[TU/e laptop 2006/2007] IBM (Lenovo) Thinkpad T60 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Pagina: 1 ... 4 ... 7 Laatste
Acties:
  • 14.168 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 02 september 2006 @ 23:08:
Ik heb op deze laptop mijzelf toegevoegd aan een werkgroep, maar nu lukt het mij in zijn geheel niet meer in te loggen. welke naam en password zijn precies nodig voor een lokale account in plaats van de account op het tue domein.
of hoe stel ik in dat ik wil inloggen op een domein zonder dat als derde keuze regel wordt aangegeven?
bij voorbaat dank
Ik heb, heel dom precies hetzelfde gedaan, ik had geen idee welke gevolgend dit zou hebben. Maargoed, ik heb ook geprobeerd die boot CD met de herinstalatie van de image te gebruiken om alles te herstellen, maar helaas zonder resultaat, aangezien de laptop blijkbaar niet kan connecten met tu/e of er is nog geen image beschikbaar...

ook heb ik niet meer de mogenlijkheid bij de 3de regel zoals hierboven is benoemd, aan te geven dat ik zonder netwerk ofzo wil inloggen. aangezien er helemaal geen optie/3de regel is waar ik uberhaubt iets kan aanvinken.

Hopenlijk kunnen ze het fixen maandag, dit is dus echt gewoon heel k*t

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-08 11:20
Kijk op www.tue.nl/nsc eens naar de stappen om je laptop in het domein te hangen, voer die stappen maandag op de TU uit en als het goed is werkt alles weer.

We are shaping the future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pfff eindelijk na 3 uur is het me gelukt in te loggen door als username Admin en als wachtwoordgewoon je NT-password in te voeren, maar nu wil ik natuurlijk me gegevens veranderen bij system properties, en dan change computer name en dan natuurlijk werkgroepen uitschakelen, maar wat moet ik dan bij Domain intypen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterData
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 29-08 20:29
Als je trouwens last hebt van Outlook die erg traag wordt/crashed als je niet in het domein zit, dan heb je kans dat Outlook het ineens weer doet als je de VPN aanzet. Dit komt door die Exchange troep... wat je nu kunt doen is Outlook op offline instellen (menu File). Dan definieer je daarnaast twee Send/Recieve-groepen waarvan er eentje werkt als je op offline staat. Daarin zit dan niet de exchange account, maar kun je wel je eventuele andere emailaccounts gebruiken zonder dat Outlook crashed als je niet aan het TU netwerk zit :) Je kunt daar ook je TU mailbox via IMAP bijgooien eventueel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterData
Verwijderd schreef op zondag 03 september 2006 @ 02:55:
pfff eindelijk na 3 uur is het me gelukt in te loggen door als username Admin en als wachtwoordgewoon je NT-password in te voeren, maar nu wil ik natuurlijk me gegevens veranderen bij system properties, en dan change computer name en dan natuurlijk werkgroepen uitschakelen, maar wat moet ik dan bij Domain intypen?
Gewoon TUE ? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zelfs met username Admin en mijn NT wachtwoord (oude en nieuwe) lukt het me niet om in te loggen.
Moet ik nog iets anders er bij intypen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Orion84 schreef op zondag 03 september 2006 @ 01:02:
[...]

Als je jezelf toevoegt aan een werkgroep, haal je het systeem uit het domein, dus kan je ook niet meer inloggen op het domein. Jezelf toevoegen aan een werkgroep is dan ook iets wat je eigenlijk nooit moet doen met de TU/e laptops, en ik zie er het nut ook niet erg van in :?

Met de administrator account (dus niet kortweg admin) kan je lokaal (dat dus ook selecteren op de derde regel van het inlogscherm, sxxxxx this computer) inloggen met volgens mij hetzelfde wachtwoord als wat je oorspronkelijk bij je s-nummer account had.
Omdat je thuis een netwerk met werkgroep hebt, en zo bestanden kan delen :?. Ik heb mijn laptop vorig jaar ook gelijk uit het domein gehaald, en sindsdien nooit meer op het domein ingelogd. Heel dat domein is overbodig :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is het mogelijk om lokaal of op het domein in te loggen zonder die derde regel, want die ontbreekt namelijk bij mij.
Ik zie wel een NL in het wit op een blauw vierkantje, ik weet niet of dat er eerst ook stond, daar heb ik toen niet opgelet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12-09 15:00

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Verwijderd schreef op zondag 03 september 2006 @ 11:30:
[...]

Omdat je thuis een netwerk met werkgroep hebt, en zo bestanden kan delen :?. Ik heb mijn laptop vorig jaar ook gelijk uit het domein gehaald, en sindsdien nooit meer op het domein ingelogd. Heel dat domein is overbodig :).
Daarvoor hoeft ie volgens mij niet persé uit het domein? Maar dat weet ik niet helemaal zeker. Misschien is dat afhankelijk van welke windows versies je op de andere pc's draait.

Ik heb hem zelf ook niet in het domein hangen, maar wel eerst gezorgd dat ik een werkende lokale account had :P
Verwijderd schreef op zondag 03 september 2006 @ 11:38:
Is het mogelijk om lokaal of op het domein in te loggen zonder die derde regel, want die ontbreekt namelijk bij mij.
Ik zie wel een NL in het wit op een blauw vierkantje, ik weet niet of dat er eerst ook stond, daar heb ik toen niet opgelet.
Als dat ontbreekt log je je dus gewoon standaard lokaal in en hoef je dus niks extra's te kiezen om lokaal in te loggen. Op het domein inloggen kan dan niet. En dat kan vanaf thuis sowieso niet, tenzij je je VPN zo instelt dat ie al actief is voor het inloggen, maar dan nog moet je laptop wel in het domein hangen.

De enige manier om dit makkelijk te fixen is wanneer je op het TU/e netwerk zit en dan lokaal als Administrator inloggen en de instellingen weer goed zetten.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is het enkel mogelijk om als administrator in te loggen als je op het Tu/e netwerkt zit,
en zo ja, welke login: Administrator? en pass moet ik dan gebruiken.

Want het leek mij logisch dat je overal lokaal zou moeten kunnen inloggen als Administrator.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

Verwijderd schreef op zondag 03 september 2006 @ 12:19:
Is het enkel mogelijk om als administrator in te loggen als je op het Tu/e netwerkt zit,
en zo ja, welke login: Administrator? en pass moet ik dan gebruiken.

Want het leek mij logisch dat je overal lokaal zou moeten kunnen inloggen als Administrator.
Lokaal als administrator inloggen kan als het goed is overal. Alleen je kunt jezelf alleen terug aan het domein hangen als je op het tu netwerk zit.

En dan zou het gewoon username="administrator" moeten zijn (of was het met hoofdletter A?) en het wachtwoord is voor zover ik weet gelijk aan het originele wachtwoord van je s-nummer account.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb beiden al geprobeerd (hoofdletter en kleine letter), maar het lukte niet om in te loggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

Hmm, ja, misschien dat ze het tegenwoordig anders hebben gedaan ofzo. Ik ben van generatie 2002, dus jah :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterData
Username is admin, niet administrator. Vergeet niet om bij 'Opties >>' in het inlogscherm ook even je eigen PC, en niet TUE te selecteren, anders werkt het niet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tja, dan zal ik morgen maar langs het nsc moeten.
En daarna gelijk een werkende lokale administrator aan moeten maken.
MisterData schreef op zondag 03 september 2006 @ 12:37:
Username is admin, niet administrator. Vergeet niet om bij 'Opties >>' in het inlogscherm ook even je eigen PC, en niet TUE te selecteren, anders werkt het niet ;)
Ik heb juist het probleem dat ik niet kan kiezen waar ik in wil loggen, lokale pc of TUE.
Die gehele keuze regel is weg.

[ Voor 63% gewijzigd door Verwijderd op 03-09-2006 12:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

Verwijderd schreef op zondag 03 september 2006 @ 12:38:
Tja, dan zal ik morgen maar langs het nsc moeten.
En daarna gelijk een werkende lokale administrator aan moeten maken.

[...]

Ik heb juist het probleem dat ik niet kan kiezen waar ik in wil loggen, lokale pc of TUE.
Die gehele keuze regel is weg.
Die keuze regel is volgens mij weg, omdat je niet meer in het domein hangt. Je kunt dan namelijk gewoon alleen nog maar lokal inloggen. Lukt inloggen met admin, ipv administrator wel?

Trouwens wel kansloos dat ze die user hernoemd hebben, want bij een standaard windows install heet die toch echt voluit administrator.

[ Voor 4% gewijzigd door Orion84 op 03-09-2006 12:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchminator
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22:40
Op de NSC pagina hebben ze in de FAQ een onderwerpje "Hoe krijg ik mijn notebook in het domein". Ik heb die gevolgd, en toen werkte alles weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb admin, administrator, Admin en Administrator geprobeerd met mijn nieuwe en oude NT wachtwoord, hij logde bij geen van allen in.

Dat zal toch echt het nsc moeten worden of iemand moet nog een ander idee hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
En met een leeg password, dat al geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snuffert
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-09 17:16
wat je moet doen is username Admin (met hoofdletter) en je standaard NT-account password en dan in de 3e regel je Sxxxxx account selecteren. Zo kan ik wel met mijn laptop inloggen zonder dat ik kwartier op domein wacht.

hmz...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gday
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 02-09 20:24

gday

TENACIOUS D TIME!!!

Nog andere mensen die iets willen mededelen over gamen met de x1400? :P

ingen vill veta var du köpt din tröja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

Snuffz0r schreef op zondag 03 september 2006 @ 20:18:
wat je moet doen is username Admin (met hoofdletter) en je standaard NT-account password en dan in de 3e regel je Sxxxxx account selecteren. Zo kan ik wel met mijn laptop inloggen zonder dat ik kwartier op domein wacht.
Die derde regel dat is niet je Sxxx acount, maar je computernaam, ten teken dat je lokaal inlogt ;) (even om de termen recht te zetten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 22:18

DataGhost

iPL dev

Mja, dan krijg je een andere account dus? Bij mij ging het inloggen altijd gewoon snel, totdat ik mijn wireless netwerk configureerde (ik gebruik geen kabel). Daarna duurde het inderdaad vrij lang... maar het is alweer opgelost :) wireless kaartje even uitzetten met het schakelaartje voorop, inloggen, wireless kaartje aanzetten, dan gaat ie wel weer snel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pirate-Bozz
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 21:02
Ik heb er al CS:S en DoD:S, CC Generals en Age of Empires 2 opgedraaid. Draaien allen probleemloos. Iemand die ik ken, speelt er F.E.A.R. op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

DataGhost schreef op maandag 04 september 2006 @ 07:02:
Mja, dan krijg je een andere account dus? Bij mij ging het inloggen altijd gewoon snel, totdat ik mijn wireless netwerk configureerde (ik gebruik geen kabel). Daarna duurde het inderdaad vrij lang... maar het is alweer opgelost :) wireless kaartje even uitzetten met het schakelaartje voorop, inloggen, wireless kaartje aanzetten, dan gaat ie wel weer snel :)
Tsja, en daarom draai ik dus een eigen windows install, zonder domein meuk. je hebt dat in feite nergens voor nodig namelijk, en zonder werkt een stuk vlotter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin Sturm
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 09-09 17:23
Topickaping:
M'n nec versa p520 is stuk en ik moet naar het NSC, en op vrij korte termijn.. nu ben ik daar dus net langsgelopen en zag dat het stervens druk was... weet iemand wanneer het het minst druk is? (ik gok 8:00 's ochtends of tussen 17:00 en 18:00 of zo... iemand die dat kan bevestigen?). M'n scherm is brak (valt weg e.d.) maar aangezien ik afstudeer kan ik eigenlijk niet m'n laptop missen (en vanwege de vrij grote collectie ontwikkeltools ook niet m'n harddisk, is namelijk best veel gepruts voordat ik alles weer werkend heb op een ander systeem... ). Dus het makkelijkst zou zijn als ze m'n harddisk overzetten in een leenlaptop.. weet iemand of dat uberhaupt tot de mogelijkheden hoort?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nowell
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 24-03-2024

nowell

Que Pasa!?

check
http://w3.tue.nl/nl/diens...trum/algemene_informatie/

en klik links op webcam 1 en 2.

Kun je precies zien wanneer het druk is :9

edit:
maar dat wist jij als afstudeerder natuurlijk allang

[ Voor 16% gewijzigd door nowell op 04-09-2006 15:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:35

bartvl

Vlieg! Kan ik niet. Te laat...

Martin Sturm schreef op maandag 04 september 2006 @ 15:49:
Topickaping:
M'n nec versa p520 is stuk en ik moet naar het NSC, en op vrij korte termijn.. nu ben ik daar dus net langsgelopen en zag dat het stervens druk was... weet iemand wanneer het het minst druk is? (ik gok 8:00 's ochtends of tussen 17:00 en 18:00 of zo... iemand die dat kan bevestigen?). M'n scherm is brak (valt weg e.d.) maar aangezien ik afstudeer kan ik eigenlijk niet m'n laptop missen (en vanwege de vrij grote collectie ontwikkeltools ook niet m'n harddisk, is namelijk best veel gepruts voordat ik alles weer werkend heb op een ander systeem... ). Dus het makkelijkst zou zijn als ze m'n harddisk overzetten in een leenlaptop.. weet iemand of dat uberhaupt tot de mogelijkheden hoort?
In ieder geval bij mijn P550 werd de hardeschijf overgezet toen mijn brander vervangen moest worden. Jouw laptop is dan misschien twee jaar ouder, maar ikdenk dat ze je hdd gewoon over zullen zetten op een vergelijkbare p520.

Life is not about specs, it is about joy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbvo
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 02:10
(jarig!)
Orion84 schreef op zondag 03 september 2006 @ 12:09:
[...]

Als dat ontbreekt log je je dus gewoon standaard lokaal in en hoef je dus niks extra's te kiezen om lokaal in te loggen. Op het domein inloggen kan dan niet. En dat kan vanaf thuis sowieso niet, tenzij je je VPN zo instelt dat ie al actief is voor het inloggen, maar dan nog moet je laptop wel in het domein hangen.

De enige manier om dit makkelijk te fixen is wanneer je op het TU/e netwerk zit en dan lokaal als Administrator inloggen en de instellingen weer goed zetten.
Hmm, ik heb dit anders wel voor elkaar gekregen vanuit hier thuis, ik had mijn laptop op de eerste dag dat ik 'm had al uit het domein gehaald en op de een of andere manier had ik de mogelijkheid om bij het inlogscherm aan te geven dat ie de vpn-verbinding moest maken, voordat de inlogprocedure begon, zodat hij zichzelf weer aan kon melden bij het domein. Dit is natuurlijk alleen mogelijk als je je laptop met een kabel aan 'het internet' hangt, want een draadloze connectie werkt nog niet voor de inlogprocedure. Verdere info hierover kan ik jullie helaas niet geven op dit moment, omdat het al meer dan 2 jaar geleden is en ik op dit moment niet eens de TU-image op mn laptop heb staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TorpedoX_88
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 20:55
Beste mede-TU`ers,

Ik heb natuurlijk ook vorige week mijn mooie IBM opgehaald en geniet nu van het gemak hiervan. Ben al lfink aan het werk gegaan met draadloze netwerken en dergelijke en tot nu toe gaat alles goed. Maar ik heb nog wel 2 vragen:

1. Hoe kan ik zonder uit het domein te gaan bestanden van mijn andere computer afhalen ? Ik hang in hetzelfde netwerk, alleen ik kan m niet bereiken via de netwerkomgeving. Mijn vader is het wel eens gelukt via uitvoeren, alleen hij weet niet precies hoe dat moest. Weet iemand hoe dat wel kan ?

2. Ik wil graag beter geluid op mijn kamer, dus ben ik van plan om een speakersetje te kopen. mijn oog is gevallen op een 2.1 setje, alleen kan de geluidskaart dit aan en komt er dan een beetje goed geluid uit met die SoundMAX ?

Dit is trouwens het setje wat ik wil halen:http://www.logitech.com/i...CRID=2173,CONTENTID=12245

Grtz Erik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvl

bartvl

Ga er maar vanuit dat punt twee geen probleem zal zijn. Met mijn P550 (vorig jaar dus) waar een simpele conexant audiokaart in zit kan ik ook een zeer mooi geluid krijgen, op een vrij goede installatie (Yamaha + Wharfedale)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gday

gday

TENACIOUS D TIME!!!

TorpedoX_88 schreef op dinsdag 05 september 2006 @ 21:15:
Beste mede-TU`ers,

Ik heb natuurlijk ook vorige week mijn mooie IBM opgehaald en geniet nu van het gemak hiervan. Ben al lfink aan het werk gegaan met draadloze netwerken en dergelijke en tot nu toe gaat alles goed. Maar ik heb nog wel 2 vragen:

1. Hoe kan ik zonder uit het domein te gaan bestanden van mijn andere computer afhalen ? Ik hang in hetzelfde netwerk, alleen ik kan m niet bereiken via de netwerkomgeving. Mijn vader is het wel eens gelukt via uitvoeren, alleen hij weet niet precies hoe dat moest. Weet iemand hoe dat wel kan ?

[knip]

Grtz Erik
Bij Uitvoeren kun je het volgende invullen: \\<ip-adres>
Vul daar dus het ip-adres in van de pc die je wilt bereiken, en dan zal het werken.

Via namen gaat niet, tenzij je een eigen DNS server gebruikt of de hosts-file van windows aanpast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

Topickaping:
Voor zover ik weet is dat zelfs de standaard procedure :)

En misschien kan je via die webcams van ze een geschikt moment kiezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TorpedoX_88
bartvl schreef op dinsdag 05 september 2006 @ 21:34:
Ga er maar vanuit dat punt twee geen probleem zal zijn. Met mijn P550 (vorig jaar dus) waar een simpele conexant audiokaart in zit kan ik ook een zeer mooi geluid krijgen, op een vrij goede installatie (Yamaha + Wharfedale)
OK, met het geluid zit het dus wel snor. Nu vraag ik me alleen nog af of de subwoofer dan ook mee wil doen, m.a.w of die geluidskaart ook 2.1 ondersteunt ?
gday schreef op dinsdag 05 september 2006 @ 21:40:
[...]

Bij Uitvoeren kun je het volgende invullen: \\<ip-adres>
Vul daar dus het ip-adres in van de pc die je wilt bereiken, en dan zal het werken.

Via namen gaat niet, tenzij je een eigen DNS server gebruikt of de hosts-file van windows aanpast.
Hey hardstikke bedankt !! Het werkt als een tierelier, kan ik dat gekloot met domeinen en alles gelukkig nog eventjes uitstellen, want ik wil wel het een en ander gaan proberen. Alleen de draadloze modem maakt zijn snelheid niet helemaal waar, maar volgens mij is dat vrij normaal...

[ Voor 27% gewijzigd door TorpedoX_88 op 05-09-2006 22:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbvo
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 02:10
(jarig!)
TorpedoX_88 schreef op dinsdag 05 september 2006 @ 22:05:
[...]

OK, met het geluid zit het dus wel snor. Nu vraag ik me alleen nog af of de subwoofer dan ook mee wil doen, m.a.w of die geluidskaart ook 2.1 ondersteunt ?

[...]
Volgens mij hebben die boxjes geen aparte aansluiting voor de subwoofer, maar gaat er gewoon 1 kabeltje van je laptop naar de subwoofer, vanwaar er weer een naar elke box gaat. In die subwoofer zit dan gewoon de versterker ingebouwd die de subwoofer en de andere 2 boxjes aanstuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ralpy
  • Laatst online: 20:35
Xander schreef op vrijdag 01 september 2006 @ 15:20:
[...]

9cell accu is overigens wel lief...
[afbeelding]

Gok alleen dat ik die tijd toch niet echt ga halen... :P
Hoe heb je voor elkaar gekregen dat die accu de tijd aan geeft dat je nog op accu kunt werken. Bij mij staat deze op procenten en weet echt niet hoe je deze moet wijzigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jape
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 23:44
Ik had nooit weg moeten gaan :'( . Ik zat dan wel in Delft, maar daar had ik ook wel een leuk laptopje kunnen krijgen.

• Xander
  • Nu online
Ralpy schreef op woensdag 06 september 2006 @ 23:42:
[...]

Hoe heb je voor elkaar gekregen dat die accu de tijd aan geeft dat je nog op accu kunt werken. Bij mij staat deze op procenten en weet echt niet hoe je deze moet wijzigen.
1x links klikken op de accu » show » .... ? :)

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• Ralpy
Xander schreef op donderdag 07 september 2006 @ 07:11:
[...]

1x links klikken op de accu » show » .... ? :)
Oh, dat is wel heel simpel. Ik had er alleen maar met mijn rechter muisknop op geklikt. Bedankt! :)

• gday

gday

TENACIOUS D TIME!!!

Wat voor battery life ervaren jullie met de T60?

• boaty
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 12-09 16:12
gday schreef op woensdag 13 september 2006 @ 00:23:
Wat voor battery life ervaren jullie met de T60?
Bij mij doet hij met wireless aan ongeveer 2,5 a 3 uur.

Desktop: Ryzen 5 5600X | HyperX Fury RGB 32 GB @ 3200MT/s| Gigabyte GTX 3070 Eagle OC | Kingston A2000 1TB | Gigabyte B550 Elite V2 | Gigabyte G27Q 2560x1440 144hz

Verwijderd

Hoewel ik de T60p heb, dus snellere processor, snellere grafische kaart, snellere HDD, en ook nog eens een 9cell batterij heb. Haal ik 5 / 5,5 uur met een beetje surfen of DivXje kijken. Doe ik mijn 3cell ultrabay batterij dr bij, dan haal ik meer dan 6 uur. Dit alles is natuurlijk wel op max. battery performence settings, dus lagere CPU GPU snelheden en minder brightness.

• Sibylle
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 13-07-2023
Ik heb laptop van 2005/2006, en ik wil eigelijk wel graag deze :P

Ik heb al 3 mails gestuurd naar NSC om te vragen of het mogelijk is om de 'nieuwe' laptop met korting te krijgen door bijvoorbeeld mijn 'oude' terug te verkopen oid, of dat ik dat zelf moet regelen en dan 2000 euro moet dokken.

Maar exclusief nieuwe verzekering, software, rugzak, accossoires etc. moet er imo nog wel wat van de prijs af kunnen. Ik heb nogsteeds niks van antwoord gehad, zeeer irritant.
Dus ik vroeg me af of hier iemand is die dit weet, hopelijk wel.

Ctrl+k

• donzz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 09-09 23:12
Topickaping:
de baliemedewerkers mogen de necp520 niet openmaken, en dus niet de harddisk verwissellen.. je zou (thuis) een image kunne maken van je systeem zoals dat nu is (over je thuisnetwerk, met ghost) en die op je leenlaptop kunnen zetten. het enige dat je dan nog moet veranderen is je host name in het p- nummer van de leenlaptop, anders krijg je geen ip op het netwerk.
TorpedoX_88 schreef op dinsdag 05 september 2006 @ 21:15:

ik heb het al eens in het tue laptop 2003 gemeld, maar voor iedereen hier nog eens:

om ook op je thuisnetwerk andere computers te kunnen vinden moet je twee registry settings aanpassen:

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\NetBT\Parameters]
"NodeType"=dword:00000008

zorgt ervoor dat je naast bij de dns server, ook hosts kan resolven bij een master browser zoals in een werkgroep (check dat bij ipconfig /all het nodetype is veranderd naar hybrid)

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\lanmanworkstation\parameters]

hier maak je een REG_MULTI_SZ aan met de naam OtherDomains en zet hierin onder elkaar TUE en de naam van je werkgroep thuis. hierdoor kan de computer meerdere browse lists bijhouden

alles kan kapot; beter dat ik het nu test dan dat er straks iemand komt klagen

• DataGhost

DataGhost

iPL dev

donzz schreef op donderdag 14 september 2006 @ 01:48:
[...]

de baliemedewerkers mogen de necp520 niet openmaken, en dus niet de harddisk verwissellen.. je zou (thuis) een image kunne maken van je systeem zoals dat nu is (over je thuisnetwerk, met ghost) en die op je leenlaptop kunnen zetten. het enige dat je dan nog moet veranderen is je host name in het p- nummer van de leenlaptop, anders krijg je geen ip op het netwerk.
ehhh, gaat dat niet op MAC-adres? Vanaf mn linux-install kan ik ook gewoon op het (bedrade) net, krijg een ip en alles terwijl mn hostname iets heel anders is :+

• Xander
  • Nu online
DataGhost schreef op donderdag 14 september 2006 @ 06:55:
[...]

ehhh, gaat dat niet op MAC-adres? Vanaf mn linux-install kan ik ook gewoon op het (bedrade) net, krijg een ip en alles terwijl mn hostname iets heel anders is :+
Volgens mij wordt je sXXXXXX computernaam wel gebruikt voor de MSCHAPv2 authenticatie bij wifi...

(alleen kun je met een omweg ook opgeven dat hij daar een andere naam gebruikt geloof ik, maargoed ;))

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

Xander schreef op donderdag 14 september 2006 @ 10:36:
[...]

Volgens mij wordt je sXXXXXX computernaam wel gebruikt voor de MSCHAPv2 authenticatie bij wifi...

(alleen kun je met een omweg ook opgeven dat hij daar een andere naam gebruikt geloof ik, maargoed ;))
Dat is inderdaad gewoon een optie die je aan of uit kunt zetten, dat je windows login gegevens of computernaam ofzo ook voor wlan worden gebruikt. Ik heb dat ook uitgezet, zodat ik niet op het domein hoef in te loggen. Windows vraagt dan vanzelf wel om de juiste 'credentials' op te geven voor Wlan.

• Mr_gadget
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:32

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

Sibylle schreef op donderdag 14 september 2006 @ 01:31:
Ik heb laptop van 2005/2006, en ik wil eigelijk wel graag deze :P

Ik heb al 3 mails gestuurd naar NSC om te vragen of het mogelijk is om de 'nieuwe' laptop met korting te krijgen door bijvoorbeeld mijn 'oude' terug te verkopen oid, of dat ik dat zelf moet regelen en
Zou ik ook wel mooi vinden als dat zou kunnen, maar ik denk dat het de TU wel veel geld gaat kosten. Want ze leggen wat bij en ik denk dat een hoop mensen dan willen upgraden..

• OsiriS.nl
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 12-09 14:10
De eerste keer krijg je 50 % vergoeding en de tweede keer dat je deelneemt aan het notenboek project krijg je geloof ik 30% vergoeding.

De derde keer moet je geloof ik alles betalen..

Zo heb ik het in ieder geval geinterpreteerd..

• gday

gday

TENACIOUS D TIME!!!

Volgens mij krijg je bij de 2e keer helemaal geen vergoeding maar moet je alles betalen. Een op maat gemaakt pakket zoals zonder tas e.d. zullen ze niet doen. Dan is het eind zoek namelijk.

• Xander
  • Nu online
Orion84 schreef op donderdag 14 september 2006 @ 12:48:
[...]

Dat is inderdaad gewoon een optie die je aan of uit kunt zetten, dat je windows login gegevens of computernaam ofzo ook voor wlan worden gebruikt. Ik heb dat ook uitgezet, zodat ik niet op het domein hoef in te loggen. Windows vraagt dan vanzelf wel om de juiste 'credentials' op te geven voor Wlan.
Die optie dat je windows login gegevens niet gebruikt worden heb ik inderdaad ook uitstaan (log dan ook gewoon lokaal in). Maar bij die vraag om credentials staat de 'computername' er niet bij, ik geloof dat die dus nog wel gewoon gebruikt wordt... Not sure though. :)

• Drakentemmer
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 12-09 16:27
Ey is het in godsnaam mogelijk om via mn tue laptop en mn vaste pc thuis bestanden uittewisselen. Een netwerk maken raadde de mensen bij het notebookcentrum me af. Bij het ntc zeiden ze dat je evengoed bestanden kon uitwisselen door te mappen (lees als meppen) ofziets. Hiervoor moest ik op mn laptop bij run het ip adres van mn vaste pc intypen en dan een of andere code. Dan kon ik draadloos bestanden delen.

Ik snap er geen zak meer van, wie kan me helpen

• Ralpy
Hebben meer mensen hetzelfde probleem als ik heb?
Wanneer ik de laptop uit standby haal, reageert het toetsenbord nergens op. De uit knop doet het wel.

En soms na hibernaten blijft de laptop hangen op 'resuming windows'

• TorpedoX_88
Drakentemmer schreef op donderdag 14 september 2006 @ 19:29:
Ey is het in godsnaam mogelijk om via mn tue laptop en mn vaste pc thuis bestanden uittewisselen. Een netwerk maken raadde de mensen bij het notebookcentrum me af. Bij het ntc zeiden ze dat je evengoed bestanden kon uitwisselen door te mappen (lees als meppen) ofziets. Hiervoor moest ik op mn laptop bij run het ip adres van mn vaste pc intypen en dan een of andere code. Dan kon ik draadloos bestanden delen.

Ik snap er geen zak meer van, wie kan me helpen
Check eens 1 of 2 paginas terug, ik en nog meer hebben al hetzelfde gevraagd en er staat keurig netjes uitgelegd hoe het moet, zelfs hoe je m in je netwerkomgeving kan zien. Het antwoord is dus al gegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zat laatst op de officiele ibm site een t60p samentestellen met een 14 inch scherm, 1GB werkgeheugen etc.. beetje gemiddelde specificaties dus. Kwam ik uit op ongeveer 1900 dollar. Als ik me niet vergis komt dat neer op 1500 euro. Dat zijn prijzen uit amerika. Volgens mij kan je ze niet naar nederland laten sturen. Maar hoe komt het dat ze hier in nederland voor een dergelijke t60p het dubbele vragen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DataGhost

DataGhost

iPL dev

Verwijderd schreef op vrijdag 15 september 2006 @ 00:24:
Ik zat laatst op de officiele ibm site een t60p samentestellen met een 14 inch scherm, 1GB werkgeheugen etc.. beetje gemiddelde specificaties dus. Kwam ik uit op ongeveer 1900 dollar. Als ik me niet vergis komt dat neer op 1500 euro. Dat zijn prijzen uit amerika. Volgens mij kan je ze niet naar nederland laten sturen. Maar hoe komt het dat ze hier in nederland voor een dergelijke t60p het dubbele vragen?
bron?
belastingen... importheffing... Als je die van de TU/e bedoelt: die heeft bijv. een groter scherm, meer geheugen en 5 jaar (!) garantie, een bult accessoires en een pakket software waar je U tegen zegt.
Meestal is het in elk geval met electronica zo dat de prijs in dollars ongeveeer gelijk of iets lager ligt dan de prijs in euro's (dwz 200 dollar = 200-250 euro oid)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drakentemmer
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 12-09 16:27
TorpedoX_88 schreef op donderdag 14 september 2006 @ 21:39:
[...]

Check eens 1 of 2 paginas terug, ik en nog meer hebben al hetzelfde gevraagd en er staat keurig netjes uitgelegd hoe het moet, zelfs hoe je m in je netwerkomgeving kan zien. Het antwoord is dus al gegeven.
Oke het uiteindelijk na lang proberen toch nog gelukt:

Op mn vaste pc naar run: \\ip adres van mn laptop\

dan TUE\sxxxxx en dan lukte het!

Het duurt overigens wel 158 minuten voor 8,5 gb over te brengen :'(

THnx Jpee

[ Voor 6% gewijzigd door Drakentemmer op 15-09-2006 15:14 ]

Verwijderd

DataGhost schreef op vrijdag 15 september 2006 @ 07:18:
[...]

bron?
belastingen... importheffing... Als je die van de TU/e bedoelt: die heeft bijv. een groter scherm, meer geheugen en 5 jaar (!) garantie, een bult accessoires en een pakket software waar je U tegen zegt.
Meestal is het in elk geval met electronica zo dat de prijs in dollars ongeveeer gelijk of iets lager ligt dan de prijs in euro's (dwz 200 dollar = 200-250 euro oid)
De prijzen die in Amerika gelden zijn echt veeeel goedkoper dan hier in Nederland of andere landen, als je een +- dezelfde laptop met zelfde configuraties in Canada koopt of in Amerika scheelt dat zeker al honderden dollars, en dat geldt ook tussen Amerika en Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sibylle
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 13-07-2023
Verwijderd schreef op zaterdag 16 september 2006 @ 02:33:
[...]

De prijzen die in Amerika gelden zijn echt veeeel goedkoper dan hier in Nederland of andere landen, als je een +- dezelfde laptop met zelfde configuraties in Canada koopt of in Amerika scheelt dat zeker al honderden dollars, en dat geldt ook tussen Amerika en Nederland.
je kunt ook FTP server instaleren en dan via netwerkkabeltje een ftp verbinding opzetten, als het goed is gaat de overdracht wat sneller dan.

Ctrl+k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand toevallig of deze regeling ook geldt voor de TU Delft?

Ik ben dit jaar met m'n Master (Computer Science) begonnen en zie zo'n thinkpad voor die prijs wel zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_gadget

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

Verwijderd schreef op zondag 17 september 2006 @ 14:50:
Weet iemand toevallig of deze regeling ook geldt voor de TU Delft?

Ik ben dit jaar met m'n Master (Computer Science) begonnen en zie zo'n thinkpad voor die prijs wel zitten.
Nee, maar je kan bij dto natuurlijk ook een asus kopen...
http://www.icto.tudelft.nl/index.php?id=825

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mr_gadget schreef op zondag 17 september 2006 @ 18:54:
[...]

Nee, maar je kan bij dto natuurlijk ook een asus kopen...
http://www.icto.tudelft.nl/index.php?id=825
In die link staat dat de TU Delft ook de Thinkpad aanbiedt (weliswaar niet voor mijn opleiding), maar dan met 1 GB geheugen (ipv 1.5 GB op de TU/e) en voor een hogere prijs, namelijk 1353,39 Euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thumblex.
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 03-09 12:06
"Deelname staat open voor alle aankomende eerstejaars studenten van de voornoemde faculteiten. Te zijner tijd zullen alle aankomende eerstejaars studenten een schriftelijke uitnodiging ontvangen om deel te nemen aan het TU laptopproject."
Wat valt hier dan niet aan te begrijpen ? Staat duidelijk in dat het niét voor jou is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_gadget

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

Verwijderd schreef op maandag 18 september 2006 @ 12:33:
[...]

In die link staat dat de TU Delft ook de Thinkpad aanbiedt (weliswaar niet voor mijn opleiding), maar dan met 1 GB geheugen (ipv 1.5 GB op de TU/e) en voor een hogere prijs, namelijk 1353,39 Euro.
Ja, dat klopt. :? ..dus dat gaat niet door..Of je moet je nog willen inschrijven in Eindhoven 8)7

edit: thumblex. was net iets eerder..

[ Voor 64% gewijzigd door Mr_gadget op 18-09-2006 13:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sourcey
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 10-09 15:31
Weet iemand misschien wat het root wachtwoord van de voorgeinstalleerde vmware fedora core 5 is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
vmware? root? Het wachtwoord van je TUE-account?

[ Voor 57% gewijzigd door Alex) op 18-09-2006 21:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DataGhost

DataGhost

iPL dev

^^ met Alex, nog speciaal gekeken maar ik kan geen fedora vinden... kan je wel sudo doen? doe dan sudo passwd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gday

gday

TENACIOUS D TIME!!!

Dan verander je het wachtwoord van je eigen account

Als je een sudoer bent in die installatie, kun je het volgende doen:
sudo su -

En dan zit je in je root account.. als je sudoer bent dus. :) Probeer het maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sourcey
Helaas, ik ben geen sudoer. Het is een voorgeinstalleerde VMWare linux. Je doet dus geen installatieprocedure.

[ Voor 61% gewijzigd door Sourcey op 19-09-2006 19:28 ]

• gday

gday

TENACIOUS D TIME!!!

Dat je geen installatieprocedure doet maakt verder niet uit natuurlijk. :) Bij de Ubuntu live CD's ben je ook sudoer, toch?

Maar dan weet ik ook geen oplossing helaas... vragen op de faculteit dan maar?

• Sourcey
wups, ik had blijkbaar wel een installatieprocedure waarbij je het root wachtwoord in moet geven. Ik was alweer vergeten dat hij dat de eerste keer vroeg.
Iig, als je op je d-schijf kijkt staat er een zip filetje dat linux_t60 oid heet. Als je die unzipt en het vmx bestandje opent laadt ie fedora 5 als het goed is.
Je mag ook meteen een standard user maken, maar die is dan geen sudoer.

• DataGhost

DataGhost

iPL dev

Sourcey schreef op woensdag 20 september 2006 @ 11:22:
wups, ik had blijkbaar wel een installatieprocedure waarbij je het root wachtwoord in moet geven. Ik was alweer vergeten dat hij dat de eerste keer vroeg.
Iig, als je op je d-schijf kijkt staat er een zip filetje dat linux_t60 oid heet. Als je die unzipt en het vmx bestandje opent laadt ie fedora 5 als het goed is.
Je mag ook meteen een standard user maken, maar die is dan geen sudoer.
Waar dan precies? als ik op mijn hele laptop naar 'linux' zoek krijg ik als resultaten enkel een paar mapjes uit de source van SDL, wat kernel sources B) en wat cross-platform meuk. (het is dat windows geen reiser4 snapt maar anders.... :P) Alleen niks wat lijkt op 'linux_t60' met of zonder extensie, wat ook nog eens een vmx zou kunnen bevatten. Hoe kom je dr aan eigenlijk? Stond het standaard op je laptop ofzo :?

• Xander
  • Nu online
DataGhost: Misschien hebben alleen de elektro mensjes die vmware linux installatie erbij en de informatica leerlingen niet? Zou natuurlijk ook zomaar kunnen... ;)

• Sourcey
ik quote:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
Activeer de Linux Virtual Machine.
1. Ga naar de folder D:\Linux_T60_VMware
2. Hier bevind zich een 600 MB zipbestand van de Linux virtual machine.
3. Pak de file uit in dezelfde directory (D:\Linux_T60_VMware)
4. De volgende 3 files worden uitgepakt:
a. Nvram
b. Fedora Core 5.vmdk
c. Fedora Core 5.vmx
5. De zipfile kun je na het uitpakken van de harde schijf verwijderen.
6. Je kunt dubbelklikken op de file : Fedora Core 5.vmx of start de VMware Player (staat op
de desktop en in het startmenu en browse naar D:\Linux_T60_VMware en kies dan de
virtual machine.
7. Mochten jullie om wat voor reden de D partitie geformatteerd- of de zipfile weggegooid
hebben en jullie hebben hem nodig dan kunnen jullie deze zipfile ten alle tijden van één
van onze servers downloaden via de volgende share : \\elefp1\vmware$
Veel succes,
ICT Beheer E

• DataGhost

DataGhost

iPL dev

Xander schreef op woensdag 20 september 2006 @ 13:00:
DataGhost: Misschien hebben alleen de elektro mensjes die vmware linux installatie erbij en de informatica leerlingen niet? Zou natuurlijk ook zomaar kunnen... ;)
vind k persoonlijk heel krom mja :+ en moet k ruiken dat ie elektro doet 8)7

• Xander
  • Nu online
Dat kun je niet ruilen, wel opzoeken. :P

En mja, het is wat krom... maar het lijkt er toch op dat het zo is. :P

• DataGhost

DataGhost

iPL dev

http://www-307.ibm.com/pc...enovo&lndocid=BATT-LENOVO
nieuws: IBM en Lenovo roepen half miljoen batterijen terug

Voor zover het volgens de FP nog niet duidelijk was, er is kennelijk een recall van Thinkpad T60 (o.a.) batterijen. Ik heb zelf een Sanyo volgens 'de tooltjes', en mijn batterij wordt ook niet herkend als zijnde 'kapot', maar wellicht is dat bij 'jullie' wel het geval, zeker met een (extra) batterij die niet bij de laptop zat.

• Xander
  • Nu online
Mijn 9Cell is een Sanyo, mijn originele 6cell is volgens mij een sony. Morgen eens checken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hermandeperman
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 29-01-2024
DataGhost schreef op donderdag 28 september 2006 @ 22:24:
http://www-307.ibm.com/pc...enovo&lndocid=BATT-LENOVO
nieuws: IBM en Lenovo roepen half miljoen batterijen terug

Voor zover het volgens de FP nog niet duidelijk was, er is kennelijk een recall van Thinkpad T60 (o.a.) batterijen. Ik heb zelf een Sanyo volgens 'de tooltjes', en mijn batterij wordt ook niet herkend als zijnde 'kapot', maar wellicht is dat bij 'jullie' wel het geval, zeker met een (extra) batterij die niet bij de laptop zat.
Ik lees nu voor het eerst dat deze batterijen ook in de T60 zitten... Heb verder overal gelezen dat ze enkel in de T4x-series zaten.

Straks inderdaad even kijken welke batterij ik erin heb zitten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gday

gday

TENACIOUS D TIME!!!

Hoera, eindelijk heb ik ook m'n T60. *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gday

gday

TENACIOUS D TIME!!!

Ik vraag me trouwens af... waarom zit er onderop de laptop een sticker met een key voor XP home?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Dat wordt standaard vanuit de fabriek zo geleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gday

gday

TENACIOUS D TIME!!!

Ik dacht dat alle Thinkpads standaard XP Pro hadden. Nou ja, maakt verder ook niet uit natuurlijk. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvl

bartvl

Het zit zo geloof ik: Je laptop koop je in principe met XP Home edition.
Voor het gebruik op de TU/e is XP Pro vereist (domein ondersteuning). De TU regelt dus de XP pro.
Op het moment dat je de TU verlaat moet je denk ik je Pro licentie inleveren en kun je dus gebruik maken van de XP Home key die onderop je laptop staat.
Alleen weet ik niet zeker of bij het verlaten van de TU, je XP pro eraf moet halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRG
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 11-08 08:02

TRG

Technotium99-m

Nou ik heb hem dus ook, de T60. Het is mijn 3e laptop, en met afstand de beste.

Ik heb nog reeds een 8 maanden oude ACER in bezit ( X700/ML-34/100GB 7K2/1GB PC3200 ), maar een aanbieding zoals die van de TU/e kan je natuurlijk niet laten liggen.

Ik ben overdonderd door :

- het gewicht (weet je zeker dat ze er geen piepschuim in hebben gedaan?)
- de warmte ontwikkeling (mijn ACER daar kon je in de zomer bijna eitjes op koken)
- de behuizing, gewoon perfect stabiel en stevig
- het scherm, gewoon supernetjes
- het geluid, extreem goed voor een laptop

Verder kan ik me er weer met mijn kop niet bij dat er geen TV-OUT op zit. Maargoed.

Gamen gaat volgens mij wel redelijk, Americas Army lijkt iig wel redelijk soepel te draaien (versie 2.7)

Ik heb alle TU/e installs erop laten staan omdat er zoveel handige dingen in verweven zitten. Maar het opstarten lijkt steeds langer te gaan duren. Ik weet nog niet of ik hier blij van moet worden..

Regular meth users are referred to as tweakers, so-called because they can go ALL TWEAKEND LONG, BABY. They can be awake for three to fifteen days straight: irritable, violent and paranoid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Nu online
gday schreef op zondag 01 oktober 2006 @ 02:46:
Ik dacht dat alle Thinkpads standaard XP Pro hadden. Nou ja, maakt verder ook niet uit natuurlijk. :)
Dan zou het ook nog goed kunnen dat de TU/e een goedkopere uitvoering met XP Home gekocht heeft bij IBM. Dat soort besparingen zijn natuurlijk alleen maar leuk meegenomen als ze er vervolgens toch een format overheen gooien en een VLK opzetten. ;)

Als IBM ze ook zonder OS zou leveren gok ik dat ze daar voor gekozen hadden... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gday

gday

TENACIOUS D TIME!!!

Iemand toevallig al omega-drivers geprobeerd? Of is dat een no-go? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRG
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 11-08 08:02

TRG

Technotium99-m

gday schreef op dinsdag 03 oktober 2006 @ 13:27:
Het zorgde iig voor prestatiewinst op mijn Acer met X700 Pro..maar niet alle versies doen het even goed d8 ik.

Regular meth users are referred to as tweakers, so-called because they can go ALL TWEAKEND LONG, BABY. They can be awake for three to fifteen days straight: irritable, violent and paranoid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gday schreef op dinsdag 03 oktober 2006 @ 13:27:
Op mijn T60p heb ik ze geprobeerd, werkte goed, en idd een prestatie winst van enkele honderden 3D marks. Maar daarbij kreeg ik powerplay niet meer aan de praat, en had ik dus een kortere batterij duur. Dus ik zit weer met de gewone drivers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ook meegedaan aan het laptop project van de TU Delft. Ik vind alleen dat de laptop lang over het opstarten en afsluiten doet. Dit komt volgens mij doordat er bij het opstarten alleen al 73 processen actief zijn. Is dit niet erg veel? Zijn er meer mensen die dit gevoel hebben? Ik heb eraan zitten denken om alle software te verwijderen, maar dan ben ik alle legale software kwijt en dat vind ik ook zonde.

Verder ben ik erg tevrede met de laptop. Snel genoeg en een fijn beeldscherm.

Gr Erik-jan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DataGhost

DataGhost

iPL dev

Verwijderd schreef op zaterdag 07 oktober 2006 @ 10:48:
Ik heb ook meegedaan aan het laptop project van de TU Delft. Ik vind alleen dat de laptop lang over het opstarten en afsluiten doet. Dit komt volgens mij doordat er bij het opstarten alleen al 73 processen actief zijn. Is dit niet erg veel? Zijn er meer mensen die dit gevoel hebben? Ik heb eraan zitten denken om alle software te verwijderen, maar dan ben ik alle legale software kwijt en dat vind ik ook zonde.

Gr Erik-jan
Ik denk dat je in het verkeerde topic zit? :) Dit topic gaat over de TU/e laptop. Verder... die processen.. tsja, volgens mij is dat bij mijne (van de TU/e) ook wel ongeveer zo, daar is hibernate voor uitgevonden :P Ik heb dan alleen niet erg veel last van langzaam opstarten en afsluiten, dat gaat vrij snel. Je zou eens kunnen kijken welke processen veel resources vreten en je afvragen of je die per se nodig hebt... Een redelijk aantal processen zijn in elk geval voor de werking van de speciale onderedelen van je laptop, zoals harddisk-sensor, touchpadgedoe, power management, wifi en ga zo maar door. Die heb je meestal wel nodig, maar je kan ze proberen uit te zetten ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_gadget

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

tja dat jullie Eindhovenaren, gelijk het topic claimen..die van Delft is bijna hetzelfde..dus waarom een apart topic ;)

Dat van die processen is standaard, mijn Nec van vorig jaar heeft er ook 60 actief, sommige mensen installeren hem daarom zelf opnieuw..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gday

gday

TENACIOUS D TIME!!!

Verwijderd schreef op zaterdag 07 oktober 2006 @ 10:48:

Gr Erik-jan
Ik heb mijn T60 nog met de originele installatie van de TU/e, maar ik heb gesnoeid in de services en ook wat dingen in msconfig uitgevinkt zodat geen (voor mij) nutteloze zaken worden opgestart. Boot-tijd is bij mij dan ook tussen de 35 en 45 seconden inclusief inloggen, onafhankelijk van of het domein beschikbaar is of niet. *O*

Met m'n vorige laptop (Asus A6Va) duurde het een stuk langer, en was ik zeg maar min of meer gedwongen om hibernate te gebruiken. Nu heb ik gelukkig de keus, met deze T60. :P

[ Voor 9% gewijzigd door gday op 07-10-2006 19:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12-09 16:25
Delft heeft ook een T60, alleen langzamere HD en minder geheugen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gday

gday

TENACIOUS D TIME!!!

MarcoC schreef op zaterdag 07 oktober 2006 @ 19:42:
Delft heeft ook een T60, alleen langzamere HD en minder geheugen.
Oja, dat klopt inderdaad. :)

Overigens, voor degenen die geinteresseerd zijn: de omega-drivers werken op de x1400 in de T60. Ik ben echter te lui geweest om 3dmark te draaien voor en na de installatie. Sue me. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aenarion
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 04-09 14:25
Ik loop een beetje vooruit, en vraag me af of jullie denken dat de Laptop van volgend ;) jaar Vista zal bevatten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k5052
  • Laatst online: 11-09 15:39
ik denk het wel , aangezien de release van vista al in jan. is ....(lijkt me logisch aangezien het de opvolger is) maar ik weet niet hoelang het duurt voordat iedereen 'omschakeld' naar de nieuwe windows.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DataGhost

DataGhost

iPL dev

Aenarion schreef op zaterdag 07 oktober 2006 @ 20:15:
Ik loop een beetje vooruit, en vraag me af of jullie denken dat de Laptop van volgend ;) jaar Vista zal bevatten?
Ik mag hopen van niet, en ik gok dat er net als nu gewoon een standaard home-licentie (of equivalent) bij zal zitten, maar XP Pro voorgeinstalleerd vanuit de TU/e. Ik geloof niet dat ze binnen dat halve jaar dat ze de tijd hebben willen omschakelen, eerst even de kat uit de boom kijken lijkt me. Je zal dan denk ik ook een forse laptop nodig hebben voor wat ik van RC1 heb gezien :+ Ok, het zal wel op deze draaien, maar ik vraag me af hoe blij mijn batterij daarmee gaat zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gday

gday

TENACIOUS D TIME!!!

Ja, ik denk ook niet dat ze direct over willen stappen op Vista. XP voldoet nog ruimschoots aan alle wensen, en Vista zal zo relatief kort na de release alleen maar voor extra kosten zorgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gday schreef op zaterdag 07 oktober 2006 @ 19:21:
[...]

Ik heb mijn T60 nog met de originele installatie van de TU/e, maar ik heb gesnoeid in de services en ook wat dingen in msconfig uitgevinkt zodat geen (voor mij) nutteloze zaken worden opgestart. Boot-tijd is bij mij dan ook tussen de 35 en 45 seconden inclusief inloggen, onafhankelijk van of het domein beschikbaar is of niet. *O*

Met m'n vorige laptop (Asus A6Va) duurde het een stuk langer, en was ik zeg maar min of meer gedwongen om hibernate te gebruiken. Nu heb ik gelukkig de keus, met deze T60. :P
Dat duurt indd niet zo lang. Ik heb het net even bijgehouden, maar bij mij duurt het langer dan 2 minuten. Van opstarten tot dat ie in windows is "uitgeladen". Moet ik ook maar eens even kijken of ik wat kan snoeien.

Waar ik ook wel eens last van heb is dat het toetsenbord niet reageert. Ik heb al een nieuwe bios geinstalleerd maar het blijft terug komen. Iemand een goede oplossing?
Pagina: 1 ... 4 ... 7 Laatste