"De kans dat een snee brood op een nieuw tapijt valt met de beboterde zijde onderaan, is recht evenredig met de prijs van het tapijt"
Ja en Nee, er is al langer een ISDN-versie beschikbaar, deze wordt dan aangemerkt als duits model. Als je een analoge lijn hebt moet je de internationale versie hebben, die doet het hier uitstekend.Geomaris schreef op maandag 08 december 2008 @ 11:30:
[...]
Klopt. De Fritz!Box Fon 7270 (internationaal) is er in slechts een (1) versie en die ondersteund dan zowel Annex A als Annex B. Dus zowel analoog als ISDN no problem...
Heeft iemand met een 7270 de laatste officiële versie al geflasht? De versie bij uitlevering lijkt ook nieuwer dan de vorige versie, maar ouder dan de huidige. Auto update werkt niet en bij het serviceportal(alleen Duits) staat dat het om een duitse versie gaat.
Tot nu toe werkt de FB super, dus hoeft niet perse geupdate te worden, maar ben wel even benieuwd.
Da's ook de reden waarom ik het over de nieuwe internationale versie heb, die sinds medio november 2008 op de markt is. Die kan zowel Annex A alsook B aan. De eerder uitgebrachte Duitse versie kan inderdaad alleen Annex B (ISDN) aan. Met wat lastige trucs is dat natuurlijk te omzeilen (zoek en vind...).Loekie schreef op dinsdag 09 december 2008 @ 13:42:
[...]
Ja en Nee, er is al langer een ISDN-versie beschikbaar, deze wordt dan aangemerkt als duits model. Als je een analoge lijn hebt moet je de internationale versie hebben, die doet het hier uitstekend.
Wat betreft de firmware. De meeste mensen (niet-Tweakers?) zullen voldoende hebben aan de internationale (Engelstalige) firmware. Mocht je tegen problemen oplopen of wat nieuwe features willen uitproberen kun je de Duitstalige beta-releases uit het Labor Lab natuurlijk uitproberen. Deze laatste kunnen echter wel eens wat bugjes bevatten.
Het kan zowieso wel aardig zijn om eens op de Labor pagina (Duits) te kijken. Dan krijg je een beeld wat er uiteindelijk ook in de reguliere firmware versies gaat komen. Tussen de Duits- en Engelstalige versie zit meestal wel enige tijd.

Als jij de nieuwe 7270 al hebt kun je dan ook zien dat hij hoger intraint dan 16mbs? Omdat ik dit een keer gelezen had dat hij niet hogen ging?Loekie schreef op dinsdag 09 december 2008 @ 13:42:
[...]
Ja en Nee, er is al langer een ISDN-versie beschikbaar, deze wordt dan aangemerkt als duits model. Als je een analoge lijn hebt moet je de internationale versie hebben, die doet het hier uitstekend.
Heeft iemand met een 7270 de laatste officiële versie al geflasht? De versie bij uitlevering lijkt ook nieuwer dan de vorige versie, maar ouder dan de huidige. Auto update werkt niet en bij het serviceportal(alleen Duits) staat dat het om een duitse versie gaat.
Tot nu toe werkt de FB super, dus hoeft niet perse geupdate te worden, maar ben wel even benieuwd.
To boldly go where no man has gone before...
Ik heb zelf een lijn tussen 5,5,-6 Mbitfjs schreef op dinsdag 09 december 2008 @ 15:10:
[...]
Als jij de nieuwe 7270 al hebt kun je dan ook zien dat hij hoger intraint dan 16mbs? Omdat ik dit een keer gelezen had dat hij niet hogen ging?
Moet ook zeggen dat dit de eerste keer is dat ik dit hoor, de Fritz!Box lijkt wel stabieler te trainen dan de Zyxel van Telfort die hij vervangen heeft. De SNR schommelt nog wel eens maar de FB houdt sync, de Zyxel ging dan retrainen en verbrak dan verbindingen.
Volgens mij is het hetzelfde voor elke fritzbox : (bijna) perfectfjs schreef op dinsdag 09 december 2008 @ 15:30:
Hoe is de telefoon kwaliteit. Ik heb hem namelijk ook besteld en heb nu een speedtouch 716g en de telefoon is nu slecht hakkelend enzo.
Ik heb in het verleden ook met diverse voipdozen (716, Sipura, linksys) mogen spelen, maar de Fritz steekt er met kop en schouders boven uit.
Ik gebruik het nu 2 jaar en geen klachten (FB7050)
PVoutput 3250 WP
Verwijderd
Same here_root schreef op dinsdag 09 december 2008 @ 17:02:
[...]
Volgens mij is het hetzelfde voor elke fritzbox : (bijna) perfect![]()
Ik heb in het verleden ook met diverse voipdozen (716, Sipura, linksys) mogen spelen, maar de Fritz steekt er met kop en schouders boven uit.
Ik gebruik het nu 2 jaar en geen klachten (FB7050)
Ben nu bezig met asterisk, draait en kan intern HD-bellen. Nu nog even de C475-IP programmeren zodat deze zich op m'n Fritzbox registreert.
Is die beta-versie 29.04.63-13038 voor de 7170 die daar staat nou alleen voor Annex B (ISDN) modellen?Geomaris schreef op dinsdag 09 december 2008 @ 14:15:
Het kan zowieso wel aardig zijn om eens op de Labor pagina (Duits) te kijken.
Als ik het vergelijk met de officiele firmwares, beginnen de Annex B versies altijd met 29.xxxxx en de Annex A versies met 58.xxxxx.
Ik heb Telfort ... eh dus ik heb 2 problemen...
De adsl verbinding blijft bestaan, maar de DNS servers zijn soms volledig zoek.
Gevolg: geen internetpagina's en geen voip..
Na een reset is alles weer even oké, maar na een paar uurtjes... poef.. zelfde probleem.
Is dat bekend bij jullie?
Of je leest even hier staat al hoe je dat kunt doen. Exporteren, veranderen, importeren.zofman schreef op zondag 14 december 2008 @ 16:11:
Ik heb een Fritz 7270 int. netjes aangesloten, wizzardjes netjes doorlopen, maar er is 1 probleem:
Ik heb Telfort ... eh dus ik heb 2 problemen...
De adsl verbinding blijft bestaan, maar de DNS servers zijn soms volledig zoek.
Gevolg: geen internetpagina's en geen voip..
Na een reset is alles weer even oké, maar na een paar uurtjes... poef.. zelfde probleem.
Is dat bekend bij jullie?
[ Voor 15% gewijzigd door AtRi op 14-12-2008 21:07 . Reden: spelfout ]
Het is een ongeregelde zooi, die tekst.
Oftewel, staat niet netjes onder elkaar!?
alle dns servers die genoemd staan , staan op 0.0.0.0.
kortom... wat doe ik fout
[ Voor 24% gewijzigd door zofman op 15-12-2008 00:16 ]
Ik heb zelf geen problemen met de telfort DNS, dus ik heb het niet zo aangepast. Kladblok kan ok zijn, je moet er even op passen dat het niet in een windows-codering wordt opgeslagen dan kun je tegen fouten aanlopen.zofman schreef op zondag 14 december 2008 @ 23:24:
moet je die config file in kladblok bewerken?
Het is een ongeregelde zooi, die tekst.
Oftewel, staat niet netjes onder elkaar!?
alle dns servers die genoemd staan , staan op 0.0.0.0.
kortom... wat doe ik fout
Notepad++ vraagt bij mij altijd netjes of hij moet converteren of origineel moet laten, die kun je dus proberen, is toch gratis.
Je doet dus niets fout je loopt alleen tegen het verschil tussen linux en windows aan.
Verwijderd
Heeft iemand hier ervaring mee?
Iemand ook ervaring met de ISDN functionaliteit? Hoeveel uitgaande en ingaande gesprekken kunnen tegelijkertijd gevoerd worden over de ISDN lijn?
Als je een ISDN2 lijn hebt kan je daarover twee gesprekken gelijktijdig voeren. Over Voip kan ik meerdere uitgaande gesprekken gelijktijdig voeren. Binnenkomend heb ik nooit geprobeerd omdat ik busy on busy ingeschakeld heb. Mijn vrouw houdt er niet van als zij aan het bellen is te worden gestoord door een binnenkomend gesprekVerwijderd schreef op maandag 15 december 2008 @ 19:59:
Ik wil een Fritz!Box 7270 aanschaffen (met name ook voor ISDN aansluitingen). Ik heb al een voip-in nummer van voipbuster. Ik vroeg me af of het mogelijk was tegelijkertijd meerdere gesprekken op hetzelfde voip-in nummer binnen te krijgen.
Heeft iemand hier ervaring mee?
Iemand ook ervaring met de ISDN functionaliteit? Hoeveel uitgaande en ingaande gesprekken kunnen tegelijkertijd gevoerd worden over de ISDN lijn?
check dit even...Haakneus schreef op donderdag 18 december 2008 @ 23:31:
Kan de Internationale versie van de 7270 ook gebruikt worden icm een Fritz!mini ? daar lees ik nergens iets over, zelfs google zwijgt hierover.
Dat is de laatste firmware voor de duitse versie, mijn internationale versie heeft een aantal kenmerken van deze versie. Voor zover ik na heb kunnen gaan is de versie op de internationale versie iets ouder dan de duitse versie, maar nieuwer dan de vorige officiële versie. Ik krijg ook een waarschuwing te zien dat dit niet een std versie is, ws hebben ze er een 'labor' versie opgezet.
Ik vind het best, het apparaat doet het goed.
Alleen knalt af en toe zomaar internet eruit. Als ik dan in de log bestand kijk heeft hij zichzelf gereset maar heb ik geen internet. Terwijl hij aangeeft dat hij verbinding heeft. Als ik dan de Fritz!box reset doet hij het gewoon en lekker snel.
Oja ik zit bij tweak. Heeft dit met DNS te maken?
Met de zyxell kon ik altijd via telnet terugzetten op adsl2.
Ik weet niet hoe dat moet met de fritz 7270.int.
Het handmatig aanpassen van de snelheid heeft geen invloed op het intrainen.
Helaas is de helpdesk van avm meer geïnteresseerd in mijn gegevens, dan in het oplossen van mijn probleem.
Ik hoor niets terug van ze!?
Iemand die weet hoe terug te schakelen naar adsl2 ?
Wat is je probleem precies, behalve dat je niet weet hoe je terug moet schakelen naar ADSL2.
Volgens mij kan dat trouwens niet, iig niet via de web-interface.
Ze willen graag je gegevens zodat ze weten om welke versie van de software het gaat en welke hardware.
Daarna nemen ze je probleem in behandeling, maar daar hebben ze wel wat gegevens voor nodig.
Vgl met: Je gaat met je auto naar de garage waarbij je zegt dat je auto het niet, de monteur vraagt dan ook wat de auto precies niet doet om vast te kunnen stellen waar het probleem zit.
Wat trouwens nog wel eens gedaan wordt is een max bitrate instellen op een lijn, ook met fritz!box kan dit 'clientside'. Dit is wel wat anders dan omstellen van het protocol, maar kan een oplossing zijn.
Zie meer hier, maak echter wel een backup en zorg dat je een extra versie van de firmware hebt liggen. Ar7.cfg is nl een redelijk bwelangrijk bestand en als je het sloopt ben je een eind van huis.
Als je lijn nu bijv op 16 Mbit loopt kun je dan kijken of je terug kunt schroeven naar 12 of 14 om klapperen uit te sluiten.
Het blijft lapwerk, een ADSL2+ lijn klappert hoogst zelden om niets, dus als je huisbekabeling ok is, kan het best zijn dat je op een 'rot' aderpaar zit.
[ Voor 44% gewijzigd door Loekie op 04-01-2009 17:56 . Reden: Toevoeging ]
Ik woon bovenin een flat van 8 hoog. Heb het modem direct aan mijn ISRA zitten, maar ik denk dat de bekabeling erg slecht is.
Mijn Fritzmodem blijft dsl signaal krijgen, maar verliest contact met de dns-servers en de telefonie werkt na enkele uren, soms minuten niet meer en moet ik het modem resetten. ( daar heb ik overigens minder last van met de zyxell, die ik wilde vervangen in verband met soms onmogelijke telefonie ) De zyxell verzorgt nu mijn verbinding en de fritz is nu gedegradeerd tot router.
Ik heb ook al rondgesnuffeld in het duitse Ip-forum en heb gelezen dat de meeste problemen van de fritzbox te maken hebben met een slecht signaal-ruis verhouding op een adsl2+ lijn. Wanneer je terugschakelt naar adsl2, heb je minder last van deze storing ( lees stabieler signaal) Gezien mijn afstand van de centrale is een terugschakeling niet eens zo een groot snelheidsverlies.
Op de Fora van telfort klagen ook een aantal mensen met dezelfde modem.
Ik had hiervoor een speedtouch en die had soms weken lang verbinding. Dus aan de lijn kan het volgens mij niet liggen. Er is echt een DNS probleem met de nieuwe 7270.
Daarnaast werkt de server browsen van cod4 nog steeds niet met fritsbox. Maar goed, die werkte ook al niet met de standaard modem.
CSS snippet om users te blokkeren: https://tweakers.net/instellingen/customcss/snippets/bekijk/2618/
Ik heb wel een aantal aanpassingen gedaan, zoals Asterisk op USB-stick.
@zofman: Welke firmware-versie staat er op je FB? Die van mij heeft: 54.04.63 welke qua functieomvang lijkt op een ietwat oudere labor-versie. Gezien de laatste wijzigingen in de labor-versie denk ik er over na deze te gaan flashen, een werkende SIP-proxy lijkt me niet verkeerd.
[ Voor 31% gewijzigd door Loekie op 05-01-2009 13:33 ]
De firmware van de 7270 internationaal. 54.04.63
Voor deze fritz is er nog geen andere firmware en ik durf de duitse nieuwere er niet op te zetten, omdat er nog geen terug flash firmware op de site staat.
4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.
Sorry kan je niet helpen, maar ik ben wel nieuwsgierig naar hoeveel verschil er qua intrainen (volgens jou) is tussen de 2 fw's.
Ik zou graag de FritzBox fon 7170 als bridge, DHCP Spoof of Sip Spoof gebruiken
de manier maakt mij totaal niet uit zolang ik maar het externe ip adres door kan geven aan het eerstvolgende device die ik achter dit modem hang
dat ik hierdoior router VOIP en WLAN functies verlies maakt mij niet uit ik ben echt opzoek naar spoofing zoals bij de speedtouch modems ook mogelijk was.
heeft iemand hier al een oplossing voor?
Een Ajacied ben je niet voor even, een Ajacied ben je heel je leven!
Met de .56 trainde hij vaak op 10Mbit, ik kom met .57 vaak niet verder dan 8.5-9Mbit.AtRi schreef op dinsdag 06 januari 2009 @ 01:01:
@Microkid:
Sorry kan je niet helpen, maar ik ben wel nieuwsgierig naar hoeveel verschil er qua intrainen (volgens jou) is tussen de 2 fw's.
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.
M'n WiFi werkt niet echt goed. Zit ik lekker m'n ding te doen en dan krijg ik helemaal geen verbinding meer terwijl ik volle bereik zou hebben. Dit gebeurd meerdere malen op een dag.
Het ligt niet aan m'n internetverbinding want als ik m'n ethernet kabel in m'n comp steek dan is er weer niks aan de hand. Ook ligt het niet aan m'n computers WiFi want ik heb nog een laptop in huis en die heeft er ook last van. Op m'n Linksys deed alles het altijd perfect.
Wat ik heb geprobeerd is:
- WiFi kanaal veranderen naar een paar andere kanalen.
- WiFi kanalen automatisch laten regelen
- Aaan/uit zetten van de automatische stroom reductie
Iemand die hier ervaring mee heeft?
[ Voor 3% gewijzigd door Alpha-sphere op 07-01-2009 10:02 ]
Assume there are no rules and it's one big free for all
Ik gebruik op een (Duitse) 7270 zowel 802.11G als N. Geen enkel probleem. Op de ene laptop heb ik een Intel BG2000, op de andere een Ralink RT2860.Alpha-sphere schreef op woensdag 07 januari 2009 @ 10:01:
Fritzers, ik heb een probleempje met m'n 7270.
M'n WiFi werkt niet echt goed. Zit ik lekker m'n ding te doen en dan krijg ik helemaal geen verbinding meer terwijl ik volle bereik zou hebben. Dit gebeurd meerdere malen op een dag.
Speedtouch 546 oid kopen op MP voor een paar eur, en de Fritz voor meer verkopen?_DPC_Scorpion schreef op dinsdag 06 januari 2009 @ 15:11:
ik heb op internet al het een en ander gezocht en ook hier op GOT maar ik heb nog niet echt een oplossing gevonden.
Ik zou graag de FritzBox fon 7170 als bridge, DHCP Spoof of Sip Spoof gebruiken
de manier maakt mij totaal niet uit zolang ik maar het externe ip adres door kan geven aan het eerstvolgende device die ik achter dit modem hang
dat ik hierdoior router VOIP en WLAN functies verlies maakt mij niet uit ik ben echt opzoek naar spoofing zoals bij de speedtouch modems ook mogelijk was.
heeft iemand hier al een oplossing voor?
Via configtool in paar tellen in spoofing mode te zetten, en euros winst
Oja ik bedoel de 7270.
Handleiding?fjs schreef op zondag 11 januari 2009 @ 11:14:
Iemand enig idee hoe je de tekst van het antwoord apparaat kan veranderen?
Oja ik bedoel de 7270.
**600(1e antw. apparaat)
5(opnemen bericht)
Dan de verschillende opties 1,2,3 voor verschillende gedeelten bericht.
Succes.
FRITZ!Box Fon WLAN 7140 Annex A, Firmware version 39.04.57
Ik merk nu dat het telefoniegedeelte regelmatig kuren vertoont, terwijl ik hier met firmware 39.04.34 totaal geen last van had.
De 'kuren' die zich nu voordoen:
- regelmatig geen nummerweergave, maar 'onbekend'
- regelmatig bij uitbellen geen telefoon over horen gaan, terwijl de ontvanger echt wel gebeld wordt door mij.
- regelmatig niet bereikbaar voor mensen die mij willen bellen.
Ik gebruik voipcheap voor uitgaande gesprekken en een analoge kpn lijn als 'life-line' en voor inkomende gesprekken.
Komende week ga ik contact opnemen met AVM en ik uiteraard zal even posten wat het resultaat is.
Hmmm, dat niet overgaan komt mij bekend voor i.c.m. Betamax, vaak hoor je dan geen overgaande toon terwijl gewoon het nummer bij gebelde persoon overgaat. Daarnaast ook wel eens vreemde overgangstonen. zelfs amerikaanse style(veel kortere tonen bij overgaan en stoppen verbinding).LeGato23 schreef op zondag 11 januari 2009 @ 15:25:
Enige tijd geleden heb ik de meest recente openbare firmware voor de Internationale 7140 eropgezet;
- regelmatig bij uitbellen geen telefoon over horen gaan, terwijl de ontvanger echt wel gebeld wordt door mij.
Ik gebruik voipcheap voor uitgaande gesprekken en een analoge kpn lijn als 'life-line' en voor inkomende gesprekken.
Komende week ga ik contact opnemen met AVM en ik uiteraard zal even posten wat het resultaat is.
Dit zowel met een FB als eerder een S450 IP als via de client, lijkt een beetje af te hangen van de server waar je op dat moment opzit.
Niet bereikbaar vaste lijn had ik wel eens bij net opgehangen gesprek via call-through.
Oké dan kan ik opnemen, maar dan? Moet je dan je opgenomen bericht afsluiten met # of iets anders?Loekie schreef op zondag 11 januari 2009 @ 15:18:
[...]
Handleiding?
**600(1e antw. apparaat)
5(opnemen bericht)
Dan de verschillende opties 1,2,3 voor verschillende gedeelten bericht.
Succes.
Yep 1 dat was hem. En je hebt gelijk zal even de cd opzoeken een beetje lui vandaag sorryLoekie schreef op zondag 11 januari 2009 @ 19:04:
Als je de CD niet meer hebt, download anders even de handleiding van de site. Daar staat duidelijk uitgelegd hoe je het een en ander kan instellen. Afsluiten doe je meen ik met 1.

LeGato23 schreef op zondag 11 januari 2009 @ 15:25:
Enige tijd geleden heb ik de meest recente openbare firmware voor de Internationale 7140 eropgezet;
Ik merk nu dat het telefoniegedeelte regelmatig kuren vertoont, terwijl ik hier met firmware 39.04.34 totaal geen last van had. De 'kuren' die zich nu voordoen:
- regelmatig geen nummerweergave, maar 'onbekend'
- regelmatig bij uitbellen geen telefoon over horen gaan, terwijl de ontvanger echt wel gebeld wordt.
- regelmatig niet bereikbaar voor mensen die mij willen bellen.
Ik gebruik voipcheap voor uitgaande calls en een analoge kpn lijn als 'life-line' en voor inkomende gesprekken.
Vandaag even contact gehad met de AVM helpdesk.Loekie schreef op zondag 11 januari 2009 @ 15:34:
[...]
Hmmm, dat niet overgaan komt mij bekend voor i.c.m. Betamax, vaak hoor je dan geen overgaande toon terwijl gewoon het nummer bij gebelde persoon overgaat. Daarnaast ook wel eens vreemde overgangstonen. zelfs amerikaanse style(veel kortere tonen bij overgaan en stoppen verbinding).
Dit zowel met een FB als eerder een S450 IP als via de client, lijkt een beetje af te hangen van de server waar je op dat moment opzit.
Niet bereikbaar vaste lijn had ik wel eens bij net opgehangen gesprek via call-through.
Gelukkig komt mijn probleem vaker voor bij AVM :-)
Het probleem doet zich echter vooral voor, indien de Fritz!Box gekoppeld is aan je netwerk via LAN1. Indien de Fritz!Box zelf gebruikt wordt als ADSL modem, dan heb je hier waarschijnlijk geen last van.
Het advies was, de optie 'Keep port forwarding of the Internet router enabled for Internet telephony' wijzigen van 5 minuten naar bijvoorbeeld 1 minuut of 30 seconden.
De optie is te vinden onder: Settings -> Telephony -> Internet Telephony -> tab: Advanced Settings
Het aanvullwende advies was, indien bovenstaande niet werkt, dan weer downgraden naar firmware 39.04.47 of 39.04.34
[ Voor 25% gewijzigd door LeGato23 op 13-01-2009 12:47 ]
Ik dit ook een tijdje gehad, en het lijkt te komen door dat ik meerdere verbindingen vanaf verschillende plaatsen met hetzelfde account gebruik.Loekie schreef op zondag 11 januari 2009 @ 15:34:
[...]
Hmmm, dat niet overgaan komt mij bekend voor i.c.m. Betamax, vaak hoor je dan geen overgaande toon terwijl gewoon het nummer bij gebelde persoon overgaat. Daarnaast ook wel eens vreemde overgangstonen. zelfs amerikaanse style(veel kortere tonen bij overgaan en stoppen verbinding).
Op een gegeven moment zijn de andere verbindingen voor een periode 2 weken niet gebruikt en mijn problemen waren verdwenen.
Het enige probleem dat ik nog heb is dat heel af en toe de persoon die mij probeert te bellen gelijk weer kiestoon krijgt (kan misschien zelfs van de fritzbox afkomen)
PVoutput 3250 WP
Verwijderd
Avm zegt mijn 7050 niet meer te ondersteunen en dus niks erover zeggen verder.
zo dat ik het alice modem weg kan doen?
Ik hoor het graag
Volgens mij heeft alice de copperjet als standaard modem, welke VoDSL gebruikt (en geen VoIP), dus volgens mij gaat dat niet.guidosda schreef op donderdag 22 januari 2009 @ 18:47:
vraag heb nu alice met bellen kan dit ook met de FRITZ!Box 7270 internationaal ?
zo dat ik het alice modem weg kan doen?
Ik hoor het graag
als ik je goed begrijp is het wel mogelijk met de juiste instelling?
heb admin rechten op het modem van alice.
Ik hoor het graag.
Loekie schreef op donderdag 22 januari 2009 @ 21:11:
Nu heb ik geen alice en is er over VoDSL weinig te vinden, maar als ik het goed begreep is VoDSL bij Alice in te stellen met aparte VC-settings voor telefonie, dat is niet bij veel modems mogelijk. Ik weet niet of alice ook iets met TR-069 doet, maar wellicht kunnen op die manier de instellingen gedaan worden. In beginsel is het modem er wel geschikt voor(wordt in Duitsland via VDSL ook gebruikt nl) maar in int firmware zal er wellicht niet in voorzien zijn.
Enig onderzoek[2] leert overigens dat Alice nu op VOIP gebaseerde modems uitlevert(een verbouwde fritz!box 5124) wellicht dat je daar iets mee kunt.
De markt voor VoDSL-modems lijkt dun gezaaid en echte alternatieven zijn er niet, wellicht dat je over kunt naar bellen via bijv budgetphone.
VoDSL is typisch iets wat technisch een mooie oplossing is, maar alleen aanbieders als KPN of BBNed nemen deze modems af en voor consumenten zijn er dus geen modems te vinden.
[1]: http://alice.gebruikers.e....php?thread_id=25#post_77
[2]: http://alice.gebruikers.e...thread.php?thread_id=1124
ik heb budget phone voor gebeld worden maar ik wil alleen uitbellen met voip buster hoe kan ik dit instellen zo dat ik alleen budget gebruik voor het inbellen
en al me uit gaande gespreken via voipbuster gaan.
ik hoor het graag.
Meerdere manieren mogelijk: de makelijkste is via de dailing rules. Echter zo'n bovenstaande vraag roept meer vragen op: welke fritsbox, hoe heb je hem aangesloten (bv via de ISDN extention of gewoon via de FON aansluitingen) maar probeer eens de dailingrules.guidosda schreef op zaterdag 24 januari 2009 @ 17:26:
misschien dat iemand het weet.
ik heb budget phone voor gebeld worden maar ik wil alleen uitbellen met voip buster hoe kan ik dit instellen zo dat ik alleen budget gebruik voor het inbellen
en al me uit gaande gespreken via voipbuster gaan.
ik hoor het graag.
Ik heb niet echt zin in een duitse webinterface want m'n duits is niet al te best. Enig idee of het lang duurt bij AVM om een engelse firmware uit te brengen?
Assume there are no rules and it's one big free for all
De Duitse firmware draait niet op de Internationale versie. De Duitse versie is een Annex B model, de Internationale is zowel Annex A als Annex B. Ik weet het heel zeker want ik heb beidenAlpha-sphere schreef op zaterdag 24 januari 2009 @ 19:31:
Ik zie op de duitse deel van de avm site dat er een nieuwe firmware is voor m'n 7270 maar als ik op de engelse deel van hun site kijk dan staat m'n 7270 niet eens in de lijst van producten.
Ik heb niet echt zin in een duitse webinterface want m'n duits is niet al te best. Enig idee of het lang duurt bij AVM om een engelse firmware uit te brengen?
http://www.avm.de/en/Download/index.php3
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
| Product: : FRITZ!Box Fon WLAN 7140 Version : 39.04.67 Build : 09.01.28 Language : English Annex : A New Features : - NEW integrated answering-machine, recorded calls can (optionally) be forwarded via email - NEW integrated fax-machine, recieves incoming faxes and forwards them via email - NEW USB remote connection, access USB devices from the local network - NEW Wake on LAN. Wakeup your computers from the webinterface of your FRITZ!Box ____________________________________________________________________________ Changes in 39.04.67: - DSL: improved DSL-driver for better interoperability - Internet: improved routing performance; possiblity to define custom prioritization rules for applications or computers - USB Host: NEW! USB-network storage; USB-memory or USB-harddrives connected to your FRITZ!Box can be used in the local network (SMB) - USB Host: NEW! USB devices connected to the FRITZ!Box can now be forwarded to a computer in the network, allows the use of printers or even scanners on every computer in your local network - USB Host: NEW! FRITZ!Musikbox - share music-files from a usb device with compatible devices in your local network (UPnP-AV) - System: support for Wake on LAN via new and improved network-overview - System: HTTPS-remote access with individual certificates - System: NEW! Assistant for a simplified installation - System: NEW! Notification if no password for the webinterface has been configured - System: NEW! push-service; schedule regular status reports via email - System: NEW! Eventlog now documents access or changes in the userinface if password is activated - Telephony: NEW! integrated answering-machine, records incoming calls and forwards recording via email - Telephony: NEW integrated fax-machine, recieve faxes without the need of a dedicated fax-machine and (optionally) forward them via email - Telephony: Setup of telephony-devices has been optimised - Telephony: improved fax interoperability - Telephony: simplified possiblity to block anonymous calls - Telephony: added snooze to alarm function - WLAN: WDS (Wireless Distribution System) improved - WLAN: improved WLAN-monitor |
CSS snippet om users te blokkeren: https://tweakers.net/instellingen/customcss/snippets/bekijk/2618/
Groot aantal van die zaken zat al in de originele firmware van de 7270 Internationaal, ik wacht wel even op het antwoord van het dev-team van AVM of de duitse labor-firmware ook op internationale box gezet kan worden. Met SIP-proxy wordt ik nog blijer van het apparaatpingkiller schreef op maandag 02 februari 2009 @ 14:24:
Changelog voor de 7140(neem aan dat het voor de andere routers ongeveer hetzelfde is?)
...
-Telefoon deed het pas weer na een harde reset
-Call of duty 4 game browser laat de modem niet meer crashen!
Vraagje:
Kan je de standaard welkomsboodschap van het antwoordapparaat veranderen?
--edit--
Ah, ik moet **600 bellen
[ Voor 6% gewijzigd door pingkiller op 02-02-2009 15:21 ]
Fritz gaat op Marktplaats... ben het zat...
Weet iemand waar ik de oude 54.04.63 firmware kan vinden?
Verwijderd
Verwijderd
Anyways, kun je wat specifieker zijn met betrekking tot die telephony devices? Ik kan daar een wizard doorlopen maar deze geeft me geen opties om hem uit te zetten

Zet eerst ff advanced aan, ben je nou een tweaker of niet?Verwijderd schreef op maandag 02 februari 2009 @ 22:19:
Bijvoorbeeld de wizard die je moet doorlopen bij een factory reset. Er staat geen RFC <nog wat> bij die je als mogelijkheid kunt kiezen. Vervolgens staat het bij de advanced settings ietwat weggemoffeld, je moet eerst een bepaalde optie aanvinken voordat je RFC kan selecteren. En soms klopt de opmaak van de interface niet.
Anyways, kun je wat specifieker zijn met betrekking tot die telephony devices? Ik kan daar een wizard doorlopen maar deze geeft me geen opties om hem uit te zetten
Verwijderd

Maarrr... waarom heb ik opeens sinds de update dat na 7 keer overgaan de verbinding wordt verbroken? Ik wil zeg maar dat ie tot in de oneindigheid overgaat. Expert mode heb ik inmiddels aangezet, maar kan hierover niks vinden.
Edit: Om te verduidelijken, met overgaan bedoel ik dus het bellen vanaf een (mobiele) telefoon naar huis (fritzbox).
[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 03-02-2009 11:27 ]
Eindelijk kan ik de lijst met uitgegeven IPs beheren. Ze hebben heel mooi duidelijk gemaakt welke PC's een port forwarding hebben. Prioriteiten zijn instelbaar zodat newsleecher niet meer tot overlast zou mogen leiden. Je kunt mooi zien welke kanalen in de omgeving in gebruik zijn. En nog meer.
http://www.avm.de/de/News/artikel/cebit_vorbericht_09.html

Leuk ding,maar werkt mijn siemens dect daar 100% mee?Aangezien een philips dect op mijn siemens dect basis niet 100% werkte.En vdsl aansluitng is leuk,maar is helaas nog niet leverbaar in Nederland,dus eigenlijk een overkill.Die 1 Gb poorten zijn wel fijn.Umts gebruik ik niet en de s0 bus ga ik ook niet gebruiken.Microkid schreef op woensdag 04 februari 2009 @ 21:27:
Wow, hebben jullie het nieuws van de Fritz!box 7390 al gelezen? Wat een monster apparaat![]()
![]()
http://www.avm.de/de/News/artikel/cebit_vorbericht_09.html
[afbeelding]
Alleen vraag ik me af wat dit is: Interner Netzwerkspeicher von 2 Gigabyte (NAS) ,aangezien mijn duits niet optimaal is
Verder is het een leuk ding.
Tja, dect is dect, dus het "zou" moeten werken, maar daar kom je alleen maar achter door te testen. Volgens mij ken ik iemand die een Siemens dect aan een fritz heeft hangen en dat gaat iig wel goed.vincedd schreef op woensdag 04 februari 2009 @ 21:54:
[...]
Leuk ding,maar werkt mijn siemens dect daar 100% mee?Aangezien een philips dect op mijn siemens dect basis niet 100% werkte.En vdsl aansluitng is leuk,maar is helaas nog niet leverbaar in Nederland,dus eigenlijk een overkill.Die 1 Gb poorten zijn wel fijn.Umts gebruik ik niet en de s0 bus ga ik ook niet gebruiken.
Gewoon, 2GB online storage op de Fritz. Soort mini file servertje dus. Kan je wat documentjes op neerkwakkenAlleen vraag ik me af wat dit is: Interner Netzwerkspeicher von 2 Gigabyte (NAS) ,aangezien mijn duits niet optimaal is
Dat ben ik dusMicrokid schreef op woensdag 04 februari 2009 @ 22:23:
[...]
Tja, dect is dect, dus het "zou" moeten werken, maar daar kom je alleen maar achter door te testen. Volgens mij ken ik iemand die een Siemens dect aan een fritz heeft hangen en dat gaat iig wel goed.
Same here, hoewel een s45 handset raar tikt.OrakelJos schreef op woensdag 04 februari 2009 @ 23:25:
[...]
Dat ben ik dus. Siemens Dect werkt inderdaad goed. Ook rode led gaat branden bij een gemiste oproep. Alleen nog een kleine bug: menu van de Fritz basis geeft nog Duitse teksten uit op de telefoon ook al staat Fritz zelf op Engels. Al gemeld aan AVM.
Daarnaast mooi apparaat, maar de 7390 is net een beetje veel. De 7270 heeft voor mij de nuttige functies DECT, WLAN en goed bandbreedte beheer en behoorlijk prettige PBX. UMTS zou ik via een stick ook al kunnen doen en een los USB-stickje van een tientje levert hier 8 GB op.
VDSL zou dan nog missen, maar Nederlandse aanbieders splitsen je sowieso hun eigen modem door de maag en als ik keuze had ging ik direct voor ftth.
De std CD? Daar staat software op om de FB weer naar factory default te krijgen, dus ook die firmware waarschijnlijk.fjs schreef op donderdag 05 februari 2009 @ 11:49:
Weet iemand waar ik de oudere firmware van de 7270 kan downloaden? Zodat ik weer hoger snelheid heb?
Bij mij is de snelheid bij firmware 67 gelijk aan die van versie 63.fjs schreef op donderdag 05 februari 2009 @ 11:49:
Weet iemand waar ik de oudere firmware van de 7270 kan downloaden? Zodat ik weer hoger snelheid heb?
Ik wil vooral niet weer te veel tijd kwijt zijn aan het aanpassen voor Asterisk(hoewel ik een USB_install heb).
Weet iemand of de ar7.cfg wordt overschreven?
Ik zat op ongeveer 18100 en nu op 17100. Dat vind ik teveel verschil.OrakelJos schreef op donderdag 05 februari 2009 @ 23:09:
[...]
Bij mij is de snelheid bij firmware 67 gelijk aan die van versie 63.
Op het Telfort forum lees ik hetzelfde.
Ik heb een Fritz!Box 7140 International en m'n analoge Siemens C250 basisstation en C2 handsets werken hier prima mee samen.Microkid schreef op woensdag 04 februari 2009 @ 22:23:
[...]
Tja, dect is dect, dus het "zou" moeten werken, maar daar kom je alleen maar achter door te testen. Volgens mij ken ik iemand die een Siemens dect aan een fritz heeft hangen en dat gaat iig wel goed.
[...]
Hmmm, bij mij idd ook niet, hoewel de handleiding daar wel vanuit gaat. Waarschijnlijk kun je via de support wel een ouder image krijgen.fjs schreef op donderdag 05 februari 2009 @ 12:43:
Dat dacht ik ook. Maar op de cd staat hij ook niet
Als recover-image zou je deze kunnen proberen. Maar dat is ook de laatste versie.
Kijk eens hier:
http://wiki.ip-phone-forum.de/fritz_box7270-dect
Daar vind je een tabel met diverse dect telefoons
Alle instellingen blijven gewoon bewaard.Ik neem aan dat je nog nooit eerder een firmware update van een Fritz!Box hebt gedaan anders had je dit kunnen wetenLoekie schreef op vrijdag 06 februari 2009 @ 00:18:
Ik heb het nog niet aangedurft, het ding doet wat het moet doen en ik heb geen zin alles weer opnieuw in te stellen. Een opgeslagen backup werkt over firmwareversies heen goed?
Ik wil vooral niet weer te veel tijd kwijt zijn aan het aanpassen voor Asterisk(hoewel ik een USB_install heb).
Weet iemand of de ar7.cfg wordt overschreven?
Als je het absoluut niet vertrouwd kan je met Fritz ook nog een backup maken van je instellingen die je, indien nodig, ook weer kan importeren.
Idd de eerste maal update, eerdere versie is voor de 7270 internationaal ook niet mogelijk trouwens.OrakelJos schreef op zaterdag 07 februari 2009 @ 12:07:
[...]
Alle instellingen blijven gewoon bewaard.Ik neem aan dat je nog nooit eerder een firmware update van een Fritz!Box hebt gedaan anders had je dit kunnen weten![]()
Als je het absoluut niet vertrouwd kan je met Fritz ook nog een backup maken van je instellingen die je, indien nodig, ook weer kan importeren.
Die backup is al gemaakt.
Enig idee hoe het met de labor-versie zit? Kan die op de internationale editie geflashed worden?
Verwijderd
Je moet geen Duitse firmware (dus ook geen Labor versies) proberen te flashen in een Internationale Fritzbox, dat geldt voor ALLE types. Dat geeft problemen en gaat niet werken. Wel jammer want er worden heel wat leuke dingen ontworpen. Soms bekruipt me het gevoel om een Duitse Fritzbox erbij te kopen, enkel en alleen om dat soort geintjes te kunnen testen.
Ik heb afgelopen week een 7170 voorzien van nieuwe firmware maar een klein deel van de telefoon instellingen waren verdwenen, dat ben ik van AVM producten niet gewend. Bij mijn eigen 7270 is het helemaal goed gegaan. Ook de snelheid is hetzelfde gebleven.
Je moet er rekening mee houden dat een backup NIET de oude firmware versie terug plaatst.
Ik bewaar meestal wel de oudere firmware versies, dus kan ze je altijd wel toe mailen. Stuur me voor het flashen even een mailtje dan kijk ik het voor de zekerheid wel even voor je na.
Groetjuzzz van Rakker71
Dat een backup alleen instellingen aanpast weet ik, het is trouwens wel apart dat flashen geen automatische reset inhoud, dat is bij de normale apparatuur nl wel het geval.
De ar7.cfg heb ik aangepast om poorten voor asterisk open te zetten en debug.cfg om asterisk automatisch opnieuw te laden bij herstart. Iemand in vergelijkbare situatie een flash uitgevoerd?
Verwijderd
Ik was in alle enthousiasme vergeten de .63 firmware uit te lezen en had de .67 er al in zitten voor ik het zelf wist. Maar wellicht is die wel nog gewoon via AVM te verkrijgen.
Ik heb trouwens een hinderlijke bug in "call through" ontdekt. Je kunt een gesprek niet doorsturen naar 2 verschillende nummers (waarvan 1 een buitenlands GSM nummer) omdat het invoerveld te kort is.
Ik had deze "klacht" al enige tijd geleden aan AVM doorgegeven maar de programmeurs hebben hem helaas niet mee genomen in de nieuwe firmware.
Groetjuzzz van Rakker71
Hoe lees je die uit dan? Heb je een speciaal command oid? Op web-interface zie ik daar nl niets van terug, enige wat je ziet is dat je je settings kan opslaan.Verwijderd schreef op zaterdag 07 februari 2009 @ 17:07:
Hoi,
Ik was in alle enthousiasme vergeten de .63 firmware uit te lezen en had de .67 er al in zitten voor ik het zelf wist. Maar wellicht is die wel nog gewoon via AVM te verkrijgen.
Ik heb trouwens een hinderlijke bug in "call through" ontdekt. Je kunt een gesprek niet doorsturen naar 2 verschillende nummers (waarvan 1 een buitenlands GSM nummer) omdat het invoerveld te kort is.
Ik had deze "klacht" al enige tijd geleden aan AVM doorgegeven maar de programmeurs hebben hem helaas niet mee genomen in de nieuwe firmware.
Groetjuzzz van Rakker71
AVM heeft de firmware niet op de site staan, en ongetwijfeld kan je die na mailcontact krijgen, maar dat legt weer onevenredige druk op de HD van AVM.
Ook bij call-through kan ik niet hetzelfde als jij, daar staat bij mij alleen de lijn waar je het gesprek over wilt laten voeren. Na pin voer ik dan vervolgens 0 en daarna gewenst nummer in.
Verwijderd
Ik vond het inderdaad al vreemd dat AVM wel een apparaat om de markt bracht waarvan ze geen firmware op hun site hadden staan. Nu hebben ze alleen de nieuwe firmware erop staan.
Sorry, ik bedoel "Call Diversion" i.p.v. "Call Through" (excuseer mijn lompheid).
Groetjuzzz van Rakker71
Gezien de berichten zal het niet veel prutsen worden.
Als je de oude firmware versie nog hebt van de 7270 zou je die dan naar mij willen mailen?
Mijn dank is groot
[ Voor 20% gewijzigd door fjs op 09-02-2009 13:01 ]
Verwijderd
Sorry, ik heb hem ook niet.fjs schreef op zondag 08 februari 2009 @ 10:26:
@rakker71
Als je de oude firmware versie nog hebt van de 7270 zou je die dan naar mij willen mailen?
pretpakket@gmail.com
Mijn dank is groot
Rakker71 schreef op zaterdag 07 februari 2009 @ 17:07:
Hoi,
Ik was in alle enthousiasme vergeten de .63 firmware uit te lezen en had de .67 er al in zitten voor ik het zelf wist.
Groetjuzzz van Rakker71
Verder pijnloos, moest wel even handmatig Asterisk starten.
Daar anderen dit ook melden, denk ik dat er wel een patroon is, en dit ongetwijfeld al bij AVM bekend is inmiddels. Overigens is verder alles stabiel, ik heb deze nu 1 maand, en heb 'm geconfigureerd en aangezet, en verder niet meer naar omgekeken.
Een ander hoofdstuk is overigens DECT.
Ik heb hier ene ProFoon PDX-300+, en die doet wel iets (meld zich aan) maar zodra er een gesprek binnen komt (en de telefoon dus moet gaan rinkelen), herstart de handset zich :-) niet echt succesvol dus!
Ik zou graag willen weten welke goedkope en eenvoudige DECT handsets er wel goed werken met de 7270.
Ik ben niet veeleisend, en vind ook de vele Siemens toestellen erg duur. Het gaat mij puur om bellen en gebeld worden, en ook design speelt geen rol.
Dit toestel kostte me 20 euro... mochten er mensen zijn die tips hebben, dan graag!!!