[MacBook] Discussietopic en Mini-FAQ deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 6 ... 15 Laatste
Acties:
  • 8.020 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Ballebek schreef op maandag 05 juni 2006 @ 16:01:
[...]

Mocht je de oude adapters kennen van de vorige serie i en PowerBooks; 7,5 x 7,5 x 2,5 cm

[afbeelding]
Dat is vrij klein dus :). Tnx

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ballebek schreef op maandag 05 juni 2006 @ 16:01:
[...]

Mocht je de oude adapters kennen van de vorige serie i en PowerBooks; 7,5 x 7,5 x 2,5 cm

[afbeelding]
Dat is de 45w variant, is de nieuwe variant niet 65w?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peddro
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 29-08-2023

peddro

Iets met muziek & ontwerp.

Afbeeldingslocatie: http://www.peddro.com/GoT/macbooktemp.png

Hebben jullie dit ook?

Ik heb een constante load van ongeveer 60% en hij is altijd donders heet... ik maak me gewoon zorgen om het ding...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gabliboeba schreef op maandag 05 juni 2006 @ 17:33:
[afbeelding]
Zou zo'n soort actie er ook in zitten voor de NL Store?
normaal gesproken wel alleen in nederland is het meestal wat later....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Niet online
peddro schreef op maandag 05 juni 2006 @ 19:39:
[afbeelding]

Hebben jullie dit ook?

Ik heb een constante load van ongeveer 60% en hij is altijd donders heet... ik maak me gewoon zorgen om het ding...
Dat is dus een van de negatieve dingen van de MacBook :{ Zodra hij echt te heet wordt zal hij zijn snelheid naar beneden halen. Je zou eens moeten proberen of dat ook echt het geval is als je hem > 15 min op 100% laat stressen.
Voelt hij ook echt heet (dus niet 'warm') aan?

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15:46
Verwijderd schreef op maandag 05 juni 2006 @ 19:37:
[...]

Dat is de 45w variant, is de nieuwe variant niet 65w?
Is even groot van formaat, alleen die van de 15" en 17" MacBook Pro zijn groter.

Gisteren was ik op een verjaardag en een maat van mij heeft ook een zwarte MacBook, alleen iTunes stond aan en hij werd 83 graden!

[ Voor 23% gewijzigd door Uberprutser op 05-06-2006 20:26 ]

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Datafeest schreef op maandag 05 juni 2006 @ 20:22:
[...]

Dat is dus een van de negatieve dingen van de MacBook :{ Zodra hij echt te heet wordt zal hij zijn snelheid naar beneden halen. Je zou eens moeten proberen of dat ook echt het geval is als je hem > 15 min op 100% laat stressen.
Voelt hij ook echt heet (dus niet 'warm') aan?
Je kan hem toch ook gewoon constant op de volle snelheid laten draaien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 05 juni 2006 @ 20:27:
[...]

Je kan hem toch ook gewoon constant op de volle snelheid laten draaien?
Kweenie, daarom vraag ik het :+

Verwijderd schreef op maandag 05 juni 2006 @ 20:18:
[...]

normaal gesproken wel alleen in nederland is het meestal wat later....
:o Het is wel een hele nette aanbieding. Dat zou mij de laatste drempel over helpen :P

[ Voor 39% gewijzigd door kamerplant op 05-06-2006 20:33 ]

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peddro

peddro

De gehele linkerkant is gewoon goed warm... niet dat je zegt poeh wat heet, maar gewoon warm...

En de meeste tijd draait hij wel op 1,83 GHz... volgens CoreDuoTemp,

Maar wat is OS X allemaal aan het doen dan? als ik zelf niks doe zie ik toch een load staan van zo'n 60% ik draai al jaren linux, en die gaat dan defragmenteren als je niks loopt te doen, maar als ik een top doe in een terminal, kan ik eigenlijk bij geen enkel programmatje een hoge load vinden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

:o Het is wel een hele nette aanbieding. Dat zou mij de laatste drempel over helpen :P
vorig jaar begon het in nederland rond 1 aug..

ipod nano of 150 euro korting op grotere ipod...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is alleen dan wel een iPod Nano 1GB he, heb je niet zoveel aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gabliboeba
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 11-09 23:53
Verwijderd schreef op maandag 05 juni 2006 @ 21:08:
Het is alleen dan wel een iPod Nano 1GB he, heb je niet zoveel aan.
Dan verkoop ik hem wel. @ iPods is overigens ook leuk:P

http://buymeamacbook.blogspot.com/

Dat is ook een manier om aan de een MacBook te komen. :X

Kansloos gozertje :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ballebek schreef op maandag 05 juni 2006 @ 20:25:
[...]

Is even groot van formaat, alleen die van de 15" en 17" MacBook Pro zijn groter.

Gisteren was ik op een verjaardag en een maat van mij heeft ook een zwarte MacBook, alleen iTunes stond aan en hij werd 83 graden!
zijn er al andere forums waar er meldingen zijn van de eerste macbooks die de geest hebben gegeven vanwege de hitte? Ik ga hem als pc gebruiken en hij zal bij mij dus 24/7 aanstaan. Kan die dat wel trekken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 05 juni 2006 @ 21:22:
[...]

zijn er al andere forums waar er meldingen zijn van de eerste macbooks die de geest hebben gegeven vanwege de hitte? Ik ga hem als pc gebruiken en hij zal bij mij dus 24/7 aanstaan. Kan die dat wel trekken?
ik heb hem alleen nog in de winkel gzien/gevoeld maar volgens mij is dat hitte probleem maar onzin...

ik denk dat al die mensen de oude ibooks gewend zijn..en niet een intel of nog erger AMD notebook..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murcielago
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21-07 16:23
peddro schreef op maandag 05 juni 2006 @ 19:39:
[afbeelding]

Hebben jullie dit ook?

Heb ik ook gehad, maar blijkbaar is er ergens vage app, na een reboot of 2 was die bij mij weg, en geen last meer van gehad. Alleen bij een constante load, hoger dan 50% gaat ie tegen de 70+ graden. Totdat hij daar is kun je er prima mee werken.

PSN: djmurcielago

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murcielago
Verwijderd schreef op maandag 05 juni 2006 @ 21:22:
[...]

Dat kan die prima trekken, er zijn tot nu toe nog geen macbooks overleden door de hitte. bij 70 graden gaat de fan aan, en daarna gaat ie steeds harder blazen. Maar waarom wil je em per se 24/7 aan hebben? wat doe je er dan mee?
Met de energiebesparingsopties aan, zoals hdd uitschakelen redt je het wel een tijdje hoor kwa hitte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xilantof
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 07-09 16:29

Xilantof

ik ga lopen tot de zon komt

Ballebek schreef op maandag 05 juni 2006 @ 20:25:
[...]

Dat vind ik wel knap.
Dat heb ik nog niet gered met meer applicaties dan alleen iTunes.

Fotonerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Murcielago schreef op maandag 05 juni 2006 @ 21:46:
[...]

Dat kan die prima trekken, er zijn tot nu toe nog geen macbooks overleden door de hitte. bij 70 graden gaat de fan aan, en daarna gaat ie steeds harder blazen. Maar waarom wil je em per se 24/7 aan hebben? wat doe je er dan mee?
Met de energiebesparingsopties aan, zoals hdd uitschakelen redt je het wel een tijdje hoor kwa hitte.
pr0...ehm pr0gramma's downloaden met bittorrent. dan staat ie wel 24/7 aan hoor....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
Als je zoveel download moet je toch maar eens leren waar je je spullen vandaan moet halen. :P

Anyway, vind eigenlijk dat de hitte problemen zwaar overdreven worden. Toegegeven, misschien zijn er sommige exemplaren waarbij het wat slechter is, maar mijn macbook krijg ik amper boven de 70 graden. De linkerkant wordt zeker warm, maar niet dat het pijn doet bijvoorbeeld.

Mochten mensen nog willen weten wat de accu duur nu is na een week als hij dus gecalibreerd is, ik haal met bluetooth uit, wireless aan en mijn backlite lager 4,20 minuten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[Airwolf] schreef op dinsdag 06 juni 2006 @ 08:22:

Mochten mensen nog willen weten wat de accu duur nu is na een week als hij dus gecalibreerd is, ik haal met bluetooth uit, wireless aan en mijn backlite lager 4,20 minuten.
4,20 minuten. Ik had meer verwacht. 4 en een half uur, maar ja. Met 4 minuten en 12 seconden kan ik ook prima leven!
Xilantof schreef op maandag 05 juni 2006 @ 22:10:
[...]
Dat vind ik wel knap.
Dat heb ik nog niet gered met meer applicaties dan alleen iTunes.
Ja, maar een zwarte auto wordt ook warmer dan een witte auto, dus waarom een zwarte MacBook niet?

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 06-06-2006 08:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murcielago
Sinds een paar dagen begint de Airport-app (bovenaan in de menubalk) erg traag te worden. Het vinden van voorkeursnetwerken (eigen thuisnetwerk dus) duurt ongeveer 15 seconden, en ook het uitschakelen van Airport resulteert in een strandbal van 10-15 seconden. Erg vervelend.
Iemand anders heir nog last van?

Ik haal ook 4 uur op dit moment met BT uit, backlite laag en cpu-verbruik op 10-30%. Moet wel zeggen dat de backlite best veel stroom verbruikt, tenminste dat merk je aan de indicator als je het scherm op 100% zet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dakoina
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18-06 14:26

Dakoina

Newbie archer

Gabliboeba schreef op maandag 05 juni 2006 @ 21:14:
Dat is ook een manier om aan de een MacBook te komen. :X

Kansloos gozertje :P
offtopic:
Weer zo nen amerikaan zeker? En meneer wilt zelfs nog een geweer kopen ook... yeah right :p laat em maar wachten totdat hij werk heeft voor zijn mac te kopen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QyRoZ
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 01-05 23:37

QyRoZ

Just Q it!

Ik ga over een half uurtje mijn MacBook ophalen bij A-Mac in Utrecht. O+

[ Voor 3% gewijzigd door QyRoZ op 06-06-2006 09:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• randje
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

randje

LOiK

Verwijderd schreef op dinsdag 06 juni 2006 @ 08:26:
[...]

4,20 minuten. Ik had meer verwacht. 4 en een half uur, maar ja. Met 4 minuten en 12 seconden kan ik ook prima leven!

[...]

Ja, maar een zwarte auto wordt ook warmer dan een witte auto, dus waarom een zwarte MacBook niet?
is zo'n router zoals de asus wlg 500 premium niets voor jou? daarmee kan je toch downloaden zonder dat je pc aan staat. (geen idee hoe het werkt en of het wel goed werkt)

edit: nope de 500g premium kan het ook, lijkt qua uiterlijk ook erg op die 700

[ Voor 9% gewijzigd door randje op 06-06-2006 10:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murcielago
pokeran schreef op dinsdag 06 juni 2006 @ 10:00:
[...]

is zo'n router zoals de asus wlg 500 premium niets voor jou? daarmee kan je toch downloaden zonder dat je pc aan staat. (geen idee hoe het werkt en of het wel goed werkt)
Ik denk dat je de wl 700 g bedoelt, zie Het grote *Asus WL-700g topic *
Heeft ondersteuning voor torrents en hdd. Misschien is dat handiger ja, beter dan altijd je pc/macbook aan te hebben. Het kan veel goedkoper, kwa stroom dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peddro

peddro

Murcielago schreef op maandag 05 juni 2006 @ 21:44:
[...]

Heb ik ook gehad, maar blijkbaar is er ergens vage app, na een reboot of 2 was die bij mij weg, en geen last meer van gehad. Alleen bij een constante load, hoger dan 50% gaat ie tegen de 70+ graden. Totdat hij daar is kun je er prima mee werken.
Ja, merkt ik nu ook... hij zit nu netjes op de 59 graden... misschien moeten we maar beetje geduld hebben net zoals bij de MBP op de eerste Firmware upgrade... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even heel wat anders; ik vind dat 'ie (al is het al 100 keer beter dan bij de iBook) niet heel netjes in elkaar zit. Ik kan natuurlijk ook gewoon pech hebben :) Algoed, in elk geval hangt de batterij er niet half uit :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Murcielago schreef op dinsdag 06 juni 2006 @ 10:29:
[...]

Ik denk dat je de wl 700 g bedoelt, zie Het grote *Asus WL-700g topic *
Heeft ondersteuning voor torrents en hdd. Misschien is dat handiger ja, beter dan altijd je pc/macbook aan te hebben. Het kan veel goedkoper, kwa stroom dan.
Maar nu heb ik ook al een kleine pc die 24/7 aanstaat en max 250 watt verbruikt. De MacBook verbruikt toch max 45 watt? Da's niks. Dat ding houdt het toch wel vol om een paar jaar lang 24/7 aan te staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murcielago
Verwijderd schreef op dinsdag 06 juni 2006 @ 12:12:
Even heel wat anders; ik vind dat 'ie (al is het al 100 keer beter dan bij de iBook) niet heel netjes in elkaar zit. Ik kan natuurlijk ook gewoon pech hebben :) Algoed, in elk geval hangt de batterij er niet half uit :D
Wat zit er niet goed dan? Bij mij heb ik gemerkt dat de batterij er erg strak in zit. Hij is dus lastiger los te draaien.
Verwijderd schreef op dinsdag 06 juni 2006 @ 12:48:
[...]

Maar nu heb ik ook al een kleine pc die 24/7 aanstaat en max 250 watt verbruikt. De MacBook verbruikt toch max 45 watt? Da's niks. Dat ding houdt het toch wel vol om een paar jaar lang 24/7 aan te staan?
Nou zijn laptops niet echt gebouwd om 24/7 te draaien, maar het moet wel mogelijk zijn.

[ Voor 33% gewijzigd door Murcielago op 06-06-2006 12:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Murcielago schreef op dinsdag 06 juni 2006 @ 12:48:
[...]

[...]

Nou zijn laptops niet echt gebouwd om 24/7 te draaien, maar het moet wel mogelijk zijn.
Nou, dan ben ik de eerste die dat uit gaat vinden :)

Als ik niet thuis ben zet ik er wel een grote fan achter voor de koeling!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Temperatuur MacBook mogelijk hoog vanwege plastic strip

De temperatuur van de MacBook kan in sommige gevallen te hoog worden wegens de aanwezigheid van een plastic stuk verpakkingsmateriaal. Dit meldt Apple's support site. Bij sommige MacBooks is de strip die op de koelgleuven bij het scharnier van het scherm zit niet...

http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=303848

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Murcielago schreef op dinsdag 06 juni 2006 @ 12:48:
[...]

Wat zit er niet goed dan? Bij mij heb ik gemerkt dat de batterij er erg strak in zit. Hij is dus lastiger los te draaien.

[...]

Klopt, de battery zit er voor de verandering erg strak in. Wel zit het plastic rond m'n scherm op bepaalde plekjes weer een klein beetje los (dat je zo 'tik' hoort als je op de rand drukt) en sluit het niet helemaal netjes aan op dat ding dat het scherm aansluit op de rest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bezulba
  • Laatst online: 31-08 19:32

Bezulba

Formerly known as Eendje

Verwijderd schreef op dinsdag 06 juni 2006 @ 12:48:
[...]

het gaat niet alleen om wattage, maar ook hoe het hele ding in elkaar steekt. Men heeft gewoon geen notebook ontwikkelt die 24/7 aanstaat, maar 1tje die regelmatig gebruikt kan worden, maar toch ook regelmatig gewoon uit staat. ik zou iig niet beweren dat hij het een paar jaar uithoud 24/7, kijk bijvoorbeeld alleen al naar een hd die heeft een bepaald aantal levensuren, en met 24/7 zit je daar gewoon veel sneller aan

blup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb 25 mei bij A-mac Utrecht de witte 2.0GHz met 80GB hdd en 2GB RAM gereserveerd..
tot op dit moment helemaal niets van vernomen helaas.. (wel 10% aanbetaling gedaan)
nog meer mensen hier die op deze configuratie wachten, of hem ergens anders al veel sneller binnen hadden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Niet online
eendje schreef op dinsdag 06 juni 2006 @ 13:52:
[...]

het gaat niet alleen om wattage, maar ook hoe het hele ding in elkaar steekt. Men heeft gewoon geen notebook ontwikkelt die 24/7 aanstaat, maar 1tje die regelmatig gebruikt kan worden, maar toch ook regelmatig gewoon uit staat. ik zou iig niet beweren dat hij het een paar jaar uithoud 24/7, kijk bijvoorbeeld alleen al naar een hd die heeft een bepaald aantal levensuren, en met 24/7 zit je daar gewoon veel sneller aan
Aan de andere kant kan ik het me voorstellen dat het juist wel goed is voor een notebook om deze 24/7 aan te hebben staan aangezien hierdoor de temparatuur stabiel blijft. Dat je hdd hierdoor sneller overleid.. tsja, gelukkig is dat onderdeel makkelijk te vervangen.

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolby
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Datafeest schreef op dinsdag 06 juni 2006 @ 14:17:
[...]

Aan de andere kant kan ik het me voorstellen dat het juist wel goed is voor een notebook om deze 24/7 aan te hebben staan aangezien hierdoor de temparatuur stabiel blijft. Dat je hdd hierdoor sneller overleid.. tsja, gelukkig is dat onderdeel makkelijk te vervangen.
Tsja ach, op je Seagate-tje die in je MB zit, zit geloof ik 5jaar garantie, ik heb oa een iBook G3 die 24/7 aan staat, wel met energy savings aan, de Hitachi daarin doet al 3.5 jaar probleemloos zijn werk.
offtopic:
Samen met mijn Pismo zijn dat trouwens top laptops die Apple gemaakt heeft, G3 roeleert :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 06 juni 2006 @ 13:55:
ik heb 25 mei bij A-mac Utrecht de witte 2.0GHz met 80GB hdd en 2GB RAM gereserveerd..
tot op dit moment helemaal niets van vernomen helaas.. (wel 10% aanbetaling gedaan)
nog meer mensen hier die op deze configuratie wachten, of hem ergens anders al veel sneller binnen hadden?
Ik heb dezelfde gekocht, zonder RAM upgrade, op 24 mei. Bij A-Mac Amersfoort :)

Ook nog geen bericht, maar dat komt wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

QyRoZ schreef op dinsdag 06 juni 2006 @ 09:39:
Ik ga over een half uurtje mijn MacBook ophalen bij A-Mac in Utrecht. O+
Tof, wat was je besteldatum? En was dat dan BTO of standaard?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Bash
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 21-09-2024
Verwijderd schreef op dinsdag 06 juni 2006 @ 12:58:
Temperatuur MacBook mogelijk hoog vanwege plastic strip

De temperatuur van de MacBook kan in sommige gevallen te hoog worden wegens de aanwezigheid van een plastic stuk verpakkingsmateriaal. Dit meldt Apple's support site. Bij sommige MacBooks is de strip die op de koelgleuven bij het scharnier van het scherm zit niet...

http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=303848
Volgens macwereld hebben maar een paar mensen dit plastic stripje in hun Macbook. Grappig dat de link op de apple.com site verwijst naar een artikel waarin het warm worden van de Macbook 'normale bedrijfstemperatuur' genoemd wordt. 80+ graden normaal?! 8)7

Ik wacht ook wel op de erkenning van Apple voor dit probleem. Ik zit er niet persé te springen om een nieuwe laptop. Ik kan nog even wachten 8)

[ Voor 7% gewijzigd door The_Bash op 06-06-2006 15:34 ]

404 error: File not found | PSN: The_Bash

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn macbook is onder de 60graden in rust, maar kan ook 70graden worden met maar 15% belasting, maar dat is niet het punt. Het idee is dat ik pas 1 keer de ventilators heb gehoord. Dat was toen ik 4000 fotos in iphoto begon te pompen.
Ik schrok wel even want het leek alsof die ging opstijgen. maar daarna was die wel mooi weer voor een tijd afgekoeld.
Is er een programma of widget die je fans ff lekker 1minuutje kan laten draaien, zou behoorlijk schelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jipje
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 19-08 20:31
Ik heb de MacBook nu 2 dagen en ik ben er zeer tevreden over.
Maar gister ging hij voor het eerst de fans aanzetten. Werd bijna bang van dit ding :D
Leek echt net of tie ging wegvliegen ofzo. Verder komt er (vooral onder XP) af en toe een koe voorbij.

Heeft iemand een site gevonden met alternatieve drivers onder XP? Ik moet nog wennen aan OSX en wil (voorlopig) XP blijven gebruiken ivm compatibiliteit.

[ Voor 1% gewijzigd door jipje op 06-06-2006 16:17 . Reden: typo (compabiliteit) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Jipje schreef op dinsdag 06 juni 2006 @ 15:49:
Verder komt er (vooral onder XP) af en toe een koe voorbij.
Een wat?

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jipje
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 19-08 20:31
Haha :) Het geluid van een loeiende koe ;)
Ik wist eerst ook niet wat ik me erbij voor moest stellen, maar als je het hoort, snap je het direct.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo'n wit met zwart gevlekt beest dat '' Moeeeeeeeeeee!!!!'' roept.. ;)

Te laat...

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 06-06-2006 16:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 06 juni 2006 @ 13:55:
het enige dat ik weet is dat ik vorige week di of wo mn macbook had en krap 1 week daarvoor besteld had bij diezelfde zaak, maar dan de standaard 1.83ghz lame-o uitvoering, dat wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BTO duurt al snel 1 tot 2 weken langer dan een standaard versie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

aan de andere kant vroegen ze bij het ophalen of ik er niet wat extra ram bij wou hebben.. die vraag impliceert niet dat als ik ja zeg ze antwoorden met "ok tot over 2 weken dan doei" :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10-09 20:50

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

Verwijderd schreef op dinsdag 06 juni 2006 @ 16:34:
aan de andere kant vroegen ze bij het ophalen of ik er niet wat extra ram bij wou hebben.. die vraag impliceert niet dat als ik ja zeg ze antwoorden met "ok tot over 2 weken dan doei" :D
extra RAM is bij een Apple Centre geen BTO optie. Ze kunnen dat daar ter plekke doen. Hetzelfde zal voor de harddisk gelden. Zodra je echter bijvoorbeeld een MacBook Pro wilt met een grotere harddisk (een flinke operatie) of een snellere processor (een compleet ander logicboard) wordt het een BTO. Verder is het voor een Apple Centre ook voordeliger om het geheugen zelf te upgraden (als dat de enige 'wens' van de klant is), aangezien ze dan zelf winst maken op het geheugen.

Launching containers into space

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 06 juni 2006 @ 16:28:
[...]
het enige dat ik weet is dat ik vorige week di of wo mn macbook had en krap 1 week daarvoor besteld had bij diezelfde zaak, maar dan de standaard 1.83ghz lame-o uitvoering, dat wel
volgens mij komt de mijne per schip vanuit china... ;)

ik wil er trouwens o.a. het volgende op gaan draaien:

Flash 8, Photoshop en Illustrator (??)
Proce55ing (Java, moet lukken, getest in shop)
Blender (edit: werkt nog niet)
RadRails (met Ruby 1.8.4 & SQLite3, schijnt geen probleem te zijn)
Final Cut (werkt dit op de macbook?)
VideoLAN VLC (...)
Textmate (http://www.macromates.com/)
Appzapper (http://www.appzapper.com/)
Subversion (SCPlugin/svnX)
Firefox
Growl, Quicksilver
Parallels + Virtue

Hopelijk geeft het weinig problemen... maar een paar testritten in de winkel beloofden veel goeds..

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 06-06-2006 17:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AnotherFruitcake
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-09 23:03
Waarschijnlijk overbodig en noobie voor de meesten hier, maar ik als Apple-leek wil het volgende wel weten, het kan voor mij (en wellicht enkele anderen...ik ben ó zo sociaal) net het druppeltje zijn om tot aanschaf over te gaan.

Ik overweeg een MacBook te kopen als eerste Apple-machine ooit, maar ben wel een beetje (lees : behoorlijk) huiverig door de vele problemen die je hier leest tav de MacBooks en de koeling (koetjes).

Is het, met het oog op een eventuele omruiling als je een defect toestel ontvangt, veiliger om de MacBook via de online shop te bestellen, of is het net zo gemakkelijk ruilen bij bijvoorbeeld de Applewinkel naast Rotterdam Centraal (dichtst bij huis) te halen?

Waarmee kun je de bouwkwaliteit van een MacBook vergelijken (ik heb hem wel in real-life gezien, maar dat waren showmodellen in een MacHouse), met een willekeurige Acer-laptop, of gaat het meer richting Sony Vaio?

Pluspunten om voor de Mac te kiezen boven (bijvoorbeeld) een Sony zijn de draagbaarheid (Sony wordt duurder bij een kleiner scherm, terwijl Apple juist het minst vraagt voor de kleinste) en de mogelijkheid om het beste van 2 werelden binnen te halen.....OS X voor taak A en Windows XP voor taak B.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AnotherFruitcake schreef op dinsdag 06 juni 2006 @ 17:33:
Waarschijnlijk overbodig en noobie voor de meesten hier, maar ik als Apple-leek wil het volgende wel weten, het kan voor mij (en wellicht enkele anderen...ik ben ó zo sociaal) net het druppeltje zijn om tot aanschaf over te gaan.

Ik overweeg een MacBook te kopen als eerste Apple-machine ooit, maar ben wel een beetje (lees : behoorlijk) huiverig door de vele problemen die je hier leest tav de MacBooks en de koeling (koetjes).

Is het, met het oog op een eventuele omruiling als je een defect toestel ontvangt, veiliger om de MacBook via de online shop te bestellen, of is het net zo gemakkelijk ruilen bij bijvoorbeeld de Applewinkel naast Rotterdam Centraal (dichtst bij huis) te halen?

Waarmee kun je de bouwkwaliteit van een MacBook vergelijken (ik heb hem wel in real-life gezien, maar dat waren showmodellen in een MacHouse), met een willekeurige Acer-laptop, of gaat het meer richting Sony Vaio?

Pluspunten om voor de Mac te kiezen boven (bijvoorbeeld) een Sony zijn de draagbaarheid (Sony wordt duurder bij een kleiner scherm, terwijl Apple juist het minst vraagt voor de kleinste) en de mogelijkheid om het beste van 2 werelden binnen te halen.....OS X voor taak A en Windows XP voor taak B.
Ik denk niet dat het veel uitmaakt maar als je je Mac bij een certified reseller haalt kun je in elk geval daar altijd geholpen worden. En naar mijn ervaring doet Apple helemaal niet moeilijk over reparaties of ruilen als je aan kunt geven dat er wat mis mee is. Wat betreft de defecten, ik heb de mijne wel warm voelen worden maar dat deed een grote PowerBook net zo goed, verder heb ik er totaal geen problemen mee of mee gehad. Mazzel? (Ik ontken overigens niet dat er vast wat problemen zijn, maar tevreden gebruikers hoor je niet klagen, dat bedoel ik meer :)).

Verder is het een heel degelijke laptop, zou ik elke dag prefereren boven alle Acers die ik ooit gezien heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb net een tijdje op de Apple website rondgekeken en met Apple gebeld, maar ze konden mij allebei niet vertellen of het mogelijk is om met de Superdrive, Dual-Layer DVD-R's te branden, en hoe snel de Superdrive leest en schrijft, kan iemand voor mij deze vraag beantwoorden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bezulba

Bezulba

Formerly known as Eendje

Storage

* 15-inch MacBook Pro
o 80GB 5400-rpm Serial ATA hard drive on 2.0GHz configuration. Optional 100GB 5400-rpm, 100GB 7200-rpm, 120GB 5400-rpm drives (3).
o 100GB 5400-rpm Serial ATA hard drive on 2.16GHz configuration. Optional 100GB 7200-rpm or 120GB 5400-rpm hard drives.
o 4x Slot-loading SuperDrive (DVD±RW/CD-RW)
+ Maximum Write: 4x DVD-R, DVD+R, DVD+RW, and DVD-RW; 24x CD-R; 10x CD-RW
+ Maximum Read: 8x DVD-ROM; 6x DVD-ROM (double layer DVD-9), DVD-R, DVD+R, DVD+RW, DVD-RW; 4x DVD+R (double layered) and DVD-R (double layered); 24x CD
staan gewoon onder "Techinical specifitactions"

ik weet niet waar jij kijkt voor specs?

blup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

eendje schreef op dinsdag 06 juni 2006 @ 18:09:
[...]

staan gewoon onder "Techinical specifitactions"

ik weet niet waar jij kijkt voor specs?
Ik zie daar anders ook niet staan dat dvd-dl gebrand kan worden. Wel dat de superdrive deze in ieder geval kan lezen. Maar de snelheden staan inderdaad wel netjes vermeld.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 06-06-2006 18:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
  • Laatst online: 10-09 23:04
+ Maximum Write: 4x DVD-R, DVD+R, DVD+RW, and DVD-RW; 24x CD-R; 10x CD-RW
Dat geeft dus geen uitsluitsel, behalve dat ie het "mischien" niet ondersteund. (Niet expleciet genoemd).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bezulba

Bezulba

Formerly known as Eendje

eh
er staat wat geburned kan worden.. dus DL niet.. zo moeilijk is het niet hoor. DL vereist een compleet andere drive.. en atm alleen beschikbaar voor de desktops

blup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arthur
  • Laatst online: 19-08 11:40
Verwijderd schreef op dinsdag 06 juni 2006 @ 17:46:Ik denk niet dat het veel uitmaakt maar als je je Mac bij een certified reseller haalt kun je in elk geval daar altijd geholpen worden. En naar mijn ervaring doet Apple helemaal niet moeilijk over reparaties of ruilen als je aan kunt geven dat er wat mis mee is. Wat betreft de defecten, ik heb de mijne wel warm voelen worden maar dat deed een grote PowerBook net zo goed, verder heb ik er totaal geen problemen mee of mee gehad. Mazzel? (Ik ontken overigens niet dat er vast wat problemen zijn, maar tevreden gebruikers hoor je niet klagen, dat bedoel ik meer :)).

Verder is het een heel degelijke laptop, zou ik elke dag prefereren boven alle Acers die ik ooit gezien heb.
Ik sluit me hierbij volledig aan. Voor zover ik weet is het warmteprobleem bij de MacBook in de verste verte niet vergelijkbaar met dat van de MacBook Pro. Ik merk wel dat mijn MacBook behoorlijk warm kan worden (soms iets te warm om volledig op schoot te houden vind ik), maar het heeft nooit tot instabiliteit van het systeem geleid. Idle loopt het apparaat netjes rond de 50-55 graden, onder stress loopt hij op tot een graad of 80 waarna de fan aangaat en de temp weer daalt tot 70. Dit schijnt ongeveer gemiddeld te zijn.

Voor wat betreft de bouwkwaliteit: mijn exemplaar is heel erg goed. Beter dan elke Acer die ik heb gezien, en minstens even goed als de doorsee Vaio - zo niet beter. Een tas lijkt erg nuttig om krassen te voorkomen (op de witte iig), maar verder komt hij uitermate degelijk over.

Never give in, never give in, never, never, never, never-in nothing, great or small, large or petty- never give in except to convictions of honour and good sense. Never yield to force; never yield to the apparently overwhelming might of the enemy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is voor mij ook mijn eerste Mac machine, maar na een middagje wennen, ben ik helemaal verknocht aan mijn MB, mijn Compaq laptop raak ik niet meer aan. Bouwkwaliteit is echt heel erg goed, maar ik ben dan ook gewoon heel erg tevreden.

Verder alleen linkerbovenhoek beetje warm, maar valt heel erg mee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kul
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 28-12-2024

Kul

Ik was eigenlijk van plan een MacMini te gaan kopen, maar voor een beetje extra kan je ook een macbook krijgen. Maar het scherm is "maar" 13' , terwijl ik bij de mini een 19' had gekocht. Er zit op de macbook een miniDVI uitgang, dus je kan hem aansluiten op een groter scherm (ga ik dus doen als ik er een koop), maar wat doet het? Krijg je je scherm een 2e keer te zien, of krijg je een dual-monitor setup (zoals je dat bij windows hebt)?

-> 13" is voor een thuiscomputer wel wat weinig, vandaar dat ik er een grotere aan zou hangen als hij thuis staat. Ik wil hem als thuispc en pc voor onderweg dus thuis komt hij aan de netvoeding met mijn 2.1 setje en een grotere monitor :)

[ Voor 14% gewijzigd door Kul op 06-06-2006 19:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10-09 20:50

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

eendje schreef op dinsdag 06 juni 2006 @ 18:25:
eh
er staat wat geburned kan worden.. dus DL niet.. zo moeilijk is het niet hoor. DL vereist een compleet andere drive.. en atm alleen beschikbaar voor de desktops
waar haalt Apple de dual layer branders voor de 15"/17" PowerBook (late 05) en 17" MacBook Pro vandaan dan? ;)

Launching containers into space

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bezulba

Bezulba

Formerly known as Eendje

excuus, is was in de veronderstelling dat het momenteel alleen mogelijk was voor de desktops (pb's worden niet meer verkocht dus tellen niet)

blup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GR1221
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 28-08 00:10
Ik hoor sommige mensen zeggen dat ze bijvoorbeeld al 2 MacBook hebben gehad, door middel van de 14-dagen regeling. Maar is het zo, dat als je dan de MacBook binnen deze 2 weken ruilt, dat de 2 weken weer opnieuw ingaan ofzo? Want anders zou je toch met die levertijden zitten?

[ Voor 5% gewijzigd door GR1221 op 06-06-2006 19:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sja, maar wie brand er op een Macbook nou dual-layer? Ik bak liever 2 schijfjes van 30 cent dan een dual-layer schijfje van 3 euro ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 06 juni 2006 @ 19:18:
Sja, maar wie brand er op een Macbook nou dual-layer? Ik bak liever 2 schijfjes van 30 cent dan een dual-layer schijfje van 3 euro ;)
Goed punt, maar waarom zou je op een Macbook geen DL schijfjes willen branden? Niet iedereen heeft de skills om DL-DVD's om te zetten naar 2x single layer.

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 06-06-2006 19:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kort vraagje nog: Ontsnapt er niet enorm veel licht via het appeltje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murcielago
Verwijderd schreef op dinsdag 06 juni 2006 @ 20:02:
Kort vraagje nog: Ontsnapt er niet enorm veel licht via het appeltje?
Houdt er een stuk aluminiumfolie overheen, en je weet het zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Murcielago schreef op dinsdag 06 juni 2006 @ 20:12:
[...]

Houdt er een stuk aluminiumfolie overheen, en je weet het zeker.
Ik heb dus geen Macbook, maar ik kan begrijpen dat elk stukje licht dat niet via het Appeltje ontsnapt meer helderheid betekend :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancing_Animal
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07-09 02:54
Verwijderd schreef op dinsdag 06 juni 2006 @ 18:01:
Ik heb net een tijdje op de Apple website rondgekeken en met Apple gebeld, maar ze konden mij allebei niet vertellen of het mogelijk is om met de Superdrive, Dual-Layer DVD-R's te branden, en hoe snel de Superdrive leest en schrijft, kan iemand voor mij deze vraag beantwoorden?
Die hufters wisten mij ook eens te vertellen dat hun draadloze muis ook 2 knoppen en een scrollballetje heeft, echt, ze weten niks daar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 11:41

botoo

💀 too old to die young

Het verlichte appeltje geeft geen merkbaar verschil op je scherm :).

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greetoz
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16:44
Ik heb nu het geld voor de macbook, zit alleen te twijfelen of ik niet moet wachten op de volgende rev. je hoort natuurlijk op het internet alleen de slechte ervaringen. maargoed zijn er mensen hier die spijt hebben een 'early adopter' te zijn door bijv de warmte (waar ik het meest mee in m'n maag zit).

https://printcraft3d.nl Protect your BMW! https://BimmerNotify.app

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Greetoz schreef op dinsdag 06 juni 2006 @ 20:33:
Ik heb nu het geld voor de macbook, zit alleen te twijfelen of ik niet moet wachten op de volgende rev. je hoort natuurlijk op het internet alleen de slechte ervaringen. maargoed zijn er mensen hier die spijt hebben een 'early adopter' te zijn door bijv de warmte (waar ik het meest mee in m'n maag zit).
De perfecte rev is de rev vlak voordat er een compleet nieuw product is.

De warmte zal nooit een probleem zijn, als hij zo warm word dat hij er na 9 maanden mee kapt of dat je kernel panics krijgt kun je altijd terug naar de winkel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .NCK
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11-09 21:56
De intels zullen warm blijven... daar ben ik van overtuigt... en als je een extreem model heb... dan ruilt de applestore (als je online besteld) hem zo voor je om...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
Toch schreef op dinsdag 06 juni 2006 @ 19:17:
Ik hoor sommige mensen zeggen dat ze bijvoorbeeld al 2 MacBook hebben gehad, door middel van de 14-dagen regeling. Maar is het zo, dat als je dan de MacBook binnen deze 2 weken ruilt, dat de 2 weken weer opnieuw ingaan ofzo? Want anders zou je toch met die levertijden zitten?
Waarom zou je dat willen doen, zovaak ruilen?
Er is helemaal geen zekerheid of er wel een rev 2 komt :) En als die wel zou komen, wanneer dat dan is. Kan best nog een jaar duren ;)

Die warmte verhalen zijn allemaal leuk en aardig, maar er is niemand die er echt een groot probleem mee heeft. Ja, hij wordt wat warm op je been, maar hij heeft er verder geen last van. Nee, dat is niet iets waar ik bang voor ben eigenlijk :)
Loopt het eBay geheugen ook op de lange termijn nog stabiel? :)

[ Voor 7% gewijzigd door Xandrios op 06-06-2006 20:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bezulba

Bezulba

Formerly known as Eendje

Dancing_Animal schreef op dinsdag 06 juni 2006 @ 20:31:
[...]

Die hufters wisten mij ook eens te vertellen dat hun draadloze muis ook 2 knoppen en een scrollballetje heeft, echt, ze weten niks daar.
daarom moet je eik ook gewoon met tech support bellen.. zij kunnen ook verkopen en dan heb je zulke idiote dingen niet... en dan krijg je tenminste ook een antwoord op bijv die DL vraag

blup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eaalb
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19:06
Aangezien het oude topic over de iBook is gesloten met de komst van de MacBook, dan hier maar een post.

Na een zeer lange en vermoeiende dag op school ben ik eindelijk thuis. Ga lekker aan m'n bureautje zitten, kom er eerst achter dat m'n blokboek nog op school ligt (Grrr no.1), zet m'n iBook op 't bureau, wil wat gaan typen en kom erachter dat hij KROM is. Hij wiebelt op z'n pootjes, net als een tafel die kan wiebelen. Oftewel Grrr no.2!! :( Macbooks met warmteproblemen? De iBook kan er dus ook wat van! |:(

Tenminste, ik neem aan dat het door de warmte is. Wat is nu raadzaam om te doen? Kan het weer wegtrekken? Gelijk Apple bellen? En gaan ze 'm fixen en dat ik 'm een paar weken kwijt ben? Ik gebruik de iBook namelijk elke dag voor school, kan hem eigenlijk niet missen. Of geven ze me gelijk zo'n nieuwe MacBook omdat ze de iBook niet meer maken? :o Dat wil ik wel hoor B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neobender
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-02 13:44
Ben ik de enige die dat intelcoreduo temp programmaatje niet vertrouw?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bezulba

Bezulba

Formerly known as Eendje

lastig, aangezien kromme casings eigenlijk alleen maar in de eerste weken echt worden vervangen.. want dan is het gewoon een fabricagefout, daarbuiten komt het 99 van de 100 keer doordat de gebruiker iets fout heeft gedaan (erop is gaan zitten of dat soort dingen)

blup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GR1221
Xandrios schreef op dinsdag 06 juni 2006 @ 20:42:
[...]

Geen idee, ik heb verhalen gehoord van mensen die inmiddels bij hun derde MacBook zijn.

[ Voor 11% gewijzigd door GR1221 op 06-06-2006 21:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eaalb
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19:06
eendje schreef op dinsdag 06 juni 2006 @ 21:06:
lastig, aangezien kromme casings eigenlijk alleen maar in de eerste weken echt worden vervangen.. want dan is het gewoon een fabricagefout, daarbuiten komt het 99 van de 100 keer doordat de gebruiker iets fout heeft gedaan (erop is gaan zitten of dat soort dingen)
Mijn iBook heb ik midden februari gekregen, dus hij is nog niet zo gek oud. Bovendien ben ik superzuinig op dat ding, heel cliché is het mijn oogappeltje :+
Hij gaat wel elke dag mee naar school, maar dan netjes in z'n aqua-blauwe LaRobe neopreen hoes, zodat er niks mee gebeurd. Als ik thuis kom staat hij op m'n bureau, soms sjouw ik 'm naar m'n bed, maar that's it. Ik gooi of smijt er niet mee, ik leg 'm niet plat op bed op de dekens ofzo, dus oververhitting kan het mijn inziens niet zijn!

Ik merkte overigens al wel vrij snel dat bij de plek waar de harde schijf zit het plastic begon te 'kraken', het zette waarschijnlijk uit door de warmte. Hechtte er niet zoveel waarde aan, tot ik vandaag ontdekte dat 'ie krom was natuurlijk.

Heeft er iemand ervaring mee? Doet Apple hier moeilijk over? Ik verwacht voor het geld wat ik ervoor betaald heb wel een recht product, hij was zelfs nog BTO, heb er een 80GB schijf inzitten. Dus even snel omruilen zal er ook niet bij zijn, standaard hebben ze namelijk allemaal 40GB...

[ Voor 3% gewijzigd door eaalb op 06-06-2006 21:36 . Reden: Typfoutje... ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
Mijn iBook kraakkte ook. Accu zat niet super goed vast (schijnen ze allemaal last van te hebben), en de algemene constructie zat op sommige plaatsen net voldoende beweging in om te kraken. Was wel stevig overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Xandrios schreef op dinsdag 06 juni 2006 @ 22:03:
Mijn iBook kraakkte ook. Accu zat niet super goed vast (schijnen ze allemaal last van te hebben), en de algemene constructie zat op sommige plaatsen net voldoende beweging in om te kraken. Was wel stevig overigens.
Same here. Die accu vond ik wel heel rampzalig though, als ik m in de second sleeve had en mn tas bonkte 20 keer tegen mn heup dan was de accu-vastzet-schroef meestal uit zn slot gedraaid en lag mn accu eruit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murcielago
Neobender schreef op dinsdag 06 juni 2006 @ 21:03:
Wat is er aan de hand dan?
Bij mij doet TemperatureMonitor dezelfde temperatuur, dus ik denk dat het welk klopt.

Ben ik de enige die last heeft van een trage airport app?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik draai nu een CD'tje op de MacBook en die speler spint zo hard dat het hele ding vibreert. Ik mag hopen dat 'ie over een minuutje op een normaal tempo gaat lopen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
Nog meer mensen die last hebben van loslatende verf op de topcase van hun zwarte MacBook ?
Laat hier los boven de trackpad.

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 06 juni 2006 @ 19:18:
Sja, maar wie brand er op een Macbook nou dual-layer?
1337 h4x0rz die hun xb0x 36o gemod hebben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevenP
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 07:07
Neobender schreef op dinsdag 06 juni 2006 @ 21:03:
Hmm, misschien eens via bootcamp/virtualisatie een windowssessie starten en dan daar SpeedFan oid draaien? Kijken wat die ervan zegt :)

btw, een citaat uit een docs.info.apple.com artikel:
Some MacBooks may have left the factory with a thin piece of clear plastic covering the rear vent. This is used in the factory to prevent dust from getting into your computer. If your MacBook has the plastic still over the vent, simply remove and discard it.
Dit betekend dus, checken of er niet nog een foli achter je airvents zit, zal een hoop warmte schelen!

Ook een artikel op T.net

[ Voor 47% gewijzigd door stevenP op 06-06-2006 23:29 ]

Gasloos! 3100Wp Z, 2150Wp W, Panasonic 5J monoblock, Panasonic 150L WPB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• randje
  • Niet online

randje

LOiK

Ballebek schreef op dinsdag 06 juni 2006 @ 22:47:
Nog meer mensen die last hebben van loslatende verf op de topcase van hun zwarte MacBook ?
Laat hier los boven de trackpad.
ohw jee, daar heb ik al over gelezen, wacht ik zal de url voor je opzoeken.

edit: zoiets bedoel je?
http://forums.macnn.com/showthread.php?t=29585

[ Voor 11% gewijzigd door randje op 06-06-2006 23:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greetoz
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16:44
Xandrios schreef op dinsdag 06 juni 2006 @ 20:42:
[...]

[...]

Er is helemaal geen zekerheid of er wel een rev 2 komt :) En als die wel zou komen, wanneer dat dan is. Kan best nog een jaar duren ;)

Die warmte verhalen zijn allemaal leuk en aardig, maar er is niemand die er echt een groot probleem mee heeft. Ja, hij wordt wat warm op je been, maar hij heeft er verder geen last van. Nee, dat is niet iets waar ik bang voor ben eigenlijk :)
Hoe lang dan voordat er een nieuwe rev van de pro uit kwam (of iig ander 'type nummer' zoals eerder al in deze thread gezegt was).

en idd als ik hem maar zonder problemen op me schoot kan hebben, en niet dat het echt te warm wordt dat het onprettig is. daar gaat het me eigenlijk om.

https://printcraft3d.nl Protect your BMW! https://BimmerNotify.app

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevenP
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 07:07
pokeran schreef op dinsdag 06 juni 2006 @ 23:32:
[...]

ohw jee, daar heb ik al over gelezen, wacht ik zal de url voor je opzoeken.

edit: zoiets bedoel je?
http://forums.macnn.com/showthread.php?t=29585
Ik denk dat je deze bedoeld:
BlacBook may have flaking problems with its matte black finish (Pic!)
Zoals je ziet, je bent niet de enige.. Heeel erg slecht vind ik dit hoor, valt me echt tegen, al die problemen.. :X

Maar ehm, kan je er eens een foto van maken? Ben wel benieuwd naar de schade...

[ Voor 6% gewijzigd door stevenP op 06-06-2006 23:40 ]

Gasloos! 3100Wp Z, 2150Wp W, Panasonic 5J monoblock, Panasonic 150L WPB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
Afbeeldingslocatie: http://www.grizz.speedxs.nl/GOT/BlackBook01.JPG

Afbeeldingslocatie: http://www.grizz.speedxs.nl/GOT/BlackBook02.JPG

Het is nog niet veel maar het was eerst een klein puntje en het wordt nu steeds groter, ook linksbovenin (daar waar ie zo heet wordt!) gaat het nu een beetje loslaten.

En eentje voor mezelf 8)

Afbeeldingslocatie: http://www.grizz.speedxs.nl/GOT/PatsBook.JPG

[ Voor 14% gewijzigd door Uberprutser op 07-06-2006 00:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericafterdark
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19-08 10:57
Dit is de eerste keer dat ik het in Nederland zie, geen goed nieuws iig.

Hier had uw reclame kunnen staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ballebek schreef op dinsdag 06 juni 2006 @ 23:57:
[afbeelding]

[afbeelding]

Het is nog niet veel maar het was eerst een klein puntje en het wordt nu steeds groter, ook linksbovenin (daar waar ie zo heet wordt!) gaat het nu een beetje loslaten.
ach ja, je moet zomaar denken: als ik lang genoeg doorga heb ik een witte MacBook en for the time being een ZebraBook :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
Verwijderd schreef op woensdag 07 juni 2006 @ 00:01:
[...]

ach ja, je moet zomaar denken: als ik lang genoeg doorga heb ik een witte MacBook en for the time being een ZebraBook :)
Zit er ook niet zo heel erg mee, alleen als het echt lelijk wordt wil ik een nieuwe topcase.
Aangezien de meeste zooi nogal zeer intensief gebruikt wordt maar afgezien van dat kan je op mijn spullen na een jaar nog geen krasje tegenkomen (er zit een dikke kras op de topcase van mijn 15" maar ja moet je hem maar niet uitlenen...)

Oh ja, de 13" is ook echt veel fijner dan de 15" al was het dan al vanwege de hogere resolutie van het scherm (per cm2) komt meer in de richting van mijn 24" scherm(en) :)

[ Voor 14% gewijzigd door Uberprutser op 07-06-2006 00:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arthur
  • Laatst online: 19-08 11:40
Xandrios schreef op dinsdag 06 juni 2006 @ 20:42:Loopt het eBay geheugen ook op de lange termijn nog stabiel? :)
Ja, absoluut vlekkeloos. Ook acht uur Render (MemTest) leverde geen fouten op.

Ik ben dusdanig tevreden dat ik nog maar een GB erbij besteld heb.

Never give in, never give in, never, never, never, never-in nothing, great or small, large or petty- never give in except to convictions of honour and good sense. Never yield to force; never yield to the apparently overwhelming might of the enemy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Niet online
Fijn om te horen Arthur :) Dan ga ik zo ook maar eens 2 Gieg bestellen. :)

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bezulba

Bezulba

Formerly known as Eendje

stevenP schreef op dinsdag 06 juni 2006 @ 23:40:
[...]

Ik denk dat je deze bedoeld:
BlacBook may have flaking problems with its matte black finish (Pic!)
Zoals je ziet, je bent niet de enige.. Heeel erg slecht vind ik dit hoor, valt me echt tegen, al die problemen.. :X

Maar ehm, kan je er eens een foto van maken? Ben wel benieuwd naar de schade...
tjah.. je hoort alleen maar mensen die problemen hebben.. niet die 10k die nergens last van hebben en een prima product gebruiken.. loslatende verf? had een heel klein aantal ibooks ook last van, dan is de grondlaag gewoon niet goed geweest.. kan gebeuren..

blup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GR1221
Ik snap trouwens niet dat je dat accepteert, voor dat extra geld heb je de zwarte gekocht, en dan laat de boel los? Ik zou hem dus echt wel terug willen brengen dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nilski
  • Laatst online: 14-07-2021
Net een Macbook besteld via de site! Meteen maar een Ipod nano erbij gedaan, geld moet rollen nie waar? :P

De reden om over te gaan op Mac is dat de Macbook gewoon héél móói is. Én ik kan er windows native op draaien met bootcamp. Verder zijn de specs erg goed en de prijs niet al te hoog voor wat je er voor krijgt. Tot slot reken ik er op dat de afschrijving meevalt.

Kan iemand mij uitleggen waarom PC merken niet zulke mooie spullen kunnen maken als Apple? OK, het blijft een smaakzaak maar het lijkt of alle Windows laptops door techneuten worden ontworpen.

OsX?
Tja, ik moet het nog zien eerlijk gezegd..
Met Windows kan ik aardig uit de voeten en qua beveiliging heb ik zelden problemen gehad. (wel veel onwetende gebruikers met problemen gezien) Linux heb ik veel mee gespeeld en dat is erg verhelderend omdat je een beetje meer inzicht krijgt in wat er onder de motorkap gebeurt.
Mijn eerste indruk van OSX is dat het beperkt is qua tweakabiliteit. Mischien is het ook wel een OS voor niet-tweakers? Er is vaak kritiek op Windows vanuit de Mac hoek. Nu wil ik het zelf wel eens zien.. B)

Wat ik raar vind is dat er geen concurrentie is, een Apple kost hetzelfde waar je ook zoekt?! Die Apple centers lijken wel een soort Oostblok winkels in dat opzicht :X

WAZUUUUUUUP!!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

OsX?
Tja, ik moet het nog zien eerlijk gezegd..
Met Windows kan ik aardig uit de voeten en qua beveiliging heb ik zelden problemen gehad. (wel veel onwetende gebruikers met problemen gezien) Linux heb ik veel mee gespeeld en dat is erg verhelderend omdat je een beetje meer inzicht krijgt in wat er onder de motorkap gebeurt.
Mijn eerste indruk van OSX is dat het beperkt is qua tweakabiliteit. Mischien is het ook wel een OS voor niet-tweakers? Er is vaak kritiek op Windows vanuit de Mac hoek. Nu wil ik het zelf wel eens zien.. B)
Het is gebouwd op BSD (freeBSD?) dus het is als het goed is behoorlijk tweakable. Maar waarom zou je wat willen veranderen?
Wat ik raar vind is dat er geen concurrentie is, een Apple kost hetzelfde waar je ook zoekt?! Die Apple centers lijken wel een soort Oostblok winkels in dat opzicht :X
Anders krijgen ze aan de stok met apple, ze moeten een bepaalde minimum verkooop prijs hanteren. En de marges zijn vrij laag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mei
  • Laatst online: 17-10-2024

Mei

Verwijderd schreef op woensdag 07 juni 2006 @ 10:29:
[...]

Het is gebouwd op BSD (freeBSD?) dus het is als het goed is behoorlijk tweakable. Maar waarom zou je wat willen veranderen?
Waarom je wat zou willen veranderen? Omdat je het gewoon anders wil hebben misschien..?
Pagina: 1 ... 6 ... 15 Laatste

Dit topic is gesloten.