Ah, je hebt gelijk. De plaatjes lijken nogal op elkaar
Er zit niet eens een scroll functie op

🌞🍃
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
Verwijderd
Ik ben ook naar zo'n muis op zoek, vandaar dat ik dit topic geopend hebVerwijderd schreef op woensdag 31 mei 2006 @ 23:52:
[...]
Verder ben ik op zoek naar een fatsoenlijke bluetooth muis om met de MB te werken, de Apple BT muis heeft maar 1 knop, het was toch zo dat je OS X zo kon instellen dat je ook je rechtermuisknop kan gebruiken (bij een normale muis)? Welke BT muis zouden jullie aanraden?
De vraag is wel, is dit goed te combineren? De BT muis van apple gaat een tijd mee en is makkelijk uit te zetten om batterijen te sparen. Heeft de Logitech een oplaadstation of batterijen?pokeran schreef op woensdag 31 mei 2006 @ 23:59:
logitech v270 is ook wel een mooie simpele BT muis
[ Voor 50% gewijzigd door stevenP op 01-06-2006 11:29 ]
Gasloos! 3100Wp Z, 2150Wp W, Panasonic 5J monoblock, Panasonic 150L WPB
Verwijderd
Verwijderd
Verwijderd
Als dat zo is, dan zou ik hem toch terug sturen, want dan kan hij net zo goed ineens weet losschieten. Al is terugsturen nou niet bepaald iets waar je op zit te wachten als je net je kindje hebt gekregen.Verwijderd schreef op donderdag 01 juni 2006 @ 11:42:Ik heb er geen enkele verklaring voor. Een slechte connector die door mijn wilde rijgedrag van vanochtend nu wel contact maakt? Hoe dan ook, ik ben blij.
Verwijderd
[ Voor 53% gewijzigd door Verwijderd op 01-06-2006 18:39 ]
Verwijderd
Wat voor iBook heb je precies en wat krijg je ervoor? Ik ben bezig de mijne te verkopen, maar 't valt allemaal een beetje tegen.Verwijderd schreef op donderdag 01 juni 2006 @ 12:09:
Heb mijn macbook inmiddels ook in bestelling staan, zou nog zo'n 2 weken duren. M'n iBook gaat iig retour als het zover is, en daar ontvang ik nog een zeer nette prijs voor
Verwijderd
Of je besteld online.. scheelt je weer een treinreis en eventuele reiskosten...Damsplaat schreef op donderdag 01 juni 2006 @ 13:42:
ik zou als ik jou was de trein naar rotterdam pakken, direct naast het station zit een apple center, en zij geven wel 6% studentenkorting. Over een week of twee kan ik daar mijn macbook ophalen
[ Voor 47% gewijzigd door pokkuhlag op 01-06-2006 13:55 ]
Hier had uw reclame kunnen staan.
As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.
Uhh, het ging over de tempratuurverschillen tussen de standaard prut en die van een dun laagje professioneel aangebracht Arctic Silver 5pokkuhlag schreef op donderdag 01 juni 2006 @ 14:03:
- wifi en bluetooth aan zetten
- opladen bij een bepaalde lege batterij
- HDtje laten werken (defrag?)
alvast bedankt voor je test
As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.
Verwijderd
Prima idee, een geheugen round up met ervaringen.Verwijderd schreef op donderdag 01 juni 2006 @ 12:30:
als iedereen nu eens zijn ervaringen post, weet iedereen waar te kopen
ik zal de post telkens wel aanpassen, indien er nieuwe info verschijnt...
Verwijderd
Studenten hebben een OVEswip schreef op donderdag 01 juni 2006 @ 13:46:
[...]
Of je besteld online.. scheelt je weer een treinreis en eventuele reiskosten...
Ze hebben een return policyToch schreef op donderdag 01 juni 2006 @ 12:38:
Het nadeel met Ebay is dat je nergens terecht kunt als het kapot gaat o.i.d.
Verwijderd
iemand enige ervaring mee??Ze hebben een return policy
Verwijderd
700 euro voor een iBook G4 1,33 Ghz met 512 MB geheugen.Verwijderd schreef op donderdag 01 juni 2006 @ 12:31:
[...]
Wat voor iBook heb je precies en wat krijg je ervoor? Ik ben bezig de mijne te verkopen, maar 't valt allemaal een beetje tegen.
23ste besteld en verstuurd, gisteren ontvangen. 8 dagen dusVerwijderd schreef op woensdag 31 mei 2006 @ 22:22:
Hoeveel dagen heeft het geduurd eer je de reepjes thuis gestuurd hebt gekregen?
P.S. Kun je, als je je MacBook hebt, ook even laten weten hoe jij de installatie van de reepjes vond?
Geen factuur, wel een leveringsbon met producten en op naam. Dat is vooral om duanekosten laag te houden verwacht ik.Verwijderd schreef op woensdag 31 mei 2006 @ 22:35:
een factuur zal hij mij wel niet kunnen bezorgen zeker
een test met matched en unmatched geheugen, zodat we EINDELIJK duidelijkheid hebben over het wel of niet werken van asymmetric dual channel. Dus een test met 2x512 (of liever 2x1GB) en een test met 1x1GB en 1x256MB. Het zal -als het niet werkt- vooral te merken zijn in een slechtere performance van de GPU. Gaarne dus wat game testsBallebek schreef op donderdag 01 juni 2006 @ 14:00:
Ok, ik heb mijn Arctic Silver 5 eindelijk binnen dus operatie "blackybookie not more baking anymore" kan van start
Ik zal eerst de volgende tests doen:
- Idle na 10 minuten aanzetten
- Tijdens het afspelen van een DVD film na 10 minuten
- Tijdens het afspelen van een HD1080P film na 10 minuten
Iemand nog suggesties voor andere tests?
Ik doe dus een voor en na test ga het zaterdag doen dus kom maar op
[ Voor 5% gewijzigd door Whieee op 01-06-2006 14:31 ]
Launching containers into space
Verwijderd
ebay??23ste besteld en verstuurd, gisteren ontvangen. 8 dagen dus
Pic: http://upload.xandrios.net/DSCN4472.JPG;)
hoe zo? als het uit het buitenland komt betaalt niemand BTW?? buiten Europa, ni?Geen factuur, wel een leveringsbon met producten en op naam. Dat is vooral om duanekosten laag te houden verwacht ik.
Maargoed, ook al heb je een factuur: BTW betaal je niet, dat valt dus sowieso niet terug te vragen
eBay ja.Verwijderd schreef op donderdag 01 juni 2006 @ 14:31:
ebay??
hoe zo? als het uit het buitenland komt betaalt niemand BTW?? buiten Europa, ni?
Totdat je gepakt wordt door de douane, op je pakketje staat als het goed is een pakketwaarde en de postzegels. Als deze samen meer dan 22 euro is, heb je kans dat je btw/invoerrechten moet betalen. tenzij de btw die je moet betalen onder de x euro zit. Natuurlijk is dat anders als er gift op staat, maar bij de douane site staat niet hoeveel waarde een gift mag zijn voordat je btw moet betalen. Integenstelling tot de douane van schiphol, hoef je geen boete te betalen boven op de BTWXandrios schreef op donderdag 01 juni 2006 @ 14:35:
[...]
eBay ja.
Als je als Europeaan buiten Europa koopt, betaal je inderdaad geen BTW. In amerika is het zelfs zo dat je geen BTW ('tax') betaald als je buiten je staat koopt. Vooral daardoor is eBay in Amerika ook zo populair, omdat het gewoon een leuk percentage scheelt.
Verwijderd
is dit al voorgekomen?? de waarde vd rammetjes en postzegels zijn toch altijd hoger dan 22 eur... dus aan onze hongkonger vragen of hij er gift op zetTotdat je gepakt wordt door de douane, op je pakketje staat als het goed is een pakketwaarde en de postzegels. Als deze samen meer dan 22 euro is, heb je kans dat je btw/invoerrechten moet betalen. tenzij de btw die je moet betalen onder de x euro zit. Natuurlijk is dat anders als er gift op staat, maar bij de douane site staat niet hoeveel waarde een gift mag zijn voordat je btw moet betalen. Integenstelling tot de douane van schiphol, hoef je geen boete te betalen boven op de BTW.
vul wat leeg is, leeg wat vol is en krap waar jeukt.
10 min (of meer) Cinebench draaien. CPU,GPU en MEM test. Wordt de Macbook lekker warm vanBallebek schreef op donderdag 01 juni 2006 @ 14:06:
[...]
Uhh, het ging over de tempratuurverschillen tussen de standaard prut en die van een dun laagje professioneel aangebracht Arctic Silver 5
Canon 5D Mark II, Canon 35 f/1.4L
welke teksts bedoel je precies? De text van je menubars enzo zijn niet echt in te stellen, fixed height. De dingen in je programma's is een hoop mee te doen in hun settings, maarja niet alles dus.dennisnewbie schreef op donderdag 01 juni 2006 @ 15:11:
effe een-tussen-door vraagje.
hoe/waar kan ik fonts grootte aanpassen?
ik zit ongeveer .5 m van de scherm en de letters is akkelig klein.
als de lettertype in de brouwser groter zetten anti-allising de tekens.
dan worden ze wel groot maar grijs en niet scherp.
al zet ik in sys-voorkeur weergave AA nivea licht en geen AA 12 puntgrootte.
Het pakketje zelf is eigenlijk alleen een enveloppe. Denk dat het daardoor ook vrij gemakkelijk erdoor komt. Er staat geen waarde OP de enveloppe, alleen het adres een een tracking-code-zegel van het verzendende postbedrijf.pokkuhlag schreef op donderdag 01 juni 2006 @ 14:53:
[...]
Totdat je gepakt wordt door de douane, op je pakketje staat als het goed is een pakketwaarde en de postzegels. Als deze samen meer dan 22 euro is, heb je kans dat je btw/invoerrechten moet betalen. tenzij de btw die je moet betalen onder de x euro zit. Natuurlijk is dat anders als er gift op staat, maar bij de douane site staat niet hoeveel waarde een gift mag zijn voordat je btw moet betalen. Integenstelling tot de douane van schiphol, hoef je geen boete te betalen boven op de BTW.
Verwijderd
Jeutje. Ik krijg via Marktplaats allemaal messages van lui die me dan 500 euro gaan bieden (of hooguit 600) voor een 1.22, 768MB, 80GB HDD (5400rpm).Verwijderd schreef op donderdag 01 juni 2006 @ 14:21:
[...]
700 euro voor een iBook G4 1,33 Ghz met 512 MB geheugen.
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 01-06-2006 16:09 ]
blup
Dat vind ik nogal tegenvallen, vooral (en ik hoop 'uitsluitend') met progsels die via Rosetta moeten draaien zijn _niet_ (altijd/allemaal???) sneller.eendje schreef op donderdag 01 juni 2006 @ 16:36:
. . . de nieuwe macbooks zijn zoveel sneller . . .
[ Voor 6% gewijzigd door botoo op 01-06-2006 16:53 ]
FXDLS 'S&S edition'
💀 memento mori 💀
Verwijderd
Mooie opsomming!Verwijderd schreef op donderdag 01 juni 2006 @ 12:30:
[Mem-ervaringen]: Macbook / Macbook Pro / Mac mini 2006 / iMac (intel 945 chipset)
even een kort overzicht vd geheugen mogelijkheden:
zo installeer je hem in de MACBOOK:
http://www.macworld.com/w...05/macbookvideo/index.php
hier kan je hem kopen als belg:
http://www.bechtle.be/bec...s2&F617_expand=F519&sid=8
hier kan je hem kopen als nederlander:
http://www.simmcity.nl/?m...%20Apple&art=740617089929
hier als je over een paypall account beschikt:
http://cgi.ebay.com/ws/eB...ame=STRK%3AMEWA%3AIT&rd=1
ik maak even een vergelijk voor 2 GIG ram in je MB
- bechtle 233,80 EUR - exclusief 21% BTW / verzending
- simcity 204,72 EUR - exclusief 19% BTW / verzending
- ebay 127,00 EUR - all in !!
pro's en contra's op een rijtje
- bechtle: service / 7 dagen wachten, of zelf geen halen (in voorraad)
- simcity: service / 7 dagen wachten, of zelf gaan halen (in voorraad)
- ebay: geen service / snelle betalingsafhandeling / indien direct bestellen/betalen 8 dagen wachten
als iedereen nu eens zijn ervaringen post, weet iedereen waar te kopen
ik zal de post telkens wel aanpassen, indien er nieuwe info verschijnt...
Verwijderd
Nou heb ik nooit veel spannends gedaan met mijn iBook G4, maar als ik de specs van de MacBook ernaast leg moet het toch haast wel veel rapper zijn. Al was het maar om de bus speedbotoo schreef op donderdag 01 juni 2006 @ 16:52:
[...]
Dat vind ik nogal tegenvallen, vooral (en ik hoop 'uitsluitend') met progsels die via Rosetta moeten draaien zijn _niet_ (altijd/allemaal???) sneller.
Zo heb ik een 01:10 min. FlashVideoEncode gedaan met dezelfde instellingen:
- MacBook 2.0 - ruim 9 min. (gebruikt maar 1 coremaar wel bijna 100% )
- Powerbook (1Ghz) - ruim 6 min. (heeft maar 1 coreen gebruikt deze 100%)
- G5 dual 2,3 - ruim 3 min. (gebruikt beide cpu's voor 50-70%)
De cijfers spreken voor zich. Ik vermoed dat het oude PPC MHz vs Intel Mhz verhaal nu wederom van zich laat horen
Imho zijn de 'oude' G4 iBooks en Powerbooks nog niet uitgerangeerd, zeker niet totdat alles Universal is. Ik zal mijn PowerBook t.z.t. wel verkopen maar mijn G5 blijft voorlopig nog op z'n favoriete plekje staan.
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 01-06-2006 17:31 ]
Die kun je weghalen, ze zijn allemaal verkocht helaas.Verwijderd schreef op donderdag 01 juni 2006 @ 12:30:
[Mem-ervaringen]: Macbook / Macbook Pro / Mac mini 2006 / iMac (intel 945 chipset)
even een kort overzicht vd geheugen mogelijkheden:
hier als je over een paypall account beschikt:
http://cgi.ebay.com/ws/eB...6404&rd=1&sspagename=STRK%
ja als je op die link klikt zegt ie: item endedtweak_dude schreef op donderdag 01 juni 2006 @ 18:21:
[...]
Die kun je weghalen, ze zijn allemaal verkocht helaas.
Over de mini-dvi naar dvi kabel: dit is een een dvi-d kabel. Mijn monitor heeft echter een dvi-i aansluiting (met analoog erbij dus). Dit past dus fysiek niet. Bestaan er converters van dvi-d naar dvi-i? Het gaat me natuurlijk alleen om het digitale deel. Anders moet ik mijn scherm analoog aansluiten namelijk
Ik lees toch echtpokeran schreef op donderdag 01 juni 2006 @ 18:23:
[...]
ja als je op die link klikt zegt ie: item ended
maar als je goed kijkt zie je dat je nog steeds kan bestellen (momenteel zie ik dat er nog 40 stuks op voorraad zijn)
Quantity: 0 available
daarboven staat
Verwijderd
heb mijn postje aangepast...pokkuhlag schreef op donderdag 01 juni 2006 @ 18:36:
http://cgi.ebay.com/1GB-A...egoryZ80202QQcmdZViewItem
verversde link andere auction, zelfde seller, zelfde product, zelfde prijs.
Wat is nou het verschil tussen een US layout en een 'standaard' layout?pokkuhlag schreef op donderdag 01 juni 2006 @ 13:19:
Ik ben net naar de twee apple centres geweest in Den Haag. En bij beide kan je een US layout keyboard bestellen.
Passage:
- beetje vaag over de pixel gedoe, hij stelt je gerust dat alles goed wordt gecontroleerd. Maar als het fout gaat kan je 3 tot 4 dode pixel kosten
- 0% studentkorting
Lutherse Burgwal:
- vaagheid van pixel policy bij apple uitgelegd gekregen, zij houden de USA pixel policy aan van apple. 2 dode of 4 sub.
- 2 % studentkorting
- benadrukt dat een US layout keyboard wat langer kan duren. 3-4 weken is de geschatte levertijd.
*toevoegt aan favourite sellers altijd handig als de ervaringen goed blijken te zijnVerwijderd schreef op donderdag 01 juni 2006 @ 18:40:
[...]
heb mijn postje aangepast...
ze zijn dus nog steeds beschikbaar... blijkbaar
US layout (klik voor vergroting):Neobender schreef op donderdag 01 juni 2006 @ 19:04:
[...]
Wat is nou het verschil tussen een US layout en een 'standaard' layout?
[ Voor 33% gewijzigd door pokkuhlag op 01-06-2006 19:47 ]
Ik heb aan een amerikaanse vriend gevraagd die een mac user is en blijkbaar is een osx delete een backspace in pc. Dus de delete button die je ziet fungeert als een backspace, alleen osx noemen ze dat een delete.Neobender schreef op donderdag 01 juni 2006 @ 19:51:
US heeft geen backspace maar een delete..? Lekker handig.
Geef mij maar een UK dan, ik heb liever een wat grotere enter toets
http://img81.imageshack.us/img81/610/p11603616lx.jpgVerwijderd schreef op donderdag 01 juni 2006 @ 20:01:
En wat is het verschil tussen een US en een Western Spanish layout ?
[ Voor 46% gewijzigd door pokkuhlag op 01-06-2006 21:15 ]
Je kan gewoon een DVI-D kabel in het DVI-I poortje op je monitor pluggentweak_dude schreef op donderdag 01 juni 2006 @ 18:21:
[...]
Over de mini-dvi naar dvi kabel: dit is een een dvi-d kabel. Mijn monitor heeft echter een dvi-i aansluiting (met analoog erbij dus). Dit past dus fysiek niet. Bestaan er converters van dvi-d naar dvi-i? Het gaat me natuurlijk alleen om het digitale deel. Anders moet ik mijn scherm analoog aansluiten namelijk
Systeemvoorkeuren -> Toetsenbord en Muis -> Toetsenbord -> "Gebruik de toetsen F1-F12 voor de uitvoering van softwarefuncties" aanvinken.Neobender schreef op donderdag 01 juni 2006 @ 21:09:
Ik heb altijd veel liever een grote enter en een grote backspace. ik vind allen de plaatsing van de ~ irritant op een macbook (en het feit dat je altijd de fn toets moet gebruiken om F1 tm F12 te gebruiken ipv dat je de Fn toets moet gebruiken om het volume omhoog en omlaag te doenenzo. Of is dat in te stellen?)
“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/
Nee, de kabel zit helaas vast aan de monitorStraat schreef op donderdag 01 juni 2006 @ 21:09:
[...]
Je kan gewoon een DVI-D kabel in het DVI-I poortje op je monitor pluggen
Als ik naar de system requirements kijk moet dat wel lukken denk ik...Ibex_Girl schreef op donderdag 01 juni 2006 @ 22:07:
Even een klein vraagje. Ik heb net mijn MacBook besteld. Nu heb ik een leuk spel ontdekt dat ik nu speel op mijn pc onder Linux. Het is een demoversie, maar ik zou hem wel willen kopen. Maar aangezien deze pc weg gaat, zou ik dat spel willen spelen op de MacBook. Er is een versie voor Mac, dus dat is het probleem niet. Zou iemand eens willen testen of het een beetje soepel draait op de MacBook?
Tribal Trouble
Is wel een grappig spel.
Lijkt wel prima te lopen in 1280*800 op mijn 2GHz met 1,25GB RAM. Mogelijk iets vertraging als er veel poppetjes in scherm komen, maar is zeker speelbaar.Ibex_Girl schreef op donderdag 01 juni 2006 @ 22:07:
Even een klein vraagje. Ik heb net mijn MacBook besteld. Nu heb ik een leuk spel ontdekt dat ik nu speel op mijn pc onder Linux. Het is een demoversie, maar ik zou hem wel willen kopen. Maar aangezien deze pc weg gaat, zou ik dat spel willen spelen op de MacBook. Er is een versie voor Mac, dus dat is het probleem niet. Zou iemand eens willen testen of het een beetje soepel draait op de MacBook?
Tribal Trouble
Is wel een grappig spel.
Never give in, never give in, never, never, never, never-in nothing, great or small, large or petty- never give in except to convictions of honour and good sense. Never yield to force; never yield to the apparently overwhelming might of the enemy
Ik snap het echt niet hoorpokkuhlag schreef op donderdag 01 juni 2006 @ 13:19:
Ik ben net naar de twee apple centres geweest in Den Haag. En bij beide kan je een US layout keyboard bestellen.
Passage:
- beetje vaag over de pixel gedoe, hij stelt je gerust dat alles goed wordt gecontroleerd. Maar als het fout gaat kan je 3 tot 4 dode pixel kosten
- 0% studentkorting
Lutherse Burgwal:
- vaagheid van pixel policy bij apple uitgelegd gekregen, zij houden de USA pixel policy aan van apple. 2 dode of 4 sub.
- 2 % studentkorting
- benadrukt dat een US layout keyboard wat langer kan duren. 3-4 weken is de geschatte levertijd.
Als ze niet eens aan een US layout BT keyboard kan komen voor jou, dan lijkt het me sterk dat ze wel een US layout macbook kan regelen. Maar ja, ik kom er wel achter via de hard way, ik wacht op rev B en osx 10.5. Moet je vooruitbetalen voor een bestelling bij een macbook bij een shop?stevenP schreef op donderdag 01 juni 2006 @ 22:37:
[...]
Ik snap het echt niet hoorIk ben met Leendert van LJS echt 3 weken bezig geweest, de meest gekke manieren gehad om aan een US layout BT keyboard te komen voor mij, ik wilde persé zo'n layout
Uiteindelijk niet gelukt, en ram nog steeds wel eens mis op de shift of de enter... Zeker op z'n kleiner toetsenbord als op een laptop is het natuurlijk wel heerlijk!
Wel raar dat ze het nu wel kunnen..
[ Voor 10% gewijzigd door pokkuhlag op 01-06-2006 23:05 ]
[ Voor 13% gewijzigd door Murcielago op 01-06-2006 23:43 ]
PSN: djmurcielago
Vergeet je niet dat ik toen al zei dat het productafhankelijk is... Soms kan het wel, soms niet, is niet echt universeel bij Apple dat het bij alle machines kan.stevenP schreef op donderdag 01 juni 2006 @ 22:37:
[...]
Ik snap het echt niet hoorIk ben met Leendert van LJS echt 3 weken bezig geweest, de meest gekke manieren gehad om aan een US layout BT keyboard te komen voor mij, ik wilde persé zo'n layout
Uiteindelijk niet gelukt, en ram nog steeds wel eens mis op de shift of de enter... Zeker op z'n kleiner toetsenbord als op een laptop is het natuurlijk wel heerlijk!
Wel raar dat ze het nu wel kunnen..
[ Voor 17% gewijzigd door Uberprutser op 01-06-2006 23:22 ]
Huh, is het dan nu opeens mogelijk om via een NL reseller aan een US layout Macbook (pro) te komen? Lijkt me redelijk onwaarschijnlijk aangezien zelfs Apple zelf het niet kan regelen na vele uren aan telefoongesprekken met sowieso al een aantal man op dit forum.pokkuhlag schreef op donderdag 01 juni 2006 @ 22:55:
[...]
Als ze niet eens aan een US layout BT keyboard kan komen voor jou, dan lijkt het me sterk dat ze wel een US layout macbook kan regelen. Maar ja, ik kom er wel achter via de hard way, ik wacht op rev B en osx 10.5. Moet je vooruitbetalen voor een bestelling bij een macbook bij een shop?
Ik heb geen probleem om aan US spullen te komen. Maar een laptop uit usa laten sturen is een tikkie te riskant, zeker eentje van rev A.
Edit: BT keyboard heeft veelste veel slechte reactie, beetje riskant om hem te importeren.
Klopt als een bus wat je zegt! We hebben gekeken naar spareparts maar dat werd afschuwelijk duur dus dat heb ik achterwege gelaten inderdaad. Dit is een Z die ik voor me heb, ben er nu wel aardig aan gewend, maar kan het nog steeds niet snappen gewoon, alles is US te krijgen, en dan de apple spullen nietBallebek schreef op donderdag 01 juni 2006 @ 23:15:
[...]
Vergeet je niet dat ik toen al zei dat het productafhankelijk is... Soms kan het wel, soms niet, is niet echt universeel bij Apple dat het bij alle machines kan.
Als het in een portable zit no prob moet je een extern toetsenbord is het wat moeilijker omdat je hem dan meestal als spare part moet bestellen.
Dan krijg je meestal nog een int. ipv een US omdat de US niet geleverd wordt standaard in nl en als je dan een US part invoert krijg je automatisch een vervangend part namelijk die met hetzelfde artikelnummer alleen dan een z661-2746 ipv een Y661-2746
Het kan wel zie hier onder een mail dat ik heb ontvangen van Apple Centre A-Mac in Utrecht:scim schreef op donderdag 01 juni 2006 @ 23:20:
Huh, is het dan nu opeens mogelijk om via een NL reseller aan een US layout Macbook (pro) te komen?
Ben blij dat het kan. Kan echt niet tegen Nederlandse / Internationale keyboards. Kleine linker shift.We zouden eventueel een MacBook kunnen bestellen met een Amerikaanse
keyboard inlay. Deze configuratie moet speciaal voor je besteld worden, dus
de levertijd is iets langer dan normaal.
Mocht je een MacBook willen bestellen met een Amerikaanse keyboard inlay,
dan vragen we je wel om een aanbetaling te doen van 10%.
Dit kan je bij ons in de winkel doen of eventueel via de mail met een overschrijving.
Mocht je nog vragen hebben dan kan je altijd even langskomen, bellen of mailen.
Verwijderd
xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing
^^ met Q, maar dan met een 12" PB. In de trein met felle zon van de verkeerde kant moet ik allerlei noodoplossingen bedenken om nog enigszins iets te kunnen lezen op mn scherm. Bovendien is mijn eerste (en enige) ervaring met het glossy scherm me niet tegen gevallenQ schreef op vrijdag 02 juni 2006 @ 00:14:
Uit ervaring kan ik zeggen dat die 'glans' schermen als voordeel hebben dat het contrast en de kleuren lekkerder zijn.
Met mijn oude iBook heb ik geen last van reflecties, maar met een beetje zon in de trein zie ik geen klap meer. Dus er op achteruit gaan kan ik niet echt.
hmmm dat kan 2 dingen betekenen:Ballebek schreef op vrijdag 02 juni 2006 @ 00:55:
Geheugenbandbreedte valt tegen volgens Sandra:
3800MB/s met zowel 2x 1GB als 1x1GB en 1x256MB
Processor daarintegen heeft exact zelfde prestaties als een AMD 4400+ (heb een 2Ghz)
Mja, ik weet niet, maar ik zit vaker op kantoor dan in de trein, zeker met laptop, en laat ik op kantoor nou enorm last hebben van TL-balkreflecties in dat scherm. (Nu even echt geprobeerd met een MacBook.)Whieee schreef op vrijdag 02 juni 2006 @ 00:34:
[...]
^^ met Q, maar dan met een 12" PB. In de trein met felle zon van de verkeerde kant moet ik allerlei noodoplossingen bedenken om nog enigszins iets te kunnen lezen op mn scherm. Bovendien is mijn eerste (en enige) ervaring met het glossy scherm me niet tegen gevallen
[ Voor 9% gewijzigd door CyBeR op 02-06-2006 01:17 ]
All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.
Verwijderd
Vind je het gek? Voor 1099 krijg je een notebook die feitelijk bijna 2 x zo goed is. Ik snap het dat mensen geen 800 euro meer willen betalen voor een oude 12 inch iBook.Verwijderd schreef op donderdag 01 juni 2006 @ 12:31:
[...]
Wat voor iBook heb je precies en wat krijg je ervoor? Ik ben bezig de mijne te verkopen, maar 't valt allemaal een beetje tegen.
Verwijderd
Ik heb een paar jaar een Sony Vaio, ook met zo'n glossy scherm en gebruik er altijd van die bril-poetsdoekjes voor. Zijn van die verpakte vochtige doekjes met een of ander vaag ruikende vloeistof..hier werkt dat iig perfect!Murcielago schreef op donderdag 01 juni 2006 @ 23:04:
Dat geklaag over dat toetsenbord, het echte probleem is het beeldscherm. Omdat het een mooi glanzend scherm is heb ik erg veel problemen om em echt schoon te krijgen. Na 1 dag zat ie al onder het stof. Op m'n iBook had ik een handig stofdoekje wat op zich voldeed, maar nu wordt dat stof dus uitgesmeerd over het scherm. Heb hier nog wel iClean van Monster voor gebruikt, maar ook dit werkt niet echt. Nu zie je de vegen e.d. gewoon zitten op het scherm. Ik vind het niet alleen vervelend, maar ook jammer, ik heb em niet 4 dagen, en nu is ie al ""beschadigd"". Iemand een tip? Ik ga in elk geval ff op zoek.
Heb een tip gevonden:
- Schoonmaken met water.
Dat haalt tot nu toe erg weinig uit. Ook nu lijken de vlekken terug te komen.
Volgens Apple wel. Als je het "te eng" vindt kun je het scherm uiteraard open laten, en dan heb je twee schermen.RD schreef op vrijdag 02 juni 2006 @ 09:52:
Ik wil ook "over" op mac osx, ik twijfel tussen een mini of een macbook. Macbook heeft voorkeur, gewoon vanwege mobiliteit. Echter zal ik de macbook ook gaan gebruiken als desktop werkstation. Ik vraag me alleen af als ik de macbook aansluit op mijn ACD en de macbook "dicht" laat of deze nog wel zijn warmte kwijt kan?
Die doekjes beschadigen de coating niet? Het zijn nu van die uitgesmeerde vingerafdrukken die niet echt wegwillen.Verwijderd schreef op vrijdag 02 juni 2006 @ 09:03:
[...]
Ik heb een paar jaar een Sony Vaio, ook met zo'n glossy scherm en gebruik er altijd van die bril-poetsdoekjes voor. Zijn van die verpakte vochtige doekjes met een of ander vaag ruikende vloeistof..hier werkt dat iig perfect!
m'n peleng fisheye werd er wel lekker door de douane uitgepikt.stevenP schreef op donderdag 01 juni 2006 @ 16:00:
Mijn broer heeft zelfs een Fisheye lens uit Rusland zonder btw binnen gehaald, ook gewoon 'gift' met koeienletters erop en hij gleed er gladjes doorheenOfterwijl, daar hoef je je geen zorgen over te maken en anders is het 2 tientjes ofzo schat ik (als een oakley van ~80 euro *schatting* 17piek was..?)
Dat is raar, bij de AppleCenter hier in Den Haag zeiden ze tegen mij wel 3% korting.. Misschien maar eens bellen zometeen, weten we het zeker
Fujifilm X100F, Olympus OM, Rolleiflex, Canon EOS
Verwijderd
hier niet iig, mijn scherm glanst na een behandeling weer op en top! Zelf na 2,5 jaar maandelijks behandelen blijft het scherm hier imo echt mooi...controleer natuurlijk wel even wat er precies in je doekjes zit want allicht zijn er verschillende soorten te krijgen met mms wel schadelijke stoffenMurcielago schreef op vrijdag 02 juni 2006 @ 10:17:
[...]
Die doekjes beschadigen de coating niet? Het zijn nu van die uitgesmeerde vingerafdrukken die niet echt wegwillen.
Verwijderd
dan moet je hier eens kijken: klik Dat is pas absurd. Daar heb ik dinsdag mijn mini gekocht. Wie gaat nu nog zoveel neertellen voor een iBook terwijl de MacBook in ALLE opzichten gewoon zoveel beter is.Verwijderd schreef op vrijdag 02 juni 2006 @ 07:27:
[...]
Vind je het gek? Voor 1099 krijg je een notebook die feitelijk bijna 2 x zo goed is. Ik snap het dat mensen geen 800 euro meer willen betalen voor een oude 12 inch iBook.
Verwijderd
Even Easyware goedpraten: Dat is een winkel dicht bij mij (in Leuven) en ik haal daar al m'n spullen, gewoon 's ochtends mailtje sturen of alles in stock is en een halfuurtje later heb je antwoord en liggen je spullen opzij voor jou! Vriendelijke mensen ook! En die prijs, mss mogen ze het van Apple niet laten zakken?Verwijderd schreef op vrijdag 02 juni 2006 @ 12:41:
[...]
dan moet je hier eens kijken: klik Dat is pas absurd. Daar heb ik dinsdag mijn mini gekocht. Wie gaat nu nog zoveel neertellen voor een iBook terwijl de MacBook in ALLE opzichten gewoon zoveel beter is.
Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)
Hier had uw reclame kunnen staan.
Nee, dat kan niet. Programma's die erop bedacht zijn (zoals bijvoorbeeld Adium) loggen ook eerst netjes uit, en dan gaat de Mac pas in sluimerstand. Ook netwerkvolumes worden netjes los en aangekoppeld. Dat hoef je dus niet opnieuw te doen als je terugkomt uit sluimerstand.Verwijderd schreef op vrijdag 02 juni 2006 @ 13:36:
[...]
Iets anders: kan je de netwerkverbinding actief laten als de mac in sleep gaat? Want anders moet ik mij telkens terug inloggen. (waarschijnlijk niet)
Hier stond achterhaalde informatie…
Verwijderd
Gelukkig maar, ik vroeg me net al af of het nu optioneel was of niet en of ik dat er bij had moeten vermelden.tazzman schreef op vrijdag 02 juni 2006 @ 15:01:
Op de MacBook Pro kan je kiezen tussen een glare en niet glare-scherm.. maar begrijp ik het goed dat de 13" Macbook alleen maar met glare scherm wordt geleverd?
Verwijderd
dure zaak. Bij RAF is die 899 eurotjes!Verwijderd schreef op vrijdag 02 juni 2006 @ 12:41:
[...]
dan moet je hier eens kijken: klik Dat is pas absurd. Daar heb ik dinsdag mijn mini gekocht. Wie gaat nu nog zoveel neertellen voor een iBook terwijl de MacBook in ALLE opzichten gewoon zoveel beter is.
Persoonlijk zou ik zelf nog wel een iBook willen, maar dan natuurlijk niet aan die prijs. Als ik over een paar maand een leuke tweedehands kan vinden voor niet al te veel geld dan doe ik dat wel. Ik heb effe op één gewerkt, en in principe is die snel genoeg voor 'mijn' laptop gebruik. En ik heb al één mac met bootcamp (mac mini dus) dus zo een iBook zou prima voldoen. Maar eerst een geheugenupgrade voor de mini...
Fotonerd
Een Moo hoor ik niet. Als het stil is hoor je de fan wel draaien, maar dan is alleen als je stil bent. of je oor heeel dicht bij de behuizing houdt.F e r o x schreef op vrijdag 02 juni 2006 @ 17:40:
Last van 'Moo' door fan, of soort whine aan MagSafe?
Fotonerd
Je gaat hem niet terugbrengen o.i.d.?Murcielago schreef op vrijdag 02 juni 2006 @ 18:14:
Ik heb hier ook last van een koetje, maar vindt het wel leuk klinken. Het klinkt trouwens als een fan die twijfelt of die aan moet. Heb het bij ongeveer 62 graden.
Het zal je op ten duur wel gaan irriterenMurcielago schreef op vrijdag 02 juni 2006 @ 18:14:
Ik heb hier ook last van een koetje, maar vindt het wel leuk klinken. Het klinkt trouwens als een fan die twijfelt of die aan moet. Heb het bij ongeveer 62 graden.
it's as simple as something the nobody knows....
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq