Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 59214

Anoniem: 20424 schreef op woensdag 12 juli 2006 @ 19:07:
Tintin1967> Is normaal voor budgetphone, zij ondersteunen geen nummerweergave naar mobiel. Bel de helpijn van budgetphone maar eens.
Bedankt voor je reactie !

Ik krijg geen nummerweergave als ik met mijn mobiele nummer (en ook vanuit andere vaste telefoonnummers) bel naar mijn vaste nummer thuis (waarvan de telefoonlijn is aangesloten op de Fritz!Box. Ik bel dus niet naar mijn mobiele nummer.

Bovendien is mij het volgende opgevallen:

als ik van de Fritz!Box de stroom afhaal, dan werkt de vaste verbinding naar buiten niet meer, m.a.w. ik kan niet meer naar buiten bellen via de vaste lijn. Dit zou toch gewoon moeten werken !?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richard-5
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 11:11
Is er ergens een overzicht te vinden van welke ADSL providers werken met de Fritz!Box of waarmee iemand succesvol een verbinding tot stand heeft gebracht met de Fritz!Box ipv de standaard modem. Met daarbij de optie of de VOIP mogelijkheden van die provider ook gebruikt kunnen worden ?

Ben op zich op zoek naar een nieuwe provider en wil daarvoor ook de Fritz!Box Fon 7050 gebruiken. Maar merkte dat niet iedere provider zijn gegevnes ter beschikking stelt (zoals Pilmo bijv.).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teigetjuh
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
richard-5 schreef op donderdag 13 juli 2006 @ 14:00:
Is er ergens een overzicht te vinden van welke ADSL providers werken met de Fritz!Box of waarmee iemand succesvol een verbinding tot stand heeft gebracht met de Fritz!Box ipv de standaard modem. Met daarbij de optie of de VOIP mogelijkheden van die provider ook gebruikt kunnen worden ?

Ben op zich op zoek naar een nieuwe provider en wil daarvoor ook de Fritz!Box Fon 7050 gebruiken. Maar merkte dat niet iedere provider zijn gegevnes ter beschikking stelt (zoals Pilmo bijv.).
Vooral Duiste ADSL-providers werken met de fritzbox. In Nederland worden ze eigenlijk niet standaard geleverd. Ik heb zelf al een ruime maand een 7170 aan mijn ISDN-lijn hangen. Provider XS4All (over KPN). Werkt eigenlijk perfect. Ik heb 2 voip nummers ingevoerd, maar heb ze nog niet getest. (Ben pas verhuisd, dus voip testen heeft niet de hoogste prio...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 175902

richard-5 schreef op donderdag 13 juli 2006 @ 14:00:

Volgens mij werkt Fritz!box op alle nederlandse netwerkaanbieders. Werk nu zelf met een 5012 (alleen in duitsland verkrijgbaar) en heb zelf ervaren dat het vlekkeloos zowel op KPN als op BBned werkt. Niet alle providers werken voor VIOP met het sip protekol, vooral veel providers die werken met BBned, bieden 'voice over DSL' aan, maar ook Wanadoo werkt daarmee. Hier hoor ik heel wisselende verhalen over. Maar je kan jezelf altijd aanmelden bij een sip-provider. Dat gaat volledig los van wat je provider aanbied. Ik weet dat Tiscali wel werkt via sip. Daar schijn je ook de inlog gegevens van te kunnen krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OrakelJos
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
(overleden)
Ik gebruik Tiscali T4 met telefonie over ISDN succesvol met een Fritz!Box Fon Wlan 7050 met daarachter een Siemens Gigaset ISDN centrale. Internet en telefonie werken voortreffelijk.
Mijn jongste zus gebruikt eveneens Tiscali T4 over een analoge lijn met een Fritz!Box Fon na eerdere problemen met een Zyxel 2602HW in combinatie met een Artech AX521. Ook dit werkt zonder problemen.
Met de Fritz!Box kun je ook dialing rules instellen, carrier pre select etc. dus het gebruiksgemak is aanzienlijk hoger. Enig nadeel is dat je moet investeren in andere apparatuur en de Zyxels ongebruikt in de kast staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvos
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 16-12-2022
hallo,ik zit in Duitsland via 1und1 op het internet met een fritzbox 7170 alles werkt perfect ik heb adsl telefoon via festnet en telefoon via internet ik zou graag ook mijn voipstunt willen gebruiken dan hoef ik niet telkens naar mijn pc om een telefoontje te plegen naar nederland ik heb op de site van voipstunt wel het kopje sip bekeken maar kom hier niet verder mee kan je mijn helpen met de instellingen?
alvast bedankt

jan

jan@wippra.info

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 20424

Ik ben op zoek naar een firmware voor fritz 1020 voor 11.04.01 en de recovery firmware van avm. Kan iemand mij daaraan helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 183387

Ik ben bezig met het instellen van de Fritz Box 7170 en op dit moment ben ik zo ver dat ik uit kan bellen, maar dan moet ik er wel een "Auswahl" (bijv. *122#) voorzetten. Weet iemand hoe ik uit kan gaan bellen zonder dit ervoor te moeten zetten?

Ik dacht dat dit zou moeten kunnen met de "Wahlregeln", weet hoe ik de "Anbietervorwahlen" en "Wahlregeln" moet instellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OrakelJos
  • Niet online
(overleden)
Zorgen dat het Internet nummer als eerste in het lijstje beschikbare nummers voorkomt. In ieder geval ook maken dat het Internetrufnummer gelijk is aan je telefoonnumer op het vaste net.
Dat nummer staat helemaal los van het werkelijke VoIP telefoonnummer wat je meestal als
Benutzername invult (in ieder geval bij Tiscali).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bedankt voor je tip, maar het werkt niet bij mij. Heeft iemand anders nog een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 183387 schreef op zaterdag 29 juli 2006 @ 11:22:
Ik ben bezig met het instellen van de Fritz Box 7170 en op dit moment ben ik zo ver dat ik uit kan bellen, maar dan moet ik er wel een "Auswahl" (bijv. *122#) voorzetten. Weet iemand hoe ik uit kan gaan bellen zonder dit ervoor te moeten zetten?

Ik dacht dat dit zou moeten kunnen met de "Wahlregeln", weet hoe ik de "Anbietervorwahlen" en "Wahlregeln" moet instellen?
Je moet opgeven wat je Hauptrufnummer is. Dat is dan het nummer waar hij normaal mee gaat bellen. Waar je dat moet instellen kan ik je niet precies zeggen aangezien ik een ander type heb. In Wahlregeln kun je dan opgeven wat de uitzonderingen zijn. BV je neemt als Hauptrufnummer je internetnummer, maar als je naar mobiel belt wil je dat via je vaste lijn laten lopen, omdat dit goedkoper is. Dan geef je bij Wahlregeln in: 06 = festnet. Vast is al ingesteld dat bv 112 via het festnet gaat.

Anbietervorwahlen heb je alleen nodig als je via je vaste lijn met een preselect aanbieder wilt bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 20424 schreef op zaterdag 22 juli 2006 @ 16:48:
Ik ben op zoek naar een firmware voor fritz 1020 voor 11.04.01 en de recovery firmware van avm. Kan iemand mij daaraan helpen?
www.avm.de??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bedankt, nu werkt bijna alles. Het enigste dat nog niet werkt is bellen via Voipbuster. Ik heb alles ingesteld en hij geeft gewoon aan dat hij kan aanloggen bij de server. Als ik uit wil bellen via Voipbuster krijg ik ingespreks toon. Ik denk dat ik iets moet doen met 0031 of mijn netnummer ervoor. Wie weet de oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 183387 schreef op woensdag 02 augustus 2006 @ 20:41:
Bedankt, nu werkt bijna alles. Het enigste dat nog niet werkt is bellen via Voipbuster. Ik heb alles ingesteld en hij geeft gewoon aan dat hij kan aanloggen bij de server. Als ik uit wil bellen via Voipbuster krijg ik ingespreks toon. Ik denk dat ik iets moet doen met 0031 of mijn netnummer ervoor. Wie weet de oplossing?
Je moet voor ieder nummer dat je belt 0031 zetten, daarna het nummer dat je wilt bellen, met netnummer, maar zonder 0 ervoor. Ook kun je bij de instellingen van het internetbellen Ortsvorwahl ergänzen invullen met 0031. Als je daarna altijd alle nummers die je wilt bellen draait met het netnummer, maar zonder de 0 ervoor, zou het ook goed moeten gaan. Dit geld dus ook voor alle nummers binnen je eigen netnummergebied.

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 175902 op 02-08-2006 23:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _root
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 07:33
Anoniem: 175902 schreef op woensdag 02 augustus 2006 @ 23:35:
[...]

Je moet voor ieder nummer dat je belt 0031 zetten, daarna het nummer dat je wilt bellen, met netnummer, maar zonder 0 ervoor. Ook kun je bij de instellingen van het internetbellen Ortsvorwahl ergänzen invullen met 0031. Als je daarna altijd alle nummers die je wilt bellen draait met het netnummer, maar zonder de 0 ervoor, zou het ook goed moeten gaan. Dit geld dus ook voor alle nummers binnen je eigen netnummergebied.
Dat is al een tijdje (maand of 4) niet meer het geval bij voipbuster. Je hebt 0031 NIET meer nodig, maar je moet dan wel zorgen dat je profiel bij voipbuster staat ingesteld op nederland.

PVoutput 3250 WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

_root schreef op donderdag 03 augustus 2006 @ 09:28:
[...]

Dat is al een tijdje (maand of 4) niet meer het geval bij voipbuster. Je hebt 0031 NIET meer nodig, maar je moet dan wel zorgen dat je profiel bij voipbuster staat ingesteld op nederland.
Wist dat dit wel het geval was voor voipdicount (waar ik mee bel) maar nog niet voor alle Betamax bedrijven. Beter!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bij AVM Duitsland is zijn er nieuwe duitse firmware-updates voor veel Fritz!box modellen waaronder de 7170 en de 7050 . Dit geld dus alleen voor de duitse exmplaren. Maar die worden ook in Nederland door veel mensen gebruikt (waaronder ik)

Nieuw is een nieuwe look van de instelpagina's en een telefoonboek, waar je onder andere in kan aangeven of iemand een "belangrijk persoon" is, waardoor de nachtschakeling niet voor diegene geld. En verder iets waarvan gezegd wordt: Rufnummern-individuelle Anruferbehandlung. Ben er nog niet achter wat daar mee bedoeld wordt. Ook schijnen nu sommige modellen met voice over DSL te kunnen werken.

Ik vind het telefoonboek erg handig, want je kunt nu naast de Kurzwahl (bv **701) ook een Vanity-code ingeven. (b.v. **8bakker) en staan in de Anrufliste nu de namen uit het telefoonboek ipv alleen maar nummers.

Voor iedereen met een engelse versie is het nog even wachten

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 175902 op 04-08-2006 14:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 20424

www.avm.de heeft alleen de nieuw fimware en de recovery-tool op de site staan, en die functioneren niet goed (misschien). Ik zou dus graag een oudere firmware proberen om te zien of dit mijn probleem verhelpt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Kan iemand mij uitleggen hoe je met telnet op een fritzbox 7170 kan komen?

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 59214

Anoniem: 59214 schreef op maandag 03 juli 2006 @ 21:37:
[...]

Het is gelukt, het werkt, iedereen van harte bedankt ! _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Alleen heb ik nu nog geen nummerweergave als mijn vaste telefoonnummer gebeld wordt, weet hier iemand nog toevallig een oplossing voor !? :?
De helpdesk van AVM wist het ook niet meer en zij konden mij geen oplossing hiervoor geven. :? :?

Echter het probleem is opgelost, de oplossing echter onlogisch: ik heb voor de Fritz!Box een nummermelder gezet. Als nu iemand belt op het vaste nummer kan ik dit natuurlijk zien op de nummermelder, echter nu verschijnt op het display van de telefoon (welke achter de Fritz!Box zit) WEL het telefoonnummer dat belt. In ieder geval krijg ik nu zowel op mijn internettelefoonnummer als op mijn vaste telefoonnummer nummerweergave. Dus het werkt ! _/-\o_ _/-\o_

Allen bedankt voor jullie medewerking !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris27
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 10-09-2023
Anoniem: 59214 schreef op vrijdag 13 oktober 2006 @ 07:48:
[...]

Echter het probleem is opgelost, de oplossing echter onlogisch: ik heb voor de Fritz!Box een nummermelder gezet. Als nu iemand belt op het vaste nummer kan ik dit natuurlijk zien op de nummermelder, echter nu verschijnt op het display van de telefoon (welke achter de Fritz!Box zit) WEL het telefoonnummer dat belt. In ieder geval krijg ik nu zowel op mijn internettelefoonnummer als op mijn vaste telefoonnummer nummerweergave.!
Is het toevallig zo dat de nummermelder dtmf signalen omzet naar FSK? Want dat wordt volgens mij wèl ondersteund door Fritz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OrakelJos
  • Niet online
(overleden)
Als de Internationale versie van de Fritz!Box wordt gebruikt EN de regio op Nederland wordt gezet begrijpt de Fritz!Box zowel DTMF als FSK. Zeker weten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincenz0
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-05 09:40

Vincenz0

Coder

ik heb zelf de fritzbox fon wlan 7170 hiero geimporteert uit duitsland, jammer dat hij alleen maar in het duits is, de engelse firmware is nog niet uitgebracht :(

verder ben ik wel goed tevreden over deze router/modem//voip modem
hij is technisch overal op in te stellen maar is toch makkelijk om aan de praat te krijgen :)
duidelijke menu's easy setups, binnen 2 sec mergde ik mijzelf naar mijn nieuwe adsl provider settings zonder een reboot van de router. :D

Coding 4 Fun!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomsworld
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Tomsworld

officieel ele fan :*

Vincenz0 schreef op woensdag 18 oktober 2006 @ 01:24:
ik heb zelf de fritzbox fon wlan 7170 hiero geimporteert uit duitsland, jammer dat hij alleen maar in het duits is, de engelse firmware is nog niet uitgebracht :(

verder ben ik wel goed tevreden over deze router/modem//voip modem
hij is technisch overal op in te stellen maar is toch makkelijk om aan de praat te krijgen :)
duidelijke menu's easy setups, binnen 2 sec mergde ik mijzelf naar mijn nieuwe adsl provider settings zonder een reboot van de router. :D
en jij hebt adsl over pstn of isdn ?
annex a of b ?

"De kans dat een snee brood op een nieuw tapijt valt met de beboterde zijde onderaan, is recht evenredig met de prijs van het tapijt"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincenz0
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-05 09:40

Vincenz0

Coder

Tomsworld schreef op woensdag 18 oktober 2006 @ 09:48:
[...]

en jij hebt adsl over pstn of isdn ?
annex a of b ?
ik heb 2 ISDN Lijnen Annex B dus ;)

Coding 4 Fun!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 193467

Ik heb een Fritz!Box Fon WLAN annex A (in Nederland gekocht, met Engelse firmware), aangesloten op een analoge lijn. Ook ik heb problemen met de nummerweergave. Soms is er niets te zien, soms slechts een paar van de cijfers. Zal de "truc" met extra toestel of los nummermelderkastje eens proberen... Ik meld me wel met mijn ervaringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OrakelJos
  • Niet online
(overleden)
Niet dat andere firmware alles oplost, maar heb je die al geinstalleerd?
Ik ken persoonlijk enkele mensen met een indentieke configuratie die géén last hebben van problemen met nummerweergave. Ik heb ook meerdere malen gehoord dat door het nederlandse systeem de kabels wel eens de schuld kunnen zijn (dus van ISRA naar splitter en van splitter naar de analoge ingang op de Fritz!Box).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richard-5
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 11:11
Ik heb hier geen last van problemen met nummerweergave, ik heb een internationale 7050 Annex A maar ik heb een ISDN lifeline en gebruik voipbuster en een telefoonnr van budgetphone met de nieuwste firmware.

Wat ik me afvroeg is hoe ik het nummer kan bepalen wat de ander ziet als ik hun bel ? Waar stel ik dat in ?

Verder een prima apparaat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OrakelJos
  • Niet online
(overleden)
Het uitgaande nummer is afhankelijk van je werkelijke nummer waarop je uitbelt. Dat nummer wordt automatisch meegestuurd door KPN of de VoIP provider. Je kunt hooguit aan KPN en/of je VoIP provider opgeven dat géén nummer wordt meegezonden. Het is onmogelijk zelf een nummer mee te sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris27
OrakelJos schreef op woensdag 18 oktober 2006 @ 16:38:
Niet dat andere firmware alles oplost, maar heb je die al geinstalleerd?
Ik ken persoonlijk enkele mensen met een indentieke configuratie die géén last hebben van problemen met nummerweergave. Ik heb ook meerdere malen gehoord dat door het nederlandse systeem de kabels wel eens de schuld kunnen zijn (dus van ISRA naar splitter en van splitter naar de analoge ingang op de Fritz!Box).
Ik heb ondertussen mijn Fritz!Box voorzien van internationale firmware (08.04.21) en de regiosettings op Netherlands gezet. Toch heb ik geen nummerweergave op mijn Siemens Gigaset S1. Nu heb ik in eerste instantie een Duitse splitter geprobeerd. Zou het daar aan kunnen liggen?
Heb ook nog een gewone NL splitter liggen, maar die is met wat houtje touwtje werk voorzien van een verbouwde netwerkkabel. Met het hierbovenstaande in het achterhoofd, kan ik me voorstellen dat dat niet werkt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OrakelJos
  • Niet online
(overleden)
Is de Siemens Gigaset S1 soms een Duitse Gigaset? Die begrijpt nl. géén DTMF. Een nummermelder zet DTMF om in FSK en dat begrijpt zowel een Duitse als Nederlandse Gigaset.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris27
Nee, de Gigaset is een "gewone" Nederlandse. Zonder modem direct op de kpn-lijn werkt deze perfect. Heb nu ondertussen wat zitten rommelen in de instellingen en ik krijg nu bij elke oproep " *2* " als nummer in het scherm... Dat is al heel wat. "Anonieme oproep" is tenminste weg. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@OrakelJos: ik heb de laatste firmware geïnstalleerd (08.04.21). met de firmware die erop zat de viel de verbinding om de haverklap uit. Met de nieuwe firmware hou ik gewoon 24 uur per dag verbinding.

@richard-5: met ISDN zijn er geen nummerweergaveproblemen, met analoog wel.

Ik heb inmiddels de "truc" met extra toestel of los nummermelderkastje (tussen splitter en Herr Fritz) geprobeerd en het verbeterde de situatie iets (heel soms krijg ik nu het nummer te zien, maar ook nog heel vaak helemaal niets), dus een echte oplossing is het voor mij niet. Heb ook al andere kabels en splitters geprobeerd maar nummerweergave ho maar.

Helpdesk gebeld. Probleem bekend. Advies: maak screenshots van Call List zodat kan worden bevestigd dat Herr Fritz niet herkent en dat het niet aan de telefoon ligt. Stuur die met een beschrijving van het probleem naar de helpdesk (beneluxsupport at avm.de) en zij sturen het weer door naar Duitsland. Hopelijk hoor ik snel iets.

Mijn advies: als je een analoge lijn hebt en nummerweergave belangrijk voor je is, koop dan geen Fritz!box voordat dit probeem is opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris27
Na een hoop instellingen aangepast te hebben, heb ik nog geen nummerweergave. Ik kom niet verder dan *2* op het scherm bij een binnenkomende oproep. Zelfs als dit nummer helemaal geen 2 bevat 8) . Ik begin dan ook te denken dat dit een melding is ipv een (deel van een) nummer. Heb nu ook een extra telefoon tussen splitter en Fritz staan, maar helaas... De call list blijft leeg...

Ik heb dus een Fritz!Box Fon WLAN, oorspronkelijk voorzien van Duitse firmware, maar nu voorzien van de internationale versie. Alles werkt verder perfect. Als telefoon heb ik een Siemens Gigaset, welke zowel FSK als DTMF ondersteunt. Als ik naar mijn internet-telefoonnummer bel, wordt het nummer wel gewoon weergegeven.

Aan de andere kant: er is zoveel in te stellen dat ik ook wel denk: zou er niet nog een kleine instelling zijn, die roet in het eten gooit? Als ik bijvoorbeeld CLIP op expanded mode zet, geeft "nummerweergave" *2* weer op de telefoon, zodra ik deze weer op simple mode zet, is het weer "anonieme oproep". Moet het nummer van de Extension standaard op het internet-telefoonnummer staan, of op het vaste KPN-telefoonnummer? Ik weet het niet meer...

Zijn er mensen - bij wie KPN-nummerweergave via Annex A wel werkt (ook al is het maar soms) - die hun instellingen kunnen doorgeven, zodat foute instellingen kunnen worden uitgesloten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OrakelJos
  • Niet online
(overleden)
Mijn buren hebben een Fritz!Box Fon Wlan Annex A. Géén problemen met nummerweergave. Regio eerst op Nederland gezet. Bij de Extension heb ik het VoIP nummer gezet. Ook bij enkele andere kennissen met soortgelijke installaties géén problemen. Die werken gedeeltelijk met de laatste firmware of de voorlaatste versie. Daar ligt het dus blijkbaar niet aan. Ik heb wel bij iedereen de splitter direct bij het ISRA punt gezet en vlak daarbij de Fritz!Box. Dat is dus altijd een kwestie van decimeters, geen meters. Mogelijk dat dit verschil maakt.
Bij analoog maakt het volgens mij ook niet uit wat je daar zet. Bij ISDN wél! Ikzelf heb ISDN maar daar werkt nummerweergave altijd probleemloos omdat daar iedereen dezelfde standaard schijnt te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hebben jouw buren een analoge lijn? En hebben ze dan ook nog een KPN-nummer? Want het probleem doet zich bij mij alleen voor op een analoge lijn op een KPN-nummer. Met het VOIP-nummer zijn er geen problemen. Bij de Extension moet volgens mij eerst het VOIP-nummer staan en daaronder bij Additional Numbers het analoge KPN-nummer, als je tenminste maar 1 telefoon wilt gebruiken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OrakelJos
  • Niet online
(overleden)
Ze hebben allen een analoge lijn EN hebben ook hun KPN lijn + nummer gehouden. Ze worden dus in 99,9% van alle gevallen gebeld op hun KPN lijn en bellen uit over VoIP.
Als je een haakje zet bij reageren op alle nummers hoef je geen verdere nummers in te vullen. Als je dat haakje niet doet, dan is het eerste nummer waarop standaard wordt uitgebeld én geluisterd. De andere nummers worden alleen geluisterd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris27
OrakelJos schreef op zondag 22 oktober 2006 @ 19:08:
Als je een haakje zet bij reageren op alle nummers hoef je geen verdere nummers in te vullen.
Bij mij gaat dat niet op: als ik een vinkje plaats en geen verdere nummers invul, krijg ik "anonieme oproep" op mijn scherm. Vul ik mijn KPN nummer als additional in, dan krijg ik *2* in het scherm... Maakt dus wel enig verschil, maar waarom?

Heb even studie gemaakt van mijn bekabeling: Vanuit mijn ISRA (lasdop) heb ik een korte draad (30 cm, rood, blauw, wit en oranje) naar de splitter, hiervan worden alleen de rode en de blauwe gebruikt. Heb na de splitter ook twee korte kabels (20 cm elk) naar Frits. Dit zijn eigengemaakte kabels, de standaard verloopjes had ik niet, omdat ik eerst een Duitse splitter gebruikte. Zou het dan toch hier aan liggen? Voor de telefoonkabel gebruik ik draad 1 en 8 van de netwerkkabel, voor DSL draad 4 en 5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OrakelJos
  • Niet online
(overleden)
Je moet wel het eerste nummer invullen.
Wat voor een Fritz!Box heb je? Als je praat over draadje 1 en 8 resp. 4 en 5 klinkt dat als een Duitse 7170 of heb je het over twee aparte kabels?
Analoog komt inderdaad op 1 en 8 binnen. Ik heb gewoon een RJ45 en een RJ11 stekker genomen met 2-aderig draad. Op de RJ11 op de middelste 2 aansluitingen en op de RJ45 op de buitenste twee. Voor Adsl hetzelfde gedaan maar nu op beide stekkers op de binnenste twee aansluitingen. Werkt prima.

[ Voor 53% gewijzigd door OrakelJos op 23-10-2006 13:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris27
Ik heb het inderdaad over twee aparte kabels. Hetzelfde dus als wat jij hebt gedaan. Ik heb een Fritz!Box Fon WLAN, oorspronkelijk Duits maar nu voorzien van internationale firmware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OrakelJos
  • Niet online
(overleden)
Ja, dan weet ik verder ook geen oplossing of het zou moeten zijn dat de Internationale versie, afgezien van andere firmware, ook enkele hardware componenten anders heeft als de Duitse versie i.v.m. het DTMF gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 194532

Hier en daar lees ik dat mensen het aan de praat hebben met @home internet; somigen vermelden erbij dat ze er nog een router voor hebben staan.
Is er iemand die mij kan vertellen of het daadwerkelijk mogelijk is mijn 7050 rechtstreeks op het kabelmodem aan te sluiten???????????? (icm @home!!!)
Ik zal dan namelijk ook een hostname in moeten vullen; alleen ik zou niet weten waar ik die in de confuguratie zou moeten invullen (heb versie FRITZ!Box Fon WLAN 7050 (UI), Firmware-Version 14.04.15) dus de laatste duitse versie)

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OrakelJos
  • Niet online
(overleden)
Chris27 schreef op dinsdag 24 oktober 2006 @ 13:10:
Ik heb het inderdaad over twee aparte kabels. Hetzelfde dus als wat jij hebt gedaan. Ik heb een Fritz!Box Fon WLAN, oorspronkelijk Duits maar nu voorzien van internationale firmware.
Ik heb inmiddels via een Duits forum begrepen dat je een Duitse 7050 hebt die geconverteerd is naar Annex A EN International. Een van mijn kennissen heeft een echte 7050 Annex A International en die heeft pertinent géén problemen met nummerweergave. Dus toch een (klein) verschil in hardware?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb een internationale Fritz!Box Fon WLAN Annex A en gebruik de meegeleverde kabels, alles precies aangesloten hoe het moet, direct achter het ISRA-punt met korte kabels maar geen nummerweergave op de vaste lijn. De helpdesk is bekend met het probleem maar ze hebben niet direct een oplossing en sturen je door naar Duitsland (en vervolgens hoor je niks).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartsidee
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 07-06 23:43
Via de helpdesk van AVM kwam ik ook te weten dat alleen de internationale versie de G.729 codec ondersteund

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OrakelJos
  • Niet online
(overleden)
Dat is inderdaad juist. Voor de licentie moet nl. betaald worden. Het schijnt dat de Duitse providers die codec nooit gebruiken dus hebben ze die uit kostenbesparing eruit gelaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OrakelJos
  • Niet online
(overleden)
Anoniem: 193467 schreef op donderdag 26 oktober 2006 @ 06:32:
Ik heb een internationale Fritz!Box Fon WLAN Annex A en gebruik de meegeleverde kabels, alles precies aangesloten hoe het moet, direct achter het ISRA-punt met korte kabels maar geen nummerweergave op de vaste lijn. De helpdesk is bekend met het probleem maar ze hebben niet direct een oplossing en sturen je door naar Duitsland (en vervolgens hoor je niks).
Ik ken persoonlijk 8 mensen die allen een Fritz!Box hebben met Annex A met en zonder Wlan. Géén van hen heeft problemen met nummerweergave. Toeval? Ik weet het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris27
OrakelJos schreef op woensdag 25 oktober 2006 @ 22:50:
[...]

Ik heb inmiddels via een Duits forum begrepen dat je een Duitse 7050 hebt die geconverteerd is naar Annex A EN International. Een van mijn kennissen heeft een echte 7050 Annex A International en die heeft pertinent géén problemen met nummerweergave. Dus toch een (klein) verschil in hardware?
:*) Dat van dat Duitse forum kan kloppen, ik heb alleen geen 7050, maar een "gewone" Fritz!Box Fon WLAN, inderdaad oorspronkelijk Duits. Het is alleen toch zo, dat zodra je een recovery uitvoert, alle instellingen worden overschreven door "frisse" originele? De eerdere conversie naar Annex A zou dan toch niets uitmaken?

Een evt. verschil in hardware begint mij inderdaad ook telkens aannemelijker in de oren te klinken. Welk bedrijf wat AVM vertegenwoordigt in Nederland kan ik het best benaderen met deze vraag?

@japino975: Krijg jij ook als nummerweergave *2* in het schermpje bij elke oproep? Volgens mij zitten wij in hetzelfde schuitje...

[ Voor 15% gewijzigd door Chris27 op 26-10-2006 20:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Chris27 schreef op donderdag 26 oktober 2006 @ 20:27:
[...]
@japino975: Krijg jij ook als nummerweergave *2* in het schermpje bij elke oproep? Volgens mij zitten wij in hetzelfde schuitje...
Nee, ik krijg 9 van de 10 keer helemaal niets te zien. Soms zie ik een paar cijfers van degene die me belt, maar veel vaker dus helemaal niets.

Ik weet niet of dit nog iets uitmaakt, maar wij wonen in een jaren-30 huis met een lasdop als ISRA-punt. Van die lasdop loopt een kabeltje van ongeveer 1 m naar een ouderwetse ronde wandcontactdoos. Misschien heeft dat er iets mee te maken????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris27
Anoniem: 193467 schreef op vrijdag 27 oktober 2006 @ 06:17:
[...]

Ik weet niet of dit nog iets uitmaakt, maar wij wonen in een jaren-30 huis met een lasdop als ISRA-punt. Van die lasdop loopt een kabeltje van ongeveer 1 m naar een ouderwetse ronde wandcontactdoos. Misschien heeft dat er iets mee te maken????
Bij mij is dat exact hetzelfde. Lasdop met een metertje kabel... We mogen vast niet zelf een moderne ISRA plaatsen denk je wel... Bovendien moet ik dan onder de vloer :(

@OrakelJos: hebben jouw connecties een moderne installatie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hmm, misschien heeft dat er dan wel iets mee te maken, eens kijken wat het orakel zegt ;-)

Wat ik in ieder geval zelf een dezer dagen nog eens ga proberen is om de FBF te recoveren, d.w.z. de oude firmware erop plaatsen waarmee het ding is geleverd. Ik heb toen ik hem kocht heel even met die firmware gewerkt, maar omdat mijn ADSL-verbinding met die firmware er om de haverklap uitklapte, heb ik snel geupgrade naar een nieuwere firmwareversie. Misschien zijn er oude settings blijven hangen die de boel verstieren - toen ik hem pas had was het mij bv. niet helemaal duidelijk wat ik allemaal bij Extensions moest invullen. Nu weet ik dat wel allemaal en zal ik het daarmee eens proberen (maar veel hoop heb ik niet). ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OrakelJos
  • Niet online
(overleden)
Sommige van mijn kennissen hebben een redelijk moderne installatie. Andere weer niet. Dus dat is niet noodzakelijkerwijs de oorzaak.
Met een recovery worden niet alle instellingen overschreven dus kan dat nog steeds de oorzaak zijn van het niet goed functioneren van de nummerweergave.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Yep, recoveren maakte geen verschil. OrakelJos, weet jij hoe ik wel weer een geheel schone FBF krijg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OrakelJos
  • Niet online
(overleden)
Anoniem: 193467 schreef op zondag 29 oktober 2006 @ 06:41:
Yep, recoveren maakte geen verschil. OrakelJos, weet jij hoe ik wel weer een geheel schone FBF krijg?
Als je al de internationale hardware versie hebt zal na een recover de boel voor jouw doel wel weer schoon zijn. Het is echter wat anders als je een Duitse versie had en die via een recover internationaal zou willen maken. Dan moet je enkele variabelen aanpassen. Op www.ip-phone-forum.de vind je daartoe bij het AVM onderforum genoeg aanwijzingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjen Tempel
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Anoniem: 194532 schreef op woensdag 25 oktober 2006 @ 21:29:
Hier en daar lees ik dat mensen het aan de praat hebben met @home internet; somigen vermelden erbij dat ze er nog een router voor hebben staan.
Is er iemand die mij kan vertellen of het daadwerkelijk mogelijk is mijn 7050 rechtstreeks op het kabelmodem aan te sluiten???????????? (icm @home!!!)
Ik zal dan namelijk ook een hostname in moeten vullen; alleen ik zou niet weten waar ik die in de confuguratie zou moeten invullen (heb versie FRITZ!Box Fon WLAN 7050 (UI), Firmware-Version 14.04.15) dus de laatste duitse versie)
In de nieuwste firmwareversie (14.04.20) van de internationale versie zit ondersteuning voor een DHCP hostname:
Afbeeldingslocatie: http://www.arjentempel.nl/got/fritz7050dhcp2.png
Hiermee kun je de 7050 rechtstreeks aan het @Home modem hangen zonder aparte router.
Ik weet niet of deze optie inmiddels ook in de Duitse firmware zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 87513

Een vraagje....heb 3 forums doorgespit maar denk dat ik nu het overzicht wat kwijt ben.
Ik heb de Fritzbox Fon 1020.
Mijn internetverbinding is planet comfort op een speedtouch 716 welke ook het wireless gedeelte regelt.

Paar vraagjes:
1:Kan ik hem nu wel of niet als adsl modem inzetten ?
2:Is de isdn/analog poort de lifeline ? (voor het geval voip er uit ligt, terugval op KPN lijn)
3:Hoe is het aansluitschema als ik achter een speedtouch 716 zit icm ISDN/Quatrovox), met die verstande dat de speedtouch adsl regelt en wireless. De Fritzbox is enkel en alleen telefonie.

Ik heb diverse dingen geprobeerd. Als eerste heb ik de firmware geupgrade.
Ik had de utp van LAN speedtouch richting Wan Fritz zitten en heb hem toen ingesteld als router (internetgateway dus niet een eigen dsl host) en voorzien van een ip in mijn range en kon hem pingen .
Vandaar af heb ik diverse dingen geprobeerd om een kiestoon te krijgen maar alles liep op niets. Mijn telefonie loopt nu via de Quatrovox. Zover ik weet zet die het digitale signaal om in analoog. Dus dacht ik dat ik de Quatrovox op de een of andere manier op de Fritz moet krijgen. Maar met of zonder Quatrovox wil hij niet

Nu ben ik zover dat hij kapot is want de voeding is knoepie heet en geen lampjes meer. Maar ff terugsturen en nieuwe vragen. Heeft het toch wel 3 uur volgehouden :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 176172

Ik heb dat probleem ook. Mijn fritz box doet het eigenlijk altijd goed maar ik heb nu wat problemen met de stabiliteit van verbinding. Kan ik mijn Fritz box ook achter mijn modem plaatsen of moet het als modem fungeren. Hoe stel ik dat dan in ? Wie kan mij helpen ?

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 176172 op 17-12-2006 01:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06-06 13:43
Anoniem: 176172 schreef op zondag 17 december 2006 @ 01:09:
Ik heb dat probleem ook. Mijn fritz box doet het eigenlijk altijd goed maar ik heb nu wat problemen met de stabiliteit van verbinding. Kan ik mijn Fritz box ook achter mijn modem plaatsen of moet het als modem fungeren. Hoe stel ik dat dan in ? Wie kan mij helpen ?
Wat ik gezien heb van de apparaten heb je 4 mogelijkheden:
  1. ADSL modem (bridge). Dan heb je geen VoIP.
  2. ADSL modem + router + VoIP
  3. Router (LAN1 wordt ethernet_WAN poort) met VoIP.
  4. Ethernet device. Dus eigenlijk een ATA zonder router. Je koppelt dan LAN1 weer aan je bestaande router vast en de Fritz krijgt een IP in je netwerk. Als je een PC dan aan de Fritz hangt krijgt die ook gewoon van je andere router een IP. Eigenlijk is Fritz dan een switch geworden gewoon, maar zelf ook een netwerk apparaat voor VoIP dus.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

bjck schreef op zondag 17 december 2006 @ 01:18:
[...]

Wat ik gezien heb van de apparaten heb je 4 mogelijkheden:
  1. ADSL modem (bridge). Dan heb je geen VoIP.
  2. ADSL modem + router + VoIP
  3. Router (LAN1 wordt ethernet_WAN poort) met VoIP.
  4. Ethernet device. Dus eigenlijk een ATA zonder router. Je koppelt dan LAN1 weer aan je bestaande router vast en de Fritz krijgt een IP in je netwerk. Als je een PC dan aan de Fritz hangt krijgt die ook gewoon van je andere router een IP. Eigenlijk is Fritz dan een switch geworden gewoon, maar zelf ook een netwerk apparaat voor VoIP dus.
Maar waar sluit ik mijn Quatrovox op aan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gertjan!
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Dan had je beter een fritzbox kunnen kopen met een interne isdn aansluiting waarop je de quatrovox kunt aansluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OrakelJos
  • Niet online
(overleden)
Als je op een Annex B aansluiting zit (ISDN) dan een Fritz!Box 7050 Annex B kopen. Je kunt dan gewoon je bestaande ISDN apparatuur door blijven gebruiken. E.e.a. werkt ook met de Duitse 7050 en 7170. Die zijn altijd(!) Annex B en hebben een Duitse interface en géén G.729 codec. Dat laatste hoeft niet noodzakelijkerwijs een gemis te zijn maar is afhanhelijk van wat je VoIP provider wél ondersteunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Heb ik de verkeerde ?
Heb de Fon Ata 1020, daar zit een Isdan/analoog poort op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Daar kan je wel een ISDN-backup lijn op aansluiten (of analoog) op die blauwe poort.

Maar is dus geen S0 bus voor ISDN toestellen of centrale. Alleen de 2 analoge poortjes voor toestellen.

Als je een ISDN centrale of toestel wilt aansluiten moet je echt een 7050 hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 143386

Anoniem: 87513 schreef op maandag 18 december 2006 @ 16:01:
Heb ik de verkeerde ?
Heb de Fon Ata 1020, daar zit een Isdan/analoog poort op.
Dan heb je idd de verkeerde. De ISDN/analoog-poort is voor het aansluiten van de KPN-lijn (of wat je dan ook hebt). Je zou dus in principe wel de Fritz!Box als ISDN-centrale kunnen gebruiken in plaats van de Quattrovox, maar dan moet je wel maar twee telefoons willen aansluiten...

Bijvoorbeeld de Fritz!Box Fon 5050, 5012 of 5140 hebben wel een ISDN-poort, waar je dan je Quattrovox op kan aansluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 143386 schreef op maandag 18 december 2006 @ 16:23:
[...]

Dan heb je idd de verkeerde. De ISDN/analoog-poort is voor het aansluiten van de KPN-lijn (of wat je dan ook hebt). Je zou dus in principe wel de Fritz!Box als ISDN-centrale kunnen gebruiken in plaats van de Quattrovox, maar dan moet je wel maar twee telefoons willen aansluiten...

Bijvoorbeeld de Fritz!Box Fon 5050, 5012 of 5140 hebben wel een ISDN-poort, waar je dan je Quattrovox op kan aansluiten.
Ik hoef alleen maar een isdn backup mogelijkheid te hebben. Dus als Voip niet werkt al het verkeer retour naar KPN. Ik heb 2 Siemens analoge toestelletjes en een fax aan de quatrovox hangen. Kan ik dat met de 1020 maken ? Voip naar buiten en al het inkomend over KPN was de planning. Ik koppel dat ding dan aan de speedtouch 716.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Dan is hij wel voldoende ja. Hang je toestellen aan de 1020 en je NT1 koppel je aan de Fritzbox.

Alleen heb je maar twee telefoon poorten. Dus je zal je fax samen met een toestel of de toestellen samen aan een poort moeten hangen. De 7050 is wel een meer verstandige keuze op zich in meerdere opzichten.
  1. De 7050 vervangt ook je Speedtouch 716 als ADSL modem. Dus je kan ook nooit problemen krijgen met VoIP/SIP omdat er nog een router voor zit die opeens VoIP verkeer blokkeert.
  2. Je hebt 3 PSTN poortjes zodat zowel je twee toestellen als je fax apart kunnen.
  3. Je zou zelfs je Quatrovox nog kunnen blijven gebruiken als dat beter werkt omdat deze een S0 bus heeft voor ISDN toestel/centrale aansluiting.
Ik denk dat het de investering waard is om een Fritz 7050 te doen in plaats van je ATA + 716. Let wel op met aanschaffen dat je een annexB versie koopt als ADSL op je ISDN lijn zit natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ha heb hem al in bezit.....alleen werd de voeding gloeiend heet en toen was het gedaan met hem.
Brandde bijna de vingertjes er aan, of het apparaat zelf nog werkt weet ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Anoniem: 87513 schreef op maandag 18 december 2006 @ 21:08:
Ha heb hem al in bezit.....alleen werd de voeding gloeiend heet en toen was het gedaan met hem.
Brandde bijna de vingertjes er aan, of het apparaat zelf nog werkt weet ik niet.
Gevalletje garantie dus lijkt me? Misschien is de ATA adapter dezelfde qua specificaties toevallig?

Anders even laten omruilen in de winkel voor een nieuwe (als je hem echt net hebt kun je dat eisen/verwachten van de verkoper). Anders even wachten tot AVM hem vervangt aan je of via de winkel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OrakelJos
  • Niet online
(overleden)
Anoniem: 87513 schreef op maandag 18 december 2006 @ 21:08:
Toch niet de voeding van de 1020 gebruikt? Die past wel, maar werkt niet. Kan niet voldoende stroom leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanion
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-03 21:20
Ben ook aan het kijken voor een Fritzbox en heb hier 2 vraagjes over:
1) Ik kan op Internet 2 modellen vinden, de 7050 en de 7140, maar het wordt mij niet duidelijk wat nu de verschillen zijn tussen deze twee.
2) Hoe is de kwaliteit van het WIFI signaal, is deze zodanig dat ik daadwerkelijk op 20meter afstand nog een goed signaal heb? (Ben Linksys gewend :))

There are 10 types of people in the world: Those who understand binary, and those who don't. .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 201939

Ik ben sinds een week in het bezit van de Fritz!Box Fon Ata 1020.

Het bellen via voip en het vaste net werkt perfect, maar ik krijg 1 ding niet aan de praat,
en dat betreft de Night Service optie.

Indien ik - na aanklikken van de optie - een tijd ingeef (bijvoorbeeld 02.00 - 06.00) en ik klik op Apply, dan gaat vervolgens het vinkje van de Night Service weer uit.

Heeft iemand misschien een idee wat het probleem kan zijn?
Ik heb trouwens het probleem(pje) ook voorgelegd aan AVM, maar tot op heden geen reactie terug gehad.

Rolf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanion
Xanion schreef op zaterdag 23 december 2006 @ 21:03:
1) Ik kan op Internet 2 modellen vinden, de 7050 en de 7140, maar het wordt mij niet duidelijk wat nu de verschillen zijn tussen deze twee.
2) Hoe is de kwaliteit van het WIFI signaal, is deze zodanig dat ik daadwerkelijk op 20meter afstand nog een goed signaal heb? (Ben Linksys gewend :))
Niemand die een fritzbox heeft met WIFI?

There are 10 types of people in the world: Those who understand binary, and those who don't. .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Xanion schreef op zaterdag 23 december 2006 @ 21:03:
De grootste verschillen:
  1. De 7050 heeft 'maar' 2 ethernet poorten (Linksys als AP maakt hem ook een switch om poortjes toe te voegen). De 7140 heeft 4 ethernet poorten.
  2. De 7050 heeft ook een ISDN S0 bus voor je ISDN toestel of Home- of Quatrovox ISDN centrale wat de 7140 niet heeft.
  3. De 7050 heeft 3 PSTN telefoon/toestel poorten, de 7140 heeft er 2.
De Fritz!box draait WiFi op een Ti chipset en de Linksys op een Broadcom. Ik vermoed dat de Linksys altijd zal winnen hier, dan zet je die er toch achter mocht het nodig zijn als AP?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanion
bjck schreef op dinsdag 26 december 2006 @ 12:04:
De Fritz!box draait WiFi op een Ti chipset en de Linksys op een Broadcom. Ik vermoed dat de Linksys altijd zal winnen hier, dan zet je die er toch achter mocht het nodig zijn als AP?
Ik koop natuurlijk geen alles-in-1 apparaat om deze vervolgens met andere hardware te completeren. Als Wifi slecht is op de Fritzbox is dat gewoon een reden om zonder wifi te kopen. De reden dat ik juist een alles-in-1 wil is omdat mijn ADSL aansluiting in de woonkamer binnenkomt en ik daar niet 4 verschillende kastjes wil hebben staan, 1 kastje kan ik verbergen, 4 niet.
Dat de Linksys wint heb ik geen problemen mee, als ik met de Fritzbox ook maar gewoon op mijn PC kan internetten en deze staat op ongeveer 12 meter van de router.
Reden dat ik vraag, ik heb nu een Draytek V2700VG, afgelopen zomer gekocht en ik heb nog nooit zo'n baggerding gehad en deze vliegt dus het huis uit. De Fritzbox leek me wel een hele mooie vervanger. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Je hebt WiFi nodig voor elke PC? Er gaat vanaf die plaats niet 1 netwerk kabel ergens heen?

Anders had je eventueel je Linksys als AP + switch kunnen gebruiken achter je Fritz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanion
bjck schreef op woensdag 27 december 2006 @ 23:18:
Je hebt WiFi nodig voor elke PC? Er gaat vanaf die plaats niet 1 netwerk kabel ergens heen?

Anders had je eventueel je Linksys als AP + switch kunnen gebruiken achter je Fritz.
Mijn PC staat heel ergens anders dan waar de telefoon binnenkomt en nee, kan daar helaas geen kabel trekken, wifi is dus een vereiste.
Wat betreft het 2e, ik heb nu een Draytek 2700VG staan met daarachter de Linksys als AP, en mijn punt is nu dat het gewoon onzin is om een alles-in-één apparaat te kopen als ik daar alsnog die linksys achter moet zetten. Ik wil een apparaat wat alles kan en waarvoor ik niet meer die Linksys nodig heb. De Fritzbox voldoet aan alle eisen, enigste wat ik moet weten is of dat het WIFI signaal vrij sterk of zwakjes is. Wat zijn andermans ervaringen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OrakelJos
  • Niet online
(overleden)
Xanion schreef op zondag 31 december 2006 @ 01:06:
[...]

Mijn PC staat heel ergens anders dan waar de telefoon binnenkomt en nee, kan daar helaas geen kabel trekken, wifi is dus een vereiste.
Wat betreft het 2e, ik heb nu een Draytek 2700VG staan met daarachter de Linksys als AP, en mijn punt is nu dat het gewoon onzin is om een alles-in-één apparaat te kopen als ik daar alsnog die linksys achter moet zetten. Ik wil een apparaat wat alles kan en waarvoor ik niet meer die Linksys nodig heb. De Fritzbox voldoet aan alle eisen, enigste wat ik moet weten is of dat het WIFI signaal vrij sterk of zwakjes is. Wat zijn andermans ervaringen?
Ik heb er géén problemen mee! Werk hier in huis zowel met een aantal bedrade pc's als met twee wireless notebooks. Ook door 3 muren heen op een afstand van ca. 12 mtr nog een prima signaal. Ik had hiervoor een Zyxel met daarachter een Linksys. Ik heb beslist geen slechtere ontvangst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanion
OrakelJos schreef op zondag 31 december 2006 @ 17:55:
[...]

Ik heb er géén problemen mee! Werk hier in huis zowel met een aantal bedrade pc's als met twee wireless notebooks. Ook door 3 muren heen op een afstand van ca. 12 mtr nog een prima signaal. Ik had hiervoor een Zyxel met daarachter een Linksys. Ik heb beslist geen slechtere ontvangst.
Thanks, dat moest ik even weten... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 175892

Anoniem: 143386 schreef op vrijdag 26 mei 2006 @ 11:37:
Ik heb goede ervaringen met mijn Fon 5050 (nu Budgetphone ook werkt) en ik wil mensen met problemen best helpen. Dus wees specifiek! :)
Ben net bezig met budgetphone op een rode 7050 via ebay Duitsland, maar heb nog wat hulp nodig. Op de site van budgetphone staan slechts twee FAQ, die heb ik verwerkt, enerzijds is dat je voor de proxy een IPnr. moet gebruiken ipv een domeinnaam, en anderzijds de notatie van het telefoonnummer in de schrijfnotatie met +31 er voor. Hoe dan ook, het VOIP nummer dat ik heb gekregen, krijg ik niet geregistreerd. De box geeft "Nicht registriert" bij dat nummer.
De box is verder wel okay, want ik heb wel kunnen registreren bij voipbuster.
Wat voor instellingen gebruik jij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cejean
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 08-04 22:01
@PjH en andere aub hulp gevreaagd,

Ik heb een fritzbox fon uit duitsland gekocht. Daarbij geleverd 2x kabels met aan 1 zijde een gewone ned. telefoon plug en aan de andere zijde een zwarte 6-pins blok en bij de andere kabel een dubbele.
Ik weet dat er in dit forum over gesproken is om eea aan te sluiten maar ik kom er niet uit,,,
PJH heeft enkele plaatjes in dit forum gezet maar ik krijg ze niet open... helaas.. :'( 8)7

Heel graag hulpgevraagd voor mijn vragen:

1) Kan ik mijn huidige dsl stekker (evt met een verloop) gebruiken?
Kan ik mijn huidige analoge tel. stekker gebruiken( evt met verloop)
Of moet ik die 2 zwarte rare stekkers ervoor gebruiken?

2) hoe kom ik aan mijn apparaat versie voor een firmware update?
weet niet welke versie fritzbox fon ik heb 5010, 5012 of...
Huidige Firmware ver. is : 06.04.15
Annex b
Dsl ver: 1.35.48.01

3) Ik wil hem als adsl modem en voip gaan gebruiken en is nu voorzien van annex b. Is het noodzakelijk dat ik hem om moet zetten van annex b naar a? Moet ik daar alleen de fritz_als_avm.annex a.tar file voor laden of nog meerdere files?

4) Als het lukt om annex b naar a te zetten, kan of moet ik dan voortaan annex a firmware laden?

Ik hoop dat iemeand me op weg kan helpen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 175892 schreef op zondag 14 januari 2007 @ 12:22:
[...]

Ben net bezig met budgetphone op een rode 7050 via ebay Duitsland, maar heb nog wat hulp nodig. Op de site van budgetphone staan slechts twee FAQ, die heb ik verwerkt, enerzijds is dat je voor de proxy een IPnr. moet gebruiken ipv een domeinnaam, en anderzijds de notatie van het telefoonnummer in de schrijfnotatie met +31 er voor. Hoe dan ook, het VOIP nummer dat ik heb gekregen, krijg ik niet geregistreerd. De box geeft "Nicht registriert" bij dat nummer.
De box is verder wel okay, want ik heb wel kunnen registreren bij voipbuster.
Wat voor instellingen gebruik jij?
Ik heb de volgende instellingen:

Benutzername: 31xxxxxxxxx (zonder +)
Kennwort: je wachtwoord dus
Registrar: budgetphone.nl
Proxy-Server: 81.23.228.150

Als 't niet lukt, zeg 't maar. Hopelijk reageer ik dan wat sneller. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

cejean schreef op donderdag 08 februari 2007 @ 22:56:

Ik heb een fritzbox fon uit duitsland gekocht. Daarbij geleverd 2x kabels met aan 1 zijde een gewone ned. telefoon plug en aan de andere zijde een zwarte 6-pins blok en bij de andere kabel een dubbele.
Ik weet dat er in dit forum over gesproken is om eea aan te sluiten maar ik kom er niet uit,,,
PJH heeft enkele plaatjes in dit forum gezet maar ik krijg ze niet open... helaas.. :'( 8)7

Heel graag hulpgevraagd voor mijn vragen:

1) Kan ik mijn huidige dsl stekker (evt met een verloop) gebruiken?
Kan ik mijn huidige analoge tel. stekker gebruiken( evt met verloop)
Of moet ik die 2 zwarte rare stekkers ervoor gebruiken?

Annex b

3) Ik wil hem als adsl modem en voip gaan gebruiken en is nu voorzien van annex b. Is het noodzakelijk dat ik hem om moet zetten van annex b naar a? Moet ik daar alleen de fritz_als_avm.annex a.tar file voor laden of nog meerdere files?

4) Als het lukt om annex b naar a te zetten, kan of moet ik dan voortaan annex a firmware laden?

Ik hoop dat iemeand me op weg kan helpen ;)
1. Volgensmij kan je gewoon je normale DSL-stekker gebruiken, maar ik weet niet of het kwaad kan om een smalle telefoonstekker (RJ11-aansluiting) in een brede ingang (RJ45-aansluiting) te doen. Voor de telefoon kan je in ieder geval gewoon je normale stekkers gebruiken, die rare stekkers zijn verloopstekkers voor de Duitse markt (die stekkers zijn daar de standaard).

2. Het versienummer van je Fritz!Box begint met 06, wat duidt op een "Fritz!Box Fon". Geen getal of iets dergelijks. :)

3. Ik neem aan dat je op het moment analoge telefonie hebt dus? Ik heb dit zelf nooit hoeven doen omdat ik ISDN heb, maar op http://www.ip-phone-forum.de/showthread.php?t=89428 (Duits) of http://www.ip-phone-forum.de/showthread.php?t=97250 (Engels) zijn volgensmij wel goede gidsen te vinden om dit te doen.

4. Voorzover ik snel even die gids heb doorgelezen moet je dan inderdaad internationale (of Annex A) firmwareversies laden, maar lees het zelf ook nog maar even rustig door. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OrakelJos
  • Niet online
(overleden)
Anoniem: 143386 schreef op donderdag 08 februari 2007 @ 23:49:
[...]

4. Voorzover ik snel even die gids heb doorgelezen moet je dan inderdaad internationale (of Annex A) firmwareversies laden, maar lees het zelf ook nog maar even rustig door. ;)
Door dat speciale programmatje denkt de Fritz!Box dat hij Annex A is maar blijft in werkelijkheid gewoon een Annex B modem. Dat geeft beperkingen met snelheid en betrouwbaarheid. Als je hem met nieuwe firmware wilt flashen moet je hem eerst terugzetten naar Annex B, dan flashen met de Annex B firmware (Annex A GAAT NIET!) en dan weer omzetten naar Annex A. Er zijn al gevallen bekend dat met nieuwe firmware Annex A niet meer werkt. Als je dus geen risico wilt nemen dat dan toch maar gewoon een echte Annex A kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

cejean schreef op donderdag 08 februari 2007 @ 22:56:

Annex b

OrakelJos schreef op vrijdag 09 februari 2007 @ 09:47:
[...]

Door dat speciale programmatje denkt de Fritz!Box dat hij Annex A is maar blijft in werkelijkheid gewoon een Annex B modem. Dat geeft beperkingen met snelheid en betrouwbaarheid. Als je hem met nieuwe firmware wilt flashen moet je hem eerst terugzetten naar Annex B, dan flashen met de Annex B firmware (Annex A GAAT NIET!) en dan weer omzetten naar Annex A. Er zijn al gevallen bekend dat met nieuwe firmware Annex A niet meer werkt. Als je dus geen risico wilt nemen dat dan toch maar gewoon een echte Annex A kopen.
De 5012 is uitsluitend voor isdn (annex B ). Er kunnen intern ook alleen isdn toestellen op aangesloten worden. Dat weet ik zeker, want ik gebruik dit type zelf. De 5010 is uitsluitend voor analoog (Annex A). Weet ik ook zeker, want die gebruik ik niet, maar ik heb er wel een. De 5010 ziet er zo uit:

Afbeeldingslocatie: http://topic.hisschemoller.eu/5010.jpg

Wat je bovenop ziet is een verloopje van analoge duitse aansluiting naar modulair. De 5012 verschild alleen in vormgeving doordat de aansluitingen voor de interne telefoons achterop en niet bovenop zitten. Dus cejean, als jouw modem er zo uitziet, maar met telefoonaansluitingen achterop, heb je een probleem. Je kunt deze dus niet voor jouw gebruik geschikt maken. Ziet hij er totaal anders uit dan dit plaatje is het in elk geval geen 5010 of 5012 en kan iemand anders je misschien helpen

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 175902 op 09-02-2007 21:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

vervallen

[ Voor 91% gewijzigd door Anoniem: 175902 op 09-02-2007 21:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cejean
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 08-04 22:01
@Orakel Jos, Martijn 49 en PJH allen bedankt voor jullie snelle reacties!!!

Het is me door jullie hulp ook nog eens gelukt.
Had een annex b fritzbox en heb hem omgezet naar een annex a.
Toen ik dat voor elkaar had kreeg ik gelijk een dsl signaal op het modem (zonder de duitse verloopstekkers te hoeven gebruiken en mijn dsl stekkertje past gewoon in een bredere RJ45-aansluiting. Even dit forum door gelezen en een verloopje gemaakt voor de analoge telefoon aansluiting, geconfigureerd en ....het werkt perfect!! nummermelding enz..
Heb er een rourter aangehangen en mijn dreambox en externe pc`s erop gezet.
En nu moet ik afwachten of ik over 1 of 2 dagen nog een voip en internet verbinding heb want die was er met mijn speedtouch 716 na 1 dag al uit en had geen voip meer en internet. Dan moest ik de speedtouch 1 of meerdere malen per dag resetten om weer een verbinding te krijgen.
Hopelijk kan de fritz hier beter dan de speedtouch mee overweg. Ovewr 2 dagen weet ik het...!

Thx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris27
Chris27 schreef op donderdag 19 oktober 2006 @ 00:59:
[...]
Ik heb ondertussen mijn Fritz!Box voorzien van internationale firmware (08.04.21) en de regiosettings op Netherlands gezet. Toch heb ik geen nummerweergave op mijn Siemens Gigaset S1. .....
HOERA!!!! Nummerweergave werkt met de nieuwe firmware 08.04.26!!!!!!
:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris27
Chris27 schreef op zaterdag 10 februari 2007 @ 17:27:
[...]
HOERA!!!! Nummerweergave werkt met de nieuwe firmware 08.04.26!!!!!!
Herstel: de ene keer wel, de andere keer niet! :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 208909

Heb sinds kort ook een FritzBox 7050 (Duitse versie laatste firmw., woon btw ook in Dld. dus dat komt goed uit...), en heb een probleempje met VOIP.

Heb m'n VOIPBuster-account ingesteld, en uitbellen gaat prima. Ik heb verder geen VOIP tel.nr maar dat mag de pret niet drukken.
Als echter iemand via zijn/haar VOIPBuster mij wil benaderen (de andere kant ziet mij dus netjes online staan) dan gaat keurig de tel. over, ik hoor hij/zij maar ze horen mij niet. Als ik aanlog via de PC dan gaat het wel goed.

Instellinkje dus ergens in de router zou je denken, maar weet dus niet welke, iemand een idee?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxtrash
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 05:53
ik zit een beetje op ebay (dld) te kijken. Ik was op zoek naar een ATA met externe isdn-aansluiting dus dacht aan de fon ata. Nu zie ik dat de 5050 voor ongeveer dezelfde prijs weggaat en dan heb ik ook een interne isdn-bus wat mij wel goed zou uitkomen. Ik wil dus niet de modem-functie gebruiken (nu kabel, straks tele2 en dan moet je hun modem gebruiken). Ook zie ik een 'fritz!box fon' voor nog veel lagere prijzen. Weet iemand het verschil met de 5050? Hij lijkt ook interne en externe isdn te ondersteunen + voip. Is deze in nederland te gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

maxtrash schreef op zaterdag 17 februari 2007 @ 15:07:
ik zit een beetje op ebay (dld) te kijken. Ik was op zoek naar een ATA met externe isdn-aansluiting dus dacht aan de fon ata. Nu zie ik dat de 5050 voor ongeveer dezelfde prijs weggaat en dan heb ik ook een interne isdn-bus wat mij wel goed zou uitkomen. Ik wil dus niet de modem-functie gebruiken (nu kabel, straks tele2 en dan moet je hun modem gebruiken). Ook zie ik een 'fritz!box fon' voor nog veel lagere prijzen. Weet iemand het verschil met de 5050? Hij lijkt ook interne en externe isdn te ondersteunen + voip. Is deze in nederland te gebruiken?
Kijk op http://www.avm.de/de/Service/Handbuecher/index.html daar vind je alle gebruiksaanwijzingen en kun je alle verschillen ontdekken. Maar in antwoord op je vraag: de fritz!box fon is de simpelste uitvoering en geeft intern alleen de mogelijkheid voor analoge telefoons. de 5050 heeft naast 2 analoge poorten een interne isdn bus. Verder gebruik ikzelf ook een (andere) duitse isdn fritz!box die ik op Ebay heb gekocht en die werkt hier uitstekend. Wat werking betreft verschillen de diverse modelen niet zoveel, zou dus niet weten waarom zo'n 5050 hier niet zou werken.

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 175902 op 17-02-2007 17:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxtrash
je hebt gelijk Martijn, de gewone fon heeft toch geen interne s0 bus .

gezien deze thread moet ik een 5050 of 7050 hebben.

http://www.ip-phone-forum.de/showthread.php?t=128759

het verschil tussen de 5050 en de 7050 is de wlan en de 7050 heeft een dubbele hoeveelheid geheugen (32MB ipv 16MB). Ik ben er nog niet achter wat ik daar aan zou kunnen hebben. Denk dat ik een 5050 probeer te scoren voor rond de 40 euro

edit: net voor 29 (mijnmax bod) weggegaan. Ik ben te cheap...
edit2: heb er een voor 36 euro + 17,50 verzendkosten...

[ Voor 11% gewijzigd door maxtrash op 18-02-2007 12:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 151007

Ik heb het mooie ding ook aangeschaft, AnnexA internationaal, alles gaat prima geloof ik inmiddels ik loop echter op 1 punt vast:

Als ik bel naar mijn vriendin, ook tiscali telefonie net als ik, zij heeft daarvoor een linksys SPA3000 werkt prima altijd verder, alleen als ik daarheen bel vanaf mijn fritzbox 7050 wordt de verbinding verbroken zogauw er opgenomen wordt of al daarvoor, dus 2 a 3x overgaan en dan is t afgelopen.. erg klote. Ik heb nog geen idee waar ik dit moet zoeken, het is erg lastig aangezien ik mijn dinnetje natuurlijk het meest bel van iedereen :P

Iemand iets soortgelijks meegemaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OrakelJos
  • Niet online
(overleden)
Anoniem: 151007 schreef op zaterdag 24 februari 2007 @ 11:54:
Ik heb het mooie ding ook aangeschaft, AnnexA internationaal, alles gaat prima geloof ik inmiddels ik loop echter op 1 punt vast:

Als ik bel naar mijn vriendin, ook tiscali telefonie net als ik, zij heeft daarvoor een linksys SPA3000 werkt prima altijd verder, alleen als ik daarheen bel vanaf mijn fritzbox 7050 wordt de verbinding verbroken zogauw er opgenomen wordt of al daarvoor, dus 2 a 3x overgaan en dan is t afgelopen.. erg klote. Ik heb nog geen idee waar ik dit moet zoeken, het is erg lastig aangezien ik mijn dinnetje natuurlijk het meest bel van iedereen :P

Iemand iets soortgelijks meegemaakt?
Bel je naar haar VoIP nummer of KPN nummer? Als je naar haar KPN nummer belt heb je het probleem dan ook bij anderen? Indien je VoIP nummer belt kan je het dan uitproberen met anderen die ook bij Tiscali zitten en met hun VoIP nummer proberen?
Mijn halve familie, vriendenkring en ikzelf gebruiken al geruime tijd een grote verscheidenheid aan Fritz!Boxen i.c.m. Tiscali telefonie en zonder dit door jou aangehaalde probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

het was idd naar VOIP, KPN gaat goed. Naar andere tiscali nummers gaan perfect, het is enkel en alleen dat ene nummer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Beste OrakelJos,

Inmiddels heb ik het werkend na aan de andere kant het nodige aan de SPA3000 te versleutelen.

Laatste probleem; wellicht weet je daar raad mee als de halve familie deze configuratie gebruikt: tiscali voip, frits 7050 en sprekende computers !?!?!?

Dank,
Vincent

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxtrash
heb de 5050 ontvangen een aangesloten. Er stonds reeds de nieuwste firmware op (12.04.26). Via LAN A rechtstreeks op de router, vast ip-adres gegeven in mijn netwerkje, analoge telefoon aangesloten en bellen maar via Voipbuster.
een vreemd fenomeen: na een tijdje kan ik niet meer op de interne webpagina komen waarop je de box kunt configureren. Enige minuten later lukt het dan weer wel. Pingen gaat altijd perfect. Iemand een idee?

edit: tja als je twee devices op je netwerk hetzelfde ip-nummer geeft kun je problemen verwachten...

[ Voor 10% gewijzigd door maxtrash op 01-03-2007 00:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OrakelJos
  • Niet online
(overleden)
Anoniem: 151007 schreef op dinsdag 27 februari 2007 @ 23:59:
Beste OrakelJos,

Inmiddels heb ik het werkend na aan de andere kant het nodige aan de SPA3000 te versleutelen.

Laatste probleem; wellicht weet je daar raad mee als de halve familie deze configuratie gebruikt: tiscali voip, frits 7050 en sprekende computers !?!?!?

Dank,
Vincent
Wat wil nu precies weten? Sprekende computers heb ik niet in gebruik ;)
Ikzelf gebruik 7050 Annex B in combinatie met een Siemens ISDN Gigaset 4175 zonder problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeGato23
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
OrakelJos schreef op vrijdag 02 maart 2007 @ 16:20:
[...]
Wat wil nu precies weten? Sprekende computers heb ik niet in gebruik ;)
Wellicht dat het over VRS (Voice Respons System) gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxtrash
het gaat allemaal ok met mijn 5050. Bellen doe ik via voipcheap alleen geeft ie helaas geen nummer mee. Ook niet het gsm-nummer dat ik gereverifieerd heb met sms. Nog tips?
Pagina: 1 2 ... 23 Laatste