[TU/e laptop 2006/2007] IBM (Lenovo) Thinkpad T60 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Pagina: 1 ... 5 ... 7 Laatste
Acties:
  • 14.169 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poesje
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 27-12-2024
Verwijderd schreef op zondag 08 oktober 2006 @ 12:32:
[...]

Dat duurt indd niet zo lang. Ik heb het net even bijgehouden, maar bij mij duurt het langer dan 2 minuten. Van opstarten tot dat ie in windows is "uitgeladen". Moet ik ook maar eens even kijken of ik wat kan snoeien.

Waar ik ook wel eens last van heb is dat het toetsenbord niet reageert. Ik heb al een nieuwe bios geinstalleerd maar het blijft terug komen. Iemand een goede oplossing?
Ik heb dit probleem ook gehad... vond't erg irritant. Het gebeurde bij mij vooral als je back/forward of een multimedia toets gebruikt (FN + pijltjes).
Mijn oplossing was toen gewoon opnieuw installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gday
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 02-09 20:24

gday

TENACIOUS D TIME!!!

Verwijderd schreef op zondag 08 oktober 2006 @ 12:32:
[...]

Dat duurt indd niet zo lang. Ik heb het net even bijgehouden, maar bij mij duurt het langer dan 2 minuten. Van opstarten tot dat ie in windows is "uitgeladen". Moet ik ook maar eens even kijken of ik wat kan snoeien.
Ik denk dat dat zeker zal helpen. Ik heb het net goed getimed, en het duurt exact 35 seconden om te booten.

ingen vill veta var du köpt din tröja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nu heb ik weer een ander probleempje. De knoppen naast de Esc-knop werken niet meer. Dus geluid dempen, zachter en harder en de thinkVantage-knop heeft nog nooit wat gedaan. Iemand enig idee hoe je deze weer activeert. Heb de site van IBM al doorgezocht maar kon het niet vinden. Dit is gebeurt nadat ik de driver van het toestenbord had verwijderd.

Ik heb ook een aantal programma's geschrapt om het opstarten te versnellen, maar het schiet nog niet op. Het enige programma wat opstart is F-secure internet security. Vind het maar vreemd. Vooral het scherm van loading personal settings blijft lang zichtbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gday

gday

TENACIOUS D TIME!!!

Die knoppen worden aangestuurd door het proces TPHKMGR.EXE ... draait die wel bij jou?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boaty
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 07:35
Verwijderd schreef op donderdag 12 oktober 2006 @ 18:45:
Nu heb ik weer een ander probleempje. De knoppen naast de Esc-knop werken niet meer. Dus geluid dempen, zachter en harder en de thinkVantage-knop heeft nog nooit wat gedaan. Iemand enig idee hoe je deze weer activeert. Heb de site van IBM al doorgezocht maar kon het niet vinden. Dit is gebeurt nadat ik de driver van het toestenbord had verwijderd.

Ik heb ook een aantal programma's geschrapt om het opstarten te versnellen, maar het schiet nog niet op. Het enige programma wat opstart is F-secure internet security. Vind het maar vreemd. Vooral het scherm van loading personal settings blijft lang zichtbaar.
Bij ons op de TU Delft waren er in het begin ook veel problemen met de laptop zoals muis en/of toetsenbord die niet reageerden en niet meer uit standby en slaapstand komen af en toe. Hier hebben ze wat aan gedaan door iedereen terug te roepen voor een nieuwe image en sinds ik die draai zijn alle hiervoor genoemde problemen opgelost. De laptop start naar mijn idee nu ook sneller op en de ThinkVantage toets werkt zo als het hoort.

Desktop: Ryzen 5 5600X | HyperX Fury RGB 32 GB @ 3200MT/s| Gigabyte GTX 3070 Eagle OC | Kingston A2000 1TB | Gigabyte B550 Elite V2 | Gigabyte G27Q 2560x1440 144hz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

boaty schreef op donderdag 12 oktober 2006 @ 19:25:
[...]

Bij ons op de TU Delft waren er in het begin ook veel problemen met de laptop zoals muis en/of toetsenbord die niet reageerden en niet meer uit standby en slaapstand komen af en toe. Hier hebben ze wat aan gedaan door iedereen terug te roepen voor een nieuwe image en sinds ik die draai zijn alle hiervoor genoemde problemen opgelost. De laptop start naar mijn idee nu ook sneller op en de ThinkVantage toets werkt zo als het hoort.
Ik heb ook de TU Delft laptop, maar ik heb niks van een oproep gehoord en heb ook last van deze problemen. Ga vandaag wel even navragen of ik geen nieuwe image hoef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gday schreef op donderdag 12 oktober 2006 @ 19:08:
Die knoppen worden aangestuurd door het proces TPHKMGR.EXE ... draait die wel bij jou?
Ik had inderdaad dit proces uitgeschakeld bij het opstarten :S. Maar nu doen de knoppen het weer. Bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 13 oktober 2006 @ 11:10:
[...]

Ik heb ook de TU Delft laptop, maar ik heb niks van een oproep gehoord en heb ook last van deze problemen. Ga vandaag wel even navragen of ik geen nieuwe image hoef.
Inmiddels heb ik een niewe installatie gehad en de laptop werkt nu zoals het hoort. Bedankt voor de reacties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thumblex.
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 03-09 12:06
Misschien voor de mensen in Delft die ook nog geen mail hebben gekregen, dit stond er dus in:
Geachte heer, mevrouw,

Bij de uitlevering van de laptops begin september is gebleken dat de laptops bij de

faculteiten 3mE en IO gebreken vertoonde. Onderzoek heeft uitgewezen dat niet de

hardware maar de software de veroorzaker is van de problemen. Inmiddels zijn de

problemen opgelost en is er een nieuw Image (software) beschikbaar gekomen. Alle

studenten 3mE en IO met een IBM T60 laptop van de faculteiten 3mE en IO worden

uitgenodigd om hun Image te laten vervangen (voor zover dat nog niet heeft plaatsgehad).

U wordt vriendelijke verzocht u te melden in het gebouw van 3mE, Mekelweg 2, 2628 CD

Delft, bouwdeel 8D, kelder (zie bijlage met plattegrond). Excuses voor het ongemak.

Met vriendelijke groet,

Willem Smit

Projectleider laptopproject 2006.
Dit geldt dus alleen voor de 3mE en voor de IO laptops uit Delft, verder is er ook nog een mail gekomen met de waarschuwing voor de Sony accu's. Als je een Sony accu bezit moet je dus wederom naar het servicepunt, volgens mij schrijven ze je daar op een lijst, wat er verder gaat gebeuren weet ik niet precies. Ik denk dat je dan over een tijdje wordt benadert, en dan je oude accu moet inleveren en je een nieuwe (Sanyo?) accu krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gday

gday

TENACIOUS D TIME!!!

Zijn er meer mensen die last hebben van een krakende rechter-polssteun? Niet altijd, maar zo nu en dan kraakt ie als je hand erop rust, en dat blijft dan ook even. Tijdje later is het gekraak weg. Aan de linkerkant ter hoogte van de TAB zit ook een stukje van de behuizing dat niet helemaal lekker zit. Als je erop drukt schiet een stuk van de behuizing langs een ander gedeelte en hoor je soms een harde tik. :) Heb er wel meer over gelezen op internet.

Mjah, dat gekraak is het meest irritant, want ik zit nu zonder extern tobo bij m'n vriendin thuis, en ik kraak m'n vriendin zowat wakker hier. :{

[ Voor 14% gewijzigd door gday op 28-10-2006 01:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poesje
gday schreef op zaterdag 28 oktober 2006 @ 01:14:
Zijn er meer mensen die last hebben van een krakende rechter-polssteun? Niet altijd, maar zo nu en dan kraakt ie als je hand erop rust, en dat blijft dan ook even. Tijdje later is het gekraak weg. Aan de linkerkant ter hoogte van de TAB zit ook een stukje van de behuizing dat niet helemaal lekker zit. Als je erop drukt schiet een stuk van de behuizing langs een ander gedeelte en hoor je soms een harde tik. :) Heb er wel meer over gelezen op internet.

Mjah, dat gekraak is het meest irritant, want ik zit nu zonder extern tobo bij m'n vriendin thuis, en ik kraak m'n vriendin zowat wakker hier. :{
Had mijn laptop ook, maar toen ik bij het NSC was wees ik die gast erop... en toen ik een andere laptop mee kreeg (bracht m'n laptop erheen omdat m'n rechter speakertje was opgeblazen) maar toen hadden ze de hardeschijf omgezet, en was het probleem over (dacht ik).
Dus dan zi je hardeschijf als het ware niet helemaal goed in de behuizing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gday

gday

TENACIOUS D TIME!!!

Ahja, ik zal eens langsgaan en kijken of ze er iets mee kunnen. :)

Nog wat anders: bij Power Manager (dat batterijpictogrammetje in de taakbalk) kan ik bij de eigenschappen van mijn accu zien dat ie na een kleine maand gebruik (ik kreeg hem begin oktober) nog maar 52.74Wh full capacity heeft, tegenover 56.16Wh design capacity, en een cycle count van 15. Ik vind dat wel hard achteruit gaan eigenlijk... hoe staat dat bij jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poesje
gday schreef op zondag 29 oktober 2006 @ 00:34:
Ahja, ik zal eens langsgaan en kijken of ze er iets mee kunnen. :)

Nog wat anders: bij Power Manager (dat batterijpictogrammetje in de taakbalk) kan ik bij de eigenschappen van mijn accu zien dat ie na een kleine maand gebruik (ik kreeg hem begin oktober) nog maar 52.74Wh full capacity heeft, tegenover 56.16Wh design capacity, en een cycle count van 15. Ik vind dat wel hard achteruit gaan eigenlijk... hoe staat dat bij jullie?
Dat vond ik nou ook... m'n eigen laptop heeft een sanyo accu die dus ook een steeds lagere waarde als max capacity heeft. Terwijl de leen laptop die ik nu heb heel de tijd op z'n designwaarde blijft als max. Het verschil tussen de laptops is dat mijn laptop dus een sanyo accu heeft, en de leen laptop een sony accu heeft. Zal het ook een ter sprake brengen bij het NSC als ik die van mij weer ga ophalen (heb na 2 weken nog niks gehoord :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gday

gday

TENACIOUS D TIME!!!

Ja, ik ga dat ook eens vragen komende week. :) Ik heb op internet gelezen dat de 3-cell accu voor de ultrabay al na een paar dagen 1/3e aan capaciteit kwijt is! :{ Waar is je laptop nu voor in reparatie eigenlijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wat doet de thinkvantage knop eigenlijk? :P
Als ie coole dingen doet wil ik namelijk misschien ook wel zo'n vets teveige laptop! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12-09 22:18

DataGhost

iPL dev

Verwijderd schreef op zondag 29 oktober 2006 @ 02:05:
wat doet de thinkvantage knop eigenlijk? :P
Als ie coole dingen doet wil ik namelijk misschien ook wel zo'n vets teveige laptop! :D
Google zoeken naar 'thinkvantage'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poesje
gday schreef op zondag 29 oktober 2006 @ 01:54:
Ja, ik ga dat ook eens vragen komende week. :) Ik heb op internet gelezen dat de 3-cell accu voor de ultrabay al na een paar dagen 1/3e aan capaciteit kwijt is! :{ Waar is je laptop nu voor in reparatie eigenlijk?
zoals ik eerder al had gemeld, is ie ter reparatie voor een opgeblazen speakertje... zoiets hoort niet zo snel te gebeuren :P (en vooral niet omdat ik eigenlijk niet zo veel van et speakertje vraag)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gday

gday

TENACIOUS D TIME!!!

poesje schreef op zondag 29 oktober 2006 @ 18:08:
[...]

zoals ik eerder al had gemeld, is ie ter reparatie voor een opgeblazen speakertje... zoiets hoort niet zo snel te gebeuren :P (en vooral niet omdat ik eigenlijk niet zo veel van et speakertje vraag)
Oh sorry, ik had het even verkeerd begrepen. Ik dacht dat je laptop daarvoor al teruggekomen was en dat toen het kraakgeluid weg was, maar het kraakgeluid is dus bij je leenlaptop afwezig. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poesje
gday schreef op zondag 29 oktober 2006 @ 19:10:
[...]

Oh sorry, ik had het even verkeerd begrepen. Ik dacht dat je laptop daarvoor al teruggekomen was en dat toen het kraakgeluid weg was, maar het kraakgeluid is dus bij je leenlaptop afwezig. :)
Na het verwisselen van de hd was het kraakgeluid bij mijn eigen laptop ook afwezig (ze moeten namelijk de hd wisselen als je laptop ter reparatie gaat... dit omdat deze in de leenlaptop gaat :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gday

gday

TENACIOUS D TIME!!!

Ja, dat de harde schijf wordt overgeplaatst wist ik inderdaad. :) Maar, was het gekraak in je eigen laptop dan afwezig als er helemaal geen harde schijf in zat? Of ging daar weer een andere harde schijf in? Sorry als ik stomme vragen stel, want misschien lees ik het gewoon verkeerd. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poesje
gday schreef op zondag 29 oktober 2006 @ 22:17:
Ja, dat de harde schijf wordt overgeplaatst wist ik inderdaad. :) Maar, was het gekraak in je eigen laptop dan afwezig als er helemaal geen harde schijf in zat? Of ging daar weer een andere harde schijf in? Sorry als ik stomme vragen stel, want misschien lees ik het gewoon verkeerd. :)
ik ben gewoon vaag :P maar, de hardeschijf uit de leenlaptop gaat volgens mij dan in de laptop die ter reparatie gaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.Naber
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 02-09 21:47
ik heb het al eens in het tue laptop 2003 gemeld, maar voor iedereen hier nog eens:

om ook op je thuisnetwerk andere computers te kunnen vinden moet je twee registry settings aanpassen:

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\NetBT\Parameters]
"NodeType"=dword:00000008

zorgt ervoor dat je naast bij de dns server, ook hosts kan resolven bij een master browser zoals in een werkgroep (check dat bij ipconfig /all het nodetype is veranderd naar hybrid)

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\lanmanworkstation\parameters]

hier maak je een REG_MULTI_SZ aan met de naam OtherDomains en zet hierin onder elkaar TUE en de naam van je werkgroep thuis. hierdoor kan de computer meerdere browse lists bijhouden
Werkt dit ook voor windows XP ? Ik dacht namelijk dat windows XP maar 1 verbinding aan kon ?

Ik zit nog steeds met het probleem dat ik graag op de TUE en thuis op het netwerk wil. Maar ik vrees dat er niks anders op zit dan 2 accounts aan te maken ? Wat ik zelf behoorlijk irritant vind....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

*Delete*

[ Voor 94% gewijzigd door Verwijderd op 01-11-2006 23:42 . Reden: *Delete* ]

• martijnve
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 11-09 13:55
Heeft er al iemand die vista rtm op z'n laptop gezet?
Zo ja kan die wat ervaringen posten?
Ik ben het sterk aan het overwegen.

Anders zal ik volgende week wat ervaringen posten.

Mini-ITX GamePC: Core i5 3470 | 16GB DDR3 | GTX 970 4GB | Samsung 830 128GB | Dell u2711 (27", IPS,1440p), 2343BW

• gday

gday

TENACIOUS D TIME!!!

Die RTM kun je toch maar gedurende 30 dagen gebruiken? Dat vind ik niet echt aantrekkelijk, maar heb het wel overwogen.

[ Voor 13% gewijzigd door gday op 16-11-2006 19:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

martijnve schreef op donderdag 16 november 2006 @ 19:45:
Heeft er al iemand die vista rtm op z'n laptop gezet?
Zo ja kan die wat ervaringen posten?
Ik ben het sterk aan het overwegen.

Anders zal ik volgende week wat ervaringen posten.
http://forum.thinkpads.co...92386f0dc0e0b53d59c099cb0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poesje
Zo, eindelijk heb ik m'n laptop weer terug... heeft 5 weken geduurd eerdat ze het speakertje vervangen hadden... samen met de rest van het moederbord

maarja, hij doet het iig weer en daar gaat het om :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de laptop van de TU/e van dit jaar, en ik heb nu al voor de tweede keer hetzelfde probleem:

Op een of andere manier (volgens mij nadat de laptop vast loopt) kan ik het groene batterij'tje niet meer zien, die links van "NL" op de taskbar staat. Ik krijg niks meer te zien als ik op de volumeknoppen druk, zodat ik niet kan zien hoe hard hij staat, en ik krijg niks te zien als ik op het blauwe knopje naast de volumeknoppen (thinkvantage-knop) druk.

Bij het notebook service centrum hebben ze er minstens een uur over gedaan om het op te lossen. Ze hebben opgebeld om te weten te komen hoe je het weer terug kan krijgen, omdat veel leerlingen met het zelfde probleem naar hun toe kwamen.
Uiteindelijk hebben ze het programma gewoon opnieuw geïnstaleerd.
Is er geen andere manier om dit probleempje op te lossen?
En weet iemand misschien waarom het bij mij niet meer werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

+ power manager starten
+ tabblad 'power scheme'
+ options
+ 'show power manager gauge in taskbar'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vrijdag ook mn nieuwe T60 mogen ontvangen, is geen TU laptop.

Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v188/derbi_gpracer/SP_A0069.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v188/derbi_gpracer/SP_A0072.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v188/derbi_gpracer/SP_A0073.jpg

T60 vs R52
Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v188/derbi_gpracer/SP_A0081.jpg
(T60 boven)
Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v188/derbi_gpracer/SP_A0075.jpg
(T60 boven)
Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v188/derbi_gpracer/SP_A0079.jpg
(T60 rechts)
Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v188/derbi_gpracer/SP_A0067.jpg
(T60 links)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gday

gday

TENACIOUS D TIME!!!

Jij kunt wel lekker geil met je vinger over die fingerprint reader glijden. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is idd wel een grappig optie. Werkt ook prima moet ik zeggen. Het is ook een 14.1 inch scherm tov. de 15inch variant van de TU.

Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v188/derbi_gpracer/th_SV_A0018.jpg

[ Voor 76% gewijzigd door Verwijderd op 28-11-2006 21:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand hoe je het piepje uitzet als je de adapter aan/af sluit op/van de laptop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gday

gday

TENACIOUS D TIME!!!

Verwijderd schreef op dinsdag 28 november 2006 @ 23:02:
Weet iemand hoe je het piepje uitzet als je de adapter aan/af sluit op/van de laptop.
Zoek in de Powermanager naar het tabblad "Global Power Settings" en vink dan het vakje voor "Beep when power state changes" uit. Dat moet hem volgens mij zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12-09 22:18

DataGhost

iPL dev

gday schreef op dinsdag 28 november 2006 @ 23:08:
[...]

Zoek in de Powermanager naar het tabblad "Global Power Settings" en vink dan het vakje voor "Beep when power state changes" uit. Dat moet hem volgens mij zijn.
In het BIOS is het volgens mij ook te vinden, ik weet niet of de 'Global Power Settings' ook buiten Windows werken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• p.habo
  • Laatst online: 20-06-2024
Sourcey schreef op woensdag 31 mei 2006 @ 21:27:
[...]

Waarom die van vorig jaar? Die is toch trager :P
Edit: ik zie dat ie geen s-video output heeft, alleen maar vga. Betekent dat dat ik em niet op m'n TV kan aansluiten om een film te kijken ofzo?
Nog sterker... Vorig jaar had TU/e geen eens een IBM, maar een NEC. Met fingerprint-muk er op. Al had ie alleen maar aan en uit gekunnen, die fingerprint-muk roeleert! Je kunt er mee inloggen, uitloggen, uitzetten, stand-by, alle bekrompen dingen die je maar belangrijk kunt vinden op een laptop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jona
  • Laatst online: 22-08 01:21
Dat piepje is inderdaad behoorlijk hard, vooral vergeleken met zijn voorgangers. Die hadden een beschaafder piepje. Jammer dat je het alleen kan uitzetten en niet het volume kan bepalen.

Stevige T60 heb je trouwnes Onno! Hoeveel heb je nu uiteindelijk totaal betaald met douane erbij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jona schreef op woensdag 29 november 2006 @ 00:02:
[...]

Dat piepje is inderdaad behoorlijk hard, vooral vergeleken met zijn voorgangers. Die hadden een beschaafder piepje. Jammer dat je het alleen kan uitzetten en niet het volume kan bepalen.

Stevige T60 heb je trouwnes Onno! Hoeveel heb je nu uiteindelijk totaal betaald met douane erbij?
Intotaal 1850 euro. Het geheel heeft ongeveer 2 weken geduurd.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 29-11-2006 01:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In het geval je gestoord wordt van het piepje:

- ga naar je apparaat beheer
- beeld > verborgen apparaten weergeven
- rechtermuis op 'beep' > uitschakelen

....ahhhhh verademing .......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gday

gday

TENACIOUS D TIME!!!

Verwijderd schreef op woensdag 29 november 2006 @ 19:19:
In het geval je gestoord wordt van het piepje:

- ga naar je apparaat beheer
- beeld > verborgen apparaten weergeven
- rechtermuis op 'beep' > uitschakelen

....ahhhhh verademing .......
Dat is weer een andere piep toch? :) Ik heb deze inderdaad ook uitgeschakeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gday

gday

TENACIOUS D TIME!!!

Heb je eigenlijk nog iets aan die tips gehad, of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja zeker het werkt, bedankt nog!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 28 november 2006 @ 20:26:
+ power manager starten
+ tabblad 'power scheme'
+ options
+ 'show power manager gauge in taskbar'
Heb ik gedaan, maar er is niks verandert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vreemd bij mij werkt het wel namelijk (na opnieuw opstarten)

• Globkul
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 27-08 19:42
Verwijderd schreef op woensdag 29 november 2006 @ 01:03:
[...]

Intotaal 1850 euro. Het geheel heeft ongeveer 2 weken geduurd.
offtopic:
Dat vind ik nog best een heel schappelijke prijs voor die laptop (als het dezelfde is als wat onder je post staat). Mag ik vragen waar je die vandaan hebt? :)

Verwijderd

www.euclidcomputers.com Ze hebben een zeeeer uitgebreid assortiment wat Lenovo betreft.
De goedkoopste T60 heb je al vanaf 1050 dollar. Dat is dus 790 euro. Hou er wel rekening mee dat er 19% btw bij komt op de grens.

[ Voor 100% gewijzigd door Verwijderd op 30-11-2006 23:16 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 30 november 2006 @ 23:14:
www.euclidcomputers.com Ze hebben een zeeeer uitgebreid assortiment wat Lenovo betreft.
De goedkoopste T60 heb je al vanaf 1050 dollar. Dat is dus 790 euro. Hou er wel rekening mee dat er 19% btw bij komt op de grens.
Hoe heb je betaald? Ik zie dat ze geen NL creditkaarten accepteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ff naar de bank lopen en geld over laten maken in dollars. Dat hebben ze dan binnen 2 dagen ontvangen in amerika. Verder ook geen extra kosten. De douane laat je wel weten hoe je moet betalen als het pakje op de grens komt. Vanwege de btw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 30 november 2006 @ 23:45:
[...]

Hoe heb je betaald? Ik zie dat ze geen NL creditkaarten accepteren.
Even offtopic, maar check: klik.
Ze accepteren gewoon mastercad en visa, en volgens mij heb je een van de twee als je een NL creditczard hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08:54
Verwijderd schreef op vrijdag 01 december 2006 @ 08:31:
[...]

Even offtopic, maar check: klik.
Ze accepteren gewoon mastercad en visa, en volgens mij heb je een van de twee als je een NL creditczard hebt.
Credit Cards. USA and Canada: Visa, MasterCard, American Express, Discover, Diners Club; all other countries: American Express only. We do not apply any surcharge for credit cards.
;)

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thumblex.
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 03-09 12:06
Als je de laptop laat slapen, en hem daarna weer aanzet gebeurd er soms iets vreemds. De muis scrollt dan per " draai" maar 1 regel ipv de 6 die ik heb ingesteld.
Wanneer je naar configscherm gaat en dan Muis en op Ok klikt dan is alles weer goed.
Hebben jullie hier ook wel eens last van? Het is vrij vervelend en volgens mij valt dit ook nergens in te stellen of ik zie iets over het hoofd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 30 november 2006 @ 23:14:
Bij KAN komen...enkel wanneer het pakketje door de Douane eruit wordt gelicht en onderzocht komt er nog een narekening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jona
Dit geldt eigenlijk alleen voor standaard postzendingen met een over het algemeen lage waarde. Dure artikelen zoals deze worden meestal met een koeriers-service zoals FedEx verstuurd en die geven alles aan bij de douane. Bovendien heb je een pakje met een waarde van meer dan 1000 Euro. Die laat de douane echt niet zomaar door schieten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tsja, als de waarde op wordt gegeven komt er inderdaad wel douane toeslag overheen...maar dan komt het door FedEx...die moet onze douane gewoon niet helpen :+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 01 december 2006 @ 12:28:
Tsja, als de waarde op wordt gegeven komt er inderdaad wel douane toeslag overheen...maar dan komt het door FedEx...die moet onze douane gewoon niet helpen :+.
Bij zulk soort dingen kan ik je garanderen dat je btw moet betalen. Als je een laptop uit amerika laat komen bij een dergelijk bedrijf dan gaan ze echt geen fraude plegen om jou te matsen. Op ebay heb je kans dat zulk soort praktijken plaats zullen vinden. Ook word zo een pakket via bv FedEx verzonden waardoor het aangegeven word en daarmee gegarandeerd is dat je btw moet betalen. En Fedex geeft dit soort dingen aan bij de douane om een snelle afhandeling te bewerkstelligen.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 01-12-2006 18:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gday

gday

TENACIOUS D TIME!!!

Ik heb de laatste tijd steeds meer last van luie pixels. Nu heb ik ook weer een zwart puntje, dat weer weg is als ik opnieuw opstart. Soms is er een pixel wit, en dat gaat dan ook weer weg na opnieuw opstarten.

:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• co0lman
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 04-07 10:10
Probeer onderstaande link eens uit:

http://www.jscreenfix.com/#JScreenFix

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gday

gday

TENACIOUS D TIME!!!

Ja, ik heb dat soort programmaatjes al op mijn laptop staan, maar dat moet je echt uren laten draaien voordat het effect heeft volgens mij of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TeKnoID
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 15-04 11:05
Hallo, ik heb mijn T60 nu aan een HDTV gehangen en ik moet zeggen; dat ziet er erg vet uit! Maar wat is HDTV nou zonder surround geluid? Ik vroeg mij dus af of het mogelijk is er toch surround (of quadrophonic, 4.1, 5.1) geluid uit te krijgen. Ik heb proberen te vinden of ik de microphone jack ook als rear speaker jack kan gebruiken, maar daar heb ik niks over gevonden. Nu vraag ik mij af of de S/PDIF uitgang wel mogelijkheid heeft tot 1 van deze surround opties....

iemand die het weet/weet te vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jona
Standaard krijg je geen surround uit een T60. De T60 heeft geen digitale uitgang en de microfoon uitgang is niet te switchen.

Als je toch surround wil zijn er maar twee opties:
  • Je koopt een dockingstation voor de T60. Zowel de advanced dock als de advanced mini dock hebben een SPDIF uitgang die ook 5.1 ondersteunen.
  • Je koopt een externe USB geluidskaart of Pc card die een SPDIF uitgang heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TeKnoID
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 15-04 11:05
Hey Jona,

alvast bedankt voor je reply!
Maar ik heb hier gelezen dat de headphone out ook werkt als S/PDIF uitgang.

of is dat verkeerde info? Ze vermelden het bij het audio gedeelte in de review overigens niet verder...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brickman
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 04-08 19:47
Weet iemand hoe de onscreen weergave weer terug krijg bij het wijzigen van het volume enzo?

Ik draai de volgende drivers:
ATi v8.293.1-0609913a van Lenovo en Weergave op scherm v3.40.01

Thinkpad T500 | Synology HowTo's (CouchPotato, Sickbeard, Periscope, Headphones)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jona
TeKnoID schreef op vrijdag 19 januari 2007 @ 19:32:
Hey Jona,

alvast bedankt voor je reply!
Maar ik heb hier gelezen dat de headphone out ook werkt als S/PDIF uitgang.

of is dat verkeerde info? Ze vermelden het bij het audio gedeelte in de review overigens niet verder...
Het staat inderdaad niet verder vermeld in die review en ik heb het ook nog nooit ergens anders gelezen dat dat zou kunnen. Het staat verder ook niet in de specs vermeld van de T60 dus ik denk dat je gerust kan stellen dat dit een foutje is. Waarschijnlijk verkeerd geknipt van een andere review.

@Brickman
Weet je zeker dat on screen display ook aanstaat bij display properties>settings>advanced>on screen display?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brickman
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 04-08 19:47
@Jona
Daar had ik al gezocht maar kan hem daar niet vinden, staat er gewoon niet bij. Terwijl na update naar de laatste versie hij er wel heeft gestaan.

Weet ook niet waar ik hem op de site van lenovo moet terug zoeken.

Thinkpad T500 | Synology HowTo's (CouchPotato, Sickbeard, Periscope, Headphones)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jona
De proces tponscr.exe zorgt ervoor dat de groene indicators op het scherm komen. Je kan even kijken in je taskmanager of dit proces ook daadwerkelijk draait. Het bestand staat zelf in je Program Files directory in C:\Program Files\Lenovo\PkgMgr\HOTKEY.

Als dit proces niet draait wordt waarschijnlijk Tphkmgr.exe - de hotkey manager en staat in dezelfde directory - ook niet opgestart. Deze start namelijk vervolgens tponscr.exe. In dat geval zouden bepaalde hotkeys ook niet moeten werken zoals de Presentation director (Fn-F7).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gday

gday

TENACIOUS D TIME!!!

jona schreef op maandag 22 januari 2007 @ 11:02:
De proces tponscr.exe zorgt ervoor dat de groene indicators op het scherm komen. Je kan even kijken in je taskmanager of dit proces ook daadwerkelijk draait. Het bestand staat zelf in je Program Files directory in C:\Program Files\Lenovo\PkgMgr\HOTKEY.

Als dit proces niet draait wordt waarschijnlijk Tphkmgr.exe - de hotkey manager en staat in dezelfde directory - ook niet opgestart. Deze start namelijk vervolgens tponscr.exe. In dat geval zouden bepaalde hotkeys ook niet moeten werken zoals de Presentation director (Fn-F7).
Jep, dat klopt.

@Brickman: zoiets schreef ik inderdaad ook al eerder in dit topic: gday in "\[TU/e laptop 2006/2007] IBM (lenovo) Thi..." :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gday

gday

TENACIOUS D TIME!!!

Is er eigenlijk iemand die het voor elkaar heeft gekregen om de VGA-poort als een soort TV-out te gebruiken? Of misschien een andere oplossing heeft gevonden om het gebrek aan een TV-out te omzeilen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jona
De VGA poort van de T60 ondersteunt geen tv-out, dus er is geen andere mogelijkheid dan een echte VGA-to-S-video converter te kopen. Dit is bijvoorbeeld een PCMCIA versie en Trust verkoopt de Televiewer. Anders levert een search op Google al veel resultaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gday

gday

TENACIOUS D TIME!!!

jona schreef op dinsdag 06 februari 2007 @ 01:03:
De VGA poort van de T60 ondersteunt geen tv-out, dus er is geen andere mogelijkheid dan een echte VGA-to-S-video converter te kopen. Dit is bijvoorbeeld een PCMCIA versie en Trust verkoopt de Televiewer. Anders levert een search op Google al veel resultaten.
Ik zat te hopen dat die VGA-poort het wel zou ondersteunen ... :P maar als het niet anders kan ... ;(

Ik vind dit stiekem wel interessant: http://www1.nl2.conrad.co...x_results=10&cachedetail=

[ Voor 21% gewijzigd door gday op 06-02-2007 02:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boaty
Is er al iemand die Vista heeft geinstalleerd op deze laptop?
En zo ja wat zijn de ervaringen?

Desktop: Ryzen 5 5600X | HyperX Fury RGB 32 GB @ 3200MT/s| Gigabyte GTX 3070 Eagle OC | Kingston A2000 1TB | Gigabyte B550 Elite V2 | Gigabyte G27Q 2560x1440 144hz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gday

gday

TENACIOUS D TIME!!!

boaty schreef op woensdag 14 februari 2007 @ 08:26:
Is er al iemand die Vista heeft geinstalleerd op deze laptop?
En zo ja wat zijn de ervaringen?
Ik wil het vandaag of morgen gaan proberen eigenlijk. :) Heb vorige week via MSDNAA een Vista-serial geregeld.

Hebben we via de TU/e eigenlijk ook toegang tot MSDNAA?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boaty
gday schreef op woensdag 14 februari 2007 @ 16:14:
[...]

Ik wil het vandaag of morgen gaan proberen eigenlijk. :) Heb vorige week via MSDNAA een Vista-serial geregeld.

Hebben we via de TU/e eigenlijk ook toegang tot MSDNAA?
Ik zit zelf op de TU in Delft en het schijnt dat we gratis Vista kunnen krijgen, maar wat is MSDNAA precies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gday

gday

TENACIOUS D TIME!!!

MSDN Academic Alliance is a Microsoft program which provides some Microsoft developer tools for free to students and faculty in computer science, computer engineering, information technology, and related fields. The participating schools pay an annual fee to avail this alliance.

One of the benefits of MSDNAA is that the participating department can acquire free copies of Microsoft Windows Server, Microsoft Windows XP Professional, Visual Studio .Net, Microsoft Windows Vista, and other Microsoft products for lab computers. The program also allows students and faculty to obtain free copies of select Microsoft products, including Windows XP Professional and Visual Studio .Net, for use in coursework and personal non-commercial projects. Despite its name, a MSDNAA account is not a true MSDN account and cannot be used to access the subscriber's section of the MSDN website or its downloads. Access to MSDNAA software is done through a separate website run either by E-Academy or by the university/high school itself.

Colleges and universities are mainly served by this program, but a high school version of the MSDNAA is also available.

The list of software each college and university gets is dependent on the agreements made by that particular school. Access is usually given to students who meet certain requirements (must be currently enrolled in or teaching course(s) in Science, Technology, Engineering, or Mathematics).
;)

[ Voor 65% gewijzigd door gday op 14-02-2007 23:46 ]

Verwijderd

Ik had laatst Vista geinstalleerd op mijn T60. Het werkte in princiepe prima zonder problemen. Aero en alles loopt ook vloeiend. Een aantal programma's en drivers worden nog niet ondersteund voor Vista:
Pc Dokter, Intel Matrix Storage Manager, UltraNav Wizard, TrackPoint Accessibility Features, InterVideo WinDVD Creator update, InterVideo WinDVD player update, PC Card/PCMCIA, Intel SpeedStep Technology Applet, ThinkVantage Fingerprint software, Trusted Platform Module (TPM), Away Manager, Configuration utility, Hotkey utility, Scroll Lock Indicator, Presentation Director.

Veel inrelevante zaken dus. Dus al met al zal je je T60 prima werkbaar draaiend krijgen met Vista. Al is het wel hinderlijk dat de fingerprintreader, hotkeys en de presentation director niet te gebruiken zijn (vooralsnog).

Ik had wel gemerkt dat de batterijduur fors verminderd word met vista. Zo een 40%. Hierbij had ik niet de power manager van IBM ingebruik maar gewoon via het energie beheer van Vista, mischien dat er met de power manager nog wat winst valt te pakken.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 15-02-2007 01:35 ]

• gday

gday

TENACIOUS D TIME!!!

Verwijderd schreef op donderdag 15 februari 2007 @ 01:32:
Ik had wel gemerkt dat de batterijduur fors verminderd word met vista. Zo een 40%. Hierbij had ik niet de power manager van IBM ingebruik maar gewoon via het energie beheer van Vista, mischien dat er met de power manager nog wat winst valt te pakken.
Wow, dat is wel een heel erg groot verschil. :{

Verwijderd

gday schreef op donderdag 15 februari 2007 @ 02:39:
[...]

Wow, dat is wel een heel erg groot verschil. :{
Dat vond ik dus ook. Ik was toch wel verbaasd aangezien ik ook veel berichten had gelezen dat Vista niet extra batterijleven kost...

• gday

gday

TENACIOUS D TIME!!!

Ik heb nu Vista ook even erop gegooid. Ik vraag me alleen af wat ik precies moet installeren om de OSD aan de praat te krijgen als ik de volumeknopjes gebruik? Weet iemand dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat bedoel je met OSD?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gday

gday

TENACIOUS D TIME!!!

On Screen Display. Die groene dingetjes dus.

Maar ik ben er inmiddels achter. Je moet niet alleen de Hotkey Driver installeren maar ook de System Interface Driver. Dan werkt het weer. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gday schreef op zaterdag 28 oktober 2006 @ 01:14:
Aan de linkerkant ter hoogte van de TAB zit ook een stukje van de behuizing dat niet helemaal lekker zit. Als je erop drukt schiet een stuk van de behuizing langs een ander gedeelte en hoor je soms een harde tik. :) Heb er wel meer over gelezen op internet.
Hier heb ik ook last van. Weet iemand hoe je dit kunt oplossen? Volgens mij zit dit stukje niet goed...

gday, waarschijnlijk is dit nu al bij je opgelost. Ik ben benieuwd hoe jij dit heb opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gewoon even de palmrest en het toetsenbord loshalen en het goed vast zetten allemaal. Ik heb er nog nooit last van gehad maar het hoort vast geklikt te zitten en dat is bij jou dan waarschijnlijk niet het geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 03 maart 2007 @ 14:01:
Gewoon even de palmrest en het toetsenbord loshalen en het goed vast zetten allemaal. Ik heb er nog nooit last van gehad maar het hoort vast geklikt te zitten en dat is bij jou dan waarschijnlijk niet het geval.
Hoe doe ik dat? Ik zie alleen onder de Thinkpad een aantal schroeven. Als je kunt verwijzen naar een aantal plaatjes, graag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gewoon alle schroeven aan de onderzijde waar een afbeelding van het toetsenbord bij staat losdraaien (5 stuks). Dan de palmrest en het toetsenbord loshalen dan de stukken behuizing ter hoogte van de TAB toets vast klikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 03 maart 2007 @ 14:31:
Gewoon alle schroeven aan de onderzijde waar een afbeelding van het toetsenbord bij staat losdraaien (5 stuks). Dan de palmrest en het toetsenbord loshalen dan de stukken behuizing ter hoogte van de TAB toets vast klikken.
Ik tel er 7 stuks, maar het zijn er in praktijk idd 5 stuks, want 2 schroeven ontbreken, die heb ik apart bijgeleverd gekregen. Ik ga jouw tip maar eens proberen. Ik zal straks een update geven en laten weten of het geholpen heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oh ja, nog een ander vraagje: hoe kun je het beste een clean install van Vista doen? Gewoon alle partities weggooien, Vista installeren en dan ThinkVantage? Ben je dan klaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gday

gday

TENACIOUS D TIME!!!

Verwijderd schreef op zaterdag 03 maart 2007 @ 13:49:
[...]

Hier heb ik ook last van. Weet iemand hoe je dit kunt oplossen? Volgens mij zit dit stukje niet goed...

gday, waarschijnlijk is dit nu al bij je opgelost. Ik ben benieuwd hoe jij dit heb opgelost.
Ik heb het niet opgelost. :) Ik heb er verder niet zoveel last van, en als het een keer stuk zou gaan moeten ze op de universiteit maar zorgen voor een oplossing. ;) Het gekraak bij de rechterpalmsteun is volgens mij wel te verhelpen door wat speling op te vullen, maar aan de linkerkant zou ik zelf niet zo gauw een oplossing zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterData
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 29-08 20:29
Verwijderd schreef op donderdag 15 februari 2007 @ 01:32:
En als je met de ATi drivers de performance omlaagschroeft (PowerPlay) en/of Aero uitschakelt? Ben ook aan het overwegen over te stappen maar heb geen zin de batterijduur te verkorten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gday schreef op zaterdag 03 maart 2007 @ 16:48:
[...]

Ik heb het niet opgelost. :) Ik heb er verder niet zoveel last van, en als het een keer stuk zou gaan moeten ze op de universiteit maar zorgen voor een oplossing. ;) Het gekraak bij de rechterpalmsteun is volgens mij wel te verhelpen door wat speling op te vullen, maar aan de linkerkant zou ik zelf niet zo gauw een oplossing zien.
Jammer, ik ga maandag maar eens contact opnemen met Lenovo. Hebben alle T60 14inch dit probleem, of zijn wij juist een paar van die ongelukkigen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jona
Ik heb ook een T60 14 inch en heb totaal geen last van een krakende palmsteun of gekraak ter hoogte van de TAB. Als je het aandurft zou ik eerst proberen wat OnnoK123 voorstelt. Misschien hoef je alleen maar wat aan te drukken. Bij Lenovo kun je een complete manual downloaden hoe alles in elkaar zit.

Wat betreft je Vista installatie. Lenovo heeft ook daarvoor een complete guide op internet gezet. Het gaat hier weliswaar om een upgrade en jij wilt een clean install, maar een aantal richtlijnen gaan algemeen op. In ieder geval is het aan te raden om een backup te maken van je hele XP installatie met Rescue and Recovery. Mocht er wat fout gaan kun je dan altijd nog terug. Bovendien kun je dan ook gewoon experimenteren en Vista gewoon even clean installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jona schreef op zondag 04 maart 2007 @ 10:15:
Ik heb ook een T60 14 inch en heb totaal geen last van een krakende palmsteun of gekraak ter hoogte van de TAB. Als je het aandurft zou ik eerst proberen wat OnnoK123 voorstelt. Misschien hoef je alleen maar wat aan te drukken. Bij Lenovo kun je een complete manual downloaden hoe alles in elkaar zit.
Ik heb gisteren de keyboard eruit gehaald, en het stuk naast het keyboard wat aangedrukt, maar het blijft kraken. De plastic boven kan niet volledig worden vastgeklikt aan de onderkant. Er blijft een heel klein beetje ruimte over. Als je dan erop drukt, dan 'botsen' ze en hoor je een hard gekraak. Ik denk dat het een fabrikage fout is. Valt dit wel onder de garantie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gday

gday

TENACIOUS D TIME!!!

Verwijderd schreef op zondag 04 maart 2007 @ 00:31:
[...]

Jammer, ik ga maandag maar eens contact opnemen met Lenovo. Hebben alle T60 14inch dit probleem, of zijn wij juist een paar van die ongelukkigen?
Ik heb een T60 15 inch, dus het probleem is nog wat breder. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sm0k3r
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-09 11:11

Sm0k3r

cough...cough...

Zijn er trouwens studenten hier op dit forum die ook willen meedingen aan zo'n project als deze?

TU/Twente en Wageningen hebben nog geen overeenkomst gesloten met IBM/Lenovo, ben bezig Universiteiten in kaart aan het brengen om te kijken of er animo is.

[ Voor 5% gewijzigd door Sm0k3r op 12-03-2007 09:27 ]

"I believe that forgiving them is God's function. Our job is simply to arrange the meeting."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boaty
Sm0k3r schreef op vrijdag 09 maart 2007 @ 11:09:
Zijn er trouwens studenten hier op dit forum die ook willen meedingen aan zo'n project als deze?

TU/Twente en Wageningen hebben nog geen overeenkomst gesloten met IBM/Lenovo, ben bezig Universiteiten in kaart aan het brengen om te kijken of er animo is.
Wat voor project bedoel je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk een "koop gezamenlijk een notebook" project hè ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boaty
:X Ligt et aan mij...
Ik begrijp het niet helemaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Denk het wel ja :+.

Kijk, de Universiteit spreekt met de fabrikant van die notebooks (IBM/Lenovo in dit geval) af dat ze een x duizend notebooks willen kopen met allerlei toebehoren (tas, standaard, slot etc.).
Hierdoor zal de prijs hiervan zeer waarschijnlijk iets lager zijn dan wanneer jij deze los in de winkel koopt.

Nu weet ik van jou persoonlijk niks af, maar als je student bent aan de TU/e heb je waarschijnlijk aan deze 'regeling' meegedaan, en 'goedkoop' een notebook aangeschaft.

Nu zegt Sm0k3r dat er in Twente en Wageningen weer zo'n 'project' aan zit te komen, dat studenten (en andere blijkbaar) voordelig een notebook kunnen kopen, en hij wil graag weten of hier nog animo voor is :).

Hopenlijk snap je het zo ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sm0k3r
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-09 11:11

Sm0k3r

cough...cough...

Verwijderd schreef op maandag 12 maart 2007 @ 16:20:
Denk het wel ja :+.

Kijk, de Universiteit spreekt met de fabrikant van die notebooks (IBM/Lenovo in dit geval) af dat ze een x duizend notebooks willen kopen met allerlei toebehoren (tas, standaard, slot etc.).
Hierdoor zal de prijs hiervan zeer waarschijnlijk iets lager zijn dan wanneer jij deze los in de winkel koopt.

Nu weet ik van jou persoonlijk niks af, maar als je student bent aan de TU/e heb je waarschijnlijk aan deze 'regeling' meegedaan, en 'goedkoop' een notebook aangeschaft.

Nu zegt Sm0k3r dat er in Twente en Wageningen weer zo'n 'project' aan zit te komen, dat studenten (en andere blijkbaar) voordelig een notebook kunnen kopen, en hij wil graag weten of hier nog animo voor is :).

Hopenlijk snap je het zo ;).
Bijna goed, heb vernomen dat IBM/Lenovo contact gaat opzoeken met meerdere Universiteiten, vanwege degelijkheid (Thinkpads kunnen tegen een stootje), dus als er animo is voor zo'n project roep het maar en ik zal kijken wat ik kan doen (heb goede contacten met IBM/Lenovo).

"I believe that forgiving them is God's function. Our job is simply to arrange the meeting."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyclonist
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 12-09 17:38
Zeg, iemand al een idee wat de aanstaande eerstejaars voor laptop gaan krijgen? O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wanneer kunnen we de T61 eigenlijk verwachten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cyclonist schreef op dinsdag 13 maart 2007 @ 20:47:
Zeg, iemand al een idee wat de aanstaande eerstejaars voor laptop gaan krijgen? O-)
Ben je daar nu al mee bezig...je moet nog zeker een half jaar wachten :P.
Pagina: 1 ... 5 ... 7 Laatste