[Orange] ADSL Family+Telefonie ervaringen (Deel XI) Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste
Acties:
  • 25.587 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• objectief2
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 12:40
Ook bij de nieuwste firmware ondervind ik nog steeds het probleem van de wegvallende kiestoon van Orange :( Hierdoor kan ik niet meer via Orangetelefoonnummer bellen of gebeld worden. Het probleem is hier ook beschreven dus als jij het ook soms hebt dan ben je niet de enige:

http://orange.gebruikers....forum_id=31&thread_id=232

Ik hoop dat de helpdesk van Orange hier meeleest zodat ze eens aan een definitieve oplossing van het probleem kunnen gaan werken. Het ligt namelijk niet aan het al dan niet goed aangesloten hebben van een kort kabeltje op het ISRA-punt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deephouse
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
funkyduck schreef op maandag 24 juli 2006 @ 19:01:
[...]

Of je activeert de DHCP server op de Router en geeft het IP van lan1 (LB) op als gateway.
Of je stelt handmatig IP in de juiste range in op je PC die op Lan2 zit (ook DNS en gateway invoeren)
Vergeef me mijn onnozelheid op het gebied van netwerkinstellingen 8)7 , maar ik kom er helaas nog steeds niet uit.

Ik heb de LB in bridge mode weten te zetten en probeer nog steeds om mijn WL-550gE aan te sluiten zodat ik daar 2 pc's op kan aansluiten en een pc via wifi.

- in het menu van de WL-550gE kijk ik onder IP Config, klik op DHCP Server, en daar zie ik "default gateway" en een leeg veld. Moet ik daar het IP van Lan1 van de LB invullen?
- Waar kan ik het IP van Lan1 van de LB vinden?
- Wat is een juiste range precies?
- Hoe stel ik de IP's in van de pc's die zijn aangesloten op LAN 2 en 3 van de WL-550gE?
- En waar vind ik de waardes die ik moet invullen onder Gateway en DNS bij de pc's die zijn aangesloten op de WL-550gE?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 74137

Ik heb al een tijdje het volgende probleem:

Als ik mijn computer opgestart is, duurt het ca. 30 sec. voordat ik daadwerkelijk een internetverbinding heb. Als ik binnen die 30 sec. naar 192.168.1.1 ga, dan is het goed. Opzich niet een onoverkomelijk probleem, maar als het beter kan, dan graag ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boeie
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 25-04 12:06
Even het topic doorzocht maar geen antwoord kunnen vinden op mijn vraag. Ik krijg als het goed is komende week ook Orange ADSL Family. Nu wil ik de Livebox niet gebruiken omdat ik een goeie Linksys Gateway heb (WAG54G V2.0 ADSL2 ready)

Ik maak geen gebruik van telefonie van zowel KPN als Orange. Moet ik een losse splitter gebruiken (liever zonder)?

[ Voor 27% gewijzigd door Boeie op 25-07-2006 23:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedmaster
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 13:22

Speedmaster

Make my day...

Boeie schreef op dinsdag 25 juli 2006 @ 23:06:

Ik maak geen gebruik van telefonie van zowel KPN als Orange. Moet ik een losse splitter gebruiken (liever zonder)?
Dus als ik het goed begrijp komt er geen telefoonsignaal bij je binnen, in dat geval kan je de splitter weg laten, in het geval dat je toch een telefoontoestel aan wilt sluiten heb je altijd een splitter nodig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch_Razor
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01-11-2024
funkyduck schreef op maandag 24 juli 2006 @ 15:39:
[...]

Ja en dan?

Waarom heb je er eentje toe laten sturen?
Omdat ik Orange ADSL wil 8)7

Maar ik reageerde op boven mij , die zij dat je altijd moest tekenen voor je pakket.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verbal Kint
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 29-04 09:55

Verbal Kint

The man with the plan

Ook bij mij is het inmiddels "up and running", vraag me alleen af hoe ik een uitgaand gesprek via KPN kan "dwingen". Ik wil de zelfservicelijn van KPN bellen, maar dat moet je doen met je KPN nummer...

[edit]
Inmiddels op het orange gebruikersforum het antwoord gevonden: *33* voor het nummer intoetsen en je belt via KPN.

[ Voor 28% gewijzigd door Verbal Kint op 26-07-2006 10:17 ]

Great minds think alike!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boeie
  • Laatst online: 25-04 12:06
Tuut-Tuut schreef op dinsdag 25 juli 2006 @ 23:32:
[...]
Dus als ik het goed begrijp komt er geen telefoonsignaal bij je binnen, in dat geval kan je de splitter weg laten, in het geval dat je toch een telefoontoestel aan wilt sluiten heb je altijd een splitter nodig
Het komt wel binnen, maar ik sluit er geen telefoon op aan. Ik heb wel een belbudget abonnement. Als ik nu een telefoon aansluit, dan hoor ik wel een kiestoon.

Edit:
Jawel, het werkt gewoon, prima. Snelheidstesten zal ik nog doen met en zonder splitter. Ook zal ik proberen via de Livebox en de Linksys, of hier verschil tussen zit.

[ Voor 16% gewijzigd door Boeie op 26-07-2006 21:16 . Reden: resultaat erbij ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 150806

objectief2 schreef op dinsdag 25 juli 2006 @ 12:54:
Ook bij de nieuwste firmware ondervind ik nog steeds het probleem van de wegvallende kiestoon van Orange :( Hierdoor kan ik niet meer via Orangetelefoonnummer bellen of gebeld worden. Het probleem is hier ook beschreven dus als jij het ook soms hebt dan ben je niet de enige:

http://orange.gebruikers....forum_id=31&thread_id=232

Ik hoop dat de helpdesk van Orange hier meeleest zodat ze eens aan een definitieve oplossing van het probleem kunnen gaan werken. Het ligt namelijk niet aan het al dan niet goed aangesloten hebben van een kort kabeltje op het ISRA-punt :P
Op zich is de telefoonverbinding de laatste tijd goed, alleen gisteren tijdens een gesprek werd plots de verbinding verbroken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjl
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08:38

mjl

Ugh

Kort vraagje, ik kan het echter niet in de startpost of de algemene voorwaarden vinden:

Heb je een vast IP ?
Zijn servers (web/ ftp/ smtp) toegestaan op het netwerk ?
Worden er bepaalde poorten actief geweerd door orange/wannadoo ?

-------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem2
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 25-04 07:58

Willem2

Ω is futile

Deephouse schreef op dinsdag 25 juli 2006 @ 17:06:
[...]

Vergeef me mijn onnozelheid op het gebied van netwerkinstellingen 8)7 , maar ik kom er helaas nog steeds niet uit.

Ik heb de LB in bridge mode weten te zetten en probeer nog steeds om mijn WL-550gE aan te sluiten zodat ik daar 2 pc's op kan aansluiten en een pc via wifi.

- in het menu van de WL-550gE kijk ik onder IP Config, klik op DHCP Server, en daar zie ik "default gateway" en een leeg veld. Moet ik daar het IP van Lan1 van de LB invullen?
- Waar kan ik het IP van Lan1 van de LB vinden?
- Wat is een juiste range precies?
- Hoe stel ik de IP's in van de pc's die zijn aangesloten op LAN 2 en 3 van de WL-550gE?
- En waar vind ik de waardes die ik moet invullen onder Gateway en DNS bij de pc's die zijn aangesloten op de WL-550gE?
Als je de LB in bridge mode zet, dan is het IP adres van de Lan1 op de livebox alleen van belang als je in je menu wilt komen. 192.168.1.1 als het goed is.

Om internet in bridge modus goed aan de praat te krijgen, moet je je WL-550 goed instellen. Dat wil zeggen dat die het externe ip-adres moet krijgen en als gateway het externe adres maar dan met een 1 op het eind ipv wat er nu staat. Als DNS servers kun je 194.134.5.5, 194.134.5.55 en 194.134.0.97 instellen. Als je die Asus verder gewoon DHCP server aan zet voor de andere PC's moet het vanzelf goedkomen.
Zo werkt het normaliter iig voor ADSL modems in bridge stand. Ik heb de WL-500g altijd zo gebruikt en dat ging prima. VOlgens mij zit er in de Asus ook een speciale optie om hem als Homegateway te gebruiken. Dat moet je dan wel aanzetten natuurlijk.

en nee, ik houd niet van voetbal... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Enver595
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-06-2024
Ik heb gisteren gebeld met Orange, aangezien ik van Tele2 wil overstappen. Na een paar standaard vragen beantwoord te hebben meldde de dame aan de lijn dat Orange in september met een nieuwe actie zou komen ( ik kan het pas ook in september aanvragen ivm opzegtermijn Tele2). Ze wist niet wat precies het aanbod zou inhouden maar wist wel te vertellen dat het om een technische verandering gaat.

Nou vraag ik me af wat een technische verandering zou kunnen zijn dat een aanbod waardig iets is?
De downloadsnelheid van ADSL2+ zit nu al ongeveer op z'n max. Misschien gaat de upload omhoog? Want die kan toch tot 2 Mbit?
Of beginnen ze met TV signalen via de Livebox, zoals Tele2 en Mine?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem2

Willem2

Ω is futile

Zie table onderaan pagina; 3.5mbit is het theoretisch maximum voor upstream bij ADSL2...

http://en.wikipedia.org/w...c_Digital_Subscriber_Line

[ Voor 28% gewijzigd door Willem2 op 26-07-2006 14:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 12:32

vr6-only

Blub Blub

ik denk dat ze beginnen met video on demand.

It ain't stupid if it works!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 28-04 20:28
Dat is een hele andere standaard annexM, wordt niet gebruikt in NL eigenlijk. De maximale upstream van ADSL2(+) zoals het in NL gebruikt wordt door de telco's is tot 1536kbps. Eigenlijk tot 1280kbps, hoger zie je niet eens in een lab situatie met een lijn van 50 meter.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• REDFISH
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-11-2024

REDFISH

beetje vreemd en niet lekker

Voor mij is het ook zover maandag. Dan zou de lijn opgeleverd moeten worden. Kan eigenlijk niet wachten om te gaan spelen met de livebox en internet telefonie wat per jaar zo'n 300 euro moet gaan schelen vergeleken met een ISDN 1 aansluiting. Tot nu toe tevreden over hoe ze het bij orange gedaan hebben. Keurig altijd briefje ontvangen als er wat te melden was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only

vr6-only

Blub Blub

ik ben eigenlijk benieuwd hoeveel klanten nou een ADSL Family abonnement hebben.
Versatel heeft er heel wat weggesnoept, evenals de kabelaars.
bjck schreef op woensdag 26 juli 2006 @ 15:54:
Dat is een hele andere standaard annexM, wordt niet gebruikt in NL eigenlijk. De maximale upstream van ADSL2(+) zoals het in NL gebruikt wordt door de telco's is tot 1536kbps. Eigenlijk tot 1280kbps, hoger zie je niet eens in een lab situatie met een lijn van 50 meter.
:( (niet persoonlijk hoor!)

[ Voor 61% gewijzigd door vr6-only op 26-07-2006 17:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 26375

Ik ben sinds vandaag over op Orange Family, voorheen had ik Versatel 20MBit. Moet zeggen dat Orange aardig wat dichter in de buurt komt van 20MBit dan dat Versatel/Tele2 deed, haal nu met de livebox een 1950kb/sec ipv 1500kb/sec met dat kreng van een modem van Versatel.

Ik ben blij voorlopig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedmaster

Speedmaster

Make my day...

Anoniem: 26375 schreef op woensdag 26 juli 2006 @ 21:22:
Ik ben sinds vandaag over op Orange Family, voorheen had ik Versatel 20MBit. Moet zeggen dat Orange aardig wat dichter in de buurt komt van 20MBit dan dat Versatel/Tele2 deed, haal nu met de livebox een 1950kb/sec ipv 1500kb/sec met dat kreng van een modem van Versatel.

Ik ben blij voorlopig :)
_/-\o_ Hulde aan deze reactie _/-\o_ , Tele2 was bij mij ook bagger, sinds ik eind mei over ben gestapt geen downtime of ander onzin meer gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skar
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 27-03 17:41
Heb al lopen zoeken, heb de helpdesk van Orange al gebeld, maar nergens vind ik een oplossing of oorzaak van mijn probleem. Daarom maar hier even vragen.

Heb sinds enkele maanden Wanadoo Family + Telefonie, maar sinds enkele weken (sinds de overgang naar Orange Livebox) is het internet stukken trager geworden. Maar dan alleen de download-snelheid. De upload-snelheid blijft constant.

Soms zit ik zelfs op een download-snelheid van 30 kbps en is m'n uploadsnelheid gewoon 200 kbps.

Wanneer ik dan een harde reset doe, dus echt knopje onderin Livebox indrukken - stroom eraf - stroom erop - knopje loslaten wanneer 3 lampjes branden ... dan heb ik ineens wel weer gewoon 1747 kbps down.

Heeft iemand hier een verklaring cq oplossing voor?

Hardware: MSI B450M Mortar Max | AMD Ryzen 5 3600 | 16 GB RAM | MSI Radeon RX 5700 XT Gaming X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 183226

Het lukt me maar niet om me telefoon op me livebox aan te sluiten via bluetooth.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only

vr6-only

Blub Blub

voor het pairen even de REG knopje indrukken onderaan de livebox.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apie!
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08-02 12:00

Apie!

Newer, better & confusinger

Heb je je pc al gechecked op spyware e.d.? Wie zit er nog meer op je netwerk?

My lungs taste the air of Time
Blown past falling sands

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kortfragje
  • Laatst online: 02-05 17:02

Kortfragje

......

Heb ff de search gebruikt maar zag het zo snel niet langskomen. Heeft iemand achter wanadoo family zn eigen SMTP servertje draaien? Maar dan eentje die het relay'ed via de wanadoo smtp. Heb nml het idee dat dat in de standaard virtual smtp server in windows 2003 niet mogelijk is.

Mijn vraag welke server kan je zo instellen dat ie wel verstuurd maar dan via een relay?

Dit is erg simpel in te stellen door als smarthost in de default virtual smtp server de wanadoo smtp server in te stellen (advanced properties van de delivery tab in 'properties')

[ Voor 22% gewijzigd door Kortfragje op 27-07-2006 11:41 . Reden: Probleem opgelost ]

http://www.gjpvanwesten.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pronk
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18-04 22:22

Pronk

Koffie?

Ik probeer de bij de Livebox geleverde USB WiFi stick aan de praat te krijgen op een 64 bits Windows XP versie. Heeft iemand een idee of er 64 bits drivers beschikbaar zijn voor deze stick (Sagem)? Zoja, waar kan ik deze vinden?

Ja lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Objectief2,

Heb jij nog de hoop dat er ooit Family komt in onze woonplaats?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• objectief2
Anoniem: 150806 schreef op donderdag 27 juli 2006 @ 15:21:
Objectief2,

Heb jij nog de hoop dat er ooit Family komt in onze woonplaats?
Ja, denk het wel hoor. Ik geloof dat wanneer Orange goede contracten heeft gemaakt met KPN over de centrales wij ook ADSL2 kunnen krijgen (Orange ADSL Family by KPN oid). Dat we het ooit voor 19,95 kunnen krijgen geloof ik echter niet, het zal wel 34,95 blijven denk ik dan :) Hopelijk komt het dit jaar nog :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only

vr6-only

Blub Blub

Orange biedt niet eens adsl aan via KPN. Tijdje terug deden ze dat nog wel wanneer adsl family niet beschikbaar was, sinds het Orange is geworden niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem2

Willem2

Ω is futile

bjck schreef op woensdag 26 juli 2006 @ 15:54:
True, maar hierboven wordt gezegd "dat het om een technische verandering gaat." Veranderen van standaard valt bij mij in die categorie :) Maar toegegeven, niet erg plausibel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 787

Kan het zijn dat de downstream zoals zichtbaar in de livebox configuratiescherm veranderd?

Ik meen dat ik vorige week >16000 Kbps zag staan, en nu nog maar 12312.

Bij snelheidstesten loopt het resultaat ook heel erg uiteen: bij sommige testsites maar 4000 Kbps en dan weer tijdens downloads met veel connecties 14000 Kbps, in Netmeter soms wel 18000 Kbps. Alsof het van de server afhangt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• objectief2
vr6-only schreef op donderdag 27 juli 2006 @ 15:49:
Orange biedt niet eens adsl aan via KPN. Tijdje terug deden ze dat nog wel wanneer adsl family niet beschikbaar was, sinds het Orange is geworden niet meer.
Je stelling klopt :) Echter alleen voor nieuwe klanten. Er zijn nog een heleboel bestaande klanten die gewoon Orange ADSL-lite via KPN hebben hoor. Ik spreek mijn hoop uit dat er ooit voor deze groep ook een mogelijkheid is om de upgrade te maken naar ADSL2, Orange Family (via KPN).

[ Voor 3% gewijzigd door objectief2 op 27-07-2006 19:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToBe
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Ik heb ook Orange Family aangevraagd (Forever pakket). Ik heb momenteel speedlinq, en hoewel ik altijd een zeer tevreden klant ben geweest, was het tijd voor wat nieuws (en goedkopers).

Ik heb een klein technisch vraagje, ik heb nu vanaf mijn adsl modem bij mijn tel aansluiting een crosscable van 30m lopen naar mijn 1e pc. Hoe zit het met de lifebox? Mag het daar ook een crosscable zijn of moet het een straight cable zijn? (Ik heb verder nog geen informatie gekregen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

objectief2 schreef op donderdag 27 juli 2006 @ 19:30:
[...]

Je stelling klopt :) Echter alleen voor nieuwe klanten. Er zijn nog een heleboel bestaande klanten die gewoon Orange ADSL-lite via KPN hebben hoor. Ik spreek mijn hoop uit dat er ooit voor deze groep ook een mogelijkheid is om de upgrade te maken naar ADSL2, Orange Family (via KPN).
Toch heb ik weinig hoop dat dit op korte termijn gaat gebeuren. De kleine voorsteden en dorpjes zijn financieel niet aantrekkelijk voor Orange, ze richten zich eerst op de grote steden. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12:25
Gisteren avond eindelijk kpn aangevraagd. Maakte één klein foutje door te vragen om een belbasis.
Mijn vriendin vroeg of dat de goedkoopste was nadat we het telefoonnummer keuze scherm langs waren geweest. Werd ons verteld dat dat niet zo was. Kon niet meer gewijzigd worden omdat de aanvraag er al doorheen was. Vaag aangezien we niet eens een handtekening hadden gezet nog. Maar de mevrouw zou het morgen (vandaag dus) nog proberen te wijzigen. Nahja, zolang het maar goed komt, dan kan ik namelijk Orange ADSL family + telefonie aanvragen voordat ik op vakantie ga en het dan na de vakantie aan laten sluiten. Dan zit ik tenminste niet zo lang zonder.

Weet iemand of het trouwens mogelijk is om nog steeds gebruik te maken van de kpn verbinding wanneer je ADSL + telefonie via Orange hebt? Ook als deze nog aan staat. Wil dan namelijk gewoon een telefoon in de meter kast hangen waar de aansluiting op het moment ligt. Dit voor noodgevallen. Na mijn vakantie ook maar meteen even een DECT ct1+ telefoon bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only

vr6-only

Blub Blub

wanneer jij een KPN telefonie abonnement afsluit, dan kan je daar gewoon mee bellen. Verschil tussen belbasis en belbudget zit hem in de tarieven voor bellen. belbasis is goedkoper per minuut maar het abonnement ervan is weer duurder dan belbudget.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Laatst online: 12:25
vr6-only schreef op vrijdag 28 juli 2006 @ 12:30:
wanneer jij een KPN telefonie abonnement afsluit, dan kan je daar gewoon mee bellen. Verschil tussen belbasis en belbudget zit hem in de tarieven voor bellen. belbasis is goedkoper per minuut maar het abonnement ervan is weer duurder dan belbudget.
Ja, ik weet wat het verschil is tussen de verschill bel bundels van kpn, daar ging het dan ook niet om.
Je bedoeld dus gewoon dat wanneer ik kpn heb en Orange telefonie dat ik altijd gebruik kan maken van het kpn abonnement? Het is wel handig om een altijd aangesloten (telefonie)backbone te hebben namelijk vandaar mijn vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• REDFISH

REDFISH

Oei, het eerste smetje op het blazoen van Orange. 31 augustus wordt de apparatuur klaargemaakt voor adsl. Die brief heb ik ontvangen van KPN. Die dag zou ik ook de livebox krijgen maar helaas zijn er leveringsproblemen en zal het waarschijnlijk nog een week extra gaan duren, zodra ik de livebox aansluit begint het abonnement te lopen.

Nu is mijn vraag: kan ik ook gewoon op 31 augustus al een Speedtouch ADSL2 modem aansluiten en zal dit dan werken? Ik hoef dan nog niet te bellen via internet. Ik hoop echt dat het kan. Of moet je bepaalde gegevens invullen in de livebox en iets activeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OnTheJazz
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 26-06-2021
REDFISH schreef op vrijdag 28 juli 2006 @ 16:08:
Oei, het eerste smetje op het blazoen van Orange. 31 augustus wordt de apparatuur klaargemaakt voor adsl. Die brief heb ik ontvangen van KPN. Die dag zou ik ook de livebox krijgen maar helaas zijn er leveringsproblemen en zal het waarschijnlijk nog een week extra gaan duren, zodra ik de livebox aansluit begint het abonnement te lopen.

Nu is mijn vraag: kan ik ook gewoon op 31 augustus al een Speedtouch ADSL2 modem aansluiten en zal dit dan werken? Ik hoef dan nog niet te bellen via internet. Ik hoop echt dat het kan. Of moet je bepaalde gegevens invullen in de livebox en iets activeren?
Ik heb het in de "Wanadoesn't tijd" hetzelfde gehad. Eerst bleek simpelweg de lijn nog niet geactiveerd te zijn. Na activering vanuit Wanadoo kon ik gewoon met mijn oude Demon modem/router (Zyxel) gebruik maken van de lijn. Zie eventueel de startpost voor instellingen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 182941

Hoe zit het dan met de fair use policy. Iemand wel eens problemen gehad. Want leechen is leuk, maar als je aan de 80 gb per maand kom doen ze moielijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only

vr6-only

Blub Blub

FUP bestaat niet bij Orange (ook niet bij Wanadoo sinds een tijd)
je mag zoveel downloaden als je wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coorz
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 19-12-2017

coorz

Back to crop!

Als je 20mbit aanbied is het niet echt slim om daar een FUP aan te plakken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• REDFISH

REDFISH

Ik heb verhalen gehoord van mensen die over de TB gingen bij wanadoo en geen probleem. Zelf ga ik wel 300GB per maand halen. Zal ook wel geen probleem zijn.

Ik neem toch wel aan dat je later ook van KPN belbasis naar belbudget kunt overstappen. Ik kon het in het zelf help menu ook niet direct vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 37055

Ik heb dit topic een beetje doorgelezen en ik merk dus op dat het wireless gedeelte niet zo lekker werkt met de livebox (alles bij mij zal op wireless werken). Aangezien ik snel een nieuwe inet aansluiting moet nemen, vraag ik mij dus af of ik gewoon orange kan nemen en dan mijn eigen modem/router erop kan zetten en of dit problemen gaat geven (dus totaal zonder de livebox)? Zijn hier ervaringen mee?

Ik zit erg te twijfelen tussen Tweakdsl en Orange, en de prijs van Orange is natuurlijk erg aantrekkelijk (Family pakket).

[ Voor 73% gewijzigd door Anoniem: 37055 op 29-07-2006 10:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dacreator
  • Laatst online: 25-07-2021
Hen3s schreef op maandag 24 juli 2006 @ 21:50:
[...]

Zullen we dit dan maar aannemen...(want ik zit er ook net een maand bij)??
(niet dat ik het geloof - maar ik heb het idee dat we ff nix anders kunnen doen....)

btw - op mijn bericht naar hun over de "open orange aanbieding" heb ik nix te horen gekregen....
Hmm gisteravond nog de 222024 en vanmorgen

Naam F@st3202
Software versie 3202WNLB_222026
Referentie 3202WNLB_222026

Heb nog geen verschil gemerkt in snelheid zoals diversen hier gemeld hebben, maar dat zal dan nog wel komen.

En die aanbieding van Orange mobiel heb ik al 2 keer mogen ontvangen en ook ik zit al diverse jaren mobiel te bellen via orange. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 127468

weet iemand hoe je wanadoo/orange adressen in outlook 2003 krijgt?
smtp e.d.
en is dit hetzelfde voor een wanadoo als orange adres?

op orange.nl valt er niks te vinden op de link niet gevonden kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• REDFISH

REDFISH

Wireless werkt niet echt lekker omdat ze gewoon een PCMCIA kaartje in de livebox pluggen, wat uiteraard het bereik en signaal niet echt ten goede komt. Je kunt beter een goede draadloze router kopen en die erachter hangen.

Ik heb wat geëxperimenteerd met mijn speedtouch 516 modempje. Met de alcatel splitter werkt het niet, als ik de modem direct op de aansluiting aansluit dan heb ik wel DSL signaal maar helaas gaat het lampje van internet niet branden. Kheb dus al heel wat instellingen geprobeerd. Zal wel nog niet bij Orange geactiveerd zijn. Ik hoop toch dat ze de lijn iets eerder activeren dan het moment waarop ik de livebox ga krijgen want weer 2 weken uitstel is niet fijn. Trainingswaarden waren +/- 1000 up en 13000 down. Download viel me nog een beetje tegen voor centraleafstand van 1600-1700 meter(klopte wel redelijk met de voorspelde snelheid). Ik geloof dat de livebox meestal nog op wat hogere waarden traint.

In de TS staat nog: hoe kan ik de dure 06 en 0906 nummers blokkeren. Maar 06 nummers zijn toch net een tikkeltje goedkoper bij Orange aangezien je bij KPN naar verschillende netwerken verschillende(zij het minimaal) tarieven betaalt en bij Orange betaal je het goedkoopste tarief.

En betaal je bij 0906 nummers niet gewoon het tarief dat je normaal betaalt? Gewoon 10 cent per minuut ofzo? Of komt daar nog een huge toeslag op. Anders blokkeer ik die nummers wel.

[ Voor 21% gewijzigd door REDFISH op 29-07-2006 13:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkere Loempia
  • Laatst online: 05-03 21:33
Anoniem: 127468 schreef op zaterdag 29 juli 2006 @ 13:13:
weet iemand hoe je wanadoo/orange adressen in outlook 2003 krijgt?
smtp e.d.
en is dit hetzelfde voor een wanadoo als orange adres?

op orange.nl valt er niks te vinden op de link niet gevonden kan worden.
Probeer pop.wanadoo.nl en smtp.wanadoo.nl of pop.orange.nl en smtp.orange.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkere Loempia
  • Laatst online: 05-03 21:33
Anoniem: 37055 schreef op zaterdag 29 juli 2006 @ 02:46:
Ik heb dit topic een beetje doorgelezen en ik merk dus op dat het wireless gedeelte niet zo lekker werkt met de livebox (alles bij mij zal op wireless werken). Aangezien ik snel een nieuwe inet aansluiting moet nemen, vraag ik mij dus af of ik gewoon orange kan nemen en dan mijn eigen modem/router erop kan zetten en of dit problemen gaat geven (dus totaal zonder de livebox)? Zijn hier ervaringen mee?

Ik zit erg te twijfelen tussen Tweakdsl en Orange, en de prijs van Orange is natuurlijk erg aantrekkelijk (Family pakket).
Wel zo handig om aan te geven, welke modem/router jij nu hebt staan. Ikzelf heb ook geen Livebox en dat werkt sinds het begin al prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 37055

Lekkere Loempia schreef op zaterdag 29 juli 2006 @ 14:17:
[...]

Wel zo handig om aan te geven, welke modem/router jij nu hebt staan. Ikzelf heb ook geen Livebox en dat werkt sinds het begin al prima.
Ik heb geen modem staan, want ik had versatel (die hebben hun eigen ding wat terug zal moeten). Ik heb Orange even gebeld nog en zij zeggen dat je er geen andere modem op kan aansluiten. Ik krijg iig slechte gevoelens bij zoveel moeite om alleen al de modem/router, bij Versatel zat ik ook al vast aan zo'n verplicht branded ding. Denk toch dat ik voor een andere aanbieder ga (Compuserve vind ik nu eigenlijk nog het meest interessant).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizard
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:58
Andere modems werken wel.
Ze worden alleen niet ondersteund door de helpdesk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• REDFISH

REDFISH

Yup want ik zit nu ook via mijn speedtouch 516 op internet. Werkt prima. alleen door gebrek aan werkende splitter is het nu dus ofwel internet ofwel telefoon bereikbaar zijn. Enige dat bij mij werkte was bridge en niet via DHCP netwerk. Maar ik had dit ook in het begin bij tweakdsl gehad en ineens werkte het toen wel. Beetje gek, maar heb niet zoveel zin om te gaan klooten dus laat het zo.

Bleek ook nog dat ik de splitter eerst verkeerd had aangesloten 8)7 Dus nu gewoon internet alleen niet bellen via internet. Werkt toppie meteen in 1 keer.

[ Voor 17% gewijzigd door REDFISH op 30-07-2006 11:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkfader
  • Laatst online: 04-04 19:02

darkfader

h4x0r

Hmm gisteravond nog de 222024 en vanmorgen 222026
Daarnet had ik geen verbinding (2:20am ofzow) en keek dus ook ff naar het versienummer en dacht verrek.. weer een firmware update.
Ik zie 'm niet op de sagem FTP server staan, dus ik heeft ie hem van een wanadoo server gehaald.
login: TechnologieEnAction
Password: {niet zichtbaar}
You are not allowed to log in before 15 secondes
Helaas geen superuser login meer. Ook hebben ze de mread/mwrite commando's weggehaald zodat je het wachtwoord er ook niet uit kan vissen. Waarschijnlijk zitten die slimmerikken ook dit forum te lezen :)
En staat bij jullie "Toegang tot de configuratie van de Livebox via Internet" ook aan? (poort 54213) Is ook al niet uit te zetten?! Gelukkig kan ik er niet van buiten bij.

edit:
Nieuwe superuser loginnaam is RGWGlobalTec{nog 3 letters}logy, maar ik zeg niet het wachtwoord :P

[ Voor 62% gewijzigd door darkfader op 30-07-2006 21:26 ]

b19e15604eb711b025c57883b934c2ac52418f25

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 87586

Hoe zit het eigenlijk met het opzeggen van Orange ADSL Family? Ik kom alleen verhalen
tegen van mensen die náár Orange/Wanadoo overstappen.

Het volgende is het geval:

Ik ga volgende maand verhuizen, en heb op mijn nieuwe adres niet de mogelijkheid om Orange
te nemen vanwege een ISDN lijn die ik nodig heb. Vanochtend even gebeld met de Orange HD
en mijn abonnement opgezegd. Echter, zij zeggen hem pas op per de laatste dag van het contract!
M.a.w. ik mag verhuizen, de lijn mag opgezegd worden (is alvast gebeurd), maar zij blijven het
maandbedrag incasseren (t/m december in mijn geval).

Ik heb duidelijk aangegeven dat ik de verschuldigde bedragen in één keer wil betalen, zodat ik
van het contract af ben, maar dat mag Orange niet doen.... :?

Is hier echt niks aan te doen, heeft iemand hier ervaring mee?

In de algemene voorwaarden van Orange lees ik hier niks over, enkel over het opzeggen na 1 jaar.
Verder staat er in de AV dat Orange het recht heeft om de dienst stop te zetten en de resterende
bedragen te incasseren, wanneer de klant (ik) in gebreke wordt gesteld....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Anoniem: 87586 schreef op zondag 30 juli 2006 @ 13:07:
Hoe zit het eigenlijk met het opzeggen van Orange ADSL Family? Ik kom alleen verhalen
tegen van mensen die náár Orange/Wanadoo overstappen.

Het volgende is het geval:

Ik ga volgende maand verhuizen, en heb op mijn nieuwe adres niet de mogelijkheid om Orange
te nemen vanwege een ISDN lijn die ik nodig heb. Vanochtend even gebeld met de Orange HD
en mijn abonnement opgezegd. Echter, zij zeggen hem pas op per de laatste dag van het contract!
M.a.w. ik mag verhuizen, de lijn mag opgezegd worden (is alvast gebeurd), maar zij blijven het
maandbedrag incasseren (t/m december in mijn geval).

Ik heb duidelijk aangegeven dat ik de verschuldigde bedragen in één keer wil betalen, zodat ik
van het contract af ben, maar dat mag Orange niet doen.... :?

Is hier echt niks aan te doen, heeft iemand hier ervaring mee?

In de algemene voorwaarden van Orange lees ik hier niks over, enkel over het opzeggen na 1 jaar.
Verder staat er in de AV dat Orange het recht heeft om de dienst stop te zetten en de resterende
bedragen te incasseren, wanneer de klant (ik) in gebreke wordt gesteld....
Heeft Orange wel dekking op je nieuwe adres? Misschien is het financieel interessant om een analoge BelBudget lijn (a eenmalig €47.50 en maandelijks €9.90) naast je ISDN lijn aan te leggen en daar ADSL van Orange overheen.

ISDN heb je vast voor zakelijke redenen, het kan interessant zijn om ADSL op een fysiek andere lijn te hebben zodat je ISDN lijn geen ADSL signaal hoeft te dragen wat soms kans op storingen ook voor je ISDN kan vergroten (bij aanleg fouten of een fout bij de DSL telco kan je ISDN lijn ook onderbroken worden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 01:49
Mijn vader heeft ook Wanadoo Family, maar na de installatie van Azureus valt de internetverbinding steeds weg. Meestal duurt het zo'n 5 a 10 minuten, dan valt de internetverbinding weg, kan ik vervolgens enkel de Livebox resetten, en dan doet het internet het weer. Maar hij valt daarna weer weg. Zowel met Azureus aan als Azureus uit.

Iemand een idee hoe dit kan?

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 87586

bjck schreef op zondag 30 juli 2006 @ 13:23:
[...]

Heeft Orange wel dekking op je nieuwe adres? Misschien is het financieel interessant om een analoge BelBudget lijn (a eenmalig €47.50 en maandelijks €9.90) naast je ISDN lijn aan te leggen en daar ADSL van Orange overheen.

ISDN heb je vast voor zakelijke redenen, het kan interessant zijn om ADSL op een fysiek andere lijn te hebben zodat je ISDN lijn geen ADSL signaal hoeft te dragen wat soms kans op storingen ook voor je ISDN kan vergroten (bij aanleg fouten of een fout bij de DSL telco kan je ISDN lijn ook onderbroken worden).
Orange heeft wel dekking op het nieuwe adres, alleen leveren ze geen ADSL2 op basis van ISDN.
De kosten haal ik er met een analoge lijn erbij niet echt uit, want Internet wordt vergoed door mijn
werkgever. De 9,90 blijf ik dan betalen voor spraak op PSTN, terwijl ik al spraak heb op mijn ISDN lijn.
Op de ISDN lijn komt een CallManager omgeving te draaien, dus het wordt dan echt overkill aan
telefoonlijnen in huis.

Waar het mij meer om gaat is dat ik blijkbaar niet van Orange afkom, tot het einde van het jaar. Of
is iemand dit wel gelukt?

Thx voor de reactie bjck :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Anoniem: 87586 schreef op zondag 30 juli 2006 @ 16:02:
[...]

Orange heeft wel dekking op het nieuwe adres, alleen leveren ze geen ADSL2 op basis van ISDN.
De kosten haal ik er met een analoge lijn erbij niet echt uit, want Internet wordt vergoed door mijn
werkgever. De 9,90 blijf ik dan betalen voor spraak op PSTN, terwijl ik al spraak heb op mijn ISDN lijn.
Op de ISDN lijn komt een CallManager omgeving te draaien, dus het wordt dan echt overkill aan
telefoonlijnen in huis.
Dus dan komt er kabel internet of ADSL over ISDN op je nieuwe adres. Samen met de kosten die je nog moet betalen aan Orange als je het niet verhuisd zie ik niet snel hoe je ondanks dat extra tientje goedkoper uit kan zijn ;)
Waar het mij meer om gaat is dat ik blijkbaar niet van Orange afkom, tot het einde van het jaar. Of
is iemand dit wel gelukt?
Opzich is het niet heel gek dat je 'er niet vanaf komt' eerder. Je bent een contract aangegaan en die word beindigd aan het einde van de periode netjes toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinos
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 04-05 21:09

kevinos

Tweakpedia

bing69 schreef op donderdag 20 juli 2006 @ 15:09:
[...]

Yep ik heb een idee, voicemail van kpn kun je ook laten doorzetten naar je e-mail. Hoef je dus niet te bellen. Ook bij niet ingesproken berichten krijg je netjes een e-mail naar max. 2 e-mail adressen. Dus zowel mijn vrouw als ik krijgen een e-mail. Bij uitgaand bellen laat ik geen nummer zien om verwarring te voorkomen voor als ik orange tegen die tijs opzeg of niet natuurlijk....
Geld dat ook als je belbudget hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• awenger
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 29-04 11:14
Ik kan het niet vinden in de inleiding, maar heb je bij Orange Family een Vast IP adres en een hostname?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizard
Je krijgt een semi-statisch ip adres op basis van DHCP. Tenzij dat Orange hun netwerk drastisch omgooit zal dit niet veranderen. (Zoals oa. ook bij Demon/XS4all.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• awenger
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 29-04 11:14
ok mooi. Ik draai namelijk een server en ben van plan om over te stappen naar Orange. Maar heb je ook een hostname (lost het probleem van een dynamisch IP adres automatisch op.)??
Verder vroeg ik me af of het mogelijk is om bij het aanvragen aan te geven dat je geen Livebox erbij wilt, je betaalt namelijk huur voor dat ding en ik heb al een ADSL2+ modem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizard
Je krijgt een hostname van als in s<nummer>.adsl.wanadoo.nl. Dit is nog niet gerebrand ;)
De hostname is niet aan te passen maar je kan wel gewoon een domein naar je ip adres laten wijzen. Alleen bij de reverse lookup zal je dan de Orange/Wanadoo hostname zien.
Verder ben je verplicht om de livebox voor 1 euro / maand te huren. Tenzij je overstapt van een Orange KPN ADSL verbinding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 111186

Neem je KPN telefoonnummer mee naar Orange. B) B) B)

Kan dat ik heb net een huis gekocht heb nu daar een nieuwe telefoon lijn.
Kan ik dan gelijk al binnen het jaar al een abbo+telefoon nemen bij orange of moet eerst 1 jaar uit , zitten bij kpn. :? :? :?

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 111186 op 30-07-2006 21:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

kevinos schreef op zondag 30 juli 2006 @ 17:43:
[...]

Ja ook, maar dan moet je wel het een juiste mailadres hebben zie hieronder.

E-mail in VoiceMail
U hoort via uw VoiceMail of u nieuwe e-mail heeft. Deze dienst is alleen mogelijk indien u een emailadres van Planet Internet of Het Net heeft.

Slimme jongens die KPN. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Anoniem: 111186 schreef op zondag 30 juli 2006 @ 19:32:

Kan ik dan gelijk al binnen het jaar al een abbo+telefoon nemen bij orange of moet eerst 1 jaar uit , zitten bij kpn. :? :? :?
Als je hem nieuw hebt aangevraagd heb je een minimaal jaarcontract bij KPN. Je kan wel overstappen en je nummer naar Orange laten porteren, maar je bent wel verplicht om die 12 maanden te voldoen financieel.

Als het een verhuizing van telefonie bij KPN betreft ben ik niet zeker. Informeer jezelf even op kpn.com hiervoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bing69
  • Laatst online: 09:28
Anoniem: 150806 schreef op maandag 31 juli 2006 @ 08:25:
[...]

E-mail in VoiceMail
U hoort via uw VoiceMail of u nieuwe e-mail heeft. Deze dienst is alleen mogelijk indien u een emailadres van Planet Internet of Het Net heeft.

Ik zit gewoon bij orange en krijg de e-mail vermelding gewoon binnen op mijn eigen e-mail....

Bing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bing69
kevinos schreef op zondag 30 juli 2006 @ 17:43:
[...]

Ja hoor, ik heb wel de lijn in eigen beheer en dus niet bij orange....

Bing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjl

mjl

Ugh

Anoniem: 111186 schreef op zondag 30 juli 2006 @ 19:32:

Waarom zou je het KPN abbo opzeggen, kost je 9,nogiets euro per maand (belbudget) wat goedkoper is wat je aan orange moet betalen voor het aanhouden van je koper naar je huis als je je KPN abbo opzegt. Krijg je er een orange nummer bij voor uitbellen en je kunt nog steeds gratis gebeld worden met je KPN nummer. Er zijn zelfs modems/routers die dat dan automagisch regelen. Daarnaast als de VioP service van orange vast loopt kun je altijd (voor nood want per minuut is duur) met KPN bellen.

Heb ik nog steeds een paar vragen:
Heb je een vast IP ? Heb ik net hierboven gelezen ...
Zijn servers (web/ ftp/ smtp) toegestaan op het netwerk ?
Worden er bepaalde poorten actief geweerd door orange/wannadoo ?

Verder: als ik de voorwaarden lees zit je na elk geheel jaar weer voor een heel jaar vast aan Orange qua contract (de bekende wurg constructie, als je ook maar 1 foutje maakt met opzeggen betaal je lekker nog een jaar door). De maand opzegermijn is dus minimaal 1 maand voor je jaarcontractdatum en anders heb je pech of kun je na je eerste jaar nou elk moment weg ?

[ Voor 25% gewijzigd door mjl op 31-07-2006 13:36 ]

-------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

bing69 schreef op maandag 31 juli 2006 @ 09:05:
[...]

Ik zit gewoon bij orange en krijg de e-mail vermelding gewoon binnen op mijn eigen e-mail....
Toch niet als iemand op je KPN nummer belt? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 69306

Wat een stelletje ongeloofelijke eikels bij de klantenservice van Wanadoo!
Ik heb tot nu toe 10 keer gebeld en 10 keer een ronduit onbeschofte idioot aan de lijn gekregen (je zou het aan mijn taalgebruik nu niet zeggen maar ik ben beleefd gebleven). Ook is het 10x onmogelijk gebleken om aan mijn vraag/verzoek te voldoen. Nee meneer wij sturen nooit bevestigingen.

Er wordt je bij het afsluiten van alles beloofd wat vervolgens weer glashard wordt ontkend.
Door schade en schande wijs geworden noteer ik nu altijd de naam van diegene die ik aan de lijn krijg. Flikkert zo'n medewerker de hoorn er gewoon op omdat hij pissig wordt als ik vraag of hij zijn (buitenlandse) naam wil spellen.

Ik mag toch hopen dat Orange zo slim is om deze randdebielen collectief eruit te bonjouren en de gehele klantenservice naar Orange over te hevelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bing69
Anoniem: 150806 schreef op maandag 31 juli 2006 @ 14:27:
[...]

Toch niet als iemand op je KPN nummer belt? :?
Sterker nog, niemand kent mijn wanadoo/orange nummer (ben het zelf ookal vergeten). Heb mijn eigen domein en e-mailadres en daar laat ik het heen sturen.....

Bing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 183692

Ik heb het idee dat Orange elke dag mijn live box snelheid herstart, ik heb al een aantal keren gehad dat mijn snelheid de volgende waarden gaf:

Status ADSL-lijn Verbonden
ADSL standaard G992_5_A
Upstream 1024 Kb
DownStream 16656 Kb
Afname Dichtbij : 21.5 (dB)
Ver weg : 6.3 (dB)
SNR-marge Dichtbij : 6 (dB)
Ver weg : 14 (dB)
HEC-teller 8141
Firmware 0xe200314
ES-teller van 15 min 0
CRC-fouten 498
ES-teller van 1 dag 0

Start ik mijn pc de dag erna op dan is de downstreamwaarde ineens teruggezet naar 12.700.

Hoe kan dit!!!!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 787 schreef op donderdag 27 juli 2006 @ 18:20:
Kan het zijn dat de downstream zoals zichtbaar in de livebox configuratiescherm veranderd?

Ik meen dat ik vorige week >16000 Kbps zag staan, en nu nog maar 12312.

Bij snelheidstesten loopt het resultaat ook heel erg uiteen: bij sommige testsites maar 4000 Kbps en dan weer tijdens downloads met veel connecties 14000 Kbps, in Netmeter soms wel 18000 Kbps. Alsof het van de server afhangt.
Ja gebeurt bij mij iedere dag, zie ook vorige bericht. This sucks orange

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Laatst online: 13:36
Ik heb gisteravond Orange Family (geen telefonie) besteld, maar ik kon nergens aangeven wanneer ik de verbinding tot stand zou willen krijgen. Want mijn huidige ADSL-abonnement loopt nog tot 1 oktober. Controleert Orange zelf wanneer ze het kunnen leveren?

En is het ook nodig dat ik zelf m'n huidige ISP opzeg, of doet Orange dat dusdanig dat het niet nodig is om het zelf ook te doen?

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Anoniem: 183692 schreef op maandag 31 juli 2006 @ 19:26:
Ik heb het idee dat Orange elke dag mijn live box snelheid herstart, ik heb al een aantal keren gehad dat mijn snelheid de volgende waarden gaf:

Upstream 1024 Kb
DownStream 16656 Kb

Start ik mijn pc de dag erna op dan is de downstreamwaarde ineens teruggezet naar 12.700.

Hoe kan dit!!!!!!!
Verstoring op je lijn waardoor hij gaat herverbinden op dat moment. En om de verstoring te compenseren gaat hij lagere snelheden gebruiken. Standaard gedrag van een DSL verbinding zoals het bedoeld is.

Maar die verstoring kan ook binnenshuis zijn. Lange verlengkabels, loze aftakkingen of apparatuur op de lijn aangesloten zonder splitter en voor de livebox. Veel mensen vergeten het toestel op de slaapkamer die ergens is afgetakt van de hoofdaansluiting of een faxmodem in de PC.

Er mag niets zijn aangesloten voor je Livebox op je telefoonaansluiting (1). Zelfs een ongebruikte aftakking/splitsing kan verstoringen (signaal kaatsing) geven. Verlengsnoeren zijn ook vatbaarder voor verstoringen van buitenaf dus een modem op de zolder is ook niet even handig.

1. tenzij je een ADSL splitter gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinos
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 04-05 21:09

kevinos

Tweakpedia

Anoniem: 150806 schreef op maandag 31 juli 2006 @ 08:25:
[...]

E-mail in VoiceMail

Ja ok maar dat is email is Voicemail dan kan je via je voicemail horen of je email hebt maar dat willen we niet, we willen juist de voicemail van kpn in de mail. Omdat we nu belbudget hebben heb je dan nog wel gratis voicemail van kpn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

bjck schreef op maandag 31 juli 2006 @ 19:54:
[...]

Verstoring op je lijn waardoor hij gaat herverbinden op dat moment. En om de verstoring te compenseren gaat hij lagere snelheden gebruiken. Standaard gedrag van een DSL verbinding zoals het bedoeld is.

Maar die verstoring kan ook binnenshuis zijn. Lange verlengkabels, loze aftakkingen of apparatuur op de lijn aangesloten zonder splitter en voor de livebox. Veel mensen vergeten het toestel op de slaapkamer die ergens is afgetakt van de hoofdaansluiting of een faxmodem in de PC.

Er mag niets zijn aangesloten voor je Livebox op je telefoonaansluiting (1). Zelfs een ongebruikte aftakking/splitsing kan verstoringen (signaal kaatsing) geven. Verlengsnoeren zijn ook vatbaarder voor verstoringen van buitenaf dus een modem op de zolder is ook niet even handig.

1. tenzij je een ADSL splitter gebruikt.
Ik ga alles eens nakijken, ik blijf het wel raar vinden dat ik hier nu pas last van heb. Het modem staat ongeveer 5 mtr van het isra punt en verder zijn er geen xtra telefoons of pc's aangesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

kevinos schreef op maandag 31 juli 2006 @ 21:39:
[...]

Ja ok maar dat is email is Voicemail dan kan je via je voicemail horen of je email hebt maar dat willen we niet, we willen juist de voicemail van kpn in de mail. Omdat we nu belbudget hebben heb je dan nog wel gratis voicemail van kpn?
VoiceMail in e-mail
Ontvang nieuwe VoiceMail-berichten en VoiceMail NummerMeldingen als wav (geluids)-bestand per e-mail. Wav bestanden zijn makkelijk af te spelen op elke computer.

Wat heeft u nodig?
Een gratis Mijn KPN-account
Een e-mailadres
Een ingeschakelde VoiceMail

Hierboven staan de voorwaarden, er staat niet bij dat je een bepaald abbo moet hebben, dus het moet m.i. mogelijk zijn. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martdj
  • Laatst online: 16-03 15:30
Beetje offtopic, dat KPN voicemail in email, maar niettemin:
- Is het nou (weer) gratis om je voicemail te bellen vanaf je eigen huistelefoon of kost dat nog steeds geld?
Je zou denken, waarom voicemail bellen als je het in je email krijgt. Echter, schijnbaar worden die voicemails in je voicemailbox niet weg gegooid als ze gemaild worden en moet je dus nog steeds zo nu en dan bellen om je voicemailbox leeg te gooien. Da's dan alsnog kassa voor KPN en duurder dan mijn eigen fax-modem oplossing als dat voicemailnummer niet gratis is. Of is er een andere manier om je voicemailbox leeg te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

martdj schreef op dinsdag 01 augustus 2006 @ 11:47:
Beetje offtopic, dat KPN voicemail in email, maar niettemin:
- Is het nou (weer) gratis om je voicemail te bellen vanaf je eigen huistelefoon of kost dat nog steeds geld?
Je zou denken, waarom voicemail bellen als je het in je email krijgt. Echter, schijnbaar worden die voicemails in je voicemailbox niet weg gegooid als ze gemaild worden en moet je dus nog steeds zo nu en dan bellen om je voicemailbox leeg te gooien. Da's dan alsnog kassa voor KPN en duurder dan mijn eigen fax-modem oplossing als dat voicemailnummer niet gratis is. Of is er een andere manier om je voicemailbox leeg te krijgen?
Niet leeg maken is ook een optie. :P Of moet je um persé na een aantal berichten legen?
Het is niet helemaal offtopic want sommige houden naast hun orange nummer het KPN nummer aan.
Als je niet thuis ben en je wordt gebeld op je KPN nummer moet je toch iets anders verzinnen omdat het niet aankomt bij de orange voice mail. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martdj
  • Laatst online: 16-03 15:30
Anoniem: 150806 schreef op dinsdag 01 augustus 2006 @ 12:21:
[...]

Niet leeg maken is ook een optie. :P Of moet je um persé na een aantal berichten legen?
Het is niet helemaal offtopic want sommige houden naast hun orange nummer het KPN nummer aan.
Als je niet thuis ben en je wordt gebeld op je KPN nummer moet je toch iets anders verzinnen omdat het niet aankomt bij de orange voice mail. :)
Schijnbaar kunnen er maar een beperkt aantal berichten worden opgeslagen. Ik weet niet hoeveel exact. Waarschijnlijk is niet het aantal berichten, maar de totale tijd de limiterende factor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

martdj schreef op dinsdag 01 augustus 2006 @ 12:55:
[...]

Schijnbaar kunnen er maar een beperkt aantal berichten worden opgeslagen. Ik weet niet hoeveel exact. Waarschijnlijk is niet het aantal berichten, maar de totale tijd de limiterende factor.
Is dat dan ook zo bij Orange? want daar heb ik ze ook nog niet gewist. :?

Hieronder nog een stukje van de KPN site over voice mail.

Wat kost het?
Alle VoiceMail diensten zijn gratis. Belt u met het VoiceMailnummer 0842-333 dan betaalt u het gesprekstarief binnen de regio.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem2

Willem2

Ω is futile

mjl schreef op maandag 31 juli 2006 @ 13:31:
[...]

Waarom zou je het KPN abbo opzeggen, kost je 9,nogiets euro per maand (belbudget) wat goedkoper is wat je aan orange moet betalen voor het aanhouden van je koper naar je huis als je je KPN abbo opzegt. Krijg je er een orange nummer bij voor uitbellen en je kunt nog steeds gratis gebeld worden met je KPN nummer. Er zijn zelfs modems/routers die dat dan automagisch regelen. Daarnaast als de VioP service van orange vast loopt kun je altijd (voor nood want per minuut is duur) met KPN bellen.
Nou, aan Orange betaal je 9.50 en aan KPN 9.67. Het enige voordeel hieraan is volgens mij dat alles via 1 rekening van Orange gaat. Het grote nadeel in mijn ogen is dat je bij bijna alle ADSL aanbieders een actieve KPN lijn moet hebben om het aan te vragen, dus overstappen na 1 jaar kan je weer opnieuw KPN aansluitkosten kosten. Lekker op belbudget laten zetten KPN en met de Livebox kun je inderdaad gebeld worden op je oude nummer, naar buitenbellen via VOIP. Allemaal via dezelfde telefoon.
mjl schreef op maandag 31 juli 2006 @ 13:31:
[...]
Heb ik nog steeds een paar vragen:
Heb je een vast IP ? Heb ik net hierboven gelezen ...
Zijn servers (web/ ftp/ smtp) toegestaan op het netwerk ? Ja
Worden er bepaalde poorten actief geweerd door orange/wannadoo ? Poort 25 naar buiten staat dicht, verder nog niets van gemerkt. Gewoon mail relay via hun smtp server en je merkt er niets van.

Verder: als ik de voorwaarden lees zit je na elk geheel jaar weer voor een heel jaar vast aan Orange qua contract (de bekende wurg constructie, als je ook maar 1 foutje maakt met opzeggen betaal je lekker nog een jaar door). De maand opzegermijn is dus minimaal 1 maand voor je jaarcontractdatum en anders heb je pech of kun je na je eerste jaar nou elk moment weg ?
Tijdig opzeggen; doe ik altijd 3~6 maanden voordat het contract afloopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 105138

Ik heb gisteren bij mijn buurman een draadloos netwerk proberen aan te leggen met de livebox aangesloten op een sitecom router (dus met draad van de livebox naar de router, en van draadloos router draadloos naar 2 pc's). na het instellen van de router en de draadloze netwerkkaarten te hebben geinstalleerd op de pc had ik verbinding. Alles werkte netjes, nu belde mijn buurman nadat ik weg was op en vertelde dat de verbinding het niet meer deed. Ik heb mijn laptop dus meegenomen en gechecked of de verbinding het via de livebox (via draad) wel deed en deze doet het. Het ligt dus aan de router maar ik snap niet waarom hij nu niet meer werkt. Iemand die het bekend in de oren komt of een oplossing heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjl

mjl

Ugh

Thanx voor de reply, weet ik even genoeg!

-------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Willem2 schreef op dinsdag 01 augustus 2006 @ 15:13:
[...]
Tijdig opzeggen; doe ik altijd 3~6 maanden voordat het contract afloopt.
Ik ook, heb nu al opgezegd voor 31-12-2006. En heb ook al 2x een bevestiging ontvangen. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedmaster

Speedmaster

Make my day...

Anoniem: 150806 schreef op dinsdag 01 augustus 2006 @ 15:57:
[...]

Ik ook, heb nu al opgezegd voor 31-12-2006. En heb ook al 2x een bevestiging ontvangen. :*)
Is leuk, alleen als je wilt overstappen geeft dit waarschijnlijk problemen omdat je lijn op ontmantelen staat. Betekend volgens mij dat een telco-telco migratie wat lastiger kan gaan worden.

Is er een KPN technicus die hier het juiste antwoord op weet????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Tuut-Tuut schreef op dinsdag 01 augustus 2006 @ 20:40:
[...]

Is leuk, alleen als je wilt overstappen geeft dit waarschijnlijk problemen omdat je lijn op ontmantelen staat. Betekend volgens mij dat een telco-telco migratie wat lastiger kan gaan worden.

Is er een KPN technicus die hier het juiste antwoord op weet????
Je hebt geen KPN technicus nodig, maar een telco technicus. De afdeling van KPN die lijnporteringen doet voor alle (en dus ook KPN-DSL) telco's zie je niet online en krijg je ook niet telefonisch te spreken als eindgebruiker.

Wanadoo kan twee dingen doen met de opzegging:

1. Opheffing inplannen in eigen systeem en ook bij KPN zodat de sloop opdracht is ingepland voor (of nabij) de wensdatum.
2. Opheffing inplannen in eigen systeem, maar pas naar KPN doorsturen ongeveer 2 weken voor de wensdatum zodat de klant de opheffing nog kan intrekken. (annuleren bij KPN is lastig(er)).

Als het 1 is kan je niet meer overstappen middels telco-telco. Al zou je die dan nu al aanvragen en de nieuwe ISP/telco vraagt de omzetting aan bij KPN voor de wensdatum in december wordt het afgewezen met: "reeds ophef ingepland".

Omdat je er niet vanuit kan gaan wat een helpdesk je verteld wordt daarom altijd geadviseerd: 1. Overstap/migratie aanvragen bij nieuwe ISP met wensdatum in de toekomst. En pas als die bevestigd is met een ingeplande datum naar 2. Opzeggen bij de huidige ISP/telco.

De huidige ISP zal dan melding van KPN terug krijgen op de sloopopdracht: "wordt reeds middels telco-telco-migratie overgezet".

[ Voor 14% gewijzigd door bjck op 01-08-2006 21:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PC-Medic
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21-04 21:57
ik heb de laatste tijd steeds langzame downloads maar, ik ben bang dat dit niet met orange te maken heeft maar met mijn WLAN router te maken. Ik heb de LB met een UTP kabel (op de 1e poort dus niet de WAN poort)aan een WRT54GL router die internet wireless doorgeeft aan 2 PC's. De WRT54GL staat ingesteld als AP bij "wireless" -> "basic wireless settings" en bij "setup" -> "advanced routing" als gateway. klopt dit?

[ Voor 8% gewijzigd door PC-Medic op 01-08-2006 23:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedmaster

Speedmaster

Make my day...

bjck schreef op dinsdag 01 augustus 2006 @ 21:24:
[...]

Je hebt geen KPN technicus nodig, maar een telco technicus. De afdeling van KPN die lijnporteringen doet voor alle (en dus ook KPN-DSL) telco's zie je niet online en krijg je ook niet telefonisch te spreken als eindgebruiker.

1. Opheffing inplannen in eigen systeem en ook bij KPN zodat de sloop opdracht is ingepland voor (of nabij) de wensdatum.
2. Opheffing inplannen in eigen systeem, maar pas naar KPN doorsturen ongeveer 2 weken voor de wensdatum zodat de klant de opheffing nog kan intrekken. (annuleren bij KPN is lastig(er)).

Als het 1 is kan je niet meer overstappen middels telco-telco. Al zou je die dan nu al aanvragen en de nieuwe ISP/telco vraagt de omzetting aan bij KPN voor de wensdatum in december wordt het afgewezen met: "reeds ophef ingepland".

Omdat je er niet vanuit kan gaan wat een helpdesk je verteld wordt daarom altijd geadviseerd: 1. Overstap/migratie aanvragen bij nieuwe ISP met wensdatum in de toekomst. En pas als die bevestigd is met een ingeplande datum naar 2. Opzeggen bij de huidige ISP/telco.

De huidige ISP zal dan melding van KPN terug krijgen op de sloopopdracht: "wordt reeds middels telco-telco-migratie overgezet".
_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ Duidelijke uitleg! _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Laatst online: 13:36
Nu ik die post van bjck zo lees vrees ik een beetje of ik misschien te vroeg mijn huidige ISP op heb gezegd. Afgelopen zondag Orange Family aangevraagd, maar daar kon ik geen gewenste aansluitdatum aangeven. Vandaag Zonnet ADSL (is nu Tele2, nadat het ook Versatel was geworden) opgezegd, welke geloof ik 1 oktober dus stopt.

Heb ik hier nou verkeerd aan gedaan, door Zonnet op te zeggen voordat ik schriftelijk bericht van Orange heb ontvangen? Want een langere tijd zonder internet is niet bepaald gewenst.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

bjck schreef op dinsdag 01 augustus 2006 @ 21:24:
[...]

En Wanadoo doet optie 2, omdat er in mijn bevestigingsbrief staat dat ik een maand vóór de opzegdatum de opzegging nog kan annuleren. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 80337

Ik heb orange aangevraagd, word geleverd op 11-08. Maar moet ik nu al mijn huidige adsl verbinding opzeggen of kan ik dat het beste doen als het opgeleverd is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfje666
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23-04 15:50

Wolfje666

Shooter fanatic

Zijn er meer mensen met het probleem dat de LB bijna iedere dag gereset moet worden sinds de laatste firmware update?
Pc's kunnen niet meer met elkaar connecten (gesharede printer werkt niet meer :( ).
Ik heb nog geen cotnact opgenomen met Orange, dacht laat ik het eerst hier ff vragen :)

De Mazda 323F Club Holland
vanVlietDesign - Fotografie en Webdesign

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apie!

Apie!

Anoniem: 80337 schreef op woensdag 02 augustus 2006 @ 09:55:
Ik heb orange aangevraagd, word geleverd op 11-08. Maar moet ik nu al mijn huidige adsl verbinding opzeggen of kan ik dat het beste doen als het opgeleverd is?
Nou, je zit waarschijnlijk zowiezo met een maand opzegtermijn. Dus als je in augustus nog opzegt, ben je eind september van je oude abo af :)

Blown past falling sands

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wolfje666 schreef op woensdag 02 augustus 2006 @ 10:29:
Zijn er meer mensen met het probleem dat de LB bijna iedere dag gereset moet worden sinds de laatste firmware update?
Pc's kunnen niet meer met elkaar connecten (gesharede printer werkt niet meer :( ).
Ik heb nog geen cotnact opgenomen met Orange, dacht laat ik het eerst hier ff vragen :)
Geen problemen met de nieuwe firmware, maar als je LB iedere dag gereset moet worden kan je er vanuit gaan dat je LB gaar is en kan je beter bij de helpdesk een nieuwe bestellen. Heb eerder hetzelfde probleem gehad totdat ik zelfs 3x per dag moest resetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apie!

Apie!

Dat zegt niks, want ik heb in het begin ook meerdere malen per dag mijn Lb moeten resetten, maar sinds ik hem echt bij het semi-israpunt(*) heb geplaatst, heb ik daar nog maar zelden last van.

(*) ik heb geen israpunt in mijn huis, maar alleen een kabel die uit de grond van de meterkast komt. Het echte isra punt zal wel in de kelder bij de onderburen zitten ofzo :/

Blown past falling sands

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfje666
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23-04 15:50

Wolfje666

Shooter fanatic

hmm, gaan we maar eens een melding bij Orange maken.

De Mazda 323F Club Holland
vanVlietDesign - Fotografie en Webdesign

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 49380

Wolfje666 schreef op woensdag 02 augustus 2006 @ 10:29:
Had vandaag hetzelfde...... vreemde was dat telefonie wel gewoon werkte. Reset van de LB en ook de pc's werkten weer. Overigens was voor het eerst. Maar heb sinds gister ook een zyxel 2002L (ata) er aan hangen, met een stuk of 5 udp port-forwards. Nog niet aan de praat overigens, terwijl die op m'n upc verbinding achter een asus wl-500g met dezelfde forwards gewoon werkt....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkfader
  • Laatst online: 04-04 19:02

darkfader

h4x0r

Daarnet moest ik hem resetten. Maar dat is nog maar 1 keer sinds de laatste update.

b19e15604eb711b025c57883b934c2ac52418f25

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste

Dit topic is gesloten.