[Ervaringen] Asus A8 serie deel 1

Pagina: 1 ... 3 ... 9 Laatste
Acties:
  • 26.560 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedener
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:51
Verwijderd schreef op woensdag 27 september 2006 @ 19:18:
Op de Duitse site van Alternate is naast de A8JP nu ook de A8JS opgenomen in het assortiment. Het prijsverschil is wel erg groot vind ik :/
In de A8JS zit ook 2 gb geheugen ;)

LG Therma V Split WP: HU143MA.U33-HN1636M NK5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Speedener schreef op vrijdag 29 september 2006 @ 10:18:
[...]

In de A8JS zit ook 2 gb geheugen ;)
Ja zover was ik ook wel :) Maar 240 euro voor 1gb extra geheugen en een iets betere videokaart vind ik persoonlijk een beetje teveel van het goede :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedener
  • Laatst online: 15:51
Ik heb meerdere zaken benaderd voor de A8JS en A8JP, om levertijd te vragen en om te vragen of het uberhaupt geleverd gaat worden in NL. Ze kunnen me het allemaal niet vertellen.

Van Asus Nederland kan ik niets anders vinden dan een Technische Dienst Telefoonnummer. Daar kunnen ze me niets vertellen.

LG Therma V Split WP: HU143MA.U33-HN1636M NK5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja balen, hopen dat het niet zo afloopt als met de A8JM. Ik vind sowieso dat Asus zowel naar de leveranciers als de klant toe nogal onduidelijk is als het om (concrete) productinformatie verstrekken gaat. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marco
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 11-09 18:58
Zou iemand misschien even in de bios van zijn A8JC kunnen kijken wat de naam van de firmware is?
Je zou namelijk verwachten dat er A8JC in de naam zou staan, maar bij mij lijkt het alsof ik een firmware van een ander type laptop heb... :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvWijk
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16:50
Ik heb eens een nieuwere Wireless LAN driver erop gezet onder WinXP Pro op mijn A8Jc, voor de onboard Intel 3945ABG, maar het duurt erg lang voordat hij het netwerk oppakt, vaak een minuut of twee, soms helemaal niet. Hier had ik met de oude drivers geen last van. Iemand hier een oplossing voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het gaat toch bergafwaarts met mijn laptop.

Van de touchpad is het deel waar m'n vinger zit al de verf helemaal af, de verf begint ook aan de randen van de laptop en waar rand van het scherm de laptop raakt als ie dicht zit ook helemaal te slijten. Hele stukken zijn al kaal.

Allemaal nog niet zo erg, ik heb de laptop niet om er mooi uit te zien.

Het scherm zit ook steeds los, aandraaien lijkt niet meer te helpen. Daarnaast beginnen er scheuren te komen in de achterkant van de behuizing van het scherm bij de schanieren (zoals je vaak ziet op goedkope laptops).

Zou zoiets onder de garantie van Asus vallen?

Ik gebruik de laptop niet super veel (hoewel dat niet te bewijzen is natuurlijk), dagelijks gemiddeld een uur of 2 max denk ik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn oog is ook gevallen op de ASUS A8Jc-H023H - T2250. Maarnu hoor ik dat er wat duurzaamheidsprobleempjes optreden bij TRRoads. Hebben meer mensen hier last van?

Ik ben eigenlijk bij de ASUS A8 serie terecht gekomen via het tijdschrift C'T. Hierin staat dat de A8 (er wordt verder geen type genoemd) wel 4 uur kan doen met de accu, en dat het scherm een hoge helderheid heeft. Klopt dit?

Ik ben eigenlijk op zoek naar een 14 inch laptop die lang meegaat op de accu, waarmee ik buiten kan werken en die niet te zwaar is. Ook moet hij betaalbaar zijn (zo rond de 1000 euro). Ik hoef geen grote HDD, geen zware videokaart en processorsnelheid is niet het belangrijkste. Ook wil ik bluetooth built in hebben. Is deze ASUS dan wat voor mij, of zijn goedkopere modellen die aan mijn eisen voldoen?

Oja: hoe bevalt het touchpad? Is het echt zo'n stroef ding als dat er gezegd wordt in de C'T?

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 10-10-2006 20:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coenen
  • Laatst online: 11-09 20:01

Coenen

=LoT= IJsbier @ ET

Ik heb sinds begin augustus een A8Jc-H023H, mijn Touchpad heeft nog geen beschadigingen, geen scheuren en m'n scherm zit ook nog goed vast.

Ik betwijfel of ie 4 uur haalt op een accu, volgens mij is het eerder iets van 3 uur.
Maar ik moet zeggen dat ik er eignlijk niet zo op let.

Die van mij heeft trouwens geen BT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zie dat de A8F in tegenstelling tot de A8JA en A8JC geen snelle grafische kaart heeft. Iemand ervaring met de A8F (bijv. de A8F-H051H?). Gaat de accu hiervan wel langer mee dan 3 uur? Welk type zouden jullie aanraden gegeven mijn wensen? Ik denk dat de A8JcH023H een te zware videokaart heeft voor de taken waar ik de laptop voor ga gebruiken.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 10-10-2006 21:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een A8F, de accu gaat maximaal 3 uur mee.

Heb vandaag contact gehad met Asus, ik krijg garantie op m'n laptop voor de behuizing dus dat gaat helemaal goedkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ID-College
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 19:27
Oke, wie kan deze amd fan helpen :P
Ik wil een laptop kopen. Het liefst een A8, een A6 zou kunnen maar een A8 liever.
Ik wil een A8 met een Turion X2 64 processor. Is dit te doen, ik zie ze alleen maar met een core duo T2300 maar heb liever een AMD.
Iedereen heeft een T2300 op school en vind ze toch niet zo super. Vandaar.
Iemand enig idee? binnen nederland voor een alternatief? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellboy123
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 18:27
ID-College schreef op vrijdag 13 oktober 2006 @ 15:28:
Oke, wie kan deze amd fan helpen :P
Ik wil een laptop kopen. Het liefst een A8, een A6 zou kunnen maar een A8 liever.
Ik wil een A8 met een Turion X2 64 processor. Is dit te doen, ik zie ze alleen maar met een core duo T2300 maar heb liever een AMD.
Iedereen heeft een T2300 op school en vind ze toch niet zo super. Vandaar.
Iemand enig idee? binnen nederland voor een alternatief? :)
ik heb de A6T, dat is echt een superapparaat, alleen let wel op de grootte als dat belangrijk is. De a8 serie is 14" en dat is net wat handzamer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou, ik ben bijna zover dat ik de ASUS A8F-H051H ga kopen. Ik wil alleen nog even het volgende weten:

1. Hoe zit het met het touchpad? Is het een stroef ding zoals ik gehoord heb of valt dat wel mee?
2. Is de laptop bruikbaar voor op schoot? Wordt deze dan niet te warm?
3. Hoe zit het met de kwaliteit van de lade van de DVD speler, deze schijnt niet echt goed te openen/sluiten?
4. Hoe dik is de laptop exclusief scherm, hoe hoog moet ik mijn polsen houden als ik wil typen?
5. Hoe groot/zwaar is de acculader?

Zou iemand nog deze vragen voor mij kunnen beantwoorden?

Als iemand nog een tip heeft voor mij dan hoor ik dat graag, bijv. alternatieven voor deze laptop (bijv. de Dell. 640m).

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• youssef18
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 03-09 17:41
Verwijderd schreef op vrijdag 13 oktober 2006 @ 19:26:
Als iemand nog een tip heeft voor mij dan hoor ik dat graag, bijv. alternatieven voor deze laptop (bijv. de Dell. 640m).
Ik zou zeggen bekijk mijn reactie in deze topic :youssef18 in "[Hulp] 14 inch Core Duo performance lapt..."

Het gaat ook over een A8JN qua desing etc is hij hetzelfde als een A8 alleen zijn de specs geupgrade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ID-College
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 19:27
hellboy123 schreef op vrijdag 13 oktober 2006 @ 19:01:
[...]

ik heb de A6T, dat is echt een superapparaat, alleen let wel op de grootte als dat belangrijk is. De a8 serie is 14" en dat is net wat handzamer :)
Hmm, zie net pas dat de A8 allemaal 14" is. Wil sowieso 15,4 hebben.
Dan wordt het dus een A6, maar een A6T is die 1,6 ghz turion x2 niet wat zwakjes of valt dit reuze mee?
Zit liever rond de 1,8 a 2 ghz. 1,6 is het minimale laat maar zeggen en daar heb ik niet zo snel genoegen mee :P :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou, ik ben bijna zover dat ik de ASUS A8F-H051H ga kopen. Ik wil alleen nog even het volgende weten:

1. Hoe zit het met het touchpad? Is het een stroef ding zoals ik gehoord heb of valt dat wel mee?
3. Hoe zit het met de kwaliteit van de lade van de DVD speler, deze schijnt niet echt goed te openen/sluiten?
4. Hoe dik is de laptop exclusief scherm, hoe hoog moet ik mijn polsen houden als ik wil typen?

Alvast bedankt!
En nog een vraagje: gaat Windows Vista hier op draaien? (ik doel hiermee op de grafische kaart)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxjuh
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 19-03 15:04

Alvast bedankt!
1. In het begin vond ik hem ook erg stroef maar dat is even wennen. Vind het een prima touchpad
2. No problem. Gebruik hem zelf heel erg veel op schoot
3. Het knopje om hem open of dicht te doen is beetje lastig berijkbaar maar verder is er niks mis met de dvd lade.
4. Heb geen zin om op te meten :P ... maar ik vind hem dun zat
5. jah ehmmm... vind je dat belangrijk dan?

vista gaat wel lukken zit ook een stikker op met windows vista capable. Heb zelf ook vista RC1 erop staan en dat draait prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

maxjuh schreef op zaterdag 14 oktober 2006 @ 11:46:
[...]

1. In het begin vond ik hem ook erg stroef maar dat is even wennen. Vind het een prima touchpad
2. No problem. Gebruik hem zelf heel erg veel op schoot
3. Het knopje om hem open of dicht te doen is beetje lastig berijkbaar maar verder is er niks mis met de dvd lade.
4. Heb geen zin om op te meten :P ... maar ik vind hem dun zat
5. jah ehmmm... vind je dat belangrijk dan?

vista gaat wel lukken zit ook een stikker op met windows vista capable. Heb zelf ook vista RC1 erop staan en dat draait prima.
4. Euhm, kan je dan een schatting geven van de dikte van het beeldscherm? Dan kan ik ongeveer wel inschatten hoe dik hij is.
5. Ja, want de acculader van de laptop die ik nu heb is zo groot als een baksteen. Lijkt me lullig, heb je een lekker compacte laptop, weegt de acculader net zo veel als de laptop...

Enneh wat betreft vista, is de videokaart uit de F serie wel krachtig genoeg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxjuh
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 19-03 15:04
Verwijderd schreef op zaterdag 14 oktober 2006 @ 11:58:
[...]

4. Euhm, kan je dan een schatting geven van de dikte van het beeldscherm? Dan kan ik ongeveer wel inschatten hoe dik hij is.
5. Ja, want de acculader van de laptop die ik nu heb is zo groot als een baksteen. Lijkt me lullig, heb je een lekker compacte laptop, weegt de acculader net zo veel als de laptop...

Enneh wat betreft vista, is de videokaart uit de F serie wel krachtig genoeg?
4. heb beeldscherm is denk rond de 8.0 mm - 10.0 mm dik..
5. ziet er ongeveer zo uit.
Oeps foutje.... De F serie kan denk ik niet Aero draaien of beperkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

maxjuh schreef op zaterdag 14 oktober 2006 @ 13:44:
[...]

Oeps foutje.... De F serie kan denk ik niet Aero draaien of beperkt.
Iemand ervaring met draaien van Vista (Aero/Aero Glass) op Intel 945GM graphics?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik lees net in dit artikel dat de A8JS ruim 1900 euro gaat kosten :? Ik had eigenlijk verwacht (en gehoopt :P ) dat deze laptop rond de 1600 euro uit zou komen, maar dat lijkt me nu dus erg onwaarschijnlijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• youssef18
Verwijderd schreef op zondag 15 oktober 2006 @ 22:30:
Ik lees net in dit artikel dat de A8JS ruim 1900 euro gaat kosten :? Ik had eigenlijk verwacht (en gehoopt :P ) dat deze laptop rond de 1600 euro uit zou komen, maar dat lijkt me nu dus erg onwaarschijnlijk...
hmm dat is vreemd. want hier kun je de a8js kopen voor 1680 euros. blijft veel geld maar dan heb je ook wat. :9

Persoonlijk heb ik liever dat de a8jp in nederland leverbaar wordt. deze heeft zeer leuke specificaties tegen ook een best betaalbare prijs zie hier: 1440 euros

A8JP
http://81.169.162.205/nut...c3cf251ae81e4baa4fedc6adc

A8JS
http://81.169.162.205/nut...c3cf251ae81e4baa4fedc6adc
trouwens zit er veel verschil tussen een duitste toetsenbord en de US indeling die we hier in nederland gebruiken ? mocht de a8jp(s) niet te krijgen zijn in nederland dan is de keuze snel gemaakt :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

€1680 klinkt al een stuk beter :9 Als de A8JS voor deze prijs in Nederland uitkomt koop ik m :*)
De lay-out van een duits keyboard is net even anders als dat wat wij gewend zijn, namelijk Qwertz ipv Qwerty

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• youssef18
Salland Automatisering kan de Asus A8Jp leveren. Dit is opzich goed nieuws dat betekent dat de asus wel leverbaar wordt in nederland. Nadeel, hij is in vergelijking bij onze duitse buren wel fors duurder.

Bij Salland -> 1596,-
Duitsland (nutrius.de) -> 1440,-

Ik wacht nog wel eventjes :+ tot hij wat beter leverbaar wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

youssef18 schreef op dinsdag 17 oktober 2006 @ 15:22:
Salland Automatisering kan de Asus A8Jp leveren. Dit is opzich goed nieuws dat betekent dat de asus wel leverbaar wordt in nederland. Nadeel, hij is in vergelijking bij onze duitse buren wel fors duurder.

Bij Salland -> 1596,-
Duitsland (nutrius.de) -> 1440,-

Ik wacht nog wel eventjes :+ tot hij wat beter leverbaar wordt.
1600 vind ik op zich ook nog wel redelijk (het blijft wel een hoop geld natuurlijk :P) Maar waar op de site van salland kun je de A8JP vinden dan? Ik heb net even gekeken maar ik kon m niet vinden :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCMedic
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08-09 00:05
Hopelijk is de A8Js goedkoper.
(Wachten op een goede laptop, die aan mijn eisen voldoet duurt al zo lang.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• youssef18
ik heb ze gemaild en kreeg onderstaande antwoord terug. Deze staat dus inderdaad nog niet op hun wesite.

Geachte heer,

De Asus A8JP-4S015P kunnen wij geleverd krijgen.
Graag hoor ik van u of wij dit product aan de website kunnen toevoegen.

De verwachtte verkoopsprijs inclusief BTW is € 1595,=

@PCmedic
De A8jp is volgens mij de goedkopere versie. met 1gb geheugen en de ATI X1800.

De Asus A8jS is stukken duurder althans in duitsland wel. deze heeft 2gb intern en de Geforce 7700 en kost in duitsland 1680 euros

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De A8JP-4S015P heeft een Ati X1700 en de A8JS-4S014P een Geforce Go 7700 :)

Waarom moeten zij trouwens van jou horen of ze de laptop op de site moeten zetten? :P

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 09-12-2006 21:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCMedic
Zal wel een aandeelhouder zijn van Salland :+

Maargoed, die x1700 interreseerd mij niet veel omdat deze ver boven mijn budget zit. Daarom heb ik als voorkeur de A8Js. (Een Geforce7700 lijkt mij ook niet verkeerd :9~ )

@youssef18
Zou jij even kunnen vragen of ze de A8Js kunnen leveren :+

[ Voor 3% gewijzigd door PCMedic op 17-10-2006 22:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De Go 7700 is waarschijnlijk duurder, en de A8JS zeker ;) (check even de link in mn vorige post)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

A8JS-4S014P is een zeer mooi ding, 14" maar wel redelijk krachtige videokaart (denk ik dan, kan het zo niet zo goed inschatten).

Erg nice.

Mijn laptop is sinds gister naar Asus, ben alleen vergeten het warranty boekje erbij te stoppen maar zal wel niet veel boeien. Alles wat daarin staat staat ook op de rest van de formulieren die erbij zitten en op de laptop zelf (het serienummer dan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkipZ
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 03-09 19:58
Valt drinken over toetsenbord van je laptop waardoor deze voor geen meter meer werkt ook onder de standaard Asus garantie?

Ben helaas zo dom geweest om er drinken over heen te laten vallen, meteen toetsen eraf gehaald en schoongemaakt, maar het hele toetsenbord systeem werkt niet meer. Ik ga morgen terug naar de winkel om te vragen wat ik er aan kan doen, of dat zij er misschien iets mee kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit valt niet onder de garantie lijkt me zo, ik zou daarom ook niet meteen vertellen dat je er drinken overheen hebt laten vallen :P

Edit: Op de Duitse site van Alternate is de A8JP inmiddels uit voorraad leverbaar, nu de Nederlandse nog :P
youssef18 schreef op dinsdag 17 oktober 2006 @ 21:29:
ik heb ze gemaild en kreeg onderstaande antwoord terug. Deze staat dus inderdaad nog niet op hun wesite.

Geachte heer,

De Asus A8JP-4S015P kunnen wij geleverd krijgen.
Graag hoor ik van u of wij dit product aan de website kunnen toevoegen.

De verwachtte verkoopsprijs inclusief BTW is € 1595,=

@PCmedic
De A8jp is volgens mij de goedkopere versie. met 1gb geheugen en de ATI X1800.

De Asus A8jS is stukken duurder althans in duitsland wel. deze heeft 2gb intern en de Geforce 7700 en kost in duitsland 1680 euros
Nog steeds geen spoor van de A8JP op de site van Salland :?

[ Voor 94% gewijzigd door Verwijderd op 23-10-2006 12:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coktatli
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 25-08 16:45
Hoi als complete nOOb mbt laptops heb ik een vraagje:
ik wil een laptop kopen +/- 900 euro met een 14 inch tft scherm.
Zal voornamelijk gebruikt worden met photoshop, illustrator, dreamweaver en office gebruik (moet liefst klein en fijn zijn zodat ik het overal mee kan sjouwen).

Ik zit te twijfelen tussen de volgende 2 modellen (maar weet niet welke voor mijn eisen de beste laptop is en of er misschien een andere laptop is die beter is):

Asus A8Jc-H023H
Intel Core Duo T2250 (kloksnelheid 1730 MHz)
1024 MB Intern geheugen
14,1 inch TFT (beeldscherm resolutie 1280 x 768)
NVIDIA GeForce Go 7300 256mb turbocache (ik hoorde dat deze niet zo goed is?)
100GB 5400rpm hardeschijf
enz..

Of

Asus A8F-H051H
Intel Core Duo T2300 (Kloksnelheid 1660 MHz)
1024 MB Intern geheugen
14,1 inch TFT (beeldscherm resolutie 1280 x 768)
945GM Intel videokaart (onboard)
80GB 5400rpm hardeschijf
enz..

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• veryip
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-09 14:41

veryip

Nikon D7000 + Glas

Heb nu ongeveer 1,5 maand de A8jc in m'n bezig maar loop er nog wel eens tegenaan dat het scherm als ik hem even niet heb gebruikt op zwart ga... da's standaard ja... maar ik krijg 'm dan niet meer aan!! moet dan eerst het scherm dichtklappen; dan gaat ie op stand-by (de hele laptop) ; als ik dan het scherm weer open doe en een toets indruk dan komt ie uit stand-by en werkt het scherm wel weer...

iemand tips/ ideeen??

hij doet het wel... maar 't is gewoon irritant

Nikon D7000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tjonge het duurt wel lang voordat de A8JS te koop is in nederland zit al een maand te wachten :S

Nou hopen dat het deze maand wat word met de levering, weet iemand al iets meer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mitsuko
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 24-12-2024
Ik wacht er ook (met smart) op. Had in een andere topic al gelezen dat www.nutrius.de een ander type ASUS laptop ook met QWERTY toetsenbord kan leveren tegen een meerprijs van 39 euro, en zij bieden de A8Js ook aan. Maar die meerprijs en de verzendkosten beginnen dan wel op te tellen... *hoopt dat A8Js in Nederland beschikbaar word voor niet veel meer dan 1600 euro, heeft hoop op 1500 al laten vallen*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• youssef18
Het duurt inderdaad erg lang. ik heb zo'n gevoel dat deze niet binnenkort gaat komen. Want deze situatie was hiervoor ook al aan de orde toen ging het om de Asus A8ja en A8jm (ati x1600 & geforce 7600) deze zijn nooit in nederland leverbaar geweest terwijl deze goed te verkrijgen was/is in duitsland/frankrijk/spanje etc.

Enige winkel die dus de A8jp kon/kan leveren is Salland. over de A8js konden ze niets vertellen tenminste dat was paar weken terug. zie paar post terug in dit topic.

Ikzelf wil ook graag dus een A8js maar ook deze is dus minimaal leverbaar. de Asus A8jn daarentegen is sinds kort heel goed leverbaar. ik denk dat ik dan ook voor deze ga. Dan maar geen high end cpu & gpu :/

Ik heb trouwens wel contact gehad met nutrius (www.nutrius.de) deze kunnen beide laptops leveren en tegen een meerprijs van €39 kunnen ze deze voorzien van een US international toetsenbord. alleen zit je wel met een duitstalige OS :+ wat betreft garantie maakt het niet zoveel uit omdat je 24 Maanden global warranty hebt Send In. en als je in duitsland bent heb je Pick up and Return

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mitsuko
  • Laatst online: 24-12-2024
Dat is dus met verzendkosten 1708 Euro.. opzich nog steeds een van de goedkoopste mogelijkheden, maar tegen de tijd dat ik dat kan betalen is hij hopelijk in Nederland ietsjes goedkoper beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb pas geleden nog een mailtje naar Salland gestuurd over de A8JS en de A8JP. Hun reactie was als volgt:
Helaas zijn deze laptops nog niet in Nederland te koop. In Duitsland zijn ze al te leveren dus ik verwacht dat ze binnen afzienbare tijd ook hier verkocht kunnen worden.

Ik kan helaas geen exacte datum afgeven.

Met vriendelijke groet,

Laurens Nijssen
Product Management / Technical Support

Salland Automatisering
Afzienbare tijd vind ik nogal een vaag begrip. Ik hoop echter dat het niet al te lang meer gaat duren, ik wil in ieder geval dit jaar nog wel een nieuwe laptop eigenlijk :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCMedic
Ik vind het eigenlijk belachelijk, waarom Asus er zolang over doet om deze type laptop in
Nederland te leveren. In veel landen is deze namelijk allang leverbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan iemand misschien de drivers vinden voor de webcam van deze serie?... Ik heb net op mijn A8Ja vista geinstalleerd maar kan geen drivers vinden voor dat ding (ook geen xp drivers).

Op de asus site staat ie er ook nergens tussen, ben helaas de cd kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvWijk
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16:50
Verwijderd schreef op zondag 12 november 2006 @ 18:50:
Kan iemand misschien de drivers vinden voor de webcam van deze serie?... Ik heb net op mijn A8Ja vista geinstalleerd maar kan geen drivers vinden voor dat ding (ook geen xp drivers).

Op de asus site staat ie er ook nergens tussen, ben helaas de cd kwijt.
De webcam is van fabrikant VImicro, kijk even met een tool als Everest om wat voor type het precies gaat. Drivers zou je dan hier moeten vinden: http://www.vimicro.com/english/download_n.htm

note Weet niemand hoe het zit met die nieuwe Intel 3945ABG drivers? Ik heb heel erg veel moeite met het connecten van mijn thuisnetwerk, terwijl ik dat met mijn oude drivers niet had. Verder zijn er geen problemen met mn accespoint zelf, ook andere laptops en mijn telefoon (Nokia N80) connecten erg vlot. Mijn ASUS A8jC is eigenlijk de enigste die niet netjes snel connect met de nieuwere drivers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goed nieuws: Salland heeft de A8JS eindelijk op hun site gezet _/-\o_ De prijs is wat aan de hoge kant, en de Duitse windows versie is ook niet echt handig, maar t is een begin :P

De A8JP zal nu wel snel komen verwacht ik zo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 15 november 2006 @ 00:31:
Goed nieuws: Salland heeft de A8JS eindelijk op hun site gezet _/-\o_ De prijs is wat aan de hoge kant, en de Duitse windows versie is ook niet echt handig, maar t is een begin :P

De A8JP zal nu wel snel komen verwacht ik zo...
Ja hier had ik om gevraagd of ze deze laptop konden leveren. Daarna kreeg ik gelijk mailtje dat ze hem hadden toegevoegd. Maar ik denk niet dat er een Nederlandse versie komt. Ze kunnen hem ook alleen leveren met Duits toetsenbord en Duitse Windows XP. Ik heb deze laptop dan ook alleen nog in Duitsland gezien, ook niet in Engeland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 15 november 2006 @ 17:00:
(..) Ze kunnen hem ook alleen leveren met Duits toetsenbord en Duitse Windows XP. Ik heb deze laptop dan ook alleen nog in Duitsland gezien, ook niet in Engeland.
Op de site van Salland staat dat het toetsenbord gewoon US is, dus QWERTY en geen QWERTZ :?

[ Voor 60% gewijzigd door Verwijderd op 15-11-2006 18:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 15 november 2006 @ 18:15:
[...]
Op de site van Salland staat dat het toetsenbord gewoon US is, dus QWERTY en geen QWERTZ :?
Nee dit hebben ze verkeerd gemeld. Heb er namelijk ook over gemaild en ze zeiden dat het toetsenbord Duits is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo!

Ook net een verse A8JN gekocht, en er duiken wat probleempjes op.

De 1e, waar in dit onderwerp al vaker naar is gevraagd: Heeft iemand de SPDIF uitgang werkende? Instellingen via de windows-settings is zeer beperkt: je kunt daar de SPDIF uitgang uit zetten...maar de aan knop is vergeten? WIndows geluiden wordne in ieder geval niet by default weergegeven via SPDIF, maar ook instellingen in de diverse DVD players (Windows, Asus DVD, Media center) hebben geen effect.
De geluidskaart is van AnalogDevices/SoundMAX, maar daar op die sites ook geen aanwijzingen te vinden...
Of is het een optische SPDIF uitgang? Ik zie echter geen licht uit de poort komen...

2e vraag: de laptop start nu elke keer op met WMC: ook het "instant fun" lampje brandt nu voortdurend. In de WMC settings staat "opstarten met WMC" niet aangevinkt...ergens een gehiem toetscombinatie of zo?
EDIT: na een volledige shutdown en herstart nu alles weer normaal wat betreft de WMC opstartperikelen...

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 18-11-2006 11:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• youssef18
@Moreo

Ik kan je helaas nog niet helpen met je probleem. aangezien ik de mijne binnenkort ga kopen. even een vraag waar heb je hem gekocht via een webwinkel of die van dynabyte. ?

verder over de laptop hoe bevalt hij je op dit moment? en voor mij een belangrijke vraag hoe zit het met de geluidsproductie van de ventilator is deze duideljk aanwezig :) en hoe lang kan je met een volle accu doen volgens de indicator.

tot slot zijn dat de enige probleempjs tot nu toe :+ dan valt het nog mee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Youssef18: gekocht via de lokale pjoeterwinkel: maar het is dezelfde uitovering als bij Dynabyte (A8JN - AP006M), heb er alleen meer voor betaald :-( Nu heb ik ook wel wat service gekregen de afgelopen tijd, dus vooruit dan maar ;-)

De geluidsproductie is minimaal: je kunt 'm ook op "Quiet Office"zetten bijv, dan wordt er e.e.a. geminimaliseerd. Maar ook in de gewone stand hoor je wel iets, maar minimaal. Maar het is maar waar je de grens legt. Vergeleken met andere laptops die ik zo gebruikt heb (HP, IBM, Apple, andere Asus weet zo niet welk type) is deze stil, niet aanwezig.

Met een volle accu zegt ie zo'n 3 uur t ekunnen (effe checke nu, na een uur wat DVD / streaming video via internet: 70% / 1:52 min-->dat zou totaal op 2:40 uitkomen: 2 keer volledig opgeladen).

Verder geen probleempjes, hoewel het opstarten mij wat lang duurt: alle extra's zijn standaard geinstalleerd en die hebben blijkbaar wat tijd nodig. Netwerk vinden gaat vlot, na het opstartproces issie ook online.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• youssef18
Kijk dat is gunstig om te horen. het is dus niet zo dat als je in en stille kamer bent met geen muziek o.i.d. dat je hem duidelijk aanwezig hoort zijn.

Dus jij hebt ook de type met bluetooth en de Core 2 Duo T5600 i.p.v. de T5500 die veel webshops op dit moment hebben. Heb je al trouwens geprobeerd om er een spelletje op te spelen :+

iig veel plezier ermee ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eindelijk mijn notebook terug gekregen vanaf Asus.

Ze hebben netjes de hele behuizing en touchpad vervangen, maar dat niet alleen. Ook het scherm, de DVD drive (waar ik inderdaad problemen mee had, hij las geen CD's enkel DVD's), de CPU en het moederbord zijn vervangen.

Het is me een raadsel waarom de CPU en moederbord vervangen moesten worden, maar waarschijnlijk hebben ze het met wisselen van de behuizing de hele boel gesloopt en moest er daarom een nieuwe in.

Ik vind het erg fijn dat ik nu weer een ZGAN laptop heb, maar ik ben minder tevreden met de installatie van de touchpad. Hij steekt aan de ene kant een paar mm boven de behuizing uit en de knopjes werken niet echt. Enkel als ik er hard op duw doet het knopje het.

Misschien hebben ze het expres gedaan zodat ie niet weer verslijt, maar ik zit er toch over te denken het ding weer terug te sturen. Aan de andere kant: ik was em nu ruim een maand kwijt, ik heb geen zin om weer een maand geen laptop te hebben. (Als je er eenmaal aan gewend bent is het toch irritant als je er geen meer hebt).

De nieuwe DVD is zelfs stiller als de vorige en volgens mij is ook de koeling vervangen want ook die is stiller.

Ik ben er dus heel erg happy mee, maar toch weer niet :(

Nooit meer Asus voor mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat vinden jullie van deze winkel? Ik vind hem wel redelijk goedkoop, iemand ervaring hiermee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• youssef18
Ik heb die laptop ook al bij andere webshops gezien. Alleen snap ik niet echt waarom deze zo goedkoop is in vergelijking met de model met een T5500. daarnaast heeft deze versie geen bluetooth is mij verteld.

Enige die dat wel heeft is de A8jn die dynabyte verkoopt alleen is deze 1099,- en deze 930,- vrij groot verschil als je het mij vraagt. voor alleen een bluetooth module :/

over de winkel kijk de shopsurvey http://tweakers.net/shopsurvey/1637 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou ik heb mijn A8JN van laptops4u ook -eindelijk- binnen. Hij heeft dus wél bluetooth :)

Alleen de C-schijf is FAT32 geformatteerd :S,
en er is 13Gig gebruikt voor een kale windows installatie :?
Denk toch echt dat ik mijn eigen windows er maar even op zet :p

edit: En ik heb geen rechten om mijn eigen harde schijf te beheren? WTF asus
Volgens mij is er namelijk een extra 'recovery' partitie aangemaakt die de prullenbak in moet

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 27-11-2006 15:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tot nu toe bevalt mijn A8JN me uitstekend! Alleen de software die standaard voorgeinstalleerd staat is dus een absolute ramp (shame on you asus!), maar nadat ik mijn 'eigen' XP geinstalleerd had (geactiveerd met de key van de laptop, dus helemaal legaal volgens mij) werkt alles perfect. Alle drivers zijn wel mooi appart meegeleverd op een dvd'tje.

Bluetooth en wlan werken ook perfect. De hardware is prima in orde dus!

edit: Ben nog eens goed aan het 3dmarken geweest
De 7300 gpu heb ik nu overclocked van standaard (Gpu 350mhz, Mem 725Mhz) naar 451/872, wat mijn 3dmark score van 3521 naar 4384 geholpen heeft :)
Afbeeldingslocatie: http://img297.imageshack.us/img297/4954/3dmark03laptoptd1.png

Even wat vergelijkingsmateriaal:
- Een 9800pro zou volgens tomshardware ongeveer 5257 punten halen
- En mijn desktop: Athlon XP mobile en Geforce 6200:
Afbeeldingslocatie: http://img58.imageshack.us/img58/2088/3dmark03desktopgm3.png(Geforce 6200 beats 9800pro :9 )

Valt me toch tegen dat die 6200 sneller is dan de 7300go... Ik had gedacht dat ze ongeveer op hetzelfde niveau zouden zitten.
Maar games als far-cry en battlefield 2 zijn prima te spelen op de laptop met een resolutie van 1280x800 (setting op medium in beide spellen)

[ Voor 57% gewijzigd door Verwijderd op 28-11-2006 19:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• youssef18
@shadow
heb je er trouwens een upgrade coupun/nummer bij gekregen ? hier is nog wat onduidelijkheid over . had ik gelezen in de vista coupons topic :/

wat vind je trouwens van de geluidsproductie? is de laptop duidelijk aanwezig of valt dat wel mee.
Op zich een nette 3dmark03 score heb je ook al 3dmark06 gedraaid :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb (nét) de 3dmark scores in mn vorige post geupdate, want die waren incorrect.
Geluidsproductie valt wel mee, volgens mij hoor je vooral de harddisk, en als je aan het gamen bent gaat de ventilator af en toe even iets harder draaien. Maar gewoon een heel rustig geruis, zeker niet irritant ofzo.
Updatecoupon heb ik nog niet echt naar gekeken, zal ik nog even doen als ik tijd heb :)

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 28-11-2006 19:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vraagje?

Sta op het punt de A8JN aan te schaffen maar nu de vraag bij wie?

Dynabite: 1099 Euro + 1gb extra 149 Euro (incl install) =1248 Euro
Centralpoit: 966 Euro+ 1gb Extra 127,70 (excl install) = 1093.70 Euro
...Pirates: 925 Euro + 1gb Extra 179 euro (Incl install) = 1104 Euro

Hmm ik wil wel graag ability erop ipv Office en die is via Dynabite 30 Euro en de rest kost ie dan 80 Euro. De 30 Euro is alleen bij dynabite bij een laptop.
Dynabite: 1278 Euro
Centralpoint: 1173.70 Euro
Pirates: 1184 Euro

Iemand ervaring met de 2 internet bedrijven op dit gebied?

@lex

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rafe
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-06 13:12
Ook even hier voor de mensen via willen weten hoe het zit met de Vista upgrade, mijn post uit het Asus A6-topic:
Rafe schreef op woensdag 29 november 2006 @ 14:11:
[...]

Overigens, leuk dat express upgrade programma, maar hoe wordt je geacht als Asus klant daar aan mee te doen? De Engelse Express upgrade site stuurt je door naar het Asus Vista upgrade program die je vervolgens naar de website van ModusLink brengt. En daar kan je geen Asus selecteren als computer fabrikant 8)7. Ik heb net even gebeld naar het nummer van ModusLink dat op de Asus-pagina wordt gegeven en daar wist een mevrouw me te vertellen dat Asus de 30e (morgen dus) ook tussen het lijstje zal staan :).
Natuurlijk moet je je laptop wel tussen 26 oktober 2006 en 15 maart 2007 hebben gekocht met een legale versie van XP ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rewind.
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07-08 08:58
Gister besteld bij 4Launch:

Asus Notebook A8JN-4P006M 14", T5600, 120GB € 940.50

Zoals het er nu uitziet morgen in huis :)

[ Voor 4% gewijzigd door rewind. op 07-12-2006 16:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• youssef18
Ook ik heb sinds gisteren deze laptop in bezit. alleen vandaag alweer terug moeten brengen vanwege problemen met de ventilator. Deze draaide constant op volledige snelheid. en ging ook niet meer uit. na de 1e keer aan geweest te zijn.

Contact gehad met asus en omdat het zo kort was na aanschaf (DOA) kon ik hem terugbrengen naar de winkelier. Deze zal nu kijken hoe en wat er precies mis is, en zal dan pas overgaan op mogelijk nieuwe leveren.

Al met al best jammer. maar de laptop is wel een hele mooie :) helemaal compleet.

Maar de problemen met de ventilator schijnen vaker te voor tekomen. gelezen op de support forum van Asus zelf en notebookreview.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MiskentTalent
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08-09 19:34
youssef18 schreef op donderdag 07 december 2006 @ 16:43:
Ook ik heb sinds gisteren deze laptop in bezit. alleen vandaag alweer terug moeten brengen vanwege problemen met de ventilator. Deze draaide constant op volledige snelheid. en ging ook niet meer uit. na de 1e keer aan geweest te zijn.

Contact gehad met asus en omdat het zo kort was na aanschaf (DOA) kon ik hem terugbrengen naar de winkelier. Deze zal nu kijken hoe en wat er precies mis is, en zal dan pas overgaan op mogelijk nieuwe leveren.

Al met al best jammer. maar de laptop is wel een hele mooie :) helemaal compleet.

Maar de problemen met de ventilator schijnen vaker te voor tekomen. gelezen op de support forum van Asus zelf en notebookreview.com
Ik heb het volgens mij ook, maar hij draait niet op volledige snelheid, maar op de Adapter draait hij iegenlijk constant.
Als ie op de accu zit daalt ie wel naar beneden op Quiet Office van powergear (is dat dan wel normaal???) :? :?

Core I7 6700K (4,5GHZ) - EVGA 960 GTX 4GB DDR5 - ASUS Z170-PRO - Corsair 32 GB DDR4-3000 - SSD Samsung Evo 840 128GB - 2x 3TB WD Red Hardisks - Nzxt White 700 Watt Voeding - Coolermaster C690II Behuizing - Be Quiet Dark Rock Advanced C1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkipZ
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 03-09 19:58
Heb tijdje geleden dus ook hier vermeld dat mijn laptop gerepareerd moest worden, gisteren dan eindelijk (!!) terug gekregen (sinds zondag 22 oktober werkte de laptop niet meer).

Meerdere keren per week (!) opgebeld om te vragen waar blijft dat ding nou...
Eerste twee weken kreeg ik te horen dat ze bij de Asus reparatie een week achterliepen, maar dat mijn laptop vervolgens bovenaan de lijst zo staan.

Daarna werd het steeds maar uitgesteld, de reden waarom weet/wist ik eigenlijk niet. Vorige week was het enkel nog wachten op een onderdeel, en hij zou opgestuurd worden.

Na 3 weken werd mij verteld dat de reparatie oorspronkelijk buiten de garantie zou zijn gevallen, maar aangezien ik al zo lang heb moeten wachten had Asus besloten het gratis te repareren, wat ik al vrij netjes vond. Maar nog altijd geen laptop terug...

Weer opbellen, en de vriendelijke Asus medewerker vertelde dat de laptop nu al langer dan 30 dagen bij hun stond, en ze daarom alternatieven zouden aanbieden. 5 dagen later werd ik opgebeld, en ik kreeg twee keuzes:

Uitbreiding geheugen
Uitbreiding harddisk

Met de geheugenprijzen van tegenwoordig ben ik maar voor het geheugen gegaan. Het werd genoteerd, en ik kon twee dagen later mijn laptop weer thuis verwachten. Beetje wantrouwig volgende dag toch nog opbellen, en dit maal was de laptop eindelijk :) verstuurt. Dagje later, rond 1 uur 's middags dan eindelijk de TNT postbode met een pakketje voor mij met daarin de laptop.

Asus heeft er een reparatiebrief bij gedaan. Hieruit bleek dat ze de volgende dingen vervangen hebben:

- Moederbord
- Toetsenbord
- Surface scrathed / cracked / broken --> replaced
- Hinge Holders (scharniertjes voor het scherm toch?) broken --> Replaced
- Upgraded RAM from 1GB to 2GB for long wait

Uiteindelijk, ondanks het lange wachten, toch nog tevreden met de service van Asus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• youssef18
@MiskentTalent,

Op stroom had ik ook dat hij constant aanwas, en wel op volgens mij volledige snelheid. temperatuur was stabiel (CPU 36, GPU 27) maar nog vond de laptop het nodig om constant te blazen. duidelijk hoorbaar als je rustig word documentje aan het tikken bent.

Hetzelde geldt eigenlijk ook voor als ik op de accu aan het werk was. Enige verschil is dat deze pas aangaat als hij 47 graden was. daarna ging die ook niet meer uit, wederom op hoge snelheid. heb geen RPM kunnen meten met NHC.

vraag is nu wat is normaal. ik vondt het persoonlijk best storend. Zelfs mijn oude laptop van 4 jaar terug deed niet zo. Deze ging pas aan als het te warm werdt. en na minuutje ofzo ging deze weer uit. totdat hij het weer te warm kreeg :+

Ik merkte trouwens ook geen verschil in geluidsproductie als ik de power4gear programma op Quiet Office of High Performance zet, de ventilator bleef op dezelfde snelheid draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MiskentTalent
youssef18 schreef op donderdag 07 december 2006 @ 17:49:
@MiskentTalent,

Op stroom had ik ook dat hij constant aanwas, en wel op volgens mij volledige snelheid. temperatuur was stabiel (CPU 36, GPU 27) maar nog vond de laptop het nodig om constant te blazen. duidelijk hoorbaar als je rustig word documentje aan het tikken bent.

Hetzelde geldt eigenlijk ook voor als ik op de accu aan het werk was. Enige verschil is dat deze pas aangaat als hij 47 graden was. daarna ging die ook niet meer uit, wederom op hoge snelheid. heb geen RPM kunnen meten met NHC.

vraag is nu wat is normaal. ik vondt het persoonlijk best storend. Zelfs mijn oude laptop van 4 jaar terug deed niet zo. Deze ging pas aan als het te warm werdt. en na minuutje ofzo ging deze weer uit. totdat hij het weer te warm kreeg :+

Ik merkte trouwens ook geen verschil in geluidsproductie als ik de power4gear programma op Quiet Office of High Performance zet, de ventilator bleef op dezelfde snelheid draaien.
Draaide hij bij jou echt op de volledige snelheid :? bij mij is het zo als ik op de Adapter zit slaat hij aan bij 40 graden dan hoor je hem zacht (Quiet Office stand powergear) en draait daarna door, terwijl de Cpu maar 39 graden is en de Gpu 32 graden.
Als ik op de Accu zit, dan regelt ie beter zeg maar dan slaat ie aan op dezelfde graden 40 dus, maar blaast een tijdje door en gaat dan weer uit, en na een tijdje weer aan enz....
Maar jij zegt dat ie op volledigesnelheid draait, ja je zou zeggen dat die van mij dan ook niet deugt, want ik had hiervoor een HP die werdt wel heter maar die sloeg maar om de 3 minuten even aan, en deze draait constant door op de Adapter alleen wel zacht, en de HP deed dit niet dus ja de vraag :? :? is zoiets nou normaal of niet ik kom er niet meer uit 8)7 8)7 8)7 vindt het zeer vervelend moet ik zeggen, als ik dit had geweten had ik nooit geen Asus gekocht, want na verloop van tijd worden het natuurlijk rammelbakken en dan net buiten de 2 jaar garantie natuurlijk.
Want bij mij draait ie dagelijks, dus de fannetje is zo snel naar de rampooier natturlijk.
Als je een nieuwe hebt wil je dan zeggen hoe die reageert, want dan kan die van mij ook opgestuurt worden, zit nu voor de kerst en dan wacht ik daar nog even mee.
Graag je bevindingen. :/

Core I7 6700K (4,5GHZ) - EVGA 960 GTX 4GB DDR5 - ASUS Z170-PRO - Corsair 32 GB DDR4-3000 - SSD Samsung Evo 840 128GB - 2x 3TB WD Red Hardisks - Nzxt White 700 Watt Voeding - Coolermaster C690II Behuizing - Be Quiet Dark Rock Advanced C1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuBJe
  • Laatst online: 00:14

LuBJe

Geilness ten top!

Ik heb sinds paar dagen de a8jc in mijn bezet en bevalt prima!

Alleen het gamen is volgens mij beneden peil.
Counter Strike source start ie lekker snel op, maar bij de video stress test met alle option op 'low' geeft ie aan dat ie gemiddeld maar 10 fps haalt. :S
Ik merk het ook tijdens het spelen, indien ik linksafwil slaan, moet ik dat een seconde van te voren aangeven.

Heeft iemand misschien suggesties?

Intel Duo Core T2300 (1.66GHz; 2MB L2 Cache; 667Mhz FSB)
100GB harddisk 5400RPM
1024MB DDR2 667Mhz (1x 1024)
8* DVD+/-RW Dual Layer / 4-in-1 cardreader
GeForce Go 7300 256MB TurboCache (128MB Vast/ 128MB gedeeld)
3 x USB 2.0/ Firewire/ S-Video TV Out
0.35 Megapixel Webcam
14.1" WXGA ColorShine & CrystalShine TFT (1280 x 768)
Windows XP Home NL/UK/FR
Internal W-LAN 54Mbps (Intel PRO/Wireless 3945ABG)

[ Voor 33% gewijzigd door LuBJe op 08-12-2006 15:42 ]

CASE: Fractal Design Define R4 Pearl Black, CPU: Intel Core i7 4770K, GPU: MSI GeForce GTX 770 Gaming, MOBO: MSI Z87-G45 Gaming, PSU: Corsair Gaming GS600, RAM: Kingston 2x4GB 1600 DDR3 CL9, SSD: Samsung 840 EVO 250GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiro
  • Laatst online: 09:40

Shiro

Serenity

LuBJe schreef op vrijdag 08 december 2006 @ 15:37:
Ik heb sinds paar dagen de a8jc in mijn bezet en bevalt prima!

Alleen het gamen is volgens mij beneden peil.
Counter Strike source start ie lekker snel op, maar bij de video stress test met alle option op 'low' geeft ie aan dat ie gemiddeld maar 10 fps haalt. :S
Ik merk het ook tijdens het spelen, indien ik linksafwil slaan, moet ik dat een seconde van te voren aangeven.

Heeft iemand misschien suggesties?

Intel Duo Core T2300 (1.66GHz; 2MB L2 Cache; 667Mhz FSB)
100GB harddisk 5400RPM
1024MB DDR2 667Mhz (1x 1024)
8* DVD+/-RW Dual Layer / 4-in-1 cardreader
GeForce Go 7300 256MB TurboCache (128MB Vast/ 128MB gedeeld)
3 x USB 2.0/ Firewire/ S-Video TV Out
0.35 Megapixel Webcam
14.1" WXGA ColorShine & CrystalShine TFT (1280 x 768)
Windows XP Home NL/UK/FR
Internal W-LAN 54Mbps (Intel PRO/Wireless 3945ABG)
Zit je op netstroom of op accu tijdens je gamen? Het kan zijn dat je laptop teruggeclockt wordt als die op accu werkt. Vandaar dat de games niet soepel draaien dan.

SR+ MiC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuBJe
  • Laatst online: 00:14

LuBJe

Geilness ten top!

Bedankt voor je reactie iig!

ik zat op netstroom te gamen.

Ik had geen zin in gedoe, dus heb een clean install van windows eroverheen gedaan (voor zekerheid wel verborgen partitie behouden), driver cd'tje erin en nu gaat het gamen soepel met bijna alle video opties op high (details etc.)

Volgens mij is Asus echt nr1 als het gaat om niet essentiele software pre-installen.

* LuBJe is weer helemaal happy :)

[ Voor 11% gewijzigd door LuBJe op 09-12-2006 01:13 ]

CASE: Fractal Design Define R4 Pearl Black, CPU: Intel Core i7 4770K, GPU: MSI GeForce GTX 770 Gaming, MOBO: MSI Z87-G45 Gaming, PSU: Corsair Gaming GS600, RAM: Kingston 2x4GB 1600 DDR3 CL9, SSD: Samsung 840 EVO 250GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rewind.
Ik heb de A8JN binnen en echt een perfect ding! Ik heb de ventilator trouwens nog niet gehoord. Zelfs niet bij half uurtje company of heroes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• youssef18
@stoney

Kijk eens aan. welke versie heb jij binnen met een T5500 of T5600 ? kun je even kijken hoeveel graden je cpu is na een beetje spelen o.i.d. en En mocht je ventilator aan gaan. Zou je dan even willen aangeven of deze ook weer uitgaat of constant aan blijft ?

Ben benieuwd of dit iets is dat hoort bij de A8jn of gewoon en foutje is bij de mijne. en die van Miskenttalent is blijkbaar dan ook niet helemaal 100% als ik uitga van wat jij nu aangeeft.

Heb je trouwens aan de netstroom of met accu ermee gewerkt. hier zit ook nog verschil is namelijk :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MiskentTalent
youssef18 schreef op zaterdag 09 december 2006 @ 16:23:
@stoney

Kijk eens aan. welke versie heb jij binnen met een T5500 of T5600 ? kun je even kijken hoeveel graden je cpu is na een beetje spelen o.i.d. en En mocht je ventilator aan gaan. Zou je dan even willen aangeven of deze ook weer uitgaat of constant aan blijft ?

Ben benieuwd of dit iets is dat hoort bij de A8jn of gewoon en foutje is bij de mijne. en die van Miskenttalent is blijkbaar dan ook niet helemaal 100% als ik uitga van wat jij nu aangeeft.

Heb je trouwens aan de netstroom of met accu ermee gewerkt. hier zit ook nog verschil is namelijk :+
Ik heb de T5500 maar als ik aan het internetten ben op de accu vindt ik dat ie nog te vaak aanslaat. maar hij reageert wel anders.
Heb trouwens wel een oplossing gevonden voor dit probleem, je moet notebook hardware control downen, en een geregistreerde versie hebben anders kun je zelf geen profiel daar in aanmaken.

Hier de info hoe en wat je doen moet om je iegen fan profiel te maken met notebook hardware control, alleen moet je een geregistreerde versie hebben (en die moet je kopen)

Okay guys, i found a solution to this one.

EDIT: You have to have the ATK0100 ACPI Utility installed. And also, uninstall Power4 Gear (lame piece of software..).

First of all, you need to download this great program: Notebook Hardware Control (Freeware) from here: http://samsung.schwippi.de/files/nhc_2.0_pre_release_04.zip

Then you'll have to download the Core Duo/Core 2 Duo patch from here: http://samsung.schwippi.de/files/nhc_Core2Duo.zip

Install the programm and the patch.

Then download the ACPI profile that some great guy built for our notebook from here:
http://nhc.justred.info/uploads/files/source/19.zip

You need to put the files that are in the zip into C:\Program Files\Notebook Hardware Control\acpi. First DELETE anything else in there (there must be 5 or 6 files).

Now open the program and go to ACPI and select Enable ACPI Control System. It must say OK-ACPI Control System Enabled. Now your noisy fan shuts up.
If you go to Show ACPI Control System Details you can control at what temperature your fan will start and stop. Be very careful with that though.

Read the help manual of the program to configure anything else.

My laptop works perfectly for one week with this program. No more noise.

WARNING: You do all the above at your own risk. I'm not responsible for any damage you do to your stuff.

Veel plezier Miskenttalent. :z :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pubbert
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13:35

Pubbert

random gestoord

Is de A8Ja nog ergens in Nederland leverbaar?

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

Verwijderd

Weet iemand de HD snelheid van de A8JN-4P006M?
Op de site van Asus kan ik dit niet terug vinden.

Denk er over om deze laptop te gaan kopen.
Goede prijs, relatief licht en mogelijkheid tot opgrade naar Vista Home Premium.
Zit alleen nog te twijvelen bij welke winkel.
- 4Launch, erg tevreden over levering in verleden
- Computer Pirates, zit in de buurt

----------
Edit: Het wordt toch een A6 ipv een A8, want ik vind de behuizing van de A8 te lelijk.
Keuze wordt hoogstwaarschijnlijk een A6T-AP008B.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 18-12-2006 17:18 ]

Verwijderd

Thund3r schreef op dinsdag 12 december 2006 @ 16:13:
Is de A8Ja nog ergens in Nederland leverbaar?
Volgens mij niet, ik heb die van mij gekocht bij Mycom, maar dat is alweer een tijd geleden. Helaas heeft de NIC van mijn A8Ja het begeven en ben ik bang dat hij ook terug moet naar asus.

Heb er nu Windows Vista opstaan, ik denk dat ik Windows XP even terug installeer en hem dan opstuur naar asus, zal wel lang duren met de feest dagen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pubbert
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13:35

Pubbert

random gestoord

Nou ik ga me volgende week de Asus A8JP halen, deze heeft een X1700, 1024MB en 120GB aan boord, voor 1299 euro niets van te zeggen.

http://81.169.162.205/nut...10-A8JP_4S015P_14_quo.htm

Het is wel in Duitsland (In Neuss, en aangezien ik in Krefeld werk, is het vanaf daar maar een 20 min rijden) En ze wisselen voor 40 euro het toetsenbord om voor Qwerty :)

Ben wel benieuwd naar de accutijd van dit ding, heb op internet gelezen dat men hier meestal 3 tot 3,5 uur mee haalt? Is dit standaard of eventueel met CHC aan?

[ Voor 30% gewijzigd door Pubbert op 16-12-2006 13:51 ]

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hakkie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17-07 15:56
Verwijderd schreef op donderdag 14 december 2006 @ 11:05:
Weet iemand de HD snelheid van de A8JN-4P006M?
Op de site van Asus kan ik dit niet terug vinden.
Ondanks dat frankwin900 niet voor de A8JN gaat zou ik toch graag van iemand horen hoeveel RPM de 120GB schijf is in de A8JN-4P006M. Ik kan het nergens met zekerheid vinden. Iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rewind.
http://www.fujitsu.com/us...obile/mhv2120bh-sata.html

die zit in die van mij om precies te zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hakkie schreef op woensdag 20 december 2006 @ 11:11:
[...]

Ondanks dat frankwin900 niet voor de A8JN gaat zou ik toch graag van iemand horen hoeveel RPM de 120GB schijf is in de A8JN-4P006M. Ik kan het nergens met zekerheid vinden. Iemand?
5400 toeren ben ik vrij zeker van. (zie laptops4u.nl, daar hebben ze de A8JN-4P006M met een 100GB 5400rpm schijf. Volgens mij zijn alle A8JN laptops standaard met een 5400rpm schijf uitgerust)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MiskentTalent
Ik heb die schijf ook zitten in mijn F3JC-AP046H, maar ik kan nou niet zeggen dat ie echt snel is.
Had hiervoor een HP met Celeron 1300Mhz, met een 5400 trpm toshiba en die was aanmerkelijk sneller in de zoektijd (deze 18ms & toschiba 15ms) doorvoer ongeveer gelijk.

Dus je merkt het al, ik ga hem vervangen door een 7200 trpm (maar weet nog niet welke?) de Hitachi 7K100 of Seagate Momentus 7200.1, heb vernomen dat de Hitachi nogal warm wordt :?
Iemand ervaring met de schijven :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb zojuist windows xp home terug op mijn A8Ja gezet maar hij slikt enkele drivers niet.. Onderandere mijn videokaart wil zich niet installeren, ook het installeren van het modem geeft problemen.

De installer zegt gewoon dat hij de hardware niet kan vinden terwijl deze wel in mijn apparaat beheer te zien is.

Voorheen heb ik windows XP pro erop geinstalleerd zonder problem, daarna heb ik mijn bios geupdate en windows vista draaiend gehad. (Vista installeerde vrijwel alle drivers zelf).

Gebruik nu bios versie 2.11 iemand nog tips?

• Hakkie
Verwijderd schreef op woensdag 20 december 2006 @ 16:03:
[...]

5400 toeren ben ik vrij zeker van. (zie laptops4u.nl, daar hebben ze de A8JN-4P006M met een 100GB 5400rpm schijf. Volgens mij zijn alle A8JN laptops standaard met een 5400rpm schijf uitgerust)
OK, dank. Nu ik toch bezig ben, nog 1 vraag over deze laptop. Ik hoor van Computerpirates dat de Nvidia 7300Go niet alle mogelijkheden van de Vista Aero GUI ondersteunt. Kan een A8JN eigenaar en Vista gebruiker dat bevestigen? Aangezien mijn nieuwe laptop weer zo'n 4-5 jaar mee moet, wil ik dit graag weten. En ja, die Vista venster effecten etc. spreken mij zeer aan... :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hakkie schreef op donderdag 21 december 2006 @ 00:59:
[...]

OK, dank. Nu ik toch bezig ben, nog 1 vraag over deze laptop. Ik hoor van Computerpirates dat de Nvidia 7300Go niet alle mogelijkheden van de Vista Aero GUI ondersteunt. Kan een A8JN eigenaar en Vista gebruiker dat bevestigen? Aangezien mijn nieuwe laptop weer zo'n 4-5 jaar mee moet, wil ik dit graag weten. En ja, die Vista venster effecten etc. spreken mij zeer aan... :*)
Lijkt me toch dat dat wel mogelijk moet zijn met die 128 mb dedicated geheugen...
Maar over dat geheugen en Vista:
Iemand al de 64 bit drivers gevonden (ook voor de andere dingen in de laptop)? Die ik van Nvidia heb die willen namelijk niet. Ik heb overigens ook een A8JN. Hoop gezeik met die pre-installed versie van Win XP MCE, vooral met WIFI. Doet het prima in Vista, maar nu kan ik geen breedbeeldresolutie's aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hakkie
Hier en daar wordt inderdaad gezegd dat de Vista Aero goed draait op deze laptop. 'k Ga d'r mid januari eentje aanschaffen denk ik.
Wat betreft die pre-installed MCE: begrijp ik het goed dat MCE niet op CD/DVD wordt meegeleverd? Ben je verplicht die pre-install te gebruiken of kun je op een of andere manier een verse install doen zonder een Asus systeemherstel o.i.d. te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hakkie schreef op zondag 24 december 2006 @ 23:01:
Hier en daar wordt inderdaad gezegd dat de Vista Aero goed draait op deze laptop. 'k Ga d'r mid januari eentje aanschaffen denk ik.
Wat betreft die pre-installed MCE: begrijp ik het goed dat MCE niet op CD/DVD wordt meegeleverd? Ben je verplicht die pre-install te gebruiken of kun je op een of andere manier een verse install doen zonder een Asus systeemherstel o.i.d. te doen?
Er zit alleen een recovery disk bij. Maar je kan denk ik prima een MCE downloaden en de Key die er wel bij zit gebruiken. Dat ga ik denk ik maar doen, of XP prof. want dat werkt toch wat prettiger (heb de drivers nog niet gevonden namelijk). Voor de rest draait Vista prima, ziet er gelikt uit en WIFI doet het nu wél prima!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 24 december 2006 @ 23:32:
[...]

Er zit alleen een recovery disk bij. Maar je kan denk ik prima een MCE downloaden en de Key die er wel bij zit gebruiken. Dat ga ik denk ik maar doen, of XP prof. want dat werkt toch wat prettiger (heb de drivers nog niet gevonden namelijk). Voor de rest draait Vista prima, ziet er gelikt uit en WIFI doet het nu wél prima!
Ik heb ook gewoon de key gebruikt voor mijn eigen (gedowloade) MCE. En MCE is gewoon prof maar dan met enkele uitbreidingen. Drivers is geen enkel probleem en die kun je gewoon van de recovery cd's halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• youssef18
Voor de A8(jn) gebruikers, Asus heeft een nieuwe BIOS uitgebracht. met versie nummer 209

Deze BIOS heeft de volgende verbeteringen:

BIOS 209
Support Vista, include SLP2.0, ASUS RCD, TPM.
Support T5500, T5600 L2 stepping CPU.

http://dlsvr01.asus.com/pub/ASUS/nb/A8Jn/A8Jnc209AS.zip deze is voor de A8JN

ben benieuwd wat de verbeteringen nu precies inhouden. heb deze nog niet geinstalleerd. mijne draait overigens nog op V 203

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik ben bezig met een (voor mijn doen) grootschalig onderzoek naar de aanwezige laptops op de markt. Ik ga nl mijn desktop verkopen om een notebook in gebruik te nemen (voornamlijk vanwege de mobiliteit, als zijnde student)

Via de vergelijkingssites kwam ik al snel terecht bij het merk Asus, die verreweg het goedkoopst de nieuwe Core 2 Duo processoren aanbieden. Ik heb een aantal vraagjes naar aanleiding van wat ik tot nu toe tegen gekomen ben:

1) hoe is het mogelijk dat Asus tegen zo'n scherpe prijs (bv. de A8jn voor 915) zulke goeie hardware in zijn pc's kan stoppen (t5600, 1024MB, 120gb, Gf 7300 go, etc.). Levert Asus in op service, langetermijn kwaliteit of zijn ze gewoon uiterst scherp geprijst?
2) Is het geheugen in de a8jn 1024MB DDR2 667mHz of 1024MB DDR2 533mHz. Kon ik nergens vinden en is geloof ik best belangrijk...
3)Welke van deze videokaarten is beter (a8jn vs. Z92JE): nVidia GeForce Go 7300 of de ATI Mobility Radeon X1450 128MB DDR VRAM PCI-e
4) Naar mijn indruk zijn de Core 2 duo processoren significant beter dan de duo core processoren van Intel, zou iemand mij kunnen vertellen hoe groot dit verschil is?
5)tot slot snapte ik zo af en toe niks van de gebruikte termen in dit forum, dit komt waarschijnlijk ook omdat ik totaal geen ervaringen heb met laptops, weet iemand een goed, kort maar krachtig boekje (magazine) waarin alle belangrijke laptop-ins en outs staan?

Alvast van harte bedankt voor jullie reacties, ik ben zowieso erg te spreken over het bestaan van dit soort forums!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

2) Is het geheugen in de a8jn 1024MB DDR2 667mHz of 1024MB DDR2 533mHz. Kon ik nergens vinden en is geloof ik best belangrijk...
Het is 667MHz geheugen. (DDR2 PC5300)
4) Naar mijn indruk zijn de Core 2 duo processoren significant beter dan de duo core processoren van Intel, zou iemand mij kunnen vertellen hoe groot dit verschil is?
Kort gezegd, dit verschil is er niet of nauwelijks. Op dezelfde kloksnelheid zit er misschien 5% tot 10% verschil tussen een core duo en een core2duo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FongWan
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10-09 19:10

FongWan

The Stormrider ...

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 26 december 2006 @ 11:07:
1) hoe is het mogelijk dat Asus tegen zo'n scherpe prijs (bv. de A8jn voor 915) zulke goeie hardware in zijn pc's kan stoppen (t5600, 1024MB, 120gb, Gf 7300 go, etc.). Levert Asus in op service, langetermijn kwaliteit of zijn ze gewoon uiterst scherp geprijst?
Mijn persoonlijke ervaring is dat Asus een goed merk is, standaard 2 jaar pick up and return garantie waar andere merken maar 1 jaar geven. Qua kwaliteit is Asus ook een goed merk, mijn M6Ne gaat nu al ruim 2 jaar goed mee en ben nog steeds tevreden met mijn laptop. Asus heeft over het algemeen wel snelle service, mijn notebook was maar 7 dagen weg voor reparatie. Ik heb zelf Asus gebeld voor een RMA en dus niet via de winkel geregeld waar ik mijn notebook heb gehaald. Dat werkt over het algemeen sneller. Maar het komt ook wel voor (vooral de laatste periode van wat ik hier en daar lees) dat het langer dan 2 kan duren.

Ik kan alleen voor mijzelf spreken dat ik zo weer voor een Asus zou gaan mocht die aan mijn eisen voldoen, maar dat is nogal subjectief gezien het feit dat ik zowat alle Asus ervaringen topics hier heb opgezet en ik geen persoonlijke ervaringen heb met overige merken zoals Dell, Acer, Sony etc.
3)Welke van deze videokaarten is beter (a8jn vs. Z92JE): nVidia GeForce Go 7300 of de ATI Mobility Radeon X1450 128MB DDR VRAM PCI-e
Beide kaarten zijn niet heel erg geschikt om echt erop te gamen en ze ontlopen elkaar ook niet echt qua performance voor zover ik uit mijn hoofd weet. Zoek ff anders op google naar reviews van betreffende kaarten.
Het grootste voordeel is dat de Core2Duo (Merom) 64bit is en de CoreDuo (Yonah) niet. Tevens zijn er enkele verbeteringen doorgevoerd op architectuur niveau. Dus als het budget het toelaat gewoon voor een Core2Duo gaan. Heb je veel langer plezier van, vooral als je Vista64 bit wilt gaan draaien of een 64bit versie van linux.
5)tot slot snapte ik zo af en toe niks van de gebruikte termen in dit forum, dit komt waarschijnlijk ook omdat ik totaal geen ervaringen heb met laptops, weet iemand een goed, kort maar krachtig boekje (magazine) waarin alle belangrijke laptop-ins en outs staan?
Zie de volgende twee links voor zover je ze nog niet gezien/gelezen hebt:
CSL FAQ
Technische laptop documentatie
Alvast van harte bedankt voor jullie reacties, ik ben zowieso erg te spreken over het bestaan van dit soort forums!
Graag gedaan en succes met je keuze.

| Fuji X-T1, 10-24, 18-55, 35 f2, 56 f1.2 | Surface Pro 2017 | Nintendo Switch | Apple iPad 2021 | Samsung Watch 6 Classic 47mm | Google Pixel 9 Pro XL |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil Shadow en vooral FongWan hartelijk danken voor hun uitgebreide antwoorden op mijn gestelde vragen. Ik ga morgen hoogstwaarschijnlijk in Weesp de A8Jn 4P006M ophalen, een duik in het notebook avontuur. Resten mij 2 vraagjes:
1) is een vista upgrade tegenwoordig een gratis dienst of moet je die ergens kopen/downloaden?
2) is er ergens een veelgebruikt notebook/topic waar ik als min of meer notebook/leek mijn vragen over de configuratie en mogelijkheden kan stellen? (FongWan, ik heb je links bekeken, maar kreeg de indruk dat die topics niet meer gebruikt worden...)

Nogmaals dank en fijne avond!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Melde hierboven dat me WIFI problemen waren opgelost, maar niets is minder waar...
Als ik werk op de accu dan knikkert hij me er erg vlot weer uit. Voordeel van mijn nieuwe install is dat het windows netwerkbeheer en dat progje van intel wireless geen ruzie meer hebben. Met herstellen is de verbinding snel weer terug. Maar na 5 minuten moet ik het wéér doen, erg irri... Dus momenteel maar ff op de adapter werken. Vind het wel érg raar allemaal... Dacht dat ie wifi misschien uitzette als er ander energy schema begon (doordat ie op accu gaat, kan je geen high performance zetten), maar dat is het denk ik niet. Het tray icoon zegt ook dat er nog verbinding is, maar helemaal niets... Denk dat ik maar eens die nieuwe BIOS ga proberen... Maar als anderen nog ideetjes hebben, graag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Driek
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17:18
De 1e, waar in dit onderwerp al vaker naar is gevraagd: Heeft iemand de SPDIF uitgang werkende? Instellingen via de windows-settings is zeer beperkt: je kunt daar de SPDIF uitgang uit zetten...maar de aan knop is vergeten? WIndows geluiden wordne in ieder geval niet by default weergegeven via SPDIF, maar ook instellingen in de diverse DVD players (Windows, Asus DVD, Media center) hebben geen effect.
De geluidskaart is van AnalogDevices/SoundMAX, maar daar op die sites ook geen aanwijzingen te vinden...
Iemand de SPDIF op de A8jN al werkend gekregen?
Heb het al aan asus voorgelegd maar tot op heden geen resultaat

Tijd van werken, tijd van rusten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Driek schreef op woensdag 27 december 2006 @ 22:23:
[...]

Iemand de SPDIF op de A8jN al werkend gekregen?
Heb het al aan asus voorgelegd maar tot op heden geen resultaat
Waar kan jij een spdif vinden dan? Of zou dat met een convertor gewoon uit de hoofdtelefoon aansluiting moeten komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hebben de asus A8 notebooks nu ook een DVI itgang naast de D-Sub uitgang? Staat wel op de site van asus zelf maar op diverse ander sites niet, ook niet in topic-start.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 30 december 2006 @ 18:03:
Hebben de asus A8 notebooks nu ook een DVI itgang naast de D-Sub uitgang? Staat wel op de site van asus zelf maar op diverse ander sites niet, ook niet in topic-start.
Mijn A8Jn heeft DVI, D-Sub en SVideo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Driek
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17:18
Verwijderd schreef op woensdag 27 december 2006 @ 23:32:
[...]

Waar kan jij een spdif vinden dan? Of zou dat met een convertor gewoon uit de hoofdtelefoon aansluiting moeten komen?
Daar lijkt het op ja.
Er staat duidelijk bij Spdif (en het koptelefoon logo)

Tijd van werken, tijd van rusten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajampaniki
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 16-08 11:11
Heeft iemand hier toevallig hun a8 bij computerpirates gehaald? Deze shop zit namelijk redelijk dicht bij mij in de buurt en is ook nog eens de goedkoopste. Krijg je toevallig ook een vista coupon erbij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ajampaniki schreef op dinsdag 02 januari 2007 @ 22:06:
Heeft iemand hier toevallig hun a8 bij computerpirates gehaald? Deze shop zit namelijk redelijk dicht bij mij in de buurt en is ook nog eens de goedkoopste. Krijg je toevallig ook een vista coupon erbij?
Voor zover ik heb begrepen is een coupon niet noodzakelijk om in aanmerking te komen voor een Vista upgrade. Zie: http://event.asus.com/vistaupgrade/index_nl.htm

...

Ik overweeg momenteel een A8Jn aan te schaffen, maar hik nog een beetje aan tegen de relatief zwakke videokaart (GeForce Go 7300). De A8 modellen met een GeForce Go 7600/7700 (A8Jm/A8Jv) liggen buiten mijn prijsklasse, maar er schijnen ook modellen rond te zwerven met bijv. een Go 7400 of een Radeon X1600. Er lijkt alleen nergens een overzicht beschikbaar van alle modellen en, belangrijker nog, de beschikbaarheid in Nederland. Alle lijstjes die ik tegen kom zijn of incompleet, of gedateerd, en zelfs Asus lijkt het niet helemaal meer te snappen. ;)

Iemand hier die een baanbrekend overzicht kan presenteren?

edit:
A8Jc moet A8Jn zijn.
Pagina: 1 ... 3 ... 9 Laatste