[MacBook] Discussietopic en Mini-FAQ deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 3 ... 15 Laatste
Acties:
  • 8.014 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

stevenP schreef op dinsdag 30 mei 2006 @ 22:05:
[...]

Ja kijk het is maar waarmee je het vergelijkt he.. Mijn desktop is een G4 1.42ghz, een powerbook dus zeg maar. Dan is hij een klap sneller ja, maar als jij het vergelijkt met een amd 4200+ met een 7800GT en 2TB aan ram :+

Maar inderdaad, voor sommige mensen is het nog niet genoeg als workstation, maar dit is een flink rappe laptop hoor als ik zo eens om me heen kijk! :)
Das waar. Ik zit met een 3200 met een gig. jammer genoeg geen TB aan ram.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11:29
stevenP schreef op dinsdag 30 mei 2006 @ 21:31:
[...]

Klopt, hang er een externe muis/keyboard aan *duh, dat heb je nodig als hij dichtzit, je kan immers niet meer bij het interne werk* en klik of ram op spatie ofzo, dan komt hij uit sleep en werkt perfect op je externe scherm :)
Ja, maar vergeet niet dat dit nogal slecht is voor je computer vanwege de koeling die dan dicht zit + het feit dat je toetsenboard ook als een soort van warmteafleider dient :>

Iemand trouwens wel is een mini-dvi naar DVI kabel tegengekomen dus aan een stuk zodat je niet het tussenstukje hoeft te gebruiken?
Heb nu ook al van alle kabels (USB, FW, ETH, Optical) zelfde merk en klasse kabel gekocht zodat het er nog strakker uit ziet maar alleen die grote blob aan die mini DVI kabel is niet echt mooi.

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ETHaaz
  • Registratie: April 2005
  • Niet online
Ik heb een aantal sleeves bekeken voor m'n macbook, maar ik vraag me af in hoeverre die dingen de laptop nou beschermen. Ik heb geen ervaring met laptops en sleeves... Beschermen deze nou alleen tegen krassen of butsen van bijvoorbeeld wat zooi in mijn tas of heb je er ook wat aan als de laptop op de grond valt?

Ik denk overgens dat ik deze bestel: http://www.bitolithic.com/bags/index.htm

Mocht ik toch voor een tas gaan dan kies ik voor deze: http://www.brenthaven.com/catalog-edge-i-black.html#

Ik vind t alleen wel vaag dat als je de specs op die site vergelijkt met de specs in het pdf bestand de afmetingen van de tas voor de 12inch ibook (die nietmeer op de site terug te vinden is) gelijk zijn aan die voor de 13.3 inch macbook... zelfde tas dus voor een laptop met andere afmetingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10-09 20:50

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

Ballebek schreef op dinsdag 30 mei 2006 @ 22:17:
[...]

Ja, maar vergeet niet dat dit nogal slecht is voor je computer vanwege de koeling die dan dicht zit + het feit dat je toetsenboard ook als een soort van warmteafleider dient :>

Iemand trouwens wel is een mini-dvi naar DVI kabel tegengekomen dus aan een stuk zodat je niet het tussenstukje hoeft te gebruiken?
Heb nu ook al van alle kabels (USB, FW, ETH, Optical) zelfde merk en klasse kabel gekocht zodat het er nog strakker uit ziet maar alleen die grote blob aan die mini DVI kabel is niet echt mooi.
ik draai dagelijks in clamshell mode maar mn PB leeft nog hoor ;) Bovendien was het alleen bij de iBooks zo dat clamshell mode disabled was om die reden. De PowerBooks kunnen prima in clamshell mode werken.

Launching containers into space

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ballebek schreef op dinsdag 30 mei 2006 @ 22:17:
[...]

Nee, de hitte word via de achterkant eruit geblazen. Dit zijn fabeltjes die bestaan sinds de release van de iBook G4 :{

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
Verwijderd schreef op dinsdag 30 mei 2006 @ 22:32:
[...]

Nee, de hitte word via de achterkant eruit geblazen. Dit zijn fabeltjes die bestaan sinds de release van de iBook G4 :{
Helaas als reparateur van Apple Portables kan ik je vertellen dat het geen fabeltjes zijn.
Het is overigens bij sommige modellen wel zo en sommige niet; de 14 inch heeft er nooit last van gehad maar sommige 12 inch wel.
Mijn eigen iBook is daardoor ook een x overleden.

[ Voor 15% gewijzigd door Uberprutser op 30-05-2006 22:51 ]

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dacht ik eerst ook aan maar ga toch voor deze, kan je ook nog een tekst naar keuze op laten zetten.

Deze dus: http://wrappers.typepad.c...macbook_sleeve/index.html

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 30-05-2006 23:35 . Reden: Vergeten linkje erbij te zetten |:( ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chriztiaan
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 09:04
Verwijderd schreef op dinsdag 30 mei 2006 @ 23:18:
[...]

Dacht ik eerst ook aan maar ga toch voor deze, kan je ook nog een tekst naar keuze op laten zetten.
welke bedoel je? (8> Eigen tekst erop lijkt me ook wel leuk:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ETHaaz
  • Registratie: April 2005
  • Niet online
Eigen tekst erop is idd leuk, maar ik vind 'm er minder stevig uitzien.

Heb je 'm al binnen? zoja, kun je iets over de stof zeggen pls.

[ Voor 196% gewijzigd door ETHaaz op 30-05-2006 23:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murcielago
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21-07 16:23
Hoe gaat het nu verder met iedereen zijn batterijtijden? De mijne gaat nu ongeveer 1,3 minuten per procent bij een beetje surfen, muziek luisteren. Heb nu een estimated 27 minuten met 22% batterij. Heb nog niet de volledige batterijcallibratie kunnen uitvoeren.
Zie http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=86284
En hier nog een leuk verslagje van een batterijtest, http://www.powerpage.org/...o_battery_benchmarks.html (is wel de MBP, maar vanbinnen is het verder wel hetzelfde.

[ Voor 24% gewijzigd door Murcielago op 30-05-2006 23:41 ]

PSN: djmurcielago

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nope nog niet binnen... heb Macbook nog niet eens binnen...
Stof is van een soort rubberachtige katoen gemaakt met een microfibre (wat dat dan ook is?) voering die vingerafdrukken van je MB af zou moeten halen... maar ik heb het niet in mijn handen gehad dus kan er weinig over zeggen.

Hij ziet er inderdaad niet erg stevig uit, maarja ik zoek ook alleen maar iets tegen krassen bij vervoer in een tas en als ik een tas wil koop ik wel een tas.

Van de website:
White protective sleeve fits Apple MacBook 13inch
Water resistant (not waterproof) rubberised outer
Microfibre lining helps combat fingerprints
Machine washable
Green/Orange/Blue customised logo
Lettering of your choice, up to 15 letters max
Price: £17.99 Availability: Made to order

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 30-05-2006 23:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Trouwens, goed linkje gevonden naar een link resource site over Macbook... veel links en uitleg, altijd handig :) Weet niet of ie al langs was geweest...

http://www.wiredbynature.org/comp/mac/macbook/mods.php

En op die site vond ik net een link naar Cozmo Mambo Combo, een tas, sleeve en kabelzakje in dezelfde stijl. Supercool!

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 31-05-2006 00:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neobender
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-02 13:44
Ballebek schreef op dinsdag 30 mei 2006 @ 22:50:
[...]

Helaas als reparateur van Apple Portables kan ik je vertellen dat het geen fabeltjes zijn.
Het is overigens bij sommige modellen wel zo en sommige niet; de 14 inch heeft er nooit last van gehad maar sommige 12 inch wel.
Waarom zou je eigenlijk m dicht willen? De macbook kan nu toch dual monitor setups aan? dan heb je 13" + 17, 20 whatever"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sf2
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 27-08 15:58

sf2

weet niet of dit goed is maar mijn proc is altijd 55C of hoger. volgens de CoreDuoTemp dan.

in aan stand CPU usage > 5% @ 1333 = 55 C
dvd mode CPU usage < 20% @ 1500 = 68 C ;fan draait va 60C
HDTV mode CPU usage > 70% @ 1833max = 85 C

is dit normaal? en terwijl op de behuizing gewoon een beetje warm voelt.
ook de kijkhoek is niet erg geweldig van boven naar onder.(open en ver-open)

ik hoop dat mijn cpu vol ken houden. elk dag 1~2 uurtjes HDTV.
daarvoor heb ik het gekocht en meer.....

vul wat leeg is, leeg wat vol is en krap waar jeukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wel een nadeel van bootcamp hoor, dat je idd maar met 1 partitie kan werken. Eens kijken of ik mijn huidige OSX partitie kan splitsen, met behoud van een werkende dualboot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
Verwijderd schreef op woensdag 31 mei 2006 @ 07:56:
Wel een nadeel van bootcamp hoor, dat je idd maar met 1 partitie kan werken. Eens kijken of ik mijn huidige OSX partitie kan splitsen, met behoud van een werkende dualboot.
Dat kan idd gewoon; Apple gaat er niet vanuit dat je meerdere partities wilt gebruiken (en ziet het nut er niet van in) dus zit de support niet in Bootcamp.

Vergeet niet dat het stiekem eigenlijk een PC is; als je je harde schijf dusdanig verneukt dat je niet meer kan opstarten krijg je ook "Non system disk or disk error" zoals je ook op je PC krijgt als je je HD verneukt.

[ Voor 20% gewijzigd door Uberprutser op 31-05-2006 08:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murcielago
Heb het probleem van de korte batterij-tijden opgelost. Eerst was er een app die blijkbaar erg veel processortijd wilde hebben (40% voor een app), maar nu is dat neit meer zo. Batterijtijd gaat naar 3,5-4,5 uur. Ziet er een stuk beter uit. En de cpu-temp staat neit de hele tijd op 75 graden.
Problem solved hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ballebek schreef op dinsdag 30 mei 2006 @ 22:50:
[...]

Ik bedoel dus de Macbook, niet de iBook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick2001
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12:31

Maverick2001

Never look back

Murcielago schreef op woensdag 31 mei 2006 @ 08:31:
Heb het probleem van de korte batterij-tijden opgelost. Eerst was er een app die blijkbaar erg veel processortijd wilde hebben (40% voor een app), maar nu is dat neit meer zo. Batterijtijd gaat naar 3,5-4,5 uur. Ziet er een stuk beter uit. En de cpu-temp staat neit de hele tijd op 75 graden.
Problem solved hier.
Zou je dit nog wat kunnen toelichten? Welke app? Misschien heb ik (of anderen) er ook iets aan.

Bvd

Pura Vida

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ricost
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 18-07 15:39

ricost

Veur altiéd eine Venlonaer

Ik heb problemen onder OSX met mijn WLAN. Wanneer ik een webpagina probeer op te vragen gaat dit erg traag. Ik kan het proces versnellen door een paar keer te klikken op een link. Ik heb al geprobeert de storingsonderdrukking aan te zetten maar dit maakt geen verschil.

Als ik mn MacBook start onder Windows XP (bootcamp) heb ik nergens geen last van :?
Heb onder OSX alle updates al geinstalleerd.

Straks aan de euverkant van de nach door wach de veurjaorszon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb mijn MacBook binnen en ik twijfel behoorlijk of hij helemaal in orde is. Op het scherm zit een rare rode gloed die ik er ook niet af krijg door het scherm te kalibreren.

(alle plaatjes zijn klikbaar voor een grote versie)

Het is wat lastig te zien, maar op de achtergrond staat een iMac met de juiste kleurinstellingen. Ik krijg het op m'n MacBook niet voor elkaar.
Afbeeldingslocatie: http://www.ifrank.nl/GoT/rodegloedk.jpg

Ook zit het opplakvel op het beeldscherm heel raar in één hoek. Het lijkt wel of ze iets mis hebben geplakt:
Afbeeldingslocatie: http://www.ifrank.nl/GoT/raarrandjek.jpg

Als ik hem dichtklap lijkt het scherm wat gedraaid te zitten ten op zichte van het deel met het toetsenbord. Op de foto is het niet zo heel duidelijk, maar als hij voor je ligt zie je echt wat vreemds:
Afbeeldingslocatie: http://www.ifrank.nl/GoT/schermscheefk.jpg

En tot slot lijkt het hele scherm wel een beetje krom te zijn:
Afbeeldingslocatie: http://www.ifrank.nl/GoT/kromschermk.jpg

Ben ik nu aan het mierenneuken of heb ik echt een exemplaar met een slecht scherm? Ik ben eigenlijk best wel een beetje teleurgesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GR1221
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 28-08 00:10
Als ik jou was zou ik hem terugbrengen. Zo'n afwerking hoef je voor dat geld echt niet voor lief te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afwerking op het 2e plaatje is zeker niet netjes...ik ben vast blind maar op de rest van foto's zie ik niet echt schokkende dingen.maar daar heb jij beter zicht op natuurlijk. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

idd..ik zou er ook mee terug gaan..vooraal aan de hand van t 2e plaatje, als je dit groot bekijkt zie je echt dat er links iets los zit...dit is imo geen waar voor je geld

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 31-05-2006 09:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Toch schreef op woensdag 31 mei 2006 @ 09:35:
Als ik jou was zou ik hem terugbrengen. Zo'n afwerking hoef je voor dat geld echt niet voor lief te nemen.
Het is mijn eerste Apple notebook, dus ik ken normale kwaliteit van afwerken niet goed. Het leek me inderdaad niet goed. Ik hoop eigenlijk ook reacties te krijgen van MacBook bezitters die een vergelijking kunnen maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murcielago
Maverick2001 schreef op woensdag 31 mei 2006 @ 08:58:
[...]

Zou je dit nog wat kunnen toelichten? Welke app? Misschien heb ik (of anderen) er ook iets aan.

Bvd
Bij mij gaat het om temperaturemonitor, die doet het nu niet, en gelijk is 40% weg. Maar eigenlijk weet ik het neit zeker, want ik kon hiervoor ook geen groot proces vinden wat het had kunnen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericafterdark
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19-08 10:57
Verwijderd schreef op woensdag 31 mei 2006 @ 09:41:
[...]

Het is mijn eerste Apple notebook, dus ik ken normale kwaliteit van afwerken niet goed. Het leek me inderdaad niet goed. Ik hoop eigenlijk ook reacties te krijgen van MacBook bezitters die een vergelijking kunnen maken.
Dit is zeker niet goed. Als hij online is gekocht graag even met After Sales bellen om hem te retourneren. Wanneer hij in een winkel gekocht is zsm ermee terug.

Hier had uw reclame kunnen staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 10-09 18:14

alienfruit

the alien you never expected

Dat je scherm krom is dat is normaal hoor dat heeft mijn Powerbook ook.... Vervelend maar helaas pindakaas!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tazzman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09 11:52

tazzman

a real boardmonkey

Ik heb onlangs de MacBook Pro bekeken in de winkel.. en ik ben behoorlijk MacBook-Hooked inmiddels. :) Alleen die 15" MBP is echt een behoorlijk groot ding om mee te slepen. Laat staan de 17"! Die valt zowiezo af voor mij.

Ik zit nu sterk te denken aan een opgepompte MB (wit, 2GB, 100GB HD) maar ik zal hem voornamelijk gebruiken om mijn foto's te bekijken en te editen wanneer ik weer "on the road" ben met mijn camera.

Is dat 13" scherm daar redelijk voor te gebruiken? Qua resolutie is het prima - veel PC laptops komen nauwelijks boven de 1024x758 uit en dat met een 15" scherm (mijn HP en Dell laptops, de Fuiji Siemens van mijn vriendin.. allemaal 15" en allemaal max 1024x768). En het scherm van veel PC laptops is gewoon echt waardeloos voor foto editing. Daarom ben ik helemaal smoor op die MacBooks - vanwege dat bizar goede scherm.

Is er iemand hier die een 13" MB gebruikt voor Photoshop? (onder OSX of XP) en daar iets meer over kan vertellen?

Let wel: ik ga mijn werk PC niet vervangen door een MB (nou ja.. nog niet althans) .. en dat ik thuis altijd mijn MB nog kan koppelen aan mijn 19" CRT. Tis puur voor onderweg enzo - daarom is voor mij klein en licht ook erg belangrijk.

[ Voor 5% gewijzigd door tazzman op 31-05-2006 10:57 ]

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericafterdark
alienfruit schreef op woensdag 31 mei 2006 @ 10:54:
Dat je scherm krom is dat is normaal hoor dat heeft mijn Powerbook ook.... Vervelend maar helaas pindakaas!
Mwah, scherm heeft een vreemde gloed en afwerking is gewoon niet netjes.
Zeker proberen mee terug te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mei
  • Laatst online: 17-10-2024

Mei

alienfruit schreef op woensdag 31 mei 2006 @ 10:54:
Dan lijkt jouw Powerbook mij ook niet normaal. Alles is recht en netjes afgewerkt bij Apple, je mag dus verwachten dat dergelijke dingen productiefouten zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tazzman schreef op woensdag 31 mei 2006 @ 10:56:
Ik heb onlangs de MacBook Pro bekeken in de winkel.. en ik ben behoorlijk MacBook-Hooked inmiddels. :) Alleen die 15" MBP is echt een behoorlijk groot ding om mee te slepen. Laat staan de 17"! Die valt zowiezo af voor mij.

Ik zit nu sterk te denken aan een opgepompte MB (wit, 2GB, 100GB HD) maar ik zal hem voornamelijk gebruiken om mijn foto's te bekijken en te editen wanneer ik weer "on the road" ben met mijn camera.

Is dat 13" scherm daar redelijk voor te gebruiken? Qua resolutie is het prima - veel PC laptops komen nauwelijks boven de 1024x758 uit en dat met een 15" scherm (mijn HP en Dell laptops, de Fuiji Siemens van mijn vriendin.. allemaal 15" en allemaal max 1024x768). En het scherm van veel PC laptops is gewoon echt waardeloos voor foto editing. Daarom ben ik helemaal smoor op die MacBooks - vanwege dat bizar goede scherm.
Is er iemand hier die een 13" MB gebruikt voor Photoshop? (onder OSX of XP) en daar iets meer over kan vertellen?

Let wel: ik ga mijn werk PC niet vervangen door een MB (nou ja.. nog niet althans) .. en dat ik thuis altijd mijn MB nog kan koppelen aan mijn 19" CRT. Tis puur voor onderweg enzo - daarom is voor mij klein en licht ook erg belangrijk.
Kerel, je overdrijft echt imméns... XGA's worden bijna niet meer verkocht man! Nieuwe windows laptops hebben toch echt minimaal 1280x800... en de 15.4" zelfs hoger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tazzman schreef op woensdag 31 mei 2006 @ 10:56:

zie een paar posts terug mijn vraag ;) ik ga m voor hetzelfde gebruiken en waarschijnlijk wel als vervanger van de pc (met een 19 inch crt gekoppeld)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tazzman

tazzman

a real boardmonkey

Verwijderd schreef op woensdag 31 mei 2006 @ 11:18:
[...]

Kerel, je overdrijft echt imméns... XGA's worden bijna niet meer verkocht man! Nieuwe windows laptops hebben toch echt minimaal 1280x800... en de 15.4" zelfs hoger.
Oh nee? Mijn nieuwe HP Nc6620 doet echt geen 1280x800, ook de amilo van mijn vriendin niet, mijn voorgaande Dell Inspiron 5160 ook niet.Wellicht dat de laptops die NU in de winkel liggen iets beter zijn - maar geen van de laptops die ik tussen 2003 en eind 2005 gebruikt/gekocht heb deden 1280. Deze laptops waren ook niet bedoeld voor foto editing maar voor andere zaken - bij aanschaf is dus ook nooit gekeken naar de kwaliteit dan wel resolutie van het scherm.

En daarnaast - die laptops die WEL 1280 doen zijn gewoon waardeloos voor foto editing, d'r klopt gewoon geen hout van het contrast en de kleurstelling. Resultaat na bekijken op een goede CRT? Veel te harde contrasten en colorcasts.

Geen enkele fotograaf die ik ken gebruikt een normale PC laptop om foto's te editen, allemaal Powerbooks of MBP's. Overdrijven of niet - toeval zat dat absoluut niet zijn.

[ Voor 10% gewijzigd door tazzman op 31-05-2006 11:28 ]

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb met photoshop gewerkt op de macbook icm osx. 512MB draait het goed mee, echter het starten duurt langer. Minimaal 1GB aangeraden voor photoshop. Zelf ga ik er 2GB inzetten over een aantal weekjes. Verder ik doe echt alles met mijn macbook :D
Van internetten tot programmeren tot photoshop gebruik. Ik wil niets anders meer :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn laptop uit eind 2004 had 1400*1050 :{

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ricost
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 18-07 15:39

ricost

Veur altiéd eine Venlonaer

Verwijderd schreef op woensdag 31 mei 2006 @ 11:28:
Ik heb met photoshop gewerkt op de macbook icm osx. 512MB draait het goed mee, echter het starten duurt langer. Minimaal 1GB aangeraden voor photoshop. Zelf ga ik er 2GB inzetten over een aantal weekjes. Verder ik doe echt alles met mijn macbook :D
Van internetten tot programmeren tot photoshop gebruik. Ik wil niets anders meer :D
Ik doe er ook alles mee, alleen internet wil niet echt meewerken via de interne airport kaart :'(

Straks aan de euverkant van de nach door wach de veurjaorszon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tazzman

tazzman

a real boardmonkey

ricost schreef op woensdag 31 mei 2006 @ 11:33:
[...]

Ik doe er ook alles mee, alleen internet wil niet echt meewerken via de interne airport kaart :'(
Kan je d'r overigens ook een normale PCMCIA Wifi kaart instoppen? Ik heb nog een US Robotics kaartje liggen die altijd prima gewerkt heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tazzman

tazzman

a real boardmonkey

Verwijderd schreef op woensdag 31 mei 2006 @ 11:31:
Mijn laptop uit eind 2004 had 1400*1050 :{
Met wat voor inch scherm? Ik bedoelde dus eigenlijk laptops van normaal formaat - geen 17" widescreen laptops .. die kan ik niet kwijt in mijn fototas. Dat had ik er bij moeten zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tazzman schreef op woensdag 31 mei 2006 @ 11:38:
[...]

Met wat voor inch scherm? Ik bedoelde dus eigenlijk laptops van normaal formaat - geen 17" widescreen laptops .. die kan ik niet kwijt in mijn fototas. Dat had ik er bij moeten zeggen.
15.1" :) En geen widescreen. De basisprijs was €1390, dat viel wel mee dus.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 31-05-2006 11:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tazzman

tazzman

a real boardmonkey

Verwijderd schreef op woensdag 31 mei 2006 @ 11:47:
[...]

15.1" :) En geen widescreen. De basisprijs was €1390, dat viel wel mee dus.
Das apart? wat voor merk en type dan? En dan helemaal de vraag.... je bent "terug" gegaan naar een 13" MP . Wat zijn je ervaringen met het scherm van de MP in vergelijking met het 15" scherm van je vorige laptop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SD5k
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09-09 13:26

SD5k

>4&X

tazzman schreef op woensdag 31 mei 2006 @ 11:27:
[...]

Oh nee? Mijn nieuwe HP Nc6620 doet echt geen 1280x800, ook de amilo van mijn vriendin niet, mijn voorgaande Dell Inspiron 5160 ook niet.Wellicht dat de laptops die NU in de winkel liggen iets beter zijn - maar geen van de laptops die ik tussen 2003 en eind 2005 gebruikt/gekocht heb deden 1280. Deze laptops waren ook niet bedoeld voor foto editing maar voor andere zaken - bij aanschaf is dus ook nooit gekeken naar de kwaliteit dan wel resolutie van het scherm.

En daarnaast - die laptops die WEL 1280 doen zijn gewoon waardeloos voor foto editing, d'r klopt gewoon geen hout van het contrast en de kleurstelling. Resultaat na bekijken op een goede CRT? Veel te harde contrasten en colorcasts.

Geen enkele fotograaf die ik ken gebruikt een normale PC laptop om foto's te editen, allemaal Powerbooks of MBP's. Overdrijven of niet - toeval zat dat absoluut niet zijn.
Vreemd, mijn Dell uit 2003 heeft 1600x1200 als native. B)
Beetje wennen aan de kleine lettertjes, maar wel lekker veel werkplek voor een laptop.

Deze wordt wel binnen een maand vervangen voor een MacBook.

[ Voor 8% gewijzigd door SD5k op 31-05-2006 12:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tazzman schreef op woensdag 31 mei 2006 @ 11:52:
[...]

Das apart? wat voor merk en type dan? En dan helemaal de vraag.... je bent "terug" gegaan naar een 13" MP . Wat zijn je ervaringen met het scherm van de MP in vergelijking met het 15" scherm van je vorige laptop?
Haha apart is et allerlaatste wat het is :P

Vanaf 2004 heb ik de hele tijd notebooks gezien die zéker wel hoger gingen dan XGA... Mijn neef had er in 2000 eentje gekocht die SXGA had...

Kleurcontrast etc ben ik het wel met je eens, maar dat is gewoon een heel ander verhaal... Kleurechtheid hebben weinig schermen, zelfs nu is meer dan 80% gewoon waardeloos als je het vergelijkt met high-end CRT's. Maargoed, de reso ben ik 100% van overtuigd dat je in 2005 zéker ewl 1920x1200 kon kopen... zelfs 1680x1050 kon je toen kopen, Dell had namelijk een lijn die dat aankon.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 31-05-2006 12:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericafterdark
Mijn NEC Versa P550 uit 2005 had ook gewoon 1280... maar dat terzijde ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

Mijn NEC Versa P520 uit 2003 had 1400x1050, maar wel met baggerkleuren. En ik heb Compaqs gezien uit 2000 met 1600x1200. Maar feit is wel dat de meerderheid van de consumer-level notebooks niet verder komt dan XGA of WXGA; SXGA/WSXGA/UXGA/WUXGA zijn zeldzaam in dat marktsegment. Het feit dat de consumer-level MacBook dus 1280x800 doet op een 13" is zeker niet verkeerd. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neobender
  • Laatst online: 20-02 13:44
Die van mij gaat ook mn pc vervangen (aan een 20"ws in de toekomst)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tazzman

tazzman

a real boardmonkey

-Sander schreef op woensdag 31 mei 2006 @ 12:05:
[...]

Vreemd, mijn Dell uit 2003 heeft 1600x1200 als native. B)
Beetje wennen aan de kleine lettertjes, maar wel lekker veel werkplek voor een laptop.

Deze wordt wel binnen een maand vervangen voor een MacBook.
Ok, laat ik dan stellen dat ik onder een vreemde steen geleefd heb de afgelopen jaren. :P Mea Culpa, Mea Culpa - ik ben onwaardig en rol nederig door het stof! :o
O-)

Zo nu we dat weer gehad hebben: terug naar de hamvraag.... hoe vinden jullie dat 13" MacBook scherm? :)

Ik kan namelijk tegen goede prijzen zowel een MacBook als 15" MacBook Pro kopen (medewerker-korting) ... dat scheelt mij ongeveer 600 euro, tussen een MB 2GB 100GB en een MBP 2GB 80GB.

Is dat 15" scherm die 600 euro extra waard? Maar daarmee ook weer het ongemak van een grotere notebook.. of is die 13" ook erg goed te gebruiken en steek ik daarmee niet alleen 600 euro in mijn zak maar heb ook een (veel?) kleinere notebook om mee te sleuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

M'n MacBook wordt omgeruild na contact met Apple. Wat een verademing is Apple support als je Dell bent gewend zeg. Na een kwartiertje meteen een prima oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolby
  • Niet online
tazzman schreef op woensdag 31 mei 2006 @ 12:23:
[...]

Ok, laat ik dan stellen dat ik onder een vreemde steen geleefd heb de afgelopen jaren. :P Mea Culpa, Mea Culpa - ik ben onwaardig en rol nederig door het stof! :o
O-)

Zo nu we dat weer gehad hebben: terug naar de hamvraag.... hoe vinden jullie dat 13" MacBook scherm? :)

Ik kan namelijk tegen goede prijzen zowel een MacBook als 15" MacBook Pro kopen (medewerker-korting) ... dat scheelt mij ongeveer 600 euro, tussen een MB 2GB 100GB en een MBP 2GB 80GB.

Is dat 15" scherm die 600 euro extra waard? Maar daarmee ook weer het ongemak van een grotere notebook.. of is die 13" ook erg goed te gebruiken en steek ik daarmee niet alleen 600 euro in mijn zak maar heb ook een (veel?) kleinere notebook om mee te sleuren.
MB kopen en voor die 600 verschil een Dell Ultrasharp 2007WFP 20inchje kopen, kun je thuis lekker relaxen ;)

[ Voor 4% gewijzigd door dolby op 31-05-2006 12:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwinV
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 27-08 09:44
Vanochtend kreeg ik een telefoontje dat m'n Mac Book klaar stond bij de Mexpert. Uiteindelijk was de bestelling toch eerder binnen gekomen. Dus ik zit nu achter m'n Mac Book 2.0 Ghz met 2 Gb intern.

Mijn eerste indruk: Mac OS is even wennen, maar met zo'n geweldige notebook onder je, kan je niets anders dan genieten. Hij is netjes afgewerkt, wordt niet extreem warm (niet warmer dan m'n Asus), maar bevat wel een koe en een lichte whine. Dit is waarschijnlijk het probleem van de koeler die telkens aan en uit gaat, iets waar ik binnenkort een oplossing van Apple voor verwacht. De whine zat in m'n Asus ook en is hier niet meer aanwezig dan bij m'n Asus.

Het scherm is geweldig om mee te werken. Heldere en duidelijke kleuren en absoluut geen storende spiegelingen. Het toetsenbord is even wennen, maar dat komt meer door de locatie van de toetsen die ik niet gewend ben. Hij typt echt uitstekend.

Kortom: nog geen seconde spijt gehad van de aanschaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericafterdark
Verwijderd schreef op woensdag 31 mei 2006 @ 12:29:
M'n MacBook wordt omgeruild na contact met Apple. Wat een verademing is Apple support als je Dell bent gewend zeg. Na een kwartiertje meteen een prima oplossing.
Goed gedaan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na wat zoekwerk kwam ik naast de Booq Powersleeve12 uit op de STM Alley. Een soortgelijke tas, en maar ietsjes groter:

Afbeeldingslocatie: http://www.standardtm.com.au/img/site/ps_l_smallalley1.gif

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 31-05-2006 12:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xevox
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 25-07-2022
Verwijderd schreef op woensdag 31 mei 2006 @ 12:44:
Na wat zoekwerk kwam ik naast de Booq Powersleeve12 uit op de STM Alley. Een soortgelijke tas, en maar ietsjes groter:

Die is wel zeer netjes! alleen dat handvat vind ik dan weer wat minder :P

* Xevox Wacht geduldig tot 16 Juni voordat zijn MacBook op de deurmat valt...

BramBoterham

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

ppl

Mwoah zijn er anders zat die dat toch doen. Er zijn er niet zo veel die hun scherm volledig lopen te calibreren. Er zijn er nog zat die met aardig verouderde hardware hun foto's aan het bewerken zijn (pc's van jaar of 3 oud bijvoorbeeld).
Het ligt er denk ik dan ook nogal aan wat voor soort fotograaf je bent en wat je allemaal aan bewerkingen wilt doen.

Er zijn trouwens al sinds een jaar of 2 12" pc laptops met een standaard resolutie van 1280x800. Apple liep wat die resolutie betreft achter op de pc laptops. Tegenwoordig valt er amper nog een 12" pc laptop te krijgen met een fatsoenlijke resolutie van 1024x768 i.p.v. scheve breedbeeld formaat die amper op het Windows platform wordt ondersteund. Als je dus echt portable wilt zijn dan kan zo'n laptop erg handig zijn. Als je toch on the road bent dan neem ik aan dat je de geavanceerdere bewerkingen toch niet op die laptop wil doen maar gewoon thuis in alle rust achter je 19" crt scherm. In dat geval maken dingen als contrast, helderheid, etc. dan ook niet veel meer uit.

Het feit dat velen een Apple notebook gebruiken is om exact dezelfde reden waarom velen een Apple desktop machine gebruiken om foto's te bewerken. Het is een de facto standaard in de grafimedia. Voor kleurechtheid etc. ben je allang niet meer beperkt tot een Apple computer, de pc heeft wat dat betreft een flinke inhaalslag gemaakt al een hele tijd geleden,. Maarja, Apple is gewoonte in de grafimedia dus alles is op Apple gebaseerd in de loop der jaren en dat krijg je dus niet zomaar eventjes naar een ander platform.
Jouw informatie is dus wel heel erg gedateerd, zo ongeveer een jaar of 10 lijkt het :P
Dus onder een steen hebben geleefd...mwoah, make it a hunnebed :P
Flydesign.nl schreef op woensdag 31 mei 2006 @ 12:35:
Het toetsenbord is even wennen, maar dat komt meer door de locatie van de toetsen die ik niet gewend ben. Hij typt echt uitstekend.
Dat had ik dus ook. Die toetsenbordindeling is de Nederlandse variatie op de US QWERTY waardoor sommige toetsen op een ietwat andere plek zit. Je moet echt eerst even een minuutje of 5 ~ 10 tikken op dat toetsenbordje omdat die toetsen nogal een eind uit elkaar staan. Op alle laptoptoetsenborden en gewone toetsenborden zitten ze wat dichter op elkaar. Je kunt als het ware net eventjes op het randje van een toets tikken maar dat kan door die afstand op de Macbook dus niet meer. Qua feel e.d. vond ik geen verschil met andere laptoptoetsenbordjes.

[ Voor 17% gewijzigd door ppl op 31-05-2006 13:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LJ LIGHTNING schreef op woensdag 31 mei 2006 @ 13:16:
[...]

Die is wel zeer netjes! alleen dat handvat vind ik dan weer wat minder :P

/me Wacht geduldig tot 16 Juni voordat zijn MacBook op de deurmat valt...
Het handvat op de bovenkant? Dat lijkt mij wel makkelijk als je hem even snel op moet pakken om hem ergens neer te leggen.

Anders haal je hem toch eraf ;) Is waarschijnlijk een questie van de stiksels weg te halen.

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 31-05-2006 13:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mei

Mei

tazzman schreef op woensdag 31 mei 2006 @ 11:37:
[...]

Kan je d'r overigens ook een normale PCMCIA Wifi kaart instoppen? Ik heb nog een US Robotics kaartje liggen die altijd prima gewerkt heeft.
Check de specs ;) Volgens mij zit er geen PCMCIA slot in Apple notebooks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gisteren is mijn macbook afgeleverd door de mannen van TNT.

Bestelde macbook:
1.83 Ghz
60 GB HD
1 GB aan DDR2
Wit

Voor mensen die nog steeds over de hitte twijfelen en andere zaken, hier zijn mijn bevindingen:

-De macbook wordt alleen linksboven het toetsenbord erg warm, meestal na hevig gebruik van de cpu. Op je schoot leggen met een spijkerbroek aan is geen probleem, wel als je het op je blote benen legt.

-TIP: als je je macbook krijgt geleverd is die al voorgeprogrammeerd. Ik zou (in mijn ervaring) de OS X installatie-cd die je meegeleverd krijgt erbij pakken en de macbook formatteren en opnieuw installeren. Het heeft voor mij geleid tot een betere prestatie van de macbook.

-Erop gamen moet ik nog even bekijken, ik weet namelijk geen OS X programma die (bin/zip/rar-bestanden) kan uitpakken. Dus mijn vraag gelijk: weet iemand een soepel programma ervoor?

-Het geluid is beter dan de ibook G4. Scherper en helderder, sommige mensen in mijn omgeving (lees=moeder) vond het tegen schel aan. In op optiek valt het erg mee en krijg je prima geluid!

-DVD's, werkt op zich oké. Helaas is de kwaliteit minder dan ik had verwacht. Lichtelijk onscherp, en de kleuren zijn dof (Star Wars 3 originele dvd gebruikt). HD films daarentegen zijn voortreffelijk! Ontzettend scherp, kleuren worden super mooi weergeven, dit alles boven mijn verwachting.

Ik hoop dat toekomstige macbook gebruikers hier wijzer van worden met mijn korte en krampachtige samenvatting. Gaarne iemand mijn vraag nog willen beantwoorden betreft het uitpakken van bin/zip/rar-bestanden, alvast bedankt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4POX
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-09 23:04

4POX

Everybody is wired

Mei schreef op woensdag 31 mei 2006 @ 15:28:
[...]

Check de specs ;) Volgens mij zit er geen PCMCIA slot in Apple notebooks.
En als het er wel op zat wilde ik geen PCMCIA. PC-CARD is het tegenwoordig :P

AKA Rinkel weblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je OSX opnieuw installeerd, ben je dan niet alle pre-installed software en demo's kwijt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nee, niet die van Apple. Die worden ook mee-geinstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar wat is dat het nut van een schone installatie :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiff
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05-09 11:40
Verwijderd schreef op woensdag 31 mei 2006 @ 15:59:
Maar wat is dat het nut van een schone installatie :?
Je kan wat dingen weglaten die je niet nodig hebt, zoals extra talen of printerdrivers (die alleen al geven 2+Gb extra ruimte!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevenP
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 07:07
En als je kernel vernacheld is, of als je je Library wil opschonen oid, gewoon een schone install en het is schoonleeg ;)

Gasloos! 3100Wp Z, 2150Wp W, Panasonic 5J monoblock, Panasonic 150L WPB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericafterdark
Verwijderd schreef op woensdag 31 mei 2006 @ 15:36:
Dus mijn vraag gelijk: weet iemand een soepel programma ervoor?
Stuffit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt :)

Formateert hij bij een schone install dan ook gelijk je schijf? Of werkt het ook zonder problemen als je de huidige systeem-bestanden overschrijft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slazh
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11:13

slazh

Here To Stay

Vandaag mijn order laten plaatsen bij MacSupport (Amsterdam Centraal).
De verkoper wist mij ook te overtuigen / melden dat de MacBook (zoals sommige al verwacht hadden) met asymmetric dual channel werkte.

Ofnaja, zo begreep ik het in ieder geval; 3% performance verschil (verlies?) als je niet dezelfde RAM modules gebruikt.

Nu ik er over na denk; dan werkt asymmetric dual channel dus niet? :?
Ohwell, dan prik ik er zelf wel een keer een 1GB reepje bij, heb er nu een besteld met 1GB + 265MB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mei

Mei

Assymetric dual channel werkt wel, maar 3% slechter dan symmetric dual channel ;)

(volgens die verkoper dan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
  • Laatst online: 10-09 23:04
Zojuist is mijn cheapass eBay ram afgeleverd (2GB voor 110 euro), helaas was ik niet thuis. Dat haal ik morgen dus op, en hopelijk komt mijn Macbook dan vrijdag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arthur
  • Laatst online: 19-08 11:40
Voor degenen die in navolging van mij 1GB A-Data DDR2 bij de HongKongse eBayer hebben gekocht: het lijkt te werken.

Ik heb mijn reepje vandaag netjes binnengekregen. Installatie viel me enigszins tegen (beschermingslatje is wat lastiger te (de)installeren dan het leek en je moet het geheugen ECHT HEEL HARD aanduwen), maar m'n MacBook geeft keurig 1,25GB RAM aan. Snelheidsverschil is te vroeg om iets over te zeggen, maar vooralsnog is het systeem stabiel. Ik draai nu een MemTest, resultaten volgen

Het geheugen dat eruit kwam bij mij is overigens Hynix, met een CL van 5-5-5 (=hetzelfde bij de AData reepjes).

Update: een enkele run in Rember (MemTest met GUI) leverde geen fouten op.

[ Voor 10% gewijzigd door Arthur op 31-05-2006 20:43 ]

Never give in, never give in, never, never, never, never-in nothing, great or small, large or petty- never give in except to convictions of honour and good sense. Never yield to force; never yield to the apparently overwhelming might of the enemy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1Mark
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-09 14:05
Mei schreef op woensdag 31 mei 2006 @ 17:48:
Assymetric dual channel werkt wel, maar 3% slechter dan symmetric dual channel ;)

(volgens die verkoper dan)
ik denk wel meer dan 3% in het geval van grafische toepassingen. bij 2 gelijke reepjes draait je geheugen in dual-channel (allebei de bankjes tegelijk aanspreekbaar) en heeft je videokaart heel wat meer bandbreedte ter beschikking. vooral in spelletjes is dat verschil enorm vermoed ik.

voor een macbook PRO heeft dual-channel bijna geen effect. zijn videokaart heeft z'n eigen geheugen en de cpu heeft aan single-channel al meer bandbreedte dan ie aankan.

kan je dus wel heel sterk aanraden om er 'gewoon' 2x1Gb in te gooien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japie.G
  • Laatst online: 09:26

Japie.G

Colour Classic

Even misschien een n00b vraag tussendoor, en heb het zo snel niet kunnen vinden. Maar wat is whining? Letterlijk betekend het iets van janken ofzo. Hebben we het hier over een anoying geluidje die sommige MB's hebben?

Renault Scenic E-Tech EV - PV-Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

markclausing schreef op woensdag 31 mei 2006 @ 18:12:
[...]

ik denk wel meer dan 3% in het geval van grafische toepassingen. bij 2 gelijke reepjes draait je geheugen in dual-channel (allebei de bankjes tegelijk aanspreekbaar) en heeft je videokaart heel wat meer bandbreedte ter beschikking. vooral in spelletjes is dat verschil enorm vermoed ik.
...
Iets beter lezen. Als (en dus alleen als) de MacBook inderdaad asymmetric dual channel aankan, werkt dual channel dus ook met 2 modules van verschillende groottes (zolang de CL maar gelijk is). Ik heb er echter wel zo mijn twijfels over. Als ik deze review lees, gaan de GPU prestaties van de geteste mini (zelfde chipset als MacBook) toch flink achteruit als er 2 verschillende reepjes gebruikt worden (unmatched). Het kan uiteraard zijn dat de CL niet gelijk was en daardoor ook asymmetric dual channel niet werkte. Volgens de spec sheets van Intel zelf ondersteunt de 945GM in ieder geval wel asymmetric dual channel.

quote van Barefeats (zie ook de link eerder in mijn post)
DO MATCHED PAIRS OF MEMORY HELP?
We've done some matched versus unmatched memory tests on the Intel Mac mini (which has virtually indentical architecture to the MacBook 13"). In the case of the Intel Mac mini, Quake 3 saw a 51% gain from matched memory pairs while Doom 3 saw an 18% gain. As for Productivity Apps, matched pairs gave iMovie HD a 3% boost and Photoshop CS a 4% boost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• randje
  • Niet online

randje

LOiK

xandrios en/of xander (of iemand anders)
misschien een heel domme vraag, maar hoeveel ben je kwijt aan verzendkosten bij onze Adata geheugenvriend uit Hong Kong?

(heb 0,0 ervaring met eBay, maar als alles goed gaat, heb ik straks mijn eerste koop via eBay gedaan :D)

ik wacht ook nog even de resultaten van Arthur na :)

[ Voor 13% gewijzigd door randje op 31-05-2006 19:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik zie juist dat je via ebay niet met overschrijving kan betalen; best wel jammer... had ook graag die rammetjes daar besteld... al valt het nog af te wachten of het effectief werkt... voor de belgen onder ons, dezelfde rammetjes als bij simcity, kan je ook hier kopen: http://www.bechtle.be/bec...b48930cb7f590b2404f&i=ls2

[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 31-05-2006 19:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xilantof
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 07-09 16:29

Xilantof

ik ga lopen tot de zon komt

Had iemand hier nu al z'n sleeve besteld bij bitolithic.com?
Is ie al binnen? ervaringen? etc.

Ik zou hem graag aanschaffen maar wil even horen hoe ie bevalt.

edit: ik wacht maar ff.
ze zijn uitverkocht wegens "overweldigend succes".

[ Voor 22% gewijzigd door Xilantof op 31-05-2006 20:34 ]

Fotonerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• randje
  • Niet online

randje

LOiK

@ artox, je kan indirect met overschrijving betalen.
hoe? maak een paypal account aan.

geld schrijf je over naar paypal, na een paar dagen heb je geld op je paypal account, dit is waarschijnlijk nog in euro's (je kan gratis omzetten naar dollars)

en voor zover ik weet hoef je bij het betalen op ebay alleen maar in te loggen op je paypal account :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
  • Laatst online: 10-09 23:04
Arthur schreef op woensdag 31 mei 2006 @ 18:05:
Voor degenen die in navolging van mij 1GB A-Data DDR2 bij de HongKongse eBayer hebben gekocht: het lijkt te werken.

Ik heb mijn reepje vandaag netjes binnengekregen. Installatie viel me enigszins tegen (beschermingslatje is wat lastiger te (de)installeren dan het leek en je moet het geheugen ECHT HEEL HARD aanduwen), maar m'n MacBook geeft keurig 1,25GB RAM aan. Snelheidsverschil is te vroeg om iets over te zeggen, maar vooralsnog is het systeem stabiel. Ik draai nu een MemTest, resultaten volgen

Het geheugen dat eruit kwam bij mij is overigens Hynix, met een CL van 5-5-5 (=hetzelfde bij de AData reepjes).
Dat is goed nieuws! 'k ben zeer benieuwd of hij ook over een langere periode stabiel is :)
pokeran schreef op woensdag 31 mei 2006 @ 19:10:
xandrios en/of xander (of iemand anders)
misschien een heel domme vraag, maar hoeveel ben je kwijt aan verzendkosten bij onze Adata geheugenvriend uit Hong Kong?

(heb 0,0 ervaring met eBay, maar als alles goed gaat, heb ik straks mijn eerste koop via eBay gedaan :D)

ik wacht ook nog even de resultaten van Arthur na :)
Zo uit mijn hoofd: 5 pond per reepje verzendkosten. Totaal was bij mij 41 pond per reepje.
Betaling gaat inderdaad alleen via Paypal. Internationaal betaling via bankoverschrijving komt vrijwel niet voor, hoogstens naar Duitsland oid.

Zorg wel dat je een werkend paypal account hebt voordat je besteld, waar ook genoeg geld op staat. (Of een werkende creditcard eraan gekoppeld). De verkoper zelf is heel snel, direct na aankoop kreeg ik de betalingsgegevens, en 2 uur later een berichtje dat de reepjes verstuurd waren. En zojuist dus aangekomen. (Tegelijk met Arthur grappig genoeg).
geld schrijf je over naar paypal, na een paar dagen heb je geld op je paypal account, dit is waarschijnlijk nog in euro's (je kan gratis omzetten naar dollars)
Naast het feit dat ze graag in ponden betaald worden (;)), is het omzetten van valuta helaas niet bepaald gratis bij paypal. Ja, er zijn geen fees, maar vergelijk hun 'conversie-rate' maar eens met die van bijvoorbeeld GWK. Helaas snoepen ze er daar nog wel een redelijke marge vanaf.

Maargoed, alsnog is het een goede deal imho :)

[ Voor 12% gewijzigd door Xandrios op 31-05-2006 20:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Q
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 11:14

Q

Au Contraire Mon Capitan!

Heeft iemand al ervaring met een macbook in de trein en hoe het scherm zich dan in het zonlicht houdt? Niet dat ik nu iets zie als de zon op mijn 12" ibook 800mhz staat ofzo, maar ik heb geen last van spiegelingen. Hoe zit dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arthur
Mijn AData geheugenreepje heeft een test in Rember (MemTest met GUI) zonder fouten afgerond. Bovendien loopt het systeem nu al enkele uren soepeltjes. Lijkt dus een prima deal.

* Arthur was 62 euro inclusief verzendkosten kwijt en heeft nu alleen iets spijt dat hij niet meteen 2GB heeft gekocht |:(

[ Voor 3% gewijzigd door Arthur op 31-05-2006 20:45 ]

Never give in, never give in, never, never, never, never-in nothing, great or small, large or petty- never give in except to convictions of honour and good sense. Never yield to force; never yield to the apparently overwhelming might of the enemy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Q schreef op woensdag 31 mei 2006 @ 20:36:
Heeft iemand al ervaring met een macbook in de trein en hoe het scherm zich dan in het zonlicht houdt? Niet dat ik nu iets zie als de zon op mijn 12" ibook 800mhz staat ofzo, maar ik heb geen last van spiegelingen. Hoe zit dat?
Het beeld van de macbook valt enorm mee. Veel zonlicht is inderdaad niet fijn, maar dat is niet alleen bij de macbook. De spiegeling valt dus enorm mee.
Arthur schreef op woensdag 31 mei 2006 @ 20:45:
Mijn AData geheugenreepje heeft een test in Rember (MemTest met GUI) zonder fouten afgerond. Bovendien loopt het systeem nu al enkele uren soepeltjes. Lijkt dus een prima deal.

* Arthur was 62 euro inclusief verzendkosten kwijt en heeft nu alleen iets spijt dat hij niet meteen 2GB heeft gekocht |:(
En dat was geheugen van de Hong Kong ebay dealer he, jammer dat ik geen paypal account heb want dat is wel balen.

[ Voor 54% gewijzigd door Verwijderd op 31-05-2006 21:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 11:37

Nitai

Live the life you love.

[...]

Rustig, Homer heeft wel gelijk hoor. M'n oude Acer Centrinootje (uit 2003) draaide lekker 1280 bij 1024.

Sowieso geloof ik dat de pro fotograaf z'n Powerbook/Macbook Pro als noodoplossing gebruikt en thuis een vette Powermac heeft staan met ditto scherm ;)

Ik ben qua beeld achteruit gegaan toen ik m'n PB 12" vorig jaar kocht, but hey :) Hij is zo cute en is zo mobiel dat ik niets anders zou willen.

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haas
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12:13
Nitai schreef op woensdag 31 mei 2006 @ 21:04:
[...]

Rustig, Homer heeft wel gelijk hoor. M'n oude Acer Centrinootje (uit 2003) draaide lekker 1280 bij 1024.

Sowieso geloof ik dat de pro fotograaf z'n Powerbook/Macbook Pro als noodoplossing gebruikt en thuis een vette Powermac heeft staan met ditto scherm ;)

Ik ben qua beeld achteruit gegaan toen ik m'n PB 12" vorig jaar kocht, but hey :) Hij is zo cute en is zo mobiel dat ik niets anders zou willen.
Mijn Dell Inspiron 8200 van januari 2003 doet 1600-1200 op het 15" scherm. Prachtig beeld!

Apple MacBook Pro 14 (2021), Mac mini M4 (2024), iPhone 16 Pro Max (2024) & AirPods Pro 2 (2022) | Cambridge Audio CXA80 | Project-Audio X2 | BlueSound NODE ICON | Q Acoustics 5050 | LG C3 65” OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Xandrios schreef op woensdag 31 mei 2006 @ 20:12:

De verkoper zelf is heel snel, direct na aankoop kreeg ik de betalingsgegevens, en 2 uur later een berichtje dat de reepjes verstuurd waren. En zojuist dus aangekomen. (Tegelijk met Arthur grappig genoeg).
Hoeveel dagen heeft het geduurd eer je de reepjes thuis gestuurd hebt gekregen?

P.S. Kun je, als je je MacBook hebt, ook even laten weten hoe jij de installatie van de reepjes vond?

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 31-05-2006 22:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arthur
Verwijderd schreef op woensdag 31 mei 2006 @ 22:22:
Hoeveel dagen heeft het geduurd eer je de reepjes thuis gestuurd hebt gekregen?

P.S. Kun je, als je je MacBook hebt, ook even laten weten hoe jij de installatie van de reepjes vond?
Ik had gekocht op 20 mei, dus in totaal 11 dagen.
Installatie van geheugen is wel goed te doen, maar ik vond het meer gepruts dan ik had gedacht. Het herinstalleren van het beschermingsklepje was wat prutserig, en je moet het geheugen echt heel hard aandrukken voordat het goed zit. Het is zeker niet moeilijk, maar gewoon niet zo supersoepel als ik had gedacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zorg wel dat je een werkend paypal account hebt voordat je besteld, waar ook genoeg geld op staat. (Of een werkende creditcard eraan gekoppeld). De verkoper zelf is heel snel, direct na aankoop kreeg ik de betalingsgegevens, en 2 uur later een berichtje dat de reepjes verstuurd waren. En zojuist dus aangekomen. (Tegelijk met Arthur grappig genoeg).
een factuur zal hij mij wel niet kunnen bezorgen zeker :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Installatie van geheugen is wel goed te doen, maar ik vond het meer gepruts dan ik had gedacht. Het herinstalleren van het beschermingsklepje was wat prutserig, en je moet het geheugen echt heel hard aandrukken voordat het goed zit. Het is zeker niet moeilijk, maar gewoon niet zo supersoepel als ik had gedacht.
ik dacht dat het zo eenvoudig was als in onderstaand filmpje... http://www.macworld.com/w...05/macbookvideo/index.php

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Arthur schreef op woensdag 31 mei 2006 @ 22:34:
[...]

Ik had gekocht op 20 mei, dus in totaal 11 dagen.
ff voor de duidelijkheid: er zitten geen beschermingszegels (voor de garantie) op de sleuven (van het werkgeheugen en HD), of wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bezulba
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-08 19:32

Bezulba

Formerly known as Eendje

Verwijderd schreef op woensdag 31 mei 2006 @ 22:41:
[...]

ff voor de duidelijkheid: er zitten geen beschermingszegels (voor de garantie) op de sleuven (van het werkgeheugen en HD), of wel?
nee. waarom zouden die er zitten?

blup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

eendje schreef op woensdag 31 mei 2006 @ 23:15:
[...]

nee. waarom zouden die er zitten?
Omdat Apple liever niet heeft dat jij je Macbook uit elkaar schroeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bezulba

Bezulba

Formerly known as Eendje

je hoeft je macbook niet uitelkaar te schroeven om je geheugen of je harddisk te changen.. het zit niet achter zo'n klein metalen plaatje omdat ze dat zo mooi vonden staan.

http://manuals.info.apple...ook_13inch_Memory_DIY.pdf
http://manuals.info.apple..._13inch_HardDrive_DIY.pdf

ze staan zelfs op de apple site bij manuals...

[ Voor 36% gewijzigd door Bezulba op 31-05-2006 23:40 ]

blup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• randje
  • Niet online

randje

LOiK

hoe zit het eigenlijk met garantie? ik neem aan dat als je zelf je geheugen vervangt en je beeld gaat opeens rare kuren vertonen dat ze het gewoon accepteren als reparatie onder garantie. Moet je dan je eigen 2Gb erin laten of je macbook meegeven zonder geheugen (in de veronderstelling dat je bijv. je 2*256 heb verkocht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Xilantof schreef op woensdag 31 mei 2006 @ 19:48:
Had iemand hier nu al z'n sleeve besteld bij bitolithic.com?
Is ie al binnen? ervaringen? etc.
Ik heb er een besteld, kreeg netjes een factuur & verzendbevestiging, 1 dag na betaling met paypal!

Verder ben ik op zoek naar een fatsoenlijke bluetooth muis om met de MB te werken, de Apple BT muis heeft maar 1 knop, het was toch zo dat je OS X zo kon instellen dat je ook je rechtermuisknop kan gebruiken (bij een normale muis)? Welke BT muis zouden jullie aanraden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• randje
  • Niet online

randje

LOiK

logitech v270 is ook wel een mooie simpele BT muis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag voor het eerst de MacBook in living body gezien bij de Macshop in A'dam Centrum. Niet die bij het Centraal, maar die vlak bij het Anne Frank Huis, verlengde van de Rozengracht.

Het scherm is erg mooi, veeel mooier dan dat van de PB/iBook. Absoluut. Spiegeling valt mee.
Was niet warm, maar hij stond er pas 2 uur en was aan het idlen.

Het enige wat ik jammer vind is dat de 12 inch PB kleiner en daardoor echt meer een laptop,notebook is. Gewoon draagbaarder.

Maar de PB kost 500 euro meer, heeft een slechter scherm, veel slechtere specs, mindere wifi ontvangst, geen mogelijkheid om Windooz te draaien, geen iSight/Photo-ding en geen breedbeeld.

Hij heeft slechts 2 voordelen boven de MB: looks en portability. Hij is drie vingers smaller dan de MacBook. Voor de rest alleen maar nadelen.

Geen PB dus voor mij, maar een MacBook. Deze maand ga ik er een bestellen. Een witte met Superdrive. 1299 euro.

Daarna gaat mijn PC in de verkoop op marktplaats.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bezulba

Bezulba

Formerly known as Eendje

pokeran schreef op woensdag 31 mei 2006 @ 23:52:
hoe zit het eigenlijk met garantie? ik neem aan dat als je zelf je geheugen vervangt en je beeld gaat opeens rare kuren vertonen dat ze het gewoon accepteren als reparatie onder garantie. Moet je dan je eigen 2Gb erin laten of je macbook meegeven zonder geheugen (in de veronderstelling dat je bijv. je 2*256 heb verkocht)
als het geen apple geheugen is, dan moet je het er idd uithalen, het kan nl zijn dat dat het probleem veroorzaakt en dan is dat natuurlijk je eigen zaak om dat geheugen te vervangen

blup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xilantof
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 07-09 16:29

Xilantof

ik ga lopen tot de zon komt

Verwijderd schreef op woensdag 31 mei 2006 @ 23:52:
[...]

Ik heb er een besteld, kreeg netjes een factuur & verzendbevestiging, 1 dag na betaling met paypal!
Tja, ik las nu op de site dat ze pas vanaf 6-7 juni weer leverbaar zijn omdat er zoveel vraag naar is.
Tegen die tijd zijn ook andere merken er met sleeves....
pokeran schreef op woensdag 31 mei 2006 @ 23:59:
Die ben ik ook van plan aan te schaffen.

Fotonerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tazzman

tazzman

a real boardmonkey

Nitai schreef op woensdag 31 mei 2006 @ 21:04:

Ik geloof dat ik al rond uit toegegeven had ongelijk te hebben - dus kunnen we dat thema vergeten? ;) :X :)

Het is niet echt een noodoplossing - ik krijg soms verzoeken terwijl ik onderweg ben om extra materiaal te sturen of om toch die ene foto nog te sturen ... en dan graag nog die dag omdat het dan nog in het huidige nummer past. Ook is het handig om gewoon snel diverse bladen al wat thumbs te kunnen mailen zodat ik al vroegtijdig kan peilen welke bladen wel of geen interesse hebben.

Hiervoor gebruikte ik of eigenlijk wij (ik werk vaak samen met een andere fotograaf) een IBM thinkpad omdat deze goed mobiel was. Alleen het scherm was ook echt om te huilen - met een erg klein dynamisch bereik. Bijvoorbeeld, zo leek het erop dat een shoot op een locatie totaal overbelicht was, vanwege de lichte beton ondergrond. Dit beton i.c.m. zon zorgde voor extra reflectie. Alleen op het scherm van de ThinkPad was al het contrast op de grond weg.. het was 1 witte vlek. Dus ik had die shoot al afgeschreven. Thuis diezelfde fotos bekijken op mijn 19" IIyama (VisionMaster Pro 452 uit mijn hoofd oid) en daar bleek totaal geen sprake te zijn van overbelichting of contrast verlies. Ik baalde er dus gewoon ongelooflijk van dat die Thinkpad er zo naast zat en dat wil ik gewoon niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
pokeran schreef op woensdag 31 mei 2006 @ 23:59:
Ik moet eerlijk zeggen de Mighty Mouse (BT, 60 euri) mooier te vinden... 20 euro verschil maar.

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murcielago
Datafeest schreef op donderdag 01 juni 2006 @ 10:26:
[...]

Ik moet eerlijk zeggen de Mighty Mouse (BT, 60 euri) mooier te vinden... 20 euro verschil maar.
De Mighty Mouse is alleen gedraad verkrijgbaar. De gewone draadloze Mouse is wel verkrijgbaar, voor 60 euro.

Pagina: 1 ... 3 ... 15 Laatste

Dit topic is gesloten.