[OC] nVidia GeForce 7 Series - Deel 2

Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste
Acties:
  • 5.516 views sinds 30-01-2008

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Merken als eVGA zullen er niet zo'n probleem mee hebben. Wat de andere merken er van vinden weeg ik niet, maar op zich kan het niet zo'n kwaad. Als je het maar voorzichtig enzo doet.

Een voltmod is iets wat ze niet willen en de kans op slopen e_norm vergroot, een koeler veranderen is iets wat ze eigenlijk niet willen, maar waardoor je GPU niet naar de maan gaat.

Verwijderd

En bewaar gewoon je stock koeler joh, zet je die weer op voor als het onverhoopt mis zou gaan, wat ik uiteraard niet hoop voor je.

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 13-09-2006 22:09 ]

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Topicstarter
Jij was niet de aanstichter van de rel, maar Xadeon, hij kwam immers met het voorstel om een GF7 die gefried was door teveel voltage terug te sturen als RMA, oftewel 'technisch defect repareer hem maar jongens'. Dat is oplichting omdat je kaart gekookt is, en dus niet de bedoeling, zijn fout :)

Overigens: nog wat tips voor voltmodden voor (een eventuele ;) ) volgende keer kan je hier vinden:
[OC] nVidia GeForce 7 Series - Deel 2 . Daar staan ook wat tutorials en dat je op je koeling moet letten. Good luck! :)

Edit: stock koeler zou ik zéker bewaren, mocht je hem nodig hebben als er iets echt sérieus verkeerd zit in je kaart (7900GT(X)-en zijn nog steeds errug storingsgevoelig, helaas :X ) dan kan je hem terugzetten en naar de fabrikant sturen :)

[ Voor 17% gewijzigd door Jejking op 13-09-2006 22:43 ]

• Xadeon
  • Registratie: April 2005
  • Niet online

Xadeon

[☆] Generaal Laagvlieger [☆]

offtopic:
Aanstichter?! Jeezz, dit wordt zo opgeblazen! Doe ff normaal zeg. }:|

Betreft de stockkoeler, je weet dat ook de garantie vervalt zodra je de stockkoeler er afhaalt.

Gigabyte Aorus X570 Master / AMD Ryzen 9 5900X / G.Skill Trident Z 4000@3800 32GB / PowerColor Red Devil Radeon RX 7900 XTX 24GB | Tesla M3 LR '21

• TheZeroorez
  • Niet online
Xadeon schreef op woensdag 13 september 2006 @ 23:01:
Betreft de stockkoeler, je weet dat ook de garantie vervalt zodra je de stockkoeler er afhaalt.
Bij de meeste (niet allemaal nee!) fabrikanten vervalt de garantie (officieel) dan inderdaad. Aangezien een koeler vervangen niet zo ingrijpend/riskant is als een voltmod, willen ze het nog wel eens voor je door de vingers zien, of kun je het prima verbergen. Met het terugplaatsen van je koeler voor garantie is IMHO niets mis, tenzij je je core kapot gemaakt hebt met je nieuwe koeler natuurlijk.. ;)

• martijn_tje
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 14:59
Dan ben ik heel benieuwd bij welke fabrikant dat is.

Ik weet van een flink aantal fabrikanten dat het verwijderen van de stock koeler officieel gezien er op neer komt dat je ook je garantie hebt verwijdert.

ASUS
BFG
PINE
XFX
Gainward
eVGA

De bekende OC merken zullen doorgaans niet heel moeilijk doen als je de stock koeler netjes terug plaatst. Maar in principe is het precies de zelfde garantie fraude als een kaart opsturen na een mislukte voldmod (je hebt immers een mod op de kaart uitgevoerd). Zodra een kaart niet meer in originele staat is, is het recht op garantie vervallen. Dit staat in elk garantie bewijs. Hoe fabrikanten hier mee om gaan is heel wisselend. Van 1 Mobo fabrikant weet ik zelfs dat die niet (altijd) moelijk doen als er andere koelers inclusief mosfed sinks en waterbloken op het bord zitten (DFI). Maar als nog geldt daar ook dat je officieel je garantie kwijt ben, het is alleen heel erg aardig van ze als ze je bord ondanks alle sinks toch repareren.

Dit morreel goedkeuren is op/over/dichtbij (eigen invulling) het randje.

[ Voor 33% gewijzigd door martijn_tje op 14-09-2006 19:58 ]

Sony A6600 + Sigma 16 f/1.4, Tamron 17-70 f/2.8, Sigma 30 f/1.4, Sigma 56 f/1.4, Tamron 70-180 f/2.8 en Meike Mk320

• Xadeon
  • Niet online

Xadeon

TheZeroorez schreef op donderdag 14 september 2006 @ 17:14:
[...]
Bij de meeste (niet allemaal nee!) fabrikanten vervalt de garantie (officieel) dan inderdaad. Aangezien een koeler vervangen niet zo ingrijpend/riskant is als een voltmod, willen ze het nog wel eens voor je door de vingers zien, of kun je het prima verbergen. Met het terugplaatsen van je koeler voor garantie is IMHO niets mis, tenzij je je core kapot gemaakt hebt met je nieuwe koeler natuurlijk.. ;)
Het blijft een garantie voorwaarde, of jij het nu riskant vind of niet.

Gigabyte Aorus X570 Master / AMD Ryzen 9 5900X / G.Skill Trident Z 4000@3800 32GB / PowerColor Red Devil Radeon RX 7900 XTX 24GB | Tesla M3 LR '21

• TheZeroorez
  • Niet online
Hmm.. ik dacht dat het bij eVGA mocht.. Maar ach. Het is duidelijk dat iedereen er een mening over heeft, die vaak nogal behoorlijk uiteen loopt (in tegenstelling tot voltmods). Ik stel dan ook voor dat we die allemaal voor ons houden :P

Verwijderd

Bij EVGA mag je wel degelijk de koeler eraf halen en vervangen door een 'third party cooler'

Zolang je de kaart maar met stock koeler terugstuurt in geval van RMA.

• Xadeon
  • Niet online

Xadeon

TheZeroorez schreef op donderdag 14 september 2006 @ 20:50:
[...]

Hmm.. ik dacht dat het bij eVGA mocht.. Maar ach. Het is duidelijk dat iedereen er een mening over heeft, die vaak nogal behoorlijk uiteen loopt (in tegenstelling tot voltmods). Ik stel dan ook voor dat we die allemaal voor ons houden :P
Iedereen, we, meningen die uit een lopen?! :X Als je zelf dan ff bij jezelf begint.

• Pilske
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 16-07 15:52
kunnen we dit nou niet gewoon ff achter ons laten, dadelijk moet dit hele topic dicht omdat er wat meningsverschillen zijn. Misschien zijn het wel belangrijke onderwerpen maar alsjeblieft doe zoiets dan over PM ..

Daarbij komt trouwens ook dat dit het Overclock threadje is en dat hier dus eigenlijk helemaal niet over RMA gesproken hoort te worden; immers je krijgt 'n hele mooie waarschuwing van nVidia als je wil gaan overclocken dat je je garantie ermee verliest (ja ok dat kun je mooi omzeilen door rivatuner te gebruiken ;))

• Xadeon
  • Niet online

Xadeon

Nogal naief, niet? Want in de eerste plaats bieden ze vaak hun eigen kaarten voor overkloktesten bij verschillende beurzen/bedrijven, en showen ze zelf met overklokresultaten. Maar aan de andere kant goed begrijpelijk, want je verkort de levensduur van je kaart er behoorlijk mee, en het brengt voor bedrijven als ASUS/XFX alleen maar extra kosten met zich mee. Maar tegelijkertijd weten ze ook wel wie hun highendkaarten aanschaffen, dat zijn meestal tweakers/overklokkers. Daarom ook de afgelopen jaren het bestaan van TOP-kaarten, maar helaas zijn het in verhouding nogal vaak brakkige kaarten. :/

Verwijderd

Sallandautomatisering geeft garantie bij verwisellen van koeler, je moet wel oude koeler meeleveren.
Zij controleren het daar of de kaart kapot is gegaan door de koeler te vervangen, core crush bv.
Vind ik zeer netjes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlagerBlom
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13-09-2015
Verwijderd schreef op donderdag 14 september 2006 @ 23:34:
Sallandautomatisering geeft garantie bij verwisellen van koeler, je moet wel oude koeler meeleveren.
Zij controleren het daar of de kaart kapot is gegaan door de koeler te vervangen, core crush bv.
Vind ik zeer netjes!
Bij Komplett ook maar daar dien je hem wel met orginele koeler erop terug te sturen. Van de week een 7900 GT terug gekregen voor me kapotte 7800GT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LyP0
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12-02 12:33

LyP0

it is I , you worst nightmare

Jejking schreef op woensdag 13 september 2006 @ 19:43:
[...]

Gást... lees ook eerst even de Startpost door, het staat er niet voor niets hoor:
Voltmodden At Your Own Risk.
de plaatjes voor de 7300 serie kloppen wel maar deze zijn alle 3 voor de gddr3 versie, deze is tot nu toe niet of nouwelijks te krijgen in de benelux. Wil je voltmods hebben voor de normale ddr2 versie dan moet je de zelfde mods toe passen als op de 6600GT. veel fabrikanten gebruiken namelijk voor de ddr3 versie van de 7300 een andere pcb. Ik heb ook de voltmods van een aus 6600 gt moeten doen terwijl ik een club 3d 7300Gt heb. Deze hebben namelijk een bijna identiek pcb.

ik voel me lekkaah !!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rey Nemaattori
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-07 12:09
The_Zeroorez schreef op woensdag 13 september 2006 @ 17:29:
Als je gaat voltmodden moet je tegen je verlies kunnen. Iemand hier gaan lopen aanraden dat RMA misschien nog kan, is gewoon voor mensen die niet tegen hun verlies kunnen > mietjes. Bovendien is het garantiefraude, wat in Nederland én op GoT niet mag.
dat betekent niet dat je moet gaan flamen....)

als je je pc zelf in elkaar sleutelt als leek heb je sowieso al geen garantie meer...zelfde als met die koelers, hell, zelfs als je je kaart overclocked vervliegt je garantie...dus waar praten we over...

[ Voor 19% gewijzigd door Rey Nemaattori op 15-09-2006 09:02 ]

Speks:The Hexagon Iks Twee Servertje

"When everything is allright,there is nothing left."Rey_Nemaattori

• cheiron
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12-09 23:12
-nevermind, verkeerde subforum-

[ Voor 96% gewijzigd door cheiron op 16-09-2006 16:04 ]

Flickr PSN ID= cheironnl

• sl1200
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 04-04 16:08

sl1200

Tweakotine-pleisters te koop?

Merk&TypeStock SpeedsVCoreKoelerKoelingMax. OC
Asus GeForce 7900GTX650 / 16001.30V (?)StockAir685 / 1664

OC is stabiel als de fan op 100% gaat draaien wanneer de core temp. hoger dan 56 graden is. Trouwens, onder full load wordt de GPU core bij deze OC niet hoger dan 57 graden. Verder overklokken leidt echter wel tot artefacten en hang-ups ook al blijft de GPU temp max 57.
Overigens, die artefacten zie ik altijd, zelfs met ondergeklokte kaart, in het laatste stukje van Deep Frozen 3DMark06 test. Ze komen in de vorm van zwarte blokjes en meteen klokt mijn kaart de GPU core terug naar 644Mhz. Enig idee hoe dit komt in 3DMark06 en alleen bij deze test, want verder in spellen en andere 3DMark06 testen blijft de kaart bij die OC stabiel. :?

Voor OC gebruik ik het meegeleverde Asus SmartDoctor programma en dus geen RivaTuner of AtiTool, want bij die 2 kan ik de fanspeeds niet regelen waardoor de fan altijd op 1700 rpm blijft draaien wat niet genoeg is en de kaart gaat bij OC haperen. Zet ik daarentegen in SmartDoctor de fan op automatic (dan gaat deze onder full load op 100% draaien) dan kom ik verder met OC.

Wat ik vreemd vind, is dat op default de stress temp. rond 54 graden ligt en met OC op 57. Zo gek veel scheelt het dus niet, maar toch gaat de kaart dan op een gegeven moment hangen. Moet ik de vCore verhogen om verder te komen, en zo ja, hoe doe ik dat? Binnen SmartDoctor is deze optie uitgeschakeld.

Specs: GamePC HTPC Server

• LaZZZ
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 07-09-2023
Als ik mijn XFX 7900GT UDE7 die stock loopt op 520/1500 met een Zalman VF900 ga overklokken krijg ik al snel arti's bij Atitool en loopt ie vast in 3dmark06.
Wat kan hier de reden van zijn? Krijgt m'n kaartje te weinig volt of is het gewoon een slechte kaart?
Haal overigens 4600 punten in 3dmark06. Zie verdere specs hieronder. :)

• TheZeroorez
  • Niet online
Ik denk dat dit komt omdat het 'n XFX is. Heb jij die met die groene transistortjes?

• LaZZZ
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 07-09-2023
TheZeroorez schreef op woensdag 20 september 2006 @ 22:00:
Ik denk dat dit komt omdat het 'n XFX is. Heb jij die met die groene transistortjes?
Nee, ze zijn voor 'n stukje paars geverfd.

• Samjung
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 27-06 22:12
Hey,

ik heb een nieuwe club3d 7900GS ( O+ ) met een vf700-alcu erop. Nu wil hem gaan overklokken, maar doe dit het liefst met een programma die 'find max core' en 'find max men' opties heb, ala Ati Tool en ATT. Echter, in de laatste ati tool (0.25 beta 15?) wordt de kaart niet niet helemaal corrct herkend. ATT ondersteund geen nvidia kaarte zover ik weet. in ati tool vind hij de clocks wel, maar ik heb iets van 6 of 8 sliders (2d/3d??). Als ik bij de spec van de kaart kijk in het proggie zegt ie dat er 16 PPs zijn (zijn er 20) en het aan bits kan hij ook niet vinden. Is het dan veilig om te gaan overklokken met ati tool, of w8e op nieuwe versie? Rivatuner e.d. heb geen automatische 'find max' opties...

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Topicstarter
Samjung schreef op donderdag 21 september 2006 @ 16:29:
Hey,

ik heb een nieuwe club3d 7900GS ( O+ ) met een vf700-alcu erop. Nu wil hem gaan overklokken, maar doe dit het liefst met een programma die 'find max core' en 'find max men' opties heb, ala Ati Tool en ATT. Echter, in de laatste ati tool (0.25 beta 15?) wordt de kaart niet niet helemaal corrct herkend. ATT ondersteund geen nvidia kaarte zover ik weet. in ati tool vind hij de clocks wel, maar ik heb iets van 6 of 8 sliders (2d/3d??). Als ik bij de spec van de kaart kijk in het proggie zegt ie dat er 16 PPs zijn (zijn er 20) en het aan bits kan hij ook niet vinden. Is het dan veilig om te gaan overklokken met ati tool, of w8e op nieuwe versie? Rivatuner e.d. heb geen automatische 'find max' opties...
Hoor ik daar iemand 'topicstart' roepen? O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaDLiVe
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16:25

MaDLiVe

.-Observer-.

LaZZZ schreef op woensdag 20 september 2006 @ 21:16:
Als ik mijn XFX 7900GT UDE7 die stock loopt op 520/1500 met een Zalman VF900 ga overklokken krijg ik al snel arti's bij Atitool en loopt ie vast in 3dmark06.
Wat kan hier de reden van zijn? Krijgt m'n kaartje te weinig volt of is het gewoon een slechte kaart?
Haal overigens 4600 punten in 3dmark06. Zie verdere specs hieronder. :)
Ik zou niet weten waardoor het komt maar ik heb dus een xfx xxx 7900gt versie, deze draait stock ook 520/1500 ik heb hem probleemloos draaien op 580/1760. Zonder voltmod or what so ever.

Het is 1 van de eerdere revisies.

{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen

• Rey Nemaattori
Ik heb een probleemm. Recentelijk heb ik de crème de la crème onder de GT's besteld: De sparkle P790+, een Geforce 7900GT met 512 Mb met stock snelheden van 560/700.

However, als ik met riva tuner kijk, geeft ie 450/660 aan, nvivia reference speeds. Wat nu? Ben ik afgezet? draaien gf7's altijd lagere snelheden in windows :? Ik ben niet bekend met de 7 serie, ik kom net van een ati 9600Xt af(6x meer pixel pipes :9 ) en die loopt 2d/3d precies hetzelfde.

Ik ga dadelijk benchenen en vergelijk met andere systemen, maar als er anderen zijn op goT die recentelijk deze meesterlijke kaart bij de dollarshop hebben besteld, neem asap contact met me op, of post een berich :) " alvas' badank! "

• mad_max234
  • Laatst online: 07-02 11:09

mad_max234

AMD Athlon II M320

Zet rivatuner eens op 3d speed, want hij staat standaard op 2d speed.(zit beetje rechts bovenin het schermpje van rivatuner waar je kan overklokken.)

-Andere hobby- -

Verwijderd

Rey Nemaattori schreef op zaterdag 23 september 2006 @ 02:04:
Ik heb een probleemm. Recentelijk heb ik de crème de la crème onder de GT's besteld: De sparkle P790+, een Geforce 7900GT met 512 Mb met stock snelheden van 560/700.

However, als ik met riva tuner kijk, geeft ie 450/660 aan, nvivia reference speeds. Wat nu? Ben ik afgezet? draaien gf7's altijd lagere snelheden in windows :? Ik ben niet bekend met de 7 serie, ik kom net van een ati 9600Xt af(6x meer pixel pipes :9 ) en die loopt 2d/3d precies hetzelfde.

Ik ga dadelijk benchenen en vergelijk met andere systemen, maar als er anderen zijn op goT die recentelijk deze meesterlijke kaart bij de dollarshop hebben besteld, neem asap contact met me op, of post een berich :) " alvas' badank! "
Is de 2d snlheid ja. Zet hardware monitoring maar eens aan in RivaTuner, en ga dan even gamen oid. Dan zul je zien dat de clocksnelheden omhoog gaan.

• Rey Nemaattori
Ja, de clocksnelheden gaan dat wél omhoog, maar niet naar 560/700 zoals in de specs can de P790+ staan, tenzij ik dat ZELF instel... lijkt me ook niet de bedoeling....

Ik heb ook een mobje gevraagd een ander sparkle topique weer te openen, want er zijn verdomd weinig mensen met deze kaart ^_^

• Samjung
Ok, ik heb een soort van probleem. Ik heb coolbits 2.0 gedownload omdat ik mijn 7900gs wilde overclocken. Ik naar nvdia CP, naar overklok en druk op de 'optimaal zoeken' knop. Hij vind de waardes 500/750, wat ik vrij laag vindt omdat ik van veel 7900gs reviews op internet heb gezien dat een dikke 800 mem halen en rond 600 core ofzo.Daarbij heb ik ook nog een vf700Alcu op de kaart zitten. Merk is club3D. In ieder geval, gelijk ook maar even 3dmark05 proberen. Test afgelopen, geen arti's. Score: 6935. Vind ik toch wel vrij laag voor zon kaart, zeker met lichte overklok.

Ik gebruik de 91.47 drivers van Nvidia, maar er staat nergens iets over 7900GS support, zou dit reden kunnen zijn voor lage score?

Overige Hardware:
P4 HT 540 @ 3.2 Ghz (stock)
4*256 MB RAM (3-3-3-8)
Western Digital 250 GB HDD (7200 RPM,8MB)
OCZ Modstream 450W

Edit: http://www.tweaktown.com/...age_3_the_card/index.html <--685/1600

[ Voor 5% gewijzigd door Samjung op 23-09-2006 18:39 ]

• TheZeroorez
  • Niet online
  1. Overklokken doe je zelf, niet die 'auto detect'...
  2. Kijk niet naar wat anderen halen, maar naar wat jij stabiel kunt halen.
  3. Lees je in voordat je weer verder gaat..

• Samjung
Ok dit is raar, ben van nieuwe CP naar classic gegaan, heb wat prestatie veranderingen gedaan (met hulp van guide @ tweakguides.com) weer optimale zoeken knop gedrukt geeft ie opeens een waarde van 558/784 8)7

• Pilske
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 16-07 15:52
Samjung schreef op zaterdag 23 september 2006 @ 19:07:
Ok dit is raar, ben van nieuwe CP naar classic gegaan, heb wat prestatie veranderingen gedaan (met hulp van guide @ tweakguides.com) weer optimale zoeken knop gedrukt geeft ie opeens een waarde van 558/784 8)7
Ik snap een ding dus echt totaal niet .. je gaat er zomaar vanuit dat jou kaart hetzelfde kan omdat dat ook lukte bij tweakguides.com :P

Die reviewers krijgen hand geteste (ja ook op OC geteste) kaarten die écht retegoed presteren. Ik heb zelf 'n 7900GT en die kunnen in principe ook goed OCen, maar mijn chip was nogal anders dan de mensen van de reviews kregen en die kon toevallig niet OCen en m'n kaart loopt pas stabiel als ik 'm onderclock !! :P

Lees je in zoals eerder gezegd, vraag misschien om tips, gebruik niet auto OCen van nVidia .. probeer eerst iets bekender ermee te geraken, probeer het niet van de ene op de andere dag.

Dit soort dingen (OCen) moet je niet gehaast doen, dan kan het een dure grap worden.

• Samjung
Dat snap ik ook wel, en heb er ook wel wat ervaring mee, maar vind het vreemd dat die in de classic CP hoger klokt dan de nieuwe. En volgens mij gebruiken heel veel mensen de max core en max mem in Ati Tool...Die Palit uit de link was juist een test om te kijken of andere kaarten ook goed klokken, omdat ze verbaasd waren dat hun XFX zo hoog kwam die ze voor het eerst hadden. Ik heb ook rthdribl v.1.2 gebruikt om de kaart te stressen, volgens de CP werd ie nie warmer dan 48 c. Ik download even 3dmark 06 om te testen voor score en arti's.

Enig Idee wat de lage score zou kunne veroorzaken?

• TheZeroorez
  • Niet online
Samjung schreef op zaterdag 23 september 2006 @ 20:06:
Dat snap ik ook wel, en heb er ook wel wat ervaring mee, maar vind het vreemd dat die in de classic CP hoger klokt dan de nieuwe. En volgens mij gebruiken heel veel mensen de max core en max mem in Ati Tool...
Je spreekt jezelf tegen O-)
Die Palit uit de link was juist een test om te kijken of andere kaarten ook goed klokken, omdat ze verbaasd waren dat hun XFX zo hoog kwam die ze voor het eerst hadden. Ik heb ook rthdribl v.1.2 gebruikt om de kaart te stressen, volgens de CP werd ie nie warmer dan 48 c. Ik download even 3dmark 06 om te testen voor score en arti's.
De artifact-scan van ATiTool is enorm goed, laat die eens een uurtje of wat draaien (houd zelf de tijd in de gaten) en als die overeenkomt met de tijd die dat progsel geeft, weet je dat het goed zit. Ga dan eens lekker 3dmarken.
Enig Idee wat de lage score zou kunne veroorzaken?
Gewoon een kaart die niet hoger kan? Als al die kaarten zo snel zouden kunnen, waarom denk je dan dat ze niet zo snel verkocht worden :?

Doe jezelf een plezier: Zet die kaart terug op standaard snelheden, ga je écht inlezen, en begin met stapjes.

• Samjung
Ik bedoel de lage 3dmark scores, ik weet echt wel dat sommige kaarten beter klokken dan anderen 8)

• TheZeroorez
  • Niet online
Samjung schreef op zaterdag 23 september 2006 @ 20:54:
Ik bedoel de lage 3dmark scores, ik weet echt wel dat sommige kaarten beter klokken dan anderen 8)
Zonder volle systemspecs en een score kunnen wij niets ;)

Maar als jij je kaartje nu al goed overgeklokt denkt te hebben kom je toch mooi bedrogen uit! Hij kan sneller, of doet het over een tijdje opeens niet meer... :X Een combinatie van die twee is ook mogelijk natuurlijk..

• Samjung
Overige Hardware:
P4 HT 540 @ 3.2 Ghz (stock)
4*256 MB RAM (3-3-3-8)
Western Digital 250 GB HDD (7200 RPM,8MB)
OCZ Modstream 450W

Daarbij heb ik ook nog een vf700Alcu op de kaart zitten. Merk is club3D. In ieder geval, gelijk ook maar even 3dmark05 proberen. Test afgelopen, geen arti's. Score: 6935

Meer lijkt me in dit geval niet van belang.

Edit: 3702 Marks in 3dmark06, zonder overklok

[ Voor 38% gewijzigd door Samjung op 23-09-2006 21:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xadeon
  • Niet online

Xadeon

offtopic:
Je hoeft je zelf niet te herhalen, The_Zeroorez moet gewoon beter lezen.

Kun je even vertellen onder welke resolutie je 3dmarktest uitvoert? Verder, zou je even verschillende drivers(3rd party) kunnen uitproberen. Vergeet niet om even drivercleaner te downloaden/runnen nadat je je drivers hebt gedeinstalleerd.
Ik zou btw voor een andere geheugenopstelling kiezen ipv 4x256 > 2x512 of mocht je toch extra geld willen/kunnen uitgeven 2x1024.

succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
Xadeon schreef op zondag 24 september 2006 @ 01:14:
offtopic:
Je hoeft je zelf niet te herhalen, The_Zeroorez moet gewoon beter lezen.
4
Die specs heb ik gewoon gemist, rustig maar hoor. Die 3dmark score stond er nog niet, dus dan kon ik er ook niet over oordelen ;)

Maar dit zou best wel een 'normale' score kunnen zijn, als je een wat oudere Windows-install hebt, en nog wat spul in de achtergrond aan hebt staan. Een verkeerde resolutie, of via de graka drivers geforcede AA bijvoorbeeld zou het ook nog kunnen zijn. Heb je ook de specifieke scores voor 3.0, etc.? Dan kunnen we wat beter zien waar het probleem eventueel ligt..

2*512 zou t.o.v. 4*256 geen voordeel moeten hebben hoor....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Samjung
Van wat ik gehoord heb vinden P4 4x256 'fijner' dan 2x512. De 3dmark 06 was onder standaard settings, heb nl de free edition. Settings zijn dan:

Res: 1280x1024
AA: None
Filtering: Optimal
HLSL vs Target: 3_0
HLSL ps Target: 3_0
Repeat Tests: Off

Probleem is misschien dat ik mijn desktop op 1024*768 heb lopen, want op 1280*1024 kan ie maar 60 Hertz weergeven. (is wel native res, aan te raden om hem hier op te zetten? ik game nl meestal 1024*768, voor beter performance) Kzal zou de 3dmarks scores hier neerzetten. nadat ik de test nog een keer heb doorgelopen.

Edit: AA is niet geforceerd, en de windows installatie is ong 2 weken oud :)

Edit 2: Heb pc pes op 1280*1024 gezet. 3dmark05 score 3714.

SM2.0 Score: 1650
HDR/SM3.0: 1649
CPU Score: 950

Als ik 3th party driers ga gebruiken, welke raden jullie me dan aan. Weet dat NGO wel redelijk up 2 date is (hebben nu ook de 91.47)

[ Voor 22% gewijzigd door Samjung op 24-09-2006 11:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
Zoals je zelf denk ik al kunt zien, ligt het bij je CPU. Een P4 is niet echt een game-CPU, maar dit lijkt me wel erg laag. Staat 3Dmark wel goed bij de HT opties? Is er niet teveel andere meuk op de achtergrond?

3rd party drivers zouden in principe niet veel verschil moeten maken. Da's echt voor de benchmarkers. Ook omdat het grote 'probleem' toch bij je CPU ligt is dit niet echt voor de hand liggend. Als je het al gaat doen lijkt mij NGO wel het meest voor de hand liggend ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Samjung
Wat bedoel je met staat 3dmark wel goed bij de HT opties?

Edit: Oh wat stom: hiervoor had ik een Ati kaart, en nu Nvidia. Heb na uninstall van ati drivers er wel Driver Cleaner overheen gegooit, maar niet safe mode, waardoor er dus een zooi .dll's weer terugkwamen. Heb nu in safe mode nvidia drivers uninstall, toen driver cleaner pro over nvidia en ati zooi, en toen de NGO drivers geinstalleerd. Hopen dat performance nu wat beter is, misschien zaten die ati bestanden in de weg. Post zo nieuwe 3dmark06 score.

Edit2: Bah. Nu haal ik 3310. Cpu score is nu maar 633 :S sm2 en 3 ong gelijk. terug naar orginele drivers dan maar.

[ Voor 90% gewijzigd door Samjung op 24-09-2006 13:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AcouSE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09-09 15:27

AcouSE

Swedish Chef

Modbreak:Ik heb even wat posts van de volgende users gedelete.
Xadeon (RMA oplichterij), The_Zeroorez (taalgebruik/schelden) en turboO (stoken)
Ontopic of anders kun je een waarschuwing (OW) verwachten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xadeon
  • Niet online

Xadeon

Samjung schreef op zondag 24 september 2006 @ 12:31:
Wat bedoel je met staat 3dmark wel goed bij de HT opties?

Edit: Oh wat stom: hiervoor had ik een Ati kaart, en nu Nvidia. Heb na uninstall van ati drivers er wel Driver Cleaner overheen gegooit, maar niet safe mode, waardoor er dus een zooi .dll's weer terugkwamen. Heb nu in safe mode nvidia drivers uninstall, toen driver cleaner pro over nvidia en ati zooi, en toen de NGO drivers geinstalleerd. Hopen dat performance nu wat beter is, misschien zaten die ati bestanden in de weg. Post zo nieuwe 3dmark06 score.

Edit2: Bah. Nu haal ik 3310. Cpu score is nu maar 633 :S sm2 en 3 ong gelijk. terug naar orginele drivers dan maar.
Probeer ook verschillende versies, he! En naar je cpu hoef je al helemaal niet te kijken, want die p4 is zowiezo geen ideale processor in 3d-toepassingen en games. Als het een optie is, zou je ook je windows kunnen herinstalleren.

succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sl1200

sl1200

Afbeeldingslocatie: http://img146.imageshack.us/img146/3746/3dmark06oc1qk2.jpg

OC met Asus SmartDoctor vind ik (in tegenstelling tot een aantal anderen hier) wel fijn, vooral vanwege de dynamic instelbare fan-speeds. OC-ed, en toch stil! Alleen bij max. load en GPU core temps boven 58 gaat de graka fan op noisy 2400rpm draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

eh vraagje, hoe krijg jij die temps, volts en fan speeds erbij? ik kan alleen de mhz veranderen (in smartdoctor)
heb een asus en7300gs :?

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 24-09-2006 23:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 24 september 2006 @ 23:57:
eh vraagje, hoe krijg jij die temps, volts en fan speeds erbij? ik kan alleen de mhz veranderen (in smartdoctor)
heb een asus en7300gs :?
Die voltages kun je alleen maar uitlezen ;)

Heb jij trouwens wel een 7300gs met een fannetje erop? Er zijn er heel wat passief gekoeld.. En ja, misschien is de 7900GTX iets guller met het uilezen van data..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrE911
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 10-09 11:40
Kun je die Asus Smartdocter ook bij een andere gforce 7900gt gebruiken?

grts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
Probeer het zou ik zeggen? Iemand vroeg hier eens om een progsel om die dingen dynamisch aan te passen, en toen heb ik het getipt. Ik zou niet meer weten of het op die kaart werke. Het is iig gewoon te vinden met Google, dus je kunt het zo proberen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Samjung schreef op zaterdag 23 september 2006 @ 18:32:
Ok, ik heb een soort van probleem. Ik heb coolbits 2.0 gedownload omdat ik mijn 7900gs wilde overclocken. Ik naar nvdia CP, naar overklok en druk op de 'optimaal zoeken' knop. Hij vind de waardes 500/750, wat ik vrij laag vindt omdat ik van veel 7900gs reviews op internet heb gezien dat een dikke 800 mem halen en rond 600 core ofzo.Daarbij heb ik ook nog een vf700Alcu op de kaart zitten. Merk is club3D. In ieder geval, gelijk ook maar even 3dmark05 proberen. Test afgelopen, geen arti's. Score: 6935. Vind ik toch wel vrij laag voor zon kaart, zeker met lichte overklok.

Ik gebruik de 91.47 drivers van Nvidia, maar er staat nergens iets over 7900GS support, zou dit reden kunnen zijn voor lage score?
IK heb dezelfde kaart, VF900 erop en haal 5400 in 3Dmark06. 05 nog niet geprobeerd. Mijn OC is 585/801. Ik heb via nibitor 3.0 een nieuwe bios geflashed om te proberen het voltage omhoog te schroeven, maar dit heeft volgens mij helemaal geen effect. Temp blijft steady op 39 graden, zowel belast als onbelast. Zou de voltmod van de 7900GS ook gewoon op de GS werken? Hij heeft bijna een identieke PCB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sl1200

sl1200

TheZeroorez schreef op maandag 25 september 2006 @ 09:45:
Probeer het zou ik zeggen? Iemand vroeg hier eens om een progsel om die dingen dynamisch aan te passen, en toen heb ik het getipt. Ik zou niet meer weten of het op die kaart werke. Het is iig gewoon te vinden met Google, dus je kunt het zo proberen...
Ik ben degene die om dat progsel had gevraagd. Dus nogmaals bedankt voor de tip! Uiteindelijk vind ik dat programmatje toch wel het meest handig vanwege dat dynamisch te regelen fan speeds. Icm Atitool voor snel even testen van de OC met 3D demo en artifact scanning ben ik tevreden.

Ik kan om een of andere reden de voltages van mijn 7900GTX niet uitlezen. Dit soort opties zullen wel verschillen van kaart tot kaart.

@carfreak01 De optie voor dynamic fan speeds zit achter de knop "instellingen" (rechts van de knop set clock speeds) op het 3e tabblad.

[ Voor 8% gewijzigd door sl1200 op 25-09-2006 10:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TheZeroorez schreef op maandag 25 september 2006 @ 09:34:
[...]

Die voltages kun je alleen maar uitlezen ;)

Heb jij trouwens wel een 7300gs met een fannetje erop? Er zijn er heel wat passief gekoeld.. En ja, misschien is de 7900GTX iets guller met het uilezen van data..
Nee heb er eentje met fannetje... wel heb ik die vervangen met een zalman(i.v.m artifacts... en ja wist ik veel dat het geheugen te warm werd ipv de gpu :P)
Bij het opstarten zegt smartdoctor dat hij de "asus enhanced drivers" mist... mischien is dat het.. ff zoeken

-edit-
@sl1200
het ziet er zo uit bijmij:
Afbeeldingslocatie: http://img245.imageshack.us/img245/1157/ehhhhhmj4.png

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 25-09-2006 14:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Samjung
@Dwarre1

Waarmee heb jij ge-OCed? Heb je ook een club3d?

Heb trouwens gelezen dat voltmod van 7900gt ook op 7900gs werkt, maar dat weet ik niet zeker, en ben ik verder ook niet van plan te gaan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 25 september 2006 @ 14:47:
[...]

Nee heb er eentje met fannetje... wel heb ik die vervangen met een zalman(i.v.m artifacts... en ja wist ik veel dat het geheugen te warm werd ipv de gpu :P)
Bij het opstarten zegt smartdoctor dat hij de "asus enhanced drivers" mist... mischien is dat het.. ff zoeken

-edit-
@sl1200
het ziet er zo uit bijmij:
[afbeelding]
Ik denk dat jouw kaart gewoon minder uitlees-opties heeft. Simpelweg omdat het een niet-game kaart is, waarbij je normaal gesproken ook niet bang hoeft te zijn voor te hoge temps. Ook is het natuurlijk weer duurder om die chippies eraan te hangen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Samjung schreef op maandag 25 september 2006 @ 15:07:
@Dwarre1

Heb trouwens gelezen dat voltmod van 7900gt ook op 7900gs werkt, maar dat weet ik niet zeker, en ben ik verder ook niet van plan te gaan doen.
staat wat op xtremesystems.com dat het werkt, moet je daar in het forum even zoeken op 7900gs en dan even voor voltmods opletten
maar het werkt ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Samjung
Ik wil geen voltmod maar normale overklok :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Samjung schreef op maandag 25 september 2006 @ 15:07:

Ik heb ook de club3d, maar volgens mij is hij hetzelfde als de sparkle. Ik heb de fan vervangen omdat ie zo ongelofelijk veel herrie maakte.. Ik gebruik rivatuner om te oc-en. Omdat ie zo koel blijft denk ik dat ie wel wat meer voltage moet kunnen hebben, maar via een software/bios hack gaat dat waarschijnlijk niet lukken. ik ga eens op dat forum van Xtremesystems kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Samjung
Mijnes is nu met vf700alcu op dit moment 37 a 38 c Idle..Lekker cool dus :). Laat even weten of je wat vindt :). Hoe OC jij emt rivatuner, doe je het in stapjes van 5 mhz en testen? Met wat test je voor
artis?

Edit: Welke Drivers gebruik je + versie?

[ Voor 9% gewijzigd door Samjung op 25-09-2006 16:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rey Nemaattori
Samjung schreef op zondag 24 september 2006 @ 11:01:
Res: 1280x1024
AA: None
Filtering: Optimal
HLSL vs Target: 3_0
HLSL ps Target: 3_0
Repeat Tests: Off

*KNIP*

Edit 2: Heb pc pes op 1280*1024 gezet. 3dmark05 score 3714.
*KNIP*
Bench eens op 1024*768? :z

Dat helpt al een boel ^_^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Samjung schreef op maandag 25 september 2006 @ 16:53:
Mijnes is nu met vf700alcu op dit moment 37 a 38 c Idle..Lekker cool dus :). Laat even weten of je wat vindt :). Hoe OC jij emt rivatuner, doe je het in stapjes van 5 mhz en testen? Met wat test je voor
artis?

Edit: Welke Drivers gebruik je + versie?
Net even de mod gedaan zoals beschreven bij anandtech. Het geheugen loopt nu op 2.2V (stock 2V) en de GPU op 1,4V (stock 1,2). ik heb nu een stbiele OC van 660/815! Echt helemaal niet verkeerd :D. Ik gebruik gewoon de Nvidiadrivers (forceware V92.91).
rest van het systeem: Conroe6600@3.2Ghz, Asus P5B deluxe, 2x Aeneon DDR2-4200@356 Mhz.

Net even een 3Dmark06 gedraaid: geen artefacten gezien! Hoera!! 8) 8) De temp blijft trouwens onder de 50 graden.

haal trouwens 5867 3DMarks06, heel netjes dacht ik zo!! (1280x1024, geen AA)

Edit: nog even doorge-OCed, kom nu tot een overklok van 678/875 en haal 6086 3DMarks! helemaal niet verkeerd toch voor deze 7900GS, ik kan hem echt warm aanbevelen!

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 25-09-2006 19:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 25 september 2006 @ 19:04:
[...]

Net even de mod gedaan zoals beschreven bij anandtech. Het geheugen loopt nu op 2.2V (stock 2V) en de GPU op 1,4V (stock 1,2). ik heb nu een stbiele OC van 660/815! Echt helemaal niet verkeerd :D. Ik gebruik gewoon de Nvidiadrivers (forceware V92.91).
rest van het systeem: Conroe6600@3.2Ghz, Asus P5B deluxe, 2x Aeneon DDR2-4200@356 Mhz.

Net even een 3Dmark06 gedraaid: geen artefacten gezien! Hoera!! 8) 8) De temp blijft trouwens onder de 50 graden.

haal trouwens 5867 3DMarks06, heel netjes dacht ik zo!! (1280x1024, geen AA)

Edit: nog even doorge-OCed, kom nu tot een overklok van 678/875 en haal 6086 3DMarks! helemaal niet verkeerd toch voor deze 7900GS, ik kan hem echt warm aanbevelen!
ik ben ook aan het kijken voor een 7900gs, maar wat voor score krijg je dan met 05 en zulke clocks?

nog even wat voltmod info voor anderen http://www.xtremesystems....hread.php?t=94177&page=26 xtremesystems 7900gt(s) post 640
http://www.xtremesystems....3&page=2&highlight=7900gs rest van de info, dus gewoon een lijntje trekken met bison electro ofzo, van een bepaalde kleur naar de vgpu.

palit en xpertvision werken hier niet mee, die hebben een andere pcb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Samjung
@ Dwarre:

Zeer netjes man! Heb vanmidaag een coolermaster casefan gehaald, omdat mijn kast geen casefans had :S. Ben nu 3dmark06 aan testen op 1024*768. Kun je de link van anandtech geven over die voltmod? ben neit van plan te gaan voltmodden maar wil het gewoon even lezen. Over je drivers: ikd acht dat 91.47 de nieuwste waren, of ben ik nu gek?

Hoe test jij of je overklok stabiel is? En doe je het met stapjes van bijv. 5mhz per x? want dan ben je vet lang bezig :/

Edit: 3dmark 06 klaar op 1024*768, score is 4346 O-)

[ Voor 5% gewijzigd door Samjung op 25-09-2006 21:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft de 7900GS dezelfde uitval ratio als de 7900GT (brakke kaart)? Heb nu namelijk een 7900GS en zit te denken om een voltmod te doen. Echter zit ik te twijfelen. Mijn vorige kaart de 7900GT had ik ook gevoltmod en na 4 maandjes was het plots einde oefening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 25 september 2006 @ 22:07:
Heeft de 7900GS dezelfde uitval ratio als de 7900GT (brakke kaart)? Heb nu namelijk een 7900GS en zit te denken om een voltmod te doen. Echter zit ik te twijfelen. Mijn vorige kaart de 7900GT had ik ook gevoltmod en na 4 maandjes was het plots einde oefening.
Tsja, de 7900GS is net een maand op de markt, dus de tijd zal het leren he... Ik las wel bij anandtech dat de voltmod op het geheugen niet zo'n goed idee is omdat de geheugenchips in feite geproduceerd zijn voor 1,9 volt en dus al stock een beetje te veel juice krijgen. Daarnaast moet ik zeggen dat ik er weinig voordeel mee gehaald heb, qua megaherzen, dus heb ik de mod weer "weggegumd" O-)

@samjung: Stabiliteit test ik met een rondje 3dmark, je schijnt het ook goed te kunnen testen met de commanche 4 demo, heb ik zelf nog niet geprobeerd. De OC doe ik door te oc-en in stappen van 10-15 mhz, en dan terug te klokken als het niet stabiel blijkt. maar ik denk dat iedereen dat een beetje voor zichzelf moet bepalen.. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Samjung
Rondje 3dmark is dus die 6 testen, of doe je die cpu testen er niet bij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sl1200

sl1200

Samjung schreef op dinsdag 26 september 2006 @ 15:25:
Rondje 3dmark is dus die 6 testen, of doe je die cpu testen er niet bij?
Voor stabiliteitstest kan wel zonder CPU testen, maar die heb je wel nodig als je punten-uitslag wilt krijgen (dacht ik)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
Klopt helemaal.

Wat ik zelf doe is gewoon beginnen met m'n core 10 te verhogen, kwartiertje ATiTool'en, en dan geloof ik het wel. Zo ga ik door tot ik artifacts krijg. Als ik die heb gaat hij 10 omlaag, en laat ik hem een uurtje of 2 draaien. Werkt dit ook goed (natuurlijk check ik het tussendoor vaak, anders dan..) ga ik even wat 3dmarks achter elkaar draaien (Aquamark3, 3dm2k1se, 3dm03, 3dm06.. allemaal met een 'PRO' versie, zodat ik alles kan laten testen zonder die achterlijke CPU test te doen..). Als alles stabiel en op z'n max is ga ik hetzelfde doen met het geheugen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Samjung
TheZeroorez schreef op dinsdag 26 september 2006 @ 16:08:
Klopt helemaal.

Wat ik zelf doe is gewoon beginnen met m'n core 10 te verhogen, kwartiertje ATiTool'en, en dan geloof ik het wel. Zo ga ik door tot ik artifacts krijg. Als ik die heb gaat hij 10 omlaag, en laat ik hem een uurtje of 2 draaien. Werkt dit ook goed (natuurlijk check ik het tussendoor vaak, anders dan..) ga ik even wat 3dmarks achter elkaar draaien (Aquamark3, 3dm2k1se, 3dm03, 3dm06.. allemaal met een 'PRO' versie, zodat ik alles kan laten testen zonder die achterlijke CPU test te doen..). Als alles stabiel en op z'n max is ga ik hetzelfde doen met het geheugen :)
Ok, dan ga ik dat ook zo doen, wel tijdrovend, maarja, veiligheid boven alles :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
Mwah, ik deed het tijdens het huiswerk maken. ATiTool kan je laten piepen bij een artifact, dus dan hoef je niet heel de tijd te kijken. Enkel met het 3dmarken moet je erbij zitten, vaak opnieuw starten (hoe meer getest hoe beter..) en veel (en goed) kijken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Samjung schreef op dinsdag 26 september 2006 @ 16:12:
[...]
Ok, dan ga ik dat ook zo doen, wel tijdrovend, maarja, veiligheid boven alles :)
Mhh, veiligheid is ook niet alles, ik heb een druk leven en zo...pff ;)
Maar goed, mijn tactiek was meer om gewoon in grote stappen omhoog te gaan. Daardoor loop je soms wel tegen vastlopers en zo aan, maar ik heb nog niets meegemaakt wat niet met een (koude) reboot was op te lossen. Stabiliteit test je uiteindelijk pas goed door gewoon te gamen en te ondervinden of er problemen zijn..
Mijn tactiek gaat in elk geval sneller denk in, maar goed, ik heb dan ook in het verleden al eens wat hardware moeten verliezen door iets te riskant gedrag..... O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Samjung
Verwijderd schreef op dinsdag 26 september 2006 @ 19:12:
[...]

Mijn tactiek gaat in elk geval sneller denk in, maar goed, ik heb dan ook in het verleden al eens wat hardware moeten verliezen door iets te riskant gedrag..... O-)
Haha dat zal best, dan maak ik niet te grote stappen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
Grotere stappen doe ik meestal ook wel, maar da's niet aan te raden voor 'beginners' begin maar lekker veilig, en leer jezelf daarna om met grote stappen te beginnen en die af te bouwen. Ik haal dan ook nog de laatste MHz eruit, het risico lopen dat ik er een paar onder ga zitten doe ik al niet. Je kunt het beter eerst veilig aan doen, want als je al véél te ruig begint...

Die benchmarks zijn uiteraard alleen maar om te kijken of er geen artifacts in zitten. Echt weten of het stabiel is weet je pas na een paar weken :+

Verwijderd

TheZeroorez schreef op dinsdag 26 september 2006 @ 20:12:
Die benchmarks zijn uiteraard alleen maar om te kijken of er geen artifacts in zitten. Echt weten of het stabiel is weet je pas na een paar weken :+
Haha, gisteren heel de dag hitman zitten spelen en wat denk je? heel mijn scherm vol met rare stipjes die ik eerst nog niet had :P Toch maar weer een beetje terugklokken dat geheugen (het loopt nu op 840 MHz, nog niet heel slecht 8) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rey Nemaattori
Sparkle GeForce 7900GT560 / 700StockStockAir580 / 750(DDR)

Geen geweldige resultaten, mischien mod ik um volt om te kijken of ik die 20k(bij 03)/10k(bij 05) 3dmark-barriere kan passeren...ik zit er nu enige honderden punten onder ^_^

Zou sneller systeem geheugen ook helpen? Ik draai u 2x 256mb DDR333 :/

Verwijderd

Ik heb een 7900GT van xpert vision, deze is net iets anders dan een standaard 7900gt, heeft 512mb gehgeugen, in fabriek geocced en er zitten heatsinks op het geheugen...

Zie Afbeeldingslocatie: http://www.kom-agentur.de/uploads/xpertvision/7900GT%20Sonic.jpg

Ik word een beetje moe van het geluid dat deze produceert en zie er graag een stil fannetje op belanden... Maar het is wat vaag wat er op een 7900gt past en ik zie al helemaal de bomen door het bos niet ivm. de (licht) getweakte kaart in de fabriek...

http://www.thermalright.com/a_page/main_product_v1ultra.htm
Dat lijkt me zeker aardig, maar dat * ... haren gaan er spontaan van overeind staan..

Bij Artic is het eigelijk beetje het zelfde verhaal gtx word ondersteund, gt versie niet?! - maar dat komt nog -

Wellicht kan iemand wat advies geven... B.v.d.

• TheZeroorez
  • Niet online
Jouw kaart is gewoon een 7950GT met een andere naam 8)7

En BIOS natuurlijk.. Waarschijnlijk bestaat deze al iets langer..

[ Voor 43% gewijzigd door TheZeroorez op 30-09-2006 14:35 ]

• Demon_Eyez
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05-06 20:40
Verwijderd schreef op zaterdag 30 september 2006 @ 13:01:
Ik heb een 7900GT van xpert vision, deze is net iets anders dan een standaard 7900gt, heeft 512mb gehgeugen, in fabriek geocced en er zitten heatsinks op het geheugen...

Zie [afbeelding]
ik vind die kaart op dat plaatje heel veel weg hebben van een ATi kaart. Rood PCB, witte koeler...
gevalletje indentiteitscrisis als je het mij vraagt :Y)

i7-3770K @ 4800 MHz | 2x4096 G.Skill F3-2400C10D-8GTX @ 2400 MHz | Gigabyte Z77X-UD5H-WB WIFI | Asus HD7950 DCU2 met Swiftech Komodo Ful Cover

• Rey Nemaattori
TheZeroorez schreef op zaterdag 30 september 2006 @ 14:34:

Dat geld in principe ook voor mijn Calibre, die loopt ook op 7950 snelheden, we missen alleen een of andere HDTV-DRM achtig chippie.....

Alleen heb ik een single slot ontwerp en een cooler die je zelfs op 100% nauwelijks hoort....

Sparkle GeForce 7900GT560 / 700StockStockAir575 / 850(DDR)

Ik geloof dat iemand het ooit eerder vermeld heeft....maar naarmate ik m'n kaart meer gebruik...kan ie steeds harder(ik moest mijn core terug clocken ivm arties, geheugen bandbreedte is tog weer flink toe genomen ^_^)

[ Voor 46% gewijzigd door Rey Nemaattori op 30-09-2006 23:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TheZeroorez schreef op zaterdag 30 september 2006 @ 14:34:

Ze hebben bij xpert vision ook een 7950, deze draait idd. de zelfde snelheden als mijn kaart... Echter kost een tientje of 4 meer... |:(

Maar goed, wat voor stille cooler kan ik hier op prikken?

7950 staat geneens op de vga cooling pagina van artic cooling...
(just PCIe) NVIDIA 7900 GTX not compatible to most 7900 GT boards (passive cooler for 7900 GT will be available from 06/2006)
|:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perzikvrucht
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 08:25
Heeft iemand hier ervaring met het overklokken van een MSI 7900 GTO?
Dit is een zeer aantrekkelijk kaartje voor rond de 230 euro.
Hij heeft 512mb, en draait op dezelfde snelheden (qwa core) als de GTX, alleen de mem is wat lager. Ook heeft hij dezelfde koeler als de GTX(het grote blok).

Ik lees hier niet veel over, maar op Xtreme systems raden ze hem wel iedereen aan.
Ik verwacht hem over 2 week(volgend week pas geld ong) :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rey Nemaattori
Ik vraag me dan af waarom die GTX'en zo duur zijn... zoveel meer dan een 1,4ns chippie kost een 1,2ns geheugen chippie nu ook weer niet...iig geen 150+ euro 8)7

Overigen heb ik nog een vraag mbt tot volt mods..wat bedoelen ze precies met het inkleuren van die weerstandjes voor geheugen voltage Met geleidende lak(zoals de vcore mods) of mer iets anders :?

[ Voor 39% gewijzigd door Rey Nemaattori op 04-10-2006 00:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demon_Eyez
Rey Nemaattori schreef op woensdag 04 oktober 2006 @ 00:30:
Ik vraag me dan af waarom die GTX'en zo duur zijn... zoveel meer dan een 1,4ns chippie kost een 1,2ns geheugen chippie nu ook weer niet...iig geen 150+ euro 8)7

Overigen heb ik nog een vraag mbt tot volt mods..wat bedoelen ze precies met het inkleuren van die weerstandjes voor geheugen voltage Met geleidende lak(zoals de vcore mods) of mer iets anders :?
Dat is nou marketing :Y)

Inkleuren doe je met een potlood, dus met grafiet en niet met zilver lak. De grafiet zorgt voor een hogere weerstand op de smd resistors. Ik deed het meestal met een HB of 2B potlood.
Maar ik heb die mem mod nooit gedaan bij m'n 7900GT, veel te link

[ Voor 4% gewijzigd door Demon_Eyez op 04-10-2006 10:11 ]

i7-3770K @ 4800 MHz | 2x4096 G.Skill F3-2400C10D-8GTX @ 2400 MHz | Gigabyte Z77X-UD5H-WB WIFI | Asus HD7950 DCU2 met Swiftech Komodo Ful Cover

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rey Nemaattori
Wel, sofar merk ik nog niets..heb er 2x op getekend, veel en heel lang...maar ik kan m'n mem voltage niet uit lezen. Rivatuner geeft alleen coreVID, maar da's 2V dus dan lijkt me dat het geheugen....in dat geval werkt de mod niet 8)7

[ Voor 7% gewijzigd door Rey Nemaattori op 05-10-2006 08:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demon_Eyez
WTF!!!! :o Je gebruikt toch wel een multimeter om de boel eerste te checken voordat je de boel ook daadwerklijk start?! Mem voltage kan je ook uitlezen met je multimeter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Demon_Eyez schreef op woensdag 04 oktober 2006 @ 10:04:
[...]
Inkleuren doe je met een potlood, dus met grafiet en niet met zilver lak. De grafiet zorgt voor een hogere weerstand op de smd resistors. Ik deed het meestal met een HB of 2B potlood.
Maar ik heb die mem mod nooit gedaan bij m'n 7900GT, veel te link
Tja sorry voor het mierenneuken, maar het potloodkleursel dat je achterlaat zorgt ervoor dat de weerstand afneemt, niet toeneemt, het is alsof je een 2e weerstandje parallel aansluit. Zoals al eerder beschreven is het weinig zinvol om dit te doen omdat je weinig verschil merkt in prestatie/OC-ruimte. De V-core mod is veel effectiever (maar ook lastiger >:) ). Als je de Vmem-mod toch doet is het wel raadzaam om eerst de resulterende weerstand door te meten met een multimeter en NIET zomaar een beetje te gaan zitten kleuren, dit is zinloos en potentieel gevaarlijk (voor je kaart dan..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 05 oktober 2006 @ 12:24:
[...]

Tja sorry voor het mierenneuken, maar het potloodkleursel dat je achterlaat zorgt ervoor dat de weerstand afneemt, niet toeneemt, het is alsof je een 2e weerstandje parallel aansluit. Zoals al eerder beschreven is het weinig zinvol om dit te doen omdat je weinig verschil merkt in prestatie/OC-ruimte. De V-core mod is veel effectiever (maar ook lastiger >:) ). Als je de Vmem-mod toch doet is het wel raadzaam om eerst de resulterende weerstand door te meten met een multimeter en NIET zomaar een beetje te gaan zitten kleuren, dit is zinloos en potentieel gevaarlijk (voor je kaart dan..)
Als je de hele lijn berichten gevolgd had had je kunnen zien dat iemand het over 'inkleuren' en 'zilverlak' had. Daarop werd gezegd dat inkleuren met potlood gaat. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rey Nemaattori
Demon_Eyez schreef op donderdag 05 oktober 2006 @ 11:11:
WTF!!!! :o Je gebruikt toch wel een multimeter om de boel eerste te checken voordat je de boel ook daadwerklijk start?! Mem voltage kan je ook uitlezen met je multimeter.
Ik weet waar ik moet meten, ik weet alleen niet waar ik de andere kant moet laten? Waar zit de ground ergens nowadays :? Of moet ik een stukkie systeemkast nemen :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ground is gewoon 0, bv je systeem kast ja. of een verwarmingsbuis, of de aarde in het stopcontact
desnoods de - uiteinde van een battery

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rey Nemaattori
Ik meet 2.18 tot 2.23 volt op het geheugen..is dit teveel? Of acceptabel voor 24/7 use(naja dat komt dan neer op 8 uur dag max :P )

Sparkle GeForce 7900GT560 / 700StockStockAir575 /875(DDR)

't loopt nu wel 25mhz harder, dat komt neer op 56GB/s bandbreedte :9 (en dat zonder garantie verlies ^_^ )

edit:
Ik heb de mod effe over gedaan, meet nu 2,12v-2,13v, maar ik haal nog steeds 875Mhz...het chippie wat er naast zat werd me iets te heet :X
"MSI Geforce 7900GTO 650MHz 512MB 256Bit DDR2 660MHz PCI-expressx16 TV-Out 2DVI retail"

Dát zou het kunnen verklaren, ze gebruiken cheapass DDR2 geheugen waarvan ze ZEKER weten dat het never nooit niet de 800mhz gaat halen...ze bezuinigen dus ergens anders op :X (van mij mogen ze ook wel bezunigen op vid out :P) Aan de andere kant heb je als je twee van deze gasten in SLI zet een snellere kaart dan een 7950 GX2...maar dan goedkoper...

[ Voor 102% gewijzigd door Rey Nemaattori op 06-10-2006 09:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TheZeroorez schreef op donderdag 05 oktober 2006 @ 14:43:
[...]
Als je de hele lijn berichten gevolgd had had je kunnen zien dat iemand het over 'inkleuren' en 'zilverlak' had. Daarop werd gezegd dat inkleuren met potlood gaat. ;)
... en dat inkleuren met potlood verlaagt dus de weerstand (van 608 naar 550 Ohm voor 2.2V). Volgens dit draad op anandtech zijn de samsungchips op de 7900 GT geproduceerd voor 1,9 V en krijgen dus al standaard te veel voltage.

Ik heb zelf maar weinig verschil gemerkt met of zonder voltmod, op de langere termijn (enige weken) krijg ik mijn geheugen stabiel op 850 MHz, met of zonder voltmod.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Samjung
Club3D Geforce 7900GS
Stock: 450/660
VCore: Stock
Koeler: Vf700Alcu + vervangen Mem Pads
Koeling: Air
OC: 530/745

Niet echt hoog, vreemd genoeg. Ik heb het zo gedaan: 10 Mhz op Core 10 op Mem, 10 minuten atitool artifact scanning, en dan weer 10 mhz op beide.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rey Nemaattori
Samjung schreef op vrijdag 06 oktober 2006 @ 17:52:
Club3D Geforce 7900GS
Stock: 450/660
VCore: Stock
Koeler: Vf700Alcu + vervangen Mem Pads
Koeling: Air
OC: 530/745

Niet echt hoog, vreemd genoeg. Ik heb het zo gedaan: 10 Mhz op Core 10 op Mem, 10 minuten atitool artifact scanning, en dan weer 10 mhz op beide.
Dat gaat nog een week zo door..ik was eerst ook teleurgesteld dat m'n gehugen maar 25 mhz wilde...nu doet ie al 175 :+

Mijn core niet though, maar die ga ik pas volmodden als ik een fatsoenlijk WC-setupje heb voor me graka.(d'r zijn vast geen sets te vinden die met 1/2" slangen overweg kunnen voor m'n gf)

Ben wel tevreden iig, ik kan alles op hoog draaien met 8x aa & 16x aniso..behalve CoD2.(en spellen zoals oblivion, fear en q4 die ik nog niet getest heb)

[ Voor 11% gewijzigd door Rey Nemaattori op 06-10-2006 18:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Samjung
Wat bedoel je met 'gaat nog een week zo door' wil je zegge dak hem over 1 week verder kan krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rey Nemaattori
Samjung schreef op vrijdag 06 oktober 2006 @ 19:12:
Wat bedoel je met 'gaat nog een week zo door' wil je zegge dak hem over 1 week verder kan krijgen?
Of het altijd zo is weet ik niet, maar de eerste dag deed mijn geforce lang niet zo veel als na een weekje gamen. Blijkbaar moet dat geheugen even goed los gewrikt worden ofzo :? Nu kan mijn mem harder dan toen ik de kaart net kreeg(ook voor de voltmod ^_^)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eindhoven657
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11-05 12:57
Rey Nemaattori schreef op zaterdag 07 oktober 2006 @ 01:00:
[...]

Of het altijd zo is weet ik niet, maar de eerste dag deed mijn geforce lang niet zo veel als na een weekje gamen. Blijkbaar moet dat geheugen even goed los gewrikt worden ofzo :? Nu kan mijn mem harder dan toen ik de kaart net kreeg(ook voor de voltmod ^_^)
Enis dat allemaal met dezelfde driver? Of kom je nu verder met een andere driverset?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 05-09 11:40

Format-C

Tracing Rays

Rey Nemaattori schreef op donderdag 05 oktober 2006 @ 23:31:

"MSI Geforce 7900GTO 650MHz 512MB 256Bit DDR2 660MHz PCI-expressx16 TV-Out 2DVI retail"

Dát zou het kunnen verklaren, ze gebruiken cheapass DDR2 geheugen waarvan ze ZEKER weten dat het never nooit niet de 800mhz gaat halen..
Volgens mij zit er gewoon 1.1ns DDR3 mem op hoor...

pricewatch: MSI GeForce 7900 GTO 512MB DDR3 (PCI-e, 2x DVI) NX7900GTO-T2D512E

http://www.xtremesystems.org/forums/showthread.php?t=118311

http://www.xtremesystems.org/forums/showthread.php?t=117064

[ Voor 17% gewijzigd door Format-C op 07-10-2006 07:58 ]

Ducati 899 Panigale / CM MB511 RGB/ 7800X3D @ ML360R RGB/ RTX4090 FE/ Gigabyte B650 GAMING PLUS/ G.Skill Trident Z5 DDR5 6000 CL30 A-Die / Team MP34 M2 PCIe 1TB SSD/ Crucial MX500 2,5" 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ CM V850/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rabor
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23-07 00:46

Kepi_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garrett
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 12-09 18:05

Garrett

Watercooler

Nou nog ff 2.15v op het geheugen zien te krijgen ;) :+
Hier meet ik nl. 1.81v... en da's niet genoeg voor 900mhz ;)

I love watercooling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perzikvrucht
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 08:25
Garrett schreef op zaterdag 07 oktober 2006 @ 11:46:
Gebruiken ze op de GTX dan 2.15v?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 05-09 11:40

Format-C

Tracing Rays

Garrett schreef op zaterdag 07 oktober 2006 @ 11:46:
Met Nibitor kan dat dacht ik.

Edit: http://www.hardware.info/....php?p=972312&postcount=6

[ Voor 14% gewijzigd door Format-C op 07-10-2006 12:07 ]

Ducati 899 Panigale / CM MB511 RGB/ 7800X3D @ ML360R RGB/ RTX4090 FE/ Gigabyte B650 GAMING PLUS/ G.Skill Trident Z5 DDR5 6000 CL30 A-Die / Team MP34 M2 PCIe 1TB SSD/ Crucial MX500 2,5" 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ CM V850/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX

Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.