[MacBook] Discussietopic en Mini-FAQ deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 7 ... 15 Laatste
Acties:
  • 8.021 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nilski
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-07-2021
Verwijderd schreef op woensdag 07 juni 2006 @ 10:29:
[...]

Het is gebouwd op BSD (freeBSD?) dus het is als het goed is behoorlijk tweakable. Maar waarom zou je wat willen veranderen?

[...]

Anders krijgen ze aan de stok met apple, ze moeten een bepaalde minimum verkooop prijs hanteren. En de marges zijn vrij laag
Dat OSX op freeBSD is gebaseerd had ik al gelezen ja. Waarom veranderen??? Hallo, we zitten hier op tweakers of niet soms?! >:)

Zoals ik al zei, de prijs van de Macbook valt me best mee. Het heeft ook z'n voordelen natuurlijk dat er Apple centers zijn. Die heeft Microsoft dan weer niet.. Ach, ik moet gewoon nog wennen aan die Apple cultuur.. :P

WAZUUUUUUUP!!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Anders krijgen ze aan de stok met apple, ze moeten een bepaalde minimum verkooop prijs hanteren. En de marges zijn vrij laag
interessant. Ik denk dat de NMA dit ook wel interessant vindt, heb je wat documenten voor ze?
Apple mag geen prijs vaststellen, dat doet de markt. Dat Apple het niet leuk vindt als mensen ze onder de adviesprijs gaan verkopen tja, daar hebben fabrikanten hun eigen trucjes voor. ( late leveringen, ongunstige voorwaarden etc. )

Maar er zit weinig winst op die laptops, ik denk dat een zaak ze voor 85% van de verkoopprijs ex BTW inkoopt. 135 euro winst op een standaard MacBook. Daar moet personeel nog van betaald worden, huur, bmw van de eigenaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

nilski schreef op woensdag 07 juni 2006 @ 10:08:

Mijn eerste indruk van OSX is dat het beperkt is qua tweakabiliteit. Mischien is het ook wel een OS voor niet-tweakers?
't is absoluut bruikbaar voor niet-tweakers. Maar als je wel wilt kutten kan dat best hoor. Zie ook www.macosxhints.com enzo. Sommige dingen die daar staan liggen redelijk voor de hand, maar vaak staan er ook obscure tweaks en dingetjes die je echt niet zomaar vindt.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bezulba
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-08 19:32

Bezulba

Formerly known as Eendje

Verwijderd schreef op woensdag 07 juni 2006 @ 11:24:
[...]

interessant. Ik denk dat de NMA dit ook wel interessant vindt, heb je wat documenten voor ze?
Apple mag geen prijs vaststellen, dat doet de markt. Dat Apple het niet leuk vindt als mensen ze onder de adviesprijs gaan verkopen tja, daar hebben fabrikanten hun eigen trucjes voor. ( late leveringen, ongunstige voorwaarden etc. )

Maar er zit weinig winst op die laptops, ik denk dat een zaak ze voor 85% van de verkoopprijs ex BTW inkoopt. 135 euro winst op een standaard MacBook. Daar moet personeel nog van betaald worden, huur, bmw van de eigenaar.
Apple kan echt wel de prijs vaststellen.. ze kunnen hun inkoopsprijs bepalen en de apple store prijs.. dat jij onder inkoop wil gaan verkopen.. tjah dat is gewoon niet zo handig, en ver boven apple store prijs is het ook niet echt aan te raden want dan kopen mensen het daar wel

blup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oscar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08-09 11:29
Deze discussie loopt al jaren. Ik werd er zelf mee geconfronteerd toen mijn vaste Apple leverancier Chipmunk opeens ophield met de verkoop van Apple computers. Alleen randapparatuur, software, etc zit nu nog in het assortiment. Lees voor een uitleg eens Apple draait de dealers een poot uit (leestip). Ook hier wordt een vergelijk met het Oostblok getrokken.
Verwijderd schreef op woensdag 07 juni 2006 @ 11:24:
Meer info en voorbeelden vind je op het net, ook buiten Nederland. Ik ga toch eens een keer een discussie aan met een Apple reseller hoe zij nu dit rond kunnen breien. Volgens mij is de enige mogelijkheid het verdienen op accessoires (externe HDs, tassen, software etc).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bezulba

Bezulba

Formerly known as Eendje

tjah ik vind het altijd een beetje lachwekkend als resellers gaan huilen over marges die ze hebben.. dan ga je toch voetmassageapparatuur verkopen als dit niet werkt..

[ Voor 82% gewijzigd door Bezulba op 07-06-2006 12:45 ]

blup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
  • Laatst online: 15:46
eendje schreef op woensdag 07 juni 2006 @ 12:42:
tjah ik vind het altijd een beetje lachwekkend als resellers gaan huilen over marges die ze hebben.. dan ga je toch voetmassageapparatuur verkopen als dit niet werkt..
Tja zo ken ik er nog wel een paar, dan ga je toch thuis zitten als je je treinkaartje naar je werk niet kan betalen?
Het spelletje wat Apple speelt is heel ranzig, ze gaan steeds minder marges op hun computers geven terwijl sommige al 15 jaar Apple verkopen en die worden nu dus langzaam dood gemaakt ofwel Apple kan gewoon je winkel naar de kanker helpen terwijl je je daar jaren voor hebt ingezet.
Kan je wel zeggen dan ga je PC's verkopen maar de gemiddelde Apple verkoper weet geen fuck van Windows ofwel waar moet je met je kennis heen?

Even voor de duidelijkheid; is eigenlijk hetzelfde als een bedrijf die ontslagen aankondigd en mensen onzeker zijn over de toekomst dat je dan gaat zeggen dan ga je toch zelf weg en zoek je wat anders?
Doe je ook simpelweg niet!
Als je een jaar of 10 meedraait en ziet hoe Apple dealers behandeld de laaste 3 jaar... Varkens zijn het.

[ Voor 19% gewijzigd door Uberprutser op 07-06-2006 13:00 ]

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MvanLeeuwen
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 18-12-2006
Macbook ervaring 18 uur na aankoop

Eerste indruk
Mooi, elegant, strak, af, beetje zwaar, klein.

Hardware
Alles werkt, en in een aantal minuten zit ik via airport op internet en iSight werkt prima. DVD combo drive werkt goed, maakt tijdens afspelen geen enkel geluid. Beeldscherm is mooi, weerspiegeling niet hinderlijk. Kleuren lijken goed. Toetsenbord is beetje apart, maar tikt prima. Alleen die Enter-toets... Wie dat verzonnen heeft moet echt gelijk afgeserveerd worden. Mousepad is beetje traag, maar werkt naar behoren. Hij is lekker groot. Ik mis een extra USB-port. 2 is te weinig. Magsafe werkt goed, en sluiting is ook echt prima.
Wat natuurlijk het spannends is, de warmte. Hij is warm, maar ik kan er mee zitten in mijn bed. Blote benen zou ik niet doen. Jammer dat de fan niet eerder aan gaat. Wel een koe in de machine bij intensief gebruik, maar niet hinderlijk. Verder is hij geluidsloos.
Hij is wel redelijk kwetsbaar voor krassen, maar niet meer dan mijn Dell laptop. Het stof duikt er wel op als een bezetenen. Vooral onderaan het beeldscherm.
Aangesloten op mijn Dell 2405fpw en alles werkt direct. Logitech muis en keyboard werken ook direct. Alleen beetje rare toetsenindeling bij het keyboard, hij neemt de indeling van de laptop zelf over. Geen probleem, alleen even wennen. ~ zit op een gekke plaats. Waar zit de Del toets? Die gebruik ik namelijk vrij vaak.
Ik mis ook de 2 knops-muis. Met Mighty Mouse hadden ze dat hier ook in kunnen combineren.

Software
Wat is Mac OS X toch heerlijk.. Inmiddels parallels geinstalleerd en mijn windows XP erop gezet. Werkt allemaal in 1 keer. Alleen ik kan XP niet activeren, even zoeken of dat aan parallels werkt.
iLife geinstalleerd, Office test versie geinstalleerd. Heerlijk compleet, maar geen verplichting om er mee te werken. iPhoto is echt een leuk programma'tje. Werkt direct samen met mijn Canon ixus55.
Wel firefox geinstalleerd ipv Safari. Deze crasht frequent.
Ik heb vaak gespeeld met Ubuntu, en werk al jaren op Windows. Maar Mac OS X is echt een hele vooruitgang. Lekker in de shell werken voor specifieke dingen, en ongeveer het zelfde platform als mijn webservers (FreeBSD). Het mount-principe werkt voor mij heel logisch, en programma's installeren is een feestje.

Prijs/kwaliteit
Dit is de aantrekkelijkste Apple tot nu toe. Voor 1099 heb je een prima afgewerkt product dat veel waar geeft voor je geld. Mijn belangrijkste argument is Mac OS X, en dat krijg je dan ook met een heel mooi apparaat erbij. De mogelijkheid om Windows ernaast te draaien is ook prima. Minpunt is het standaardgeheugen. Een rare actie van Apple.

Cijfer tot nu toe 8,5/10
Over 2 weken nieuw bericht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .NCK
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11-09 21:56
Daarnet (of iig vanochtend) een nieuwe macbook gekregen, het 2e exemplaar.
Er zit nu een seagate schijf in, niet meer de fujitsu schijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

MvanLeeuwen schreef op woensdag 07 juni 2006 @ 13:06:
Waar zit de Del toets? Die gebruik ik namelijk vrij vaak.
Ik mis ook de 2 knops-muis. Met Mighty Mouse hadden ze dat hier ook in kunnen combineren.
Del -> fn-backspace
tweeknopsmuis, even in de sysprefs aanzetten (ben de exacte naam even vergeten) dat je twee vingers op 't touchpad kunt houden en dan op de muisknop kunt drukken. Da's dan een rightclick.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jipje
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 19-08 20:31
MvanLeeuwen schreef op woensdag 07 juni 2006 @ 13:06:
DVD combo drive werkt goed, maakt tijdens afspelen geen enkel geluid.
o_0

Ik heb een superdrive en als ik daar een DVD'tje mee afspeel, maakt ie zo veel lawaai dat ik het geluid van de film niet meer kan horen.
Is die combodrive dan zo veel stiller?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peddro
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 29-08-2023

peddro

Iets met muziek & ontwerp.

nilski schreef op woensdag 07 juni 2006 @ 10:56:
[...]

Dat OSX op freeBSD is gebaseerd had ik al gelezen ja. Waarom veranderen??? Hallo, we zitten hier op tweakers of niet soms?! >:)

Zoals ik al zei, de prijs van de Macbook valt me best mee. Het heeft ook z'n voordelen natuurlijk dat er Apple centers zijn. Die heeft Microsoft dan weer niet.. Ach, ik moet gewoon nog wennen aan die Apple cultuur.. :P
OS X is toch gebasseerd op Darwin (lees: draait op...) of zit ik er nu weer helemaal naast? :)

Ik heb hier mn MacBookje naast me staan, ben er tevreden over... alleen nu heb ik zo'n rugtas met een laptop slede, maar die zijn blijkbaar gemaakt voor Dell's want ik heb heel erg veel ruimte, ga vanavond iets maken om het op te vullen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MvanLeeuwen
Jipje schreef op woensdag 07 juni 2006 @ 14:38:
[...]

o_0

Ik heb een superdrive en als ik daar een DVD'tje mee afspeel, maakt ie zo veel lawaai dat ik het geluid van de film niet meer kan horen.
Is die combodrive dan zo veel stiller?
Fluisterstil, muziekdvd gedraaid vanuit speakerboxjes op zacht. Ik heb een matshisita drive erin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16:25
misschien een erg voor-de-hand-liggende vraag, maar kan de nieuwe macbook ook dual screen draaien? of alleen maar een 2e monitor gemirrord?

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eaalb
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19:06
Goed, een update over mijn kromme iBook!
Vanochtend vroeg gelijk contact opgenomen met de Apple Support, de iBook heb ik bij de Apple Store via telefoon besteld, dus na invoeren van het serienummer kwam mijn naam er zo uitgerold. Na mijn probleem uitgelegd te hebben ging de meneer op zoek naar het dichtsbijzijndste servicepunt. Ik dacht zelf dat er daar geen van waren in Zwolle, maar wat schetst mijn verbazing: er was er toch één!! _/-\o_ Er werden verder ook geen vragen gesteld over dat kromtrekken, dus ik denk dat ze het wel vaker tegen zijn gekomen.

Dus ik op fietsje naar die zaak toe, werd vriendelijk geholpen. Ze hebben daar een eigen reparatieafdeling dus met 5-10 werkdagen heb ik 'm weer terug!! En nu maar wachten op de ontwenningsverschijnselen :+
Overigens, ik zit vaak in Groningen en had 'm eventueel bij Bossina (Apple Shop) af kunnen geven, maar daar rekenen ze 30 euro!! 8)7 Terwijl het garantie is! Omdat ik toch Apple Support aan de lijn had en benieuwd was hoe dat nou zat heb ik dat gelijk even gevraagd. Blijkt dat ze dat dus wel degelijk mogen doen, zolang het maar vooraf verteld wordt.

Maakt verder niet uit, mijne wordt gratis gefixt :)

(En als ze m'n iBook nou even flink laten stuiteren ofzo en dat alles kapot is, wie weet regelt men een MacBook :+ Heb toch alles gebackupped 8) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

(En als ze m'n iBook nou even flink laten stuiteren ofzo en dat alles kapot is, wie weet regelt men een MacBook :+ Heb toch alles gebackupped 8) )
wishfull thinking :) :)

al hoop ik het wel voor je... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MvanLeeuwen
Phusebox schreef op woensdag 07 juni 2006 @ 15:10:
misschien een erg voor-de-hand-liggende vraag, maar kan de nieuwe macbook ook dual screen draaien? of alleen maar een 2e monitor gemirrord?
Ik heb mijn macbook gewoon gekoppeld aan mijn externe monitor, en hem ge-extend. Werkt prima, je kan hem ook op mirror zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:46

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

Verwijderd schreef op woensdag 07 juni 2006 @ 15:22:
[...]

wishfull thinking :) :)

al hoop ik het wel voor je... :)
[droom verpestmodus aan]
Dat doen ze dus niet. Zelfs als je bij een bejaarde iBook G3 een dood logicboard hebt zal dat worden vervangen door een G3 logicboard. Een fatsoenlijke service engineer zal je in dat geval echter wel adviseren een nieuw systeem te kopen aangezien dat meer waar voor hetzelfde geld is ;) Maar je G4 iBook wordt echt niet vervangen door een MacBook ;)
[droom verpestmodus uit]

Launching containers into space

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oscar
  • Laatst online: 08-09 11:29
Heeft iemand al eens de Windows Vista Upgrade Advisor gerund op zijn MacBook onder Parrallels of middels Bootcamp? Ben benieuwd naar de resultaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ETHaaz
  • Registratie: April 2005
  • Niet online
Ik heb vandaag m'n macbook gekregen. M'n eerste mac en eerste laptop. Het scherm bevalt me wel ^^ over de hitte kan ik niet veel zeggen, heb een beetje zitten internetten en het OS bekeken en nu is ie linksboven tochwel behoorlijk warm, maar ik heb geen idee hoe dit bij andere laptops is...

Alleen als ik probeer te verbinden met het draadloosnetwerk hier geeft ie aan dat het wachtwoord onjuist is, terwijl ik het toch echt goed intik. Als ik de beveiliging van het netwerk af haal verbind ie wel goed. Iemand enig idee waar dit aan kan liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murcielago
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21-07 16:23
oscar schreef op woensdag 07 juni 2006 @ 15:43:
Heeft iemand al eens de Windows Vista Upgrade Advisor gerund op zijn MacBook onder Parrallels of middels Bootcamp? Ben benieuwd naar de resultaten.
Gaan we uitvoeren onder Parallels, wacht ff.

PSN: djmurcielago

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericafterdark
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19-08 10:57
ETHaaz schreef op woensdag 07 juni 2006 @ 15:46:Alleen als ik probeer te verbinden met het draadloosnetwerk hier geeft ie aan dat het wachtwoord onjuist is, terwijl ik het toch echt goed intik. Als ik de beveiliging van het netwerk af haal verbind ie wel goed. Iemand enig idee waar dit aan kan liggen?
Probeer dit eens

http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=106250

Hier had uw reclame kunnen staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je videokaart moet hoe dan ook "geupgrade" worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

peddro schreef op woensdag 07 juni 2006 @ 14:41:
[...]

OS X is toch gebasseerd op Darwin (lees: draait op...) of zit ik er nu weer helemaal naast? :)

Ik heb hier mn MacBookje naast me staan, ben er tevreden over... alleen nu heb ik zo'n rugtas met een laptop slede, maar die zijn blijkbaar gemaakt voor Dell's want ik heb heel erg veel ruimte, ga vanavond iets maken om het op te vullen :)
En Darwin bevat grote stukken code van FreeBSD ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kul
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 28-12-2024

Kul

Als je 2 schermen hebt, kunnen die op verschillende resoluties, of moeten ze op dezelfde resolutie zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19:57
Zojuist geprobeerd. Maar het programma sputtert dat het WinSAT niet kan vinden. Dus nu weet ik nog niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Bash
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 21-09-2024
ETHaaz schreef op woensdag 07 juni 2006 @ 15:46:
Ik heb vandaag m'n macbook gekregen. M'n eerste mac en eerste laptop. Het scherm bevalt me wel ^^ over de hitte kan ik niet veel zeggen, heb een beetje zitten internetten en het OS bekeken en nu is ie linksboven tochwel behoorlijk warm, maar ik heb geen idee hoe dit bij andere laptops is...

Alleen als ik probeer te verbinden met het draadloosnetwerk hier geeft ie aan dat het wachtwoord onjuist is, terwijl ik het toch echt goed intik. Als ik de beveiliging van het netwerk af haal verbind ie wel goed. Iemand enig idee waar dit aan kan liggen?
Gebruik in de verbindingsinstellingen de hexidecimale sleutel (64 of 128 bit). Let ook even op de sleutelindex van je router. Bij sommige routers kun je meerdere sleutels opgeven. Je kan er echter maar 1 tegelijk gebruiken. (meestal 1 t/m 4)

[ Voor 11% gewijzigd door The_Bash op 07-06-2006 16:48 ]

404 error: File not found | PSN: The_Bash

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MvanLeeuwen
KuL schreef op woensdag 07 juni 2006 @ 16:27:
Als je 2 schermen hebt, kunnen die op verschillende resoluties, of moeten ze op dezelfde resolutie zijn?
Die werken gewoon op verschillende resolutie als je extend, mirror is zelfde resolutie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:46

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

Verwijderd schreef op woensdag 07 juni 2006 @ 16:09:
[...]

En Darwin bevat grote stukken code van FreeBSD ;)
Dit is niet (helemaal) correct. De van BSD geleende delen komen wel voornamelijk uit FreeBSD, maar Darwin/OSX is wel degelijk behoorlijk anders dan FreeBSD. Kijk ook eens naar de volgende links:

http://en.wikipedia.org/wiki/Darwin_(Operating_System)
http://developer.apple.com/documentation/Darwin/Conceptual/KernelProgramming/BSD/chapter_11_section_3.html#//apple_ref/doc/uid/TP30000905-CH214-TPXREF103

[ Voor 13% gewijzigd door Whieee op 07-06-2006 17:10 ]

Launching containers into space

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zat zo eens te denken, en weet je wat? Bestellen in een Apple Center is goedkoper dan online!

Ga het maar eens na:
Online: Als de wachttijd 3 weken is, dan betaal je eerst, en krijg je na drie weken je Macbook.
Center: Als de wachttijd 3 weken is, dan betaal je eerst +/- 10%, en na drie weken de rest van dit bedrag.

In die drie weken krijg je dan nog rente over je geld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matias
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Ben jij even blij met je verdiende 2 euro en 3 weken wachttijd t.o.v. 3 dagen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je het online besteld, heb je het dan in 3 dagen??

/me is brb, even 2 Mc cheeseburgers halen ;)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 07-06-2006 18:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericafterdark
Als je online besteld heb je wel altijd de laatste revisie. Straks krijg je bij winkels een oudere MacBook terwijl je via de online store bij Apple zelf een recente krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nilski
Ballebek schreef op woensdag 07 juni 2006 @ 12:59:
[...]

Tja zo ken ik er nog wel een paar, dan ga je toch thuis zitten als je je treinkaartje naar je werk niet kan betalen?
Het spelletje wat Apple speelt is heel ranzig, ze gaan steeds minder marges op hun computers geven terwijl sommige al 15 jaar Apple verkopen en die worden nu dus langzaam dood gemaakt ofwel Apple kan gewoon je winkel naar de kanker helpen terwijl je je daar jaren voor hebt ingezet.
Kan je wel zeggen dan ga je PC's verkopen maar de gemiddelde Apple verkoper weet geen fuck van Windows ofwel waar moet je met je kennis heen?

Even voor de duidelijkheid; is eigenlijk hetzelfde als een bedrijf die ontslagen aankondigd en mensen onzeker zijn over de toekomst dat je dan gaat zeggen dan ga je toch zelf weg en zoek je wat anders?
Doe je ook simpelweg niet!
Als je een jaar of 10 meedraait en ziet hoe Apple dealers behandeld de laaste 3 jaar... Varkens zijn het.
En ik dacht dat voetbal emotie was.. Appels dus niet minder. 8)7

WAZUUUUUUUP!!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is de goedkoopste MacBook (de 1,83GHz-versie met 512MB) nou ook geschikt voor Logic Pro 7? Op de site met systeemeisen lijkt het genoeg te zijn, maar ze noemen ook 'Low-latency multi-I/O audio hardware', ik neem niet aan dat dit er standaard in zit...

Ik werk nu met Cubase SX met Windows maar zou wel erg graag een MacBook + Logic Pro 7 kopen >:)

Kan dit op deze 'notebook' of met ik dan echt aan een workstation denken...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bezulba

Bezulba

Formerly known as Eendje

nvm ik loop achter

[ Voor 66% gewijzigd door Bezulba op 07-06-2006 19:18 ]

blup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4POX
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-09 23:04

4POX

Everybody is wired

Ik moest wel online bestellen. Ik heb via school een korting die de winkels niet kunnen bieden. Voor 110 euro besparing wil ik best drie weekjes wachten..

* 4POX kan niet wachten. De afgelopen twee dagen waren al een eeuwigheid. En dan moet ik nog 15 dagen wachten.

AKA Rinkel weblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eswip
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23-06-2024
Verwijderd schreef op woensdag 07 juni 2006 @ 17:34:
Ik zat zo eens te denken, en weet je wat? Bestellen in een Apple Center is goedkoper dan online!

Ga het maar eens na:
Online: Als de wachttijd 3 weken is, dan betaal je eerst, en krijg je na drie weken je Macbook.
Center: Als de wachttijd 3 weken is, dan betaal je eerst +/- 10%, en na drie weken de rest van dit bedrag.

In die drie weken krijg je dan nog rente over je geld :)
Alleen krijg je bij de meeste centers geen 6% studenten korting...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

als je online besteld, hoe regel je dan eventuele problemen?
stuur je hem op met de post?
wat met de verzendkosten?

iemand ervaring mee... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nilski
ff iets anders, lees ik het nou goed dat je bij Microsoft Virtual PC een retail versie Windows XP Professional krijgt voor $249,- ? Da's goedkoper dan een losse retail licentie XP..

WAZUUUUUUUP!!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eswip schreef op woensdag 07 juni 2006 @ 19:24:
[...]

Alleen krijg je bij de meeste centers geen 6% studenten korting...
Waarom gaat iedereen op het forum hier standaard van uit? Ik heb anders geen recht op studentenkorting hoor...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Verwijderd schreef op woensdag 07 juni 2006 @ 19:28:
[...]

Waarom gaat iedereen op het forum hier standaard van uit? Ik heb anders geen recht op studentenkorting hoor...
omdat de kans hier vrij groot is dat een willekeurige persoon waar je tegen praat student is :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bezulba

Bezulba

Formerly known as Eendje

Verwijderd schreef op woensdag 07 juni 2006 @ 19:26:
als je online besteld, hoe regel je dan eventuele problemen?
stuur je hem op met de post?
wat met de verzendkosten?

iemand ervaring mee... :)
bij repareerbare problemen gewoon even langs een apple authorised service provider.. zitten er steeds meer van in NL

blup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

eendje schreef op woensdag 07 juni 2006 @ 19:44:
[...]

bij repareerbare problemen gewoon even langs een apple authorised service provider.. zitten er steeds meer van in NL
jammer genoeg kom ik uit België :)
maar ook die centers zullen wij wel hebben :)

Als je online bestelt, kan je dan de factuur opmaken zoals je wil? Op eender welk bedrijf? Kan je dit ook als je bestelt als student... :) zou leuk zijn om diverse redenen...

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 07-06-2006 19:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwinV
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 27-08 09:44
Wannapuf schreef op woensdag 07 juni 2006 @ 16:40:
[...]

Zojuist geprobeerd. Maar het programma sputtert dat het WinSAT niet kan vinden. Dus nu weet ik nog niks.
Ik denk dat testen onder parallels geen goed beeld geeft. Je hebt dan immers virtualisatie, dus virtuele hardware. Wil je echt weten of de Mac Book geschikt is voor Vista zal je even met Bootcamp moeten testen.

Ik heb ergens gelezen dat de video kaart uitermate geschikt is voor Vista, maar die uitspraak kan ik zo snel niet terugvinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ken
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 17-12-2024

ken

Iemand al meer info van de nieuwe 160GB SATA schijf?

Canon 5D Mark II, Canon 35 f/1.4L

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CyBeR schreef op woensdag 07 juni 2006 @ 19:42:
[...]

omdat de kans hier vrij groot is dat een willekeurige persoon waar je tegen praat student is :P
Ik durf te wedden dat minstens 20% van de mensen hier onder de 18 is, en minstens 20% boven de 180 én geen student meer is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mud.Starrr
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16-07 08:17

Mud.Starrr

I shoot people for money

Verwijderd schreef op woensdag 07 juni 2006 @ 19:28:
[...]
Omdat je ze kan faken via de online winkel :X

Trouwfotografie.nl
dekunstvanfotografie.nl
Sony A7RIII | A9
Sigma: 17 F4.0 || Sony: 25 F1.4 GM | 35 F1.4 GM | 50 F1.2 GM | 85 F1.8 | 100-400 F4.5-5.6 GM
DJI: Mavic 2 Zoom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwinV
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 27-08 09:44
Verwijderd schreef op woensdag 07 juni 2006 @ 20:47:
[...]

Ik durf te wedden dat minstens 20% van de mensen hier onder de 18 is, en minstens 20% boven de 180 én geen student meer is.
offtopic:
Die weddenschap wil ik wel aan gaan, want een leeftijd van 180 is sowieso al niet haalbaar ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heeft iemand al eens geprobeerd world op warcraft op deze macbook te draaien? Zo ja, draait het een beetje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:19

breinonline

Are you afraid to be known?

Verwijderd schreef op woensdag 07 juni 2006 @ 21:18:
heeft iemand al eens geprobeerd world op warcraft op deze macbook te draaien? Zo ja, draait het een beetje?
Bovenaan de pagina zit een searchknop, gebruik hem eens ;)

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Het schijnt te draaien. Met de grafische details op laag rond de 17 ~ 20 fps. Niet super, maar speelbaar. Veel geheugen (1GB of meer) is eigenlijk wel een vereiste.

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
  • Laatst online: 19:57
Flydesign.nl schreef op woensdag 07 juni 2006 @ 20:04:
[...]

Ik denk dat testen onder parallels geen goed beeld geeft. Je hebt dan immers virtualisatie, dus virtuele hardware. Wil je echt weten of de Mac Book geschikt is voor Vista zal je even met Bootcamp moeten testen.

Ik heb ergens gelezen dat de video kaart uitermate geschikt is voor Vista, maar die uitspraak kan ik zo snel niet terugvinden.
Ik heb het ook onder bootcamp geprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mud.Starrr schreef op woensdag 07 juni 2006 @ 20:49:
[...]

Omdat je ze kan faken via de online winkel :X
Dat is oplichting, illegaal en niet zoals het hoort. Ik wijs weer even op het feit dat de iPod service nu enorm kut is vanwege het feit dat mensen hier misbruik van maaktte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 07 juni 2006 @ 22:05:
[...]

Dat is oplichting, illegaal en niet zoals het hoort. Ik wijs weer even op het feit dat de iPod service nu enorm kut is vanwege het feit dat mensen hier misbruik van maaktte.
Ja, ik vind het schandalig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FL!PNEUS
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07-07-2020

FL!PNEUS

Let's rawk!

[...]

Ik wijs weer even op het feit dat de iPod service nu enorm kut is vanwege het feit dat mensen hier misbruik van maaktte.
Huh? Wattes?

In a dream I'm a different me with a perfect you, we fit perfectly.
And for once in my life I feel complete and I still want to ruin it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat als je oordopjes kapot zijn je nu (volgens mij) een credit-card nodig hebt en je je oude terug moet sturen. Ik kan dit niet bevestigen, maar het is wel een stuk slechter dan eerst!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kul
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 28-12-2024

Kul

Heh, ik ben een arme scholier van 16, en ik heb geen recht op korting... (boven de 18 toch?)
Dat is pas schandalig :)

Misschien kan ik 't via de ICT-coordinator hier aanschaffen, omdat ik voor school een computer nodig heb :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Bash
Verwijderd schreef op woensdag 07 juni 2006 @ 20:47:
[...]

Je hebt ook nog mensen die in het onderwijs werken (/me Bash heeft het over zichzelf) en dus ook onderwijskorting krijgen. Zo heet het namelijk. Het is géén studentenkorting. Anyhow, onderwijsmensen, misschien 5%?

Dat betekent dus dat 25% van de GoT'ers recht heeft op onderwijskorting. In mei 2006 had GoT 154.691 leden. Dat betekent dus dat voor bijna 38.673 leden de onderwijskorting geldt. Lijkt me dus best relevant :+

Lees dus net hierboven dat het alleen voor 18+ geldt, jammer :(

[ Voor 8% gewijzigd door The_Bash op 07-06-2006 22:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nilski
[...]

Sorry hoor maar ben ik nu de enige die dit lam gezwets vind?
Echt, zelfs de meest suffe winkel geeft zonder meer 10 - 15% korting op whatever. Er word genoeg verdient dus als de service ineens kut zou worden (wat je dan ook met harde feiten moet aantonen) dan zou ik zeggen dat je de leverancier in gebreke moet stellen.
Sorry als ik fel uit de hoek kom maar Apple is heus geen filantropische instelling..

[ Voor 29% gewijzigd door nilski op 08-06-2006 00:13 ]

WAZUUUUUUUP!!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mud.Starrr
  • Laatst online: 16-07 08:17

Mud.Starrr

I shoot people for money

[...]
Tja, toch zal het blijven gebeuren als het zo makkelijk is.

Maar de service verslechteren? ik denk niet dat dat in direct verband staat.
Als het echt te erg wordt zullen ze de korting gewoon afschaffen ipv service verslechteren.
(de korting is al van 12% naar 5% gezakt).

Edit:
In tegenstelling dan hoe ik mischien overkom ben ik ook tegen het onterechte gebruik van de korting!

[ Voor 15% gewijzigd door Mud.Starrr op 08-06-2006 00:24 ]

Trouwfotografie.nl
dekunstvanfotografie.nl
Sony A7RIII | A9
Sigma: 17 F4.0 || Sony: 25 F1.4 GM | 35 F1.4 GM | 50 F1.2 GM | 85 F1.8 | 100-400 F4.5-5.6 GM
DJI: Mavic 2 Zoom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericafterdark
Om dan eventjes terug te komen op het oordopjes verhaal dat ik hierboven lees.

Het was zo dat je via de site en via de telefoon gewoon nieuwe oordopjes kon aanvragen voor je iPod. Deze werden dan kosteloos opgestuurd. Je kunt je voorstellen dat dit soort service zaken misbruikt gaan worden en vandaar dat het systeem nu is aangepast. Wil je nu via de site of telefoon nieuwe oordopjes aanvragen, dan geef je als borg je creditcard gegevens op. - Moet ik dan betalen? Ja en nee. Je krijgt nieuwe oordopjes toegestuurd en daarbij gegevens om de oude terug te sturen. Stuur je ze niet terug, dan wordt er eenmaal 13 euro van je credit card afgeschreven.

Via de website doe je dit op: http://depot.info.apple.com/ipod/
Via de telefoon: 0900 7777 703

Houdt het serienummer van je iPod bij de hand!

Heb je geen creditcard, dan ga je gewoon even langs een Apple Authorized Service Provider (AASP).
Je vindt ze hier: http://www.apple.com/nl/buy/locator/
(letop, kies in de eerste dropdown voor "Service zoeken")

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline

breinonline

nilski schreef op donderdag 08 juni 2006 @ 00:06:
[...]

Sorry hoor maar ben ik nu de enige die dit lam gezwets vind?
Echt, zelfs de meest suffe winkel geeft zonder meer 10 - 15% korting op whatever.
offtopic:
Nooit in een winkel gewerkt zeker? Dat er voor Apple die marge op zit kan ik me nog voorstellen. Maar voor een winkel is die korting die jij noemt meer dan de winst. Zeker op computergebied.

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nilski
breinonline schreef op donderdag 08 juni 2006 @ 06:36:
[...]

offtopic:
Nooit in een winkel gewerkt zeker? Dat er voor Apple die marge op zit kan ik me nog voorstellen. Maar voor een winkel is die korting die jij noemt meer dan de winst. Zeker op computergebied.
Nee, ik heb nooit in een winkel gewerkt. Wel erg frustrerend als Apple je zo behandelt als trouwe winkelier. Maar denk nou na, de consument gaat toch voor z'n eigen portomonaie.. Dus ga op Apple zeiken zou ik zeggen. (en nu zeg ik er verder ook niets meer over, dit is een andere discussie)

[ Voor 7% gewijzigd door nilski op 08-06-2006 09:51 ]

WAZUUUUUUUP!!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MvanLeeuwen
Eerste probleem met mijn MacBook. Vanochtend ging het beeld op zwart, terwijl ik aan het werk was, en het indicatielampje ging knipperen. Het was geen slaapstand, dan is het indicatielampje namelijk gewoon aan.

Iemand anders al met dit probleem. Ik vermoed dat het een hitte probleem was, alhoewel dat vrij onlogisch was, omdat ik pas 30 minuten bezig was.

Nu werk ik er weer op, kijken of ik nog verder problemen krijg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevenP
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 20:25
KuL schreef op woensdag 07 juni 2006 @ 22:46:
Heh, ik ben een arme scholier van 16, en ik heb geen recht op korting... (boven de 18 toch?)
Dat is pas schandalig :)

Misschien kan ik 't via de ICT-coordinator hier aanschaffen, omdat ik voor school een computer nodig heb :D
Hier zit er nog zo een, een scholiertje van 16 ;)

Ehm het zit iets anders, je hoeft (volgens mij) geen 18 te zijn, zolang je een studentenpas hebt is het ook voldoende. Zit je *net als ik* nog op de middelbare school heb je gewoon pech :+

Maarja, mijn moeder werkt op een basisschool en mijn broer begint volgend schooljaar op de HHS dus dat komt wel goed voor mij! :)

Gasloos! 3100Wp Z, 2150Wp W, Panasonic 5J monoblock, Panasonic 150L WPB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

MvanLeeuwen schreef op donderdag 08 juni 2006 @ 09:44:
Eerste probleem met mijn MacBook. Vanochtend ging het beeld op zwart, terwijl ik aan het werk was, en het indicatielampje ging knipperen. Het was geen slaapstand, dan is het indicatielampje namelijk gewoon aan.

Iemand anders al met dit probleem. Ik vermoed dat het een hitte probleem was, alhoewel dat vrij onlogisch was, omdat ik pas 30 minuten bezig was.

Nu werk ik er weer op, kijken of ik nog verder problemen krijg.
Echt knipperen of pulseren?
De ledjes van die dingen gaan namelijk aan (niet pulserend/knippered/whatever) als het display uitgezet wordt, zodat je kunt zien dat 'ie wel aanstaat. In slaapstand pulseert 'ie langzaampjes. Knipperen heb ik nog nooit gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MvanLeeuwen
hij knippert echt. Als als caps-lock aan staat, blijft die branden wanneer hij uitvalt. Ik heb hem even laten rusten toen deed hij het weer, na paar minuten werken vloog hij er weer uit. Opstarten vanaf DVD werkt niet. Even de apple-centre gebeld waar ik hem gekocht heb. Die zeggen dat het mogelijk aan het geheugen ligt.

*update 10:28
Even laten rusten, geheugen nogmaals aangedrukt. CoreDuoTemp geinstalleerd, hij zit op 70 graden op 64% processor kracht.

*update 10:55
If the computer detects no SDRAM (Synchronous Dynamic Random Access Memory, also referred to as RAM) or the RAM installed does not meet the appropriate specifications, the screen will remain black but the power LED on the front of the computer will blink once per second to signal the error. This error condition may be due to physically damaged RAM, installing the incorrect type of RAM, or not having RAM installed.
Ik heb het ram nogmaals aangedrukt, en ben nu al een half uur levend. Ik vermoed dat dit het probleem is. Ik vind een temperatuur van 72graden gemiddeld echt niet kunnen overigens.

[ Voor 59% gewijzigd door MvanLeeuwen op 08-06-2006 10:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gluten Parody
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16:40
@ StevenP: je moeder kan zelfs 8 % korting krijgen
bij een Apple Centre, op vertoon van een salarisstrook
van de school waar ze werkt.

Beeldscherm voor MacOS kiezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevenP
Gluten Parody schreef op donderdag 08 juni 2006 @ 10:09:
@ StevenP: je moeder kan zelfs 8 % korting krijgen
bij een Apple Centre, op vertoon van een salarisstrook
van de school waar ze werkt.
Klopt, dat is best handig :+ Ik heb dat al met m'n macmini gedaan, maar nou vraag ik mij af, is dit ook zo op de MacBook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Bash
stevenP schreef op donderdag 08 juni 2006 @ 10:49:
[...]

Klopt, dat is best handig :+ Ik heb dat al met m'n macmini gedaan, maar nou vraag ik mij af, is dit ook zo op de MacBook?
Ja, als het goed is wel. Ben vanmorgen in de Apple Centre hier in D'ter geweest. Op vertoon van mijn salarisstrook krijg ik 8% korting. Toch maar snel de Macbook kopen want vanaf 1 september gaat Bash naar een commercieel bedrijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JSchut
  • Nu online

JSchut

.....

Ik heb hier een MacBook 1.83 met 2 GB

Ik heb wel vrij veel op laag gezet... maar nog steeds ziet het er super uit.
Ik speel ZG, MC, Onyxia zonder enig probleem..... Af en toe heb ik wel eens dat hiet iets schokt maar dat is meer als je onder 2 Molten Giants gaat staan en iedreen los gaat zeg maar ;)

Gelukkig ben ik een warlock en heb ik daar dus totaal geen last van.

Ik haal in if als het druk is maar 10 Fps maar buiten haal ik gemiddeld 22-28 Fps.
Dit is BETER als mijn iMac G5 eerste revisie met 1 GB intern.....

Tot nu toe ben ik erg te spreken over de prestaties van de MacBook mbt WoW..... volgens mij heb ik niet eens alles laag staan.... zal er eens naar kijken.

PSN jschut_82 | Xbox: JSchut82

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaguarxj16
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 20:44
stevenP schreef op donderdag 08 juni 2006 @ 09:52:
[...]

Hier zit er nog zo een, een scholiertje van 16 ;)

Ehm het zit iets anders, je hoeft (volgens mij) geen 18 te zijn, zolang je een studentenpas hebt is het ook voldoende. Zit je *net als ik* nog op de middelbare school heb je gewoon pech :+

Maarja, mijn moeder werkt op een basisschool en mijn broer begint volgend schooljaar op de HHS dus dat komt wel goed voor mij! :)
Als je nog op de middelbare school zit heb je geen pech hoor want via de site van de uitgever waar je jaarlijks je portie boeken bestelt kan je ook apple producten kopen met 6% korting, dit is te minste zo op de site van van dijk educatie. (niet bedoeld om reclame te maken, maar het viel mij vorig jaar op dat dit kon)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JSchut schreef op donderdag 08 juni 2006 @ 11:56:
[...]
Tot nu toe ben ik erg te spreken over de prestaties van de MacBook mbt WoW..... volgens mij heb ik niet eens alles laag staan.... zal er eens naar kijken.
En hoe zit het met de rest v/d prestaties? Ik ben zelf eigenlijk van mening dat het ding in algemeen gebruik niet zo rap is als je zou verwachten. Safari startte op m'n iBook sneller op :D

Of zijn er nog enkele quirks waar ik na installatie even naar zou moeten kijken?

En wat betreft dat scholieren-gedoe.. Toen ik 16 was en op het middelbaar zat had ik echt geen laptop nodig, en al helemaal geen dure Apple :D (en dat is maar 6 jaar geleden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• akooi
  • Laatst online: 18:03
Als mijn macbook (standaard 1,83 GHz combo-drive) standby staat, gaat soms de drive proberen de cd/dvd eruit te gooien. Ook al zit er niks in de drive. Als dit begint herhaald zich het om de minuut. Behoorlijk irritant, meer mensen met dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevenP
Verwijderd schreef op donderdag 08 juni 2006 @ 14:02:
[...]
En wat betreft dat scholieren-gedoe.. Toen ik 16 was en op het middelbaar zat had ik echt geen laptop nodig, en al helemaal geen dure Apple :D (en dat is maar 6 jaar geleden)
Mwa nodig is groot gezegd hoor, maar ik heb nu een G4 macmini, opzich is een upgrade naar een intelmac wel een fijn plan vind ik, en als dan de Macbook binnen mijn bereik komt vind ik dat er best over te praten valt. Het is gewoon geweldig, bij mij op school zijn we dan wel erg digitaal/modern moet ik toegeven, maar dat er even buiten. Ik zit ook veel bij vrienden om pc's te fixen enzo, dan is het een flaptop ook verdomde handig (neem nu vaak de oude dell van mijn pa mee).

Kortom, het wordt dan ook gewoon mijn workstation voor schoolwerk/chatten/surfen/wat webdesign.

@the_bash: bedoel je een apple center *aparte winkel dus* of een applestore? Dat scheelt nogal ;) AppleCenter is een losse keten die zich specialiseert in Apple's, een AppleStore is echt van Apple zelf en heeft dus zelfde acties/voorwaarden als op apple.com/nlstore.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MvanLeeuwen
akooi schreef op donderdag 08 juni 2006 @ 14:07:
Als mijn macbook (standaard 1,83 GHz combo-drive) standby staat, gaat soms de drive proberen de cd/dvd eruit te gooien. Ook al zit er niks in de drive. Als dit begint herhaald zich het om de minuut. Behoorlijk irritant, meer mensen met dit probleem?
Is dat niet de boel vastzetten? Bij mij maakt hij ook een geluid, maar eerder om alle losse onderdelen vast te zetten. Althans dat denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JSchut
  • Nu online

JSchut

.....

Verwijderd schreef op donderdag 08 juni 2006 @ 14:02:
[...]

En hoe zit het met de rest v/d prestaties? Ik ben zelf eigenlijk van mening dat het ding in algemeen gebruik niet zo rap is als je zou verwachten. Safari startte op m'n iBook sneller op :D

Of zijn er nog enkele quirks waar ik na installatie even naar zou moeten kijken?
Hij rent rondjes om me iMac G5...... scheelt echt een hoop.... de MacBook is veel sneller... Nu weet ik niet of het aan de 2 GB ligt die ik erin heb zitten... maar het is echt een groot verschil met me G5.

Hoelang duurt opstarten van safari bij jou dan? Bij mij is het zowat instant..... nog niet eens 1 seconde

[ Voor 9% gewijzigd door JSchut op 08-06-2006 14:25 ]

PSN jschut_82 | Xbox: JSchut82

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JSchut schreef op donderdag 08 juni 2006 @ 14:24:
[...]

Hij rent rondjes om me iMac G5...... scheelt echt een hoop.... de MacBook is veel sneller... Nu weet ik niet of het aan de 2 GB ligt die ik erin heb zitten... maar het is echt een groot verschil met me G5.

Hoelang duurt opstarten van safari bij jou dan? Bij mij is het zowat instant..... nog niet eens 1 seconde
Het zal wel aan de hoeveelheid RAM liggen. Ik heb er de standaardhoeveelheid van 512MB in zitten momenteel (in afwachting van mijn los bestelde geheugen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoBolD54
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17:55
heb zojuist met een aantal apple centers gebeld met de vraag of het geheugen en hardeschijf zelf vervangen mag worden zonder dat de garantie vervalt.
Als ik het geheugen meeneem wouden ze het er ook wel voor mij inzetten zodat het door een geautoriseerde Apple Service Provider gedaan wordt.

Nu heb ik nog een aantal vragen, in de apple care voorwaarden staat in artikel 2.c.ii dat het mogelijk is voor een service op locatie. Hier staat het volgende:

Service op de locatie van de klant is beschikbaar voor een groot aantal dekstopcomputers indien de Gedekte Apparatuur zich bevindt op een locatie die gelegen is binnen een straal van 80 kilometer van een geautoriseerde Apple Service Provider die servcie verricht............

Nu zeggen ze in de winkel dat dat ook geld voor mijn MacBook maar is dat ook zo omdat ik daar alleen maar desktopcomputers zie staan in de voorwaarden.

Hoe is trouwens de kwaliteit van de speakers? Komt daar nog een beetje redelijke muziek uit of net zoals de meeste laptops 'plastic' achtig?

Zijn er ook gebruikers onder jullie die hem gebruiken met bijvoorbeeld photoshop (webdesign), is de resolutie dan te laag? Ik zal hem namelijk ook regelmatig hiervoor gebruiken en heb nu een laptop met een resolutie van 1400x1050.

Hoe draait Microsoft MacOffice op de MacBook, want zover ik begrepen heb is die niet gemaakt voor de Intel processor en is dus ook vrij traag. Iemand enige ervaring hiermee en wanneer komt de nieuwe versie uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het geluid klinkt natuurlijk voor geen meter..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Cure
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13:03
Verwijderd schreef op donderdag 08 juni 2006 @ 15:45:
Het geluid klinkt natuurlijk voor geen meter..
Ik vind het geluid zeker niet slecht voor een laptop hoor. Was er verrast door als je het vergelijkt met anderen (dells, toshibas, acers). Ok je moet er geen film mee kijken maar voor basis-gebruik is het meer dan voldoende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Spraak klinkt vervormd, spraak+muziek is een ramp want dan hoor je de spraak niet meer, muziek is niet te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

KoBolD schreef op donderdag 08 juni 2006 @ 15:24:
heb zojuist met een aantal apple centers gebeld met de vraag of het geheugen en hardeschijf zelf vervangen mag worden zonder dat de garantie vervalt.
Als ik het geheugen meeneem wouden ze het er ook wel voor mij inzetten zodat het door een geautoriseerde Apple Service Provider gedaan wordt.
Bij De Vree in Maastricht wilden ze dat niet voor me doen. Behalve als je het geheugen bij hun koopt :+ Ja, daar gaan we dus niet aan beginnen, is 200 euri duurder dan via internet.... Ze zeiden alleen dat ik wanneer ik de Macbook zou moeten terugsturen voor reparatie, ik het beste de originele reepjes terug erin doe voordat ik hem op laat sturen. Kan Apple je iig niets maken.

[ Voor 60% gewijzigd door Verwijderd op 08-06-2006 15:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

KoBolD schreef op donderdag 08 juni 2006 @ 15:24:

Nu heb ik nog een aantal vragen, in de apple care voorwaarden staat in artikel 2.c.ii dat het mogelijk is voor een service op locatie. Hier staat het volgende:

Service op de locatie van de klant is beschikbaar voor een groot aantal dekstopcomputers indien de Gedekte Apparatuur zich bevindt op een locatie die gelegen is binnen een straal van 80 kilometer van een geautoriseerde Apple Service Provider die servcie verricht............

Nu zeggen ze in de winkel dat dat ook geld voor mijn MacBook maar is dat ook zo omdat ik daar alleen maar desktopcomputers zie staan in de voorwaarden.

Hoe is trouwens de kwaliteit van de speakers? Komt daar nog een beetje redelijke muziek uit of net zoals de meeste laptops 'plastic' achtig?

Zijn er ook gebruikers onder jullie die hem gebruiken met bijvoorbeeld photoshop (webdesign), is de resolutie dan te laag? Ik zal hem namelijk ook regelmatig hiervoor gebruiken en heb nu een laptop met een resolutie van 1400x1050.

Hoe draait Microsoft MacOffice op de MacBook, want zover ik begrepen heb is die niet gemaakt voor de Intel processor en is dus ook vrij traag. Iemand enige ervaring hiermee en wanneer komt de nieuwe versie uit?
Ik dacht ook dat MS Office for Mac traag zou zijn, maar ik heb het uitgeprobeerd in zo'n Apple Center, en bij basiswerk (typen van een Word documentje bv) heb je geen last van het prestatieverlies waar je door Rosetta mee te maken kan krijgen (overigens zou je ook OpenOffice of NeoOffice kunnen gebruiken ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevenP
the_bash schreef op donderdag 08 juni 2006 @ 11:05:
[...]

Ja, als het goed is wel. Ben vanmorgen in de Apple Centre hier in D'ter geweest. Op vertoon van mijn salarisstrook krijg ik 8% korting. Toch maar snel de Macbook kopen want vanaf 1 september gaat Bash naar een commercieel bedrijf.
heh? Dat snap ik echt niet, ik heb net even op apple.com/nlstore gekeken en kwam met het volgende rekensommetje:

1099 normaal
1033 met korting
1033 / 1099 = ~.94
Dus dat zou betekenen 6% korting, en niet de 8% die jij zegt. Ik ga morgen contact opnemen met AC Passage (Den Haag) denk ik zo, want dit wordt heel onduidelijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweak_dude
  • Laatst online: 17:52
Verwijderd schreef op donderdag 08 juni 2006 @ 16:27:
[...]

Ik dacht ook dat MS Office for Mac traag zou zijn, maar ik heb het uitgeprobeerd in zo'n Apple Center, en bij basiswerk (typen van een Word documentje bv) heb je geen last van het prestatieverlies waar je door Rosetta mee te maken kan krijgen (overigens zou je ook OpenOffice of NeoOffice kunnen gebruiken ;))
NeoOffice werkt niet via Rosetta, volgens de eigen site tenminste. Voor een Alpha Intel build moet je voorlopig betalen :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 08 juni 2006 @ 15:51:
Spraak klinkt vervormd, spraak+muziek is een ramp want dan hoor je de spraak niet meer, muziek is niet te doen.
Well no shit dat het vervormd klinkt :D Wat had je dan gedacht, een zuivere representatie van dat frequentiedomein uit laptopspeakers? Maar het is hoorbaar en zoals al eerder gezegd werd beter dan op menig ander laptop van hetzelfde formaat. Muziek vind ik ook prima te doen voor zover ik er wat van mag verwachten.

In de praktijk is het toch zo dat je on the road oordopjes gebruikt en thuis normale speakers bij je docking plek hebt. En desnoods van die Bluetooth dingen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murcielago
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21-07 16:23
stevenP schreef op donderdag 08 juni 2006 @ 16:44:
[...]

heh? Dat snap ik echt niet, ik heb net even op apple.com/nlstore gekeken en kwam met het volgende rekensommetje:

1099 normaal
1033 met korting
1033 / 1099 = ~.94
Dus dat zou betekenen 6% korting, en niet de 8% die jij zegt. Ik ga morgen contact opnemen met AC Passage (Den Haag) denk ik zo, want dit wordt heel onduidelijk!
6% is voor studenten
8% is voor scholen + personeel, zo duidelijk? je moet wel de juiste ingang nemen, bel anders ff met apple op dat 0800-nummer

En de speakers werken prima, voor laptop-speakers dan.

PSN: djmurcielago

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericafterdark
Bah, vandaag eerste MacBook DOA uit de doos. Klant was zeer ongelukkig en kan ik me goed voorstellen. Heb iig geregeld dattie zsm een nieuwe krijgt. Nooit leuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
  • Laatst online: 15:56
tweak_dude schreef op donderdag 08 juni 2006 @ 16:52:
[...]

NeoOffice werkt niet via Rosetta, volgens de eigen site tenminste. Voor een Alpha Intel build moet je voorlopig betalen :/
:/ Wat een ... ontzettende streek... Is dit wel legaal? Ik kan nergens source vinden om het evt zelf te compileren, volgens mij is dat in strijd met de licentie van OOo.

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 08 juni 2006 @ 16:59:
[...]

Well no shit dat het vervormd klinkt :D Wat had je dan gedacht, een zuivere representatie van dat frequentiedomein uit laptopspeakers? Maar het is hoorbaar en zoals al eerder gezegd werd beter dan op menig ander laptop van hetzelfde formaat. Muziek vind ik ook prima te doen voor zover ik er wat van mag verwachten.

In de praktijk is het toch zo dat je on the road oordopjes gebruikt en thuis normale speakers bij je docking plek hebt. En desnoods van die Bluetooth dingen :D
Nu we het daar over hebben, hoe is de koptelefoonuitgang? Kan hij harder dan de iPod? Want met de oude (non-limit) firmware had ik telkens dat hij op 3/4 moest om een beetje goed vol te klinken :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 08 juni 2006 @ 18:22:
[...]

Nu we het daar over hebben, hoe is de koptelefoonuitgang? Kan hij harder dan de iPod? Want met de oude (non-limit) firmware had ik telkens dat hij op 3/4 moest om een beetje goed vol te klinken :-)
De koptelefoonuitgang is prima, luid zat. Ik geloof dat ze ook digital in/out kunnen maar dat heb ik nog niet getest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
  • Laatst online: 20:16
Mischien een beetje vreemde vraag, maar heeft iemand het al voor elkaar gekregen om het mac-adres aan te passen?
Om op school gedoe & wachttijd te voorkomen bij het registreren van Mac, wil ik graag het mac-adres van m'n vorige laptop gebruiken. Maar het is me helaas nog niet gelukt tot nu toe. Zowel ifconfig en de Airport-tool geprobeerd, beiden doen vrij weinig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Breepee schreef op donderdag 08 juni 2006 @ 17:38:
[...]

:/ Wat een ... ontzettende streek... Is dit wel legaal? Ik kan nergens source vinden om het evt zelf te compileren, volgens mij is dat in strijd met de licentie van OOo.
Jahoor, de Openoffice.org licentie is erg ruim, namelijk de LGPL. Check http://www.openoffice.org/licenses/lgpl_license.html

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RHE123
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 08-09 10:25

RHE123

Edubits

Ik heb een Qtek 9100 MDA en nu ben ik benieuwd of ik deze volledig kan synchroniseren, programma's installeren enzo zoals ik ook op een windows pc kan. Is dit allemaal mogelijk en wat heb je hiervoor nodig? (er draait windows mobile 5 op)

En is het met deze telefoon mogelijk (icm een PIT gprs abbo van t-mobile) om op de MacBook te internetten via de telefoon?

Canon 1D X + 16-35 f/2.8L + 24-70 f/2.8L + 70-200 f/2.8L IS + 135 f/2.0L + 430EX II | iMac | MacBook Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benoni
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Xandrios schreef op donderdag 08 juni 2006 @ 19:52:
Mischien een beetje vreemde vraag, maar heeft iemand het al voor elkaar gekregen om het mac-adres aan te passen?
Om op school gedoe & wachttijd te voorkomen bij het registreren van Mac, wil ik graag het mac-adres van m'n vorige laptop gebruiken. Maar het is me helaas nog niet gelukt tot nu toe. Zowel ifconfig en de Airport-tool geprobeerd, beiden doen vrij weinig...
Gezien je uitleg helemaal geen vreemde vraag.
Zelf heb ik er geen ervaring mee onder MacOSX, maar dit heb ik erover gelezen:

Voor de ethernetpoort:
code:
1
sudo ifconfig en0 lladdr 00:11:22:aa:bb:cc

Voor de Airport aspoof.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline

breinonline

RHE123 schreef op donderdag 08 juni 2006 @ 20:08:
Ik heb een Qtek 9100 MDA en nu ben ik benieuwd of ik deze volledig kan synchroniseren, programma's installeren enzo zoals ik ook op een windows pc kan. Is dit allemaal mogelijk en wat heb je hiervoor nodig? (er draait windows mobile 5 op)

En is het met deze telefoon mogelijk (icm een PIT gprs abbo van t-mobile) om op de MacBook te internetten via de telefoon?
Voor zover ik heb begrepen wordt Windows Mobile 5 nog niet ondersteund op de Mac.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

breinonline schreef op donderdag 08 juni 2006 @ 21:41:
[...]

Voor zover ik heb begrepen wordt Windows Mobile 5 nog niet ondersteund op de Mac.
Bootcamp is de oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoBolD54
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17:55
zojuist één besteld bij de Mac Store hier.

Het geluid was beter dan mijn huidige laptop (Acer troep!)
Office draaide toch heel goed, Word kon bijhouden wat ik aan het typen was zonder problemen.
Het scherm viel heel erg mee en vond het zelfs niet hinderlijk.
De gok met de resolutie heb ik maar genomen en probeer het wel moet photoshop.
Het geheugen mag je vervangen zonder dat je garantie verloopt.

Over ongeveer 2 weken heb ik hem binnen!
Pagina: 1 ... 7 ... 15 Laatste

Dit topic is gesloten.