[TU/e laptop 2006/2007] IBM (Lenovo) Thinkpad T60 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Pagina: 1 ... 3 ... 7 Laatste
Acties:
  • 14.166 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XiN-eViL
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 29-08 10:13

XiN-eViL

kzie-nie-veel

Ik ben tweedejaars op de TU/e (Informatica doe ik :P ) en gister was ik bij het NSC omdat m'n p550 dood was (alweer), en toen waren ze al druk bezig met T60's te voorzien van de standaard-image.
Zag er best leuk uit, zo'n stapeltje T60's. Jammer dat ik er geen mee mocht nemen O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-08 11:20
Ik heb nog steeds geen brief gehad van de TU/e :(

We are shaping the future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ralpy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20:35
Ik ga morgen de Tu/e eens bellen hoe het precies zit met die brief die blijkbaar meerdere nog niet ontvangen hebben. Ik zal jullie op de hoogte houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:37
En je verwacht dat er morgen veel TU/e'ers nog op GoT lezen? :P

Iets met intro, enzo. :P

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sourcey
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 10-09 15:31
Ik heb wel een brief gekregen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ralpy
Ralpy schreef op zondag 20 augustus 2006 @ 14:03:
Ik ga morgen de Tu/e eens bellen hoe het precies zit met die brief die blijkbaar meerdere nog niet ontvangen hebben. Ik zal jullie op de hoogte houden.
Zojuist gebeld.

De mensen die hiervoor als neveninschrijving ingeschreven stonden en nu als hoofdinschrijving krijgen de brief nog. Deze wordt waarschijnlijk komende woensdag verstuurd. Dus nog geen reden om je druk te maken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gday
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 02-09 20:24

gday

TENACIOUS D TIME!!!

Ik begrijp nou niet of er op de laptop van de TU/e nou wel of geen bluetooth adapter zit. Op internet lees ik dat de T60's dat wel hebben, maar hier lees ik dus dat er alleen een bluetooth antenne op zit, waar je dus nog een aparte bluetooth module voor moet aanschaffen.

ingen vill veta var du köpt din tröja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
Hm, met een beetje moeite kun je zelf bepalen of je laptop al geinstalleerd is volgens mij... :P

Ik heb de image (van informatica) gedownload van \\campusf\nscimages\images\2006 (TU/e netwerk). In die image staat op de programs partitie o.a. een 'stup' directory met daarin een aantal scriptjes die bedoeld zijn om te draaien nadat de image erop gezet is..

firstrun.bat:
@echo off

rem GA IN JUISTE DIR STAAN
c:
cd\stup

rem DOMAIN ADMINS VERWIJDEREN STUDENTNSC TOEVOEGEN
net localgroup administrators "tue\domain admins" /delete
net localgroup administrators "tue\studentnsc" /add

rem SOURCEPATH WINDOWS EN SP2 GOED ZETTEN
rem evt nog kijken naar key INSTALLATION SOURCES
regedit /s c:\stup\dist.reg

rem aanzetten voor ST
rem regedit /s c:\stup\decimal.reg

rem GEGEVENS VERZAMELEN IN INFO.TXT
rem onder andere mac adres
type image.txt >info.txt
Cscript naam.vbs //nologo >>info.txt
whoami >>info.txt
echo %computername% >>info.txt
cscript getmac.vbs //nologo >>info.txt

rem GEGEVENS VERZENDEN NAAR TUE
cls
echo Kopieer Info.txt naar campusf
copy info.txt \\campusf\nscimages\macs\2006\%computername% /-y /v

rem forceer gpupdate wireless policy
GPUpdate /Target:Computer /Force /Wait:120
echo.
echo Druk op de spatiebalk om verder te gaan.
echo.
pause >nul

rem GEGEVENS TONEN TER CONTROLE
controle.vbs
del c:\stup\firstrun.bat /q
Die 'copy info.txt \\campusf\nscimages\macs\2006\%computername% /-y /v' regel kopieert na het runnen van dat scriptje dus een file naar het TU netwerk, naar een locatie waar je via het VPN ook zo bijkomt... Mijn laptop lijkt iig installed... :P
quote: \\campusf\nscimages\macs\2006\s061540
inf.gho
Heijnsbergen
TUE\s061540
S061540
\o/

Al 1208 geinstalleerde laptops btw. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 22:18

DataGhost

iPL dev

en aan de mac-adressen zijn 2 foxconn-adapters te zien (wired en wireless) en 2x vmware :)
jammer dat er alleen maar vmware player op staat, ik had gehoopt op een legale vmware workstation :+ mja... er staat iig een hoop dure software op :)
oja vmware player is alleen voor inf :+

[ Voor 7% gewijzigd door DataGhost op 27-08-2006 21:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:48
GRT schreef op zaterdag 19 augustus 2006 @ 15:02:
Ik heb inmiddels mijn brief gekregen waarin staat waar en wanneer ik de laptop kan ophalen.

nog een vraagje: Weet iemand wat voor een geluidskaart in de T60 zit? Is dat nog steeds een brakke geluiskaart zoals in oudere laptops, of is dat inmiddels verbeterd?
Brak is relatief, het is onboard geluidskaart.Ik hoef geen Creative X-FI in me laptop, de geluidskaart moet zuinig zijn en simpel.
Geloof dat de nieuwere laptops beschikken over HD-Audio.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thumblex.
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 03-09 12:06
Wanneer worden ze voor TU/e studenten verstuurd ? Als het goed is heeft Delft vandaag de 1e batch verstuurd en krijg ik hem morgen binnen, ben benieuwd :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
TU/e studenten kunnen hem donderdag ophalen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb zelf een T60p (FireGL ipv X1400) gekocht, en voor de mensen die zich afvragen of ze deze laptop wel moeten nemen kan ik volmondig ja zeggen. Het is een beest van een machine. Hoewel ik meer geheugen (2GB), snellere HDD (100GB 7200rpm) en een snellere processor (T2600, 2.16Ghz) heb, kan ik zeggen dat het een wereld machine is. Hij is snel, stevig en erg zuinig.

Ik ben net terug uit Duitsland, en ik in de trein 3 uur lopen Maya'en en 1.5 uur film lopen kijken op de 9cell en de 3cell ultrabay. Dus m.a.w. hij is erg zuinig, en batterij tijd is zo ontzettend handig als je niet altijd op zoek wilt naar een stopcontact.

Wat mijn grote plussen zijn:
- Zuinig, alleen wat surfen en muziek luisteren haal ik bijna 6 (!) uur op mijn 9cell + 3 cell utrabay.
- Stevig, ik heb hem al open gemaakt, en alle hardware zit in een zeer stevige roll-cage.
- Resolutie, hoewel ik de 1600*1200 variant heb, is ook de TuE en TUD resolutie niet verkeerd voor een laptop. Ik ga iig nooit meer lager. Het scherm is flexview, en dat is super handig als je met meerdere mensen achter je laptop zit. Ook had ik geen dooie pixels, en geen licht lekkage.
- Design, heerlijk strak, plat (laptop zonder scherm en voetjes is minder dan 2cm), 4:3 scherm, dus niet zo een logge plank als die breedbeeld dingen. De scherpje randjes maken hem heel strak. Er zit gelukkig geen glimmende, afgeronde, overdreven vorm gegeven meuk op.

Min punten:
- Geen firewire (irritant met mijn oude iPod die alleen firewire heeft)
- Fn toets zit links onder, heel irritant bij shortcuts.
- Rubber coating op het scherm geeft snel vieze vingers.
- Geheugen toevoegen of keyboard veranderen vereist het losmaken van de palmrest, is wat vervelend werk.

Kan voor de rest geen echte min punten bedenken. Voor mij is het het bedrag dat ik er voor heb neer geteld meer dan waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DataGhost

DataGhost

iPL dev

Verwijderd schreef op maandag 28 augustus 2006 @ 20:49:
- Fn toets zit links onder, heel irritant bij shortcuts.
Kan je die echt niet remappen in het bios ofzo? Ik ben echt zwaar allergisch voor die toets daar, ik gebruik de ctrl-toets echt heel veel, zeker als ik op de console werk... Ik las ergens over dat iemand er 9 maanden over heeft gedaan om er 'somewhat' aan te wennen :/

Welke idioot is uberhaupt ooit op het idee gekomen om een van de meestgebruikte functietoetsen, die op _ELKE_ layout op die plek zit, van plaats te veranderen voor een toets die je eigenlijk nooit nodig hebt? :/ geef dan op zn minst een optie om het te veranderen, maar het kan kennelijk niet zonder bios-fix, aangezien de controller de fn-toets niet doorgeeft voordat er een tweede toets wordt ingedrukt die daardoor een speciale betekenis krijgt... dus als het in het bios niet kan zou dat toch wel vrij irritant zijn, zeker voor een opleiding informatica. (ik gebruik de ctrl-toets namelijk ook vrij vaak tijdens het programmeren)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DataGhost schreef op maandag 28 augustus 2006 @ 21:20:
[...]

Kan je die echt niet remappen in het bios ofzo? Ik ben echt zwaar allergisch voor die toets daar, ik gebruik de ctrl-toets echt heel veel, zeker als ik op de console werk... Ik las ergens over dat iemand er 9 maanden over heeft gedaan om er 'somewhat' aan te wennen :/

Welke idioot is uberhaupt ooit op het idee gekomen om een van de meestgebruikte functietoetsen, die op _ELKE_ layout op die plek zit, van plaats te veranderen voor een toets die je eigenlijk nooit nodig hebt? :/ geef dan op zn minst een optie om het te veranderen, maar het kan kennelijk niet zonder bios-fix, aangezien de controller de fn-toets niet doorgeeft voordat er een tweede toets wordt ingedrukt die daardoor een speciale betekenis krijgt... dus als het in het bios niet kan zou dat toch wel vrij irritant zijn, zeker voor een opleiding informatica. (ik gebruik de ctrl-toets namelijk ook vrij vaak tijdens het programmeren)
De CTRL toets zit net als bij elk normaal toetsenbord helemaal aan de linkerkant, dus wat is je probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DataGhost

DataGhost

iPL dev

Verwijderd schreef op maandag 28 augustus 2006 @ 21:31:
[...]

De CTRL toets zit net als bij elk normaal toetsenbord helemaal aan de linkerkant, dus wat is je probleem?
eh. de persoon die ik quote zegt dat de Fn-toets linksonder zit... net als de TU/e notebook flyer... als ctrl helemaal linksonder zit (toch), fijn :D maar anders is het niet zo fijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16:25
Mijn laptop heeft ook de Fn-knop linksonder met daar vlak naast de Ctrl-knop. Na een weekje ben je er wel aan gewend. Echt heel lekker werken zal het nooit doen denk ik, maar ik zit nu wel op het punt dat ik op normale toetsenborden vaak op de Windows-toets druk ipv de control-knop :+. Niet aanstellen en gewoon aan wennen zou ik zeggen :P .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Nope is niet veranderen. Op een thinkpad forum waar ik vaak kom zitten ook wat mensen die geprobeerd hebben op de toets te remappen e.d. no luck.

Hoewel ik het wel wennen was, ben ik er inmiddels al aan gewend, en ik heb hem pas 1 maand. Soms ga ik nog wel eens de fout in, maar dat is niet zo'n drama, omdat het de Fn knop is, dus er gebeurd niks als je hem per ongeluk indrukt (of je moet op de Fn specifieke knoppen drukken, maar die zitten niet lop de 1 tm 0 en a tm z.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gday

gday

TENACIOUS D TIME!!!

[...]

Bij m'n huidige notebook zit de FN-toets ook helemaal linksonder, en inderdaad.. de eerste 2 of 3 dagen was het wennen. Daarna had ik er geen last meer van. Ook bij het programmeren geen last meer.

Bij de T60 hoef ik er dus niet meer aan te wennen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thumblex.
Juist hij is binnen :D
Zal dalijk even wat foto's plaatsen ed.

Zo de edit:
In deze doos kwam de koerier hem brengen. Zoals met vrijwel alle aangetekende pakjes die hier ontvangen worden, moest er niet getekend worden door degene voor wie hij bedoelt was. Mijn broer kon zo een krabbel zetten en id hoefde hij ook niet te tonen, naja hij is iig binnen.
Afbeeldingslocatie: http://img245.imageshack.us/img245/6793/doosddg8.jpg

Hier een kiekje in de doos, bovenin liggen wat boekjes, adapter en accu en dergelijke. Ook 2 extra 'knopjes' voor de muisbesturing in het keyboard, als deze dus slijt of te vies wordt kan je er gelijk een andere inzetten

Afbeeldingslocatie: http://img175.imageshack.us/img175/6066/doosuf8.jpg

Nu wat foto's van de flaptop zelf:
Afbeeldingslocatie: http://img169.imageshack.us/img169/331/zijgw2.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img149.imageshack.us/img149/9069/voorsoc7.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img149.imageshack.us/img149/4415/bovenqw8.jpg

Hij voelt erg degelijk en stevig aan zoals al in verscheidene reviews is vermeld. Hij is nu bezig met nog wat instelling ed te volmaken. Een minpunt wat ik nu al ontdekt heb, (en enkele posts hierboven andere mensen ook :+) isdat de Fn toets op de plaats zit waar normaal ctrl zit. Sowieso vind ik laptops al vervelend tikken doordat alles zo beknopt erop zit, maar dit had ook wel beter ingedeeld kunnen worden. Eerste indruk is so far dus goed.

[ Voor 91% gewijzigd door thumblex. op 29-08-2006 16:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ralpy
Ziet er veelbelovend uit. Ben benieuwd naar mijn laptop.

Welke accu is erbij geleverd? Valt deze volledig binnen de afmetingen van de laptop of steekt deze er achter uit?

Ik zie op de fotos helemaal niet de antenne die aan de rechterkant uit steekt bij het scherm(verbreding aan de zijkant). Valt deze in het echt mee? Want op de fotos lijkt hij soms vrij storend aanwezig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0X55AA
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 07-05-2023
Bedankt voor de foto's. Ga deze wellicht ook kopen (in belgie) via school. Maar ik twijfel nog tussen de z61m (15.4") of deze.

Zou je eens een foto kunnen maken als hij aanstaat? Had graag eens gezien hoe dat 4:3 eruit ziet tov widescreen (mijn huidige laptop heeft widescreen). Als het kan visual studio; maar eenieder ander programma is ook goed (browser,...).

Alvast heel erg bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gday

gday

TENACIOUS D TIME!!!

Toch blijft het jammer dat in de TU/e-laptop een x1400 zit.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thumblex.
De 'standaard' accu zit erbij, deze valt volledig binnen de afmetingen van de rest van de laptop. Volgens mij heb is er een optionele 9cell die er wel uitsteekt. Over die antenne, geen idee. Ik heb de rest nog niet echt bekeken van de accesoires die erbij zitten, maar wellicht moet je er deze nog opklikken.
Zal morgenochtend nog even wat foto's maken en m'n bevindingen posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wat een lelijk ding :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Getah
  • Laatst online: 02-07-2023
Ik vind het erg flauw van de TU/d dat je als aankomend eerstejaars LR geen laptop via dit project aan mag schaffen.. Nu moet ik zelf op zoek naar een andere en zal ik nog duurder uit zijn ook waarschijnlijk :( Aan de andere kant kan ik wel een mooie Acer nemen bijvoorbeeld..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je bent dan wel een pro. ;) Beauty is in the eye of the beholder. Voor sommige mensen is de Thinkpad een prachtig mooi apparaat. Hoe dan ook, de behuizing is niet kapot te krijgen.

En geen Acer nemen. Neem dan liever een HP.

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 29-08-2006 21:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DataGhost

DataGhost

iPL dev

en jij bent moeders mooiste zeker 8)7 d:)b nuttige reply d:)b
Getah schreef op dinsdag 29 augustus 2006 @ 20:12:
Ik vind het erg flauw van de TU/d dat je als aankomend eerstejaars LR geen laptop via dit project aan mag schaffen.. Nu moet ik zelf op zoek naar een andere en zal ik nog duurder uit zijn ook waarschijnlijk :( Aan de andere kant kan ik wel een mooie Acer nemen bijvoorbeeld..
Jij bent er nog zo eentje die denkt dat laptops gratis zijn? Het kost de TU ook geld, als jij hem voor je studie niet nodig hebt kan ik me voorstellen dat ze je niet zo'n ding gaan subsidieren 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gday

gday

TENACIOUS D TIME!!!

Ik zie nu ook nog dat de laptop een ingebouwde kaartlezer en een tv-out mist, naast een ingebouwde bluetooth adapter? Fuck, waarom check ik die specs niet eerst wat grondiger... :P

En ik maar denken dat een ThinkPad erg compleet zou zijn gezien de prijs! :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
DataGhost schreef op dinsdag 29 augustus 2006 @ 21:27:

Jij bent er nog zo eentje die denkt dat laptops gratis zijn? Het kost de TU ook geld, als jij hem voor je studie niet nodig hebt kan ik me voorstellen dat ze je niet zo'n ding gaan subsidieren 8)7
Mja. Voor zover ik weet kun je op de TU/d zelfs als informaticastudent niet meedoen met het notebookproject? :X

edit:
En op die foto's te zien is het idd een 6cell accu. De 9 cell accu is duidelijk een stukje groter. :P

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/d35a45531b8b0c15299c7a234701cb76/full.gif
6cell

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/b7a6ee6f2115acc3b3386da11caf2854/full.png
9cell

Die 9 cell kwam ik gisteren trouwens in een OP=OP aanbieding tegen voor €90 inclusief btw... kon het natuurlijk niet laten om die te bestellen. O-)

En volgens de voorraadindicator is ie nu inderdaad "OP". ;)

En wat betreft dat antennetje rechts naast het scherm; volgens mij had deze uitvoering die helemaal niet... dus het kan kloppen dat die op de pics mee lijkt te vallen. :P

[ Voor 46% gewijzigd door Xander op 30-08-2006 08:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DataGhost

DataGhost

iPL dev

Xander schreef op woensdag 30 augustus 2006 @ 07:56:
[...]

Mja. Voor zover ik weet kun je op de TU/d zelfs als informaticastudent niet meedoen met het notebookproject? :X
Eh, ben ik nu de enige die dan mist wie precies WEL kan meedoen met dat project? 8)7

edit:
Het komend jaar 2006/2007 blijft het laptopproject beperkt tot de opleidingen: Industrieel Ontwerpen (IO), Maritieme Techniek (3mE), Werktuigbouwkunde (3mE), Technische Materiaalkunde (3mE) en Technische Bestuurskunde (TBM).
hm ok... wat doen ze dan in godsnaam bij informatica :+

[ Voor 32% gewijzigd door DataGhost op 30-08-2006 12:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DataGhost schreef op maandag 28 augustus 2006 @ 21:32:
[...]

eh. de persoon die ik quote zegt dat de Fn-toets linksonder zit... net als de TU/e notebook flyer... als ctrl helemaal linksonder zit (toch), fijn :D maar anders is het niet zo fijn
Oeps, ik keek naar mijn eigen laptop (tu/e van vorig jaar)...daar zit de CTRL helemaal links, en gelijk rechts van de CTRL de Fn ;).
gday schreef op woensdag 30 augustus 2006 @ 03:22:
Ik zie nu ook nog dat de laptop een ingebouwde kaartlezer en een tv-out mist, naast een ingebouwde bluetooth adapter? Fuck, waarom check ik die specs niet eerst wat grondiger... :P

Je hebt geen tv-out nodig voor studie doeleinden.

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 30-08-2006 12:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gday

gday

TENACIOUS D TIME!!!

Verwijderd schreef op woensdag 30 augustus 2006 @ 12:41:
[...]

Oeps, ik keek naar mijn eigen laptop (tu/e van vorig jaar)...daar zit de CTRL helemaal links, en gelijk rechts van de CTRL de Fn ;).

[...]

Je hebt geen tv-out nodig voor studie doeleinden.
Nee, in dat opzicht begrijp ik het ook wel. Die van vorig jaar en 2 jaar geleden hadden er echter wel een, en het is nou ook niet bepaald de goedkoopste laptop natuurlijk. Maarja, voor duurzaamheid betaal je dus erg flink. (In mijn ogen niet helemaal nodig, want ik doe al een tijdje met mijn ASUS-laptop, die ik ook op de hogeschool heb gebruikt.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gday schreef op woensdag 30 augustus 2006 @ 12:54:
[...]

Nee, in dat opzicht begrijp ik het ook wel. Die van vorig jaar en 2 jaar geleden hadden er echter wel een, en het is nou ook niet bepaald de goedkoopste laptop natuurlijk. Maarja, voor duurzaamheid betaal je dus erg flink. (In mijn ogen niet helemaal nodig, want ik doe al een tijdje met mijn ASUS-laptop, die ik ook op de hogeschool heb gebruikt.)
Hmja, ik heb er inderdaad wel eentje...maar nog nooit gebruikt :D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thumblex.
Zoals al eerder gezegd: op deze versie zit niet zo'n verbrede antenne module en het is gewoon de 6cell accu. Geen dingen die dus buiten de 'normale' afmetingen uitsteken, waardoor hij gewoon in een 15'' sleeve past.
Tja moeders mooiste is het zeker niet, maar stevig wel. Het is ook voor de studie bedoelt, en voor dat doel is het ook een mooie laptop. Wat kleine dingen zoals een cardreader en fingerprintreader hadden leuk geweest, maar nodig heb je ze zeker niet.
Wat wel een ergg handige extra functie is (kwam ik vannacht achter) is het ingebouwde lichtje boven het scherm. Deze schijnt naar beneden op het toetsenbord zodat je in het donker ook nog goed kan zien wat je intikt. Wel zo welkom bij de nachtelijke computersessies denk ik :P

Ik had het eerst erover dat er 2 reserve 'dopjes' voor de muisbesturing waren bijgeleverd, maar dit waren dus 3 verschillende soorten. Ik heb deze gelijk verandert voor een andere welke ook op een oudere laptop van mij zat, deze werkt veel fijner en voor mijn gevoel muis ik nu met veel minder kracht en minder krampachtig. Een normale muis is natuurlijk het best, maar als je zonder zit werkt dit imo ook.
Afbeeldingslocatie: http://img238.imageshack.us/img238/8406/knopjegj8.jpg

Heb vandaag wat stukjes DVD gekeken erop, en dit was erg mooi in vergelijking met m'n tft van de desktop :D
Heb zelf een Acer 17" AL1715 maar dat is echt bagger vergeleken met dit scherm. Mooie kleuren, goed contrast en een lekker 'fel' beeld (niet zo dof). Ook kon ik vrijwel geen blur oid ontdekken. Misschien dat ik vanavond CoD 2 erop installeer en kijk hoe goed hij daarmee presteert, zodra ik dat weet zal ik m'n bevindingen posten.

Nog wat plaatjes van het beeldscherm in actie (zoals gevraagd):

Afbeeldingslocatie: http://img237.imageshack.us/img237/3819/scherm1og8.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img54.imageshack.us/img54/5586/scherm2du7.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img179.imageshack.us/img179/2880/scherm3ed3.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img243.imageshack.us/img243/2933/scherm4zm9.jpg

Offtopic: vet gordijn he :> en koekje voor degene die weer welke DVD het is (easy one)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Getah
  • Laatst online: 02-07-2023
Verwijderd schreef op dinsdag 29 augustus 2006 @ 21:16:
[...]

[...]

En geen Acer nemen. Neem dan liever een HP.
Is er iets mis met Acer? Ik vind ze namelijk wel behoorlijk goedkoop voor de specs die ze leveren :P
DataGhost schreef op dinsdag 29 augustus 2006 @ 21:27:
[...]

[...]

[...]

Dat denk ik zeker niet, maar vrijwel iedere student (die op kamers gaat) moet toch ofwel een computer ofwel een laptop aanschaffen. Je kunt simpelweg niet meer zonder. Het zou dus leuk zijn als iedere student gebruik mocht maken van deze actie zodat iedereen voor een redelijke prijs een knappe laptop aan kon schaffen. Iedereen "moet" een laptop...

[ Voor 55% gewijzigd door Getah op 30-08-2006 19:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Byte_Me
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-09 12:43
wat kost deze laptop voor personeel? kunnen die mee profiteren van een kwantumkorting oid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thumblex.
Het idee dat _iedere_ student gebruik mag maken van deze actie is natuurlijk achterlijk. Studenten hebben het meestal al krap, en dan een laptop van 1000/1353euro gaan kopen slaat natuurlijk nergens op. De meeste kunnen het ook doen met een simpele pc van 400euro, als ze dan dingen extra voor zichzelf willen moeten ze dit ook maar zelf betalen. Studenten die dan gaan meedoen gebruiken dan de pc niet volledig voor hun studie en misbruiken dus de subsidie van TU Delft. Wel ben ik het met je eens dat ook bepaalde andere studies deelname zouden moeten krijgen voor het project, zoals L&R en een reeks andere studies waar ook veel gerekend en gemodelleerd moet worden op de pc.

Verwijderd

ik heb hem ook maar ik heb een probleem: de standbyfunctie werkt niet helemaal oke...

als ik hem dichtklap gaat ie standby.. maar als ik hem openklap komt ie er niet meer uit.. ik hoor wel dat ie aangaat maar het scherm blijft zwart.. ik heb Fn + F7 al geprobeerd op alle manieren en Fn + F4 en de aan en uitknop maar de enige manier om uit de situatie te komen is de uitknop 5 sec. inhouden totdat ie helemaal uitgaat... meer mensen met dit probleem??

• thumblex.
Hmm ik heb vanavond een soortgelijk probleem ontdekt, bij het dichtklappen gaat hij gewoon standby, wanneer ik hem openklap krijg ik weer netjes het inlogscherm te zien. Het rare is nu dat de muis niet meer werkt, de normale muis doet het niet, de touchpad en dat knopje in het midden ook niet. (Ja ook als ik de normale muis unplug werken de andere 'muizen' nog niet) Oftewel een andere optie dan hem uit te zetten en daarna weer aan is er niet.

Verwijderd

Xander schreef op woensdag 30 augustus 2006 @ 07:56:
[...]
edit:
En op die foto's te zien is het idd een 6cell accu. De 9 cell accu is duidelijk een stukje groter. :P

Die 9 cell kwam ik gisteren trouwens in een OP=OP aanbieding tegen voor €90 inclusief btw... kon het natuurlijk niet laten om die te bestellen. O-)

En wat betreft dat antennetje rechts naast het scherm; volgens mij had deze uitvoering die helemaal niet... dus het kan kloppen dat die op de pics mee lijkt te vallen. :P
Die antenne is alleen relevant in de US, aangezien je daar Verizon wireless broadband kan ontvangen met dat kreng, volgens mij een soort van UMTS ofzow. Volgens mij zijn er geen EU modellen die dat ding dr op hebben zitten.

Betreft die batterij die je hebt gekocht, volgens wikipedia (maar ook andere bronnen) kun je het beste Li-Ion batterijen die je niet gebruikt op 40% capaciteit in de koelkast leggen ipv 100% cap. in je boekenkast. Wellicht interessant om te weten.
gday schreef op woensdag 30 augustus 2006 @ 03:22:

Ik heb een CompactFlash PC-cardje (PCMCIA) gekocht, was 15 euro van SanDisk, maar je hebt ze ook voor alle andere kaart-typen. Zit er geen bleutooth in? Ik heb de T60p en die heeft het wel, volgens mij kan je ze ook zelf bestellen bij IBM, en zelf inbouwen.
Noem mij een laptop die strakker vorm gegeven is. Er zijn nog maar weinig laptops zo dun, en met zulke strakke lijnen zijn vorm gegeven. De meeste laptops hebben van die afgeronden randjes, waardoor hij erg bulky lijkt. Dit ding straalt gewoon zakelijkheid en degelijkheid uit.
gday schreef op dinsdag 29 augustus 2006 @ 19:09:
Toch blijft het jammer dat in de TU/e-laptop een x1400 zit.. :)
De volgende stap is de FireGL V5200, en die is equalivalent aan de X1600, en die zou de prijs nog hoger hebben gemaakt. Het is natuurlijk logisch dat een TU geen rekening houdt met de game wensen van de studenten, en de X1400 is meer dan genoeg voor de gemiddelde workstation.

• boaty
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 16:12
thumblex. schreef op donderdag 31 augustus 2006 @ 00:58:
Hmm ik heb vanavond een soortgelijk probleem ontdekt, bij het dichtklappen gaat hij gewoon standby, wanneer ik hem openklap krijg ik weer netjes het inlogscherm te zien. Het rare is nu dat de muis niet meer werkt, de normale muis doet het niet, de touchpad en dat knopje in het midden ook niet. (Ja ook als ik de normale muis unplug werken de andere 'muizen' nog niet) Oftewel een andere optie dan hem uit te zetten en daarna weer aan is er niet.
Dit heb ik soms ook maar het gebeurt niet altijd als hij uit standbye komt en het gebeurt ook wel eens tijdens het opstarten. Gisteren had ik het ook terwijl ik bezig was. het lijkt wel of hij de muizen gewoon uitschakelt.

Desktop: Ryzen 5 5600X | HyperX Fury RGB 32 GB @ 3200MT/s| Gigabyte GTX 3070 Eagle OC | Kingston A2000 1TB | Gigabyte B550 Elite V2 | Gigabyte G27Q 2560x1440 144hz

• gday

gday

TENACIOUS D TIME!!!

Verwijderd schreef op donderdag 31 augustus 2006 @ 01:24:
[...]

Ik heb een CompactFlash PC-cardje (PCMCIA) gekocht, was 15 euro van SanDisk, maar je hebt ze ook voor alle andere kaart-typen. Zit er geen bleutooth in? Ik heb de T60p en die heeft het wel, volgens mij kan je ze ook zelf bestellen bij IBM, en zelf inbouwen.
Goed idee van die PC-card idd! En enig idee hoeveel zo'n bluetooth-adapter kost eigenlijk? Ik heb ze niet kunnen vinden namelijk.
[...]

De volgende stap is de FireGL V5200, en die is equalivalent aan de X1600, en die zou de prijs nog hoger hebben gemaakt. Het is natuurlijk logisch dat een TU geen rekening houdt met de game wensen van de studenten, en de X1400 is meer dan genoeg voor de gemiddelde workstation.
Klopt helemaal, maar het jammere is dat veel studenten hem toch zullen aanschaffen als vervanger voor een desktop dus ik denk dat veel studenten er wel blij mee zouden zijn geweest en er misschien ook wat duurzaamheid voor in zouden willen ruilen. ;) Maar ik begrijp dat zoiets een bewuste keus is van de TU.

Ik heb de bestelling van mijn T60 in ieder geval gecanceled. Leuk dat ie zo stevig is, maar toch iets TE karig vergeleken met mijn huidige notebook.

[ Voor 27% gewijzigd door gday op 31-08-2006 09:56 ]

• Ralpy
Ik heb ook wel interesse naar zo'n inbouw bluetooth kaartje. Zal eens kijken of die niet ergens goedkoop te bestellen zijn. Misschien wel interessant voor een inkoopactie.
Volgens is het part number van dat kaartje: 39T0497 (80 dollar op ebay, dat vind ik net weer teveel)

Vanmiddag mag ik de mijne ook eindelijk ophalen, ik ben heel benieuwd, want heb dit type nog helemaal nooit in het echt gezien.

Denk dat ik ook maar een laptop sleeve ga kopen, alleen vrij wel alle sleeves die ik nu vind zijn 15.4" Dus daar moet ik ook nog een keertje op mijn gemak voor google'en :)

[ Voor 9% gewijzigd door Ralpy op 31-08-2006 10:32 ]

• Xander
Verwijderd schreef op donderdag 31 augustus 2006 @ 01:24:
[...]
Betreft die batterij die je hebt gekocht, volgens wikipedia (maar ook andere bronnen) kun je het beste Li-Ion batterijen die je niet gebruikt op 40% capaciteit in de koelkast leggen ipv 100% cap. in je boekenkast. Wellicht interessant om te weten.
I know. :) Maar opzich wilde ik hem ook wel gaan gebruiken. :P

Verwijderd

Ralpy schreef op donderdag 31 augustus 2006 @ 10:22:
Denk dat ik ook maar een laptop sleeve ga kopen, alleen vrij wel alle sleeves die ik nu vind zijn 15.4" Dus daar moet ik ook nog een keertje op mijn gemak voor google'en :)
Ik heb voor mijn T60p een Crumpler The Gimp voor gewone 4:3 notebooks. Heeft me wel iets van 40 euro gekost, maar dan heb je wel een perfect passende, waterdichte (op rits na), dikke sleeve. Ik heb de 9cell batterij die wat uitsteekt aan de achterkant, en zelfs die past er in, omdat het ding van neopreen is kan ie wat uitrekken.

Verwijderd

boaty schreef op donderdag 31 augustus 2006 @ 08:16:
[...]

Dit heb ik soms ook maar het gebeurt niet altijd als hij uit standbye komt en het gebeurt ook wel eens tijdens het opstarten. Gisteren had ik het ook terwijl ik bezig was. het lijkt wel of hij de muizen gewoon uitschakelt.
oke en wat valt hier aan te doen?! ik heb echt een hoop gezocht maar krijg nergens iets relevants

• boaty
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 16:12
Verwijderd schreef op donderdag 31 augustus 2006 @ 12:18:
[...]

oke en wat valt hier aan te doen?! ik heb echt een hoop gezocht maar krijg nergens iets relevants
Ik ben een beetje aan het proberen maar ik heb nog geen definitieve oplossing gevonden. Het is extra lastig omdat hij vaak tijdens het opstarten het probleem krijgt, maar niet altijd. Mijn toetsenbord doet het dan trouwens ook niet meer.

Desktop: Ryzen 5 5600X | HyperX Fury RGB 32 GB @ 3200MT/s| Gigabyte GTX 3070 Eagle OC | Kingston A2000 1TB | Gigabyte B550 Elite V2 | Gigabyte G27Q 2560x1440 144hz

• gday

gday

TENACIOUS D TIME!!!

Ralpy schreef op donderdag 31 augustus 2006 @ 10:22:
Ik heb ook wel interesse naar zo'n inbouw bluetooth kaartje. Zal eens kijken of die niet ergens goedkoop te bestellen zijn. Misschien wel interessant voor een inkoopactie.
Volgens is het part number van dat kaartje: 39T0497 (80 dollar op ebay, dat vind ik net weer teveel)
Yikes, 80 euro dollar? :{

• Pingelmonster
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
thumblex. schreef op woensdag 30 augustus 2006 @ 18:17:
Offtopic: vet gordijn he :> en koekje voor degene die weer welke DVD het is (easy one)
Ik gok De Sint Hubertusberg van Jiskefet!

• gday

gday

TENACIOUS D TIME!!!

Is er geen online winkel waar je accessoires voor de thinkpad kunt vinden? Zoals bijv een docking station?

Verwijderd

Woohoo, eindelijk in ontvangst genomen. Laptop ziet er goed uit, alleen ruikt nog wel heel erg nieuw ;). Wat me opvalt is dat er een lampje op zit zodat je ook in het donker goed kan werken ofzo :?

• Pirate-Bozz
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 21:02
Ik heb m nu ook, samen met een een notebookstand, apart toetsenbord en muis. Hij is wel erg relax en ziet er retestrak uit. Meer nieuws later.

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 31 augustus 2006 @ 12:18:
[...]

Heb je je BIOS al geupdate? staat mij iets van mij dat het probleem daaraan ligt. Verder kan je kijken op http://forum.thinkpads.com/, een zeer groot thinkpad forum, met veel ervaren thinkpad gebruikers, er is daar vast wel iets te vinden over dit probleem.

Verwijderd

gday schreef op donderdag 31 augustus 2006 @ 12:50:
Is er geen online winkel waar je accessoires voor de thinkpad kunt vinden? Zoals bijv een docking station?
Ik heb mijn T60p uit Duitsland gehaald bij Notebooksandmore.net, zij gaven echt een dikke studenten korting tov de Nederlandse T60p prijs (heeft mij zo'n 400 euro gescheeld), en ze zijn officieel Lenovo dealer, dus niks illegaals.

Ze hebben ook toebehoren (zubehör) voor studenten, waaronder dus docking stations.

Communicatie kan daar in het Engels, en ze verzenden naar Nederland, maar dat wordt voor alleen een docking station wellicht wat door (rond de 70 E naar NL).

• archetta
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 14-05-2022
Is de notebookstand een beetje betrouwbaar? Ik vind het maar een stuk gammel plastic als ik het zo zie :/

Maar de laptop is wel fijn d:)b

Verwijderd

Zijn er meer mensen met het probleem dat Outlook in hun thuis-netwerk niet werkt? Heeft iemand (al) een oplossing? (Dit gaat over de TU/e laptops.)

• jbvo
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 02:10
(jarig!)
Verwijderd schreef op donderdag 31 augustus 2006 @ 19:47:
Zijn er meer mensen met het probleem dat Outlook in hun thuis-netwerk niet werkt? Heeft iemand (al) een oplossing? (Dit gaat over de TU/e laptops.)
Als je outlook als in de standaardconfig wil gebruiken buiten het TU netwerk, moet je eerst een vpn verbinding opzetten, omdat de Exchange server niet van buitenaf bereikbaar is.

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 31 augustus 2006 @ 19:47:
Heb je hem wel getest toen je je laptop afhaalde? tegen mij zeiden ze dat ik outlook moest testen omdat je de eerse keer alleen vanaf het TU/e netwerk kunt inloggen..

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 31 augustus 2006 @ 21:34:
[...]

Heb je hem wel getest toen je je laptop afhaalde? tegen mij zeiden ze dat ik outlook moest testen omdat je de eerse keer alleen vanaf het TU/e netwerk kunt inloggen..
Het werkt ondertussen. Het was allemaal nogal wazig; de VPN shortcut werkte niet vanwege ons netwerk, dus moest ik de Cisco VPN client installeren. Het VPN werkte toen, maar toch werkte Outlook nog steeds niet en internet ook niet (terwijl ik op het VPN zat).

En spontaan, na een uur ofzo, besloot Outlook en internet te werken.

Maar goed :P.

Edit; Ja, ik had hem getest bij afhalen ;p.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 31-08-2006 21:41 ]

• Pirate-Bozz
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 21:02
K heb nog een vraag, denken jullie dat t nodig is om de accu eruit te halen als ik aan de netstroom werk? Of heeft deze laptop een beveiliging die de lader uitschakelt?

Bvd

Verwijderd

Pirate-Bozz schreef op donderdag 31 augustus 2006 @ 21:46:
K heb nog een vraag, denken jullie dat t nodig is om de accu eruit te halen als ik aan de netstroom werk? Of heeft deze laptop een beveiliging die de lader uitschakelt?

Bvd
Ik heb twee batterijen er in zitten, eentje is vol, eentje is aan het opladen. Ik heb de Thinkvantage power manager geinstalled, en daarin kan ik zien dat de batterij die vol is geen activiteit vertoont, dus niet aan het opladen is, hij is ook niet warm.

Verder heeft de Power Manager een functie batterijonderhoud, waarin je kan optimaliseren voor lange levensduur batterij, ook geeft hij aan wanneer een reset wordt aanbevolen.

En bij Li-Ion batterijen is het zo dat het niet aan te raden is om hem helemaal te drainen naar 0% (Li-Ions hebben geen geheugen effect zoals de NiCadmium), en als je de Li-Ion batterij langere tijd niet gebruikt wordt aangeraden om hem op 40% capaciteit te bewaren in de koelkast, hierdoor heb je het minste verlies in capaciteit. Li-Ion batterijen hebben welliswaar geen last van geheugen effect, maar gaan dus erg snel achteruit in verloop van tijd (ook zonder gebruik), als je ze draint naar 0% en warm laat worden (in zon of auto e.d.).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gday

gday

TENACIOUS D TIME!!!

Ik vraag me af, gezien het feit dat er een tv-out ontbreekt, of er een andere manier is om naar een tv de outputten, bijv dmv een pc(mcia)-geval?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TeKnoID
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 15-04 11:05
Ja idd, of toch 1 of andere plug met converter erin, die niet zo duur is??

(Ik zag overigens ook pics van de T60 met video-out)
gday schreef op vrijdag 01 september 2006 @ 01:44:
Ik vraag me af, gezien het feit dat er een tv-out ontbreekt, of er een andere manier is om naar een tv de outputten, bijv dmv een pc(mcia)-geval?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poesje
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 27-12-2024
TeKnoID82 schreef op vrijdag 01 september 2006 @ 09:36:
Ja idd, of toch 1 of andere plug met converter erin, die niet zo duur is??

(Ik zag overigens ook pics van de T60 met video-out)

[...]
Ik heb zo'n trust kastje dat een video signaal kan omzetten naar tv-out het enige nadeel hierbij is dat ie z'n voeding via een ps2 poort trekt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TeKnoID
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 15-04 11:05
poesje schreef op vrijdag 01 september 2006 @ 09:50:
[...]

Ik heb zo'n trust kastje dat een video signaal kan omzetten naar tv-out het enige nadeel hierbij is dat ie z'n voeding via een ps2 poort trekt :P
Kan je misschien een link of naam geven?

Weet iemand of dit mogelijk is:
http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=220021736148

De X1400 heeft volgens mij wel video-out ondersteuning (ik heb ook T60 gezien met video-out), maar of hij dat ook kan via de VGA.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poesje
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 27-12-2024
TeKnoID82 schreef op vrijdag 01 september 2006 @ 09:57:
[...]

Kan je misschien een link of naam geven?

Weet iemand of dit mogelijk is:
http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=220021736148

De X1400 heeft volgens mij wel video-out ondersteuning (ik heb ook T60 gezien met video-out), maar of hij dat ook kan via de VGA.....
http://www.trust.nl/products/product.aspx?artnr=11672
valt inmiddels onder de oudere producten, heb em een tijd terug op de hccdagen gehaald voor 25 euro ofzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
Zo, laptop al redelijk ingericht en mijn 9cell accu is vandaag ook binenngekomen. \o/

Fijn laptopje iig. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijnve
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 11-09 13:55
Nou heb al wat zitten "spelen" mat mn laptop. Wat me erg opvalt is dat de hdd heel de tijd bezig is. hebben jullie daar ook "last" van? (heb virusscanner en veel andere programmas al uitgezet)
Ook merk ik dat als ik de taskmanager open dit erg lang duurt? (30 seconden ofzo)

Verder is het een prachtige notebook.

Mini-ITX GamePC: Core i5 3470 | 16GB DDR3 | GTX 970 4GB | Samsung 830 128GB | Dell u2711 (27", IPS,1440p), 2343BW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand een idee waarom die videokaart zo slecht presteert? Met de originele image dus niks geinstalleerd haal ik maar 6000 punten in 3dmark2001. Dit terwijl je standaard 11000 moet kunnen halen. Heb nieuwe drivers geinstalleerd maar dat mocht niet baten. Iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ralpy
Bij mij duurt het soms ook heel lang voordat mijn taskmanager opgestart is.

Verder heb ik soms last van dat mijn usb toetsenbord/muis niet meer werkt en dan moet ik usb stekker keertje eruit en erin doen, dan werkt het pas weer. (ik gebruik niet bijgelverde toetsenbord, maar eigenlijk logitech) Soms is het ook alleen de muis of alleen het toetsenbord wat niet meer werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijnve
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 11-09 13:55
Ralpy schreef op vrijdag 01 september 2006 @ 13:54:
Bij mij duurt het soms ook heel lang voordat mijn taskmanager opgestart is.

Verder heb ik soms last van dat mijn usb toetsenbord/muis niet meer werkt en dan moet ik usb stekker keertje eruit en erin doen, dan werkt het pas weer. (ik gebruik niet bijgelverde toetsenbord, maar eigenlijk logitech) Soms is het ook alleen de muis of alleen het toetsenbord wat niet meer werkt.
Die van mij zegt ook wel een dat mn muis niet herkend word. Maaar dat doettie alleen met de linker usb poort. Bij die andere twee werkt het gewoon :S

Mini-ITX GamePC: Core i5 3470 | 16GB DDR3 | GTX 970 4GB | Samsung 830 128GB | Dell u2711 (27", IPS,1440p), 2343BW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
martijnve schreef op vrijdag 01 september 2006 @ 13:26:
Nou heb al wat zitten "spelen" mat mn laptop. Wat me erg opvalt is dat de hdd heel de tijd bezig is. hebben jullie daar ook "last" van? (heb virusscanner en veel andere programmas al uitgezet)
Ook merk ik dat als ik de taskmanager open dit erg lang duurt? (30 seconden ofzo)

Verder is het een prachtige notebook.
Wat betreft je HDD: Heb je de Indexing service aan of uitstaan? Die heb ik uitgezet (bij de partitieeigenschappen) en dat scheelt heel veel..

Taskmanager openen gaat hier vrijwel direct, maar ik hoor er meer mensen over. Is dat bij één bepaalde image ofzo? (hier inf.gho)

Ik heb wel dat het inloggen wat lang duurt als het TUE domein niet beschikbaar is (niet onlogisch opzich), maar lokaal inloggen met dat sXXXXXX account werkt jammer genoeg niet... Ik denk dat ik maar gewoon een lokaal account aanmaak en daar mee werk. Volgens mij heb je ook op de TU dat domein helemaal niet nodig. :? Die 2 shares kom ik zonder domein ook wel. Of mis ik nu iets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand trouwens hoe je in je eigen lokale netwerk shares kan bereiken? Ik log in met die sxxxx account maar kan geen enkele pc in mijn netwerk bereiken. Wel zien maar daarna krijg ik een error.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ralpy
Verwijderd schreef op vrijdag 01 september 2006 @ 14:23:
Weet iemand trouwens hoe je in je eigen lokale netwerk shares kan bereiken? Ik log in met die sxxxx account maar kan geen enkele pc in mijn netwerk bereiken. Wel zien maar daarna krijg ik een error.
Ik kan mijn netwerk shares gewoon bekijken wanneer ik direct ip nummer van die computer intyp: //192.168.x.x bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Xander schreef op vrijdag 01 september 2006 @ 14:21:
[...]

Ik heb wel dat het inloggen wat lang duurt als het TUE domein niet beschikbaar is (niet onlogisch opzich), maar lokaal inloggen met dat sXXXXXX account werkt jammer genoeg niet... Ik denk dat ik maar gewoon een lokaal account aanmaak en daar mee werk. Volgens mij heb je ook op de TU dat domein helemaal niet nodig. :? Die 2 shares kom ik zonder domein ook wel. Of mis ik nu iets?
Wat ik nu doe, en dat werkte het afgelopen jaar prima:

Inloggen met een lokale account, met mn eigen werkgroep dus. Het enige wat je dan in moet stellen is: het wireless en je homedrive (als je die wilt gebruiken).
Outlook enzo doen het dan allemaal prima :).

Het domein heb je idd niet nodig, voor zover ik weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ralpy schreef op vrijdag 01 september 2006 @ 14:43:
[...]

Ik kan mijn netwerk shares gewoon bekijken wanneer ik direct ip nummer van die computer intyp: //192.168.x.x bijvoorbeeld.
Nou ja zeg, dat werkt wel. Bedankt!

Alleen jammer dat via die icoontjes in werkgroepen het niet werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
Verwijderd schreef op vrijdag 01 september 2006 @ 15:03:
[...]

Wat ik nu doe, en dat werkte het afgelopen jaar prima:

Inloggen met een lokale account, met mn eigen werkgroep dus. Het enige wat je dan in moet stellen is: het wireless en je homedrive (als je die wilt gebruiken).
Outlook enzo doen het dan allemaal prima :).

Het domein heb je idd niet nodig, voor zover ik weet.
Wireless staat geconfigureerd, en die settings kan ik met mijn lokale account ook gebruiken, dus dat zal het probleem niet zijn...

Dan ga ik dus maar niet meer mijn sXXXXXX account gebruiken, dat inloggen duurt af en toe wel erg traag als ie niet direct doorheeft dat het domein toch niet beschikbaar is... :P
Verwijderd schreef op vrijdag 01 september 2006 @ 15:03:
[...]

Nou ja zeg, dat werkt wel. Bedankt!

Alleen jammer dat via die icoontjes in werkgroepen het niet werkt.
Dat probleem heb ik soms ook, soms weer niet... Het lijkt me dat het iets te maken heeft met dat campus.tue.nl domein. Maaroed, op IP werkt het wel. :P

9cell accu is overigens wel lief...
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/be3bb524f1b62b202a57b2e74628fb58/full.jpg

Gok alleen dat ik die tijd toch niet echt ga halen... :P

[ Voor 27% gewijzigd door Xander op 01-09-2006 19:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterData
  • Laatst online: 29-08 20:29
Wat dingen die ik ben tegengekomen:
• In thuisnetwerk kan de laptop geen andere pc's op basis van naam vinden. Reden hiervoor is de 'DNS Prefix' campus.tue.nl; als je ping naam doet dan wordt dit intern eerst omgezet naar naam.campus.tue.nl. Zit je in het TU/e netwerk, dan werkt ping exchange5 bijvoorbeeld prima (dat wordt exchange5.campus.tue.nl oid). Oplossing: IP-adressen gebruiken, of iets met je hosts-file proberen, of een eigen DNS gaan draaien en daar wat mee spelen :)

• Exchange doet het alleen als je via VPN verbonden bent; maar je kunt ook IMAP/POP gebruiken (studentweb.student.tue.nl als server, username: tue/s0123456/je.mail.adres.voor.apenstaart, password is dan je NT-password) :)

• Ctrl-Alt-Del en taskmgr reageren hier af en toe nogal traag....

• Er zit een of andere schoksensor in, als je dubbelklikt op het icoontje met dat play-driehoekje erbij rechtsonderin, en je gaat naar status, dan moet je je laptop maar eens schuin houden ;) mooi gemaakt :)

Verder prima ding!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sourcey
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 10-09 15:31
Ik heb intussen tuxracer met speciale DLL op m'n thinkpad gezet. Ik kan de penguin besturen door m'n laptop te bewegen :P

http://www.almaden.ibm.com/cs/people/marksmith/sdl.html

neverball heb ik ook aan de gang gekregen (mixer dll van tuxracer in de dir van neverball zetten) maar dat werkt voor geen meter.

[ Voor 44% gewijzigd door Sourcey op 01-09-2006 23:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeRa
  • Laatst online: 30-04 10:28

JeRa

Authentic

Mijn vriendin heeft inmiddels haar T60 mogen ontvangen en het eerste wat opviel is de helderheid van het scherm; ook na volledig omhoog zetten (met Fn + toets ergens rechts bovenaan) valt die eigenlijk in het niet vergeleken met de P550 van vorig jaar. Iemand enig idee hoe het scherm nog wat lichter te zetten is? :)

ifconfig eth0 down

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OsiriS.nl
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 12-09 14:10
Ik zit met een probleempje met outlook.
Ik heb het daar toen getest en werkte prima maar nu staat ie in offline mode. En bij het opstarten van outlook krijg ik een foutmelding en sluit ie af :s.

Hoe kan ik outlook gewoon openen en mails op tue mailadres bekijken?
Ben niet zo goed met al die instellingen dus zou het op prijs stellen als iemand het makkelijk kan uitleggen:P

alvast bedankt ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snuffert
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 17:16
ga naar: https://studentweb.student.tue.nl/
Log daar in met je NT-account, krijg je de webversie van outlook werkt ook prima.

hmz...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Xander schreef op vrijdag 01 september 2006 @ 15:20:
[...]

Wireless staat geconfigureerd, en die settings kan ik met mijn lokale account ook gebruiken, dus dat zal het probleem niet zijn...
Ohja, klopt. Wat ik bedoel is: je moet één keer extra inloggen op het TUe netwerk met je s nummer + wachtwoord, maar hier vraagt windows zelf om.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15:00

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

OsiriS.nl schreef op zaterdag 02 september 2006 @ 13:30:
Ik zit met een probleempje met outlook.
Ik heb het daar toen getest en werkte prima maar nu staat ie in offline mode. En bij het opstarten van outlook krijg ik een foutmelding en sluit ie af :s.

Hoe kan ik outlook gewoon openen en mails op tue mailadres bekijken?
Ben niet zo goed met al die instellingen dus zou het op prijs stellen als iemand het makkelijk kan uitleggen:P

alvast bedankt ^^
Als je wilde zeggen dat outlook niet werkt als je thuis zit. Dat klopt, je kunt dan namelijk geen verbinding maken met het domein. Webacces, of pop3/imap werkt wel.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

JeRa schreef op vrijdag 01 september 2006 @ 23:45:
Mijn vriendin heeft inmiddels haar T60 mogen ontvangen en het eerste wat opviel is de helderheid van het scherm; ook na volledig omhoog zetten (met Fn + toets ergens rechts bovenaan) valt die eigenlijk in het niet vergeleken met de P550 van vorig jaar. Iemand enig idee hoe het scherm nog wat lichter te zetten is? :)
Via het BIOS geloof ik.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
Orion84 schreef op zaterdag 02 september 2006 @ 13:58:
[...]

Als je wilde zeggen dat outlook niet werkt als je thuis zit. Dat klopt, je kunt dan namelijk geen verbinding maken met het domein. Webacces, of pop3/imap werkt wel.
Outlook werkt natuurlijk ook prima als je een VPN verbinding opzet. :)
JeRa schreef op vrijdag 01 september 2006 @ 23:45:
Let wel dat je brightness verhogen erg direct ten koste van je accuduur is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OsiriS.nl
Ik krijg die VPN niet opgezet. Niet in mijn zelf gemaakte account maar ook niet in de standaard account in het domein van de tu..

Zou iemand mij kunnen uitleggen hoe ik dat werkend krijg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvl
  • Laatst online: 23:35

bartvl

Vlieg! Kan ik niet. Te laat...

MisterData schreef op vrijdag 01 september 2006 @ 23:38:
...
• Ctrl-Alt-Del en taskmgr reageren hier af en toe nogal traag....
...
ctrl-shift-delete, werkt over het algemeen wel direct (directe koppeling naar taskmanager)

Inderdaad Orion84 ctrl-shift-escape Ik zat teveel met mijn gedachte bij ctrl-alt-delete :P
Xander schreef op vrijdag 01 september 2006 @ 15:20:
Dan ga ik dus maar niet meer mijn sXXXXXX account gebruiken, dat inloggen duurt af en toe wel erg traag als ie niet direct doorheeft dat het domein toch niet beschikbaar is... :P
Tip, maar niet altijd evenhandig: Opstarten (vaak ook vanuit stand-by) zónder utp-kabel erin, en met je wireless uit. Zodra windows volledig geladen is geeft het namelijk niet echt problemen.
Wel heb ik wel eens (op NEC P550) dat de startbalk een tijdje niet reageert. Volgens mij ook veroorzaakt door domein-problemen.

[ Voor 4% gewijzigd door bartvl op 03-09-2006 20:47 ]

Life is not about specs, it is about joy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

bartvl schreef op zaterdag 02 september 2006 @ 17:30:
[...]

ctrl-shift-delete, werkt over het algemeen wel direct (directe koppeling naar taskmanager)

[...]

Tip, maar niet altijd evenhandig: Opstarten (vaak ook vanuit stand-by) zónder utp-kabel erin, en met je wireless uit. Zodra windows volledig geladen is geeft het namelijk niet echt problemen.
Wel heb ik wel eens (op NEC P550) dat de startbalk een tijdje niet reageert. Volgens mij ook veroorzaakt door domein-problemen.
ctrl-shift-esc moet dat zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb op deze laptop mijzelf toegevoegd aan een werkgroep, maar nu lukt het mij in zijn geheel niet meer in te loggen. welke naam en password zijn precies nodig voor een lokale account in plaats van de account op het tue domein.
of hoe stel ik in dat ik wil inloggen op een domein zonder dat als derde keuze regel wordt aangegeven?
bij voorbaat dank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TorpedoX_88
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 20:55
Ja klopt, dan start ie veel sneller op. Met standby maakt het bij mij niets uit of ik mn wireless verbinding aan laat staan, maar als ik m helemaal uitzet sluit ik altijd de wireless verbinding, want anders duurt het zeker een minuut voordat ie doorlaad. Volgens mij hadden mensen met een NEC hier ook al last van, zal wel een softwarematige fout zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gday

gday

TENACIOUS D TIME!!!

Zijn er al mensen die hebben geprobeerd te gamen met de x1400? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
Verwijderd schreef op zaterdag 02 september 2006 @ 23:08:
Ik heb op deze laptop mijzelf toegevoegd aan een werkgroep, maar nu lukt het mij in zijn geheel niet meer in te loggen. welke naam en password zijn precies nodig voor een lokale account in plaats van de account op het tue domein.
of hoe stel ik in dat ik wil inloggen op een domein zonder dat als derde keuze regel wordt aangegeven?
bij voorbaat dank
Met je sXXXXXX account kun je inderdaad alleen op het domein inloggen, niet lokaal. Lokaal kun je wel inloggen met het 'admin' account. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

welk wachtwoord moet je daarvoor gebruiken?
mijn originele wachtwoord en mijn veranderde wachtwoord werkte allebei niet op de admin account

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OsiriS.nl
gday schreef op zaterdag 02 september 2006 @ 23:29:
Zijn er al mensen die hebben geprobeerd te gamen met de x1400? :)
Wel geprobeerd, css loopt redelijk. BF2 helaas nog op me kamer in eindhoven laten liggen |:(
Maar gelukkig heb ik me gaming rig in eindhoven staan:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
Verwijderd schreef op zaterdag 02 september 2006 @ 23:32:
mijn originele wachtwoord en mijn veranderde wachtwoord werkte allebei niet op de admin account
Eerlijk gezegd geen idee, het eerste dat ik gedaan heb is dat wachtwoord aanpassen... :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als er iemand is die het wel weet, hoor ik het graag
of anders een manier om in te loggen op het domein zonder dat je het domein kan kiezen bij het inloggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbvo
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 02:10
(jarig!)
Verwijderd schreef op zaterdag 02 september 2006 @ 23:32:
Volgens mij was het dus wel het originele wachtwoord, ik heb dat zelf namelijk ook nodig gehad, omdat ik mijn laptop op de eerste dag uit het domein had gehaald :P De username is dan 'Administrator' en het wachtwoord is gelijk aan het wachtwoord op je sXXXXXX account bij uitreiking. Zo zat het volgens mij, ik weet echter niet zeker of ze dat nog steeds zo doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

Verwijderd schreef op zaterdag 02 september 2006 @ 23:53:
Als er iemand is die het wel weet, hoor ik het graag
of anders een manier om in te loggen op het domein zonder dat je het domein kan kiezen bij het inloggen
Als je jezelf toevoegt aan een werkgroep, haal je het systeem uit het domein, dus kan je ook niet meer inloggen op het domein. Jezelf toevoegen aan een werkgroep is dan ook iets wat je eigenlijk nooit moet doen met de TU/e laptops, en ik zie er het nut ook niet erg van in :?

Met de administrator account (dus niet kortweg admin) kan je lokaal (dat dus ook selecteren op de derde regel van het inlogscherm, sxxxxx this computer) inloggen met volgens mij hetzelfde wachtwoord als wat je oorspronkelijk bij je s-nummer account had.

Pagina: 1 ... 3 ... 7 Laatste