Het lijkt mij dat er nog wel wat rek in de niet gekoelde onderdelen zitten, even afgezien van de eerste 7900GT's die met bosjes tegelijk werden teruggestuurd. Ik denk dat je eerder bang moet zijn dat je je core/geheugen niet verkloot tijdens het krassen.
Me_Again moet niet over gaan klokken, hij moet z'n kaart sowiezo terugsturen.. (Zie het 'gewone' 7 series topic in VB..)
Idd, schijnbaar lijdt jouw kaart ook aan dat syndroom, ik zou het ding gelijk terugsturen aangezien het steeds erger is geworden in de meeste gevallen. RMA'en dus.TheZeroorez schreef op zondag 27 augustus 2006 @ 15:07:
Me_Again moet niet over gaan klokken, hij moet z'n kaart sowiezo terugsturen.. (Zie het 'gewone' 7 series topic in VB..)
Ik kon mij herinneren dat verschillende GF7-kaarten die in jouw systeem ingebouwd werden overleden... weet je zeker dat het niet aan iets in je systeem ligt? Just in caseTheZeroorez schreef op zondag 27 augustus 2006 @ 15:07:
Waarom quoten jullie mij als jullie tegen Me_Again praten 
Ik zie trouwens nergens terug dat hij al eerder een 7-serie f'ed up had hoor..
Ik zie trouwens nergens terug dat hij al eerder een 7-serie f'ed up had hoor..
[ Voor 40% gewijzigd door TheZeroorez op 28-08-2006 13:02 ]
Oopsie, ik dacht dat Me_Again een afstammeling was van het / me-commando hier

Ahh, en dat 'again' stond voor 'weer'. Naja, moet die gast maar niet zo'n vage naam kiezen

Ik Quotte je omdat ik het met je eens ben. Je hoeft niet persee tegen de gequote persoon te praten he, dat begrijp je wel 
Wat ik overigens raar vind, op de core van een 7900GT staat geloof ik standaard 1.2 volt, op een 7600GT core staat standaard 1.3 volt, dit zijn bijna dezelfde cores alleen de 7600GT heeft meer Pipelines/Shaders. Toch wil bijna elke 7900GT verder klokken op 1.2 volt dan een 7600GT op 1.3 volt. Nee dit ligt niet aan het max vermogen van een PCI-E slot.
Wat ik overigens raar vind, op de core van een 7900GT staat geloof ik standaard 1.2 volt, op een 7600GT core staat standaard 1.3 volt, dit zijn bijna dezelfde cores alleen de 7600GT heeft meer Pipelines/Shaders. Toch wil bijna elke 7900GT verder klokken op 1.2 volt dan een 7600GT op 1.3 volt. Nee dit ligt niet aan het max vermogen van een PCI-E slot.
Heb zelf onlangs de Asus EN 7900GTX gekocht en daar zit een stukje software bij (gameliveshow en gamereplay oid). Iemand dit al werkend gekregen? Zit maar te kl#ten, maar zonder resultaat.
Verder wel een erg fijn kaartje.
Verder wel een erg fijn kaartje.
13-05-2016 15:00 | 08-11-2017 8:30 | 25-11-2024 13:47
Je bedoelt GameFaceLive? Ja dat krijg je bij al die Asus dingen, volgens mij is het een soort Xfire of zo, heb het nog niet geprobeerd maar daar heb ik ook geen behoefte aan. Overigens is dit de verkeerde plek om dat te vragen, er is nog een Geforce 7 discussietopic in V&B.
[ Voor 22% gewijzigd door WillemJanJansen op 28-08-2006 15:50 ]
Bestaat er een tool om de fan speed van mijn Asus 7900GTX 512MB dynamisch te regelen zoals dat mogelijk is met ATItool voor ATI graka's?
Dus, een aantal temperatuur-waardes kunnen aangeven waarbij je fan speed naar een bepaald percentage van de max. gaat zodra de betreffende temp. is bereikt. Mijn kaart wordt blijkbaar niet ondersteund door Ati-tool (itt sommige nvidia kaarten), want ik krijg deze optie niet te zien. En met Rivatuner kun je wel een auto-setting kiezen, maar geen dynamische.
Ik zoek eigenlijk ook zoiets voor mijn CPU fan, want via BIOS en QFan control blijft ie op slechts 865rpm ongeacht de belasting. Maar goed, das meer iets voor een andere forum
Dus, een aantal temperatuur-waardes kunnen aangeven waarbij je fan speed naar een bepaald percentage van de max. gaat zodra de betreffende temp. is bereikt. Mijn kaart wordt blijkbaar niet ondersteund door Ati-tool (itt sommige nvidia kaarten), want ik krijg deze optie niet te zien. En met Rivatuner kun je wel een auto-setting kiezen, maar geen dynamische.
Ik zoek eigenlijk ook zoiets voor mijn CPU fan, want via BIOS en QFan control blijft ie op slechts 865rpm ongeacht de belasting. Maar goed, das meer iets voor een andere forum
[ Voor 17% gewijzigd door sl1200 op 28-08-2006 21:04 ]
Verwijderd
Heb mijn XFX 7900GT al een poosje binnen, draait hier nu met standaard koeler en standaard voltage (voltmods komen nog, mem+core) @ 580/844
Wel netjes al zeg ik het zelf, en het kan nog hoger ben nog niet aan zijn max
Wel netjes al zeg ik het zelf, en het kan nog hoger ben nog niet aan zijn max
Bij jouw Asus-kaartje zit een tooltje die kan overklokken, en dat kan. Smartdoctor heette het geloof ik. Ik moet er niets van hebben, maar wat jij wilde kan hij wel..
Verwijderd
ja ik heb er ook een ook asus maar bij mij staat ie op stock op 560/1500 mijn oc is 630/1652 <-- kom wel hogerWillemJanJansen schreef op zondag 27 augustus 2006 @ 01:35:
Het valt me op dat er bijna niemand met een 7600GT is hier. Ik heb een Asus 7600GT, deze heb ik ook getest:
[afbeelding]
3200+ @ stock
Driver 83.91
616/1700 (stock 560/1400 ~5800 3dmark05)
Deze kaart is overigens zwaar gelimiteerd door de 128 bits geheugen bus. Mijn geheugensnelheid verhogen heeft véél meer effect dan een verhoging in de core snelheid.
Zijn er nog anderen met een 7600GT hier? Ik ben ze namelijk niet tegen gekomen in dit topic.
Wat ik overigens wel enorm vind tegenvallen zijn mijn temperaturen, met die enorm lawaaierige stock koeler is mijn kaart idle vaak boven(!!!) de 70 Graden.
btw mijn temp is rond de 50 graden
Zoals hierboven beschreven had ik enorm veel artifacts tijdens de Deep Freeze test van 3DMark06. De artifacts gingen weg als ik het geheugen 100 MHz omlaag klokte
Heb hier het een en ander over gelezen en kon concluderen dat de XFX 7900GT series nou eenmaal bagger zijn.
Contact opgenomen met het bedrijf waar ik hem gekocht had. Zij zeiden:
We zullen het product na ontvangst testen met 3Dmark06 (doen we altijd) en vervolgens terug sturen naar de distributeur.
Deze videokaart is ook niet meer leverbaar (ik denk dat wij allebei wel weten waarom) dus kan ik binnen deze RMA deze kaart alleen aan u crediteren. U zou dan een vervangende kaart kunnen bestellen in een nieuwe order.
Lijkt mij duidelijk dus

Heb hier het een en ander over gelezen en kon concluderen dat de XFX 7900GT series nou eenmaal bagger zijn.
Contact opgenomen met het bedrijf waar ik hem gekocht had. Zij zeiden:
We zullen het product na ontvangst testen met 3Dmark06 (doen we altijd) en vervolgens terug sturen naar de distributeur.
Deze videokaart is ook niet meer leverbaar (ik denk dat wij allebei wel weten waarom) dus kan ik binnen deze RMA deze kaart alleen aan u crediteren. U zou dan een vervangende kaart kunnen bestellen in een nieuwe order.
Lijkt mij duidelijk dus
Punt 1: wat boeit het als je kaart in 3DMark2006 artifact? Dat gebruik je niet dagelijks, games wel
Punt 2: wat ga je nu doen met je cash? Wachten op DX10 of X19x0 of andere 7900 halen?
[ Voor 3% gewijzigd door Jejking op 29-08-2006 20:49 ]
Die XFX kaarten die die artifacts geven vertonen na wat tijd wel meer problemen. Ik weet niet of het je ontgaan is, maar die kaarten zijn gewoon brak.Jejking schreef op dinsdag 29 augustus 2006 @ 20:48:
[...]
Punt 1: wat boeit het als je kaart in 3DMark2006 artifact? Dat gebruik je niet dagelijks, games wel
Punt 2: wat ga je nu doen met je cash? Wachten op DX10 of X19x0 of andere 7900 halen?
Maar jij hebt blijkbaar liever een dure kaart in je PC hangen die zo onbetrouwbaar als wat is
Verwijderd
Kwam net (nieuwe?) 91.47 beta drivers tegen op guru3d. Hierbij staat het volgende vermeld:
Mensen de er meer vanaf weten? Ik ga de drivers iig even proberen.As usual we have virus and poest checked this archive and it came out clean. This looks to be a ligitimate driver as some intersting new products are supported in this set:
NVIDIA_G71.DEV_0292.1 = "NVIDIA GeForce 7900 GS"
NVIDIA_G71.DEV_0291.1 = "NVIDIA GeForce 7900 GT/GTO"
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 29-08-2006 21:37 ]
hoi,
ik ben nieuw met nvidia overclocken (heb altijd ati gehad) nu heb ik egt een stomme vraag, hoe lees je de temperatuur uit
ik ben nieuw met nvidia overclocken (heb altijd ati gehad) nu heb ik egt een stomme vraag, hoe lees je de temperatuur uit

Als ik bijna 300,00 Euro neerleg voor een videokaart wil ik dat deze ook 100% goed werkt en niet een beetje 'defect' is. En zoals The_Zeroorez al zei, de artifacts worden steeds erger.Jejking schreef op dinsdag 29 augustus 2006 @ 20:48:
[...]
offtopic:
Aangezien ik het wel gehad heb met de 7900 serie van NVidia stap ik over op ATI, namelijk een X1900 XTX
Aangezien ik het wel gehad heb met de 7900 serie van NVidia stap ik over op ATI, namelijk een X1900 XTX
Me_Again schreef op dinsdag 29 augustus 2006 @ 21:52:
[...]
Als ik bijna 300,00 Euro neerleg voor een videokaart wil ik dat deze ook 100% goed werkt en niet een beetje 'defect' is. En zoals The_Zeroorez al zei, de artifacts worden steeds erger.
offtopic:
Tuurlijk, geef ik je 200% gelijk in. Je liet alleen merken dat je artifacts had in 3DMark2006, als het alleen dat is dan denk ik: joh wat maakt dat uit. Misschien heb ik er overheen gelezen maar je hebt niet laten merken dat je in méérdere apps artifacts had. Ik zou wel gek zijn om te zeggen dat je een artifactende kaart moet houden die problemen geeft in meerdere programma'sTheZeroorez schreef op dinsdag 29 augustus 2006 @ 21:14:
[...]
Die XFX kaarten die die artifacts geven vertonen na wat tijd wel meer problemen. Ik weet niet of het je ontgaan is, maar die kaarten zijn gewoon brak.
Maar jij hebt blijkbaar liever een dure kaart in je PC hangen die zo onbetrouwbaar als wat is
Ik begrijp je overstap. Maar de nieuwe reviesies hebben ze problemen niet meer.Me_Again schreef op dinsdag 29 augustus 2006 @ 21:52:
offtopic:
En op ich is de 7900 serie absoluut geen slechte. Vooral XFX en eVGA hebben deze problemen met artifacts. Ik hoor in mindere mate de merken Asus, Gainward, LeadTek, MSI, Gigabyte voorbij komen met deze problemen.
Vind trouwens dat dit meer neigt naar GeForce 7 Discussie
@ Twix
Ja, maar als je een X1900 XT (of XTX met bijbetaling) kan kopen voor het geld waar je in eerste instantie een 7900 GT hebt gehaald (hij krijgt 300 euro gecrediteerd), dan ga je natuurlijk voor die X1900 XT(X) want die performt toch wel een stuk beter dan de 7900 GT.
Of hij er nog een kan halen is een ander verhaal, want door de prijsdalingen van ATi gaan de 1900 XT(X) kaarten echt als zoete broodjes over de toonbank
@ Jejking
So what dat alleen 3DMark2006 artifact, als DeepFreeze artifacts geeft is de kaart gewoon brak!
Ja, maar als je een X1900 XT (of XTX met bijbetaling) kan kopen voor het geld waar je in eerste instantie een 7900 GT hebt gehaald (hij krijgt 300 euro gecrediteerd), dan ga je natuurlijk voor die X1900 XT(X) want die performt toch wel een stuk beter dan de 7900 GT.
Of hij er nog een kan halen is een ander verhaal, want door de prijsdalingen van ATi gaan de 1900 XT(X) kaarten echt als zoete broodjes over de toonbank
@ Jejking
So what dat alleen 3DMark2006 artifact, als DeepFreeze artifacts geeft is de kaart gewoon brak!
[ Voor 35% gewijzigd door Demon_Eyez op 30-08-2006 10:21 ]
i7-3770K @ 4800 MHz | 2x4096 G.Skill F3-2400C10D-8GTX @ 2400 MHz | Gigabyte Z77X-UD5H-WB WIFI | Asus HD7950 DCU2 met Swiftech Komodo Ful Cover
Helemaal mee eens, de X1900 XT(X) heeft 512 MB geheugen en performt stukken beter dan de 7900GT.Demon_Eyez schreef op woensdag 30 augustus 2006 @ 10:15:
@ Twix
@ Jejking
Oke, nu weer ontopic (Sorry ik dacht dat ik ^^ in 'discussie' had gepost, maar zie nu dat ik in OC zit, foutje van mij)
Vind dit op zoch best een leuke discussie.Demon_Eyez schreef op woensdag 30 augustus 2006 @ 10:15:
@ Twix
@ Jejking
En kan je zeker wel gelijk geven. Maar logisch is natuurlijk dat de prijzen dalen van die kaarten ( lees: X1900XT(X)) en dat die op een gegeven moment op het prijs niveau terrecht komt van de 7900GT.
Dan zal ik ook niet twijvelen en de ATi nemen. Al hoewel Nvidia binnekort met de 7950GT uit komt die standaard op 550 is geklocked en ook 512 MB is en ook rond die prijs ligt. En dat is opzich ook best een leuk kaartje. En heeft veel OC potentieel, met de hoop dat het een beetje goede regulatoren heeft en nu zoals de eerste rev van de 7900GT
Ik had laatst in de productsurveys gelezen dat de NV Silencer 6 perfect op een Asus 7900GT zou passen. Aangezien de standard koeler iets te duidelijk aanwezig is en de temperatueren wat hoog zijn dacht ik: Laat ik voor die 16 euro een gokje wagen 
Net in 5 minuten de oude koeler eraf gesloopt (bleek een erg grote klodder koelpasta op te zitten
), zalman blokjes op het geheugen en de silencer geprobeerd. En deze past dus echt perfect, ze zijn voor elkaar gemaakt. 
Eens kijken wat mijn kaartje nu wil doen.....
Net in 5 minuten de oude koeler eraf gesloopt (bleek een erg grote klodder koelpasta op te zitten
Eens kijken wat mijn kaartje nu wil doen.....
Lekker klooien met mijn HTC Desire, HTC One S, Cube U65/Talk 9x, ZTE Nubia 7 Mini, Teclast P80H, Honor 6, Xiaomi Redmi Note 3 Pro Special Edition, ZTE Z17 mini, ZUK Z2, Huawei P20 Lite, Poco F1, Xiaomi Mi A3, even een Poco F3 en Xiaomi Mi 11 Lite 5G
Verwijderd
Ik wil nu dus ook me gfx gaan overclocken, maar wat is ongeveer de max temp van een 7950?
Ik zie dat ze over het algemeen erg heet worden 80c stressed, zo is de mijne ook. Het control panel geeft aan max 122c, is alles eronder dus goed? of ligt die grens lager?
Ik zie dat ze over het algemeen erg heet worden 80c stressed, zo is de mijne ook. Het control panel geeft aan max 122c, is alles eronder dus goed? of ligt die grens lager?
De kaart zal idd tot 122c heel blijven, maar hij werkt op die temperatuur echt niet goed meer, voor een 7950 zou ik 80-90 graden onder load aanhouden, als je hoger zit gaat je kaart waarschijnlijk artifacts vertonen, en dat wil je ook niet lijkt me.Verwijderd schreef op zaterdag 02 september 2006 @ 00:15:
Ik wil nu dus ook me gfx gaan overclocken, maar wat is ongeveer de max temp van een 7950?
Verwijderd
dat bedoelde ik dus 
Dus echt veel meer valt er niet uit te halen dus, denk dat ik het er maar bij laat
thnx anyway
Dus echt veel meer valt er niet uit te halen dus, denk dat ik het er maar bij laat
thnx anyway
Een overklokte kaart kan bij 70 graden al makkelijk artifacts gaan tonen terwijl hij op lagere temps de kloks met gemakt haalt, die 80-90 graden op je kaart vind ik echt not done!
The best argument against democracy is a five-minute conversation with the average voter.
Verwijderd
hmm ik zie dat 1 core meestal rond de 75-80 komt, nooit alle 2. De andere blijft meestal onder de 70c. Dit schijnt overigens wel vaker zo te zijn bij deze kaart, heb een search "7950 temp" gedaan hier op GoT, en zag dat er een aantal keer rond 80c werd gepost. Overigens viel mij net op dat er dus 1 core zo heet word, ik zag dus dat AtiTool het gemiddelde van beide cores neemt en dat aangeeft als gpu temperatuur. Vanuit ati tool gezien is de temp dus al een stuk lager, rond de 70 graden na 10 min stressen.
Zie nu ook dat het control panel hetzelfde aangeeft als AtiTool, dus denk dat ik daar dan maar vanuit zal gaan. Ik keek altijd naar Everest.
**edit**
AtiTool, heeft met de optie "Find Max Mem" me geheugen geclocked naar 800Mhz. Ben nu de "Find Max Core" aan het doen, als dit het overclocken van je videokaart is, is het echt appeltje, eitje vergeleken met een cpu
**edit2**
Core speed staat op 580Mhz, door AtiTool, Gfx word wel aanzienlijk warmer nu, AtiTool geeft 78c aan, Everest geeft 1 core 82c en de andere 67c.
*edit3**
heb net 3dmark06 gerunned, en heb er in totaal zo'n 1000 punten bij!
Ik had dus geen idee dat dit ZO makkelijk was!
Hij word nu stressed zo rond de 80c en 1 core daarvan is max 82c wat ik heb gezien. Tis natuurlijk wel de vraag of hij ook stabiel is, maar dat ga ik morgen testen met AtiTool. Hoelang moet je AtiTool runnen? Ook zo'n 8 á 10 uur net als met een cpu?
Zie nu ook dat het control panel hetzelfde aangeeft als AtiTool, dus denk dat ik daar dan maar vanuit zal gaan. Ik keek altijd naar Everest.
**edit**
AtiTool, heeft met de optie "Find Max Mem" me geheugen geclocked naar 800Mhz. Ben nu de "Find Max Core" aan het doen, als dit het overclocken van je videokaart is, is het echt appeltje, eitje vergeleken met een cpu

**edit2**
Core speed staat op 580Mhz, door AtiTool, Gfx word wel aanzienlijk warmer nu, AtiTool geeft 78c aan, Everest geeft 1 core 82c en de andere 67c.
*edit3**
Ik had dus geen idee dat dit ZO makkelijk was!
Hij word nu stressed zo rond de 80c en 1 core daarvan is max 82c wat ik heb gezien. Tis natuurlijk wel de vraag of hij ook stabiel is, maar dat ga ik morgen testen met AtiTool. Hoelang moet je AtiTool runnen? Ook zo'n 8 á 10 uur net als met een cpu?
[ Voor 80% gewijzigd door Verwijderd op 02-09-2006 03:12 ]
Tuurlijk kan dat, maar als die kaart standaard al 80 graden word onder load moet 80-90 graden gewoon kunnen, x1900xt(x)en werken ook op die temps of zelfs hoger, en die krijgen ook geen artifacts @ stock.Renegade! schreef op zaterdag 02 september 2006 @ 00:53:
Een overklokte kaart kan bij 70 graden al makkelijk artifacts gaan tonen terwijl hij op lagere temps de kloks met gemakt haalt, die 80-90 graden op je kaart vind ik echt not done!
Zo makkelijk is het ook niet .. ik zou even rustig aan blijven doen en je graka ECHT lang op stabiliteit laten testen, wat atitool namelijk doet is je kaart even opwarmen (half uurtje of hoe lang doet ie over max core vinden). Ik weet niet wat jij voor gamer bent, maar stel je gamede langer dan 'n half uur dan heb je daarna gewoon kans op arti's + instabiliteit hoorVerwijderd schreef op zaterdag 02 september 2006 @ 01:02:
*edit3**
Ik had dus geen idee dat dit ZO makkelijk was!![]()
![]()
Ati tool is ook geen helderziende ...
mmhh * Pilske moet leren doorlezen
Ja ik zou je kaart eens goed op artis + stabiliteit testen .. zon 8 uur ofzo ??
[ Voor 19% gewijzigd door Pilske op 02-09-2006 11:09 ]
Verwijderd
Zo zou ik dat dus nooit doen, bij Atitool is het verstandig om erbij te blijven en het programma meteen af te sluiten als je arties krijgt. Kan namelijk schadelijk zijn om een kaart te lang op te hoge snelheden te laten draaien. (zou maar door de temps komen). Beste is gewoon steeds de core of het geheugen met 10Mhz te verhogen, dan atitool artifact scan (5 minuten ofzo) en als je geen errors krijgt weer 10Mhz erbij. Dit doe je dan net zo lang tot de scan artifacts vindt. Dan verlaag je dat met ongeveer 20Mhz en laat je em een uur draaien (wel bij blijven dus). Doe hierna hetzelfde met je geheugen. Als je beide op snelheid hebt ga je alle mogelijk benchmarks draaien, en kijken of je scores echt hoger zijn. Blijft je systeem stabiel en je kaart wordt niet te warm, stel je de instellingen definitief in en ga je gamen.
@turboo: no offence, maar ik zie dat je het hier al net zo aanpakt als met je CPU. Als je nou eens eerst alle mogelijke info over het onderwerp gaat lezen denk ik dat je minder snel voor verassingen komt te staan. Iedereen weet namelijk dat de " detect optimal frequencies/ find max" optie van geen kant klopt. En je er nooit zomaar op moet vertrouwen.
@turboo: no offence, maar ik zie dat je het hier al net zo aanpakt als met je CPU. Als je nou eens eerst alle mogelijke info over het onderwerp gaat lezen denk ik dat je minder snel voor verassingen komt te staan. Iedereen weet namelijk dat de " detect optimal frequencies/ find max" optie van geen kant klopt. En je er nooit zomaar op moet vertrouwen.
Ik vond het ook wel leuk om te zien hoe mijn memory daar even 200MHz (100 echte dus) hoger kon, waarbij ik nu arti's krijg, en hoe m'n core maar een paar MHz omhoog kon.. 
Maar inderdaad, ik zou eerst eens gaan lezen, want bij je CPU dacht je ook dat het zo gemakkelijk was, totdat het niet lukte. Ik zie je nu meteen al dezelfde fout maken. In het begin lijkt het gemakkelijk, maar je doet het gewoon fout doordat je niet weet hoe het moet
Maar inderdaad, ik zou eerst eens gaan lezen, want bij je CPU dacht je ook dat het zo gemakkelijk was, totdat het niet lukte. Ik zie je nu meteen al dezelfde fout maken. In het begin lijkt het gemakkelijk, maar je doet het gewoon fout doordat je niet weet hoe het moet

Verwijderd
vandaar dat ik hier dus ook loop te vragen en te vertellen, Daar is GoT toch voor! En jij praat onzin
Ik dacht helemaal niet dat het makkelijk was bij me cpu, het wou daar in eerste instantie niet lukken omdat mijn 4400+ gewoon niet wou clocken!! met me 4600+ ging het al direct wat sneller, simpelweg omdat deze beter clockte (oh ja, dat was het, vergeten?
)
En ik dacht dat het wel zou kunnen die snelheden, want als je hier op got een search doet naar 7950 temps, of iets dergelijks, dan zie dat veel mensen met hun 7950 hun memory op 750/800Mhz hebben lopen en Core zo rond de 600Mhz, dus zo vreemd vond ik die settings van AtiTool dus niet
Maar hij gaf inderdaad errors, dus ben nu maar alleen de core aan het testen op 579Mhz

En ik dacht dat het wel zou kunnen die snelheden, want als je hier op got een search doet naar 7950 temps, of iets dergelijks, dan zie dat veel mensen met hun 7950 hun memory op 750/800Mhz hebben lopen en Core zo rond de 600Mhz, dus zo vreemd vond ik die settings van AtiTool dus niet
Maar hij gaf inderdaad errors, dus ben nu maar alleen de core aan het testen op 579Mhz
[ Voor 105% gewijzigd door Verwijderd op 02-09-2006 14:37 ]
Nee, maar als je dan voortaan ook even Googelt op 'ATITool max core' bijvoorbeeld, wordt alles een stuk duidelijkerVerwijderd schreef op zaterdag 02 september 2006 @ 14:30:
vandaar dat ik hier dus ook loop te vragen en te vertellen, Daar is GoT toch voor!
Als je alles zo goed weet, kom het dan niet hier vragen.En jij praat onzin
Toevallig ook vergeten dat ik ook in dat topic al gezegd heb dat je geen snelle CPU moet overklokken, maar een 3800+ bijvoorbeeld? Daar begon je al met je 1e foutIk dacht helemaal niet dat het makkelijk was bij me cpu, het wou daar in eerste instantie niet lukken omdat mijn 4400+ gewoon niet wou clocken!! met me 4600+ ging het al direct wat sneller, simpelweg omdat deze beter clockte (oh ja, dat was het, vergeten?)
[ Voor 77% gewijzigd door TheZeroorez op 02-09-2006 15:23 ]
Verwijderd
Ik heb mijn 7950GX2 nu lopen op 570/1500, stabiel na 3 uur BF2 en Fear. Dat is mijn manier van kijken of ie stabiel is, gewoon lekker paar uur gamen, dat is waar die kaarten voor gemaakt zijn
600/1600 gaf arti's in 3dmark, dus ik hou het wel lekker bij 570/1500. Snel zat. Kaartje wordt idd érg heet. Riva geeft tot 88c, maar dat is ook het gemiddelde van de 2 dusss. Maar zolang ik geen arti's zie na uren gamen, zal het wel ok zijn.
600/1600 gaf arti's in 3dmark, dus ik hou het wel lekker bij 570/1500. Snel zat. Kaartje wordt idd érg heet. Riva geeft tot 88c, maar dat is ook het gemiddelde van de 2 dusss. Maar zolang ik geen arti's zie na uren gamen, zal het wel ok zijn.
Verwijderd
ik kan googlen ja, ik kan het ook gewoon proberen en vragen, wat ik dus heb gedaan 
En gezien de comment hierboven, waar ik er dus al meer van op GoT heb gezien, lijkt het mij niet zo vreemd dat iemand denkt, dat die AtiTool snelheden kloppen. In ieder geval, dat ze van geen kant kloppen, zoals Dynacore zegt, is dus onzin, want precies goed zijn ze niet, maar erg veel ernaast zullen ze er denk ik niet zitten, als ik de snelheden vergelijk met andere overgeclockte 7950 kaarten. Dus ben het zoals vaker niet met je eens TheZeroorz
n/o
En gezien de comment hierboven, waar ik er dus al meer van op GoT heb gezien, lijkt het mij niet zo vreemd dat iemand denkt, dat die AtiTool snelheden kloppen. In ieder geval, dat ze van geen kant kloppen, zoals Dynacore zegt, is dus onzin, want precies goed zijn ze niet, maar erg veel ernaast zullen ze er denk ik niet zitten, als ik de snelheden vergelijk met andere overgeclockte 7950 kaarten. Dus ben het zoals vaker niet met je eens TheZeroorz
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 02-09-2006 15:04 ]
Vergelijk niet met andere kaarten, dat is (net als bij CPU's!!) het domste wat je kunt doen, vooral op het moment dat je geen stepping weet.
En ja, je kunt het vragen, maar in de FAQ's staat toch heel duidelijk aangegeven dat je eerst zelf moet zoeken
Maar als jij denkt dat je nu je kaartje al op goede snelheden hebt, be my guest 
Dat je het niet met me eens bent vind ik best, zolang je van mijn GPU/CPU af blijft mag je doen wat je wilt! Ga maar lekker op de max van ATITool zitten jongen, top! Verder vraag ik me dan toch af waarom je 'het niet met me eens bent', het zijn toch echt feiten dat ATITool er bij mij verschrikkelijk ver naast zat.
En ja, je kunt het vragen, maar in de FAQ's staat toch heel duidelijk aangegeven dat je eerst zelf moet zoeken
Dat je het niet met me eens bent vind ik best, zolang je van mijn GPU/CPU af blijft mag je doen wat je wilt! Ga maar lekker op de max van ATITool zitten jongen, top! Verder vraag ik me dan toch af waarom je 'het niet met me eens bent', het zijn toch echt feiten dat ATITool er bij mij verschrikkelijk ver naast zat.
[ Voor 32% gewijzigd door TheZeroorez op 02-09-2006 15:06 ]
Verwijderd
oh soms word ik *gaap*
ten eerste, waar lees jij dat ik op de max van atitool zit en ik zou zeggen, doe is een search naar 7950 oc results, dan zie je zelf dat hij meestal zo rond de 570/600Mhz -750/800Mhz zit. AtiTool gaf aan (zoals ik inmiddels in 3 posts al 8 keer heb moeten zeggen) 580-800. Nu heb ik ookal gezegt dat dit inderdaad arifacts gaf. Dus is het voor mijn kaart inderdaad iets te hoog gegrepen, maar aangezien de 7950 gemiddeld wel zulke snelheden haalt, zat AtiTool in mij geval er dus niet DIK naast. Dat het niet de perfecte overclock heeft gevonden, oke, maar er DIK naast zitten is wat anders.
Snappie? -.-
onzinnige discussies met U altijd

ten eerste, waar lees jij dat ik op de max van atitool zit en ik zou zeggen, doe is een search naar 7950 oc results, dan zie je zelf dat hij meestal zo rond de 570/600Mhz -750/800Mhz zit. AtiTool gaf aan (zoals ik inmiddels in 3 posts al 8 keer heb moeten zeggen) 580-800. Nu heb ik ookal gezegt dat dit inderdaad arifacts gaf. Dus is het voor mijn kaart inderdaad iets te hoog gegrepen, maar aangezien de 7950 gemiddeld wel zulke snelheden haalt, zat AtiTool in mij geval er dus niet DIK naast. Dat het niet de perfecte overclock heeft gevonden, oke, maar er DIK naast zitten is wat anders.
Snappie? -.-
onzinnige discussies met U altijd

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 02-09-2006 15:14 ]
Verwijderd
Ik stel voor dat we hem lekker laten aankloten met zn kaartje van 500 euro. En onnodige vragen gewoon niet eens meer beantwoorden... Als ik hem helemaal blij zie posten dat ie find max core heeft gedaan en dat vervolgens overklokken noemt wil ik duidelijk maken dat hij verkeerd bezig is. En ook al lagen de atitool snelheden in de buurt, een paar Mhz te hoog kan genoeg zijn. Vandaar dat het " van geen kant" klopt.
Maar ga rustig je gang, smeer er anders meteen nog ff een halve tube AS5 op net als bij je CPU, dan komt het wel goed.
Maar ga rustig je gang, smeer er anders meteen nog ff een halve tube AS5 op net als bij je CPU, dan komt het wel goed.

Kom dan ook niet om hulp vragen zonder goed voorbereid te zijn.
Nergens, waar lees jij dat ik dat denk/zeg? Ik bedoel alleen te zeggen dat jij op ATITool vertrouwd, wat je niet doen moet. Als je daar dan toch op vertrouwd, kun je net zo goed op het max ervan gaan zitten.ten eerste, waar lees jij dat ik op de max van atitool zit
Nogmaals: Ga niet van anderen hun chips uit, leuk dat dat meestal gehaald wordt, echt niet altijd. Net als bij CPU's zijn er héél veel uiteenlopende snelheden, al helemaal wanneer je twee kaarten hebt (ja, het zijn twee kaarten), de kans is dan namelijk nog groter dat het afwijkt, omdat er maar één kaart hoeft te zijn die het niet bij kan benen en..en ik zou zeggen, doe is een search naar 7950 oc results, dan zie je zelf dat hij meestal zo rond de 570/600Mhz -750/800Mhz zit.
Leuk dat je dit zo vaak gezegd hebt, en leuk dat ATITool dat aan gaf. Als het nog niet tot je doorgedrongen is dat dit redelijk in de buurt kan zitten, maar dus ook totale bullsh*t kan zijn, zou ik het nog maar een paar keer herhalen, misschien dat het dan anders isAtiTool gaf aan (zoals ik inmiddels in 3 posts al 8 keer heb moeten zeggen) 580-800.
Waarschijnlijk niet nee, maar er op vertrouwen zou heel zonde zijn.Nu heb ik ookal gezegt dat dit inderdaad arifacts gaf. Dus is het voor mijn kaart inderdaad iets te hoog gegrepen, maar aangezien de 7950 gemiddeld wel zulke snelheden haalt, zat AtiTool in mij geval er dus niet DIK naast.
Hierover kun je nog geen conclusies trekken, door enkel naar het gemiddelde te kijken.Dat het niet de perfecte overclock heeft gevonden, oke, maar er DIK naast zitten is wat anders.
Ik wel, jij blijkbaar niet.Snappie? -.-
Begin er dan ook niet aan.onzinnige discussies met U altijd
Ik raad je aan gewoon even alles terug standaard te zetten, en op Dynacore's goed beschreven manier te gaan OC'en, als je daar nog niet mee bezig bent.
Verwijderd
haha
voor de duidelijkheid, me core is nu 50 min arifact free op 579Mhz
Das 1 Mhz minder dan AtiTool
Ben nog niet klaar met scannen, maar het ziet er goed uit 
Dus ik vind dat het niet helemaal klopt, had AtiTool 600Mhz aangegeven dan zou het van geen kant kloppen,. Dus volgens mij beleven wij " het van geen kant kloppen" totaal anders
@ thezeroorz bedankt voor je hulp, maar zoals je waarschijnlijk uit het Athlon/Opteron topic zit ik niet op JOU hulp te wachten, gezien de woordkeuze en de manier van afzeiken van mensen waar je zo goed in bent. Dank je en tot ziens
Wacht liever op de meningen van mensen die je niet gelijk voor "ezel" uitmaken, terwijl ze denken dat ze je daarbij helpen. Desnoods wacht ik tot ik een ons weeg
Das 1 Mhz minder dan AtiTool
Dus ik vind dat het niet helemaal klopt, had AtiTool 600Mhz aangegeven dan zou het van geen kant kloppen,. Dus volgens mij beleven wij " het van geen kant kloppen" totaal anders
@ thezeroorz bedankt voor je hulp, maar zoals je waarschijnlijk uit het Athlon/Opteron topic zit ik niet op JOU hulp te wachten, gezien de woordkeuze en de manier van afzeiken van mensen waar je zo goed in bent. Dank je en tot ziens
Wacht liever op de meningen van mensen die je niet gelijk voor "ezel" uitmaken, terwijl ze denken dat ze je daarbij helpen. Desnoods wacht ik tot ik een ons weeg
[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 02-09-2006 15:25 ]
Vergeet de woorden 'vaak' en 'kan' ook nietVerwijderd schreef op zaterdag 02 september 2006 @ 15:21:
haha
Das 1 Mhz minder dan AtiToolBen nog niet klaar met scannen, maar het ziet er goed uit
Dus ik vind dat het niet helemaal klopt dan, als het van geen kant zou kloppen, had AtiTool 600Mhz aangegeven. Dus volgens mij beleven wij " het van geen kant kloppen" totaal anders
Dan denk ik dat je verder ook weinig hulp zult krijgen.@ thezeroorz bedankt voor je hulp, maar zoals je waarschijnlijk uit het Athlon/Opteron topic zit ik niet op JOU hulp te wachten, gezien de woordkeuze en de manier van afzeiken van mensen waar je zo goed in bent.
Tot ziens? Ik hoop niet dat je hierna ook nog naar het Firefox topic komt ofzo hoorDank je en tot ziens

Ik zet je niet voor ezel, dat doe je zelf. Jij bent degene die hier zonder dan ook maar enig echte research gedaan te hebben vraagjes komt stellen. Ik heb je totaal nergens voor ezel gezet, op dit bericht na dan.Wacht liever op de meningen van mensen die je niet gelijk voor "ezel" uitmaken, terwijl ze denken dat ze je daarbij helpen.
Dan wacht je maar, maar in ieder geval niet meer op mijn hulp, aangezien jij het toch beter weetDesnoods wacht ik tot ik een ons weeg

Verwijderd
oke dank je
**edit**
AtiTool is nu een uur stabiel op 579Mhz/600Mhz,
ga nu het geheugen omhoog gooien en dan nog is een uurtje testen, als het stabiel blijft, doe ik morgen wel een volledige test.
Cpu = 76c
Core1=67c
Core2=81c
**edit**
AtiTool is nu een uur stabiel op 579Mhz/600Mhz,
ga nu het geheugen omhoog gooien en dan nog is een uurtje testen, als het stabiel blijft, doe ik morgen wel een volledige test.
Cpu = 76c
Core1=67c
Core2=81c
[ Voor 96% gewijzigd door Verwijderd op 02-09-2006 15:35 ]
Verwijderd
Je moet blij zijn dat hij je uberhaupt nog wil (/wou) helpen, en dan ook nog eens zo'n bek terug, alsof je er iets vanaf weet. Zoek jezelf dan een ander forum waar ze wel iedereen een complete spoedcursus hardwarekennis geven. Hier wordt van je verwacht zelf dingen uit te zoeken. Niet elke keer als je de lui bent om een paar zinnen op google in te toetsen meteen hier komen. Ik weet niet hoe vaak je dit al is gezegd, volgens mij lees je het niet eens.
Verwijderd
Wat is hier de gemiddelde leeftijd? Lijkt wel of ik in een kleuterklas zit
Als persoon a er een andere manier van "wat vindt ik veilig voor mijn kaart" op na houdt, waarom probeert persoon b dan toch altijd zijn gelijk te halen? Laat het toch rusten. Op een gegeven moment zal die persoon er toch wel achter komen, dat hij of zij iets niet goed doet.
@Turbo: ik begrijp best dat we hier op Tweakers zitten, maar waarom wil je die 7950 zo vreselijk pushen hee? die 100 puntjes meer in 3dmark? Of die 2fps meer in games?

Als persoon a er een andere manier van "wat vindt ik veilig voor mijn kaart" op na houdt, waarom probeert persoon b dan toch altijd zijn gelijk te halen? Laat het toch rusten. Op een gegeven moment zal die persoon er toch wel achter komen, dat hij of zij iets niet goed doet.
@Turbo: ik begrijp best dat we hier op Tweakers zitten, maar waarom wil je die 7950 zo vreselijk pushen hee? die 100 puntjes meer in 3dmark? Of die 2fps meer in games?
[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 02-09-2006 15:36 ]
Het is dan toch alleen maar aardig om hem te helpen? Op een gegeven moment stoppen de 'b' personen daar dan natuurlijk ook mee, maar toch vinden ze het o_zo_zonde van die mooie 7950GX2...
Verwijderd
inderdaad uploader, en om de kinderlijke discussies dus te voorkomen, vraag ik meneer zeroorz gewoon normaal om te stoppen met zijn hulp aan te bieden aan mij, omdat ik daar niet op zit te wachten en er dus kinderlijke discussies uit voort bloeien. Dynacore, bij deze vraag ik jou dus ook om te stoppen je hulp aan te bieden, dezelfde reden als bij TheZeroorz,
Of is dit ongebruikelijk op GoT?
Lijkt mij dat iedereen er baat bij heeft, en als er iemand de dupe van word, ben ik hetzelf.
Ik wil em gewoon clocken, zodat ik het maximale uit me pc haal
Meer zit er dan niet in, en als de tijd daar is, dat ie dus de boel niet meer trekt, weet ik dat het tijd is om up te graden, want meer zal er dan niet uit deze kast te halen zijn. (ik weet dat die tijd nog wel een poosje opzich laat wachten, daar niet van
)
*edit*
heb nu ook me geheugen omhoog gegooid, totaal is het nu 579/792Mhz en hij is een uur stabiel met AtiTool. 76c nu, max wat ik heb gezien is 79c. Morgen ff wat langer testen en kijken of die stabiel blijft
Of is dit ongebruikelijk op GoT?
Lijkt mij dat iedereen er baat bij heeft, en als er iemand de dupe van word, ben ik hetzelf.
Ik wil em gewoon clocken, zodat ik het maximale uit me pc haal
Meer zit er dan niet in, en als de tijd daar is, dat ie dus de boel niet meer trekt, weet ik dat het tijd is om up te graden, want meer zal er dan niet uit deze kast te halen zijn. (ik weet dat die tijd nog wel een poosje opzich laat wachten, daar niet van
*edit*
heb nu ook me geheugen omhoog gegooid, totaal is het nu 579/792Mhz en hij is een uur stabiel met AtiTool. 76c nu, max wat ik heb gezien is 79c. Morgen ff wat langer testen en kijken of die stabiel blijft
[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 02-09-2006 16:44 ]
Jongens, zwijg die gast anders gewoon dood. Dat gezeur elke keer. Ook al dat hele gezemel met het overklokken van z'n CPU in dat andere topic. Hij wil toch niets aannemen en moet elke keer het laatste woord hebben. Laat hem lekker freubelen, als 'ie daar blij mee is. Niet meer op reageren gewoon.
Moet je voor de gein eens kijken hoeveel gesloten topics hij al heeft gestart

Edit . I just proofed my point, zie ik net
Moet je voor de gein eens kijken hoeveel gesloten topics hij al heeft gestart

Edit . I just proofed my point, zie ik net
[ Voor 21% gewijzigd door Demon_Eyez op 02-09-2006 18:55 ]
i7-3770K @ 4800 MHz | 2x4096 G.Skill F3-2400C10D-8GTX @ 2400 MHz | Gigabyte Z77X-UD5H-WB WIFI | Asus HD7950 DCU2 met Swiftech Komodo Ful Cover
Verwijderd
ooh nog 1
ik me cpu anders mooi wel op 2.8Ghz gekregen. Wat je er niet bij zegt, is dat mijn eerste CPU gewoon niet verder te clocken was, gezien degene die hem gekocht heeft hem ook niet verder kreeg, en je als newbe dus denk dat je wat fout doet, terwijl het gewoon aan die cpu ligt. Wat ik niet wou aan nemen was dat die koelpaste, waar ik volgens vele te veel van had op gedaan, de oorzak was van de hitte. Heb inmiddels die vervangen voor minder en het bleek geen nut te hebben
Dus ik zat er niet naast!
Casefans in me zijpaneel ontbraken voor een betere airflow 
En over me GFX, zij beweren dat ATiTool er DIK naast zat
Bleek dat ie er voor de core 1 Mhz naast zat en voor het mem wel 8 Mhz!! Had inderdaad zelf beter bij 0 kunnen beginnen en beetje bij beetje omhoog gaan, had me vast veel tijd gescheelt
Volgens mij neem ik alleen dingen niet aan, als ik de logica er niet van in zie.(die koelpasta geloofde ik al niet, en ik bleek nog gelijk te hebben ook
) In dit geval gaf AtiTool dus het gemiddelde aan, van de 7950 o/c, of dat nu net bij mij toeval is, of dat ie het gewoon (bijna)goed berekend heeft weet ik niet 
*opheldering*opheldering*
ik me cpu anders mooi wel op 2.8Ghz gekregen. Wat je er niet bij zegt, is dat mijn eerste CPU gewoon niet verder te clocken was, gezien degene die hem gekocht heeft hem ook niet verder kreeg, en je als newbe dus denk dat je wat fout doet, terwijl het gewoon aan die cpu ligt. Wat ik niet wou aan nemen was dat die koelpaste, waar ik volgens vele te veel van had op gedaan, de oorzak was van de hitte. Heb inmiddels die vervangen voor minder en het bleek geen nut te hebben
Dus ik zat er niet naast!
En over me GFX, zij beweren dat ATiTool er DIK naast zat
Bleek dat ie er voor de core 1 Mhz naast zat en voor het mem wel 8 Mhz!! Had inderdaad zelf beter bij 0 kunnen beginnen en beetje bij beetje omhoog gaan, had me vast veel tijd gescheelt
Volgens mij neem ik alleen dingen niet aan, als ik de logica er niet van in zie.(die koelpasta geloofde ik al niet, en ik bleek nog gelijk te hebben ook
*opheldering*opheldering*
[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 02-09-2006 18:54 ]
Ik zit met een vraagje, op de 7600gs zit toch dezelfde core als op een 7600gt?
En de Gt heeft de core toch op 560 mhz lopen?
Zou de 7600gs dat dan ook niet met gemak moeten kunnen halen?
Want ik zat in een review te lezen en daar kwamen ze niet zo ver...
Is het niet zo dat dat eerder komt doordat al die kaartjes die ze daar testen passief gekoeld zijn?
Heb de 7800gs+ AGP van gainward nu een tijdje in huis en dit zijn de uiteindelijke resultaten.
core : 530
mem : 1360
3dmark05 : 8370
3dmark06 : 4104
( Op een 3200+ s939 met 1024 mb geheug )
Erg netjes vind ik zelf voor een agp bord
.
core : 530
mem : 1360
3dmark05 : 8370
3dmark06 : 4104
( Op een 3200+ s939 met 1024 mb geheug )
Erg netjes vind ik zelf voor een agp bord
[ Voor 9% gewijzigd door chrisstructor op 03-09-2006 13:53 ]
There are 10 types of people in this world, those who understand binary and those who don't
klopt, maar die 7600GT die ze testen dan toch ook?Demon_Eyez schreef op zaterdag 02 september 2006 @ 19:24:
Is het niet zo dat dat eerder komt doordat al die kaartjes die ze daar testen passief gekoeld zijn?
Ja dat is wel zo, maar het lijkt me dat je een duidelijker beeld krijgt van wat de max als je actief gekoelde kaarten met elkaar vergelijkt ipv passief gekoelde.Tim_ko schreef op zaterdag 02 september 2006 @ 22:06:
[...]
klopt, maar die 7600GT die ze testen dan toch ook?
Update :
3dmark03 : 10900
3dmark05 : 48XX -- 49XX
Dit is na een vgpu mod. Standaart resistence was 720 ohm en het voltage zou 1.1 volgens verschillende site's. Nu , 500 ohm weerstand en ?.?? volt.
Dit is niet zo maar voor te spelen want mijn fps is drastisch omhoog gegaan.
CS:source stock fps : 66,26
CS:source @ max oc : 90.72
CS:source @max oc en vgpu mod : 114.20
voor het gemak alles gedraait op high quality, geen aa en af en op 1280x1024
Nickname | Merk | Stock speed | Vcore | Merk koeler | Koeling | Overclock |
LyP0 | Club 3d 7300 gt | 350 / 325 | no idea | zalman vf700 | lucht | 770/461 |
3dmark03 : 10900
3dmark05 : 48XX -- 49XX
Dit is na een vgpu mod. Standaart resistence was 720 ohm en het voltage zou 1.1 volgens verschillende site's. Nu , 500 ohm weerstand en ?.?? volt.
Dit is niet zo maar voor te spelen want mijn fps is drastisch omhoog gegaan.
CS:source stock fps : 66,26
CS:source @ max oc : 90.72
CS:source @max oc en vgpu mod : 114.20
voor het gemak alles gedraait op high quality, geen aa en af en op 1280x1024
ik voel me lekkaah !!!
Ik neem aan dat die 'overclock' 461/770 moet zijn, waarbij de 770 eigenlijk 385 is? Anders is het allemaal wel héél extreem

bewijs nodig ?
Het is toch echt 770/461 voor core/mem.
hij kan nog hoger maar dit is voor 24/7 gebruik. Het mem is nog niet gemod en de core kan ook nog omhoog naar 785.
Ik zal dadelijk ff een screenshot uploaden.
screenie
toch in de loop van deze week maar eens t mem modden en kijken of de gpu nog hoger wil. Jah het enige wat deze kaart tegen houd is het gddr2 mem. Als ik nu eentje kan vinden met gddr3 dan word het pas echt leuk
Maar goed, ik mag niet klagen. Het kaartje heeft me 82 euro gekost 2 maanden geleden, dat is toch niet veel voor wat je er voor krijgt.
Het is toch echt 770/461 voor core/mem.
hij kan nog hoger maar dit is voor 24/7 gebruik. Het mem is nog niet gemod en de core kan ook nog omhoog naar 785.
Ik zal dadelijk ff een screenshot uploaden.
screenie
toch in de loop van deze week maar eens t mem modden en kijken of de gpu nog hoger wil. Jah het enige wat deze kaart tegen houd is het gddr2 mem. Als ik nu eentje kan vinden met gddr3 dan word het pas echt leuk
Maar goed, ik mag niet klagen. Het kaartje heeft me 82 euro gekost 2 maanden geleden, dat is toch niet veel voor wat je er voor krijgt.
[ Voor 50% gewijzigd door LyP0 op 03-09-2006 22:19 ]
ik voel me lekkaah !!!
Ik geloof het best wel hoor, het was alleen niet het meest voor de hand liggende..
Nu ik het verschil in fps bekijk weer wel..
Ik heb trouwens een beetje gezocht.. deze kaarten gaan wel vaker zo hoog
Maarja, er zit dan ook weer 128-bits GDDR2 op enzo.. Maar toch zijn 't leuke dingen om te OC'en
Ik heb trouwens een beetje gezocht.. deze kaarten gaan wel vaker zo hoog
Verwijderd
Heb vandaag me gfx 6 uur getest met AtiTool, een geen arti's
500/600 stock en nu 579/792
Mem zou misschien nog iets hoger kunnen, maar ik heb geen zin om weer te gaan testen voor die paar mhz. Als ik de core op 580Mhz zet, krijg ik gelijk artifacts als ik de stress test in AtiTool doe.
( AtiTool detecte zelf, 580/800, dus hij zat er erggg naast, zoals sommige zeiden
)
Verschil in 3dmar06 is 1000 punten van 7500 naar 8500 ongeveer, en met Prey blijft me fps nu ten alle tijden op 59-60, terwijl die eerst in sommige situaties nog welis in de 40 wou droppen. (kan overigens ook komen door nieuwe drivers, 91.47 heb ik nu in plaats van 91.31)
In Oblivion valt het wel mee, fps dropt nog steeds soms naar in de 20
Maar ja, tis een verbetering
http://members.chello.nl/j.vishnudatt/overclocked7950.JPG
500/600 stock en nu 579/792
Mem zou misschien nog iets hoger kunnen, maar ik heb geen zin om weer te gaan testen voor die paar mhz. Als ik de core op 580Mhz zet, krijg ik gelijk artifacts als ik de stress test in AtiTool doe.
( AtiTool detecte zelf, 580/800, dus hij zat er erggg naast, zoals sommige zeiden
Verschil in 3dmar06 is 1000 punten van 7500 naar 8500 ongeveer, en met Prey blijft me fps nu ten alle tijden op 59-60, terwijl die eerst in sommige situaties nog welis in de 40 wou droppen. (kan overigens ook komen door nieuwe drivers, 91.47 heb ik nu in plaats van 91.31)
In Oblivion valt het wel mee, fps dropt nog steeds soms naar in de 20
Maar ja, tis een verbetering
http://members.chello.nl/j.vishnudatt/overclocked7950.JPG
Dat is toch een aardig temperatuurverschilVerwijderd schreef op dinsdag 29 augustus 2006 @ 19:39:
[...]
ja ik heb er ook een ook asus maar bij mij staat ie op stock op 560/1500 mijn oc is 630/1652 <-- kom wel hoger
btw mijn temp is rond de 50 graden
niet dat het je overclock erg beinvloedt, mijn max ligt op 621/1712 met temperaturen van 67/74 (idle/stressed)
Dat fragiele Asus koelertje gaat er zo snel mogelijk van af bij mij.
Omfg, heeft iedereen hier een 7950gx2, ben ik dan de enige met nog een 7800gtx en 7300gt. Waar haalt iederen dat geld vandaan vraag ik me soms af. Anyways, als het mee zit word er vrijdag nog verder geklokt met m'n 7300GT.
ik voel me lekkaah !!!
Ik weet niet wie 'iedereen' is, maar de meeste mensen hier hebben toch de 7900GT denk ik hoor.. (zelfde als 7800GTX, alleen koeler, zegmaar
)
bekijk eens de laatste paar pagina's, alleen nog maar alles over de gx2.
Anyways, is er al nieuws bekend over wanneer de 8 serie komt of iig wanneer de 7950gt hier in de winkel moet liggen.
Anyways, is er al nieuws bekend over wanneer de 8 serie komt of iig wanneer de 7950gt hier in de winkel moet liggen.
ik voel me lekkaah !!!
Kijk anders eens in het Geforce 7 Discussie topic, daarin staan meer nieuws/rumour gerelateerde posts. Dit topic richt zich op het overklokken. En op de FP is ook genoeg te vinden inmiddels
Kijk eens in de topictitel schat... OC betekent overklokken, geen nieuws.LyP0 schreef op donderdag 07 september 2006 @ 00:18:
bekijk eens de laatste paar pagina's, alleen nog maar alles over de gx2.
Voor nieuws moet je hier zijn: [Discussie] Het GeForce 7 Topic - Deel 14
Lees m'n startpost voortaan
Ook kans dat ze de GS ondervolt hebben, waardoor je dus niet zo ver kán komen.Tim_ko schreef op zaterdag 02 september 2006 @ 19:11:
Ik zit met een vraagje, op de 7600gs zit toch dezelfde core als op een 7600gt?
Dan heb je tog helemaal geen behoefte aan een GX2LyP0 schreef op woensdag 06 september 2006 @ 17:34:
Omfg, heeft iedereen hier een 7950gx2, ben ik dan de enige met nog een 7800gtx en 7300gt. Waar haalt iederen dat geld vandaan vraag ik me soms af. Anyways, als het mee zit word er vrijdag nog verder geklokt met m'n 7300GT.

Ik zit hier nog met een Radeon 9600XT te kutten..dán is het een smak geld waard(en zelfs ik overweeg niet eens een GX2, ben al blij al ik een GT te pakken krijg
Tenzij je op 1920*1600 of hoger gamed heb je volgens mij niet echt behoefte aan GX2's^:P
Speks:The Hexagon Iks Twee Servertje
"When everything is allright,there is nothing left."Rey_Nemaattori
Verwijderd
ik merk toch wel verschil tussen mijn oude 7900 GT en me 7950 
Ik game meestal op 1600*1200
hoger kan k niet
Ik game meestal op 1600*1200
hoger kan k niet
!!!!!!Jejking schreef op donderdag 07 september 2006 @ 11:29:
[...]
Kijk eens in de topictitel schat... OC betekent overklokken, geen nieuws.![]()
Voor nieuws moet je hier zijn: [Discussie] Het GeForce 7 Topic - Deel 14![]()
Lees m'n startpost voortaan
En ja, je merkt verschil, maar wie gaat er nu voor die 40FPS extra (die je niet eens kunt zien, want je scherm is niet zo snel..) een kaart van €500,- kopen?

Verwijderd
mensen die graag op alles high spelen en geen SLI kunnen draaien bijvoorbeeld 
wil je nog meer voorbeelden?
Verwijderd
Mensen die geld over hebben ookVerwijderd schreef op dinsdag 12 september 2006 @ 13:42:
Ontopic:
Net een XFX 7900GT gehaald . . Wel chill, zwarte PCB enzo, ziet er netjes uit.
Als je een 7800GTX hebt heb je het echt niet nodig, ook niet voor alles max. (OK, misschien voor Oblivion dan..)Verwijderd schreef op dinsdag 12 september 2006 @ 13:42:
Snap je me nog niet?
Verwijderd
Niet als je je 7900GTX gewoon verpatst voor 325 euro, dan kost een 7950GX2 opeens nog maar 175 eurootjesLyP0 schreef op woensdag 06 september 2006 @ 17:34:
Als je nu een 7800GTX hebt, is het gewoon zonde om over te stappen op een 7950GX2. Zeker als alles prima loopt is het complete BS. Niet iedereen moet de beste hardware hebben. Op een 3000+ met een 6600GT is ook nog prima te gamen. Zelfs mijn broertje draait alles op een 9800 met P4 2,53GHz prima
Als je dan mooi wilt spelen, dán is het de overstap waard, maar met een 7800GTX kun je nog genoeg nu
Ben je knap. Die kaart is ongeveer gelijk aan een 7900GT, maar dan duurder, luider, en heter. Voor dat bedrag kun je beter een 7900GT kopen, nieuw zelfs.Verwijderd schreef op dinsdag 12 september 2006 @ 16:15:
[...]
Niet als je je 7900GTX >>7800GTX gewoon verpatst voor 325 euro, dan...
[ Voor 19% gewijzigd door TheZeroorez op 12-09-2006 17:37 ]
^^ zeker met de hedendaagse 512MB versies, beetje doorklokken en je zit zowat op7900GTX snelheden ^_^
Verwijderd
Tja als een gast er 325 voor wil dokken, hou ik hem niet tegen natuurlijkTheZeroorez schreef op dinsdag 12 september 2006 @ 17:35:
[...]
[...]
Ben je knap. Die kaart is ongeveer gelijk aan een 7900GT, maar dan duurder, luider, en heter. Voor dat bedrag kun je beter een 7900GT kopen, nieuw zelfs.
Ben beniewd hoeveel ik in December nog voor mijn 7950GX2 kan vangen, als de G80 er is
En trouwens: zéker wel dat een 7950GX2 veeeeeel lekkerder loopt dan een 7800GTX. Om 1 klein voorbeeldje te noemen: met mijn 7950GX2 kom ik in BF2 never ever onder de 45fps uit, op 1600/1200 4aa Supersampling/ 16af. Zelfs met mijn 7900GTX kwam ik met die instellingen nog wel eens angstig dicht in de buurt van de 30fps op bepaalde momenten. Ik wil dan niet weten hoever een 7800GTX dropt dan in zijn fps.
[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 12-09-2006 23:05 ]
De vraag is dan of je het vershcil ziet met de settings 1 stapje terug, of die paar xtra frames die 200 euro waard zijn, en of je uberhaupt gametechnisch voordeel haalt door extreme resoluties te spelen?
In Cod2 maak ik menig GT(X)'er nog af, ondanks dat ik op een duron bak speel met een 9600XT en een crappy 200dpi muis van 3-4 jaar oud...just imagine wat ik met fatsoenlijke hardware en een beetje oefening kan doen
).
Bieden zulke extreme resoluties nou echt zoveel voordeel?(en zelfs dan zak je nog tot de 45 frames
)
In Cod2 maak ik menig GT(X)'er nog af, ondanks dat ik op een duron bak speel met een 9600XT en een crappy 200dpi muis van 3-4 jaar oud...just imagine wat ik met fatsoenlijke hardware en een beetje oefening kan doen
Bieden zulke extreme resoluties nou echt zoveel voordeel?(en zelfs dan zak je nog tot de 45 frames
[ Voor 11% gewijzigd door Rey Nemaattori op 12-09-2006 23:24 ]
Verwijderd
Ik ben gewoon best wel een graphics hoer ja. Ik zal de laatste zijn die dat ontkend. Plus het is gewoon een hobby van me. In dat geval van BF2, mijn native resolutie van mijn TFT is 1600/1200, dus al zou ik die op 1280/1024 zetten, heb ik naar mijn gevoel toch echt te veel kwaliteitsverlies. Dus in dat opzicht rechtvaardig ik de aanschaf van mijn 7950GX2 dan maar
Het is zowiezo zonde om zo'n kaart te kopen als je op resoluties van 1280/1024 of lager wilt gaan spelen, dan heb je inderdaad genoeg aan een wat minder snelle kaart.
Lol maar de reden dat jij in COD owned , is dat jij met jouw 9600XT best veel dingen niet aan kan zetten op IQ gebied. Wat kan een 9600XT? Is die al wel sm2.0 compatible? Je zal waarschijnlijk best wat dingen op medium of low moeten zetten. Ja daar hou ik nou eenmaal niet van, ik wil alles op high op een redelijke hoge resolutie, mét de nodige eye-candy aan. En met een 7950GX2 kan dat, óók in online shooters waar de fps belangrijker is dan de grafische pracht en praal.
Nee, voordeel bieden ze niet, die hogere resoluties. Maar ik zie wel degelijk verschil als ik een spel op 1280/1024 opstart, of op 1600/1200. Gewoon allemaal wat strakker en mooier.
Lol maar de reden dat jij in COD owned , is dat jij met jouw 9600XT best veel dingen niet aan kan zetten op IQ gebied. Wat kan een 9600XT? Is die al wel sm2.0 compatible? Je zal waarschijnlijk best wat dingen op medium of low moeten zetten. Ja daar hou ik nou eenmaal niet van, ik wil alles op high op een redelijke hoge resolutie, mét de nodige eye-candy aan. En met een 7950GX2 kan dat, óók in online shooters waar de fps belangrijker is dan de grafische pracht en praal.
Nee, voordeel bieden ze niet, die hogere resoluties. Maar ik zie wel degelijk verschil als ik een spel op 1280/1024 opstart, of op 1600/1200. Gewoon allemaal wat strakker en mooier.
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 12-09-2006 23:35 ]
@Rey:
Denk je dat het om de extra winst uit resolutie gaat of om de patserigheid ?
het is denk ik meer het gegeven van "kijk ik kan lekker op 1600x1200 gamen .. en jij niet !" ik vond m'n Ti4400+ nog altijd the bomb.
Maar je moet ook persoonlijke voorkeur niet vergeten, er zijn mensen die gamen lekkerder op 1600x1200 dan op 800x600 .. ik hou zelf ook meer van hogere resoluties weet ook niet waarom..
Denk je dat het om de extra winst uit resolutie gaat of om de patserigheid ?
Maar je moet ook persoonlijke voorkeur niet vergeten, er zijn mensen die gamen lekkerder op 1600x1200 dan op 800x600 .. ik hou zelf ook meer van hogere resoluties weet ook niet waarom..
Verwijderd
Dan zie jij het toch een beetje verkeerd. Ik heb juist een 20.1 inch TFT aangeschaft, omdat die met zijn resolutie van 1600 bij 1200 meer uit mijn kaartje haalt dan een TFT die met 1280/1024 aan zijn max zit. Al sik zou willen patsen kocht ik wel een 24 inch Dell ofzo. Dat heeft niks met patserigeheid te maken. Bovendien werk ik hard genoeg voor mijn centen, en ik geef het liever uit aan hardware dan omm ijzelf elke week klem te zuipen in de kroeg op de hoekPilske schreef op dinsdag 12 september 2006 @ 23:34:
@Rey:
Denk je dat het om de extra winst uit resolutie gaat of om de patserigheid ?het is denk ik meer het gegeven van "kijk ik kan lekker op 1600x1200 gamen .. en jij niet !" ik vond m'n Ti4400+ nog altijd the bomb.
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 12-09-2006 23:40 ]
Verwijderd
Om maar weer even ontopic te gaan:
Wat halen de meesten hier wat OC'en betreft, wat doen de 7900GT's op lucht?
Kom nu zelf met mn XFX (standaard versie, 470 / 1320) op 575 / 1700. Load temp is dan +/- 53 graden, maar er komt een Zalman VF900 aan. Hoop dat ik nog iets verder kan komen.
Wat halen de meesten hier wat OC'en betreft, wat doen de 7900GT's op lucht?
Kom nu zelf met mn XFX (standaard versie, 470 / 1320) op 575 / 1700. Load temp is dan +/- 53 graden, maar er komt een Zalman VF900 aan. Hoop dat ik nog iets verder kan komen.
[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 13-09-2006 08:35 ]
Verwijderd
Dag mensen,
Ik heb een vraagje. Ik heb een Asus 7900GT. Ik heb een hele tijd terug een voltmod gedaan en draaide de kaart succesvol @ GTX speeds (voltmodded). Alleen nu net tijdens het spelen van CoD2 blijft mijn pc in 1x hangen.
Ik denk das raar, ik restart hem. Allemaal artifacts echt heel veel. Ook na 10 minuten was er niets veranderd. Nu zet ik de pc een half uur later weer aan en nu doet hij het weer zonder problemen. Enig idee wat dit kan zijn?
Ik draai nu even op safe maar ik denk dat het verstandig is om niet meer @ gtx speeds te draaien of wel.
Iemand een soortgelijke situatie gehad?
Ik heb een vraagje. Ik heb een Asus 7900GT. Ik heb een hele tijd terug een voltmod gedaan en draaide de kaart succesvol @ GTX speeds (voltmodded). Alleen nu net tijdens het spelen van CoD2 blijft mijn pc in 1x hangen.
Ik denk das raar, ik restart hem. Allemaal artifacts echt heel veel. Ook na 10 minuten was er niets veranderd. Nu zet ik de pc een half uur later weer aan en nu doet hij het weer zonder problemen. Enig idee wat dit kan zijn?
Ik draai nu even op safe maar ik denk dat het verstandig is om niet meer @ gtx speeds te draaien of wel.
Iemand een soortgelijke situatie gehad?
Je geeft het zelf al aan. Je kaart werd gewoon te heet.
Dus controleer je temps even op idle en full load. Heb je nog de stockkoeler erop zitten? Zo ja, overweeg dan om een andere koeler aan te schaffen.
succes
succes
Gigabyte Aorus X570 Master / AMD Ryzen 9 5900X / G.Skill Trident Z 4000@3800 32GB / PowerColor Red Devil Radeon RX 7900 XTX 24GB | Tesla M3 LR '21
Verwijderd
Idel 40 stressed 56 zit een zalman vf900 op. Dus dat kan het probleem niet zijn. Overigens ik heb net ff gespeeld en na 20 min begon het weerXadeon schreef op woensdag 13 september 2006 @ 14:48:
Je geeft het zelf al aan. Je kaart werd gewoon te heet.Dus controleer je temps even op idle en full load. Heb je nog de stockkoeler erop zitten? Zo ja, overweeg dan om een andere koeler aan te schaffen.
succes
En wat voor artifacts krijg je, voornamelijk lijnen of puntjes? Heb het vermoeden dat je geheugen anders je gpu naar de knoppen is. Kijk ook even de hoeveelheid voltage wat je kaart door krijgt.
Gigabyte Aorus X570 Master / AMD Ryzen 9 5900X / G.Skill Trident Z 4000@3800 32GB / PowerColor Red Devil Radeon RX 7900 XTX 24GB | Tesla M3 LR '21
Vergelijkbaar fenomeen heb ik ook: 7900GTX (standaard koeler) overgeklokt. Liep een tijdje prima, ook urenlang in spellen als HL2 en CoD2, maar laatst in Need for Speed Most Wanted artefacten. Dus ik ietjes terugklokken, maar bleef terugkomen na een tijdje spelen. Dus ik alles op default zetten, maar zelfs dan nog kwamen de artefacten terug, weliswaar na langer te hebben gewacht, maar toch. Ik dacht dat het aan het spel zelf lag, maar bleek ook in andere spellen ineens voor te komen.
Temps. buiten de kast zijn niet significant gestegen met dit weer, de rest van de PC heb ik niet getweakt na mijn eerste overklok en alles leek dagenlang goed te gaan. Alleen dus met mijn graka niet meer na een tijdje. Het lijkt wel alsof ik mijn kaart (ietjes) gemold heb met de overklok. Die GTX klokt bij mij iig voor geen meter over
Temps. buiten de kast zijn niet significant gestegen met dit weer, de rest van de PC heb ik niet getweakt na mijn eerste overklok en alles leek dagenlang goed te gaan. Alleen dus met mijn graka niet meer na een tijdje. Het lijkt wel alsof ik mijn kaart (ietjes) gemold heb met de overklok. Die GTX klokt bij mij iig voor geen meter over
Ik krijg "puntjes" te zien (eigenlijk kleine vierkantjes). Verlaat ik vervolgens het spel, dan gaat mijn scherm volledig knipperen bij iedere klikbeweging van de muis en krijg ik windows schermen met artefacten open. Bij dit flikkeren verliest mijn scherm steeds input-signaal, want ik krijg dan continu de logo van DVI kabeltje te zien ten teken dat mijn Dell 2407 scherm een bronsignaal op DVI-D heeft gedetecteerd. Na restart is het weg en blijft het uren weg, maar dan ineens komt het toch weer terug.En wat voor artifacts krijg je, voornamelijk lijnen of puntjes? Heb het vermoeden dat je geheugen anders je gpu naar de knoppen is. Kijk ook even de hoeveelheid voltage wat je kaart door krijgt.
[ Voor 30% gewijzigd door sl1200 op 13-09-2006 16:19 ]
Verwijderd
Het begon dus met een vastloper. Vervolgens toen ik mijn pc opnieuw opstarte kwamen er strepen door het beeld te staan. Daarna wisselde zich dit af met allemaal vage tekens. Na een half uur afkoelen leek de pc weer te werken, echter na 20 min begon het weer.Xadeon schreef op woensdag 13 september 2006 @ 16:14:
En wat voor artifacts krijg je, voornamelijk lijnen of puntjes? Heb het vermoeden dat je geheugen anders je gpu naar de knoppen is. Kijk ook even de hoeveelheid voltage wat je kaart door krijgt.
Ik heb zojuist de pc weer laten afkoelen. Ik heb hem net weer aangezet maar direct bij het posten is het al raak. Allemaal tekentjes verspreid door het beeld ongeveer zoals hieronder
„ ƒÄ‹Æ^ ÌÌ‹ÁÇ@ã 3ÉÇ ã Ç@ã ‰H‰H‰HÃÌÌÌÌÌÌÌÌÌÌÌÌÌÌjÿhÎÙ d¡ Pd‰% QV‹ñ‰t$ÇFã hÀtc h:@ jjFPÇD$$
Zoals ik al had gezegd had ik eerder een voltmod gedaan. Ik heb hier nog nooit problemen mee gehad. Ik heb zojuist de voltmod weer voorzichtig weggehaald met alcohol. Dit mocht echter niet baten.
Dus ben bang dat het game over is....
Hm dat denk ik dus ook, helaas.
Vind het best vervelend voor je, maar je weet ook dat deze risico er inzat toen je de voltmod toepaste. Ik weet niet of het een kans maakt, maar je zou hem nog RMA kunnen opsturen. Mits er geen zichtbare schade is.

Hoe vaak moet het nu nog langskomen? Van dit soort praktijken zijn we hier niet gedient. Als iemand z'n kaart molt door een vmod oid dan heb je geen recht op RMA. Om iemand dan te adviseren toch RMA te doen is verwerpelijk en getuigt niet van de juiste instelling die we hier over het algemeen op tweakers/GoT hebben.Xadeon schreef op woensdag 13 september 2006 @ 16:53:
Hm dat denk ik dus ook, helaas.Vind het best vervelend voor je, maar je weet ook dat deze risico er inzat toen je de voltmod toepaste. Ik weet niet of het een kans maakt, maar je zou hem nog RMA kunnen opsturen. Mits er geen zichtbare schade is.
Lijkt me dat je hiervoor geen faq hoeft na te lezen, en dat je zelf wel kan verzinnen dat RMA oplichting not done is!
Denk ook eens aan die webshops die zo worden opgelicht.... walgelijk!
Ik hoop dat er door de mods eens wordt opgetreden tegen users die dit soort dingen posten!
Het is nu al zo vaak gemeld. Er zijn genoeg waarschuwingen geweest.
He ja, ga jij je persoonlijk geschil met The Zeroorez er weer bij halen. Jij pakt ook elke kans aan die je krijgt...turboO schreef op woensdag 13 september 2006 @ 18:34:
ik zou zeggen ...
niet reageren op zulke comments van The Zeroorez, anders gaan jullie nog een mooie lange discussie tegemoet
i can know

The Zeroorez staat in z'n recht om zo te reageren. RMA aanvragen terwijl je weet dat je zelf hebt zitten klooien met je kaart is pure oplichting!
Dit soort reacties schieten me echt in het verkeelde keelgat. Zeker als ik zelf drie maanden ben bezig geweest voor creditering van m'n RMA die notabene wordt afgewezen terwijl daar absoluut geen geronde redenen voor zijn.
Edit.
Ik had dat laatste zinnetje niet gelezen. Iemand uitmaken voor mietje is natuurlijk ook Not Done!
[ Voor 51% gewijzigd door Demon_Eyez op 15-09-2006 09:50 ]
Verwijderd
tis inderdaad niet toegestaan, maar jij formuleert het heel netjes demon_eyez in tegen stelling tot
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 13-09-2006 19:40 ]
Gást... lees ook eerst even de Startpost door, het staat er niet voor niets hoor:Xadeon schreef op woensdag 13 september 2006 @ 16:53:
Hm dat denk ik dus ook, helaas.Vind het best vervelend voor je, maar je weet ook dat deze risico er inzat toen je de voltmod toepaste. Ik weet niet of het een kans maakt, maar je zou hem nog RMA kunnen opsturen. Mits er geen zichtbare schade is.
Voltmodden At Your Own Risk.
Ik ga de topicregels maar weer veranderen want blijkbaar zijn er nog steeds mensen die het trucje niet helemaal snappen... jammer hoor dat dit weer moet gebeuren

@ The_Zeroorez: je weet dat woorden als 'mietje' als héél negatief worden opgevat, ik denk om agressieve reacties te voorkomen dat we beter even op onze woorden kunnen letten
@ Turb00: kappen nou, we weten allemaal dat jij en TZ ruzie hebben gehad maar dat is ouwe koeien uit de sloot trekken

Edit de zoveelste: de regels zijn aangepast, lees ze voortaan goed!
[ Voor 18% gewijzigd door Jejking op 13-09-2006 20:04 ]
Dit is het laatste wat ik er nog over zeg!
Jejking schreef op woensdag 13 september 2006 @ 19:43:
[...]
Gást... lees ook eerst even de Startpost door, het staat er niet voor niets hoor:
Voltmodden At Your Own Risk.
offtopic:
Ja, leuk allemaal, maar dat heb ik ook in mn postal gezegd! Wat betreft mn post om de kaart eventueel RMA te sturen. Daar heb ik al mn fout enigzins toegegeven. En daar moet het maar bij blijven. Ik had ook al duidelijk vertelt dat je me er best op mn fout mag aanspreken, maar doe dan wel even normaal. Vind het ook weer typisch weer van een aantal mensen om daar als nog weer op te gaan reageren. The_Zeroorez moet dan weer zo onvolwassen gaan reageren gewoon door anderen te gaan beledigen, en dan ook nog niet weten welke regels hij dan aan zn laars lapt(blijkbaar typerend). En ja Jejking het is een negatief woord. We zijn hier op GoT waar iedereen zich naar behoren moet gedragen. En tuurlijk maakt er iemand weleens een fout, maar dat geeft geen recht voor wie dan ook om dan respectloos gedrag te gaan vertonen. Vind het ook erg vreemd dat er verder geen van de anderen hem op zn gedrag aanspreekt. I
Ja, leuk allemaal, maar dat heb ik ook in mn postal gezegd! Wat betreft mn post om de kaart eventueel RMA te sturen. Daar heb ik al mn fout enigzins toegegeven. En daar moet het maar bij blijven. Ik had ook al duidelijk vertelt dat je me er best op mn fout mag aanspreken, maar doe dan wel even normaal. Vind het ook weer typisch weer van een aantal mensen om daar als nog weer op te gaan reageren. The_Zeroorez moet dan weer zo onvolwassen gaan reageren gewoon door anderen te gaan beledigen, en dan ook nog niet weten welke regels hij dan aan zn laars lapt(blijkbaar typerend). En ja Jejking het is een negatief woord. We zijn hier op GoT waar iedereen zich naar behoren moet gedragen. En tuurlijk maakt er iemand weleens een fout, maar dat geeft geen recht voor wie dan ook om dan respectloos gedrag te gaan vertonen. Vind het ook erg vreemd dat er verder geen van de anderen hem op zn gedrag aanspreekt. I
Verwijderd
Jezus... had niet de bedoeling om zo'n rel te ontketenen hiero. Nogmaals mijn post was bedoeld om te vragen of er misschien iets anders aan kon mankeren. Echter het is nu wel duidelijk dat mijn kaart naar de klote is.
Word dus een nieuwe kopen. Maar eehm... als k een nieuwe kaart heb, verlies je dan ook het RMA recht als je er zelf een andere cooler op plaatst (en dus niet overclockt). Dit aangezien de zalman stukken stiller was als de andere standaard koeler.
Word dus een nieuwe kopen. Maar eehm... als k een nieuwe kaart heb, verlies je dan ook het RMA recht als je er zelf een andere cooler op plaatst (en dus niet overclockt). Dit aangezien de zalman stukken stiller was als de andere standaard koeler.
Dit topic is gesloten.