[Ervaringen] Asus A8 serie deel 1

Pagina: 1 ... 8 9 Laatste
Acties:
  • 26.567 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had bij een winkel eerst de compal IFT00 besteld, met de volgende specs:

Processor Intel Core 2 Duo T7300 (2.0Ghz;800Mhz FSB;4MB L2)
Harde schijf 120GB S-ATA 7200RPM
Geheugen 2048MB DDR2 667Mhz (2x1024)
Grafische kaart nVidia GeForce 8400M GS 256MB and 1024MB with TurboCache
Draadloos netwerk Intel 4965AGN 802.11a/b/g/n 54/300Mbps
Bluetooth Interne Bluetooth Module
Beeldscherm 14.1 WXGA (1280 x 800)

Nu schijnen er leverproblemen te zijn en heb ik de mogelijkheid om voor hetzelfde geld de volgende asus te bestellen:

Asus A8SC-4P017C Core 2 Duo DVDRW 14.1TFT WiFi Draagtas en Muis
Intel Core 2 Duo T7300 (2.0Ghz; 4MB L2 Cache; 800Mhz FSB)
Harddisk 2.5" 120GB S-ATA 7200RPM 99,00
2x 1024MB DDR2 667Mhz SODIMM
Zelfde videokaart en ook een a/b/g/n netwerkkaart

Als ik het met mijn beperkte kennis beoordeel is het eigenlijk gewoon dezelfde laptop alleen dan van asus. Ik hoop dat jullie mijn gevoel kunnen bevestigen, danwel aangeven wat ik vergeet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

'KabaYoshi', de Compal IFT00 is bij frieslandcomputers.nl uit voorraad leverbaar! De Asus A8SC-4P017C is trouwens ook een goede keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Erg belangrijk, de resolutie van het beeldscherm. Zijn die ook hetzelfde bij de compal en de asus?
Ik ben nog steeds erg tevreden met mijn Asus A8 laptop, dus ik denk niet dat je er een miskoop aan zult hebben.

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 12-10-2007 16:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loki
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17-07 22:06

Loki

Jááátôch...

Coenen schreef op maandag 08 oktober 2007 @ 13:26:
[...]

Mijn A8Jc heeft aan de buitenkant een barst naast het rechterschanier, klopt het dat dit onder garantie valt? Zo ja, dan ga ik binnenkort terug naar MyCom waar ik mij A8Jc net iets dan een jaar gekocht heb. Kunnen gelijk de speling in m'n scherm oplossen, ik kan hem zo een paar cm bewegen zonder dat ie dan blijft staan.
Ja, zou ik zeker laten fixen. Zou het trouwens direct met Asus regelen, en niet via MyCom, dat duurt alleen maar langer. Als het goed is heb je namelijk 2 jaar pickup&return garantie... d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is de asus geworden, ik heb er nog wat betere specs voor gekregen. Nu wil ik alleen wel xp installeren, maarja je raad het al, dan vindt hij natuurlijk geen hardeschijf. Ik weet dat ik AHCI moet uitzetten, maar kan dit echt NIET vinden in de bios |:(

Het gaat om bios v 02.59 (dit staat linksonderin) of amibios Version 202.
Ik denk dat ik moet gaan naar advanced en dan naar IDE configuration. Daar kan ik naar Primary IDE Master. Daar staat het volgende:
Device: hard disk
Vendor: ST9169823AS
Size: 160.0 GB
LBA Mode: Supported
Block mode: 16Sectors
Pio Mode: 4
Asnyc DMA: MultiWord DMA-2
Ultra DMA: Ultra DMA-6
S.M.A.R.T: Supported

Dan kan ik veranderen:
Type: staat op auto, maar kan op Not installed, auto, cd/dvd/ armd
LBA/Large Mode: staat op auto, maar kan op disabled
Block (multi-Sector Transfer): staat op auto, maar kan op disabled
PIO Mode: staat op auto maar kan op 0 t/m 4
DMA Mode: straat op auto, kan op een heleboel
SMART: staat op auto, kan op disabled en enabled
32Bit Data Transfer: staat op Enabled, kan ook op disabled.

Kan iemand mij please op weg helpen :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Probeer eens de sata/chipset drivers van de asus site te downloaden en bij je XP cd te branden (met nlite)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De chipset drivers zijn alleen voor vista staat op de asus site. Wel staat er dat de biosversie 205 het volgende oplost:
BIOS 205
Add BIOS setup item “SATA Operation Mode” for Windows XP.

Wellicht kan je hem dan daar ook uitzetten? Dan zou ik moeten uitzoeken hoe ik de bios update. Mocht iemand andere tips hebben, of tips mbt het updaten van de bios, graag!

Update:
Ik heb de nieuwe bios gedownload, en kijk nu hoe ik die op de laptop kan krijgen. In de bios heb ik wel de mogelijkheid: Start Easy Flash, maar deze geeft aan dat hij geen CDrom/USB HDD of Secondary HDD ondersteund, maar ik heb ook geen floppydrive op die laptop, hoe kan ik dan die biosupdate uitvoeren?

Update2:
Ik ga toch maar winXP slipstreamen, en ben nu dus opzoek naar de SATA Drivers. Ik heb begrepen dat dit de chipset drivers zijn, echter geeft de downloadpagina van asus drivers bij chipset alleen een download voor Vista 32bit. Kan ik die ook gebruiken? Ik heb ook even verder gezocht, en bij drivers staat er onder 'others' ook een driver WinXP Inf Update Inf Update for WIN XP. De vista dirver gaf ook dat Inf Update aan, dus is dit dan de chipset driver voor windowsXP?

[ Voor 54% gewijzigd door Verwijderd op 16-10-2007 16:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kikje, ik kan echt de juiste driver niet vinden. Ik download het pakket vanaf de asus site, en dan krijg ik een map met een heleboel .inf files erin, maar ik weet niet welke ik moet hebben. Weet iemand welke .inf ik moet hebben?

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 18-10-2007 16:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Christiaan_
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12-09 22:04

_Christiaan_

Master of SOG

Kan je niet gewoon Vista erop zetten en dan je BIOS updaten? Vervolgens zet je de SATA operation mode aan en installeer je XP.

NOSIG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Finally 8) het is gelukt.

Ik heb het volgende gedaan: van de asus site de bios flash utility gedownload, en de nieuwste (205) bios. Deze heb ik met nero op een bootable dvd gezet. Toen deze dvd gebruikt om te booten en zo de flashutility te runnen en de nieuwe bios te flashen. Let hierop dat de bios flash utility op een andere drive staat dan de bootable dvd. In de nieuwe bios kon ik inderdaad de SATA op compatible zetten en ik ben nu windows xp aan het installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.C4
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
is er iets met de leverbaarheid van de asus a8sc ofzo? Ik kan ze niet in de bekende webshops vinden.
Waar heb je jou laptop gehaald kabayoshi en voor hoeveel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo, welke laptop uit de serie Asus A8, 14 inch, prijs tussen 750-850 raden jullie aan? Groet, Bert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• happyguppy
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 29-08 15:56
Besten, zijn er meer van jullie die last hebben van kapotte scharnieren bij Asus laptops(a8jn hier)?

De mijne is door gewoon gebruik echt goed naar de klote, moet de boel ook erg voorzichtig openklappen, alles kraakt en het scherm zwabbert wat losjes op en neer als je hem op schoot hebt...

Nu komt het leuke gedeelte: ik kan het serienummer niet meer lezen, het stickertje is zodanig vesleten dat ik alleen de eerste 3 tekens kan zien...

Morgen ga ik bellen (zijn ze open op zaterdag?)

Groeten gerben

Ter illustratie:

Afbeeldingslocatie: http://img143.imageshack.us/img143/9757/img0357de9.th.jpg

[ Voor 5% gewijzigd door happyguppy op 19-10-2007 20:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik post nu vanaf mijn nieuwe asus a8sc, via een verbindin van T-mobile pit+ icm mijn nieuwe nokia 6120 8) lol, het was een week vol nieuwe gadgets deze week.
Ik had mijn asus bij laptops4u(.nl) maar deze stond niet meer op de website. Zoals je hierboven kan lezen had ik er eerst een andere besteld (compal ift00) maar deze was niet snel genoeg leverbaar. Zij kwamen toen met de optie om deze asus te leveren, daar hadden ze er nog een paar van liggen. Ik dacht dat het basis model van een T7100 en een 100+ gig 5400 en 1 of 2 gig geheugen (weet niet meer) ongeveer voor 999 euro. Mijn prijs was anders, maar mijn samenstelling is ook anders en ze moesten natuurlijk wat goedmaken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Calvin&Hobbes
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-01-2024
gerbenvandijk schreef op vrijdag 19 oktober 2007 @ 20:45:
Besten, zijn er meer van jullie die last hebben van kapotte scharnieren bij Asus laptops(a8jn hier)?

De mijne is door gewoon gebruik echt goed naar de klote, moet de boel ook erg voorzichtig openklappen, alles kraakt en het scherm zwabbert wat losjes op en neer als je hem op schoot hebt...

Nu komt het leuke gedeelte: ik kan het serienummer niet meer lezen, het stickertje is zodanig vesleten dat ik alleen de eerste 3 tekens kan zien...

Groeten gerben

Ter illustratie:

[afbeelding]
Wow dat ziet er slecht uit, heu wat versta je onder gewoon gebruik :P
Serienummer staat volgens mij ook op de doos (mocht je die nog hebben) of bij de meegeleverde documentatie: warrranty card.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCMedic
  • Laatst online: 08-09 00:05

Groeten gerben

Ter illustratie:

[afbeelding]
Dat is de eerste keer dat ik zie, dat een scharnier zo kapot kan zijn door normaal gebruik.
Lijkt wel of dat ding is gevallen ofzo.. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• happyguppy
PCMedic schreef op vrijdag 19 oktober 2007 @ 21:27:
[...]

Dat is de eerste keer dat ik zie, dat een scharnier zo kapot kan zijn door normaal gebruik.
Lijkt wel of dat ding is gevallen ofzo.. ;)
dat is echt niet het geval, staat normaal op mijn bureau, en neem hem mee naar school netjes in het bijgeleverde tasje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Driek
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08:00

Groeten gerben

Ter illustratie:

[afbeelding]
mocht je het sn nog niet hebben
deze staat normaal gesproken ook op de accu (ja ook het laptopserienr)

Tijd van werken, tijd van rusten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• happyguppy
Driek schreef op vrijdag 19 oktober 2007 @ 21:36:
[...]

mocht je het sn nog niet hebben
deze staat normaal gesproken ook op de accu (ja ook het laptopserienr)
je bent officieel mijn held _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hakkie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17-07 15:56
Driek schreef op woensdag 27 december 2006 @ 22:23:
[...]
Iemand de SPDIF op de A8jN al werkend gekregen?
Heb het al aan asus voorgelegd maar tot op heden geen resultaat
Een zeeeeeer late reactie: heb sinds kort een HD-ready plasma en wou natuurlijk ook HD materiaal vanaf mijn A8JN zien. Laptop aangesloten met DVI-D/HDMI kabel, uitstekend beeld. Wel iets beeldverlies vanwege overscan, maar met een softwarespeler kun je het beeld perfect passend maken. De S/PDIF van de A8JN is optisch. De connector lijkt te zijn beveiligd, want er is alleen licht te zien als je een optische 3.5mm stekker plaatst. Om de S/PDIF te gebruiken heb je dus een speciale kabel nodig. Als je versterker geen optische ingang beschikbaar heeft kun je evt. nog een converter naar coaxial gebruiken. Nu moet je nog zorgen dat de S/PDIF door je laptop wordt gebruikt. Ik draai Vista Ultimate en daar kan ik onder 'Control Panel/Sound' de 'Digital Output Device SPDIF' als standaard zetten. Alle geluid gaat dan via de S/PDIF. In gebruik de K-Lite codecpack, waarin o.a. AC3filter v1.46 zit. In de properties van AC3filter zet je ook de S/PDIF aan en op het tabblad SPDIF zet je passthrough aan voor AC3, DTS en MPEG Audio. Alleen op deze manier kreeg ik bij alle tot nu toe gebruikte films/bestandsformaten daadwerkelijk 5.1 geluid uit mijn Onkyo receiver. Ik ben nu zeer tevreden met mijn 'portable HTPC'! ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Hakkie op 20-10-2007 11:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Calvin&Hobbes

Ter illustratie:

[afbeelding]
Heb trouwens net even gekeken bij de mijne (A8Jr) en :/ aan de rechterkant zit bij mij niet het scharnier los maar de het deel voorbij de scharnier (naar de buitenkant toe) klikt niet vast. Tussen de casing van de voorkant van het scherm en de achterkant zit dus niet genoeg speelruimte.

Slecht hoor, ik stuur hem ook terug (na 5 maanden in bezit) voordat het eruit gaat zien zoals op jouw foto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• happyguppy
Calvin&Hobbes schreef op zaterdag 20 oktober 2007 @ 13:26:
[...]

Heb trouwens net even gekeken bij de mijne (A8Jr) en :/ aan de rechterkant zit bij mij niet het scharnier los maar de het deel voorbij de scharnier (naar de buitenkant toe) klikt niet vast. Tussen de casing van de voorkant van het scherm en de achterkant zit dus niet genoeg speelruimte.

Slecht hoor, ik stuur hem ook terug (na 5 maanden in bezit) voordat het eruit gaat zien zoals op jouw foto.
zou het inderdaad ook maar doen, ik word hier echt niet vrolijk van :S
net alle belangrijke dingen op een stickje gezet, ben voor school behoorlijk afhankelijk van het apparaat..

iemand enig idee hoe lang zoiets normaal gesproken duurt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Groeten gerben

Ter illustratie:

[afbeelding]
Bij mijn Asus A8Jn zit er ook al een spleet op die plek. Nog lang niet zo erg als bij jou maar het begin is er... (aan beide kanten)
Laat je het weten hoe lang de reparatie duurt? Ik kan mijn laptop eigenlijk écht niet missen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• happyguppy
Verwijderd schreef op zaterdag 20 oktober 2007 @ 15:55:
[...]

Bij mijn Asus A8Jn zit er ook al een spleet op die plek. Nog lang niet zo erg als bij jou maar het begin is er... (aan beide kanten)
Laat je het weten hoe lang de reparatie duurt? Ik kan mijn laptop eigenlijk écht niet missen..
ik zal het maandag even laten weten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loki

Loki

Jááátôch...

Wow das wel heel erg (op die foto). Bij mij had alleen het deel naast het scharnier losgelaten, dus niet het hoekje om, en dat is allemaal netjes gerepareerd. Was hem ca. twee weken kwijt, in augustus ergens. Niet via de winkel doen maar direct via Asus regelen!

Met een beetje geluk krijg je gelijk allemaal nieuwe kappen, omdat ze 'scratched' zijn :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• happyguppy
Net contact gehad met asus, en een reparatie aangevraagd (wat niet telefonisch kan). Wanneer ik de bevestigingsmail heb gehad schijnt het ongeveer 7-10 dagen te duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Calvin&Hobbes
gerbenvandijk schreef op maandag 22 oktober 2007 @ 12:22:
Net contact gehad met asus, en een reparatie aangevraagd (wat niet telefonisch kan). Wanneer ik de bevestigingsmail heb gehad schijnt het ongeveer 7-10 dagen te duren.
Dat is nog te doen, kan die van mij momenteel even niet missen, over 2 weken wel. Is een backup maken nodig of kan ik de harde schijf eruithalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• happyguppy
Calvin&Hobbes schreef op maandag 22 oktober 2007 @ 20:30:
[...]

Dat is nog te doen, kan die van mij momenteel even niet missen, over 2 weken wel. Is een backup maken nodig of kan ik de harde schijf eruithalen?
dat laatste lijkt me niet verstandig, backuppen wel. (volgens mij vervalt je garantie als je em zelf openschroeft)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D.R.
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

D.R.

XBox Live Tag: CrazyCavia

Alleen als je de CPU zegel verbreekt, HD kun je er zo uithalen. Als het je om de scharnieren cq kappen gaat dan is een HD toch niet nodig?

Flickr | Groningen Eelde Aviation Society | Flightdiary

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jezus! Die zien er echt slecht uit. Sinds vandaag zijn de mijne ook beetje overleden. Morgen ook maar Asus bellen. Hiervoor een goedkope Acer gehad maar die was toch wel een stuk beter dan deze... echte tegenvaller. Begin er inmiddels aardig van te balen.

Trouwens zijn er ook mensen die wel een last hebben van een laptop die niet aan wil? Mijn bedacht vanmorgen dat ie niet meer aanwilde... toen accu en lader eruit, alles er weer in... nog niets... En na een paar minuten doet ie het weer. Heel vervelend. Mogen ze ook wel fixen van me... Verder ook nog gehad dat de backlight uitviel... werkt nu weer perfect maar was ook vrij spontaan. Laptop overigens nu een maand of 7 a 8 in bezit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.S
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14-07 20:06
Verwijderd schreef op maandag 22 oktober 2007 @ 23:32:
Jezus! Die zien er echt slecht uit. Sinds vandaag zijn de mijne ook beetje overleden. Morgen ook maar Asus bellen. Hiervoor een goedkope Acer gehad maar die was toch wel een stuk beter dan deze... echte tegenvaller. Begin er inmiddels aardig van te balen.

Trouwens zijn er ook mensen die wel een last hebben van een laptop die niet aan wil? Mijn bedacht vanmorgen dat ie niet meer aanwilde... toen accu en lader eruit, alles er weer in... nog niets... En na een paar minuten doet ie het weer. Heel vervelend. Mogen ze ook wel fixen van me... Verder ook nog gehad dat de backlight uitviel... werkt nu weer perfect maar was ook vrij spontaan. Laptop overigens nu een maand of 7 a 8 in bezit...
Dat laatste probleempje heb ik ook twee keer gehad en op dezelfde manier opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand of er in nederland uberhaupt nog 14" laptops van asus met wxga+ verkocht worden? (zoals A8Jp, A8Js, F8Sa, F8Sv, V2Je, V2S)

rond pagina 18 van dit topic stonden een hoop berichten over de A8Jp, A8Js en dat ze eventueel leverbaar zouden worden maar in de webshops is niets meer terug te vinden. Ook niet in duitsland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het grote "schanierenprobleem" valt onder de standaard garantie neem ik aan? Ik wil van de week nog een afspraak maken om mijn laptop te laten fixen. Bij zover ik weet wordt deze dan opgehaald door TNT ofzo. Heeft iemand hier ervaring mee en waar kun je de laptop het best in verpakken? Moeten overigens de originele papieren mee of mag het ook een kopie zijn?

Thanks in advance!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxjuh
  • Laatst online: 19-03 15:04
Valt gewoon onder de garantie. Dan wordt deze inderdaat opgehaald door TNT (TNT belt jouw dan om een afspraak te maken). Ik heb mijn laptop gewoon verstuurd in een kartonne doos met wat bolletjes plastic om mijn laptop heen. De papieren van je aankoop heb je niet nodig, als ik me niet vergis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• happyguppy
maxjuh schreef op woensdag 24 oktober 2007 @ 10:28:
Valt gewoon onder de garantie. Dan wordt deze inderdaat opgehaald door TNT (TNT belt jouw dan om een afspraak te maken). Ik heb mijn laptop gewoon verstuurd in een kartonne doos met wat bolletjes plastic om mijn laptop heen. De papieren van je aankoop heb je niet nodig, als ik me niet vergis.
de aankoop papiere zijn inderdaad niet nodig, asus mailt je met waar je allemaal aan moet voldoen
(nummer van je service aanvraag, serienummer laptop, verpakt in een doos)

grt gerben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok thnx voor de info. Zal volgende week bellen voor een afspraak en dan maar hopen dat ik hem weer snel terug kijg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• happyguppy
Mensen die ook last hebben van de scharnieren, ik adviseer jullie ZO SNEL MOGELIJK gebruik te maken van de asus support.

De mijne word zoals jullie weten maandag opgehaald, maar toen ik hem vandaag openklapte, werd het verhaal nog een stuk erger:

Afbeeldingslocatie: http://img91.imageshack.us/img91/5443/img0360dl4.jpg

hier worden we dus niet vrolijk van, ik hoop echt van harte dat asus de boel netjes oplost.

groeten gerben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind het een hele prestatie... Afijn mijn laptop komt deze week toch niet meer van mijn bureau af en kan daar dus mooi met opengeklapt scherm blijven staan. Op deze manier hebben de scharnieren in ieder geval niets te lijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loki

Loki

Jááátôch...

damn hoe krijg je dat voor elkaar gerben _/-\o_

wou dat ik de scharnieren van de A6 had, die zitten tenminste VAST :)

[ Voor 43% gewijzigd door Loki op 25-10-2007 22:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• happyguppy
Loki schreef op donderdag 25 oktober 2007 @ 22:38:
damn hoe krijg je dat voor elkaar gerben _/-\o_

wou dat ik de scharnieren van de A6 had, die zitten tenminste VAST :)
ja ik weet het ook niet, in het begin waren het kleine openingetjes tussen de platisc hoezen zegmaar, maar laatst deed ik hem open, hoorde ik krak, en toen was het zoals op foto 1, en eergister weer krak, tada de foto uit de post hierboven :(

maandag word ie opgehaald, hoop dat het niet te lang duurt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

en daarom klap ik mijn scherm nu niet meer dicht :) Heb overigens nog niets van TNT gehoord maar neem aan dat ze maandag bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 10:31
Nouja, de scharnieren van de A6 zijn ook niet geweldig hoor :+ Mijn scherm kan ik wat op en eneer bewegen, zit verder helemala niet strak zodat het scherm bovenin op een bepaalde stand een uitzwaai heeft van 1,5-2cm bovenin...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• happyguppy
GENETX schreef op zaterdag 27 oktober 2007 @ 13:03:
Nouja, de scharnieren van de A6 zijn ook niet geweldig hoor :+ Mijn scherm kan ik wat op en eneer bewegen, zit verder helemala niet strak zodat het scherm bovenin op een bepaalde stand een uitzwaai heeft van 1,5-2cm bovenin...
hier begon het bij mij precies zo... :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 09-09 21:24

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica

Powered by

GENETX schreef op zaterdag 27 oktober 2007 @ 13:03:
Je kunt de rubbertjes rondom de schroefjes van je scherm loshalen en de schroeven aandraaien. Ik heb geen speling meer ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 09-09 21:24

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica

Powered by

-Dubbelpost-

[ Voor 96% gewijzigd door DaMarcus op 27-10-2007 16:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• happyguppy
Ook al word ie maandag opgehaald, heb even deze drivers geprobeerd voor de go 7300 die op de A8Jn zit: http://www.station-drivers.com/telechargement/nvidia/nv_gfgo_156.55-vista(www.station-drivers.com).exe

ik kan iedereen aanraden hem te installeren (vista 32bit), meer opties in het nvidia panel en bovendien gaat mijn benchmark score een stukkie omhoog :*)

*asus heeft hem zelf nog niet op de site*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loki

Loki

Jááátôch...

Mooi want Crysis loopt voor geen meter met alles op low lol 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Loki schreef op maandag 29 oktober 2007 @ 09:45:
Wat had je verwacht met een 7300go :')

Maar even over de garantie met het scharnier, ik heb een 7200rpm harddisk in mijn laptop geplaatst. Zou het nodig zijn om de orginele hdd weer terug te plaatsen? En ook heb ik er een extra gig geheugen bij gestopt, zou ik die er ook beter uit kunnen halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marco
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 11-09 18:58
Ik heb trouwens gemerkt dat mijn A8JC (WinXP) problemen heeft met de SpeedStep-functionaliteit.
Hij loopt altijd op de maximale snelheid, en pas als ik even de voedingsadapter eruit trek en er weer in stop, dan werkt SpeedStep pas.
En om nou iedere keer als ik de laptop heb aangezet even de stekker eruit te trekken heb ik ook weinig zin in.
Is dit op 1 of andere manier op te lossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ginz
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 04-09 12:30

Ginz

Trek Superfly 5 powered

Ik heb mijn A8jn op 19 oktober op laten halen door TNT, nadat ik `m had aangemeld voor een RMA

Precies 6 dagen later, 25 oktober kwam TNT `m weer afleveren met een compleet nieuwe behuizing. Mijn klacht was dat het klepmechanisme te los zat (hetzelfde dus wat hierboven al meerdere keren vermeld is). Daarbij had ik wel vermeld dat het mij negatief opviel dat hij zo krasgevoelig was....

Maar, complete nieuwe behuizing dus, met een andere verf/coating, naar het voelt.

Top service dus van ASUS

[ Voor 6% gewijzigd door Ginz op 29-10-2007 12:42 ]

"It's nice to be important, but it's more important to be nice"
-
"You like it now, but you'll learn to love it later"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• happyguppy
Loki schreef op maandag 29 oktober 2007 @ 09:45:
Bij draait ie wel lekker op medium op 1024x786 (ja geen uber res ofzo:P) maar ziet er lekker uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• happyguppy
Mijn A8jn is zojuist opgehaald, en de chaffeur van TNT vertelde me dat het meestal maar een weekje duurt. Zou echt super zijn, ben van de support tot nu toe in ieder geval al erg tevreden, ze hebben hun zaakjes goed op orde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

en ik zit nog steeds te wachten op het telefoontje van TNT. Denk dat ik ze morgen zelf maar eens moet gaan bellen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• happyguppy
Marco schreef op maandag 29 oktober 2007 @ 12:34:
Ik heb trouwens gemerkt dat mijn A8JC (WinXP) problemen heeft met de SpeedStep-functionaliteit.
Hij loopt altijd op de maximale snelheid, en pas als ik even de voedingsadapter eruit trek en er weer in stop, dan werkt SpeedStep pas.
En om nou iedere keer als ik de laptop heb aangezet even de stekker eruit te trekken heb ik ook weinig zin in.
Is dit op 1 of andere manier op te lossen?
heb je wel de intel inf update geinstalleerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marco
gerbenvandijk schreef op maandag 29 oktober 2007 @ 18:19:
[...]

heb je wel de intel inf update geinstalleerd?
Voor zover ik weet staan alle updates er op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ginz

Ginz

Trek Superfly 5 powered

Wat mij trouwens opviel...

Terwijl ik de accu en de HDD uit de laptop had gehaald en mijn klacht puur mechanisch was, dat ik nu een opstarttune heb, als ik `m opstart (dûh, logisch met een opstarttune)

Waarschijnlijk hebben ze de bios ook nog geflashed

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hakkie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17-07 15:56
Ik heb mijn A8JN in januari gekocht en had toen al dat opstartmelodietje. Volgens mij kun je het in de BIOS aan/uitzetten (ik heb BIOS v2.09) :) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Calvin&Hobbes
Ginz schreef op maandag 29 oktober 2007 @ 21:18:
Wat mij trouwens opviel...

Terwijl ik de accu en de HDD uit de laptop had gehaald en mijn klacht puur mechanisch was, dat ik nu een opstarttune heb, als ik `m opstart (dûh, logisch met een opstarttune)

Waarschijnlijk hebben ze de bios ook nog geflashed
Oh dus je mag je HD er gewoon uithalen en de laptop opsturen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ginz

Ginz

Trek Superfly 5 powered

Naja, heb ik gedaan en ik heb ze niet horen klagen.

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• happyguppy
Maandag opgehaald, nu net terug :)

hele nieuwe behuizing gekregen, even gechecked en zelfs schoongemaakt van binnen! :)

1 minpuntje, het touchpad werkt ineens niet meer, denk dat het niet goed is aangesloten oid..
enig idee hoe of dit zelf te verhelpen is of moet ik em binnenkort (nadat mn semester voorbij is) weer even terug moet sturen?

Grt en bedankt voor de input hier, gerben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loki

Loki

Jááátôch...

[noobmode]
niet toevallig gedisabled ergens? Fn+2 of 9 ofzo? je weer maar nooit :)
[/noobmode]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• happyguppy
Loki schreef op vrijdag 02 november 2007 @ 19:58:
[noobmode]
niet toevallig gedisabled ergens? Fn+2 of 9 ofzo? je weer maar nooit :)
[/noobmode]
[expertmode :P]
Afbeeldingslocatie: http://www.gport.nl/nope.jpg
[/expertmode :P]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• happyguppy
Wel wazig trouwens, er is echt wat fout gegaan bij asus denk ik..

niet alleen mijn mousepad werkt niet meer, maar ook geeft NHC aan dat de temperatuur oploopt tot boven de 80 graden... lijkt me niet goed? voelt ook wel erg warm aan aan de zijkant (rechts)..

de airflow mist daar trouwens wel behoorlijk, ik voel amper lucht komen, terwijl ik mijn fan net met NHC op zijn hardste heb gezet om het even te testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marco
gerbenvandijk schreef op zaterdag 03 november 2007 @ 13:52:
Wel wazig trouwens, er is echt wat fout gegaan bij asus denk ik..

niet alleen mijn mousepad werkt niet meer, maar ook geeft NHC aan dat de temperatuur oploopt tot boven de 80 graden... lijkt me niet goed? voelt ook wel erg warm aan aan de zijkant (rechts)..

de airflow mist daar trouwens wel behoorlijk, ik voel amper lucht komen, terwijl ik mijn fan net met NHC op zijn hardste heb gezet om het even te testen.
Kijk eens wat er gebeurt als je de voedingsstekker er even uit trekt.
Bij mij gaat dan namelijk pas de fan draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dat wordt weer een RMA dus.... Ik heb met TNT een afspraak voor a.s. maandag. Je moet geloof ik formulieren uitprinten en meegeven? Heb nog niets gehad in ieder geval dus ga der min of meer van uit dat die afspraak van maandag ook al niet door gaat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• happyguppy
Marco schreef op zaterdag 03 november 2007 @ 16:13:
[...]

Kijk eens wat er gebeurt als je de voedingsstekker er even uit trekt.
Bij mij gaat dan namelijk pas de fan draaien.
daar heb ik nooit last van gehad, en merk wel een klein verschil als NHC aanstaat.

//edit, laptop even open gehad (via het geheugen klepje) en de fan ff eraf, stof eruit gehaald en weer fan erop, en het werkt weer :)

temperatuur 41 graden :)

[ Voor 20% gewijzigd door happyguppy op 03-11-2007 19:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luukvdh
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 05-11-2007
DaMarcus schreef op zaterdag 27 oktober 2007 @ 16:55:
[...]

Je kunt de rubbertjes rondom de schroefjes van je scherm loshalen en de schroeven aandraaien. Ik heb geen speling meer ;)
Heb ik ook gedaan en bij mij loste dat het probleem van het wiebelige scherm op, hij voelt nu weer stevig aan. Heb ook de onderste helft van het scharnier vastgezet: vier schroefjes op de onderkant van de laptop. Deze zaten ook los.

Blij dat het zo opgelost is, ben ik hem tenminste niet drie weken kwijt :)

[ Voor 7% gewijzigd door luukvdh op 05-11-2007 22:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• happyguppy
luukvdh schreef op maandag 05 november 2007 @ 22:54:
[...]

Heb ik ook gedaan en bij mij loste dat het probleem van het wiebelige scherm op, hij voelt nu weer stevig aan. Heb ook de onderste helft van het scharnier vastgezet: vier schroefjes op de onderkant van de laptop. Deze zaten ook los.

Blij dat het zo opgelost is, ben ik hem tenminste niet drie weken kwijt :)
de drie weken vallen erg mee ;) ik had hem binnen 6 dagen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• isomis
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 12-09 21:02
schandelijk, mijn linkerscharnier is nu ook gebroken en ik heb de laptop pas een half jaar. Ik heb ze nu een email gestuurd dat ik snel een oplossing wil voor dit probleem en dat ik niet akkoord ga met 3 weken mijn laptop kwijt.

Webontwikkelaar - Kitesurfer | Gamer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• isomis
antwoord van asus:

geachtte:
ik adviseer u om uw notebook even bij ons aan te melden voor reparatie.
u gaat dan naar www.asus.nl en klikt op de button reparatie aanvraag(deze staat links van het scherm) u komt dan op een andere pagina terecht en u scrolt dan een stukje naar beneden tot dat u notebook/pda in het blauw ziet staan u klikt dan op notebook.
u vult het formulier in en daarna ontvangt u binnen 2 uur een reparatie nummer tnt neemt daarna binnen 2 werkdagen telefonisch contact met up op voor de pick-up van de notebook.
de reparatie tijd is nu gemiddeld 7 tot 10 werkdagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook mijn laptop is vandaag opgehaald door de TNT. Hoop dat ik hem binnen een week weer terug heb. Hou jullie op de hoogte hoe lang het duurt :)

• Jay-v
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Jay-v

Uhhhh......

Die van mij is inmiddels 2 weken weg ivm scheurtjes langs de scharnierpunten van de behuizing. Ik mis mijn laptop nu behoorlijk. Hoop hem snel weer terug te krijgen (A8Ja trouwens). :)

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 23 november 2007 @ 15:51:
Ook mijn laptop is vandaag opgehaald door de TNT. Hoop dat ik hem binnen een week weer terug heb. Hou jullie op de hoogte hoe lang het duurt :)
Vrijdag opgestuurd, net weer thuis gekregen :)
Nieuwe scharnieren, nieuwe kappen. Top service van Asus *O*

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 29 november 2007 @ 15:56:
[...]

Vrijdag opgestuurd, net weer thuis gekregen :)
Nieuwe scharnieren, nieuwe kappen. Top service van Asus *O*
Top service, echter bagger dat ze nog steeds notebooks maken die structureel problemen hebben met de behuizing rond de schanieren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• isomis
Verwijderd schreef op donderdag 29 november 2007 @ 16:12:
[...]

Top service, echter bagger dat ze nog steeds notebooks maken die structureel problemen hebben met de behuizing rond de schanieren.
argument van de asus medewerker is dat het onze schuld is, want wij willen allemaal dunne laptops hebben enz _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay-v
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Jay-v

Uhhhh......

Jay-v schreef op donderdag 29 november 2007 @ 14:55:
Die van mij is inmiddels 2 weken weg ivm scheurtjes langs de scharnierpunten van de behuizing. Ik mis mijn laptop nu behoorlijk. Hoop hem snel weer terug te krijgen (A8Ja trouwens). :)
Ik heb hem vrijdag weer terug gekregen... Ik had niet alleen een nieuwe kap maar:
- Een volledig nieuw scherm! Had eerst een 1280*800 nu een 1440*900.
- Nieuw toetsenbord.
- Nieuwe kap rond het toetsenbord.

Waarom ze dit ook vernieuwd hebben is mij een raadsel maar hij ziet er nu weer uit als nieuw!
Ik ben er erg blij met Asus nu in ieder geval! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coenen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11-09 20:01

Coenen

=LoT= IJsbier @ ET

Ik moet die van mij nog steeds opsturen.... maar een nieuw scherm klinkt wel erg goed. :)
Kan je je laptop eigenlijk zonder HD opsturen? Dan hoef ik m'n gevoelige data er niet af te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit ook met het zelfde probleem. Er zit ook een scheur in van 1,5 cm. Ook net bij het schanier.
Heb er vandaag gebeld en er werd mij verteld dat ik maar een foto moet sturen.

Dit gedaan en nu maar weer af wachten. Ook zit ik met probleem. Ik wil het geheugen upgraden van 1 GB naar 2 GB. Ik dus de achter kant los halen om te kijken of er nog een extra module in kan. Kan dat niet. Er zit maar 1 x 1 GB in. Even later Asus maar weer opgebeld en zeggen ze dat er een geheugen module onder toetsenbord zit. Dus probeer ik de het toetsenbord er af te halen. Lukt dit niet. Hij blijft ergens achter haken (nee niet achter de kabel) Zit bij de Pgup, PgDn knop. Weet iemand hier een goede oplossing voor?

Het gaat om de A8Jc

Als iemand ook dit laaste probleem heeft hoor ik het graag.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 03-12-2007 19:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 03 december 2007 @ 19:19:
Ik zit ook met het zelfde probleem. Er zit ook een scheur in van 1,5 cm. Ook net bij het schanier.
Heb er vandaag gebeld en er werd mij verteld dat ik maar een foto moet sturen.

Dit gedaan en nu maar weer af wachten. Ook zit ik met probleem. Ik wil het geheugen upgraden van 1 GB naar 2 GB. Ik dus de achter kant los halen om te kijken of er nog een extra module in kan. Kan dat niet. Er zit maar 1 x 1 GB in. Even later Asus maar weer opgebeld en zeggen ze dat er een geheugen module onder toetsenbord zit. Dus probeer ik de het toetsenbord er af te halen. Lukt dit niet. Hij blijft ergens achter haken (nee niet achter de kabel) Zit bij de Pgup, PgDn knop. Weet iemand hier een goede oplossing voor?

Het gaat om de A8Jc

Geheugen zit als het goed is achter het klepje aan de onderkant. Past prima 2x 1GB in (Al bij meerdere laptops gedaan, A8Jn, A8Jr dus het lijkt me sterk dat het bij jouw laptop anders zit)

Ik zou niet meer bellen met Asus maar gewoon mailen (via het RMA form op de website) net zoals de rest van ons hier. Bij mij was alles binnen 2 dagen geregeld, en was ik de laptop daarna 5 dagen kwijt. Niks foto's opsturen of gezeur terwijl de scheurtjes in mijn scherm veel kleiner waren dan 1,5 cm en heb ik bijna een compleet nieuwe behuizing gekregen (behalve de onderkant) omdat ik in het opmerkingen veld van het mailformulier had gezet dat de behuizing wel 'erg krasgevoelig is'.

Edit: hier een linkje rechtstreeks naar het juiste formulier op de site:
http://rma.asus.de/pick_e...untry=nl&rma_form=nb_pick

Alles wat ik ingevuld heb is:
Model Notebook betreft A8Jn. Scharnier zit los, kraakt, scheurt uit.
Zijkant van het scherm is aan het splijten. Behuizing zwak en
krasgevoelig.
Naast de overige gegevens als serienummer etc natuurlijk

Ik kreeg hierna een mailtje met een RMA nummer en een dag later werd ik opgebeld door TNT om een daten te kiezen waarop ze mijn laptop kwamen ophalen. Perfect geregeld.
Ik moet die van mij nog steeds opsturen.... maar een nieuw scherm klinkt wel erg goed. :)
Kan je je laptop eigenlijk zonder HD opsturen? Dan hoef ik m'n gevoelige data er niet af te halen.
Yep, ik had de harddisk en het extra geheugen eruit gehaald. Ook niets van adapter oid. maar alleen de kale laptop opgestuurd.
Ik heb geen nieuw scherm. Maar misschien als je in het opmerking veld zet dat de resolutie van het scherm ook wel erg laag is je wel wat geregeld kunt krijgen O-) :z

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 03-12-2007 20:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 03 december 2007 @ 20:21:
[...]

Geheugen zit als het goed is achter het klepje aan de onderkant. Past prima 2x 1GB in (Al bij meerdere laptops gedaan, A8Jn, A8Jr dus het lijkt me sterk dat het bij jouw laptop anders zit)
Helaas is dit bij mij wel anders. Ik kan maar 1 reepje er in zetten. Dit aan de onderkant. Asus zegt ook gewoon dat het andere geheugen module onder het toetsenbord moet zitten. Maar deze krijg ik er gewoon niet af.

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marco
Verwijderd schreef op maandag 03 december 2007 @ 19:19:
Ik wil het geheugen upgraden van 1 GB naar 2 GB. Ik dus de achter kant los halen om te kijken of er nog een extra module in kan. Kan dat niet. Er zit maar 1 x 1 GB in. Even later Asus maar weer opgebeld en zeggen ze dat er een geheugen module onder toetsenbord zit. Dus probeer ik de het toetsenbord er af te halen. Lukt dit niet. Hij blijft ergens achter haken (nee niet achter de kabel) Zit bij de Pgup, PgDn knop. Weet iemand hier een goede oplossing voor?

Het gaat om de A8Jc

Dat is heel vreemd, want ik heb ook een A8JC, en daar zaten aan de onderkant gewoon 2 memoryslots.
En daar kon ik dus zonder problemen 1 GB bijprikken, dus het lijkt me een beetje raar dat het 2e slot bij jou onder het toetsenbord zou moeten zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Marco schreef op dinsdag 04 december 2007 @ 08:14:
[...]

Dat is heel vreemd, want ik heb ook een A8JC, en daar zaten aan de onderkant gewoon 2 memoryslots.
En daar kon ik dus zonder problemen 1 GB bijprikken, dus het lijkt me een beetje raar dat het 2e slot bij jou onder het toetsenbord zou moeten zitten.
Raar, ik kan er aan de onderkant maar maximaal 1 reepje geheugen er in zetten. Ik heb een A8Jc H033H.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loki

Loki

Jááátôch...

Die geheugenslots zitten boven elkaar heh :+ Niet dat je het ergens ernaast zoekt ofzo... Kheb een Jn. Maar goed, kan ook aan mobo-model liggen...

[ Voor 17% gewijzigd door Loki op 05-12-2007 16:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Loki schreef op woensdag 05 december 2007 @ 16:35:
Die geheugenslots zitten boven elkaar heh :+ Niet dat je het ergens ernaast zoekt ofzo... Kheb een Jn. Maar goed, kan ook aan mobo-model liggen...
Klopt, Ze horen normaal ook boven elkaar te zitten. Maar er zit helaas maar 1 slot in. Deze heb ik al wel eens verwijderd maar daaronder zit gewoon plastic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loki

Loki

Jááátôch...

Balen... Maar goed, toetsenbord ligt er zo uit toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Loki schreef op donderdag 06 december 2007 @ 17:17:
Balen... Maar goed, toetsenbord ligt er zo uit toch?
Dat heb. ik geprobeerd. Maar dit lukt mij domweg gewoon niet. Hij zit ergens vast aan het moederbord/behuizing. Waar ik dus niet bij kan komen. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loki

Loki

Jááátôch...

Heb het bij de A8 nog niet geprobeerd moet ik eerlijk zeggen, maar laatst bij een Vaio moesten er onderop 2 schroefjes uit, en toen kwam het tobo aan de twee rechterbovenhoeken los, waarna ie redelijk makkelijk losgewipt kon worden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• isomis
heb mijn a8jn teruggekregen en heb gedeeltelijk een nieuwe behuizing gekregen, alleen de onderkant niet. Echt top service van asus!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Loki schreef op vrijdag 07 december 2007 @ 17:14:
Heb het bij de A8 nog niet geprobeerd moet ik eerlijk zeggen, maar laatst bij een Vaio moesten er onderop 2 schroefjes uit, en toen kwam het tobo aan de twee rechterbovenhoeken los, waarna ie redelijk makkelijk losgewipt kon worden...
Bedankt, ik heb hem los gekregen! Maar onder het toetsenbord is zoals jullie ook al zeiden geen extra geheugenslot te vinden. En dan heeft asus nog niet een gereageerd op het vorige mailtje.

Tijd voor een nieuwe mailtje en anders nogmaals bellen.

Bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marco
Verwijderd schreef op dinsdag 11 december 2007 @ 17:58:
[...]

Bedankt, ik heb hem los gekregen! Maar onder het toetsenbord is zoals jullie ook al zeiden geen extra geheugenslot te vinden. En dan heeft asus nog niet een gereageerd op het vorige mailtje.

Tijd voor een nieuwe mailtje en anders nogmaals bellen.

Bedankt
Maak eens een foto van de onderkant, want volgens mij zie je gewoon iets over het hoofd.
Het is bijna onmogelijk dat ik wel 2 slots heb, en jij maar 1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier dan een paar foto's. Ik heb de laptop gehaald in 4-10-2006. Misschien dat ik dan een andere versie heb? Lijkt mij ook raar.

Hier dan de foto's. Helaas niet al te goede kwaliteit. (erg wazig :X ;( )
[Foto1]
[Foto2]
[Foto3]

Succes :) En bedankt!

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 11-12-2007 20:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marco
Voor zover het zichtbaar is zie ik gewoon 2 slots. :?
(In ieder geval de klemmetjes om de bankjes mee vast te zetten.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Daar was ik ook al bang voor.. Maar er is toch echt maar 1 slot. Hierboven zitten wel de haakjes ja. Maar geen module waar de ram reepje in moet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Inderdaad, er zitten gewoon 2 slots hoor.

Ik zie op die foto's serieus gewoon 2 sloten... waarom kan je niet in die donkere iets insteken?

[ Voor 54% gewijzigd door Verwijderd op 11-12-2007 20:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben er achter! Bedankt allemaal!

[ Voor 86% gewijzigd door Verwijderd op 11-12-2007 21:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee naast het witte geheugenslot zit gewoon een donkergrijs geheugen slot, ik zie de pinnen en klemmen zo zitten... (Met die lichtblauwe sticker erop)

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 11-12-2007 20:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De klemmen zitten er ja. Om het RAM geheugen op de plaat te houden. Alleen is er maar 1 aansluiting die leid naar het moederbord.

Of bedoel je een stuk naar voren? Ik maak hem weer ff open _/-\o_ :D

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 11-12-2007 20:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Huh????

Maak eens een fatsoenlijke foto dan, ik zie serieus 2 sloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Christiaan_
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12-09 22:04

_Christiaan_

Master of SOG

Hehe, ik kreeg ook een teleurstellend gevoel toen ik m'n A8-Fm opende, maar achteraf bleek dat er gewoon 2 modules boven elkaar passen.

Volgens mij zie ik gewoon 2 rijen met pins bij jou zitten dus ik denk dat er bij jou ook gewoon eentje bijpast.

Nothing is what it seems met die geheugenslots in laptops.

NOSIG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jullie worden allemaal hartelijk bedankt!!!

Het werkt!! Ik heb het gewoon elke keer over het hoofd gezien :( Terwijl ik dit toch ook vaker heb gedaan.

Toch wel raar dat ik van Asus als antwoord krijg dat het onder het toetsen bord zit.

Maar erg bedankt :) 2 GB ram is geinstalleerd en loopt super!
Pagina: 1 ... 8 9 Laatste