In het mei/juni nr van MacFan staat een lovende recensie van twee typen Fritz!Box Fon VOIP modems. In Duitsland worden de Fritzen ook door Tiscali gebruikt. Het interessante is dat hierop tot 10 sipaccounts zijn in te stellen. Diverse aanbieders van sipaccounts vragen betaling van 10 Euro beltegoed maar bieden veel gratis lijnen aan naar allerlei landen. Zie http://www.voipproducts.eu. Dat beltegoed vervalt na 3 maanden of langer. Verder is interessant dat dit modem ook een aansluiting heeft voor het vaste telefoonnet waardoor een apparaat als de AX520/1 lineswitch overbodig is. Zijn er mensen die al ervaringen hebben met de VOIP prestaties van een Fritz!Box, bijvb. over een Tiscali-DSL lijn?
Ik binnekort, ik heb er een staan, gebruik alleen de voip functies nog niet, omdat pilmo geen voip gegevens wil geven. Dus moet ik deze uit m'n addpac voicefinder halen, en dat is gemakkelijker gezegd dan gedaan
Het moet namelijk via een speciaal rj45 <-> db9 serieel kabeltje via de console, dan met hyperterminal connecten. Alleen het is nog niet gelukt... pin layout verkeerd zeker. Zijn meerdere van te vinden op internet....
yep
gebruik deze al een hele tijd, tot volle tevredenheid. Vele instelmogelijkheden, makkelijk in te stellen
ik gebruik hem achter mijn @home internet, al ca een half jaar met voipbuster. Vrijwel nooit en probleem gehad met slechte geluidskwaliteit of andere dingen
gebruik deze al een hele tijd, tot volle tevredenheid. Vele instelmogelijkheden, makkelijk in te stellen
ik gebruik hem achter mijn @home internet, al ca een half jaar met voipbuster. Vrijwel nooit en probleem gehad met slechte geluidskwaliteit of andere dingen
[ Voor 43% gewijzigd door sander817 op 11-05-2006 21:51 ]
Anoniem: 143386
Heb een Fritz!Box Fon 5050, en werkt prima (behalve met Budgetphone kan ik geen gesprekken beginnen, maar dat probeer ik op het moment op te lossen mbv hun helpdesk, ligt volgensmij aan hun servers).
Verder vind ik de VoIP-kwaliteit goed via dit ding, en de PSTN/ISDN-lijn (op de 5050 kan ISDN-apparatuur en een ISDN-vaste aansluiting) is zonder echo, wat van een Sipura bijna nooit is te zeggen (eigen ervaring).
Qua instelmogelijkheden is hij toch wat beperkter dan een Sipura, je kan bijvoorbeeld alleen bepaalde voorvoegsels via bepaalde aanbieders laten gaan, en geen ingewikkelde dialplans in elkaar zetten. Die 10 SIP-servers zijn inderdaad erg fijn, en het is natuurlijk leuk dat er mods voor zijn te maken en gemaakt zijn
Verder vind ik de VoIP-kwaliteit goed via dit ding, en de PSTN/ISDN-lijn (op de 5050 kan ISDN-apparatuur en een ISDN-vaste aansluiting) is zonder echo, wat van een Sipura bijna nooit is te zeggen (eigen ervaring).
Qua instelmogelijkheden is hij toch wat beperkter dan een Sipura, je kan bijvoorbeeld alleen bepaalde voorvoegsels via bepaalde aanbieders laten gaan, en geen ingewikkelde dialplans in elkaar zetten. Die 10 SIP-servers zijn inderdaad erg fijn, en het is natuurlijk leuk dat er mods voor zijn te maken en gemaakt zijn
Een nadeel van de Fritzbox is de maximale snelheid. Hij kan max 6 mbit aan volgens mij. Heb je de adsl variant dan kan deze maar 12 of 16 mbit aan.
Net als de upload die volgens mij maar op max 832 kbit komt.
Net als de upload die volgens mij maar op max 832 kbit komt.
Dich bis echt unne foëzen haas
Ik gebruik de FritzBox icm met 1un1 ADLS+voip.
Modem functioneert goed, er zijn 3 aansluitingen voor anal;oge telefoons. Als de voip verbinding niet gemaakt kan worden dan kan je via de vaste lijn naar buiten bellen.
Voor de rest kan je extreem veel opties configureren (zoals welke telefoon overgaat wanneer niet e.d.)
Kan er alleen maar lovend over zijn.
Modem functioneert goed, er zijn 3 aansluitingen voor anal;oge telefoons. Als de voip verbinding niet gemaakt kan worden dan kan je via de vaste lijn naar buiten bellen.
Voor de rest kan je extreem veel opties configureren (zoals welke telefoon overgaat wanneer niet e.d.)
Kan er alleen maar lovend over zijn.
du -ba --max-depth=1| sort -nr | awk ' {printf("%20.2f MB %-s %-s %-s %-s %-s %-s\n", $1 / (1024*1024)+"MB\n", $2,$3,$4,$5,$6,$7)}'
Anoniem: 176172
Ik kende het apparaat niet maar heb drie maanden geleden één aangeschaft. Zeer goed, stabiel en goed te configureren. Ben dus zeer tevreden. Lekker goedkoop bellen via voipstunt, ik heb alleen nog geen provider gevonden die de telefoontjes naar mobiele toestellen goedkoop heeft.
Iemand een tip ?
Iemand een tip ?
Anoniem: 176685
Ik heb net een Fritzbox Fon Ata aangeschaft. Kan hbeck, mij vertellen hoe ik deze voor Voip Stunt of Buster kan configureren. Of weet iemand anders dit misschien?
Ik ben niet superhandig dus vrij uitgebreid uitleg is erg welkom.
Vast bedankt,
Sacha
Ik ben niet superhandig dus vrij uitgebreid uitleg is erg welkom.
Vast bedankt,
Sacha
Begin even met het installeren van de update van de machine die onder andere een goede wizard heeft om je router te kunnen instellen. Lukt het daar niet mee dan zie ik het wel en zal ik je erdoor heen leiden.
Ik ben er van overtuigd dat het met de wizard wel gaat lukken.
Ik ben er van overtuigd dat het met de wizard wel gaat lukken.
Anoniem: 177201
Ik heb een Fritz fon aangeschaft (duitse versie) maar krijg hem totaal niet aan de praat. Wat voor instellingen ik ook doe het ding werkt niet. Wat je allemaal moet instellen is duidelijk aangegeven, echter ik heb zo mijn twijfels over de simpele werking van dit apparaat. Is hier misschien iemand die weet hoe en wat je moet doen om het werkend te krijgen. De Fritz die ik heb plug ik in op mijn speedtouch 510I isdn modem/router. Overigens is de beschrijving die erbij geleverd wordt erg summier.
Het is wel handig om het type dat je hebt erbij te vermelden, aangezien er vele soorten en maten van het apparaat zijn. Ik zit er over te denken om de 7050 of nog beter de 7170 te kopen over een tijdje als de prijzen wat gezakt zijn. Het is gewoon een alles in 1 apparaat, waarbij je bij de 7170 er ook nog eens USB-media op aan kan sluiten (denk: Externe HDD die voor het hele netwerk zichtbaar is).
Het is de Fritz Fon Box Ata en heeft verder geen aanduiding met een nummer o.i.d. Ik ben nu pas enkele dagen bezig met alle mogelijke verschillende instellingen maar het ding weigert dienst. Geen enkele verbinding m.b.t. telefonie is mogelijk.
Anoniem: 104560
Ik heb ook hulp nodig. Ik heb een FritzBox Fon. Ik wil hem aansluiten op mijn ADSL modem en gebruiken om te bellen met Voipbuster. Ik begrijp geloof ik dat ik de Fritzbox dan gebruik als ATA.
Die wizard verteld mij alleen hoe ik de boel moet aansluiten als ik de Fritzbox als volledig modem gebruik maar dat is in mijn geval dus niet zo.
Welke aansluitingen sluit ik aan op wat? Ik heb 7 aansluitingen: DSL, LAN, USB, ISDN/analog, FON1, FON2 en Power. Die Power snap ik wel natuurlijk..
(Ik zou zelf denken alleen DSL naar de modem en FON1 naar de telefoon).
Alvast bedankt,
Peter
Die wizard verteld mij alleen hoe ik de boel moet aansluiten als ik de Fritzbox als volledig modem gebruik maar dat is in mijn geval dus niet zo.
Welke aansluitingen sluit ik aan op wat? Ik heb 7 aansluitingen: DSL, LAN, USB, ISDN/analog, FON1, FON2 en Power. Die Power snap ik wel natuurlijk..
Alvast bedankt,
Peter
Ik gebruik sinds begin april de Fritz!Box fon ata 1020 icm voipbuster voor alle uitgaande sprekken en ik merk hierbij geen verschil met de vaste lijn.
btw ik heb wel meteen de laatste (engelse) firmware (11.04.01) erop gezet.
btw ik heb wel meteen de laatste (engelse) firmware (11.04.01) erop gezet.
Gertjan welke instellingen heb jij dan gedaan om contact te kunnen maken vanuit jouw ATA met voipbuster? Mijn probleem is waarschjnlijk dat de instelllingen zoals genoemd op de site van voipbuster e.d. niet werken. De ATA geeft namelijk in het overzicht aan dat er geen verbinding is. En in mijn router vindt ik ook de aansluiting van De Fritz niet terug. Al met al is het niet simpel om de Fritz fon te configureren.
Peter bij de Fritz zit in de verpakking ook een cd-rom. Indien je de CD-rom in je computer doet start deze automatisch op en geeft duidelijk aan, stap voor stap, ondersteund d.m.v. plaatjes hoe de zaak aan te sluiten.
Is er misschein een netwerk expert die mij kan vertellen hoe de Fritz fon geconfigureert moet worden. Het apparaat is zeer gebruiksonvriendelijk en zeer ingewikkeld te configureren. Het probleem bij mij zitém waarschijnlij in de netwerkinstellingen. Het apparaat is niet in staat dit automatisch correct uit te voeren. Dus wie het weet mag het zeggen.
LAN moet naar je modem en FON1/2 moet(en) naar je telefoontoestel(len). DSL is voor als je de Fritz!Box als ADSL-modem wilt gebruiken. Je moet in de Fritz!Box dan volgensmij wel instellen dat je hem via een router wilt laten werken, en niet via zijn ingebouwde ADSL-modem.Anoniem: 104560 schreef op donderdag 25 mei 2006 @ 16:26:
Ik heb ook hulp nodig. Ik heb een FritzBox Fon. Ik wil hem aansluiten op mijn ADSL modem en gebruiken om te bellen met Voipbuster. Ik begrijp geloof ik dat ik de Fritzbox dan gebruik als ATA.
Alvast bedankt,
Peter
Ik ben het met jullie eens dat ie lastig te configureren is. Ik ben zelf regelmatig met deze apparaten bezig maar kreeg hem ook niet aan de praat. De eerste heb ik na een uurtje of 12 prutsen terugezonden en heb een nieuwe gekregen. Ik heb ook daar de update geïnstalleerd en daarmee ben ik opnieuw gaan prutsen. Weer maar eens met de helpdesk in Nijmegen gebeld die wel heel vriendelijk zijn maar niet altijd even effectief maar ik had geluk.
Ik kreeg een meneer aan de lijn die en veel geduld en veel verstand van zaken had. Hij legde mij onder andere uit dat het modem van mijn provider (quicknet) er tussen uit moets "want twee moedems achter elkaar zullen nooit werken". Dit was in tegenstelling met de mededeling dat de Fritz modulair in te zetten is en dat het modem gedeelte niet gebruikt hoefde te worden. Modem er tussen uit en toen ging het snel voorwaarts. DSL was aanwezig en de getoonde snelheid heeft wel de snelheid van mijn abbo. Alle rare verbinding stekkertjes van Fritz ook maar aangesloten en ik kon bellen via mijn vaste lijn. Provider gegevens van voipstunt ingevoerd en ik bel nu 2 maanden veel en storingsvrij met Voipstunt. Het ding is nu stabiel en gaat als een speer. Tijdens het bellen gaat ie een bepaalde bandbreedte voor het gesprek reserveren en werkt dus goed. Snachts stuurt ie me even een mail met een verslag van alle gesprekken, wie heeft er op de router gezeten, hoeveel is er gedownload.
Ik ben dus zeer tevreden maar hij is inderdaad heeeeel lastig aan de praat te krijgen. Geen speelgoed voor de newbes onder ons
Ik kreeg een meneer aan de lijn die en veel geduld en veel verstand van zaken had. Hij legde mij onder andere uit dat het modem van mijn provider (quicknet) er tussen uit moets "want twee moedems achter elkaar zullen nooit werken". Dit was in tegenstelling met de mededeling dat de Fritz modulair in te zetten is en dat het modem gedeelte niet gebruikt hoefde te worden. Modem er tussen uit en toen ging het snel voorwaarts. DSL was aanwezig en de getoonde snelheid heeft wel de snelheid van mijn abbo. Alle rare verbinding stekkertjes van Fritz ook maar aangesloten en ik kon bellen via mijn vaste lijn. Provider gegevens van voipstunt ingevoerd en ik bel nu 2 maanden veel en storingsvrij met Voipstunt. Het ding is nu stabiel en gaat als een speer. Tijdens het bellen gaat ie een bepaalde bandbreedte voor het gesprek reserveren en werkt dus goed. Snachts stuurt ie me even een mail met een verslag van alle gesprekken, wie heeft er op de router gezeten, hoeveel is er gedownload.
Ik ben dus zeer tevreden maar hij is inderdaad heeeeel lastig aan de praat te krijgen. Geen speelgoed voor de newbes onder ons
Enerzijds ben ik blij dat er iemand schrijft dat de Fritz fon een ingewikkeld en moeilijk te configureren apparaat is. Ik ben er inmiddels al veel tijd mee bezig en het apparaat doet niet wat het belooft te doen, dus al meteen een manco. Verder is de uitleg erg summier en eigenlijk alleen geschikt voor mensen met de nodige ervaring. Ik heb mede dit apparaat gekocht omdat er over het algemeen erg positieve berichtgeving over is, echter in de 20 jaar dat ik met computers bezig ben heb ik nog nooit zoiets slecht werkends gehad, een grote ramp. Ik heb inmiddels dus al erg veel spijt dat ik het gekocht heb. Gewoon een netwerk aanleggen in configureren is 100 keer makkelijker dan dit ding aan de praat krijgen. Morgen ga ik bellen en indien ze me niet kunnen vertellen hoe het werkend te krijgen is stuur ik heb terug. Wellicht is hier iemand die me wel een fatsoenlijk te configueren apparaat kan aanbevelen.
De mensen in Nijmegen weten niet allemaal hoe je het aan de praat krijgt maar er zijn positieve uitzonderingen. Htet is wel de moeite waard pm het aan de praat te krijgen, ben nu een zeer tevreden (en goedkope beller) geworden.
Als je specifieke tips wil laat me dat dan even weten.
Als je specifieke tips wil laat me dat dan even weten.
hey psst, geheimpje weten? Koop ergens zo'n blauwe cisco console kabel, dan kan je erinBartjuh schreef op donderdag 11 mei 2006 @ 17:13:
Ik binnekort, ik heb er een staan, gebruik alleen de voip functies nog niet, omdat pilmo geen voip gegevens wil geven. Dus moet ik deze uit m'n addpac voicefinder halen, en dat is gemakkelijker gezegd dan gedaanHet moet namelijk via een speciaal rj45 <-> db9 serieel kabeltje via de console, dan met hyperterminal connecten. Alleen het is nog niet gelukt... pin layout verkeerd zeker. Zijn meerdere van te vinden op internet....
het psst, nog een geheimpje weten? Er zit en wachtwoord op die console interface, 4 jaar geleden persoonlijk door * Rac-On bedacht, dus bespaar je de moeite
Anyway, de Fritz!Box werkt best relaxed met voip. Makkelijk in te stellen en met dialingrules kan je op basis van het gebelde nummer laten bepalen welk sip-account er gebruikt wordt
ik heb alleen geen idee meer welke versie ik precies getest heb, was 1,5 jaar terug
doet niet aan icons, usertitels of signatures
Ik vind de Fritz!Box juist erg makkelijk te configureren! In vergelijking met een Sipura bijvoorbeeld (heb ik ook eentje van) is hij best beperkt in de instellingen.
Jammer genoeg vertelt niemand precies wat hij wel en niet kan met zijn Fritz!Box: kan je de webinterface in, kan je bellen, functioneert hij als ADSL-modem of achter een router, hoe het aangesloten zit, welk type is het precies (Fon, Fon 7050, Fon ATA, etc). De meesten zeggen alleen dat "het" niet werkt. Ik heb goede ervaringen met mijn Fon 5050 (nu Budgetphone ook werkt) en ik wil mensen met problemen best helpen. Dus wees specifiek!
Jammer genoeg vertelt niemand precies wat hij wel en niet kan met zijn Fritz!Box: kan je de webinterface in, kan je bellen, functioneert hij als ADSL-modem of achter een router, hoe het aangesloten zit, welk type is het precies (Fon, Fon 7050, Fon ATA, etc). De meesten zeggen alleen dat "het" niet werkt. Ik heb goede ervaringen met mijn Fon 5050 (nu Budgetphone ook werkt) en ik wil mensen met problemen best helpen. Dus wees specifiek!
Was ik al achterrac-on schreef op vrijdag 26 mei 2006 @ 09:49:
[...]
hey psst, geheimpje weten? Koop ergens zo'n blauwe cisco console kabel, dan kan je erin
het psst, nog een geheimpje weten? Er zit en wachtwoord op die console interface, 4 jaar geleden persoonlijk door * Rac-On bedacht, dus bespaar je de moeite
Anyway, de Fritz!Box werkt best relaxed met voip. Makkelijk in te stellen en met dialingrules kan je op basis van het gebelde nummer laten bepalen welk sip-account er gebruikt wordt![]()
ik heb alleen geen idee meer welke versie ik precies getest heb, was 1,5 jaar terug
Terwijl het ding boot moet je ctrl-x/ctrl-c drukken in hyperterminal, kom je in de boot configuratie login terecht (inloggen met guest/guest), hier kan je een aantal dingen instellen, en ook het root paswoord wijzigen. Hier komt de crux... als je het rootpaswoord wijzigt gaan alle instellingen verloren, en dat is nou net waarvoor ik het doe.
Als je dan boot en je logged in als root, kan je via ftp een nieuwe officiële addpac firmware uploaden, hij herkent dat, gaat automatisch flashen en zo unlock je alle functies en heb je geen pilmo gelockte firmware meer. Werkt perfect
Maar goed, toen maar pilmo gebeld dat er iets niet goed was met de voicefinder, ze hebben een eenmalige account op gezet op een addpac configuratie server, ingelogd, en het ding werd weer geflashed.
Nou had ik de hoop maar opgegeven de pilmo sip instellingen er ooit uit te halen. Dus poort 5060 in de arg7.cfg op de fritz gemapt naar de addpac (ipv naar zichzelf), en de addpac met een statisch ip in te stellen.
Welke klote dat ik nu het mooiste gedeelte van de hele fritzbox niet kan gebruiken, het voip
Dat is dus ook wat ik al eerder zei, de ene FritzBox is de andere niet en met alles op 1 hoop te gooien kom je nergens. Dus als je problemen hebt, geef dan iig. het typenummer.
Wat ik me dus afvraag is hoe je de modemfunctie van de 7050 en de 7170 kan omzeilen, dat schijnt nl te kunnen, zodat je er bijv. ook een kabelmodem op aan kan sluiten en daarnaast vraag ik me af hoe het zit met die usbmedia, hoe kan je die bereiken/hoe worden die kenbaar gemaakt op het netwerk?
Wat ik me dus afvraag is hoe je de modemfunctie van de 7050 en de 7170 kan omzeilen, dat schijnt nl te kunnen, zodat je er bijv. ook een kabelmodem op aan kan sluiten en daarnaast vraag ik me af hoe het zit met die usbmedia, hoe kan je die bereiken/hoe worden die kenbaar gemaakt op het netwerk?
Je kunt nu ook de beta firmware downloaden waar je de modem functie uit kunt schakelen (en dus gewoon ethernet of kabel internet kunt routen). Ik heb niet de hele thread door gelezen dus als ik wat overbodigs zeg moet je dit maar negeren
Misschien handige site voor fritz!box gebruikers ;
http://www.ip-phone-forum.de/showthread.php?p=565042 (engelse firmware flash
)
Is wel duits helaas, en mijn duits is slecht. Maar met freetranslation kom ik een heel eind
http://www.ip-phone-forum.de/showthread.php?p=565042 (engelse firmware flash
Is wel duits helaas, en mijn duits is slecht. Maar met freetranslation kom ik een heel eind
Ik heb de Duitse firmware want voor de 5050 is er geen Engelse, maar ik hoop dat je er zo wel uit komt (de 5050 is de 7050 zonder draadloos). Zo heb ik het gedaan:flipjevandejam schreef op vrijdag 26 mei 2006 @ 14:42:
Dat is dus ook wat ik al eerder zei, de ene FritzBox is de andere niet en met alles op 1 hoop te gooien kom je nergens. Dus als je problemen hebt, geef dan iig. het typenummer.
- Sluit éérst de Fritz!Box rechtstreeks op de computer aan (LAN A).
- Typ het IP-adres van je Fritz!Box in in je browser.
- Ga naar System -> Ansicht. Vink 'Expertenansicht aktivieren' aan, en klik op Übernehmen.
- Ga naar Internet. Klik nu aan 'Internetzugang über LAN A' en daaronder nog de instellingen die voor jou gelden (ik denk dat 'Vorhandene Internetverbindung im Netzwerk mitbenutzen (IP-Client)' voor de meeste mensen geldt). Klik weer op Übernehmen.
- Nu moet je je router op LAN A van de Fritz!Box aansluiten. Vanaf nu is hij vanaf het netwerk te bereiken.
* Rac-On het prettig vind als systemen die hij heeft gebouwd goed blijken te werken, het hele provisioningsysteem is van mijn handBartjuh schreef op vrijdag 26 mei 2006 @ 14:40:
[...]
Was ik al achterHeb er zelf maar een in elkaar gesoldeerd, werkt perfect.
Terwijl het ding boot moet je ctrl-x/ctrl-c drukken in hyperterminal, kom je in de boot configuratie login terecht (inloggen met guest/guest), hier kan je een aantal dingen instellen, en ook het root paswoord wijzigen. Hier komt de crux... als je het rootpaswoord wijzigt gaan alle instellingen verloren, en dat is nou net waarvoor ik het doe.
Als je dan boot en je logged in als root, kan je via ftp een nieuwe officiële addpac firmware uploaden, hij herkent dat, gaat automatisch flashen en zo unlock je alle functies en heb je geen pilmo gelockte firmware meer. Werkt perfect![]()
Maar goed, toen maar pilmo gebeld dat er iets niet goed was met de voicefinder, ze hebben een eenmalige account op gezet op een addpac configuratie server, ingelogd, en het ding werd weer geflashed.
Nou had ik de hoop maar opgegeven de pilmo sip instellingen er ooit uit te halen. Dus poort 5060 in de arg7.cfg op de fritz gemapt naar de addpac (ipv naar zichzelf), en de addpac met een statisch ip in te stellen.
Welke klote dat ik nu het mooiste gedeelte van de hele fritzbox niet kan gebruiken, het voip
Die mapping van poort 5060 is trouwens niet nodig, pilmo sip werkt niet eens over die poort maar over een alternatieve poort.
Overigens zijn we al een tijdje bezig met een publieke sip-proxy, waarbij je dus wel login gegevens kan krijgen. Zodra die up&running is, geef ik je wel een seintje en kan je je logingegevens daarop krijgen.
doet niet aan icons, usertitels of signatures
via 1643, 8c per minuut.Anoniem: 176172 schreef op maandag 15 mei 2006 @ 14:58:
Ik kende het apparaat niet maar heb drie maanden geleden één aangeschaft. Zeer goed, stabiel en goed te configureren. Ben dus zeer tevreden. Lekker goedkoop bellen via voipstunt, ik heb alleen nog geen provider gevonden die de telefoontjes naar mobiele toestellen goedkoop heeft.
Iemand een tip ?
Werkt bij mij sinds een paar maand zeer berouwbaar.
jack
Fiber 1Gb symmetric, Odido, 12mini, i7, M1
Moeilijk te configureren?
Wel een beetje door het mixen van diverse sw en hw versies.
1 er is een verschil tussen de duitse en engelse versie, de duitse is veel beter maar mist een aantal zaken ( zoals internationale telefoon instellingen) die je met behulp van een duitse website kan toevoegen.
2 er is een annex A en annex B versie voor ADSL, let op dat het omzetten niet makkelijk is.
3 wil je hem niet als ADSL modem gebruiken, dit wordt alleen in de laatste duitse versies ondersteund
4 wil je via een ander adsl of kabel modem dan moet je bij de voip instellingen ook de proxys invullen,
5 proxys moet je juist niet invullen als je de de AVM gebruikt als ADSL modem
Stel je een vraag in deze groep, vermeldtdan : A of B, firmware versie, ISDN of Analoog, ADSL modem of als router.
Mijn advies, lees de websites als je iets wil wat niet standaard geleverd is:
http://www.the-construct.com/?p=software voor extra features (pseudoimage) zoals 0031 toevoegingen voor voipbuster.
http://www.avm.de/de/Serv...x=85&suchestartenneu.y=15 voor de laatste duitse software.
http://www.seattlewireless.net/ADAM2 als je doos helemaal vastzit en je weer vanaf de eerste boot firmware moet laden.
http://ip-phone-forum.de/ prima praatclub met veel info over AVM dozen
http://www.busybox.net/downloads/BusyBox.html de origineel firmware voordat AVM het aanpaste.
http://think-future.de/wiki/index.php?title=FritzBoxFonWLAN nog iemand die van alles denkt te weten.
http://www.avm.de/en/ Engelse AVM webpagina's.
Jack
Wel een beetje door het mixen van diverse sw en hw versies.
1 er is een verschil tussen de duitse en engelse versie, de duitse is veel beter maar mist een aantal zaken ( zoals internationale telefoon instellingen) die je met behulp van een duitse website kan toevoegen.
2 er is een annex A en annex B versie voor ADSL, let op dat het omzetten niet makkelijk is.
3 wil je hem niet als ADSL modem gebruiken, dit wordt alleen in de laatste duitse versies ondersteund
4 wil je via een ander adsl of kabel modem dan moet je bij de voip instellingen ook de proxys invullen,
5 proxys moet je juist niet invullen als je de de AVM gebruikt als ADSL modem
Stel je een vraag in deze groep, vermeldtdan : A of B, firmware versie, ISDN of Analoog, ADSL modem of als router.
Mijn advies, lees de websites als je iets wil wat niet standaard geleverd is:
http://www.the-construct.com/?p=software voor extra features (pseudoimage) zoals 0031 toevoegingen voor voipbuster.
http://www.avm.de/de/Serv...x=85&suchestartenneu.y=15 voor de laatste duitse software.
http://www.seattlewireless.net/ADAM2 als je doos helemaal vastzit en je weer vanaf de eerste boot firmware moet laden.
http://ip-phone-forum.de/ prima praatclub met veel info over AVM dozen
http://www.busybox.net/downloads/BusyBox.html de origineel firmware voordat AVM het aanpaste.
http://think-future.de/wiki/index.php?title=FritzBoxFonWLAN nog iemand die van alles denkt te weten.
http://www.avm.de/en/ Engelse AVM webpagina's.
Jack
Dat klinkt allemaal niet echt logisch. Duitstalige FW nodig als je Fritz niet als modem wilt gebruiken ? Das toch raar dat engelstalige en duitstalige firmware verschilt ?
Ik heb de engelse en werkt goed, ook de modem functionaliteit is goed dus je hoeft het modem er niet tussenuit te halen. Ik blijf van mening dat het een apparaat is die je niet door newbies moet laten gebruiken, Daar is het apparaat te ondoorzichtig voor.
Ik heb de engelse en werkt goed, ook de modem functionaliteit is goed dus je hoeft het modem er niet tussenuit te halen. Ik blijf van mening dat het een apparaat is die je niet door newbies moet laten gebruiken, Daar is het apparaat te ondoorzichtig voor.
Gedeeltelijk met je eens,Anoniem: 176172 schreef op zaterdag 27 mei 2006 @ 12:10:
Dat klinkt allemaal niet echt logisch. Duitstalige FW nodig als je Fritz niet als modem wilt gebruiken ? Das toch raar dat engelstalige en duitstalige firmware verschilt ?
Ik blijf van mening dat het een apparaat is die je niet door newbies moet laten gebruiken, Daar is het apparaat te ondoorzichtig voor.
als je hem koopt voor het doel waarvoor hij bedoeld is dan is het een kwestie van aansluiten, adsl en voip parameters invoeren en werken.
De doos was bedoeld als ADSL modem en router met voip.
Wil je hem gebruiken zonder modem dan is dat om problemen vragen aangezien
- voip achter een NAT/NAS firewall niet altijd lekker loopt
- je het netwerk met de hand moet instellen
Voor beiden is er geen goede gebruiksaanwijzing bij AVM te vinden.
Mijn conclusie:
zoek je een goed ADSL modem dan is AVM met de laatste firmware prima
zoek je een goede voip doos dan is AVM de beste
zoek je een goede router met wlan dan is een linksys 54g(s) met dd-wrt veel beter
Jack
ADSL met AVM 7050 v14.04.06 getweakt met internationale settings en ENUM lookup
Kabel met Motorola modem en LInksys 54gs als router met dd-wrt software
Nee, de 7050 wordt gewoon weinig verkocht in het buitenland. Hoofdzakelijk omdat niemand de ISDN functionaliteit benodigd.Anoniem: 176172 schreef op zaterdag 27 mei 2006 @ 12:10:
In de .06 is dat niet meer nodig.ADSL met AVM 7050 v14.04.06 getweakt met internationale settings
Dat van de kabel hoeft niet hoor, maar bedankt!rac-on schreef op vrijdag 26 mei 2006 @ 22:10:
[...]
* Rac-On het prettig vind als systemen die hij heeft gebouwd goed blijken te werken, het hele provisioningsysteem is van mijn handals je me trouwens ff je adres doet, stuur ik je een officiele console kabel op, ziet er beter uit dan zelf gesoldeerd
Die mapping van poort 5060 is trouwens niet nodig, pilmo sip werkt niet eens over die poort maar over een alternatieve poort.
Overigens zijn we al een tijdje bezig met een publieke sip-proxy, waarbij je dus wel login gegevens kan krijgen. Zodra die up&running is, geef ik je wel een seintje en kan je je logingegevens daarop krijgen.
Zelf bellen via internet gaat perfect met alle poorten dicht, maar je kan niet gebeld worden.
Nu ik 5060 heb opengegooid en gemapt naar de addpac kan ik wel gebeld worden...
Dat zou super relaxt zijn zo'n publieke proxy!
Overigens werkt het systeem in principe perfect, het is ideaal voor mensen die niets met ict hebben
Anoniem: 177479
Haa mensen,
Ik wil graag weten of de FRITZ!Box Fon WLAN 7170 in Nederland goed werkt met een analoge telefoonlijn van KPN?
En waar zit een betrouwbare leverancier in Nederland of Duitsland?
Alvast bedankt voor je reactie.
Gr,
Dirk
Ik wil graag weten of de FRITZ!Box Fon WLAN 7170 in Nederland goed werkt met een analoge telefoonlijn van KPN?
En waar zit een betrouwbare leverancier in Nederland of Duitsland?
Alvast bedankt voor je reactie.
Gr,
Dirk
Helemaal OK, werk zelf met een KPN budget abbo (met analoge lijn) in combinatie met een Quickent Large abbo.
Heb aangeschaft bij www.zercom.nl een snelle levering, prima service bij retournering van mijn eerste Fritz.
Hoop je hiermee op weg geholpen te hebben
Heb aangeschaft bij www.zercom.nl een snelle levering, prima service bij retournering van mijn eerste Fritz.
Hoop je hiermee op weg geholpen te hebben
[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 176172 op 28-05-2006 00:29 ]
Anoniem: 177479
Dank voor je bijdrage. Fijn om te horen dat het jou gelukt is.
Maar welke modificatie heb je moeten (laten) doorvoeren?
De 7170 is volgens mijn standaard gebouwd voor Annex B, terwijl je in Nederland voor analoog toch Annex A nodig hebt?
Ik hoor wel!
De 7170 is volgens mijn standaard gebouwd voor Annex B, terwijl je in Nederland voor analoog toch Annex A nodig hebt?
Ik hoor wel!
Klopt, in Duitsland gebruiken ze nagenoeg alleen maar annex B.Anoniem: 177479 schreef op zondag 28 mei 2006 @ 15:43:
Dank voor je bijdrage. Fijn om te horen dat het jou gelukt is.
Ik hoor wel!
Gelukkig kan je een annex B box zonder problemen omzetten naar een annex A, van annex A naar annex B is niet mogelijk.
Ik heb tevergeefs (tot nu toe) geprobeerd de nieuwe firmware voor de Fritzbox Fon Ata te downloaden. Helaas nog niet gelukt. Ik ikrijg steeds, wanneer ik op downloaden klik,: "deze pagina kan niet worden gevonden". Ik vind wel de pagina waarop ik de nieuwe firmware kan downlaoden, maar dus nog geen succes.
Dus, hbeck, ik weet nog niet of het me gaat lukken om met Voip Buster te bellen via deze ATA. Ik houd je op de hoogte.
Groeten en vast bedankt voor de medewerking tot nu toe,
Sacha
Dus, hbeck, ik weet nog niet of het me gaat lukken om met Voip Buster te bellen via deze ATA. Ik houd je op de hoogte.
Sacha
Hier lukt je het wel waarschijnlijkAnoniem: 176685 schreef op maandag 29 mei 2006 @ 16:27:
Ik heb tevergeefs (tot nu toe) geprobeerd de nieuwe firmware voor de Fritzbox Fon Ata te downloaden. Helaas nog niet gelukt. Ik ikrijg steeds, wanneer ik op downloaden klik,: "deze pagina kan niet worden gevonden". Ik vind wel de pagina waarop ik de nieuwe firmware kan downlaoden, maar dus nog geen succes.
Sacha
Ik heb hem hier vandaan
http://www.avm.de/en/Download/index.php3
succes, lukt het nietm laat het weten stuur ik over email
http://www.avm.de/en/Download/index.php3
succes, lukt het nietm laat het weten stuur ik over email
sander815 schreef op donderdag 11 mei 2006 @ 21:50:
[KNIP]
Vele instelmogelijkheden, makkelijk in te stellen
Anoniem: 143386 schreef op donderdag 11 mei 2006 @ 22:04:
[KNIP]
Qua instelmogelijkheden is hij toch wat beperkter dan een Sipura, je kan bijvoorbeeld alleen bepaalde voorvoegsels via bepaalde aanbieders laten gaan, en geen ingewikkelde dialplans in elkaar zetten.
Hoe verhouden de instel mogelijkheden zich tot bv een Linksys SPA3000,Twisted schreef op vrijdag 12 mei 2006 @ 13:15:
[KNIP]
gezien de bovenstaande tegensprekende meningen?
Zou je misschien kunnen toelichten hoe dit in praktijk in z'n werk gaat?Bartjuh schreef op zondag 28 mei 2006 @ 16:12:
Klopt, in Duitsland gebruiken ze nagenoeg alleen maar annex B.
Gelukkig kan je een annex B box zonder problemen omzetten naar een annex A, van annex A naar annex B is niet mogelijk.
Software matige instelling of andere firmware, oid?
Weet iemand of de FRITZ!Box Fon WLAN 7170 ook reeds in de engelse uitvoering te verkrijgen is?
In de documentatie van de 7170 staat 3 FXS-poorten vermeld, ik zie maar 1 connectie poort zitten, werkt dit dmv een 3 voudige verloop kabel oid?
[ Voor 7% gewijzigd door NoUser op 30-05-2006 01:42 ]
Everything is Energy, Energy is Everything ^ it's nice to be important, but it's more important to be nice
Ik begrijp deze reactie niet helemaal, ik weet niet helemaal wat je met een FXS aansluiting bedoeld.
Er zitten een aantal poorten op te weten
* fon 1 en fon 2 voor het aansluiten van een (analoge telefoonlijn)
* LAN voor aansluiting naar een switch tbv eigen netwerk
* WAN ten behoeve van je ADSL lijn
* USB om via USB contact te maken
* WLAN
Voldoende aansluiting dus. Ik heb inmiddels mijn eigen vaste (KPN) lijn erop aangesloten en bel ik mijn 0900 nummers over, mijn 06 nummers bel ik via het SIP protocol naar een provider en mijn overige nummers via SIP naar VOIPstunt. Werkt allemaal als een speer.
Ik hoor jullie steeds praten over een duits en engels talige Fritz. Het enige duitse aan mijn Fritz is de naam, de rest is gewoon engels.
Ik hoop dat ik je een stap(je) voorwaarts heb geholpen.
* WLAN
Voldoende aansluiting dus. Ik heb inmiddels mijn eigen vaste (KPN) lijn erop aangesloten en bel ik mijn 0900 nummers over, mijn 06 nummers bel ik via het SIP protocol naar een provider en mijn overige nummers via SIP naar VOIPstunt. Werkt allemaal als een speer.
Ik hoor jullie steeds praten over een duits en engels talige Fritz. Het enige duitse aan mijn Fritz is de naam, de rest is gewoon engels.
Zo te horen heb jij géén Fritz!Box Fon 7170. Er zijn inderdaad Fritz!Boxen gericht op de Duitse markt (zoals de mijne) en de internationale markt (zoals de jouwe dus).Anoniem: 176172 schreef op dinsdag 30 mei 2006 @ 13:28:
Ik begrijp deze reactie niet helemaal, ik weet niet helemaal wat je met een FXS aansluiting bedoeld.
* WLAN
Volgens de handleiding zit er een 3-voudige verloopkabel bij idd, en volgensmij is dit dan ook voor 3 aparte lijnen (zitten er 6 pinnetjes in de analoge aansluiting?). Deze verloopkabel heeft zo te zien wel Duitse TAE-aansluitingen, dus zou je TAE-RJ11 verloopstekkerstjes moeten kopen.NoUser schreef op dinsdag 30 mei 2006 @ 01:25:
[...]
[...]
[...]
Hoe verhouden de instel mogelijkheden zich tot bv een Linksys SPA3000,
gezien de bovenstaande tegensprekende meningen?
[...]
Zou je misschien kunnen toelichten hoe dit in praktijk in z'n werk gaat?
Weet iemand of de FRITZ!Box Fon WLAN 7170 ook reeds in de engelse uitvoering te verkrijgen is?
In de documentatie van de 7170 staat 3 FXS-poorten vermeld, ik zie maar 1 connectie poort zitten, werkt dit dmv een 3 voudige verloop kabel oid?
Hallo hbeck,
Ik heb met veel moeite en hulp van de helpdesk van AVM de firmware gemaild gekregen en de Fon ATA is nu geupdate. Alle lof voor deze helpdesk.
Maar ik snap niet welke gegevens ik moet invoeren van VOIP Stunt en hoe precies Ik heb naar Voip Stunt gemaild en de gegevens opgevraagd, maar zij reageren niet.
Zou jij me kunnen helpen en vertellen wat ik moet invoeren in de Fon Ata om met Voip Stunt te kunnen bellen?
Groeten,
Sacha
Ik heb met veel moeite en hulp van de helpdesk van AVM de firmware gemaild gekregen en de Fon ATA is nu geupdate. Alle lof voor deze helpdesk.
Maar ik snap niet welke gegevens ik moet invoeren van VOIP Stunt en hoe precies Ik heb naar Voip Stunt gemaild en de gegevens opgevraagd, maar zij reageren niet.
Zou jij me kunnen helpen en vertellen wat ik moet invoeren in de Fon Ata om met Voip Stunt te kunnen bellen?
Groeten,
Sacha
hbeck wrote:
Als je me toch een en ander gaat uitleggen (zie vorige berichtje), wil je dan ook uitleggen hoe en waar je je KPN aansluit , hoe je belt via SIP protocol met je 06 nrs en hoe je de fritzbox instelt voor SIP Stunt.
Want wat jij nu doet is precies waar ik van droom. Eindelijk een betaalbare telefoonrekening,
Ik heb een Fritzbox FOn Ata aan mijn modem hangen , nu nog configureren met jouw hulp en dan hoera!
Sacha
Als je me toch een en ander gaat uitleggen (zie vorige berichtje), wil je dan ook uitleggen hoe en waar je je KPN aansluit , hoe je belt via SIP protocol met je 06 nrs en hoe je de fritzbox instelt voor SIP Stunt.
Want wat jij nu doet is precies waar ik van droom. Eindelijk een betaalbare telefoonrekening,
Ik heb een Fritzbox FOn Ata aan mijn modem hangen , nu nog configureren met jouw hulp en dan hoera!
Sacha
1.) Het heeft in feite met het frequentiespectrum te maken dacht ik, bij isdn worden er meer frequenties gebruikt voor de meerdere nummers. Dus bij transitie van annex B naar A worden er gewoonweg een paar frequenties niet gebruikt, bij transitie van A naar B kan het zo zijn dat hij hardwarematig die frequenties niet kan pakken, en er dus problemen kunnen komen. Dit is wat ik ervan begreep.NoUser schreef op dinsdag 30 mei 2006 @ 01:25:
[...]
1.) Zou je misschien kunnen toelichten hoe dit in praktijk in z'n werk gaat?
2.) Weet iemand of de FRITZ!Box Fon WLAN 7170 ook reeds in de engelse uitvoering te verkrijgen is?
3.) In de documentatie van de 7170 staat 3 FXS-poorten vermeld, ik zie maar 1 connectie poort zitten, werkt dit dmv een 3 voudige verloop kabel oid?
Met dit script kan je je box omzetten naar annex A. Heb ik zelf ook gedaan, gewoon uploaden als firmware en dan wordt het script verwerkt.
http://www.ip-phone-forum.de/showthread.php?t=68979
(gebruik www.freetranslation.com om het te vertalen ofzo als je geen duits kunt)
2.) Dat weet ik niet, wel weet ik dat je de box zelf kan omzetten naar Engels.
Zie; http://www.ip-phone-forum.de/showthread.php?p=565042
3.) Bij mijn fritz!box fon non-wlan zitten er gewoon fysiek 2 FXS poorten op... maar ik denk dat het idd via een verloopje gaat, zie ; http://www.nafiz.de/EBAY/COMPU-NET/1und1/07a.jpg
Sachaa,
Zoals ik al in een eerdere post meldde ben ik een aantal (groot aantal) uren bezig geweest om het ding aan de praat te krijgen. Toen het werkte ging het dan ook perfect. Het handigst lijkt me om een keer "eye-to-eye" contact te hebben zodat ik je wat op weg kan helpden.
Heb je overigens een Fritzbox von WLAN ?
Zoals ik al in een eerdere post meldde ben ik een aantal (groot aantal) uren bezig geweest om het ding aan de praat te krijgen. Toen het werkte ging het dan ook perfect. Het handigst lijkt me om een keer "eye-to-eye" contact te hebben zodat ik je wat op weg kan helpden.
Heb je overigens een Fritzbox von WLAN ?
Eh, mijn vraag was hoe de USB-media zichtbaar maakt op de 7170 op het netwerk en hoe die te bereiken is voor de clients die aan het netwerk hangen (ftp of iets anders?)Anoniem: 143386 schreef op vrijdag 26 mei 2006 @ 15:14:
[...]
Ik heb de Duitse firmware want voor de 5050 is er geen Engelse, maar ik hoop dat je er zo wel uit komt (de 5050 is de 7050 zonder draadloos). Zo heb ik het gedaan:
- Sluit éérst de Fritz!Box rechtstreeks op de computer aan (LAN A).
- Typ het IP-adres van je Fritz!Box in in je browser.
- Ga naar System -> Ansicht. Vink 'Expertenansicht aktivieren' aan, en klik op Übernehmen.
- Ga naar Internet. Klik nu aan 'Internetzugang über LAN A' en daaronder nog de instellingen die voor jou gelden (ik denk dat 'Vorhandene Internetverbindung im Netzwerk mitbenutzen (IP-Client)' voor de meeste mensen geldt). Klik weer op Übernehmen.
- Nu moet je je router op LAN A van de Fritz!Box aansluiten. Vanaf nu is hij vanaf het netwerk te bereiken.
Andere vraag is of je dus de ADSL-modemfunctionaliteit uit kan schakelen, zodat je het ook aan bijv. kabelinternet kan hangen.
[ Voor 3% gewijzigd door flipjevandejam op 31-05-2006 12:52 ]
Je vroeg hoe je de modemfunctionaliteit van de 7050/7170 uit kon zetten, hier heb ik ook antwoord op gegeven (iig voor de 7050, maar nu is het opeens 7170 geworden. Zal wel ongeveer hetzelfde gaan).flipjevandejam schreef op woensdag 31 mei 2006 @ 12:52:
[...]
Eh, mijn vraag was hoe de USB-media zichtbaar maakt op de 7170 op het netwerk en hoe die te bereiken is voor de clients die aan het netwerk hangen (ftp of iets anders?)
Andere vraag is of je dus de ADSL-modemfunctionaliteit uit kan schakelen, zodat je het ook aan bijv. kabelinternet kan hangen.
Ik heb geen ervaring met de USB-aansluitingen op de Fritz!Boxen, sorry.
Sorry, daar heb je helemaal gelijk in, ik zag die vraag van mezelf over het hoofd.Anoniem: 143386 schreef op woensdag 31 mei 2006 @ 15:12:
[...]
Je vroeg hoe je de modemfunctionaliteit van de 7050/7170 uit kon zetten, hier heb ik ook antwoord op gegeven (iig voor de 7050, maar nu is het opeens 7170 geworden. Zal wel ongeveer hetzelfde gaan).
Ik heb geen ervaring met de USB-aansluitingen op de Fritz!Boxen, sorry.
Volgens AVM komt er geen engelse versie van de 7170 op de markt.NoUser schreef op dinsdag 30 mei 2006 @ 01:25:
[...]
Zou je misschien kunnen toelichten hoe dit in praktijk in z'n werk gaat?
Hallo Hbeck en anderen,
Ik heb een Fritzbox Fon Ata 1020 , dus een losse ATA die aan mijn modem hangt.
Ik moet invullen bij Internet telefonie:
Internetnumber
Username
Password
Password Confirmation
registrar
Stunserver
Ik heb al van alles geprobeerd om Voip Stunt erin te krijgen. Maar niets werkt. Dus mijn Voip Stunt telnr wat ik heb gekregen, Mijn KPN nr, Mijn wachtwoord en gebr naam van Voip Stunt. sip.voipstunt.com en stunt.voipstunt.com en nog veel meer. Maar noppes.
Wat hebben jullie waar ingevoerd?
Hoe heb je je KPN lijn erop aangesloten?
Hoe bel je je 06 nrs via Sip protocol?
Ik ben erg benieuwd of je/jullie me kunnen helpen,
Groeten,
Sacha
Ik heb een Fritzbox Fon Ata 1020 , dus een losse ATA die aan mijn modem hangt.
Ik moet invullen bij Internet telefonie:
Internetnumber
Username
Password
Password Confirmation
registrar
Stunserver
Ik heb al van alles geprobeerd om Voip Stunt erin te krijgen. Maar niets werkt. Dus mijn Voip Stunt telnr wat ik heb gekregen, Mijn KPN nr, Mijn wachtwoord en gebr naam van Voip Stunt. sip.voipstunt.com en stunt.voipstunt.com en nog veel meer. Maar noppes.
Wat hebben jullie waar ingevoerd?
Hoe heb je je KPN lijn erop aangesloten?
Hoe bel je je 06 nrs via Sip protocol?
Ik ben erg benieuwd of je/jullie me kunnen helpen,
Groeten,
Sacha
Als je even bij VOIPstunt op de site kijkt zie je een rubierk SIP.
Kijk daar eens in. Hierin staan alle gegeven die jij nodig hebt om te bellen. Ik heb bij mijn Fritz 0900, 112 uitgesloten. De resterende nummers mogen naar de SIP account en dus Voipbuster.
Daarnaast kun je nog een tweede SIP instellen (bijvoorbeeld voor 06) waarin je ook weer aangeeft wanneer hij deze moet en mag gebruiken.
Probeer er even mee te vogelen, lukt het niet meldt je dan even dan zal ik je mijn instellingen doorgeven. Als het wel lukt is het ook leuk om te horen natuurlijk
Kijk daar eens in. Hierin staan alle gegeven die jij nodig hebt om te bellen. Ik heb bij mijn Fritz 0900, 112 uitgesloten. De resterende nummers mogen naar de SIP account en dus Voipbuster.
Daarnaast kun je nog een tweede SIP instellen (bijvoorbeeld voor 06) waarin je ook weer aangeeft wanneer hij deze moet en mag gebruiken.
Probeer er even mee te vogelen, lukt het niet meldt je dan even dan zal ik je mijn instellingen doorgeven. Als het wel lukt is het ook leuk om te horen natuurlijk
Anoniem: 151007
Welk nummerweergave protocol gebruikt de 7050 voor de analoge poorten (ik neem aan dat de clip bij isdn standaard is). Maar voor analoog, is dat dmtf of fsk? dat lees ik nergens terug hier, maar mn huidige tiscali zyxel heeft gewoon dmtf.
Volgensmij geven alle Fritz!Boxen FSK-nummerweergave, dit is dan ook gebruikelijk in Duitsland. Er is ook geen optie (of die moet dan heel goed verstopt zijn) om dit om te zetten in DTMF.
Anoniem: 143386 schreef op zondag 04 juni 2006 @ 08:22:
Er is ook geen optie (of die moet dan heel goed verstopt zijn) om dit om te zetten in DTMF.
CLIP Holland #99*1* CLIP Spain #99*2* CLIP Denmark #99*3* CLIP Austria #99*4* CLIP UK #99*5* CLIP France #99*6* CLIP Argentina #99*7* CLIP Hungary #99*8* CLIP Latvia #99*9* CLIP default settings (CLIP reset) #99*0*
Die had ik al gezien en ook geprobeerd, maar volgensmij doet hij dat bij mij niet. Niet alle settings hebben ook persé met CLIP te maken:epias schreef op zondag 04 juni 2006 @ 08:46:
[...]
CLIP Holland #99*1* CLIP Spain #99*2* CLIP Denmark #99*3* CLIP Austria #99*4* CLIP UK #99*5* CLIP France #99*6* CLIP Argentina #99*7* CLIP Hungary #99*8* CLIP Latvia #99*9* CLIP default settings (CLIP reset) #99*0*
Maar als iemand wil proberen of het bij hem/haar wel werkt, graag, en dan neem ik natuurlijk terug wat ik hierboven heb gezegd.- #99*1*: Holland (CLIP settings)
- #99*2*: Spain (CLIP settings, no leading '0' used for national numbers)
- #99*3*: Denmark (CLIP settings, no leading '0' used for national numbers)
- #99*4*: Austria (CLIP settings, short ringing sequence and frequency)
- #99*5*: UK (CLIP settings and short ringing sequence)
- #99*6*: France (explicit 50Hz ringing signal)
- #99*7*: Argentina (long flash setting)
- #99*8*: Hungary (long ringing sequence)
- #99*9*: Latvia (longer flash setting, no leading '0' used for national numbers)
- #99*0*: reloads the original default CLIP configuration in effect at time of purchase
De fritz!box fon ata werkt ook met dtmf, bij mij werkt nummerweergave.
Mss moet je bij "Regional Options" op nederlands zetten.
Voor mensen met een duitse versie van de fritz!box is er een handig programma beschikbaar, waarmee je op je pc kunt zien wie er belt, nl: http://jfritz.org, mensen met een engelse versie zullen nog moeten wachten tot versie 0.6.1 uit is deze gaat wel werken met de engelse firmware.
Tot slot nog een link voor mensen die hun duitse firmware willen omzetten naar een engelse: http://www.ip-phone-forum.de/showthread.php?t=97250
Mss moet je bij "Regional Options" op nederlands zetten.
Voor mensen met een duitse versie van de fritz!box is er een handig programma beschikbaar, waarmee je op je pc kunt zien wie er belt, nl: http://jfritz.org, mensen met een engelse versie zullen nog moeten wachten tot versie 0.6.1 uit is deze gaat wel werken met de engelse firmware.
Tot slot nog een link voor mensen die hun duitse firmware willen omzetten naar een engelse: http://www.ip-phone-forum.de/showthread.php?t=97250
[ Voor 66% gewijzigd door gertjan! op 05-06-2006 11:22 ]
Hallo hbeck,
Ik heb hevig geexperimenteerd. Inderdaad heb ik de instellingen bij Voip Stunt gevonden. Maar, helaas, ik kan nog steeds niet bellen via de Fritzbox Fon Ata met Voip Stunt.
IK heb het telnr dat ik van Voip Stunt heb gekrgen ingevuld en verder de gegevens zoals zij die geven nl:
username, Password, die van mij
Registrar: sip.voipstunt.com
Stunserver: stun.voipstunt.com
Wat doe ik fout?
Wie helpt?
Moet ik een andertelnr invullen en welke dan?
Moet ik Voip Stunt op de computer misschien uit zetten??wanneer ik via de Ata Box wil bellen en hoe dan?
Graag hoor ik van je
groeten,
Sacha
Ik heb hevig geexperimenteerd. Inderdaad heb ik de instellingen bij Voip Stunt gevonden. Maar, helaas, ik kan nog steeds niet bellen via de Fritzbox Fon Ata met Voip Stunt.
IK heb het telnr dat ik van Voip Stunt heb gekrgen ingevuld en verder de gegevens zoals zij die geven nl:
username, Password, die van mij
Registrar: sip.voipstunt.com
Stunserver: stun.voipstunt.com
Wat doe ik fout?
Wie helpt?
Moet ik een andertelnr invullen en welke dan?
Moet ik Voip Stunt op de computer misschien uit zetten??wanneer ik via de Ata Box wil bellen en hoe dan?
Graag hoor ik van je
groeten,
Sacha
Sacha,
Ik wil je graag helpen maar weet even niet waar te beginnen.
Heb je een tip hoe contact te hebben ?
Ik wil je graag helpen maar weet even niet waar te beginnen.
Heb je een tip hoe contact te hebben ?
Hallo hbeck,
Ik ga volgende week met vakantie en ben nu nog druk met werk etc. Voor de vakantie gaat zeker niet lukken.
Is het inderdaad zo moeilijk de ATA goed in te stellen?
Er was mij gezegd dat het heel makkelijk was. Ik baal wel
Wat heb jij ingevuld bij : telnr: ....... op de instelpagina van telephony?
groeten,
Sacha
Ik ga volgende week met vakantie en ben nu nog druk met werk etc. Voor de vakantie gaat zeker niet lukken.
Is het inderdaad zo moeilijk de ATA goed in te stellen?
Er was mij gezegd dat het heel makkelijk was. Ik baal wel
Wat heb jij ingevuld bij : telnr: ....... op de instelpagina van telephony?
groeten,
Sacha
Bij internet telephony heb ik mijn VOIPbuster nummer meegegeven. Bij extensions ook. Is wat lastig om op deze manier duidelijk te maken want de kreet die jij noemt heb ik niet op mijn configuratiescherm. Goede vakantie en we horen wel van elkaar als je weer terug bent, enne ze zeidenbij mij ook dat het makkelijk was. Zou ik ook gezegd hebben anders verkoop je zo'n ding ook niet.
Misschien is het wel makkelijk maar ben ik wat dom -:)
Misschien is het wel makkelijk maar ben ik wat dom -:)
[ Voor 25% gewijzigd door Anoniem: 176172 op 08-06-2006 21:16 ]
Anoniem: 175902
Ik heb een FRITZ!Box 5012. Deze is alleen in duitsland te krijgen. Is speciaal voor ISDN, zonder Wifi. Werkt ook prima in Nederland met 1 probleemje: Bij uitgaande ISDN gesprekken herkend KPN het MSN nummer niet. Daarom kan ik nog alleen maar met het hoofdnummer naar buiten bellen. Is bv erg lastig ivm het bereiken van de voicemail van de andere nummers. Weet iemand een manier om dat te veranderen? Ik heb al geprobeerd om verschillende notaties te gebruiken (met kerngetal, zonder, internationale notatie) Ik heb er trouwens een Siemens 3070 draadloze ISDN centrale op aangesloten zitten.
[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 175902 op 14-06-2006 23:31 ]
Probeer eens met kengetal maar zonder de eerste 0Anoniem: 175902 schreef op woensdag 14 juni 2006 @ 23:21:
Ik heb een FRITZ!Box 5012. Deze is alleen in duitsland te krijgen. Is speciaal voor ISDN, zonder Wifi. Werkt ook prima in Nederland met 1 probleemje: Bij uitgaande ISDN gesprekken herkend KPN het MSN nummer niet. Daarom kan ik nog alleen maar met het hoofdnummer naar buiten bellen. Is bv erg lastig ivm het bereiken van de voicemail van de andere nummers. Weet iemand een manier om dat te veranderen? Ik heb al geprobeerd om verschillende notaties te gebruiken (met kerngetal, zonder, internationale notatie) Ik heb er trouwens een Siemens 3070 draadloze ISDN centrale op aangesloten zitten.
Ik ben er achter. Je moet inderdaad de nul weglaten, maar die siemens centrale voegt er zelfstandig weer een 0 aan toe. Ik heb nu alle msn nummers uit de handsets gehaald, waardoor de fritz!box de nummerweergave overneemt en nu gaat het goed. Kan alleen de verschillende binnenkomende lijnen geen eigen belsignaal geven en kan ik geen keus meer maken welke lijn op welk toestel binnenkomt, maar dat deet ik toch al niet. Kan er dus mee leven.Anoniem: 143386 schreef op donderdag 15 juni 2006 @ 11:54:
[...]
Probeer eens met kengetal maar zonder de eerste 0
Ik heb ook een duitse Frits! box fon versie gekocht via internet, en opzich werk het ding geweldig.
Het probleem zit hem in het aansluiten van de analoge KPN lijn, als ik dat doe krijg ik gelijk sluiting op de lijn.
Ik heb avm support gebeld en die vertelde me dat ik een adapter nodig heb tussen mijn analoge lijn en de Fritz!box.
Wie weet wat er in die adapter zit, of heeft een schema daarvan ?
@gertjan! : Thanx, dat was inderdaad de oplossing, dus kabe.ltje gemaakt en werkt als een speer
Het probleem zit hem in het aansluiten van de analoge KPN lijn, als ik dat doe krijg ik gelijk sluiting op de lijn.
Ik heb avm support gebeld en die vertelde me dat ik een adapter nodig heb tussen mijn analoge lijn en de Fritz!box.
Wie weet wat er in die adapter zit, of heeft een schema daarvan ?
@gertjan! : Thanx, dat was inderdaad de oplossing, dus kabe.ltje gemaakt en werkt als een speer
[ Voor 13% gewijzigd door _root op 30-06-2006 07:53 ]
PVoutput 3250 WP
Bij een Fon ata 1020 zijn de buitenste ( 1 en 8 ) van de fritz!box verbonden met de middelste / analoge lijn (a en b).
Anoniem: 59214
Hallo allemaal,
ik heb het volgende probleem met mijn Fritz!box DSL/WLAN 7050:
Mijn analoge toestel is verbonden middels aansluiting FON1 en de vaste telefoonlijn middels de ISDN/analog-aansluiting van de Fritz!box.
Via budgetphone kan ik met dit apparaat nu internetbellen, hiervoor heb ik een internetnummer gekregen, waarmee ik via mijn vaste telefoontoestel nu kan bellen en gebeld worden. Na alles ingesteld te hebben werkt dit nu correct. Ik kan dus nu bellen met mijn vaste telefoontoestel via internet en ik kan ook gebeld worden op dit internetnummer. De telefoon gaat dan gewoon over.
Ik heb ook nog een vast telefoonummer via KPN en dat wil ik behouden, hier wil ik dan ook op gebeld kunnen worden m.a.w. als iemand mij belt op dit bekende vaste nummer moet mijn vaste telefoontoestel ook over gaan, echter dit werkt niet. Ik probeer met mijn mobiele telefoon mijn vaste telefoonnummer te bellen en constant krijg ik de ingesprektoon te horen. De telefoon gaat dus niet over.
Ik heb al vanalles geprobeerd, krijg dit echter niet voor elkaar.
Wie o wie kan mij verder helpen ........!?
ik heb het volgende probleem met mijn Fritz!box DSL/WLAN 7050:
Mijn analoge toestel is verbonden middels aansluiting FON1 en de vaste telefoonlijn middels de ISDN/analog-aansluiting van de Fritz!box.
Via budgetphone kan ik met dit apparaat nu internetbellen, hiervoor heb ik een internetnummer gekregen, waarmee ik via mijn vaste telefoontoestel nu kan bellen en gebeld worden. Na alles ingesteld te hebben werkt dit nu correct. Ik kan dus nu bellen met mijn vaste telefoontoestel via internet en ik kan ook gebeld worden op dit internetnummer. De telefoon gaat dan gewoon over.
Ik heb ook nog een vast telefoonummer via KPN en dat wil ik behouden, hier wil ik dan ook op gebeld kunnen worden m.a.w. als iemand mij belt op dit bekende vaste nummer moet mijn vaste telefoontoestel ook over gaan, echter dit werkt niet. Ik probeer met mijn mobiele telefoon mijn vaste telefoonnummer te bellen en constant krijg ik de ingesprektoon te horen. De telefoon gaat dus niet over.

Ik heb al vanalles geprobeerd, krijg dit echter niet voor elkaar.
Ik, hopelijkAnoniem: 59214 schreef op zaterdag 01 juli 2006 @ 16:16:
- Ga naar de webinterface van jouw Fritz!Box (hopelijk is hij Duits, anders moet je even alles vertalen.
- Klik op Telefonie, en ga dan naar Nebenstellen (toestelaansluitingen)
- Klik op Festnetzrufnummern (vaste-lijntelefoonnummers)
- In het geval van ISDN: klik op ISDN-Anschluss en voer al je ISDN-telefoonnummers in (volledige telefoonnummer zonder eerste 0).
In het geval van analoog: klik op Analog-Anschluss en voer je telefoonnummer in (maakt niet echt uit hoe, is voor de duidelijkheid).
- Klik op Übernehmen (opslaan).
- Klik nu op het knopje naast Fon 1.
- Bij 'Rufnummer der Nebenstelle' (nummer van het toestel) kies je je Budgetphone-nummer.
- Bij 'zusätliche Rufnummern' (extra nummers) kies je Festnetz.
- Zet 'auf alle Rufnummern reagieren' (reageer op alle nummers) aan.
- Klik weer op Übernehmen.
Zou nu moeten werken!
P.S. Als je een analoge aansluiting hebt, kan je niet zomaar het kabeltje in de Fritz!Box steken, je moet het adaptertje gebruiken!
[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 143386 op 02-07-2006 09:24 ]
Bedankt voor je snelle reactie !Anoniem: 143386 schreef op zondag 02 juli 2006 @ 09:23:
[...]
Ik, hopelijk
- Ga naar de webinterface van jouw Fritz!Box (hopelijk is hij Duits, anders moet je even alles vertalen.)
- Klik op Telefonie, en ga dan naar Nebenstellen (toestelaansluitingen)
- Klik op Festnetzrufnummern (vaste-lijntelefoonnummers)
- In het geval van ISDN: klik op ISDN-Anschluss en voer al je ISDN-telefoonnummers in (volledige telefoonnummer zonder eerste 0).
In het geval van analoog: klik op Analog-Anschluss en voer je telefoonnummer in (maakt niet echt uit hoe, is voor de duidelijkheid).
- Klik op Übernehmen (opslaan).
- Klik nu op het knopje naast Fon 1.
- Bij 'Rufnummer der Nebenstelle' (nummer van het toestel) kies je je Budgetphone-nummer.
- Bij 'zusätliche Rufnummern' (extra nummers) kies je Festnetz.
- Zet 'auf alle Rufnummern reagieren' (reageer op alle nummers) aan.
- Klik weer op Übernehmen.
Zou nu moeten werken!
P.S. Als je een analoge aansluiting hebt, kan je niet zomaar het kabeltje in de Fritz!Box steken, je moet het adaptertje gebruiken!
Ik neem aan dat je het zwarte kastje bedoelt wat bij de Fritz!box wordt meegeleverd !?
Moet dit in de IDSN-analoog aansluiting of in FON1-aansluiting !?
Ik heb de instellingen aangepast en de adapter in beide aanluitingen geprobeerd:
ISDN/ANALOOG
In de ISDN-/analoog-aansluiting: als ik het Budgetphone-nummer bel, dan gaat de telefoon over, als ik het vaste nummer bel, dan gaat de telefoon niet over. Ik bel met mijn mobiele telefoon en hierop krijg ik geen ingesprektoon meer maar hij gaat gewoon over, de telefoon die ik bel rinkelt echter niet.
FON1
Zowel op het Budgetphone-nummer als op het vaste telefoonummer krijg ik geen reactie.
Ik neem dus aan dat de adapter op de ISDN-/analoog-aansluiting aangesloten moet worden !?
Echter dan werkt het nog niet helemaal, of doe ik iets verkeerds .....!?
Nouja, om problemen met het adaptertje maar even uit te sluiten, hier een kleine tutorial. 
Benodigdheden:

Links: RJ11 naar TAE adapter
Midden: TAE naar Fritz-Analog adapter
Rechts: Meegeleverde kabel (pinnen 1 en 8 moeten aangesloten zijn in de kabel)
Klik het RJ11-TAE adapter in het TAE-Fritzadapter:

Klik de kabel in het TAE-Fritzadapter.

De meest linkse kabel moet naar je KPN-aansluiting, de meest rechtse aansluiting (de brede) doe je in de Fritz!Box ISDN/analog aansluiting.
Je kan controleren of de aansluiting met het KPN-netwerk correct is verlopen door *10# te toetsen. Krijg je een kiestoon, dan werkt het (het is de kiestoon van het KPN netwerk).
Benodigdheden:

De meest linkse kabel moet naar je KPN-aansluiting, de meest rechtse aansluiting (de brede) doe je in de Fritz!Box ISDN/analog aansluiting.
Je kan controleren of de aansluiting met het KPN-netwerk correct is verlopen door *10# te toetsen. Krijg je een kiestoon, dan werkt het (het is de kiestoon van het KPN netwerk).
De TAE naar Fritz-Analog adapter zit niet in het pakket bijgeleverd, ik heb de Annex-A versie van de 7050. Alleen 2 RJ45-RJ11 adapters zijn meegeleverd.Anoniem: 143386 schreef op zondag 02 juli 2006 @ 12:29:
Nouja, om problemen met het adaptertje maar even uit te sluiten, hier een kleine tutorial.
Benodigdheden:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Hmm, van de 5050 bestaat alleen maar een Duitse Annex B-versie, dus daarom zal ik wel al die Duitse TAE-adaptertjes hebben gekregen. Ik neem aan dat dat RJ45-RJ11 hetzelfde effect heeft als mijn constructie (de RJ11 naar de KPN-aansluiting, de RJ45 in ISDN/analog doen dan). Wat krijg je als je *10# draait?
Ik kan de fritzbox niet in de pricewatch vinden. Weet iemand toevallig waar je de fritzbox in Nederland kan kopen en wat voor prijs ik mag verwachten
Google gaf als indicatie zo'n 160 euro.
Kun je met de fritzbox ook regels maken dat je inkomende gesprekken via de analoge kpn lijn laat lopen en andere gesprekken via voip
Kun je met de fritzbox ook regels maken dat je inkomende gesprekken via de analoge kpn lijn laat lopen en andere gesprekken via voip
Een hele goede webwinkel en ook 1 van de goedkoopste is 4launch : http://www.4launch.nl/ Daar hebben ze alle in nederland verkrijgbare types van de Fritz!box, inc de 7170wwillem schreef op zondag 02 juli 2006 @ 14:45:
Ik kan de fritzbox niet in de pricewatch vinden. Weet iemand toevallig waar je de fritzbox in Nederland kan kopen en wat voor prijs ik mag verwachtenGoogle gaf als indicatie zo'n 160 euro.
Dat lijkt me erg lastig te realiserenwwillem schreef op zondag 02 juli 2006 @ 14:45:
De binnenkomende lijn wordt bepaalt door degene die belt. Die kiest welk nummer hij/zij belt. Daar kan bij jou thuis niets meer aan veranderd worden. Dus lijkt mij dat wanneer je perse wilt dat alle inkomende gesprekken op 1 lijn binnenkomen, je dat heel makkelijk kunt bereiken door alleen dat nummer bekend te maken en je uitgaande (viop) nummer geheim te houden. Dat doe ik nl ook.
Update: Ik weet niet welke viop-provider jij gebruikt, maar bij veel voip-aanbieders kun je inkomende gesprekken gratis doorschakelen naar een ander nummer.
[ Voor 16% gewijzigd door Anoniem: 175902 op 02-07-2006 16:29 ]
Bedankt voor de linkAnoniem: 175902 schreef op zondag 02 juli 2006 @ 15:32:
Een hele goede webwinkel en ook 1 van de goedkoopste is 4launch : http://www.4launch.nl/ Daar hebben ze alle in nederland verkrijgbare types van de Fritz!box, inc de 7170
Aha, zit dat zo. Weet je toevallig ook of dit altijd zo is bij voip, ongeacht het modem? Dus dat je ook met een speedtouch 716 zowel analoog als digitaal te bereiken hebt. Of is dit een speciale feature van de Fritz!box?Anoniem: 175902 schreef op zondag 02 juli 2006 @ 15:39:
[...]
Dat lijkt me erg lastig![]()
De binnenkomende lijn wordt bepaalt door degene die belt. Die kiest welk nummer hij/zij belt. Daar kan bij jou thuis niets meer aan veranderd worden. Dus lijkt mij dat wanneer je perse wilt dat alle inkomende gesprekken op 1 lijn binnenkomen, je dat heel makkelijk kunt bereiken door alleen dat nummer bekend te maken en je uitgaande (viop) nummer geheim te houden. Dat doe ik nl ook.
op eBay vindt je de 7170 rond de 140 euro, ik zoek er ook eentje.wwillem schreef op zondag 02 juli 2006 @ 16:29:
[...]
Bedankt voor de link. Ik had in de pricewatch moeten zoeken op fritz!box ipv fritzbox. Die 7170 is wel vrij prijzig zeg, 200 euro!
[...]
Aha, zit dat zo. Weet je toevallig ook of dit altijd zo is bij voip, ongeacht het modem? Dus dat je ook met een speedtouch 716 zowel analoog als digitaal te bereiken hebt. Of is dit een speciale feature van de Fritz!box?
[ Voor 3% gewijzigd door Tomsworld op 02-07-2006 17:06 ]
"De kans dat een snee brood op een nieuw tapijt valt met de beboterde zijde onderaan, is recht evenredig met de prijs van het tapijt"
Ik weet niet helemaal of ik je vraag goed begrijp. Maar het aangename van de Fritz!box is dat je lijnen van het vaste net en voip-lijnen op dezelfde telefoons kan laten binnenkomen. Dat betekend bv dat je je voipnummer voor prive-gesprekken kunt gebruiken en kunt zeggen dat wanneer daar iemand op belt telefoon A en B bij jou gaan bellen en wanneer je vastenetnummer het zakelijke nummer is, je kunt zeggen dat dan telefoons A en C overgaan. Maar nogmaals met welk nummer iets bij jou thuis aankomt is afhankelijk van degene die jou belt. behalve als je (in de centrale van je voip-provider of KPN) de zaak extern laat doorschakelen (*21). Nogmaals, ik weet niet helemaal wat jij nu bedoeld, maar hoop dat dit een antwoord iswwillem schreef op zondag 02 juli 2006 @ 16:29:
Aha, zit dat zo. Weet je toevallig ook of dit altijd zo is bij voip, ongeacht het modem? Dus dat je ook met een speedtouch 716 zowel analoog als digitaal te bereiken hebt. Of is dit een speciale feature van de Fritz!box?
Heb je helemaal gelijk in, maar vrijwel alle modellen die je daar tegenkomt zijn uit Duitsland en zijn ook gemaakt voor de Duitse situatie. Die is niet helemaal gelijk aan de Nederlandse. Verder zijn de meeste exemplaren op E-bay 2e hands. Hoeft allemaal niet een groot probleem te zijn (heb de mijne ook via E-bay), maar het is goed om te weten, want o.a. zul je opzoek moeten gaan naar verloopjes van duitse naar nederlandse stekkerjes. Dat past niet op elkaar.Tomsworld schreef op zondag 02 juli 2006 @ 17:06:
[...]
op eBay vindt je de 7170 rond de 140 euro, ik zoek er ook eentje.
Je kunt ook kijken bij www.pcmegastore.nl daar is o.a. de 7050 te koop.Anoniem: 175902 schreef op zondag 02 juli 2006 @ 15:32:
[...]
Een hele goede webwinkel en ook 1 van de goedkoopste is 4launch : http://www.4launch.nl/ Daar hebben ze alle in nederland verkrijgbare types van de Fritz!box, inc de 7170
Een ingesprektoon.Anoniem: 143386 schreef op zondag 02 juli 2006 @ 13:52:
Hmm, van de 5050 bestaat alleen maar een Duitse Annex B-versie, dus daarom zal ik wel al die Duitse TAE-adaptertjes hebben gekregen. Ik neem aan dat dat RJ45-RJ11 hetzelfde effect heeft als mijn constructie (de RJ11 naar de KPN-aansluiting, de RJ45 in ISDN/analog doen dan). Wat krijg je als je *10# draait?
Ik kan natuurlijk wel mijn vaste telefoonnummer laten doorschakelen naar mijn VOIPnummer, maar dan kost het wel weer extra (KPN->internetnummer). Dus dit is ook geen optie.
Nog enige suggesties !?
[ Voor 19% gewijzigd door Anoniem: 59214 op 02-07-2006 19:29 ]
Dit staat toch gewoon in de handleiding? De zwarte adapter wordt aangesloten op de splitter (phone-aansluiting) of direct aan het ISRA-punt. De bijgeleverde 8-aderige (patch) kabel gaat in de zwarte adapter en in de ISDN/analog aansluiting van de Fritzbox. Als het dan nog niet werkt zou ik gewoon even bellen met de AVM helpdesk 024-3249560, die kunnen het probleem vast wel vinden.Anoniem: 59214 schreef op zondag 02 juli 2006 @ 11:41:
Ik neem dus aan dat de adapter op de ISDN-/analoog-aansluiting aangesloten moet worden !?
De grijze adapter (!) heb ik aangesloten achter de ADSL-splitter op de ADSL-lijn. Deze lijn wordt verder aangesloten op de DSL-verbinding van de Fritz!Box. De zwarte adapter is nu verbonden met de ISDN/analog aansluiting op de Fritz!Box en verbonden naar de vaste telefoonlijn van KPN.epias schreef op zondag 02 juli 2006 @ 23:36:
[...]
Dit staat toch gewoon in de handleiding? De zwarte adapter wordt aangesloten op de splitter (phone-aansluiting) of direct aan het ISRA-punt. De bijgeleverde 8-aderige (patch) kabel gaat in de zwarte adapter en in de ISDN/analog aansluiting van de Fritzbox. Als het dan nog niet werkt zou ik gewoon even bellen met de AVM helpdesk 024-3249560, die kunnen het probleem vast wel vinden.
Ik heb dus geen 2 zwarte adapters maar een grijze en een zwarte, waarbij de grijze bedoelt is voor de ADSL-verbinding en de zwarte voor de telefoonlijn.
Als ik bel gaat alles goed, ik kan via Internet bellen.
Als ik echter *11# (vaste telefoonlijn activeren) intoets op mijn toestel krijg ik een ingesprektoon.
Als ik mijzelf bel met mijn mobiele nummer op het Internetnummer gaat alles goed, de telefoon gaat gewoon over op mijn mobiele telefoon en de ontvangende telefoon rinkelt.
Echter als ik mijn vaste telefoonnummer bel middels mijn mobiele telefoon gaat de telefoon nu gewoon over op mijn mobiele telefoon, echter de ontvangende telefoon rinkelt niet en kan dus geen verbinding maken.
Aan de zwarte adapter zit een kabel met een RJ11 connector. Die connector moet in de splitter en niet in de Fritzbox. De patch kabel die je met de adapter moet gebruiken is ook zwart.Anoniem: 59214 schreef op maandag 03 juli 2006 @ 07:43:
De zwarte adapter is nu verbonden met de ISDN/analog aansluiting op de Fritz!Box en verbonden naar de vaste telefoonlijn van KPN.
Ik heb het over één en dezelfde zwarte adapter!Ik heb dus geen 2 zwarte adapters maar een grijze en een zwarte, waarbij de grijze bedoelt is voor de ADSL-verbinding en de zwarte voor de telefoonlijn.
Het is gelukt, het werkt, iedereen van harte bedankt !epias schreef op maandag 03 juli 2006 @ 08:32:
[...]
Aan de zwarte adapter zit een kabel met een RJ11 connector. Die connector moet in de splitter en niet in de Fritzbox. De patch kabel die je met de adapter moet gebruiken is ook zwart.
[...]
Ik heb het over één en dezelfde zwarte adapter!
Alleen heb ik nu nog geen nummerweergave als mijn vaste telefoonnummer gebeld wordt, weet hier iemand nog toevallig een oplossing voor !?
Ik neem aan dat je wel een abonnement op nummerweergave hebt bij KPN? Toets eens #99*1* in, dat zou de Fritz!Box Nederlandse nummerweergave moeten laten ondersteunen.Anoniem: 59214 schreef op maandag 03 juli 2006 @ 21:37:
Alleen heb ik nu nog geen nummerweergave als mijn vaste telefoonnummer gebeld wordt, weet hier iemand nog toevallig een oplossing voor !?
Voorheen (dus voor installatie van de Fritz!box) hadden wij gewoon nummerweergave, maar ik zal die code vanavond eens proberen !Anoniem: 143386 schreef op dinsdag 04 juli 2006 @ 09:02:
[...]
Ik neem aan dat je wel een abonnement op nummerweergave hebt bij KPN? Toets eens #99*1* in, dat zou de Fritz!Box Nederlandse nummerweergave moeten laten ondersteunen.
Alvast bedankt.
Helaas het werkt niet, iemand misschien nog andere suggesties !?Anoniem: 59214 schreef op dinsdag 04 juli 2006 @ 12:14:
[...]
Voorheen (dus voor installatie van de Fritz!box) hadden wij gewoon nummerweergave, maar ik zal die code vanavond eens proberen !
Alvast bedankt.
Hier nog een interresant topic voor mensen die hun duitse versie om willen zetten in een engelse: ip-phone-forum.de
Je moet na het in geven van die code wel eerst de Fritzbox rebooten, anders werkt het niet.Anoniem: 143386 schreef op dinsdag 04 juli 2006 @ 09:02:
[...]
Ik neem aan dat je wel een abonnement op nummerweergave hebt bij KPN? Toets eens #99*1* in, dat zou de Fritz!Box Nederlandse nummerweergave moeten laten ondersteunen.
Ik heb de volgende acties ondernomen:epias schreef op vrijdag 07 juli 2006 @ 06:48:
[...]
Je moet na het in geven van die code wel eerst de Fritzbox rebooten, anders werkt het niet.
-op de telefoon krijg ik de kiestoon ;
- ik toets in code #99*1*;
- ik reboot de Fritz!box;
ik bel nu in met mijn mobiele telefoon, echter geen nummerweergave.
Als ik de telefoon rechtstreeks aansluit op de telefoonlijn, dan krijg ik dit wel.
Als ik inbel op mijn VOIP-nummer van Budgetphone, dan krijg ik ook nummerweergave.
Ik krijg het niet voor elkaar, ben ik de enigste met dit probleem !?
Ik heb het probleem niet met de nummerherkenning maar ik gebruik bij Tiscali een Fritz!Box Fon WLAN 7050 Annex B (internationale versie) met daarachter een Duitse Siemens Gigaset 4075 ISDN centrale. Na wat uitzoekwerk functioneert het zoals ik had gehoopt. Ik kan indien nodig twee uitgaande VoIP gesprekken tegelijk voeren. Hij belt automatisch naar buiten over VoIP en als die er uit ligt over de vaste lijn. In het gebruik is er nu geen enkel verschil met de oude situatie, zelfde centrale en telefoons, zelfde gebruiksgemak. Alles gaat automatisch. Je kunt je eigen dialing rules opzetten en nog veel meer leuk spul. Kan in totaal 10 VoIP accounts aan. Alles in een keurig klein kastje. Kost wel wat maar dan heb je ook een stuk gebruiksgemak. Heeft iemand interesse in een splinternieuw Zyxel Annex B modem?
Natuurlijk zou dit dan ook moeten werken met de andere Fritz!Box Fon modellen met of zonder WAN, met of zonder ISDN S0 bus in Annex A of Annex B uitvoering.
Natuurlijk zou dit dan ook moeten werken met de andere Fritz!Box Fon modellen met of zonder WAN, met of zonder ISDN S0 bus in Annex A of Annex B uitvoering.
Met de internationale uitvoering kun je dit gewoon via de webinterface doen. De #99*1* is alleen van belang bij een Duitse Fritzbox.Anoniem: 59214 schreef op vrijdag 07 juli 2006 @ 10:02:
[...]
Ik heb de volgende acties ondernomen:
-op de telefoon krijg ik de kiestoon ;
- ik toets in code #99*1*;
- ik reboot de Fritz!box;
Vast niet. Je kunt dit eens doorlezen en proberen. Ook zou je het eens zonder splitter kunnen testen.Ik krijg het niet voor elkaar, ben ik de enigste met dit probleem !?
Anoniem: 20424
Tintin1967> Is normaal voor budgetphone, zij ondersteunen geen nummerweergave naar mobiel. Bel de helpijn van budgetphone maar eens.
Anoniem: 20424
Ik heb een fritzbox fon ata 1020 met de laatste firmware (11.04.01 engels).
Als ik hier mijn dect telefoon van profoon (pdx 2200) op aansluit gaat de telefoon op willekeurige momenten één keer over. De oproep heeft geen caller-id en verschijnt niet in de call-list. Behoorlijk irritant dus want het ene moment is het een paar uur stil en het volgende momet belt hij een paar maal per minuut.
Als ik een geleende dect set van motorola pak (me4052) pak (slechte geluidskwaliteit, men zegt dat hij niet echt voor de nederlandse markt is bedoelt) heb ik dit probleem niet. Ook met een oud analoog toesel met draad heb ik dit niet.
Ik kan me niet herinneren dat dit ook zo was met de firmware was die origineel op dit apparaat zat (versie onbekend) met een voipbuster account (nu budgetphone).
Ik zou nu graag een oudere firmware willen 'updaten' (weet iemand waar ik deze kan vinden) en misschien dat iemad dit probleem kent en een oplossing weet.
ps de regio-optie heeft op netherlands en other-countries gestaan en in beide gevallen bleef het probleem bestaan.
ps I.beide telefoons (profoon en motorola) functioneerden goed op een, inmiddels opgezegde, kpn-lijn.
Als ik hier mijn dect telefoon van profoon (pdx 2200) op aansluit gaat de telefoon op willekeurige momenten één keer over. De oproep heeft geen caller-id en verschijnt niet in de call-list. Behoorlijk irritant dus want het ene moment is het een paar uur stil en het volgende momet belt hij een paar maal per minuut.
Als ik een geleende dect set van motorola pak (me4052) pak (slechte geluidskwaliteit, men zegt dat hij niet echt voor de nederlandse markt is bedoelt) heb ik dit probleem niet. Ook met een oud analoog toesel met draad heb ik dit niet.
Ik kan me niet herinneren dat dit ook zo was met de firmware was die origineel op dit apparaat zat (versie onbekend) met een voipbuster account (nu budgetphone).
Ik zou nu graag een oudere firmware willen 'updaten' (weet iemand waar ik deze kan vinden) en misschien dat iemad dit probleem kent en een oplossing weet.
ps de regio-optie heeft op netherlands en other-countries gestaan en in beide gevallen bleef het probleem bestaan.
ps I.beide telefoons (profoon en motorola) functioneerden goed op een, inmiddels opgezegde, kpn-lijn.