[OC] nVidia GeForce 7 Series - Deel 2

Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste
Acties:
  • 5.514 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Samjung
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 27-06 22:12
Rey Nemaattori schreef op zaterdag 07 oktober 2006 @ 01:00:
[...]

Of het altijd zo is weet ik niet, maar de eerste dag deed mijn geforce lang niet zo veel als na een weekje gamen. Blijkbaar moet dat geheugen even goed los gewrikt worden ofzo :? Nu kan mijn mem harder dan toen ik de kaart net kreeg(ook voor de voltmod ^_^)
Als dat zo is, zal dat mooi wezen. Volgende week vrijdag nog maar eens proberen dan :+ . Ik hoop dat je gelijk heb want met een als ik van sommige zie hoever ze al komen zonder voltmod en stockkoeling. Hoewel natuurlijk elke kaart even ver kan kome, is dit tog wel een echte overklok kaart. (7900GS en GT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
matsume schreef op zaterdag 07 oktober 2006 @ 11:48:
[...]

Gebruiken ze op de GTX dan 2.15v?
Die lopen op 800MHz ;)

Daarbij, een snellere kaart heeft niet altijd een hoger voltage. Een Athlon 64 3700+ krijgt ook niet zomaar meer prik dan een 3500+ hoor.. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Met mijn 7900 GTO zit ik nou op 713/1790, dat zal ook wel zo'n beetje de max zijn denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Topicstarter
Bij X-bit Labs weten ze wel hoe ze een 7600GS op moeten stoken hoor, respect! >:)

GPU van 400 naar 765 MHz stable met waterkoeling
Mem van 800 naar 986 MHz stable met waterkoeling.

Alleen jammer dat het mem niet zo goed wilde, Infineon DDR2 zuigt wel dus beware, take DDR3!

Bron: X-bit Labs.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigFast
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-11-2021

BigFast

Cantona.

Heb hier een XFX 7950 GX2 520. Standaard koeler.
Beetje mee lopen spelen in ATITool. Ik krijg echter artifacts als ik of mijn core hoger clock dan 580 of mijn mem hoger dan 400. Nu lijkt mij de mem clock wat aan de lage kant. Heb ik gewoon pech en loopt mijn mem gewoon tegen zijn eigen fysieke mogelijkheden aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BigFast schreef op zondag 08 oktober 2006 @ 15:49:
Heb hier een XFX 7950 GX2 520. Standaard koeler.
Beetje mee lopen spelen in ATITool. Ik krijg echter artifacts als ik of mijn core hoger clock dan 580 of mijn mem hoger dan 400. Nu lijkt mij de mem clock wat aan de lage kant. Heb ik gewoon pech en loopt mijn mem gewoon tegen zijn eigen fysieke mogelijkheden aan?
Waarschijnlijk moet jij je geheugen verdubbelen. 400 zou dus 800 moeten zijn, wat het in totaal 1600 maakt. Ik had mijn men daar standaard op 330 (330*2=660 660*2=1320)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigFast
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-11-2021

BigFast

Cantona.

Ah, dat verandert de boel hoop ik. Standaard draaide het geheugen 325. Dus toch een behoorlijke OC. Naar wat ik gelezen heb is dit bijna gelijk aan (2x) 7900GTX in SLI. Core op 600 en Mem op 800.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb die truck ook al eens geprobeerd, een nieuwe bios flashen die je eerst met nibitor hebt aangepast. De standaard clocks kreeg ik er wel mee omhooggeschroefd, maar de voltages (gemeten met een multimeter) bleven hetzelfde. De voltmod (die makkelijke met een hb/2b-potlood) werkt wel goed, is eigenlijk makkelijker dan die hele nibitor oplossing. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garrett
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 12-09 18:05

Garrett

Watercooler

Verwijderd schreef op zondag 08 oktober 2006 @ 22:38:
[...]

Ik heb die truck ook al eens geprobeerd, een nieuwe bios flashen die je eerst met nibitor hebt aangepast. De standaard clocks kreeg ik er wel mee omhooggeschroefd, maar de voltages (gemeten met een multimeter) bleven hetzelfde. De voltmod (die makkelijke met een hb/2b-potlood) werkt wel goed, is eigenlijk makkelijker dan die hele nibitor oplossing. :9
Ik kan nergens die pencil mod vinden voor de GTX/GTO... wil je 'm even delen met ons tweakers? ;) _/-\o_

I love watercooling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Verwijderd schreef op zaterdag 07 oktober 2006 @ 15:07:
Met mijn 7900 GTO zit ik nou op 713/1790, dat zal ook wel zo'n beetje de max zijn denk ik.
Hmm, ik krijg het geheugen ongeveer even hoog. De core heb ik wat lager moeten zetten. Hoger dan 670 krijg ik em niet zonder heel af en toe een artifact te krijgen. Wel jammer, daar valt dus niet zoveel winst uit te persen. Wel een lekkere overklok op het geheugen! :)
Temperatuur blijft trouwens mooi stabiel op 60 graden.

[ Voor 5% gewijzigd door RoD op 11-10-2006 23:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RoD schreef op woensdag 11 oktober 2006 @ 23:03:
[...]

Hmm, ik krijg het geheugen ongeveer even hoog. De core heb ik wat lager moeten zetten. Hoger dan 670 krijg ik em niet zonder heel af en toe een artifact te krijgen. Wel jammer, daar valt dus niet zoveel winst uit te persen. Wel een lekkere overklok op het geheugen! :)
Temperatuur blijft trouwens mooi stabiel op 60 graden.
Sowieso al mooi dat je 'm boven de GTX speeds kan krijgen toch! Bij mij is de kaart zo'n 64 graden met 720/1790.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MexxT
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 01-04 20:57
Gister me 7600GT Gevoldmod :)

van 1,32v naar 1,39v op de core.

clocks van 632/1636 naar 660/1686 :D
3dmarks 05: van 6819 (Z-Tweaked drivers) naar 7024 (Nv 91.47)

screen

Zal ik 1,45 op de core zetten? of iig ik wil ietsje meer (niet meer dan 1,45) maar zal ik het doen?
temps zijn 39 idle en 55 stressed. misschien 3 graden gestegen (stressed) met mod, idle is niet gestegen.

[ Voor 5% gewijzigd door MexxT op 12-10-2006 15:09 ]

Audi S3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WillemJanJansen
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 09:27
Eindelijk weer iemand met een 7600GT, als ik jou was zou ik de core een beetje met rust laten en je memory wat hoger proberen te krijgen. Een hogere geheugensnelheid heeft veel meer impact op je prestaties dan een hogere core snelheid. Dat kan ik concluderen uit een zoot tests met mijn 7600GT (En nee, ik hing niet vol op de AA)

mijn core gaat tot de 621 MHz en mn geheugen gaat maximaal tot 1712 MHz, dat is stabiel, 1 MHz verder is gelijk een regenboog scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MexxT
ik krijg geen artifacts.. das het rare.. echt nooit :P

bij mij loopt de game vast en ongeveer 40sec later gaat het weer verder (dan weet ik ook meteen dat ik tever heb geclocked), maar heb geen artifacts.
ik overclock gewoon met coolbits2 (nv drivers dus) maar het mem komt niet door de tester als ik het 1mhz hoger clock dan 1686.
dan kijg ik die melding dat ik hem lager moet clocken.

wat trouwens ook raar is, in geen enkele game heb ik last van artifacts als ik het mem overclock, maar in ATITool barst het van de arties als ik overclock :s
ik heb een keer een Vmem mod gedaan, daar mee kreeg ik ook een en al artifacts terwijl de speed nog op 1600 stond (stock is dat voor mijn kaart)

ATITool vertrouw ik niet zo in eerlijk gezegt.

EDIT// welke score haal jij? kunnen we beetje vergelijken :)

[ Voor 4% gewijzigd door MexxT op 12-10-2006 18:29 ]

Audi S3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WillemJanJansen
Misschien moet je de interne test ff op disabled zetten in RivaTuner (Ik neem aan dat je dat programma gebruikt)

Als je je geheugen echt te hoog klokt dan krijg je gegarandeerd een corrupt beeld. Je core gaat namelijk verder met het berekenen van de foutieve dingen uit het geheugen. Hierdoor krijg je soms driehoekjes enz te zien. Als je core te hoog staat dan krijg je idd geen stipjes of zo te zien maar gelijk een lockup. Ik heb het vermoeden dat dit te maken heeft met je PCI-E slot. Die kan geloof ik 75 watt leveren en standaard hangt je kaartje rond de 60~65 watt @ full load.

Als je core het echt niet goed aankan krijg je eerst stipjes te zien namelijk.

Ik haalde 6754 punten, dit op 616/1700 geloof ik. Dit overigens wel met een vrij oude driver en een vuile windows installatie. Hier een screenshot

Er zit dus ook nog een klein beetje rek in mijn snelheden.

Ik denk dat ik met een andere koeler nog een stuk verder kan komen. Dit Asus koelertje is niet helemaal gezond, ik haal stressed temperaturen van 75+ @ stock speeds. Dit met een goede luchtstroom in mijn kast.

Ik gebruik driverversie 83.91 op dit moment

[ Voor 3% gewijzigd door WillemJanJansen op 12-10-2006 23:17 . Reden: Snelheden klopten niet, ff nagecheckt ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rey Nemaattori
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-07 12:09
WillemJanJansen schreef op donderdag 12 oktober 2006 @ 23:13:
Misschien moet je de interne test ff op disabled zetten in RivaTuner (Ik neem aan dat je dat programma gebruikt)
Hoe moet dat? Ik word knetter gek van die interne test...soms klapt ie er al bij hele lage oc's eruit, en soms(allsie koud is) gaat ie idioot ver... ik wil gewoon benchen op arties & temp :P

Speks:The Hexagon Iks Twee Servertje

"When everything is allright,there is nothing left."Rey_Nemaattori

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

power user gaan.
overclock-global-disable oc test op 1 zetten, dan hoef je niet meer te testen, bij 2.0 geeft hij helemaal geen test meer.
kan me herrineren dat hij in 1.8 nog een test moest doen of het beeld aanbleef.

maar ik neem aan dat je goed kan overclocken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Verwijderd schreef op donderdag 12 oktober 2006 @ 14:56:
[...]

Sowieso al mooi dat je 'm boven de GTX speeds kan krijgen toch! Bij mij is de kaart zo'n 64 graden met 720/1790.
Absoluut :)
Ben nog even wezen spelen en ik krijg de core nu op 705mhz stabiel. (hij kan net wat hoger, maar dan geeft hij héél af en toe een artifactje).
Net ietsje minder hoog dan jij dus, en ongeveer dezelfde temperatuur :)
Al met al dus de conclusie dat dit een heerlijke kaart is om over te klokken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En toch niet bij alle GTO kaarten, sommigen halen nog maar net 670 en kunnen het geheugen niet eens op 1600 of hoger krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Verwijderd schreef op vrijdag 13 oktober 2006 @ 13:08:
En toch niet bij alle GTO kaarten, sommigen halen nog maar net 670 en kunnen het geheugen niet eens op 1600 of hoger krijgen.
Niet elke kaart zal natuurlijk zover buiten zn specificaties kunnen lopen, maar in het algemeen lees ik hier en op internet veel positieve OC resultaten.

Net even 3Dmark05 gedraaid, bijna 12k... prima dacht ik zo :)

[ Voor 7% gewijzigd door RoD op 13-10-2006 13:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MexxT
WillemJanJansen schreef op donderdag 12 oktober 2006 @ 23:13:
Nee gebruik dat niet ;) Nv drivers gebruik ik.
Als je je geheugen echt te hoog klokt dan krijg je gegarandeerd een corrupt beeld. Je core gaat namelijk verder met het berekenen van de foutieve dingen uit het geheugen. Hierdoor krijg je soms driehoekjes enz te zien. Als je core te hoog staat dan krijg je idd geen stipjes of zo te zien maar gelijk een lockup. Ik heb het vermoeden dat dit te maken heeft met je PCI-E slot. Die kan geloof ik 75 watt leveren en standaard hangt je kaartje rond de 60~65 watt @ full load.
Ja maar ik krijg geen artifacts enzo als ik benchmark helemaal 0,0, alleen de artifact test van ATI tool laat gele puntjes zien. Als ik deze stop zodat het vierkant gaat draaien dan zijn die gele puntjes ook weg.. :)
Als je core het echt niet goed aankan krijg je eerst stipjes te zien namelijk.
Heb dat nog nooit gezien.. met mijn 7600 iig niet.
Ik haalde 6754 punten, dit op 616/1700 geloof ik. Dit overigens wel met een vrij oude driver en een vuile windows installatie. Hier een screenshot
ik haalde met core op 640 en mem op 1600(stock) ongeveer 6700 punten ook oude driver en vuile windows ;)
ohja en een P4 3,2Ghz die hem enorm nekte :P
Ik denk dat ik met een andere koeler nog een stuk verder kan komen. Dit Asus koelertje is niet helemaal gezond, ik haal stressed temperaturen van 75+ @ stock speeds. Dit met een goede luchtstroom in mijn kast.

Ik gebruik driverversie 83.91 op dit moment
Ik haal zo'n 55 stressed zoals ik al vermeld had dus ik denk dat jij idd nogal wel wat rek hebt in je snelheden ;)

Audi S3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Samjung
Ok, na een week mijn 7900gs op 530/745 te laten lopen besloot ik om weer verder te gaan. Eerst 535/750. 10 min AtiTool arti scanner (balkje helemal naar links zodat het beste scant). Geen problemen. 540/760 :Na paar minuten beepjes. Ik zie geen gele puntjes, er staat ' no errors for xxxx (tijd), maar daarvoor staat wel iets met delta 22 ofzo :S. Terug klokken naar 535/760. Weer scannen, na ong 8 minuten weer beepjes, geen stipjes of rare dingen in 3D schermpje, aleen weer no errors for xxxx en die vage delta 22 daarvoor.

Dus ik naar artifact scanning in AtiTool, en vink Use old (more compatible) scanning method aan. Ik weer 10 min scannen, geen errors.

Nu dus de vraag: Moet ik de gewone of die old scanning method gebruiken? En kan die delta 22 geval error negeren (zie verder geen rare dingen in het 3D scherm)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rey Nemaattori
Verwijderd schreef op vrijdag 13 oktober 2006 @ 10:45:
power user gaan.
overclock-global-disable oc test op 1 zetten, dan hoef je niet meer te testen, bij 2.0 geeft hij helemaal geen test meer.
kan me herrineren dat hij in 1.8 nog een test moest doen of het beeld aanbleef.

maar ik neem aan dat je goed kan overclocken ;)
Oh, da's geen probleem O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WillemJanJansen
MexxT schreef op vrijdag 13 oktober 2006 @ 13:57:

Nee gebruik dat niet ;) Nv drivers gebruik ik.
Misschien toch ff RivaTuner gebruiken..
Ja maar ik krijg geen artifacts enzo als ik benchmark helemaal 0,0, alleen de artifact test van ATI tool laat gele puntjes zien. Als ik deze stop zodat het vierkant gaat draaien dan zijn die gele puntjes ook weg.. :)
Deze gele puntjes zijn dan toch echt artifacts.
Heb dat nog nooit gezien.. met mijn 7600 iig niet.
Nee klopt, met een 7600 komt het ook bij mij niet voor. Ik had het met al mijn vorige kaarten wel.
ik haalde met core op 640 en mem op 1600(stock) ongeveer 6700 punten ook oude driver en vuile windows ;)
ohja en een P4 3,2Ghz die hem enorm nekte :P
In 3dmark05 speelt de processor geen grote rol. Hier wordt je dus niet zo erg door belemmerd hoor.
Wat je meer nekt is de geheugensnelheid. Die 128 bits is echt hetgene wat de kaart een beetje tegenhoudt. Dit wordt dan nog deels gecompenseerd door vrij snel geheugen maar jouw 1600 MHz 128 bits, is dus te vergelijken met 800 MHz 256 bits.
Ik haal zo'n 55 stressed zoals ik al vermeld had dus ik denk dat jij idd nogal wel wat rek hebt in je snelheden ;)
Ja, al denk ik niet dat ik mijn koeler er af ga halen/ vervangen. Ik klok mijn kaartje af en toe over om ff te testen maar verder ook niet. Over de prestaties ben ik wel tevreden en zo lang je die fan iets zachter zet heb je ook niet zoveel lawaai. De fan wat zachter zetten heeft trouwens amper invloed op de temperatuur, hierom denk ik dat die koeler er niet helemaal gezond op zit of dat er te veel/ te weinig koelpasta tussen zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MexxT
WillemJanJansen schreef op vrijdag 13 oktober 2006 @ 18:44:
[...]

Misschien toch ff RivaTuner gebruiken..
Heb het al gebruikt en meteen gaan clocken, mem loopt nu 1740Mhz (870) :D
hij kan tot max 885 (hoger niet getest) maar dan word me score niet hoger :P
[...]

Deze gele puntjes zijn dan toch echt artifacts.
Ik heb hetzelfde als samjung hier boven vermeld, op de oude manier gaat het raar genoeg wel goed.
[...]

Nee klopt, met een 7600 komt het ook bij mij niet voor. Ik had het met al mijn vorige kaarten wel.
op 660/1800 had ik dus wel artifacts, naja een vastloper met allemaal streepjes in beeld
[...]

In 3dmark05 speelt de processor geen grote rol. Hier wordt je dus niet zo erg door belemmerd hoor.
Wat je meer nekt is de geheugensnelheid. Die 128 bits is echt hetgene wat de kaart een beetje tegenhoudt. Dit wordt dan nog deels gecompenseerd door vrij snel geheugen maar jouw 1600 MHz 128 bits, is dus te vergelijken met 800 MHz 256 bits.
Nee maar verklaar jij dan maar eens warom ik op 3,2 niet hoger kwam dan 6658 en op 3,73 ineens naar de 6856 knal ;) (zelfde instellingen natuurlijk)
[...]

Ja, al denk ik niet dat ik mijn koeler er af ga halen/ vervangen. Ik klok mijn kaartje af en toe over om ff te testen maar verder ook niet. Over de prestaties ben ik wel tevreden en zo lang je die fan iets zachter zet heb je ook niet zoveel lawaai. De fan wat zachter zetten heeft trouwens amper invloed op de temperatuur, hierom denk ik dat die koeler er niet helemaal gezond op zit of dat er te veel/ te weinig koelpasta tussen zit.
Er zit als het goed is geen pasta onder maar een thermalpad. ik vind de stock cooler maar een herrie ding, toen ik hem in mijn pc stopte was ik blij dat ik mijn pa een zalman had laten meebestellen ;)

EDIT// met nieuwe clocks (660/1740) haal ik 7110 3dmarks :)

[ Voor 3% gewijzigd door MexxT op 13-10-2006 19:12 ]

Audi S3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WillemJanJansen
[b]MexxT schreef op vrijdag 13 oktober 2006 @ 19:10

Nee maar verklaar jij dan maar eens warom ik op 3,2 niet hoger kwam dan 6658 en op 3,73 ineens naar de 6856 knal ;) (zelfde instellingen natuurlijk)

Er zit als het goed is geen pasta onder maar een thermalpad. ik vind de stock cooler maar een herrie ding, toen ik hem in mijn pc stopte was ik blij dat ik mijn pa een zalman had laten meebestellen ;)

EDIT// met nieuwe clocks (660/1740) haal ik 7110 3dmarks :)
Er zit geen thermal pad onder maar pasta, tenminste, bij mijn Asus kaart wel zeker weten. Ik heb de koeler van een andere Asus 7600GT al eens verwijderd namelijk.

De hogere score? Tja, voor zover ik weet presteert een P4 op 3200 MHz ongeveer net zo goed als een AMD 64 3000+ in spellen. Aangezien overklokken met mijn 3000+ én mijn 3200+ totaal niet helpt, lijkt het mij logisch dat dat bij jou ook niet veel gaat helpen. In de Athlon 64 overklok thread is dit overigens ook geconcludeerd. Al ontken ik zéker na dit niet dat het kan helpen voor een hogere score.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedPixel
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-09 11:57
Naar aanleiding van het overklokken van RoD heb ik ook besloten mijn Asus 7900GT over te klokken.
Stock: 450/1320 met 4449 3dmark06 marks
OCed: 580/1540 met 5381 3dmark06 marks
Overklokken heb ik gedaan met atitool 0.25beta10.

Dit is met gewone koeler, en verdere specs zijn: Asus A8n Sli Deluxe, 4800+ (@stock), 4* 512MB Twinmos cl2.5. Alles met gewone stock koelers en geen casefans (maar dat wordt nog wel eens veranderd >:) )

I see red pixels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rey Nemaattori
MexxT schreef op vrijdag 13 oktober 2006 @ 19:10:
Van 3,2 naar 3,73 is een 16,5% overclock, daarmee gaat je 3dmark score net 2.9% mee omhoog...dat noem ik nauwelijks knallen.....

Je systeem word *iets* sneller, maar het effect is dus in principe nihil...als je in een spel van 100 naar 103 frames gaat heb je ook niet echt het gevoel alsof je door de geluidsbarriere gaat ;)

Omdat ik nu single channel draai@stock, raak ik bijna 1000 3dmarks kwijt in 05... cpu speel geen belangrijke rol, maar heeft WEL invloed, omdat die de data voor je GFX kaart aanlevert, en deelneemt aan de CPU tests....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WillemJanJansen
Rey Nemaattori schreef op zaterdag 14 oktober 2006 @ 13:16:
[...]
Omdat ik nu single channel draai@stock, raak ik bijna 1000 3dmarks kwijt in 05... cpu speel geen belangrijke rol, maar heeft WEL invloed, omdat die de data voor je GFX kaart aanlevert, en deelneemt aan de CPU tests....
Ja al handicap je je processor zodat deze de bottleneck wordt raak je al gauw punten kwijt. Een fatsoenlijke processor die gewoon zijn volle "kunnen" heeft zou geen problemen moeten hebben in 3dmark05. De cpu tests worden overigens niet meegerekend bij je score, dus dat is niet zo'n probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• needless to say
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11-09 08:52
Hmm,

even wat met ATItool proberen over te klokken met mijn nieuwe XFX 7900GT Vivo die standaard op 470/1370 zit.

Het is de eerste keer dat ik ATItool gebruik. Ik heb dat even laten draaien. Na een tijd gaat de clocksnelheid niet echt meer naar omhoog. Hij daalt zelf. Ik heb de test dan maar gestopt. Core komt zo op ongeveer 564 en memory op 447.5 in Atitool, dus komt dit neer op 1790MHz?

Dit lijkt mij wel een leuke snelheid, niet? Ik heb wel nog geen benchmark gedraaid.

Hoe lang gaat die ATItool door eigenlijk? Ik heb die nu gestopt omdat ik het nogal lang vond duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
Probeer het maar gewoon manueel, soms gaat 'ie VEEL te ver door, soms stopt 'ie VEEL te snel.. :)

Waarom het zo lang duurt? Hij gaat kleine stapjes omhoog en scant dan weer. Dat is goed. Het overklokken zelf zou ik toch echt opnieuw doen, gewoon eerst de core, en dan het geheugen. Gaat prima.
TheZeroorez schreef op dinsdag 26 september 2006 @ 16:08:
Klopt helemaal.

Wat ik zelf doe is gewoon beginnen met m'n core 10 te verhogen, kwartiertje ATiTool'en, en dan geloof ik het wel. Zo ga ik door tot ik artifacts krijg. Als ik die heb gaat hij 10 omlaag, en laat ik hem een uurtje of 2 draaien. Werkt dit ook goed (natuurlijk check ik het tussendoor vaak, anders dan..) ga ik even wat 3dmarks achter elkaar draaien (Aquamark3, 3dm2k1se, 3dm03, 3dm06.. allemaal met een 'PRO' versie, zodat ik alles kan laten testen zonder die achterlijke CPU test te doen..). Als alles stabiel en op z'n max is ga ik hetzelfde doen met het geheugen :)
:) Het kan inderdaad lang duren.. Het is dan ook een leuk werkje voor een lang weekend, kun je tussendoor gewoon huiswerk maken/werken/TV kijken/etc. B)

[ Voor 59% gewijzigd door TheZeroorez op 15-10-2006 17:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MexxT
Hmpff..

krijg arties met me 7600GT, iig als mem boven de 850 draait :P

morge maar eens vModden naar 2,110v ofzo (2.015v stock)

Audi S3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kakulukia
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 09-09 05:41
Hoe overclocken precies?

Ik kan in nvidia control panel op ''detect optimal clocks' klikken, en dan krijg ik al een mooi overklok voor mijn 7900GT

567/784(2x)

Is dit te hoog voor een Vmodless kaart? Of kan ik hoger?

koeler=vf900cu

Ik haalde met 3d05 10k

[ Voor 5% gewijzigd door Kakulukia op 16-10-2006 11:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wie is hier ook van 7900GT naar 7900GTO gegaan? Voor het eerst loopt Quake4 multiplayer online zoals het hoort te lopen. Met de 7900GT liep het online gewoon niet lekker. Nu met een GTO wel. Heeft iemand van jullie ook duidelijke verbetering gemerkt? Zou het door die 512mb komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WillemJanJansen
MexxT schreef op zondag 15 oktober 2006 @ 17:57:
Hmpff..

krijg arties met me 7600GT, iig als mem boven de 850 draait :P

morge maar eens vModden naar 2,110v ofzo (2.015v stock)
Precies hetzelfde bij mij, 850~856 loopt perfect, daarna gelijk superveel strepen. Alsof het een andere oorzaak heeft.. Met al mijn andere kaarten kreeg ik altijd lichte streepjes bij een te hoge mem clock en stipjes bij een te hoge core clock. Bij deze 7600GT wordt het een lockup bij een te hoge core clock en een heel corrupt beeld als ik 1 MHz hoger ga dan 856. Dit terwijl 856 nog goed werkt.

[ Voor 27% gewijzigd door WillemJanJansen op 16-10-2006 12:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Samjung
Wat heeft meer impact op performance, core clock of je mem clock?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Samjung schreef op maandag 16 oktober 2006 @ 13:49:
Wat heeft meer impact op performance, core clock of je mem clock?
core

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Samjung
Mag ik ook vragen waarom :)

Edit: Als ik op internet zoek staat er dat de mem clock juist meer performance geeft :/

[ Voor 62% gewijzigd door Samjung op 16-10-2006 14:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rey Nemaattori
needless to say schreef op zondag 15 oktober 2006 @ 17:20:
even wat met ATItool proberen over te klokken met mijn nieuwe XFX 7900GT Vivo die standaard op 470/1370 zit.

Het is de eerste keer dat ik ATItool gebruik. Ik heb dat even laten draaien. Na een tijd gaat de clocksnelheid niet echt meer naar omhoog. Hij daalt zelf. Ik heb de test dan maar gestopt. Core komt zo op ongeveer 564 en memory op 447.5 in Atitool, dus komt dit neer op 1790MHz?

Dit lijkt mij wel een leuke snelheid, niet? Ik heb wel nog geen benchmark gedraaid.
Dat is iig een hele mooie overclock met stockkoeling zonder volt mods
Verwijderd schreef op maandag 16 oktober 2006 @ 11:52:
Wie is hier ook van 7900GT naar 7900GTO gegaan? Voor het eerst loopt Quake4 multiplayer online zoals het hoort te lopen. Met de 7900GT liep het online gewoon niet lekker. Nu met een GTO wel. Heeft iemand van jullie ook duidelijke verbetering gemerkt? Zou het door die 512mb komen?
Ik heb sowieso meteen een GT 512mb gekocht, al was het omdat cod2 dat lekkerder vind(en q4 blijbaar ook :?), en mijn oude kaart had al 256mb...je moet er wel op vooruit gaan ^_^. Mijn volgende kaart gaat 1gig hebben :P
Samjung schreef op maandag 16 oktober 2006 @ 13:53:
Mag ik ook vragen waarom :)

Edit: Als ik op internet zoek staat er dat de mem clock juist meer performance geeft :/
Hangt van je kaart af. Bij een 7900GT heeft core increasing veeeel meer zin, omdat de geheugenbandbreedte net als bij de GTX 256bits is, en de rekensnelheid van de kaart het probleem is. Bij andere kaarten zoals de 7600 is de geheugenbus de helft(128bits), op gelijke snelheid komt er maar de helft aan data binnen, de core heeft 12pipes wat iets meer is dan de helft.

Tervergelijking: Mijn inmiddels 3 jaar oude Radeon9600XT had 256mb geheugen, een geheugenbus van 128bit en maar slechts 4 pixel pipes, daar was het juist efficienter om mijn core op te fokken. De 7600GT choked(stikt ;) ) eigenlijk, omdat het geheugen niet snel genoeg data aan kan leveren: De helft van de datastroom van/naar, maar niet de helft van de snelheid. Dat is gewoon het nadeel van een budget kaart, die beperken ze met opzet, anders zouden ze te snel zijn en in het marktsegment van de snellere kaarten gaan zitten.

[ Voor 6% gewijzigd door Rey Nemaattori op 16-10-2006 18:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WillemJanJansen
Tervergelijking: Mijn inmiddels 3 jaar oude Radeon9600XT had 256mb geheugen, een geheugenbus van 128bit en maar slechts 4 pixel pipes, daar was het juist efficienter om mijn core op te fokken. De 7600GT choked eigenlijk, omdat het geheugen niet snel genoeg data aan kan leveren(nu loopt die core trager dan een 7900GT waardoor het effect niet vergelijkbaar is, maar het gaat om het idee). Dat is gewoon het nadeel van een budget kaart, die beperken ze met opzet, anders zouden ze te snel zijn en in het marktsegment van de snellere kaarten gaan zitten.
Is idd het geval, de geheugensnelheid verhogen heeft meer invloed dan de core snelheid verhogen. Eén ding aan je verhaaltje klopt overigens niet helemaal. Een 7600GT core loopt sneller dan een 7900GT core. De 7900 GT heeft alleen meer pipelines en shaders. Dit was je waarschijnlijk wel bekend, maar het staat net zo netjes :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rey Nemaattori
WillemJanJansen schreef op maandag 16 oktober 2006 @ 15:59:
[...]

Is idd het geval, de geheugensnelheid verhogen heeft meer invloed dan de core snelheid verhogen. Eén ding aan je verhaaltje klopt overigens niet helemaal. Een 7600GT core loopt sneller dan een 7900GT core. De 7900 GT heeft alleen meer pipelines en shaders. Dit was je waarschijnlijk wel bekend, maar het staat net zo netjes :*)
Hmm, dat maakt het effect alleen maar groter ^_^
Ik d8 dat die 7600GT's op 500mhz oid liepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Ik denk dat ik beetje geluk heb...

Heb nu een Asus 7900GT. Even lijntje getrokken zodat hij nu 1.4 volt krijgt en dus gtx speeds op core aan kan.

Geheugen is een ander verhaal dan anderen ervaren volgens mij.

De samsung 1.4 chippies doen gewoon 900 MHz (DDR1800) *O*
(hoger is error).

Geen mem vmod.. vind het appart hoog 7(8)7

Afbeeldingslocatie: http://www.computer-tuning.nl/images/7900gt/ddr1800th.JPG

[ Voor 17% gewijzigd door Tutti-frutti op 16-10-2006 18:51 ]

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MexxT
WillemJanJansen schreef op maandag 16 oktober 2006 @ 12:00:
[...]

Precies hetzelfde bij mij, 850~856 loopt perfect, daarna gelijk superveel strepen. Alsof het een andere oorzaak heeft.. Met al mijn andere kaarten kreeg ik altijd lichte streepjes bij een te hoge mem clock en stipjes bij een te hoge core clock. Bij deze 7600GT wordt het een lockup bij een te hoge core clock en een heel corrupt beeld als ik 1 MHz hoger ga dan 856. Dit terwijl 856 nog goed werkt.
heb hem nu 855 lopen artievrij.
ik krijg op 870 geen strepen ofzo (880 trouwens ook niet) maar in BF2142 krijg ik vlakjes op de grond, heel klein maar je ziet ze wel boven de 855 zie ik dat, maar geen lockups. die krijg ik pas bij de 900 :P

Vmem mod gedaan naar 2,12 (uit mijn hoofd) maar ati tool zij dat er artifacts waren :s ik zag niets, maar hij beepte wel. ik heb er niet mee gegamed of gebencht wand ik vertrouwde het niet zo, ook heb ik niet verder overclocked.

Audi S3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Samjung
Vindt het wel vreemd dat iedereen van die donders hoge clocks haal terwijl ik hem maar op 550/775 stabiel krijg (vorige week 530/745)

Gaat ie per week verder ofzo :P

Edit: Ik haal zon 7050 Punten in 3Dmark 05. Met:

P4 HT (540) @3.2 (stock)
4x 256 MB DDR RAM (3-3-3-8,stock)
club3d 7900gs @ 550/775
WD 250 GB (7200rpm,8MB)

Is dat beetje normale score? Ben nl niet helemaal tevreden over de performance in f.e.a.r. combat. Als er een beetje zware combat is krijg ik slowdowns (weet niet of dat FPS is of gebrek aan RAM?)
Speel op 1024x768 en rest alles op medium,no shadows,no fsaa.

[ Voor 56% gewijzigd door Samjung op 16-10-2006 21:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
Ik heb hier een A64 @ 2,6 GHz, en een 7900GT @ 545/710, met 1GB RAM, en kan F.E.A.R. Combat op 1280*xxx(x) op volle settings draaien...

Aangezien dit spel online is, en je het over drukke stukken hebt: Zit je niet toevallig op een slechte server, of heb jijzelf traag internet? Bekijk je ping eens..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rey Nemaattori
^^ wat trek jij trouwens bij call of duty 2? Ik kan niet hoger draaien dan normal, anders duikt de framerate teveel omlaag :X

Ma goed, hij heeft een 7900GS => 20 pipes dus is het logisch dattie rond de 7k scoort..tog :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
Geen idee. Ik speel het niet meer.

Vroegah, toen ik nog op die andere bak zat (P4Northw. 2,4GHz, 512MB RAM, ATi Radeon 9800) speelde ik het op 1024*768, DX9, AA uit en alle settings max voor de rest. Online deed ik alle overbodige meuk op medium, en draaide ik 50FPS ofzo.

Op deze bak heb ik het wel een paar uurtjes online gespeeld, maar da's een tijd geleden. Offline heb ik het wel gespeeld nog, en daar speelde ik de boel (net als online) gewoon op de volle hap, 1280*960, alles aan, ook AA.. :P

Wat is er met jouw machien aan de hand? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xadeon
  • Registratie: April 2005
  • Niet online

Xadeon

[☆] Generaal Laagvlieger [☆]

Tutti-frutti schreef op maandag 16 oktober 2006 @ 18:42:

Heb nu een Asus 7900GT. Even lijntje getrokken zodat hij nu 1.4 volt krijgt en dus gtx speeds op core aan kan.

(hoger is error).

[afbeelding]
Mn Asus 7900GT haalt atm dezelfde snelheid, alleen dan zonder de voltmod. Hij haalt de 1850 ook wel, maar dan heb ik al na 5min. gamen artifacts. Zal binnenkort een waterkoelingsblok erop zetten, zien hoever ie dan komt. Weet btw niet eens welke merk geheugen op mn kaart zit. :X

Gigabyte Aorus X570 Master / AMD Ryzen 9 5900X / G.Skill Trident Z 4000@3800 32GB / PowerColor Red Devil Radeon RX 7900 XTX 24GB | Tesla M3 LR '21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reg-Edit
  • Laatst online: 21-01-2024

Reg-Edit

BMW Turbo Power !

Oke mijn score's

3D Mark 2005 :13119 Punten
3D Mark 2006 : 7453 Punten

Asus P5W DH Deluxe
Intel Conroe E6600 @ 3400Mhz
Team Extreem DDR2 PC6400 1:1 @ 378 3-3-3-8
MSI GeForce 7900GTO @ 800/1640Mhz [gpu & mem voltmods met GTO bios]

En 3D mark kenners ... is het wat of moet/kan het veeel beter ?!?

2005:
Afbeeldingslocatie: http://img148.imagevenue.com/loc395/th_63619_Intel_conroe_e6600_4mb_7900_gto_gtx_team_extreem_asus_p5w_dh_deluxe_tuniq_tower_120_2005__CPU@3400_DDR@3_3_3_8_VGA@800_820_122_395lo.jpg

2006:
Afbeeldingslocatie: http://img162.imagevenue.com/loc526/th_63905_Intel_conroe_e6600_4mb_7900_gto_gtx_team_extreem_asus_p5w_dh_deluxe_tuniq_tower_120_122_526lo.jpg

[ Voor 5% gewijzigd door Reg-Edit op 16-10-2006 23:48 ]

www.jaxxx.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Samjung
TheZeroorez schreef op maandag 16 oktober 2006 @ 22:14:
Ik heb hier een A64 @ 2,6 GHz, en een 7900GT @ 545/710, met 1GB RAM, en kan F.E.A.R. Combat op 1280*xxx(x) op volle settings draaien...

Aangezien dit spel online is, en je het over drukke stukken hebt: Zit je niet toevallig op een slechte server, of heb jijzelf traag internet? Bekijk je ping eens..
Is op verschillende servers. Mijn internet is zeker neit te traag, in de server lijst kies ik altijd servers met 30 ping. Eige intetnet is iets van 2.5 mbs/512 kbs.
Rey Nemaattori schreef op maandag 16 oktober 2006 @ 22:24:
^^ wat trek jij trouwens bij call of duty 2? Ik kan niet hoger draaien dan normal, anders duikt de framerate teveel omlaag :X

Ma goed, hij heeft een 7900GS => 20 pipes dus is het logisch dattie rond de 7k scoort..tog :?
In SP speel op 1280x1024, no AA, de rest aan geloof ik en alle textures op high (niet extra), gaat perfect.(DX9)

In Mp op Dx7 met 1024x768, alle opties voluit en dan heb ik ong een constante fps 120-125

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Samjung schreef op maandag 16 oktober 2006 @ 20:39:
Vindt het wel vreemd dat iedereen van die donders hoge clocks haal terwijl ik hem maar op 550/775 stabiel krijg (vorige week 530/745)

Gaat ie per week verder ofzo :P

Edit: Ik haal zon 7050 Punten in 3Dmark 05. Met:

P4 HT (540) @3.2 (stock)
4x 256 MB DDR RAM (3-3-3-8,stock)
club3d 7900gs @ 550/775
WD 250 GB (7200rpm,8MB)

Is dat beetje normale score? Ben nl niet helemaal tevreden over de performance in f.e.a.r. combat. Als er een beetje zware combat is krijg ik slowdowns (weet niet of dat FPS is of gebrek aan RAM?)
Speel op 1024x768 en rest alles op medium,no shadows,no fsaa.
ik ben nu net 05 aan het downloaden, heb al wel wat getest met 3dmark03, 560 en 872 mhz, even snel wat testen, core op 500 en mem op 860 is al goed voor een 175xxx punten, ik heb wel een amd 3200+ op 2.7ghz en 2x512mb en raid0 met twee 160gb schijfjes

leuk kaartje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loodgieter
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11-04 16:19

loodgieter

Mars Vs. zie hieronder :)

Verwijderd schreef op dinsdag 17 oktober 2006 @ 19:55:
[...]

ik ben nu net 05 aan het downloaden, heb al wel wat getest met 3dmark03, 560 en 872 mhz, even snel wat testen, core op 500 en mem op 860 is al goed voor een 175xxx punten, ik heb wel een amd 3200+ op 2.7ghz en 2x512mb en raid0 met twee 160gb schijfjes

leuk kaartje
o de mieteren 175000 dat is wel erg veel ??

ik neem aan dat je iets bedoeld van 17500 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rey Nemaattori
TheZeroorez schreef op maandag 16 oktober 2006 @ 22:30:
Geen idee. Ik speel het niet meer.

Vroegah, toen ik nog op die andere bak zat (P4Northw. 2,4GHz, 512MB RAM, ATi Radeon 9800) speelde ik het op 1024*768, DX9, AA uit en alle settings max voor de rest. Online deed ik alle overbodige meuk op medium, en draaide ik 50FPS ofzo.

Op deze bak heb ik het wel een paar uurtjes online gespeeld, maar da's een tijd geleden. Offline heb ik het wel gespeeld nog, en daar speelde ik de boel (net als online) gewoon op de volle hap, 1280*960, alles aan, ook AA.. :P

Wat is er met jouw machien aan de hand? :P
Enige wat ik me kan voorstellen is single channel DDR333(2x 256 + 1x512mb), maar tis wel een X2 4200+ met een 7900GT512mb @570/800. Op 1024*768 kan ik gewoon niet hoger dan 2x AA met alles op normal, anders duik ik onder de 60fps, in vuurgevechten tot wel 40 oid 78)7 Die kaart is toch een een factor 3 sneller dan die 9800....

Ik heb al ergens 512mb DDR333 geregeld en hoop strax 2x 512 te kunnen draaien tot ik na de kerstbonus een mooi reepje overclock geheugen kan kopen :+

Overigens wel raar dat ik doom3, hl2 wél 'met 'belachelijk hoog' setting draaien kan (unreal 2k4 @ 'holy shit' modus).

[ Voor 7% gewijzigd door Rey Nemaattori op 17-10-2006 21:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reg-Edit
  • Laatst online: 21-01-2024

Reg-Edit

BMW Turbo Power !

-gewist-

[ Voor 81% gewijzigd door Reg-Edit op 17-10-2006 22:09 ]

www.jaxxx.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xadeon
  • Registratie: April 2005
  • Niet online

Xadeon

[☆] Generaal Laagvlieger [☆]

Rey, welke drivers gebruik je eigenlijk? :) Ik gebruik atm XTreme-G 92.91 x64. Draait met CoD2 best lekker. Had hiervoor de drivers van NGO geprobeerd maar had daar wat minder performance mee dan met de off.Nvidia drivers. Met name in BF2 en CS-source had ik behoorlijk last van fps-drops.

Gigabyte Aorus X570 Master / AMD Ryzen 9 5900X / G.Skill Trident Z 4000@3800 32GB / PowerColor Red Devil Radeon RX 7900 XTX 24GB | Tesla M3 LR '21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

loodgieter schreef op dinsdag 17 oktober 2006 @ 20:06:
[...]

o de mieteren 175000 dat is wel erg veel ??

ik neem aan dat je iets bedoeld van 17500 :)
srry my failt :/

stock 3dmark05 heb ik een score van 7239 puntjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rey Nemaattori
Xadeon schreef op dinsdag 17 oktober 2006 @ 22:12:
Rey, welke drivers gebruik je eigenlijk? :) Ik gebruik atm XTreme-G 92.91 x64. Draait met CoD2 best lekker. Had hiervoor de drivers van NGO geprobeerd maar had daar wat minder performance mee dan met de off.Nvidia drivers. Met name in BF2 en CS-source had ik behoorlijk last van fps-drops.
officiele drivers van nvidia van vorige maand...tis een schooone install(maand oud) van winxp x86

3dmark2k3 score is 18000-ish
3dmark2k5 score is 8500-ish
3dmark2k6 score is 5400

Da's met singlechannel DDR333, draai 2x256mb ik dual channel haal ik 19,5k in 3dmark03, 9500 in 3dmark05 en 5800 in 06. Dus het maakt niet heel veel uit. In review zie ik mensen cod2 op 1280*900 draaien met alles aan en hoog met 40fps 8)7

[ Voor 24% gewijzigd door Rey Nemaattori op 18-10-2006 09:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sl1200
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 04-04 16:08

sl1200

Tweakotine-pleisters te koop?

Rey Nemaattori schreef op dinsdag 17 oktober 2006 @ 21:43:
[...]

Overigens wel raar dat ik doom3, hl2 wél 'met 'belachelijk hoog' setting draaien kan (unreal 2k4 @ 'holy shit' modus).
Dat noem ik goed programmeren! Persoonlijk ben ik helemaal weg van HL2 vanwege de gameplay, maar ook als ik kijk naar de graphics ben ik er helemaal ondersteboven van. Met mijn systeem speel ik HL2 met alles op max. in de resolutie 1920x1200 en heb nu nog, na meer dan 5 levels te hebben gespeeld, nog nooit maar 1 framerate-drop onder de 60 gehad!

Ruim voor de introductie van HL2 was er een conferentie van de makers van het spel waarbij ze lieten zien hoe hun engine en de nieuwe trukjes die ze hebben toegepast in staat zijn om 1000-en polygonen te reduceren tot maar een paar en toch de indruk te blijven wekken dat je er naar 1000-en kijkt. Ik kan niet zo 1-2-3 de video van die conferentie vinden, maar daarin werd geprezen dat de makers van het spel ook dachten aan tragere systemen (en niet zoals F.E.A.R. waar je met de allernieuwste hardware nog steeds niet met alles op max. kunt knallen)

Ben benieuwd naar "Crysis" ;)

Specs: GamePC HTPC Server

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rey Nemaattori
sl1200 schreef op woensdag 18 oktober 2006 @ 10:16:
[...]
Ruim voor de introductie van HL2 was er een conferentie van de makers van het spel waarbij ze lieten zien hoe hun engine en de nieuwe trukjes die ze hebben toegepast in staat zijn om 1000-en polygonen te reduceren tot maar een paar en toch de indruk te blijven wekken dat je er naar 1000-en kijkt. Ik kan niet zo 1-2-3 de video van die conferentie vinden, maar daarin werd geprezen dat de makers van het spel ook dachten aan tragere systemen (en niet zoals F.E.A.R. waar je met de allernieuwste hardware nog steeds niet met alles op max. kunt knallen)
Nounou, om alle krediet naar de HL2 programmeurs te laten gaan vinnik iets te veel van het goede...d3 & unreal lopen ook soepel op 60+. Ik kan niet hoger dan 1280*1024 spelen, dus dat scheelt :+

Cod2 heeft eenzelfde engine als doom3(ook een q3 derivaat), maar loopt niet lekker :?
FEAR hebbik nog niet gedownload O-)

Overigens zakt de framerate bij HL2 wel naar 30 als ik een granaat tussen een berg kistjes gooit vanwege de physics ^_^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Hmm.. Mijn 7900GT reageert niet zoals ik wil op voltmod.
Op 1.4 volt doetie net 7900GTX speed (core 650). Maar op 1.5 volt komtie maar op 670 Mhz.

Dit is met waterkoeling. Maar de temperatuur wordt ook erg hoog, 55 graden als ik atitool een half uur draai.

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pilske
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 16-07 15:52
wat had jij dan gewild met die voltmod ? voor mijn CPU geld trouwens dat die van 1,1V tot 1,5 op 2,5 Ghz wil draaien maar als ik naar de 2,6 Ghz wil moet ik m'n mobo verbouwen zodat die 1,6V kan leveren ..

Die core is er gewoon niet voor om nóg veel hoger dan GTX snelheden aan te kunnen, vandaar dat je met zo'n voltmod maar zo'n klein beetje meer snelheid krijgt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M617573
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 12:28
Tutti-frutti schreef op maandag 16 oktober 2006 @ 18:42:

(hoger is error).

[afbeelding]
Tutti, welk overklok progje gebruik jij daar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rey Nemaattori
Tutti-frutti schreef op woensdag 18 oktober 2006 @ 12:00:
Hmm.. Mijn 7900GT reageert niet zoals ik wil op voltmod.
Op 1.4 volt doetie net 7900GTX speed (core 650). Maar op 1.5 volt komtie maar op 670 Mhz.

Dit is met waterkoeling. Maar de temperatuur wordt ook erg hoog, 55 graden als ik atitool een half uur draai.
Da's altijd nog 220mhz boven de snelheden waarvoor de kaart op gebouwd is ;)

Mijn GT word met 575/800 al 58'C, hij *kan* tot 582/900 maar dan word een potje gamen met russische roulette met bsod's :+

Ik wil w88 op fatsoenlijke watercooling voordat ik ga voltmodden tho..maar ja..zie maar een een GPU/gMEM setje te regelen met 1/2"(12mm) aansluitingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pilske
Rey Nemaattori schreef op woensdag 18 oktober 2006 @ 16:43:
[...]

Ik wil w88 op fatsoenlijke watercooling voordat ik ga voltmodden tho..maar ja..zie maar een een CPU/MEM setje te regelen met 1/2"(12mm) aansluitingen.
\\ *kuch* dangerdan en EK hebben mooie *kuch* //

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rey Nemaattori
^^ GPU kits met 12mm?

Ik zit sowieso een beetje te twijfelen, ik heb maar 1x120mm rad, een OC'ed X2 én een GT@GTX zou wel eens teveel van het goede kunnen zijn :X Een aparte lus zou dan makkelijker zijn(al dan niet in een ander res

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pilske
12 mm aansluitingen zijn relatief he .. dangerden (typfoutje in mn vorige post) heeft 1/2" inschroefverbindingen, EK heeft 1/4" inschroefverbindingen, maar daar kun je 1/2" aansluitingen indraaien ;)

En ja .. dat is nogal veel warmte wat er van al die dingen moet worden afgevoerd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Rey Nemaattori schreef op woensdag 18 oktober 2006 @ 16:43:
[...]

Da's altijd nog 220mhz boven de snelheden waarvoor de kaart op gebouwd is ;)

Mijn GT word met 575/800 al 58'C, hij *kan* tot 582/900 maar dan word een potje gamen met russische roulette met bsod's :+

Ik wil w88 op fatsoenlijke watercooling voordat ik ga voltmodden tho..maar ja..zie maar een een GPU/gMEM setje te regelen met 1/2"(12mm) aansluitingen.
Dat is zeker de default koeler (kleintje) ?"

Op zich best goed resultaat zonder voltmod. Ik weet alleen niet meer wat ik haalde. Volgens mij ook zoiets, maar dat was al met waterkoeling erop.

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rey Nemaattori
^^ is single slot design idd...een paar dingetjes boven op worden tijden een benchsessie onaanraakbaar heet..zelfs met een 80mm fan die er over blaast :X
Pilske schreef op woensdag 18 oktober 2006 @ 17:15:
12 mm aansluitingen zijn relatief he .. dangerden (typfoutje in mn vorige post) heeft 1/2" inschroefverbindingen, EK heeft 1/4" inschroefverbindingen, maar daar kun je 1/2" aansluitingen indraaien ;)

En ja .. dat is nogal veel warmte wat er van al die dingen moet worden afgevoerd ;)
't gaat erom dat de minimale doorgangs diameter iets van 8 tot 9 mm is, anders knelt de flow teveel af...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demon_Eyez
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05-06 20:40
Pilske schreef op woensdag 18 oktober 2006 @ 17:15:

Whwehe, volgens mij ben je nog steeds in de war.
1/2" inschroefverbindingen bestaan niet.
Wel 1/2" (13mm) slangplaren met 1/4" inschroef ,
of 3/8" (10mm) slangpilaren met 1/4" inschroef
EK en Dangerdan gebruiken beide even grote slangpilaren (13 en 10mm)

[ Voor 5% gewijzigd door Demon_Eyez op 19-10-2006 12:30 ]

i7-3770K @ 4800 MHz | 2x4096 G.Skill F3-2400C10D-8GTX @ 2400 MHz | Gigabyte Z77X-UD5H-WB WIFI | Asus HD7950 DCU2 met Swiftech Komodo Ful Cover

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ-Promo
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 12-09 18:33
Ok dat vind ik ook handig om te weten wat 1/2 en 3/8 is maar wat is 7/16 dan voor maat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rey Nemaattori
11,1125mm O-)

(2,54/16)*7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Topicstarter
Xbit ook weer aan de voltmods, [url=hhttp://www.xbitlabs.com/articles/video/display/gf7950gx2-voltmodding.html]deze keer met de 7950GX2[/url]! (alsof je het daar nog bij nodig hebt :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Denk het wel aangezien ik call of duty nog lang niet vloeiend krijg met een GX2.
1600x1000 is het redelijk speelbaar maar de ideale res van mijn monitor (1920x1200)
blijft een droom. Ik heb een 4400+ is dat nu echt al te traag voor games? Dacht dat op die res de videokaart de bottleneck werd? Zal eens een 2de gx2 moeten proberen anders wordt het toch maar ook de conroe :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janssen
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09-08-2024
Heb zojuist mijn XFX 7600GT ook een beetje overgeclockt met behulp van de "detect optimal settings" optie naar 630/858MHz. Mijn Core 2 Duo draait nu @2970MHz(9*330). In 3DMark 2005 haal ik nu 7167 punten in de default test zonder verdere tweaks. Is deze score een beetje redelijk voor mijn systeem?

[ Voor 7% gewijzigd door Janssen op 19-10-2006 21:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rey Nemaattori
Verwijderd schreef op donderdag 19 oktober 2006 @ 21:18:
Denk het wel aangezien ik call of duty nog lang niet vloeiend krijg met een GX2.
1600x1000 is het redelijk speelbaar maar de ideale res van mijn monitor (1920x1200)
blijft een droom. Ik heb een 4400+ is dat nu echt al te traag voor games? Dacht dat op die res de videokaart de bottleneck werd? Zal eens een 2de gx2 moeten proberen anders wordt het toch maar ook de conroe :-(
4400+ is gewoon een single core 3800+ voor games ;) Cod2 is gewoon belachelijk zwaar in de hoogste modii...wat dan betreft ben ik er nauwelijk op vooruit gegaan..van 43 frames in dx7 modus @ high naar 60 frames in dx9 modus@normal....wel op 1024*768.

Ik vind het gewoon achterlijk dat die engine geen dx8.1 ondersteund(cod1 kwaliteit oid), dat is gewoon veeeeel lichter, en geeft tevens aardige lichteffecten, welke ik gewoon nodig heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sl1200

sl1200

Dan quote ik mezelf maar weer :P
sl1200 schreef op woensdag 18 oktober 2006 @ 10:16:
[...]

Dat noem ik goed programmeren!

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zellark
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 16-07 11:03
Ik heb de Asus EN7900GT TOP (dus factory overclocked). Nu heb ik de core frequency (dmv Coolbits) 10 MHz hoger gezet (520 => 530) en 3DMark03 gedraaid. Geen foutje te bekennen, alleen na de test (terug op het bureaublad dus) begon heb beeld te knipperen. Dus heel de tijd zwart, beeld, zwart, beeld. Het beeld was ook niet helemaal volledig (er ontbraken stukken/icoontjes/knoppen). Ik heb met veel moeite de temperatuur kunnen controleren, en die leek me ook niet abnormaal hoog (rond de 59*C, is 49*C idle zonder overclock). Toen heb ik de clockspeed teruggezet op default, maar het knipperen bleef. Pas na een reboot verdween het. Wat is dit knipperen en is dit schadelijk?
BTW, ik weet dat uit een factory overclocked kaart niet veel meer te halen valt, maar ik was gewoon nieuwsgierig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sl1200

sl1200

Dat zwart, beeld, zwart, beeld etc. heb ik ook met mijn 7900GTX als die te ver is OC-ed. Sterker nog, dat is bij mij het meest voorkomende teken dat ik de kaart te hoog heb opgeschroefd. Je graka verliest dan steeds het signaal met de monitor, waardoor die op zwart springt. Op mijn Dell 2407 monitor zie ik dan iedere keer als het beeld weer aangaat het symbooltje van de DVI ingang ten teken dat de monitor een nieuw bronsignaal heeft gedetecteerd. Sommige icoontjes zijn dan niet te zien, systeem reageert ook traag, maar ik probeer hem wel normaal te herstarten en geen forced reboot.

Of het slecht is? Tsja, goed lijkt mij ook niet echt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rey Nemaattori
Zellark schreef op vrijdag 20 oktober 2006 @ 13:15:
Ik heb de Asus EN7900GT TOP (dus factory overclocked). Nu heb ik de core frequency (dmv Coolbits) 10 MHz hoger gezet (520 => 530) en 3DMark03 gedraaid. Geen foutje te bekennen, alleen na de test (terug op het bureaublad dus) begon heb beeld te knipperen. Dus heel de tijd zwart, beeld, zwart, beeld. Het beeld was ook niet helemaal volledig (er ontbraken stukken/icoontjes/knoppen). Ik heb met veel moeite de temperatuur kunnen controleren, en die leek me ook niet abnormaal hoog (rond de 59*C, is 49*C idle zonder overclock). Toen heb ik de clockspeed teruggezet op default, maar het knipperen bleef. Pas na een reboot verdween het. Wat is dit knipperen en is dit schadelijk?
BTW, ik weet dat uit een factory overclocked kaart niet veel meer te halen valt, maar ik was gewoon nieuwsgierig.
Download even rivatuner en atitool en probeer daarmee te scannen op arties, sommige GT's, vooral de factory oc'ed exemplaren zitten vaak al aan hun max.... Je hebt dus kans dat je moet voltmodden naar 1,3 of hoger wil je échte results halen.

Mijn liep standaard al 560/700 maar zonder arties krijg ik um niet verder dan 575/800. Nu is dat voor een GT erg hoog, maar overkloksgewijs gezien stelt het weining voor(2.6%/14%). Dus ik ben wel tevree met mijn kaart qua resultaten, maar ik had op een 10% OC gehoopt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zellark
Ok bedankt voor de reacties, ik verwachtte al wel dat 'ie aan z'n max zou zitten. Vind ik op zich niet zo erg, preformance is goed genoeg, maar ik maak me wel een beetje zorgen over de temperaturen. Op stockspeeds (voor zover je ze zo kunt noemen bij factory-overclocked kaarten) is de temperatuur 49*C idle, is dit normaal? Het lijkt me erg hoog, maar aangezien de meesten van jullie andere koelers gebruiken (ik heb nog de stock cooler) kan ik het daarmee niet vergelijken. Maar als ik een stresstest draai (ben even vergeten welke) loopt de temperatuur op tot 63*C! Dit lijkt me toch echt niet normaal, maar misschien vergis ik me. Hier heb ik een screen van na een stresstest (die toch niet zo heel zwaar was lijkt me): Afbeeldingslocatie: http://img132.imageshack.us/img132/8126/hogetempgpuwx9.th.jpg

Dat voltmodden daar begin ik maar niet aan, iig niet voordat ik een nieuwe cooler heb (miss. Zalman VF-900 Cu (LED)?)

En nog iets wat ik vreemd vond, waarom begint dat knipperen pas na de stresstest (dus terug in 2D-mode) en niet tijdens de test?

EDIT: Nog een stress-test gedaan, deze keer met HDR-lightning. Dit wordt echt te gek: 72*C op factory speed! Snel de test gestopt, ben bang dat dit niet goed is voor m'n kaart :(

[ Voor 12% gewijzigd door Zellark op 21-10-2006 12:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Topicstarter
Zellark schreef op zaterdag 21 oktober 2006 @ 12:03:
Ok bedankt voor de reacties, ik verwachtte al wel dat 'ie aan z'n max zou zitten. Vind ik op zich niet zo erg, preformance is goed genoeg, maar ik maak me wel een beetje zorgen over de temperaturen. Op stockspeeds (voor zover je ze zo kunt noemen bij factory-overclocked kaarten) is de temperatuur 49*C idle, is dit normaal? Het lijkt me erg hoog, maar aangezien de meesten van jullie andere koelers gebruiken (ik heb nog de stock cooler) kan ik het daarmee niet vergelijken. Maar als ik een stresstest draai (ben even vergeten welke) loopt de temperatuur op tot 63*C! Dit lijkt me toch echt niet normaal, maar misschien vergis ik me. Hier heb ik een screen van na een stresstest (die toch niet zo heel zwaar was lijkt me): [afbeelding]

Dat voltmodden daar begin ik maar niet aan, iig niet voordat ik een nieuwe cooler heb (miss. Zalman VF-900 Cu (LED)?)

En nog iets wat ik vreemd vond, waarom begint dat knipperen pas na de stresstest (dus terug in 2D-mode) en niet tijdens de test?

EDIT: Nog een stress-test gedaan, deze keer met HDR-lightning. Dit wordt echt te gek: 72*C op factory speed! Snel de test gestopt, ben bang dat dit niet goed is voor m'n kaart :(
Wacht even, jij vindt 49 graden idle en 63 graden load véél? Ik wou dat ik dat haalde met mijn X800XL, pas als je over de 85 graden load of 60 graden idle heengaat zou je wellicht eens moeten gaan kijken of er wat mis is, hier is echt niéts mis mee :)

Ik heb ook een stockkoeler op stockspeeds, en met een lichte OC was mijn record 93 graden. Vorige week een flinke stofdoek door de pc getrokken (niet letterlijk natuurlijk) en nu wordt hij nog geen 80, meestal iets van 75 ;)

[ Voor 6% gewijzigd door Jejking op 21-10-2006 12:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kakulukia
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 09-09 05:41
Ik heb een 7900GT, ik heb in Nvidia contorl panel, clock settings, op detect optimal settings gedaan. Dit komt er uit

558/ 784(x2)

Dit loopt goed, zonder artifacts. Ik heb geen zin om Voltmods te doen (weet tevens niet hoe het precies moet :P).

Is dit een goede overclock?

(cooled by vf900cu)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zellark
Jejking schreef op zaterdag 21 oktober 2006 @ 12:57:
[...]

Wacht even, jij vindt 49 graden idle en 63 graden load véél? Ik wou dat ik dat haalde met mijn X800XL, pas als je over de 85 graden load of 60 graden idle heengaat zou je wellicht eens moeten gaan kijken of er wat mis is, hier is echt niéts mis mee :)

Ik heb ook een stockkoeler op stockspeeds, en met een lichte OC was mijn record 93 graden. Vorige week een flinke stofdoek door de pc getrokken (niet letterlijk natuurlijk) en nu wordt hij nog geen 80, meestal iets van 75 ;)
Hmm ik zit waarschijnlijk in de war met de max. temperatuur van m'n CPU (61*C staat op website) dus ik maakte me al zorgen. Maar als dit normale temperaturen zijn hoef ik me nergens druk over te maken dus. Een nieuwe cooler komt er toch wel, want wat een herrie maakt dit ding zeg. Zou een betere koeling ook het 'flits'-probleem (zie posts hierboven) oplossen of zit ik nu echt aan de max van de kaart, ongeacht de temperatuur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Topicstarter
Zellark schreef op zaterdag 21 oktober 2006 @ 13:48:
[...]

Hmm ik zit waarschijnlijk in de war met de max. temperatuur van m'n CPU (61*C staat op website) dus ik maakte me al zorgen. Maar als dit normale temperaturen zijn hoef ik me nergens druk over te maken dus. Een nieuwe cooler komt er toch wel, want wat een herrie maakt dit ding zeg. Zou een betere koeling ook het 'flits'-probleem (zie posts hierboven) oplossen of zit ik nu echt aan de max van de kaart, ongeacht de temperatuur?
Volgens mij komt dat knipperen doordat je eerst hebt overgeklokt en waren die snelheden te hoog gegrepen voor je kaart. Toen zette je het weer terug en volgens mij is er dan om welke vage reden dan ook niks veranderd aan de speeds van de kaart, dus bleef hij OC OC'ed lopen als je snapt wat ik bedoel.

Een reboot verhelpt de boel omdat dan alle settings opnieuw geladen worden :)

Temperatuurdrempels liggen trouwens tegen de 110/120 graden aan dus je kan nog wel wat door, als de temps het toelaten (dus zoals nu) kan je wellicht ietsje meer sap er doorheen gooien, maar als meer sap niet helpt bij het OC'en heb je dus de échte limiet bereikt. Dan kan je dus beter kiezen voor minder voltage, dat is beter voor de levensduur van je kaart :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rey Nemaattori
Jejking schreef op zaterdag 21 oktober 2006 @ 12:57:
[...]

Naja de x800 en 7900GT zijn vershcillende dingen :P
Mijn GT word @ load een graad of 55-60, overclocked, in 2d modus issie 42° omdat ik um op 450mhz in 2d modus draai, 560 in low power 3d en 575 in performance modus. Idle zuipt de kaart dus lekker weinig stroom, en een GT is meer dan ghenoeg om de vensters te managen ^_^

@zellark
met rivatuner kun je de fanspeed instellen, zorg dat deze in 3dmodus op 100% staat, anders heb jen iet maximale koeling, en loop je het risico dat je kaart dus erg warm word. Maar je overigens niet te dik, er zit een thermische throttle op, die de kaart terug klokt bij 130°C'.(Persoonlijk zou ik 100°C gekozen hebben, maar de nvidia's hebben alle vertrouwen in hun kaart :P)

Je kan deze waarde we'l aanpassen met een programmatje dat NiBITor heeft, Nvidia Bios Editor, simpel weg wijzigen, en je beeld kaart flashen ^_^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zellark
Alweer heel erg bedankt voor de reacties, ik heb het nu met ATItool geprobeerd en het gaat nu wel! Mijn maximale settings zijn 577 / 784 zonder artefacts (artifacts?), dit heb ik handmatig gedaan want ATItool ziet geen artefacts. Stressed temps zitten nu rond de 70*C met gesloten kast en 63*C met open kast. Ik snap alleen nog steeds niet hoe het kan dat ik 5072 3DMarks heb gehaald op stock speeds een tijd geleden, en nu maximaal overclocked maar 4955 :? 8)7 . Waar kan dat nou weer aan liggen? Hier een link naar de 5072 3DMarks
EDIT: En het enige wat ik in de tussentijd veranderd heb zijn de CAS-latencies e.d. want die stonden te hoog, maar dit kan toch geen negatief effect geven?
En even voor de zekerheid: artefacts zijn toch die gele pixels die soms tevoorschijn komen? :X

[ Voor 10% gewijzigd door Zellark op 21-10-2006 21:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
Zellark schreef op zaterdag 21 oktober 2006 @ 21:21:
Stressed temps zitten nu rond de 70*C met gesloten kast en 63*C met open kast.
Houd die kast maar dicht. 70 graden kan 'ie makkelijk hebben.
Ik snap alleen nog steeds niet hoe het kan dat ik 5072 3DMarks heb gehaald op stock speeds een tijd geleden, en nu maximaal overclocked maar 4955 :? 8)7 . Waar kan dat nou weer aan liggen? Hier een link naar de 5072 3DMarks
Hoe lang geleden was dat? Heb je nu toevallig een boel meuk/services aan staan? Check je taakbeheer eens tijdens het idlen..
EDIT: En het enige wat ik in de tussentijd veranderd heb zijn de CAS-latencies e.d. want die stonden te hoog, maar dit kan toch geen negatief effect geven?
Geen negatief effect, nee..
En even voor de zekerheid: artefacts zijn toch die gele pixels die soms tevoorschijn komen? :X
Ja, en zwartje figuurtjes, of lijnen die heel je scherm door gaan. Ook rode stippen kunnen.

Er zijn er zoveel, dus gewoon: Dingen die jou zeggen 'WIJ HOREN ER NIET ZO UIT TE ZIEN!!!' :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zellark
TheZeroorez schreef op zaterdag 21 oktober 2006 @ 22:09:
[...]
Houd die kast maar dicht. 70 graden kan 'ie makkelijk hebben.
Ok ;)
[...]
Hoe lang geleden was dat? Heb je nu toevallig een boel meuk/services aan staan? Check je taakbeheer eens tijdens het idlen..
Ehm dat is ongeveer een week geleden... En ik heb de meeste zooi afgesloten, behalve de virusscanner (die heeft geen optie om 'm uit te zetten, en ik weet niet hoe 'ie heet in taakbeheer). Kan eraan liggen dat ik bij de hoge score juist iets aan had laten staan (nVidia Control Center icoontje bijvoorbeeld) en dat dit een positief effect heeft? Lijkt me sterk maarja...
[...]
Geen negatief effect, nee..
Ok, al moet ik er wel bij zeggen dat ik nogal vreemde settings heb. Iemand op een forum uit Maleisië (dacht ik) heeft me de juiste settings gegeven. Dit zijn ze nu: http://img189.imageshack.us/img189/2472/hpim2975ft3.jpg
[...]
Ja, en zwartje figuurtjes, of lijnen die heel je scherm door gaan. Ook rode stippen kunnen.

Er zijn er zoveel, dus gewoon: Dingen die jou zeggen 'WIJ HOREN ER NIET ZO UIT TE ZIEN!!!' :)
Damn waarom heb ik nou net van die saaie artefacts :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
Zellark schreef op zaterdag 21 oktober 2006 @ 22:36:
[...]

Ehm dat is ongeveer een week geleden... En ik heb de meeste zooi afgesloten, behalve de virusscanner (die heeft geen optie om 'm uit te zetten, en ik weet niet hoe 'ie heet in taakbeheer). Kan eraan liggen dat ik bij de hoge score juist iets aan had laten staan (nVidia Control Center icoontje bijvoorbeeld) en dat dit een positief effect heeft? Lijkt me sterk maarja...
Zet gewoon zoveel mogelijk uit. Weet je ook zeker dat je niet toevallig bij 3Dmark, of bij je drivers wat AA en een andere resolutie ingesteld hebt? Dit kan je score flink omlaag gooien..
[...]

Ok, al moet ik er wel bij zeggen dat ik nogal vreemde settings heb. Iemand op een forum uit Maleisië (dacht ik) heeft me de juiste settings gegeven. Dit zijn ze nu: http://img189.imageshack.us/img189/2472/hpim2975ft3.jpg
De juiste settings zijn hoe ze standaard staan, als je nog niets verandered hebt. Echter, vaak kunnen alle timings iets strakker (=lager) dit geeft je wat performance, maar het is als overklokken: Ze kunnen niet altijd snel genoeg, en willen soms wat extra volts...
[...]

Damn waarom heb ik nou net van die saaie artefacts :(
Het liefst zie je natuurlijk géén artifacts.. ;) Ikzelf schrik minder bij wat stipjes/zwarte vlekjes dan wanneer ik allemaal lijnen en vage blokken zie hoor :+

[ Voor 4% gewijzigd door TheZeroorez op 21-10-2006 23:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zellark
TheZeroorez schreef op zaterdag 21 oktober 2006 @ 23:23:
[...]
Zet gewoon zoveel mogelijk uit. Weet je ook zeker dat je niet toevallig bij 3Dmark, of bij je drivers wat AA en een andere resolutie ingesteld hebt? Dit kan je score flink omlaag gooien..
Dat kan ik niet, heb de gratis versie en ben braaf O-) (Of doe alsof }) )
[...]
De juiste settings zijn hoe ze standaard staan, als je nog niets verandered hebt. Echter, vaak kunnen alle timings iets strakker (=lager) dit geeft je wat performance, maar het is als overklokken: Ze kunnen niet altijd snel genoeg, en willen soms wat extra volts...
Nou ze klopten dus niet, want standaard stond 'ie op 5-5-5-15 en het is 4-4-4-12 geheugen. Dat lukte nog wel, maar al die andere latencies...

EDIT: Bedenk me nu ineens: het kan best zijn dat die score van die ene keer was dat ik de snelheden automatisch had laten instellen (via Coolbits/nVidia config) en ze dus veel te hoog waren. Wat is een normale score voor een syteem met E6400 @ stock en 7900GT @ 520/720 (factory overclock)? Eerder 4500 of eerder 5000?

[ Voor 16% gewijzigd door Zellark op 21-10-2006 23:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFDev
  • Laatst online: 06-09 19:23
Vandaag mijn nieuwe 7900GTO binnen :*) En wat een verbetering ten opzichte van mijn 6600GT.

tot zover de kaart stabiel op 725 core en 800 geheugen (std is 650/660). Dit is goed voor 6853 punten 3dmark 06 (tot over 6070 @ stock)

Zijn er hier meer mensen met een 7900GTO? Wat worden er voor clocks gehaald @ std voltages? En als je er een andere bios inflasht (GTX) wordt dan het corevoltage ook hoger? Of kan je dit softwarematig aanpassen? (Heb geen zin om te gaan solderen...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Silencer
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 29-05 03:32
Ik heb ergens op een forum gelezen dat er twee weerstanden anders zijn op de GTO tegenover de GTX. Dus denk dat er hardwarematig ook wel een beperking op de voltage zit voor het geheugen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garrett

Garrett

Watercooler

GTO owner hier *zwaait* :+

Afbeeldingslocatie: http://img147.imageshack.us/img147/9862/7900gtovmemmoduj2.jpg
De linker weerstand is zoals het plaatje aangeeft standaard 1000 ohm
Ik heb met een potlood de weerstand teruggebracht naar 849 ohm en kreeg 1.95v
Standaardvoltage is 1.81v
792 ohm --> 1.98v en 748 ohm --> 2.02v

Ik zou niet te hoog gaan met dat geheugen, 2.15 is GTX standaard, maar hier is volgens mij niet voor niks 'bezuinigd' op de voltages ;)

Geheugen sterft me net wat te snel... 7900GT anyone? ;)

-edit-
Voor de duidelijkheid, je hoeft ALLEEN de linker weerstand te potloden (is dat een werkwoord :P)
Rechts heb ik weleens gedaan maar dan werd het voltage alleen maar lager :P

[ Voor 17% gewijzigd door Garrett op 22-10-2006 09:42 ]

I love watercooling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFDev
Maar waar meet je dan wat de voltages voor het geheugen zijn? En wat bedoel je met "het geheugen sterft me net wat te snel"? :S

Volgens rivatuner loopt mijn core std op 1.4 volt (3d modus) is dat nog softwarematig op te hogen? (bios flash oid)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garrett

Garrett

Watercooler

Heb je niet gelezen dat er zoveel 7900gt's zijn gesneuveld dan... op Xtremesystems ook een boel, kan gebeuren als je 1.4ns geheugen op 900 laat lopen en dan roept: ik heb geen artifacts, en ineens na een paar weken allemaal artifacts, en die gaan dan ook niet meer weg ;)
Shit happens

Core kan niet hoger dmv een biosflash AFAIK...

Op de GTO kaarten zit overigens 1.1ns geheugen met 1.4ns timings en voltages... desondanks is 800 mhz geen probleem :)

En voor meetpunten en voltmods zie de 7900GTX guide:
http://sg.vr-zone.com/?i=3330&s=3

[ Voor 17% gewijzigd door Garrett op 22-10-2006 13:19 ]

I love watercooling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFDev
ah kijk. wel jammer dat dat niet softwarematig te doen is. (ivm garantie) maar mijn kaart loopt opzich wel redelijk. Het maximum wat ik eruit heb weten te halen (loopt net zonder arti's) is 730/840. Goed voor 6934 punten in 3Dmark06. Had wel graag de 7000 willen halen maar dat zit er helaas niet in... misschien nog maar eens een potloodmodje doen op het geheugen (valt tenminste uit te gummen) ;)

edit: typo's

[ Voor 3% gewijzigd door TFDev op 22-10-2006 16:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zellark
Ik haal 577 / 784 met mijn ASUS EN7900GT TOP (stock cooling), en nu zie ik hier allemaal core frequencies van 700 staan :o Zijn dit ook allemaal 7900GT's of zijn dit andere kaarten? En welke 3DMark score hoort bij mijn freqencies? (Voor de rest van m'n systeem: Specs) Ik haal nu 4955, erg laag vergeleken met jullie scores, maar dat zal wel aan de core frequency liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFDev
Die 700+ op de core's die je voorbij ziet komen zijn van de 7900GTO's. die hebben eigenlijk gewoon een GTX core... het voltage van de GT liep op 1.2 volt (dacht ik?) en die van de GTO/GTX op 1.4 volt. Ik weet niet of die 0.2 volt zoveel verschil kan maken, maar ik denk het wel. En std (650core/1320mem) haalde ik 6000 punten en dat met een E6300 @ 2,9ghz dus ik denk dat die score van jou ong. wel klopt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten-NForce
  • Laatst online: 07-03 12:28

Maarten-NForce

Swipe een tweedehands boot!

Ik ben in het bezit van :
een E6300 @ 2.4 Ghz
een XFX 7600gs
2x512mb PC6400 Twinmos in DC;
Ik heb op mijn XFX 7600GS met een passief koelblok een ZM-F2(92 mm) casefan geschroeft, leuk resultaat, -11 graden load,namelijk 44 graden t.o.v 55.

Stock Snelheden van de graka zijn 400 voor de core en 350 voor het geheugen(700 mhz effectief)
Op alles stock haalde ik 66853 Aquamarks, en met mijn cpu op 349 fsb, en mijn graka op 350 mhz voor de core en 507 mhz voor de core toch mooi 85251 Aquamarks:*)
Toch een leuke overclock denk ik:)

www.koopeendroom.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Zellark schreef op zondag 22 oktober 2006 @ 17:46:
Ik haal 577 / 784 met mijn ASUS EN7900GT TOP (stock cooling), en nu zie ik hier allemaal core frequencies van 700 staan :o Zijn dit ook allemaal 7900GT's of zijn dit andere kaarten? En welke 3DMark score hoort bij mijn freqencies? (Voor de rest van m'n systeem: Specs) Ik haal nu 4955, erg laag vergeleken met jullie scores, maar dat zal wel aan de core frequency liggen.
Score is prima hoor. En je coresnelheid die je haalt is ook prima voor voor GT. Als je hoger wilt halen zou je een voltmod moeten doen. De 7900GT is dezelfde core als de 7900GTX, welke op 650 MHz is geklokt, maar ook 1.4 volt krijgt. De 7900GT krijgt maar 1.2 volt en tikt op 450 Mhz.

700Mhz is niet makkelijk te halen met een GT. Ik zelf haal met een voltmod op 1.5(!) volt en waterkoeling 680 Mhz.

Niets mis met je setup dus.

4015Wp west (Dordrecht)

Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.