Ik meende altijd dat de motion sensor in de laptop zelf zit, niet in de HDD
Ik heb hem sinds woensdag binnen en tot nu toe geen klachten
Alleen ben ik nu het AppleCare doosje aan het bekijken en volgens mij mis ik het garantiecertificaat.
TechTool Deluxe CD + AppleCare Protection Plan User's Guide zitten erin maar verder niets.
Wie van jullie heeft ook AppeCare erbij genomen en kan ff posten wat erbij hem/haar bij zat?
Ik kan maandag pas bellen met de Apple Store servicelijn.
Alleen ben ik nu het AppleCare doosje aan het bekijken en volgens mij mis ik het garantiecertificaat.
TechTool Deluxe CD + AppleCare Protection Plan User's Guide zitten erin maar verder niets.
Wie van jullie heeft ook AppeCare erbij genomen en kan ff posten wat erbij hem/haar bij zat?
Ik kan maandag pas bellen met de Apple Store servicelijn.
hey volgend hun ebay winkel zijn er nog 89 van de 100 op voorraad.Xilantof schreef op woensdag 31 mei 2006 @ 19:48:
Had iemand hier nu al z'n sleeve besteld bij bitolithic.com?
Is ie al binnen? ervaringen? etc.
Ik zou hem graag aanschaffen maar wil even horen hoe ie bevalt.
edit: ik wacht maar ff.
ze zijn uitverkocht wegens "overweldigend succes".
nu weet ik niet of ze hun ebay winkel wel 'onderhouden' maar voor zover ik kan zien kan je gewoon bestellen via ebay (op hun eigen site kan je hem niet meer bestellen, daar hebben ze die bestel knop ook eruit gehaald)
damn ik vind het best 'frustrerend' dat er nog maar weinig goede/mooie sleeves/tassen beschikbaar zijn voor de macbook. De paar mooie die er zijn, zijn OF nog niet verkrijgbaar OF niet in NL te bestellen OF veels te duur.
Verder viel het me ook op dat sommige '13" macbook compatible!' tassen er al waren voor de 12" powerbook, maar dat zijn volgens mij tassen die een bepaalde marge overhouden qua afmetingen.
Ik heb em, geweldige machine! maar ik heb 1 dooie pixel, heb ik daar garantie op? hij is wel donders irritant!
Online gekocht? Zal Apple even bellen om het om te ruilenpeddro schreef op vrijdag 02 juni 2006 @ 19:15:
Ik heb em, geweldige machine! maar ik heb 1 dooie pixel, heb ik daar garantie op? hij is wel donders irritant!
Canon 5D Mark II, Canon 35 f/1.4L
Ja, gewoon bij Apple Store gekocht, ik zal dinsdag ff bellen...
Hij is trouwens groen, lijkt me een luie pixel, zijn hier progamma's voor om hem "wakker" te maken?
Hij is trouwens groen, lijkt me een luie pixel, zijn hier progamma's voor om hem "wakker" te maken?
[ Voor 45% gewijzigd door peddro op 02-06-2006 19:25 ]
pedrro, waar zit die dode pixel? (maken fabrikanten ook vaak onderscheid tussen, als hij 'niet hinderlijk in het zicht' is, telt hij minder zwaar mee. Niet echt objectief dus)
en kan je ons op de hoogte houden dinsdag en eventueel het verdere verloop?
je kan van die dooie pixel test utility's draaien, soms wilt een pixel het opeens weer doen
en kan je ons op de hoogte houden dinsdag en eventueel het verdere verloop?
je kan van die dooie pixel test utility's draaien, soms wilt een pixel het opeens weer doen
Dit is mn eerste Mac, is het programmatje te downloaden, of zit het er standaard in?
Ik heb dus wel een CPU Whine en 'moo' in m'n nieuwe Mac Book. Op zich niet zo storend als er enigzins achtergrond geluid is, maar zodra het stil is, stoor ik me er wel aan. Vanochtend dus maar eens contact opgenomen met Apple. Een uur aan de telefoon gezeten met een aardige meneer die mij allerlei handelingen heeft laten uitvoeren, zoals rebooten en dergelijke.
Hij had wel een firmware update voor de MBP, maar nog niet voor de MB. Aan zijn woorden kon ik opmaken dat er binnenkort wel zoiets te verwachten is voor de 'moo'. De CPU whine zal daardoor helaas niet over gaan.
Ik heb nu een case nummer waarmee ik eventueel bij de Mexpert terecht kan. Zij kunnen dan controleren of de geluiden binnen de gestelde grenzen vallen en of ik recht heb op een nieuwe.
Hij had wel een firmware update voor de MBP, maar nog niet voor de MB. Aan zijn woorden kon ik opmaken dat er binnenkort wel zoiets te verwachten is voor de 'moo'. De CPU whine zal daardoor helaas niet over gaan.
Ik heb nu een case nummer waarmee ik eventueel bij de Mexpert terecht kan. Zij kunnen dan controleren of de geluiden binnen de gestelde grenzen vallen en of ik recht heb op een nieuwe.
Wat ik altijd doe met mijn Toshiba laptop is een gerichte tik tegen de dode pixel. Plop.. Pixel doet het weer. Maar goed. Dat is mijn oplossingpeddro schreef op vrijdag 02 juni 2006 @ 19:24:
Ja, gewoon bij Apple Store gekocht, ik zal dinsdag ff bellen...
Dankjezoooooveeeeeeel.... en weg was de luie pixel!4POX schreef op vrijdag 02 juni 2006 @ 19:54:
[...]
Wat ik altijd doe met mijn Toshiba laptop is een gerichte tik tegen de dode pixel. Plop.. Pixel doet het weer. Maar goed. Dat is mijn oplossing
Hij komt wel ff weer terug, maar tikje erop en is weer weg, kan aankijken hoelang het goed gaat
[ Voor 14% gewijzigd door peddro op 02-06-2006 20:27 ]
Die sensoren zitten nagenoeg in alle SATA schijven die je kan kopen voor een portable 
Ik ben erg blij, zit nu via een EyeTV 310 naar National Geographic HD te kijken en het gaat vloeiend
Ik ben erg blij, zit nu via een EyeTV 310 naar National Geographic HD te kijken en het gaat vloeiend
As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.
Ballebek, heb jij de koelprut al vervangen? (en natuurlijk: indien ja, met welk resultaat?)
FXDLS 'S&S edition'
💀 memento mori 💀
Moet ik nog steeds doenbotoo schreef op vrijdag 02 juni 2006 @ 21:09:
Ballebek, heb jij de koelprut al vervangen? (en natuurlijk: indien ja, met welk resultaat?)
Gisteren sloeg de hele zooi vast omdat het te heet was, eerst zag ik allemaal rare vlakken op mijn scherm en toen ging ie uit.
Na 5 minuten weer aan dus het wordt echt wel tijd voor een beetje prutvervanging!
As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.
Maar dan kun je zeker fluiten naar de garantie. Als het ding afslaat door de hitte moet Apple daar toch gewoon wat aan doen?Ballebek schreef op vrijdag 02 juni 2006 @ 21:17:
[...]
Moet ik nog steeds doen
Gisteren sloeg de hele zooi vast omdat het te heet was, eerst zag ik allemaal rare vlakken op mijn scherm en toen ging ie uit.
Na 5 minuten weer aan dus het wordt echt wel tijd voor een beetje prutvervanging!
Wat doet de macbook nou eigenlijk als ik het schermdicht klap?
Het lijkt of hij anders reageerd als ie aan het netstroomt hangt...
Als ie op accu is en ik doe hem dicht en later weer open moet ik hem echt aandrukken met het aan-/uit knopje.
Maar op de netstroom gaat ie gelijk weer "aan" als ik de klep open doe...
klopt dit?
Het lijkt of hij anders reageerd als ie aan het netstroomt hangt...
Als ie op accu is en ik doe hem dicht en later weer open moet ik hem echt aandrukken met het aan-/uit knopje.
Maar op de netstroom gaat ie gelijk weer "aan" als ik de klep open doe...
klopt dit?
Fotonerd
met muziek aan, en dan dicht doen gaat ie ook op de sluimerstand...Verwijderd schreef op vrijdag 02 juni 2006 @ 22:08:
Kun je dan niet instellen dat hij altijd aan blijft?
zal zo of morgen even in het boekje kijken. straks eerst naar een feestje
Fotonerd
Verwijderd
Weet iemand hoe het zit met het aanschaffen van AppleCare in het Buitenland? Is het dan in Nederland geldig?
Mijn neef gaat namelijk binnenkort naar Singapore om familie te bezoeken en aangezien het ca. 100 euro scheelt, wilde ik het hem mee laten nemen...
Mijn neef gaat namelijk binnenkort naar Singapore om familie te bezoeken en aangezien het ca. 100 euro scheelt, wilde ik het hem mee laten nemen...
Ja, dat is gewoon wereldwijd.Verwijderd schreef op zaterdag 03 juni 2006 @ 00:20:
Weet iemand hoe het zit met het aanschaffen van AppleCare in het Buitenland? Is het dan in Nederland geldig?
Trouwfotografie.nl
dekunstvanfotografie.nl
Sony A7RIII | A9
Sigma: 17 F4.0 || Sony: 25 F1.4 GM | 35 F1.4 GM | 50 F1.2 GM | 85 F1.8 | 100-400 F4.5-5.6 GM
DJI: Mavic 2 Zoom
Als dat filmpje het moo effect moet tonen dan is er iets aan de hand. Het kan zijn dat we hier met een aansteller te maken hebben, ik hoor namelijk niks.
En hier hoor je zeker niks dat op een koe zou moeten lijken. Meer een zacht spinnende kat. Ik hoor hier wel zelf iets wat moo lijkt, dus het bestaat wel. Het filmpje is alleen zo overbodig als de pest, want je hoort niks.
Btw, heb er nu geen last van, en zit al een uur te werken met dit ding op m'n schoot. Sterker nog m'n ballen zijn nog steeds niet geroosterd.
Hij is nu heerlijk rustig 53 graden.
PSN: djmurcielago
Verwijderd
Verwijderd
Jammer dat mijn macbook alweer eruit gaat. Niks mis met het beestje, alleen hij wil niet werken in de test omgeving hier. Mensen die intresse hebben kunnen altijd mailen 
Verders, macbook = toppertje
Verders, macbook = toppertje
Juist jaVerwijderd schreef op zaterdag 03 juni 2006 @ 00:55:
[...]
Hier hoor je 'em duidelijker: is een wav file
http://www.yousendit.com/...oad&ufid=61A5CA14215AEF71
Trouwfotografie.nl
dekunstvanfotografie.nl
Sony A7RIII | A9
Sigma: 17 F4.0 || Sony: 25 F1.4 GM | 35 F1.4 GM | 50 F1.2 GM | 85 F1.8 | 100-400 F4.5-5.6 GM
Dat lijkt er inderdaad wel een beetje op. Alleen hij heeft er echt last van rond de 62 graden, en die van mij zit er vaak 8 graden onder of 10 erboven.
Verwijderd
Mn iBook maakt meer herrie eigenlijk
Wat ik wel merk is dat ik maar niet de tijd neem om m'n MacBook fatsoenlijk te installen en in gebruik te nemen. Misschien ook omdat ik er te zuinig op wil zijn.
Mijn macbook maakt alleen bij opstarten een geluid (niet audio) die komt bij mijn slot loading spelertje...
Ook bij het ontwaken vanuit sleep hoor je dat..
Ook bij het ontwaken vanuit sleep hoor je dat..
Fotonerd
Het kan wel zijn dat Singapore weer een andere toetsebordindeling heeft. Verder weet ik niet hoe het bij Mac OS X zit, maar misschien zit er wel geen Nederlandse taalpack bij ofzo.Verwijderd schreef op zaterdag 03 juni 2006 @ 00:20:
MacOSX is wereldwijd hetzelfde, taal en DVD-regio kun je instellen. En ik verwacht dat in Singapore standaard de US of English international toetsenbord-indeling wordt verkocht (In Nederland is English International standaard, hooguit een Euroteken erbij). Zie ook een paar pagina's terug.Mei schreef op zaterdag 03 juni 2006 @ 09:05:
Het kan wel zijn dat Singapore weer een andere toetsebordindeling heeft. Verder weet ik niet hoe het bij Mac OS X zit, maar misschien zit er wel geen Nederlandse taalpack bij ofzo.
[ Voor 20% gewijzigd door benoni op 03-06-2006 09:31 ]
Verwijderd
Voor degenenen die zich afvragen of hij ook 1080p afspeeld, hij doet het.
band.of.brothers.03.hdtv.1080p.dts
Matroska container met (volgens vlc) mpgv codec (?)
Hij draait vloeiend, met 50% cpu.
band.of.brothers.03.hdtv.1080p.dts
Matroska container met (volgens vlc) mpgv codec (?)
Hij draait vloeiend, met 50% cpu.
Verwijderd
Ik ben alleen van plan om AppleCare aan te schaffen in Singapore, niet een MacBook....die heb ik hier besteld en krijg ik waarschijnlijk woensdag binnenMei schreef op zaterdag 03 juni 2006 @ 09:05:
[...]
Het kan wel zijn dat Singapore weer een andere toetsebordindeling heeft. Verder weet ik niet hoe het bij Mac OS X zit, maar misschien zit er wel geen Nederlandse taalpack bij ofzo.
Verwijderd
heeft iemand trouwens al ervaring met de vervanging van de harde schijf in de MB? waar heeft hij/zij deze gekocht? tegen welke prijs? en hoe verliep de installatie achteraf... ? Moet me toch goed voorbereiden he, als ik straks mijn MBje wil tunen
Verwijderd
Zo, heb de mijne dan besteld. De 1299 versie met Superdrive. Eigenlijk is het schandalig dat ze 200 euro meer vragen voor een update van DVD lezer naar DVD writer. Zo'n update kost in de PC wereld 20 euro. Apple maakt daar 200 euro van. Maar ja, ik ga me desktop weg doen en wil niet een groot USB DVD writer als extern kastje hebben, ook al kosten die slimline versies maar 60-70 euro.
Verwijderd
Is er eigenlijk al bekekend of en wanneer Apple zelf die koel pasta fix gaat doen? Zou een goede Apple store dat niet kunnen doen met behoud van garantie?
dat zou een goede apple store kunnen ja met behoud van garantie mits dit in de service manuals vermeld staat.. en dat is nog niet echt zo
blup
Bewijs nu maar eerst eens dat het echt ALTIJD helpt. Bij de één mag'ie dan misschien 10 graden koeler zijn, maar bij anderen helpt het dus amper.
In a dream I'm a different me with a perfect you, we fit perfectly.
And for once in my life I feel complete and I still want to ruin it.
Nou, ik heb net deze sleeve besteld:
http://wrappers.typepad.c...macbook_sleeve/index.html
Ik ben benieuwd hoe snel hij binnen is.
En wat is EyeTV toch kutsoftware; als je een frequentie hebt die een beetje afwijkt doet ie het niet.
Kan ik de meeste HD zenders niet op mijn MacBook krijgen
Verwijderd
Die custom lettering waar ze het over hebben, is dat ipv de tekst "MacBook" of komt dat naast de tekst "MacBook" te staan. Indien het laatste, waar komt de custom tekst dan te staan?[Airwolf] schreef op zaterdag 03 juni 2006 @ 12:12:
Nou, ik heb net deze sleeve besteld:
Als jij met doos, boekjes en/of garantiebewijs door de duane gaat met zo'n ding, mag je nog minimaal 19% BTW plus eventuele importkosten betalen. Persoonlijk zou ik dat voor 100 euro echt niet aandurven.Verwijderd schreef op zaterdag 03 juni 2006 @ 00:20:
Verwijderd
Ballebek schreef op vrijdag 02 juni 2006 @ 21:06:
Die sensoren zitten nagenoeg in alle SATA schijven die je kan kopen voor een portable
Ballebek schreef op zaterdag 03 juni 2006 @ 12:21:
En wat is EyeTV toch kutsoftware; als je een frequentie hebt die een beetje afwijkt doet ie het niet.

Xandrios schreef op zaterdag 03 juni 2006 @ 12:39:
[...]
Als jij met doos, boekjes en/of garantiebewijs door de duane gaat met zo'n ding, mag je nog minimaal 19% BTW plus eventuele importkosten betalen. Persoonlijk zou ik dat voor 100 euro echt niet aandurven.
Verwijderd schreef op zaterdag 03 juni 2006 @ 10:08:
[...]
Ik ben alleen van plan om AppleCare aan te schaffen in Singapore, niet een MacBook....die heb ik hier besteld en krijg ik waarschijnlijk woensdag binnen
Trouwfotografie.nl
dekunstvanfotografie.nl
Sony A7RIII | A9
Verwijderd
Hij zegt ook de meeste
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 03-06-2006 12:42 ]
Voor de standaard dingen is het super maar ga je een nachtje door met alleen maar HD kanalen opzoeken (IntelSat 27,5w anyone) dan kom je erachter dat je geen custom kanalen kan invoeren met een afwijkende bitrate van zegmaar 40Mbit die NBC HD bijvoorbeeld heeft.
Krijg van de week een FireDTV (windows versie van dit ding) en dan ga ik wel met de windows software spelen
Zal zo even een .ts van National Geographic HD maken voor de liefhebbers
BTW: BBC 1 HD is ook wel fijn, hopelijk gaan ze ook BBC 2 HD uitzenden voor Top Gear!
Heb vanacht ook ongeveer een uur naar BahnTV gekeken; duitse zender die alleen maar beelden uit een trein uitzend (je kan voorin zien waar de trein rijdt).
[ Voor 20% gewijzigd door Uberprutser op 03-06-2006 12:49 ]
Verwijderd
Nog meer mensen en hun ervaringen omtrent het werkgeheugen van de eBayer van Hong Kong....?
Ik neem aan gewoon op de plaats van de tekst "MacBook" en anders vind ik ernaast ook niet erg.Verwijderd schreef op zaterdag 03 juni 2006 @ 12:30:
[...]
Die custom lettering waar ze het over hebben, is dat ipv de tekst "MacBook" of komt dat naast de tekst "MacBook" te staan. Indien het laatste, waar komt de custom tekst dan te staan?
Sorry, maar zo'n sleeve kan ik zelf nog sneller en goedkoper in elkaar zetten met een naamachine. Ik ga wel even wat lappen scoren op de markt. En mocht je er tekst op willen, dan heb je van die strijkbare sheets voor in een inktjet printer. 
"Pimp your sleeve"
"Pimp your sleeve"
[ Voor 6% gewijzigd door Jochem op 03-06-2006 14:29 ]
Verwijderd
Misschien stomme vraag maar wat is dat EyeTV waar mensen et allemaal over hebbe?
Moet je daar een tv kaart voor hebbe? Of werkt dat via internet ofzo?
Verwijderd
elgato.comVerwijderd schreef op zaterdag 03 juni 2006 @ 15:59:
Misschien stomme vraag maar wat is dat EyeTV waar mensen et allemaal over hebbe?
haha zat ik net ook nog aan te denken om voor voorlopig zelf een sleeve in elkaar te naaien. En met karton een blok maken met de afmetingen van de macbook om je zelfgemaakte sleeve te testen.Jochem schreef op zaterdag 03 juni 2006 @ 14:28:
Sorry, maar zo'n sleeve kan ik zelf nog sneller en goedkoper in elkaar zetten met een naamachine. Ik ga wel even wat lappen scoren op de markt. En mocht je er tekst op willen, dan heb je van die strijkbare sheets voor in een inktjet printer.
"Pimp your sleeve"
maar toen dacht ik; welke stof neem ik? vrijwel alle sleeves die je koopt zijn van binnen neopreen, fleece of microfiber.
Ik heb uit mn kerstpakket nog wel een fleece deken (volgens mij 90% van alle kerstpakketen in 2005
Maarja dan vraag ik me af of het niet gaat krassen op je macbook? Als je met fleece of gewoon een katoenen tshirt over je nano gaat, krijg je namelijk wel (micro)krasjes
Verwijderd
Ook het eerste wat ik ervan hoor/zie. Lijkt me enorm fijn, alleen ... Wat zijn al die verschillende mogelijkheden? Is he mogelijk om met alle "bakjes" HD te kijken? En is dit (mits het goeie bakje
Site is niet echt behulpzaam met "juiste keuze maken", want "high quality betekent waarschijnlijk niet hetzelfde als HD (lijkt mij eerder commerciële praat).
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 03-06-2006 18:13 ]
Nee, ligt eraan welk systeem je gebruikt.Verwijderd schreef op zaterdag 03 juni 2006 @ 18:11:
[...]
Ook het eerste wat ik ervan hoor/zie. Lijkt me enorm fijn, alleen ... Wat zijn al die verschillende mogelijkheden? Is he mogelijk om met alle "bakjes" HD te kijken? En is dit (mits het goeie bakje) ook mogelijk met gewone analoge kabelaansluiting?
Site is niet echt behulpzaam met "juiste keuze maken", want "high quality betekent waarschijnlijk niet hetzelfde als HD (lijkt mij eerder commerciële praat).
Kabel doet het nu nog wel maar waarschijnlijk als alles over gaat op MPEG4 niet meer.
Verwijderd
DIt vind ik wel een mooie
http://bookstore.ucsd.edu...tucano_sleeve_ibook14.jpg
de 12 inch is 31x25x4 , net iets te klein voor de MB
de 14 inch kon ik zo een twee drie geen maat van vinden.
Erg mooie chique tas. De Tucano work out voor Apple.
http://bookstore.ucsd.edu...tucano_sleeve_ibook14.jpg
de 12 inch is 31x25x4 , net iets te klein voor de MB
de 14 inch kon ik zo een twee drie geen maat van vinden.
Erg mooie chique tas. De Tucano work out voor Apple.
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 04-06-2006 11:12 ]
Heb gister via ebay 2x 1gb adata reepjes gekocht van de gozer uit Hong Kong (123,98 euro inc verzenden). Heb voor ebay gekozen omdat het in een normale webshop bijna 2x zo duur is. Was trouwens m'n eerste aanschaf via ebay en paypal. Beetje onduidelijk maar het is gelukt 
Hopen dat ik ze snel binnen heb. Voor de mensen die ook daar die reepjes gekocht hebben; hoe lang duurde het voor dat je ze binnen had?
Nu nog een mooie sleeve zien te vinden
Hopen dat ik ze snel binnen heb. Voor de mensen die ook daar die reepjes gekocht hebben; hoe lang duurde het voor dat je ze binnen had?
[ Voor 6% gewijzigd door PhuSioN op 04-06-2006 11:56 ]
Even voor de mensen die de ADATA reepjes bij flashman852 hebben gekocht: krijg je een berichtje als de reepjes verstuurd zijn? Ik heb namelijk nog geen berichtje gehad (al wel paar dagen geleden besteld).
Levering duurt 8-12 dagen.
Na kopen&betaling kreeg ik direct een mail van de verkoper, en enkele uren later de verzend-bevestiging.
Na kopen&betaling kreeg ik direct een mail van de verkoper, en enkele uren later de verzend-bevestiging.
Verwijderd
Idem voor mij, lijkt wel een geautomatiseerd proces want na gekocht te hebben en ook na betaling vrijwel direct een e-mail met bevestiging. Ook bij verzending ontvang je een berichtje.
Ik heb inmiddels mijn Macbook up-and-running met de 2x 1gb A-Data aangeschaft op eBay en het werkt allemaal prima tot nu toe (paar uur mee gewerkt).
Ik heb inmiddels mijn Macbook up-and-running met de 2x 1gb A-Data aangeschaft op eBay en het werkt allemaal prima tot nu toe (paar uur mee gewerkt).
Ik weet wel van de U.S. AppleCare pakketten die goedkoop op ebay.com worden aangeboden dat ze (helaas, helaas) niet werken voor laptop-modellen met een E.U. serienummer.Verwijderd schreef op zaterdag 03 juni 2006 @ 10:08:
[...]
Ik ben alleen van plan om AppleCare aan te schaffen in Singapore, niet een MacBook....die heb ik hier besteld en krijg ik waarschijnlijk woensdag binnen
AppleCare binnen de E.U. werkt wel op modellen gekocht in de E.U., dus bijv. je kunt wel Duitse AppleCare kopen. Zie bijv. AppleCare voor MacBook voor een Duits pakket op eBay voor € 224,=. Dat scheelt al behoorlijk (afhankelijk van of je studentenkorting hebt in de NL Apple store). Er staan daar ook testimonials van kopers buiten Duitsland, binnen de EU. (Ook verkrijgbaar voor MacBook Pro voor € 319,=)
Ik zou dus zeker even wat onderzoek doen voor je een AppleCare uit Singapore laat komen zonder dat je zeker weet dat die werken voor E.U. modellen. De Duitse AppleCare van eBay is ook al stukken goedkoper.
MacBook Pro (mid-2010) || 2.4 GHz Core 2 Duo || 2x2GB || 64 GB OCZ Vertex + 640GB Samsung HM641JI || Eizo S2232WE-BK || Bose Companion II
Verwijderd
Ben zelf aan't twijfelen tussen de reepjes van de eBayer van Hong Kong (CL5, zoals de standaard Apple reepjes, heb ik me laten vertellen) en deze (CL4). Ik heb ergens een post gelezen (kweet niet meer of het op GoT was), dat CL4 reepjes niet of minder goed schijnen te werken.... Van de ervaringen tot nu toe op dit forum, schijnt iig het werkgeheugen van de eBayer wel gewoon te werken.PhuSioN schreef op zondag 04 juni 2006 @ 11:56:
Heb gister via ebay 2x 1gb adata reepjes gekocht van de gozer uit Hong Kong (123,98 euro inc verzenden). Heb voor ebay gekozen omdat het in een normale webshop bijna 2x zo duur is. Was trouwens m'n eerste aanschaf via ebay en paypal. Beetje onduidelijk maar het is gelukt
Qua prijs scheelt het niet veel (30 euro), plus ik kan die in Duitsland eerst testen voordat ik ze koop. Is maar 30km van waar ik woon.
Verwijderd
Op Apple.de zie ik dat de prijs 309 euro is.....AntonicKnight schreef op zondag 04 juni 2006 @ 18:48:
[...]
Ik zou dus zeker even wat onderzoek doen voor je een AppleCare uit Singapore laat komen zonder dat je zeker weet dat die werken voor E.U. modellen. De Duitse AppleCare van eBay is ook al stukken goedkoper.
[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 05-06-2006 01:51 ]
Verwijderd
Idem for me.Xandrios schreef op zondag 04 juni 2006 @ 13:25:
Levering duurt 8-12 dagen.
Adium!Verwijderd schreef op maandag 05 juni 2006 @ 02:19:
Waar ik overigens wel benieuwd naar ben is welke MSN client ik voor moet gaan. Op PPC had ik die laatste official MSN en dat beviel prima, maar al die alternatives werken of niet (aldus wat ik lees) of zijn mega-bloatedIemand?
Mocht je voor die MDT-reepjes gaan, zou je je ervaringen dan aub kunnen delen? Ik zit er ook aan te denken om die te halen namelijk.Verwijderd schreef op maandag 05 juni 2006 @ 01:47:
[...]
Ben zelf aan't twijfelen tussen de reepjes van de eBayer van Hong Kong (CL5, zoals de standaard Apple reepjes, heb ik me laten vertellen) en deze (CL4). Ik heb ergens een post gelezen (kweet niet meer of het op GoT was), dat CL4 reepjes niet of minder goed schijnen te werken.... Van de ervaringen tot nu toe op dit forum, schijnt iig het werkgeheugen van de eBayer wel gewoon te werken.
Qua prijs scheelt het niet veel (30 euro), plus ik kan die in Duitsland eerst testen voordat ik ze koop. Is maar 30km van waar ik woon.
In a dream I'm a different me with a perfect you, we fit perfectly.
And for once in my life I feel complete and I still want to ruin it.
Als je ook je iSight als webcam wilt gebruiken: aMSNVerwijderd schreef op maandag 05 juni 2006 @ 02:19:
Waar ik overigens wel benieuwd naar ben is welke MSN client ik voor moet gaan. Op PPC had ik die laatste official MSN en dat beviel prima, maar al die alternatives werken of niet (aldus wat ik lees) of zijn mega-bloatedIemand?
Ze waren ook bezig met de sjijt Universal te maken maar daar heb ik niks meer over gelezen jammergenoeg
[ Voor 17% gewijzigd door Uberprutser op 05-06-2006 11:20 ]
Verwijderd
Ik wou oorsprongkelijk een MPB 17" kopen, maar aangezien er daarvan eind augustus/begin september toch al een nieuwe uitkomt ga ik me voorlopig een Witte MB kopen met 2Gb geheugen, hoeveel waarde zou die verliezen tegen september?
Ga uit van max 25% eraf. Apple spullen hebben gelukkig een hogere restwaarde die al dan niet kunstmatig hoog wordt gehouden.Verwijderd schreef op maandag 05 juni 2006 @ 11:20:
Ik wou oorsprongkelijk een MPB 17" kopen, maar aangezien er daarvan eind augustus/begin september toch al een nieuwe uitkomt ga ik me voorlopig een Witte MB kopen met 2Gb geheugen, hoeveel waarde zou die verliezen tegen september?
Ikzelf vind de 13" echt een superding, niet te groot (heb ook een 15" en een 17") en niet te klein (schermgroote is precies goed en scherp genoeg).
Het enige waarom ik nog een 15 of 17" zou kopen is voor de pro apps.
Verwijderd
Ik verwacht over een weekje mijn MB binnen te hebben. Ik heb nog een paar vragen over het geheugen.
1. Hoe draait de MB op de standaard 512 MB als je een HD movie bekijkt?
2. Wanneer merk je het dat het geheugen vol loopt? Hoeveel proggies heb je dan open staan?
3. Ik ga hem hoofdzakelijk gebruiken voor het bekijken van HD content , surfen en torrents downloaden. Gaat dat een beetje goed tegelijkertijd?
4. Misschien dat ik binnenkort een HD Sanyo camera erbij koop, dan is 2 GB wel handig voor video editing?
5. Als ik geheugen upgrade dan heb ik 2 mogelijkheden. 1. Een reepje van 1 GB erbij, dus dan draai ik 256 + 1024 = 1,25 GB of 2 reepjes van 1 GB. Wat zal het verschil zijn tussen deze 2 opties?
6. Ik heb begrepen dat 2 GB op ebay zo'n 110 euro kost. Wat kost 1 GB los all-in?
Veel vragen, I know
1. Hoe draait de MB op de standaard 512 MB als je een HD movie bekijkt?
2. Wanneer merk je het dat het geheugen vol loopt? Hoeveel proggies heb je dan open staan?
3. Ik ga hem hoofdzakelijk gebruiken voor het bekijken van HD content , surfen en torrents downloaden. Gaat dat een beetje goed tegelijkertijd?
4. Misschien dat ik binnenkort een HD Sanyo camera erbij koop, dan is 2 GB wel handig voor video editing?
5. Als ik geheugen upgrade dan heb ik 2 mogelijkheden. 1. Een reepje van 1 GB erbij, dus dan draai ik 256 + 1024 = 1,25 GB of 2 reepjes van 1 GB. Wat zal het verschil zijn tussen deze 2 opties?
6. Ik heb begrepen dat 2 GB op ebay zo'n 110 euro kost. Wat kost 1 GB los all-in?
Veel vragen, I know
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 05-06-2006 12:01 ]
1. Gezien het demomodel bij de Mac center...loopt prima.
2. Het idee van mac OS X is dat je programma's nooit sluit. Daardoor blijft elke tool actief in het geheugen, en daardoor ook zeer snel opvraagbaar. Het daadwerkelijk sluiten van programma's kan wel natuurlijk, maar daarmee raak je wel een deel snelheid kwijt. Regel is altijd: Hoe meer ram, hoe sneller je systeem. In tegenstelling tot windows overigens, waar inderdaad alleen ram wordt gebruikt door de tools die actief zijn.
4. Zie 2
Extra ram versnelt voor bijna elke taak wel iets. Als het echt puur-cpu berekeningen zijn zal de winst niet super groot zijn, maar vast wel iets.
5. 256+1024MB is niet aan te raden, aangezien het geheugen dan maar op halve snelheid werkt. Scheelt in systeem en 3D performance.
5. De helft. ~55-60 euro.
2. Het idee van mac OS X is dat je programma's nooit sluit. Daardoor blijft elke tool actief in het geheugen, en daardoor ook zeer snel opvraagbaar. Het daadwerkelijk sluiten van programma's kan wel natuurlijk, maar daarmee raak je wel een deel snelheid kwijt. Regel is altijd: Hoe meer ram, hoe sneller je systeem. In tegenstelling tot windows overigens, waar inderdaad alleen ram wordt gebruikt door de tools die actief zijn.
4. Zie 2
5. 256+1024MB is niet aan te raden, aangezien het geheugen dan maar op halve snelheid werkt. Scheelt in systeem en 3D performance.
5. De helft. ~55-60 euro.
Verwijderd
thanks voor je reactie. Ik ben dus windows gewend en zal hem vermoedelijk even opnieuw installeren om ruimte te besparen op de HD. Kan ik programma's van OS X die ik niet gebruik ' standaard uitschakelen ' ?Xandrios schreef op maandag 05 juni 2006 @ 12:24:
1. Gezien het demomodel bij de Mac center...loopt prima.
4. Zie 2Extra ram versnelt voor bijna elke taak wel iets. Als het echt puur-cpu berekeningen zijn zal de winst niet super groot zijn, maar vast wel iets.
6. De helft. ~55-60 euro.
Qua geheugen is de voorkeur dus voor de 2 GB optie. Dan nog op marktplaats de 2x256 verkopen voor 30 euro, blijft er 80 euro over als aanschafprijs. Niet duur dus. Ga ik doen zodra ik ervaren heb hoe die zelf draait.
Ik zie net dat mijn MB pas op 20 juni bezorgd zal worden, da's langer dan verwacht. Ze gaan hem op 9 juni versturen. Zijn er ergens in .nl nog Mac stores die de Superdrive versie op voorraad hebben? Kan misschien interessanter zijn.
waar heb je het geheugen voor 110 euro gezien btw? (volgens mij was het iets van 124 euro)
ik zie dat er nog een andere verkoper is van de adata 1gb sodimm's. Bij hem kost 1 dimmetje €30,60, een stuk goedkoper dus dan de 50 euro. Alleen... hij vraagt GBP 17 voor verzendkosten plus GBP 2 voor verzekering. dat kom je min of meer weer op dezelfde prijs uit.
ze verzenden allebei vanuit HK, dus ik heb de 2e verkoper ook gevraagd waarom hij zoveel vraagt voor verzenden.
ik zie dat er nog een andere verkoper is van de adata 1gb sodimm's. Bij hem kost 1 dimmetje €30,60, een stuk goedkoper dus dan de 50 euro. Alleen... hij vraagt GBP 17 voor verzendkosten plus GBP 2 voor verzekering. dat kom je min of meer weer op dezelfde prijs uit.
ze verzenden allebei vanuit HK, dus ik heb de 2e verkoper ook gevraagd waarom hij zoveel vraagt voor verzenden.
Je bent uiteindelijk toch over? Dat is mooiVerwijderd schreef op maandag 05 juni 2006 @ 12:31:
[...]
thanks voor je reactie. Ik ben dus windows gewend en zal hem vermoedelijk even opnieuw installeren om ruimte te besparen op de HD. Kan ik programma's van OS X die ik niet gebruik ' standaard uitschakelen ' ?
Qua geheugen is de voorkeur dus voor de 2 GB optie. Dan nog op marktplaats de 2x256 verkopen voor 30 euro, blijft er 80 euro over als aanschafprijs. Niet duur dus. Ga ik doen zodra ik ervaren heb hoe die zelf draait.
Ik zie net dat mijn MB pas op 20 juni bezorgd zal worden, da's langer dan verwacht. Ze gaan hem op 9 juni versturen. Zijn er ergens in .nl nog Mac stores die de Superdrive versie op voorraad hebben? Kan misschien interessanter zijn.
Programma's die je niet nodig hebt, kun je gewoon in de prullenbak zetten, dan worden ze gedeinstalleerd.
Of je dat ram kunt verkopen wordt hier betwijfeld. Er zijn weinig mensen die 2x256 nodig hebben, vooral omdat dat instapgeheugen is. En er geen 2x128mb reepjes te krijgen zijn.
hij bedoelt programma's die niet actief zijn.. je moet gewoon als je een programma niet in de achtergrond wil hebben draaien aflsuiten met appletje+Q, ipv op het sluit of minimize knopje klikken
blup
Verwijderd
ja, kun je dat dan standdard instellen dat ie sommige dingen niet opstart?eendje schreef op maandag 05 juni 2006 @ 13:21:
hij bedoelt programma's die niet actief zijn.. je moet gewoon als je een programma niet in de achtergrond wil hebben draaien aflsuiten met appletje+Q, ipv op het sluit of minimize knopje klikken
eh, os x start standaart finder op... en that's it, wat men hier bedoelt is dat je een programma in je dock kan laten verdwijen of in de achtergrond kan laten draaien. Dit kan je alleen maar doen als je eerst het programma opstart, dus jij hebt complete controle of je een programma in de achtergrond wil hebben of na gebruik gewoon compleet wil sluiten
blup
Heb je die halve snelheid van apple? Of een andere bron? Ik heb bij iemand anders gelezen dat het 1% scheelt t.o.v. gelijke dimms (asymmetrisch vs symmetrisch dual channel). Ze gebruiken daarbij wel een IBM Thinkpad X60s maar die heeft dezelfde chipset als de macbook. Ook weet ik niet of de benchmark representatief is voor de 3D performance, want ze gebruiken 3D mark 03? Zie deze link:Xandrios schreef op maandag 05 juni 2006 @ 12:24:
http://forum.thinkpads.co...58687fb50bcf91938b#160384
[ Voor 7% gewijzigd door pokkuhlag op 05-06-2006 14:12 ]
klopt idd niet.. het is een winst van 2-3% niet echt veel
blup
Ik vond 't niet direct, dus weet 't niet zeker, maar volgens mij heeft de Macbook (Dacht dat voorganger iBook en grote broer Macbook Pro het iig wel had?) ook een sudden motion sensor. Hiermee zou je de macbook iig kunnen verbouwen tot de "Smackbook" .. zelf switchen tussen verschillende desktops en utils (en als 't doorontwikkeld wordt wellicht OS'en?)
http://www.youtube.com/watch?v=6uvQTTPr9Rw
http://www.youtube.com/watch?v=6uvQTTPr9Rw
AxidanT<<Check't voor fijne muziek! (Als je van house houdt dan)
Ik ging ervan uit dat Dual Channel niet werkt met ongelijke DIMM's, of is ondertussen al bewezen dat ze op de Macbook ook asynchroom werken? Dat andere laptops het wel kunnen, bewijst niet direct dat het bij de macbook ook zo ispokkuhlag schreef op maandag 05 juni 2006 @ 14:09:
[...]
Heb je die halve snelheid van apple? Of een andere bron? Ik heb bij iemand anders gelezen dat het 1% scheelt t.o.v. gelijke dimms (asymmetrisch vs symmetrisch dual channel). Ze gebruiken daarbij wel een IBM Thinkpad X60s maar die heeft dezelfde chipset als de macbook. Ook weet ik niet of de benchmark representatief is voor de 3D performance, want ze gebruiken 3D mark 03? Zie deze link:
http://forum.thinkpads.co...58687fb50bcf91938b#160384
Lees op vorige pagina (of die daarvoor) had met beide combinaties 3700MB/s aan bandbreedte.Xandrios schreef op maandag 05 juni 2006 @ 14:48:
[...]
Ik ging ervan uit dat Dual Channel niet werkt met ongelijke DIMM's, of is ondertussen al bewezen dat ze op de Macbook ook asynchroom werken? Dat andere laptops het wel kunnen, bewijst niet direct dat het bij de macbook ook zo isIs afaik helemaal afhankelijk van of apple dat geintergreerd heeft in de bios.
De MacBook werkt zeker weten asynchroon. Alleen Apple juicht het niet toe, maar dat zal meer te maken hebben met het feit dat zij dan minder verdienen denk ik.Xandrios schreef op maandag 05 juni 2006 @ 14:48:
[...]
Ik ging ervan uit dat Dual Channel niet werkt met ongelijke DIMM's, of is ondertussen al bewezen dat ze op de Macbook ook asynchroom werken? Dat andere laptops het wel kunnen, bewijst niet direct dat het bij de macbook ook zo isIs afaik helemaal afhankelijk van of apple dat geintergreerd heeft in de bios.
Verwijderd
Is een verkoopstrategie van sommige verkopers. Product goedkoper aanbieden waardoor het zeer aantrekkelijk lijkt, verzendkosten zijn daarentegen belachelijk hoog.... kan me het standpunt van die verkopers wel begrijpen....pokeran schreef op maandag 05 juni 2006 @ 12:36:
waar heb je het geheugen voor 110 euro gezien btw? (volgens mij was het iets van 124 euro)
FF een vraagje van mijn kant: zouden jullie 30 euro meer betalen voor CL4 (CAS) geheugen ipv CL5 (CAS). Is het normaliter daadwerkelijk veel sneller...?
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 05-06-2006 15:34 ]
Het is idd een verkoopstrategie, maar wat je niet ziet is:Verwijderd schreef op maandag 05 juni 2006 @ 15:30:
[...]
Is een verkoopstrategie van sommige verkopers. Product goedkoper aanbieden waardoor het zeer aantrekkelijk lijkt, verzendkosten zijn daarentegen belachelijk hoog.... kan me het standpunt van die verkopers wel begrijpen....
Ebay krijgt een percentage van de verkocht prijs en niks van de verzendkosten.
Door een gedeelte van de prijs in de verzendkosten te verplaatsen, hoeven ze minder geld aan ebay te betalen. Daardoor zijn de verzendkosten soms zo hoog vgl met de verkoopprijs.
Ontopic: Kan iemand zijn macbook op de weegschaal zetten? Want ik zag net een reviewtje en daarbij kwamen de werkelijke gewichten niet overeen met de fabrieksopgave.
Normaal zou ik zeggen het is sneller maar zover ik tot nu toe op internet gelezen heb slikt de MB bijna geen CL4 geheugen, misschien kijken wat een vergelijkbare i945GM notebook doet met dat soort geheugen aangezien dat dezelfde hardware isVerwijderd schreef op maandag 05 juni 2006 @ 15:30:
[...]
Is een verkoopstrategie van sommige verkopers. Product goedkoper aanbieden waardoor het zeer aantrekkelijk lijkt, verzendkosten zijn daarentegen belachelijk hoog.... kan me het standpunt van die verkopers wel begrijpen....
FF een vraagje van mijn kant: zouden jullie 30 euro meer betalen voor CL4 (CAS) geheugen ipv CL5 (CAS). Is het normaliter daadwerkelijk veel sneller...?
Verwijderd
@ Ballebek: heb je mss linkjes voor me om het e.e.a. nader door te lezen....?Ballebek schreef op maandag 05 juni 2006 @ 15:36:
[...]
Normaal zou ik zeggen het is sneller maar zover ik tot nu toe op internet gelezen heb slikt de MB bijna geen CL4 geheugen, misschien kijken wat een vergelijkbare i945GM notebook doet met dat soort geheugen aangezien dat dezelfde hardware is
Verwijderd
Nog steeds problemen met mijn Isight, die het een paar keer heeft gedaan en nu al weer enige tijd niks meer doet.
Ik heb het idee dat die in XP onder Bootcamp wel gezien wordt als niet-geidentificeerd USB device. Zou iemand kunnen bevestigen dat die daar idd zo tussen staan? En wat de productID/manufacturerID is onder XP?
Dit zou nl. betekenen dat het hoogstwaarschijnlijk om een softwarefout ipv hardwarefout gaat.
Ik heb het idee dat die in XP onder Bootcamp wel gezien wordt als niet-geidentificeerd USB device. Zou iemand kunnen bevestigen dat die daar idd zo tussen staan? En wat de productID/manufacturerID is onder XP?
Dit zou nl. betekenen dat het hoogstwaarschijnlijk om een softwarefout ipv hardwarefout gaat.
Hij is idd als een niet bekend USB ding bekend onder XP.Verwijderd schreef op maandag 05 juni 2006 @ 15:46:
Nog steeds problemen met mijn Isight, die het een paar keer heeft gedaan en nu al weer enige tijd niks meer doet.
Helaas kan ik nu even niet voor je kijken wat het ID is.
Weet iemand eigenlijk hoe groot de stroom adapter is? Sommige notebooks hebben een adapter die bijna groter is dan de hele notebook zelf, dat is jammer
🌞🍃
Mocht je de oude adapters kennen van de vorige serie i en PowerBooks; 7,5 x 7,5 x 2,5 cmDatafeest schreef op maandag 05 juni 2006 @ 15:57:
Weet iemand eigenlijk hoe groot de stroom adapter is? Sommige notebooks hebben een adapter die bijna groter is dan de hele notebook zelf, dat is jammer

[ Voor 5% gewijzigd door Uberprutser op 05-06-2006 16:03 ]
Verwijderd
Helaas inderdaad, want om eerlijk te zijn schiet het niet echt op die geemuleerde softwareBallebek schreef op maandag 05 juni 2006 @ 11:19:
[...]
Als je ook je iSight als webcam wilt gebruiken: aMSN
Ze waren ook bezig met de sjijt Universal te maken maar daar heb ik niks meer over gelezen jammergenoeg
Vraagje:
Ik heb FireFox gedownload op mijn MacBook, maar als ik hem installeer/open dan krijg een "verwisselbaar" medium op mijn bureaublad waarvan uit ik FF kan openen. Kun je niet gewoon een ding in je dock krijgen zonder dat verwisselbare medium? (idem trouwens voor MSN messenger... toch eens dat Adium proberen denk ik).
Ik heb FireFox gedownload op mijn MacBook, maar als ik hem installeer/open dan krijg een "verwisselbaar" medium op mijn bureaublad waarvan uit ik FF kan openen. Kun je niet gewoon een ding in je dock krijgen zonder dat verwisselbare medium? (idem trouwens voor MSN messenger... toch eens dat Adium proberen denk ik).
Fotonerd
Verwijderd
Dan krijg je een medium en dan moet je het programma vanuit dat medium naar je "Programma's/Applications" map slepen. Dan is het programma geinstalleerd.
Daarna moet je het programma in je dock slepen, dan krijg je een icoon in je dock, en kun je het gewoon opstarten.
(www.macmiep.nl is een hele handige site voor deze vraagjes)
Daarna moet je het programma in je dock slepen, dan krijg je een icoon in je dock, en kun je het gewoon opstarten.
Thnx!Verwijderd schreef op maandag 05 juni 2006 @ 16:37:
Dan krijg je een medium en dan moet je het programma vanuit dat medium naar je "Programma's/Applications" map slepen. Dan is het programma geinstalleerd.
ik had daar al even vluchtig gekeken, maar zo snel vond ik het niet.
Dankjewel.
Fotonerd
Zou zo'n soort actie er ook in zitten voor de NL Store?
Je plaatje werkt niet.Gabliboeba schreef op maandag 05 juni 2006 @ 17:33:
[afbeelding]
Zou zo'n soort actie er ook in zitten voor de NL Store?
Dit topic is gesloten.