[Ervaringen] Asus A8 serie deel 1

Pagina: 1 ... 6 ... 9 Laatste
Acties:
  • 26.564 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat zijn jullie gemiddelde temperaturen dan?
Die van mij wil rustig 70 graden worden tijdens het spelen van een spelletje, wat ik toch echt te warm vind

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tijdens licht werk (office, mail, internet, etc) is de temperatuur tussen de 50 en 55 graden. Ik werk dan op accu met het "battery optimized" profiel.

Het zal mij niet verbazen dat ook mijn laptop rond de 70 graden zal worden tijdens het gamen. Hangt uiteraard van de game/belasting af.

Misschien helpt het om je videokaart te 'over clocken' zodat de processor minder belast word. (just guessing).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 11 april 2007 @ 12:03:
Tijdens licht werk (office, mail, internet, etc) is de temperatuur tussen de 50 en 55 graden. Ik werk dan op accu met het "battery optimized" profiel.

Het zal mij niet verbazen dat ook mijn laptop rond de 70 graden zal worden tijdens het gamen. Hangt uiteraard van de game/belasting af.

Misschien helpt het om je videokaart te 'over clocken' zodat de processor minder belast word. (just guessing).
Videokaart is al overclocked (zie mijn eerdere posts). Maar dit maakt niets/nauwelijks uit voor de processor temperatuur (misschien iets warmer omdat er in totaal iets meer warmte afgevoerd moet worden door het koelsysteem). De GPU blijft wel keurig 50~60 graden.

Ik heb al een coolermaster notebook cooler aangeschaft, maar het gekke is dat deze nauwelijks invloed heeft op de temperatuur, terwijl er dan toch een paar fan's op de onderkant van de laptop gericht staan

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 11-04-2007 12:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sfinx
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20:36
Ik zit er aan te denken om de A8JR aan te schaffen, met T5500. Dit is echter de langzaamste Core 2 Duo die er op dit moment is. Zal deze nu in de toekomst wel snel genoeg zijn voor het beter Photoshop / Audition werk?

Hippos are apparently just rage filled hate tanks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 00:05
sfinx schreef op donderdag 12 april 2007 @ 10:49:
Ik zit er aan te denken om de A8JR aan te schaffen, met T5500. Dit is echter de langzaamste Core 2 Duo die er op dit moment is. Zal deze nu in de toekomst wel snel genoeg zijn voor het beter Photoshop / Audition werk?
Zelfde vraag; twijfel nog tussen Asus A8JR, of zepto:
Verwijderd in "Zepto Znote 6214W / 6314W - Deel 2"
Zepto is vergelijkbaar in prijs, alleen een betere grafische kaart. Ding schijnt echter nogal eens uit te vallen wegens oververhitting bij spellen.

Dus: iemand die C&C3 op een Asus A8 heeft gespeeld?
Of gaat dat sowieso niet lukken daarop (qua videokaart)?

Haters everywhere but I don’t really care

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

matthijst schreef op donderdag 12 april 2007 @ 13:35:
[...]

Zelfde vraag; twijfel nog tussen Asus A8JR, of zepto:
Verwijderd in "Zepto Znote 6214W / 6314W - Deel 2"
Zepto is vergelijkbaar in prijs, alleen een betere grafische kaart. Ding schijnt echter nogal eens uit te vallen wegens oververhitting bij spellen.

Dus: iemand die C&C3 op een Asus A8 heeft gespeeld?
Of gaat dat sowieso niet lukken daarop (qua videokaart)?
Ik heb de demo van C&C3 even gespeelt. Prima speelbaar op 1280x800, met alle settings op medium.
Alleen jammer dat het spel niet leuk is :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Christiaan_
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22:04

_Christiaan_

Master of SOG

Hoi, ik zit te twijfelen of ik de A8FM-4P047C ga aanschaffen. Ik heb een beperkt budget en er moet wel BT en een webcam opzitten. Het wordt gewoon een laptopje waarmee ik buiten in de tuin kan surfen en videochatten enzo :)

Alleen die videokaart (GMA 950), is dat genoeg om mee te photoshoppen en flash animaties mee af te kunnen spelen?

NOSIG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paragon
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 01:18
sfinx schreef op donderdag 12 april 2007 @ 10:49:
T5200 is de langzaamste. T5500 doet het hier prims met photoshop, Audition weet ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compunologist
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
_Christiaan_ schreef op maandag 16 april 2007 @ 22:45:
Hoi, ik zit te twijfelen of ik de A8FM-4P047C ga aanschaffen. Ik heb een beperkt budget en er moet wel BT en een webcam opzitten. Het wordt gewoon een laptopje waarmee ik buiten in de tuin kan surfen en videochatten enzo :)

Alleen die videokaart (GMA 950), is dat genoeg om mee te photoshoppen en flash animaties mee af te kunnen spelen?
Hmm.. ik heb/had een GMA950 (64MB shared geheugen) in m'n Apple Macbook zitten en dat ding is grafisch echt niet vooruit te branden. Zat me geweldig te irriteren, zelfs bij beetje surfen (scrollen over pagina gaat amper/niet vloeiend en dat in 2007 grrr...) Als je dan ook nog een beetje serieus gaat photoshoppen lijkt me die GMA/geïntegreerde grafische chip zeker niet de voor de hand liggende keus. Flash animaties doet ie trouwens zonder problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberArt
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-08-2011

CyberArt

løde

Ik ben van plan een A8 aan te schaffen, zit nog te twijfelen tussen de A8H(e) en de A8F(M). In dit topic lees ik nergens iets over de A8H, heeft iemand daar enige ervaring mee? Is die A8H wel goed voor mobiel gebruik, Celeron is daar toch niet zo goed voor?
En zit er enig verschil tussen de graphics? Bij de A8F zit een 945GM en bij de A8H zit een 940GML. Verder lijken ze me nogal vergelijkbaar.

hopende hiermee een post te hebben gemaakt, teken ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Christiaan_

_Christiaan_

Master of SOG

Ik heb zelf de A8Fm besteld. Deze was €820,- bij 4Launch.

De A8He is ongeveer €760,- Ik had het extra geld ervoor over voor de T2350 i.p.v. de Celeron M 440/520. Ook heb je dan een grotere HDD, een betere chipset, en misschien betere integrated graphics (de Fm heeft 950GMA, misschien heeft de He 900GMA maar dat weet ik niet zeker).

NOSIG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Christiaan_

_Christiaan_

Master of SOG

Compunologist schreef op dinsdag 17 april 2007 @ 13:24:
[...]

Hmm.. ik heb/had een GMA950 (64MB shared geheugen) in m'n Apple Macbook zitten en dat ding is grafisch echt niet vooruit te branden. Zat me geweldig te irriteren, zelfs bij beetje surfen (scrollen over pagina gaat amper/niet vloeiend en dat in 2007 grrr...) Als je dan ook nog een beetje serieus gaat photoshoppen lijkt me die GMA/geïntegreerde grafische chip zeker niet de voor de hand liggende keus. Flash animaties doet ie trouwens zonder problemen.
Hm ik heb inmiddels weer wat research gedaan, en ik lees dat mensen zonder problemen Aero van Vista op een GMA950 kunnen draaien. Apple is een ander platform en misschien lag het bij jou wel aan de proc ofzo? Of drivers. Want ik herken wat jij zegt, want dat heb ik ook als ik geen videokaart-drivers installeer.

NOSIG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compunologist
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
_Christiaan_ schreef op donderdag 19 april 2007 @ 11:19:
[...]

Apple is een ander platform en misschien lag het bij jou wel aan de proc ofzo? Of drivers. Want ik herken wat jij zegt, want dat heb ik ook als ik geen videokaart-drivers installeer.
Klopt, Apple is een ander platform en juist omdat ze toch ook bekend staan/stonden om hun grafische kwaliteit viel me de MacBook tegen. Rekenen kan de MacBook prima, het is een Core 2 Duo en die cores doen hun werk uitstekend. Alleen de grafische afhandeling door die GMA950 blijft gewoon achter bij die van een dedicated videokaart zoals een Geforce Go 7600 of iets dergelijks. De prestaties onder Windows zijn wellicht iets beter. Vista's Aero zal best draaien maar hoe en wat hou je dan nog over? (Ik ben gewoon nieuwsgierig) Die prijs/kwaliteit van die A8Fm lijkt me trouwens dik in orde hoor. Alvast veel plezier met je aankoop! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Christiaan_

_Christiaan_

Master of SOG

Compunologist schreef op donderdag 19 april 2007 @ 12:40:
[...]

Klopt, Apple is een ander platform en juist omdat ze toch ook bekend staan/stonden om hun grafische kwaliteit viel me de MacBook tegen. Rekenen kan de MacBook prima, het is een Core 2 Duo en die cores doen hun werk uitstekend. Alleen de grafische afhandeling door die GMA950 blijft gewoon achter bij die van een dedicated videokaart zoals een Geforce Go 7600 of iets dergelijks. De prestaties onder Windows zijn wellicht iets beter. Vista's Aero zal best draaien maar hoe en wat hou je dan nog over? (Ik ben gewoon nieuwsgierig) Die prijs/kwaliteit van die A8Fm lijkt me trouwens dik in orde hoor. Alvast veel plezier met je aankoop! :)
Tnx, dat stelt weer gerust na een maand research :P

NOSIG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Christiaan_

_Christiaan_

Master of SOG

En hij is binnen :) Echt lekker apparaatje. Er zit naar mijn zin wel teveel software op, en ik had liever XP i.p.v. Vista. Weet iemand of je met de A8Fm een schone XP of Vista installatie kan doen en alle drivers handmatig kan installeren?

NOSIG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

_Christiaan_ schreef op vrijdag 20 april 2007 @ 19:16:
En hij is binnen :) Echt lekker apparaatje. Er zit naar mijn zin wel teveel software op, en ik had liever XP i.p.v. Vista. Weet iemand of je met de A8Fm een schone XP of Vista installatie kan doen en alle drivers handmatig kan installeren?
Iso-dump downloaden van p2p netwerk (of de microsoft site als je msdn member bent) en installeren met je eigen key. Volledig legaal en cleane installatie

Iemand ervaring met een 64-bit installatie en drivers met een A8J laptop? Is alles aan de praat te krijgen? (wlan, bluetooth, webcam...)

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 20-04-2007 20:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daros
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:46
Uit mijn eigen kleine onderzoekje blijkt dat deze niet leverbaar is met WXGA+?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Christiaan_

_Christiaan_

Master of SOG

Ik heb em met 1280*800.

Ik zit nu dus ook met een fanprobleempje. Als ik in Vista de PC in Slaapstand zet (dus alles wordt in RAM gezet) en als ik em dan weer wakker maak, blijft de fan constant op vol vermogen draaien. Dat is erg jammer, want ik vind de slaapstand wel een mooie feature. Als ik de PC dan weer opnieuw start of in sluimerstand zet en weer eruit haal, doet de fan weer normaal. Nieuwste BIOS is al geïnstalleerd.

Is dit ook in Windows XP?

(ik gebruik een A8Fm)

NOSIG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daros
_Christiaan_ schreef op zondag 22 april 2007 @ 12:16:
Ik heb em met 1280*800.

Ik zit nu dus ook met een fanprobleempje. Als ik in Vista de PC in Slaapstand zet (dus alles wordt in RAM gezet) en als ik em dan weer wakker maak, blijft de fan constant op vol vermogen draaien. Dat is erg jammer, want ik vind de slaapstand wel een mooie feature. Als ik de PC dan weer opnieuw start of in sluimerstand zet en weer eruit haal, doet de fan weer normaal. Nieuwste BIOS is al geïnstalleerd.

Is dit ook in Windows XP?

(ik gebruik een A8Fm)
1280*800 is WXGA niet WXGA+.
Denk dat ik dan toch een Dell 640M ga kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Christiaan_

_Christiaan_

Master of SOG

VerkerkSander schreef op zondag 22 april 2007 @ 22:41:
[...]

1280*800 is WXGA niet WXGA+.
Denk dat ik dan toch een Dell 640M ga kopen.
Ik weet achteraf niet of ik deze laptop gekocht zou hebben.

Het is een leuk dingetje, maar de minpunten zijn als volgt:
-krasvastheid van de bovenkant is heel erg belabberd. Ik heb em één keer vervoerd met een paar tijdschriften erop --> hoop vlekkerige krassen. Krijg je nooit meer weg;
-Helderheid scherm aanpassen lukte pas na install van nieuwe BIOS (slordig);
-Het grote Fanprobleem. Mailtje is al onderweg en morgen ga k nog eens bellen.

Erg jammer want voor de rest is het een puik apparaat. Alles werkt zoals het moet, er zit een tas en muis bij, design is mooi etc.

Wat ik ook slecht vind, is dat de handleiding je instrueert om de notebook op z'n kop te leggen om de batterij erin te steken. Ik deed dat dus, ik legde em weer normaal neer en gelijk zie ik de krassen erop. Ik hoop dat ik iets met de garantie kan regelen (zal wel niet...). :)

NOSIG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daros
_Christiaan_ schreef op maandag 23 april 2007 @ 00:31:
[...]

Ik weet achteraf niet of ik deze laptop gekocht zou hebben.

Het is een leuk dingetje, maar de minpunten zijn als volgt:
-krasvastheid van de bovenkant is heel erg belabberd. Ik heb em één keer vervoerd met een paar tijdschriften erop --> hoop vlekkerige krassen. Krijg je nooit meer weg;
-Helderheid scherm aanpassen lukte pas na install van nieuwe BIOS (slordig);
-Het grote Fanprobleem. Mailtje is al onderweg en morgen ga k nog eens bellen.

Erg jammer want voor de rest is het een puik apparaat. Alles werkt zoals het moet, er zit een tas en muis bij, design is mooi etc.

Wat ik ook slecht vind, is dat de handleiding je instrueert om de notebook op z'n kop te leggen om de batterij erin te steken. Ik deed dat dus, ik legde em weer normaal neer en gelijk zie ik de krassen erop. Ik hoop dat ik iets met de garantie kan regelen (zal wel niet...). :)
Je hebt het nu over de asus of over de dell?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Christiaan_

_Christiaan_

Master of SOG

De Asus.

edit: De A8Fm om precies te zijn.

[ Voor 69% gewijzigd door _Christiaan_ op 23-04-2007 09:55 ]

NOSIG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het grote fan probleem is dus op te lossen met Notebook Hardware Control en een geschikt profieltje.
Wat de krasvastheid betreft, die is inderdaad erg slecht.... beetje jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Christiaan_

_Christiaan_

Master of SOG

Ik heb Notebook Hardware Control geprobeerd, maar ik kreeg telkens een BSOD als ik het probeerde op te starten. Ik gebruik Vista (preinstalled), misschien dat het daar aan ligt?

NOSIG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hakkie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17-07 15:56
Heb ik ook last van in Vista. Ben bang dat het tooltje nog niet Vista compatible is. Of het draait niet goed met de Vista ATK0100 drivers. Mocht je een oplossing tegenkomen......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Christiaan_

_Christiaan_

Master of SOG

Hmm echt balen. Ik weet bijna zeker dat het een software issue is. Als de PC aan het booten is, is de fan fijn stil, maar zodra het Vista welkomscherm verschijnt gaat de fan blazen.

Ik had gehoopt dat het met NHC opgelost zou zijn, maarja. Zijn er hier mensen die Notebook Hardware Control wél draaiende hebben onder Vista?

NOSIG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Onder windows XP draait het programma goed met de ATK0100 drivers. Ik weet niet in hoeverre Asus al Vista compatibele drivers levert. Wat NHC betreft, geloof niet dat deze al 100% Vista compatibel is. (Althans wat ik zo snel op het NHC forum lees).

Misschien op zoek gaan naar een alternatief tot dat NHC wel volledig Vista compatibel is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Christiaan_

_Christiaan_

Master of SOG

Vista-drivers van ATK0100 zijn compatibel. (wat betekent ATK0100 trouwens?)
Er zit ook een Vista sticker op de notebook, dus dan mag ik ook wel aannemen dat alle drivers het goed doen.

NOSIG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

_Christiaan_ schreef op maandag 23 april 2007 @ 16:20:
Vista-drivers van ATK0100 zijn compatibel. (wat betekent ATK0100 trouwens?)
Er zit ook een Vista sticker op de notebook, dus dan mag ik ook wel aannemen dat alle drivers het goed doen.
ATK0100 is een ACPI (Advanced Configuration and Power Interface) utility. Wat ATK0100 betekend zou ik ik zo niet weten.

Wat die stikker betreft, geldt dat niet dat de hardware configuratie geschikt is voor Vista? Trouwens, ik neem aan dat je een of andere recovery DVD hebt van Asus die alle Vista drivers bevat, dus dat zou inderdaad geen probleem moeten geven. Heb zelf slechte ervaring met Vista maar das een ander verhaal....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Christiaan_

_Christiaan_

Master of SOG

Hmm oké. Dan zal de kern van het fanprobleem wel liggen in de drivers van ATK0100?

Anyway, Asus is zo vriendelijk geweest om een extra partitie van 40 gig alvast te maken, dus daar gaat nu XP op. Eens kijken hoe snel XP straks is en of het fanprobleem dan wel op te lossen is :)

NOSIG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hakkie
_Christiaan_ schreef op maandag 23 april 2007 @ 19:29:Hmm oké. Dan zal de kern van het fanprobleem wel liggen in de drivers van ATK0100?
De Asus ATK0100 driver is Vista gecertificeerd, dus de driver zelf zal niet het probleem zijn. Het lijkt erop dat die Vista driver anders 'aangesproken' moet worden door NHC dan onder XP. Er zal vast een oplossing komen. Ben trouwens wel benieuwd naar je fan ervaring onder XP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Christiaan_

_Christiaan_

Master of SOG

Ik heb nu XP en Vista in dualboot staan. Daarna heb ik precies gedaan wat iemand eerder in dit topic zei: ATK0100 installeren, NHC installeren, Asus dingetjes in die map zetten. Maar ik zie nu in NHC: "ACPI Control System is not yet configurated for this system."

Dat is dus balen, want ik zit nu nog steeds met die fan. Ik blijf zoeken voor een oplossing.

edit: en gefixt _/-\o_ Ik moest alleen ff het juiste profieltje downen op http://nhc.justred.info/. Ik kan nu zelfs zelf kiezen hoe hard de fan moet, op een schaal van 0 tot 255 :) Echt heel mooi. Ik ben erachter gekomen dat het geluid wat ik hoorde, niet eens zo hard was vergeleken met de fan op full speed :P

En dan nu eindelijk computeren (8>

[ Voor 32% gewijzigd door _Christiaan_ op 23-04-2007 23:01 ]

NOSIG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hakkie
Mooi. Ik wacht dan maar af tot NHC Vista compatible is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dus toch een Vista probleem?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loki
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17-07 22:06

Loki

Jááátôch...

Heeft iemand power4gear extreme al geprobeerd? Heb 't geinstalleerd, maar moet 't vervolgens wel elke keer handmatig opstarten... Alle instellingen/profielen zijn ook nog blanco?

Heb trouwens ook BSODs als ik NHC probeer te draaien :/

Edit: draai nu vista.

[ Voor 18% gewijzigd door Loki op 24-04-2007 11:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Christiaan_

_Christiaan_

Master of SOG

Goed nieuws omtrent NHC voor Vista:
http://www.p35-forum.de/b...readid=6210&hilight=vista

Als alles meezit is de nieuwe NHC eind deze week uit. De programmeur heeft het ook druk enzo en hij wil geen nieuwe NHC online zetten die eigenlijk nog niet af is. :) Dit bericht is van gisteren. (23 april)

Dus over een tijdje mooi op Vista stil computeren en dan kan die dualboot er bij mij ook af. :)

edit: ik heb gebeld met Asus, en die zegt dat ik contact op moet nemen met de winkelier :/ Beetje irritant dat die winkel helemaal in Eindhoven zit en ik in Rotterdam. Ik heb em verder voorgelegd dat de kap van de LCD bekrast was nadat ik volgens de handleiding de notebook op z'n kop had gelegd, en daarover zei hij dat het "niet helemaal normaal was". Kortom, nog geen stap verder.

[ Voor 31% gewijzigd door _Christiaan_ op 24-04-2007 11:38 ]

NOSIG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Loki schreef op dinsdag 24 april 2007 @ 11:16:
Heeft iemand power4gear extreme al geprobeerd? Heb 't geinstalleerd, maar moet 't vervolgens wel elke keer handmatig opstarten... Alle instellingen/profielen zijn ook nog blanco?

Heb trouwens ook BSODs als ik NHC probeer te draaien :/

Edit: draai nu vista.
De extreme edition zegt mij helemaal niets. Wat is hier anders aan te opzichte van de "normale" versie?
_Christiaan_ schreef op dinsdag 24 april 2007 @ 11:23:
Goed nieuws omtrent NHC voor Vista:
http://www.p35-forum.de/b...readid=6210&hilight=vista

Als alles meezit is de nieuwe NHC eind deze week uit. De programmeur heeft het ook druk enzo en hij wil geen nieuwe NHC online zetten die eigenlijk nog niet af is. :) Dit bericht is van gisteren. (23 april)

Dus over een tijdje mooi op Vista stil computeren en dan kan die dualboot er bij mij ook af. :)
Ben benieuwd of het werkt. Laat maar weten zodra je het voor elkaar heb :*)
_Christiaan_ schreef op dinsdag 24 april 2007 @ 11:23:
edit: ik heb gebeld met Asus, en die zegt dat ik contact op moet nemen met de winkelier :/ Beetje irritant dat die winkel helemaal in Eindhoven zit en ik in Rotterdam. Ik heb em verder voorgelegd dat de kap van de LCD bekrast was nadat ik volgens de handleiding de notebook op z'n kop had gelegd, en daarover zei hij dat het "niet helemaal normaal was". Kortom, nog geen stap verder.
Ik verwacht ook niet dat je van zowel Asus als van de winkelier iets terug krijgt. Wel jammer dat de kappen van Asus bekend zijn vanwege de kras gevoeligheid. Mijn kap zit na 2 maanden ook al aardig onder...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loki

Loki

Jááátôch...

Verwijderd schreef op woensdag 25 april 2007 @ 09:33:
[...]

De extreme edition zegt mij helemaal niets. Wat is hier anders aan te opzichte van de "normale" versie?
Ander menu (in Vista-stijl...) en makkelijker te configureren. Extreme is volgens mij gewoon de Vista-versie van P4G.

Het werkt ook inmiddels. Batterylife.exe een keer draaien en vervolgens P4GXui.exe. P4G is te bereiken via het battery-menu in de tray.

Handige site voor Vista 32/64-bit drivers:
http://forum.notebookreview.com/showthread.php?t=100357

Goed nieuws van dat NHC voor Vista! Mis m'n stille A8...

[ Voor 10% gewijzigd door Loki op 25-04-2007 19:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Christiaan_

_Christiaan_

Master of SOG

En NHC for Vista is uit :) Ik heb nu ff geen tijd om te proberen. Ik denk dat vele gebruikers van de Asus A8 met Vista er blij mee zullen zijn.

Hier te downloaden:
http://www.pbus-167.com/

NOSIG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jullie praten wel over een stille A8, maar wat zijn jullie temperaturen dan? Sinds ik Vista heb geinstalleerd valt de notebook zelfs met het spelen van een simpel spel als de Sims2 al uit door de hoge temperatuur... >90 graden :S
Gewoon in Windows op 'Quiet office' mode is >60 graden ook al geen uitzondering meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.S
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14-07 20:06
Verwijderd schreef op vrijdag 04 mei 2007 @ 10:57:
Jullie praten wel over een stille A8, maar wat zijn jullie temperaturen dan? Sinds ik Vista heb geinstalleerd valt de notebook zelfs met het spelen van een simpel spel als de Sims2 al uit door de hoge temperatuur... >90 graden :S
Gewoon in Windows op 'Quiet office' mode is >60 graden ook al geen uitzondering meer
Heb je het over je CPU of over je GPU?
Mijn T7200 wordt door de meeste games en apps niet eens volledig belast, laat staan heel heet. de X2300 komt zelden boven de 60 uit.
Heb je toevallig een Intel GMA950 GPU, die kunnen nog wel eens heet worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mr.S schreef op vrijdag 04 mei 2007 @ 11:18:
[...]

Heb je het over je CPU of over je GPU?
Mijn T7200 wordt door de meeste games en apps niet eens volledig belast, laat staan heel heet. de X2300 komt zelden boven de 60 uit.
Heb je toevallig een Intel GMA950 GPU, die kunnen nog wel eens heet worden.
Ik heb een T5500, en een Geforce 7300go er in zitten (A8Jn)
Koeler draait al op volledige snelheid tijdens het spelen van games, er zit geen stof oid in.
Onder Windows XP had ik er minder last van heb ik het idee. Nu hoef ik niet eens meer te denken aan het spelen van bijvoorbeeld Battlefield 2 op mijn laptop :S

Ik heb het over de CPU die zo warm wordt, maar ik heb de koeling eens bekeken en zowel de CPU en GPU worden door hetzelfde koelblok/fan gekoeld, doormiddel van een heatpipe constructie. Zodra de GPU belast wordt zal de CPU dus ook warmer worden

Ik heb ook al een Coolermaster notebook cooler aangeschaft, welke wel heel mooi bij de A8 laptop staat, maar weinig verschil lijkt te maken qua temperatuur
Afbeeldingslocatie: http://www.xcomputer.cz/ImageWrite.asp?CO=CA390b&FL=1

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 04-05-2007 11:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.S
Jeetje, klinkt niet goed, tenminste werkt het niet naar behoren.
Van de drivers van nVidia heb je waarschijnlijk al de meest up-to-date, een andere logische stap zou ik niet weten. Op zich functioneert het apparaat niet zoals je dat mag aannemen (o.a. qua prijs) dus wellicht dat je onder de garantie Asus er naar kan laten kijken.

Notebook cooler kan een aantal graden helpen, heb er ooit veel plezier van gehad met mijn P4 laptop maar dat zal je probleem niet oplossen zoals je zelf al aangeeft.

[ Voor 20% gewijzigd door Mr.S op 04-05-2007 11:30 . Reden: Notebook cooler verhaal ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mr.S schreef op vrijdag 04 mei 2007 @ 11:28:
Jeetje, klinkt niet goed, tenminste werkt het niet naar behoren.
Van de drivers van nVidia heb je waarschijnlijk al de meest up-to-date, een andere logische stap zou ik niet weten. Op zich functioneert het apparaat niet zoals je dat mag aannemen (o.a. qua prijs) dus wellicht dat je onder de garantie Asus er naar kan laten kijken.

Notebook cooler kan een aantal graden helpen, heb er ooit veel plezier van gehad met mijn P4 laptop maar dat zal je probleem niet oplossen zoals je zelf al aangeeft.
Bedank, ik zal inderdaad eens contact opnemen met de winkel waar ik hem gekocht heb, en anders met Asus zelf. Zijn er nog meer A8Jn gebruikers (T5500 + 7300go) die misschien wat temps kunnen posten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 04 mei 2007 @ 11:30:
[...]

Bedank, ik zal inderdaad eens contact opnemen met de winkel waar ik hem gekocht heb, en anders met Asus zelf. Zijn er nog meer A8Jn gebruikers (T5500 + 7300go) die misschien wat temps kunnen posten?
Mijn temp onder normale omstandigheden is rond de 50 graden. Bij het spelen van TrackMania United kom ik voor zover ik weet niet echt boven de 65 graden uit. Geloof dat mijn fan uit staat tot 45 graden.

Zover ik beoordelen kan aan de hand van je posts is er een serieus probleem met je koeling. Ik zou inderdaad contact opnemen met de leverancier (die jou gegarandeerd doorverwijst naar Asus) om de laptop na te laten kijken / fixen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loki

Loki

Jááátôch...

Verwijderd schreef op vrijdag 04 mei 2007 @ 10:57:
Ik heb met Vista ook ineens dat ie soms meer dan 90 graden wordt, en dus uitvalt (P4GE geinstalleerd). Met XP had ik dat nooit. Het ligt aan de koeler (of het ACPI spul), die slaat namelijk niet aan. Gelukkig dat NHC er nu is, want daarmee kon ik precies regelen wanneer en hoe hard de fan moest draaien. Idle lag ergens rond de 50 graden, en bij intensief gebruik rond de 60 (uiteraard met fan aan).

Met Vista's eigen power-regeling nog geen problemen gehad btw, maar wel een fan die naar mijn smaak teveel herrie maakt =]

Er zijn nog wel wat probleempjes met die nieuwe NHC volgens mij (http://www.p35-forum.de/b....php?threadid=6281&page=1).

[ Voor 7% gewijzigd door Loki op 04-05-2007 12:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Loki schreef op vrijdag 04 mei 2007 @ 12:46:
[...]

Ik heb met Vista ook ineens dat ie soms meer dan 90 graden wordt, en dus uitvalt (P4GE geinstalleerd). Met XP had ik dat nooit. Het ligt aan de koeler (of het ACPI spul), die slaat namelijk niet aan. Gelukkig dat NHC er nu is, want daarmee kon ik precies regelen wanneer en hoe hard de fan moest draaien. Idle lag ergens rond de 50 graden, en bij intensief gebruik rond de 60 (uiteraard met fan aan).

Met Vista's eigen power-regeling nog geen problemen gehad btw, maar wel een fan die naar mijn smaak teveel herrie maakt =]

Er zijn nog wel wat probleempjes met die nieuwe NHC volgens mij (http://www.p35-forum.de/b....php?threadid=6281&page=1).
Wat voor type laptop heb je? A8Jn? En wat is P4GE?
Ik ga vanavond aan de gang met dat NHC, maar de fan staat al max te blazen als ik een game aan het spelen ben en nog wordt hij zo warm, dus aan de software kan het volgens mij niet liggen. Toch vind ik de airflow die de fan dan veroorzaakt dan maar minimaal... Lijkt wel alsof hij gewoon verstopt zit

Herrie maakt me even totaal niets uit, ik wil weer gewoon een spel kunnen spelen, en ook zeker niet dat hij gewoon onder windows >60 graden is. Het lawaai neem ik dan wel voor lief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Christiaan_

_Christiaan_

Master of SOG

NHC draait bij mij perfect in Vista op m'n A8Fm :) Vandaag ook m'n extra reepje RAM gekregen, dus ik heb niks meer te klagen :) De Windows Prestatie Index is van 2.0 naar 3.0 gegaan (nog steeds laag, maar ik heb geen fatsoenlijke videokaart)

NOSIG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een Asus A8JN-4P010m met een Ge7300 videokaart en een T5500 processor en 2gb RAM. Het hele systeem draait op Windows XP. (Nare ervaring met Vista)

Ook bij mij ligt de idle temp net onder de 50 graden. Bij belasting van de processor gaat de temp uiteraard stijgen maar nooit boven de 60-65 bij zwaar gebruik. De fan draait dan net op de helft van zijn vermogen denk ik. Zelfs bij gamen is de temp vrij laag en draait de fan zeker nog niet op zijn max.

P4GE is Power 4 Gear Extreme en is een Asus tooltje die aan de hand van een profiel de prestaties van je laptop insteld. Zie ook de eerdere posts O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moneta
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 01-12-2021
_Christiaan_ schreef op vrijdag 04 mei 2007 @ 13:04:
NHC draait bij mij perfect in Vista op m'n A8Fm :) Vandaag ook m'n extra reepje RAM gekregen, dus ik heb niks meer te klagen :) De Windows Prestatie Index is van 2.0 naar 3.0 gegaan (nog steeds laag, maar ik heb geen fatsoenlijke videokaart)
Dat is wat ik zo irri vind aan die Windows Prestatie Index.. hij pakt altijd de laagste cijfer..
Ook al heb je een T7200 en 2 GB aan ram, als je een Intel GMA 950 hebt dan is je score nog 2.0 ofzo :(

That's the way the cookie crumbles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.S
Klopt, ik vind het ook een beetje tegenvallen, voor specs: zie sig

Afbeeldingslocatie: http://i16.tinypic.com/66acl4y.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Christiaan_

_Christiaan_

Master of SOG

Je hebt idd geen zak aan die prestatie-index. Ik heb een GMA 950 en Aero draait bij mij 100% vloeiend.

Het maakt mij niet uit als Aero niet zo vloeiend gaat, ik vind het veel belangrijker dat Vista een beetje vlot draait. Ik denk dat dit voor de meeste mensen geldt. Toch gaat de prestatie-index uit van het laagste getal, wat vaak gewoon de videokaart is.

NOSIG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Net notebook hardware control geinstalleerd. Temperatuurprobleem is denk ik voor een deel opgelost door de ventilator bij lagere temperatuur wat harder te laten draaien. Maar wat veel interessanter is aan het programma is dat je zelf het voltage bij de verschillende processorsnelheden kunt instellen. Mijn T5500 werkt op het minimale voltage nog prima op maximale snelheid!! :D (nu al een half uurtje aan het stress-testen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 04 mei 2007 @ 18:51:
Net notebook hardware control geinstalleerd. Temperatuurprobleem is denk ik voor een deel opgelost door de ventilator bij lagere temperatuur wat harder te laten draaien. Maar wat veel interessanter is aan het programma is dat je zelf het voltage bij de verschillende processorsnelheden kunt instellen. Mijn T5500 werkt op het minimale voltage nog prima op maximale snelheid!! :D (nu al een half uurtje aan het stress-testen)
Welk model notebook heb je en welke voltages/multipliers heb je ingesteld. Ben wel benieuwd of dit aanzienelijk scheeld met het stroomverbruik wanneer men op de accu werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 05 mei 2007 @ 12:46:
[...]

Welk model notebook heb je en welke voltages/multipliers heb je ingesteld. Ben wel benieuwd of dit aanzienelijk scheeld met het stroomverbruik wanneer men op de accu werkt.
Ik heb hem nu op 1.66GHz, op 0.9500 volt (ipv.1.1625 volt standaard). 10x multi voor een T5500 cpu. Het is dus ook nutteloos om de multiplier automatisch te laten verlagen als de cpu idle is, aangezien het voltage toch niet nog lager kan. Ik heb tot nu toe nog geen crashes gehad, dus ik denk dat ik gewoon mazzel heb met zo'n goede cpu :)

Temperatuurprobleem is nu voor eerst opgelost met het lagere voltage, en door de ventilator standaard wat harder te laten draaien. Geen crashes meer in spellen, maar ik denk dat ik toch even contact opneem met de fabrikant, aangezien zo'n stofzuiger-notebook natuurlijk niet normaal is. De GPU wordt in vista ook niet meer automatisch teruggeclocked tijdens het werken in 2D, (door brakke nvidia drivers?)

Hoeveel airflow geeft de fan bij jullie? Als ik de fan maximaal laat draaien kan ik maar een zeer minimale luchtstroom voelen aan de zijkant. Misschien is de ventilator gewoon kapot ofzo...

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 05-05-2007 12:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Christiaan_

_Christiaan_

Master of SOG

Hier voel ik redelijk wat lucht, maar niet extreem veel ofzo. De airflow verschilt iig niet zo veel met een normale fanspeed.

NOSIG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben al enige tijd op zoek naar een 13/14 inch "performance" notebook, en dan kom je al snel uit bij de Asus A8-serie. Ik had eerlijk gezegd mijn oog laten vallen op de HP dv2xxx-serie, maar de GeForce 7200-kaart die daar inzit is mij niet krachtig genoeg. Ik ben weg van het afwerkingsniveau van de huidige HP notebooks en vraag me af of deze Asus-serie daar een beetje bij in de buurt komt.

Kan iemand met ervaring met beide merken daar iets over zeggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Christiaan_

_Christiaan_

Master of SOG

Ik heb geen ervaring met dat specifieke HP model, maar ik heb wel ervaring met de Asus A8.

Het is een prima behuizing, op één groot nadeel na: het is heel krasgevoelig. Dat komt denk ik door de gebruikte lak ofzo. De behuizing is van hoogwaardig plastic. Ik heb nog nooit een kraakje gehoord of gevoeld. Er zitten weinig versieringen enzo op. De knoppen die erop zitten, zijn mooi in het design verwerkt.

Ik heb ook weleens een nx7400 in m'n handen gehad. Het afwerkingsniveau van dat merk is gewoon net wat beter t.o.v. de A8. Maar de verschillen zijn niet zo noemenswaardig. Als ik jou was zou ik voor de betere videokaart gaan.

NOSIG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

_Christiaan_ schreef op maandag 07 mei 2007 @ 18:43:
Ik heb geen ervaring met dat specifieke HP model, maar ik heb wel ervaring met de Asus A8.

Het is een prima behuizing, op één groot nadeel na: het is heel krasgevoelig. Dat komt denk ik door de gebruikte lak ofzo. De behuizing is van hoogwaardig plastic. Ik heb nog nooit een kraakje gehoord of gevoeld. Er zitten weinig versieringen enzo op. De knoppen die erop zitten, zijn mooi in het design verwerkt.

Ik heb ook weleens een nx7400 in m'n handen gehad. Het afwerkingsniveau van dat merk is gewoon net wat beter t.o.v. de A8. Maar de verschillen zijn niet zo noemenswaardig. Als ik jou was zou ik voor de betere videokaart gaan.
Sluit ik mij volledig bij aan :) De krasgevoeligheid valt overigens wel mee als je daar rekening mee houd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loki

Loki

Jááátôch...

Verwijderd schreef op vrijdag 04 mei 2007 @ 18:51:
Heb de A8Jn ja, met de T5600 (4P006M). NHC werkt voor jou/jullie dus wel? Ik moet zeggen dat ik Vista's powerregeling wel ben gaan waarderen. Drie standen (high perf, balanced en batt saver), aleen n fan die snel aanslaat en vervolgens blijft draaien. Met voltages heb ik nog niet durven klooien :P

Airflow is btw bij flink belasten redelijk groot (en lekker warm :P), zeker niet die minimaal die jij beschrijft...

[ Voor 8% gewijzigd door Loki op 08-05-2007 22:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 05 maart 2007 @ 09:52:
Too bad.... Vista is nog niet wat ik zoek. Het leuke is echter dat ik nu windows XP niet meer op mijn laptop geinstalleerd krijg. Op de een of andere manier wil XP niet meer booten van hard disk. Zelfs vista installeren lukt niet meer..... Heb verschillende tools van o.a. fujitsu geprobeerd maar niets hielp. Nu bezig met een low level format. Duurt jaren maar hoopt dat het helpt.... Ben in 1x mijn XP veel meer gaan waarderen.
leuk laptopje, had hem ook al overwogen..alleen een beetje jammer van dx10.

Om op je probleem terug te komen, denk dat je de sata-drivers nodig hebt. Deze kun je op een diskettes zetten of slpstreamen met n-lite o.i.d. aan je xp-cd. succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 09 mei 2007 @ 12:33:
[...]

leuk laptopje, had hem ook al overwogen..alleen een beetje jammer van dx10.

Om op je probleem terug te komen, denk dat je de sata-drivers nodig hebt. Deze kun je op een diskettes zetten of slpstreamen met n-lite o.i.d. aan je xp-cd. succes
Ik geloof dat mijn MBR en/of mijn Partition Table verkloot waren door een of andere vage reden. Na de low level format (die net geen 24 uur heeft geduurd) was alles weer bruikbaar. Draai sinds die tijd weer WinXP MCE _/-\o_ en moet zeggen dat me dat erg goed bevalt. Voorlopig geen behoefte (meer) om over te stappen naar Vista.

Afijn iig bedankt voor de reactie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loki

Loki

Jááátôch...

Verwijderd schreef op woensdag 09 mei 2007 @ 14:21:
[...]

Ik geloof dat mijn MBR en/of mijn Partition Table verkloot waren door een of andere vage reden. Na de low level format (die net geen 24 uur heeft geduurd) was alles weer bruikbaar. Draai sinds die tijd weer WinXP MCE _/-\o_ en moet zeggen dat me dat erg goed bevalt. Voorlopig geen behoefte (meer) om over te stappen naar Vista.

Afijn iig bedankt voor de reactie :)
Vanwaar toch die aversie tegen Vista?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Loki schreef op woensdag 09 mei 2007 @ 18:08:
[...]

Slechte ervaring. Maar ik moet bekennen dat ik vista geprobeerd heb op het moment dat er nog nauwelijks drivers voor mijn laptop waren. Vista zelf is trouwens wel ok, maar op de een of andere manier ging de de-installatie volledig fout waardoor ik een low level format heb moeten doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.S
Loki schreef op woensdag 09 mei 2007 @ 18:08:
[...]
Bij mij niet, werkt perfect hier. Vergeet ook niet dat een hoop mensen dit topic pas raadplegen wanneer ze problemen hebben. De mensen bij wie het als een zonnetje draait hoor je over het algemeen minder, dus die aversie tegen Vista valt denk ik wel mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Christiaan_

_Christiaan_

Master of SOG

Hoeveel gig ram hebben de mensen hier, die Vista gebruiken?

Ik had nml. 1 gig en shared videogeheugen, en ik vond de performance toch echt te laag. Nu met 2 gig is Vista sneller nog dan XP. Alleen als Vista een update moet "configureren" dan duurt het opstarten erg lang.

NOSIG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• isomis
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 21:02
ik zie een nieuwe bios update voor mijn a8jn en die zegt dat dit het gaat doen: ICMP 530 CPU. In de vorige bios was dit niet het geval.

Kan iemand mij vertellen wat het is ICMP? wat is de toegevoegde waarde om deze bios update te doen?

Webontwikkelaar - Kitesurfer | Gamer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• isomis
wireless update van intel voor vista is echt een must have, nadat ik dat had gedaan was mijn cpu met 40 procent minder geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

isomis schreef op vrijdag 11 mei 2007 @ 12:44:
wireless update van intel voor vista is echt een must have, nadat ik dat had gedaan was mijn cpu met 40 procent minder geworden.
Internet Control Message Protocol
Dus ICMP 530 CPU is een update voor je wireless ondersteuning oid? Schieten mensen die op XP draaien der ook nog wat mee op?

CPU afname van 40% door een dergelijke update is wel heel erg veel...

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 11-05-2007 13:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• isomis
Verwijderd schreef op vrijdag 11 mei 2007 @ 13:03:
[...]

Internet Control Message Protocol
Dus ICMP 530 CPU is een update voor je wireless ondersteuning oid? Schieten mensen die op XP draaien der ook nog wat mee op?

CPU afname van 40% door een dergelijke update is wel heel erg veel...
geen geintje, we hebben 2 a8jn laptops en ze hadden allebei iets van 50 procent cpu gebruik, na installatie van intel wireless proset, was het gebruik drastich gedaalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

isomis schreef op vrijdag 11 mei 2007 @ 13:14:
[...]
geen geintje, we hebben 2 a8jn laptops en ze hadden allebei iets van 50 procent cpu gebruik, na installatie van intel wireless proset, was het gebruik drastich gedaalt.
Maar ligt dat aan de drivers/software van Intel of heeft dat te maken met de ICMP 530 CPU BIOS update van Asus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loki

Loki

Jááátôch...

Zal wel niet aan ICMP liggen. Als ik wiki goed begrijp is dat een foutmelding-protocol-onderdeel (http://en.wikipedia.org/w..._Control_Message_Protocol of NL: http://nl.wikipedia.org/w..._Control_Message_Protocol). Welke update bedoel je dan? Versienr?

Ik heb trouwens geen problemen met hoog cpu gebruik onder Vista :/ Gebruik de PROset drivers van Vista zelf...

Iemand BIOS 212 wel eens geprobeerd? Staat bij ASUS support onder A8J (dus zonder letter achter J) bij Select Model.

[ Voor 30% gewijzigd door Loki op 11-05-2007 15:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 07 mei 2007 @ 18:17:
Ik ben al enige tijd op zoek naar een 13/14 inch "performance" notebook, en dan kom je al snel uit bij de Asus A8-serie. Ik had eerlijk gezegd mijn oog laten vallen op de HP dv2xxx-serie, maar de GeForce 7200-kaart die daar inzit is mij niet krachtig genoeg. Ik ben weg van het afwerkingsniveau van de huidige HP notebooks en vraag me af of deze Asus-serie daar een beetje bij in de buurt komt.

Kan iemand met ervaring met beide merken daar iets over zeggen?
Denk dat je Zepto nog niet kent dan..?
Zepto Znote 6214W / 6314W - Deel 2 of Zepto Znote 6224W

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• batumulia
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 12-09 13:29
Hoihoi,

Ik ga vanavond ook mijn A8Jr halen, ik wil er een andere processor in zetten, alleen wat is het socket van de processor? Is dat 479? Bij voorbaat dank voor de hulp :)

Steam/Origin/Uplay: Batumulia | Star Citizen GoT organisation / Referral code | Gamerig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCMedic
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08-09 00:05
batumulia schreef op maandag 14 mei 2007 @ 17:38:
Hoihoi,

Ik ga vanavond ook mijn A8Jr halen, ik wil er een andere processor in zetten, alleen wat is het socket van de processor? Is dat 479? Bij voorbaat dank voor de hulp :)
Socket weet ik niet zo uit mijn hoofd, hiervoor zou je Google moeten raad plegen. Maar bedenk wel dat je garantie vervalt zodra je zelf een andere CPU erop zet. Toch een beetje zonder wanneer je net een nieuwe laptop hebt gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• batumulia
Ja, het is idd wel zonde, maar ik draai veel zware programma's dus een snellere processor is wel een vereiste.

Steam/Origin/Uplay: Batumulia | Star Citizen GoT organisation / Referral code | Gamerig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit bericht gaat over de display van mijn Asus A8Jc-H033H notebook.

Ik had hier begin dit jaar ook al een bericht geplaatst over de display omdat ik er ontevreden over was.
De display is naar mijn idee 'korrelig' en de 'kleur' wit is meer een soort gebroken wit.
Ik heb de display vergeleken met andere A8Jc's in verschillende winkels en bij deze exemplaren is het beeld perfect. Ik heb 'm ook vergeleken met de A8Jc van een klasgenoot van mij (hij heeft de A8Jc-H023H), en met exact dezelfde(!) instellingen ziet deze er veel mooier en gladder uit.

Er werdt mij geadviseerd om de notebook door Asus te laten nakijken.
Dit heb ik inmiddels laten doen, twee keer zelfs. Maar er werden geen fouten gevonden; volgens Asus had ik 'waarschijnlijk' gewoon niet de Color Shine display, en was dit de display die deze notebook bezit.

Ik geloof het gewoon niet. Het kan niet zo zijn dat een notebook van 900 euro zo'n display heeft, zeker gezien het feit dat ik echt nergens een A8Jc ben tegengekomen die net zo'n display heeft als die van mij, en ook vanwege het feit dat mijn klasgenoot met zijn A8Jc-H023H dus wel een goed beeld scherm heeft (1 cijfer verschil in typenummer, heel andere display??).

Daarom wil ik graag vragen aan geinteresseerden en A8Jc bezitters (en A8Jc-H033H in het bijzonder): Wat zijn jullie ervaringen?
Hoe ziet jullie display eruit? Niet korrelig of vergeeld wit?

Alvast onwijs bedankt!

Grtz, Sam

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 15-05-2007 22:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

batumulia schreef op maandag 14 mei 2007 @ 22:26:
Ja, het is idd wel zonde, maar ik draai veel zware programma's dus een snellere processor is wel een vereiste.
Als je dan toch een laptop koopt, koop er dan 1 die standaard aan de specs voldoet of die de leverancier voor jou direct upgraden kan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• batumulia
Ik heb hem van een vriend overgekocht voor een spotprijsje, daarom wil ik de processor laten veranderen, als ik hem in de winkel had gekocht had ik gelijk een met een betere processor gekocht. Er zit nu een T2300 in en ik wil een T5600 in laten zetten. Daarom vroeg ik wat voor socket het mobo had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.S
Het is Socket 479 mPGA, misschien is het prijs/prestatie verhoudingsgewijs aantrekkelijker om voor de T7200 te gaan aangezien die laatst gigantisch in prijs is gedaald en een paar tientjes scheelt t.o.v. de T5600.
Pricewatch-link naar T7200
Trouwens zijn een hoop webshop inconsequent met het noemen van socket's, sommige noemen het 478, andere 479 en weer andere 479Y. Maar de T**00 (met een merom-core) kan je volgens mij gewoon altijd in die notebook prikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

batumulia schreef op dinsdag 15 mei 2007 @ 10:14:
Ik heb hem van een vriend overgekocht voor een spotprijsje, daarom wil ik de processor laten veranderen, als ik hem in de winkel had gekocht had ik gelijk een met een betere processor gekocht. Er zit nu een T2300 in en ik wil een T5600 in laten zetten. Daarom vroeg ik wat voor socket het mobo had.
Dat maakt het verhaal natuurlijk al helemaal anders. Ik ging uit van een nieuwe... mijn excuses...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• batumulia
Mr.S schreef op dinsdag 15 mei 2007 @ 11:45:
Het is Socket 479 mPGA, misschien is het prijs/prestatie verhoudingsgewijs aantrekkelijker om voor de T7200 te gaan aangezien die laatst gigantisch in prijs is gedaald en een paar tientjes scheelt t.o.v. de T5600.
Pricewatch-link naar T7200
Trouwens zijn een hoop webshop inconsequent met het noemen van socket's, sommige noemen het 478, andere 479 en weer andere 479Y. Maar de T**00 (met een merom-core) kan je volgens mij gewoon altijd in die notebook prikken.
Dankje voor je hulp :*)
Verwijderd schreef op dinsdag 15 mei 2007 @ 12:09:
[...]

Dat maakt het verhaal natuurlijk al helemaal anders. Ik ging uit van een nieuwe... mijn excuses...
Dat maakt niet uit, ik had het misschien ook wat beter neer mogen zetten :)

EDIT1:
Tenslotte nog een laatste vraagje.

Hoe goed is de service van Asus? Ik moet namelijk de scharniertjes van het scherm laten vervangen, alleen ik heb geen factuur van de laptop oid. Gaat me dat veel kosten? Er zit namelijk nog wel garantie op de laptop. Ik had ook gelezen dat TNT hem dan op komt halen, hoe gaat dat in zijn werk?

EDIT2:
Ik heb een disassembly guide gevonden, als er interesse is kan ik hem toesturen.

EDIT3:
Mijn allerlaatste vraag (sorry voor zoveel vragen hoor, ben echt een complete ramp als het op laptops aankomt). Kan dit soort geheugen in de A8Ja; SO-DIMM DDR2 PC2-5300 667MHz ?

[ Voor 23% gewijzigd door batumulia op 15-05-2007 17:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@SamDekker,

Ach so! Hier moest ie dus staan en niet in VB :) ! Das opgelost - nu je displaytroubles nog (voor een ieder: hulpvraag staat een stukje hierboven!). Jammer genoeg kan ik je niet 1-2-3 zelf de oplossing geven!

Klein kickje dus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

batumulia schreef op dinsdag 15 mei 2007 @ 16:03:
Hoe goed is de service van Asus? Ik moet namelijk de scharniertjes van het scherm laten vervangen, alleen ik heb geen factuur van de laptop oid. Gaat me dat veel kosten? Er zit namelijk nog wel garantie op de laptop. Ik had ook gelezen dat TNT hem dan op komt halen, hoe gaat dat in zijn werk?
De service van ASUS is goed. Als er problemen zijn dan neem, je contact op met ASUS nederland, vul je een RMA in en dan maakt TNT een afspraak met je om de laptopaf te halen. De reperatie tijd hangt af van het probleem af maar zit al snel rond de drie weken. Als het onder de (twee jarige!) garantie valt dan is de reparatie gratis. Je moet echter wel je factuur tonen.
batumulia schreef op dinsdag 15 mei 2007 @ 16:03:
Mijn allerlaatste vraag (sorry voor zoveel vragen hoor, ben echt een complete ramp als het op laptops aankomt). Kan dit soort geheugen in de A8Ja; SO-DIMM DDR2 PC2-5300 667MHz ?
Volgens de ASUS Site:
Main Memory DDR2 533/667 MHz DRAM, 2x SO-DIMM socket expandable to 2GB
Dus zover ik zien kan moet dat geheugen wel passen.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 16-05-2007 09:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• batumulia
Ja dat is het probleem, ik heb geen factuur....

Is het vervangen van je scharnieren van je scherm duur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Asus A8(Jc) bezitters lees a.u.b. even mijn post van 15 mei hier ergens bovenaan (SamDekker) over de display van deze notebook. Zit met m'n handen in 't haar..

Thanx,
Sam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marco
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 11-09 18:58
Ik heb zelf een H023H, dus geen H033H, maar dat zou geen verschil moeten maken.
Bij mij ziet het display er gewoon normaal uit, dus niet vergeeld of korrelig.
Ik zou 'em maar weer terugsturen als ik jou was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Christiaan_

_Christiaan_

Master of SOG

Misschien een nette brief sturen naar Asus ofzo, of naar de winkel waar je em vandaan hebt. Zet erin dat je em gefixt/nieuw wil, anders ga je naar de consumentenbond ofzo of naar de rechter. Vaak zwichten ze wel voor zo'n brief, mits hij net blijft.

NOSIG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eerst even bellen met Asus nederland kan natuurlijk ook. Dan weet je in ieder geval direct waar je aan toe bent. Mocht het resultaat niet gewenst zijn dan kan je alsnog besluiten om een dergelijke brief te sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even een vraag van mijn kant met betrekking op de accu: Wat voor een wear level geeft NHC bij jullie aan? Ik heb een A8JN-4P010M van een maand of 3 en mijn wear level is nu al 16%. Vind ik persoonlijk vrij hoog :( Is dit een beetje te vertrouwen en zo ja is dit normaal? Alvast bedank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Christiaan_

_Christiaan_

Master of SOG

Lol. Ik heb mijn A8Fm nu één maandje en hij staat al op 17% :D Ik gebruik em echter wel elke dag... Misschien is het een ideetje om em toch wat vaker aan de stroom te hangen.

De batterij zal vast en zeker wel slijten, maar ik geloof dat getalletje niet zo.

NOSIG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe lang houdt de accu het bij jullie vol? Ik weet niet meer welke review ik moet geloven..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn accu houd het circa 140 minuten vol wanneer ik alleen aan het surfen ben en andere niet belastende programma's heb draaien. Bij actief gebruik houd hij het een minuut of 80 vol denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d4r4h4n
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 27-08 16:21
Is er al een versie met een 8600GT+C2D T7300?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.S
d4r4h4n schreef op dinsdag 22 mei 2007 @ 10:19:
Is er al een versie met een 8600GT+C2D T7300?
Voor zo ik weet nog niet, wel kan je her en der al een de A8SC-4P034E pre-orderen met een C2D T7300 en 8400M (link).
Er is trouwens wel een 15" Asus (geen A8) met een 8600M (nog steeds geen GT) (link)

[ Voor 17% gewijzigd door Mr.S op 22-05-2007 10:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wil een A8Fm kopen, maar merk nu subtiele verschillen bij verschillende webwinkels. De processor snelheid varieert nogal. De ene winkel zegt 1.86 T2350, 533Mhz, de andere winkel zegt 1.66Mhz, 667Mhz. Ook switchen ze tussen de modellen Asus A8FM-4P047C en de A8FM-4P039C (beide soms met 1.66 of met 1.86). Ik wil eigenlijk de Asus A8FM-4P047C vanwege G-ethernet optie.

Kan iemand vertellen of de processor nou hetzelfde is? Of zijn er verschillende types T2350. Intel en asus vermelden namelijk niets.

Ps: wat kost een extra geheugenbankje en welke raden jullie aan?

Thanks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 22 mei 2007 @ 18:31:
Wil een A8Fm kopen, maar merk nu subtiele verschillen bij verschillende webwinkels. De processor snelheid varieert nogal. De ene winkel zegt 1.86 T2350, 533Mhz, de andere winkel zegt 1.66Mhz, 667Mhz. Ook switchen ze tussen de modellen Asus A8FM-4P047C en de A8FM-4P039C (beide soms met 1.66 of met 1.86). Ik wil eigenlijk de Asus A8FM-4P047C vanwege G-ethernet optie.

Kan iemand vertellen of de processor nou hetzelfde is? Of zijn er verschillende types T2350. Intel en asus vermelden namelijk niets.

Thanks
Als je nu een laptop moet kopen zou ik zoiezo een processor uit de T5xxx of T7xxx serie nemen, aangezien dat core 2 duo's (merom) zijn ipv core duo's. Eigenlijk gewoon een hele nieuwe generatie met o.a. 64bit ondersteuning.

Wat een geheugenbankje kost kun je zelf opzoeken, en wat ik je aanraad is DDR2 SODIMM van het type PC5300... Zelf heb ik http://www.azerty.nl/producten/product_detail/?ID=10012 besteld voor in mijn A8JN, en dat werkt prima. (omg nu nog maar 33 euro, en ik dacht dat ik met 50euro goedkoop was)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 22-05-2007 18:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Christiaan_

_Christiaan_

Master of SOG

Verwijderd schreef op dinsdag 22 mei 2007 @ 18:31:

Thanks
Wat voor budget heb je? Ik heb precies die A8Fm-4P047C gekocht. De mijne was €820 (bij 4Launch), wat eigenlijk al aan de bovenste rand van m'n budget lag, anders had ik ook een T5xxx genomen. De T2350 is iig 1,86 GHz. Dus als een winkel zegt T2350 dan loopt hij gewoon op 1,86.

Oh en ik heb ook een gig geheugen erbij gekocht: De Kingston KVR667D2S5/1G. Werkt perfect.

NOSIG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

_Christiaan_ schreef op dinsdag 22 mei 2007 @ 19:37:
[...]

Wat voor budget heb je? Ik heb precies die A8Fm-4P047C gekocht. De mijne was €820 (bij 4Launch), wat eigenlijk al aan de bovenste rand van m'n budget lag, anders had ik ook een T5xxx genomen. De T2350 is iig 1,86 GHz. Dus als een winkel zegt T2350 dan loopt hij gewoon op 1,86.

Oh en ik heb ook een gig geheugen erbij gekocht: De Kingston KVR667D2S5/1G. Werkt perfect.
Bedankt voor jullie input. Mijn budget ligt idd wat lager,ookal zou een T5xxx of T7xxx prettig zijn, maar voor mijn huidige toepassingen (office, beetje photoshoppen) is dit nu nog goed genoeg. Of je moet een T5xxx voor dezelfde prijs weten, dan houd ik me aanbevolen. Ik gok dat ik met een gigje extra vista ook nog aan kan.

Toch vind ik het raar dat de specs. per shop verschillen (helemaal wat betreft de bussnelheid van de processor).

Thnxs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 21 mei 2007 @ 22:03:
Hoe lang houdt de accu het bij jullie vol? Ik weet niet meer welke review ik moet geloven..
Verwijderd schreef op dinsdag 22 mei 2007 @ 10:03:
Mijn accu houd het circa 140 minuten vol wanneer ik alleen aan het surfen ben en andere niet belastende programma's heb draaien. Bij actief gebruik houd hij het een minuut of 80 vol denk ik.
Op notebookreview las ik dat de A8JS voor zijn doen echt lang op een accu (6-cells neem ik aan) kan werken. 160 min op batterij sparende modus en 135 min (sorry, Tango driver) op actief download modus. Zelf vond ik deze review een beetje magertjes vanwege de subjectiviteit in vergelijkingen. Is actief downloaden op batt. modus of op pwr modus?

De A8F serie en de A8Fm serie worden beide goed beoordeeld op hun batterijduur. Ik denk vanwege hun integrated graphic chips en lagere kloksnelheid. Enfin, de voorgaande zin is puur gissen.
Pagina: 1 ... 6 ... 9 Laatste