Conroe (Core 2 Duo) moederborden

Pagina: 1 ... 4 ... 10 Laatste
Acties:
  • 5.487 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-02 21:08
Breepee schreef op donderdag 15 juni 2006 @ 15:04:
[...]

Daarom vraag ik dus ook of 'ie wel goed in z'n bovenkamer is ;) Lezen is een vak ;) Ik vind 75 al duur.
en nu weet nog niemand wat je met die opmerking bedoelde....
maargoed ontopic maar weer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-09 15:56
duncanvdlinden schreef op donderdag 15 juni 2006 @ 15:35:
[...]

en nu weet nog niemand wat je met die opmerking bedoelde....
OK, om alle onduidelijkheid de wereld uit te helpen: ik ben die-hard budget-fan dus als er iemand een kots-smilie plaats in die context, dan zal ik er wat van zeggen.
maargoed ontopic maar weer
Akkoord.

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
Breepee schreef op donderdag 15 juni 2006 @ 16:03:
[...]

OK, om alle onduidelijkheid de wereld uit te helpen: ik ben die-hard budget-fan dus als er iemand een kots-smilie plaats in die context, dan zal ik er wat van zeggen.

[...]

Akkoord.
Oh niet om te flamen maar als je die-hard-budget fan ben zoek je dan niet eerder in het AMD straatje? :p Of gewoon zoveel mogelijk performance voor zo'n laag mogelijk bedrag? ;)
De prijzen van AMD gaan tegen de tijd dat de conroe er is sterk dalen, een x2 3800+ kan dan rond de 150 euro gaan kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankknopers
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 05-08 17:43

frankknopers

Goud is geen geld

duncanvdlinden schreef op donderdag 15 juni 2006 @ 16:19:
[...]

Oh niet om te flamen maar als je die-hard-budget fan ben zoek je dan niet eerder in het AMD straatje? :p Of gewoon zoveel mogelijk performance voor zo'n laag mogelijk bedrag? ;)
De prijzen van AMD gaan tegen de tijd dat de conroe er is sterk dalen, een x2 3800+ kan dan rond de 150 euro gaan kosten.
Ik denk dat breepee meer doelt op een "bang-for-buck" low budget. De Core 2 Duo E6600 is bijvoorbeeld iets sneller dan een FX-62, welke 1100 euro kost. Maar die is wel even 3,5x zo duur als de Core 2 Duo. En de AMD's in de prijsklasse van de Conroe (320 euro) kunnen never nooit aan deze nieuwe intel tippen.

[ Voor 4% gewijzigd door frankknopers op 15-06-2006 16:38 ]

Goud is geen geld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
AMD, dual-core en budget passen helaas niet in dezelfde zin. Een Conroe is stukken aantrekkelijker, zie bijvoorbeeld de E6300 eens. Nog geen 190 euro. Als AMD tegen die tijd dat de Conroe geleverd gaat worden ook in dat prijsbereik zit, zal ik ze zeker eens uittchecken, maar daarom kan ik de Conroe wel eens grondig investigeren :)

Kwa plank moet ik echt dan wel iets hebben waar 4xDDR1 en AGP in kan en vandaar dat ik wilde weten wat de Asrock 775i65PE in het lijstje in de TS doet. Als die Conroe er inderdaad op kan is het mijn bord, maar daarover kan ik weinig uitsluitsel krijgen, omdat 'iemand' (ik vind exact dezelfde lijst op meerdere fora terug) heeft bedacht dat dit kan. Bij Asrock kan ik er niks over vinden en er staat ook geen Conroe op de plank. Hier ging het me eigenlijk dus om, weten of de Asrock 775i65PE Conroe's slikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dukey
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14-08 13:41

Dukey

Ik heb dit getypt hier -->

Breepee schreef op donderdag 15 juni 2006 @ 16:48:
AMD, dual-core en budget passen helaas niet in dezelfde zin. Een Conroe is stukken aantrekkelijker, zie bijvoorbeeld de E6300 eens. Nog geen 190 euro. Als AMD tegen die tijd dat de Conroe geleverd gaat worden ook in dat prijsbereik zit, zal ik ze zeker eens uittchecken, maar daarom kan ik de Conroe wel eens grondig investigeren :)

Kwa plank moet ik echt dan wel iets hebben waar 4xDDR1 en AGP in kan en vandaar dat ik wilde weten wat de Asrock 775i65PE in het lijstje in de TS doet. Als die Conroe er inderdaad op kan is het mijn bord, maar daarover kan ik weinig uitsluitsel krijgen, omdat 'iemand' (ik vind exact dezelfde lijst op meerdere fora terug) heeft bedacht dat dit kan. Bij Asrock kan ik er niks over vinden en er staat ook geen Conroe op de plank. Hier ging het me eigenlijk dus om, weten of de Asrock 775i65PE Conroe's slikt.
Hmm ik ken het moederbord niet, maar is het wel bekend bij Asrock op de website? Zo ja, is er een manual? Is er downloable bios? Staat er geen cpu support lijstje op de site? Overigens zul je niet primair op Conroe moeten zoeken aangezien dit een codenaam is Core 2 Duo.

EDIT: Manual geeft het niet aan, dus ga er maar vanuit dat het niet werkt (misschien in een nieuwe revisie). http://www.asrock.com/Drivers/Manual/775i65PE.pdf

Voor de liefhebbers, de Asus P5W al in de Japanse winkels:
http://www.watch.impress....20060617/etc_asusc2d.html

De MSI 965neoF plank:
http://www.watch.impress....0060610/etc_p965neof.html

[ Voor 14% gewijzigd door Dukey op 15-06-2006 17:34 ]

Ook wel de allergrootste _ _ _ _ _ (vul in met blokletters)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
Djoekie schreef op donderdag 15 juni 2006 @ 17:28:
[...]

Hmm ik ken het moederbord niet, maar is het wel bekend bij Asrock op de website?
Tuurlijk, dat heb ik allang uitgezocht :)
Zo ja, is er een manual? Is er downloable bios? Staat er geen cpu support lijstje op de site?
Hoe denk je dat ik erachter ben gekomen dat de Asrock site geen woord rept over Conroe support van dit bord?
Overigens zul je niet primair op Conroe moeten zoeken aangezien dit een codenaam is Core 2 Duo.
In de TS staat dat Asrock "Conroe" op de borden print dit die chip aan zullen kunnen. Van een aantal Asrock bord weet ik ook dat ze dit kunnen (staat echter nog steeds niets in de cpu-support-lijst). Vandaar dat ik ook nog enige hoop heb (het bord in kwestie is namelijk al reeds uit).
EDIT: Manual geeft het niet aan, dus ga er maar vanuit dat het niet werkt (misschien in een nieuwe revisie). http://www.asrock.com/Drivers/Manual/775i65PE.pdf
Nogmaals, ben op zoek naar feiten, als je die niet hebt, hoef je niks te zeggen :? Tuurlijk staat het niet in de handleiding, het bord is al zeker een half jaar uit.

Ik doe m'n huiswerk wel hoor ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Brent op 15-06-2006 17:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dukey

Dukey

Breepee schreef op donderdag 15 juni 2006 @ 17:40:
[...]
Tuurlijk, dat heb ik allang uitgezocht :)

[...]
Hoe denk je dat ik erachter ben gekomen dat de Asrock site geen woord rept over Conroe support van dit bord?

[...]
In de TS staat dat Asrock "Conroe" op de borden print dit die chip aan zullen kunnen. Van een aantal Asrock bord weet ik ook dat ze dit kunnen (staat echter nog steeds niets in de cpu-support-lijst). Vandaar dat ik ook nog enige hoop heb (het bord in kwestie is namelijk al reeds uit).

[...]

Nogmaals, ben op zoek naar feiten, als je die niet hebt, hoef je niks te zeggen :? Tuurlijk staat het niet in de handleiding, het bord is al zeker een half jaar uit.

Ik doe m'n huiswerk wel hoor ;)
Ow en wie zou je die "feiten" moeten geven? Als iemand uit Japan met een niet-productie bordje (want die wat nu in de winkel liggen kunnen het niet) een niet-productie conroe processor aan gang krijgt dan dan is dat een feit en ren je naar de winkel?

Feit is dat in de handleiding van het ding het niet staat, het staat niet in de cpu support list en nergens is wat anders concreets te vinden. Hoeveel feiten wil je dan.....?

[ Voor 11% gewijzigd door Dukey op 15-06-2006 18:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ga de conroe E6600 binnenkort bestellen maar ik zit nog te twijfelen tussen 2 moederborden.

Kan iemand mij de verschillen tussen de 2 moederborden vertellen, en vertellen welke ik beter kan kiezen voor mijn systeem en waarom. _/-\o_

de twee borden die ik in gedachten had zijn de

1. Asus P5B Deluxe WiFi-AP € 203 bij salland
http://www.asus.com/produ...07&model=1179&modelmenu=1

2.Asus P5W DH Deluxe € 215 bij salland
http://www.asus.com.tw/pr...48&model=1198&modelmenu=1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
Djoekie schreef op donderdag 15 juni 2006 @ 18:50:
[...]

Ow en wie zou je die "feiten" moeten geven? Als iemand uit Japan met een niet-productie bordje (want die wat nu in de winkel liggen kunnen het niet) een niet-productie conroe processor aan gang krijgt dan dan is dat een feit en ren je naar de winkel?

Feit is dat in de handleiding van het ding het niet staat, het staat niet in de cpu support list en nergens is wat anders concreets te vinden. Hoeveel feiten wil je dan.....?
Ik wil bijvoorbeeld weten hoe dat bord in die lijst op de FP is gekomen, en hoe die lijst uberhaupt tot stand is gekomen. Als je goed kijkt, roep ik dat al zo'n 50 berichten terug ergens ;) Ik vermoede dat misschien iemand met inside information die lijst had samengesteld en dus kon bevestigen dat dat zo is (of niet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dukey

Dukey

Verwijderd schreef op donderdag 15 juni 2006 @ 18:52:
Kan iemand mij de verschillen tussen de 2 moederborden vertellen, en vertellen welke ik beter kan kiezen voor mijn systeem en waarom.
Begin eens met 12 pagina's te lezen, m i s s c h i e n dat het al 100x is gevraagd en het ook 200x is beantwoord :) Dank U.

[ Voor 38% gewijzigd door Dukey op 15-06-2006 18:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dukey

Dukey

Breepee schreef op donderdag 15 juni 2006 @ 18:54:
[...]

Ik wil bijvoorbeeld weten hoe dat bord in die lijst op de FP is gekomen, en hoe die lijst uberhaupt tot stand is gekomen. Als je goed kijtk, roeg ik dat al zo'n 50 berichten terug ergens ;) Ik vermoede dat misschien iemand met inside information die lijst had samengesteld en dus kon bevestigen dat dat zo is (of niet).
Die lijst komt grotendeels van dit forum: http://www.xtremesystems.org/. Daar zitten idd mensen met "inside information" ;) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb wel een paar pagina's door gelezen maar daar kan ik nog niet echt wijs uit worden,

Als gewoon iemand en kort antwoord kan geven dan kan ik 1 van de 2 bestellen 8)7

Alvast bedankt voor de hulp :D

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 15-06-2006 19:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaseMike
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
De prijzen voor conroe bordjes zijn een beetje ernstig mal aan het worden.
Dik over de 150 tot 250 euro voor een moederbord grenst aan waanzin.
Wacht gewoon even op de asrock bordjes :

De 775twins-hdtv 2.0 is in Duitsland al te krijgen voor rond de 50-60 euro
De 775dual-esata+ komt nog in juni uit en de niet + versie zit zo rond de 60 euro

Dit soort "budget" bordjes hebben ook alles aan boord wat je nodig hebt en de prestaties zitten meestal maar enkele procenten onder de top borden.
Voor de 775twins-hdtv moet je wel in de gaten houden dat het een single channel memory controller heeft.

Overigens zie ik dat hier de prijzen van de 945p moederborden voor de 9xx serie al aardig aan het dalen zijn in afwachting van de conroe. Misschien over 5 weken toch maar een, dan zeer goedkope, d940-960 kopen met een 945p bord voor samen zo'n 200 euro ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik weet waar ik op wacht _/-\o_ :9~
http://www.hexus.net/content/item.php?item=5939

Wachten jullie maar op die intel chipsets })

PS. I’m a sucker for the media
PPS. nforce590 Sli rules :7
PPPS. Ik hoop dat ze snel met een review komen zoals ze beloven

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 15-06-2006 19:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou zeggen: eerst benchmarks afwachten en dan zullen we zien ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milenco
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07-09 02:49
Verwijderd schreef op donderdag 15 juni 2006 @ 19:43:

Geweldig bord inderdaad! Ik zat al te wachten op de eerste nForce 590 SLI borden en dit is zeker een goed begin! Mooi 2x pci16, pci8 en pci4! Mooie is ook dat ze allemaal op hun volledige snelheid kunnen werken. 8x SATA zie ik zo zitten, perfect. Enige wat mogelijk nog voor wat problemen kan zorgen (in mijn geval) is de indeling van de sloten. Jammer dat de 2 tragere pcie sloten tussen de 16x sloten zitten. Hierdoor wordt het al wat moeilijker om alle 4 de pci-e sloten te gebruiken.

Hoe dat ook, mooi bordje. Deze gaat bij mij in de (erg kleine) lijst met mogelijke moederborden!

Edit: Is er trouwens al iets bekend over wanneer we borden zoals deze (met de nForce 590 SLI chipset) in de winkels mogen verwachten?

[ Voor 8% gewijzigd door Milenco op 15-06-2006 19:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 15 juni 2006 @ 19:49:
[...]

Ik zou zeggen: eerst benchmarks afwachten en dan zullen we zien ;)
Naja ik hoop erop dat ze niet al teveel afwijken van de AM2 versie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
Verwijderd schreef op donderdag 15 juni 2006 @ 19:43:

PPPS. Ik hoop dat ze snel met een review komen zoals ze beloven
vergeet niet dat Nforce nou niet echt bekend staat om goede compabiliteit, hopelijk is dat een keer opgelost, oa. hdd's niet goed pakken, onstabiele NVLAN, en wellicht moet hier ook een fan weer op van hier tot tokyo.
Dus ik weet niet of iemand die gewoon stabiliteit wil en niet op die 4 extra fps zit te wachten, wel zo'n Nforce zou kopen. Intel weet je gewoon dat het allemaal goed zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Milenco schreef op donderdag 15 juni 2006 @ 19:50:
[...]

Edit: Is er trouwens al iets bekend over wanneer we borden zoals deze (met de nForce 590 SLI chipset) in de winkels mogen verwachten?
Niet dat ik weet, maar van wat ze in het artikel vermelde lijkt het erop dat ze al uit de fabriek rollen en dat zij gewoon de eerste zagen dus dat lijkt mee een goed teken :) 8)

Naja volgens mij interpreteer ik dit een beetje optimistisch. Ik wil gewoon me nieuwe computer |:(

Ik hoop dat ze niet te lang wachten aangezien ik van plan was op 23juli met een E6600 thuis te komen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Conroe
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 01-02 09:56
Is die P5W DH Deluxe alleen voor mediacenters? :?
M.a.w. digital home = mediacenter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soepster
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-04 22:43
Ik vraag me af of het nodig is dual channel te gebruiken om de volledige brandbreedte van Core 2 Duo te gaan gebruiken. Uit benchmarks zie ik dat De conroe over het algemeen niet boven de 5300MB/sec geheugenbandbreedte uitkomt- betekent dit dat 1x DDRII 667/pc5300 zou volstaan?

Als ik reken zoals met de P4, kom ik uit op een theoretische 266x4x8=8512 MB/s
Dit zou betekenen dat 2xpc4200 DDRII (8400MB/s) net te weinig zou zijn. Maar de benchmarks laten zien dat die snelheid lang niet gehaald wordt- de benchmarks worden echter altijd met pc5300 gedaan. Zou pc4200/1xpc5300 nadelig kunnen zijn?

[ Voor 64% gewijzigd door Soepster op 15-06-2006 21:30 ]

Asus P5Q-E/E8500@4ghz/4GBPC6400/8800GT512/X-Fi Fatty Platinum/Sony DRU510A/Cooler master realpower450/Lian-Li PC65/Raptor74GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Conroe
Verwijderd schreef op donderdag 15 juni 2006 @ 18:52:
Ik ga de conroe E6600 binnenkort bestellen maar ik zit nog te twijfelen tussen 2 moederborden.

Kan iemand mij de verschillen tussen de 2 moederborden vertellen, en vertellen welke ik beter kan kiezen voor mijn systeem en waarom. _/-\o_

de twee borden die ik in gedachten had zijn de

1. Asus P5B Deluxe WiFi-AP € 203 bij salland
http://www.asus.com/produ...07&model=1179&modelmenu=1

2.Asus P5W DH Deluxe € 215 bij salland
http://www.asus.com.tw/pr...48&model=1198&modelmenu=1
Dat wil ik ook wel eens weten. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xcist
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 09-09 17:28
die van 215 is voor crossfire wil je dat hebbe ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
Zijn er al speculaties wat die gigabyte p965 boardjes ongeveer gaan kosten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12-09 20:19

Thandor

SilverStreak

Soepster schreef op donderdag 15 juni 2006 @ 21:17:
Ik vraag me af of het nodig is dual channel te gebruiken om de volledige brandbreedte van Core 2 Duo te gaan gebruiken. Uit benchmarks zie ik dat De conroe over het algemeen niet boven de 5300MB/sec geheugenbandbreedte uitkomt- betekent dit dat 1x DDRII 667/pc5300 zou volstaan?
Als er niet meer bandbreedte nodig is dan is geheugen dat 'teveel' bandbreedte levert overbodig.
Als ik reken zoals met de P4, kom ik uit op een theoretische 266x4x8=8512 MB/s
Dit zou betekenen dat 2xpc4200 DDRII (8400MB/s) net te weinig zou zijn. Maar de benchmarks laten zien dat die snelheid lang niet gehaald wordt- de benchmarks worden echter altijd met pc5300 gedaan. Zou pc4200/1xpc5300 nadelig kunnen zijn?
Ik verwacht niet dat 266MHz DDR2-SDRAM (PC2-4300, DDR2-533) voor prestatiedalingen gaat zorgen :)
Uiteraard moet er dan wel gebruik gemaakt worden van dual-channel.

Overigens, de RAM FAQ spreekt over PC2-4300 en niet over PC2-4200.
Naast dat:
Theoretische bandbreedte: 3200, 4266, 5333 en 6400MB/s in burst-mode
4266 * 2 = 8532MB/s
Al met al zou dat dus (theoretisch) prima moeten kunnen B)
r00t schreef op donderdag 15 juni 2006 @ 22:55:
[...]
Dat wil ik ook wel eens weten. :9
Op de ASUS site staan de verschillen. Zet ze naast elkaar en vergelijk.
Vervolgens maak je zelf een keuze :). Zo moeilijk is dat toch niet? ;)

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
Gigabyte Ga-g1975x. 975x Atx. Pci-e. Sound. Lan. Sata Ii. Raid. 1394a, deze staat al op zercom te koop met een levertijd van 3 tot 5 werkdagen, 225 euro. of verspreid ik oud nieuws :p

hmm zie tot mijn verbazing dat conroe niet op de supportlist staat.

Ben heel benieuwd wat de GA-965 serie gaat kosten van gigabyte.

[ Voor 29% gewijzigd door duncanvdlinden op 15-06-2006 23:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extera
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 05-05 16:02
r00t schreef op donderdag 15 juni 2006 @ 21:10:
nope, prima te gebruiken als normale pc hoor.

Mijn Serverrack - iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milenco
duncanvdlinden schreef op donderdag 15 juni 2006 @ 23:12:
Gigabyte Ga-g1975x. 975x Atx. Pci-e. Sound. Lan. Sata Ii. Raid. 1394a, deze staat al op zercom te koop met een levertijd van 3 tot 5 werkdagen, 225 euro. of verspreid ik oud nieuws :p

Ik heb vandaag opnieuw een mailtje naar de Gigabyte support-desk verzonden hierover. Ik had de Nederlandse desk al eens gevraagd maar die zeiden dat het niet mogelijk was, terwijl ik hier andere hoorde. Vandaag dus even de Amerikaanse desk gemailt met de vraag of er al een uitslag is. Ik houd u op de hoogte!

Edit: Zojuist antwoord gekregen:
Hi

The last report I got was the GA-G1975X/-C was still be validated with Conroe. Please wait for the compatibility list to be released within the next two weeks.

Thank you
Afwachten dus. Mooi in ieder geval dat het ietjes concreter wordt.

[ Voor 16% gewijzigd door Milenco op 16-06-2006 01:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ackermans1973
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07-03-2023
duncanvdlinden schreef op donderdag 15 juni 2006 @ 23:12:

Sja... Zercom... ga de shopsurveys maar eens lezen. Die levertijd kan daar makkelijk van de ene op de andere dag in weken veranderen. Ik zou daar maar niet van op aan gaan wat betreft beschikbaarheid van dit bord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

r00t schreef op donderdag 15 juni 2006 @ 21:10:
Volgens mij heeft r00t deze vraag al een kleine 35x gesteld, is er echt niemand die hem kan helpen? Ik weet het namelijk niet?
EDIT: Excuses, zie dat er zojuist antwoord is gegeven...
duncanvdlinden schreef op donderdag 15 juni 2006 @ 23:05:
Zijn er al speculaties wat die gigabyte p965 boardjes ongeveer gaan kosten?
Ja dat zou ik ook wel eens willen weten, als je tenminste deze bedoeld:
[url=http://www.gigabyte.com.t...p;ProductName=GA-965P-DQ6]GA-965P-DQ6[/url]

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 16-06-2006 09:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
nieuws: Gigabyte onthult vier 'Broadwater'-moederborden
het enige wat ik heb kunnen vinden is dat de DQ6 rond de 200 dollaar moet gaan kosten, dankzij een speciale spanningsafvlakker om beter te kunnen overklokken.
Maar dat is me dan alweer te veel van het goede :p De SD4 gaat rond de 150 dollaar kosten, vind ik nog best een smak geld. Zeker omdat gigabyte meestal een fractie goedkoper is als Asus vaak.
Ik zou 130 euro net een mooie prijs vinden eigenlijk. Moet toch nog wel een concurerend board komen voor de P5B? ;)

[ Voor 8% gewijzigd door duncanvdlinden op 16-06-2006 12:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 16 juni 2006 @ 09:09:
[...]

Volgens mij heeft r00t deze vraag al een kleine 35x gesteld, is er echt niemand die hem kan helpen? Ik weet het namelijk niet?
EDIT: Excuses, zie dat er zojuist antwoord is gegeven...

[.r00t zie het volgende Duitse forum voor de PW5-DH.: http://www.forumdeluxx.de...ad.php?t=236741&page=10.]

Ja dat zou ik ook wel eens willen weten, als je tenminste deze bedoeld:
[url=http://www.gigabyte.com.t...p;ProductName=GA-965P-DQ6]GA-965P-DQ6[/url]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goesiman
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 24-03-2024
De LanParty UT NF590 SLI Intel Edition:

DFI nForce 590 SLI Intel-moederbord

[CiP] Le Régional Built To Last.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Echt een heftig moederbord, tenminste wat het oog betreft ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chutney
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 30-08 08:32
Ben benieuwd of deze Nforce serie nu geen problemen heeft met Maxtor schrijven, verder strake mobo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ambi
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 05-05 08:14

ambi

IGN: EvulKlowne

Iemand de handleiding gevonden voor de P5W DH Deluxe, ik vind ze alvast niet op de Asus site :?

Steam/uPlay: EvulKlowne

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-Daniël- schreef op woensdag 14 juni 2006 @ 19:32:
[...]
Ik vraag me af wat beter presteert (beste combo dus)

E6300 (190e) + 2gb PC4300 (150e) + 7900 GT (260e) + MSI 975X (161e) = 761e
E6400 (230e) + 1gb PC4300 (75e) + 7900GT (260e) + P5B (140e) = 705e
E6600 (300e) + 1gb PC4300 (75e) + 7900GT (260e) + 775XFire-eSATA2 (70e) = 705e
Iemand? :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dukey

Dukey

Tja die laatste met de e6600 is het interessants omdat dat de eerste is met 4mb cache. Lijkt mij dat deze ook een hogere waarde heeft straks bij de verkoop. Alleen dat moederbord zou ik toch inwisselen voor de P5B..... Spaar even door zou ik zeggen ;) . Verschil tussen 1024mb en 2048mb vindt ik meevallen, denk dat je het alleen gaat merken bij spellen als Oblivion die veel textures hebben. Je zou ook geld kunnen besparen door een 7600GT (of zelfs een XFX 7600GS Xtreme) te nemen.

[ Voor 24% gewijzigd door Dukey op 16-06-2006 20:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plurk.
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 27-07 16:19
Hier een mooie preview; GA-965P-DQ6

www.vr-zone.com/?i=3735

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit moederbordje is nog heftiger dan ik dacht :*) ... Maar ik wist niet dat ie SLI compatible was?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dukey

Dukey

Verwijderd schreef op zaterdag 17 juni 2006 @ 08:50:
Dit moederbordje is nog heftiger dan ik dacht :*) ... Maar ik wist niet dat ie SLI compatible was?
Zucht, hij is niet SLI compatible.....net zoals iedere Intel,Via en Sis chipset.

Waarom? Omdat Nvidia dat afregeld in de drivers, er zijn wel manieren om dat te omzeilen maar optimaal is het niet.

Hij is wel Crossfire compatible, maar denk er wel aan dat het eerste slot 16 lanes heeft en het tweede slot 'maar' 4.

Kan dit niet in de startpost worden gezet :/ , al zo vaak langs geweest?

[ Voor 15% gewijzigd door Dukey op 17-06-2006 09:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ymmv
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 04-09 15:58
Is er al wat meer nieuws over borden met de G965-chipset? Ik vond op AnandTech een foto-overzicht van Asus-moederborden met o.a. de P5B-V DH Deluxe. Dat ziet eruit als een behoorlijk compleet bord met veel PCI/PCI-e/SATA-aansluitingen maar er is zo goed als geen concrete info over te vinden. Wordt niet genoemd in de topicstart, en er staat ook nog niets over op de Asus-site.

Eerlijk gezegd is de p5B-V DH Deluxe op dit moment mijn favoriete Conroe-bord. Ik ben geen PC-gamer dus ik zou me waarschijnlijk prima kunnen redden met Intels nieuwste Vista Premium-geschikte grafische chipset. Het bespaart me verder de aanschaf van een DX9 videokaart wat ik toch al niet zag zitten ivm de over een paar maanden te verwachten introductie van DX10-kaarten. Ik vind het zonde van het geld om een paar honderd euro te investeren in iets waarvan je nu al weet dat het binnen zes maanden achterhaald zal zijn.

[ Voor 3% gewijzigd door ymmv op 17-06-2006 11:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
Hmm als die DS4 versie van Gigabyte net zo uitgebreid is en alleen wat beweerd wordt die speciale spanningsregulator mist, dan vind ik het wel een heel erg intressant boardje. DDlive is ook leuk dat het erop zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Conroe
ymmv schreef op zaterdag 17 juni 2006 @ 11:46:
Is er al wat meer nieuws over borden met de G965-chipset? Ik vond op AnandTech een foto-overzicht van Asus-moederborden met o.a. de P5B-V DH Deluxe. Dat ziet eruit als een behoorlijk compleet bord met veel PCI/PCI-e/SATA-aansluitingen maar er is zo goed als geen concrete info over te vinden. Wordt niet genoemd in de topicstart, en er staat ook nog niets over op de Asus-site.

Eerlijk gezegd is de p5B-V DH Deluxe op dit moment mijn favoriete Conroe-bord. Ik ben geen PC-gamer dus ik zou me waarschijnlijk prima kunnen redden met Intels nieuwste Vista Premium-geschikte grafische chipset. Het bespaart me verder de aanschaf van een DX9 videokaart wat ik toch al niet zag zitten ivm de over een paar maanden te verwachten introductie van DX10-kaarten. Ik vind het zonde van het geld om een paar honderd euro te investeren in iets waarvan je nu al weet dat het binnen zes maanden achterhaald zal zijn.
Je kan toch Vista draaien met een DX9 videokaart? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 12-09 01:17

edward2

Schieten op de beesten

Iemand al een tip of idee welk geheugen (2x1 gig) het goed zal doen voor de Conroe?
Ik las al veel interssante info op Extremsystems, over OCZ pc 6400 C3, maar ik geloof dat dit spul nog niet uit is?
Lage latency's schijnen van groot belang te zijn voor deze architectuur itt de netburst van de vorige gen.

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milenco
Volgens mij is er alleen nog maar PC6400 CL4 geheugen beschikbaar. Dan zou je beter kunnen kiezen voor PC5400 geheugen met CL3. Minder overklokbaar, maar wel een stukje goedkoper én CL3. :)

Edit: Heb je trouwens een bron van die lage latencies die het goed zouden doen onder de Conroe?

[ Voor 22% gewijzigd door Milenco op 17-06-2006 15:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankknopers
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 05-08 17:43

frankknopers

Goud is geen geld

Volgens mij maken de latencies niet veel uit voor de Core 2 Duo (Conroe) omdat deze een zeer groot cache geheugen heeft. Ik denk dat je met CL4 geheugen ook al wel goed zit, maar 3 is natuurlijk altijd wel ietsje sneller..

Ik ga zelf voor 2x1GB OCZ PC6400 Dual Channel CL4, omdat deze in verhouding tot andere 800mhz modules veel goedkoper is.

Goud is geen geld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Milenco schreef op zaterdag 17 juni 2006 @ 15:01:
Volgens mij is er alleen nog maar PC6400 CL4 geheugen beschikbaar. Dan zou je beter kunnen kiezen voor PC5400 geheugen met CL3. Minder overklokbaar, maar wel een stukje goedkoper én CL3. :)

Edit: Heb je trouwens een bron van die lage latencies die het goed zouden doen onder de Conroe?
Pfhoe, dat weet ik niet meer, iig in het forum van extremesystems, in extreme bandwidth of Intel CPU topic.

Er is zowieso erg veel info te halen uit die site.

edit, hierzo:

http://www.xtremesystems....=103108&highlight=latency

[ Voor 9% gewijzigd door edward2 op 17-06-2006 15:59 ]

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
ymmv schreef op zaterdag 17 juni 2006 @ 11:46: Ik vind het zonde van het geld om een paar honderd euro te investeren in iets waarvan je nu al weet dat het binnen zes maanden achterhaald zal zijn.
Welkom in de wondere wereld van computers ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://www.overclockers.c...g/Intel_Motherboards.html

Staan al wat "prijzen" van de bordjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Intel Core 2 Extreme X6800 + Asus P5B Deluxe/WiFi-AP + 2x OCZ 1 GB DDR2-800 + Asus nVidia GeForce 7900 GTX + 2x Raptor X + AOpen Impression = geweldig.

Dit wordt mijn systeempje zodra de processoren + moederborden uitkomen. ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siddler
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 25-08 12:17
Verwijderd schreef op zaterdag 17 juni 2006 @ 20:20:
Intel Core 2 Extreme X6800 + Asus P5B Deluxe/WiFi-AP + 2x OCZ 1 GB DDR2-800 + Asus nVidia GeForce 7900 GTX + 2x Raptor X + AOpen Impression = geweldig.

volgens mij heb jij geld genoeg he...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Heb nog nooit een Gigabyte gehad maar van de GA-965P-DQ6 ben ik wel gecharmeerd. Mooi board met 8 SATA poorten en passief gekoeld. :9

Heb ivm veel harde schijven en toekomstige SATA DVD rewriter wel veel SATA poorten nodig.
Maar ns op de reviews wachten. Ben vooral benieuwd naar de verschillen tussen de volgende chipsets:
975
965
ATI
Nvidia

Wil eigenlijk wel een ATI om ze te supporten :)

Zit nog in dubio of ik nu al op de Conroe trein spring of wacht tot begin 2007 als de Kentsfield \ ATI R600 \ evt AMD K8L \VISTA e.d. arriveren.

Het is wel verleidelijk om nu in te stappen maar niet perse nodig. :o

[ Voor 20% gewijzigd door Help!!!! op 17-06-2006 20:30 ]

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OcGuru
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13:44

OcGuru

Giulietta Qv

Lijkt me een goed bord :o Als die z'n vcore niet stabiel houdt met z'n 12phase :9

Bl44t

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Intel Core 2 Extreme X6800 + GA-965P-DQ6 + 2x OCZ 1 GB DDR2-800 + Asus nVidia GeForce 7900 GTX + 2x Raptor X + 4 andere SATA disks +brandertje en wat ander spul.

Ik weet bij god niet hoeveel watt voeding ik nodig heb, kan iemand daar een schatting van maken?
Om dit te vragen in een ander topic heeft weinig zin denk ik ;)

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 17-06-2006 20:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

edward2 schreef op zaterdag 17 juni 2006 @ 14:51:
Iemand al een tip of idee welk geheugen (2x1 gig) het goed zal doen voor de Conroe?
Ik las al veel interssante info op Extremsystems, over OCZ pc 6400 C3, maar ik geloof dat dit spul nog niet uit is?
Lage latency's schijnen van groot belang te zijn voor deze architectuur itt de netburst van de vorige gen.
ff een quote van deze pagina: http://www.anandtech.com/memory/showdoc.aspx?i=2732 :
The computer enthusiast world is now looking for even more in DDR2 memory. With AM2 expected in June/July, potential buyers are talking about the possible impact of very low DDR2 latencies with the on-chip memory controller that will be featured in the new AM2 processor. With Conroe looking to regain the performance crown, potential buyers are also realizing that without the deep pipes of Intel NetBurst, not only will performance improve, but low DDR2 memory latencies might finally make a performance difference on the Intel platform. The new mantra for DDR2 memory has become low latency, but it is important to understand what that means.
It is too much for this review to look deeply at the DDR2 architecture, but it is important to understand that CAS latency does not work the same way in DDR2 as we have seen in DDR memory. As a result CAS 2 is not even an option in current DDR2 controllers, with CAS 3 a very fast option for DDR2 memory. We have all learned in DDR that the best tRAS performance is NOT normally the fastest tRAS setting, but one that is balanced to the chipset/memory controller architecture. This lesson also carries over to DDR2, with the result that best performance often comes with higher tRAS settings.

All of this leads to the quesion of what are the fastest DDR2 memory timings you can possibly find today in DDR2 memory? The answer is CAS 3, with a current range of CAS 3 to 6, RAS Precharge of 2, with a range from 2 to 6, RAS to CAS Delay of 2 with a range of 2 to 6, and tRAS (RAS Activate to Charge) dependant on chipset/memory controller with a broad range from 4 to 18 in some BIOS. tRAS settings are generally higher in DDR2, with best performance settings commonly in the 9 to 15 range. All of this translates into the lowest latency memory you can conceive today having timings of 3-2-2-9.
Wat jij zegt klopt dus. :P

Low latency is ws bij de Conroe ook in real worldperformance meetbaar en niet alleen in synthetische benchmarks.

Wel is het ff reviews afwachten voordat je bakken geld wegsmijt aan duur low latency geheugen wat dan bijv. maar 1% snelheidswinst oplevert.. :o

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
Help!!!! schreef op zaterdag 17 juni 2006 @ 20:27:
[...]

Heb nog nooit een Gigabyte gehad maar van de GA-965P-DQ6 ben ik wel gecharmeerd. Mooi board met 8 SATA poorten en passief gekoeld. :9

Heb ivm veel harde schijven en toekomstige SATA DVD rewriter wel veel SATA poorten nodig.
Maar ns op de reviews wachten. Ben vooral benieuwd naar de verschillen tussen de volgende chipsets:
975
965
ATI
Nvidia

Wil eigenlijk wel een ATI om ze te supporten :)

Zit nog in dubio of ik nu al op de Conroe trein spring of wacht tot begin 2007 als de Kentsfield \ ATI R600 \ evt AMD K8L \VISTA e.d. arriveren.

Het is wel verleidelijk om nu in te stappen maar niet perse nodig. :o
Vind het ook een supergaaf boardje, de DS4 dan, wil ook wel eens wat anders als Asus :p
Heb hiervoor een p4p800 deluxe gehad, maar die heeft de geest gegeven,
had netjes van Asus een nieuwe exemplaar gekregen (p4p800 e-deluxe).
Toch is die serie pas op het laatste moment de p4p800-e deluxe (se ook wel) pas goed betrouwbaar te noemen, de eerste versie hebben allemaal probleempjes met spanning enzo.
Ik heb dan ook wel met die p4p800 deluxe 3 voedingen versleten.
Maar het doet je wel anders denken over Asus.
Dus ik zou best wel is een Gigabyte willen proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

duncanvdlinden schreef op zaterdag 17 juni 2006 @ 20:53:
[...]

Vind het ook een supergaaf boardje, de DS4 dan, wil ook wel eens wat anders als Asus :p
Heb hiervoor een p4p800 deluxe gehad, maar die heeft de geest gegeven,
had netjes van Asus een nieuwe exemplaar gekregen (p4p800 e-deluxe).
Toch is die serie pas op het laatste moment de p4p800-e deluxe (se ook wel) pas goed betrouwbaar te noemen, de eerste versie hebben allemaal probleempjes met spanning enzo.
Ik heb dan ook wel met die p4p800 deluxe 3 voedingen versleten.
Maar het doet je wel anders denken over Asus.
Dus ik zou best wel is een Gigabyte willen proberen.
Tja t is ook wel een beetje geluk hebben en daarnaast is de ene serie van fabrikant X bijvoorbeeld wel goed terwijl de andere serie slecht is.

Ik heb wel geleerd je niet blind te staren op fabrikanten van "naam en faam".

Zelf heb ik goede ervaringen met ASUS in het verleden maar lees ik minder positieve berichten over meer recente boarden van ASUS.

Als je geen reviews afwacht en als 1 vd eersten een nieuw mobo koopt neem je sowieso een berhoorlijk "early adopter" risico.

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syberjunky
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 09-02 17:31
Maakt het veel uit in performance met mijn huidige geheugen zie sig of kan ik beter ddr2 800 kopen.

Dit lijkt mij wel een leuk mobo GA-965P-DQ6 maar heb nog niet echt een keus daar in gemaakt wacht eerst op wat reviews van alle mobo's als ze uitkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je niet teveel geld wilt uitgeven aan je nieuwe Core 2 systeem, kun je het beter bij dit geheugen houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
Weet iemand al of de E6300 tegenover de X2 3800+ wel de moeite waard is?
1.86ghz tegenover 2ghz, de x2 3800+ gaat zodirect zakken als een baksteen in prijs. Ze speculeren dat de x2 3800+ tegen introductie van de conroe, rond de 160 euro gaan kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

"$530, $316, $224 and $183 for the E6700, E6600, E6400 and E6300, respectively."

http://www.xbitlabs.com/news/cpu/display/20060525154847.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Help!!!! schreef op zaterdag 17 juni 2006 @ 20:42:
[...]

ff een quote van deze pagina: http://www.anandtech.com/memory/showdoc.aspx?i=2732 :

[...]

Wat jij zegt klopt dus. :P

Low latency is ws bij de Conroe ook in real worldperformance meetbaar en niet alleen in synthetische benchmarks.

Wel is het ff reviews afwachten voordat je bakken geld wegsmijt aan duur low latency geheugen wat dan bijv. maar 1% snelheidswinst oplevert.. :o
Nee idd, ff afwachten hoeveel je er voor terug krijgt, soms kost een paar procent meer perf 100-200 eur ;)

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milenco
Verwijderd schreef op zaterdag 17 juni 2006 @ 20:20:

Dit wordt waarschijnlijk mijn systeempje. Heb nog Raptor liggen, dus ook RAID. :)

Toch maar voor de Asus P5WDG2-WS gegaan. Mooi bordje met 2x pcie16 en 2xpci-x. Kan ik dus ook een extra RAID-controller plaatsen. Hopen dat snel de Conroe-compatible revisie uitkomt.

Afbeeldingslocatie: http://www.releasereview.com/data/newsitems/2005/11/images/asus-P5WDG2-WS.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TetsuoShima
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 10-09 21:28

TetsuoShima

low energy output

Nou persoonlijk vind ik die extreme version maar slapjes... Vroeger betekende extreme nog iets tastbaars bij intel, die eerste conroe extreme is gewoon een hoger geklokte versie met unlocked multiplier.

Ik weet nog dat er L3 cache op een extreme edition zat, of dat ie op een hogere FSB draaide of dual core + hyperthreading had... Nu is ie niet meer bijzonder... Je kan bijna beter een woodcrest kopen, de hogere modellen daarvan gaan tenminste nog op een FSB van 1333MHz lopen en die zou niet duurder gaan kosten dan een extreme edition... Het mobo zou wel 100 euro duurder kunnen kosten, maar dat is het waarschijnlijk ook wel waard en als hij niet snel genoeg meer is, prik je dr nog eentje bij ook... (jaja, ik weet dat meerdere procs niet altijd vertaalt in hogere prestaties.. :) )

Ik ben eerder aan een 6600 of 6700 aan het denken. 6600 (4MB L2 + 2.4GHz= 266x9), als deze goed overklokbaar blijkt (en de chipset het zonder problemen kan draaien), dan kan je makkelijk investeren in een serieuze waterkoeling en 3.0GHz draaien = 333x9 met een FSB van 1333MHz. Als dat niet blijkt te gaan, dan is de 6700 een optie, half zo duur als de 6800 en maar 9% trager... Dat lijkt me een betere investering.

Maar ja, vermits ik krap bij kas zit op het moment, denk ik dat ik beter wacht op de 45nm versie van volgend jaar. :p

Voor moederbord, zou ik ook eerder geneigd zijn om een 'high-end' Asus bordje met intel chipset te kopen. ;)

Evil is done without effort, naturally, it is the working of fate; good is always the product of an art.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dukey

Dukey

TetsuoShima schreef op zondag 18 juni 2006 @ 05:28:
Nou persoonlijk vind ik die extreme version maar slapjes... Vroeger betekende extreme nog iets tastbaars bij intel, die eerste conroe extreme is gewoon een hoger geklokte versie met unlocked multiplier.
Dat viel mij ook op en was dus ook naarstig op zoek of ik iets gemist had, maar er blijkt idd weinig anders te zijn aan deze extreme edition.

Leuke aan de E6700 was dat hij de 10x multiplier heeft en je dus de eerder gespeculeerde extreme edition zou kunnen namaken (10x(1333fsb/4)) van 3333mhz. Alleen is dit idd weer achterhaald omdat de extreme edition dus veel lager uitkomt met zijn 2933mhz en een 1066fsb.

Alleen het vooruitzicht op die Kentsfield maakt mij inzien dat misschien in het begin ik beter kan kiezen voor een goedkope Allendale (om toch te profiteren van de architectuur) en dat ik vervolgens door kan sparen voor de volgende extreme edition (X8xxx Kentsfield, wat dus wel anders wordt dan anders).

Wil toch een keer zo'n ding hebben :+ .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milenco
Zijn al ongeveer een maandje te krijgen op eBay, die Conroe's. Meestal zijn het E6600 die worden aangeboden, maar voor spectaculaire bedragn van rond de 400-500 dollar. Je moet er wat voor over hebben om de eerste te zijn zo blijkt wel weer. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dukey

Dukey

Milenco schreef op zondag 18 juni 2006 @ 11:27:
Zijn al ongeveer een maandje te krijgen op eBay, die Conroe's. Meestal zijn het E6600 die worden aangeboden, maar voor spectaculaire bedragn van rond de 400-500 dollar. Je moet er wat voor over hebben om de eerste te zijn zo blijkt wel weer. :)
Tja en EIGENLIJK is het niet hetgeen wat straks in de winkels ligt. Zoals gezegd zijn het engineering samples, soort van "beta" producten, en die kunnen dus nog fouten hebben. Plus dat je geen enkele garantie hebt (dus misschien achter een half jaar POEF, weg 500 dollar). Het kan ook zijn dat de revisie die straks in de winkel ligt toch beter is of bepaalde functies meer heeft dan deze ES'en.

@lampjesman, ik zeg niet DAT ze kapot gaan omdat het ES'en zijn maar als je zoiets koopt en er is iets mis dan is het huilen met de pet op.

[ Voor 14% gewijzigd door Dukey op 18-06-2006 12:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een aantal confidentials al jaren achter elkaar zien draaien zonder problemen.
Dat ze nu nog features missen lijkt me sterk.
Een e6700 met een unlocked multiplier is natuurlijk wel lekker :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Conroe
Heeft het nu eigenlijk wel zin om een nieuwe PC te kopen? :?
Of kan ik beter wachten tot Vista, Kentsfield en DirectX 10 er is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milenco
Tuurlijk heeft het nu wel zin. Er zijn altijd mooie aanbiedingen, helemaal met de prijsverlagingen van processors nu. De vraag of je moet wachten hangt natuurlijk van jezelf af. Kan je nog een maand wachten en kan je budget een Conroe aan? Dan zou ik daarvoor gaan. Anders zijn er genoeg alternatieven!

Als je moet wachten omdat er 'iets nieuws' aan zit te komen, kan je altijd wel blijven wachten. DX10 en de Kenstfield komen voorlopig toch nog niet (als in: dit jaar nog niet)

Weet iemand trouwens wanneer de nieuwe Asus P5WDG2-WS Pro uit gaat komen? Wie is eigenlijk de officiele importeur hier in Nederland? Kan ik die anders even gaan mailen. ;)

[ Voor 18% gewijzigd door Milenco op 18-06-2006 13:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
r00t schreef op zondag 18 juni 2006 @ 13:37:
Heeft het nu eigenlijk wel zin om een nieuwe PC te kopen? :?
Of kan ik beter wachten tot Vista, Kentsfield en DirectX 10 er is?
Dx10 zal niet aan je cpu en moederbord liggen,
dat is meer het wachten op een videokaart, maargoed zo kun je blijven wachten,
je kan altijd denken ik neem geen top-end kaart, maar neem een midrange,
zet hem tegen dx10 op marktplaats, of ik maak er iemand gelukkig mee.
Gewoon kopen dus dat systeem :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dubbel Fristie
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 12-09 21:32
Ik kan eigenlijk niks vinden over Conroe ready mobo's die een echt Pci-e x16 slot hebben en gebruik maken van DDR1.

Ik zit nu met een s754 bord samen met DDR1 en een X850XT op Pci-e, dus dit leuk me leuk op te upgraden met een E6600 en een leuk bijpassend mobo.
Zou DDR1 een grote bottleneck worden op Conroe bases systemen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __Deathscythe__
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 08:56
de Conroe zal denk ik van DDR1 geen gebruik meer maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Conroe
Kan de P965 ook overweg met een Kentsfield?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
__Deathscythe__ schreef op zondag 18 juni 2006 @ 13:56:
de Conroe zal denk ik van DDR1 geen gebruik meer maken
Dat denk ik dus ook niet, de boardjes van Asrock die Conroe op de print hebben staan, zijn niet de ddr1 boardjes, en als er 1 met exclusieve designs komt is Asrock het wel :P
Je kan veel zeggen van Asrock maar innovatief zijn ze wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

TrIsTaN_tDb15 schreef op zondag 18 juni 2006 @ 13:53:
Ik kan eigenlijk niks vinden over Conroe ready mobo's die een echt Pci-e x16 slot hebben en gebruik maken van DDR1.

Ik zit nu met een s754 bord samen met DDR1 en een X850XT op Pci-e, dus dit leuk me leuk op te upgraden met een E6600 en een leuk bijpassend mobo.
Zou DDR1 een grote bottleneck worden op Conroe bases systemen ?
Intel werkt alleen nog maar met DDR2 dus zullen jouw reepjes DDR1 fysiek niet eens in het mobo passen. Dus denk dat dat wel een redelijke bottleneck is ja. B)
r00t schreef op zondag 18 juni 2006 @ 14:00:
Kan de P965 ook overweg met een Kentsfield?
Bij het Gigabyte board (scroll naar beneden) staat er specifiek: "Quad Core Ready". Dus (na een biosupdate) zou het mogelijk moeten zijn.

[ Voor 44% gewijzigd door Help!!!! op 18-06-2006 14:23 ]

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ach dat quadcore gedoe is wel leuk maar zoals herhaaldelijk gepost komen er nu pas langzaam games uit die dualcore benutten laat staan quadcore.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dukey

Dukey

Verwijderd schreef op zondag 18 juni 2006 @ 14:29:
Ach dat quadcore gedoe is wel leuk maar zoals herhaaldelijk gepost komen er nu pas langzaam games uit die dualcore benutten laat staan quadcore.
Waarom wordt er altijd weer hetzelfde argument uit de kast gehaald "Games zijn niet multicore bewust, bla bla". Er zijn ook nog andere dingen die je met een pc kunt doen...ik speel zelfs helemaal geen games meer op de pc nadat ik een Xbox 360 gekocht heb (was ook de achterliggende gedachte ;) ). Maar dat wilt niet zeggen dat ik toch een krachtigere processor in m'n pc wil hebben voor het betere video-montage, (de)compressen, HDTV mpeg4 h264, RC5'en en noem maar op.

En ja ik weet dat de Extreme Edition's normaliter gefocussed worden op de pc enthusiast's (waaronder gamer's).

Buiten dat, zou je het niet fijn vinden dat je op de achtergrond gewoon kunt downloaden, video compressen en toch je spelletje op max fps kunt spelen? Dit is overigens ook mogelijk met een dualcore als je het goed instelt.

[ Voor 45% gewijzigd door Dukey op 18-06-2006 15:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
Ook een leuke kandidaat de Abit Abit AB9,
deze kost bij Overclockers UK 5 pond duurder dan de ASUS P5B,
maar beschikt wel over 8 interne sata poorten :P
Voor de rest ie redelijk gelijk aan de P5B alleen moet hij wel 1 pci slot missen.
Oja heeft ook een mager heatpipe'je...
Ik ben alleen benieuwd of deze beter LAN heeft als de P5B, Realtek ben ik
niet zo heel erg gecharmeerd van.

http://www.overclockers.c...e_Catalogue_Abit_176.html

ik w8 nog op de 130 euro klasse,
van mij hoeven er niet persee 8 sata poorten, corssfire, en goede audio op te zitten.
Omdat ik toch wel een goede losse geluidskaart heb, en altijd wel de mogelijkheid heb om uit te breiden.
Dus wellicht is het 946 chipset ook wel voldoende voor mij.
Sata2 raid vind ik wel belangrijk, dus ik wacht wel even rustig af wat er allemaal gaat komen..

[ Voor 31% gewijzigd door duncanvdlinden op 18-06-2006 15:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Djoekie schreef op zondag 18 juni 2006 @ 14:51:
[...]

Waarom wordt er altijd weer hetzelfde argument uit de kast gehaald "Games zijn niet multicore bewust, bla bla". Er zijn ook nog andere dingen die je met een pc kunt doen...ik speel zelfs helemaal geen games meer op de pc nadat ik een Xbox 360 gekocht heb (was ook de achterliggende gedachte ;) ). Maar dat wilt niet zeggen dat ik toch een krachtigere processor in m'n pc wil hebben voor het betere video-montage, (de)compressen, HDTV mpeg4 h264, RC5'en en noem maar op.

En ja ik weet dat de Extreme Edition's normaliter gefocussed worden op de pc enthusiast's (waaronder gamer's).

Buiten dat, zou je het niet fijn vinden dat je op de achtergrond gewoon kunt downloaden, video compressen en toch je spelletje op max fps kunt spelen? Dit is overigens ook mogelijk met een dualcore als je het goed instelt.
Ho ho ik vind het ook niet fijn als mensen dat multicore geblaat roepen maar feit is wel dat je met een nieuwe conroe de komende tijd echt wel goed zit.
Daar ging het mij dus om, als mensen nu een goede conroe kopen dan kunnen ze echt wel een behoorlijke tijd vooruit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milenco
Ik ga ervan uit dat ik met m'n nieuwe Conroe systeem toch zeker 3 jaar vooruit kan, net zoals ik met m'n PIV 2,4Ghz systeem 3 jaar heb gedaan. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

maar ff iets anders wanneer komt conroe nou precies ik hoor dat hij eind juli
komt maar is dat ook zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Verwijderd schreef op zondag 18 juni 2006 @ 19:27:
maar ff iets anders wanneer komt conroe nou precies ik hoor dat hij eind juli
komt maar is dat ook zo?
23 juli is introductie. Intel heeft beloofd dat ze gelijk in de schappen liggen maar ik ben bang dat de vraag groter is dan Intel aan kan.

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Hopelijk laat dit spul in NL niet telang op zich wachten:

http://www.corsair.com/co...ecs/TWIN2X2048-6400C3.pdf

http://www.xtremesystems.org/forums/showthread.php?t=103629

[ Voor 20% gewijzigd door edward2 op 19-06-2006 00:28 ]

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brama
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Zou wel even wachten met extreem overclocken dan, die gast van xtremesystems heeft z'n mobo al naar de eeuwige jachtvelden geholpen daarmee :X

I mentioned it once, but I think I got away with it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DesertShooter
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 10-09 14:15

DesertShooter

Afgekickt

brama schreef op maandag 19 juni 2006 @ 09:13:
[...]

Zou wel even wachten met extreem overclocken dan, die gast van xtremesystems heeft z'n mobo al naar de eeuwige jachtvelden geholpen daarmee :X
Dat heeft natuurlijk helemaal niks met het geheugen te maken, maar met de hoeveelheid voltage die hij geeft aan het geheugen. Dat kan het mobo wrs niet aan.
Op XS zijn er tientallen te koop hoor, alleen een beetje prijzig (550 voor E6600, 750 voor E6700 en 1300 voor X6800)

[ Voor 32% gewijzigd door DesertShooter op 19-06-2006 09:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SveNRG
  • Laatst online: 31-08 18:11

SveNRG

Onderweg

Hoe kan het dat sommige webshops in NL de conroe nu al aanbieden? Salland bijvoorbeeld. De release is toch pas eind juli? :?

All that you know, is at an end

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ze geven gewoon een prijs indicatie.
Er staat niets op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SveNRG
  • Laatst online: 31-08 18:11

SveNRG

Onderweg

Verwijderd schreef op maandag 19 juni 2006 @ 10:18:
Ze geven gewoon een prijs indicatie.
Er staat niets op voorraad.
Ja, okee. Maar er staat wel een geel blokje bij.
Levertijd 1 tot 10 werkdagen. ;)

All that you know, is at an end

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ze doen dat expres om klanten alvast een systeem te laten samenstellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milenco
Fout van de webshops. ;)
Vanaf 23 juli is de Conroe pas leverbaar, veel shops bieden al wel pre-orders aan. Maar binnen 10 werkdagen heb jij geen Conroe. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
Hmm bagger heb +- 500 euri te besteden maar ik zit hier nog met een ddr1 / agp systeem :p
dus lastige keuze.. en wil mijn heilige p4 ook weer niet echt wegdoen :p (tenminste niet voordat ik zeker weet dat het core duo 2 systeem lekker loopt).

Denk dus dat ik het eerst ff zo doet:

512MB x 2 (1GB) PC6400 DDR2 CL5 (OCZ, OCZ28001024ELDCGE-K) € 104,84 € 104,84
Asus ATi Radeon X550 128MB DDR (PCI-e, DVI-D) EAX550/TD/128M € 42,84 € 42,84
Asus P5B, P965 (ATX, PCI-e, Sound, LAN, SATA II, RAID) € 141,90 € 141,90
Asus TA-210 (ATX, 350W, Zwart) € 42,33 € 42,33
Intel Core Duo 2 E6600 (S775, 2,4GHz, 1066MHz FSB, 4MB Boxed) € 315,83 € 315,83

Maakt, Totaal € 647,74.

En kan natuurlijk wel schuiven met huidige voeding en kast.

Hopelijk gaat de prijs van het moederbord nog iets zakken, en het geheugen, alhoewel dat al een aardig goede deal is, maar in princiepe kan ddr2 alleen maar goedkoper worden omdat de vraag groter wordt straks.
btw. ben geen gamer dus videokaart zal mij voorlopig een worst wezen.

dat is dus nog een klein beetje sparen :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ambi

ambi

Een nadere blik op de P5W DH Deluxe:

http://www.overclex.net/h...-meres/Asus-P5W-DH-Deluxe

Het is in het Frans, maar er is een link naar de (soms grappige) Engelse vertaling.
De auteur heeft ondertussen ook de E6600 en de 7950GX2 graka ontvangen.
Kijk maar op het forum ivm zijn ervaringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
hmm als de GA-965P-DS4 net zo duur ongeveer gaat kosten als de P5B van asus,
dan wordt het dus echt die Gigabyte.

Ik d8 dat de SATA2 raid over de ICH8R ging bij de P5B, maar dat is dus over een JMicron controller.
De Gigabyte heeft wel ICH8R, zullen dan wel 4 poorten zijn van de 8, en Gigabyte SATA (dat weet ik niet wat ik me daar bij voor moet stellen).
Een extra pci-express x16 slot en Marvell lan ipv realtec op de ASUS. Heatpipe cooling.
Ik ben benieuwd wat ie gaat kosten :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ambi

ambi

Review van de Gigabyte GA-965P-DQ6 en vergelijkende test met de Asus P5WD2E Premium: http://www.vr-zone.com/?i=3745&s=1

Die Gigabyte ziet er idd wel supergaaf uit :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dukey

Dukey

duncanvdlinden schreef op maandag 19 juni 2006 @ 21:13:
hmm als de GA-965P-DS4 net zo duur ongeveer gaat kosten als de P5B van asus,
dan wordt het dus echt die Gigabyte.

Ik d8 dat de SATA2 raid over de ICH8R ging bij de P5B, maar dat is dus over een JMicron controller.
De Gigabyte heeft wel ICH8R, zullen dan wel 4 poorten zijn van de 8, en Gigabyte SATA (dat weet ik niet wat ik me daar bij voor moet stellen).
Een extra pci-express x16 slot en Marvell lan ipv realtec op de ASUS. Heatpipe cooling.
Ik ben benieuwd wat ie gaat kosten :p
P5B Deluxe heeft bij mijn weten ook de ICH8R met 6 poorten? ICH8R heeft trouwens 6 sata poorten he.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
Djoekie schreef op maandag 19 juni 2006 @ 22:49:
[...]

P5B Deluxe heeft bij mijn weten ook de ICH8R met 6 poorten? ICH8R heeft trouwens 6 sata poorten he.
Ja ik lees het in de review van de DQ6, het zijn 6 ICH8R poorten.
Ik deed een vergelijking met de P5B non-deluxe, deze kost 140 euro.

De DS4 gaat hoogstwaarschijnlijk 150 euro kosten ongeveer: bron, dus als dit gaat kloppen heb je dus heel veel voor weinig!
Een DS4 is namelijk een DQ6 zonder die extra volt regulator, geen quad core support, en geen Dolby Digital Live.
Daar kan ik wel mee leven :p

Ik wacht nog steeds met spanning op 64-bit resultaten! is dit ook werkelijk een performance boost, of is het zoals bij de p4/p-d met EMT64 een verschil van nix.

[ Voor 13% gewijzigd door duncanvdlinden op 20-06-2006 00:40 ]

Pagina: 1 ... 4 ... 10 Laatste

Dit topic is gesloten.