[Ervaringen] Asus A8 serie deel 1

Pagina: 1 ... 5 ... 9 Laatste
Acties:
  • 26.563 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Okee dan, in de categorie curieus:

Las in het ASUS F3 topic dat er iets bestaat als een Intel TAT tool:
MiskentTalent in "[Ervaringen] Asus F3 serie notebooks"

Nadat ik deze gedownload had:
http://forumz.tomshardwar...eedFan-ftopict200435.html

En opende, hield spontaan de fan ermee op. Wat toch typisch is, want het is geen fancontrol programma. Under investigation...

Update 13:40
Als het tooltje gaat monitoren dan lijkt ie de ACPI settings te overriden. Daarmee klokt de fan ineens wel terug. Zal van het weekend eens onderzoeken of die settings ook met Notebook Hardware Control (NHC) te overschrijven vallen. Is dat het geval, dan kan de notebook het zwijgen worden opgelegd, schat ik zo in.

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 02-02-2007 13:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chilly_Willy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 27-08 18:29
Ik ben ook in de markt voor een Asus A8Jn, alleen zoek ik het verschil tussen de A8Jn-4P006M en de A8Jn-4P010M. Enige verschil wat ik kan vinden is dat de A8Jn-4P006M een T5600 heeft ipv de T5500 van de A8Jn-4P010M. Heeft iemand enig id of er nog meer verschillen zijn. Ik vind het namelij vreemd dat de A8Jn-4P006M met T5600 iets goedkoper is.

Coïtus ergo sum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MeNTaL_TO schreef op vrijdag 02 februari 2007 @ 12:31:
[...]

Kan je de fan niet laten regelen door bijvoorbeeld Speedfan?
Speedfan herkent op de een of andere manier mijn fan niet. Ik kan wel de temperatuur achterhalen oa. ACPI en SMART) maar kan vervolgens de fan niet sturen.... Niet echt een oplossing voor mij dus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 02 februari 2007 @ 13:27:

En opende, hield spontaan de fan ermee op. Wat toch typisch is, want het is geen fancontrol programma. Under investigation...

Als het tooltje gaat monitoren dan lijkt ie de ACPI settings te overriden. Daarmee klokt de fan ineens wel terug. Zal van het weekend eens onderzoeken of die settings ook met Notebook Hardware Control (NHC) te overschrijven vallen. Is dat het geval, dan kan de notebook het zwijgen worden opgelegd, schat ik zo in.
Bij mij word de fan niet direct teruggeklokt... Echter wat ik wel merk is dat naarmate de temperatuur stijgt de fan ook harder draait (logisch) maar daaruit maak ik op dat de regelaar dus wel werkt. Het enige probleem is dus dat de fan te vroeg (bij ca 40 graden) al gaat draaien....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 02 februari 2007 @ 20:32:
[...]

Bij mij word de fan niet direct teruggeklokt... Echter wat ik wel merk is dat naarmate de temperatuur stijgt de fan ook harder draait (logisch) maar daaruit maak ik op dat de regelaar dus wel werkt. Het enige probleem is dus dat de fan te vroeg (bij ca 40 graden) al gaat draaien....
Ik vind 40 graden nou niet echt vroeg voor de fan om aan te slaan. Bij mij wil de cpu soms wel 60 - 65 graden worden dus de fan mag nog wel eerder aanslaan, echt last heb ik er toch niet van...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ginz
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 04-09 12:30

Ginz

Trek Superfly 5 powered

Chilly_Willy schreef op vrijdag 02 februari 2007 @ 15:35:
Ik ben ook in de markt voor een Asus A8Jn, alleen zoek ik het verschil tussen de A8Jn-4P006M en de A8Jn-4P010M. Enige verschil wat ik kan vinden is dat de A8Jn-4P006M een T5600 heeft ipv de T5500 van de A8Jn-4P010M. Heeft iemand enig id of er nog meer verschillen zijn. Ik vind het namelij vreemd dat de A8Jn-4P006M met T5600 iets goedkoper is.
Dat komt omdat de 4P006M voor een speciaal project gemaakt is, die geannuleerd is. Nu heeft ASUS dus een overschot van dit specifieke type A8Jn's. Daarom is `ie iets goedkoper.

"It's nice to be important, but it's more important to be nice"
-
"You like it now, but you'll learn to love it later"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chilly_Willy
Ginz schreef op vrijdag 02 februari 2007 @ 20:57:
[...]

Dat komt omdat de 4P006M voor een speciaal project gemaakt is, die geannuleerd is. Nu heeft ASUS dus een overschot van dit specifieke type A8Jn's. Daarom is `ie iets goedkoper.
Interessant, dus er is verder eigenlijk geen verschil? En heb je meer informatie over dat speciale project?

Coïtus ergo sum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand nog waar ik de A8Ja kan kopen?

Ik heb hem zelf maar een collega wilt hem ook en vraagt zich af of deze nog te koop zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand waar ik een L8400 kan kopen ?
of heeft iemand nog zo'n ding staan.
ik doe ind. automatisering maar voor oude systemen heb ik een ouwe laptop nodig.
ik heb nu een asus L8400 800 MHz maar deze begint na 5 jaar in fabrieken te werken nu toch wel
een beetje uit elkaar tevallen hij werkt overgens nog prima
maar ik kan b.v. aan de bovenkant zien of de accu er in zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ginz
  • Laatst online: 04-09 12:30

Ginz

Trek Superfly 5 powered

Chilly_Willy schreef op zaterdag 03 februari 2007 @ 10:27:
[...]

Interessant, dus er is verder eigenlijk geen verschil? En heb je meer informatie over dat speciale project?
Ja, de processor is dus anders.

Nee, helaas geen extra informatie over dat project.

"It's nice to be important, but it's more important to be nice"
-
"You like it now, but you'll learn to love it later"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chilly_Willy
Iemand ervaring met linux op een A8 en vooral de A8Jn?

Ik heb wel dit gevonden: http://www.willempen.org/asus-a8jc-on-linux/

Coïtus ergo sum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanF
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 22:58
Chilly_Willy schreef op woensdag 07 februari 2007 @ 16:14:
Iemand ervaring met linux op een A8 en vooral de A8Jn?
Ja, ik heb Ubuntu 6.10 geinstalleerd op m'n A8Jn. Werkt op zich wel aardig, alleen de volgende punten:
  • Moest juiste (breedbeeld) resolutie zelf instellen in config bestand
  • Speedstep werkt om de een of andere reden (nog) niet, de CPU blijft dus op 1,83GHz
  • Het is me nog niet gelukt om de nVidia drivers te gebruiken
Draadloos netwerk en Gbit lan werken in ieder geval OOB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heb al een tijdje de A8JC in mijn bezit. bevalt prima! Nu heb ik vorige week vista premium gekocht en was deze vrolijk aan het installeren. Na installatie was het nodig het systeem opnieuw op te starten en dit was ook het moment dat mijn systeem crashte (of hoe je dit ook schrijft). Contact opgenomen met asus.. daar is het probleem bekend.. er moet eerst een bios update uitkomen voordat het mogelijk is vista te installeren.. deze update laat nog even op zich wachten (week of 2). Nu ligt mn pc ter reparatie bij asus.. afwachten hoe lang het gaat duren.

echt super vervelend dat het nog niet mogelijk is vista te installeren.. asus had wel even de moeite mogen nemen dit duidelijk te maken.

Zijn er misschien meer mensen die dit probleem hebben? De laptop van een kennis van mij (ook a8jc) is net terug van reparatie.. hij had hetzelfde probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxjuh
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 19-03 15:04
Verwijderd schreef op donderdag 08 februari 2007 @ 11:23:
heb al een tijdje de A8JC in mijn bezit. bevalt prima! Nu heb ik vorige week vista premium gekocht en was deze vrolijk aan het installeren. Na installatie was het nodig het systeem opnieuw op te starten en dit was ook het moment dat mijn systeem crashte (of hoe je dit ook schrijft). Contact opgenomen met asus.. daar is het probleem bekend.. er moet eerst een bios update uitkomen voordat het mogelijk is vista te installeren.. deze update laat nog even op zich wachten (week of 2). Nu ligt mn pc ter reparatie bij asus.. afwachten hoe lang het gaat duren.

echt super vervelend dat het nog niet mogelijk is vista te installeren.. asus had wel even de moeite mogen nemen dit duidelijk te maken.

Zijn er misschien meer mensen die dit probleem hebben? De laptop van een kennis van mij (ook a8jc) is net terug van reparatie.. hij had hetzelfde probleem.
Ik dacht dat er al een hele tijd geleden een bios update van asus was gekomen voor de A8JC zodat deze volledige vista capable is.

Najah dan wacht ik nog wel even. Mijn notebook is nu in reperatie (lan stuk en wat andere problemen) maar was dus van plan om als die terug was vista business te installeren die ik mooi gratis heb via MSDNAA. Als het maar niet langer gaat duren als twee weken voordat Asus met update komt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chilly_Willy
JohanF schreef op woensdag 07 februari 2007 @ 22:44:
[...]

Ja, ik heb Ubuntu 6.10 geinstalleerd op m'n A8Jn. Werkt op zich wel aardig, alleen de volgende punten:
  • Moest juiste (breedbeeld) resolutie zelf instellen in config bestand
  • Speedstep werkt om de een of andere reden (nog) niet, de CPU blijft dus op 1,83GHz
  • Het is me nog niet gelukt om de nVidia drivers te gebruiken
Draadloos netwerk en Gbit lan werken in ieder geval OOB.
Ik zou hier eens kijken voor de nVidia drivers, en Beryl: http://ubuntuforums.org/showthread.php?t=263851

Ik ga de mijne over 2 weken halen waarschijnlijk. Ik hoop dat ze er dan nog zijn, want van wat ik begrepen heb zijn die modellen end of life vanwege Vista. Ik wil helemaal geen Vista en al helemaal niet meer betalen.

Coïtus ergo sum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stany
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 22:00
Hallo ,
je vermeld daar dat "speedstep" in ubuntu niet werkt , heeft dit felle gevolgen voor de batterijduur??

[ Voor 4% gewijzigd door stany op 11-02-2007 21:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanF
stany schreef op zondag 11 februari 2007 @ 21:33:
je vermeld daar dat "speedstep" in ubuntu niet werkt , heeft dit felle gevolgen voor de batterijduur??
Ja, dit klopt.
Het effect op de batterijduur heb ik niet bestudeerd (hij hing eigenlijk altijd aan de stroom wanneer ik Ubuntu gebruikte). Omdat 'ie i.v.m. het fanprobleem (zie een aantal posts terug) binnenkort opgehaald wordt, heb ik Ubuntu inmiddels verwijderd (en een system restore gedaan van de originele installatie). Als 'ie terug is, dan ga ik me er nog eens in verdiepen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordLynx
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-09 11:12
Is er inmiddels al iets bekend of Asus de A8JS nog in nederland zal gaan leveren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stany
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 22:00
Hallo ,
Ik had een mail gestuurd naar Yorcom , ivm met een asus a8.
Of ze me een azerty keyboard konden leveren , het antwoord was neen.
Weet iemand misschien of ik dit ergens anders kan verkrijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vrotsnok
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 03-09 13:17

vrotsnok

snot vork

vrotsnok schreef op maandag 29 januari 2007 @ 09:59:
[...]

Dit probleem heb ik dus ook al een tijdje. Bij mij gaat het echter niet weg na een reboot. Media center services (ik tel er 3) uitgeschakeld. msconfig zie ik ook niks zo op het eerste gezicht. Ik las iets over een registry key die aangepast moest worden?
Weet echt niemand hoe dit uit te schakelen is? It's getting on my nerves... :/

edit:
Heb nog even zitten prutsen met msconfig/ services en...

1) probleem lijkt weg te zijn
2) het capslock ledje doet het ook weer.

Zal het probleem toch in een service oid gezeten hebben...

[ Voor 18% gewijzigd door vrotsnok op 14-02-2007 01:55 ]

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxjuh
Zo vandaag weer mijn notebook terug van reperatie bij asus. Het leuke is dat ik nogal op vooruit ben gegaan heb nu namelijk een reso van 1440 * 900 inplaats van 1200 * 800 :D. Heb nu dus volgens mij een a8jc die officeel niet word verkocht >:)

Zie wel twee kleine foutjes het rooster kapje wat bij de camera zit zit er niet op en bij de IR zit er geen kapje op. Maar dat boeit me niks (gebruik ik nooit). Zodrekt ff bios updaten naar 211 en dan vista installeren. Het andere bericht hier dat vista niet zo werken klopt naar mijn inzien niet omdat ik al eerder de beta heb gedraait met bios versie 211.

[ Voor 14% gewijzigd door maxjuh op 20-02-2007 11:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 28 november 2006 @ 01:10:
Tot nu toe bevalt mijn A8JN me uitstekend! Alleen de software die standaard voorgeinstalleerd staat is dus een absolute ramp (shame on you asus!), maar nadat ik mijn 'eigen' XP geinstalleerd had (geactiveerd met de key van de laptop, dus helemaal legaal volgens mij) werkt alles perfect. Alle drivers zijn wel mooi appart meegeleverd op een dvd'tje.

Bluetooth en wlan werken ook perfect. De hardware is prima in orde dus!

edit: Ben nog eens goed aan het 3dmarken geweest
De 7300 gpu heb ik nu overclocked van standaard (Gpu 350mhz, Mem 725Mhz) naar 451/872, wat mijn 3dmark score van 3521 naar 4384 geholpen heeft :)
[afbeelding]

Even wat vergelijkingsmateriaal:
- Een 9800pro zou volgens tomshardware ongeveer 5257 punten halen
- En mijn desktop: Athlon XP mobile en Geforce 6200:
[afbeelding](Geforce 6200 beats 9800pro :9 )

Valt me toch tegen dat die 6200 sneller is dan de 7300go... Ik had gedacht dat ze ongeveer op hetzelfde niveau zouden zitten.
Maar games als far-cry en battlefield 2 zijn prima te spelen op de laptop met een resolutie van 1280x800 (setting op medium in beide spellen)
Hoe krijg je het voor elkaar om zon goede score te halen met 3dmark? Mijn asus a8jn haalt nog niet eens de helft. Al heb ik het vermoeden dat deze nog niet voluit draaien wil (zowel grafisch als wat cpu betreft) Nu ben ik niet zo bekend met al deze shit dus weet niet precies hoe je de prestaties op max kan zetten. Heb overigens wel de meeste asus shit eraf gegooid en NHC geinstalleerd. Wel relaxed progje....

Weet iemand trouwens nog een engelse versie te vinden van de GeForce 7300 Go driver??? ik heb alles in het engels behalve die driver:S knap irritant zeg maar.

Afijn als iemand mij helpen kan wat driver of wat laptop prestaties betreft dan hoor ik het graag. Thnx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 20 februari 2007 @ 22:09:
[...]

Hoe krijg je het voor elkaar om zon goede score te halen met 3dmark? Mijn asus a8jn haalt nog niet eens de helft. Al heb ik het vermoeden dat deze nog niet voluit draaien wil (zowel grafisch als wat cpu betreft) Nu ben ik niet zo bekend met al deze shit dus weet niet precies hoe je de prestaties op max kan zetten. Heb overigens wel de meeste asus shit eraf gegooid en NHC geinstalleerd. Wel relaxed progje....

Weet iemand trouwens nog een engelse versie te vinden van de GeForce 7300 Go driver??? ik heb alles in het engels behalve die driver:S knap irritant zeg maar.

Afijn als iemand mij helpen kan wat driver of wat laptop prestaties betreft dan hoor ik het graag. Thnx
Overclocken wil serieus een hele hoop helpen! (zoals je al aangeeft, ongeveer de helft :9 ). Ik heb nu 'automatisch overclocken' aanstaan in de driver, en die zet de gpu gewoon op 480MHz, zonder dat ik merk dat hij warmer wordt oid :D

Drivers kun je downloaden op laptopvideo2go.com, met aangepaste inf

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 20-02-2007 22:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En welke driver moet ik dan downloaden? Neem aan de 70 series en dan de nieuwste 73xx release aangezien het om een geforce 7300 go gaat... (Sry maar ben nogal nieuw/onbekend hiermee....)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Neehoor hiermee zit je verkeerd!

Je kunt gewoon de 90 of 100 serie meepakken!
Let er wel op dat je de goede .inf file meeneemt omdat de huidige te overschrijven!

Kijk even op www.laptopvideo2go.com zelf, om te kijken hoe of wat! Klinkt moeilijk, maar is 't niet!

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 20 februari 2007 @ 23:04:
En welke driver moet ik dan downloaden? Neem aan de 70 series en dan de nieuwste 73xx release aangezien het om een geforce 7300 go gaat... (Sry maar ben nogal nieuw/onbekend hiermee....)
91.47 werkt voor mij het beste, maar 97.92 zou je ook kunnen proberen als je een iets modernere wil (ligt er een beetje aan of het nieuwe configscherm van nvidia je bevalt)
Asus levert standaard bij de laptop 86.02 geloof ik.

Voor vista zou alles uit de 100.xx serie moeten werken

edit: Even voor de duidelijkheid, alle forcewaredrivers zijn geschikt voor alle nvidia kaarten vanaf de tnt2 geloof ik, dus het is zeker niet zo dat je een driver uit de 70 serie moet hebben omdat het om een 7300go gaat oid.

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 20-02-2007 23:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok bedankt! Ik ga vanavond even proberen of het lukt....

Update 21-02:
Vanavond even aan de gang geweest. Heb versie 97.92 geinstalleerd maar zit nog met de volgende "problemen":
  • De taal instellingen staan nog steeds op Nederlands en kan deze niet wijzigen. (De help klopt wat dat betreft niet echt aangezien ik verwezen wordt naar taalinstellingen die er niet zijn |:( )
  • Het overklokken van de gpu is niet mogelijk omdat dit nu geregeld wordt door nTune. Ik heb nTune even geprobeerd maar deze wil niet installeren omdat mijn hardware (mobo) niet compatibel zou zijn.
Weet iemand hier een oplossing op?

[ Voor 92% gewijzigd door Verwijderd op 23-02-2007 13:10 ]

Verwijderd

Beste mensen,

ik wilde zojuist de windows vista upgrade bestellen voor mijn a8jn-4p006m en wat mij toen opviel toen ik aangaf dat mijn huidige besturingssysteem media center is, is dat je alleen de keuze krijgt voor vista premium 32bit. Wat ik jullie wilde vragen is of het niet logische is voor een core 2 duo pc om een 64 bit versie te hebben... (core 2 duo is toch juist gemaakt voor 64 bit??)

Ik hoop op een snelle reactie, zodat ik het leuke nieuwe windows speeltje kan bestellen... bedankt!

• --MeAngry--
  • Laatst online: 12-09 11:22

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Verwijderd schreef op donderdag 22 februari 2007 @ 14:31:
Beste mensen,

ik wilde zojuist de windows vista upgrade bestellen voor mijn a8jn-4p006m en wat mij toen opviel toen ik aangaf dat mijn huidige besturingssysteem media center is, is dat je alleen de keuze krijgt voor vista premium 32bit. Wat ik jullie wilde vragen is of het niet logische is voor een core 2 duo pc om een 64 bit versie te hebben... (core 2 duo is toch juist gemaakt voor 64 bit??)

Ik hoop op een snelle reactie, zodat ik het leuke nieuwe windows speeltje kan bestellen... bedankt!
Bij een upgrade krijg je alleen de 32-bits versie als keuze. Daarnaast is een 64-bits Windows-versie voor thuisgebruikers op dit moment sowieso nog totaal overbodig.

Tesla Model Y RWD (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb van het weekend versie 91.47 gebruikt. Deze biedt wel de mogelijkheid om de GPU en het geheugen over te klokken. Beetje vreemd dat dit niet meer in de nieuwste versie ondersteund wordt toch? Afijn het werkt iig.

Trouwens iemand nog ervaring met Vista en de a8jn? Zit te denken om ook maar over te stappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,
Ik ben benieuwd of je zoektocht naar terugdringen van de fan al wat heeft opgeleverd.
Heb namelijk gister ook een a8jn gekocht en die kent ook het probleem van de doordraaiende fan.

Jaap
Verwijderd schreef op vrijdag 02 februari 2007 @ 13:27:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben op zoek naar een geweldige laptop voor overal mee te nemen.
Ik ben dus op zoek naar een kleiner model dan de 17".

Af en toe game ik een beetje, redelijk zware games, zoals, bf2,quake4, fear, half life2.
De laptop moet dus zeker hl2 episode 2 prima kunnen draaien.

Ondertussen moet ik er natuurlijk kunnen op werken voor studies en werk.
Hij moet zeer mobiel zijn.

Ik dacht; ASUS F3JP
ASUS A8JS

Iemand nog ideeën en wat vind je van mijn 2 laptops?
budget= 1500 euro, liefst minder natuurllijk.

zeker intel core2duo
2gb ram
3d kaart van zeker 256MB
vista ultimate, (ik kan niet leven met de gedachte dat ik niet alles uit windows kan halen 8) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 27 februari 2007 @ 13:52:
Hallo,
Ik ben benieuwd of je zoektocht naar terugdringen van de fan al wat heeft opgeleverd.
Heb namelijk gister ook een a8jn gekocht en die kent ook het probleem van de doordraaiende fan.

Jaap

[...]
Ik ben inmiddels mijn zoektocht gestaakt.... het blijkt dat het vrij normaal is dat de fan aanslaat bij een temp van rond de 40 graden. Overigens als de cpu warmer wordt dan gaat de fan harder blazen, dus de controller werkt wel. Mocht dit bij jou niet het geval zijn dan moet je contact opnemen met de Asus support nederland en dan een RMA aanvragen. Ze zullen dan je laptop ophalen voor reparatie maar dat kost je al snel een week of 3.

Mocht iemand overigens meer weten over de fan (misschien een programma wat de fan speed kan regelen en wat ook nog eens functioneert op een A8JN) dan hoor ik het graag. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vraag ik me af, waarom zou je de fan speed willen regelen? Automatisch gaat het toch allemaal prima? Fan springt aan zo rond 40 graden en gaat bij 60 graden op volle toeren draaien. Lijkt me niet dat je hem veel warmer wilt hebben, bij 60 graden begint mijn handpalm al warm te worden als ik de touchpad gebruik

Ik heb al wel een paar keer gehad dat de fan zit te pendelen tussen medium snelheid en volle toeren, als de cpu zo rond 59-60 graden is. Ik heb ook al eens gehad dat de laptop zich ging uitschakelen omdat de temp te hoog opliep (zat quake3 te spelen en had even niet aan de ventilatie van het ding gedacht 8)7), maar verder nog nooit problemen met de fan gehad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordLynx
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-09 11:12
Verwijderd schreef op dinsdag 27 februari 2007 @ 16:59:
Ik ben op zoek naar een geweldige laptop voor overal mee te nemen.
Ik ben dus op zoek naar een kleiner model dan de 17".

Af en toe game ik een beetje, redelijk zware games, zoals, bf2,quake4, fear, half life2.
De laptop moet dus zeker hl2 episode 2 prima kunnen draaien.

Ondertussen moet ik er natuurlijk kunnen op werken voor studies en werk.
Hij moet zeer mobiel zijn.

Ik dacht; ASUS F3JP
ASUS A8JS

Iemand nog ideeën en wat vind je van mijn 2 laptops?
budget= 1500 euro, liefst minder natuurllijk.

zeker intel core2duo
2gb ram
3d kaart van zeker 256MB
vista ultimate, (ik kan niet leven met de gedachte dat ik niet alles uit windows kan halen 8) )
A8JS is een prachtige laptop hiervoor, helaas lijkt Asus in al zijn wijsheid besloten te hebben dat dit model niet op de nederlandse markt uitgebracht hoeft te worden. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanF
Verwijderd schreef op woensdag 28 februari 2007 @ 10:00:
[...]
Ik ben inmiddels mijn zoektocht gestaakt.... het blijkt dat het vrij normaal is dat de fan aanslaat bij een temp van rond de 40 graden. Overigens als de cpu warmer wordt dan gaat de fan harder blazen, dus de controller werkt wel. Mocht dit bij jou niet het geval zijn dan moet je contact opnemen met de Asus support nederland en dan een RMA aanvragen. Ze zullen dan je laptop ophalen voor reparatie maar dat kost je al snel een week of 3.

Mocht iemand overigens meer weten over de fan (misschien een programma wat de fan speed kan regelen en wat ook nog eens functioneert op een A8JN) dan hoor ik het graag. :*)
Heb 2 weken geleden mijn A8Jn RMA gestuurd voor het 'fan probleem'. Vorige week donderdag weer ontvangen, echter nog steeds slaat de ventilator aan bij 49 graden en schakelt deze daarna niet meer uit (temp is op een gegeven moment gedaald tot ~35 graden).

Vanmiddag nog eens gebeld met de helpdesk om hem opnieuw op te sturen. De meneer aan de lijn 'ging het even opzoeken' om vervolgens te zeggen dat het zo is 'by design'... De ventilator zou zich pas weer uitschakelen als de temp <30 graden komt. Ik vraag me af of hij dat niet gewoon uit z'n duim zit te zuigen, want de bij de vorige RMA aanvraag repte de medewerker hier met geen woord over.

Voor de mensen met een 'goede ventilator': schakelt jullie ventilator echt compleet uit als het notebook idle is, en zo ja, bij welke temp gebeurt dat bij jullie?

Verder tot nu toe wel heel erg tevreden met deze laptop, bij energiebesparende settings gaat 'ie zo'n 3 uur mee op de batterij :P (alleen wordt dit volgens de ACPI-info dan weer met zo'n 10 minuten verkort als de fan maar blijft draaien, terwijl dit niet nodig is :| )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 28 februari 2007 @ 11:10:
Vraag ik me af, waarom zou je de fan speed willen regelen? Automatisch gaat het toch allemaal prima? Fan springt aan zo rond 40 graden en gaat bij 60 graden op volle toeren draaien. Lijkt me niet dat je hem veel warmer wilt hebben, bij 60 graden begint mijn handpalm al warm te worden als ik de touchpad gebruik

Ik heb al wel een paar keer gehad dat de fan zit te pendelen tussen medium snelheid en volle toeren, als de cpu zo rond 59-60 graden is. Ik heb ook al eens gehad dat de laptop zich ging uitschakelen omdat de temp te hoog opliep (zat quake3 te spelen en had even niet aan de ventilatie van het ding gedacht 8)7), maar verder nog nooit problemen met de fan gehad
Het ging mij niet zozeer om het regelen van de fanspeed maar meer om het setten van de temperatuur waarop de fan moet reageren. De reden hiervoor is dat de fan aangaat na een seconde of 30 na het booten en vervolgens niet meer uitgaat.
JohanF schreef op woensdag 28 februari 2007 @ 21:08:
[...]

Heb 2 weken geleden mijn A8Jn RMA gestuurd voor het 'fan probleem'. Vorige week donderdag weer ontvangen, echter nog steeds slaat de ventilator aan bij 49 graden en schakelt deze daarna niet meer uit (temp is op een gegeven moment gedaald tot ~35 graden).

Vanmiddag nog eens gebeld met de helpdesk om hem opnieuw op te sturen. De meneer aan de lijn 'ging het even opzoeken' om vervolgens te zeggen dat het zo is 'by design'... De ventilator zou zich pas weer uitschakelen als de temp <30 graden komt. Ik vraag me af of hij dat niet gewoon uit z'n duim zit te zuigen, want de bij de vorige RMA aanvraag repte de medewerker hier met geen woord over.

Voor de mensen met een 'goede ventilator': schakelt jullie ventilator echt compleet uit als het notebook idle is, en zo ja, bij welke temp gebeurt dat bij jullie?

Verder tot nu toe wel heel erg tevreden met deze laptop, bij energiebesparende settings gaat 'ie zo'n 3 uur mee op de batterij :P (alleen wordt dit volgens de ACPI-info dan weer met zo'n 10 minuten verkort als de fan maar blijft draaien, terwijl dit niet nodig is :| )
Snelle afhandeling van de RMA maar helaas zonder resultaat dus..... Dat is dan ook de reden dat ik mijn RAM annuleerde. Ondanks het fan probleempje is het idd een geweldige laptop :*)

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 01-03-2007 11:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moneta
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 01-12-2021
Je zou eens kunnen proberen om de notebook op standby te zetten en geen stroomkabel, alleen op batterij... komt de notebook dan niet onder de 30C?

als die dan wel terug schakeld dan zuigt ie het igg nie uit zijn duim :)

That's the way the cookie crumbles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paragon
  • Laatst online: 12:37
Was net toevallig even bij mycom en zag daar een A8JR staan alleen had die een ander nummer bij hun Z99 nog iets maar op de laptop zelf stond er bij het serial# dat het een A8JR was. Had hem bijna meegenomen, maar er zat een T5200 in en ik dacht dat deze een lagere bus snelheid heeft dan een T5500 dus dat was weer jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.S
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14-07 20:06
Heb nu zelf een paar dagen een A8Jr en moet zeggen dat ik er erg blij mee ben. Ik heb er één met C2D T7200, 2GB 667MHz, 120 HDD 5400RPM, ATi X2300 en Vista Business en de laptop is sneller dan ik had verwacht, al vind ik de HDD een vertragende factor. Ik denk dat voor deze prijs er toch wel een 7200RPM HDD in mag, ik zal het dan maar zelf moeten doen.

Kan trouwens iemand mij vertellen of die ATi X2300 wel of niet DirectX 10 is. Volgens de site van laptops4u wel, maar op de Asus- en ATi-website vind ik er niets over terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand misschien een idee hoe je de 'sneltoets' voor Wifi werkend kan krijgen onder Vista Home Premium? Mijn laptop komt met de melding:

"unable to load Intel Muroc API, this function needs to install INTEL Proset utility"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxjuh
Verwijderd schreef op zaterdag 03 maart 2007 @ 14:03:
Iemand misschien een idee hoe je de 'sneltoets' voor Wifi werkend kan krijgen onder Vista Home Premium? Mijn laptop komt met de melding:

"unable to load Intel Muroc API, this function needs to install INTEL Proset utility"
INTEL Proset utility installeren lijkt me. Maar volgens mij is daar nog geen Vista verise van INTEL Proset utility. Er zijn wel meer dingen die niet werken zoals voor het geluid harder en zachter, de utility van Asus voor energiebeheer etc... Zullen daar nog allemaal wel ff op moeten wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanF
Verwijderd schreef op zaterdag 03 maart 2007 @ 14:03:

Kijk anders even hier:
http://vip.asus.com/forum...Jn&page=1&SLanguage=en-us

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxjuh
toppie!!! Erg handig dat ik nu weer mijn geluid harder en zachter kan zetten via de knoppen bijv. (ziet er ook heel fancy uit als je dat doet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thnx! Ziet er idd strak uit...... Nu nog ff zien dat de volgende progjes werken:

Synchroniseren met W810i via outlook 2007
Notebook Hardware Control
Adobe Acrobat 8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCMedic
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08-09 00:05
Mr.S schreef op zaterdag 03 maart 2007 @ 12:55:
Heb nu zelf een paar dagen een A8Jr en moet zeggen dat ik er erg blij mee ben. Ik heb er één met C2D T7200, 2GB 667MHz, 120 HDD 5400RPM, ATi X2300 en Vista Business en de laptop is sneller dan ik had verwacht, al vind ik de HDD een vertragende factor. Ik denk dat voor deze prijs er toch wel een 7200RPM HDD in mag, ik zal het dan maar zelf moeten doen.

Kan trouwens iemand mij vertellen of die ATi X2300 wel of niet DirectX 10 is. Volgens de site van laptops4u wel, maar op de Asus- en ATi-website vind ik er niets over terug.
De ATi X2300 is geen directX 10 kaart. Link: http://ati.amd.com/products/mobilityradeonx2300/specs.html

[ Voor 3% gewijzigd door PCMedic op 03-03-2007 16:12 . Reden: Link toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.S
Ok, dank je, wel typisch dat laptops4u dat dan wel zegt. Maarja, iedereen maakt weleens een foutje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abusimbal
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 06-09 19:45
Mr.S schreef op zaterdag 03 maart 2007 @ 16:51:
Ok, dank je, wel typisch dat laptops4u dat dan wel zegt. Maarja, iedereen maakt weleens een foutje.
Het probleem is dat de nieuwe ATI kaarten X2xxx heten, ik dacht ook dat deze allemaal Directx10 waren, misleidend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kraanwater
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18:09
Ik heb ook een A8Jr alleen zit hier vista op geinstaleerd maar ik zou graag world of warcraft op me laptop willen spelen. Ik heb Wow geinstaleerd alleen kan hem alleen spelen als ik alles op low zet kan dit misschien kloppen of zou het aan vista liggen? Ik heb ook al de ati driver geupdate maar dit had totaal geen effect.

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Too bad.... Vista is nog niet wat ik zoek. Het leuke is echter dat ik nu windows XP niet meer op mijn laptop geinstalleerd krijg. Op de een of andere manier wil XP niet meer booten van hard disk. Zelfs vista installeren lukt niet meer..... Heb verschillende tools van o.a. fujitsu geprobeerd maar niets hielp. Nu bezig met een low level format. Duurt jaren maar hoopt dat het helpt.... Ben in 1x mijn XP veel meer gaan waarderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kraanwater
Nou ik heb win XP ook geinstaleerd alleen de drivers die op de asus site staan doen het allemaal niet of ze zijn corrupt of het werkt gewoon niet. Ik heb er nu we een beetje de balen in ben al 3 dagen bezig om de laptop goed draaiende te krijgen :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jeej na een low level format van bijna 24 uur en een recovery van 3 uur draait mijn laptop weer winXP MCE. Nu heb ik echter ook het "bekende" probleem dat mijn Bluetooth na iedere (re)boot standaard weer aan gaat. Heb de drivers al opnieuw geinstalleerd en ook wirelessmon maar hielp helaas niet echt.

Iemand een idee om ervoor te zorgen dat BT netjes uitblijft?? (buiten het disable-en van de hardware om)
Heb een beetje het idee dat windows sommige settings niet onthoudt. Als ik aangeef dat mijn BT en mijn LAN iconen (categorie network en dan de icoontjes rechts onderin) "always hide" moeten zijn, dan komen ze evengoed weer tevoorschijn bij een reboot. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanF
Verwijderd schreef op dinsdag 06 maart 2007 @ 17:39:
Iemand een idee om ervoor te zorgen dat BT netjes uitblijft?? (buiten het disable-en van de hardware om)
Heb je de initial setup wizard van BT al voltooid? Zo ja, probeer dan eens BT uit te zetten, vervolgens uit te loggen en weer in te loggen (zonder restart dus). Ik meen me te herinneren dat ik het zo opgelost had. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JohanF schreef op dinsdag 06 maart 2007 @ 23:38:
[...]

Heb je de initial setup wizard van BT al voltooid? Zo ja, probeer dan eens BT uit te zetten, vervolgens uit te loggen en weer in te loggen (zonder restart dus). Ik meen me te herinneren dat ik het zo opgelost had. :?
De initial setup had ik al voltooid. Inmiddels werkt het in/uitschakelen van BT weer naar behoren. Misschien vanwege een windows update of iets dergelijks?

Nog even over de windows updates... Bij het updaten van mijn systeem kreeg ik een nietszeggende (zoals bij bijna elke error) windows error waardoor ik mijn systeem niet kon updaten. (Ik kan de errorcode nog wel even opzoeken voor de liefhebbers) Afijn het kwam erop neer dat ik de inhoud van beide systeem mappen "SoftwareDistribution" moest verwijderen om weer te kunnen updaten. Iemand bekend hiermee? Ik vind het in ieder geval erg vreemd... vooral voor een legale versie van windows

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Nu online
tvp. Ben op zoek naar een laptop met 14.1" scherm.

Kom nu uit op
Asus A8JR-4P005C (Core 2 Duo T5500; 1GB; 120GB; DVD+/-RW; 14.1"TFT; Vista HP) 962
Asus A8FM-4P047C (Core Duo T2350; 1GB; 120GB; DVD+/-RW; 14"TFT; Vista HP) 872

Ben nog niet zo thuis in laptoptermen: zit er veel verschil tussen Core 2 Duo T5500 en Core Duo T2350? En die AJR heeft volgens mij een videokaart met "echt" geheugen vs. shared?

Is dat 90 euro extra waard?
En tot slot: Vista HP staat neem ik aan voor Home Premium? Is dat ondertussen voorgeinstalleerd, of krijg je een gratis upgrade?

edit: bij Mycom hebben ze een Z99, wat een A8JR schijnt te zijn, maar met T5200. Heeft Mycom een "eigen" Asus-serie, of is het een tikfout van ze en is hun Z99 exact gelijk aan de A8JR-4P005C? Iemand?

[ Voor 15% gewijzigd door matthijst op 10-03-2007 13:51 ]

Haters everywhere but I don’t really care

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kraanwater
matthijst schreef op zaterdag 10 maart 2007 @ 13:45:
tvp. Ben op zoek naar een laptop met 14.1" scherm.

Kom nu uit op
Asus A8JR-4P005C (Core 2 Duo T5500; 1GB; 120GB; DVD+/-RW; 14.1"TFT; Vista HP) 962
Asus A8FM-4P047C (Core Duo T2350; 1GB; 120GB; DVD+/-RW; 14"TFT; Vista HP) 872

Ben nog niet zo thuis in laptoptermen: zit er veel verschil tussen Core 2 Duo T5500 en Core Duo T2350? En die AJR heeft volgens mij een videokaart met "echt" geheugen vs. shared?

Is dat 90 euro extra waard?
En tot slot: Vista HP staat neem ik aan voor Home Premium? Is dat ondertussen voorgeinstalleerd, of krijg je een gratis upgrade?

edit: bij Mycom hebben ze een Z99, wat een A8JR schijnt te zijn, maar met T5200. Heeft Mycom een "eigen" Asus-serie, of is het een tikfout van ze en is hun Z99 exact gelijk aan de A8JR-4P005C? Iemand?
Ik heb de z99 ook en het gaat daar om een T5200. Het enige nadeel van deze latop is (vind ik) dat er maar 1 gig intern in zit en met win vista is het wel sloom daarom laat ik er volgende week nog 1 gig bijzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MiskentTalent
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08-09 19:34
Verwijderd schreef op maandag 05 maart 2007 @ 09:52:
Too bad.... Vista is nog niet wat ik zoek. Het leuke is echter dat ik nu windows XP niet meer op mijn laptop geinstalleerd krijg. Op de een of andere manier wil XP niet meer booten van hard disk. Zelfs vista installeren lukt niet meer..... Heb verschillende tools van o.a. fujitsu geprobeerd maar niets hielp. Nu bezig met een low level format. Duurt jaren maar hoopt dat het helpt.... Ben in 1x mijn XP veel meer gaan waarderen.
Ja heb vista er ook op gehad maar vindt het veel te omslachtig, en ik kan je zeggen dat ik al heel wat jaartjes met de PC om ga (vista staat duidelijk nog in de kinderschoenen) vooral voor driver enz.... :X

Core I7 6700K (4,5GHZ) - EVGA 960 GTX 4GB DDR5 - ASUS Z170-PRO - Corsair 32 GB DDR4-3000 - SSD Samsung Evo 840 128GB - 2x 3TB WD Red Hardisks - Nzxt White 700 Watt Voeding - Coolermaster C690II Behuizing - Be Quiet Dark Rock Advanced C1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leroydumass
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Hallo

Ik heb momenteel vista op mijn a8 staan maar alleen mijn digitale audio doet het. Weet iemand hoe ik mijn analoge (en speakers) audio aan het werk kan krijgen...

Heb al geprobeerd om de xp drivers te gebruiken maar ik krijg dan een foutmelding tijdens installatie. (waar wordt aangegeven dat de installatie alleen bedoeld is voor xp.) Vervolgens stopt de installatie.
Ik vermoed zelf dat het een audio driver probleem is. Ik hoop dat iemand mij kan helpen.

alvast bedankt.

Ik heb het al gevonden voor mensen die hetzelfde probleem tegenkomen bij deze een oplossing..

http://www.jcxp.net/forums/index.php?showtopic=10509

[ Voor 57% gewijzigd door leroydumass op 11-03-2007 21:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Of je installeerd Vista niet en blijf lekker windows xp draaien :*) :*) :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Nu online
Synth schreef op zaterdag 10 maart 2007 @ 20:47:
Ik heb de z99 ook en het gaat daar om een T5200. Het enige nadeel van deze latop is (vind ik) dat er maar 1 gig intern in zit en met win vista is het wel sloom daarom laat ik er volgende week nog 1 gig bijzetten.
Is hij wel "snel" als je die Aero-fratsen uit zet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb zelf de A8jc nu een half jaartje.. bevalt uitstekend! Draai nu sinds 2 weken vista. Ook dit bevalt prima. Het heeft even wat moeite gekost om t allemaal draaiende te krijgen (drivers enz) maar werkt nu allemaal prima.

Voor goede drivers moet je even gaan naar www.asustreiber.de.. daar moet je je even registreren om drivers te downloaden.

Heb vorige week een extra Gig intern geheugen gekocht en er in gezet.. Aero draait echt super soepel! Ben nu dus nog steeds heel erg tevreden over de laptop en over Vista.

Ik wacht nu nog even op de officiele drivers van Asus.. ze lopen helaas nogal achter (volgens hun had dit te maken met chinees nieuwjaar ofzo.. dikke onzin)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.S
Ik heb nu 2 weken een A8Jr waar standaard Vista op is geïnstaleerd, zou het misschien makkelijk zijn voor iedereen met driverproblemen als ik een iso van de driver-CD online zou zetten. Of mag ik dit niet doen omdat deze eigendom van Asus zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxjuh
leroydumass schreef op zondag 11 maart 2007 @ 17:45:
Hallo

Ik heb momenteel vista op mijn a8 staan maar alleen mijn digitale audio doet het. Weet iemand hoe ik mijn analoge (en speakers) audio aan het werk kan krijgen...

Heb al geprobeerd om de xp drivers te gebruiken maar ik krijg dan een foutmelding tijdens installatie. (waar wordt aangegeven dat de installatie alleen bedoeld is voor xp.) Vervolgens stopt de installatie.
Ik vermoed zelf dat het een audio driver probleem is. Ik hoop dat iemand mij kan helpen.

alvast bedankt.

Ik heb het al gevonden voor mensen die hetzelfde probleem tegenkomen bij deze een oplossing..

http://www.jcxp.net/forums/index.php?showtopic=10509
Welk model heb je? Ik had dit ook bij mijn A8jc en toen ben ik gewoon naar device manager gegaan en zelf daar de XP driver geinstalleerd en wertke toen perfect. Maar heb inmiddels dacht ik Vista drivers draaien maar waar ik die toen vandaag heb gehaald weet ik niet meer (dacht: www.asustreiber.de

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kraanwater
matthijst schreef op maandag 12 maart 2007 @ 13:17:
[...]

Is hij wel "snel" als je die Aero-fratsen uit zet?
Aero fratsen, wat bedoel je? Heb dat namelijk nog niet geprobeerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Nu online
Synth schreef op maandag 12 maart 2007 @ 18:39:
Aero fratsen, wat bedoel je? Heb dat namelijk nog niet geprobeerd
Aero, halfdoorzichtige vensters als je er meer over elkaar open hebt staan (bv. verkenner)....
Had Vista pas getest op een PC en leek sneller te gaan met Aero uitgeschakeld. Schijnbaar heb ik me dat ingebeeld, want volgens MS maakt het niks uit :?
--> vaag overigens, want als je een on-board VGA-kaart gebruikt die geheugen deelt met het OS lijkt het mij juist logisch dat alles sneller gaat als je grafisch-intensieve geintjes uitzet?

Maar ja, uitzetten:
Windows Vista has a fancy new Aero interface that makes the windows look like glass and provides very cool 3D effects. Performance tests have shown that Aero won’t slow your computer down. However, you might want to disable Aero if you prefer a simpler user interface or if you need to take screenshots.
To disable Windows Aero and return to a simpler time, follow the steps:
1. Click Start, and then click Control Panel.
2. Click Appearance and Personalization.
3. Under Personalization, click Change the color scheme.
4. In the Appearance Settings dialog, click Windows Vista Basic, and then click OK. Or, if you prefer a Windows 2000-style interface, click Windows Standard, and then click OK.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik moet zeggen dan mijn A8JN met 2gb RAM die ene dag dat ik Vista draaide prima overweg kon met de Aero interface. Ziet er goed uit en draait soepel, maar het blijft vista.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 01 maart 2007 @ 11:21:
[...]

Het ging mij niet zozeer om het regelen van de fanspeed maar meer om het setten van de temperatuur waarop de fan moet reageren. De reden hiervoor is dat de fan aangaat na een seconde of 30 na het booten en vervolgens niet meer uitgaat.

[...]

Snelle afhandeling van de RMA maar helaas zonder resultaat dus..... Dat is dan ook de reden dat ik mijn RAM annuleerde. Ondanks het fan probleempje is het idd een geweldige laptop :*)
Ik was er zo zat van dat de fan bleef draaien en dat dat niet hersteld kon worden (aldus helpdeks Asus) dat ik de laptop heb teruggebracht naar Dynabyte. Normaal gesproken kan dat niet. Je moet dan ruilen of je krijgt een waardebon. Gelukkig vond Dynabyte Nederland dat ik mijn geld moest terugkrijgen. Dat gaat een dezer dagen gebeuren.
En dan weer op zoek naar een vergelijkbare laptop, maar wel een die stil is. Heeft iemand een tip?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 13 maart 2007 @ 14:33:
[...]

Ik was er zo zat van dat de fan bleef draaien en dat dat niet hersteld kon worden (aldus helpdeks Asus) dat ik de laptop heb teruggebracht naar Dynabyte. Normaal gesproken kan dat niet. Je moet dan ruilen of je krijgt een waardebon. Gelukkig vond Dynabyte Nederland dat ik mijn geld moest terugkrijgen. Dat gaat een dezer dagen gebeuren.
En dan weer op zoek naar een vergelijkbare laptop, maar wel een die stil is. Heeft iemand een tip?
Werk je in een super stille omgeving dan dat je der zo'n last van hebt? Laat even weten welke laptop het word, ben wel benieuwd naar een gelijkwaardig alternatief voor de A8JN :) Succes met zoeken in ieder geval

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leroydumass
  • Niet online
Hallo

voor iedereen met een asus a8jc..

ik zie net dat de officiele drivers voor vista op asus.com aanwezig zijn...

Ik weet niet of ze beter zijn. maar ik ben al begonnen met downloaden.

mvgrt

Zeker de moeite waard... heb zojuist de nview driver geinstalleerd en mijn windows vista basis score is van 2,0 naar 3,1 gegaan. (om precies te zijn is mijn aeroprestatie van 2,0 naar 3,6 gegaan. En is nu mijn grafische weergave voor spellen het laagste cijfer.(3,2)..

[ Voor 42% gewijzigd door leroydumass op 15-03-2007 01:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxjuh
leroydumass schreef op donderdag 15 maart 2007 @ 01:26:
Hallo

voor iedereen met een asus a8jc..

ik zie net dat de officiele drivers voor vista op asus.com aanwezig zijn...

Ik weet niet of ze beter zijn. maar ik ben al begonnen met downloaden.

mvgrt

Zeker de moeite waard... heb zojuist de nview driver geinstalleerd en mijn windows vista basis score is van 2,0 naar 3,1 gegaan. (om precies te zijn is mijn aeroprestatie van 2,0 naar 3,6 gegaan. En is nu mijn grafische weergave voor spellen het laagste cijfer.(3,2)..
Mijn basic score is altijd al 3.2 geweest (waarschijnlijk omdat ik overal ben gaan zoeken naar beter drivers). Zou dan wel mijn Aero score van 3.3 naar 3.6 kunnen krijgen. Toch maar ff naar de Asus drivers kijken vanaaf.

Zie dat ze nog niet voor alles Vista drivers hebben

[ Voor 7% gewijzigd door maxjuh op 15-03-2007 08:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loki
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17-07 22:06

Loki

Jááátôch...

Ik heb sinds een week ook de A8Jn-4P006M met 1GB extra RAM erin. Erg fijn ding, alleen heb ik ook last van de fan die altijd blijft draaien, en BT die bij elke boot weer aanstaat. Vooral aan de fan stoor ik me mateloos omdat hij nogal wat geluid maakt... Ik zal dat NHC eens proberen. Jammer dat RMA kennelijk geen zin heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxjuh
maxjuh schreef op donderdag 15 maart 2007 @ 08:34:
[...]

Mijn basic score is altijd al 3.2 geweest (waarschijnlijk omdat ik overal ben gaan zoeken naar beter drivers). Zou dan wel mijn Aero score van 3.3 naar 3.6 kunnen krijgen. Toch maar ff naar de Asus drivers kijken vanaaf.

Zie dat ze nog niet voor alles Vista drivers hebben
Bij mij had het alleen zin om de nieuwe graphics drivers te installeren en echt heel erg veel maakt het niet uit. Aero score is van 3.3 naar 3.5 gegaan. Maarja altijd weer mooi meegenomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leroydumass
  • Niet online
maxjuh schreef op donderdag 15 maart 2007 @ 21:21:
[...]

Bij mij had het alleen zin om de nieuwe graphics drivers te installeren en echt heel erg veel maakt het niet uit. Aero score is van 3.3 naar 3.5 gegaan. Maarja altijd weer mooi meegenomen.
Ik kan er helaas niet meer van maken.. ;) ... Heb jij trouwens gewoon de xp sounddrivers gebruikt? Ik namelijk wel. Ik ben wel tevreder maar als jij betere drivers hebt gevonden dan hoor ik dat graag.

mvgrt.

Inmiddels staan de officiele sound drivers ook on line... eens kijken hoe die werken.,..

[ Voor 8% gewijzigd door leroydumass op 16-03-2007 15:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxjuh
leroydumass schreef op vrijdag 16 maart 2007 @ 10:57:
[...]

Ik kan er helaas niet meer van maken.. ;) ... Heb jij trouwens gewoon de xp sounddrivers gebruikt? Ik namelijk wel. Ik ben wel tevreder maar als jij betere drivers hebt gevonden dan hoor ik dat graag.

mvgrt.

Inmiddels staan de officiele sound drivers ook on line... eens kijken hoe die werken.,..
Waar ik dacht dan de drivers vandaan te hebben staan ze niet dus weet niet of het nou vista of xp drivers zijn. De xp drivers op asus van de a8jc hebben versie 5.10.1.4158 en die van mij 5.10.1.4159 najah het werkt bij mij prima dus vind het wel best.

Het rare is dat ik geen vista drivers meer zie staan op asus bij de a8jc. Lijken dus wel weer weggehaald, gister stonden ze er nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leroydumass
  • Niet online
Je hebt inderdaad gelijk. Ze zijn weer weg gehaald. Heel vreemd. Ik hoop niet dat er problemen mee waren... Heb ze eigenlijk allemaal geinstalleerd.... Op utility e.d. na... Maar we zullen het zien...

Maar na een weekje klussen werkt bijna alles in vista... Heb nog geen virus scanner Mc afee zorgde helaas voor chrashes.. En ik kan generals nog niet spelen... Maar wie weet komt dat nog..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Nu online
Hmm, A8Jn-4P006M nergens meer leverbaar?
Staat nog wel in pricewatch, maar op de sites van die winkels niet meer...

Is de A8JR dan een goed alternatief? Enige verschil (R vs N): T5500 vs T5600 en een X2300 vs 7300 kaart?

edit: oh ja: heeft iemand de A8JR en daarop de S-Video out al geprobeerd icm. Vista?
Benieuwd of dat werkt.

[ Voor 20% gewijzigd door matthijst op 17-03-2007 13:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.S
Ik heb een A8Jr en gebruik de s-video om PES6 op TV te spelen en ik moet zeggen dat het perfect werkt, kwailitatief ook beter dan ik had verwacht. Ik zal binnenkort wel overstappen op DVI omdat de beeldkwaliteit dan beter zal zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paragon
  • Laatst online: 12:37
matthijst schreef op zaterdag 17 maart 2007 @ 13:56:

Is de A8JR dan een goed alternatief? Enige verschil (R vs N): T5500 vs T5600 en een X2300 vs 7300 kaart?

edit: oh ja: heeft iemand de A8JR en daarop de S-Video out al geprobeerd icm. Vista?
Benieuwd of dat werkt.
Er is ook een A8Jr met een T5600 alleen is die in .nl nog nergens te vinden volgens mij. Verschil T5500 en T5600 1,66Ghz - 1,83Ghz en de T5500 heeft geen hardware virualisatie terwijl de T5600 dit dus wel heeft. Vraag me af of je dat ook echt merkt als je bijv VMWare of VirtualPC draait. Die X2300 is volgens mij wel iets beter dan die 7300Go.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Nu online
Mr.S schreef op zaterdag 17 maart 2007 @ 14:30:
Ik heb een A8Jr en gebruik de s-video om PES6 op TV te spelen en ik moet zeggen dat het perfect werkt, kwailitatief ook beter dan ik had verwacht. Ik zal binnenkort wel overstappen op DVI omdat de beeldkwaliteit dan beter zal zijn.
OK, thanks, heb zelf problemen met Nvidia TV-Out icm. Vista, vandaar dat ik ff zeker wou weten of het werkt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cuberob
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 09-09 16:47
hmm ik heb sinds een tijdje een beetje een probleem met mijn Asus A8JA.
De scharnieren die mijn scherm in positie houden zijn niet zo goed meer. Ik weet niet hoe ik het goed uitleg maar het komt erop neer dat ik mijn scherm niet meer in elke positie vast kan zetten, dan valt hij zegmaar een stukje tot op een punt waar het nog wel goed is. ik denk dat ik binnenkort maar is terug ga naar de mycom, maar heb momenteel even geen anderen pc (Die ga ik in mei aanschaffen) dus denk dat ik daar tot dan mee wacht, want ik zal hem dan wel weer een tijdje kwijt zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxjuh
Als je hem zo snel mogelijk terug wil zou ik hem gewoon direct naar asus toe sturen. Even bellen en later belt dan de tpg express jou om een afspraak te maken wanneer ze hem komen ophalen. Heb ik zelf ook gedaan en het duurde iets langer als een week totdat ik hem terug had. Bij asus is de service gewoon erg goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cuberob
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 09-09 16:47
ok top dan ga ik het dus gewoon via asus doen, bedankt voor je tip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loki

Loki

Jááátôch...

matthijst schreef op zaterdag 17 maart 2007 @ 13:56:

Benieuwd of dat werkt.
Twee weken geleden was ik ook op jacht naar dit model. Omdat hij bij webwinkels zeldzaam was geworden ben ik het bij echte winkels gaan proberen. Dynabyte bleek in een aantal filialen nog een een beperkte voorraad te hebben, en is overigens niet veel duurder dan online. Ik meen dat Alphen ad Rijn nog wat had, maar dat is dus alweer even geleden. Bel ze even, ze kunnen elkaars voorraden checken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• txp
  • Niet online

txp

Kan iemand met een Asus A8JR vertellen hoe lang je ongeveer kunt doen met een volgeladen accu? Op deze Duitse site http://www.notebookcheck....A8JR-Notebook.2973.0.html
staat dat hij in het gunstigste geval 2,5 uur meegaat en bij intensief gebruik 1 uur en een kwartier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.S
Dat komt wel aardig overeen met de tijden die ik haal op een accu, al heb ik heb ik wel het meest high-end model uit de A8Jr-serie. Heel veel zal het nooit kunnen schelen lijkt me.
Een 6 cell accu is ook niet meer echt van deze tijd hè ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

crush85 schreef op dinsdag 20 maart 2007 @ 10:22:
Kan iemand met een Asus A8JR vertellen hoe lang je ongeveer kunt doen met een volgeladen accu? Op deze Duitse site http://www.notebookcheck....A8JR-Notebook.2973.0.html
staat dat hij in het gunstigste geval 2,5 uur meegaat en bij intensief gebruik 1 uur en een kwartier.
Mijn A8JN gaat in het gunstige geval een ruime 3 uur mee, bij intensief gebruik zakt dit terug naar ongeveer 1,5 uur. Is opzicht best doable dus. En anders kun je altijd nog een andere (' grotere' ) accu kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Nu online
Net ff bij Mycom wezen kijken naar die Z99 van ze, die heeft echter geen bluetooth.
Heeft de A8JR dat wel standaard (op de Asus website staat "optional")?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.S
In ieder geval de (naar mijn weten enige) 2 modellen die momenteel worden verkocht wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Driek
  • Laatst online: 22:31
Ik heb een A8JN met vista geinstalleerd en wil nu gebruik maken van readyboost via het sd-slot.
Echter geeft hij bij elk kaartje aan dat de snelheid niet goed is om voor readyboost te werken.
Ik heb nu een sandisk extreme III 1gb SD kaart, maar nog niet snel genoeg.

Wat doe ik fout, drivers, sd-slot niet snel genoeg....?

Tijd van werken, tijd van rusten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Driek schreef op woensdag 28 maart 2007 @ 13:12:
Ik heb een A8JN met vista geinstalleerd en wil nu gebruik maken van readyboost via het sd-slot.
Echter geeft hij bij elk kaartje aan dat de snelheid niet goed is om voor readyboost te werken.

Iemand anders nog ervaring met het ingebouwde SD-slot in combinatie met readyboost? Ik was namelijk vanplan om een 4GB 150x SD kaartje aan te schaffen zodra ik vista binnen heb (samen met een 7200rpm schijf en een extra gig geheugen in dual-channel :Y )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxjuh
Driek schreef op woensdag 28 maart 2007 @ 13:12:

Was dacht ik dit probleem in een ander topic tegengekomen de oplossing was:
Ga naar Computer
Rechtermuisknop op de flash driver en dan proporties (je kan ook gewoon je hd pakken)
dan hardware en seleceteer daar je flash driver
dan klikken op de knop proporties
dan naar policies
en een vinkje zetten bij: Enable advanced performance

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12-09 10:29

ralpje

Deugpopje

Lastig :)
* ralpje is aan het kijken voor een lappie. Aangezien we zakelijk nog wel eens Asus leveren, kan ik via m'n werkgever voor inkoopsprijs + btw een Asus aanschaffen. Andere merken zoals HP, Sony of Toshiba zijn trouwens ook mogelijk, maar kwa prijs - kwaliteit kom ik toch bij Asus uit.
Ik ga hem gebruiken voor standaard office werk, maar ook regelmatig wat photoshoppen, en ga waarschijnlijk ook regelmatig (voor m'n werk) met VMWare aan de gang om het e.e.a. te testen en te leren.
Ik keek dus ook in eerste instantie naar de A8JN-4P006M, die, gezien de T5600, net iets meer geschikt is voor virtualisatie dan modellen met een T5500. Hij lijkt echter EOL te zijn, en is op webshops niet meer te vinden. Wellicht dat m'n werk hem nog kan inkopen, dan heb ik niets gezegd, maar mocht dit niet zo zijn, wat is dan een goede vervanger? Maakt de processor bij virtualisatie echt flink uit, of zal dit wel meevallen? Een A8JR is vollop verkrijgbaar zo te zien, maar heeft ook een T5500. De versie met een T7200 is gelijk flink duurder.......
Wat is wijsheid?

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luukvdh
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 05-11-2007
MiskentTalent schreef op zaterdag 09 december 2006 @ 21:39:
[...]

Ik heb de T5500 maar als ik aan het internetten ben op de accu vindt ik dat ie nog te vaak aanslaat. maar hij reageert wel anders.
Heb trouwens wel een oplossing gevonden voor dit probleem, je moet notebook hardware control downen, en een geregistreerde versie hebben anders kun je zelf geen profiel daar in aanmaken.

Hier de info hoe en wat je doen moet om je iegen fan profiel te maken met notebook hardware control, alleen moet je een geregistreerde versie hebben (en die moet je kopen)

Okay guys, i found a solution to this one.

EDIT: You have to have the ATK0100 ACPI Utility installed. And also, uninstall Power4 Gear (lame piece of software..).

First of all, you need to download this great program: Notebook Hardware Control (Freeware) from here: http://samsung.schwippi.de/files/nhc_2.0_pre_release_04.zip

Then you'll have to download the Core Duo/Core 2 Duo patch from here: http://samsung.schwippi.de/files/nhc_Core2Duo.zip

Install the programm and the patch.

Then download the ACPI profile that some great guy built for our notebook from here:
http://nhc.justred.info/uploads/files/source/19.zip

You need to put the files that are in the zip into C:\Program Files\Notebook Hardware Control\acpi. First DELETE anything else in there (there must be 5 or 6 files).

Now open the program and go to ACPI and select Enable ACPI Control System. It must say OK-ACPI Control System Enabled. Now your noisy fan shuts up.
If you go to Show ACPI Control System Details you can control at what temperature your fan will start and stop. Be very careful with that though.

Read the help manual of the program to configure anything else.

My laptop works perfectly for one week with this program. No more noise.

WARNING: You do all the above at your own risk. I'm not responsible for any damage you do to your stuff.

Veel plezier Miskenttalent. :z :z
Dit werkt super! Mijn a8jn is eindelijk stil, fan schakelt keurig in bij 57 graden. En als je aan de veilige kant wil zitten, kan je hardware control zo instellen dat hij eerder begint te koelen. Wel zorgen dat je het juiste profiel downloadt van http://nhc.justred.info/, want voor de verschillende typen a8 zijn er verschillende profielen. super!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hakkie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17-07 15:56
Ik draai Vista Ultimate 32-bit en heb gelijk een blue screen als ik de tool start. Heb jij Vista of XP?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

luukvdh schreef op maandag 09 april 2007 @ 23:56:
[...]

Dit werkt super! Mijn a8jn is eindelijk stil, fan schakelt keurig in bij 57 graden. En als je aan de veilige kant wil zitten, kan je hardware control zo instellen dat hij eerder begint te koelen. Wel zorgen dat je het juiste profiel downloadt van http://nhc.justred.info/, want voor de verschillende typen a8 zijn er verschillende profielen. super!
Ben benieuwd of het deze keer wel gaat werken. Moet je trouwens een PRO versie van NHC hebben? Vind het beetje jammer om daar 15 euri voor neer te leggen...

[ Voor 61% gewijzigd door Verwijderd op 10-04-2007 10:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luukvdh
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 05-11-2007
Ik heb niet de pro-versie gebruikt en ik draai windows XP (mediacenter).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok, werkt perfect. Thnx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Nu online
Draaien nieuwe spellen nog een beetje op A8 laptops (gaat me vooral om C&C3)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loki

Loki

Jááátôch...

Verwijderd schreef op dinsdag 10 april 2007 @ 10:09:
[...]

Ben benieuwd of het deze keer wel gaat werken. Moet je trouwens een PRO versie van NHC hebben? Vind het beetje jammer om daar 15 euri voor neer te leggen...
Bij mij werkte het eerst ook niet, maar heb nu een acpi file gevonden die 't wél doet op de A8Jn! Volledig configureerbaar, zie onderstaande screenshot;

Afbeeldingslocatie: http://stud.hro.nl/0770547/nhc_acpi_fan.png

Fanspeed gaat van 0 tot 255, soort van geschaald dus. Je kan instellen bij welke temp ie n 'profiel' hoger moet gaan, met bijbehorende fanspeed, en bij welke temp ie vervolgens weer n profiel omlaag dient te gaan. Werkt perfect =) Zo rond de 2333-2666 tpm begin je de grote fan te horen, dus je kan er net onder gaan zitten... Cpu blijft dan rond de 40-46 gr. bij mij.

Ik hoor het wel als er interesse is.

Mooie site trouwens die http://nhc.justred.info/! Had ik die maar eerder gevonden =)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Loki schreef op dinsdag 10 april 2007 @ 22:25:
[...]

Bij mij werkte het eerst ook niet, maar heb nu een acpi file gevonden die 't wél doet op de A8Jn! Volledig configureerbaar, zie onderstaande screenshot;

[afbeelding]

Fanspeed gaat van 0 tot 255, soort van geschaald dus. Je kan instellen bij welke temp ie n 'profiel' hoger moet gaan, met bijbehorende fanspeed, en bij welke temp ie vervolgens weer n profiel omlaag dient te gaan. Werkt perfect =) Zo rond de 2333-2666 tpm begin je de grote fan te horen, dus je kan er net onder gaan zitten... Cpu blijft dan rond de 40-46 gr. bij mij.

Ik hoor het wel als er interesse is.

Mooie site trouwens die http://nhc.justred.info/! Had ik die maar eerder gevonden =)
Ik had hetzelfde gezeik... Had dit eerder geprobeerd maar toen werkte het inderdaad niet. Dit nieuwe profiel doet het echter perfect. Mijn laptop is weer heerlijk stil en de fan is erg goed te regelen. Perfect zo!. Site ziet er btw goed uit. Even in de gate houden wat er zoal opkomt.
Pagina: 1 ... 5 ... 9 Laatste