Nou.. nee..
Maar vorig jaar was het rond mei ofzo bekend, dus ik was benieuwd of jullie al meer wisten - toevallig
Anoniem: 33810
Bekend wel ja rond deze tijd, maar dan zit je dus nog wel een half jaar op die specs te geilen
.
[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 33810 op 14-03-2007 14:16 ]
Ahrgggggggggggggggggg ik snap niets van die site van ibm of de pricewatch.
Overal staat dat die T60 een resolutie heeft van een gammele 1024x768.....maar dit klopt toch helemaal niet? Ik wil ook zo'n kreng voor over half jaar als ik naar het buitenland ga, maar ik kan nergens via pricewatch of IBM dezelfde T60 vinden met de specs van TU/E. Ik wil minimaal die specs, maar ja waar kan ik die krijgen? Ben dus ook zeker in om bij e.e.a. school (ben wel student, alleen fontys heeft brakke voorstellen
) zo'n kreng te bestellen maar TU/E is uitgesloten.
Kan iemand mij wat vertellen over die resoluties en verschillende varianten. Vooral die resolutie steekt mij of kijk ik compleet verkeerd?
Overal staat dat die T60 een resolutie heeft van een gammele 1024x768.....maar dit klopt toch helemaal niet? Ik wil ook zo'n kreng voor over half jaar als ik naar het buitenland ga, maar ik kan nergens via pricewatch of IBM dezelfde T60 vinden met de specs van TU/E. Ik wil minimaal die specs, maar ja waar kan ik die krijgen? Ben dus ook zeker in om bij e.e.a. school (ben wel student, alleen fontys heeft brakke voorstellen
Kan iemand mij wat vertellen over die resoluties en verschillende varianten. Vooral die resolutie steekt mij of kijk ik compleet verkeerd?
T60P Widescreen
Anoniem: 177429
Je kan een T60 samenstellen met:
Scherm:
14 Inch
1024x768
1400x1050
15 Inch
1024x768
1400x1050
1680x1050 + Flexview
15.4 Inch
1280x800 Widescreen
HDD:
40GB t/m 120GB 5400rpm
100GB 7200RPM
Processor:
Core Solo, Core Duo en Core 2 Duo tm 2.33GHz T7600
Videokaart:
Intel Graphics Media Accelerator 950
Ati X1300
Ati X1400
Ati FireGL V5200
Ati FireGL V5250
Scherm:
14 Inch
1024x768
1400x1050
15 Inch
1024x768
1400x1050
1680x1050 + Flexview
15.4 Inch
1280x800 Widescreen
HDD:
40GB t/m 120GB 5400rpm
100GB 7200RPM
Processor:
Videokaart:
Intel Graphics Media Accelerator 950
Ati X1300
Ati X1400
Ati FireGL V5200
Ati FireGL V5250
Als iemand het leuk vind om te zien hoe de laptop er van binnen uitziet
. Ik heb hem opengemaakt, want mijn kast is gescheurd omdat ik met laptop en al van de trap ben geduveld
. Dikke scheur in de kast, maar die kun je nabestellen, dus ga ik em vervangen.

[ Voor 30% gewijzigd door boaty op 22-03-2007 11:09 ]
Desktop: Ryzen 5 5600X | HyperX Fury RGB 32 GB @ 3200MT/s| Gigabyte GTX 3070 Eagle OC | Kingston A2000 1TB | Gigabyte B550 Elite V2 | Gigabyte G27Q 2560x1440 144hz
Hoe krijg je het voor elkaar... 
Wat is er precies gebeurd en gescheurd? En ik neem aan dat je T60 nog werkt na die val van de trap aangezien je alleen een nieuwe behuizing bestelt?
Je foto's zijn alleen een beetje te wazig om alles goed te kunnen zien.
Edit:
Man, dat moet een harde val geweest zijn te zien aan je foto's. De onderkant is van verstevigd materiaal dus als dat gescheurd is....
Wat is er precies gebeurd en gescheurd? En ik neem aan dat je T60 nog werkt na die val van de trap aangezien je alleen een nieuwe behuizing bestelt?
Je foto's zijn alleen een beetje te wazig om alles goed te kunnen zien.
Edit:
Man, dat moet een harde val geweest zijn te zien aan je foto's. De onderkant is van verstevigd materiaal dus als dat gescheurd is....
[ Voor 21% gewijzigd door jona op 22-03-2007 11:42 ]
Tja als je een keer een misstap maakt op de trap met je laptop in je rugzak, rugzak op je rug, dan krijg je dit
. Foto's zijn met mn mobiele telefoon gemaakt. Maar gelukkig werkt alles nog ja. Alleen als ik mij scherm dichtklapt zit er nogal wat speling op de behuizing door de scheur. Foto's volgen zo.
Edit: Foto's

Edit: Foto's

[ Voor 70% gewijzigd door boaty op 22-03-2007 11:47 ]
Desktop: Ryzen 5 5600X | HyperX Fury RGB 32 GB @ 3200MT/s| Gigabyte GTX 3070 Eagle OC | Kingston A2000 1TB | Gigabyte B550 Elite V2 | Gigabyte G27Q 2560x1440 144hz
Anoniem: 85494
Ik vind het een rommel laptop die T60.
Echte chinese kwaliteit.
batterij zit een beetje los, lelijk zwart plastic, dvd drive zit er gammel in en lelijk geintegereed en daarnaast geen TV out.
Ook hebben ze nu de adapter aansluiting veranderd en het docking station. Ook is hij niet lichter dan zijn voorgangers.
Had hiervoor een T23 daarna T31 toen een T43 en nu dus de T60. Maar vind de kwaliteit met de model upgrades echt achteruit gegaan.
En nogmaals wat me echt irriteert is dat ik 5 oude adapters en wat docking station heb en dat nu dus gewoon weg kan gooien omdat het niet op de T60 past.
O ja, het scherm valt me ook tegen. Geen verbetering t.o.v. de T43
Echte chinese kwaliteit.
batterij zit een beetje los, lelijk zwart plastic, dvd drive zit er gammel in en lelijk geintegereed en daarnaast geen TV out.
Ook hebben ze nu de adapter aansluiting veranderd en het docking station. Ook is hij niet lichter dan zijn voorgangers.
Had hiervoor een T23 daarna T31 toen een T43 en nu dus de T60. Maar vind de kwaliteit met de model upgrades echt achteruit gegaan.
En nogmaals wat me echt irriteert is dat ik 5 oude adapters en wat docking station heb en dat nu dus gewoon weg kan gooien omdat het niet op de T60 past.
O ja, het scherm valt me ook tegen. Geen verbetering t.o.v. de T43
Dat die drive enigszins los zit komt doordat het een Ultrabay is, lijkt me.
ingen vill veta var du köpt din tröja
O ja ik was nog vergeten dat dat nieuwe dockingstation geen DVI aansluiting heeft. alleen een VGA aansluiten.
Zelfs mijn bijna 10 jaar oude dockingstation (wat nu niet meer past) heeft een DVI aansluiting.
Over dat ultra bay, het is allemaal op en top chinees. het ziet er gewoon niet uit.
Zelfs mijn bijna 10 jaar oude dockingstation (wat nu niet meer past) heeft een DVI aansluiting.
Over dat ultra bay, het is allemaal op en top chinees. het ziet er gewoon niet uit.
Ik weet niet wat je onder een rommel laptop verstaat maar die zaken die je noemt zijn niet bepaald ernstig of cruciaal en sommige gewoon logisch.Anoniem: 85494 schreef op vrijdag 23 maart 2007 @ 10:05:
Ik vind het een rommel laptop die T60.
Dat is een bekend Thinkpad probleem. Die van mijn T41 zat ook al een beetje 'los'. Verder valt het reuze mee, heb er zelf nooit last van gehad.Echte chinese kwaliteit. batterij zit een beetje los
Vind het zelf niet lelijk en maakt zeker geen 'rommel laptop' er vanlelijk zwart plastic
Gammel betekent dat het elk moment uit elkaar kan vallen en heel losjes zit maar behalve wat ruimte aan de zijkanten wat onvermijdelijk is omdat het een swappable drive is, zit alles stevig vast. Ik begrijp het probleem hier niet zo. Ik vind het niet lelijker of mooier dan andere laptops.dvd drive zit er gammel in en lelijk geintegereed
Dat vind ik ook erg jammer maar maakt er toch geen 'rommel laptop' van?daarnaast geen TV out
Dit is gewoon onvermijdelijk en gebeurt eens in de zoveel tijd. De T60 gebruikt meer energie omdat het een dual core design is en heeft dus een sterkere adapter nodig. Om te voorkomen dat gebruikers de oude adapter met de T60 gebruiken is de aansluiting veranderd. Ik zou pas klagen als de aansluiting hetzelfde was.Ook hebben ze nu de adapter aansluiting veranderd en het docking station
Dat is waar en maakt het zeker een rommel laptopOok is hij niet lichter dan zijn voorgangers
Wat betreft die DVI aansluiting, die zit er gewoon op. Zowel de Advanced Mini Dock als de Advanced Dock hebben een DVI aansluiting.
Kwalitatief is de T60 zeker niet minder dan de voorgaande series.
Ik heb hier voor me wel degelijk een dockingstation zonder DVI. Onderop staat type 2505
het gewicht is zeker een probleem. als je veel reist, vliegtuig etc. dan wordt het allemaal best wel zwaar op je schouders etc. je kan maar zo anderhalf uur die das moeten dragen.
Ik had al gekeken naar de X60 maar die hebben geen hoge resolutie schermen en van mijn baas mag ik niet naar andere merken dat de IBM kijken. Anders zou het wel een Sony Vaio worden.
De oude adapters zijn 72 watt voedingen en de nieuwe nieuwe leveren of 65 of 90 watt.
Die oude adapter had dus waarschijnlijk ook voldoende geweest.
En voor het geld had hij zeker beter/mooier in elkaar kunnen zitten.
het gewicht is zeker een probleem. als je veel reist, vliegtuig etc. dan wordt het allemaal best wel zwaar op je schouders etc. je kan maar zo anderhalf uur die das moeten dragen.
Ik had al gekeken naar de X60 maar die hebben geen hoge resolutie schermen en van mijn baas mag ik niet naar andere merken dat de IBM kijken. Anders zou het wel een Sony Vaio worden.
De oude adapters zijn 72 watt voedingen en de nieuwe nieuwe leveren of 65 of 90 watt.
[ Voor 36% gewijzigd door Anoniem: 85494 op 23-03-2007 13:26 ]
Anoniem: 126336
De Thinkpad is goed bruikbaar, en daar gaat het om. Het gaat om productiviteit, en het staat vast dat je op de Thinkpad veel productiever bent dan op andere laptops.
X60 is wel leverbaar in SXGA+ hoorAnoniem: 85494 schreef op vrijdag 23 maart 2007 @ 13:23:
Ik heb hier voor me wel degelijk een dockingstation zonder DVI. Onderop staat type 2505
Ik kan het weten
Als het een ramp is om die laptop te dragen, kun je overwegen om misschien een rugzak te gebruiken ipv een schoudertas?
heb je toevallig het type nummer van de X60 met Xvga+?
was twee weken geleden namelijk nog in Hongkong en daar hadden ze hem zeker niet.
was twee weken geleden namelijk nog in Hongkong en daar hadden ze hem zeker niet.
Is het al iemand gelukt om met vista in het domain te komen? en op wireless?.
Ik heb het vanmorgen zitten proberen maar het wil maar niet.
edit: ik weet het, het is off-topic maar dit leek me toch de beste plek.
[ Voor 29% gewijzigd door martijnve op 26-03-2007 15:02 ]
Mini-ITX GamePC: Core i5 3470 | 16GB DDR3 | GTX 970 4GB | Samsung 830 128GB | Dell u2711 (27", IPS,1440p), 2343BW
Je bedoelt het TUE-domein neem ik aan? Ik zal het morgen eens proberen als ik wat tijd over heb.martijnve schreef op maandag 26 maart 2007 @ 15:00:
Ik ben eigenlijk opzoek naar een Thinkpad met bovengenoemde specificaties, maar kan deze niet echt vinden. Dan is het alleen weer een X1300 die erin zit of weer een lager resolutie scherm.Anoniem: 177429 schreef op woensdag 14 maart 2007 @ 16:49:
Je kan een T60 samenstellen met:
Scherm:
14 Inch
1400x1050
HDD:
40GB t/m 120GB 5400rpm
Processor:
Videokaart:
Ati X1400
Maargoed iemand dus een shop tegengekomen waar de laptop in deze configuratie (belangrijkste is dus een hoge resolutie scherm (14 inch) en een X1400) te koop is?
Bedankt voor de site!Anoniem: 177429 schreef op maandag 26 maart 2007 @ 22:59:
www.euclidcomputers.com
Heb ik mijne ook vandaan met vergelijkbare specificaties. (zie sig)
Voor zover ik begrijp werkt deze website dus vanuit de US?
Dat zou dan betekenen dat er nog een keer 19% belasting bovenop komt ofniet?
Klopt. Voor het gemak kan je de prijs in dollars omrekenen naar euro's dan zit je ietsjes boven wat je uiteindelijk betaald met btw en verzendkosten.
[ Voor 92% gewijzigd door Anoniem: 177429 op 27-03-2007 01:13 ]
Anoniem: 126336
Bluelink.nl heeft de 2007-FUG, die heb ik.Slomy schreef op maandag 26 maart 2007 @ 21:13:
[...]
Maargoed iemand dus een shop tegengekomen waar de laptop in deze configuratie (belangrijkste is dus een hoge resolutie scherm (14 inch) en een X1400) te koop is?
Bedankt voor de link, dat was eigenlijk precies de uitvoering die ik zocht en die past ook nog eens binnen het budget.Anoniem: 126336 schreef op dinsdag 27 maart 2007 @ 11:43:
[...]
Bluelink.nl heeft de 2007-FUG, die heb ik.
Als je het niet erg vind stuur ik je even een pm met wat vragen.
Om even mijn eigen vraag te beantwoorden :-)martijnve schreef op maandag 26 maart 2007 @ 15:00:
Het is me vanmiddag gelukt.
Door eerst de laptop met een draad verbinden, dan in het domein 'hangen' (via my computer [properties] en dan onder "computer name, domain, workgroup settings" dan als hij er om vraagt een admistrator account aanmaken) Na rebooten met die account inloggen en dan via wireless networks en "handmatig draadloos netwerk toevoegen" oid de settings instellen zoals in dat pdfje van het nsc staat.
Hardware werkt verder ook goed, en de tools van lenovo ook.
Batterijduur is echter wel terug gegaan van bijna 4 uur naar ruim 3 uur.
edit: Ja met wifi aan, maar wel op "power source optimized" en met het scherm op donkerst
Ook wel interessant is dat het uitzetten van aero 0,0 effect heeft.
[ Voor 7% gewijzigd door martijnve op 27-03-2007 22:06 ]
Mini-ITX GamePC: Core i5 3470 | 16GB DDR3 | GTX 970 4GB | Samsung 830 128GB | Dell u2711 (27", IPS,1440p), 2343BW
Is dat met wifi aan? Met wifi aan haal ik namelijk net 3 uur in XP.
Even een vraag uit interesse trouwens aan de mede-TU/e-rs onder jullie: wat is nu de Full Capacity van jullie accu? Die van mij is 49.99 Wh, met een cycle count van 44. (Design Capacity is 56.16 Wh.)
Nou ja, anderen mogen ook antwoorden trouwens.
Nou ja, anderen mogen ook antwoorden trouwens.
[ Voor 7% gewijzigd door gday op 11-04-2007 02:50 ]
Ik heb nog een capacity van 52.14Wh en dit is na 40 cycles.
Design capacity bedraagt 56.16Wh en het is een Panasonic. De sony's houden het een stuk beter uit.
De NSC doet een beetje moeilijk. Er zit maar 6 maanden garantie op na dat de TU/e ze gekocht heeft.
Design capacity bedraagt 56.16Wh en het is een Panasonic. De sony's houden het een stuk beter uit.
De NSC doet een beetje moeilijk. Er zit maar 6 maanden garantie op na dat de TU/e ze gekocht heeft.
Thinkpad T500 | Synology HowTo's (CouchPotato, Sickbeard, Periscope, Headphones)
Mijn design Capacity is 84.24Wh ik heb nu nog 83.54Wh na 107 Cycles. Het is een Sanyo
[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 177429 op 11-04-2007 01:44 ]
Dat doe je goed dan!Brickman schreef op dinsdag 10 april 2007 @ 20:22:
Ik heb nog een capacity van 52.14Wh en dit is na 40 cycles.
Wat zou het NSC moeten doen dan eigenlijk?De NSC doet een beetje moeilijk. Er zit maar 6 maanden garantie op na dat de TU/e ze gekocht heeft.
Dat is nog netter! Neem je speciale maatregelen voor de levensduur van je accu?Anoniem: 177429 schreef op dinsdag 10 april 2007 @ 23:57:
Mijn design Capacity is 84.24Wh ik heb nu nog 83.54Wh na 107 Cycles. Het is een Sanyo
9 cell?Anoniem: 177429 schreef op dinsdag 10 april 2007 @ 23:57:
Mijn 9 cell Sanyo accu heeft ook een design capacity van 84.23Wh. De 'full charged capacity' is volgens het IBM tooltje nog maar 72.67Wh na 76 cycles (sinds 2006-09). Zal hem straks eens volledig opladen en kijken of die voorspelling uitkomt?
Ben er wel niet erg zuinig op geweest. Hij is al iets van 2x volledig ontladen...

Mijn 6cell zou ik zo niet weten. Die heb ik volgens mij al een maand of 3 niet meer gebruikt (wat ook niet erg goed kan zijn he? Volgens mij was ie leeg toen ik hem er 3 maanden geleden uithaalde...

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+
Zie je volgens mij nog maar vrij weinig op een 15" scherm, SXGA. Wel fijn die hoge resolutie. Had ik ook wel op mijn notebook willen hebben maar kon het helaas nergens vinden.. alleen op 17".. Is dat nog veel voorkomend op 15" schermen 1400x1050?
Vandaag brief gekregen van de TU over deze acie voor volgend jaar, helaas staat er niet veel schokkends in...
Tipje van de sluier?Aenarion schreef op woensdag 11 april 2007 @ 16:00:
Vandaag brief gekregen van de TU over deze acie voor volgend jaar, helaas staat er niet veel schokkends in...
Alleen de standaard maatregelen als nooit volledig ontladen. Maar daar houd het meestal wel op. Als ik hem gebruik thuis gebruik hang ik hem altijd aan het stopcontact. Als hij uitstaat haal ik hem uit het stopcontact. Meestal gaat hij tussen de 30% en 70% weer aan de lader als ik hem op school oid heb gebruikt.gday schreef op woensdag 11 april 2007 @ 12:28:Dat is nog netter! Neem je speciale maatregelen voor de levensduur van je accu?
Anoniem: 155852
Het kost 1800 euro, 900 via TU/e en 900 voor jezelf.
Meer informatie in juni en ophalen op 23 augustus
(Ik ben zelf "aangenomen" bij BMT

arg ik wil dat kreng ook voor 900....:(, maar ja dat zit er niet in. Ik zit te twijfelen om een 14" (1400x 1050) te nemen of 15" (1400x 1050). Heb liever de 14" omdat hij voor de road zal zijn, maar ik ben bang dat het wel allemaal heel klein gaat worden op die schermpjes? Was jullie ervaring: 14" vs 15", maakt het veel uit? (ken alleen de 15"van de tu/e)Anoniem: 155852 schreef op woensdag 11 april 2007 @ 19:25:
[...]
(Ik ben zelf "aangenomen" bij BMT)
PS succes met BMT, maat van mij doet het ook, f0cking moeilijk, maar wel uitdaging schijnt.
T60P Widescreen
14" 1400x1050 is nog prima leesbaar hier. Prettige resolutie op dit scherm je raakt er snel aangewend. Een 14" scherm heeft veel voordelen in mijn ogen. Minder stroomverbruik, lekker licht en klein en er past net zoveel op een 14" als op een 15" scherm aangezien de resolutie even groot is.
Ben heel benieuwd wat de specs worden, hoop weer op een T60Anoniem: 155852 schreef op woensdag 11 april 2007 @ 19:25:
[...]
(Ik ben zelf "aangenomen" bij BMT)
Zouden ze voor komend jaar een iets betere tas hebben uitgezocht
* Ingeschreven voor ID
Wat is er mis met de huidige tassen dan?
Ik vind ze prima.
ik heb me ook ingeschreven voor IO, dan in Delft. Maar ik neem aan dat ze daar ook dezelfde actie van laptops hebben als die van Eindhoven. We zullen zien, anders wordt het een ZeptoCyclonist schreef op dinsdag 17 april 2007 @ 11:03:
[...]
Ben heel benieuwd wat de specs worden, hoop weer op een T60
Zouden ze voor komend jaar een iets betere tas hebben uitgezocht![]()
* Ingeschreven voor ID
Zover ik weet (eerstejaars te Delft) geldt deze actie alleen voor studenten werktuigbouwkunde, Maritieme Techniek, en misschien materiaalkunde. Ik weet bijna zeker dat de actie niet geldt voor IO studenten.
Waarom doen ze het in Delft eigenlijk niet gecentraliseerd voor de hele TU?
Materiaalkunde is geen bacheloropleiding, dus denk het niet. Volgens mij geldt hij overigens wel voor IO.boaty schreef op woensdag 18 april 2007 @ 18:16:
Zover ik weet (eerstejaars te Delft) geldt deze actie alleen voor studenten werktuigbouwkunde, Maritieme Techniek, en misschien materiaalkunde. Ik weet bijna zeker dat de actie niet geldt voor IO studenten.
Hmmm, ik zie bij IO eigenlijk nooit mensen met IBM's lopen, dus ik dacht van niet. Kan me ook niet herinneren gehoord te hebben dat ze daar mee doen aan het laptopproject. Maar ik zou fout kunnen zitten...MarcoC schreef op woensdag 18 april 2007 @ 18:30:
[...]
Materiaalkunde is geen bacheloropleiding, dus denk het niet. Volgens mij geldt hij overigens wel voor IO.
[ Voor 4% gewijzigd door boaty op 18-04-2007 18:48 ]
Aldus de website van Tu delftHet komend jaar 2006/2007 blijft het laptopproject beperkt tot de opleidingen: Industrieel Ontwerpen (IO), Maritieme Techniek (3mE), Werktuigbouwkunde (3mE), Technische Materiaalkunde (3mE) en Technische Bestuurskunde (TBM).
Mijn Thinkpad T60 is nu ook onderweg.
Specificaties:
Core 2 Duo 7200
14,1 inch SXGA+ scherm (1400x1050)
128mb Ati X1400
1 gb intern geheugen (wil ik nog verdubbelen)
120gb 5400rpm harddisk
Ik ben benieuwd, lijkt mij de ideale reisgenoot voor het komend jaar buitenland.
Specificaties:
Core 2 Duo 7200
14,1 inch SXGA+ scherm (1400x1050)
128mb Ati X1400
1 gb intern geheugen (wil ik nog verdubbelen)
120gb 5400rpm harddisk
Ik ben benieuwd, lijkt mij de ideale reisgenoot voor het komend jaar buitenland.
Mooi lijstje heeft wel wat weg van mijne. Welk type nummer heb je? En wat heb je ervoor betaald?
Ik heb nu een afdruk van m'n ThinkNav-clitje in mijn scherm staan.
Vreemd genoeg is het alleen zichtbaar als het scherm aanstaat maar zwart is zeg maar, zoals bijvoorbeeld de standaard XP-screensaver. Als het scherm helemaal uit is, zie ik geen afdruk.
Ik zou dus denken dat er iets met de hardware is. Doen ze hier iets mee op het NSC?
Ik zou dus denken dat er iets met de hardware is. Doen ze hier iets mee op het NSC?
Heb ik ook en het gaat gewoon weg hier als je er even met een zacht doekje overheen wrijft. Denk dat het vet van je vingers op dat dingetje blijft zitten en zo op je scherm terecht komt ofzo...:)gday schreef op woensdag 25 april 2007 @ 01:35:
Ik heb nu een afdruk van m'n ThinkNav-clitje in mijn scherm staan.Vreemd genoeg is het alleen zichtbaar als het scherm aanstaat maar zwart is zeg maar, zoals bijvoorbeeld de standaard XP-screensaver. Als het scherm helemaal uit is, zie ik geen afdruk.
Nee, ik gebruik dat ding sowieso nooit, maar ik heb het er af proberen te poetsen met zo'n doekje en van dat speciale schoonmaakspul, maar er gebeurt niks. Sowieso zou ik die vlek dan ook moeten zien als het scherm uitstaat.MisterData schreef op woensdag 25 april 2007 @ 09:54:
[...]
Heb ik ook en het gaat gewoon weg hier als je er even met een zacht doekje overheen wrijft. Denk dat het vet van je vingers op dat dingetje blijft zitten en zo op je scherm terecht komt ofzo...:)
Het is de 2007E79 en heb er 1500 euro voor betaald. Model komt uit Hong Kong. Zat ook nog een goede Targus laptop tas bij en aangezien dit mijn eerste laptop is en ik nog geen accesoires heb is dat ook erg handig.Anoniem: 177429 schreef op dinsdag 24 april 2007 @ 23:34:
Mooi lijstje heeft wel wat weg van mijne. Welk type nummer heb je? En wat heb je ervoor betaald?
Vanmiddag binnengekregen en het is werkelijk een prachtig apparaat. Alleen alle bijgeleverd boekjes zijn in het japans, dus de manuals even online bekijken.
Daarbij moet ik nog even checken of ik een omvormer nodig heb, maar volgens mij is dit goed geregeld (kreeg er een stroomstekker bij geschikt voor dit lichtnetwerk, maar ik zoek dit nog even uit).
Edit: Enige kleine minpunt wat ik nu al kon vinden is dat de batterij toch een beetje losjes zit.
Maar wat een ding, vanmorgen zat ik nog achter een 14" acer van een medestudent, maar dat ding stelt toch echt niks voor ivm deze T60. Ik ga eens langzaam een beetje spelenderwijs uitzoeken hoe de laptop in elkaar zit.
[ Voor 4% gewijzigd door Slomy op 08-05-2007 16:22 ]
Ik heb maar eens de PC Doctor-software van IBM geprobeerd om mijn accu eens wat peper in z'n reet te douwen, en de capaciteit ging omhoog van 49.33 Wh naar 52.nogiets Wh. Na de 3e rundown ging het echter weer omlaag naar 51.17 Wh. 
Ik vraag me af of ik het nu een vierde keer moet doen.
Edit: Na nog een rundown heb ik 't weer omhoog gekrikt naar 51.90 Wh.

[ Voor 22% gewijzigd door gday op 13-05-2007 12:37 ]
Ik heb Battery Maintenance gedaan, en mag zeggen dat het wel redelijk werkte. Kwam toen op ongeveer 57Wh uit. Zit nu, na 8 cycles oid, boven de design capacity (56.68 Wh).gday schreef op zaterdag 12 mei 2007 @ 23:06:
Ik heb maar eens de PC Doctor-software van IBM geprobeerd om mijn accu eens wat peper in z'n reet te douwen, en de capaciteit ging omhoog van 49.33 Wh naar 52.nogiets Wh. Na de 3e rundown ging het echter weer omlaag naar 51.17 Wh.
Alleen het chargen below 60% wil niet lukken. Gebeurt nog steeds als hij onder 96% komt.
Thinkpad T500 | Synology HowTo's (CouchPotato, Sickbeard, Periscope, Headphones)
Hoe vaak doe jij die Battery Maintenance, Brickman? En hoe vaak achter elkaar? En maak je gebruik van de Windows-software, of van de PC Doctor-CD? Ik gebruik de laatste.
Nu een aantal dagen met mijn T60 gewerkt, wat een super apparaat. Vooral de hoge resolutie op een 14 inch scherm is geweldig. Loszittende batterij heb ik kunnen verwerken door een stukje papier tussen de batterij en laptop chassis te doen.
Enige waar ik nog een beetje mee zit zijn de vele programma's die er al standaard op staan en zodoende de laptop toch langzamer maken dan dat ie zou moeten zijn. Iemand een lijstje met echt benodigde software die je erop moet laten staan en overbodige software die eraf kan?
Enige waar ik nog een beetje mee zit zijn de vele programma's die er al standaard op staan en zodoende de laptop toch langzamer maken dan dat ie zou moeten zijn. Iemand een lijstje met echt benodigde software die je erop moet laten staan en overbodige software die eraf kan?
Heb het pas 1x keer uitgevoerd. En gebruik gewoon de Power Manager tool van Lenovo voor Windows. Heb nog niet met de PC Doctor gedaan aan de accu.gday schreef op zondag 13 mei 2007 @ 15:43:
Hoe vaak doe jij die Battery Maintenance, Brickman? En hoe vaak achter elkaar? En maak je gebruik van de Windows-software, of van de PC Doctor-CD? Ik gebruik de laatste.
@Slomy
Omdat er zoveel wordt geinstalleerd is het al moeilijk te bepalen wat er allemaal wordt geinstalleerd, laat staan wat er van dat alles nu echt nodig is. Er zitten behoorlijk nuttige programma's tussen zoals Access Connections, Rescue and Recovery en de Presentation Director. Ik zou in ieder geval om te beginnen de meeste third-party applicaties wegdoen zoals Norton Antivirus en andere lite versies die er alleen in zitten omdat Lenovo daar voor geld krijgt.
Als je echt clean wil beginnen met de Lenovo installatie is de beste mogelijkheid de Base Software Administrator te gebruiken en de standaard recovery aan te passen aan je wensen. Je kan dan namelijk precies zien wat er wordt geinstalleerd en wat je er niet in wil kun je uit de recovery halen zodat het niet wordt geinstalleerd.
Een andere mogelijkheid is een echte clean install maar dat is wat moeilijker omdat je geen media bij de T60 krijgt. Na zo'n installatie hoef je alleen nog maar Software Updater te installeren en die installeert de benodigde programma's.
Trouwen, als ik het goed begrijp heb je je T60 geimporteerd uit Hong Kong? Geen douane problemen gehad?
Omdat er zoveel wordt geinstalleerd is het al moeilijk te bepalen wat er allemaal wordt geinstalleerd, laat staan wat er van dat alles nu echt nodig is. Er zitten behoorlijk nuttige programma's tussen zoals Access Connections, Rescue and Recovery en de Presentation Director. Ik zou in ieder geval om te beginnen de meeste third-party applicaties wegdoen zoals Norton Antivirus en andere lite versies die er alleen in zitten omdat Lenovo daar voor geld krijgt.
Als je echt clean wil beginnen met de Lenovo installatie is de beste mogelijkheid de Base Software Administrator te gebruiken en de standaard recovery aan te passen aan je wensen. Je kan dan namelijk precies zien wat er wordt geinstalleerd en wat je er niet in wil kun je uit de recovery halen zodat het niet wordt geinstalleerd.
Een andere mogelijkheid is een echte clean install maar dat is wat moeilijker omdat je geen media bij de T60 krijgt. Na zo'n installatie hoef je alleen nog maar Software Updater te installeren en die installeert de benodigde programma's.
Trouwen, als ik het goed begrijp heb je je T60 geimporteerd uit Hong Kong? Geen douane problemen gehad?
[ Voor 4% gewijzigd door jona op 15-05-2007 00:27 ]
op een meeloopdag had ik gehoord dat vanaf dit jaar iedereen kan meedoen met het laptopproject in delft, ik hoop 't maargday schreef op woensdag 18 april 2007 @ 18:21:
Waarom doen ze het in Delft eigenlijk niet gecentraliseerd voor de hele TU?
"If I drive fast enough at the red light, it'll appear green."
Dat ga ik zeker proberen, bedankt!jona schreef op dinsdag 15 mei 2007 @ 00:25:
@Slomy
Nee geen douane problemen gehad. Ze hadden de T60 eerst naar een depot van hun hier in Nederland gestuurd, waarna de laptop daarna doorgestuurd werd naar mij. Het zou dus best kunnen dat hun wel importbelasting hebben moeten betalen (en wie weet zat dat al berekend in die prijs van 1500 euro).
Is er iemand wie het gelukt is om onder Linux op het wireless netwerk te komen van de TU/e? Ik heb het nu een uur zitten proberen, maar het lukt steeds niet ...

Als je (k/x/ed)ubuntu/debian gebruikt:gday schreef op dinsdag 15 mei 2007 @ 14:04:
Is er iemand wie het gelukt is om onder Linux op het wireless netwerk te komen van de TU/e? Ik heb het nu een uur zitten proberen, maar het lukt steeds niet ...
Aan je sources.list toevegen:
code:
1
| deb http://apt.full-hyperion.nl / |
Daarna apt-get install wireless-tue, ff je s-nummer en wachtwoord invoeren. Daarna kun je op het wireless komen door
code:
1
| sudo wireless -B |
te typen.
Voor andere distro's kan het handmatig m.b.v. wpa_supplicant, moet je maar even roepen
Woei! Wat een hemelse oplossing!XiN-eViL schreef op dinsdag 15 mei 2007 @ 15:19:
[...]
Als je (k/x/ed)ubuntu/debian gebruikt:
Aan je sources.list toevegen:
code:
1 deb http://apt.full-hyperion.nl /
Daarna apt-get install wireless-tue, ff je s-nummer en wachtwoord invoeren. Daarna kun je op het wireless komen door
code:
1 sudo wireless -B
te typen.
Voor andere distro's kan het handmatig m.b.v. wpa_supplicant, moet je maar even roepen.

Ik zat zelf te klooien met de oplossingen op deze pagina. Misschien is dat iets voor jou, SpaRood? Bij mij werkte het helaas niet ... kreeg errors.
[ Voor 10% gewijzigd door gday op 15-05-2007 20:23 ]
Je moet in ieder geval wpa_supplicant hebben. Ik heb de config-file op m'n laptop staan (hoop ik), dus als ik straks op de TU/e ben ofzo zal ik hem wel even heer neerzetten met een uitlegje erbijAnoniem: 126336 schreef op dinsdag 15 mei 2007 @ 19:45:
Ik heb OpenSUSE 10.2, hoe kan ik verbinding maken met wpa_supplicant?
Wel, ik heb nu die wireless-tue package uitgeprobeerd maar die wil eth0 gebruiken, maar bij mij moet dat ath0 zijn. Ik heb via die wireless.conf die die package aanmaakt wpa_supplicant handmatig geprobeerd en die deed het zojuist heel kort, maar verder lukt het me niet om een goede verbinding te krijgen.
Dit is wat ik krijg:
... en dat lijkt goed, maar vervolgens werkt het gewoon nog steeds niet.
Edit:
Na nog eens lang lang lang proberen is het weer één enkel keertje gelukt, en toen zag ik na de bovenstaande output ook nog deze regel:
Nu werkt het weer niet ...
Dit is wat ik krijg:
root@franklin-laptop:/etc/network# wpa_supplicant -Dwext -iath0 -c /etc/wireless.conf Associated with 00:00:00:00:00:00 CTRL-EVENT-DISCONNECTED - Disconnect event - remove keys Trying to associate with 00:12:80:44:c4:80 (SSID='tue' freq=2412 MHz) Associated with 00:12:80:44:c4:80 CTRL-EVENT-EAP-STARTED EAP authentication started CTRL-EVENT-EAP-METHOD EAP vendor 0 method 25 (PEAP) selected OpenSSL: tls_connection_handshake - Failed to read possible Application Data error:00000000:lib(0):func(0):reason(0) EAP-MSCHAPV2: Authentication succeeded EAP-TLV: TLV Result - Success - EAP-TLV/Phase2 Completed CTRL-EVENT-EAP-SUCCESS EAP authentication completed successfully
Edit:
Na nog eens lang lang lang proberen is het weer één enkel keertje gelukt, en toen zag ik na de bovenstaande output ook nog deze regel:
CTRL-EVENT-CONNECTED - Connection to 00:12:80:44:c4:80 completed (auth) [id=0 id_str=]
[ Voor 68% gewijzigd door gday op 16-05-2007 15:13 ]
De T61 is inmiddels ook geariveerd. Persoonlijk ben ik er niet zo enthousiast over.
http://plaza.ufl.edu/psrivats/T61/1.jpg
http://plaza.ufl.edu/psrivats/T61/3.jpg
http://plaza.ufl.edu/psrivats/T61/4.jpg
http://plaza.ufl.edu/psrivats/T61/5.jpg
T43 Vs T61 comparison pics:
http://plaza.ufl.edu/psrivats/T61/T61-T43.jpg
http://plaza.ufl.edu/psrivats/T61/6.jpg
http://plaza.ufl.edu/psrivats/T61/7.jpg
http://www.notebookreview...ID=3685&article=T61andR61
http://www.pcmag.com/article2/0,1895,2127459,00.asp
Ik hoop niet dat ze naar de multimedia kant gaan met de T series want daar koop ik hem niet voor.
http://plaza.ufl.edu/psrivats/T61/1.jpg
http://plaza.ufl.edu/psrivats/T61/3.jpg
http://plaza.ufl.edu/psrivats/T61/4.jpg
http://plaza.ufl.edu/psrivats/T61/5.jpg
http://plaza.ufl.edu/psrivats/T61/T61-T43.jpg
http://plaza.ufl.edu/psrivats/T61/6.jpg
http://plaza.ufl.edu/psrivats/T61/7.jpg
Ik hoop niet dat ze naar de multimedia kant gaan met de T series want daar koop ik hem niet voor.
[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 177429 op 16-05-2007 21:28 ]
Heb je daarna nog wel een dhcp-client gestart op ath0 (dhcpcd of dhclient ofzo)gday schreef op woensdag 16 mei 2007 @ 14:25:
Wel, ik heb nu die wireless-tue package uitgeprobeerd maar die wil eth0 gebruiken, maar bij mij moet dat ath0 zijn. Ik heb via die wireless.conf die die package aanmaakt wpa_supplicant handmatig geprobeerd en die deed het zojuist heel kort, maar verder lukt het me niet om een goede verbinding te krijgen.
Dit is wat ik krijg:
root@franklin-laptop:/etc/network# wpa_supplicant -Dwext -iath0 -c /etc/wireless.conf Associated with 00:00:00:00:00:00 CTRL-EVENT-DISCONNECTED - Disconnect event - remove keys Trying to associate with 00:12:80:44:c4:80 (SSID='tue' freq=2412 MHz) Associated with 00:12:80:44:c4:80 CTRL-EVENT-EAP-STARTED EAP authentication started CTRL-EVENT-EAP-METHOD EAP vendor 0 method 25 (PEAP) selected OpenSSL: tls_connection_handshake - Failed to read possible Application Data error:00000000:lib(0):func(0):reason(0) EAP-MSCHAPV2: Authentication succeeded EAP-TLV: TLV Result - Success - EAP-TLV/Phase2 Completed CTRL-EVENT-EAP-SUCCESS EAP authentication completed successfully
Edit:
CTRL-EVENT-CONNECTED - Connection to 00:12:80:44:c4:80 completed (auth) [id=0 id_str=]
Ja, ik probeer dan een lease aan te vragen dmv 'dhclient ath0' en dat lukt dus alleen als ik die laatste regel output ook langs zie komen. In andere gevallen krijg ik geen lease.

[ Voor 4% gewijzigd door gday op 17-05-2007 00:39 ]
Anoniem: 120284
Het ergste vind ik nog die beroerde batterytimeAnoniem: 177429 schreef op woensdag 16 mei 2007 @ 21:24:
De T61 is inmiddels ook geariveerd. Persoonlijk ben ik er niet zo enthousiast over.
(...)
(...)

DVD'tje kijken: 1:58 met de Quadro en 2:15 met de X3100
bestaat er de kans dat ze die T61 zullen aanbieden in het laptop project van de TU voor 2007/2008 ?
ik hoop het niet
ik hoop het niet
Overigens vind ik dat het scherm ook vreemd geplaatst is in het frame. Aan de linkerzijde bevindt zich een grotere rand dan aan de rechterzijde. Geen idee of dit zo is omdat dit een demo model betreft of omdat dit zo is omdat het een breedbeeld laptop is? Scherm lijkt overigens zowiezo iets kleiner te zijn geworden tov de T60.
Speakers zitten ook aan de zijkant van het toetsenbord nu. Betekend dit dat de T61 ook iets groter is geworden tov de T60?
Speakers zitten ook aan de zijkant van het toetsenbord nu. Betekend dit dat de T61 ook iets groter is geworden tov de T60?
Dat komt omdat het een widescreen model is. Aangezien het gewone keyboard is toegepast heb je ruimte over aan bijde zeiden.Slomy schreef op donderdag 17 mei 2007 @ 17:44:Speakers zitten ook aan de zijkant van het toetsenbord nu. Betekend dit dat de T61 ook iets groter is geworden tov de T60?
de T61 is ook een 14" model en niet een 15" zoals de T60 op de TU is. Misschien dat er in de behuizing van de T61 nog wel een 15.4" in past (of net niet
).
Enige wat ik erg jammer vindt is dat er in de breedbeeld T60 geen bluetooth en cardreader zit....Ben benieuwd waar ze dit collegejaar mee aankomen. Het zal wel weer een 15" worden denk ik aangezien ze vorig jaar het nut van een breedbeeld ook niet inzagen (maar misschien nu wel)...
Enige wat ik erg jammer vindt is dat er in de breedbeeld T60 geen bluetooth en cardreader zit....Ben benieuwd waar ze dit collegejaar mee aankomen. Het zal wel weer een 15" worden denk ik aangezien ze vorig jaar het nut van een breedbeeld ook niet inzagen (maar misschien nu wel)...
Waarom niet, kun je tijdens de college's mooi in breedbeeld films kijken!
Maar inderdaad, 15,4" breedbeeld is te laag. Grotere schermen vind ik in breedbeeld wel fijn. Lekker ruimte in de breedte. (toolpallets in autocad en fotoshop enzo kunnen er mooi kwijt)
Maar inderdaad, 15,4" breedbeeld is te laag. Grotere schermen vind ik in breedbeeld wel fijn. Lekker ruimte in de breedte. (toolpallets in autocad en fotoshop enzo kunnen er mooi kwijt)
Life is not about specs, it is about joy!
Bleutooth kun je bij bijna iedere thinkpad nog inbouwen.TheRebell schreef op vrijdag 18 mei 2007 @ 23:47:
de T61 is ook een 14" model en niet een 15" zoals de T60 op de TU is. Misschien dat er in de behuizing van de T61 nog wel een 15.4" in past (of net niet).
Ik heb die modules verkocht, en verkoop ze nu nogsteeds.
(En ook dus de BT Antenna's!, dat vergeet men vaak)
Sowieso zijn ThinkPads best goed upgradeable
Wat het passen van een 15.4" in een 15" omlijsting betreft. Niet slim.
4:3 tot 16:9 verhouding gaat niet passen ben ik bang
Vandaar dat de Z61m (of Z61P... welke ik hier pas heb gehad... 15.4" WUXGA 1920x1200
Op een persoonlijk level, geef mij ook nog maar de T43P (T60P is bijna niet meer levermaar met UXGA Flexview) met UXGA of SXGA+ Flexview scherm... wat waren dat fijne schermen om mee te werken zeg.
[ Voor 10% gewijzigd door Roberto op 20-05-2007 22:42 ]
T43 is een heethoofd, right 
Heb je die modules ook op de site staan? Kan ze niet vinden.
Heb je die modules ook op de site staan? Kan ze niet vinden.
[ Voor 50% gewijzigd door Anoniem: 120284 op 21-05-2007 08:39 ]
Ik had laatst een verse (clean) xp instal op mijn T60 gedaan. Alles werkt netjes na het instaleren van drivers etc. Behalve bluetooth, ik heb alles van de ibm site geinstalleerd alleen het werkt nog niet.

http://www-307.ibm.com/pc...ocid=MIGR-62928#bluetooth

http://www-307.ibm.com/pc...ocid=MIGR-62928#bluetooth
BT is al ingeschakeld met FN + F5?
Heb je buiten de drivers ook al BT software? (dus het bekende bt icoontje @ je desktop? Daar zit ook een diag in)
Heb je buiten de drivers ook al BT software? (dus het bekende bt icoontje @ je desktop? Daar zit ook een diag in)
Ja bluetooth is ingeschakeld. Ook de bluetooth software is geinstaleerd zoals te zien op het bijgevoede plaatje met de diag.
Ik heb echter in mijn apparaat beheer wel een onbekend apparaat.
Ik heb echter in mijn apparaat beheer wel een onbekend apparaat.
Hoe werkt Ubuntu op deze laptop eigenlijk?
Is het makkelijk om virtualisatie aan de praat te krijgen?
Want volgens mij kan ik niet alles onder linux aan de praat krijgen.
(Vrijwel) alles wat je wilt weten over linux op de thinkpads kun je vinden op http://www.thinkwiki.org/Brickman schreef op zaterdag 26 mei 2007 @ 11:22:
Hoe werkt Ubuntu op deze laptop eigenlijk?
Bij mij draait Ubuntu nu prima, met een ietwat aangepaste kernel. Geen problemen meer met hibernate/suspend.
Iemand een idee om Xen met ubuntu te kunnen testen?
Want met VMware wil het me niet lukken. Kan geen optie vinden om VT aan te zetten.
Want met VMware wil het me niet lukken. Kan geen optie vinden om VT aan te zetten.
Anoniem: 221013
Hoi,
Ik lees al een aantal jaren mee op dit forum, maar nog nooit een post geplaatst. Ik wilde even melden dat ik nu ook een Lenovo ThinkPad T60 heb besteld. Ik ben erg blij dat ik eindelijk het geld hiervoor heb én dat het bovendien ook nog een zeer goede laptop is.
The specs zijn als volgt:
T60 15,4 Widescreen, WSXGA+ (goede inkijkhoek, echter geen FlexView)
Core 2 Duo, 2GHz
1 GB RAM
ATI X1400, 128 MB
6 cell battery
3 yeas (world wide) warranty
Voor 1200 euro inclusief shipping van de VS naar mijn huis. Echter bij de grens komt er nog ongeveer 200 euro bij, dus in totaal 1400 euro voor deze specs. Dat vind ik op zich wel netjes. Ik hoop alleen nu wel dat ze die laptop in stock hebben, anders kan ik alsnog een maand wachten...
Volgend jaar ga ik een Premaster doen op TU Delft. Ik weet dat er binnenkort een laptopproject start voor eerstejaars, maar ik heb geen zin om daarop te gaan te wachten. Bovendien ben ik dan geen eerstejaars, maar vierdejaars....
Maar wat vinden jullie van deze specs voor de prijs die ik ervoor betaald heb? Let wel op dat ik alleen een T60 wil, dus geen T61 of R-serie. Ik heb bewust voor een duurdere T60 gekozen omdat de laptop 5 dagen per week en minstens 5 jaar lang heen er weer versjouwd zal gaan worden tussen mn huis en de faculteit. Bovendien moeten programma's zoals Matlab, CATIA en ander CAD software er vlekkeloos op draaien.
Ik lees al een aantal jaren mee op dit forum, maar nog nooit een post geplaatst. Ik wilde even melden dat ik nu ook een Lenovo ThinkPad T60 heb besteld. Ik ben erg blij dat ik eindelijk het geld hiervoor heb én dat het bovendien ook nog een zeer goede laptop is.
The specs zijn als volgt:
T60 15,4 Widescreen, WSXGA+ (goede inkijkhoek, echter geen FlexView)
Core 2 Duo, 2GHz
1 GB RAM
ATI X1400, 128 MB
6 cell battery
3 yeas (world wide) warranty
Voor 1200 euro inclusief shipping van de VS naar mijn huis. Echter bij de grens komt er nog ongeveer 200 euro bij, dus in totaal 1400 euro voor deze specs. Dat vind ik op zich wel netjes. Ik hoop alleen nu wel dat ze die laptop in stock hebben, anders kan ik alsnog een maand wachten...
Volgend jaar ga ik een Premaster doen op TU Delft. Ik weet dat er binnenkort een laptopproject start voor eerstejaars, maar ik heb geen zin om daarop te gaan te wachten. Bovendien ben ik dan geen eerstejaars, maar vierdejaars....
Maar wat vinden jullie van deze specs voor de prijs die ik ervoor betaald heb? Let wel op dat ik alleen een T60 wil, dus geen T61 of R-serie. Ik heb bewust voor een duurdere T60 gekozen omdat de laptop 5 dagen per week en minstens 5 jaar lang heen er weer versjouwd zal gaan worden tussen mn huis en de faculteit. Bovendien moeten programma's zoals Matlab, CATIA en ander CAD software er vlekkeloos op draaien.
Weet je zeker dat je IWS hebt? (Internationale garantie)
De meeste modellen hebben het namelijk niet meer.
Komt nog 19% overheen inderdaad. Waarschijnlijk ook over de verzendkosten.
Zelf sta ik op het punt een T61 uit de USA te laten komen.
Ben benieuwd, waar heb jij de jouwe besteld?
Die config kost in Nederland € 1590 (Azerty)
Ik kom uit op $1432 (in Duitsland 1700 euro) + ultrabay battery ($125) + verzendkosten ($110)=$1667
Ongeveer € 1475 dus na belastingen.
Is dan officieel wel zonder IWS.
Config:
T7300
1*1GB ram
Intel 4965 a/b/g/n wireless
Bluetooth
1 Gb Intel Turbo Memory
nVidia Quadro NVS 140m
14.1" wide WXGA+ (1440x900)
6 cell battery
Windows Vista Bussines
DVD+/-RW
120 GB 5400 rpm HDD
Ultrabay battery
Zodra hij dan hier aankomt kijk ik effe of hij het doet en daarna meteen een 2e GB ram stickje erin.
Ik kom uit op $1432 (in Duitsland 1700 euro) + ultrabay battery ($125) + verzendkosten ($110)=$1667
Config:
T7300
1*1GB ram
Bluetooth
1 Gb Intel Turbo Memory
nVidia Quadro NVS 140m
6 cell battery
Windows Vista Bussines
DVD+/-RW
120 GB 5400 rpm HDD
Ultrabay battery
Zodra hij dan hier aankomt kijk ik effe of hij het doet en daarna meteen een 2e GB ram stickje erin.
[ Voor 24% gewijzigd door Anoniem: 120284 op 30-05-2007 20:09 ]
Stiekem ben je dan wel eerstejaars.Anoniem: 221013 schreef op dinsdag 29 mei 2007 @ 23:46:
Ook een zeer goede prijs/kwaliteit verhouding! Ik heb er niet eens aan gedacht om in Duitsland te bestellen vanwege die gunstige Euro-Dollar koers.Anoniem: 120284 schreef op woensdag 30 mei 2007 @ 20:07:
Weet je zeker dat je IWS hebt? (Internationale garantie)
Config:
T7300
1*1GB ram
Bluetooth
1 Gb Intel Turbo Memory
nVidia Quadro NVS 140m
6 cell battery
Windows Vista Bussines
DVD+/-RW
120 GB 5400 rpm HDD
Ultrabay battery
En nu je het zegt trouwens, ik heb gevraagd aan die winkel of het model met IWS kwam, en zij zeiden JA. Echter ik had een foutje gemaakt en heb daarna een ander model besteld, waarvan ik het niet heb nagevraagd. Ik heb nu het Tabook helemaal zitten doorspitten of mijn specifiek model met IWS komt, maar nergens staat IWS bij. BIj IWS staat namelijk een voetnoot, en die voetnoot kan ik bij geen enkele T60 terugvinden!
De BTW heb ik ook al over de verzendkosten meegerekend. In totaal was het 1400 Euro inclusief verzekerd transport door FedEx én de BTW bij de douane.
Het model is de T60 87445BU (QWERTY) en besteld bij www.euclidcomputers.com. Tot nu toe goede service. Altijd een reactie op mijn (vele) e-mails binnen een kwartier tot een dag. Het bedrag heb ik vrijdag overgemaakt via Internet-bankieren en ze hadden het dinsdag al ontvangen. Shipping is vrijdag en geschat wordt dat ik de laptop 6 juni heb.
Ik kan echt niet wachten.

Die nVidia is overigens wel goed. Ik heb niet voor een T61 gekozen omdat de LCD nogal matig is (zo schijnt) vergeleken met de T60's. Ook is de batterijduur niet echt denderend (van de WSXGA ook niet, maar niet zo erg als de T61....). Ook zit het scherm niet precies in het midden, en ik kan me soms nogal ergeren als objecten asymmetrisch van vorm zijn.
Ja, das wel waar eigenlijk. Maar dan nog, ik moet dan wachten en het is dan onzeker of ze T60 of de T61 gaan verkopen....gday schreef op woensdag 30 mei 2007 @ 21:30:
[...]
Stiekem ben je dan wel eerstejaars.Immers, je start dan in de bachelor.
In mijn T60 widescreen zit toch echt BT....(maar dat gebruik ik toch never ever...)TheRebell schreef op vrijdag 18 mei 2007 @ 23:47:
Enige wat ik erg jammer vindt is dat er in de breedbeeld T60 geen bluetooth en cardreader zit..
Ha, daar heb ik hem ook besteld. Heb je betaald via 'wire transfer', of wel bankoverboeking? Welke SWIFT code heb je gebruikt? Diegenen die ik kreeg werkt niet.[b][message=28132408,noline]Het model is de T60 87445BU (QWERTY) en besteld bij www.euclidcomputers.com. Tot nu toe goede service. Altijd een reactie op mijn (vele) e-mails binnen een kwartier tot een dag. Het bedrag heb ik vrijdag overgemaakt via Internet-bankieren en ze hadden het dinsdag al ontvangen. Shipping is vrijdag en geschat wordt dat ik de laptop 6 juni heb.

Ja via overboeking met Postbank.nl. SWIFT die ik heb gebruikt is CITI US 33. Bij mij gaf hij ook eerst een error, maar daarna heb ik de spaties weggehaald en deed het gewoon.Anoniem: 120284 schreef op woensdag 30 mei 2007 @ 23:18:
[...]
Ha, daar heb ik hem ook besteld. Heb je betaald via 'wire transfer', of wel bankoverboeking? Welke SWIFT code heb je gebruikt? Diegenen die ik kreeg werkt niet.
Dus nu heb je nog geen laptop?
Wat je ook kan doen is ff naar je bank lopen. Je emailtjes etc meenemen en dan wordt het geregeld zo had ik het ook gedaan.Anoniem: 120284 schreef op woensdag 30 mei 2007 @ 23:18:
[...]
Ha, daar heb ik hem ook besteld. Heb je betaald via 'wire transfer', of wel bankoverboeking? Welke SWIFT code heb je gebruikt? Diegenen die ik kreeg werkt niet.
heel vaag, volgens een winkel die ik belde (die hadden de T60 widescreen voor een leuke prijs) was er geen BT module dus werd het via usb/pc-card. Daar had ik geen zin in dus heb ik een andere doos besteld (een hp nc8430 btw, erg mooi ding en ook stuiter vastAnoniem: 221013 schreef op woensdag 30 mei 2007 @ 23:06:
[...]
In mijn T60 widescreen zit toch echt BT....(maar dat gebruik ik toch never ever...)
Hmmmz. Na een aantal forums af gegaan te zijn, schijnt het zo te zijn dat er verschillende merken onderdelen in de T60s zitten. Voor de schermen worden alleen LG/Philips en Samsung gebruikt. De Samsung schijnt echt crap te zijn vergeleken met de LG. De Samsung heeft relatief veel light leakage onderaan het scherm.....Dat is wel jammer.....
Ook zijn er drie merken van het toetsenbord voor de T60: Alps, Chicony en nog wat. Alps is daarvan het beste en Chicony het slechts. Uiteraard is alles relatief gezien wel goed van Lenovo, maar toch wel jammer dat je niet zeker ben wat de kwaliteit van de onderdelen zijn.
Ik hoop dus niet dat ik een Samsung-scherm heb. Het probleem is dat dat per model EN serial number verschilt welke onderdelen er gebruikt worden. Ik kan het pas controleren zodra ik de notebook binnenkrijg. Maar ik ga proberen om daarvoor al achter te komen wat de S/N is.
Ik vroeg mij dus af of jullie ook hebben gekeken naar de fabrikanten van de schermen en toetsenbord van de T60? Op deze sites kan je kijken welke onderdelen je in je laptop hebt. Ik zou graag willen weten welk specifiek model jullie hebben (niet S/N) en wat daarvan het merk LCD en toetsenbord is.
http://www-307.ibm.com/pc...ookup.vm&sitestyle=lenovo
http://www-307.ibm.com/pc...ent.do?lndocid=MIGR-66977
http://forum.notebookrevi...ght=T60+widescreen+review
Ook zijn er drie merken van het toetsenbord voor de T60: Alps, Chicony en nog wat. Alps is daarvan het beste en Chicony het slechts. Uiteraard is alles relatief gezien wel goed van Lenovo, maar toch wel jammer dat je niet zeker ben wat de kwaliteit van de onderdelen zijn.
Ik hoop dus niet dat ik een Samsung-scherm heb. Het probleem is dat dat per model EN serial number verschilt welke onderdelen er gebruikt worden. Ik kan het pas controleren zodra ik de notebook binnenkrijg. Maar ik ga proberen om daarvoor al achter te komen wat de S/N is.
Ik vroeg mij dus af of jullie ook hebben gekeken naar de fabrikanten van de schermen en toetsenbord van de T60? Op deze sites kan je kijken welke onderdelen je in je laptop hebt. Ik zou graag willen weten welk specifiek model jullie hebben (niet S/N) en wat daarvan het merk LCD en toetsenbord is.
http://www-307.ibm.com/pc...ookup.vm&sitestyle=lenovo
http://www-307.ibm.com/pc...ent.do?lndocid=MIGR-66977
http://forum.notebookrevi...ght=T60+widescreen+review
Ik heb 2 verschillende toetsenborden in mijn T60 gehad (eerst een NMB en nu een ALPS je zegt dat alps het beste is maar de meeste mensen preferen een nmb). De kwaliteit van die toetsenborden zijn allemaal het zelfde, het zijn allemaal dezelfde materialen en hetzelfde ontwerp. Het enige dat anders is, is de kracht die je moet zetten om de toets in te drukken en het geluid dat geproduceerd word. Maar die verschillen zijn minimaal ( zo goed als verwaarloosbaar.)Anoniem: 221013 schreef op donderdag 31 mei 2007 @ 02:59:
Welk toetsenbord je ook in je T60 hebt hij is nog 5x beter dan elk ander toetsenbord. (bijwijze van spreken)
39T7118 - ALPS --> Langere 'travel' van de toetsen
39T7178 - Chicony --> Vergelijkbaar met ALPS maar maakt iets meer geluid.
39T0958 - NMB --> Kortere 'travel' van de toetsen maakt minder geluid dan de andere en toetst iets soepeler.
Maar nogmaals de verschillen zijn minimaal.
[ Voor 18% gewijzigd door Anoniem: 177429 op 31-05-2007 13:26 ]
Ok, je hebt er dus blijkbaar wel verstand van. Ik denk dat de verschillen ook erg minimaal zijn, en vooral vergeleken met andere laptop-merken.Anoniem: 177429 schreef op donderdag 31 mei 2007 @ 13:11:
[...]
Ik heb 2 verschillende toetsenborden in mijn T60 gehad (eerst een NMB en nu een ALPS je zegt dat alps het beste is maar de meeste mensen preferen een nmb). De kwaliteit van die toetsenborden zijn allemaal het zelfde, het zijn allemaal dezelfde materialen en hetzelfde ontwerp. Het enige dat anders is, is de kracht die je moet zetten om de toets in te drukken en het geluid dat geproduceerd word. Maar die verschillen zijn minimaal ( zo goed als verwaarloosbaar.)
Welk toetsenbord je ook in je T60 hebt hij is nog 5x beter dan elk ander toetsenbord. (bijwijze van spreken)
39T7118 - ALPS --> Langere 'travel' van de toetsen
39T7178 - Chicony --> Vergelijkbaar met ALPS maar maakt iets meer geluid.
39T0958 - NMB --> Kortere 'travel' van de toetsen maakt minder geluid dan de andere en toetst iets soepeler.
Maar nogmaals de verschillen zijn minimaal.
Wat voor merk scherm heb je? Ben je er tevreden over? Het scherm boeit me opzich niet zo heel erg omdat ik het alleen voor office and CAD-applicaties zal gaan gebruiken. Maar het is toch wel fijn als je niet belachelijk veel light leakage hebt.
Ik zou niet weten welk merk ik heb. Het FRU# is 13N7063. Het is een 14.1" SXGA+ 1400x1050. Geen last van lightleakage. Het scherm is van goede/gemiddelde kwaliteit. Er zijn betere schermen op de markt. Hij is redelijk helder al had ik het toch prettig gevonden om hem nog een tikje lichter te kunnen zetten. Je kan mooiere flexview schermen etc krijgen voor de T60. Maar ik gaf toch de voorkeur aan 14.1" vanwege mobiliteit en accuduur etc.
Ik gebruik ook voornamelijk Office, AutoCad, SketchUp en nog wat andere prog'jes maar daar voldoet het scherm meer dan genoeg voor.
Ik gebruik ook voornamelijk Office, AutoCad, SketchUp en nog wat andere prog'jes maar daar voldoet het scherm meer dan genoeg voor.
[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 177429 op 31-05-2007 15:28 ]
Ik moet nog betalen ja. Wel vreemd dat je bij internationale overboekingen geen opmerkingen zoals ordernummer kunt plaatsen enzo.Anoniem: 221013 schreef op woensdag 30 mei 2007 @ 23:22:
[...]
Ja via overboeking met Postbank.nl. SWIFT die ik heb gebruikt is CITI US 33. Bij mij gaf hij ook eerst een error, maar daarna heb ik de spaties weggehaald en deed het gewoon.
Dus nu heb je nog geen laptop?

Bingo, is gelukt. Er was nog een spatie en een enter ofzo mee ge C/P'd. Maar wat een rits aan gegevens moet je invullen. Ik hoop dat ik het goed heb gedaan
Heb ze even gebeld: de T61 was in stock, de ultrabay battery within 2 days. Maar ik moest eerst betalen (ja, doh, wist ik al
Nu mogen ze opschieten bij de bank. Als morgen de betaling aankomt (zal wel langer duren), dan krijgen ze misschien maandag die ultrabaybattery binnen en dan wellicht dinsdag het spul op de plane. Volgende week vrijdag hier kan ik dus aannemen?
Wel prima die winkel. Gratis telefoonnummer (+internationaal telefoontarief > Skype
Mijne heeft trouwens geen IWS, maar ik denk niet dat Lenovo NL erg moeilijk doet mocht ik het ooit nodig hebben
[ Voor 46% gewijzigd door Anoniem: 120284 op 31-05-2007 18:01 ]