Toon posts:

Conroe (Core 2 Duo) moederborden

Pagina: 1 ... 6 ... 10 Laatste
Acties:
  • 5.513 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dukey
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14-08 13:41

Dukey

Ik heb dit getypt hier -->

Verwijderd schreef op vrijdag 23 juni 2006 @ 18:58:
jullie praten wel allemaal over de p5b deluxe..
maar wat is eigenlijk het verschil mer de non-deluxe versie?
wat zijn de belangrijke verschillen waardoor je de deluxe versie koopt??
`Belangrijkste verschil voor mij is toch dat hij een tweede pci-e 16x slot heeft dat elektrisch pci-e 4x is. Ik duw daar m'n promise EX8350 raid controller in die pci-e 4x nodig heeft.

Daarnaast zijn er nog verschillen, maar je kunt het beste de asus website erbij pakken, dan kun je de twee naast elkaar zetten.

Ook wel de allergrootste _ _ _ _ _ (vul in met blokletters)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Djoekie schreef op vrijdag 23 juni 2006 @ 20:15:
[...]

`Belangrijkste verschil voor mij is toch dat hij een tweede pci-e 16x slot heeft dat elektrisch pci-e 4x is. Ik duw daar m'n promise EX8350 raid controller in die pci-e 4x nodig heeft.

Daarnaast zijn er nog verschillen, maar je kunt het beste de asus website erbij pakken, dan kun je de twee naast elkaar zetten.
heb ik gedaan maar de deluxe versie heeft net wat meer van die noise reduction toeters en belletjes (ik zou niet weten wat ze er allemaal mee bedoelen
maar is jouw argument dan belangrijk als je gewoon een geforce 7900gt met een core 2 duo e6600 wilt laten draaien?
het is toch veel meer geld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Church of Noise
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 00:04

Church of Noise

Drive it like you stole it

Djoekie schreef op vrijdag 23 juni 2006 @ 15:56:
[...]
Ik bedoel dat hele Digital Home gedoe van de P5W DH Deluxe stelt eigenlijk niet veel voor, als je door de marketing-bel heen prikt. Bijv dat mp3-in functie geeft alleen maar aan dat in de audiochip er een directe link wordt gelegd van de microfoon ingang naar de front-speaker uitgang en daar hoeft idd geen pc voor aan te staan. EZ-Backup is ook bs, omdat je dit net zo makkelijk in het Intel tooltje kunt instellen.
OK, maar als ik het goed las, heeft ie ook Dolby Digital Live aan boord, en da's echt wel mooi hoor!
Ook ik ben nog effe aan't rondkijken wat er uitkomt, want ik hoop redelijk snel een nieuw systeempje te gaan open (desnoods eerst met een 'eenvoudige' proc die op 'n 775 past...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dukey

Dukey

Verwijderd schreef op vrijdag 23 juni 2006 @ 20:25:
[...]

heb ik gedaan maar de deluxe versie heeft net wat meer van die noise reduction toeters en belletjes (ik zou niet weten wat ze er allemaal mee bedoelen
maar is jouw argument dan belangrijk als je gewoon een geforce 7900gt met een core 2 duo e6600 wilt laten draaien?
het is toch veel meer geld
Nee dan kun je misschien beter de normale P5B pakken.
Church of Noise schreef op vrijdag 23 juni 2006 @ 20:40:
[...]

OK, maar als ik het goed las, heeft ie ook Dolby Digital Live aan boord, en da's echt wel mooi hoor!
Ook ik ben nog effe aan't rondkijken wat er uitkomt, want ik hoop redelijk snel een nieuw systeempje te gaan open (desnoods eerst met een 'eenvoudige' proc die op 'n 775 past...)
Dat heeft de Asus P5B Deluxe ook, ik meen zelfs nog beter dan de P5W DH Deluxe omdat ie ook "DTS Live" zou kunnen. Maar pin me daar even niet op vast, de handleiding is nog niet beschikbaar voor de P5B serie.

EDIT:
Heb het nog even uitgezocht snel. De Aus P5B Deluxe krijgt dezelfde audiochip als de Asus M2N32-SLI. Namelijk de SoundMAX ADI AD1988B en deze kan een stereo signaal omzetten naar een DTS signaal (of Dolby). De Asus P5W DH Deluxe heeft nog de "oudere" Realtek ALC882M en die kan alleen naar Dolby encoderen.

Dit komt uit de manual van de Asus M2N32-SLI(sorry voor het duits):
DTS® Connect
Diese Funktion besteht aus zwei Teilen: DTS Interactive und DTS NEO:PC. DTS
Interactive kodiert Ihren Stereo- oder Multikanal-Sound in ein DTS-Audiosignal
und sendet dieses Signal von Ihrem PC an ein beliebiges DTS-fähiges System.
DTS NEO:PC verwandelt Ihr Stereo-Audio wie MP3s, WMAs, CDs, und andere
Soundformate in ein überzeugendes Multikanal-Audioerlebnis.

[ Voor 59% gewijzigd door Dukey op 23-06-2006 21:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wat heeft de gewone p5b voor geluid? sorry vorige post niet gezien

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 23-06-2006 21:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wow ik zie net dat de gewone versie 150 euro gaat kosten
dat vind ik toch iets te veel voor een moederbord
weet iemand nog een goedkoop moederbord voor een conroe 6600?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donski
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 28-08-2023
Hoi allemaal ik had deze vraag net al gesteld maar weet niet of jullie hm zagen:

Ik twijfel tussen die 2 asus borden, en heb een zalman 400B/Aps, waar zie ik of deze die bep. voltage aankan waar jullie het over hebben??

Alvast heel erg bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAPWare
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 27-09 13:20
duncanvdlinden schreef op vrijdag 23 juni 2006 @ 19:41:
[...]zeker heeft ie dat:

Software facility - EasyTune5 & M.I.T. (Motherboard Intelligent Tweaker): Intelligent software interface for user-friendly operation.
Dat ziet er idd ook goed uit.
Wordt het toch nog moeilijk om een keuze te maken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bio
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21-07 23:16

Bio

voorzover ik dit topic gevolgd heb vind ik de Gigabyte GA-965P-DQ6 vooral een erg interessant moederbord. wat gaat deze ongeveer kosten? 150 eur ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _TP_
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Ik ga denk ik ook voor de Gigabyte GA-965P-DQ6... zeer mooi bordje! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Conroe
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 01-02 09:56
Ik zie dat de P5B Deluxe en de P5W DH Deluxe allebei evenveel kosten...
Wat is dan de beste keuze voor een E6600? :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankknopers
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 05-08 17:43

frankknopers

Goud is geen geld

TP84NL schreef op vrijdag 23 juni 2006 @ 21:57:
Ik ga denk ik ook voor de Gigabyte GA-965P-DQ6... zeer mooi bordje! _/-\o_
Inderdaad. Die gigabyte heeft ook wel vette specs moet ik zeggen. En ook lekker veel PCI-E aansluitmogelijkheden. Zolang de prijs <= Asus is neem ik denk ik toch deze. :)

Goud is geen geld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MexxT
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 01-04 20:57
r00t schreef op vrijdag 23 juni 2006 @ 22:33:
Ik zie dat de P5B Deluxe en de P5W DH Deluxe allebei evenveel kosten...
Wat is dan de beste keuze voor een E6600? :9
ik was voor de P5W DH gegaan! alleen om de looks al :)

de NB is ook iets beter maar de SB is weer minder dan de P5B

Audi S3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jo-hannes schreef op vrijdag 23 juni 2006 @ 21:54:
voorzover ik dit topic gevolgd heb vind ik de Gigabyte GA-965P-DQ6 vooral een erg interessant moederbord. wat gaat deze ongeveer kosten? 150 eur ofzo?
dit word meer 200 euro ook niet zo gek aangezien een p5b deluxe ook 200 kost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Cure
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 26-09 23:43
Een lichtelijk offtopic vraagje:

zo zien de achterkanten er bij de meeste P965 moederborden uit:

Afbeeldingslocatie: http://www.asus.com/999/images/products/1178/p5b_back.jpg

Nu vroeg ik me af wat wat is, ok ik zie lan/printerpoort/usb/muis/tobo maar al die audio uitgangen? Hoe moet ik het zien als ik bijv. mijn stereo versterker aan wil sluiten (deze geeft geen digitale SPDIF in) Zal dat dan met 2 draadjes van mobo->linkse speaker mobo-> rechtse speaker. Of in de SPDIF-coaxial out met een splitsing in de twee ingangen van de stereo versterker...? Zie door de bomen t bos niet meer, iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yogy
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 28-09 18:31
The_Cure schreef op vrijdag 23 juni 2006 @ 23:09:
Een lichtelijk offtopic vraagje:

zo zien de achterkanten er bij de meeste P965 moederborden uit:

[afbeelding]

Nu vroeg ik me af wat wat is, ok ik zie lan/printerpoort/usb/muis/tobo maar al die audio uitgangen? Hoe moet ik het zien als ik bijv. mijn stereo versterker aan wil sluiten (deze geeft geen digitale SPDIF in) Zal dat dan met 2 draadjes van mobo->linkse speaker mobo-> rechtse speaker. Of in de SPDIF-coaxial out met een splitsing in de twee ingangen van de stereo versterker...? Zie door de bomen t bos niet meer, iemand?
Blauw = Line In
Roze = microfoon
Groen = stereo uitgang (of front speakers in een surround opstelling)

Dan is er nog een uitgang voor een center speaker, rear speakers en natuurlijk spdif.

In jouw geval moet je dus de groene uitgang hebben. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-02 21:08

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

It's settled then, Dit wordt mijn bordje. :)
Nu nog even uitzoeken of de heatpipe idd goed werkt als het mobo op de kop wordt geinstalleerd. Ik wil me namelijk tevens verwennen met een Lian-Li kast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
huh en toen was ie weg :p
van die duitse site, naja het zal iig een indicatie geweest zijn.

[ Voor 12% gewijzigd door duncanvdlinden op 24-06-2006 01:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yogy
Zoals zovelen hier, heb ik de onderdelen van m'n toekomstige pc al redelijk op een rijtje, op het moederbord na.

Intel Core 2 Duo E6600
1GB x 2 (2GB) PC6400 DDR2, CL4 OCZ
Asus GeForce 7600 GT 256MB DDR3 (passief gekoeld met 2x DVI)

Ik heb een tijdje met het idee rondgelopen om een Asus P5B Deluxe of P5W DH te nemen, ivm. de
goede ervaringen die ik heb met Asus. Maar al die "zinloze dingen" zoals 2x Gbit LAN, 88 kanaals audi en wireless Access Points heb ik toch niet nodig. Ik heb erg goede ervaringen met Asus (m'n vorige moederbord, P2B (440bx, Slot 1) en m'n huidige moederbord P4PE (845PE, socket 478) werken allebei super), in de kwaliteit heb ik wel dus wel vertrouwen.

Op m'n stage van vorig jaar hadden we meer dan 800 computers draaien op basisscholen, met verschillende soorten Intel moederborden en daar is er nog nooit eentje van kapot gegaan.

Zo kom ik dus uit bij de Intel Bad Axe (975). Dit is bord met alle voor mij "noodzakelijke" dingen (gbit lan, fw, passief gekoeld en raid). Maar dit bord kost rond de € 230. Nog duurder dan de P5W DH!

Kunnen jullie mij adviseren?

Moet ik gaan voor een bord met tal van dingen die ik niet gebruik of voor een super stevig en stabiel bord zonder te veel gekkigheid, maar wel flink aan de prijs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamer-1982
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 23:24
Ook ik zit te wachten op de Core 2 Duo en wil ik straks een nieuw systeem samenstellen. Het enige waar ik een beetje mee zit (en eigenlijk nooit iemand over hoor) is het probleem van overklokken in combinatie met het gebruik van sata-schijven. Ik heb een keer open een forum gelezen dat een aantal nVidia chipsets (ik dacht voor AMD) een soort van sata-lock hadden waardoor de sata-bus gewoon kan worden gelockt net zoals AGP/PCI/PCIe.

Nu heb ik een tijd terug een PC voor m'n vriendin in elkaar gezet (Asus P5GD1-PRO (Intel 915 chipset), P4 3,2GHz (+ Freezer 7 PRO), 1GB geheugen, 300GB Maxtor sata hdd), nu was ik wat aan het testen met het overklokken van deze configuratie en al snel bleek dat bij een FSB van boven de 220 de sata hdd niet meer gedetecteerd werd, op 220 gaat alles dus prima en foutloos en zelfs bij 221 is de sata hdd verdwenen. Even een ouderwetse ide schijf eraan gehangen en de FSB ging zonder problemen naar 250+.

Zelf heb ik interesse in de Asus P5B Deluxe (ICH8R) en de Asus PW5 DH Deluxe (ICH7R). Nu vroeg ik met af of het probleem met sata schijven en overklokken nog steeds op zal treden bij deze nieuwe mobo's, aangezien ik toch wel 2 flinke sata schijven in RAID-0 wil gebruiken maar toch graag wil overklokken.

Heeft iemand hier meer informatie over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Conroe
yogy schreef op zaterdag 24 juni 2006 @ 02:51:
Zoals zovelen hier, heb ik de onderdelen van m'n toekomstige pc al redelijk op een rijtje, op het moederbord na.

Intel Core 2 Duo E6600
1GB x 2 (2GB) PC6400 DDR2, CL4 OCZ
Asus GeForce 7600 GT 256MB DDR3 (passief gekoeld met 2x DVI)

Ik heb een tijdje met het idee rondgelopen om een Asus P5B Deluxe of P5W DH te nemen, ivm. de
goede ervaringen die ik heb met Asus. Maar al die "zinloze dingen" zoals 2x Gbit LAN, 88 kanaals audi en wireless Access Points heb ik toch niet nodig. Ik heb erg goede ervaringen met Asus (m'n vorige moederbord, P2B (440bx, Slot 1) en m'n huidige moederbord P4PE (845PE, socket 478) werken allebei super), in de kwaliteit heb ik wel dus wel vertrouwen.

Op m'n stage van vorig jaar hadden we meer dan 800 computers draaien op basisscholen, met verschillende soorten Intel moederborden en daar is er nog nooit eentje van kapot gegaan.

Zo kom ik dus uit bij de Intel Bad Axe (975). Dit is bord met alle voor mij "noodzakelijke" dingen (gbit lan, fw, passief gekoeld en raid). Maar dit bord kost rond de € 230. Nog duurder dan de P5W DH!

Kunnen jullie mij adviseren?

Moet ik gaan voor een bord met tal van dingen die ik niet gebruik of voor een super stevig en stabiel bord zonder te veel gekkigheid, maar wel flink aan de prijs?
Misschien is de Asus P5B iets voor jou?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leandres
  • Laatst online: 26-09 15:44

leandres

ook nog?

Ik zit er sterk over te denken om het Asus bordje tenemen alleen die kost wel € 250,-

lijkt me een super mobo: Asus P5WDG2-WS

[ Voor 27% gewijzigd door leandres op 24-06-2006 12:20 ]

1: PVoutput Hoogezand, GN | 2: PVoutput Sappemeer, GN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milenco
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 27-09 00:36
Leandresss schreef op zaterdag 24 juni 2006 @ 12:20:
Ik zit er sterk over te denken om het Asus bordje tenemen alleen die kost wel € 250,-

lijkt me een super mobo: Asus P5WDG2-WS
Klopt, erg mooi bordje met 2x PCI-e 16x en 2x PCI-X. Dit was ook mijn eerste keus. Helaas ondersteund deze versie geen Conroe's. Je zult moeten wachten op de P5WDG2-WS Pro versie. Ik heb echter zo'n vermoeden dat het nog wel even kan duren voordat deze op de markt komt, aangezien op de Asus site hiervan nog geen spoor te bekennen is. :(

Dat is ook de reden waarvoor ik nu voor de Intel D975XBX gegaan ben: Dit is het enige bord nu op de markt met 2+ PCI-E16/PCI-X welke de Conroe ondersteund en redelijk leverbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leandres

leandres

ook nog?

Milenco schreef op zaterdag 24 juni 2006 @ 12:32:
[...]

Klopt, erg mooi bordje met 2x PCI-e 16x en 2x PCI-X. Dit was ook mijn eerste keus. Helaas ondersteund deze versie geen Conroe's. Je zult moeten wachten op de P5WDG2-WS Pro versie. Ik heb echter zo'n vermoeden dat het nog wel even kan duren voordat deze op de markt komt, aangezien op de Asus site hiervan nog geen spoor te bekennen is. :(

Dat is ook de reden waarvoor ik nu voor de Intel D975XBX gegaan ben: Dit is het enige bord nu op de markt met 2+ PCI-E16/PCI-X welke de Conroe ondersteund en redelijk leverbaar is.
Dacht dat conroe socket 775 was???

Dat moederbord wat ik poste is ook 775? - Dat past dan nie? :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yogy
Leandresss schreef op zaterdag 24 juni 2006 @ 12:44:
[...]

Het past wel, maar het gaat om de spanningsregeling ofzo. Die moeten bij de Conroe meer verschillende standen kennen dan bij de Pentium processoren.

Daarom kan je dus niet elk socket 775 moederbord voor de conroe gebruiken.

[ Voor 3% gewijzigd door yogy op 24-06-2006 13:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
Leandresss schreef op zaterdag 24 juni 2006 @ 12:44:
[...]

socket 775 is er al een hele tijd, dus intel heeft de maat wel doorgezet, maar heeft de moederborden er wel op aan moeten passen, dus ff goed checken of het board conroe compatible is en de, Intel P965/G965/Q965/Q963 Chipsets passen officieel zowiezo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Conroe
Heeft de Conroe 2 x 2 MB cache of 1 x 4 MB cache? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TetsuoShima
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 10-09 21:28

TetsuoShima

low energy output

Niet echt over moederborden maar wel conroe gerelateerd...

Tot voor kort zag ik altijd dat server-processoren significant duurder waren dan desktop-processoren. Met de Conroe lijkt daar verandering in te komen. Ik zie dus ook niet in waarom er iemand zou zijn die een extreme edition Conroe zou willen kopen. Die gaat namelijk ongeveer 1000 euro kosten, heeft 2.933GHz en 1066MHz FSB, terwijl de woodcrest met 3.0GHz en 1333 MHz FSB maar 850 euro zou gaan kosten... Dat is 150 euro goedkoper voor een snellere processor... Hij is nog eerder op de markt ook... Een geschikt moederbord vinden is wel minder makkelijk, maar zeker niet ondoenbaar. Verder zit je waarschijnlijk ook met FB-DIMM opgescheept, wat voor desktops ook minder interessant is...

Maar als je puur naar de processor kijkt, dan is het duidelijk dat Intel met de prijs van de Extreme toch wel mensen belazert. 15% prijsverschil vind ik toch wel een belangrijk verschil. Ik verwacht dan ook dat Intel binnen de kortste keren een Extreme op de markt gaat brengen met een kloksnelheid van ofwel 3.0 GHz op 1333 ofwel 3.2 GHz op 1066, zeker als je rekening houdt met de overclock mogelijkheden van deze processor. Op 3.9GHz met standaard koeler...

Waarschijnlijk houden ze de X6900? achter de hand om AMD met hun FX-64 te kunnen kleineren. :D

ivm Conroe en cache in de vorige post:

Conroe heeft 1x4MB die dynamisch tss de twee cores verdeeld wordt. Als beide cores 2MB nodig hebben krijgen ze dat, als er één 3 MB nodig heeft, en de ander maar 1, dan kan dat ook. Als er maar 1 thread draait (niet realistisch op een hedendaags systeem, open processexplorer maar eens of taskinfo of een andere vergelijkbare utility, ben niet zeker of Core 2 één core volledig kan uitzetten bij lage belasting, wat waarschijnlijk hetzelfde effect heeft op cache management als 1 enkele thread), kan één enkele core zelfs de volledige 4MB benutten.

Dus eigenlijk is 1x4 beter dan 2x2, het heeft ook voordelen op overzetten van data/instructies/... tss de cores.

Evil is done without effort, naturally, it is the working of fate; good is always the product of an art.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

1x 4 MB, gedeeld.

EDIT: Damn, TetsuoShima was me voor. :P

Ik ben trouwens toch maar van plan veranderd, ik denk dat ik nu toch ga voor de Asus P5W DH, ipv de Asus P5B Deluxe/WiFi-Ap gezien de P5W DH mij wat meer aanspreekt met wat extratjes. De P5B Deluxe/WiFi-Ap heeft ook wat leuke dingetjes, maar bv die extra's in het geluid is niets voor mij, gezien ik een geluidskaart gebruik. Dusja...

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 24-06-2006 15:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi allemaal!

Even een vraag, ik heb net een CORE 2 DUO E6400 2.13GHZ bestelt bij norrod en zij zeiden mij dat deze ook op de P5ND2-SLI kon.
Weet iemand dat hier ook want ik zie het niet in de lijst en dit geeft mij een beetje de kriebels.....

Dank,

--W

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 24-06-2006 16:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aex351
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 29-09 00:35

aex351

I am the one

vraag me af wanneer de ConRoeXFire* van asrock te koop in Nederland is

< dit stukje webruimte is te huur >

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raku
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-09-2022

Raku

Mental Aid

duncanvdlinden schreef op zaterdag 24 juni 2006 @ 01:43:
huh en toen was ie weg :p
van die duitse site, naja het zal iig een indicatie geweest zijn.
Ookal word ie iets duurder is dat nog een hele leuke prijs voor dat bord. Ik zag in de review trouwens dat 2 van de 4 mounting holes geblocked worden door die heatpipe.

Ik heb op dit moment een zalman WB2 blok , en wil eigenlijk niet opnieuw allerlei troep voor h2o halen , ik overclock eigenlijk niet en dan is het toch wel zonde. Ik zat zelf dan te denken aan die Zalman 9500 voor socket 775 , welke goed uit de test komt volgens de FP. Dat is eigenlijk wel een nadeel met al die leuke constructies en fabrikanten , je moet nog maar afwachten of alles netjes past.

Ik hoop aan het einde van Augustus alles in huis te hebben , E6600 , 2x 1GB 6400 en bovenstaand bordje. Ik hoop dat intel de vraag aan kan dan :(
Verwijderd schreef op zaterdag 24 juni 2006 @ 15:28:
Hoi allemaal!

Even een vraag, ik heb net een CORE 2 DUO E6400 2.13GHZ bestelt bij norrod en zij zeiden mij dat deze ook op de P5ND2-SLI kon.
Weet iemand dat hier ook want ik zie het niet in de lijst en dit geeft mij een beetje de kriebels. Het is al zo'n gezeur met die pc van mij, een dual core D930 die gewoon nooit goed gefunctioneert heeft en dat ding is in 4 maanden tijd al ruim 1,5e maanden bij norrod geweest voor reparatie.... GEDONDER met die shit... denk je ook dat je een dijk van een systeem hebt voor 1800 euro. :/
Ga maar uit van niet. De enige nvidia-based asus die tot nog toe conroe gaat supporten is de P5N32-SLI SE. Oudere borden gaan afaik ook niet werken met een bios update , enkel een nieuwe revisie zou het wellicht wel gaan doen.

[ Voor 33% gewijzigd door Raku op 24-06-2006 15:58 ]

Raku

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bierschuit
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 24 juni 2006 @ 15:28:
Hoi allemaal!

Weet iemand dat hier ook want ik zie het niet in de lijst en dit geeft mij een beetje de kriebels.....

Dank,

--W
Al op de website van ASUS gekeken? ;)
Intel LGA775 Pentium 4 / Celeron CPU
This motherboard supports the latest Intel® Pentium / Celeron CPU in LGA775 package with 1066/ 800/ 533MHz FSB, Hyper-Threading Technology and core-speeds up to 3.8GHz and beyond.
helaas, de shop waar jij je vraag hebt neergelegd heeft je een verkeerd antwoord gegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReX_NL
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 29-09 14:00
Weet iemand of er nieuwe voedingen uitkomen voor de conroe (met speciale aansluitingen ofzo)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TetsuoShima
  • Laatst online: 10-09 21:28

TetsuoShima

low energy output

Nope, gn nieuwe voedingen. :)

Gelukkig, dat moest er nog bijkomen ook...

Evil is done without effort, naturally, it is the working of fate; good is always the product of an art.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raku

Raku

Mental Aid

bierschuit schreef op zaterdag 24 juni 2006 @ 16:44:
[...]

Al op de website van ASUS gekeken? ;)

[...]

helaas, de shop waar jij je vraag hebt neergelegd heeft je een verkeerd antwoord gegeven.
Nouja , bij de P5N32-SLI staat ook geen conroe support terwijl die er echt wel is :P

Raku

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bierschuit
  • Niet online
Simmie schreef op zaterdag 24 juni 2006 @ 18:15:
[...]

Nouja , bij de P5N32-SLI staat ook geen conroe support terwijl die er echt wel is :P
is er ergens informatie beschikbaar waarbij je zeker bent dat er core2duo support is voor de P5N32-SLI ?

alvast bedankt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
zo, voorlopig ziet mijn lijstje er zo uit:
-GA-965P-DS4 (veel mogelijkheden voor weinig geld) ~140 euro
-Intel Core 2 Duo E6600 (maar direct goed doen) ~320 euro
-OCZ 1GB x 2 (2GB) PC4300 DDR2, CL4 (ik vind 160 euro wel genoeg voor geheugen) ~160 euro
-Club3D Radeon X1600 Pro 256MB DDR2 (PCI-e, 2x DVI) (goedkoop, 2x dvi, genoeg voor mijn wensen) ~84 euro
--------
~705 euro

edit:
Jammer zeg ik wordt doorgelinkt bij die x1600 via tweakers naar Azerty, maar dat is een x1300 pro...

[ Voor 14% gewijzigd door duncanvdlinden op 24-06-2006 19:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raku

Raku

Mental Aid

bierschuit schreef op zaterdag 24 juni 2006 @ 18:57:
[...]

is er ergens informatie beschikbaar waarbij je zeker bent dat er core2duo support is voor de P5N32-SLI ?

alvast bedankt. :)
Hmm , toch nog even gekeken maar dat bord wat op de asus site staat is het Nforce4 chipset. Volgens deze draad heeft de P5N32-SLI SE een Nforce 590-sli chipset welke volgens deze pagina het ondersteund. Waarschijnlijk staat de SE dus nog niet op de site van Asus.... lekker verwarrend dus..

Raku

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bierschuit
  • Niet online
Simmie schreef op zaterdag 24 juni 2006 @ 19:41:
[...]

Hmm , toch nog even gekeken maar dat bord wat op de asus site staat is het Nforce4 chipset. Volgens deze draad heeft de P5N32-SLI SE een Nforce 590-sli chipset welke volgens deze pagina het ondersteund. Waarschijnlijk staat de SE dus nog niet op de site van Asus.... lekker verwarrend dus..
dat de chipset het ondersteunt, oke..

MAAR het gaat om de stroom voorziening van de Core2Duo chip, welke niet geregeld wordt via de chipset.

Dat is dus waar je voor uit moet kijken alvorens een moederbord te bestellen als je over wilt stappen naar Core2Duo, oftwel Conroe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Y3LLoW
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 23-09 15:13
De Conroe 2.4 GHz is al in vooraad bij salland.

Kan ik mijn pc dan gewoon bestellen?(Dus niet pre-orderen)

Geen flauwekulletjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bierschuit
  • Niet online
Y3LLoW schreef op zaterdag 24 juni 2006 @ 19:47:
De Conroe 2.4 GHz is al in vooraad bij salland.

Kan ik mijn pc dan gewoon bestellen?(Dus niet pre-orderen)
De processor moet nog uit komen, welke in July worden verwacht.

Sallanautomatisering geeft een verwachte lervertijd aan van 1 tot 10 werkdagen. Hou maar het maximale aan, dan is dat eigenlijk nog het vroegst. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Y3LLoW
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 23-09 15:13
Maar de 2.67GHz staat op langer dan 10 werkdagen. En de andere staan op 1-10?

Geen flauwekulletjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sheesh hoe vaak moeten we dit nog zeggen?
Niemand kan binnen nu en 10 dagen een retail Core 2 Duo krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bierschuit
  • Niet online
Y3LLoW schreef op zaterdag 24 juni 2006 @ 19:55:
Maar de 2.67GHz staat op langer dan 10 werkdagen. En de andere staan op 1-10?
De 2.67 wordt waarschijnlijk enkel besteldop aanvraag en de leverancier van Salland zal ze ook niet op voorraad hebben.

De E6600, 2.4Ghz 4MB cache wordt de meest gangbare, het instap model met 4MB cache. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bierschuit schreef op zaterdag 24 juni 2006 @ 19:59:
[...]

De 2.67 wordt waarschijnlijk enkel besteldop aanvraag en de leverancier van Salland zal ze ook niet op voorraad hebben.

De E6600, 2.4Ghz 4MB cache wordt de meest gangbare, het instap model met 4MB cache. ;)
Wie levert aan Salland dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bierschuit
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 24 juni 2006 @ 20:03:
[...]

Wie levert aan Salland dan?
Geen idee, maar wie wil dure processors op voorraad hebben ?
kan wel voor je vragen, ik werk er 5 minuten vandaan [laugh]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bierschuit schreef op zaterdag 24 juni 2006 @ 20:07:
[...]

Geen idee, maar wie wil dure processors op voorraad hebben ?
kan wel voor je vragen, ik werk er 5 minuten vandaan [laugh]
Hoeft niet ik regel hem via Paradigit, stukkie meer inkooppower ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
je zal die dingen niet eerder kunnen krijgen als 23 juli, wacht gewoon geduldig met alles kopen, dan heb je de meeste kans dat de prijs van je geheugen en zelfs je moederbord nog kan gaan zakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Limit-NL
  • Laatst online: 02-08 13:27
Het zou leuk zijn als, zodra DFI haar High-End Core 2 Duo moederborden uit heeft, dat iemand (tweakers.net misschien? :*) ) ze even alle drie (Infinity 975X, LP UT RD600-T2R en de LP UT C19SLI32-T2R) naast elkaar zet en bencht. Dan weten we meteen welke de beste is... ;)

Voor zover bekend is, is DFI de enige fabrikant waarvan bekend is dat ze al die chipsets gaan gebruiken in hun Core 2 Duo line-up (zie de roadmap). En ik neem aan dat DFI ook op het Core 2 Duo platform het beste (en dus ook het duurste!) zal zijn.

Ik wacht nog even op die benches, omdat al die discussies over wat de beste chipset zal zijn puur speculatief zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
Mjah voor mij is het wel duidelijk geen Nforce moederbord in mijn huis :p Als ik een amd systeem had genomen had ik het ook niet genomen, puur omdat ik het cosumptieverbruik, en de combinatie van door nvidia in elkaar gevogelde hardware mij niet aanstaat. NVLan, nvraid (presteert erg onstabiel), en dat soort prul.
Ik ken problemen met incompatible videokaarten incompatible hardeschijven vooral bij Nforce eigenlijk. Dus waarom in vredisnaam bij een intel systeem zo'n chipset nemen, terwijl intel + intel voor elkaar gemaakt is en een compromieloze combinatie is.
Maargoed ieder zijn meuk :p

Maar de DFI P965 en X975 boardjes verwacht ik daarintegen wel weer veel van, DFI heeft wel een goede naam nagelaten op de 865PE en 875 chipsets voor P4.

[ Voor 13% gewijzigd door duncanvdlinden op 24-06-2006 21:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raku

Raku

Mental Aid

duncanvdlinden schreef op zaterdag 24 juni 2006 @ 20:44:
je zal die dingen niet eerder kunnen krijgen als 23 juli, wacht gewoon geduldig met alles kopen, dan heb je de meeste kans dat de prijs van je geheugen en zelfs je moederbord nog kan gaan zakken.
Idd , ik wacht ook gewoon lekker tot ik zeker weet dat alles een beetje rap te krijgen is , minder ergenis en minder geld hopelijk ;)

Raku

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
omdat dit setje geheugen er alweer een tijdje is pricewatch: 1GB x 2 (2GB) PC6400 DDR2 CL5 (Corsair, TWIN2X2048-6400),
kun je onderaan een prijsverloop zien, statistisch gezien (als dezelfde lijn doorzet) gaat dat setje over een maand dus ongeveer een lijntje minder kosten, euro of 20 minder gok ik.
dus een cl3 ocz ook zo'n 20 euro eraf.

[ Voor 7% gewijzigd door duncanvdlinden op 24-06-2006 22:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Conroe
Vraagje i.v.m. Asus P5B Deluxe:

Welk geheugen is aangeraden als je NIET gaat overklokken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leandres

leandres

ook nog?

Die 8 pins 12volt connector, komen daar verloop stekkers voor???

Mijn Antec Trueblue 480watt kan toch zo'n nieuw moederbord wel voeden??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

r00t schreef op zondag 25 juni 2006 @ 11:16:
Vraagje i.v.m. Asus P5B Deluxe:

Welk geheugen is aangeraden als je NIET gaat overklokken?
PC4300 zou voldoende moeten zijn. De meeste tests die je tot nu toe op internet vindt zijn gedaan met PC5300 geheugen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

duncanvdlinden schreef op zaterdag 24 juni 2006 @ 21:21:
Mjah voor mij is het wel duidelijk geen Nforce moederbord in mijn huis :p Als ik een amd systeem had genomen had ik het ook niet genomen, puur omdat ik het cosumptieverbruik, en de combinatie van door nvidia in elkaar gevogelde hardware mij niet aanstaat. NVLan, nvraid (presteert erg onstabiel), en dat soort prul.
Ik ken problemen met incompatible videokaarten incompatible hardeschijven vooral bij Nforce eigenlijk. Dus waarom in vredisnaam bij een intel systeem zo'n chipset nemen, terwijl intel + intel voor elkaar gemaakt is en een compromieloze combinatie is.
Maargoed ieder zijn meuk :p
da's wel erg kort door de bocht. Zeker zijn er compatibliteits problemen met nforce amd, het zijn ook de meest verkocht chipets! Dan komt er altijd wel wat boven water.
Nforce 4 weinig mis mee, enkel maxtor schijven in het begin.
nvlan werkt prima, nvraid presteert als de beste en is 100% stabiel.
Prestaties van beide zijn prima, ook in productie omgevingen (waar de belasting wel even iets zwaarder is als in een thuis situatie).

Met intels kan het verstandig zijn een intel chipset te kiezen. stabiliteit gegarandeerd (verwacht je toch). voor de rest moeten de reviews uitwijzen hoe het gaat met de nforce 590. Eerst zien, dan blaten.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 25-06-2006 11:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

duncanvdlinden schreef op zaterdag 24 juni 2006 @ 21:21:
Mjah voor mij is het wel duidelijk geen Nforce moederbord in mijn huis :p Als ik een amd systeem had genomen had ik het ook niet genomen, puur omdat ik het cosumptieverbruik, [rest van verhaal]
Mag ik vragen wat consumptieverbruik is :?

De hoeveelheid consumpties die je mobo verbruikt of zo? :)
Na een avondje heftig gamen, ineens je mobo :r
;)

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 25-06-2006 12:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 25 juni 2006 @ 11:57:
[...]

Met intels kan het verstandig zijn een intel chipset te kiezen. stabiliteit gegarandeerd (verwacht je toch). voor de rest moeten de reviews uitwijzen hoe het gaat met de nforce 590. Eerst zien, dan blaten.
Ik heb een intel D930 die met zowel nvidia chipsets als met intel chipsets waardeloos draait, daarnaast is het geval nog erg warm ook. Bijv. met command and conquer generals staat ie te schreeuwen om lucht (of aandacht hmmmm :? ) maarre het valt me gewoon erg tegen.

Ga maandag in onderhandeling met de winkel over iets vervangends / tegemoetkoming of ik ga voor een geld terug optie. Want dit is een grote flop, ik koop iets met een bepaalde verwachting (bijv stabiliteit) en het loopt vast en reboot automatisch wanneer het er zin in heeft. NIET cool.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leandres

leandres

ook nog?

Leandresss schreef op zondag 25 juni 2006 @ 11:42:
Die 8 pins 12volt connector, komen daar verloop stekkers voor???

Mijn Antec Trueblue 480watt kan toch zo'n nieuw moederbord wel voeden??
Iemand enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
Verwijderd schreef op zondag 25 juni 2006 @ 12:05:
[...]

Mag ik vragen wat consumptieverbruik is :?

De hoeveelheid consumpties die je mobo verbruikt of zo? :)
Na een avondje heftig gamen, ineens je mobo :r
;)
Een beetje creatief taalgebruik van mij, ik doelde op het stroomverbruik.
Met problemen NVLAN doel ik een beetje op performance, marvell, 3com, broadcom, nics halen soms met internet zelfs nog betere performance in windows. een firewall die buggy werkt krijg je er ook gratis bij. Ben gewoon fan van matriaal dat door fabrikanten gemaakt worden die er echt verstand van hebben, netwerkadapter fabrikanten doen niets anders als het spul testen op compabiliteit en performance

Als je wat benchmarks bekijkt van nvraid zie je nog geregeld bij bepaalde 2x 7200rpm hdds in hdtach benchmarks een rechte te trage lijn, wat gewoon hoger en aflopend hoort te zijn. Dit soort resultaten zie je ook nog wel is bij silicon image controllers, maar promise, 3ware, highpoint, en recente ICH controllers echt niet.
komt dan nog is de compabiliteits problemen van maxtor bij (en ook andere hdd's die nog wel is schrijf-fouten gaan maken).

Daarom ben ik persoonlijk geen fan van Nforce, maargoed daarom zeg ik er ook achteraan, ieder zijn meuk :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 25 juni 2006 @ 12:26:
[...]

Ik heb een intel D930 die met zowel nvidia chipsets als met intel chipsets waardeloos draait, daarnaast is het geval nog erg warm ook. Bijv. met command and conquer generals staat ie te schreeuwen om lucht (of aandacht hmmmm :? ) maarre het valt me gewoon erg tegen.

Ga maandag in onderhandeling met de winkel over iets vervangends / tegemoetkoming of ik ga voor een geld terug optie. Want dit is een grote flop, ik koop iets met een bepaalde verwachting (bijv stabiliteit) en het loopt vast en reboot automatisch wanneer het er zin in heeft. NIET cool.
Waar heb je dat spul gekocht dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
Verwijderd schreef op zondag 25 juni 2006 @ 12:26:
[...]

de cpu is warm? dan heeft het chipset er vaak ook onder te leiden, zou dus kijken of je er wel een dun laagje coolpasta tussen hebt zitten, en anders een betere cpu cooler, of misschien remt de fan teveel af als je een TC fan hebt of door het bios met een dynamische fansnelheid optie.

[ Voor 12% gewijzigd door duncanvdlinden op 25-06-2006 13:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leandres

leandres

ook nog?

Iemand dit moederbord al gespot??

DFI INFINITY 975X/G

Ziet er wel goed uit, en zo te zien geschikt voor Conroe's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Limit-NL
  • Laatst online: 02-08 13:27
Leandresss schreef op zondag 25 juni 2006 @ 13:17:
Iemand dit moederbord al gespot??

DFI INFINITY 975X/G

Ziet er wel goed uit, en zo te zien geschikt voor Conroe's
Zie de roadmap... Die was voor mij al wat langer bekend. ;)

Er zijn ook al benches van, met een Intel Core 2 Duo E6700. Kijk maar.
Hele interessante resultaten! 3,7GHz Core 2 Duo op lucht! 8)

[ Voor 42% gewijzigd door Limit-NL op 25-06-2006 14:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

duncanvdlinden schreef op zondag 25 juni 2006 @ 13:03:
[...]

de cpu is warm? dan heeft het chipset er vaak ook onder te leiden, zou dus kijken of je er wel een dun laagje coolpasta tussen hebt zitten, en anders een betere cpu cooler, of misschien remt de fan teveel af als je een TC fan hebt of door het bios met een dynamische fansnelheid optie.
Die technische ingrepen doe ik zelf niet.. daarvoor heb ik 3 jaar extra garantie gekocht. Ik heb een compleet systeem gekocht met alles erop en eraan in februari, dan mag je toch een bepaalde verwachting hebben? minimaal dezefde als mijn oude amd thunderbird 1200 die nu al vanaf '99 gewoon altijd gefunctioneerd heeft. (en die nu weer op zijn oude plekje staat bij gebrek aan het nieuwe systeem (staat bij maker))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Zullen de mulitpliers van de Productieexemplaren gelockt zijn of zijn ze bijv. wel vrij naar beneden toe instelbaar?

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 9800X3D |TR Phantom Spirit 120 SE | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 25 juni 2006 @ 13:00:
[...]

Waar heb je dat spul gekocht dan?
Ik weet niet of dat echt van belang is, maar bij Norrod. Zijn verder heel aardige lui alleen ze krijgen mijn configuratie gewoon niet stabiel. En na 4 maanden tijd word ik daar gewoon kriebelig van.

P D930
p5nd2 sli
gig pc 4300
6800gt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
Verwijderd schreef op zondag 25 juni 2006 @ 14:54:
[...]

Ik weet niet of dat echt van belang is, maar bij Norrod. Zijn verder heel aardige lui alleen ze krijgen mijn configuratie gewoon niet stabiel. En na 4 maanden tijd word ik daar gewoon kriebelig van.

P D930
p5nd2 sli
gig pc 4300
6800gt
Hmm ik vind het maar een rare toko Norrod, ken iemand die een p4p800 deluxe moederbord problemen mee had, is ermee teruggegaan naar de norrod, krijgt ie een p4p800x voor terug, alsof het een vervangend boord is!
Dat is een SiS chipset ipv een Intel chipset, is ook een stuk minder uitgebreid.
Of ze hebben zelf geen benul wat het allemaal inhoud of je wordt er mee bedondend.
Je koopt er ook geheugen als geheugen en niet als typenummer, ze grabbelen tenslotte een merk uit de bak.
Zelfde met hdd's, is het ook maar de vraag wat je krijgt, en ze hebben in elke selectie wel een naamloos product staan, net alsof naamloos echt bestaat |:(

maargoed ze zouden die pc van jou gewoon moeten op kunnen knappen.

[ Voor 4% gewijzigd door duncanvdlinden op 25-06-2006 15:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ackermans1973
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07-03-2023
Verwijderd schreef op zondag 25 juni 2006 @ 14:54:
[...]

P D930
p5nd2 sli
gig pc 4300
6800gt
Volgens de CPU-lijst van Asus ondersteund jouw Mobo de D930 helemaal niet. Ja, dan wil het niet echt werken he...

Kijk maar eens op de Asus site. Jouw configuratie werkt gewoon helemaal niet samen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
Ackermans1973 schreef op zondag 25 juni 2006 @ 16:47:
[...]

Volgens de CPU-lijst van Asus ondersteund jouw Mobo de D930 helemaal niet. Ja, dan wil het niet echt werken he...

Kijk maar eens op de Asus site. Jouw configuratie werkt gewoon helemaal niet samen.
petje af voor norrod...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __xeno__
  • Laatst online: 03:41
Ackermans1973 schreef op zondag 25 juni 2006 @ 16:47:
[...]

:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het werkt wel samen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ackermans1973
Eigenwijs... |:(

Kijk dan op de Asus site.

En waar denk je nou dat al die stabiliteitsproblemen van hem vandaan komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ackermans1973 schreef op zondag 25 juni 2006 @ 18:39:
[...]

Eigenwijs... |:(

Kijk dan op de Asus site.

En waar denk je nou dat al die stabiliteitsproblemen van hem vandaan komen?
Ah nu zie ik het.
Ze ondersteunen wel de 8xx serie maar niet de 9xx.
Oei dan gaan er wel meer winkels de fout in op dit moment!

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 25-06-2006 18:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
beetje nalatigheid van die winkels dan, gewoon proberen te fixen met norrod, dat er een geschikt moederbordje komt voor je conroe, heb je best recht op na al dat geklooi van hun, en aangezien die conroe alweer in bestelling is verwacht je als klant dat ie erop gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Conroe
Ik ben opzoek naar een no nonsense P965 moederbord.
Wat kan ik dan best nemen?
Asus P5B?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
r00t schreef op zondag 25 juni 2006 @ 19:08:
Asus P5B?
gigabyte p965 ds4 :+
p5b is no nonsens, maar daar moet je wel wat extratjes voor inleveren.
De gigabyte is uitgebreid, en komt waarschijnlijk in dezelfde prijscathogerie.
Als je meer vertrouwen hebt in asus, en je ziet de exta's zowiezo niet zitten,
dan kun je net zogoed voor de asus gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankknopers
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 05-08 17:43

frankknopers

Goud is geen geld

r00t schreef op zondag 25 juni 2006 @ 19:08:
Asus P5B?
Dat kan. GigaByte heeft trouwens ook een mooi Intel 965 based moederbord voor dezelfde prijs als de P5B, maar met een veel grotere featureset.

Goud is geen geld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wat heeft de p5b dan minder dan de gigabyte p965 ds4?? kan geen extra features ontdekken op de gigabyte-site.
de p5b heeft trouwens betere (nieuwere) audio toch?

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 25-06-2006 20:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

duncanvdlinden schreef op zondag 25 juni 2006 @ 19:08:
beetje nalatigheid van die winkels dan, gewoon proberen te fixen met norrod, dat er een geschikt moederbordje komt voor je conroe, heb je best recht op na al dat geklooi van hun, en aangezien die conroe alweer in bestelling is verwacht je als klant dat ie erop gaat.
Nou morgen (maandag) heb ik contact met de filiaalleider over dit probleem, want norrod wil mijn cpu voor de dagwaarde terugnemen (199 euro) wat toentertijd 379 euro heeft gekost. Ik mag daarvoor iets anders uitzoeken... dit vind ik niet acceptabel want ik verlies in zo'n korte tijd... 180 euro. In principe is het zo dat norrod mij dit systeem (wat zij hebben getest) ttoch niet op deze manier mochten verkopen? Ik vind het namelijk een beetje vreemd dat ik er zelf achter moet komen dat mijn cpu niet op het betreffende moederbord past. En dat naar 4 maanden, naar mijn idee is dat dan een gebrek aan specialisme in norrod. Mijn vertrouwen in hen is in ieder geval wel erg gedaald.

En inderdaad Duncan ik verwachtte dat dit dus, door hun zeggen, feilloos zou passen maar ook nu moest ik hun vertellen dat dit van zijn langzalzijnleven niet kan passen. Omdat nvidia nog geen plannen heeft met conroe cpu's..

Mijn stappen zijn als volgt:

1. Overleg voor een tegemoetkoming voor al dit geklooi.
2. Een totale teruggave van mijn euros
3. Als optie 1 of 2 geen optie zijn een rechtsbijstandszaak. Want ik voel me, voor 180 euro en missende verwachting van mijn aankoop, een beetje verdrietig door Norrod. :'( sniff sniff

Ben ik een beetje fair in mijn gedachten? Ik ben geen zeikerd heur..ik wil alleen waar voor mijn geld :/

P.S. OEH EN BEDANKT VOOR DIE ASUS WEBSITE!! Nu kan ik nog goed hardmaken ook :) Ik heb er zelf dus niet goed naar gezocht... maar ja is dat mijn taak als klant of iets compatible is? :?

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 25-06-2006 20:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Church of Noise
  • Laatst online: 00:04

Church of Noise

Drive it like you stole it

Waltervis,

Volgens mij is dat inderdaad niet meer dan eerlijk. Zij zijn uiteindelijk degenen die in de eerste plaats de kennis in huis moeten hebben om een degelijk systeem in elkaar te boksen, en als ze een fout maken lijkt het me erg onlogisch om jou er voor te laten opdraaien (financieel dan).

Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 25 juni 2006 @ 20:01:
[...]

Nou morgen (maandag) heb ik contact met de filiaalleider over dit probleem, want norrod wil mijn cpu voor de dagwaarde terugnemen (199 euro) wat toentertijd 379 euro heeft gekost. Ik mag daarvoor iets anders uitzoeken... dit vind ik niet acceptabel want ik verlies in zo'n korte tijd... 180 euro. In principe is het zo dat norrod mij dit systeem (wat zij hebben getest) ttoch niet op deze manier mochten verkopen? Ik vind het namelijk een beetje vreemd dat ik er zelf achter moet komen dat mijn cpu niet op het betreffende moederbord past. En dat naar 4 maanden, naar mijn idee is dat dan een gebrek aan specialisme in norrod. Mijn vertrouwen in hen is in ieder geval wel erg gedaald.

En inderdaad Duncan ik verwachtte dat dit dus, door hun zeggen, feilloos zou passen maar ook nu moest ik hun vertellen dat dit van zijn langzalzijnleven niet kan passen. Omdat nvidia nog geen plannen heeft met conroe cpu's..

3. Als optie 1 of 2 geen optie zijn een rechtsbijstandszaak. Want ik voel me, voor 180 euro en missende verwachting van mijn aankoop, een beetje verdrietig door Norrod. :'( sniff sniff

Ben ik een beetje fair in mijn gedachten? Ik ben geen zeikerd heur..ik wil alleen waar voor mijn geld :/

P.S. OEH EN BEDANKT VOOR DIE ASUS WEBSITE!! Nu kan ik nog goed hardmaken ook :) Ik heb er zelf dus niet goed naar gezocht... maar ja is dat mijn taak als klant of iets compatible is? :?
Hopelijk begin je niet direct te dreigen met een rechtzaak want daar lachen die winkels om.
Het is inderdaad een fout van Norrod en het is niet jou taak om uit te zoeken wat wel en niet past indien Norrod het gehele systeem heeft opgebouwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
Verwijderd schreef op zondag 25 juni 2006 @ 20:01:
[...]

Ik hoop voor je dat je dit gaat winnen want zeker aangezien hun een systeem voor jou in elkaar zetten is het meer dan fair dat hun een systeem in elkaar zetten wat klopt.
Hun zijn toch de pc-experts? een autodealer moet toch ook de technische capiciteiten hebben een goede turbo op je auto te zetten.

Oke als jij eerst een cpu ophaalt, maand later een moederbord, dan heeft norrod nog wat te zeggen, maar eerst 4 maanden klooien door hun en dan je maar iets meer als de helft vergoeden kan niet.

voor 200 euro kun je geen conroe systeem samenstellen maar ook met een pentium-d 930 red je toch nooit, ik bedoel alleen de cpu is al 200 euro! en dan heb je nog geen moederbord.

Dus norrod kan dit nooit zo doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Archimond
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 29-09 15:08

Archimond

Lopende Helpdesk

Van de asus site:

Does P5ND2-SLI series motherboard support Intel 965XE 955XE 950 940 930 920 CPU ?

Answer

No. Because the NVIDIA nForce4 SLI chipset on the motherboard cannot support 65nm Technology CPU due to chipset limitation.

Dus het is eigenlijk een moederbord zonder toekomst, omdat ook de Core2Duo (Conroe) er niet op past. Er passen wel 65nm singlecore cpu's

[ Voor 7% gewijzigd door Archimond op 26-06-2006 00:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ackermans1973
Archimond schreef op maandag 26 juni 2006 @ 00:06:
Van de asus site:

Does P5ND2-SLI series motherboard support Intel 965XE 955XE 950 940 930 920 CPU ?

Answer

No. Because the NVIDIA nForce4 SLI chipset on the motherboard cannot support 65nm Technology CPU due to chipset limitation.

Dus het is eigenlijk een moederbord zonder toekomst, omdat ook de Core2Duo (Conroe) er niet op past. Er passen wel 65nm singlecore cpu's
En de D8XX serie dan? Dat zijn dual-cores, en die doen het op een P5ND2-SLI.

Maar wat eerder werd gezegd over de P5N32SLI-SE, dat die Conroe ondersteund, is dat zeker?

[EDIT]Ja dus, en hier is een plaatje ervan:
http://www.pcworld.pl/news/94546.html

Even op het plaatje klikken voor een mooie grotere versie.

[EDIT 2]Kleine vergissing verwijderd... :o

[ Voor 29% gewijzigd door Ackermans1973 op 26-06-2006 01:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Archimond schreef op maandag 26 juni 2006 @ 00:06:
Van de asus site:

Answer

Archimond,

Dank je voor je meedenken/lezen, ik heb dit bericht inderdaad gelezen.. het is mij nu ook volkomen duideljk. Men heeft mij een verkeerd systeem verkocht.

@ Duncan,

Het systeem zoals ik hem heb is door Norrod in elkaar gezet. Dus ik heb inderdaad alles 4 maanden geleden (14/02) in 1 bups gekregen. Vervolgens is er met tussenstops getrial-t en error-t met het spul om het aan de praat te krijgen... ok ik hou jullie op de hoogte met het verloop.

@lampen..

Ik ga inderdaad niet dreigen met een rechtzaak, daar heb ik helemaal geen zin in. Hopelijk kan dit gewoon normaal opgelost worden en heb ik van de week nog een nieuwe oplossing! Ik heb in ieder geval goede moed, want de mensen daar zijn wel zeer vriendelijk.

OK ik ga een tukje doen! Bedankt allen! :) goodnight! :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
Succes!

archimond:
je zegt dat 65nm singlecores wel gaan passen, maar volgensmij passen de 65nm cores toch helemaal niet op dat chipset, tenminste dat is wat ik eruit opmaak.
De 9xx serie is helemaal 65nm.
De 8xx serie is helemaal 90nm, dus daar zullen zowel de singlecores + dualcores van gaan passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik zie net op de asus site dat de p5b dezelfde onboard audio als de p5b-deluxe heeft.
dan ga ik toch echt voor de p5b, die extra heatpipes wat op de deluxe zitten kosten geen 50 euro..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DyStiC
  • Laatst online: 21:40

DyStiC

&#039;Atta way, baby!

Verwijderd schreef op maandag 26 juni 2006 @ 10:27:
ik zie net op de asus site dat de p5b dezelfde onboard audio als de p5b-deluxe heeft.
dan ga ik toch echt voor de p5b, die extra heatpipes wat op de deluxe zitten kosten geen 50 euro..
Zitten echt nog heel wat meer verschillen in dan alleen die heatpipes, maar goed dat kun je zelf ook zien bij de specs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjosh
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 25-09 16:25
Hallo

Ik ben ook van plan een nieuwe pc te gaan kopen straks, ik zoek alleen een moederbord wat goedkoper is dan de asus p5b, ik vind 150 euro voor een moederbord toch wel iets te veel. Er hoeft geen sli op te zitten btw. Welk moederbord is er nog meer met conroe support in mijn prijs catagorie (€100)?

Zjosh

[ Voor 6% gewijzigd door Zjosh op 26-06-2006 10:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
Verwijderd schreef op maandag 26 juni 2006 @ 10:27:
Hmm gemis van een extra pci-x 16x slot (niet alleen geschikt voor grafische adapter maar ook andere pci-x hardware), en de p5b heeft geen ICH8R bridge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zjosh schreef op maandag 26 juni 2006 @ 10:51:
Hallo

Ik ben ook van plan een nieuwe pc te gaan kopen straks, ik zoek alleen een moederbord wat goedkoper is dan de asus p5b, ik vind 150 euro voor een moederbord toch wel iets te veel. Er hoeft geen sli op te zitten btw. Welk moederbord is er nog meer met conroe support in mijn prijs catagorie (€100)?

Zjosh
eindelik iemand bij wie ik me kan aansluiten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

duncanvdlinden schreef op maandag 26 juni 2006 @ 10:54:
[...]

Hmm gemis van een extra pci-x 16x slot (niet alleen geschikt voor grafische adapter maar ook andere pci-x hardware), en de p5b heeft geen ICH8R bridge.
ennn.... wat kun je daar allemaal mee? ICH8r bridge?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dukey

Dukey

Verwijderd schreef op maandag 26 juni 2006 @ 10:57:
[...]
ennn.... wat kun je daar allemaal mee? ICH8r bridge?
Boh moeilijk zelf wat uitzoeken he (Got Search, Google)? De ICH8R heeft tegenover de ICH8 raid functionaliteit....

En als je niks specifiek vindt dan kun je nog zoeken op verschil ICH7 en ICH7R, want dat komt op hetzelfde neer. Het verschil tussen ICH8 en ICH7 is twee extra sata poorten (4 -> 6), geen IDE poort meer en geen legacy audio ondersteuning (niet belangrijk).

En nu hoor ik de volgende vraag al weer komen?
Je zult dus in de toekomst al je PATA onderdelen als harde schijven en cdroms "moeten" vervangen voor sata varianten. Overigens heb ik dat al een jaar geleden gedaan, dus tja...

[ Voor 47% gewijzigd door Dukey op 26-06-2006 11:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
wat verder erg onlogisch is aan de p5b is de indeling van de sata controllers:

Southbridge
- 4 x SATA 3.0 Gb/s ports
JMicron® JMB363 PATA and SATA controller
- 1 x UltraDMA 133/100/66 for up to 2 PATA devices
- 1 x Internal SATA 3.0 Gb/s port
- 1 x External SATA 3.0 Gb/s port (SATA On-the-Go)
- Support SATA RAID 0, 1 and JBOD

de southbridge is een ICH8, dus die 4 poorten zijn non-raid.
De JMicron heeft dus wel raid, maar de ene sata poort zit in je kast en de andere buiten je kast.
lijkt me niet zo handig :P

wil je een luxe interne 6 poorts sata ich8r bridge intern, +2 van gigabyte als extratje (ook raid als het goed is), een pci-x 16x, en ook nog een marvell ethernet controller ipv. realtek, een heatpipe.
ben je toch echt beter uit met de gigabyte p965 ds4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ok weten we dat ook weer :)

[ Voor 77% gewijzigd door Verwijderd op 26-06-2006 11:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dukey

Dukey

edit:
Hier ging wat fout?

[ Voor 118% gewijzigd door Dukey op 26-06-2006 11:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
Verwijderd schreef op maandag 26 juni 2006 @ 11:02:
sorry hoor ik dacht gewoon dat jullie wel zo profi-style waren om een hardware-noob antwoord te geven... ;(
Nou voor deze ene keer ;)
ICH8r is de nieuwste matrix storage sata controller van intel,
je kunt hiermee uitstekend hdd's in raid draaien, maar ook 2 raid configuraties door elkaar
draaien.
je hebt bijvoorbeeld 2x 300gb zet daar 40gb van in raid-1, betekend dat het je 20gb hddruimte kost, maar dan heb je van alle data op dat volume, 2 copieen op beide hdd's realtime.
de overige 560gb kan je in raid-0 zetten bijvoorbeeld, dat kost je geen ruimte met als voordeel dat het 1 volume is met een veel hogere performance.
Denk niet dat het relevant voor je is maar voor een tweaker hier die het nu of in de toekomst wil gaan gebruiken wel.

[ Voor 3% gewijzigd door duncanvdlinden op 26-06-2006 11:09 ]

Pagina: 1 ... 6 ... 10 Laatste

Dit topic is gesloten.