Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sabbas
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 10-08-2022
@Loekie,
Dank.
Ik heb op dit moment IPB van KPN.
Maar op de glasvezel modem kast van Lijbrandt zitten al 2 telefoon aanluitingen
en 1x RJ11 UTP (Ethernet).

Ik vraag me af:
1- kan ik op die Netgear router (bv. een netgear WNDR3800 of N900) dan ook Fon configureren?

2- werk een op DSL/VDSL gebaseerde router eigenlijk wel met zo'n RJ11 UTP (Ethernet) aansluiting op het glasvezel modem?

2- of een op DSL/VDSL gebaseerde router dan wel werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sabbas
Sorry ik dacht dat de benaming voor zo'n ethernet / utp stekker RJ11 was, maar het schijnt RJ45 te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14:13
Wat wil je exact?
En ik heb het stille vermoeden dat je denkt dat fon bij de fritzbox op de hotspot slaat, dat is echter niet zo ;)
Wil je VOIP gebruiken? Wil je de telefonie poort(1 of 2?) gebruiken als 'vaste lijn'?
De 7390 kan als router functioneren en ook 50-100 Mbit routeren, Daar offer ja dan een LAN-poort voor op. Maar als je de functionaliteit niet allemaal gebruikt, koop je het goedkoper los.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sabbas
@Loekie
Wat wil ik:
1- router op Ethernet poort van het Glasvezel modem aansluiten zodat ik kan Internetten
2- router heeft Wifi doet + >2 Ethernet aansluitingen
3- router kan Fon hotspot worden / verzorgen.

Alvast bedankt!
Bas

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Fritz!boxen kunnen in ieder gevaal -geen- FON hotspot worden. Als je dat wil, dan moet je uit kijken naar routers waar je alternatieve firmware op kan draaien, of natuurlijk een 'echt' FON apparaat kopen ;).

Marstek Venus 5.12kWh v148, ShellyPro3EM emulatie, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
Met ^^^^
Omdat je geen telefonie of voip noemt zou ik een normale router nemen, veel goedkoper. Bij KPN worden de routers later vanzelf hotspot voor FON.
Ik zie dat FON-spots niet in NL meer te verkrijgen zijn trouwens....
Heb je eigenlijk al een abo? Bij meeste ISP's krijg je een router die prima aan jouw wensen voldoet m.u.v. 3, maar daar brengt KPN later dit jaar verandering in.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sabbas
@eymey @Loekie
Ik heb indertijd gekozen voor Lijbrandt omdat die geen router erbij leveren.
KPN had toe nog niet bekend gemaakt dat ze FON gingen doen.

Mijn gedachte was toen om:

- een FON router te kopen
Echter nu het zover is blijken die FON routers niet meer te vinden op de FON site.

of

- of een router te kopen, die je zodanig kunt aanpassen dat je er ook een FON spot van kunt maken.

Vanwege de naam van de thread 'Fritz!Box Fon' dacht ik dat er hier mensen waren die wisten hoe je dat kunt doen met een (overigens inderdaad dure) Fritz!Box router kunt doen.

Ik heb even lopen rondkijken naar een mooie router die goed wordt beoordeeld op kieskeurig.
Dan lijkt de Asus RT-N66U Dual-Band Wireless-N900 Gigabit Router, er als beste uit te komen.*)

Nu is dan de vraag hoe kan ik daar ook een FON hot spot van maken (naast normaal WiFi)?

*) De andere routers hebben vaak geen Firewall en/of geen DHCP (vind ik wel handig aangezien er hier regelmatig mensen op bezoek komen met tablets).
En die Fritz!Box 7270 vind ik toch wel erg duur worden. Mede omdat ik die telefonie gadgets niet nodig heb (er zitten al 2 telefoon aansluitings op het glasvezel modem van Lijbrandt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Een Fritzbox Fon heeft niks maken met Fonera (die Spaanse provider waar KPN mee samenwerkt). Kun je niet tweedehands aan een dergelijke router komen?

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sabbas
@Marzman, @Loekie @eymey

Wat een misverstand. Sorry.
Overigens lijkt het erop dat KPN met de deal ook een monopolie heeft bedongen met de verkoop van FON routers, activering FON account, e.a.

De consumentenbond heeft er het volgende over geschreven:
"... het is sinds de deal met KPN in januari niet meer mogelijk als consument (zelf) een Simpl-kastje te bestellen in de webshop van Fon, als een Nederlands afleveradres wordt opgegeven. Als je een adres in het buitenland opgeeft, loop je kans dat Fon je registratie van de hardware binnen Nederland blokkeert.
..
Een dergelijke afspraak voor exclusiviteit heeft Fon ook met Belgacom en British Telecom..."

Helaas was ik dus net een paar maanden te vroeg,
Als ik dit had geweten dan was ik wel bij KPN gebleven bij de overstap van DSL naar glasvezel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tsja, misschien wat off-topic, maar is de mogelijkheid voor het hebben van een Fonera hotspot dan echt het enige waar je naar kijkt bij het kiezen voor glasvezel ISP's?

Lijbrandt en KPN verschillen nogal drastisch van elkaar, zowel qua (on)mogelijkheid om eigen router te gebruiken, en qua manier van leveren TV (overigens had je van een Fritz!box 7270 op Lijbrandt spijt gekregen, zelfs al had je er een Fonera hotspot mee kunnen opzetten). De 7270 is echt te traag om 50/50 en hoger goed te routeren. 30/30 ging nog net, maar wel met spreekwoordelijke rook uit de processor.

Marstek Venus 5.12kWh v148, ShellyPro3EM emulatie, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sabbas
@eymey
Ik maak af en toe lange afstand fietstochten en dan is het erg prettig dat je op veel plaatsen in het buitenland gratis kunt inloggen, zonder dat je moet letten op je data verbruik om te voorkomen dat de rekening skyhigh wordt.

Bedankt met je tip over de 7270!

Neem aan dat die Asus RT-N66U Dual-Band Wireless-N900 Gigabit Router
wel evt 100/100mb/s aankan (ik heb nu nog 50/50 maar wil kunnen upgraden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik ken de betreffende router niet uit eigen ervaring, maar naar wat ik erover gehoord moet hebben zou die moeten voldoen. Of je er echter Fonera mee kan doen, geen idee....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swiebert
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 05-05 08:11
sabbas schreef op woensdag 01 mei 2013 @ 12:23:
@eymey
Ik maak af en toe lange afstand fietstochten en dan is het erg prettig dat je op veel plaatsen in het buitenland gratis kunt inloggen, zonder dat je moet letten op je data verbruik om te voorkomen dat de rekening skyhigh wordt.

Bedankt met je tip over de 7270!

Neem aan dat die Asus RT-N66U Dual-Band Wireless-N900 Gigabit Router
wel evt 100/100mb/s aankan (ik heb nu nog 50/50 maar wil kunnen upgraden).
Volgens mij heb ik ergens nog een fonero liggen (zo'n eerste versie oranje wit). Als je wilt (en ik hem kan vinden natuurlijk) mag je die wat mij betreft hebben als je dat helpt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sabbas
@swiebert
Graag! Ik stuur een pm.
Overigens is het niet zeker of het gaat werken omdat er kans is (zoals consumentenbond aangeeft) dat FON alleen aanmeldingen van KPN gaat accepteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eegee
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:06
OK, dit is dus een spuit 11, sorry. Nou goed, voor de mensen in 2013 :o
Over die analoge nummerherkenning wou ik hier ook nog even vermelden (had het al in 2011 in usenet gepost) dat dit werkt als je nog ergens een oude analoge nummermelder mocht hebben; anders is er misschien eentje op een rommelmarkt te vinden.
Hang die dan vóór de (in mijn geval) FB7340, dus op de telefooningang. Dat had ik ergens gevonden op het www en het werkt nog ook, dus er hangt bij ons een Profoon nummermelder houtje-touwtje in de meterkast als veredelde DTMF naar FSK-converter.
/spuit 11

[ Voor 9% gewijzigd door Eegee op 13-05-2013 21:56 . Reden: stond er al ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1870henk
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online
Ik heb een fritz box 7270 over, omdat ik nu een 7390 heb via XS4ALL. De 7270 wil ik gebruiken als WLAN "ontvanger" voor een oude PC die alleen een bedrade LAN aansluiting heeft. Dus de 7270 gebruiken i.p.v. een WLAN kaart in de PC.
Weet iemand of dat mogelijk is en hoe te configureren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrbombastic
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13-02 21:29
Ik heb een Fritzbox 7170 en een Aritech ATS 2000 alarmsysteem.
Het alarmsysteem heb ik op de Fon2 poort aangesloten.
Als het alarm afgaat dan word ik netjes op mijn mobiel gebeld.

Het enige probleem is dat ik deze alarmoproep nu niet kan bevestigen.
Volgens mij moet ik op mijn mobiel een toets indrukken (welke dan verzonden wordt via DTMF??) en wordt deze door de alarmcentrale nu niet gehoord.

Kan ik dit met bepaalde instellingen oplossen?

Before me there was many, after me there will be none. I'm the one!

• mrbombastic
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13-02 21:29
Niemand?

Before me there was many, after me there will be none. I'm the one!

• Loekie
Er zijn nogal wat onbekende variabelen in je probleemstelling, ik ben zelf totaal niet bekend met je alarmsysteem (pun intended) en daarnaast maakt het nog wel eens uit wat de uitgaande methode exact is.
Dus als je wat meer info geeft wordt je vraag makkelijker te beantwoorden.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 07-04 18:53
Het alarmsysteem heeft jou kunnen opbellen en dus gebruikt het uitgaand in ieder geval dan DTMF. Wordt door de fabrikant van het alarmsysteem ook aangegeven of het wel compatibel is met VoIP telefonie? Misschien dat het alarmsysteem door de compressie op de lijn de DTMF tonen niet kan herkennen. Valt niet direct heel veel aan te doen. Misschien proberen andere codes te gebruiken op de lijn (weet niet precies hoe je dat aanpast).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marigo
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 01-04 22:00
Leuke App voor je Android toestel en als je een ondersteunende Fritz!box hebt met versie 5.50

http://www.avm.de/de/Serv...fritz_app_cam_android.php

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik zag die app laatst ook al eens :).

Zie er alleen verder het nut niet zo van in :P

• nautaonline
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 05-05 20:52
Is er hier ook iemand die de Fritzbox aan de Glasvezel of gelijkwaardig heeft hangen, en een VPN site to site heeft met een andere fritzbox?

Ik kom met de huidige instellingen niet verder dan dat ik 10mbit over de verbinding krijgen kan. En dat is net wat te weinig om HD content vanaf de andere site te streamen.

Beide locaties hebben een Fritzbox 7390, en een Lijbrandt 50/50 aansluiting. Het lijkt erop dat ik tegen de max aan zit van de Fritzbox zn rekencapaciteit, maar ik heb ook het idee dat ik een te zware encryptie gebruik. Maak gebruik van de standaard AVM VPN settings, waarbij alles op all/all/all staat en de Fritz het zelf mag uitzoeken.

Iemand die kan helpen toevallig?

Anoniem: 223334

mrbombastic schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 21:14:
Ik heb een Fritzbox 7170 en een Aritech ATS 2000 alarmsysteem.
Het alarmsysteem heb ik op de Fon2 poort aangesloten.
Als het alarm afgaat dan word ik netjes op mijn mobiel gebeld.

Het enige probleem is dat ik deze alarmoproep nu niet kan bevestigen.
Volgens mij moet ik op mijn mobiel een toets indrukken (welke dan verzonden wordt via DTMF??) en wordt deze door de alarmcentrale nu niet gehoord.

Kan ik dit met bepaalde instellingen oplossen?
Welk protocol heb je ingesteld op de ats-2000? gebruik je de ats-7200 erbij? die is volgens mij nodig bij protocol 'spraak'... anders heb je meldkamer software nodig die heel ouderwets op 300baud terugcommuniceerd met je ats (handshake>kiss-off) en dat doe je niet ff na met je gsm :)
Dus de oplossing is je kiespogingen op 1x te zetten en op tijd je telefoon op te nemen. je hoort het systeem 'bliepen' dus weet je dat er 'iets' is. Het is iig zoals ik het lees geen probleem in de fritz of de ats.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16:19

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Ik schop even dit topic. Ikzelf ben in bezit van een Fritzbox 7360, en ik heb nog FRITZ!OS 05.24.
Nu is versie 06.01 uitgekomen, en ik was benieuwd of het makkelijk is om te downgraden mocht de Fritzbox (of het ADSL niet meer naar behoren werken).

Al eerder heb ik een upgrade naar 05.52 geprobeerd vanuit 05.24, maar tijdens het updaten ging de Fritzbox waarna hij een driekwartier niet werkte. Na een reboot was ik weer/nog terug bij versie 05.24...

Normaal kan je de webinterface gebruiken voor downgraden, maar wat nou als ook die niet meer zou werken?

[ Voor 22% gewijzigd door AW_Bos op 27-01-2014 16:30 ]

☀️ Goedemorgen zonneschijn! ☀️
☀️Ja, je maakt me zo gelukkig, en door jou voel ik me fijn! ☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xtra
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-04 09:01
Even zoeken naar de juiste recover image. Met een Windows PC en een kabeltje kun je je FB dan vrijwel altijd herstellen.
zie http://service.avm.de/sup...Z-Box-firmware-herstellen en ftp://ftp.avm.de/fritz.box/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut
  • Laatst online: 29-04 21:05

Gutteguttegut

CEO of TFD

Of gewoon de firmware bestanden zelf downloaden:
ftp://service.avm.de/Down...ox_Fon_WLAN_7360/english/
Let wel op dat je huidige firmware ook begint met 111.xx.xx

The birds turned into The Flying Dutchmen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

Maar Gutteguttegut, hoe wil je die images dan erop plaatsen als je bijvoorbeeld door een fout niet meer in je webinterface komt? Anyway, de recoverytool lijkt me dan het beste.
Ik ga het binnenkort even proberen, ik ben toch benieuwd of ik door wat optimalisites hoger kan intrainen dan die 25,9 Mbit die ik nu heb....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut

Gutteguttegut

CEO of TFD

AW_Bos schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 13:18:
Maar Gutteguttegut, hoe wil je die images dan erop plaatsen als je bijvoorbeeld door een fout niet meer in je webinterface komt? Anyway, de recoverytool lijkt me dan het beste.
Ik ga het binnenkort even proberen, ik ben toch benieuwd of ik door wat optimalisites hoger kan intrainen dan die 25,9 Mbit die ik nu heb....
Dat is inderdaad niet mogelijk.
Soms kun je een FB nog resetten via een telefoon toestel aangesloten op de FON poort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• summetje
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16:49
Je kunt firmware terug zetten via de webinterface maar je hebt nog meer recovery tools

Als je geen dhcp meer krijgt kun je in de fritzbox komen met het ip 169.254.1.2 en subnet 255.255.0.0

Reset met een telefoon via fon1/2 of dect, dan moet je bellen naar #991*15901590*

Of een recovery tool, die kan firmware flashen zonder dat je toegang hebt tot de fritzbox. Handig als hij echt niks meer doet.

[ Voor 3% gewijzigd door summetje op 29-01-2014 17:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedmaster
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 12:56

Speedmaster

Make my day...

Bron: Nu.nl
XS4ALL-klanten slachtoffer gehackte routers

Door een hack van Fritzbox-modems die XS4ALL gebruikt, kan een klein deel van de klanten onverwacht een hoge telefoonrekening krijgen omdat de hackers stiekem naar betaalnummers bellen.

Dat bevestigt een woordvoerder van XS4ALL tegenover NUtech.nl na berichtgeving van RTL Nieuws.

Hackers hebben toegang gekregen tot Fritzbox-routers van AVM. Daardoor kunnen ze via de Voice over IP-verbinding stiekem telefoontjes plegen naar betaalnummers. De klanten krijgen vervolgens onverwacht een hoge rekening.

XS4ALL wil niet zeggen hoeveel klanten getroffen zijn, maar stelt dat het om een klein deel gaat. "Alleen mensen die een bepaalde poort hebben opengezet zijn kwetsbaar", aldus de woordvoerder. De getroffen klanten worden door de provider gebeld en hoeven de gemaakte kosten niet te betalen, belooft XS4ALL.

AVM is een grote speler in Duitsland en levert daar miljoenen routers. De Duitse krant Der Spiegel berichtte al over de hack en meldt dat een man een telefoonrekening van 4200 euro. De kosten waren binnen een half uur gemaakt.

AVM heeft de hack bevestigd en is een onderzoek gestart. XS4ALL werkt aan dat onderzoek mee. "Het is nu nog een raadsel wie de telefoontjes heeft gepleegd en hoe de inloggegevens van de klanten zijn verkregen", zegt de woordvoerder.

Botnet
Om via gehackte routers te bellen moet de hacker het e-mailadres of gebruikersnaam, wachtwoord en ip-adres van de gebruiker hebben. Volgens AVM is het mogelijk dat kwaadwillenden over deze gegevens beschikken door een botnet dat recentelijk 16 miljoen e-mailadressen en bijbehorende wachtwoorden heeft gekraakt.

Op de site van AVM staat een uitleg hoe dit misbruik is te voorkomen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

kan iemand mij vertellen hoe ik die wachtstand kan gebruiken? Ik heb in de Fritzbox (firmware 6.01), bij
Telephony - Telephone Numbers - Tab: Line-settings al 'music' aangeklikt en gesaved. Maar hoe activeer ik op mijn telefoon nou die wachtstand? Als ik nou op de 'R' druk dan gaat hij gewoon over in ruggespraak, en hoor ik aan de andere kant van de telefoon alleen een overgangstoon.
Hoe krijg ik nu muziek te horen? Moet ik een andere code intoetsen tijdens een gesprek?

[ Voor 11% gewijzigd door AW_Bos op 06-02-2014 19:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut

Gutteguttegut

CEO of TFD

AW_Bos schreef op donderdag 06 februari 2014 @ 19:28:
kan iemand mij vertellen hoe ik die wachtstand kan gebruiken? Ik heb in de Fritzbox (firmware 6.01), bij
Telephony - Telephone Numbers - Tab: Line-settings al 'music' aangeklikt en gesaved. Maar hoe activeer ik op mijn telefoon nou die wachtstand? Als ik nou op de 'R' druk dan gaat hij gewoon over in ruggespraak, en hoor ik aan de andere kant van de telefoon alleen een overgangstoon.
Hoe krijg ik nu muziek te horen? Moet ik een andere code intoetsen tijdens een gesprek?
Volgens mij gaat dit alleen werken als je een gesprek doorverbind naar een ander toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

Maar dan zet je iemand tenminste wél in de wacht. :) Dus daar is dan een code voor, maar welke?
En tijdens dat je iemand de wacht zet, kan je diegene er ook weer uit halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

Heeft iemand enig idee hoe dat zit? De [R] toets op mijn telefoon voor ruggespraak legt alleen de verbinding tijdelijk 'dood', ook als ik Music aan heb gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pacificocean
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 03-05 17:26
Speedmaster schreef op donderdag 06 februari 2014 @ 15:47:
Bron: Nu.nl
XS4ALL-klanten slachtoffer gehackte routers

Door een hack van Fritzbox-modems die XS4ALL gebruikt, kan een klein deel van de klanten onverwacht een hoge telefoonrekening krijgen omdat de hackers stiekem naar betaalnummers bellen.

Dat bevestigt een woordvoerder van XS4ALL tegenover NUtech.nl na berichtgeving van RTL Nieuws.

Hackers hebben toegang gekregen tot Fritzbox-routers van AVM. Daardoor kunnen ze via de Voice over IP-verbinding stiekem telefoontjes plegen naar betaalnummers. De klanten krijgen vervolgens onverwacht een hoge rekening.

XS4ALL wil niet zeggen hoeveel klanten getroffen zijn, maar stelt dat het om een klein deel gaat. "Alleen mensen die een bepaalde poort hebben opengezet zijn kwetsbaar", aldus de woordvoerder. De getroffen klanten worden door de provider gebeld en hoeven de gemaakte kosten niet te betalen, belooft XS4ALL.

AVM is een grote speler in Duitsland en levert daar miljoenen routers. De Duitse krant Der Spiegel berichtte al over de hack en meldt dat een man een telefoonrekening van 4200 euro. De kosten waren binnen een half uur gemaakt.

AVM heeft de hack bevestigd en is een onderzoek gestart. XS4ALL werkt aan dat onderzoek mee. "Het is nu nog een raadsel wie de telefoontjes heeft gepleegd en hoe de inloggegevens van de klanten zijn verkregen", zegt de woordvoerder.

Botnet
Om via gehackte routers te bellen moet de hacker het e-mailadres of gebruikersnaam, wachtwoord en ip-adres van de gebruiker hebben. Volgens AVM is het mogelijk dat kwaadwillenden over deze gegevens beschikken door een botnet dat recentelijk 16 miljoen e-mailadressen en bijbehorende wachtwoorden heeft gekraakt.

Op de site van AVM staat een uitleg hoe dit misbruik is te voorkomen
http://www.nu.nl/tech/370...rnstiger-dan-gedacht.html
Het probleem lijkt veel groter. Er lijkt een lek te zijn, ook al staat remote access uit.

Hoe komen ze er nu in als remote access uitstaat? De enige poort die dan nog open staat is dan 5060 volgens mij. Deze poort wordt standaard gebruikt voor voip. Betekend dat dat men, op de één of andere manier, remote access kan krijgen op het modem via poort 5060?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

pacificocean schreef op dinsdag 18 februari 2014 @ 13:47:

Hoe komen ze er nu in als remote access uitstaat?
Zie hier: ehtweak in "XS4all Glasvezel"
en paar berichtjes eerder...

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Uhm, op die manier komen ze aan je admin wachtwoord ja (wat 1 van de ingrediënten is om je Fritz!box te misbruiken voor dure telefoontjes).

Maar zonder remote access of My!Fritz hebben ze er verder niks aan.

Natuurlijk is het al erg genoeg als ze aan een admin wachtwoord kunnen komen dus het is nog steeds zaak om ook dat te voorkomen, maar voor het daadwerkelijke misbruik hebben ze wel degelijk beiden nodig, het wachtwoord én de ingeschakelde remote access.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

eymey schreef op dinsdag 18 februari 2014 @ 14:02:
... het wachtwoord én de ingeschakelde remote access.
Nee dus... :N Zie het andere draadje... :-(

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb het andere draadje wel degelijk gelezen en het enige wat ik daar zie staan is dat ze aan de configuratiefile weten te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WimOBL
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 31-01 20:49
Even een vraagje, sinds ik m'n Fritz!box 7360 heb geupgrade naar de nieuwste firmware valt de wifi verbinding zo'n 2 á 3 keer per uur uit... Dit werkt nu niet echt lekker, een downgrade naar een versie terug blijkt ook problemen op te leveren...

Zijn er nog andere optie's?

'k heb al geprobeerd om de nauwkeurigheid van de wifi terug te schroeven maar dit heeft ook geen resultaat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
"Nauwkeurigheid van de wifi terug schroeven". Wat bedoel je en waar doe je dat?

Verder: Op welke band heb je hier last van? Sowieso lijkt een downgrade me, gezien de recente ontwikkelingen, niet verstandig.

Bedenk op de 5 ghz. band dat, als je een kanaal handmatig selecteert, je wifi direct weg zal vallen als andere (hogere prioriteit) signalen op die frequentie de Fritz!box bereiken. Bv. radar installaties. Consumenten apparatuur is in dat geval verplicht om die frequentie voor 10 minuten met rust te laten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut

Gutteguttegut

CEO of TFD

WimOBL schreef op woensdag 19 februari 2014 @ 10:49:
Even een vraagje, sinds ik m'n Fritz!box 7360 heb geupgrade naar de nieuwste firmware valt de wifi verbinding zo'n 2 á 3 keer per uur uit... Dit werkt nu niet echt lekker, een downgrade naar een versie terug blijkt ook problemen op te leveren...

Zijn er nog andere optie's?

'k heb al geprobeerd om de nauwkeurigheid van de wifi terug te schroeven maar dit heeft ook geen resultaat...
Al een back up gemaakt van je instellingen en daarna een factory reset?
eymey schreef op woensdag 19 februari 2014 @ 11:09:
"Nauwkeurigheid van de wifi terug schroeven". Wat bedoel je en waar doe je dat?

Verder: Op welke band heb je hier last van? Sowieso lijkt een downgrade me, gezien de recente ontwikkelingen, niet verstandig.

Bedenk op de 5 ghz. band dat, als je een kanaal handmatig selecteert, je wifi direct weg zal vallen als andere (hogere prioriteit) signalen op die frequentie de Fritz!box bereiken. Bv. radar installaties. Consumenten apparatuur is in dat geval verplicht om die frequentie voor 10 minuten met rust te laten.
De 7360 heeft geen 5GHz optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marigo
Na een reboot van een 7360 met 6.03 start de Fritz niet meer op. Adapter is nog goed, maar uit de Fritz komt geen leven meer.

Vanuit AVM wordt er gerefereerd naar de garantie. Heb deze alleen second-hand gekocht.

Iemand nog suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Al eens geprobeerd van ftp.avm.de het recovery programma van de huidige firmware voor deze Fritz!box opgehaald en geprobeerd uit te voeren? (pas op dat je die wel als administrator uitvoert en zorgt dat uitgaand verkeer door je evt. firewall van windows toegestaan wordt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pacificocean
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 03-05 17:26
marigo schreef op woensdag 19 februari 2014 @ 16:23:
Na een reboot van een 7360 met 6.03 start de Fritz niet meer op. Adapter is nog goed, maar uit de Fritz komt geen leven meer.

Vanuit AVM wordt er gerefereerd naar de garantie. Heb deze alleen second-hand gekocht.

Iemand nog suggesties?
Ik heb een 7270 die ook dood lijkt, maar als je die eerst 10 minuten stroom geeft en hem dan van de stroom haalt en gelijk weer aansluit start hij wel weer op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marigo
eymey schreef op woensdag 19 februari 2014 @ 16:45:
Al eens geprobeerd van ftp.avm.de het recovery programma van de huidige firmware voor deze Fritz!box opgehaald en geprobeerd uit te voeren? (pas op dat je die wel als administrator uitvoert en zorgt dat uitgaand verkeer door je evt. firewall van windows toegestaan wordt).
Dat zal ik eens gaan proberen. De ledjes lichten niet meer op, maar misschien gebeurt er nog wat op de achtergrond. Thx!
pacificocean schreef op woensdag 19 februari 2014 @ 17:36:
[...]

Ik heb een 7270 die ook dood lijkt, maar als je die eerst 10 minuten stroom geeft en hem dan van de stroom haalt en gelijk weer aansluit start hij wel weer op.
Ok, er is dus misschien nog hoop.
Het was zo vreemd; Ik ging herstarten omdat de FritzApp niet wilde registreren en ik een setting (Allow access for applications) moest aanpassen. Hierop wilde de Fritz rebooten, maar de ledjes gingen uit en bleven uit. :(

Morgen ga ik het testen of bovenstaande aangedragen suggesties werken. Fingers crossed.
Zit nu niet in de buurt van de router.

EDIT:

Ik denk dat het echt einde fritzbox is. Op de ingang meet ik nog 12Vdc, maar dat is ook het enige. :(
Heb al een 2e fritz aangeschaft; hopelijk gaat deze wat langer mee.

[ Voor 7% gewijzigd door marigo op 20-02-2014 16:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

Ik heb plannen om mijn mini-webserver op mijn Raspberry Pi straks toegankelijk te maken via internet. Nu zat ik te denken om ook op de FB de rest van het netwerk af te schermen vanaf inkomend verkeer vanaf WAN.

Is dit mogelijk, zodat ik op mijn eigen PC mijn Raspberry gewoon kan benaderen via alle poorten, en dat alles wat vanaf WAN geen zicht krijgt in mijn netwerk. Dus een geïsoleerde Raspberry Pi vanaf WAN.

Kan dit?

Op mijn vroegere Draytec kon ik per poort gewoon instellen of deze isolated was, maar bij FB???
Iemand?

[ Voor 11% gewijzigd door AW_Bos op 15-04-2014 23:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
Isolated niet direct, maar wat jij beschrijft komt in grote lijnen overeen met de RPI in DMZ zetten. Rest van netwerk zit std 'afgeschermd' van het internet, pc in je netwerk kunnen je RPI dan netjes benaderen op elke poort. Dit werkt natuurlijk wel alleen als je de Fritz!Box als router gebruikt.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

Duidelijk, dus gewoon een 'Exposed Host' instellen....?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
Affirmative.
Heeft iemand de 7490 al in gebruik hier?
Hoe is het bereik tov 7390?

[ Voor 76% gewijzigd door Loekie op 16-04-2014 12:38 ]

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ben ik ook wel benieuwd naar :)

Vind het persoonlijk overigens nog steeds jammer dat, in de 7390, AVM aangeeft dat je bij wireless geen WDS meer kan gebruiken omdat dit vervangen is door "AVM z'n eigen geavanceerde repeater modus" (wat dat dan ook mag inhouden). Maar nog geen enkel Wireless product van AVM werkt hier 'naadloos' mee samen, wat je met WDS indien compatible wel min of meer had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

Ik ga het vanavond even uittesten met de exposed host.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

Hm.... verbaast me.
Ik heb mijn Raspberry Pi via portforwarding als exposed host ingesteld, en heb deze via mijn externe IP benaderd. Ik had gewoon toegang via SSH tot die Pi. Nu blijkt dat ik gewoon nog mijn interne netwerk 192.178.1.x kan pingen? Dat zou toch niet mogen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
AW_Bos schreef op woensdag 16 april 2014 @ 21:21:
Hm.... verbaast me.
Ik heb mijn Raspberry Pi via portforwarding als exposed host ingesteld, en heb deze via mijn externe IP benaderd. Ik had gewoon toegang via SSH tot die Pi. Nu blijkt dat ik gewoon nog mijn interne netwerk 192.178.1.x kan pingen? Dat zou toch niet mogen?
Hij isoleert betreffende host niet, zie het als volgt, je huisnetwerk zit achter een melkglazen ruit, schimmen zijn prima met tooltjes te zien, details niet.
Door je RPI als exposed host in te stellen, heb je een stukje van die ruit 'schoongemaakt'. Echter het enige dat van buitenaf te zien is, is de RPI, verder niets. Je hele netwerk zit aan dezelfde kant van de ruit en apparaten kunnen elkaar onderling dus prima zien.
Dus RPI > PC en PC > RPI, dat verandert niet.

Wat jij waarschijnlijk verwacht had, is port-isolation, dat is iets wat doorgaans aan profesionele(re) apparatuur is voorbehouden. Als je echt met de materie uit de voeten kunt, zou je iets als PFsense, mictrotik kunnen overwegen, daar kun je dat fijnmazig bij instellen. Wil je bij de Fritz!Box blijven en toch port-isolation is Freetz wellicht wat(geen idee of daarmee port-isolation mogelijk is).
Ben bang dat draytek op netwerkvlak iets sterker is dan de Fritz!Box reeks.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

Port isolation? Ik had gedacht dat ik met die Exposed host ervoor kon zorgen dat mijn LAN vanaf het WAN niet bereikbaar zou zijn. En pingen is niets meer dan ICMP-pakketjes afleveren naar de doelbestemming, en dat staat als ik het goed heb los van de poorten.

Dus wat ik wil kan dus niet met de Fritzbox? Met Exposed worden alle poorten gewoon opgezet voor forwarding, dan dat je bij de port-forwarding 'Webserver' kiest en alleen poort 80 open gooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
Nee, alleen betreffend device wordt vrijgegeven naar buiten toe. De andere devices in je LAN blijven onbereikbaar. Alleen het device op je LAN dat je in Exposed Host aangeeft is ook buiten je LAN bereikbaar. Pingen van buiten naar binnen komt dan ook op exposed host binnen en niet op andere devices.

Wat jij wil kan dus prima, maar je idee erbij lijkt anders dan wat het is. Exposed host stel je in als je dat apparaat zo direct mogelijk aan het internet wil hebben hangen zonder je druk te maken om alle poorten die je anders zelf moet forwarden.
Port-isolation is in deze de techniek die onderlinge communicatie tussen poorten onmogelijk maakt(eerder niet aanzet) en daarmee de poort waarop je het toepast effectief uit je netwerk haalt.

[ Voor 43% gewijzigd door Loekie op 16-04-2014 23:11 ]

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

Ja, dat snap ik, dat is het ingaande verkeer vanaf WAN naar mijn LAN naar mijn PI.

Maar stel: Iemand heeft onbevoegde toegang tot mijn Pi, kan diegene dan met een exposures host ook mijn overige devices in mijn LAN pingen, bezoeken, doorsnuffelen etc...?
Dat is wat ik wil, een DMOZ, om te voorkomen dat anderen vanaf WAN niks op het LAN kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
AW_Bos schreef op woensdag 16 april 2014 @ 23:25:
Ja, dat snap ik, dat is het ingaande verkeer vanaf WAN naar mijn LAN naar mijn PI.

Maar stel: Iemand heeft onbevoegde toegang tot mijn Pi, kan diegene dan met een exposures host ook mijn overige devices in mijn LAN pingen, bezoeken, doorsnuffelen etc...?
Dat is wat ik wil, een DMOZ, om te voorkomen dat anderen vanaf WAN niks op het LAN kunnen.
Kort gezegd: ja.
Maar daarom zul je dat ook moeten voorkomen ;)
Als je het ding dus én exposed wilt zetten en ook isolated, zul je vermoedelijk freetz eens moeten bekijken. Hopelijk kun je uit de voeten met netfilter ;)

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

Ik zal me er eens in verdiepen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3mph
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 17-08-2024
Ik heb even een advies nodig. Ik heb 2 x een ADSL lijn binnen komen, 1 voor VOIP en 1 voor Internet.
Graag wil ik de netwerken aan elkaar verbinden zodat ik vanaf een computer eventueel ook van VOIPen zonder hiervoor op het andere netwerk te gaan.

AVM geeft aan dat ik de beide netwerken via VPN kan verbinden, maar wat is handiger?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
Voor de mensen met een 7390, er is een update uit.
6.20

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut

Gutteguttegut

CEO of TFD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __1337__
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13:50
Dan zal de 7340 vanzelf wel volgen. Grote changelog wel in 6.20 als ik dat zo eens bekijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10:53
Beetje oud topic, maar kan iemand uitleggen waarom de 7570 niet op de NL site staat? Alleen op de Duitse. Ik wil mijn crappy Telfort (Zyxel) wifirouter geheel vervangen en hoop dat dat met de 7570 kan, is op dit moment de goedkoopste van AVM die VDSL2 en ook 5GHz wifi (N) bied. Beide heb ik nodig. Zie in dit topic dat mensen het icm KPN gebruiken dus dan hoop ik dat het ook met Telfort werkt.

[ Voor 58% gewijzigd door Jazco2nd op 14-12-2014 22:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04 00:29
Ik denk dat die inmiddels uitgefaseerd is.
pricewatch: AVM Fritz!box Fon WLAN 7570

Een maand of twee geleden overleed de antieke Allied Data Copperjet bij mijn ouders. Ik heb deze vervangen door een Fritz 7170 die ik nog had staan. Werkt erg stabiel; 100 % uptime tot nu toe, afgezien van een reboot na een stroomstoring. Overigens zijn mijn ouders geen power-users (2 wifi clients en 2 bedraad, per maand 20GB dataverkeer totaal). Ik hoor niemand klagen

[ Voor 51% gewijzigd door Henk007 op 15-12-2014 00:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10:53
Uitgefaseerd maar nog te koop en stukken goedkoper dan de huidige modellen! Besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marigo
Op mijn Fritzbox 7340 heb ik een inkomende SIP provider (Cheapconnect) en een uitgaande SIP provider (Voipbuster). Wanneer er iemand heeft gebeld en ik wil deze terug bellen, via de gemiste oproep op mijn FritzFon, dan belt deze standaard uit via Cheapconnect.

Ik moet dus het nummer, wat ik heb gemist, opnieuw intoetsen (of via het telefoonboek op de Fritzbox) om terug te bellen.

Herkent iemand dit en heeft er misschien ook een oplossing voor?

Standaard staat het uitbellen op elk toestel ingesteld op Voipbuster.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
Herkennen niet, op een FB7390 met 6.20:
Telephony >> Telephone Numbers >> Outgoing Telephone Number kun je een default instellen.

Maar wat ik me ook kan voorstellen dat je beide keren het nummer gelijk hebt(dus inkomend cheapconnect 012-1234567 en uitgaand voipbuster ook 012-1234567) ik heb bij voipbuster(kloon) er een +31 voor gezet om onderscheid te kunnen maken(en dan nog maakt de FB soms +3112-1234567 van het cheapconnectnummer :s ).

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apexrider
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 17-11-2023
Dat herken ik wel en heb daar in het verleden contact over gehad met AVM en kreeg de volgende reactie:

"We have now analysed your issue. It is a product feature of the AVM
handsets that missed calls will be replied via the number they have called.
This is why the hand set shows "Own Telephone No. =xxxxxxxxxx", which is
then used for the outgoing call.

This behaviour can only be changed by configuring dialling rules for the
specific destination call range."

Je moet dus een dialling rule instellen, bijvoorbeeld 0 belt altijd via Voipbuster.

Overigens doet dit probleem zich enkel voor met AVM handsets, met bv een Siemens handsets had iknhet probleem niet.

[ Voor 9% gewijzigd door apexrider op 21-12-2014 20:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
Best duffe feature, net zoals je je nummers/accounts wilt organiseren op basis van aanbiedernaam en wilt koppelen aan uitgaande gesprekken je alleen maar een telefoonnummer kan kiezen ipv de aanbiedernaam.
* Loekie heeft verschillende accounts met zelfde caller-id voor goedkoop bellen afhankelijk van bestemming.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marigo
@Apixrider en Loekie, Bedankt voor de reacties.

Jammer dat je dit alleen via een dial rule kan instellen. Ik had gehoopt dat je dit gewoon kon instellen op de Fritz. Dit had ik idd ook niet toen ik nog mijn gewone DECT telefoon gebruikte.
Pagina: 1 ... 22 23 Laatste