Martin Sturm schreef op maandag 04 september 2006 @ 15:49:
Topickaping:
M'n nec versa p520 is stuk en ik moet naar het NSC, en op vrij korte termijn.. nu ben ik daar dus net langsgelopen en zag dat het stervens druk was... weet iemand wanneer het het minst druk is? (ik gok 8:00 's ochtends of tussen 17:00 en 18:00 of zo... iemand die dat kan bevestigen?). M'n scherm is brak (valt weg e.d.) maar aangezien ik afstudeer kan ik eigenlijk niet m'n laptop missen (en vanwege de vrij grote collectie ontwikkeltools ook niet m'n harddisk, is namelijk best veel gepruts voordat ik alles weer werkend heb op een ander systeem... ). Dus het makkelijkst zou zijn als ze m'n harddisk overzetten in een leenlaptop.. weet iemand of dat uberhaupt tot de mogelijkheden hoort?
de baliemedewerkers mogen de necp520 niet openmaken, en dus niet de harddisk verwissellen.. je zou (thuis) een image kunne maken van je systeem zoals dat nu is (over je thuisnetwerk, met ghost) en die op je leenlaptop kunnen zetten. het enige dat je dan nog moet veranderen is je host name in het p- nummer van de leenlaptop, anders krijg je geen ip op het netwerk.
TorpedoX_88 schreef op dinsdag 05 september 2006 @ 21:15:
1. Hoe kan ik zonder uit het domein te gaan bestanden van mijn andere computer afhalen ? Ik hang in hetzelfde netwerk, alleen ik kan m niet bereiken via de netwerkomgeving. Mijn vader is het wel eens gelukt via uitvoeren, alleen hij weet niet precies hoe dat moest. Weet iemand hoe dat wel kan ?
ik heb het al eens in het tue laptop 2003 gemeld, maar voor iedereen hier nog eens:
om ook op je thuisnetwerk andere computers te kunnen vinden moet je twee registry settings aanpassen:
[HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\NetBT\Parameters]
"NodeType"=dword:00000008
zorgt ervoor dat je naast bij de dns server, ook hosts kan resolven bij een master browser zoals in een werkgroep (check dat bij ipconfig /all het nodetype is veranderd naar hybrid)
[HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\lanmanworkstation\parameters]
hier maak je een REG_MULTI_SZ aan met de naam OtherDomains en zet hierin onder elkaar TUE en de naam van je werkgroep thuis. hierdoor kan de computer meerdere browse lists bijhouden