[Ervaringen] Asus A8 serie deel 1

Pagina: 1 2 ... 9 Laatste
Acties:
  • 26.482 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 175550

nieuwe info over de INTEL/asus gevonden!

Het gaat om de S62j (te koop bij laptops4u)

http://geared2play.com/phpbb/nfphpbb/viewtopic.php?t=578
dit is de eerste link.. daarin kwam ik op deze link:
http://www.geared2play.co...aptops/asus/s62j/s62j.htm
op deze laatste link kun je foto`s zien..

Afbeeldingslocatie: http://www.geared2play.com/store/products/laptops/asus/s62j/s62j/s62j.h15.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.geared2play.com/store/products/laptops/asus/s62j/s62j/s62j.h17.jpg

ik kan niet zeggen op de laptop s62j die bij laptops4u te koop is ook zo eruit ziet. ik vind het zwarte heel gaaf, wel valt me op dat de laptop een heel stuk anders is als de asus A8 serie, wel zelfde formaat en bouwkwaliteit maar kijk eens naar de plaatsing van de poorten. wat zeer positief is is dat de fan uitstroom niet (zoals bij de A8) aan de rechterkant zit, dus voor de rechtshandige geen warme lucht tegen je muis!! op de grotere fotos kun je ook zien dat de laptop een "normaal/verdiept" touchpad heeft, lijkt me prima!

Daniel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johnvh
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 03-06 12:10
Zojuist de S62J-H044 besteld op Laptops4u.nl
  • Intel Core Duo T2600 (2.13GHz; 2MB L2 Cache; 667Mhz FSB)
  • 100GB S-ATA harddisk 7200RPM
  • 2048MB DDR2 667Mhz (2 x 1024)
  • DVD-SuperMulti Drive/ 4-in-1 cardreader
  • GbE (Realtek) 10/100/1000 Gigabyte/ V.90 56K modem
  • 4 x USB 2.0/ Firewire/ S-Video TV Out/ 1 x Headphone/ 1 x Microphone in
  • NVIDIA GeForce Go 7300 Video Graphics (128MB) VGA/ 1.3 Megapixel Webcam
  • 14.1" ColorShine Enhanced Glare Type LCD (1280 x 800)
  • Integrated Intel High Definition Audio/ Internal Speakers
  • Geen besturingssysteem
  • Internal W-LAN 54Mbps (Intel PRO/Wireless 3945ABG)
  • 2.4Kg incl. 6-cells accu
  • 2 jaar carry in garantie
Hier heb ik nog de 8 dagen pixelgarantie aan toegevoegd :)

Nu maar wachten op meer informatie over de levertijd en hoe het beestje er daadwerkelijk uit gaat zien! Het uiterlijk zal me niet zozeer boeien, maar die ribbelplaat op deze foto vind ik niet leuk :X

Edit
Ik vond op deze site de volgende afbeelding terug:

Afbeeldingslocatie: http://dump.johnvh.nl/images/S62J.jpg

Hij lijkt behoorlijk op de bovenstaande afbeeldingen :)

Edit 2
De levertijd is 2 tot 5 werkdagen :)

[ Voor 14% gewijzigd door Johnvh op 13-07-2006 14:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coenen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:44

Coenen

=LoT= IJsbier @ ET

SkipZ schreef op woensdag 12 juli 2006 @ 23:17:
ET? Enemy Territory? http://www.enemyterritory.com/main.html ?

Nog nooit gespeeld, zal er eens naar kijken :)
Inderdaad Enemy Territory, alvast bedankt voor het testen.

Hmmm, die ribbeltjes bovenkant is wel even wennen.
Vind ik eigenlijk wel een beetje zonde.

[ Voor 15% gewijzigd door Coenen op 13-07-2006 08:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 175550

de S62j en hij lijkt minder op de asus a8 serie dan eerst gedacht.zie mijn vorige linkjes:

de indeling van de poorten is anders, touchpad is anders. staat dat het keybord los zit en dat hij daar zelf dubbelzijdig tape onder heeft moeten doen om te verhelpen en dat hij de onderkant van de notebook met een dremel heeft bewerkt zodat hij niet heen er weer wiebelt...kleurstelling is anders en de buitenzijde van het scherm is met allemaal ribbels, ik maak me zorgen hoe stevig die ribbels zijn om het scherm te beschrmen...

dit en de nog onbekende levertijd hebben mij ertoe doen besluiten de s62j van mijn lijstje af te schrappen.

Daniel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay-v
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Jay-v

Uhhhh......

De A8Ja staat nu ook gewoon tekoop op de site van mycom (www.mycom.nl) voor €1199,-.
Ik verwacht dat ze de A8Jm binnenkort ook wel zullen krijgen.

Is het enige verschil tussen deze twee laptops (A8Ja & A8Jm) alleen de videokaart?

Het performance verschil tussen deze twee videokaarten is volgens mij namelijk te verwaarlozen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 112815

spydoggie schreef op dinsdag 18 juli 2006 @ 00:02:
De A8Ja staat nu ook gewoon tekoop op de site van mycom (www.mycom.nl) voor €1199,-.
Ik verwacht dat ze de A8Jm binnenkort ook wel zullen krijgen.

Is het enige verschil tussen deze twee laptops (A8Ja & A8Jm) alleen de videokaart?

Het performance verschil tussen deze twee videokaarten is volgens mij namelijk te verwaarlozen.
Het verschil zit voornamelijk in de videokaart en de processor. Ik heb net nog Mycom gebeld voor wat aanvullende informatie over de A8Ja. Het blijkt dat in de A8Ja geen bluetooth is ingebouwd, verder zit er een 5400 rpm HD in en is maar beperkt leverbaar bij Mycom.

Hij zei ook nog dat deze binnenkort wordt vervangen door de A8Jc met een T2250 processor, deze wordt wel geleverd met bluetooth en zal goedkoper zijn dan de A8Ja.

Verder heb ik hier nog een interresante review over de A8Ja:

http://www.notebookreview.com/default.asp?newsID=3012

en een review over de A8Jm:

http://www.notebookreview...sID=2984&review=Asus+A8Jm

Ik wacht nog tot ergens eind augustus tot de nieuwe Meroms uit zijn en koop dan pas een nieuwe laptop (oude te vroeg verkocht), tegen die tijd internet ik wel op mijn oude vertrouwde internet bak met een Pentium 2 en 4 GB HD :+ (oude vertrouwde techniek)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 182405

Anoniem: 112815 schreef op dinsdag 18 juli 2006 @ 12:30:
[...]

Het verschil zit voornamelijk in de videokaart en de processor. Ik heb net nog Mycom gebeld voor wat aanvullende informatie over de A8Ja. Het blijkt dat in de A8Ja geen bluetooth is ingebouwd, verder zit er een 5400 rpm HD in en is maar beperkt leverbaar bij Mycom.

Hij zei ook nog dat deze binnenkort wordt vervangen door de A8Jc met een T2250 processor, deze wordt wel geleverd met bluetooth en zal goedkoper zijn dan de A8Ja.

Verder heb ik hier nog een interresante review over de A8Ja:

http://www.notebookreview.com/default.asp?newsID=3012

en een review over de A8Jm:

http://www.notebookreview...sID=2984&review=Asus+A8Jm

Ik wacht nog tot ergens eind augustus tot de nieuwe Meroms uit zijn en koop dan pas een nieuwe laptop (oude te vroeg verkocht), tegen die tijd internet ik wel op mijn oude vertrouwde internet bak met een Pentium 2 en 4 GB HD :+ (oude vertrouwde techniek)
Heeft hij ook een precieze datum genoemd wanneer deze laptops vervangen zullen worden?

En weet iemand waar ze de A8Jm aanbieden?

En denk je niet als de nieuwe Meroms uitkomen, dat deze in het begin nog verschrikkelijk duur zullen zijn ten opzichte van de prijsklasse waar je nu naar aan het kijken bent?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay-v
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Jay-v

Uhhhh......

Anoniem: 182405 schreef op dinsdag 18 juli 2006 @ 14:48:
[...]

Heeft hij ook een precieze datum genoemd wanneer deze laptops vervangen zullen worden?

En weet iemand waar ze de A8Jm aanbieden?

En denk je niet als de nieuwe Meroms uitkomen, dat deze in het begin nog verschrikkelijk duur zullen zijn ten opzichte van de prijsklasse waar je nu naar aan het kijken bent?
De A8Ja wordt volgende week verwisseld voor de A8Jc, volgens de verkoper aan de lijn had ik net het laatste exemplaar besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobaphatt
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 26-04 14:33

bobaphatt

omelet DU fromage!

Heb net een A8Ja gekocht...

superding is het...heeft in tegenstelling tot de berichten hier, wel ingebouwde bluetooth.

maar nu heb ik daar een probleem mee: ik heb er mn eigen windows xp pro op gezet en na installatie van alle drivers en utilities van de asus cd krijg ik de bluetooth niet aan de praat. normaal gesproken kan je het aan en uit zetten met een van de knopjes naast de powerbutton maar die werkt nu niet meer...

wie weet hoe ik deze weer activeer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 178962

Weet je wel zeker dat je bluetooth erin hebt?

Ik heb nog steeds grote problemen met de slijtvastheid van mijn A8F notebook.

Bij de touchpad is een heel stuk gewoon helemaal kaal, de verf is eraf gegaan en er zit een zwarte vlek.

Ik heb mijn touchpad wel ultra gevoelig staan omdat ik het niet prettig vind mijn hand te bewegen tijdens het werken. Ik leg liever mijn hand op de rand en kan dan door alleen mijn vingertop te bewegen over het hele scherm komen.

Blijkbaar slijt dit zo hard dat de verf eraf gaat. Niet echt heel erg ofzo, maar het is toch een klein minpuntje.

Topicstarter, een idee om mijn topic over Vista op A8 in de topicstart te zetten.

[rml][ Vista] Asus notebooks: spontane reboots door Bitlocker*[/rml]

Wil je Vista op de A8 notebook: Het is mogelijk!

Ik heb inmiddels verschillende builds (waaronder beta2) erop gehad zonder problemen, de oplossing is vrij universeel.

[ Voor 20% gewijzigd door Anoniem: 178962 op 20-07-2006 04:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kijkeenolifant
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 24-04 09:06
Heeft er iemand al een a8ja/m met een 7200 rpm hd? Ik ben er op dit moment nog geen tegen gekomen. Op laptops4u zijn er alleen upgrades beschikbaar voor de a8jc/f en de w3j ;(. Ik vond persoonlijk de a8ja/m er wel aantrekkelijk uit zien alleen de trage hardeschijf zat me een beetje tegen. Sowieso snap ik niet helemaal waarom de w3j zo duur is als je kijkt naar de a8ja/m (maar dat even tussendoor).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Allesisbezetgvd schreef op zaterdag 22 juli 2006 @ 20:13:
Heeft er iemand al een a8ja/m met een 7200 rpm hd? Ik ben er op dit moment nog geen tegen gekomen. Op laptops4u zijn er alleen upgrades beschikbaar voor de a8jc/f en de w3j ;(. Ik vond persoonlijk de a8ja/m er wel aantrekkelijk uit zien alleen de trage hardeschijf zat me een beetje tegen. Sowieso snap ik niet helemaal waarom de w3j zo duur is als je kijkt naar de a8ja/m (maar dat even tussendoor).
De A8Ja wordt bij Mycom standaard geleverd met een 5400 rpm HD. Hier merk je weinig van of er een 5400 rpm HD of een 7200 rpm HD (lees dit vaak in topics). Dat er weinig verschil in prestatie is, is mij nog onbekend waarom het zo is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23-05 18:02

Turkish

zhé germans

Topicstart aangepast met nieuwe wijzigingen dankzij FongWan :)

'When you're not paying for the product, you are the product!'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankpaul1
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 03-06 11:09
Iemand de Asus A8JM al ergens gesignaleerd?? Zo ja, waar en voor welke prijs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 180245

Anoniem: 112815 schreef op zaterdag 22 juli 2006 @ 21:32:
[...]

De A8Ja wordt bij Mycom standaard geleverd met een 5400 rpm HD. Hier merk je weinig van of er een 5400 rpm HD of een 7200 rpm HD (lees dit vaak in topics). Dat er weinig verschil in prestatie is, is mij nog onbekend waarom het zo is.
Ik heb dit over die A8Ja van Mycom wat vragen gesteld en zij konden mij vertellen dat de schijf een 4200 tpm was! Dus ik weet niet waar jij die informatie vandaan hebt gehaald en of ik verkeerd ben voorgelicht.

Inmiddels verkopen ze daar ook de A8Jc - H023H: T2250 Core Duo 1,73 Ghz, 1024 mb 667Mhz, 100GB 5400 tpm. Verder leveren ze er ook Bluetooth bij wat ook niet overal bij de A8 in NL geleverd wordt. Daarnaast zijn de verdere specs redelijk gelijk aan andere A8Jc series. Geforce Go7300 en het 14,1" scherm. Al dit moois is de uwe voor slechts € 1099, aangezien ik weer eens niet kon wachten tot Mycom hem aanbood heb ik hem off all places bij de Dynabyte gekocht (had ik nooit verwacht ooit een pc daar te kopen..) maar ook daar was hij namelijk slechts € 1099,- en goedkoper heb ik toch een laptop met dergelijk specs niet gezien.

Als mensen geïnteresseert zijn dan wil ik best een review gaan maken, echter ben ik niet een ontzettende reviewer die allerlei SiSoft Sandra en 3dMark benchmarks klaar heeft staan om mee te testen. Ik kan dus wel mijn verhaal doen over hoe ik de laptop ervaar in gebruik. Dit gebruik gaat van Office werk tot Photoshop, Quark Xpress en wat gaming; voornamelijk racing (NFS Most Wanted) en soms wat strategie (Generals).

Tot op heden moet ik zeggen dat de laptop mij zeer bevalt! Niet te zwaar en HD test filmpje speelt hij perfect af terwijl ik Photoshop opstart en wat mee loop te spelen. Ook al op meerdere netwerken getest (werk en thuis) en dit werkte perfect! Ik was van plan om vanwege dit soort ge-eikel XPP erop te zetten. Maar tot op heden heb ik daar nog geen behoefte aan gehad. Draadloos heb ik nog niet echt kunnen testen aangezien ik een klein kamertje heb als studentje en nog geen Wifi nodig heb, op mijn afstudeer adres zijn ze niet zo geavanceerd om al met Wifi te werken.

Need for Speed Most Wanted werkt in de Super Performance mode perfect met alle settings op high. Misschien loopt het op een monster game machine beter, maar het loopt voor een laptop rete goed!

Ik hoor wel of er behoefte bestaat voor meer informatie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dsibma
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 16:44
Mooi topic mensen!

Ik ben al een tijdje op zoek naar een nieuwe desktop pc en had al een mooie configuratie samengesteld maar aangezien ik aankomend jaar met een nieuwe opleiding begin waar een laptop erg handig bij is ben ik me ook aan het orienteren op laptops. Toevallig kreeg ik vandaag te horen dat ik een aanzienelijke korting bij Dynabyte kan krijgen. Dit was voor mij een reden om te besluiten dat ik toch voor een laptop ga.

Mijn oog viel direct op de Asus A8JC en nu ik dit topic lees lijkt dit mij de ideale laptop. De specificaties zijn voor mij ruim voldoende, het enige punt waar ik mijn twijfels over heb is het beeldscherm. Ik ben van plan de laptop te gebruiken als desktop-vervanger maar ben inmiddels aan de luxe van mijn 19" Eizo CRT gewend. Ik begrijp dat een vergelijking nergens op zou slaan, maar werkt zo'n scherm een beetje comfortabel? De resolutie van 1280 x 800 is voor mij persoonlijk toch echt wel het minimum, wat zijn jullie ervaringen hiermee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coenen

Coenen

=LoT= IJsbier @ ET

@iMaarten, ik heb het al wel eens eerder in dit topic gevraagd, maar zou je eens Enemy Terretory kunnen testen? Dat is eigenlijk op dit moment het enigste spel wat ik speel.
Ik vraag me af of de vid kaart in de A8Jc daar goed genoeg voor is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 142652

Ik heb nog wat (kleine) vraagjes:

1. Zit er in de Asus A8Ja nou 2x 512 of 1x 1024 Mb aan geheugen? (Kan niet bij mijn laptop komen op dit moment)
2. Zou het schelen als ik dit upgrade naar 2048Mb of is het beter als ik er een 5400Rpm hdd in doe(zwaarste wat ik doe is gaming, namelijk WoW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 180245 schreef op woensdag 02 augustus 2006 @ 14:35:

Ik heb dit over die A8Ja van Mycom wat vragen gesteld en zij konden mij vertellen dat de schijf een 4200 tpm was! Dus ik weet niet waar jij die informatie vandaan hebt gehaald en of ik verkeerd ben voorgelicht.
Ik heb gewoon de service nummer van Mycom gebeld en een persoon aan de lijn gehad. Deze heeft gekeken in hun database en daar stond volgens hem dat er een 5400 rpm HD in zat (geen bluetooth). Dit verklaard dus mijn gegeven antwoord. Of mijn gegeven antwoord fout is of dat u verkeerd ben ingelicht kan alleen maar iemand bevestigen die een A8ja heeft gekocht bij Mycom.
Al dit moois is de uwe voor slechts € 1099, aangezien ik weer eens niet kon wachten tot Mycom hem aanbood heb ik hem off all places bij de Dynabyte gekocht (had ik nooit verwacht ooit een pc daar te kopen..) maar ook daar was hij namelijk slechts € 1099,- en goedkoper heb ik toch een laptop met dergelijk specs niet gezien.
Kan het even niet laten, om te zeggen dat dit net als reclame klinkt. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 112815 schreef op donderdag 03 augustus 2006 @ 14:53:
[...]

Ik heb gewoon de service nummer van Mycom gebeld en een persoon aan de lijn gehad. Deze heeft gekeken in hun database en daar stond volgens hem dat er een 5400 rpm HD in zat (geen bluetooth). Dit verklaard dus mijn gegeven antwoord. Of mijn gegeven antwoord fout is of dat u verkeerd ben ingelicht kan alleen maar iemand bevestigen die een A8ja heeft gekocht bij Mycom.

[...]

Kan het even niet laten, om te zeggen dat dit net als reclame klinkt. :+
Als je hiermee reclame voor de laptop dan kan ik dit slechts beamen :+

Tjah ik weet ook niet hoe het dan zit met Mycom, ik heb met iemand contact gehad bij hun vestiging in Rotterdam. Uiteindelijk toch op basis van o.a. de snelheid van die schijf voor de Jc variant gekozen. Maar ook omdat hier BT op zit en ik geen gezeur wilde met extra BT dongle (heb ook een Nokia E61 en daarbij zown dataplan, kan je gemakkelijk gebruiken als BT modem). Daarnaast was de laptop 100E goedkoper geworden en ik speel niet extreem veel en vaak, koop misschien binnenkort nog wel een nieuwe vaste pc (heb een prachtige tafelvoetbalspel gewonnen en ga die verkopen, dus zo misschien wat centjes over voor speelgoed :+)
Coenen:

@iMaarten, ik heb het al wel eens eerder in dit topic gevraagd, maar zou je eens Enemy Terretory kunnen testen? Dat is eigenlijk op dit moment het enigste spel wat ik speel.
Ik vraag me af of de vid kaart in de A8Jc daar goed genoeg voor is.
Ik zal eens zien of ik aan een kopietje kan komen van die spel en hem dan proberen. Mocht dit lukken dan krijg je het zeker te horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr_Frickin_Evil
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15:48
Anoniem: 180245 schreef op woensdag 02 augustus 2006 @ 14:35:
[...]

Inmiddels verkopen ze daar ook de A8Jc - H023H: T2250 Core Duo 1,73 Ghz, 1024 mb 667Mhz, 100GB 5400 tpm. Verder leveren ze er ook Bluetooth bij wat ook niet overal bij de A8 in NL geleverd wordt. Daarnaast zijn de verdere specs redelijk gelijk aan andere A8Jc series. Geforce Go7300 en het 14,1" scherm. Al dit moois is de uwe voor slechts € 1099, aangezien ik weer eens niet kon wachten tot Mycom hem aanbood heb ik hem off all places bij de Dynabyte gekocht (had ik nooit verwacht ooit een pc daar te kopen..) maar ook daar was hij namelijk slechts € 1099,- en goedkoper heb ik toch een laptop met dergelijk specs niet gezien.

Als mensen geïnteresseert zijn dan wil ik best een review gaan maken, echter ben ik niet een ontzettende reviewer die allerlei SiSoft Sandra en 3dMark benchmarks klaar heeft staan om mee te testen. Ik kan dus wel mijn verhaal doen over hoe ik de laptop ervaar in gebruik. Dit gebruik gaat van Office werk tot Photoshop, Quark Xpress en wat gaming; voornamelijk racing (NFS Most Wanted) en soms wat strategie (Generals).

Tot op heden moet ik zeggen dat de laptop mij zeer bevalt! Niet te zwaar en HD test filmpje speelt hij perfect af terwijl ik Photoshop opstart en wat mee loop te spelen. Ook al op meerdere netwerken getest (werk en thuis) en dit werkte perfect! Ik was van plan om vanwege dit soort ge-eikel XPP erop te zetten. Maar tot op heden heb ik daar nog geen behoefte aan gehad. Draadloos heb ik nog niet echt kunnen testen aangezien ik een klein kamertje heb als studentje en nog geen Wifi nodig heb, op mijn afstudeer adres zijn ze niet zo geavanceerd om al met Wifi te werken.

Need for Speed Most Wanted werkt in de Super Performance mode perfect met alle settings op high. Misschien loopt het op een monster game machine beter, maar het loopt voor een laptop rete goed!

Ik hoor wel of er behoefte bestaat voor meer informatie!
Ik heb deze vandaag gekocht bij Mycom. Erg mooi ding inderdaad! Maar volgens mij zit er in die van mij toch geen Bluetooth. Er zit een knopje om het in en uit te schakelen, maar dat doet niks. Er staat op de laptop ook niks over. Op de site van Mycom staat dat deze wel Bluetooth heeft. Hoe zit dat bij die van jou?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik werk bij MyCom en heb zelf ook de Asus A8Ja gekocht, hij heeft een 4200Rpm hdd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dr_Frickin_Evil schreef op donderdag 03 augustus 2006 @ 16:05:
[...]

Ik heb deze vandaag gekocht bij Mycom. Erg mooi ding inderdaad! Maar volgens mij zit er in die van mij toch geen Bluetooth. Er zit een knopje om het in en uit te schakelen, maar dat doet niks. Er staat op de laptop ook niks over. Op de site van Mycom staat dat deze wel Bluetooth heeft. Hoe zit dat bij die van jou?
Hij heeft inderdaad ook geen bluetooth, dit is een optionele functie die niet bij de versies van MyCom zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr_Frickin_Evil
Anoniem: 142652 schreef op donderdag 03 augustus 2006 @ 18:17:
[...]

Hij heeft inderdaad ook geen bluetooth, dit is een optionele functie die niet bij de versies van MyCom zit.
Hoe weet je dat? Het staat wel gewoon op de site van Mycom, en degene die ik hierover gemaild heb, wist ook van niks en heeft het doorgestuurds naar het hoofdkantoor. Ik heb het voor de duidelijkheid over de A8JC, niet de A8JA.

[ Voor 7% gewijzigd door Dr_Frickin_Evil op 03-08-2006 18:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dr_Frickin_Evil schreef op donderdag 03 augustus 2006 @ 18:20:
[...]

Hoe weet je dat? Het staat wel gewoon op de site van Mycom, en degene die ik hierover gemaild heb, wist ook van niks en heeft het doorgestuurds naar het hoofdkantoor. Ik heb het voor de duidelijkheid over de A8JC, niet de A8JA.
Het klopt dat er officieel geen BT op de JA versie zit, al heb ik een paar keer van mensen gelezen dat zij het toch hadden. Misschien is het voor Asus goedkoper om het toch op alle laptops in de A8 serie de BT-chip te plakken maar activeren ze hem niet altijd, dit wordt vaak gedaan tegenwoordig..omdat het veel goedkoper is om maar 1 productielijn neer te zetten. Misschien hebben die mensen hem gewoon kunnen activeren door de juiste drivers erop te zetten.

Bij mijn A8JC werkt de BT zonder problemen en ook het BT knopje boven het toetsenbord zorgt ervoor dat hij geactiveerd dan wel gedeactiveerd wordt. Dit zie je direct in beeld komen met een mooi plaatje linksboven in je scherm.

Als dit bij jou niet werkt Dr_Frickin_Evil dan is er volgens mij iets niet goed gegaan en ik zou ermee terug gaan naar Mycom. Op dit moment dat ik dit post zie ik op de website van Mycom ook staan dat de Asus A8Jc-H023H aangeboden wordt met Bluetooth!

Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik dacht dat het ging over de Asus A8Ja.

Je hebt het over het activeren van de BT chip, echte deze moet dan toch te vinden zijn in apparaatbeheer? (Mits deze in het bios is uitgeschakeld)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 157155

Anoniem: 142652 schreef op vrijdag 04 augustus 2006 @ 10:01:
Ik dacht dat het ging over de Asus A8Ja.

Je hebt het over het activeren van de BT chip, echte deze moet dan toch te vinden zijn in apparaatbeheer? (Mits deze in het bios is uitgeschakeld)
Bluetooth moet inderdaad in apparaatbeheer staan onder het kopje "Bluetooth USB" zo uit mijn hoofd. Als hij daar niet staat, kijk in de bios. Mocht daar niks staan, dan is hij defect of zit hij er niet in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr_Frickin_Evil
Ik heb de laptop omgeruild bij Mycom, en heb hem nu bij Dynabyte gehaald. Hier zit dus inderdaad wel bluetooth op. Het is gewoon handig om het in de laptop te hebben, nu hoef ik niet meer te kloten met zo'n USB-dongle.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobaphatt

bobaphatt

omelet DU fromage!

Ik heb dus ook de a8ja MET bluetooth bij mycom gekocht (werk er ook zelf, waar zit jij X-ploit?) heb met de pre-installed windows al gebruik gemaakt van de bluetooth...dus die zit er echt in hoor...maar na twee herinstalls van windows met de recovery cd's werkt de bluetooth niet meer, het knopje reageert niet, er staat niks over in mn apparaatbeheer en nergens in de bios iets te vinden, als ik drivers probeer te installeren wil die dat ik eerste de bluetooth aanzet :? ...maarja dat ken dus niet...

ook heb ik dramatisch korte batterijtijd met dit ding...op batterysaving mode en helemaal niks doen ermee, haal ik met moeite twee uur.... |:(

erg jammer...want het is verder zo'n top-apparaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coenen

Coenen

=LoT= IJsbier @ ET

Ik heb vandaag eindelijk de knoop doorgehakt en bij Mycom een A8Jc gehaald.
Inderdaad geen BT, jammer dan, ik heb er in de winkel naar gekeken en kwam tot de conclusie het zit er niet in.

Wat ik eigenlijk veel belangrijker vond is of ik met deze laptop een beetje lekker Enemy Territory kan spelen. Dat lijkt zowaar best goed te gaan. Ik zit constant op de 76 fps.
Ik moet nog wel met m'n instelling spelen, want ik heb nu een config met alles uit.

Met quickpar een DVD repairen gaat met ongeveer 700 MB/s in High Performance mode.
Vind ik opzich ook niet slecht.

Voor de rest loopt het als een trein.
Ik heb nog getwijfeld om een A6T te nemen, maar ik ben blij dat ik deze genomen heb.
Toch net een slag kleiner.

Nog een min puntje: het gewicht dit is: 2547 gram.
Net iets zwaarder dan ik had gewild, maar voor deze prijs moet het maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 184569

Ik wilde vandaag de Asus A8JC-H023H gaan halen bij de winkel, maar ze hadden alleen de Asus A8JC-H033H.

Weet iemand het verschil tussen deze twee laptops? (Behalve dat de H023 en T2250 heeft en de H033 de T2300)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Follie
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 15:13
Anoniem: 184569 schreef op maandag 07 augustus 2006 @ 19:37:
Ik wilde vandaag de Asus A8JC-H023H gaan halen bij de winkel, maar ze hadden alleen de Asus A8JC-H033H.

Weet iemand het verschil tussen deze twee laptops? (Behalve dat de H023 en T2250 heeft en de H033 de T2300)
Ik ben ook naar een asus apparaatje aan het kijken uit de a8 serie,
maar mag ik dan vragen wat nou precies het vershil is tussen een T2250 en een T2300?
Aan de nummers te zien lijkt mij de T2300 beter, maar de T2250 heeft een hogere klok, of zie ik hier iets over het hoofd?
denk het eigenlijk wel :P

'Mac Pro' & Blackbook 1st generation

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kijkeenolifant
  • Laatst online: 24-04 09:06
Voor zover ik weet is dus de 23H en de 33H het enige verschil de processor. In de 23H zit een T2250 ( 1,73 GHz) en de 33H een T2300 (1.66GHz). Ik geloof dat ik ergens had gelezen dat die Txx50 custom waren ofzo, maar dat durf ik niet met zekerheid te zeggen. Dat zou iig verklaren waarom het lagere getal sneller is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Allesisbezetgvd schreef op dinsdag 08 augustus 2006 @ 12:16:
Voor zover ik weet is dus de 23H en de 33H het enige verschil de processor. In de 23H zit een T2250 ( 1,73 GHz) en de 33H een T2300 (1.66GHz). Ik geloof dat ik ergens had gelezen dat die Txx50 custom waren ofzo, maar dat durf ik niet met zekerheid te zeggen. Dat zou iig verklaren waarom het lagere getal sneller is.
De T2250 is een gemodde CPU door Intel zelf en draait idd op 1.73 Ghz, deze CPU is niet los leverbaar in de winkel / webshop. Verder draait deze CPU op een FSB van 566 Mhz.

De T2300 is een standaard Core Dual CPU van Intel en draait op een frequentie van 1.66 GHz, de CPU is wel los leverbaar in de winkel / webshop. Verder draait deze CPU op een FSB van 667 Mhz.

Hoop dat dit voldoende informatie geeft. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coenen

Coenen

=LoT= IJsbier @ ET

Ik ben nog opzoek naar een skin voor m'n A8Jc, waar zou ik het beste kunnen kijken?
Deze crumpler: http://www.crumpler.nl/?p...ls&product=TG14-004&size= lijkt net te klein te zijn.
En deze lijkt net te groot: http://www.crumpler.nl/?p...ls&product=TG14-004&size=

Ik weet niet wat het is maar vandaag lijkt m'n hd nogal traag te zijn.
Parren ging opeens niet zo snel meer.

Het is me ook al een paar keer opgevallen dat als ie op de batterij draait en je doet een tijdje niks dan lijkt ie helemaal vast te zitten. Het scherm gaat waarschijnlijk uit om batterij te sparen, maar aangaan is er soms niet bij. Als je op de powerknop drukt gaat ie in hibernation.
Ik vind het wat vreemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkipZ
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 03-06 00:17
Dat probleem heb ik ook, ergens instellen dattie niet meer op standby gaat maar gewoon echt uit werkt wel geloof ik.

Skin heb ik gekocht bij Dynabyte, Targus M dingetje :)

[ Voor 20% gewijzigd door SkipZ op 09-08-2006 23:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb alleen bij Power button shutdown staan, sleep button en lid close heb ik op geen actie staan. Beeldscherm gaat wel uit bij lidclose. Ik herken die freeze problemen dan dus ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik hb nog stds norm problmn mt mijn A8F...

Nadat al d vrf van ht touchpad was afgsltn n ik wklijks mijn monitor mot aandraain omdat i andrs gaat wibln is nu ook m'n tobo vrsltn.

Zoals julli al mrkn: D lttr E is vrsltn...

Als ik hl hard duw dot i ht soms nog wl, maar normaal typn is r nit mr bij :(

Ik hb al gkkn, ht is nit d tots zlf maar darondr zgmaar ondr ht rubber.
Misschin is ht gwoon vuil, zal straks ns kijkn of ik ht god kan krijgn, andrs Asus maar wr blln.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellboy123
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 20:29
Anoniem: 178962 schreef op woensdag 23 augustus 2006 @ 15:57:
Ik hb nog stds norm problmn mt mijn A8F...

Nadat al d vrf van ht touchpad was afgsltn n ik wklijks mijn monitor mot aandraain omdat i andrs gaat wibln is nu ook m'n tobo vrsltn.

Zoals julli al mrkn: D lttr E is vrsltn...

Als ik hl hard duw dot i ht soms nog wl, maar normaal typn is r nit mr bij :(

Ik hb al gkkn, ht is nit d tots zlf maar darondr zgmaar ondr ht rubber.
Misschin is ht gwoon vuil, zal straks ns kijkn of ik ht god kan krijgn, andrs Asus maar wr blln.
offtopic:
sorry, maar moest wel een beetje lachen toen ik dit las :+
,

ontopic: Dat is inderdaad wel zwaar kloten, en ik neem aan dat je de laptop nog niet zo erg lang hebt, dan is het helemaal vervelend. Als ik jou was zou ik niet te veel gaan uitproberen, anders zou je nog wel eens je garantie kunnen verspillen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Heb het gelukkig alweer kunnen fixen.

Eerst had ik het hele tobo eraf gehaald (vergeet niet de schroef aan de achterkant) en schoongemaakt, dat hielp niets.

Ik had eerder al gekeken onder de knop maar dat was ook niet vies ofzo.

Toen dus het rubber dopje eraf gehaald (zat alleen vast met wat lijm aan de randjes).

Voor een toetsenbord is het niet de moeite waard om garantie te gaan claimen, buiten dat het een hoop moeite kost garantie te claimen en je de laptop een tijdje kwijt bent kost het gewoon flink wat geld om het ding goed te verzenden. Een nieuw tobo kost rond de 20 euro, dus in het uiterste geval zet ik er een nieuw tobo in.

Er zitten verder geen zegels ofzo op het tobo, dus mocht ik het vervangen en er gaat iets van de hardware kapot kan ik altijd nog in de toekomst nog garantie claimen met het nieuwe tobo.

De toets is helaas wel een beetje scheef geraakt bij de reperatie (die klemmetjes die het vasthouden zijn echt ingewikkeld en vallen natuurlijk meteen helemaal uit elkaar als je ze eraf haalt). Maar hij werkt weer en das het belangrijkste.

Nu kan ik tenminste m'n laptop ook gewoon gebruiken terwijl ik wacht op levering van het tobo.

• Marco
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 18:02
Ik snap even iets niet... :?
Ik heb net een A8JC gekocht, maar als ik kijk bij de eigenschappen van de videokaart, dan staat er 512MB, en volgens de openingspost zou dat 128MB moeten zijn.
Het gewone interne geheugen staat op 1GB, dus daar wordt ook niks vanaf gesnoept.
Vreemd?

• Marco
suspect schreef op donderdag 24 augustus 2006 @ 18:30:
Ik snap even iets niet... :?
Ik heb net een A8JC gekocht, maar als ik kijk bij de eigenschappen van de videokaart, dan staat er 512MB, en volgens de openingspost zou dat 256128MB moeten zijn.
Het gewone interne geheugen staat op 1GB, dus daar wordt ook niks vanaf gesnoept.
Vreemd?
Heeft iemand hier nog een zinnige verklaring voor?

Waar heb je deze laptop dan gekocht, bijvoorbeeld bij myCom zit er standaard een videokaart in met 256mb.

• Marco
Anoniem: 182405 schreef op donderdag 31 augustus 2006 @ 17:50:
Waar heb je deze laptop dan gekocht, bijvoorbeeld bij myCom zit er standaard een videokaart in met 256mb.
Die komt bij Dynabyte vandaan, en bij hun op de site staat ook gewoon 256MB. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

En wat voor videokaart is het dan die er in zit? Want daar ben ik dan wel benieuwd naar. Is het gewoon de NVIDIA GeForce GO 7300 TurboCache of zit er ook een andere in?
Ik zal van t weekend wel bij dynabyte binnenlopen om te zien wat er precies allemaal op staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marco
Het is inderdaad gewoon de GF Go 7300 TurboCache.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobaphatt

bobaphatt

omelet DU fromage!

HELP...ik heb mn recovery partitie onbruikbaar gemaakt volgens mij...heb flink wat zitten kloten met mn a8ja, eerst wat gespeeld met OSX86 erop te gooien, en ergens in dat proces heeft partition magic volgens mij wat gedaan met die partitie, hij had zogenaamd een fout gevonden en gefixed, nu wilde ik windows vista eens proberen, maar die heeft mn hele systeem unbootable gemaakt, krijg winxp niet meer opgestart, terwijl vista op een andere partitie is gezet.
bij het opstarten reset hij gewoon meteen als hij de HD gaat benaderen voor windows...zie even de cursor en dan reset hij.
nu wilde ik dus recoveren met de partitie, door F9 te drukken, maar die doet helemaal niks, gaat gewoon weer resetten.

de data staat er wel gewoon, maar blijkbaar is de F9 functie verdwenen.
hij is nu in fat-32, klopt dat? of moet ie een andere indeling hebben? want ik kan me vaag herinneren dat ie een andere indeling had eerst...
weet iemand hoe ik die recovery weer kan fixen? of kan je er een nieuwe complete image op zetten? die ik dan van een mede a8ja-eigenaar zou kunnen krijgen?

ik weet dat ik ook de cd's kan gebruiken, maar dat is even niet belangrijk...

[edit]
ok, laat maar zitten :P, de partitie unhiden en als boot zetten doet de truuk ook

[ Voor 4% gewijzigd door bobaphatt op 02-09-2006 00:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abusimbal
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 15-04 00:17
Het wachten waard !! :9~

ASUS A8JP-4S015P
http://www.hartware.de/media/presse/5239/asus_a8jp_s.jpg

Intel® Core™ 2 Duo Prozessor T7200 (2.0 GHz, 667 MHz FSB, 4 MB L2 Cache)
14" TFT, WXGA+ mit High Resolution Glare Type Color Shine Technologie, Auflösung 1.440x900
ATI® Mobility Radeon™ X1700, 256 MB VRAM (512 MB HyperMemory)
1024 MB DDR2-667 (2x512MB)
120 GB HDD SATA 5.400 rpm
8 x DVD-Super Multi D/L Double Layer
0.3 Mega-Pixel Web-/Videokamera
Intel 3945ABG WLAN 802.11a/b/g
1000 MBit LAN
Bluetooth 2.0
Schnittstellen: Express Card, DVI Port (DVI-D), VGA, SPDIF, 5x USB 2.0, IEEE1394, TV Out, 4-in-1 Card Reader
Gewicht: 2.4 kg
Abmessungen: 335 x 245 x 34,8 – 37,3 (vorne/hinten) mm
Windows XP Professional
Verfügbarkeit
Das ASUS A8JP-4S015P ist ab September 2006 im Fachhandel verfügbar.

Preis
Die empfohlenen Verkaufspreise inkl. MwSt. betragen:
ASUS A8JP-4S015P Deutschland: EVP inkl. MwSt.: € 1599,-

Ziet er goed uit, maar een btj uit mijn prijsklasse. Ik ga morgen een a8jc kopen bij dynabyte.

Bij mycom hebben ze een andere versie van de a8jc maar die is 200 euro duurder, terwijl de specificaties veel minder zijn.. iemand hier een verklaring voor?

Anoniem: 182405 schreef op donderdag 07 september 2006 @ 19:45:
Ziet er goed uit, maar een btj uit mijn prijsklasse. Ik ga morgen een a8jc kopen bij dynabyte.

Bij mycom hebben ze een andere versie van de a8jc maar die is 200 euro duurder, terwijl de specificaties veel minder zijn.. iemand hier een verklaring voor?
Welke bedoel je? misschien een link?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marco
Ik zie net dat de hele Mycom site is veranderd, en het lijkt alsof ze de A8-serie niet meer verkopen. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

suspect schreef op vrijdag 08 september 2006 @ 07:29:
Ik zie net dat de hele Mycom site is veranderd, en het lijkt alsof ze de A8-serie niet meer verkopen. :?
Klopt, ik heb gisteren nog Mycom gebeld. De persoon aan de lijn vertelde mij dat de A8 serie die ze in hun assortiment hadden verouderd was, en dat er binnenkort een nieuwe reeks laptops uitkomt. Hij vertelde mij daarbij dat aanstaande maandag een Asus Z serie uitkomt met een Core 2 Duo CPU voor een bedrag van ongeveer 1200 euro.

Maar goed, dat is wat er mij is verteld. Uiteraard geldt hier weer, eerst zien dan geloven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 188645

Ik wil graag een laptop kopen waarmee ik naast de simpele dingen ook nog leuk games kan spelen. Mijn vraag is welke laptop raden jullie mij aan??. Mijn budget zit rond de €1200 voor een goeie laptop. Mijn voorkeur ging eigenlijk een beetje uit naar de laptops van Asus onder andere omdat de garantie meteen 2 jaar is. Uiteraard gaat het niet daarom maar ook om de eigenschappen van de laptops en ik kwam eigenlijk bij deze twee terecht:

ASUS A6T-AP006HZ - Turion II TL52
http://www.mycom.nl/ProductDetails.aspx?ProductID=119415

Of

ASUS A8Jc-H023H - T2250
http://www.mycom.nl/Products/View/121347.aspx

De asus A6t is 15,4 inch en de Asus a8jc 14,1 inch groot. Ik vraag me wat lekkerder is om mee te werken een kleine of een wat grotere laptop. Normaal gesproken zou ik voor de grotere laptop gaan maar opmerkelijk is dat de Asus A8jc een snellere processor heeft namelijk 1,73 Ghz in tegenstelling tot de 1,6 Ghz processor van de Asus A6t (is dit te merken??). Volgens mij is de grafische kaart wel iets minder dan die van de van de A6t. Maar de A6t heeft in tegenstelling tot de A8jc weer geen dual core wat volgens mij wel een goed is...

Kunnen jullie mij zeggen welke er nou beter is en welke jullie mij zouden aanraden??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marco
suspect schreef op vrijdag 08 september 2006 @ 07:29:
Vreemd, hij staat er nu wel weer tussen.
Blijkbaar zijn ze nog steeds bezig met het updaten van de site.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Je moet als je naar de site gaat en de laptops ziet en daar eenmaal op geklikt hebt, weer links op de notebooks klikken dan krijg je weer hetzelfde soort menu als vanouds kan je voorkeur zetten op merk,proccesor,geheugen en schermgrootte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marco
Anoniem: 188645 schreef op vrijdag 08 september 2006 @ 15:30:
Je moet als je naar de site gaat en de laptops ziet en daar eenmaal op geklikt hebt, weer links op de notebooks klikken dan krijg je weer hetzelfde soort menu als vanouds kan je voorkeur zetten op merk,proccesor,geheugen en schermgrootte.
Ja, maar vanmorgen stond 'ie er nog niet tussen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Maarre even wat anders is er nog iemand die verstand van laptops heeft en mij dus kan helpen met mijn keuze voor een laptop (zie post boven)

Mvg,

Robin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 157155

@ Suavity; Hoi, natuurlijk willen we helpen, daar is got voor. Als je wil gamen met je laptop, zit je al snel (mits je goede qualiteit wil ) op een Ati X1600 of een NVIDIA 7600 videokaart. Deze hebben beide eigen geheugen dat wel een pré is.

Daarnaast zijn er nog niet veel games uit die op dit moment widescreen ondersteunen. Dus 15.4" kan een keuze zijn, alleen op dit moment is de support nog minimaal voor games. Het scherm daarintegen is wel fijn om mee te werken. Maar dat scheelt natuurlijk per persoon.

Als je op de toekomst voorbereid wil zijn, ga je voor een AMD Turion X... of een Core 2 Duo T7xxx.
De intel presteerd daarin tegen stukken beter met zijn rekenkracht, maar in games merk je daar niet veel van.

Een minimum van 1024MB intern geheugen is aan te raden, als je zelfs battlefield 2 speelt, 2048MB intern geheugen.

Dat zijn de meeste punten waar je op moet letten. Heb je naast de Asus nog andere laptops die je op het oog had? Acer bijvoorbeeld is bekent om veel voor weinig geld, dus daar zou je ook nog kunnen kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marco
Ik heb zelf sinds vorige week de A8JC, en daar valt prima op te gamen.
Die Dual Core is erg prettig, en hij heeft meer videogeheugen dan de A6T.
En verder heb ik totaal geen verstand van laptops.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

suspect schreef op vrijdag 08 september 2006 @ 18:04:
Ik heb zelf sinds vorige week de A8JC, en daar valt prima op te gamen.
Die Dual Core is erg prettig, en hij heeft meer videogeheugen dan de A6T.
En verder heb ik totaal geen verstand van laptops.
Wat jij hier vermeld is niet correct.
De A8JC heeft een Geforce 7300 kaart, deze heeft 128 MB vast geheugen en 128 MB shared geheugen.
De A6T met een AMDx2 CPU heeft een Geforce 7600 kaart, deze heeft 256 MB vast geheugen.

Duidelijk is dus te zien dat de A6T meer videogeheugen aan boord heeft, omdat deze niet afgesnoept hoeft te worden van de systeemgeheugen.

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 112815 op 08-09-2006 18:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marco
Anoniem: 112815 schreef op vrijdag 08 september 2006 @ 18:48:
[...]

Wat jij hier vermeld is niet correct.
De A8JC heeft een Geforce 7300 kaart, deze heeft 128 MB vast geheugen en 128 MB shared geheugen.
De A6T met een AMDx2 CPU heeft een Geforce 7600 kaart, deze heeft 256 MB vast geheugen.

Duidelijk is dus te zien dat de A6T meer videogeheugen aan boord heeft, omdat deze niet afgesnoept hoeft te worden van de systeemgeheugen.
Als je kijkt naar de specs op de site kan je zien dat de A6T 128MB heeft, en de A8JC 256MB.
En als ik bij mij naar de properties kijk van de videokaart in Windows, dan staat er keurig 512MB.

Edit:
Ik snap trouwens nog steeds niet hoe dat nou zit met het shared memory gedeelte, want het interne geheugen blijft gewoon staan op 1GB.

[ Voor 9% gewijzigd door Marco op 08-09-2006 21:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coenen

Coenen

=LoT= IJsbier @ ET

@suspect: welke Nvidia drivers gebruik jij?
Ik gebruik nog steeds de standaard 84.26 drivers, is er nog winst te halen met nieuwere drivers?

Verder zegt DXDIAG bij mij approx. Total Memory 512MB bij Display, terwijl erbij system idd 1024 MB geheugen. Ik denk dat er wel wat vanaf gaat als je gaat gamen. Nooit naar gekeken eigenlijk.

Wat ik mij nog afvraag: als het goed is, zit er maar 1 reepje geheugen in, als ik er nog 1GB bij prik ga ik dan nog voordeel krijgen van Dual Channel?

Verder snap ik nog steeds niks van de stand by stand. Als ik op m'n accu draai gaat ie vrij snel op stand by. Maar daar krijg ik hem dan niet lekker uit. Zijn er meer mensen met dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

suspect schreef op vrijdag 08 september 2006 @ 20:58:
[...]

Als je kijkt naar de specs op de site kan je zien dat de A6T 128MB heeft, en de A8JC 256MB.
En als ik bij mij naar de properties kijk van de videokaart in Windows, dan staat er keurig 512MB.

Edit:
Ik snap trouwens nog steeds niet hoe dat nou zit met het shared memory gedeelte, want het interne geheugen blijft gewoon staan op 1GB.
Eventje wat dingen opklaren dan :+

Specificaties door Asus vrijgegeven:
Asus A6T link: http://nl.asus.com/produc...el=1185&l1=5&l2=24&l3=134
Asus A8jc link: http://nl.asus.com/produc...el=1066&l1=5&l2=26&l3=270

Wat betreft de shared memory gedeelte. Heb ik schaamteloos eventje van Nvidia gekopieert:
Link: http://www.nvidia.com/page/turbocache.html

Informatie over het shared memory gedeelte:

How Does it Work?
The revolutionary TurboCache technology utilizes the additional bandwidth of the PCI Express graphics bus to reach higher levels of graphics performance than traditional video memory solutions, delivering the performance and features you expect from NVIDIA graphics hardware. By allowing the graphics processing unit (GPU) to share the capacity and bandwidth of dedicated video memory and dynamically available system memory, TurboCache turbocharges performance and provides larger total graphics memory.

Alleen vindt ik nog wel vreemd waarom Windows bij jou 512 MB videogeheugen aangeeft. Zelf denk ik dat Windows het gewoon verkeerd aangeeft, wat wel eens vaker voorkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marco
Ik vermoed dat 'ie in meerdere smaken te krijgen is, want het type en snelheid van de processor wat op de Asus-site staat klopt ook niet.
Er zit namelijk een T2250 in op 1.73GHz.
Alle informatie op de site van MyCom lijkt gewoon te kloppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

suspect schreef op zaterdag 09 september 2006 @ 16:24:
Ik vermoed dat 'ie in meerdere smaken te krijgen is, want het type en snelheid van de processor wat op de Asus-site staat klopt ook niet.
Er zit namelijk een T2250 in op 1.73GHz.
Alle informatie op de site van MyCom lijkt gewoon te kloppen.
Ze zijn idd in meerdere configuraties te verkrijgen, alleen blijf de videokaart wel hetzelfde. Verder klopt er ook iets niet aan de informatie die door Mycom is vrijgeven. De Geforce 7300 heeft wel shared geheugen, en bij Mycom staat het alsof het 256 MB vast geheugen heeft.

Om dit te bewijzen staan hieronder twee links van dezelfde laptop:

Mycom: http://www.mycom.nl/Products/View/121347.aspx#Specs
Dynabyte: https://www.dynabyte.nl/hardware.php?i=2365

Bij Dynabyte staat het ook nog niet helemaal correct, maar in ieder geval beter dan bij Mycom.
Totale videogeheugen is 256MB waarvan 128 MB shared is.
Correcte notitie moet zijn 128MB dedicated geheugen/128MB shared memory (Turbocache)

Vraag: Weet iemand wanneer de A8js uitkomt? en hoeveel deze gaat kosten in Nederland. Het lijkt namelijk als of geen enkel laptop binnen een budget van 1350 euro aan mijn eisen voldoet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvWijk
  • Laatst online: 02-06 08:33
Eergister ook de Asus A8JC bij de MyCom gehaald (die in het krantje voor 1099 staat), erg blij mee. Bluetooth heeft hij ook en wel met de Toshiba stack. Nu heb ik handmatig XP erop gezet omdat ik echt XP Pro nodig heb, alles netjes werkend geïnstalleerd. Helaas kom ik niet veel verder met de installatie van mn audiostuurprogramma's.

Ik heb de chipsetdrivers van Intel toch geïnstalleerd die op CD stonden, maar krijg deze melding:

Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/antalvwijk/klembord01.jpg

Waar vind ik deze HD Audio stuurprogramma's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxjuh
  • Laatst online: 19-03 15:04
@AvWijk
Staan gewoon op de cd-rom van asus (waar dus alle drivers op staan)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fiftyfive
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 18:34
Heeft iemand nog de A8jm gezien in Nederland?
Hij staat wel op de NL site van asus maar ik heb hem nog in geen een webshop gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 188845

Ik ben op zoek naar een laptop en ben aangekomen bij de Asus A8-serie. Misschien kan iemand mij helpen bij mijn keuze. Ik twijfel tussen de A8F-H051H (dus die met 5400 rpm harddisk) en een A8Jc-H033H. De eerste is een stukje goedkoper maar heeft een mindere videokaart. Ik hoef toch niet echt op een laptop te gamen ofzo, het gaat vooral om Matlab (het zwaardere rekenwerk) en mobiliteit. Ik las op dit forum van iemand dat de A8F niet echt duurzaam is qua touchpad? Is dat beter bij de A8jc? Zijn er verder nog dingen om rekening mee te houden qua verschillen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 188845 schreef op zondag 10 september 2006 @ 11:47:
Ik ben op zoek naar een laptop en ben aangekomen bij de Asus A8-serie. Misschien kan iemand mij helpen bij mijn keuze. Ik twijfel tussen de A8F-H051H (dus die met 5400 rpm harddisk) en een A8Jc-H033H. De eerste is een stukje goedkoper maar heeft een mindere videokaart. Ik hoef toch niet echt op een laptop te gamen ofzo, het gaat vooral om Matlab (het zwaardere rekenwerk) en mobiliteit. Ik las op dit forum van iemand dat de A8F niet echt duurzaam is qua touchpad? Is dat beter bij de A8jc? Zijn er verder nog dingen om rekening mee te houden qua verschillen?
Beide laptops hebben dezelfde behuizing, wat betreft het verschil tussen deze twee typen zou je toch eerst moeten kijken wat jou budget is. Want ik dacht dat de A8F ook in verschillende configuraties op de markt was. (CPU, HD, Bluetooth)

Uit het verhaal van jou komt toch nog een beetje twijfel naar voren of je nou wel of niet gaat gamen in de toekomst. Mijn advies is gewoon voor de A8jc te gaan, deze is namelijk meer voorbereid op de toekomst dan de A8F.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

fiftyfive schreef op zondag 10 september 2006 @ 11:40:
Heeft iemand nog de A8jm gezien in Nederland?
Hij staat wel op de NL site van asus maar ik heb hem nog in geen een webshop gezien.
Ik ben al maanden op zoek naar deze laptop, helaas is mij ook nog niet gelukt om deze te vinden. In de USA is deze laptop al maanden uit. Zelf heb ik een beetje het gevoel dat Asus binnenkort deze laptop, of met vergelijkende configuratie op de Nederlandse markt komt. Maar dan met een Core 2 Duo CPU. Reden dat ik zo denk is omdat bij de meeste webshop het aantal type dat ze voorheen hadden al begint te dalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvWijk
  • Laatst online: 02-06 08:33
maxjuh schreef op zondag 10 september 2006 @ 02:15:
@AvWijk
Staan gewoon op de cd-rom van asus (waar dus alle drivers op staan)...
Maar waar? :? Inmiddels heb ik het probleem al opgelost door de drivers van HP te downloaden, een HP Pavillion notebook had namelijk hetzelfde chipset.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marco
Als je gewoon die driver-cd opstart onder Windows, en dan de volgorde van installeren aanhouden hoe ze in dat venster staan, dan werkt het gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coenen

Coenen

=LoT= IJsbier @ ET

Ik heb m'n laptop even niet bij de hand, maar het lijkt erop dat er nieuwe audio drivers zijn:

meuktracker: Realtek HD Audio 1.46

Of zijn deze niet van toepassing op een A8Jc?

• XanderDrake
  • Laatst online: 14:55

XanderDrake

Build the future!

Sinds 3 jaar ben ik eigenaar van een laptop, een Medion 40100. Hij beviel me prima voor ongeveer 2 jaar, maar toen begon het gewicht en de hitte mij dwars te zitten. Ik heb een persoonlijk record behaalt met de FX5300 Go (zelf nog overclockt) die in de Medion zit: 116 graden celcuis :X

In de tijd kocht ik mijn laptop als desktop vervanger, dus voornamelijk voor prestaties ten kosten van mobiliteit. 3 jaar later ben ik 180 graden gedraait: geef mij maar klein, compact, zuinig en koel. Maar het liefst heb ik nog enigsinds wat prestaties achter de hand zitten. Daardoor ben ik erg kieskeurig qua laptop geworden.

Mijn eisen:
  • Klein, kleiner dan 15.4 inch
  • Licht
  • Zuinig, langer dan 2:30u accutijd
  • Koel
  • Dual Core
  • 1gb RAM of meer
  • Redelijk scherm, hogere reso dan 1280*800.
  • Degelijke videokaart, erg belangrijk, géén GMA950, X200 of zoiets, liefst beter dan een X700.
  • Prijs zo tussen de 1000 -1300€
Het komt vaak voor dat de laptops die ik vind érg in de buurt komen van al mijn eisen maar dan net niet allemaal. Meestal zie je lappies die klein licht zuinig en koel zijn, maar geen dual-core óf erg duur zijn óf een GMA950-oid hebben...
Qua mobiliteits/prijs eisen komen de MSI Megabook serie en de Dell XPS 1210 het meest in de buurt. De Dell Inspiron 9400 variant voldoet aan de prestatie/prijs eisen, maar is vervolgens te groot.

Zo blijf je dus bezig 8)7

Maar Asus heeft daar sinds begin deze maand iets aan gedaan!
Dan heb ik het over de Asus A8Js 8)
Hij voldoet aan alle punten!

Ik ga em in de gaten houden!

Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca

XanderDrake schreef op donderdag 14 september 2006 @ 20:41:

Ik ben bang dat deze laptop niet bepaald in jou budget valt. Er worden op diverse site's namelijk voorspeld dat deze laptop ongeveer 1500 euro gaat kosten. Ik zelf was er ook zeer geinterreseerd in, maar nu begin ik te twijfelen of niet gewoon voor de F3ja ga met een T5600 CPU omdat deze goedkoper is.

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Anoniem: 112815 schreef op donderdag 14 september 2006 @ 20:57:
Ik ben bang dat deze laptop niet bepaald in jou budget valt. Er worden op diverse site's namelijk voorspeld dat deze laptop ongeveer 1500 euro gaat kosten. Ik zelf was er ook zeer geinterreseerd in, maar nu begin ik te twijfelen of niet gewoon voor de F3ja ga met een T5600 CPU omdat deze goedkoper is.
Ik zag een aantal sites waar ze het over 1500$ hadden. Das 1179.33€. Hoewel dat geen garantie is, denk ik niet dat ze voor de volle 1500€ gaan. Tevens zal de prijs op een gegeven moment dalen.

IK check die F3ja ook meteen even, thnx voor tip ;)

[Edit] Helaas, die F3ja is te groot: 15.4"...

[ Voor 3% gewijzigd door XanderDrake op 14-09-2006 22:29 ]

Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vriesdude
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-06 10:44
XanderDrake schreef op donderdag 14 september 2006 @ 20:41:
Sinds 3 jaar ben ik eigenaar van een laptop, een Medion 40100. Hij beviel me prima voor ongeveer 2 jaar, maar toen begon het gewicht en de hitte mij dwars te zitten. Ik heb een persoonlijk record behaalt met de FX5300 Go (zelf nog overclockt) die in de Medion zit: 116 graden celcuis :X

In de tijd kocht ik mijn laptop als desktop vervanger, dus voornamelijk voor prestaties ten kosten van mobiliteit. 3 jaar later ben ik 180 graden gedraait: geef mij maar klein, compact, zuinig en koel. Maar het liefst heb ik nog enigsinds wat prestaties achter de hand zitten. Daardoor ben ik erg kieskeurig qua laptop geworden.

Mijn eisen:
  • Klein, kleiner dan 15.4 inch
  • Licht
  • Zuinig, langer dan 2:30u accutijd
  • Koel
  • Dual Core
  • 1gb RAM of meer
  • Redelijk scherm, hogere reso dan 1280*800.
  • Degelijke videokaart, erg belangrijk, géén GMA950, X200 of zoiets, liefst beter dan een X700.
  • Prijs zo tussen de 1000 -1300€
Het komt vaak voor dat de laptops die ik vind érg in de buurt komen van al mijn eisen maar dan net niet allemaal. Meestal zie je lappies die klein licht zuinig en koel zijn, maar geen dual-core óf erg duur zijn óf een GMA950-oid hebben...
Qua mobiliteits/prijs eisen komen de MSI Megabook serie en de Dell XPS 1210 het meest in de buurt. De Dell Inspiron 9400 variant voldoet aan de prestatie/prijs eisen, maar is vervolgens te groot.

Zo blijf je dus bezig 8)7

Ik heb redelijk dezelfde eisen en heb ook wel een tip voor je:
de Sony Vaio SZ serie (4-7 uur accu tijd, 13.3" scherm en 1.7 kilo).
heeft ook minder leuke eigenschappen(geen tv-out, duur)

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

vriesdude schreef op vrijdag 15 september 2006 @ 00:35:
Ik heb redelijk dezelfde eisen en heb ook wel een tip voor je:
de Sony Vaio SZ serie (4-7 uur accu tijd, 13.3" scherm en 1.7 kilo).
heeft ook minder leuke eigenschappen(geen tv-out, duur)
De Sony Vaio SZ komt inderdaad erg in de buurt! Helaas twee dingen, een shared videokaart en de prijs.

• Coenen

Coenen

=LoT= IJsbier @ ET

Wie kan mij helpen bij het kiezen van extra geheugen voor mijn A8Jc-H023H?
Mijn A8Jc heeft een T2250 Core Duo processor dus ik heb maar een FSB van 533 MHz.
Volgens mij heeft het dan geen zin om PC5300 geheugen te kopen, al lijkt het er wel in te zitten.

Dit geheugen zit er volgens CPU-Z in:

Memory type DDR2
Manufacturer (ID) (FFFFFFFFFFFFFFFF)
Size 1024 MBytes
Max bandwidth PC2-5300 (333 MHz)
Part number GU331G0AJEPN6E2L4G
Serial number FFFFFFFF
Manufacturing date Week 255/Year 255

Attributes
Number of banks 2
Data width 64 bits
Correction None
EPP no

Timings table
Frequency (MHz) 200 266 333
CAS# 3.0 4.0 5.0
RAS# to CAS# delay 3 4 5
RAS# Precharge 3 4 5
TRAS 9 12 15
TRC 12 16 20

Googlen op het typenummer heeft me nog niks opgeleverd.

De Rated Bus speed = 532.0 MHz dus volgens mij zou PC4200 geheugen goed genoeg zijn.

OCZ geheugen 1GB, OCZ25331024VSO kost bv maar 80 euri.
Kingston PC5300 1GB (KVR667D2S5/1G) kost 123 euri. Dit geheugen wordt aangeraden op de site van 4Launch als bijpassende accessoire.
Das toch een verschil van 43 euro, dat is toch bijna 100 ouderwetse guldens.
Of wordt het dan goedkoop is duurkoop?

Nu is er misschien nog een gulden tussen weg: OCZ26671024VSO voor 112.50 euro.
Dan heb ik wel PC5300 geheugen (of volgens OCZ PC5400).
Ik vraag me alleen af hoe kieskeurig een A8Jc is.
Wie kan mij wat helderheid verschaffen?

• Marco
Er zit inderdaad PC5300 geheugen in, maar het draait op PC4200.
Je kan er dus ook gewoon PC4200 geheugen instoppen.

• AntonV
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Ik heb gisteren Windows Vista RC1 gedownload, en ik ben van plan om die te installeren op mijn ASUS A8Jc-H023H. Zijn hier mensen die daar ervaring mee hebben? In een ander topic las ik dat ik het bios moet upgraden naar versie 210 ivm Bitlocker, Ik heb versie 211 van de ASUS site gedownload, kan die ook? En gaat dat goed met Winflash?

Zijn er verder nog dingen, zoals drivers etc. die niet goed werken onder Vista en waar ik op moet letten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vriesdude
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-06 10:44
XanderDrake schreef op vrijdag 15 september 2006 @ 09:34:
[...]

De Sony Vaio SZ komt inderdaad erg in de buurt! Helaas twee dingen, een shared videokaart en de prijs.
Je gaf zelf aan, een degelijke videokaart, 128 mb shared is opzich zo'n ramp nog niet. daarnaast heeft de kaart ook nog een klein beetje eigen geheugen (32 MiB of 64 MiB). En tja die prijs, het is een hoog bedrag, maar mijn mening is wel dat je er iets bijzonders voor terugkrijgt (heb hem IRL gezien bij de MM Alphen, en hij ziet er echt schitterend uit).

/dev/null

• Coenen

Coenen

=LoT= IJsbier @ ET

Even een vraagje tussendoor, hoe krijg ik eigenlijk S/PDIF uit aan de gang?
Ik kan het nergens in m'n settings vinden.
Alleen bij Master volume, advanced kan ik hem disablen, ik wil hem juist enablen.
Dus als ik die box niet vink zou er volgens mij S/PDIF uit moeten komen, helaas ziet mijn 2496 Super Dac geen S/PDif. Kan je ergens nog meer instellen? Zoals bv de sample rate?

Anoniem: 181666

Op de Duitse site van Alternate is de A8JP-4S015P al te zien. De prijs is ook erg netjes, maar in Nederland zal deze straks wel n stukje hoger liggen denk ik :?

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 181666 op 21-09-2006 22:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 68880

Weet iemand of en wanneer de A8Js in Nederland leverbaar wordt?

• bobaphatt

bobaphatt

omelet DU fromage!

Anton V schreef op zaterdag 16 september 2006 @ 18:11:
Ik heb gisteren Windows Vista RC1 gedownload, en ik ben van plan om die te installeren op mijn ASUS A8Jc-H023H. Zijn hier mensen die daar ervaring mee hebben? In een ander topic las ik dat ik het bios moet upgraden naar versie 210 ivm Bitlocker, Ik heb versie 211 van de ASUS site gedownload, kan die ook? En gaat dat goed met Winflash?

Zijn er verder nog dingen, zoals drivers etc. die niet goed werken onder Vista en waar ik op moet letten?
Ik heb ook al een tijdje VIsta erop draaien (A8Ja) en het werkt perfect allemaal...alleen even de drivers van geluid van je asus driver cd halen (gewoon de XP drivers gebruiken). enige wat niet werkt zijn de Fn+volume omhoog en omlaag knopjes...

Ik had eerst ook het biosprobleem met bitlockergedoe. maar na update naar 210 geen probleem meer
of je bios werkt of niet, merk je vanzelf wel, probeer gewoon de vista-dvd te booten, als ie de installatie start is ie goed. zo niet dan reset hij gewoon.

Alles draait volgens mij toch wel wat sneller zelfs dan in XP
haalde een winst van meer dan 15% in 3dmark2006 t.o. XP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 167537

Hoe zit dat nu met dieA8jc-H033... Op sommige sites staat er dat er wel bluetooth in zit en sommige niet. Ik wil het liefst bluetooth erbij, bij welke site is deze goedkoop en met bluetooth te vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marco
Weet iemand toevallig of de H023H Lightscribe heeft?
Op sommige sites wordt daar namelijk over gesproken. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedener
  • Laatst online: 20:45
De prijs van alternate.de is gedaald met 150 euro. en de voorraadstatus is veranderd voor de A8JP.

Ik hoop echt dat de laptop snel in nederland te leveren is.

Wordt de nieuwe laptop vd zaak *O*

LG Therma V Split WP: HU143MA.U33-HN1636M NK5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik ben vooral benieuwd naar de A8JS, deze heeft dezelfde specs als de A8JP, alleen de videokaart is een geforce go 7700 en die schijnt beter te zijn dan de MR X1700 :P

[ Voor 20% gewijzigd door Anoniem: 181666 op 25-09-2006 11:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coenen

Coenen

=LoT= IJsbier @ ET

Weet iemand hoe je S/PDIF aan de gang kan krijgen op een A8Jc?
De handleiding zegt alleen waar de aansluiting is, ik heb nog steeds niet gevonden waar je S/PDIF kan aan zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedener
  • Laatst online: 20:45
Misschien relevant nieuws wat betreft de A8JP: nieuws: ATi introduceert Mobility X1700 met 'strained silicon'

Reactie van laptops4u.nl op mijn vraag of de A8JP of A8JS binnenkort leverbaar is:
Hoi René,

Het is nog niet bekend of deze modellen in Nederland beschikbaar zullen komen, laat staan dat we kunnen vertellen wanneer.

Zodra we daar meer over weten, zal dat meteen op de website kenbaar worden gemaakt.

Met vriendelijke groet,

[ Voor 44% gewijzigd door Speedener op 26-09-2006 20:20 ]

LG Therma V Split WP: HU143MA.U33-HN1636M NK5

• Marco
Doet bij jullie die Asus LiveUpdate het?
Ik zie alleen maar 'environment is up to date', terwijl er al lang al nieuwe drivers en een bios-update zijn. :?

• SkipZ
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 03-06 00:17
Heb hetzelfde, alles is "up to date"

• AntonV
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Bij mij doet die Live Update volgens mij ook niks, hij geeft alleen aan dat alles up to date is

Op de Duitse site van Alternate is naast de A8JP nu ook de A8JS opgenomen in het assortiment. Het prijsverschil is wel erg groot vind ik :/

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 181666 op 27-09-2006 19:17 ]

Anoniem: 181666 schreef op woensdag 27 september 2006 @ 19:18:
Op de Duitse site van Alternate is naast de A8JP nu ook de A8JS opgenomen in het assortiment. Het prijsverschil is wel erg groot vind ik :/
Doe mij dan maar de A8jP ipv de A8jS. Alleen wanneer komt deze uit? :'(

Anoniem: 112815 schreef op woensdag 27 september 2006 @ 20:20:
[...]

Doe mij dan maar de A8jP ipv de A8jS. Alleen wanneer komt deze uit? :'(
Op de Asus site stond dat ie rond deze tijd (eind september) op de markt zou komen. Maar wanneer (en of) deze laptops in Nederland verkrijgbaar zullen zijn en voor welke prijs kan ik nergens vinden :?

Anoniem: 167537

Hm ik heb vandaag mijn a8jc-h033h binnen, volgens www.progress.nl zou er bluetooth in moeten zitten maar kan het niet vinden onder apparaatbeheer... kan iemand me vertellen hoe ik kan checken of die functie ook wel echt aanwezig is?
Pagina: 1 2 ... 9 Laatste