[TU/e laptop 2006/2007] IBM (Lenovo) Thinkpad T60 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Pagina: 1 ... 6 7 Laatste
Acties:
  • 14.116 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slomy
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 09:32
Overigens vind ik dat het scherm ook vreemd geplaatst is in het frame. Aan de linkerzijde bevindt zich een grotere rand dan aan de rechterzijde. Geen idee of dit zo is omdat dit een demo model betreft of omdat dit zo is omdat het een breedbeeld laptop is? Scherm lijkt overigens zowiezo iets kleiner te zijn geworden tov de T60.

Speakers zitten ook aan de zijkant van het toetsenbord nu. Betekend dit dat de T61 ook iets groter is geworden tov de T60?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 177429

Slomy schreef op donderdag 17 mei 2007 @ 17:44:Speakers zitten ook aan de zijkant van het toetsenbord nu. Betekend dit dat de T61 ook iets groter is geworden tov de T60?
Dat komt omdat het een widescreen model is. Aangezien het gewone keyboard is toegepast heb je ruimte over aan bijde zeiden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRebell
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 01:13
de T61 is ook een 14" model en niet een 15" zoals de T60 op de TU is. Misschien dat er in de behuizing van de T61 nog wel een 15.4" in past (of net niet :P).
Enige wat ik erg jammer vindt is dat er in de breedbeeld T60 geen bluetooth en cardreader zit....Ben benieuwd waar ze dit collegejaar mee aankomen. Het zal wel weer een 15" worden denk ik aangezien ze vorig jaar het nut van een breedbeeld ook niet inzagen (maar misschien nu wel)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 120284

Immer hetzelfde liedje he. Breedbeeld heeft ook geen nut..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09-07 21:41

bartvl

Vlieg! Kan ik niet. Te laat...

Waarom niet, kun je tijdens de college's mooi in breedbeeld films kijken!
Maar inderdaad, 15,4" breedbeeld is te laag. Grotere schermen vind ik in breedbeeld wel fijn. Lekker ruimte in de breedte. (toolpallets in autocad en fotoshop enzo kunnen er mooi kwijt)

Life is not about specs, it is about joy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-06 15:45
TheRebell schreef op vrijdag 18 mei 2007 @ 23:47:
de T61 is ook een 14" model en niet een 15" zoals de T60 op de TU is. Misschien dat er in de behuizing van de T61 nog wel een 15.4" in past (of net niet :P).
Enige wat ik erg jammer vindt is dat er in de breedbeeld T60 geen bluetooth en cardreader zit....Ben benieuwd waar ze dit collegejaar mee aankomen. Het zal wel weer een 15" worden denk ik aangezien ze vorig jaar het nut van een breedbeeld ook niet inzagen (maar misschien nu wel)...
Bleutooth kun je bij bijna iedere thinkpad nog inbouwen.
Ik heb die modules verkocht, en verkoop ze nu nogsteeds.
(En ook dus de BT Antenna's!, dat vergeet men vaak)

Sowieso zijn ThinkPads best goed upgradeable ;)

Wat het passen van een 15.4" in een 15" omlijsting betreft. Niet slim.

4:3 tot 16:9 verhouding gaat niet passen ben ik bang :)
Vandaar dat de Z61m (of Z61P... welke ik hier pas heb gehad... 15.4" WUXGA 1920x1200 :9 )wat breder zijn.

Op een persoonlijk level, geef mij ook nog maar de T43P (T60P is bijna niet meer levermaar met UXGA Flexview) met UXGA of SXGA+ Flexview scherm... wat waren dat fijne schermen om mee te werken zeg.

[ Voor 10% gewijzigd door Roberto op 20-05-2007 22:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

T43 is een heethoofd, right ;)

Heb je die modules ook op de site staan? Kan ze niet vinden.

[ Voor 50% gewijzigd door Anoniem: 120284 op 21-05-2007 08:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik had laatst een verse (clean) xp instal op mijn T60 gedaan. Alles werkt netjes na het instaleren van drivers etc. Behalve bluetooth, ik heb alles van de ibm site geinstalleerd alleen het werkt nog niet.

Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v188/derbi_gpracer/bluetooth.jpg

http://www-307.ibm.com/pc...ocid=MIGR-62928#bluetooth

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
  • Laatst online: 29-06 15:45
BT is al ingeschakeld met FN + F5?

Heb je buiten de drivers ook al BT software? (dus het bekende bt icoontje @ je desktop? Daar zit ook een diag in)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ja bluetooth is ingeschakeld. Ook de bluetooth software is geinstaleerd zoals te zien op het bijgevoede plaatje met de diag.

Ik heb echter in mijn apparaat beheer wel een onbekend apparaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brickman
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08:04
Hoe werkt Ubuntu op deze laptop eigenlijk?
Is het makkelijk om virtualisatie aan de praat te krijgen?

Want volgens mij kan ik niet alles onder linux aan de praat krijgen.

Thinkpad T500 | Synology HowTo's (CouchPotato, Sickbeard, Periscope, Headphones)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gday
  • Laatst online: 24-06 22:48

gday

TENACIOUS D TIME!!!

Brickman schreef op zaterdag 26 mei 2007 @ 11:22:
Hoe werkt Ubuntu op deze laptop eigenlijk?
Is het makkelijk om virtualisatie aan de praat te krijgen?

Want volgens mij kan ik niet alles onder linux aan de praat krijgen.
(Vrijwel) alles wat je wilt weten over linux op de thinkpads kun je vinden op http://www.thinkwiki.org/

Bij mij draait Ubuntu nu prima, met een ietwat aangepaste kernel. Geen problemen meer met hibernate/suspend.

ingen vill veta var du köpt din tröja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brickman
Iemand een idee om Xen met ubuntu te kunnen testen?

Want met VMware wil het me niet lukken. Kan geen optie vinden om VT aan te zetten.

Thinkpad T500 | Synology HowTo's (CouchPotato, Sickbeard, Periscope, Headphones)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 221013

Hoi,

Ik lees al een aantal jaren mee op dit forum, maar nog nooit een post geplaatst. Ik wilde even melden dat ik nu ook een Lenovo ThinkPad T60 heb besteld. Ik ben erg blij dat ik eindelijk het geld hiervoor heb én dat het bovendien ook nog een zeer goede laptop is.

The specs zijn als volgt:

T60 15,4 Widescreen, WSXGA+ (goede inkijkhoek, echter geen FlexView)
Core 2 Duo, 2GHz
1 GB RAM
ATI X1400, 128 MB
6 cell battery
3 yeas (world wide) warranty

Voor 1200 euro inclusief shipping van de VS naar mijn huis. Echter bij de grens komt er nog ongeveer 200 euro bij, dus in totaal 1400 euro voor deze specs. Dat vind ik op zich wel netjes. Ik hoop alleen nu wel dat ze die laptop in stock hebben, anders kan ik alsnog een maand wachten...

Volgend jaar ga ik een Premaster doen op TU Delft. Ik weet dat er binnenkort een laptopproject start voor eerstejaars, maar ik heb geen zin om daarop te gaan te wachten. Bovendien ben ik dan geen eerstejaars, maar vierdejaars....

Maar wat vinden jullie van deze specs voor de prijs die ik ervoor betaald heb? Let wel op dat ik alleen een T60 wil, dus geen T61 of R-serie. Ik heb bewust voor een duurdere T60 gekozen omdat de laptop 5 dagen per week en minstens 5 jaar lang heen er weer versjouwd zal gaan worden tussen mn huis en de faculteit. Bovendien moeten programma's zoals Matlab, CATIA en ander CAD software er vlekkeloos op draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Weet je zeker dat je IWS hebt? (Internationale garantie)
De meeste modellen hebben het namelijk niet meer.

Komt nog 19% overheen inderdaad. Waarschijnlijk ook over de verzendkosten.

Zelf sta ik op het punt een T61 uit de USA te laten komen.

Ben benieuwd, waar heb jij de jouwe besteld?

Die config kost in Nederland € 1590 (Azerty)

Ik kom uit op $1432 (in Duitsland 1700 euro) + ultrabay battery ($125) + verzendkosten ($110)=$1667

Ongeveer € 1475 dus na belastingen.

Is dan officieel wel zonder IWS.

Config:
T7300
1*1GB ram
Intel 4965 a/b/g/n wireless
Bluetooth
1 Gb Intel Turbo Memory
nVidia Quadro NVS 140m
14.1" wide WXGA+ (1440x900)
6 cell battery
Windows Vista Bussines
DVD+/-RW
120 GB 5400 rpm HDD

Ultrabay battery

Zodra hij dan hier aankomt kijk ik effe of hij het doet en daarna meteen een 2e GB ram stickje erin. :)

[ Voor 24% gewijzigd door Anoniem: 120284 op 30-05-2007 20:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gday

gday

TENACIOUS D TIME!!!

Anoniem: 221013 schreef op dinsdag 29 mei 2007 @ 23:46:
Volgend jaar ga ik een Premaster doen op TU Delft. Ik weet dat er binnenkort een laptopproject start voor eerstejaars, maar ik heb geen zin om daarop te gaan te wachten. Bovendien ben ik dan geen eerstejaars, maar vierdejaars....
Stiekem ben je dan wel eerstejaars. :) Immers, je start dan in de bachelor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 120284 schreef op woensdag 30 mei 2007 @ 20:07:
Weet je zeker dat je IWS hebt? (Internationale garantie)
De meeste modellen hebben het namelijk niet meer.

Komt nog 19% overheen inderdaad. Waarschijnlijk ook over de verzendkosten.

Zelf sta ik op het punt een T61 uit de USA te laten komen.

Ben benieuwd, waar heb jij de jouwe besteld?

Die config kost in Nederland € 1590 (Azerty)

Ik kom uit op $1432 (in Duitsland 1700 euro) + ultrabay battery ($125) + verzendkosten ($110)=$1667

Ongeveer € 1475 dus na belastingen.

Is dan officieel wel zonder IWS.

Config:
T7300
1*1GB ram
Intel 4965 a/b/g/n wireless
Bluetooth
1 Gb Intel Turbo Memory
nVidia Quadro NVS 140m
14.1" wide WXGA+ (1440x900)
6 cell battery
Windows Vista Bussines
DVD+/-RW
120 GB 5400 rpm HDD

Ultrabay battery
Ook een zeer goede prijs/kwaliteit verhouding! Ik heb er niet eens aan gedacht om in Duitsland te bestellen vanwege die gunstige Euro-Dollar koers.

En nu je het zegt trouwens, ik heb gevraagd aan die winkel of het model met IWS kwam, en zij zeiden JA. Echter ik had een foutje gemaakt en heb daarna een ander model besteld, waarvan ik het niet heb nagevraagd. Ik heb nu het Tabook helemaal zitten doorspitten of mijn specifiek model met IWS komt, maar nergens staat IWS bij. BIj IWS staat namelijk een voetnoot, en die voetnoot kan ik bij geen enkele T60 terugvinden! :? Ik hoop dat er wel iets anders wat te regelen valt, anders heb ik een groot probleem.

De BTW heb ik ook al over de verzendkosten meegerekend. In totaal was het 1400 Euro inclusief verzekerd transport door FedEx én de BTW bij de douane.

Het model is de T60 87445BU (QWERTY) en besteld bij www.euclidcomputers.com. Tot nu toe goede service. Altijd een reactie op mijn (vele) e-mails binnen een kwartier tot een dag. Het bedrag heb ik vrijdag overgemaakt via Internet-bankieren en ze hadden het dinsdag al ontvangen. Shipping is vrijdag en geschat wordt dat ik de laptop 6 juni heb.

Ik kan echt niet wachten. :9~ Ik hoop echter dat er niets mis mee is bij ontvangst :/

Die nVidia is overigens wel goed. Ik heb niet voor een T61 gekozen omdat de LCD nogal matig is (zo schijnt) vergeleken met de T60's. Ook is de batterijduur niet echt denderend (van de WSXGA ook niet, maar niet zo erg als de T61....). Ook zit het scherm niet precies in het midden, en ik kan me soms nogal ergeren als objecten asymmetrisch van vorm zijn. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

gday schreef op woensdag 30 mei 2007 @ 21:30:
[...]

Stiekem ben je dan wel eerstejaars. :) Immers, je start dan in de bachelor.
Ja, das wel waar eigenlijk. Maar dan nog, ik moet dan wachten en het is dan onzeker of ze T60 of de T61 gaan verkopen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

TheRebell schreef op vrijdag 18 mei 2007 @ 23:47:

Enige wat ik erg jammer vindt is dat er in de breedbeeld T60 geen bluetooth en cardreader zit..
In mijn T60 widescreen zit toch echt BT....(maar dat gebruik ik toch never ever...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

[b][message=28132408,noline]Het model is de T60 87445BU (QWERTY) en besteld bij www.euclidcomputers.com. Tot nu toe goede service. Altijd een reactie op mijn (vele) e-mails binnen een kwartier tot een dag. Het bedrag heb ik vrijdag overgemaakt via Internet-bankieren en ze hadden het dinsdag al ontvangen. Shipping is vrijdag en geschat wordt dat ik de laptop 6 juni heb.
Ha, daar heb ik hem ook besteld. Heb je betaald via 'wire transfer', of wel bankoverboeking? Welke SWIFT code heb je gebruikt? Diegenen die ik kreeg werkt niet. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 120284 schreef op woensdag 30 mei 2007 @ 23:18:
[...]

Ha, daar heb ik hem ook besteld. Heb je betaald via 'wire transfer', of wel bankoverboeking? Welke SWIFT code heb je gebruikt? Diegenen die ik kreeg werkt niet. :/
Ja via overboeking met Postbank.nl. SWIFT die ik heb gebruikt is CITI US 33. Bij mij gaf hij ook eerst een error, maar daarna heb ik de spaties weggehaald en deed het gewoon.

Dus nu heb je nog geen laptop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 120284 schreef op woensdag 30 mei 2007 @ 23:18:
[...]

Wat je ook kan doen is ff naar je bank lopen. Je emailtjes etc meenemen en dan wordt het geregeld zo had ik het ook gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRebell
  • Laatst online: 01:13
Anoniem: 221013 schreef op woensdag 30 mei 2007 @ 23:06:
[...]

In mijn T60 widescreen zit toch echt BT....(maar dat gebruik ik toch never ever...)
heel vaag, volgens een winkel die ik belde (die hadden de T60 widescreen voor een leuke prijs) was er geen BT module dus werd het via usb/pc-card. Daar had ik geen zin in dus heb ik een andere doos besteld (een hp nc8430 btw, erg mooi ding en ook stuiter vast ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hmmmz. Na een aantal forums af gegaan te zijn, schijnt het zo te zijn dat er verschillende merken onderdelen in de T60s zitten. Voor de schermen worden alleen LG/Philips en Samsung gebruikt. De Samsung schijnt echt crap te zijn vergeleken met de LG. De Samsung heeft relatief veel light leakage onderaan het scherm.....Dat is wel jammer.....

Ook zijn er drie merken van het toetsenbord voor de T60: Alps, Chicony en nog wat. Alps is daarvan het beste en Chicony het slechts. Uiteraard is alles relatief gezien wel goed van Lenovo, maar toch wel jammer dat je niet zeker ben wat de kwaliteit van de onderdelen zijn.

Ik hoop dus niet dat ik een Samsung-scherm heb. Het probleem is dat dat per model EN serial number verschilt welke onderdelen er gebruikt worden. Ik kan het pas controleren zodra ik de notebook binnenkrijg. Maar ik ga proberen om daarvoor al achter te komen wat de S/N is.

Ik vroeg mij dus af of jullie ook hebben gekeken naar de fabrikanten van de schermen en toetsenbord van de T60? Op deze sites kan je kijken welke onderdelen je in je laptop hebt. Ik zou graag willen weten welk specifiek model jullie hebben (niet S/N) en wat daarvan het merk LCD en toetsenbord is.

http://www-307.ibm.com/pc...ookup.vm&sitestyle=lenovo
http://www-307.ibm.com/pc...ent.do?lndocid=MIGR-66977
http://forum.notebookrevi...ght=T60+widescreen+review

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 221013 schreef op donderdag 31 mei 2007 @ 02:59:
Ook zijn er drie merken van het toetsenbord voor de T60: Alps, Chicony en nog wat. Alps is daarvan het beste en Chicony het slechts. Uiteraard is alles relatief gezien wel goed van Lenovo, maar toch wel jammer dat je niet zeker ben wat de kwaliteit van de onderdelen zijn.
Ik heb 2 verschillende toetsenborden in mijn T60 gehad (eerst een NMB en nu een ALPS je zegt dat alps het beste is maar de meeste mensen preferen een nmb). De kwaliteit van die toetsenborden zijn allemaal het zelfde, het zijn allemaal dezelfde materialen en hetzelfde ontwerp. Het enige dat anders is, is de kracht die je moet zetten om de toets in te drukken en het geluid dat geproduceerd word. Maar die verschillen zijn minimaal ( zo goed als verwaarloosbaar.)

Welk toetsenbord je ook in je T60 hebt hij is nog 5x beter dan elk ander toetsenbord. (bijwijze van spreken)

39T7118 - ALPS --> Langere 'travel' van de toetsen
39T7178 - Chicony --> Vergelijkbaar met ALPS maar maakt iets meer geluid.
39T0958 - NMB --> Kortere 'travel' van de toetsen maakt minder geluid dan de andere en toetst iets soepeler.

Maar nogmaals de verschillen zijn minimaal.

[ Voor 18% gewijzigd door Anoniem: 177429 op 31-05-2007 13:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 177429 schreef op donderdag 31 mei 2007 @ 13:11:
[...]

Ik heb 2 verschillende toetsenborden in mijn T60 gehad (eerst een NMB en nu een ALPS je zegt dat alps het beste is maar de meeste mensen preferen een nmb). De kwaliteit van die toetsenborden zijn allemaal het zelfde, het zijn allemaal dezelfde materialen en hetzelfde ontwerp. Het enige dat anders is, is de kracht die je moet zetten om de toets in te drukken en het geluid dat geproduceerd word. Maar die verschillen zijn minimaal ( zo goed als verwaarloosbaar.)

Welk toetsenbord je ook in je T60 hebt hij is nog 5x beter dan elk ander toetsenbord. (bijwijze van spreken)

39T7118 - ALPS --> Langere 'travel' van de toetsen
39T7178 - Chicony --> Vergelijkbaar met ALPS maar maakt iets meer geluid.
39T0958 - NMB --> Kortere 'travel' van de toetsen maakt minder geluid dan de andere en toetst iets soepeler.

Maar nogmaals de verschillen zijn minimaal.
Ok, je hebt er dus blijkbaar wel verstand van. Ik denk dat de verschillen ook erg minimaal zijn, en vooral vergeleken met andere laptop-merken.

Wat voor merk scherm heb je? Ben je er tevreden over? Het scherm boeit me opzich niet zo heel erg omdat ik het alleen voor office and CAD-applicaties zal gaan gebruiken. Maar het is toch wel fijn als je niet belachelijk veel light leakage hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik zou niet weten welk merk ik heb. Het FRU# is 13N7063. Het is een 14.1" SXGA+ 1400x1050. Geen last van lightleakage. Het scherm is van goede/gemiddelde kwaliteit. Er zijn betere schermen op de markt. Hij is redelijk helder al had ik het toch prettig gevonden om hem nog een tikje lichter te kunnen zetten. Je kan mooiere flexview schermen etc krijgen voor de T60. Maar ik gaf toch de voorkeur aan 14.1" vanwege mobiliteit en accuduur etc.

Ik gebruik ook voornamelijk Office, AutoCad, SketchUp en nog wat andere prog'jes maar daar voldoet het scherm meer dan genoeg voor.

[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 177429 op 31-05-2007 15:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 221013 schreef op woensdag 30 mei 2007 @ 23:22:
[...]

Ja via overboeking met Postbank.nl. SWIFT die ik heb gebruikt is CITI US 33. Bij mij gaf hij ook eerst een error, maar daarna heb ik de spaties weggehaald en deed het gewoon.

Dus nu heb je nog geen laptop?
Ik moet nog betalen ja. Wel vreemd dat je bij internationale overboekingen geen opmerkingen zoals ordernummer kunt plaatsen enzo. |:(

Bingo, is gelukt. Er was nog een spatie en een enter ofzo mee ge C/P'd. Maar wat een rits aan gegevens moet je invullen. Ik hoop dat ik het goed heb gedaan :+

Heb ze even gebeld: de T61 was in stock, de ultrabay battery within 2 days. Maar ik moest eerst betalen (ja, doh, wist ik al :P )

Nu mogen ze opschieten bij de bank. Als morgen de betaling aankomt (zal wel langer duren), dan krijgen ze misschien maandag die ultrabaybattery binnen en dan wellicht dinsdag het spul op de plane. Volgende week vrijdag hier kan ik dus aannemen? :)

Wel prima die winkel. Gratis telefoonnummer (+internationaal telefoontarief > Skype :+ ). Kreeg meteen iemand aan de lijn. :)

Mijne heeft trouwens geen IWS, maar ik denk niet dat Lenovo NL erg moeilijk doet mocht ik het ooit nodig hebben :?

[ Voor 46% gewijzigd door Anoniem: 120284 op 31-05-2007 18:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@jcv: Gefeliciteerd met het definitief plaatsen van je order! De T61 is qua processorkracht echt goed en heeft volgens mij ook wat meer ports en betere koeling enzo dan de T60.

Ik denk dat die van mij ook geen IWS heeft. Morgen krijg ik een e-mailtje met de S/N van de laptop en dan wordt het verscheept. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 177429 schreef op donderdag 31 mei 2007 @ 15:26:
Ik zou niet weten welk merk ik heb. Het FRU# is 13N7063. Het is een 14.1" SXGA+ 1400x1050. Geen last van lightleakage. Het scherm is van goede/gemiddelde kwaliteit. Er zijn betere schermen op de markt. Hij is redelijk helder al had ik het toch prettig gevonden om hem nog een tikje lichter te kunnen zetten. Je kan mooiere flexview schermen etc krijgen voor de T60. Maar ik gaf toch de voorkeur aan 14.1" vanwege mobiliteit en accuduur etc.

Ik gebruik ook voornamelijk Office, AutoCad, SketchUp en nog wat andere prog'jes maar daar voldoet het scherm meer dan genoeg voor.
Tja, als je tevreden met je scherm bent dan maakt het weinig uit welk merk het is. Gelukkig heb ik de laptop toch niet voor multimedia-toepassingen nodig, maar af en toe filmpje kijken is wel handig als afleiding op school. De laptops met Flexview zijn zo gauw 200 USD duurder. Dan kan je in principe wel zeggen van oh het is voor de lange termijn, maar op die manier blijf je bezig met je budget te vergroten.

Het schijnt overigens dat de T61 een NOG mattere scherm heeft en mindere inkijkhoek. Ik ben benieuwd naar de bevindingen van jcv over zijn T61 straks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ja, ik zal wel een klein reviewtje maken (eerste Nederlander met T61??). Ik kan het scherm wel vergelijken met een T22 :P

Als hij hier aankomt gaat er meteen een 2e GB ram. Maar zou zo'n 1 GB 34 euro Kingston plakje dat ding wat er al in zit bijten? (Zou het wel samenwerken, of moet ik 2x die Kingston halen :? )

Ik heb er ook een Ultrabay Battery bijbesteld, wat weer wat batterytime toevoegd. :)

Nu nog een tas. En dockingstation? (Is eigenlijk wel relaxed, extra lader enzo, maar echt nodig?? |:). Een grote tas waar ook nog een brooddoos en wat boeken inkunnen is ook nog wel 60 euro :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 09:03
Oja wisten jullie trouwens al dat er een heel forum is speciaal voor en over IBM Thinkpads :D

http://forum.thinkpads.com/ 8)

Ik heb geen IBM Thinkpad, maar ga misschien over een maand / paar week een T40 kopen, als het een beetje mee zit 8)

[ Voor 35% gewijzigd door ThinkPad op 31-05-2007 21:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ThinkPadd schreef op donderdag 31 mei 2007 @ 21:45:
Oja wisten jullie trouwens al dat er een heel forum is speciaal voor en over IBM Thinkpads :D

http://forum.thinkpads.com/ 8)

Ik heb geen IBM Thinkpad, maar ga misschien over een maand / paar week een T40 kopen, als het een beetje mee zit 8)
Ben ik al geregistreerd :) Ik had hier op tweakers ook nog een centraal thinkpad topic gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Net het bericht gekregen dat mijn T60 vandaag verzonden is! Afgelopen donderdag/vrijdag order geplaatst en maandag aanstaande (niet woensdag dus!) waarschijnlijk al binnen. Echt supersnel dus.

Weet iemand hoe het zit met de betaling van de BTW-kosten? Krijg je een rekening nagestuurd of moet je die eerst vooraf betalen?

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 221013 op 31-05-2007 22:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verschilt per vervoersbedrijf dacht ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 221013 schreef op donderdag 31 mei 2007 @ 22:46:
Net het bericht gekregen dat mijn T60 vandaag verzonden is! Afgelopen donderdag/vrijdag order geplaatst en maandag aanstaande (niet woensdag dus!) waarschijnlijk al binnen. Echt supersnel dus.

Weet iemand hoe het zit met de betaling van de BTW-kosten? Krijg je een rekening nagestuurd of moet je die eerst vooraf betalen?
Waarschijnlijk versturen ze met fedex. Die zullen jou op de hoogte stellen dat er een pakje is binnengekomen en dan je x euro aan fedex moet betalen voor ze het pakketje doorsturen naar jou.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 177429 schreef op donderdag 31 mei 2007 @ 23:36:
[...]

Waarschijnlijk versturen ze met fedex. Die zullen jou op de hoogte stellen dat er een pakje is binnengekomen en dan je x euro aan fedex moet betalen voor ze het pakketje doorsturen naar jou.
Het wordt inderdaad met FedEx verzonden. Komt er alleen BTW over de laptop zelf, of ook over de shipping costs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 221013 schreef op vrijdag 01 juni 2007 @ 00:25:
[...]
Het wordt inderdaad met FedEx verzonden. Komt er alleen BTW over de laptop zelf, of ook over de shipping costs?
Helaas ook over de shipping costs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Over het factuurbedrag, en daar zit waarschijnlijk de shipping ook onder :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hmmmz. Serial Number binnen. Ik heb een LG/Philps LCD-scherm, vergeleken met de Samsung redelijk goede kwaliteit dus. Echter mn toetsenbord is van Chicony. Dat vind ik wel jammer. Ik had liever een perfecte laptop gehad, dan een "net-niet-perfecte" laptop.....Maar goed....Ik vind het wel jammer en vaag dat Lenovo niet consequent is met het gebruiken van dezelfde onderdelen. Dan kan je toch immers nooit garanderen dat alle laptops van hetzelfde type ook van dezelfde kwaliteit zijn?

Maar ja, het zal allemaal wel meevallen. Het is mn eerste laptop...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slomy
Voor zover ik begrijp heb ik een Samsung scherm (14 inch variant 1400*1050 resolutie), maar ik merk niks van light leakage of vervormde kleuren. Persoonlijk vind ik het zelfs een zeer prettig scherm om op te werken. Maar ik zit nu dan ook achter een Samsung Syncmaster 730BF en daar heb ik ook nog nooit problemen mee gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Slomy schreef op vrijdag 01 juni 2007 @ 19:48:
Voor zover ik begrijp heb ik een Samsung scherm (14 inch variant 1400*1050 resolutie), maar ik merk niks van light leakage of vervormde kleuren. Persoonlijk vind ik het zelfs een zeer prettig scherm om op te werken. Maar ik zit nu dan ook achter een Samsung Syncmaster 730BF en daar heb ik ook nog nooit problemen mee gehad.
Ik heb zelf ook een desktop Samsung-scherm en om eerlijk te zijn heb ik nog NOOIT een beter scherm gezien :). Althans ik ben er dik tevreden mee. Maar dit is ff offtopic.

Wat voor merk toetsenbord heb je? En wat zijn je ervaringen ervan m.b.t. geluidsproductie en type-response?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hermandeperman
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 29-01-2024
Mijn T60 begint na een half uur best wel te blazen (fan) .

Dat komt natuurlijk door m'n stoffige studentenhuis, maarja... Heeft er iemand tips/programma's om dit op te lossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hahaha. Ik zat net even te relativeren over dat gedoe van die verschillende keyboards. Nu ik zit te typen, maakt mijn eigen Logitech desktop keyboard echt een TAKKE-herrie, en dat is mij trouwens nog NOOIT echt opgevallen:). Ik vind het eigenlijk heerlijk die herrie als ik tekst zoals dit, zit te typen. Vooral het rammen op die spatie en enter toets geeft een lekker hard geluid! :) I like it....a LOT...:)

En oh ja, net mn bank account gechecked, en mag je drie keer raden.....Geen geld meer voor de extra BTW-kosten die er nog bij komen voordat ik mn laptop in ontvangst mag nemen....dan maar weer papsenmams vragen....... :) :) :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slomy
Anoniem: 221013 schreef op vrijdag 01 juni 2007 @ 19:58:
[...]

Ik heb zelf ook een desktop Samsung-scherm en om eerlijk te zijn heb ik nog NOOIT een beter scherm gezien :). Althans ik ben er dik tevreden mee. Maar dit is ff offtopic.

Wat voor merk toetsenbord heb je? En wat zijn je ervaringen ervan m.b.t. geluidsproductie en type-response?
Ik heb zelf een ALPS toestenbord, geluidsproductie valt reuze mee je hoort een zachte klik wanneer je de toets indrukt, maar ik ben nooit iemand geweest die zich daar erg aan stoort. Ik vind de type-response heel erg prettig, de toetsen hebben een medium travel distance wat ik persoonlijk erg prettig vind.
Ik snap waarom iedereen altijd zo lyrisch is over de Thinkpad toetsenborden, werkelijk by far het beste toetsenbord welke ik tot op heden gebruikt heb.

Maargoed van de andere kant, toetsenbord feel blijft iets heel persoonlijks. Dus ik zou gewoon eens afwachten. Je leest namelijk ook dat mensen Chicony's toetsenbord juist weer lekkerder vinden typen dan een NMB en ga zo maar door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hey Trixie, heb je hem al binnen? :)

Het internationaal overboeken met de Postbank duurt weer eindeloos. Euclid zegt nog steeds niks binnen te hebben (bij order status).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 120284 schreef op dinsdag 05 juni 2007 @ 20:48:
Hey Trixie, heb je hem al binnen? :)

Het internationaal overboeken met de Postbank duurt weer eindeloos. Euclid zegt nog steeds niks binnen te hebben (bij order status).
Boehoehoe ;( ;( :'( Er staat al sinds 1 juni dat het pakketje gearriveerd is bij Indianapolis. Ik vraag mij af of mn laptop per boot ("shipping") wordt getransporteerd dat het zo lang duurt voordat de status weer wordt ge-update. Tenzij die tracking onjuist is, maar denk van niet.

Hoe lang duurde het bij andere Tweakers die een laptop uit Amerika hadden besteld? Was de tracking ook zo traag en tóch op tijd geleverd? :'(

Mijn overboeking was binnen 48uur gepiept (Postbank)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Je moet Euclid gewoon mailen om te vragen of ze het hebben ontvangen. Ik kreeg binnen een dag een reply, en ook nog eens duidelijke reply.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jona
  • Laatst online: 06-06 01:33
Ik heb mijn T60 ook uit Amerika laten overkomen, weliswaar niet via Euclid maar Ebay, maar die was behoorlijk snel hier. Hij werd verzonden via UPS Express. Dit kostte wel meer maar ik had hem volgens mij binnen drie dagen binnen, sneller zelfs dan de betaling! Voordeel van zo'n koeriers service is bovendien dat zij de inklaring al afhandelen terwijl die onderweg is in plaats van dat de douane hier een paar dagen over doet.

Maar ik weet niet hoe die van jullie is verstuurd?

@hermandeperman
Met Tpfancontrol kun je zelf je fan aansturen. Het is eigenlijk geschreven voor de T4x serie maar het werkt ook op de T60 (mits je XP draait). Het programma is alleen nog niet echt uitontwikkeld dus 100 procent betrouwbaar is het niet. Het kan bovendien ook meteen alle temperaturen uitlezen van je T60.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

jona schreef op dinsdag 05 juni 2007 @ 23:53:
Ik heb mijn T60 ook uit Amerika laten overkomen, weliswaar niet via Euclid maar Ebay, maar die was behoorlijk snel hier. Hij werd verzonden via UPS Express. Dit kostte wel meer maar ik had hem volgens mij binnen drie dagen binnen, sneller zelfs dan de betaling! Voordeel van zo'n koeriers service is bovendien dat zij de inklaring al afhandelen terwijl die onderweg is in plaats van dat de douane hier een paar dagen over doet.

Maar ik weet niet hoe die van jullie is verstuurd?
Euclid.com verzend met FedEx die beginnen ook met de inklaring tijdens de verzending. Ik kan me herinneren dat mijne ook een tijdje in Indianapolis bleef liggen, ik weet niet wat ze doen daar. Maar je hoeft je geen zorgen te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 221013 schreef op dinsdag 05 juni 2007 @ 23:29:
[...]

Boehoehoe ;( ;( :'( Er staat al sinds 1 juni dat het pakketje gearriveerd is bij Indianapolis. Ik vraag mij af of mn laptop per boot ("shipping") wordt getransporteerd dat het zo lang duurt voordat de status weer wordt ge-update. Tenzij die tracking onjuist is, maar denk van niet.

Hoe lang duurde het bij andere Tweakers die een laptop uit Amerika hadden besteld? Was de tracking ook zo traag en tóch op tijd geleverd? :'(

Mijn overboeking was binnen 48uur gepiept (Postbank)
Crap, ik heb ze gebeld, maar ze hebben het nog steeds niet :/

Dit staat bij details bij mijn.postbank.nl:

POSTBANK NV BUITENL BET VERK
TRANSACTIE MPBP07053180350
USD 1.667,49 1,3415
EUCLID COMPUTERS

Dat klopt toch??

Help! |:(

EDIT: Postbank zegt aan de telefoon gemiddeld 5 werkdagen. En dan kan het wel kloppen
1 juni is 1 werkdag
2,3 juni niet
4,5,6 wel, dus bij elkaar is dit dan de vierde werkdag.

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 120284 op 06-06-2007 18:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 177429 schreef op woensdag 06 juni 2007 @ 00:09:
[...]

Euclid.com verzend met FedEx die beginnen ook met de inklaring tijdens de verzending. Ik kan me herinneren dat mijne ook een tijdje in Indianapolis bleef liggen, ik weet niet wat ze doen daar. Maar je hoeft je geen zorgen te maken.
Bij mij wordt het idd met FedEx verstuurd en is nu al een week in Indianapolis. Hoe lang heeft het bij jou geduurd voordat jij je bestelling had ontvangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Klopt. Bij mij ook FedEx

Maarre, heb jij hetzelfde staan bij betalingsdetails? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 120284 schreef op woensdag 06 juni 2007 @ 19:17:
Klopt. Bij mij ook FedEx

Maarre, heb jij hetzelfde staan bij betalingsdetails? :?
Ja er staat precies hetzelfde bij mij, behalve dan andere getallen. Ik denk dat Postbank je betaling al heeft verwerkt, maar die bank in Amerika (van Euclid) de betaling nog NIET heeft verwerkt. Het is namelijk tweerichtingsverkeer: beide banken moeten de betaling verwerken. Dus in jouw geval is de bank in de VS wat trager, want Postbank heeft het dus al van je rekening afgeschreven. Bij mij duurde het 4 dagen, maar daartussen zat een weekend, dus 2 dagen.

Maar maak je geen zorgen. Bij mij is het ook goedgekomen, en bij Onnok ook. Nu nog wachten op mn laptop...... ;( .....Alleen het idee al dat mn laptop daar in zo'n magazijn in Indianapolis *nutteloos* staat te wachten totdat het verscheept wordt.....zo zonde gewoon..... :'( , staat er nu al een week

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ah, stelt gerust

Dan ga je hem halen >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gday

gday

TENACIOUS D TIME!!!

Bij het NSC zijn ze er vast niet happig op om een scherm te vervangen met 2 dode pixels direct naast elkaar, of wel? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

gday schreef op vrijdag 08 juni 2007 @ 13:56:
Bij het NSC zijn ze er vast niet happig op om een scherm te vervangen met 2 dode pixels direct naast elkaar, of wel? :)
Je krijgt pas garantie bij een bepaald percentage aan dode pixels. En met 2 dode pixels krijg je waarschijnlijk geen garantie. Maar mischien zijn het 'stuck' pixels. Daar heb je programmatjes voor om ze weer aan de gang te krijgen. Moet je maar ff googlen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gday

gday

TENACIOUS D TIME!!!

Anoniem: 177429 schreef op vrijdag 08 juni 2007 @ 14:42:
[...]

Je krijgt pas garantie bij een bepaald percentage aan dode pixels. En met 2 dode pixels krijg je waarschijnlijk geen garantie. Maar mischien zijn het 'stuck' pixels. Daar heb je programmatjes voor om ze weer aan de gang te krijgen. Moet je maar ff googlen.
Ja, ik heb dat geprobeerd maar krijg ze helaas niet aan de gang. Zal het vannacht anders nog een keer proberen.

Ik las later vandaag nog dit op de website van het nsc:
Garantie voor LCD scherm NEC:
Een LCD wordt defect geacht wanneer een of meerdere van de volgende fouten wordt vastgestelt:

* het gehele beeldscherm 10 of meer defecte elementen bevat
* 6 of meer elementen van een bepaalde kleur defect zijn
* 2 elementen met dezelfde kleur in twee aan elkaar grenzende maar niet op dezelfde verticale lijn ligggen pixels defect zijn.
Het gaat hier weliswaar niet om een NEC, maar mijn probleem voldoet iig wel aan die beschrijving toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ja, maar dan is de vraag of dat ook voor die ThinkPads opgaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brickman
Morgen gezellig bij het NSC langs.

Laptop start meestal niet op (krijg geen beeld en de toetsen doen ook niets). Na vaak proberen wil het wel lukken. Maar heb vandaag vaker moeten proberen dan gisteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gday

gday

TENACIOUS D TIME!!!

gday schreef op vrijdag 08 juni 2007 @ 13:56:
Met dit probleem ben ik vandaag langsgeweest, en in tegenstelling tot bij de NEC gaat het NSC er vanuit dat bij deze IBM's die 2 pixels niet onder de garantie vallen. Ze hebben me wel aangeraden om IBM zelf te mailen, want als IBM zelf zou zeggen dat het volgens hen wel onder de garantie zou moeten vallen zou ik weer terug kunnen naar het NSC.

Heeft iemand eigenlijk enig idee wie/wat ik bij IBM zou kunnen contacten hierover?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brickman
gday schreef op woensdag 13 juni 2007 @ 16:41:
[...]

Met dit probleem ben ik vandaag langsgeweest, en in tegenstelling tot bij de NEC gaat het NSC er vanuit dat bij deze IBM's die 2 pixels niet onder de garantie vallen. Ze hebben me wel aangeraden om IBM zelf te mailen, want als IBM zelf zou zeggen dat het volgens hen wel onder de garantie zou moeten vallen zou ik weer terug kunnen naar het NSC.

Heeft iemand eigenlijk enig idee wie/wat ik bij IBM zou kunnen contacten hierover?
http://www-307.ibm.com/pc...4U9P53&velxr-layout=print daar kun je meer info vinden over dode pixels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gday

gday

TENACIOUS D TIME!!!

Bedankt voor de link. Ik zie daar helaas niets staan over pixels die naast elkaar zitten? Bij het NSC zeiden ze dat een stuk van 2x2 dode pixels iig zeker onder garantie zou vallen.

[ Voor 34% gewijzigd door gday op 13-06-2007 19:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

gday schreef op woensdag 13 juni 2007 @ 19:24:
Bedankt voor de link. Ik zie daar helaas niets staan over pixels die naast elkaar zitten? Bij het NSC zeiden ze dat een stuk van 2x2 dode pixels iig zeker onder garantie zou vallen.
Ja, maar dat is al 4 in totaal, dus lijkt me altijd wel garantie?

EDIT:
Damn, dat is bout. Moet je die voor de T61 zien :o

[ Voor 32% gewijzigd door Anoniem: 120284 op 13-06-2007 19:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyclonist
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 08:20
Eigenlijk is het toch belachelijk, je koopt een nieuw product en je moet er maar mee leven dat er een aantal kapotte pixels in kunnen zitten..

[ Voor 4% gewijzigd door Cyclonist op 13-06-2007 21:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Cyclonist schreef op woensdag 13 juni 2007 @ 21:54:
Eigenlijk is het toch belachelijk, je koopt een nieuw product en je moet er maar mee leven dat er een aantal kapotte pixels in kunnen zitten..
Je moet eens uitrekenen hoeveel procent van je pixels defect is bij een aantal van 2 pixels op een 1400x1050 scherm bijvoorbeeld. Dat is 1,36x10^-4 %. Dus wat dat betreft kan ik het wel begrijpen. Neemt niet weg dat het vervelend is. Zo een regeling dat het pas gerepareerd wordt bij bijvoorbeeld 10 dodepixels is bij iedere fabrikant gebruikelijk.

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 177429 op 13-06-2007 22:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 177429 schreef op woensdag 13 juni 2007 @ 22:13:
[...]

Je moet eens uitrekenen hoeveel procent van je pixels defect is bij een aantal van 2 pixels op een 1400x1050 scherm bijvoorbeeld. Dat is 1,36x10^-4 %. Dus wat dat betreft kan ik het wel begrijpen. Neemt niet weg dat het vervelend is. Zo een regeling dat het pas gerepareerd wordt bij bijvoorbeeld 10 dodepixels is bij iedere fabrikant gebruikelijk.
Ja, maar de ISO normen waar de desktopschermen aan voldoen zijn veel scherper. Ik vind dit echt belachelijk. Sommige winkels vragen 200 euro voor een pixelgarantie bij een ThinkPad :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wat voor een waardes worden gegeven in die ISO normen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Samsung heeft dat mooi in een Word documentje staan:

http://www.samsung.com/nl/etc/images/samsung_pixelpolicy.doc

Vrijwel alle fabrikanten leveren volgens de Klasse II, sommige professionele serie's in Klasse I

in de medische wereld wordt bijvoorbeeld ook alleen maar Klasse I gebruikt. Logisch, je moet hebben dat je een dode pixel voor kankergezwel houdt.

Klasse II
pixel die voortdurend blijft branden 2
blijvend zwarte pixel 2
defect subpixel die of voortdurend oplicht (rood, groen, blauw) of blijvend zwart is 5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ok interessant. Wat dat betreft heeft ibm (of de schermfabrikant ik weet niet wie daar voor verantwoordelijk is) het aantal pixels een beetje te hoog. Alleen hoe werkt dat met die klasse precies. Dat is mij niet helemaal duidelijk in dit verhaal. Is er ook een officele norm waar dat duidelijk in staat.

edit: ik ga ff googlen.

na googlen:

In een ISO-normering is vastgelegd hoeveel dode pixels (en wat voor soort) een scherm mag bevatten. Helaas is deze normering slechts een richtlijn en geen verplichting. Veel fabrikanten houden zich echter vrijwillig aan de ISO-normering. De normering is ingedeeld in 4 klassen, meestal wordt klasse II gehanteerd.

Ik vraag me af of er nog iets wettelijk is bepaald over pixelgarantie.

[ Voor 38% gewijzigd door Anoniem: 177429 op 13-06-2007 23:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seesar
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06-06 13:42

Seesar

Icon thnx to l0c4lh0st

jcvjcvjcvjcv en Trixie, mag ik vragen wat jullie bijtelling was bij de grens: dus hoeveel jullie totaal kwijt waren aan de laptop, want ik twijfel:

ik ga per augustus voor 7 maanden studeren in Amerika en jawel ik wil dus een T60P bestellen bij euclidje (twv. 1842 usd = 1385 euro). Hoewel de euro gunstig is t.o.v. de dollar zit ik dus met die bijtelling @ border.

Ik twijfel nu om dat ding nu te bestellen en te laten arriveren thuis in Nederland zodat ik de nodige progries en spellen alvast kan installeren en alvast kan kwijlen of ik wacht totdat ik op mijn kamer in Amerika ben en dat ding daar laat arriveren (en bij eventuele defecten e.d. zit ik op hete kolen).

Voor 100 euro bijtelling ga ik niet wachten tot mijn vertrek, maar voor 150 euro plus laat ik hem per omgaande in Amerika arriveren.

T60P Widescreen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Het is gewoon alleen BTW zover ik weet. Ik heb hem zelf ook nog niet binnen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gday

gday

TENACIOUS D TIME!!!

Ik heb zojuist met IBM gebeld en ze zeiden inderdaad dat ze er niet naar kijken hoe de pixels t.o.v. elkaar zitten. Als je dode pixels hebt die bij elkaar zitten maakt het dus niks uit .. je moet er nog steeds 11/13/16 hebben.

Minpuntje voor IBM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hermandeperman
jona schreef op dinsdag 05 juni 2007 @ 23:53:
@hermandeperman
Met Tpfancontrol kun je zelf je fan aansturen. Het is eigenlijk geschreven voor de T4x serie maar het werkt ook op de T60 (mits je XP draait). Het programma is alleen nog niet echt uitontwikkeld dus 100 procent betrouwbaar is het niet. Het kan bovendien ook meteen alle temperaturen uitlezen van je T60.
Er is (inmiddels) wel een versie voor de T60. Maar veel helpt het niet.... ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 230494

beste tweakers,
ik zit met een 'dilemma',

ik ga namelijk van de TU naar de UM, en heb nu de t60 van 2006/2007. Als ik hem inlever krijg ik 750 en als k hem koop kost het me hetzelfde bedrag.

nu hebben ze bij de UM ook wat acties zie:
http://www.notebookprojec...0COMPUTERS&ic=NOT&pg=&bc=

Ik weet alleen niet hoe ze te vergelijken zijn met deze IBM.

Wat zouden de notebook kenners mij adviseren? Deze weg doen en voor dat geld of iets meer een nieuwe halen? Of is deze houden (en daarbij er totaal 1750 voor hebben betaald).

Greetz tech-hcet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gday

gday

TENACIOUS D TIME!!!

Anoniem: 230494 schreef op dinsdag 21 augustus 2007 @ 14:16:
beste tweakers,
ik zit met een 'dilemma',

ik ga namelijk van de TU naar de UM, en heb nu de t60 van 2006/2007. Als ik hem inlever krijg ik 750 en als k hem koop kost het me hetzelfde bedrag.
Bedoel je dat je van de 2000 euro 750 terugkrijgt? Of bedoel je dat je van je 'eigen' 1000 euro die 750 terugkrijgt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

van de 1000 euro die ik heb betaald krijg ik er 750 terug als ik hem terug verkoop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

die van de UM zijn veel goedkoper maar ik hoor hier en daar dat de thinkpads erg degelijk zijn...maar vraag me af in hoeverre en of dat zoveel geld waard is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gday

gday

TENACIOUS D TIME!!!

Anoniem: 230494 schreef op dinsdag 21 augustus 2007 @ 14:25:
van de 1000 euro die ik heb betaald krijg ik er 750 terug als ik hem terug verkoop
Zo, dat is niet verkeerd. Dus voor een jaar gebruik van die T60 betaal je dan maar 250 euro uiteindelijk? Of begrijp ik het stiekem toch nog verkeerd? :P (Ik vraag het maar even voor de zekerheid ...)

[ Voor 13% gewijzigd door gday op 21-08-2007 16:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 06:10
gday schreef op dinsdag 21 augustus 2007 @ 16:47:
[...]

Zo, dat is niet verkeerd. Dus voor een jaar gebruik van die T60 betaal je dan maar 250 euro uiteindelijk? Of begrijp ik het stiekem toch nog verkeerd? :P (Ik vraag het maar even voor de zekerheid ...)
Dat begrijp je goed. :P Ik heb een tijdje terug besloten om hem af te kopen voor 750 euro...

Zijn er trouwens meer mensen die last hebben van stroeve scharniertjes?

http://www.youtube.com/watch?v=IjwO1IJZhdU let op het geluid. :X

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ja ook nadat een medestudent em liet vallen en de ander er ff een achterwaarste trap tegen aan gaf(niet expres maar door een lompe actie)

btw... weet iemand waar je nog een linker knopje kan vinden:P die van die 3 muisknoppen erop...die van mij is foetsie:S:S

• Savarage
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 13-04-2021
Jeej, ik zit hier nu met de t60p op schoot van de tue. Alleen er zitten een aantal restricties op het ding, ook als ik me als admin aanmeld. De automatische updates staan bijvoorbeeld aan en die kun je niet uitzetten, ook staat de optie aan dat wachtwoorden per se complex moeten zijn, dit kan ook niet worden uitgezet. Als tweaker heb ik natuurlijk een bloedhekel aan restricties. Iemand enig idee hoe ik de restricties kan opheffen?

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 04-07 10:37
Dat komt doordat hij in een domein hangt, dat vereist de TU/e kennelijk...

We are shaping the future

• bartjenl
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 05-07 23:44
voor de T60p (van dit jaar) is er een apart topic ;)

[ Voor 20% gewijzigd door bartjenl op 23-08-2007 18:41 ]

"Do not worry about your difficulties in mathematics; I can assure you that mine are still greater" - Albert Einstein (1879-1955)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

nog iemand met advies voor mij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 210586

ik heb een probleem met m'n hdd gehad en had nog geen recovery CD´s gemaakt, is er iemand die de T60 Vista recovery cd's op een FTP kan zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJapie
  • Laatst online: 08:30
Je kan het beste even de helpdesk bellen en vragen om een setje cd's / dvd's..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cobratbq
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-12-2015
Alex) schreef op donderdag 23 augustus 2007 @ 18:02:
Dat komt doordat hij in een domein hangt, dat vereist de TU/e kennelijk...
Nee hoor, is niet persé nodig. Ik heb mijn laptop opnieuw geinstalleerd en ik hang hem niet in het domein. Nadeel is wel dat je elke keer moet inloggen als je op een server uit het domein wilt verbinden ... maar dat heb ik er voor over. (Owja, en je moet ook wat extra instellingen doen voor het wireless.)

One ring to rule them all, one ring to find them, one ring to bring them all, and in darkness bind them...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Xander schreef op dinsdag 21 augustus 2007 @ 17:55:
[...]

Dat begrijp je goed. :P Ik heb een tijdje terug besloten om hem af te kopen voor 750 euro...

Zijn er trouwens meer mensen die last hebben van stroeve scharniertjes?

http://www.youtube.com/watch?v=IjwO1IJZhdU let op het geluid. :X
Mijn rechter scharniertje van m'n T61 zit wel wat los. Als ik hem nu dicht doe komt eerst het metalen blokje wat los, voordat hij werkelijk gaat draaien.

Zal er wel mee samen hangen dat ik hem nogal eens bovenaan het deksel van de tafel pak :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pirate-Bozz
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 23:08
Weet er iemand toevallig of er een geheugenslot vrij is, of dat het geheugen wat er nu in zit (de 512 mb kaart) eruit te halen is. Ik wil er namelijk 1GB bij prikken zodat ik op 2 gig uitkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brickman
Wat ik op de ThinkWiki heb gevonden is dat er 2 memory slots zijn en allebei bezet zijn.

Verder kan je maximaal 3GB aan geheugen omdat het chipset (Intels 945PM en 945GM) niet meer kan adresseren.

Niet zelf erbij prikken ivm de garantie, NSC doet dit gratis voor je.

[ Voor 12% gewijzigd door Brickman op 31-08-2008 14:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Geheugen is gewoon een user replaceable part, dus heb je gewoon garantie.

En waar staat dat ze allebei bezet zijn :?

[ Voor 24% gewijzigd door Anoniem: 120284 op 31-08-2008 16:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brickman
CPU-z geeft aan dat slot 1 en 2 een module van 1 GB en 512 MB bevatten.
En naar mijn weten bestaan er geen modules van 1.5 GB.

Zodoende zijn naar mijn weten beide banken dus vol. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zeg dat dan meteen.

Het leek net alsof jij uit die ThinkWiki pagina kon concluderen dat allebei de sloten vol zaten bij jou.

Ik zou die 512MB eruit halen en er een 2 GB voor terugzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gday

gday

TENACIOUS D TIME!!!

Daar zit ik nu ook over te denken want de prijs viel me stiekem wel mee eigenlijk. Klopt het dat er DDR2 SODIMM in moet? Zit er nu PC2-5300 in?

[ Voor 8% gewijzigd door gday op 01-09-2008 16:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ja, er moet DDR2 SO-DIMM's in

Of er PC2-5300 inzit weet ik niet, maar daar kan CPU-Z wel achter komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sourcey
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 05-07 15:17
Ik ben van plan een nieuwe notebook te kopen. Hoeveel zou ik nog voor mijn T60 kunnen krijgen als ik hem op marktplaats zet? Ik heb net een mailtje naar het STU gestuurd met de vraag of de TU hem nog terug wil kopen, en if so, voor welk bedrag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hermandeperman
Op intern geheugen gebied ben ik een n00b, en ik wil de 512 ook vervangen voor een 2GB. Als ik de 512 "gewoon" vervang door dit geheugen, gaat dat dan werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drakentemmer
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 09-07 10:07
Heeft iemand heel mss nog de .pdf flyer? Hij is via de link niet meer te downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre_Code
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 04-07 13:56
hermandeperman schreef op vrijdag 12 december 2008 @ 21:31:
Op intern geheugen gebied ben ik een n00b, en ik wil de 512 ook vervangen voor een 2GB. Als ik de 512 "gewoon" vervang door dit geheugen, gaat dat dan werken?
Om dit maar weer te kicken, weet iemand hier antwoord op?
Pagina: 1 ... 6 7 Laatste