processor Intel Core Duo T2250 (1.73 GHz)
Geheugen 1024 MB
Harddisk 100 GB
CD/DVD speler 8x DVD Super Multi
Geluidskaart AC´97
Videokaart 256 MB nVidia GeForce Go7300 Turbocache
Luidsprekers Ingebouwde luidsprekers en microfoon
Beeldscherm 14.1" WXGA TFT beeldscherm
Netwerkkaart 10/100/1000 Base WLAN; 802.11 b/g WiFi
Besturingssysteem Windows XP Home Editie

Even een vraagje, waarom kan ik nergens verdere informatie vinden over de T2250 processor? Ook het vragen bij Dynabyte leverde geen resultaten op.

De sneltoetsen zijn prima weggewerkt. Het vormt 1 lange zwarte balk met daarop 5 knoppen, en aan de linkerkant 3 lampjes (HDD, Capslock en een muziekicoontje). Aan de voorkant van de laptop zitten nog eens vier indicatoren: Power, Accu, Bluetooth en Wireless LAN. Een klein gaatje met een microfoontje verraadden de plek van de microfoon. De ingebouwde webcam valt gelukkig niet op. Beiden functioneren overigens prima, al is de kwaliteit van de 0,35 megapixel webcam niet denderend. Maar goed, daarvoor heb ik deze laptop ook niet gekocht.
Afbeeldingslocatie: http://www.any-game.nl/i/laptop/laptop-side2_thumb.jpg

Aan de linkerkant bevinden zich de 4-in-1 cardreader, DVD-Rom, 1 USB poort, Microphone IN, S/PDIF uit, ee 1394 poort en de Express card ingang. Zowel de cardreader als de Express card ingangen hebben een leeg exemplaar erin zitten om te voorkomen dat er stof en dergelijke rotzooi in komt.

De rechterkant is een stukje minder interessant, slechts 2 USB poorten en de Infrarood poort bevinden zich aan deze kant.

De achterkant is daarentegen weer een stuk interessanter. DC in, 2 USB poorten, TV-out, VGA, DVI, LAN en modem zijn hier te vinden. Ook is er een gaatje voor de Kensington sloten.

De behuizing voelt stevig aan. Het scherm gaat een beetje stroef open, maar dat is niet erg. Met 1 vinger het scherm helemaal open kantelen is niet helemaal goed, want de laptop veert een stukje mee omhoog als je het niet tegen houdt. Het stoort niet, sterker nog, het zorgt ervoor dat de laptop stevig voelt.

Software

Wanneer ik voor de eerste keer mijn laptop aan doe, moet ik eerst de Windows Installatie afronden. Wat persoonlijke dingen invullen en voila, klaar is SkipZ.

Tijdens het mooie weer in de tuin even Wireless LAN getest. Er waren wat problemen bij andere mensen met Wireless LAN, dus ik moest het even testen. Ondanks dat de zon midden op mijn scherm scheen, kon ik uitstekend zien wat ik aan het doen was. Ik zoek Wireless LAN verbindingen, connect met die van de overburen (beter beveiligen dan maar hè ;) ) en kan probleemloos internetten. Geen last gehad van connecties die onderbroken werden, niets viel uit, het werkte allemaal prima. Geen reden om eerst alles eraf te gooien en er weer opnieuw op te zetten. Webcam werkte ook prima, net als de Bluetooth functie. Toch vraag ik me af of alle programma’s wel even veel nut hebben maar goed, ik heb er niet enorm veel last van.

Afbeeldingslocatie: http://www.any-game.nl/i/laptop/wirelesslan_thumb.jpg

De NVIDIA Go 7300 vraagt natuurlijk om een benchmark. Ik zal later nog uitgebreidere benchmarks neerzetten, voorlopig maar even doen met de huidige.

Normale PC:
AMD 3200+ 64
Asus A8V
1024 MB Geheugen
ATI X800Pro

Counter-Strike Source:
Normale PC: Frames: 3730 - Time: 60000ms - Avg: 62.166 - Min: 29 - Max: 96
Laptop: Frames: 2152 – Time: 60000ms – Avg: 35.867 – Min: 1 – Max: 45

Zelfde settings, alles op high resolutie van 800X600 (ivm. Crosshair, bij deze resolutie is de crosshair fijner ;) )

Call of Duty 2:
Normale PC: Frames: 2954 - Time: 57914ms - Avg: 51.007 - Min: 37 - Max: 84
Laptop: 1122 – Time: 60000ms – Avg: 18.700 – Min: 12 – Max: 28

Het is nog best speelbaar op redelijke settings  Spellen als Prey Demo en Battlefield 2 heb ik nog niet getest, misschien dat dat later nog komt.

Behuizing

De behuizing voelt stevig, en ziet er ook stevig uit, maar is helaas wel kras-gevoelig. Ik heb helaas de eerste krasjes er al opzitten.

Toetsenbord

Afbeeldingslocatie: http://www.any-game.nl/i/laptop/toetsenbord_thumb.jpg

Het toetsenbordje typt, zoals verwacht bij een laptop, prima. Enige nadeel is dat de CTRL toets aan de linkerkant niet de uiterste toets is. Hier zit de FN knop. Bij sommige sneltoetsen als ctrl+b, ctrl+x etc. druk ik nog vaak op de Fn toets ipv. op CTRL. (Als iemand weet of ik dit nog kan omzetten, meldt u dan aub!) Doordat de laptop vrij plat is, is het niet zo’n heel groot probleem om lange teksten te typen. (Deze review bijvoorbeeld ;) ) Eventueel valt er nog een extern (USB) toetsenbord op aan te sluiten.

Sneltoetsen

Afbeeldingslocatie: http://www.any-game.nl/i/laptop/sneltoetsen_thumb.jpg

Er zitten verschillende energieprogramma’s op de laptop. Wanneer het niet is aangesloten op netstroom kan je kiezen uit DVD Movie, Quiet Office, Presentation, CD-Audio, Battery Saving, High Performance, en Game. De eerste verschillen zijn al merkbaar met b.v. de achtergrond verlichting. Bij Battery Saving en CD-Audio is het beeld overduidelijk donkerder dan bij Game, en zal dus ook meer energie vreten.

Met de laptop aangesloten op het netstroom kan je kiezen uit High Performance, Game, Quiet Office, Presentation en Super Performance.

Ook kunnen de Brightness levels nog aangepast worden met een sneltoets. Je kan hier ook uit verschillende instellingen kiezen, waaronder Theater Mode en Soft Mode. Verschil is wel duidelijk te merken. Ook is de brightness nog handmatig te bepalen via de Fn + F5 / F6 toetsen.

Accuduur

Afbeeldingslocatie: http://www.any-game.nl/i/laptop/batterijenvuil_thumb.jpg

Afhankelijk van de gekozen energielevel, kan ik met een volledig opgeladen accu tussen de 2 en 4 uur werken voordat de accu leeg is. Ik heb dit nog niet helemaal goed kunnen testen, maar het is me al wel gelukt om ruim 3,5 uur te werken met de accu nog op 27% ! Het opladen is trouwens ook snel gebeurd.

Touchpad

Afbeeldingslocatie: http://www.any-game.nl/i/laptop/touchpad_thumb.jpg

Sja, ik kan maar niet wennen aan die dingen. Het voelt een beetje stroef aan, en tijdens het typen gaat mn hand wel eens over de touchpad heen, waardoor de muis verplaatst wordt. Dit was een nadeel, totdat ik een icoontje in de systemtray zag die ik nog niet uitvoerig bekeken had: “Synaptics aanwijsapparaat”. Eigenlijk is het gewoon de configuratie voor je muis. Er staat hierbij een mooie functie: “Intern aanwijsapparaat uitschakelen als een extern aanwijsapparaat wordt aangesloten.” Perfect, probleem opgelost.

DVD-Rom

Afbeeldingslocatie: http://www.any-game.nl/i/laptop/cardreader_thumb.jpg

Bevalt prima. De knop voor het openen van de DVD-rom is wel een beetje lastig, ik weet nog steeds niet precies hoe ik hem moet indrukken om hem te openen, maar dit is geen groot probleem.

Geluid

Valt eigenlijk weinig over te zeggen. Via de normale luidsprekers klinkt het opzich nog wel, verwacht er geen top-kwaliteit van. Via aangesloten boxen klinkt het meteen een stuk beter.

Warmte

Aan de onderkant van de laptop zitten verschillende uitgangen voor gegeneerde warmte (tenminste, dat denk ik). Hierdoor kan er genoeg warme lucht ontsnappen wanneer je slechts met office of iets dergelijks bezig bent. Bij het zware gamen wil de fan soms wel eens aanslaan, en dat merk je dan (voor rechtshandigen) aan de muis. De warme lucht wordt namelijk via de rechterkant via een fan naar buiten geblazen. Ik kon prima in de tuin zitten met de laptop op schoot, werd mij niet te warm of te koud.

Conclusie

Geweldige laptop die de 1199 euro zeker weten waard was. De kleine minpuntjes zijn zo klein dat de pluspunten eroverheen denderen zonder om te kijken.

Voor-en nadelen op een rijtje.

Voordelen:
- Ziet er erg mooi uit
- Snelle processor
- Voldoende geheugen (1024 MB)
- Losse videokaart
- Stevige bouwkwaliteit
- Helder scherm
- Alles voelt goed aan (toetsenbord, knoppen etc.)
- 4-in-1 Cardreader
- Ingebouwde Webcam
- Klein en licht, lekker mobiel.
- Lange accuduur
- Valt mee te werken in buitenlucht
- Ingebouwde bluetooth module

Nadelen:

- Scherm reflecteert veel
- Behuizing is erg krasgevoelig
- Zat geen tas en/of muis bij
- Veel software vooraf geïnstalleerd
- Fn toets en CTRL toets moesten omgedraaid zijn
- Vuil is duidelijk zichtbaar (zie ook foto’s)
- Geen ideale game-laptop (d0h)

Afbeeldingslocatie: http://www.any-game.nl/i/laptop/top-icons_thumb.jpgAfbeeldingslocatie: http://www.any-game.nl/i/laptop/icons-behuizing_thumb.jpgAfbeeldingslocatie: http://www.any-game.nl/i/laptop/reflectie_thumb.jpgAfbeeldingslocatie: http://www.any-game.nl/i/laptop/vergelijking2_thumb.jpgAfbeeldingslocatie: http://www.any-game.nl/i/laptop/vuil_thumb.jpgAfbeeldingslocatie: http://www.any-game.nl/i/laptop/aanuitknop_thumb.jpgAfbeeldingslocatie: http://www.any-game.nl/i/laptop/laptop-back_thumb.jpgAfbeeldingslocatie: http://www.any-game.nl/i/laptop/microfoon_thumb.jpg

Moet nog wat foto's veranderen en toevoegen.
Nog vragen? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxjuh
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 19-03 15:04
cool een review... Gaan we dan maar is rustig doorlezen

* maxjuh nu naar werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

SkipZ schreef op woensdag 12 juli 2006 @ 01:22:
Even een vraagje, waarom kan ik nergens verdere informatie vinden over de T2250 processor? Ook het vragen bij Dynabyte leverde geen resultaten op.
Dit is wat ik weet over deze processor.

De T2300 werkt op 667Mhz terwijl de T2250 op 533Mhz werkt.
T2300 is los te koop in de winkel en heeft een klokfrequentie van 1.67 GHz.
T2250 is niet los te koop in de winkel en heeft een klokfrequentie van 1.73 GHz.

Voordeel dat je bij Dynabite hebt gekocht is dat je wel bluetooth erbij krijgt, maar helaas geen muis en tas. Verder is er geen mogelijkheid om de HD aan te passen dacht ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 175550 schreef op dinsdag 11 juli 2006 @ 23:11:
ik ben ook op zoek naar een compacte lichte laptop (ik hoef alleen niet zo nodig videokaart enzo)

de carry in garantie kun je voor 49 euro extra omzetten in een pick up and return, dat is voor 2 jaar.

http://www.laptops4u.nl/info/s62j-h044-1011.html 1.099,-
wat mij aanspreekt is de T2400, sata 5400 speed

misschien vind je het wel interessant om te weten; naast de asus/intel notebooks, kijk ook naar de IBM T43, die kost 1172,- eur,
pentium M 750 (1.83), kleine HD (40gb) en 1x512 maar een IBM is natuurlijk wel top of the bill..
Weet jij toevallig of de s62j serie gewoon een Asus behuizing krijgt met Asus logo en al. Vind het namelijk mooier staan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@ clicker korte reactie,

Ja dat weet ik, ze mogen niet asus logo`s voeren dus er komt wat anders op de case zodat je neit een gat hebt. je kunt natuurlijk wel zelf een asus logo ergens vandaan trekken wellicht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkipZ
Anoniem: 112815 schreef op woensdag 12 juli 2006 @ 12:11:
[...]

Voordeel dat je bij Dynabite hebt gekocht is dat je wel bluetooth erbij krijgt, maar helaas geen muis en tas. Verder is er geen mogelijkheid om de HD aan te passen dacht ik.
Naja dat ik de HD niet kan aanpassen maakt me niet zo heel erg veel uit, zelfde geld nu eigenlijk voor de tas & muis.

Had voor mn normale PC de behoefte om een Razor Copperhead te kopen zodat mn MX510 naar de laptop kon. De laptop zelf gaat nu in rugzak, geen probleem meer. Toch raar, overal staat dat je een muis en tas erbij krijgt maar goed :)

Bedankt voor de processor informatie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hilbren
het touchpad kan je ook uitzetten met Fn-F9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• low_n_slow
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 27-05 17:15
@ skipz

Ik heb dezelfde laptop gekocht voor mijn vriendin en er zat wel degelijk een muis en tas bij van asus zelf.
Overigens heb ik ooit een winkel gemailt met de mededeling of er een muis + tas bij de asus laptop zat die wisten mij te vertellen dat asus een tas en muis niet meer levert vanwege de hoge kosten :/

iig vind ik het grootste nadeel het scherm. de kijkhoek is erg beperkt en reflecteerd behoorlijk!

4200rpm schijf maakt het systeem overigens dramatisch langzaam dus neem aub een snellere indien mogelijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coenen
  • Laatst online: 24-05 19:28

Coenen

=LoT= IJsbier @ ET

@Skipz

Zou je ook eens ET kunnen spelen op je laptop?
Dat is nu eigenlijk het enige spel wat ik speel, als dat met een beetje setting op 1024*768 kan draaien ben ik wel tevreden.

Jammer van die 4200 rpm schijf.
Typisch dat deze versie BlueTooth heeft, tot nu dacht ik dat de A8 serie geen BlueTooth had.

Is het ontbreken van knopjes bij het touchpad niet irritant?
Met een echte knop weet je tenminste waar je moet klikken.

[ Voor 36% gewijzigd door Coenen op 12-07-2006 21:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkipZ
ET? Enemy Territory? http://www.enemyterritory.com/main.html ?

Nog nooit gespeeld, zal er eens naar kijken :)

@ low_n_slow

Grootste nadeel is idd het scherm, reflecteerd enorm goed, maar kijkhoek valt me nog wel mee moet ik zeggen. Maar het kan idd wel beter
Pagina: 1 2 ... 9 Laatste