[TU/e laptop 2006/2007] IBM (Lenovo) Thinkpad T60 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Pagina: 1 2 ... 7 Laatste
Acties:
  • 14.165 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Loopt de verzekering via Mahé?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sourcey
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 10-09 15:31
Zpottr schreef op woensdag 07 juni 2006 @ 00:57:
[...]

Mocht die ;) niet betekenen dat dat een geintje is dan ben je echt gestoord.
Whehe, hij heeft groot gelijk :P

[ Voor 31% gewijzigd door Sourcey op 07-06-2006 11:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik twijfel een beetje over deze T60 voor 2000 euri (tweede deelname). Heb nu zo'n ouwe grijze nec stoeptegel.

Voor 1399E koop ik al een HP pavilion dv5190. Met Duo core processor (T4200), geforce go 7400, 256MB, 100GB, dvd-rw met lightscribe etc. Moet zeggen dat dit machientje er ook erg gelikt uitziet, met zo'n 15,4 inch glimmend scherm.

of voor 1599E pavilion dv 8288 (groete broer van 5100 met 17inch, 160gb)...

Wat vinden jullie, is de T60 de 600 euro meer waard?

ps. vind het ook jammerlijk dat ibm firewire en dvi aansluitingen mist.

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16:25
Sja, IBM is wel een goed merk natuurlijk, maar als je met 600 euries minder dezelfde specs weet te krijgen zou ik dat nemen. Ik zou lekker de HP nemen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartjenl
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09-09 20:31
Verwijderd schreef op donderdag 15 juni 2006 @ 15:56:
Ik twijfel een beetje over deze T60 voor 2000 euri (tweede deelname). Heb nu zo'n ouwe grijze nec stoeptegel.

Voor 1399E koop ik al een HP pavilion dv5190. Met Duo core processor (T4200), geforce go 7400, 256MB, 100GB, dvd-rw met lightscribe etc. Moet zeggen dat dit machientje er ook erg gelikt uitziet, met zo'n 15,4 inch glimmend scherm.

.
^^
idem dito

* bartjenl bookmarkt topic

"Do not worry about your difficulties in mathematics; I can assure you that mine are still greater" - Albert Einstein (1879-1955)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roy
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 20:08

Roy

Hobbies?

Verwijderd schreef op donderdag 15 juni 2006 @ 15:56:

.
Bedenk wel dat er bij de laptop van de TU/e een zeer goede service bijgeleverd wordt! Die vind je waarschijnlijk niet in de winkel. Ik vind die HP wel een mooi apparaat, alleen jammer van de resolutie van slechts 1280x800, de T60 heeft namelijk 1400x1050.
De software is volgens mij wel beschikbaar voor elke TU/e student ongeacht wel notebook je hebt.

Ik denk dat ik het die 600 euro wel waard zou vinden. Maar blijft moeilijk.

Inderdaad...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Service is ook weer niet zo top. Ik had laatst de koptelefoon aansluiting van m'n nec p520 kapot (die gaat bij iedereen kapot met dit model) en dat grapje koste me 50 euro.

Een tijd daarvoor hebben ze de garantie voor dit onderdeel ogezegd omdat het aan verkeerd gebruik zou liggen. Als goedmaker kreeg je dan oordopjes die nog geen 50 cent waard waren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:48
Verwijderd schreef op zaterdag 17 juni 2006 @ 12:00:
Service is ook weer niet zo top. Ik had laatst de koptelefoon aansluiting van m'n nec p520 kapot (die gaat bij iedereen kapot met dit model) en dat grapje koste me 50 euro.

Een tijd daarvoor hebben ze de garantie voor dit onderdeel ogezegd omdat het aan verkeerd gebruik zou liggen. Als goedmaker kreeg je dan oordopjes die nog geen 50 cent waard waren
IBM Thinkpad (lenovo), heeft uber service :). Klant is echt koning daar, dvd-rom drive kapot, bel op vrijdag morgen leg het allemaal uit. Oohj meneer geen probleem, u heeft garantie. We sturen uw meteen een nieuwe dvd-rom speler toe.
Maandag morgen staat UPS aan de deur, met nieuwe DVD-rom speler, en briefje er bij.
Met kort samengevat:
"U hoeft uw ouwe dvd-rom drive NIET terug te sturen, maar het mag wel."
Weinig fabrikanten/pc-zaken die zo met hun klanten omgaan.
En die software, degelijkheid, garantie van IBM zalig gewoon :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJapie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15:05
Termi schreef op zaterdag 17 juni 2006 @ 19:09:
[...]

IBM Thinkpad (lenovo), heeft uber service :). Klant is echt koning daar, dvd-rom drive kapot, bel op vrijdag morgen leg het allemaal uit. Oohj meneer geen probleem, u heeft garantie. We sturen uw meteen een nieuwe dvd-rom speler toe.
Maandag morgen staat UPS aan de deur, met nieuwe DVD-rom speler, en briefje er bij.
Met kort samengevat:
"U hoeft uw ouwe dvd-rom drive NIET terug te sturen, maar het mag wel."
Weinig fabrikanten/pc-zaken die zo met hun klanten omgaan.
En die software, degelijkheid, garantie van IBM zalig gewoon :).
De service van IBM Lenovo is écht niet meer wat het geweest is.. Sinds de overname van de pc divisie door Lenovo is het servicepijl hard gezakt.

Ik bezit zelf een IBM T42 met next business day on-site garantie. Op maandag 22 mei heb ik een probleem met mijn LCD-paneel geraporteerd, de volgende dag zou er een mannetje langskomen om het paneel te vervangen. Ik werd de volgende dag gebeld door MSO (het bedrijf dat tegenwoordig de reparaties uitvoert voor IBM Lenovo) of ze de afspraak niet konden verzetten, want de monteur ging het niet meer halen. Nou ja, vooruit dacht ik, maar aangezien het de week van hemelvaart was, kwam de monteur pas vrijdag. De monteur is ongeveer 45 minuten bezig geweest met de vervanging van het scherm, waarbij hij om de haverklap liep te zuchten en te mopperen. Uiteindelijk zat het scherm, maar deed de laptop NIETS meer. En toen moest meneer de monteur weg, want hij had een andere afspraak. Heel prettig, ik was nu nog verder van huis. De monteur had mij toegezegd mij direct terug te bellen voor een nieuwe afspraak op maandag, en hij zou een nieuw paneel bestellen en nog wat meer onderdelen zodat hij de laptop maandag weer zou maken. Uiteraard hoorde ik niks meer van die kerel, dus ik bel maandag met IBM en leg het verhaal uit en vraag om een nieuwe afspraak. Volgens de mensen van de IBM moest ik maar wachten totdat ik gebeld werd, wat dinsdag het pas het geval was. De monteur kwam nog wel die dinsdag langs, maar is vervolgens weer een uur bezig geweest met de laptop, zonder enig resultaat. Zijn advies was om de laptop mee te nemen naar het reparatiecentrum, want anders "moet ik (de monteur) nog minstens 3x langskomen". Mij werd toegezegd dat ik de laptop eind van de week terug zou hebben, omdat ik hem dringend nodig had voor mijn werk. Omdat ik donderdag nog niks gehoord had, heb ik weer gebeld met IBM. Toen werd mij verteld dat het LCD paneel weer vervangen was, en ik geloof het moederbord ook, maar de laptop deed het nog steeds niet. En een vervangend exemplaar krijgen was niet mogelijk (zou ik in de IBM-tijd al lang gehad hebben..).
Anyway, we zijn nu 4 weken verder (en ik loop dik achter met m'n werk), ik ben uren bellen met IBM verder, mijn case bij IBM telt 32+ pagina's, we zijn een LCD-paneel of 4 verder, 2 moederborden verder en een bak aan kabels, en de laptop is nog steeds niet gerepareerd. Gelukkig lijkt er nu schot in de zaak te komen, aangezien de klachtenafdeling (van de enige echte IBM in dit geval) er nu op zit.

Voorheen kocht je een IBM om de degelijkheid en de perfecte service. Nou, van die service is klaarblijkelijk niks meer over. Tijdelijke laptops of vervangende laptops doen ze niet meer aan, ze houden je tegenwoordig gewoon eindeloos aan het lijntje (meneer, ik zie dat er vandaag een LCD paneel vervangen gaat worden, meneer ik zie dat er een nieuw moederbord in bestelling staat, en we verwachten dat het probleem daarmee is verholpen, meneer er wordt morgen een nieuwe LCD kabel in gezet, dan zal het probleem verholpen zijn etc.) totdat het de spuigaten uitloopt en IBM ingrijpt. Dood en dood zonde..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 09-09 15:31

icecreamfarmer

en het is

en hier nog een :*)

mocht ik een nieuwe gaan kopen dan zou ik of voor die ibm gaan (stevigheid)
of ik zou een vaio kopen (dat zijn gewoon schitterende laptops).

verder vind ik breedbeeld niet een toegevoegde waarde hebben bij het cadten

[ Voor 41% gewijzigd door icecreamfarmer op 18-06-2006 15:32 ]

ik zie ik zie wat jij niet ziet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neok_
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Poinkie schreef op donderdag 01 juni 2006 @ 01:31:
Zijn er geen lieve eerstejaars studenten die toevallig geen laptop nodig hebben? :Y)
Ik wou net hetzelfde vragen :*) _/-\o_

//edit:
Ik lees net dat de student die mij hier mee helpt na 4/5 jaar wel ff die laptop mee moet nemen, om te laten zien dat ie die laptop nog heeft en om alle software te laten verwijderen.

[ Voor 48% gewijzigd door Neok_ op 18-06-2006 17:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stfnlln
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 11-09 15:42
ik krijg net post binnen van de TU Delft, spec zijn:
IBM (Lenovo) Thinkpad T60

Intel Core Duo T2400
1 GB PC2-5300 DDR2
80GB, 5400rpm
15" SXGA TFT, 1400x1050
ATI X1400 128MB
Thinkpad 802.11 a/b/g mini-pci kaart
onboard 10/100/1000 netwerk adapter
1GB ethernet kaart
3xUSB
56K / v.92 modem
2.0 kg
3jaar fabrieksgarantie

voor 1.353,39 euro
maar dan krijg je er ook tas, anti-rsi pakket, software voor studie, 3jr soft+hardware ondersteuning, leencomp indien reparatie, handleiding+instrucite bij.

[ Voor 1% gewijzigd door Stfnlln op 20-06-2006 14:48 . Reden: idd 1.353,39 ipv 1.343,39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thumblex.
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 03-09 12:06
Heb net ook de brief binnen gekregen. Vergeleken met tu/e missen we 512MB werkgeheugen en jammer genoeg een langzamere HDD. :(
Die 512MB kan je er zelf nog wel bijzetten, kost tegenwoordig niet veel meer. Van die HDD is toch wel jammer, vertraagt de hele boel wel een beetje.
Maargoed voor die 13.53,39 euro (tikfout in bovenstaande post?) is het zeker niet verkeerd en ik denk ook niet dat je er iets beters voor kunt krijgen in de winkel, vooral gezien de garantie hier en software en dergelijke.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
Wel duur in vergelijking met Eindhoven. Ik vraag me af waarom ik die brief niet heb gehad trouwens :(.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stfnlln
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 11-09 15:42
MarcoC schreef op dinsdag 20 juni 2006 @ 14:52:
Wel duur in vergelijking met Eindhoven. Ik vraag me af waarom ik die brief niet heb gehad trouwens :(.
miss krijg je hem morge nog, ligt er soms ook een beetje aan of je nou in een boerengehucht woont of in de stad ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TorpedoX_88
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 20:55
TU Delft hobbelt lekker achter de TU Eindhoven aan, is dat in het onderwijs ook zo ? ;) Beter dat ik in Eindhoven zit... :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
Stfnlln schreef op dinsdag 20 juni 2006 @ 14:58:
[...]

miss krijg je hem morge nog, ligt er soms ook een beetje aan of je nou in een boerengehucht woont of in de stad ;)
Mwoah, komt misschien ook omdat ik me pas 2 weken geleden heb ingeschreven :+. Het enige wat ik tot nu toe van Delft heb gehad is een uitnodiging voor het eindexamenfeest :D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Stfnlln schreef op dinsdag 20 juni 2006 @ 14:31:
ik krijg net post binnen van de TU Delft, spec zijn:
IBM (Lenovo) Thinkpad T60

Intel Core Duo T2400
1 GB PC2-5300 DDR2
80GB, 5400rpm
15" SXGA TFT, 1400x1050
ATI X1400 128MB
Thinkpad 802.11 a/b/g mini-pci kaart
onboard 10/100/1000 netwerk adapter
1GB ethernet kaart
3xUSB
56K / v.92 modem
2.0 kg
3jaar fabrieksgarantie

voor 1.353,39 euro
maar dan krijg je er ook tas, anti-rsi pakket, software voor studie, 3jr soft+hardware ondersteuning, leencomp indien reparatie, handleiding+instrucite bij.
Ik ben flink teleurgesteld. Hij is 353 euro duurder dan die van eindhoven, 512 mb minder geheugen, 40 GB minder opslagruimte. Ik ga toch maar voor een Dell 6400. Tas kan ik ook zelf kopen, software is toch gratis (en kun je downloaden van blackboard). Het enige wat een pluspunt is de 3 jaar garantie en service.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zpottr
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Zpottr

Henk

TorpedoX_88 schreef op dinsdag 20 juni 2006 @ 18:05:
TU Delft hobbelt lekker achter de TU Eindhoven aan, is dat in het onderwijs ook zo ? ;) Beter dat ik in Eindhoven zit... :D
Volgens mij is het eerder zo dat ze samen nog betere prijzen kunnen bedingen. Zo deed in mijn generatie (weet niet of dat nog zo is) ook een hogeschool mee, met exact dezelfde laptop maar andere voorwaarden voor de student. Maar de TU/e was wel de eerste uni dit dit op enige schaal ging doen, in '98 alweer of zo? Destijds waren de anderen er snel bij met beschuldigingen van het 'kopen' van inschrijvingen... en waren er elders nog hopeloze projecten als WAP-telefoons die op grote schaal ingezet zouden worden in het onderwijs en zo. Inmiddels is het het notebookproject een prima zet gebleken en doen andere uni's lekker mee.

Zoef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb hem vandaag ook gekregen. Voor 300 euro minder heb je weliswaar een vergelijkbare acer, maar geen software, slot en al die troep. Aangezien IBM betrouwbaarder en een betere service heeft leek mij dit een goede keus. De brief is dan ook gelijk weer de deur uit gegaan.

Ohjah en dat je hem niet ontvangen hebt kan ook komen omdat de aanbieding maar voor vijf studies geldig is (werktuigbouwkunde (mooie studie :9 ) , maritieme techniek, Industrieel ontwerpen, Technische materiaalkunde, Technische bestuurskunde)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
Maar ik doe ook werktuigbouwkunde :9 .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thumblex.
Wat mij nog niet helemaal duidelijk is, is of er een fingerprint scanner aanwezig is ?
Staat volgens mij niet in de specs van de brief vermeld, maar zit dit standaard op elke T60 of is het een optie ?
Niet dat het echt nodig is, maar leuk is het wel :+
Btw ik heb het over de TU/D versie zover daar verschillen tussen zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MarcoC schreef op dinsdag 20 juni 2006 @ 23:02:
Maar ik doe ook werktuigbouwkunde :9 .
nou tot volgend jaar he :p enne briefje al binnen?

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 21-06-2006 20:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
Verwijderd schreef op woensdag 21 juni 2006 @ 20:12:
[...]

nou tot volgend jaar he :p enne briefje al binnen?
Nope, volgens mij is mijn inschrijving nog in behandeling ofzo. Zal morgen eens bellen met IB-Groep :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bio
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21-07 23:16

Bio

offtopic:
\o/ allemaal aankomend werktuigbouwers in delft! :w

* Johannes gaat ook wb in delft doen

[ Voor 30% gewijzigd door Bio op 21-06-2006 22:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
:D

Tof! Ik zie jullie wel binnenkort dan :+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cool! Ik ga ook wb doen in Delft. Echt jammer dat Delft zo achterblijft met deze actie. Op de website van de TU Delft staat over het geheugen:

1 GB geheugen DDR2 SDRAM 667 MHZ (1024 MB+ 512 MB)

Is het nou 1,5 GB, omdat er achter staat 1024 MB + 512 MB of is het nou 1 GB, omdat dat in het begin staat van die zin? Verder levert Delft alleen voor meerprijs een verzekering terwijl dat bij de TUe dat standaard inbegrepen is. Ook levert Eindhoven 5 jaar garantie ipv 3 jaar. Ook die langzamere en kleinere HD vind ik een enorme bummer. Jammer jammer jammer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TorpedoX_88
Nou jongens dat gaat lekker, alleen maar WB`ers in Delft hier. Ik ga volgend jaar WB doen in Eindhoven, zijn er nog meer mensen die dat gaan doen in Eindhoven ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Grmbl, studeer je ook aan de TUD, doet je studie niet mee, ze vonden de invoering op Bouwkunde te snel gaan, dus ze wachten een jaartje.

Dit topic is dan ook bijzonder frustrerend omdat ik al in de markt was voor een T60p (met FireGL ipv X1400), alleen deze zou richting 2700 euro gaan, dus voor de helft van het bedrag een mindere videokaart zou ik akkoord mee gaan. Maar ja, moet je studie wel mee doen.

De mensen van de TUD die de brief hebben gehad, staat er bij welk model het is? (UD0F5NI o.i.d)

Zijn er ook mensen van de TUD die de brief wel hebben gehad, maar hem toch niet nemen? Wellicht kunnen we een dealtje sluiten :)

Ik heb inmiddels het hele internet doorgespit naar reviews van deze laptop, om een mooie opsomming van de beschikbare reviews is notebookreview.com

Waar ook veel info te vinden is is het onofficiele thinkpad forum

Negatieve punten van de laptop die ik uit de gebruikservaringen en review heb weten te filteren zijn:

- Krakende plamrests
- Losse battery (maar schijnt zo gefixt te zijn met dubbelzijdig tape)
- Fan staalt altijd aan, dus de laptop produceert altijd geluid
- Rubber finish op de klep laat snel los
- Geen firewire, s-video en DVI poorten

Dus dat zijn niet echt spannende problemen imho, zeker als je het vergelijkt met de plus punten:

- Zeer stevige bouw
- Speciale bescherming voor de harddisk
- Duurzaam materiaal gebruik (vlekt niet op de plamrests na lang gebruik, rollcage, geen gekraak)
- 15" modellen hebben flexscreen, met een absurd en uniek grote inkijk hoek
- Een van de beste, zo niet de beste batterijduur voor een 15" coreduo met dedicated video
- Trackpoint en touchpad ipv alleen touchpad
- de standaard 6 cell batterij kan vervangen worden door een 9 cell (steekt uit) en in de swapable bay kan nog een extra batterij, ik heb tijden van 6+ uur horen vallen met deze combo.
- Toetsenbord schijnt de beste te zijn (nooit zelf getest, lijkt mij heel persoonlijk)
- En wat ik persoonlijk heel prettig vind is dat het een 4:3 scherm is (veel prettiger bij CAD) en dat het scherm matte is ipv die glossy troep, als je daarmee bij een raam zit zie je nix meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Laat ik het feestje maar verpesten, want ik ga Industrieel Ontwerpen doenb 8) . Na 1 jaar tijdverspilling bij Technische Informatica vond ik het tijd voor een leuke opleiding. Nog nieuwe IO'ers hier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die batterijduur is niet zo uniek. Met de dell inspiron 6400 kan je 5 uur op een volle 9-cell accu doen. Geen 2 batterijen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 25 juni 2006 @ 11:34:
Die batterijduur is niet zo uniek. Met de dell inspiron 6400 kan je 5 uur op een volle 9-cell accu doen. Geen 2 batterijen. :)
Met welke video kaart als ik vragen mag? De integrated media accelerator? of de X1400? Als het de X1400 is, blijft het voor deze Dell en de T60 een uniek lange batterij duur. Er zijn weinig 15" laptops die dat dan ook halen, dus blijft het vrij uniek. En die twee batterijen zorgen voor 6+ uur, met de 9cell alleen wordt er ook rond de 5/4.5 uur gehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 25 juni 2006 @ 11:31:
Laat ik het feestje maar verpesten, want ik ga Industrieel Ontwerpen doenb 8) . Na 1 jaar tijdverspilling bij Technische Informatica vond ik het tijd voor een leuke opleiding. Nog nieuwe IO'ers hier?
Excuses voor deze offtopic.

Appie2003, ik heb in je profiel gekeken maar daar stond geen contactinformatie. Ik zou je graag wat vragen willen stellen over de studie Technische Informatica. Zou je aub een mail kunnen sturen naar eric.scheers@gmail.com zodat ik contact met je kan opnemen? Bij voorbaat dank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zpottr
  • Niet online

Zpottr

Henk

Verwijderd schreef op zondag 25 juni 2006 @ 11:31:
Grmbl, studeer je ook aan de TUD, doet je studie niet mee, ze vonden de invoering op Bouwkunde te snel gaan, dus ze wachten een jaartje.
Is er niets te vezinnen met een neveninschrijving? Vroegah kostte dat niets extra, alleen zul je de laptop alleen kunnen kopen bij je hoofdinschrijving dus moet je bouwkunde als tweede studie doen.

Zoef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is de versie van Delft nou 1 gb of 1,5 gb omdat op die site zo'n rare beschrijving staat van het geheugen van de laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 25 juni 2006 @ 16:23:
Is de versie van Delft nou 1 gb of 1,5 gb omdat op die site zo'n rare beschrijving staat van het geheugen van de laptop
1 gb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 25 juni 2006 @ 12:41:
[...]

Excuses voor deze offtopic.

Appie2003, ik heb in je profiel gekeken maar daar stond geen contactinformatie. Ik zou je graag wat vragen willen stellen over de studie Technische Informatica. Zou je aub een mail kunnen sturen naar eric.scheers@gmail.com zodat ik contact met je kan opnemen? Bij voorbaat dank.
Done :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
Ik studeer aan de Universiteit Utrecht. Op zich zie ik het wel zitten om een (gratis) 2e inschrijving bij een opleiding in Eindhoven te doen, simpelweg voor deze laptop! Hebben ze een of andere "truc" om dit te voorkomen, of is dit gewoon legaal gebruik maken van de middelen die ze bieden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20:13

bartvl

Vlieg! Kan ik niet. Te laat...

RemcoDelft schreef op dinsdag 27 juni 2006 @ 22:43:
Ik studeer aan de Universiteit Utrecht. Op zich zie ik het wel zitten om een (gratis) 2e inschrijving bij een opleiding in Eindhoven te doen, simpelweg voor deze laptop! Hebben ze een of andere "truc" om dit te voorkomen, of is dit gewoon legaal gebruik maken van de middelen die ze bieden?
Kan niet, je moet namelijk een hoofd inschrijving aan de TU hebben, jammer dus.

[ Voor 3% gewijzigd door bartvl op 27-06-2006 22:47 ]

Life is not about specs, it is about joy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
bartvl schreef op dinsdag 27 juni 2006 @ 22:47:
[...]

Kan niet, je moet namelijk een hoofd inschrijving aan de TU hebben, jammer dus.
In dat geval m'n hoofd-universiteit 1500 euro collegegeld missen... Heeft Eindhoven toch GOED bedacht!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zpottr
  • Niet online

Zpottr

Henk

RemcoDelft schreef op woensdag 28 juni 2006 @ 10:18:
In dat geval m'n hoofd-universiteit 1500 euro collegegeld missen... Heeft Eindhoven toch GOED bedacht!
Je moet drie jaar ingeschreven blijven, dus maak daar maar 4500 Euro van. Overigens weet ik niet hoe je dat gaat oplossen met P in 2 jaar halen en meer van dat soort details.

Zoef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartjenl
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09-09 20:31
Zpottr schreef op woensdag 28 juni 2006 @ 11:37:
[...]

Je moet drie jaar ingeschreven blijven, dus maak daar maar 4500 Euro van. Overigens weet ik niet hoe je dat gaat oplossen met P in 2 jaar halen en meer van dat soort details.
je betaalt 1000 euro meteen en 1000 euro schuldbekentenis aan de TU/e. Als je na 2 weken besluit te stoppen moet je die 1000 euro gewoon aan de TU/e betalen volgens mij en dan ben je weg. Mét laptop.

"Do not worry about your difficulties in mathematics; I can assure you that mine are still greater" - Albert Einstein (1879-1955)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit zijn de drie laptops waaruit je kan kiezen als je naar de UvT (Universiteit van Tilburg) gaat:

http://www.uvt.nl/dienste...ecificaties-modellen.html

De P52 is natuurlijk de meest leuke van de drie. Hier zijn de specs ervan:

AMD Turion 64 X2 Mobile Technology TL-50 (64-bits dual core processor)
Windows Xp Professional UK
Wireless LAN 802.11 B/G 54 Mbits
1 GB intern geheugen DDR (2 x 512 MB)
80 GB (5400 RPM - Sata)
Dual Layer DVD +/- R/RW
15,4 inch TFT scherm, WXGA - 1280x800 pixels Glare
Built-in 56k/V.92 modem
Built-in 10/100/1000 Mbps LAN
256 MB ATI Mobility Radeon X1600 (not shared)
geïntegreerde Mousepad
4 x USB 2.0 ports
1 x S-Video
5 in 1 Card Reader (ms/ms-pro/sd/mmc)
Bluetooth 2.7 kg incl. batterij

Garantie: 3 jaar Collect & Return garantie

Deze laptop kost 1100 euro, maar er gaat nog 85 euro af door subsidie van de UvT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

waaat een gezeik! Dat aanbod van die laptop geldt alleen voor 1ejaars TU/Delft studenten en alleen voor een beperkt aantal studies! En ik ben aankomend 4ejaars bouwkunde en kan er dus niet aan mee doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zpottr
  • Niet online

Zpottr

Henk

Verwijderd schreef op zondag 02 juli 2006 @ 15:44:
waaat een gezeik! Dat aanbod van die laptop geldt alleen voor 1ejaars TU/Delft studenten en alleen voor een beperkt aantal studies! En ik ben aankomend 4ejaars bouwkunde en kan er dus niet aan mee doen...
Interessante schrijfwijze ;)

En dat ze dit alleen voor bepaalde richtingen en lichtingen doen is waarschijnlijk omdat ze op die faculteiten onderwijsvernieuwingen willen doorvoeren die aansluiten bij zo'n laptopproject. Helemaal begrijpen doe ik het trouwens ook niet hoor, want helemaal doorvoeren betekent dat je als uni flink kunt besparen op PC's die her en der voor studenten beschikbaar moeten staan.

Zoef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bio
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21-07 23:16

Bio

Ik ga de laptop niet nemen voor mezelf, dus als het niet teveel rompslomp is..

check mn profiel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo, ze zijn in ieder geval wel aardig rap met het afschrijven van het geld. Ik heb de Delft-versie besteld, en afgelopen donderdag was het geld al afgeschreven (dan sta je toch even raar te kijken als je ineens 900 euro rood staat...).

Ben nu wel benieuwd wanneer ik de laptop daadwerkelijk krijg. Ik mag toch hopen dat ze niet nu al het geld afschrijven, en de laptop pas enkele dagen voor het studiejaar leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TorpedoX_88
Ik heb vrijdag de hele rompslomp van de TU Eindhoven binnengekregen en daar zat ook de inschrijving voor de laptop bij. Ik neem ook die rekening + lening, omdat het renteloos is, zodat je over het geld wat je nog moet betalen rente kan ontvangen. Slim he ? ;) Op 31 Augustus kan ik m halen, die dag staat iig in mn agenda.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-08 11:20
Ik ben eigenlijk niet zo blij met die lening, aangezien er verplicht is dat je bij de Rabobank in Eindhoven een studentenrekening hebt waar je studiefinanciering gestort wordt, terwijl ik net alles bij ABN Amro heb geregeld. Jammer genoeg heb ik geen andere optie, ik heb niet genoeg geld om hem in 1x te betalen...

We are shaping the future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HA! het is inmiddels augustus, en deze maand zouden ze (in delft) beginnen met de levering.
Ik zeg: kom maar op met dat ding!

Heeft iemand enig idee hoe ze dat gaan doen? Hoe werd het vorig jaar eigenlijk geregeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Via http://w3.tue.nl/nl/diens...dex/notebook_staat_klaar/ kun je bij de TU/e bijhouden of er al een notebook klaarstaat. Misschien biedt de Universiteit Delft dit ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind het niet duidelijk of die lijst ook voor nieuwe notebooks is of alleen voor gerepareerde notebooks. Zouden alle notebooks die geleverd worden daar komen te staan en kan dat betekenen dat we onze notebook eerder op kunnen halen dan 31 augustus?

Iemand van vorig jaar enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sourcey
Ik denk dat het alleen voor gerepareerde notebooks is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb vandaag pas de papieren voor de laptop van Delft op de post gedaan. Hopelijk krijg ik 'm niet veel later dan de rest. Ik heb nog zitten twijfelen of ik beter af was door zelf een laptop te kopen en evt te wachten op de core 2 duo, maar waarschijnlijk is het beter om voor deze aanbieding te gaan.. toch?

offtopic:
Heeft iemand al z'n roosters of inlog voor blackboard thuis gestuurd van de TU Delft?

• P.Naber
  • Laatst online: 02-09 21:47
Ik had even een vraagje.

Ik ga volgend jaar ook naar de TU/e en heb dus ook de t60 bestelt. In mijn ogen een prima laptop, alleen die x1400 vind ik jammer omdat ik af en toe nog wel eens een spelletje speel. Nu mijn vraag dus, of het mogelijk zou een x1600 of x1900 erin te zetten ? Ik denk van niet, en dat is het dus maar moet doen met mijn x1400. Maar wie weet.

Alvast bedankt.

• Alex)
Je mag niet zelf de hardware wijzigen omdat dan je garantie vervalt, maar wanneer je bij het NSC dit aanvraagt zullen zij dit waarschijnlijk wel voor je kunnen regelen.

• TorpedoX_88
Verwijderd schreef op zaterdag 05 augustus 2006 @ 23:30:
Ik vind het niet duidelijk of die lijst ook voor nieuwe notebooks is of alleen voor gerepareerde notebooks. Zouden alle notebooks die geleverd worden daar komen te staan en kan dat betekenen dat we onze notebook eerder op kunnen halen dan 31 augustus?

Iemand van vorig jaar enig idee?
Nee denk het niet, zal wel vanaf 31 Augustus pas kunnen, anders voelt iedereen zich weer benadeelt :P. Ik heb iig zin om dat ding op te gaan halen, maar eerst INTRO natuurlijk, wordt ook lachen.

• Alex)
Hoe herkennen wij Tweakers elkaar?
Ik trek de eerste dag i.i.g. mijn groene Novell-shirt aan :D

• poesje
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 27-12-2024
Zo luitjes, ik denk ik gebruik m'n oude account maar weer eens. 'k ga elektrotechniek doen in Eindhoven en zit me te verheugen op de laptop :) Ben vooral ook benieuwd naar alle speciale lenovo/IBM features waaronder de accelerometer :9~ Kun je namelijk hele leuke dingen mee doen:
http://www.almaden.ibm.com/cs/people/marksmith/sdl.html

[ Voor 33% gewijzigd door poesje op 10-08-2006 03:15 ]

• JochemK
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 30-08 13:53
Alex schreef op donderdag 10 augustus 2006 @ 01:22:
En die heb je binnen een uur na het beginnen van de intro weer uit, want dan heb je een intro-shirt aan :P

Dat Excel Sheetje van het NSC -> alleen gefixte notebooks.

• P.Naber
Alex schreef op donderdag 10 augustus 2006 @ 01:02:
Je mag niet zelf de hardware wijzigen omdat dan je garantie vervalt, maar wanneer je bij het NSC dit aanvraagt zullen zij dit waarschijnlijk wel voor je kunnen regelen.
Ah oke. Dus had ik dat beter meteen al kunnen vragen of ze er een andere 3d kaart in konden zetten ?

• Sourcey
edit: verkeerd topic

[ Voor 86% gewijzigd door Sourcey op 10-08-2006 13:09 ]

Verwijderd

ik ga scheikunde doen in eindhoven, en ben redelijk tevreden met de laptop
jammer alleen dat er geen firewire poort op zit

Die rabobank aanbieding vind ik leuk bedacht, maar ik doe er niet aan mee.
Die truc met de rente snap ik ook niet, de 1000 euro die je krijgt van de rabobank, gebruik je toch om de laptop van te kopen? Ok, dat hoeft natuurlijk niet, maar je zult toch ergens 1000 euro vandaan moeten halen.

En het maakt niet veel uit waar je die 1000 euro vandaan haalt, want over die 1000 euro die je van een andere rekening haalt, zou je net zo goed rente over krijgen
Uiteindelijk maak je er 0% winst op ;)

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 22:18

DataGhost

iPL dev

Verwijderd schreef op donderdag 10 augustus 2006 @ 17:26:
ik ga scheikunde doen in eindhoven, en ben redelijk tevreden met de laptop
jammer alleen dat er geen firewire poort op zit

Die rabobank aanbieding vind ik leuk bedacht, maar ik doe er niet aan mee.
Die truc met de rente snap ik ook niet, de 1000 euro die je krijgt van de rabobank, gebruik je toch om de laptop van te kopen? Ok, dat hoeft natuurlijk niet, maar je zult toch ergens 1000 euro vandaan moeten halen.

En het maakt niet veel uit waar je die 1000 euro vandaan haalt, want over die 1000 euro die je van een andere rekening haalt, zou je net zo goed rente over krijgen
Uiteindelijk maak je er 0% winst op ;)
dat is dan dus ook voor de mensen die het niet ineens kunnen/willen betalen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Ik ben er helemaal niet blij mee aangezien ik een tyfushekel aan de Rabobank heb, maar ik heb niet het geld om in 1x die laptop te kunnen betalen. Toen ik hoorde dat ook mijn studiefinanciering bij Rabo moest werd ik helemaal kwaad. Kut-Rabo! BLERGH!

* Alex noteert: zodra studie TU/e voltooid meteen weg bij Rabobank, ABN Amro _o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alex schreef op vrijdag 11 augustus 2006 @ 00:58:
Ik ben er helemaal niet blij mee aangezien ik een tyfushekel aan de Rabobank heb, maar ik heb niet het geld om in 1x die laptop te kunnen betalen. Toen ik hoorde dat ook mijn studiefinanciering bij Rabo moest werd ik helemaal kwaad. Kut-Rabo! BLERGH!
De Rabobank helpt studenten door een renteloze lening aan te bieden en jij kraakt ze af omdat ze eisen dat je een studentenrekening bij de Rabobank hebt?

Je doet het of je doet het niet. Zeuren verandert niets aan de regeling.

P.s.
Je kan natuurlijk bij de ABN Amro blijven die geen renteloze lening biedt, maar wel een prachtige rente zal vragen over het bedrag dat jij rood staat na overschrijving van die 1.000 euro.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 11-08-2006 02:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poesje
Alex schreef op donderdag 10 augustus 2006 @ 01:22:
Waarschijnlijk kom ik met m'n vakantie hoedje :P oftewel knal oranje, met voorop:

Who Cares?
Het Nederlandse rode kruis

Dat valt vast wel op, afgelopen jaar met excursie ook op gehad... en was meer een baken voor de groep :P (beter gezegd, de mensen die verdwaald waren)
of zijn hoofddeksels niet toegestaan op de TU/e??
Alex schreef op vrijdag 11 augustus 2006 @ 00:58:

* Alex noteert: zodra studie TU/e voltooid meteen weg bij Rabobank, ABN Amro _o_
Anders kun je misschien ook nog proberen om net zo'n lening bij de ABN Amro te regelen (zal wss niet lukken, maar niet geschoten is altijd mis... vooral als je zo'n hekel hebt aan de rabobank) Als ik vragen mag, waarom zo'n afkeer jegens de rabobank? (ik heb er nooit problemen mee...)

Bestaan er tegenwoordig eigenlijk al mini-pci-express die iets anders kunnen dan wireless-lan?? heb ff gezocht, maar kon zo niks vinden... terwijl er wel een mini-pci-express in de T60 zou zitten :P

[ Voor 33% gewijzigd door poesje op 11-08-2006 03:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JorisPenders
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 19:33

JorisPenders

Designer & Coder

Mijn broer heeft de NEC van paar jaar terug, zeer degelijk dingetje hoor! Vooral de resolutie is heerlijk! Zelf heb ik een afkeur van breedbeeld-schermen dus ik hoop dat de TU/e dit beeldformaat nog even volhoud totdat ik daar kom bivakkeren (nog 2 jaar)
Iedereen die bij de intro Koen zit, doe m de groeten van zijn kleine broertje :)

SystemSpecs -- WebArea - Your Online Home -- Webdesign

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.Naber
Voor de zekerheid heb ik het NSC nog maar gemailed of je de standaart configuratie nog zou kunnen aanpassen. Helaas doen ze hier niet aan. Wel wordt er gezegt dat er komende jaren upgrades worden aangeboden, maar deze hebben alleen betrekking op werkgeheugen en hardeschijf ruimte. Helaas pindakaas dus....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poesje
P.Naber schreef op vrijdag 11 augustus 2006 @ 12:10:
Voor de zekerheid heb ik het NSC nog maar gemailed of je de standaart configuratie nog zou kunnen aanpassen. Helaas doen ze hier niet aan. Wel wordt er gezegt dat er komende jaren upgrades worden aangeboden, maar deze hebben alleen betrekking op werkgeheugen en hardeschijf ruimte. Helaas pindakaas dus....
Het schijnt dat het video gedeelte bij de T60 heel moeilijk te bereiken is, maar wel modulair is. En dat modulaire heeft nog 1 klein nadeel... die video modules zijn (nog) niet te vinden, iig niet voor particuliere verkoop.
En een werkgeheugen upgrade zou best eens handig kunnen zijn, of ondersteund die 945 chipset geen dual channel?? (bij 1.5GB zitten er 2 in van verschillende formaten, dus misschien staat dat dualchannel dan uit, of maakt het niks uit dat die twee so-dimms van een verschillend formaat zijn??)

[ Voor 18% gewijzigd door poesje op 11-08-2006 13:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• archetta
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 14-05-2022
Zijn de laptops van TU/e trouwens al geïnstalleerd als je ze ophaald?
Zoja, mag je er dan meteen een nieuwe install op gooien :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

archetta schreef op vrijdag 11 augustus 2006 @ 13:52:
Zijn de laptops van TU/e trouwens al geïnstalleerd als je ze ophaald?
Zoja, mag je er dan meteen een nieuwe install op gooien :P
Ja, er staat al vanalles op, waaronder een OS. En voor je tweede vraag:
3.Software
Door het wijzigen van het besturingssysteem in een andere versie als dat wat bij uitlevering is geïnstalleerd vervalt alle recht op garantie voor zowel hardware als software. Bij problemen zal eerst een standaard OS worden geïnstalleerd waarna de ondersteuning zal worden voortgezet.
Bron: http://w3.tue.nl/nl/diensten/dienst_ict/organisatie/groepen/notebook_service_centrum/a_z_index/garantie/

Ik vind beide zinnen nogal tegenstrijdig. Eerst zeggen ze dat door het wijzigen van het OS alle recht op garantie vervalt. Daarna zeggen ze dat bij problemen, er een standaard OS wordt geïnstalleerd.

Wat doen ze nou? Is je garantie weg tot je het oorspronkelijke OS terug hebt, of is het altijd weg nadat je een ander OS hebt geinstalleerd en dient de tweede zin alleen voor de mensen die nooit van OS zijn verandert?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
poesje schreef op vrijdag 11 augustus 2006 @ 13:06:
[...]

Het schijnt dat het video gedeelte bij de T60 heel moeilijk te bereiken is, maar wel modulair is. En dat modulaire heeft nog 1 klein nadeel... die video modules zijn (nog) niet te vinden, iig niet voor particuliere verkoop.
En een werkgeheugen upgrade zou best eens handig kunnen zijn, of ondersteund die 945 chipset geen dual channel?? (bij 1.5GB zitten er 2 in van verschillende formaten, dus misschien staat dat dualchannel dan uit, of maakt het niks uit dat die twee so-dimms van een verschillend formaat zijn??)
Mijn laptop heeft een 945PM-chipset, en momenteel draai ik 2x 512MB in dual channel. Het kan dus wel met die chipset :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijnve
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 11-09 13:55
Verwijderd schreef op vrijdag 11 augustus 2006 @ 18:45:
[...]

Ja, er staat al vanalles op, waaronder een OS. En voor je tweede vraag:

[...]

Bron: http://w3.tue.nl/nl/diensten/dienst_ict/organisatie/groepen/notebook_service_centrum/a_z_index/garantie/

Ik vind beide zinnen nogal tegenstrijdig. Eerst zeggen ze dat door het wijzigen van het OS alle recht op garantie vervalt. Daarna zeggen ze dat bij problemen, er een standaard OS wordt geïnstalleerd.

Wat doen ze nou? Is je garantie weg tot je het oorspronkelijke OS terug hebt, of is het altijd weg nadat je een ander OS hebt geinstalleerd en dient de tweede zin alleen voor de mensen die nooit van OS zijn verandert?
Jammer.

Maar het is niet tegenstrijdig. Volgensmij staat er dat als je een probleem heb met de je laptop en je naar hun komt zij voor jouw een reinstall doen. En als je zelf een ander OS installeert alle garantie vervalt.

Mini-ITX GamePC: Core i5 3470 | 16GB DDR3 | GTX 970 4GB | Samsung 830 128GB | Dell u2711 (27", IPS,1440p), 2343BW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 22:18

DataGhost

iPL dev

Ik denk dat ze ermee bedoelen dat ze geen garantie leveren op software die zij er niet zelf op hebben gezet, groot gelijk (hoewel ik er zelf ook liever linux op heb, en er waarschijnlijk bij ga zetten als dualboot). Als jij namelijk iets fout doet is dat niet hun probleem en zullen ze de laptop in de staat herstellen als ie was toen je hem uitgeleverd kreeg :) 'dan zal de ondersteuning voortgezet worden'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GRT
  • Laatst online: 04-09 21:53

GRT

Een vriend van mij heeft inmiddels bericht ontvangen van hoe, waar en wanneer hij zijn laptop op kan gaan halen, zelf heb ik nog niks ontvangen. Hebben jullie hier al wat over gehoord?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poesje
GRT schreef op zaterdag 12 augustus 2006 @ 15:04:
Een vriend van mij heeft inmiddels bericht ontvangen van hoe, waar en wanneer hij zijn laptop op kan gaan halen, zelf heb ik nog niks ontvangen. Hebben jullie hier al wat over gehoord?
Bij mij kwa die brief tegelijk met die van de inlogcodes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_gadget
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:32

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

martijnve schreef op vrijdag 11 augustus 2006 @ 18:58:
[...]

Jammer.

Maar het is niet tegenstrijdig. Volgensmij staat er dat als je een probleem heb met de je laptop en je naar hun komt zij voor jouw een reinstall doen. En als je zelf een ander OS installeert alle garantie vervalt.
Wat ze op de TU Delft doen ,waar ze deze laptop ook krijgen, is gewoon bij software problemen er standaard gewoon een nieuw image op zetten.
Je krijgt waarschijnlijk ook een software pakket voor je opleiding met programma's die je nodig hebt. Ze willen gewoon niet dat je gaat klooten waardoor de software voor vakken niet meer goed werkt.

Ik heb zelf een Nec versa van vorig jaar, heb hiermee veel problemen gehad met de meegeleverde Pro Engineer.. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GRT

GRT

poesje schreef op zaterdag 12 augustus 2006 @ 16:31:
[...]

Bij mij kwa die brief tegelijk met die van de inlogcodes
De brief met inlogcodes heb ik wel gekregen en ook die van de intro. Zijn er nog anderen met hetzelfde 'probleem', of ben ik de enige?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ey Mr_gadget ik ga vanaf 1sep naar de tudelft Technische natuurkunde studere en ik zit eraan te denke een laptop te kope, maar kan ik nou ook van deze regeling gebruik maken? En weet je of een laptop wel handig is voor TN?
Verder zit ik er echt ernstig aan te dneken om een mcbook te kope ipv ene normale laptop, omdat het me veel makkelijker lijkt om die 'effe' in je tas te stoppe tusse je boeken.
Heeft iemand wat advies voor me?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Laatst online: 22:37
GRT schreef op zaterdag 12 augustus 2006 @ 17:22:
[...]

De brief met inlogcodes heb ik wel gekregen en ook die van de intro. Zijn er nog anderen met hetzelfde 'probleem', of ben ik de enige?
Ik heb ook nog niets gekregen van laptop afhalen oid nee...

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poesje
Xander schreef op zaterdag 12 augustus 2006 @ 22:09:
[...]

Ik heb ook nog niets gekregen van laptop afhalen oid nee...
Dan zal ik et ff (in het kort) doorgeven, het is namelijk wel zo handig om dat ruim van te voren te weten ;)

wat je mee moet nemen:
  • Geldig legitimatie meenemen (paspoort of identiteitsbewijs, geen OV)
  • Brief met nt-account en pincode
schema:
  • 13.00 bouwkunde + industrial design + elektrotechniek
  • 14.15 Biomedische technologie + Technische bedrijfskunde (ook voor gezondheidszorg) + scheikundige technologie + technische natuurkunde
  • 15.30 technische informatica + technische wiskunde + technische innovatie wetenschappen + werktuigbouwkunde
je moet em dan zelf ophalen of iemand machtigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kan iemand helpen bij de vragen die ik hierboven stelde??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
De oplossing w.b.t. een ander OS: dualboot. Maak gewoon een image die je zelf opslaat, mocht je problemen hebben, laad die dan terug en speel mooi weer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poesje
Alex schreef op maandag 14 augustus 2006 @ 00:33:
De oplossing w.b.t. een ander OS: dualboot. Maak gewoon een image die je zelf opslaat, mocht je problemen hebben, laad die dan terug en speel mooi weer :)
Die image kun je desnoods van het tu/e netwerk halen :P

Wat duurt et toch nog lang eer dat we de Thinkpad krijgen....

[ Voor 9% gewijzigd door poesje op 14-08-2006 15:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin Sturm
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 09-09 17:23
Alex schreef op maandag 14 augustus 2006 @ 00:33:
Het is inderdaad handiger om de image van de TU/e te gebruiken dan er een zelf te maken. Sowieso staat er (denk ik, was iig tot op heden) bij (uit m'n hoofd) Informatica- en Elektrotechniek-studenten standaard ook Linux op de laptop (dualboot). Volgens mij was het altijd een Red Hat of Fedora Core-versie (op mijn laptop stond destijds Red Hat 8 geloof ik, maar da's alweer een tijdje terug).
Overigens kun je gewoon je eigen software er op zetten. Bij problemen (behalve als het je harddisks betreft) halen ze meestal ter plekke je HD uit je laptop en doen die in de leenlaptop, zodat je dus wel gewoon je eigen data hebt wanneer je laptop in reparatie is.
Ik ga van de week weer gezellig langs, omdat de backlight in m'n laptop stuk is (Nec van 2003/2004). De service van het NSC is over het algemeen wel redelijke.. soms moet je alleen een paar keer terug voordat het echt gerepareerd is. In 3 jaar is bij mij de hd vervangen (was al stuk bij aflevering) en het moederbord (heeft 2 maanden geduurd voordat ze uiteindelijk tot vervanging van het moederbord overgingen, eerst dachten ze dat het iets met het geheugen was). Nu is dus m'n scherm stuk (aan het gaan)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poesje
Martin Sturm schreef op maandag 14 augustus 2006 @ 15:39:
[...]

Het is inderdaad handiger om de image van de TU/e te gebruiken dan er een zelf te maken. Sowieso staat er (denk ik, was iig tot op heden) bij (uit m'n hoofd) Informatica- en Elektrotechniek-studenten standaard ook Linux op de laptop (dualboot). Volgens mij was het altijd een Red Hat of Fedora Core-versie (op mijn laptop stond destijds Red Hat 8 geloof ik, maar da's alweer een tijdje terug).
Overigens kun je gewoon je eigen software er op zetten. Bij problemen (behalve als het je harddisks betreft) halen ze meestal ter plekke je HD uit je laptop en doen die in de leenlaptop, zodat je dus wel gewoon je eigen data hebt wanneer je laptop in reparatie is.
Ik ga van de week weer gezellig langs, omdat de backlight in m'n laptop stuk is (Nec van 2003/2004). De service van het NSC is over het algemeen wel redelijke.. soms moet je alleen een paar keer terug voordat het echt gerepareerd is. In 3 jaar is bij mij de hd vervangen (was al stuk bij aflevering) en het moederbord (heeft 2 maanden geduurd voordat ze uiteindelijk tot vervanging van het moederbord overgingen, eerst dachten ze dat het iets met het geheugen was). Nu is dus m'n scherm stuk (aan het gaan)...
Wat ik afgelopen jaar bij het meelopen voorbij zag flitsen (bij het booten) was Fedora Core, dus zal die er waarschijnlijk wel op staan :) (zelf kies ik dan toch liever voor Slackware, maar dat is dan toch zo gebeurd als er al een linux op staat)

[ Voor 3% gewijzigd door poesje op 14-08-2006 15:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de NEC van '05 '06, p550, en die staat hier gewoon nog op m'n bureau. Niks mis met dat ding. Voornaamste reden van de aanschaf was de garantie/service. Enige minpuntjes zijn, het ALTIJD knipperende status-ledje, ontbreken van DVI aansluiting en de massa van het beestje. 1 keer problemen mee gehad toe hij stiekem tussen de rugleuning en het zitvlak van een stations-bankje glipte en op de stenen vloer kletterde. De HDD was daarmee beschadigd in de boot sector. (standby aan en uit ging prima, maar toen ik hem voor het eerst weer volledig afsloot en opstartte bleek de HDD beschadigd te zijn.) Vervolgens ben ik naar het servicepoint gegaan en binnen een week was de schijf kosteloos vervangen door een exemplaar van 100 GB ipv 80, dus ik was zelfs gematst. TU/D trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_gadget
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:32

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

Verwijderd schreef op zaterdag 12 augustus 2006 @ 22:02:
ey Mr_gadget ik ga vanaf 1sep naar de tudelft Technische natuurkunde studere en ik zit eraan te denke een laptop te kope, maar kan ik nou ook van deze regeling gebruik maken? En weet je of een laptop wel handig is voor TN?
Nee, het project is niet voor TN. Zie hier laptop TUD
Bij TN leer je oa Java programmeren dus dat moet hij kunnen. Verder zou ik het niet precies weten..Je kan in ieder geval met bootcamp windows draaien dus dat lukt wel
offtopic:
Verwijderd schreef op maandag 14 augustus 2006 @ 16:43:
1 keer problemen mee gehad toe hij stiekem tussen de rugleuning en het zitvlak van een stations-bankje glipte en op de stenen vloer kletterde. De HDD was daarmee beschadigd in de boot sector.
Super® doe je toevallig IO? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvl
  • Laatst online: 20:13

bartvl

Vlieg! Kan ik niet. Te laat...

Verwijderd schreef op maandag 14 augustus 2006 @ 16:43:
...Enige minpuntjes zijn, het ALTIJD knipperende status-ledje, ...
Das een bug in de BIOS, als je de nieuwe erin flasht (vrij eenvoudig geloof ik) dan is het over.

Life is not about specs, it is about joy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Mr Gadget

nee, als ik dat had gedaan had ik misschien wel een alternatief laptop-op-bankje-waardige bank ontworpen voor de NS. Ik studeer bij de buren :)

@Bart

Idd, je hebt gelijk. "fix battery LED blink issue"

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 14-08-2006 18:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-01 18:01

Ivo

Wat betreft andere besturingssystemen installeren hoef je je niet zo druk te maken. Ik heb nog steeds de oude Windows partitie, maar die gebruik ik praktisch nooit meer. Ik heb nergens problemen mee. Verval van garantie of iets dergelijks heb ik ook nooit meegemaakt. Het is wel zo dat ze problemen met je alternative besturingssysteem niet ondersteunen, maar dat is logisch. (Overigens ondersteunen de facultaire NSC's van wiskunde, informatica en elektrotechniek wel problemen met een voorgeinstalleerde linuxpartitie)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Ik heb hier nog een DVD-tje liggen met Mac OS X erop, ik ben benieuwd of ik die 100% werkend krijg. Zo ja, dan print ik ook een mooie Apple-sticker en plak ik die erop: dan heb ik een ThinkApple of een ApplePad ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poesje
Alex schreef op dinsdag 15 augustus 2006 @ 22:07:
Ik heb hier nog een DVD-tje liggen met Mac OS X erop, ik ben benieuwd of ik die 100% werkend krijg. Zo ja, dan print ik ook een mooie Apple-sticker en plak ik die erop: dan heb ik een ThinkApple of een ApplePad ;)
of iThink, MacPad of een ThinkBook ;)

Verwijderd

gaan er trouwens nog mensen naar de owee week in delft??

• thumblex.
Ik ga erheen, maar eerst dit weekend naar de intro van m'n eigen studie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ralpy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20:35
Zijn er meer mensen die nog wachten op een schriftelijke bevestiging van de tu/e en het geld voor de laptop wel op tijd overgemaakt hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Laatst online: 22:37
Ik heb het geld een dag te laat overgemaakt... maar al wel een schriftelijke bevestiging ondertussen.

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GRT

GRT

Ik heb inmiddels mijn brief gekregen waarin staat waar en wanneer ik de laptop kan ophalen.

nog een vraagje: Weet iemand wat voor een geluidskaart in de T60 zit? Is dat nog steeds een brakke geluiskaart zoals in oudere laptops, of is dat inmiddels verbeterd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zpottr
  • Niet online

Zpottr

Henk

GRT schreef op zaterdag 19 augustus 2006 @ 15:02:
Ik heb inmiddels mijn brief gekregen waarin staat waar en wanneer ik de laptop kan ophalen.

nog een vraagje: Weet iemand wat voor een geluidskaart in de T60 zit? Is dat nog steeds een brakke geluiskaart zoals in oudere laptops, of is dat inmiddels verbeterd?
Ik heb nieuwere thinkpads gezien met op papier behoorlijk geluid ("hd-audio"?) aan boord, maar je zit nog altijd vast aan een simpele headphone-plug. Niet echt ideaal om naar een versterker oid te gaan, wel goed voor een hoofdtelefoon natuurlijk. Ook is het vaak maar afwachten wat de overige hardware in je laptop (IR-poort bv!) voor noise oplevert, en er is geen optische uitgang. En natuurlijk heb ik ook geen idee welke configuratie hier precies gekozen is.

[ Voor 8% gewijzigd door Zpottr op 19-08-2006 15:32 ]

Zoef

Pagina: 1 2 ... 7 Laatste