Hier zijn wat speculaties te vinden over een pre-release van de Conroe op 3 of 5 juli. Hoewel ik vermoed dat het bullshit is zit ik er stiekem toch wel op te hopen.
Ik zit net precies het zelfde te lezen.
Ook is er op XS wat overklok nieuws te vinden over de P5WDH
erg jammer dat de fsb tot nu toe blijft hangen op 422 fsb.
De gigabyte heeft max fsb 600. Misschien dat dit een betere kandidaat is voor mij
maar dan weet het probleem dat 965 geen crossfire ondersteund
ik moet alles maar eens op een rijtje gaan zetten. Ik begin dingen door elkaar te halen en moet steeds terug zoeken wat wat nu ookal weer was.
De gigabyte heeft max fsb 600. Misschien dat dit een betere kandidaat is voor mij
ik moet alles maar eens op een rijtje gaan zetten. Ik begin dingen door elkaar te halen en moet steeds terug zoeken wat wat nu ookal weer was.
[ Voor 31% gewijzigd door Extera op 20-06-2006 09:38 ]
Ik heb hetzelfde luxe probleem, wat betreft geheugen en proc ben ik er uit, maar het is een vreemde situatie dit keer vwb het kiezen van het mobo als je met CF zit.Extera schreef op dinsdag 20 juni 2006 @ 09:30:
Misschien wacht ik op de RD600, dat beloofd een superplank te worden, maar wanneer komt die?
Ik ben benieuwd of de 965 nou zoveel sneller wordt dankzij die direct memoryacces, of dat het te verwaarlozen is. DeP5WDH lijkt een mooi bordje, maar heeft dus i975 maar wel weer 800 DDR.
Ik hoor trouwens vanuit meerdere kanalen een release van begin juli (ik heb geen cent te verteren
Niet op voorraad.
Naar mijn weten wordt Crossfire niet beperkt door de chipset of software (drivers zoals bij Nvidia). Want de Intel 955 kon het namelijk ook en die kon niet zoals de 975 z'n 16 lanes splitten naar tweemaal 8. Alleen moet je je afvragen of het nut heeft aangezien je 1 videokaart gaat beperken met maar 4 pci-e lanes van de southbridge, de eerste krijgt wel z'n volle 16 lanes van de northbridge.Extera schreef op dinsdag 20 juni 2006 @ 09:30:
M.a.w. het gaat wel werken, alleen zul je betere Crossfire prestaties krijgen met een 975 moederbord (of Nvidia, ATI moederbord).
Ook wel de allergrootste _ _ _ _ _ (vul in met blokletters)
Welnee, de release is ondertussen naar 27 juli verplaatst: http://www.xtremesystems.org/forums/showthread.php?t=103859edward2 schreef op dinsdag 20 juni 2006 @ 10:23:
[...]
Ik hoor trouwens vanuit meerdere kanalen een release van begin juli (ik heb geen cent te verteren)
Steam/uPlay: EvulKlowne
lichtelijk offtopic:
Ik heb momenteel een Nexus NX-4090 voeding, deze heeft echter maar een 20 pin ATX connector. Voor zover ik nu heb kunnen vinden hebben alle Conroe moederborden een 24 pin aansluiting, betekend dit dat ik m'n voeding ook moet vervangen of kan het met zo'n 20->24pin kabeltje/adapter opgelost worden? lijkt me dat hier dan ook wel nadelen aan zitten.
Ik heb momenteel een Nexus NX-4090 voeding, deze heeft echter maar een 20 pin ATX connector. Voor zover ik nu heb kunnen vinden hebben alle Conroe moederborden een 24 pin aansluiting, betekend dit dat ik m'n voeding ook moet vervangen of kan het met zo'n 20->24pin kabeltje/adapter opgelost worden? lijkt me dat hier dan ook wel nadelen aan zitten.
Geen probleem, als je de Asus manuals erbij pakt (mocht je die eens gezien hebben) dan wordt er vermeld dat het ook werkt. Soms moet je een extra 4pins stroomkabeltje aansluiten. Belangrijkste is dat de voeding een specifiek aantal ampere kan leveren op z'n rails. Voor details moet je het boekje checken van je (toekomstige) moederbord.DyStiC schreef op dinsdag 20 juni 2006 @ 10:35:
lichtelijk offtopic:
[ Voor 194% gewijzigd door Dukey op 20-06-2006 10:47 ]
Ik neig dus al naar een 975 bord. Maar deze ondersteund weer geen PC8000Djoekie schreef op dinsdag 20 juni 2006 @ 10:25:
[...]
Naar mijn weten wordt Crossfire niet beperkt door de chipset of software (drivers zoals bij Nvidia). Want de Intel 955 kon het namelijk ook en die kon niet zoals de 975 z'n 16 lanes splitten naar tweemaal 8. Alleen moet je je afvragen of het nut heeft aangezien je 1 videokaart gaat beperken met maar 4 pci-e lanes van de southbridge, de eerste krijgt wel z'n volle 16 lanes van de northbridge.
M.a.w. het gaat wel werken, alleen zul je betere prestaties krijgen met een 975 moederbord (of Nvidia, ATI moederbord).
crossfire is eigenlijk wel een vereiste. Ik wil er nu een X1600 bij kopen, en later met de 3d contest nog 1 (als deze word gebruikt voor de contest)
het slimste is denk ik gewoon nog meer reviews afwachten, of nog beter, gebruikerservaringen.
vooral de max fsb vind ik belangrijk. Aangezien conroe zich erg makkelijk laat overklokken en steeds vaker het bord de tegenhoudende factor is.
De Gigabyte GA-965P-DQ6 Heeft in het bios een max. fsb van 600 Mhz. Of deze haalbaar is moet nog blijken natuurlijk.
[ Voor 9% gewijzigd door Extera op 20-06-2006 10:50 ]
[Advocaat van de duivelmodusExtera schreef op dinsdag 20 juni 2006 @ 10:46:
[...]
Ik neig dus al naar een 975 bord. Maar deze ondersteund weer geen PC8000
crossfire is eigenlijk wel een vereiste. Ik wil er nu een X1600 bij kopen, en later met de 3d contest nog 1 (als deze word gebruikt voor de contest)
het slimste is denk ik gewoon nog meer reviews afwachten, of nog beter, gebruikerservaringen.
vooral de max fsb vind ik belangrijk. Aangezien conroe zich erg makkelijk laat overklokken en steeds vaker het bord de tegenhoudende factor is.
De Gigabyte GA-965P-DQ6 Heeft in het bios een max. fsb van 600 Mhz. Of deze haalbaar is moet nog blijken natuurlijk.
[afbeelding]
Je zou toch die Gigabyte 965 kunnen nemen en een Nvidia 7950 videokaart kunnen nemen, heb je toch extra power en maar 1x 16 pci-e slot nodig.
[/Advocaat van de duivelmodus
Zit je alleen nog met het feit dat Nvidia nog niet helemaal SLI vrij geeft voor andere moederborden (zijn wel manieren voor om te omzeilen).
Duitse shop bij mij in de buurt geeft 27-6 aan als aankomstdatum van de Asus P5W DH Deluxe en Asus P5b (Deluxe).
Asus P5B = 141,90 Euro
Asus P5B Deluxe = 189,90 Euro
Asus P5W DH Deluxe = 199,90 Euro
http://www.fortknox.de/fk...=4497b6a218008&kat=121237
http://www.fortknox.de/
[ Voor 5% gewijzigd door Dukey op 20-06-2006 11:00 ]
tja, het gaat niet zo zeer om de extra power, maar omdat er toevallig 2 X1600 kaarten voorbij komen binnekort (waarschijnlijk dan)
dan zou een 965 niet eens een slechte keus zijn. Kan ik toch nog mooi met PC8000 draaien ook.
Nu alleen nog de vraag waneer dit bord uitkomt
bij azerty zie ik 2-3 werkdagen staan voor de P5WDH
http://www.azerty.nl/producten/product_detail/?ID=9590
dan zou een 965 niet eens een slechte keus zijn. Kan ik toch nog mooi met PC8000 draaien ook.
Nu alleen nog de vraag waneer dit bord uitkomt
bij azerty zie ik 2-3 werkdagen staan voor de P5WDH
http://www.azerty.nl/producten/product_detail/?ID=9590
[ Voor 17% gewijzigd door Extera op 20-06-2006 11:06 ]
Ah bedankt, heb gelijk even een manual van een ander ASUS moederbord gedownload, en daar staat inderdaad in:Djoekie schreef op dinsdag 20 juni 2006 @ 10:42:
Geen probleem, als je de Asus manuals erbij pakt (mocht je die eens gezien hebben) dan wordt er vermeld dat het ook werkt. Soms moet je een extra 4pins stroomkabeltje aansluiten. Belangrijkste is dat de voeding een specifiek aantal ampere kan leveren op z'n rails. Voor details moet je het boekje checken van je (toekomstige) moederbord.
Betekend dat dan dat er gewoon 4 pin's leeg blijven bij de power connector op het moederbord?When using an ATX 12 V PSU with a 20-pin power plug, make sure that it can provide at least 15 A on the +12 V lead, and a minimum power of 350 W. Use of an 12 V PSU with a 20-pin power plug is not recommended.
[edit] Hmm zie bij de Output Characteristics van m'n voeding staan:
+12V1 minimum load: 1.0A / normal load: 7.0A / maximum load: 4.5/14A
Ben bang dat ik dan toch een nieuwe voeding moet kopen
[ Voor 16% gewijzigd door DyStiC op 20-06-2006 11:56 ]
Ja deze blijven of leeg of je gebruikt zo'n adapter, maar dat hoeft dus niet.DyStiC schreef op dinsdag 20 juni 2006 @ 11:49:
Betekend dat dan dat er gewoon 4 pin's leeg blijven bij de power connector op het moederbord?
Mocht je het alvast gaan afvragen, hetzelfde geldt ook voor de zogenaamde "P4" stekker, deze komt voor in twee smaken, 4 en 8 pins. Wat je ziet is dat de huidige top Intel moederborden de 8pins aansluiting hebben, maar dat je ook simpel een 4pins erin kunt doen. Toekomstige processoren hebben niet meer zoveel power nodig en nu zie je bijv dat de Asus P5W DH Deluxe nog maar een 4pins aansluiting heeft.
[ Voor 27% gewijzigd door Dukey op 20-06-2006 12:19 ]
Zijn er al "P5W DH Deluxe" vs "P5B Deluxe" reviews?
Oftewel 975X vs P965 reviews?
Ik ben benieuwd...
Ik ben benieuwd...
[ Voor 7% gewijzigd door Conroe op 20-06-2006 12:48 ]
Bij mijn weten, alleen de review van de Gigabyte GA-965P-DQ6 van vr-zone (zie vorige post) maakt een vergelijking, maar die is niet met Conroe.r00t schreef op dinsdag 20 juni 2006 @ 12:46:
Zijn er al "P5W DH Deluxe" vs "P5B Deluxe" reviews?
Verwijderd
Sorry, ik weet het verschil, maar per ongeluk verkeerd neer gezet, excusesDjoekie schreef op zaterdag 17 juni 2006 @ 09:25:
[...]
Zucht, hij is niet SLI compatible.....net zoals iedere Intel,Via en Sis chipset.
Waarom? Omdat Nvidia dat afregeld in de drivers, er zijn wel manieren om dat te omzeilen maar optimaal is het niet.
Hij is wel Crossfire compatible, maar denk er wel aan dat het eerste slot 16 lanes heeft en het tweede slot 'maar' 4.
Kan dit niet in de startpost worden gezet, al zo vaak langs geweest?

Verwijderd
Welke?Verwijderd schreef op dinsdag 20 juni 2006 @ 14:04:
Diverse shops heben de P5w-dh inmiddels op voorraad
Nvm ik zie het al
pricewatch: Asus P5W DH Deluxe, 975X (ATX, PCI-e, Sound, LAN, SATA II, RAID, 1394a)
[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 20-06-2006 18:08 ]
Azerty heeft ze ook op voorraad (bij de leverancier tenminste)
Zercom heeft de P5W DH op voorraad voor 202 euro!
offtopic:
ik ben alleen niet zo'n fan van Zercom
ik ben alleen niet zo'n fan van Zercom
[ Voor 4% gewijzigd door DesertShooter op 20-06-2006 18:56 ]
Verwijderd
Ik wil 6 sata schijven in mijn systeem zetten.
2x raptor (stripe) 2x mirror en 2x gewoon.
Zou dat lukken met dat asus bordje?
Ik heb even gezocht maar ik kom er niet uit.
Ja kan, de ICH8R kan aparte arrays maken. Hij kan zelfs op twee schijven, twee verschillende arrays maken wat vrij uniek (zoniet uniek) is bij Raid controllers, deze techniek heet matrix raid.Verwijderd schreef op dinsdag 20 juni 2006 @ 19:30:
Ik wil 6 sata schijven in mijn systeem zetten.
Dus bijv twee schijven 250 gig kun je verdelen over 40gig mirror (typische bootdrive bijv) en wat overblijft een 420Gig stripe.
Verwijderd
Oh dat is dus Intel matrix raidDjoekie schreef op dinsdag 20 juni 2006 @ 20:09:
[...]
Ja kan, de ICH8R kan aparte arrays maken. Hij kan zelfs op twee schijven, twee verschillende arrays maken wat vrij uniek (zoniet uniek) is bij Raid controllers, deze techniek heet matrix raid.
Dus bijv twee schijven 250 gig kun je verdelen over 40gig mirror (typische bootdrive bijv) en wat overblijft een 420Gig stripe.
Zeg bedankt dan houd ik dat Asus bordje ook even in het vizier aangezien die beter uit de test komt.
Nu nog de gigabyte GA-965P-DS4 in de prijslijst
laat maar komen voor 150 dollaar = 119 euro
komt dat Gigabyte bord echt voor die prijs?
dan is dat bord stukken interessanter als de P5B non-deluxe, zelfs al zou ie rond de 140 euro komen
Dat word mijn bordje dan
dan is dat bord stukken interessanter als de P5B non-deluxe, zelfs al zou ie rond de 140 euro komen
Meeste tweakers hier overklokken.
Beste overklok boord is meestal Dfi toch?
Maar ik lees nog weinig over DFI boordjes.
Verwijderd
Onderschat de Abit bordjes nietr.marijnissen schreef op dinsdag 20 juni 2006 @ 22:34:
Meeste tweakers hier overklokken.
Ik ben momenteel bezig met het samenstellen van een configuratie dat ruim 3 jaar mee moet kunnen, nou twijfel ik over het geheugen.
Intel Core 2 Duo (Conroe), E6600, Socket 775
Asus P5B Deluxe
Asus ATI Radeon X1900XT 512 DDR3
Wat is verstandig om te kiezen i.c.m. de bovenstaade hardware en met het oog gericht op de toekomst cq. windows vista:
2x 1GB DDR2, PC6400, 800 MHz, 4-5-4-15 van OCZ
2x 512MB DDR, PC5400, 667 MHz, 3-3-3-12 van OCZ
Beide setjes staan in dual channel
Asus P5B Deluxe
Wat is verstandig om te kiezen i.c.m. de bovenstaade hardware en met het oog gericht op de toekomst cq. windows vista:
Die 2gig set natuurlijk !Chutney schreef op dinsdag 20 juni 2006 @ 22:42:
Ik ben momenteel bezig met het samenstellen van een configuratie dat ruim 3 jaar mee moet kunnen, nou twijfel ik over het geheugen.
Asus P5B Deluxe
[ Voor 3% gewijzigd door OcGuru op 20-06-2006 23:03 ]
Bl44t
Wat ik niet helemaal begrijp is het geheugen ''synchroon'' laten draaien.Seagate schreef op dinsdag 20 juni 2006 @ 23:02:
[...]
Die 2gig set natuurlijk !Heb je ook nog wat overklok ruimte
Ik heb me laten vertellen dat DDR2-800 niet synchroon draait met de Conroe, gezien het door mij gekozen moederbord maximaal DDR2-800 ondersteund. Daarom kon ik beter DDR2-667 kiezen ipv DDR2-800. Ik kon hier geen touw aan vast knopen, iemand die mij opweg kan helpen?
Welk moederbord is nou aan te raden?
Ik ben van plan een conroe te kopen deze: E6600
En 2x1gb pc6400
Ik heb momenteel een x2 3800+ ( net een paar weken) Maar ik kan deze tegen de nieuwprijs doorverkopen samen met mijn 2x1gb corsair xms en asus a8n sli deluxe.
Ik ben van plan een conroe te kopen deze: E6600
En 2x1gb pc6400
Ik heb momenteel een x2 3800+ ( net een paar weken) Maar ik kan deze tegen de nieuwprijs doorverkopen samen met mijn 2x1gb corsair xms en asus a8n sli deluxe.
Inderdaad is synchroon draaien met de FSB het snelste. Maar een 800mhz module kan toch ook prima functioneren op een lagere snelheidChutney schreef op dinsdag 20 juni 2006 @ 23:31:
[...]
Wat ik niet helemaal begrijp is het geheugen ''synchroon'' laten draaien.
Ik heb me laten vertellen dat DDR2-800 niet synchroon draait met de Conroe, gezien het door mij gekozen moederbord maximaal DDR2-800 ondersteund. Daarom kon ik beter DDR2-667 kiezen ipv DDR2-800. Ik kon hier geen touw aan vast knopen, iemand die mij opweg kan helpen?
Het snellere geheugen van 800 MHz en meer is meer bedoeld vor overclockers, want dan kun je de FSB nog een heel eind ophogen zonder het geheugen over te hoeven clocken.
Goud is geen geld
Misschien een domme vraag, maar wat voor geheugen moet je minimaal hebben voor een E6600? (Die van 2,4Ghz) PC5400?
Minimaal, euhm, dat zal al aan de chipset liggen denk ik. Ik zou zeggen minimaal pc4200 om compatibel te zijn met de chipset. Maar als je een core 2 haalt, wil je schat ik ook wel wat prestaties, dus ik zou niet voor minder dan pc5300 gaan... Ik schat dat pc5300 mainstream gaat worden (of al is misschien?), pc6400 voor de meer eisende consument en pc6400 low latency (cl4 of zelfs cl3) voor de enthousiast met veel geld.
Evil is done without effort, naturally, it is the working of fate; good is always the product of an art.
Maar in welk opzicht is 667Mhz van DDR2 (PC5400) synchroon met de FSB 1066Mhz van de Conroe? Dat kan ik namelijk niet volgen, is daar een formule voor om dat te berekenen of iets? Waar moet rekening mee gehouden worden bij het maken van deze keuzen, ben het nog niet tegen gekomen.Frank_Knopers schreef op dinsdag 20 juni 2006 @ 23:49:
[...]
Inderdaad is synchroon draaien met de FSB het snelste. Maar een 800mhz module kan toch ook prima functioneren op een lagere snelheidMisschien dat je dan zelfs de latencies nog een tandje strakker kunnen zetten..
Het snellere geheugen van 800 MHz en meer is meer bedoeld vor overclockers, want dan kun je de FSB nog een heel eind ophogen zonder het geheugen over te hoeven clocken.
[ Voor 15% gewijzigd door Chutney op 21-06-2006 08:07 ]
Is al langs gekomen in dit topic.
1066fsb is quad-pumped, het is 266mhz maal 4. DDR2 Geheugen dat op 533mhz loopt, loopt eigenlijk op 266mhz vanwege de eerste "D" in DDR (Double Data Rate).
M.a.w. PC4300 is juist perfect en sluit perfect aan op de processor. Met PC5300 en PC6400 ga je asynchroon.
MAAR ik kan bijv mijn Corsair value select 2x 1Gb PC4300 makkelijk op 400mhz (800mhz / PC6400) draaien, dus het maakt eigenlijk niet uit wat je koopt als het maar een beetje kwaliteitsspul is.
1066fsb is quad-pumped, het is 266mhz maal 4. DDR2 Geheugen dat op 533mhz loopt, loopt eigenlijk op 266mhz vanwege de eerste "D" in DDR (Double Data Rate).
M.a.w. PC4300 is juist perfect en sluit perfect aan op de processor. Met PC5300 en PC6400 ga je asynchroon.
MAAR ik kan bijv mijn Corsair value select 2x 1Gb PC4300 makkelijk op 400mhz (800mhz / PC6400) draaien, dus het maakt eigenlijk niet uit wat je koopt als het maar een beetje kwaliteitsspul is.
[ Voor 3% gewijzigd door Dukey op 21-06-2006 09:46 ]
Je moet uitgaan van de snelheid van de FSB. Als je je geheugen daarmee synchroon wil laten lopen geldt het volgende sommetje: FSB * 8 = geheugensnelheid. Met een FSB van 667 heb je PC5300 nodig en voor FSB 800 PC6400.Chutney schreef op woensdag 21 juni 2006 @ 07:32:
[...]
Maar in welk opzicht is 667Mhz van DDR2 (PC5400) synchroon met de FSB 1066Mhz van de Conroe? Dat kan ik namelijk niet volgen, is daar een formule voor om dat te berekenen of iets? Waar moet rekening mee gehouden worden bij het maken van deze keuzen, ben het nog niet tegen gekomen.
[ Voor 3% gewijzigd door ymmv op 21-06-2006 09:50 ]
Je zit een factor twee verkeerdymmv schreef op woensdag 21 juni 2006 @ 09:48:
[...]
Je moet uitgaan van de snelheid van de FSB. Als je je geheugen daarmee synchroon wil laten lopen geldt het volgende sommetje: FSB * 8 = geheugensnelheid. Met een FSB van 667 heb je PC5300 nodig en voor FSB 800 PC6400.
oke dus ddr2 snelheid delen door 2 ( even uitgaande van PC8000) 1000/2=500 Mhz
dus 500 Mhz FSB die nodig is om dit geheugen synchroon te laten lopen?
dan zit er nog een goede rek in.
Als je kijkt hoever de stepping 5 conroe's gaan op lucht/phase. Ze worden nu op ~450 Mhz tegen gehouden door de moederborden. Dus met betere moederborden zou 500 Mhz FSB wel haalbaar zijn imo (op phase)
edit: dit is natuurlijk theorie, in de praktijk moet het nog maar blijken hoever je komt met een overklok
dus 500 Mhz FSB die nodig is om dit geheugen synchroon te laten lopen?
dan zit er nog een goede rek in.
Als je kijkt hoever de stepping 5 conroe's gaan op lucht/phase. Ze worden nu op ~450 Mhz tegen gehouden door de moederborden. Dus met betere moederborden zou 500 Mhz FSB wel haalbaar zijn imo (op phase)
edit: dit is natuurlijk theorie, in de praktijk moet het nog maar blijken hoever je komt met een overklok
[ Voor 26% gewijzigd door Extera op 21-06-2006 10:28 ]
Ah mooi dat pc4300 ook al voldoet dan kan ik voor ~150 euro ongveeer wel 2x1gb kopen.
Verwijderd
Ik lees ook nog erg weinig over dfi boardjes en andere nvidia chipset boardjes.
Waar blijven die reviews en previews?
http://www.coolaler.com/modules/news/article.php?storyid=513Verwijderd schreef op woensdag 21 juni 2006 @ 14:38:
Ik lees ook nog erg weinig over dfi boardjes en andere nvidia chipset boardjes.
Plaatjes kijken
Het zou niet onwaarschijnlijk zijn dat hij rond de 140 euro moet gaan kosten. volgens persberichten 150 dollaar, al zou hij 150 euro kosten is het nog een heel sjiek board voor het geld.struul schreef op dinsdag 20 juni 2006 @ 22:32:
komt dat Gigabyte bord echt voor die prijs?![]()
dan is dat bord stukken interessanter als de P5B non-deluxe, zelfs al zou ie rond de 140 euro komenDat word mijn bordje dan
Als het financieel allemaal nog een beetje uit kan, dan wil ik dat board wel icm., E6600, een saphire x1600 pro (blauw + blauw
Maar ik wil eerst wel is zien wat AMD met de prijzen gaat doen, en tot er echte benchmarks uit komen.
Welk type geheugen ben je van plan te pakken, we zitten bijna met de zelfde config in gedachtenduncanvdlinden schreef op woensdag 21 juni 2006 @ 15:22:
[...]
Het zou niet onwaarschijnlijk zijn dat hij rond de 140 euro moet gaan kosten. volgens persberichten 150 dollaar, al zou hij 150 euro kosten is het nog een heel sjiek board voor het geld.
Als het financieel allemaal nog een beetje uit kan, dan wil ik dat board wel icm., E6600, een saphire x1600 pro (blauw + blauw) en 2x 1024mb ddr2.
Maar ik wil eerst wel is zien wat AMD met de prijzen gaat doen, en tot er echte benchmarks uit komen.
1GB x 2 (2GB) PC5400 DDR2 CL5 (OCZ, OCZ26672048VPDC-K) € 163,93
denk zoiets, maar de prijzen veranderen met de dag dus dat kan over een maand wel weer is anders zijn.
denk zoiets, maar de prijzen veranderen met de dag dus dat kan over een maand wel weer is anders zijn.
Hmm dan wordt het allemaal wel erg duur allemaal, ik wilde eerst een kleine update doen met een nieuwe s939 AMD x2. Alleen dan zit ik een beetje met het moederbord, wil je een beetje een goede hebben (ben geen fan van asrock enzo), dan moet ik een pci-x moederbord nemen, dus die kaart moet toch komen. Dan is de drempel naar een core2 duo al wat kleiner, alleen het geheugen is dan weer inversteren. Maar aan de andere kant: een p4+mobo op de plank leggen is ook weer zo zonde. een compleet systeem kan altijd weer een goede bestemming voor gevonden worden.
Al met al loopt de prijs natuurlijk wel steeds meer op
Verwijderd
Da's al een dfi, nu nog een nvidia chipset boardje
Volgens mij presteren de nvidia chipsets zeker niet slechter als de intels? en ze hebben meestal ook nog een aardige featureset, en bedoeld voor de enthusiasts ipv voor het grote publiek, dus meer wat voor ons tweakers?
Voor stabiliteit en probleemloos functioneren, zal de intel beter zijn.Verwijderd schreef op woensdag 21 juni 2006 @ 22:55:
[...]
Da's al een dfi, nu nog een nvidia chipset boardje![]()
Volgens mij presteren de nvidia chipsets zeker niet slechter als de intels? en ze hebben meestal ook nog een aardige featureset, en bedoeld voor de enthusiasts ipv voor het grote publiek, dus meer wat voor ons tweakers?
De nvidia zal wellicht een hele uitgebreide feutureset hebben.
En ik denk dat een enthousiast niet moet klagen met 8 Satapoorten op een intel matrix raid controller, dolby digital live geluidskaarten, en wat allemaal niet meer
dus ik denk dat nforce alleen intressant wordt voor de SLI gebruikers.
[ Voor 19% gewijzigd door duncanvdlinden op 21-06-2006 23:29 ]
Verwijderd
check, en overklokkersduncanvdlinden schreef op woensdag 21 juni 2006 @ 23:27:
[...]
Voor stabiliteit en probleemloos functioneren, zal de intel beter zijn.
De nvidia zal wellicht een hele uitgebreide feutureset hebben.
En ik denk dat een enthousiast niet moet klagen met 8 Satapoorten op een intel matrix raid controller, dolby digital live geluidskaarten, en wat allemaal niet meer
dus ik denk dat nforce alleen intressant wordt voor de SLI gebruikers.
YES, voor de geinteresseerden en dat zijn jullie
.
De handleiding van de Asus P5W DH Deluxe staat online, samen met de drivers etc.
ftp://dlsvr01.asus.com/pu...luxe/e2557_p5w_dh_dlx.pdf
Maar ik denk dat meer mensen het gevonden hebben, download 1,58KB/sec....
De handleiding van de Asus P5W DH Deluxe staat online, samen met de drivers etc.
ftp://dlsvr01.asus.com/pu...luxe/e2557_p5w_dh_dlx.pdf
Maar ik denk dat meer mensen het gevonden hebben, download 1,58KB/sec....
[ Voor 4% gewijzigd door Dukey op 22-06-2006 08:40 ]
Zo m'n geheugen is alvast binnen, 2x1GB PC6400 Kingston, ben maar voor CL5 gegaan aangezien CL4 me net wat te duur was. Laat de rest nu maar uit komen.
Ik heb gelezen dat het voor overclockers toch de moeite waard is om voor CL4 te gaan...
Alhoewel ik nog steeds niet echt snap waarom die timings van DDR2 zoveel hoger zijn dan DDR
Alhoewel ik nog steeds niet echt snap waarom die timings van DDR2 zoveel hoger zijn dan DDR
1: PVoutput Hoogezand, GN | 2: PVoutput Sappemeer, GN
offtopic:
Als ik kies voor PC6400 CL4 geheugen, dan zou ik dat toch makkelijk op de standaard Conroe-snelheid (PC4300?) kunnen draaien en daarmee ook de timings opschrijven (naar CL3)?
Als ik kies voor PC6400 CL4 geheugen, dan zou ik dat toch makkelijk op de standaard Conroe-snelheid (PC4300?) kunnen draaien en daarmee ook de timings opschrijven (naar CL3)?
Is het echt interessant hoeveel clock latency er is? Nee waar het om gaat is dat de processor en omliggende onderdelen genoeg bandbreedte hebben om hun "ding" te kunnen doen. En daarbij zul je NOOIT een merkbaar verschil krijgen bij een CL3, CL4, CL5 whatever.Leandresss schreef op donderdag 22 juni 2006 @ 10:01:
Ik heb gelezen dat het voor overclockers toch de moeite waard is om voor CL4 te gaan...
Voor de andere vraag of je PC6400 CL4 op een lagere CL kunt draaien als je ook de snelheid terug draait naar PC4300, ja en nee. Ja omdat je binnen de mogelijkheden blijft van het geheugen, nee het moet ook in te stellen zijn in je bios (zal overigens in 95% van de gevallen wel kunnen).
Kwestie van proberen. Maar zoals ik al zei kan ik mijn "goedkope" PC4300 CL4 Corsair Value select geheugen netjes op PC6400 CL4 draaien (voltage natuurlijk wel wat hoger). Hiermee wil ik aangeven dat je alleen als je HEEL extreem wilt gaan (+500mhz , +PC8000 DDR2) dat je ook echt voor het dure geheugen moet gaan.
[ Voor 7% gewijzigd door Dukey op 22-06-2006 12:45 ]
Ik zit ook te denken aan upgrade naar Core 2 Duo, alleen heb ik een Lian Li V2000 en moet ik dus een mobo hebben zonder heatpipe, aangezien de moederbord ondersteboven komt te hangen. Wanneer zal die DFI uitkomen, die zag er wel lekker uit
.
Ga dan eventueel voor het volgende als ik geld heb
en me huidige set tegen een leuke prijs kan verkopen:
1GB x 2 (2GB) PC6400 DDR2, CL4 (OCZ, OCZ2P8002GK) € 215,-
Intel Core 2 Duo E6600 (S775, 2,4GHz, 1066MHz FSB, 4MB Boxed) € 315,83
Ga dan eventueel voor het volgende als ik geld heb
1GB x 2 (2GB) PC6400 DDR2, CL4 (OCZ, OCZ2P8002GK) € 215,-
Intel Core 2 Duo E6600 (S775, 2,4GHz, 1066MHz FSB, 4MB Boxed) € 315,83
[ Voor 10% gewijzigd door m00n op 22-06-2006 12:56 ]
Heatpipes zijn niet zwaartekracht onderhevig hoorm00n schreef op donderdag 22 juni 2006 @ 12:55:
Ik zit ook te denken aan upgrade naar Core 2 Duo, alleen heb ik een Lian Li V2000 en moet ik dus een mobo hebben zonder heatpipe, aangezien de moederbord ondersteboven komt te hangen.
Alhoewel
http://en.wikipedia.org/wiki/Heatpipe
[ Voor 10% gewijzigd door Dukey op 22-06-2006 13:01 ]
Ja, ik dacht het eerst ook niet, maar er zit vloeistof in enzo en het werkt wel degelijk op zwaartekracht (dacht ikDjoekie schreef op donderdag 22 juni 2006 @ 12:58:
[...]
Heatpipes zijn niet zwaartekracht onderhevig hoor?
Alhoewel:
http://en.wikipedia.org/wiki/Heatpipe
De heatpipes van tegenwoordig werken met capillaire werking. De zwaartekracht heeft weinig invloed meer op de vloeistof stromen. De heatpipes zullen dus gewoon blijven werken. Anders hadden heel veel processorkoelers een probleem gehad, omdat ze vaak in towers en niet in desktops worden toegepast.
PV: 27kWp | WP: Adlar Aurora II 6kw
Verwijderd
sorry, ben ik het niet mee eens.Djoekie schreef op donderdag 22 juni 2006 @ 12:38:
[...]
Is het echt interessant hoeveel clock latency er is? Nee waar het om gaat is dat de processor en omliggende onderdelen genoeg bandbreedte hebben om hun "ding" te kunnen doen. En daarbij zul je NOOIT een merkbaar verschil krijgen bij een CL3, CL4, CL5 whatever.
Bij DDR pc3200 geheugen merk ik dat wel.
Ik heb 4 reepjes 1GB CL3 geheugen en 4 reepjes 512MB CL2 geheugen, beide ecc reg.
Onder VMware merk ik duidelijk dat de performance beter is met CAS2 geheugen als met CAS3 geheugen. Als ik een citrix server onder vmware server zet, en ik laat daar een 30-40 sessies op lopen dan merken die mensen duidelijk verschil. Ik zie het verschil ook in sisoft memory bench.
Testen uitgevoerd met de dual opteron uit m'n sig.
Misschien een beetje extreem voorbeeld maar er is dus wel degelijk verschil merkbaar.
Ja daar heb je idd een heel extreem voorbeeld. Ik neem aan dat je in dit geval ook NUMA gebruikt waardoor de verschillen nog eens worden versterkt. En daarbij gebruik je ook registred, ecc geheugen wat natuurlijk zowiezo anders is dan een normaal unbuffered DDR2 reepje.Verwijderd schreef op donderdag 22 juni 2006 @ 14:00:
[...]
Ik heb 4 reepjes 1GB CL3 geheugen en 4 reepjes 512MB CL2 geheugen, beide ecc reg.
Onder VMware merk ik duidelijk dat de performance beter is met CAS2 geheugen als met CAS3 geheugen. Als ik een citrix server onder vmware server zet, en ik laat daar een 30-40 sessies op lopen dan merken die mensen duidelijk verschil.
Voor een thuiscomputer die in het ergste geval 100% belast wordt door een spelletje zul je het niet merken. Je ziet alleen een verschil in benchmark's.
[ Voor 25% gewijzigd door Dukey op 22-06-2006 15:58 ]
Latency zal juist bij de Conroe architectuur een grotere rol spelen dan bij de oude netbursttypes heb ik me laten vertellen. In welke orde van grootte we spreken weet ik niet.
Het gaat mij puur om game perf., als Cas4->Cas3 me dat 2% opleverd, is het mij de moeite en het geld (200 eur op 2 gig!) niet waard, maar bij 10% begint het leuk te worden.
Dat OCZ pc6400C4 voor 219 ziet er goed uit.
En Corsair heeft ook 1 gig reepjes van CL3
Ik twijfel nog tussen de RD600 of de 975 P5w DH, die laatste zal het waarschijnlijk worden.
Het gaat mij puur om game perf., als Cas4->Cas3 me dat 2% opleverd, is het mij de moeite en het geld (200 eur op 2 gig!) niet waard, maar bij 10% begint het leuk te worden.
Dat OCZ pc6400C4 voor 219 ziet er goed uit.
En Corsair heeft ook 1 gig reepjes van CL3
Ik twijfel nog tussen de RD600 of de 975 P5w DH, die laatste zal het waarschijnlijk worden.
[ Voor 19% gewijzigd door edward2 op 22-06-2006 17:56 ]
Niet op voorraad.
HAHAHAHAHAHAHA
sorry voor de kinderachtige reactie maar heb jij ooit wel eens kennisgemaakt met de nForce 4 Intel edition ?? Dat was echt een ramp qua overklokken. Die chipsets waren soms bij 210mhz FSB al instabiel
If you do not change direction, you may end up where you are heading
Verwijderd
de enige ervaring die ik met intel uberhaupt heb staat in m'n sig, verder enkel AMD.
Dus nvidia hoef ik ook niet op te wachten?
Da's handig.
Ik had zoiezo al wel het vermoeden dat stabiliteitstechnisch intel chipsets wel goed zouden zijn
Dus nvidia hoef ik ook niet op te wachten?
Da's handig.
Ik had zoiezo al wel het vermoeden dat stabiliteitstechnisch intel chipsets wel goed zouden zijn
Ik verwacht niet dat nforce een chipset neerzet wat niet goed kan overklokken omdat ze het vaak wel op die markt gooien, maar verwacht ook niet dat het echt beter kan overklokken dan de intel chipsets.
Wel kun je aan de historische feiten zien dat Nforce nooit het gemakkelijkste chipset is geweest, neem de ondersteuning van HDD's, OK ze kunnen het beteren, maar ik verwacht gewoon niet dat ze dat zo ineens wel onder de knie hebben. (tenminste zeker niet zoals een ich8r dat kan).
Wat dat betreft is de compabiliteit van Intel gewoon top, zoals het hoort, en Nforce daar echt steekjes laat vallen.
Ze hebben de AMD markt goed in handen, omdat het daar wel 1 van de beste keuzes is, gezien de performance en prijs verhouding.
Intel denk ik dat ze het nooit aantrekkelijker kunnen maken als een intel chipsets, tenzij een gamer graag zijn SLI setup wilt houden. Ik verwacht ook hoge temperaturen.
Broadwater kan immers zonder fan en heatpipe met een simpele heatsink voldoende zijn. De luxe boarden worden met Heatpipe gelevert om ze beter te laten overklokken maar het is niet noodzakelijk, zie de p5b.
Een nforce met een enkel heatsinkje? dat wordt heel erg heet
Wel kun je aan de historische feiten zien dat Nforce nooit het gemakkelijkste chipset is geweest, neem de ondersteuning van HDD's, OK ze kunnen het beteren, maar ik verwacht gewoon niet dat ze dat zo ineens wel onder de knie hebben. (tenminste zeker niet zoals een ich8r dat kan).
Wat dat betreft is de compabiliteit van Intel gewoon top, zoals het hoort, en Nforce daar echt steekjes laat vallen.
Ze hebben de AMD markt goed in handen, omdat het daar wel 1 van de beste keuzes is, gezien de performance en prijs verhouding.
Intel denk ik dat ze het nooit aantrekkelijker kunnen maken als een intel chipsets, tenzij een gamer graag zijn SLI setup wilt houden. Ik verwacht ook hoge temperaturen.
Broadwater kan immers zonder fan en heatpipe met een simpele heatsink voldoende zijn. De luxe boarden worden met Heatpipe gelevert om ze beter te laten overklokken maar het is niet noodzakelijk, zie de p5b.
nForce op AMD is single chip solution, wordt daarom warmer. Bij intel moet de memory controller erbij, dus splisen ze het op in 2 chips, en deze worden dus minder warm.duncanvdlinden schreef op donderdag 22 juni 2006 @ 18:14:
Ik heb misschien nog een suggestie om iets toe te voegen aan de startpost: Barebones! Ik zit heel erg te twijvelen of ik mijn volgende PC heel groot(stacker) of heel klein (shuttle) uit ga voeren. Punt staat vast dat het een Kentsfield Quad-Core wordt en ATI DX10 kaart...
Verwijderd
Dan kun je echt over een half jaar terugkomen.d4r4h4n schreef op donderdag 22 juni 2006 @ 21:48:
Ik heb misschien nog een suggestie om iets toe te voegen aan de startpost: Barebones! Ik zit heel erg te twijvelen of ik mijn volgende PC heel groot(stacker) of heel klein (shuttle) uit ga voeren. Punt staat vast dat het een Kentsfield Quad-Core wordt en ATI DX10 kaart...
Beetje beleefder mag ook wel.Verwijderd schreef op donderdag 22 juni 2006 @ 21:58:
[...]
Dan kun je echt over een half jaar terugkomen.
Maar je hebt wel gelijk.
Ik zie het probleem nietr00t schreef op donderdag 22 juni 2006 @ 23:00:
[...]
Beetje beleefder mag ook wel.
Maar je hebt wel gelijk.
Wederom voor de liefhebbers:
Plaatjes kijken nummer 2, Asus P5B Deluxe
http://www.xtremesystems.org/forums/showthread.php?t=104177
Let op dat deze itt de Asus P5W DH Deluxe een 8pins aansluiting heeft voor de stroomtoevoer van de processor
De P5B Deluxe wordt dus definitief mijn nieuwe moederbord
[ Voor 40% gewijzigd door Dukey op 23-06-2006 10:24 ]
Verwijderd
Wat leuke features toegevoegd op ASUS website voor de ASUS P5W DH DELUXE. Dat frontlinker ziet er toch schattig uit
http://event.asus.com/2006/mb/DH/featuredemo/index.html
http://event.asus.com/2006/mb/DH/mp3in.html
http://event.asus.com/2006/mb/DH/featuredemo/index.html
http://event.asus.com/2006/mb/DH/mp3in.html
Mijn keus gaat ook uit naar dit moederbord, ziet er erg strak uit. Compleet en overzichtelijk ookDjoekie schreef op vrijdag 23 juni 2006 @ 09:56:
[...]
Let op dat deze itt de Asus P5W DH Deluxe een 8pins aansluiting heeft voor de stroomtoevoer van de processor.Niet dat dit expliciet iets zegt, maar het geeft mij wel een idee dat dit een heel ander moederbord is dan de Asus P5W DH Deluxe.
Deze voeding heeft een 8pins moederbord processor connector nietwaar? Ik zie er nl. een 4 en een 8 pins connector op zitten.
Edit: Ja dus, zie plaatje onderin op de site
[ Voor 13% gewijzigd door Chutney op 23-06-2006 10:23 . Reden: doh ]
P5B Deluxe:
Wtf doet dat ene sata aansluitinkje daar, links van de externe connectoren? Zou dat bedoeld zijn voor esata (external sata) ?
Wtf doet dat ene sata aansluitinkje daar, links van de externe connectoren? Zou dat bedoeld zijn voor esata (external sata) ?
[ Voor 6% gewijzigd door brama op 23-06-2006 10:32 ]
I mentioned it once, but I think I got away with it.
Verwijderd
8 pin +12VChutney schreef op vrijdag 23 juni 2006 @ 10:21:
[...]
Mijn keus gaat ook uit naar dit moederbord, ziet er erg strak uit. Compleet en overzichtelijk ook
Deze voeding heeft een 8pins moederbord processor connector nietwaar? Ik zie er nl. een 4 en een 8 pins connector op zitten.
Edit: Ja dus, zie plaatje onderin op de site
CPU Connector
1x
Ik denk dus wel dat dit de goede is. Al valt me het maximale amperage van deze voeding wel een beetje tegen, 25A op +3,3V.
[ Voor 65% gewijzigd door Verwijderd op 23-06-2006 10:42 ]
Ik ga zelf denk ik een Seasonic S12 500 kopen, dit is één van de stilste voedingen die er is én een goede efficiency. En hij heeft heel veel connectors waaronder de 8pin ESP12V connector voor de Asus P5B. Prijs valt ook nog wel mee, onder de € 100,- te krijgen.Verwijderd schreef op vrijdag 23 juni 2006 @ 10:41:
Ik denk dus wel dat dit de goede is. Al valt me het maximale amperage van deze voeding wel een beetje tegen, 25A op +3,3V.
Ik kan je zeker deze voeding aanraden. Ik heb deze laatst gekocht na het lezen van zeer uitgebreide reviews en de THG 24 uurs stress test. De Seasonic was 1 van de weinige voedingen die alle testen doorstond. De stilste voeding met een fan en 1 van de stabielste en meest efficiente voedingen die er op dit moment bestaat.DyStiC schreef op vrijdag 23 juni 2006 @ 12:19:
[...]
Ik ga zelf denk ik een Seasonic S12 500 kopen, dit is één van de stilste voedingen die er is én een goede efficiency. En hij heeft heel veel connectors waaronder de 8pin ESP12V connector voor de Asus P5B. Prijs valt ook nog wel mee, onder de € 100,- te krijgen.
Kwalitatief en qua geld een stuk beter dan de veel gekozen Antec, Zalman e.d.
ATX 2.0 compatible, 8 en 4 pins cpu connector (dus geschikt voor dualcore en single), SLI certified en hij is ook geschikt voor oudere ATX boardjes.
[ Voor 9% gewijzigd door n00bs op 23-06-2006 12:28 ]
Ik ben inmiddels al bij m'n derde Tagan en kan dit merk MEER dan aanraden. Heb zelf nu een easycon 530 watter en deze heeft diverse losse kabels erbij zodat je zelf je voeding kunt customizen (niet dat zij de enige zijn die dit aanbieden). Buiten dat kun je de 12volt rails splitsen of combineren, splitsen voor SLI, combineren voor extra power voor een Nvidia 7950GX bijv.DyStiC schreef op vrijdag 23 juni 2006 @ 12:19:
[...]
Ik ga zelf denk ik een Seasonic S12 500 kopen, dit is één van de stilste voedingen die er is én een goede efficiency. En hij heeft heel veel connectors waaronder de 8pin ESP12V connector voor de Asus P5B. Prijs valt ook nog wel mee, onder de € 100,- te krijgen.
http://www.tagan.de/
Prijzen liggen ook rond de 100 Euro, ligt eraan welk model je wilt.
Verwijderd
Is dit een reden om er 1 te kopen dan?
Ik heb zelf ook een modulaire voeding gekocht, zo'n apparaat met losneembare kabels. Echter niet heel goed naar de allerlei tests gekeken. Ik heb de thermaltake purepower 500 watt, met zo'n fancontroller en wattmonitor, en een extra fan. Achteraf niet echt de juiste keuze geweest, vind hem wat veel herrie maken.
Misschien even op het "welke voeding kies ik?"-topic kijken...
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 23-06-2006 12:44 ]
In dat topic staan er idd veel voedingen, maar niet per definitie welke voeding stil is. Ik ben nameljik opzoek naar een goede/stile voeding. Vandaar mijn keus de CM igreen icm de Asus P5B Deluxe.Verwijderd schreef op vrijdag 23 juni 2006 @ 12:44:
[...]
Misschien even op het "welke voeding kies ik?"-topic kijken...
62 ATX-voedingen Vergelijkingstest
offtopic:
Ik ga voor de Enermax Liberty 500W; meer amps (22A) op zijn +12V rails, ietsje goedkoper en prima reviews
Ik ga voor de Enermax Liberty 500W; meer amps (22A) op zijn +12V rails, ietsje goedkoper en prima reviews
Wat mij opvalt aan de gigabyte p965 boarden is dat die van gigabyte uit alleen maar solid condensatoren bestaan, en de Asus vooral rond de cpu, solid condensatoren verlengen de levensduur van je board wel aanzienlijk. Een voordeel voor de gigabyte dus wel.
Zoals ik al zei op THG staat o.a. een live stress test waarbij veel voedingen van bekende merken tot het uiterste zijn getest... Seasonic steekt dan met kop en schouders boven de rest uit. Alleen is dit merk nog gewoon wat onbekend in NL en op tweakers.Chutney schreef op vrijdag 23 juni 2006 @ 12:48:
[...]
In dat topic staan er idd veel voedingen, maar niet per definitie welke voeding stil is. Ik ben nameljik opzoek naar een goede/stile voeding. Vandaar mijn keus de CM igreen icm de Asus P5B Deluxe.
62 ATX-voedingen Vergelijkingstest
Goedkoper is relatief. Lagere aanschaf en daarna meer energiekostenambi schreef op vrijdag 23 juni 2006 @ 13:13:
offtopic:
[ Voor 23% gewijzigd door n00bs op 23-06-2006 13:21 ]
Ziet er ook goed uit, maar ik hecht een hoop waarde aan stilte. Die 22A op de +12V lijn is wel erg netjes trouwens.ambi schreef op vrijdag 23 juni 2006 @ 13:13:
offtopic:
IK zag in de manual van de ASUS P5W staan:
Volgens mij zijn er niet zo gek veel voedingen die dat kunnenTo support an Intel Dual-Core CPU up to 965 Extreme Edition, make sure that the PSU can provice at least DC 16A (peak 22A) on the +12V_2 lead.
Heb je toevallig een linkje naar die test, kan hem niet vinden op THG. Ik heb in iedergeval bij SilentPCReview.com wel een hele goede review gelezen, daar komt hij in als beste in de ranglijst naar voren, zowel qua kwaliteit (85% eff.) en qua geluid.n00bs schreef op vrijdag 23 juni 2006 @ 13:20:
Zoals ik al zei op THG staat o.a. een live stress test waarbij veel voedingen van bekende merken tot het uiterste zijn getest... Seasonic steekt dan met kop en schouders boven de rest uit. Alleen is dit merk nog gewoon wat onbekend in NL en op tweakers.
[edit]@n00bs; ah je was me al voor, thanx
[ Voor 33% gewijzigd door DyStiC op 23-06-2006 13:29 ]
Zie http://www.tomshardware.com/2005/07/11/stress_test/DyStiC schreef op vrijdag 23 juni 2006 @ 13:20:
[...]
Ziet er ook goed uit, maar ik hecht een hoop waarde aan stilte. Die 22A op de +12V lijn is wel erg netjes trouwens.
IK zag in de manual van de ASUS P5W staan:
[...]
Volgens mij zijn er niet zo gek veel voedingen die dat kunnen
Die S12 kan dit in ieder geval niet.
[ Voor 5% gewijzigd door n00bs op 23-06-2006 13:29 ]
Ik heb zelf gekozen voor de Coolermaster ExtremePower 430 watt (2x). Mede omdat deze zwart is (en dus goed past bij m'n zwarte Stacker) en ook vrij stil schijnt te zijn. Éen voeding wil ik dan gebruik voor m'n mobo en eventueel videokaart, de rest voor m'n harde schijven (10 stuks) en eventueel de extra 4 pinnen op m'n moederbord aansluiten, om zo alles goed te verdelen.
Ben ook eindelijk uit welk moederbord ik ga nemen: Toch de Intel Bad Axe, aangezien dit het enige bord is wat nu te leveren is met Conroe support én 3x PCI-E (4x+). Nu nog zoeken naar een winkel hier in Nederland welke revisie 3.04 kan leveren (de versie met Conroe support dus)...
Ben ook eindelijk uit welk moederbord ik ga nemen: Toch de Intel Bad Axe, aangezien dit het enige bord is wat nu te leveren is met Conroe support én 3x PCI-E (4x+). Nu nog zoeken naar een winkel hier in Nederland welke revisie 3.04 kan leveren (de versie met Conroe support dus)...
Duh, der komen steeds nieuwe modellen uit en ik heb natuurlijk ook meerdere pc's in huis....Verwijderd schreef op vrijdag 23 juni 2006 @ 12:44:
[...]Is dit een reden om er 1 te kopen dan?

Verklaar u nader.Djoekie schreef op vrijdag 23 juni 2006 @ 09:56:
Let op dat deze itt de Asus P5W DH Deluxe een 8pins aansluiting heeft voor de stroomtoevoer van de processor.Niet dat dit expliciet iets zegt, maar het geeft mij wel een idee dat dit een heel ander moederbord is dan de Asus P5W DH Deluxe.
Nou iig dat de Asus P5W DH Deluxe eigenlijk de Asus P5WD2-E Premium is met wat (onnodige) extra's. De P5B kun je wel aan zien dat het nieuwere dingen/ideeen bevat en niet direct afgeleid kan worden van z'n voorganger de P5WD2 of P5LD2 (lijken er het meeste op). Moet ik ook gaan uitleggen wat? Lijkt mij dat je dat wel kunt zien aan de foto's en er wordt ook een deel uitgelegd op de Asus website.
Ik bedoel dat hele Digital Home gedoe van de P5W DH Deluxe stelt eigenlijk niet veel voor, als je door de marketing-bel heen prikt. Bijv dat mp3-in functie geeft alleen maar aan dat in de audiochip er een directe link wordt gelegd van de microfoon ingang naar de front-speaker uitgang en daar hoeft idd geen pc voor aan te staan. EZ-Backup is ook bs, omdat je dit net zo makkelijk in het Intel tooltje kunt instellen.
[ Voor 13% gewijzigd door Dukey op 23-06-2006 15:59 ]
Ik ben het wel met je eens je, die P5B Deluxe lijkt me een no nonsens bordje met de nieuwste chipset speciaal voor de conroe. Ik zit alleen nog te twijfelen tussen die en de Gigabyte DQ6.Djoekie schreef op vrijdag 23 juni 2006 @ 15:56:
[...]
Nou iig dat de Asus P5W DH Deluxe eigenlijk de Asus P5WD2-E Premium is met wat (onnodige) extra's. De P5B kun je wel aan zien dat het nieuwere dingen/ideeen bevat en niet direct afgeleid kan worden van z'n voorganger de P5WD2 of P5LD2 (lijken er het meeste op). Moet ik ook gaan uitleggen wat? Lijkt mij dat je dat wel kunt zien aan de foto's en er wordt ook een deel uitgelegd op de Asus website.
Enige ETA over de DFI X975 infinity?
lijkt me een erg mooi bordje.
alles hangt voor mij nu een beetje af van max fsb.(overige functie's zijn zeker ook belangrijk) zou jammer zijn als dat een limiterende factor word met een overclock. En anders word het dit of een ander bord (P5W) en later misschien nog een ander bord wat zichzelf tegen die tijd wel heeft bewezen.
lijkt me een erg mooi bordje.
alles hangt voor mij nu een beetje af van max fsb.(overige functie's zijn zeker ook belangrijk) zou jammer zijn als dat een limiterende factor word met een overclock. En anders word het dit of een ander bord (P5W) en later misschien nog een ander bord wat zichzelf tegen die tijd wel heeft bewezen.
[ Voor 7% gewijzigd door Extera op 23-06-2006 16:24 ]
En wat vinden jullie van de AOpen I975Xa-YDG?
" The AOpen i975Xa-YDG offers a significant set of features and impressive performance for an eye popping US $290. The performance of the board was stellar in our testing while providing excellent overclocking capabilities. In fact, the overclocking aspect of this board and the Intel Core Duo required so little effort to reach 50%+ overclock levels that we are still surprised by how easy it was. The stability of the board was superb in our benchmark, gaming sessions, and general application testing whether the board was at stock or overclocked settings. The AOpen i975Xa-YDG is certainly the most stable board we have tested in recent memory and never once winced throughout a grueling two week test schedule."
http://www.anandtech.com/mb/showdoc.aspx?i=2750&p=14
Wat denken jullie, is deze leuker dan de Asus P5W DH Deluxe?
Hij is namelijk een behoorlijk stuk goedkoper...
" The AOpen i975Xa-YDG offers a significant set of features and impressive performance for an eye popping US $290. The performance of the board was stellar in our testing while providing excellent overclocking capabilities. In fact, the overclocking aspect of this board and the Intel Core Duo required so little effort to reach 50%+ overclock levels that we are still surprised by how easy it was. The stability of the board was superb in our benchmark, gaming sessions, and general application testing whether the board was at stock or overclocked settings. The AOpen i975Xa-YDG is certainly the most stable board we have tested in recent memory and never once winced throughout a grueling two week test schedule."
Beginning to realize the power...
Dit is geen socket 775 bord, maar een socket 479.NeOpHyTe-NL schreef op vrijdag 23 juni 2006 @ 16:30:
En wat vinden jullie van de AOpen I975Xa-YDG?
In dit bord kan je dus geen nieuwe core2 duo plaatsen, maar alleen mobile processoren.
Wat ben ik toch
Ik lijk wel een
Waarschijnlijk zat ik te
Toch bedankt

Ik lijk wel een
Waarschijnlijk zat ik te

Toch bedankt
Beginning to realize the power...
Ik heb vandaag maar besloten om de Core 2 Duo E6600 te preorderen bij Azerty. De prijzen hebben namelijk nog niet echt een daling laten zien in die twee weken die ik gewacht heb.
Het probleem is nog een beetje de keus van het moederbord. Ik twijfel tussen de volgende kandidaten:
Ik denk zelf dat een Intel chipset het beste is voor compatibiliteit en stabiliteit, maar ik vind de specs van de nForce 590 anders ook niet mis met 48 PCI-E lanes..
Het probleem is nog een beetje de keus van het moederbord. Ik twijfel tussen de volgende kandidaten:
- Asus P5B Deluxe - Intel 965 chipset
- DFI nForce 590 SLI - nVidia nForce 590 IE chipset
- ............................ - ATi based chipset
Ik denk zelf dat een Intel chipset het beste is voor compatibiliteit en stabiliteit, maar ik vind de specs van de nForce 590 anders ook niet mis met 48 PCI-E lanes..
Goud is geen geld
Verwijderd
jullie praten wel allemaal over de p5b deluxe..
maar wat is eigenlijk het verschil mer de non-deluxe versie?
wat zijn de belangrijke verschillen waardoor je de deluxe versie koopt??
maar wat is eigenlijk het verschil mer de non-deluxe versie?
wat zijn de belangrijke verschillen waardoor je de deluxe versie koopt??
Waarom de ASUS en niet de Gigabyte GA-965P-DQ6Frank_Knopers schreef op vrijdag 23 juni 2006 @ 17:48:
Ik heb vandaag maar besloten om de Core 2 Duo E6600 te preorderen bij Azerty. De prijzen hebben namelijk nog niet echt een daling laten zien in die twee weken die ik gewacht heb.
Het probleem is nog een beetje de keus van het moederbord. Ik twijfel tussen de volgende kandidaten:Nou weet ik van de eerste kandidaat dat deze al vrij verkrijgbaar is voor een prijs van 190-200 euro. Van de DFI heb ik nog nergens iets gezien. Weet iemand wanneer deze uitkomt en wat de te verwachten prijs zal zijn? En loont het de moeite om te wachten op de moederborden gebaseerd op de nieuwe ATi chipset?
- Asus P5B Deluxe - Intel 965 chipset
- DFI nForce 590 SLI - nVidia nForce 590 IE chipset
- ............................ - ATi based chipset
PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 9800X3D |TR Phantom Spirit 120 SE | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift
Heeft de gigabyte iets dat op AI Gear lijkt?Help!!!! schreef op vrijdag 23 juni 2006 @ 19:06:
[...]Waarom de ASUS en niet de Gigabyte GA-965P-DQ6
Dat zou voor mij de reden zijn om voor de Asus te kiezen. Als mijn vrouw achter de PC zit kan ze werken met een "relaxed" profiel (koele processor, laag energieverbruik) en als ik bezig ben kan ik realtime overschakelen naar een "snel" profiel (overklok, stuk warmer, maar ook sneller).
zeker heeft ie dat:rapware schreef op vrijdag 23 juni 2006 @ 19:38:
[...]
Heeft de gigabyte iets dat op AI Gear lijkt?
Dat zou voor mij de reden zijn om voor de Asus te kiezen. Als mijn vrouw achter de PC zit kan ze werken met een "relaxed" profiel (koele processor, laag energieverbruik) en als ik bezig ben kan ik realtime overschakelen naar een "snel" profiel (overklok, stuk warmer, maar ook sneller).
Software facility - EasyTune5 & M.I.T. (Motherboard Intelligent Tweaker): Intelligent software interface for user-friendly operation.
en heeft smartfan, iets wat bij asus Q-fan heet.
screenshots, easytune5:
http://pics.computerbase.de/1/3/7/0/2/12.png
http://www.overclockers.r...2005/11/27/gbt/et-2-b.jpg
en met cia mit kun je racen
[ Voor 39% gewijzigd door duncanvdlinden op 23-06-2006 19:51 ]
Hoi allemaal,
Ik twijfel tussen die 2 asus borden, en heb een zalman 400B/Aps, waar zie ik of deze die bep. voltage aankan waar jullie het over hebben??
Alvast heel erg bedankt
Ik twijfel tussen die 2 asus borden, en heb een zalman 400B/Aps, waar zie ik of deze die bep. voltage aankan waar jullie het over hebben??
Alvast heel erg bedankt
Dit topic is gesloten.