Toon posts:

Conroe (Core 2 Duo) moederborden

Pagina: 1 ... 7 ... 10 Laatste
Acties:
  • 5.527 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chutney
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 30-08 08:32
duncanvdlinden schreef op maandag 26 juni 2006 @ 11:01:
wil je een luxe interne 6 poorts sata ich8r bridge intern, +2 van gigabyte als extratje (ook raid als het goed is), een pci-x 16x, en ook nog een marvell ethernet controller ipv. realtek, een heatpipe.
ben je toch echt beter uit met de gigabyte p965 ds4.
Ik meen dat de Asus P5B Deluxe een Marvel Ethernet controller heeft?

LAN
Dual Gigabit LAN controllers, both featuring AI NET2
Marvell® PCI-E and PCI Gigabit LAN controllers

http://www.asus.com/produ...el=1179&l1=3&l2=11&l3=307

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DyStiC
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:17

DyStiC

'Atta way, baby!

Djoekie schreef op maandag 26 juni 2006 @ 10:59:
[...]
En nu hoor ik de volgende vraag al weer komen?
Je zult dus in de toekomst al je PATA onderdelen als harde schijven en cdroms "moeten" vervangen voor sata varianten. Overigens heb ik dat al een jaar geleden gedaan, dus tja...
Zit gewoon nog een PATA aansluiting op hoor, dus je kunt 2 PATA devices aansluiten + een diskette drive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-02 21:08
Chutney schreef op maandag 26 juni 2006 @ 11:17:
[...]

Ik meen dat de Asus P5B Deluxe een Marvel Ethernet controller heeft?

LAN
Dual Gigabit LAN controllers, both featuring AI NET2
Marvell® PCI-E and PCI Gigabit LAN controllers

http://www.asus.com/produ...el=1179&l1=3&l2=11&l3=307
je gooit 2 dingen door elkaar, we hebben het hier over een de p5b non-deluxe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goesiman
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 24-03-2024
Op de Asus P5W DH Deluxe zit een MP3-In functie, waarbij je je MP3 speler op je pc aan kan sluiten en kan luisteren via je boxen terwijl je pc uit staat. Nou vroeg ik me af of dit ook zal werken als je een aparte geluidskaart in je systeem hebt. Zelf denk ik dat je dit in bios moet deactiveren om je PCI geluidskaart te installeren, iemand een idee?

[CiP] Le Régional Built To Last.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ByteDelight
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 04:15

ByteDelight

Retro computing is alive!

Smul smul!!

Asus heeft een nieuwe Barebone voor Conroe klaar!!!
De T3-PH1: http://www.asus.com/products4.aspx?l1=1&l2=2&l3=0&model=1154&modelmenu=1

De mooiste puntjes vind ik:
- Intel G965 (Broadwater) chipset - Core 2 ken d'erin!
- 4 x DDRII 800/667sloten
- Front panel aansluitingen: 6-in-1 Card Reader, 1 x 1394, 1x SPDIF in, IR Receiver
- Rear Panel aansluitingen: 1 x E-SATA, 1 x SPDIF Out, 1 x Bluetooth, 1 x WiFi G
- Power Supply: 300 W (PFC/none PFC)
- O/S Support: Windows Vista/XP/2000
- Tot Raid 5 (!)

..lekker veel geheugen-sloten (4 stuks is veel voor een barebone)
..standaard voor en achter firewire
..ook nog 'ns compleet met een IR-oogje (wat heb je daar eigenlijk aan :))
..E-SATA aan de achterkant: dat gebruik ik nu al in mn server, voor een backup-schijf, en is super omdat die schijf bijvoorbeeld uitgaat als er geen backup draait + je hebt maximale bandbreedte
..6-in-1 Card Reader is altijd handig (ik heb nu 3 S-Presso barebones in huis met allemaal een cardreader, en dat is handig als je snel effe je mem-card uit je camera wilt rippen).
..flinke voeding (barebones hebben vaak maar 200 Watt)
..grappig om voor t eerst “Vista Ready” in de omschrijving te zien staan
..standaard wifi en bluetooth? eerst zien, dan geloven...

Beetje karig:
1 x PCI-e x1 en 1 x PCI-e x16

Verder nog niks te downloaden van een manual ofzo..

Complete specs:

CPU
Intel Conroe CPU
Socket 775
1066/800 MHz FSB

Chipset
North Bridge: G965 (Broadwater)
South Bridge: ICH8

Memory
4 x DIMM
DDRII 800/667
Support max. 8GB

Expansion Slots
1 x PCI-e x 1
1 x PCI-e x 16

Graphics
Intel Integrated Graphics (UMA: 256MB)

IDE
1x ATA133

S-ATA
2 x SATA

LAN
10/100/1000 Mbps

Audio
ADI AD 1988-B
8 Channel Codec

Dimension (mm) W x H x D
175 x 290 x 360

Drive Bays
2 x 3.5"
1 x 5.25"

Front Panel
4 x USB 2.0
1 x Microphone
1 x Headphone
6-in-1 Card Reader
1 x 1394 (4pin)
1x SPDIF in
IR Receiver

Rear Panel
4 x USB 2.0/1.1
1 x Line-in/Line-out/Mic-in
1 x PS/2 Keyboard
1 x PS/2 Mouse
1 x D-sub (VGA Out)
1 x Serial
1 x RJ45 LAN (100/1000 LAN)
1 x 1394 (6pin)
1 x E-SATA
1 x SPDIF Out
1 x Bluetooth
1 x WiFi G

Power Supply
300 W (PFC/none PFC)

O/S Support
Window Vista/XP/2000

Key Features
AI Net
Raid 0/Raid 1/ Raid 0+1/Raid 5/ JBOD
TPM (Optional)
Intel AFSC
Crash Free BIOS2
EZ Flash
My Logo2
ASUS PC ProbeII
Vista Ready

Retro Computer hardware: http://bytedelight.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milenco
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21:12
IR Reciever is ideaal voor een afstandsbediening, wat vaak nodig is bij een barebone als je zo'n ding als Media Center wilt gebruiken. Daarnaast zijn de uitbreidingsloten ook perfect naar mijn mening. Alles zit al onboard, één slot kan je gebruiken voor een mooie videokaart en die andere..tja..een tv-kaartje? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ByteDelight

ByteDelight

Milenco schreef op maandag 26 juni 2006 @ 14:51:
Alles zit al onboard, één slot kan je gebruiken voor een mooie videokaart en die andere..tja..een tv-kaartje? :)
Nou nee, denk ik, want de andere is een PCI-e x1 slot, geen PCI slot. Dus bijvoorbeeld een TV-kaart erin zal niet gaan (ja via USB natuurlijk wel, maar een mooie Hauppauge PVR-500 dual tuner kaart zal niet lukken).

Ik had PCI geprefereerd.
Er is nog zo weinig voor PCI-e x1 te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d4r4h4n
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 27-08 16:21
bverstee schreef op maandag 26 juni 2006 @ 15:12:
[...]

Nou nee, denk ik, want de andere is een PCI-e x1 slot, geen PCI slot. Dus bijvoorbeeld een TV-kaart erin zal niet gaan (ja via USB natuurlijk wel, maar een mooie Hauppauge PVR-500 dual tuner kaart zal niet lukken).

Ik had PCI geprefereerd.
Er is nog zo weinig voor PCI-e x1 te krijgen.
ATI Theater 500/550? Die is qua prestatie gelijk aan de Hauppauge.... Alleen niet Dual tuner, maar waarom zal je dat willen als er ook al een tuner in de TV zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ByteDelight

ByteDelight

ATI Theater 500/550? Die is qua prestatie gelijk aan de Hauppauge.... Alleen niet Dual tuner, maar waarom zal je dat willen als er ook al een tuner in de TV zit?
Momenteel heb ik een S-Presso P112 met PVR-500 draaien (dedicated MCE systeem, dus dag en nacht alleen maar programmaatjes opnemen, afspelen of slapen :Z =standby).
Zelfs nu al kom ik geregeld een tuner te kort.

Neem maar eens GTST (nee, ik kijk dat niet :P, maar er wonen meer personen in huis), Star Trek, CSI / CSI Miami / CSI New York, en zo nu en dan een film op, en je merkt het probleem al (gemiddeld worden er zo'n 20 tot 30 programma's per week bij ons opgenomen 8)7 ).

En het is zo heerlijk om alleen te kijken wat je leuk vindt en hebt opgenomen, en de reclames snel te skippen om je favouriete programma's te continueren... :7

Dus zappen op mn tv doe ik niet veel meer; misschien komt er binnenkort een beamer of TFT aan zonder tuner.

[ Voor 4% gewijzigd door ByteDelight op 26-06-2006 16:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erhnam
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:30

Erhnam

het Hardware-Hondje :]

Weet iemand hoe het zit met de Conroe ondersteuning op 'oudere' borden:

nieuws: Epox toont 945P-moederbord dat 'Conroe-compatible' is

Epox levert namelijk ook borden met een Intel 945P-chipset die Conroe's ondersteunen. Zou mijn Asus P5DL2 SE met Intel 945P-chipset mogelijk ook een conroe gaan ondersteunen?

http://www.xbmcfreak.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
bverstee schreef op maandag 26 juni 2006 @ 16:14:
[...]

Momenteel heb ik een S-Presso P112 met PVR-500 draaien (dedicated MCE systeem, dus dag en nacht alleen maar programmaatjes opnemen, afspelen of slapen :Z =standby).
Zelfs nu al kom ik geregeld een tuner te kort.

Neem maar eens GTST (nee, ik kijk dat niet :P, maar er wonen meer personen in huis), Star Trek, CSI / CSI Miami / CSI New York, en zo nu en dan een film op, en je merkt het probleem al (gemiddeld worden er zo'n 20 tot 30 programma's per week bij ons opgenomen 8)7 ).

En het is zo heerlijk om alleen te kijken wat je leuk vindt en hebt opgenomen, en de reclames snel te skippen om je favouriete programma's te continueren... :7

Dus zappen op mn tv doe ik niet veel meer; misschien komt er binnenkort een beamer of TFT aan zonder tuner.
dat je niet digitaal gaat opnemen, dan kun je met een p3 nog streamen.
afhankelijk van je kabelgebied, UPC heeft FTA (free to access), Tvhome heeft voor 14,95 een pasje en voor de rest gratis.
je kunt een goedkoop dvb-c kaartje(s) aanschaffen, een phoenix cardreader, en dan heb je als het ware een cardserver, die je lokaal kan benaderen maar ook over je netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamer-1982
  • Laatst online: 20:07
Dreamer-1982 schreef op zaterdag 24 juni 2006 @ 03:40:
Ook ik zit te wachten op de Core 2 Duo en wil ik straks een nieuw systeem samenstellen. Het enige waar ik een beetje mee zit (en eigenlijk nooit iemand over hoor) is het probleem van overklokken in combinatie met het gebruik van sata-schijven. Ik heb een keer open een forum gelezen dat een aantal nVidia chipsets (ik dacht voor AMD) een soort van sata-lock hadden waardoor de sata-bus gewoon kan worden gelockt net zoals AGP/PCI/PCIe.

Nu heb ik een tijd terug een PC voor m'n vriendin in elkaar gezet (Asus P5GD1-PRO (Intel 915 chipset), P4 3,2GHz (+ Freezer 7 PRO), 1GB geheugen, 300GB Maxtor sata hdd), nu was ik wat aan het testen met het overklokken van deze configuratie en al snel bleek dat bij een FSB van boven de 220 de sata hdd niet meer gedetecteerd werd, op 220 gaat alles dus prima en foutloos en zelfs bij 221 is de sata hdd verdwenen. Even een ouderwetse ide schijf eraan gehangen en de FSB ging zonder problemen naar 250+.

Zelf heb ik interesse in de Asus P5B Deluxe (ICH8R) en de Asus PW5 DH Deluxe (ICH7R). Nu vroeg ik met af of het probleem met sata schijven en overklokken nog steeds op zal treden bij deze nieuwe mobo's, aangezien ik toch wel 2 flinke sata schijven in RAID-0 wil gebruiken maar toch graag wil overklokken.

Heeft iemand hier meer informatie over?
Ondertussen ben ik via dit draadje deze link:
http://www.xtremesystems.org/forums/showthread.php?t=103025

tegengekomen waar op de laatste bios screen een optie zichtbaar is waar ik het over had:
"SATA Clock Sync. with" (en daar kan bijv. "Fix 100MHz" gekozen worden). Na even snel dit bordje te hebben opgezocht op de DFI site:

http://us.dfi.com.tw/Product/xx_product_spec_details_r_us.jsp?PRODUCT_ID=4696&CATEGORY_TYPE=LP&SITE=US

blijkt dit gewoon een Intel 975x chipset met ICH7R te zijn, dus het is blijkbaar mogelijk. Toch is dit de eerste keer dat ik deze optie zie. Is het zo dat (bijv.) de Asus P5W DH Deluxe automatisch een de SATA-bus zal locken op 100MHz? Lijkt me nogal belangrijk als je flink wil OC-en en toch de ICHR wilt gebruiken met 2 sata-schijven in RAID.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Conroe
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 01-02 09:56
Wat presteert nu eigenlijk beter: 975X of P965?
Iemand al een vergelijkende test gevonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milenco
Nog niet (ik heb ze nog niet gevonden tenminste), dat zal straks nog moeten blijken. Beide hebben eigen voordelen, de P965 ondersteunt bijvoorbeeld DDR800 terwijl de 975X 'maar' DDR667 ondersteunt. De 975X daarintegen heeft meer PCI-e lanen (20 tegenover 16).

[ Voor 12% gewijzigd door Milenco op 26-06-2006 17:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

duncanvdlinden schreef op maandag 26 juni 2006 @ 01:24:
Succes!

archimond:
je zegt dat 65nm singlecores wel gaan passen, maar volgensmij passen de 65nm cores toch helemaal niet op dat chipset, tenminste dat is wat ik eruit opmaak.
De 9xx serie is helemaal 65nm.
De 8xx serie is helemaal 90nm, dus daar zullen zowel de singlecores + dualcores van gaan passen.
Nou... petje af voor norrod!! Het zijn inderdaad vriendelijke lui!

Alles is geregeld, de filliaalmanager van Emmen heeft even zijn superpowers erin gegooid en mij blij gemaakt met een belofte en dus een OPLOSSING!
Norrod geeft toe een fout gemaakt te hebben met de combi van CPU en MOBO... norrod heeft geen goede moederborden in de verkoop (meer) die compatible zijn met een D9xx serie cpu.

Nu krijg ik zonder bijbetaling een AMD X2 3800+ + een Asus MBA M2NPV-VM SOCKET AM2 ter vervanging! Ik vind het gaaf en ik hoop dat ik nu naar 4 maanden tijd eindelijk een 'superpc' heb ;)

Norrod Emmen in mijn ogen is dit een uiteindelijk een goede oplossing. Volgende keer even goed de technieken bijhouden is mijn tip! ;)

ALLEMAAL DANK VOOR DE TIPS EN HET MEEDENKEN! _/-\o_

Groet!

Walter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 23:08
Komen er ook nog bordjes met leuke features rond de 100 euro? Wil aan het eind van het jaar die 300 euro core 2 duo halen (goedkoopste met 4mb). Lijkt me wel leuk spul.

De wijzen komen uit het Oosten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nAFutro
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-04-2020

nAFutro

hmm

Abit heeft nu ook 2 moederborden met de P965 chipset gecombineerd met een ICH8 of ICH8R.
Deze zijn gemaakt voor de Conroe. Ik wist niet dat op de ICH8R 6x SATA zat..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Review van de Gigabyte P965-DQ6
Klik

Bron: Hardware.info
r00t schreef op maandag 26 juni 2006 @ 17:06:
In die test kun je dus de verschillen zien. De P reeks van de 965 blijkt dus als mid-range gezien te worden, maar ik dacht dat er ook een G reeks komt die dan weer als high-range gezien kan worden.
Correct me if i'm wrong!?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ymmv
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 05-10 10:18
Verwijderd schreef op maandag 26 juni 2006 @ 20:29:
Review van de Gigabyte P965-DQ6
Klik

Bron: Hardware.info

[...]

In die test kun je dus de verschillen zien. De P reeks van de 965 blijkt dus als mid-range gezien te worden, maar ik dacht dat er ook een G reeks komt die dan weer als high-range gezien kan worden.
Correct me if i'm wrong!?
De G965 is met de ingebouwde Graphics Media Accelerator 3000 grafische chip. Dat vind ik zelf eerlijk gezegd op dit moment de interessantste variant. Ik hoef niet een superdeluxe videokaart want ik speel eigenlijk geen games op de PC. De GMA 3000 is geschikt voor Vista Premium en moet ook voor games redelijk mee kunnen komen. Hij zal in ieder geval beter zijn dan mijn huidige Nvidia TI4400-kaart. Daarmee kan ik het dan lekker uitzingen tot er duidelijkheid komt over de toekomstige DX10-kaarten. Ander voordeel is dat hij passief gekoeld is, dus lekker stil vergeleken met het overgrote deel van de Nvidia/ATI-kaarten.

Ik heb mijn zinnen voorlopig gezet op de Asus P5B-V DH Deluxe. Zeer compleet bord, alleen nog niet officieel door Asus aangekondigd op de website en ook nog niet te bestellen. Enig twee nadelen: geen heatpipe en geen Dolby Masterstudio.

[ Voor 44% gewijzigd door ymmv op 26-06-2006 20:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kutkip
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13-09 08:27
Die AB9 pro wordt waarschijnlijk mijn bordje met 10x SATA en 2x GbitLan :)

http://www2.abit.com.tw/p...AME=AB9+Pro&fMTYPE=LGA775

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
kutkip schreef op maandag 26 juni 2006 @ 20:56:
Die AB9 pro wordt waarschijnlijk mijn bordje met 10x SATA en 2x GbitLan :)

http://www2.abit.com.tw/p...AME=AB9+Pro&fMTYPE=LGA775
dan neem ik de ab9 pro ultimate, met 21 satapoorten :+
damn het moet niet gekker worden :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erhnam
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:30

Erhnam

het Hardware-Hondje :]

duncanvdlinden schreef op maandag 26 juni 2006 @ 21:11:
[...]

dan neem ik de ab9 pro ultimate, met 21 satapoorten :+
damn het moet niet gekker worden :p
Hmm ik tel er maar 9...

http://www.xbmcfreak.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kutkip
Er zit op de backpanel nog een eSATA aansluiting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireWood
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 19-10 12:02
r00t schreef op maandag 26 juni 2006 @ 17:06:
Hier vind je de vergelijking:
http://www.vr-zone.com/?i=3745&s=11

Ze testen nog op een enginerings sample, maar het beeld zal wel aardig kloppen.

Noobs don't use "F1", Pro's do, but they can't find the information they needed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
Erhnam schreef op maandag 26 juni 2006 @ 21:41:
[...]

Hmm ik tel er maar 9...
Echt waar? wat jammer nou ik dacht dat de abit ab9 pro ultimate echt 21 satapoorten had, dat board bestaat helemaal niet vandaar het :+ smylie, en je telt verkeert op het ab9 pro board.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
Trouwens wel appart dat er zo'n prijzenslag is tussen webshops van de E6600, is alweer gezakt naar 310 euro, terwijl de cpu er nog niet eens is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ackermans1973
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07-03-2023
Weet iemand een mail-adres van Asus voor informatie? info@asus.nl is het dus niet.

Ik had gemaild met de vraag om info over de P5N32-SLI-SE maar die mail kwam dus niet aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
Verwijderd schreef op maandag 26 juni 2006 @ 19:06:
[...]

Nou... petje af voor norrod!! Het zijn inderdaad vriendelijke lui!

Alles is geregeld, de filliaalmanager van Emmen heeft even zijn superpowers erin gegooid en mij blij gemaakt met een belofte en dus een OPLOSSING!
Norrod geeft toe een fout gemaakt te hebben met de combi van CPU en MOBO... norrod heeft geen goede moederborden in de verkoop (meer) die compatible zijn met een D9xx serie cpu.

Nu krijg ik zonder bijbetaling een AMD X2 3800+ + een Asus MBA M2NPV-VM SOCKET AM2 ter vervanging! Ik vind het gaaf en ik hoop dat ik nu naar 4 maanden tijd eindelijk een 'superpc' heb ;)

Norrod Emmen in mijn ogen is dit een uiteindelijk een goede oplossing. Volgende keer even goed de technieken bijhouden is mijn tip! ;)

ALLEMAAL DANK VOOR DE TIPS EN HET MEEDENKEN! _/-\o_

Groet!

Walter
Kijk dat valt me mee, van Norrod Emmen, ik woon zelf ook in emmen kom er dus wel regelmatig.
Als ze geen passende oplossing zouden geven was het zowiezo geen goede reclame geweest en had je ze wel ff het adres van dit topic kunnen geven, als ze die al niet gevonden hebben.

Een x2 3800+ is ook een hele mooie dualcore, en zeker niet minder als een pentium d940, op sommige fronten zelfs beter maar een waardige vervanger zowiezo wel. Veel plezier met je AM2 systeem!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigFast
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-11-2021

BigFast

Cantona.

Na lang dralen toch maar de knoop doorgehakt en gewacht op de Conroe, maar ik zie door de mobo-bomen het mobo-bos niet meer.
Ik heb het volgende voor mijzelf samengesteld, maar dat is niet de combo die ik zoek omdat ik over een jaar een tweede graka erbij wil hebben en dat "moet" dan een 7950 worden. Dus SLI, het bordje dat ik uitgezocht heb, ondersteunt dat volgens mij niet. De vraag is dus welk mobo moet ik nemen dat en SLI ondersteunt en, dat is waarschijnlijk een pleonasme, highend is.

1GB x 2 (2GB) PC6400 DDR2 CL5 (Corsair, TWIN2X2048-6400)
Asus Geforce 7950 GX2 1GB DDR3 (PCI-e, 2xDVI) EN7950GX2/2PHT
Asus P5WD2-E Premium 975X (PCI-e, Sound, LAN, SATA-II 300, RAID, 1394a)
Intel Core 2 Duo E6700 (S775, 2,67GHz, 1066MHz FSB, 4MB Boxed)

Dus welk highend moederbord is degene dat ik zoek, een DFI maybe? En is dit compatible met het geheugen en graka. Ik ben uiteraard niet op zoek naar the one right answer, maar wat suggesties zijn erg welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 02:37
Hoe sterk moet ik die E6600 ongeveer schatten? X2 4400?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dinkelover
  • Laatst online: 10-10 20:36
duncanvdlinden schreef op dinsdag 27 juni 2006 @ 00:05:
Trouwens wel appart dat er zo'n prijzenslag is tussen webshops van de E6600, is alweer gezakt naar 310 euro, terwijl de cpu er nog niet eens is :)
Ja, wat dacht jij! Die webshops weten ook heel goed dat de meesten, vanwege de introductie, naar de goedkoopste webshop wordt gekeken qua CPU en grote kans dat de rest van de PC(-onderdelen) ook daar wordt gekocht i.v.m. verzendkosten :) Tweakers.net/pricewatch bepaald voor velen in grote mate hun omzet en dus winst. Enkele grotere online shops uitgezonderd natuurlijk.

En die E6600, zulke prestaties en ook nog een 150% OC op air >:) Ok, engineering sample, maar toch heb ik goede hoop dat velen dat na kunnen doen . Populair stukje metaal dus. :)

pepernooot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
Sjah schreef op dinsdag 27 juni 2006 @ 01:00:
Hoe sterk moet ik die E6600 ongeveer schatten? X2 4400?
stuk sterker, in games presteert een E6400 (4mb cache ES) al beter als een athlon 4000+, dat is 2,4ghz single core, 4000+ is een 2,4ghz, maar dualcore is tov. singlecore niet zo'n groot verschil.

http://www.digit-life.com...ntel-conroe-2-13-ghz.html
ik denk dat een E6600 ongeveer presteert aan een fx-60.

dus ik denk dat je ongeveer 2ghz bij een athlon moet optellen voor gelijke performance.
de prijsdaling van amd komt dan ook wel aardig overeen,
de x2 3800+ gaat ongeveer 155 euro kosten na intruductie core duo (bron: nieuws: Prijzenoorlog desktopprocessors Intel-AMD op komst), is 2,0 ghz, de core duo 2 e6300 (1,86ghz), 190 euro, blijft de x2 3800+ nog een goede koop.

[ Voor 36% gewijzigd door duncanvdlinden op 27-06-2006 01:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ackermans1973
BigFast schreef op dinsdag 27 juni 2006 @ 00:55:
Na lang dralen toch maar de knoop doorgehakt en gewacht op de Conroe, maar ik zie door de mobo-bomen het mobo-bos niet meer.
Ik heb het volgende voor mijzelf samengesteld, maar dat is niet de combo die ik zoek omdat ik over een jaar een tweede graka erbij wil hebben en dat "moet" dan een 7950 worden. Dus SLI, het bordje dat ik uitgezocht heb, ondersteunt dat volgens mij niet. De vraag is dus welk mobo moet ik nemen dat en SLI ondersteunt en, dat is waarschijnlijk een pleonasme, highend is.

1GB x 2 (2GB) PC6400 DDR2 CL5 (Corsair, TWIN2X2048-6400)
Asus Geforce 7950 GX2 1GB DDR3 (PCI-e, 2xDVI) EN7950GX2/2PHT
Asus P5WD2-E Premium 975X (PCI-e, Sound, LAN, SATA-II 300, RAID, 1394a)
Intel Core 2 Duo E6700 (S775, 2,67GHz, 1066MHz FSB, 4MB Boxed)

Dus welk highend moederbord is degene die ik zoek, een DFI maybe? En is dit compatible met geheugen en graka. Ik ben uiteraard niet op zoek naar the one right answer, maar wat suggesties zijn erg welkom.
SLI is enkel met een nForce 5XX chipset voor de Conroe. Asus heeft de P5N32-SLI SE klaar voor de start staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Conroe
dinkelover schreef op dinsdag 27 juni 2006 @ 01:07:
En die E6600, zulke prestaties en ook nog een 150% OC op air >:) Ok, engineering sample, maar toch heb ik goede hoop dat velen dat na kunnen doen . Populair stukje metaal dus. :)
bron?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

l1m1t schreef op zondag 25 juni 2006 @ 13:34:
[...]

Zie de roadmap... Die was voor mij al wat langer bekend. ;)

Er zijn ook al benches van, met een Intel Core 2 Duo E6700. Kijk maar.
Hele interessante resultaten! 3,7GHz Core 2 Duo op lucht! 8)
Volgens mij is dit de enige bron die hier tot nu toe te vinden is, maar die is van de E6700...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chutney
dinkelover schreef op dinsdag 27 juni 2006 @ 01:07:
[...]
Lol ook wel gezien wat voor koeler er op zat?.. Had veel weg van een industrieel fannetje:P.. heftig spul dat wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dukey
  • Laatst online: 30-09 23:21

Dukey

Ik heb dit getypt hier -->

DyStiC schreef op maandag 26 juni 2006 @ 11:20:
[...]
Zit gewoon nog een PATA aansluiting op hoor, dus je kunt 2 PATA devices aansluiten + een diskette drive.
Ik had het over de ICH8R. Die pata aansluiting komt van de extra raid controller. In mijn geval het eerste wat ik uitzet als ik het moederbord heb :+ (heb een losse hardware raid controller).
Milenco schreef op maandag 26 juni 2006 @ 17:26:
Nog niet (ik heb ze nog niet gevonden tenminste), dat zal straks nog moeten blijken. Beide hebben eigen voordelen, de P965 ondersteunt bijvoorbeeld DDR800 terwijl de 975X 'maar' DDR667 ondersteunt. De 975X daarintegen heeft meer PCI-e lanen (20 tegenover 16).
Klopt niet. Zowel de 945, 955, 965 en de 975 hebben allen 22 pci-e lanes in TOTAAL. Dit houdt in dat de northbridge 16 lanes leverd en de southbridge 6 lanes, samen 22. Enigste verschil is dat de 975 northbridge zijn 16 lanes kan splitsen in tweemaal 8.

Zie ook mijn vorige bericht in dit topic notabene....
Djoekie in "Conroe (Core 2 Duo) moederborden"
Goesiman schreef op maandag 26 juni 2006 @ 12:44:
Asus P5W DH Deluxe - MP3-in functie....
Nou vroeg ik me af of dit ook zal werken als je een aparte geluidskaart in je systeem hebt
Gaat niet werken omdat het een specifieke functie is van de audiochip, niet van het moederbord zelf. Dus zodra je de geluidskaart uitzet in de bios, zal de mp3-in niet meer werken.

[ Voor 68% gewijzigd door Dukey op 27-06-2006 12:06 ]

Ook wel de allergrootste _ _ _ _ _ (vul in met blokletters)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor alle SLI liefhebbers hier dan een plaatje van de asus P5N32-SLI SE (NF5 590)

Dit wordt dan toch wel mijn bordje denk ik.

Iemand misschien al reviews gezien ?

Afbeeldingslocatie: http://www.digitimes.com/Images/2006/06/06/1201_b.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Raar, ik heb de A8N SLI Deluxe, maar wanneer je hier SLI wilt gebruiken, moet je tussen de 2 PCI-e sloten een chip omzetten van Single naar Dual. Ik kan die chip op dit moederbord niet terug vinden. Werkt dit op een andere manier of ben je verplicht SLI te draaien ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leftblank
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:56
Verwijderd schreef op dinsdag 27 juni 2006 @ 12:36:
Raar, ik heb de A8N SLI Deluxe, maar wanneer je hier SLI wilt gebruiken, moet je tussen de 2 PCI-e sloten een chip omzetten van Single naar Dual. Ik kan die chip op dit moederbord niet terug vinden. Werkt dit op een andere manier of ben je verplicht SLI te draaien ofzo?
Waarschijnlijk kun je 't nu gewoon in de BIOS aanzetten (uberhaupt al onwijs gestoord dat je bij de huidige een vage chip die tussen je graka's inzit moet omdraaien; kan me niet voorstellen dat je daar bij kunt zonder een van je kaarten los te halen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Conroe
Verwijderd schreef op dinsdag 27 juni 2006 @ 12:32:
Voor alle SLI liefhebbers hier dan een plaatje van de asus P5N32-SLI SE (NF5 590)

[afbeelding]
uitgebreide review

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milenco
Djoekie schreef op dinsdag 27 juni 2006 @ 11:55:
[...]

Klopt niet. Zowel de 945, 955, 965 en de 975 hebben allen 22 pci-e lanes in TOTAAL. Dit houdt in dat de northbridge 16 lanes leverd en de southbridge 6 lanes, samen 22. Enigste verschil is dat de 975 northbridge zijn 16 lanes kan splitsen in tweemaal 8.

Zie ook mijn vorige bericht in dit topic notabene....
Djoekie in "Conroe (Core 2 Duo) moederborden"
Weet je dat zeker? Ik weet dat de northbridges verschillen namelijk (975X 20 lanen, P965 16). Dit wordt inderdaad aangevult door de southbridge, maar naar hetzelfde aantal? Komen er niet bij beide chipsets 6 (of 8 ) lanen bij vanuit de southbridge?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dukey

Dukey

Milenco schreef op dinsdag 27 juni 2006 @ 12:43:
[...]

Weet je dat zeker? Ik weet dat de northbridges verschillen namelijk (975X 20 lanen, P965 16). Dit wordt inderdaad aangevult door de southbridge, maar naar hetzelfde aantal? Komen er niet bij beide chipsets 6 (of 8 ) lanen bij vanuit de southbridge?
Notrhbridge aantal lanes en southbridge aantal lanes verschillen NIET, exact hetzelfde. Allemaal hebben ze der 16 van de northbridge en 6 van de southbridge.

Weet ik HEEL zeker, zie ook die link die ik erbij heb gezet, daar zie je de overviews van 965 en de 975. Pak google images erbij en zoek naar "intel 945" en "intel 955" etc dan krijg je overviews te zien van die chipsets.

[ Voor 17% gewijzigd door Dukey op 27-06-2006 12:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yorixz schreef op dinsdag 27 juni 2006 @ 12:41:
[...]

Waarschijnlijk kun je 't nu gewoon in de BIOS aanzetten (uberhaupt al onwijs gestoord dat je bij de huidige een vage chip die tussen je graka's inzit moet omdraaien; kan me niet voorstellen dat je daar bij kunt zonder een van je kaarten los te halen).
Nee klopt, gaat ook bijna niet... Ik vind het ook iets doms. En het staat er met van die grote koeieletters op, vast voor die amerikanen gedaan. Als die dan een kaart erin stoppen en ze moeten even iets omzetten, denken ze ook dat ze technisch bezig zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dukey

Dukey

Verwijderd schreef op dinsdag 27 juni 2006 @ 12:58:
[...]

Nee klopt, gaat ook bijna niet... Ik vind het ook iets doms. En het staat er met van die grote koeieletters op, vast voor die amerikanen gedaan. Als die dan een kaart erin stoppen en ze moeten even iets omzetten, denken ze ook dat ze technisch bezig zijn...
Goh lekker makkelijk iets afkraken terwijl je totaal geen idee hebt, hoe het werkt in feite...
Doe eens wat research, dan zul je zien dat die kaart wat je omdraait in feite een soort wissel is van verbindingen (je zou het kunnen voorstellen als een treinwissel) en dat er heel wat voor nodig is qua hardware om dit ineens simpel via een bios in te stellen (anders hadden ze het wel meteen gedaan...).

[ Voor 10% gewijzigd door Dukey op 27-06-2006 13:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milenco
Op dit moment heb ik nogal een beperkte toegang tot het internet vanwege m'n werk maar wat ik me meen te herinneren in het overzicht van BalusC (http://balusc.xs4all.nl/) staat daar de 975 met 20 lanen en de 965 serie met 16 lanen (dus de P965, maar ook de Q965 en de andere chipsets uit de 965 serie).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Conroe
Djoekie schreef op dinsdag 27 juni 2006 @ 11:55:
Wat is daar het nut van? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dukey

Dukey

r00t schreef op dinsdag 27 juni 2006 @ 13:11:
[...]
Wat is daar het nut van? :?
Wat dacht je van SLI of Crossfire?
Milenco schreef op dinsdag 27 juni 2006 @ 13:05:
Op dit moment heb ik nogal een beperkte toegang tot het internet vanwege m'n werk maar wat ik me meen te herinneren in het overzicht van BalusC (http://balusc.xs4all.nl/) staat daar de 975 met 20 lanen en de 965 serie met 16 lanen (dus de P965, maar ook de Q965 en de andere chipsets uit de 965 serie).
En BalusC is heilig? Neem me niet kwalijk, de man heeft een leuke website, goede informatie en props dat hij het vol houdt. Maar soms zitten er wel foutjes in....

Nogmaals voor jouw:
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/eisbar/975_diagram.jpg
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/eisbar/965_diagram.jpg

[ Voor 14% gewijzigd door Dukey op 27-06-2006 13:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DyStiC
  • Laatst online: 22:17

DyStiC

'Atta way, baby!

[afbeelding]
Waarom zie je op dit moederbord wel weer een aparte molex aansluiting naast het PCIx16 slot en bij bijvoorbeeld de P5B en Gigabyte DQ6 niet, is dit omdat dit een nadrukkelijk SLI bord is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dukey

Dukey

DyStiC schreef op dinsdag 27 juni 2006 @ 13:11:
[...]

Waarom zie je op dit moederbord wel weer een aparte molex aansluiting naast het PCIx16 slot en bij bijvoorbeeld de P5B en Gigabyte DQ6 niet, is dit omdat dit een nadrukkelijk SLI bord is?
Schijnbaar krijgen ze niet genoeg kracht richting de pci-e sloten? Of bouwen ze een mogelijkheid in, om toekomstige quad gpu kaarten van stroom te voorzien :+ .

Voor diegene die nu al een bericht tikken: "Maar videokaarten hebben toch een eigen stroomstekker?" Ja en nee, de benodigde kracht wordt gecombineerd via het slot en die stekker. Mocht het slot te weinig geven kun je bij sommige borden een molex erbij prikken.

[ Voor 23% gewijzigd door Dukey op 27-06-2006 13:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Potame
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 12-10 15:56
Wanneer liggen die conroe moederborden nou eens in de winkels?

Ryzen 3700X, RX5700, 16gb ram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Conroe
Potame schreef op dinsdag 27 juni 2006 @ 13:33:
Wanneer liggen die conroe moederborden nou eens in de winkels?
Nu!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Djoekie schreef op dinsdag 27 juni 2006 @ 13:05:
[...]

Goh lekker makkelijk iets afkraken terwijl je totaal geen idee hebt, hoe het werkt in feite...
Doe eens wat research, dan zul je zien dat die kaart wat je omdraait in feite een soort wissel is van verbindingen (je zou het kunnen voorstellen als een treinwissel) en dat er heel wat voor nodig is qua hardware om dit ineens simpel via een bios in te stellen (anders hadden ze het wel meteen gedaan...).
Ik heb zelf zo'n moederbord..... EN ik draai SLI, vertel me dus niet waarvoor dat ding is. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Welk was het moederbord met een pci-x (extra lang pci slot)?
Ik dacht een gigabyte maar ik kan hem nu niet meer vinden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milenco
Verwijderd schreef op dinsdag 27 juni 2006 @ 13:37:
Welk was het moederbord met een pci-x (extra lang pci slot)?
Ik dacht een gigabyte maar ik kan hem nu niet meer vinden!
Dat is een Asus bord, ik dat de P5W2GD. De Pro versie daarvan gaat de Conroe ondersteunen

Edit: De Asus P5WDG2-WS dus. :)

[ Voor 7% gewijzigd door Milenco op 27-06-2006 14:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit is een review van de P5N32 sli nForce 4 niet de P5N32 SE sli nForce590

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kutkip
Asus heeft er eentje met pci-x sloten:

http://www.asus.com/produ...3=0&model=994&modelmenu=1

Misschien komt hier ook een versie van uit die Conroe ondersteunt dat weet ik niet, maar deze moet het nog zonder support doen iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kutkip schreef op dinsdag 27 juni 2006 @ 13:59:
Asus heeft er eentje met pci-x sloten:

http://www.asus.com/produ...3=0&model=994&modelmenu=1

Misschien komt hier ook een versie van uit die Conroe ondersteunt dat weet ik niet, maar deze moet het nog zonder support doen iig.
De Asus P5WDG2-WS dus.
Jammer dat die nog geen core duo ondersteund want die zou perfect zijn voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milenco
Klopt, erg mooi bordje. Het was ook mijn eerste keus, maar het gaat volgens mij nog wel even duren voordat de Pro versie uitkomt. Op Computex 2006 is deze Pro versie aangekondigd maar op de Asus site is er helaas nog niets over te vinden. :(
Vandaar dat ik uiteindelijk voor de Intel Bad Axe D975XBX heb gekozen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dukey

Dukey

Milenco schreef op dinsdag 27 juni 2006 @ 14:13:
Vandaar dat ik uiteindelijk voor de Intel Bad Axe D975XBX heb gekozen.
Ik lees op Xtremesystems forum dat er veel problemen zijn met de Intel BadAxe (D975XBX) als je veel voltage zet op je geheugen. Schijnbaar is de combinatie +2VDDR en 2x 1gb DDR2 geheugen teveel van het goede en kapt het bord ermee na een paar dagen (met het risico dat meer kapot gaat). Als je voor standaard gaat dan is het een prima bordje.

[ Voor 27% gewijzigd door Dukey op 27-06-2006 15:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milenco
Dat heb ik inderdaad ook gelezen. Ik kan me vergissen, maar alle gevallen waar ik dat tot nu toe van heb gelezen is bij mensen die dat bord ook unlocked hebben (draadjes gesoldeerd) om dit hogere voltage te bereiken. Dit is niet mijn bedoeling, wil hem gewoon standaard houden (en gelijk revisie 3.04 nemen), dus ik hoop buiten schot te blijven. Daarnaast ga ik waarschijnlijk toch niet fanatiek overklokken.

Het BadAxe bord is inderdaad niet de beste keus, maar wel de enige voor mijn eisen (minimaal 3x pci-e 4x er meer of 2x pci-e 4x of meer + 1/2x PCI-X). Helaas ben ik te ongeduldig, anders had ik gewacht op de Asus P5WDG2-WS Pro of de Gigabyte GA1975X-C (met Conroe support).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ackermans1973

[afbeelding]
Goh, toen ik een link plaatste naar dit plaatje was niemand blijkbaar erin geinteresseerd. Nou ja...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigFast

BigFast

Cantona.

[afbeelding]
Minpuntje aan dit bord, geen SATA II. Althans ik kon in de pricewatch alleen waarnemen dat dit bord SATA heeft en geen SATA II. Too bad...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaWaN
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18-10 00:59

DaWaN

'r you wicked ??

Djoekie schreef op dinsdag 27 juni 2006 @ 15:10:
[...]

Ik lees op Xtremesystems forum dat er veel problemen zijn met de Intel BadAxe (D975XBX) als je veel voltage zet op je geheugen. Schijnbaar is de combinatie +2VDDR en 2x 1gb DDR2 geheugen teveel van het goede en kapt het bord ermee na een paar dagen (met het risico dat meer kapot gaat). Als je voor standaard gaat dan is het een prima bordje.
Vergeet niet dat de gemiddelde XS'er met >2,5V op z'n geheugen draait :) Die nieuwe D9's houden van volt 8)

If you do not change direction, you may end up where you are heading

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ambi
  • Laatst online: 05-05 08:14

ambi

IGN: EvulKlowne

Solden bij ATI in afwachting van RD600 :+
http://www.theinquirer.net/?article=32576

Steam/uPlay: EvulKlowne

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

misschien een beetje oftopic maar werkt een 7950 met de intel p975 chipset?
Of moet ik voor 1 7950 ook al een sli chipset hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigFast

BigFast

Cantona.

Voor zover ik het begrijp is er geen SLI nodig voor een enkele 7950 x2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik DACHT hetzelfde maar kan nergens een bewijs vinden.
Zelfs bij de tweakers.net review wordt er met geen woord over gerept.
Ben nu reviews aan het naspitten...
Ik wil geen ati en liever ook geen sli meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milenco
Je hebt alleen SLI nodig als je 2 kaarten wilt gebruiken. Één kaart werkt zonder problemen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Conroe
Wordt de startpost eigenlijk nog upgedate?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milenco
Djoekie schreef op dinsdag 27 juni 2006 @ 13:11:
[...]

En BalusC is heilig? Neem me niet kwalijk, de man heeft een leuke website, goede informatie en props dat hij het vol houdt. Maar soms zitten er wel foutjes in....

Nogmaals voor jouw:
[afbeelding]
[afbeelding]
Even nagezocht nu ik weer volledig internet heb

Klopt, je hebt helemaal gelijk. Heb me teveel vastgepind aan de BalusC guide. Op de site van Intel staat het ook: Beide chipsets hebben inderdaad 16 pci-e lanen. :)
r00t schreef op dinsdag 27 juni 2006 @ 17:02:
Wordt de startpost eigenlijk nog upgedate?
Deel 2 komt al dichtbij. ;)

[ Voor 12% gewijzigd door Milenco op 27-06-2006 17:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigFast

BigFast

Cantona.

Verwijderd schreef op dinsdag 27 juni 2006 @ 16:46:
ik DACHT hetzelfde maar kan nergens een bewijs vinden.
Zelfs bij de tweakers.net review wordt er met geen woord over gerept.
Ben nu reviews aan het naspitten...
Ik wil geen ati en liever ook geen sli meer.
Waarom geen SLI??? Kan je wel helpen. 7950 zit op 1x kaart, althans het is fysiek 1 kaart. Daar heb je geen SLI voor nodig. SLI werkt nl met 2 seperate kaarten, dus 2 fysieke kaarten. De 7950 heeft weliswaar 2 GPU's, feitelijk 2 7900GTX'en, maar het is fysiek 1 kaart. Dus geen SLI vereist. Je kunt hem bv op een crossfire bord draaien.

Kijk hier maar eens tussen bij de 7950 reviews: link

[ Voor 10% gewijzigd door BigFast op 27-06-2006 17:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BigFast schreef op dinsdag 27 juni 2006 @ 16:09:
[...]

Minpuntje aan dit bord, geen SATA II. Althans ik kon in de pricewatch alleen waarnemen dat dit bord SATA heeft en geen SATA II. Too bad...
Dat bord dat in de pricewatch staat is de oude nForce 4 variant.

Asus P5N32-SLI = nForce 4 (niet conroe ondersteunend)
Asus P5N32-SLI SE = nForce 590 (wel conroe ondersteunend)

Ik heb alleen nog geen reviews gezien van de nforce5xx serie. Ook op de websites van verschillende fabrikanten heb ik ze nog niet zien staan noch in de pricewatch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin4
  • Laatst online: 00:11
Wat zijn eigenlijk de beste prijs / prestatie moederborden voor de conroe?
Ik zoek eigenlijk ook een nieuwe set. Maar ik vind 200 euro voor een moederbord wel heel erg aan de prijs.( superieur geluid hoef ik niet want ik bezit al een SB X-FI) Want de processoren kosten ook wel boven de 200 euro wil je een goede hebben en voor overklok geheugen ben je ook al snel 200 euro kwijt.

Iemand misschien die weet wanneer de 6600 conroe weer goedkoper gaat worden en welk geheugen en mobo ik het beste kan pakken?

[ Voor 7% gewijzigd door Robin4 op 27-06-2006 17:51 ]

http://specs.tweak.to/12249 Nieuwe stuff, zie link links.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
Coolmaster schreef op dinsdag 27 juni 2006 @ 17:49:
Wat zijn eigenlijk de beste prijs / prestatie moederborden voor de conroe?
Ik zoek eigenlijk ook een nieuwe set. Maar ik vind 200 euro voor een moederbord wel heel erg aan de prijs.( superieur geluid hoef ik niet want ik bezit al een SB X-FI) Want de processoren kosten ook wel boven de 200 euro wil je een goede hebben en voor overklok geheugen ben je ook al snel 200 euro kwijt.

Iemand misschien die weet wanneer de 6600 conroe weer goedkoper gaat worden en welk geheugen en mobo ik het beste kan pakken?
gigabyte ga 965p-ds4 wat voor jou?

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/i.dsp/1149676002.jpg

gaat rond de 140 euro kosten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaseMike
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Overdreven duur gedoe, gewoon een 945p asrock bordje kopen. Deze graag voor de Core2duo :

Afbeeldingslocatie: http://www.asrock.com/mb/photo/ConRoeXFire-eSATA2.jpg

De ConRoeXfire-esata2, oftewel de opvolger van de 775xfire, maar dan nu met 1066mhz en 667ddr2 ondersteuning. Perfect compleet en gaat weer rond de 60-80 euro kosten. Ook met intel matrix storage, firewire, hd audi en de rest van de rimram.

Ik steek het prijsverschil met dure bordjes wel in 2 fijne 250gb's harddisks !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
HaseMike schreef op dinsdag 27 juni 2006 @ 19:20:
Overdreven duur gedoe, gewoon een 945p asrock bordje kopen. Deze graag voor de Core2duo :

[afbeelding]

De ConRoeXfire-esata2, oftewel de opvolger van de 775xfire, maar dan nu met 1066mhz en 667ddr2 ondersteuning. Perfect compleet en gaat weer rond de 60-80 euro kosten. Ook met intel matrix storage, firewire, hd audi en de rest van de rimram.

noem het overdreven ofniet toch zie je het terug in de kwaliteit van de boardjes, ik zie bijvoorbeeld al de fragiele sata connectors, verder is het een goedkoper chipset, moeilijk te zeggen zonder benchmarks of p965 sneller is maar ik denk het wel, dat is immes een echt conroe chipset, de asrock een geforceerd. Ook geen enkele solid condensator te vinden wat je op de duurdere boarden wel ziet. Die zijn gunstig voor overklokken.

Dat asrock goedkoper is, is niet nieuw, dat zie je ook bij andere boardjes, ik vind het altijd het verschil tussen nep cola en coca cola, maargoed het is natuurlijk niet duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiphaas7
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 22:27
Dat asrock goedkoper is, is niet nieuw, dat zie je ook bij andere boardjes, ik vind het altijd het verschil tussen nep cola en coca cola, maargoed het is natuurlijk niet duur.
offtopic:
Dan ben jij toch een echte cola fijnproever, ik proef het verschil niet. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syberjunky
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 09-02 17:31
Voor de liefhebbers een review bij anandtech over de nforce 590sli intel edition.

http://www.anandtech.com/cpuchipsets/showdoc.aspx?i=2786

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aex351
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 01:20

aex351

I am the one

HaseMike schreef op dinsdag 27 juni 2006 @ 19:20:

[afbeelding]

Lijkt mij ook een goede board, ik kan het alleen nergens in de prijswatch vinden. Ik vind het ook maar vreemd dat iedereen in dit forum zo op asrock blijft hammeren, ziet er toch prima uit voor een mooie prijs. Als het zo troep was waren ze nu al failliet

[ Voor 5% gewijzigd door aex351 op 27-06-2006 19:53 ]

< dit stukje webruimte is te huur >

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin4
  • Laatst online: 00:11
duncanvdlinden schreef op dinsdag 27 juni 2006 @ 19:38:
[...]

noem het overdreven ofniet toch zie je het terug in de kwaliteit van de boardjes, ik zie bijvoorbeeld al de fragiele sata connectors, verder is het een goedkoper chipset, moeilijk te zeggen zonder benchmarks of p965 sneller is maar ik denk het wel, dat is immes een echt conroe chipset, de asrock een geforceerd. Ook geen enkele solid condensator te vinden wat je op de duurdere boarden wel ziet. Die zijn gunstig voor overklokken.

Gelijk heb je, heb nou ook een asrock en ik vind het maar een klote moederbord.

Misschien een leuk idee om een lijst te maken met 3 catergorieen? Budget, mainstream and high-end met de prijzen erbij zodat het kiezen een heel stuk makkelijker gaat.
Ik heb zelf niet zo`n goede kijk op die intel borden. Dus scheelt een hoop zoekwerk niet?

[ Voor 15% gewijzigd door Robin4 op 27-06-2006 21:27 ]

http://specs.tweak.to/12249 Nieuwe stuff, zie link links.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17-10 15:52

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Opzich zijn er best puike ASrock borden, maar je moet ze niet nemen met als doel te gaan overklokken.
Ik ga ook een systeem met een E6600 bouwen, maar ik neem liever het zekere voor het onzekere en neem gewoon spul waar je vrij zeker van bent dat het kwaliteit is.
ASrock is overigens wel innovatief! Zie je bijvoorbeeld bij andere fabrikanten heuse CPU-sloten om later naar een totaal ander type CPU te kunnen upgraden? :P

Maargoed, het blijft gewoon maar net wat je eraan wilt uitgeven natuurlijk.

Tesla Model Y RWD (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
--MeAngry-- schreef op dinsdag 27 juni 2006 @ 21:58:
Opzich zijn er best puike ASrock borden, maar je moet ze niet nemen met als doel te gaan overklokken.
Ik ga ook een systeem met een E6600 bouwen, maar ik neem liever het zekere voor het onzekere en neem gewoon spul waar je vrij zeker van bent dat het kwaliteit is.
ASrock is overigens wel innovatief! Zie je bijvoorbeeld bij andere fabrikanten heuse CPU-sloten om later naar een totaal ander type CPU te kunnen upgraden? :P

Maargoed, het blijft gewoon maar net wat je eraan wilt uitgeven natuurlijk.
Dat is wel waar asrock heeft hele exotische boarden, gecombineerde ddr1-2/sdr sloten, kan mij een board herrineren met een uitbreidkaart voor een ander socket, etc.
Keur het ook niet af. Alleen is het niet zo dat je belachelijk veel betaal voor andere merken, je krijgt dan ook wat meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ackermans1973
BigFast schreef op dinsdag 27 juni 2006 @ 16:40:
Voor zover ik het begrijp is er geen SLI nodig voor een enkele 7950 x2
Hier staat een overzicht van de mobo's die de 7950 x2 ondersteunen:

http://www.nvidia.com/content/geforce_gx2_sbios/us.asp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Potame
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 12-10 15:56
Nou ik heb net de knoop doorgehakt en een asus p5w dh deluxe besteld samen met een sonata II kast en 2 gig geheugen. Kan ik vast gaan bouwen voor wanneer 'm conroe op de deurmat valt :D

Ryzen 3700X, RX5700, 16gb ram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
http://www.heise.de/preisvergleich/a203496.html

staat weer een shop voor de GA-965P-DS4, 156 euro,
maar lijkt me nou niet echt een goedkope shop.

nog ff afwachten dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigFast

BigFast

Cantona.

Ackermans1973 schreef op dinsdag 27 juni 2006 @ 23:25:
[...]

Dank voor de link, maar dat was niet echt de vraag, hoewel hij wel het antwoord geeft, met onderbouwing, dat er geen SLI voor nodig is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goesiman
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 24-03-2024
Potame schreef op dinsdag 27 juni 2006 @ 23:46:
Nou ik heb net de knoop doorgehakt en een asus p5w dh deluxe besteld samen met een sonata II kast en 2 gig geheugen. Kan ik vast gaan bouwen voor wanneer 'm conroe op de deurmat valt :D
Past het doosje wel door de brievenbus ;) ? Maar denk er zelf ook aan om dat bordje te bestellen, zitten leuke functies op, waarbij ik mijzelf even ga quoten.
Goesiman schreef op maandag 26 juni 2006 @ 12:44:
Op de Asus P5W DH Deluxe zit een MP3-In functie, waarbij je je MP3 speler op je pc aan kan sluiten en kan luisteren via je boxen terwijl je pc uit staat. Nou vroeg ik me af of dit ook zal werken als je een aparte geluidskaart in je systeem hebt. Zelf denk ik dat je dit in bios moet deactiveren om je PCI geluidskaart te installeren, iemand een idee?

[CiP] Le Régional Built To Last.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yogy
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08-10 17:42
Goesiman schreef op woensdag 28 juni 2006 @ 00:36:
[...]

Past het doosje wel door de brievenbus ;) ? Maar denk er zelf ook aan om dat bordje te bestellen, zitten leuke functies op, waarbij ik mijzelf even ga quoten.

[...]
Wat Djoekie ook al zei, als je je onboard geluidskaart in je bios uitzet werkt die mp3 functie waarschijnlijk ook niet meer.

Wat je kan doen is je onboard geluidskaart aan laten en in windows je pci geluidskaart als standaard opname/afspeel apparaat instellen.

Ik denk dat het dan wel werkt, maar dit gaat natuurlijk wel via de speaker uitgang op je moederbord en niet die op je pci geluidskaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
yogy schreef op woensdag 28 juni 2006 @ 01:02:
[...]

Wat Djoekie ook al zei, als je je onboard geluidskaart in je bios uitzet werkt die mp3 functie waarschijnlijk ook niet meer.

Wat je kan doen is je onboard geluidskaart aan laten en in windows je pci geluidskaart als standaard opname/afspeel apparaat instellen.

Ik denk dat het dan wel werkt, maar dit gaat natuurlijk wel via de speaker uitgang op je moederbord en niet die op je pci geluidskaart.
zo gek zou het niet zijn dat dit wel werkt als de geluidskaart uitstaat in het bios, het zou gewoon een analoge schakeling kunnen zijn, dan lust ie toch gewoon die in en uitgang door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yogy
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08-10 17:42
duncanvdlinden schreef op woensdag 28 juni 2006 @ 01:34:
[...]

zo gek zou het niet zijn dat dit wel werkt als de geluidskaart uitstaat in het bios, het zou gewoon een analoge schakeling kunnen zijn, dan lust ie toch gewoon die in en uitgang door.
Misschien heb je wel gelijk.

Ik denk dat het gewoon hetzelfde is als een old-skool cd-rom aansluiting.

Dus alleen maar een verloopje van een 3,5 mm jack plug naar een cd audio aansluting op het moederbord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dukey

Dukey

yogy schreef op woensdag 28 juni 2006 @ 01:41:
[...]

Misschien heb je wel gelijk.

Ik denk dat het gewoon hetzelfde is als een old-skool cd-rom aansluiting.

Dus alleen maar een verloopje van een 3,5 mm jack plug naar een cd audio aansluting op het moederbord.
We hebben het erover of het het wel doet ja of te nee, maar ga je het ook echt gebruiken? Ik bedoel als ik mijn mp3 speler al aansluit op de pc dan is het alleen voor te syncen, niet om af te spelen (ik heb immers dezelfde mp3's en nog veel meer direct op die pc staan).

Daarnaast kun je toch ook gewoon direct de plug gebruiken naar je speakers? Meeste PC boxen hebben immers ook een 3,5mm plugje. En bij een receiver kun je zelfs een apart kabeltje leggen zodat je hem direct kan inpluggen zonder dat je daar een pc of wat dan ook voor nodig hebt.

[ Voor 8% gewijzigd door Dukey op 28-06-2006 09:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ambi
  • Laatst online: 05-05 08:14

ambi

IGN: EvulKlowne

Steam/uPlay: EvulKlowne

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ackermans1973 schreef op dinsdag 27 juni 2006 @ 23:25:
[...]

Weet jij misschien ook of de Asus P5B Deluxe/WiFi-Ap en/of de Asus P5W DH de nVidia GF7950GX2 ondersteunen?

Dan neem ik wellicht wel die, gezien daar verschrikkelijk goede prestaties uit komen, voor een niet al te hoge prijs vergeleken met de 7900GTX.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chutney
Hmm in welke klassen kunnen we de Asus P5B Deluxe inschalen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22:39

Format-C

Tracing Rays

Ik ben ook wel nieuwschierig welk moederbord zowel de Conroe als 7950GX2 ondersteunt.

Is die er al, of komt die nog? Iemand die dit weet?

Tnx. :)

Ducati 899 Panigale / CM MB511 RGB/ 7800X3D @ ML360R RGB/ RTX4090 FE/ Gigabyte B650 GAMING PLUS/ G.Skill Trident Z5 DDR5 6000 CL30 A-Die / Team MP34 M2 PCIe 1TB SSD/ Crucial MX500 2,5" 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ CM V850/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

weet iemand nog een goed en goedkoop moederbord voor een
conroe E6600 en Nvidia 7900 GT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dukey

Dukey

Chutney schreef op woensdag 28 juni 2006 @ 11:51:
[...]

Hmm in welke klassen kunnen we de Asus P5B Deluxe inschalen ?
Intel 965P chipset wordt volgens Intel gerangschikt bij de Media series.
RappieRappie schreef op woensdag 28 juni 2006 @ 12:06:
Ik ben ook wel nieuwschierig welk moederbord zowel de Conroe als 7950GX2 ondersteunt.

Is die er al, of komt die nog? Iemand die dit weet?

Tnx. :)
Moederborden met Nvidia chipset zowiezo als die komen. Vervolgens zie ik toch moederborden met Intel 925, 945, 955, 975 chipset erop die werken met de 7950GX (volgens deze lijst). Dus moederborden met 965 lijken mij dan ook gewoon werken (hebben in feite dezelfde opzet allemaal).

Het lijkt dus dat Nvidia afstapt van het hele "alleen Nvidia" voor hun SLI activiteiten (7950GX is in feite SLI op 1 kaart).
Verwijderd schreef op woensdag 28 juni 2006 @ 13:17:
weet iemand nog een goed en goedkoop moederbord voor een
conroe E6600 en Nvidia 7900 GT
Welkom op GoT, lees even het topic door zou ik zeggen voordat je gaat roepen..... 8)7

[ Voor 40% gewijzigd door Dukey op 28-06-2006 16:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gigabyte heeft de GA-965P-DS3 op hun website toegevoegd. Helaas nog zonder foto, maar ik meen ergens gelezen te hebben dat dit de DS-4 zonder heatpipe betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
Verwijderd schreef op woensdag 28 juni 2006 @ 16:13:
Gigabyte heeft de GA-965P-DS3 op hun website toegevoegd. Helaas nog zonder foto, maar ik meen ergens gelezen te hebben dat dit de DS-4 zonder heatpipe betreft.
De ds3 is vergelijkbaar met de p5b van asus.
http://www.matbe.com/dive...65p-ds3/000000040977.jpg/

mist tov de ds4 wel een aantal dingetjes.
Pagina: 1 ... 7 ... 10 Laatste

Dit topic is gesloten.