Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OrakelJos
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
(overleden)
maxtrash schreef op zaterdag 03 maart 2007 @ 00:56:
het gaat allemaal ok met mijn 5050. Bellen doe ik via voipcheap alleen geeft ie helaas geen nummer mee. Ook niet het gsm-nummer dat ik gereverifieerd heb met sms. Nog tips?
Dat probleem heb ik ook met een bij VoIPbuster geregistreerd GSM nummer. Daar nummerweergave van Tiscali, Sipgate en nog een amerikaanse provider geheel correct verloopt vermoed ik dat het probleem bij de provider ligt die het nummer misschien niet (correct?) meestuurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 175902

OrakelJos schreef op zaterdag 03 maart 2007 @ 23:07:
[...]

Dat probleem heb ik ook met een bij VoIPbuster geregistreerd GSM nummer. Daar nummerweergave van Tiscali, Sipgate en nog een amerikaanse provider geheel correct verloopt vermoed ik dat het probleem bij de provider ligt die het nummer misschien niet (correct?) meestuurt.
Dat gebeurt altijd bij voipBuster of andere Betamax bedrijven (zoals voipcheap) Je kunt alleen een nummer meesturen wanneer je een voip-in nummer hebt. Die worden helaas niet meer uitgegeven. Wel kun je een GSM nummer laten registreren, maar het meezenden van dat nummer gebeurt alleen maar wanneer je belt via je computer en de software die je moet downloaden om je te kunnen registreren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 151007

LeGato23 schreef op vrijdag 02 maart 2007 @ 16:26:
[...]

Wellicht dat het over VRS (Voice Respons System) gaat?
Juist :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dmitri
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Vraag over de 7050 en VoIP. Ik heb via VoIPPlanet een account zonder nummer. Is het mogelijk om in de 7050 een mee te zenden nummer in te stellen, zodat de ontvangende partij toch ziet wie er belt?

Er wordt nu nl. geen nummer meegestuurd (want dat heb ik niet bij dit account).

Edit: Eerst lezen, dan pas een vraag stellen..... Het antwoord is dus: het kan niet.
Anoniem: 175902 schreef op zondag 04 maart 2007 @ 00:16:
[...]

Dat gebeurt altijd bij voipBuster of andere Betamax bedrijven (zoals voipcheap) Je kunt alleen een nummer meesturen wanneer je een voip-in nummer hebt. Die worden helaas niet meer uitgegeven. Wel kun je een GSM nummer laten registreren, maar het meezenden van dat nummer gebeurt alleen maar wanneer je belt via je computer en de software die je moet downloaden om je te kunnen registreren.

[ Voor 51% gewijzigd door Dmitri op 08-03-2007 16:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sander817
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-07 21:55

sander817

5260 Wp + 13,2GJ Zonneboiler

in voipbuster kun je sinds de laatste versie je vaste nr mee laten zetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

sander817 schreef op donderdag 08 maart 2007 @ 16:43:
in voipbuster kun je sinds de laatste versie je vaste nr mee laten zetten
Dat zou kunnen, heb ik nog niet geprobeerd, maar volgens mij werkt ook dat niet als je via een voip adapter zoals de frtizbox belt.

Je hebt sinds kort ook voipBuster pro. Dan betaal je 10 euro per jaar en 3,9 cent per gesprek. Hoe het daar zit met meesturen van nummers weet ik niet. Volgens mij verschilt dat niet met de gewone versie.

Je kunt wel via Voxbone een zg DID nummer aanvragen, dat kun je wel aan je account koppelen. Maar dat is niet gratis en je kunt op dit moment alleen nummers krijgen met de netnummers van de volgende steden: Rotterdam, Amsterdam Den Haag, Tilburg, Maastricht, Eindhoven, Utrecht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dmitri schreef op donderdag 08 maart 2007 @ 16:35:
Vraag over de 7050 en VoIP. Ik heb via VoIPPlanet een account zonder nummer. Is het mogelijk om in de 7050 een mee te zenden nummer in te stellen, zodat de ontvangende partij toch ziet wie er belt?

Er wordt nu nl. geen nummer meegestuurd (want dat heb ik niet bij dit account).

Edit: Eerst lezen, dan pas een vraag stellen..... Het antwoord is dus: het kan niet.
[...]
Het probleem is dat de Sip-provider het nummer moet meesturen. Jij "belt" nl de provider en die belt weer degene die jij wilt spreken. Bij dat laatste kan de provider een nummer meesturen. Ik ken voipPlanet alleen van naam, maar zover ik weet is het op dit moment alleen bij de Betamax bedrijven (Voipbuster is daar de bekenste van, maar er zijn er nog veel meer. ) mogelijk om een eigen gekozen nummer mee te sturen. Maar zoals eerder gezegd werkt dat dat alleen wanneer je belt via hun eigen client-software. Of dat ooit nog zal veranderen is erg de vraag, want Betamax is wat dat betreft een meer dan krankzinnig bedrijf. Hun voornaamste doel lijkt wel om het voor de consument zo onduidelijk mogelijk te houden. Als je naar de tarieven kijkt weet je wat ik bedoel: Bellen naar mobiel in nederland is via Voipbuster 25 cent pm, bij voipdiscount 15 cent en bij webcalldirect 10 cent. Is toch een beetje raar als dat eigenlijk allemaal hetzelde bedrijf blijkt te zijn. Ze zijn veruit de goedkoopste, maar het is even zoeken en oppassen. Klantvriendelijkheid is niet hun doel, het lijkt meer op consumenten-manipulatie. Maar als je wakker blijft, is er denk ik op dit moment geen goedkopere manier om bellen, zeker als je regelmatig naar het buitenland moet bellen.

Dit is een wat uitvoeriger antwoord, dan alleen een reactie op jouw bericht, maar misschien hebben andere lezers nog wat aan deze info.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 211380

Heeft er iemand een 7140 met Engelse firmware (duitse omgezet naar internationale)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dmitri
  • Niet online
Anoniem: 175902 schreef op donderdag 08 maart 2007 @ 19:43:
[...]

Dit is een wat uitvoeriger antwoord, dan alleen een reactie op jouw bericht, maar misschien hebben andere lezers nog wat aan deze info.
Is een duidelijk antwoord, waarvoor dank. Scheelt weer een hoop gezoek en geërger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OrakelJos
  • Niet online
(overleden)
Anoniem: 211380 schreef op donderdag 08 maart 2007 @ 23:58:
Heeft er iemand een 7140 met Engelse firmware (duitse omgezet naar internationale)
Nee, wel met een internationale 7140. Die is dus van huis uit al Engels. De Duitse 7140 is per definitie altijd Annex B. Mag ik raden: gaat daar de vraag over ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeGato23
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Volgens de specs heeft de Fritz!Box 7140 twee analoge telefonie poorten (FON1-2).
Indien ik een analoog Siemens DECT basisstation, een analoge fax en een analoge alarmkiezer wil gebruiken in combinatie met de Fritz!Box 7140 (Annex A), hoe kan ik dit het beste aansluiten?

De onduidelijkheden welke ik nog niet heb kunnen achterhalen:
- All-in-one printer met fax functionaliteit aangesloten via FON poort, werkt dit? (alleen voor uitgaande faxen)
- Analoge alarmkiezer aangesloten op FON poort, werkt dit?

Of kan ik de fax en alarmkiezer beter rechtstreeks aansluiten op de ADSL splitter, en alleen de Siemens DECT aansluiten op de FON poort?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martin2005
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 02-07 10:09
LeGato23 schreef op maandag 12 maart 2007 @ 11:42:
Volgens de specs heeft de Fritz!Box 7140 twee analoge telefonie poorten (FON1-2).
Indien ik een analoog Siemens DECT basisstation, een analoge fax en een analoge alarmkiezer wil gebruiken in combinatie met de Fritz!Box 7140 (Annex A), hoe kan ik dit het beste aansluiten?
De apparaten zitten nu met z'n 3tjes parallel op je traditionele aansluiting? Dan kun je ze op zich ook alledrie op de analoge poorten aansluiten. Kunnen ze ook via VoIP uitbellen. Ik kan me alleen voorstellen dat dat met de alarmkiezer problemen geeft wegens nummerweergave?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martin2005
Tegenvraag: de USB aansluiting op de 7140 kan gebruikt worden om een NAS aan te sluiten. Volgens de manual kan deze alleen via FTP benaderd worden. Da's niet helemaal wat ik wil, kun je de NAS dan niet gewoon als netwerkschijf in een windows-based netwerkje aangeven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeGato23
  • Niet online
martin2005 schreef op maandag 12 maart 2007 @ 11:49:
[...]
De apparaten zitten nu met z'n 3tjes parallel op je traditionele aansluiting? Dan kun je ze op zich ook alledrie op de analoge poorten aansluiten. Kunnen ze ook via VoIP uitbellen. Ik kan me alleen voorstellen dat dat met de alarmkiezer problemen geeft wegens nummerweergave?
Ik ben druk bezig met het verbouwen van mijn woning, en deze vraag is ter voorbereiding van het aanleggen van bekabeling en het vooraf bedenken hoe ik het één en ander zal gaan aansluiten.
Ik heb zojuist de Fritz!Box 7140 Annex A besteld. Eind april zal ik mijn bevindingen hier posten. (volgens mijn planning ben ik dan klaar met klussen...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martin2005
LeGato23 schreef op maandag 12 maart 2007 @ 11:56:
[...]

Ik ben druk bezig met het verbouwen van mijn woning, en deze vraag is ter voorbereiding van het aanleggen van bekabeling en het vooraf bedenken hoe ik het één en ander zal gaan aansluiten.
Zorgen dat alles uitkomt in de meterkast... kun je daar de aansluitingen naar hartelust combineren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• feestbeestzd
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 26-01-2024
Ik heb tele2 modem en internet en dus ook bellen over internet van hun.
nu wil ik de fritzbox fon ata 1020 aansluiten op 1 van de telefoonaansluitingen van de multimedia aansluiting.
Nu vraag ik me af werkt dit net zo goed als op de kpn aansluiting of een andere (kabel)telefoon provider.

Ik heb namelijk geen zin om een duur apparaat te kopen die niet werkt in mijn situatie.

Ik heb het hele topic doorgelezen en hier nog niks over gevonden.
Wie weet hoe of wat???

alvast bedankt jullie mede voiper Hans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wortelstok
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23-11-2023
martin2005 schreef op maandag 12 maart 2007 @ 11:50:
Tegenvraag: de USB aansluiting op de 7140 kan gebruikt worden om een NAS aan te sluiten. Volgens de manual kan deze alleen via FTP benaderd worden. Da's niet helemaal wat ik wil, kun je de NAS dan niet gewoon als netwerkschijf in een windows-based netwerkje aangeven?
Weet je zeker dat je een NAS over USB 1.1 wil laten lopen? Voor een paar cent extra koop je een HD met netwerk aansluiting, heb je tenminste een echte netwerkdrive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wortelstok
LeGato23 schreef op maandag 12 maart 2007 @ 11:42:
De onduidelijkheden welke ik nog niet heb kunnen achterhalen:
- All-in-one printer met fax functionaliteit aangesloten via FON poort, werkt dit? (alleen voor uitgaande faxen)
- Analoge alarmkiezer aangesloten op FON poort, werkt dit?
Of kan ik de fax en alarmkiezer beter rechtstreeks aansluiten op de ADSL splitter, en alleen de Siemens DECT aansluiten op de FON poort?
Bij mij werkt faxen over de Fon port prima. Ik zou achter een van de twee poorten een splitter stekkertje steken met de twee apparaten.
Enige nadeel (voor het alarm) als de stroom eraf is, kan het alarm niet uitbellen. Dus die zou je wellicht beter op de splitter aansluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wortelstok
Anoniem: 175902 schreef op donderdag 08 maart 2007 @ 19:15:
[...]
Dat zou kunnen, heb ik nog niet geprobeerd, maar volgens mij werkt ook dat niet als je via een voip adapter zoals de frtizbox belt.
Werkt wel. Eerst in je VOIPBuster client "bevestigen" en dan in je FBF instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxtrash
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 04-07 17:26
Wortelstok schreef op zondag 18 maart 2007 @ 09:51:
[...]

Werkt wel. Eerst in je VOIPBuster client "bevestigen" en dan in je FBF instellen.
ik gebruik voipcheap.com (10ct naar mobiele gesprekken) en het verifiëren van mijn vaste nummer is inderdaad gelukt. Heel mooi. Ik kan ook vanuit de software bellen en dan werkt de nummerherkenning. Vanuit de fritzbox echter niet (5050). Hoe heb jij dat dan ingesteld?

ander vraagje:
situatie
msn 013-1111111 (even fictief nummer, het gaat om het idee)
msn 013-2222222
ik heb bij internettelefonie voipcheap een internetrufnummer van 2 meegegeven (krijg geen echt nummer van voipcheap)

als ik bij Wahlregeln een bereik voor 08 en 09 invoer (0800 en 09xx nummers werken niet goed volgens mij via voipcheap) geef ik aan dat deze moet verbinen over festnetz. Als hoofdnummer heb ik bij ISDN-endgeräte 013-1111111 aangegeven. Toch zie ik 013-2222222 als ik uitgaand bel (heb ik even getest door tevens bereik 06 op te geven en naar mijn GSM te bellen).
Op zich (toevallig) gewenst alleen snap ik er niets van. Het toestel waarmee ik bel heb ik intern MSN nummer 2 meegegeven. De fritzbox weet dan dat ik over internet moet bellen, maar dat wordt overruled door de wahlregel. Hoe kan ie toestel dat uitgaand nr '2' meestuurt toch koppelen aan 013-2222222???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wortelstok
Vanuit de fritzbox echter niet (5050). Hoe heb jij dat dan ingesteld?
Door je vaste telefoonnummer in te vullen bij "Internet number" (ik heb engelse FW), dat zal bij jou wel "Internetrufnummer" zijn.
msn 013-1111111 (even fictief nummer, het gaat om het idee)
msn 013-2222222
Begrijp niet goed wat je bedoelt. Wat is nou je vaste nummer en wat heb je geselecteerd? Inderdaad overschrijft de kiesregel je "default" extensienummer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxtrash
yep, gelukt! Had het eerst al op dezelfde manier geprobeerd en toen ging het niet, maar goed zal me wel vergist hebben. Inderdaad 'gewoon' het nummer invullen bij internetrufnummer en dan volledig (003113xxxxxxx).
Dit nummer heb ik ook als msn (volledig dus) ingegeven in mijn DECT-telefoon die aan de ISDN-Dect centrale hangt.

nu nog twee prepaid nummers bij budgetphone, twee accounts (kan dat nu wel of niet vanaf 1 ip-adres?). Vervolgens twee msn's van de ISDN-lijn porteren naar de twee budgetphone accounts en dag KPN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxtrash
Begrijp niet goed wat je bedoelt. Wat is nou je vaste nummer en wat heb je geselecteerd? Inderdaad overschrijft de kiesregel je "default" extensienummer.
omschreef het misschien wat moeilijk.
De msn die in mijn telefoon staat bepaalt de lijn die gebruikt wordt om naar buiten te bellen (een van de isdn-nummers of een van de internet-nummers). Als je een kiesregel instelt kun je kiezen voor 'verbinden über' en daar een van de internet-nummers kiezen of 'festnetz'. Vreemd genoeg kun je dus niet aangeven welk isdn-nummer hij meegeeft bij uitgaande telefoontjes.
Ik zou dan verwachten dat hij het hoofd-nummer meegeeft, maar ipv daarvan pakte hij de tweede...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martin2005
Euh.... zit net nog eens naar het plaatje van de 7140 te kijken... is die antenne afneembaar en te vervangen door een betere? Volgens mij niet, zo te zien....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martin2005
Wortelstok schreef op zondag 18 maart 2007 @ 09:46:
[...]

Weet je zeker dat je een NAS over USB 1.1 wil laten lopen? Voor een paar cent extra koop je een HD met netwerk aansluiting, heb je tenminste een echte netwerkdrive.
Eens...maar ik heb al een USB schijf. Dus dan is het meer als een paar cent extra....om opnieuw een NAS te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeGato23
  • Niet online
Het is eindelijk gelukt!
Nummerweergave voor uitgaande gesprekken middels een Fritz!Box FON WLAN 7140 (Annex A internationale uitvoering, firmware 39.04.26) en een voipbuster account.
Wat heb ik hiervoor gedaan?

- VoipBuster updaten naar v3.02 build 428
ga naar Extra's -> Opties -> Caller ID -> Edit mijn VoipBuster profie, voer je Thuis nummer in, bijvoorbeeld 0031731234567 en verifieer deze.
- Open de configuratiewebpagina van je Fritz!Box
ga naar Settings -> Telephony -> Internet Telephony -> Klik op het knopje 'Edit' naast je bestaande nummer -> Vul je internet number in (in mijn geval hetzelfde nummer als hierboven) en vink de optie Use internet number for registration aan! -> Apply

[ Voor 4% gewijzigd door LeGato23 op 20-03-2007 09:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

OrakelJos schreef op zaterdag 10 maart 2007 @ 11:48:
[...]

Nee, wel met een internationale 7140. Die is dus van huis uit al Engels. De Duitse 7140 is per definitie altijd Annex B. Mag ik raden: gaat daar de vraag over ?
Alleen hoe stel je dat fuckding ni achter een telenet kabelmodem?? (wat is de configuration mode)

Ofwel: kan ik _niet_ op internet en kan ik aan de configpagina's van de fritz!box

ofwel: kan ik op internet maar kan ik niet aan de config pagina's. Ik snap er helemaal niks van! Het lijkt wel of de router in bridge mode werkt?

Any help plz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gratiz
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11:43
Tegenwoordig hebben de nieuwste GSMs ook WIFI met VOIP. Bijvoorbeeld de nieuwe Nokia E65. Klopt het dat ik deze zonder problemen kan gebruiken met de Fritz!Box 7140? Dus via WIFI en dan bellen via 1 van de VOIP accounts via de Fritzbox?

Iemand ervaring?

Op zoek naar gratis producten? https://www.gratiZ.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeGato23
  • Niet online
Anoniem: 211380 schreef op woensdag 21 maart 2007 @ 00:47:
[...]
Alleen hoe stel je dat #!$@ding in achter een telenet kabelmodem?? (wat is de configuration mode)
Standaard heeft een Fritz!Box (7140) het IP adres 192.168.178.1 en staat DHCP server aan.
Sluit je pc aan op de LAN1 poort van de Fritz!Box en ga met je webbrowser naar 192.168.178.1
Hierna kan je in de configuratie van de Fritz!Box opgeven dat je het apparaat gebruikt achter een andere router, het IP adres wijzigen en eventueel DHCP server uitzetten en uiteindelijk de Fritz!Box dmv LAN1 poort koppelen aan je router of modem.

[ Voor 39% gewijzigd door LeGato23 op 21-03-2007 15:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb een 7050.
Maar ik gebruik de fritz!box niet achter een andere router, maar achter een kabelmodem.
Hoe moet ik de fritz!box instellen? Wat is de operating mode?
Hoe stel ik mijn LAN adapter in?

Heb al vanalles geprobeerd, mr 't lukt me maar niet om ze tesamen te laten werken.. (dus internet + dat ik aan de config pagina kan van de 7050)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martin2005
Anoniem: 211380 schreef op woensdag 21 maart 2007 @ 15:07:
Heb al vanalles geprobeerd, mr 't lukt me maar niet om ze tesamen te laten werken.. (dus internet + dat ik aan de config pagina kan van de 7050)
Google "fritz 7050 kabel modem", 2e hit: http://www.tijdhof.com/te..._als_router_instellen.pdf

[ Voor 3% gewijzigd door martin2005 op 21-03-2007 16:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeGato23
  • Niet online
Anoniem: 211380 schreef op woensdag 21 maart 2007 @ 15:07:
Ik heb een 7050.
Maar ik gebruik de fritz!box niet achter een andere router, maar achter een kabelmodem.
Hoe moet ik de fritz!box instellen? Wat is de operating mode?
Hoe stel ik mijn LAN adapter in?

Je geeft niet echt meer informatie dan in je vorige post, waarmee het lastig is je verder op weg te helpen.
Wat heb je allemaal al geprobeerd, en heb je zelf de manual al doorgenomen?

[ Voor 3% gewijzigd door LeGato23 op 21-03-2007 15:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wortelstok
Ik wil met de FBF via de vaste lijn uitbellen. Daarbij wil ik een 0900 carrier als voorkiesnummer gebruiken (Belknaller of Belbazaar).
Nu kan ik wel een "standaard" voorkiesnummer in de FBF programmeren, maar er kan geen "pauze" achter (kommaatje, of een "p") en die heb je nodig met 0900 nummers. Weet iemand of dit toch op te lossen is, bijvoorbeeld middels telnet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

O maar die had ik al gevonden hoor! Exact die config overgenomen.
Ja ik heb de manual gevolgd!

Kan er iemand eens een stappenplan opgeven:

stap 1: PC verbonden met kabelmodem van telenet internet België

...
...

laatste stap: PC aan router werkend met internet en de config pagina's zijn bereikbaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wortelstok
Kan er iemand eens een stappenplan opgeven
Lijkt me lastig, aangezien je aangeeft net een prima stappenplan te hebben afgewerkt. Zoals eerder gesuggereerd, kun je wat meer info geven. De mensen op het forum helpen je graag problemen op te lossen maar dan moeten ze wel duidelijk geformuleerd zijn.
Hierbij valt te denken aan instellingen van je modem (met screenshots) en je Fritzbox die je geprobeerd hebt en wat er daarbij gebeurde.
Ik vermoed dat je je FB niet kunt bereiken omdat het IP adres buiten de range ligt van je modem (die waarschijnlijk tevens als router fungeert). Dit kun je checken door je PC een fixed IP adres in de range van je FB te geven en het dan nog eens te proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martin2005
Anoniem: 211380 schreef op woensdag 21 maart 2007 @ 20:33:
[...]
O maar die had ik al gevonden hoor! Exact die config overgenomen.
Ja ik heb de manual gevolgd!
Dat had je dan wel even mogen melden. We zijn niet helderziend.
Wortelstok schreef op donderdag 22 maart 2007 @ 09:09:
[...]
Ik vermoed dat je je FB niet kunt bereiken omdat het IP adres buiten de range ligt van je modem (die waarschijnlijk tevens als router fungeert). Dit kun je checken door je PC een fixed IP adres in de range van je FB te geven en het dan nog eens te proberen.
Kan de FB niet gereset worden naar fabrieksinstellingen, zodat je hem iig weer via de default methode kunt bereiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hey,

alles in orde nu.

Ik moest de box configureren via LAN A, dan aansluiten op LAN B.
En idd eerst een statisch IP toekennen aan je NIC dat id range ligt van de fritz.box.

Geweldig toestel toch! De kwaliteit is echt 1000X beter dan via 'n softphone (geen echo, geen delay, geen haperingen..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OrakelJos
  • Niet online
(overleden)
maxtrash schreef op zondag 18 maart 2007 @ 22:52:
[...]

omschreef het misschien wat moeilijk.
De msn die in mijn telefoon staat bepaalt de lijn die gebruikt wordt om naar buiten te bellen (een van de isdn-nummers of een van de internet-nummers). Als je een kiesregel instelt kun je kiezen voor 'verbinden über' en daar een van de internet-nummers kiezen of 'festnetz'. Vreemd genoeg kun je dus niet aangeven welk isdn-nummer hij meegeeft bij uitgaande telefoontjes.
Ik zou dan verwachten dat hij het hoofd-nummer meegeeft, maar ipv daarvan pakte hij de tweede...
Hij neemt het uitgaande MSN nummer wat in je DECT toestel staat. De door jou ingestelde rule kijkt of er inderdaad een vaste net nummer is met hetzelfde MSN, zoja dan neemt hij dat dus niet automatisch het eerste nummer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvos
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 16-12-2022
Hulp gevraagd±

ik heb een fritz!box 7050 die ik achter een router wil hangen )gebruiken als Ata'
als ik ik de fritsbox aansluit kan ik wel bellen maar alleen via het vaste net en ik wil graag via internet bellen) voip'
als ik een oudere versie Fritzbox neem Fritzbox Wan Fon versie dan werkt deze wel als Ata gewoon alle gesprekken via het internet
ik heb bij de7050 het account goed geinstalleerd met een voipstunt account en deze wordt ook als geregistreerd aangegeven in de setup
weet iemand een oplossing ligt het soms aan de kabel ik gebruik nu de kabel met 1/8 optie
alvast bedankt
jan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OrakelJos
  • Niet online
(overleden)
Ligt niet aan de kabel anders had je nu ook niet over het vaste net kunnen bellen via de Fritz!Box. Het internetnummer wat je ingeeft in de Fritz!Box moet gelijk zijn aan je vaste net nummer. Dan gebruikt hij automatisch VoIP. BTW: dat internetnummer hoeft dus helemaal niet gelijk te zijn aan je echte(!) internetnummer en/of gebruikersnaam!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxtrash
het 'probleem' is dat je het internetnummer als 003113xxxxxxx moet opgeven in de config omdat dat nodig is voor voipcheap om jouw nummer mee te sturen als je zelf belt. Mijn ISDN-msn's zijn opgegeven als xxxxxxxxx (dus zonder 003113 er voor).

edit: dacht dat ik dit eerder geprobeerd had, maar heb nu ook mijn isdn-msn's in de vorm 003113xxxxxxx opgegeven. Het werkt nu 100% perfect.
Yes!!! Geweldig apparaat zo'n fritzbox

[ Voor 27% gewijzigd door maxtrash op 04-04-2007 00:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OrakelJos
  • Niet online
(overleden)
Zoals ik al schreef is het internetnummer in de Fritz!Box alleen voor intern gebruik voor de Fritz!Box zelf. Dit nummer wordt NIET meegestuurd. Je kunt dus in principe elk gewenst nummer invullen. Ik begrijp het verhaal m.b.t. voicecheap dus niet meer helemaal. Wel moet natuurlijk de juiste accountnaam en pasword ingevuld worden.
Als het ISDN nummer en het (gefingeerde) internetnummer aan elkaar gelijk zijn zal hij in principe via VoIP uitbellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxtrash
in de voipcheap software kan ik meerdere nummers valideren. Als je daadwerkelijk belt moet de voipcheap server wel weten welke van de nummers hij mee moet geven. Dit stel je in bij internetrufnummer.
In de fritzbox heb ik 'Internetrufnummer für die Anmeldung verwenden' aangevinkt. Je hebt maar één veld waar je je internetnummer kunt invullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 109285

Ik zit sinds kort met een probleem, waarvan ik zelf het idee heb dat het aan de FritzBox ligt. Sinds kort hebben wij thuis een FritzBox 7050 (firmware 14.04.26) op een analoge lijn waarop nummerweergave geactiveerd is. Bellen naar andere nummers gaat via Voipbuster, het gebeld worden gaat gewoon via de analoge lijn.
Echter, nu lukt het niet om de nummerweergave op alle toestellen werkend te krijgen. Ook in het menu van de FritzBox, in de zogenaamde 'call list', worden geen nummers weergegeven bij de binnenkomende gesprekken.

De nummerweergave op de analoge lijn is getest en werkt. Mijn vraag is nu: wat kan de oorzaak hiervan zijn?

Iedereen die een idee heeft alvast heel hartelijk bedankt!
Mvg, Martijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grotegok
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 08-07 20:44
Anoniem: 109285 schreef op donderdag 05 april 2007 @ 21:14:
Ik zit sinds kort met een probleem, waarvan ik zelf het idee heb dat het aan de FritzBox ligt. Sinds kort hebben wij thuis een FritzBox 7050 (firmware 14.04.26) op een analoge lijn waarop nummerweergave geactiveerd is. Bellen naar andere nummers gaat via Voipbuster, het gebeld worden gaat gewoon via de analoge lijn.
Echter, nu lukt het niet om de nummerweergave op alle toestellen werkend te krijgen. Ook in het menu van de FritzBox, in de zogenaamde 'call list', worden geen nummers weergegeven bij de binnenkomende gesprekken.

De nummerweergave op de analoge lijn is getest en werkt. Mijn vraag is nu: wat kan de oorzaak hiervan zijn?

Iedereen die een idee heeft alvast heel hartelijk bedankt!
Mvg, Martijn
Beste Martijn,

Ik heb exact hetzelfde probleem zoals je hierboven beschrijft.
Dit is bij AVM in behandeling maar heb helaas nog geen reactie ontvangen.
Tevens heb ik 'intrain' problemen. De 7050 trained soms spontaan opnieuw in maar dan op een zeer lage snelheid. Als ik hierna de 'DSL' lijn even onderbreek 'trained'' hij goed in. Geen DSL problemen met een ander merk modem.
Ook dit probleem is in behandeling bij AVM. Heb jij dit probleem ook?

gr,

Jeroen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

grotegok schreef op vrijdag 06 april 2007 @ 07:15:
[...]

Beste Martijn,

Ik heb exact hetzelfde probleem zoals je hierboven beschrijft.
Dit is bij AVM in behandeling maar heb helaas nog geen reactie ontvangen.
Tevens heb ik 'intrain' problemen. De 7050 trained soms spontaan opnieuw in maar dan op een zeer lage snelheid. Als ik hierna de 'DSL' lijn even onderbreek 'trained'' hij goed in. Geen DSL problemen met een ander merk modem.
Ook dit probleem is in behandeling bij AVM. Heb jij dit probleem ook?

gr,

Jeroen
Naar mijn weten heb ik dat probleem niet. Wel merk ik dat mijn lijn soms ineens wegvalt, om na ongeveer 1 minuut weer op volle sterkte terug te komen. Echter, dit schijnt meer aan Speedlinq te liggen dan aan de FritzBox. Ben heel benieuwd wat de reactie van AVM zal zijn.
Gr. Martijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OrakelJos
  • Niet online
(overleden)
maxtrash schreef op donderdag 05 april 2007 @ 00:25:
in de voipcheap software kan ik meerdere nummers valideren. Als je daadwerkelijk belt moet de voipcheap server wel weten welke van de nummers hij mee moet geven. Dit stel je in bij internetrufnummer.
In de fritzbox heb ik 'Internetrufnummer für die Anmeldung verwenden' aangevinkt. Je hebt maar één veld waar je je internetnummer kunt invullen.
In dat geval moet het wel het "echte" nummer zijn en exact gelijk zijn aan het MSN nummer om er voor te zorgen dat hij automatisch via VoIP uitbelt. Kun je nummer niet als account meegeven want dan zou je het probleem niet hebben. NB: ik heb geen ervaring met voicecheap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OrakelJos
  • Niet online
(overleden)
Anoniem: 109285 schreef op donderdag 05 april 2007 @ 21:14:

Heb je de regio juist ingesteld op Nederland? Nederland gebruikt als een van de weinige landen nl. DTMF voor nummerweergave i.p.v. FSK. De toestellen die je op de Fritz!Box aansluit moeten FSK zijn of DTMF/FSK. Alleen DTMF gaat nl. niet werken omdat de Fritz!Box zelf DTMF omzet naar FSK (voor zover ik weet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

OrakelJos schreef op zaterdag 07 april 2007 @ 15:52:
[...]

Heb je de regio juist ingesteld op Nederland? Nederland gebruikt als een van de weinige landen nl. DTMF voor nummerweergave i.p.v. FSK. De toestellen die je op de Fritz!Box aansluit moeten FSK zijn of DTMF/FSK. Alleen DTMF gaat nl. niet werken omdat de Fritz!Box zelf DTMF omzet naar FSK (voor zover ik weet).
Ik heb de FritzBox gewoon ingesteld op Nederlands. Wat ik al eerder zei; ook de FritzBox zelf laat in de 'call list' geen nummers zien. Het hele probleem mbt DTMF en FSK is dus nog helemaal niet aan de orde daar (dat kan nog wel een volgend probleem zijn, maar dat zien we dan wel weer).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 215413

Vraag kan iemand mijn uitleggen om een Fritz!box 7170 Annex B
om te zetten naar Annex A.
Wat is de beste manier?.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hidden
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 02-06 13:31
ik kwam een topic tegen op www.fiberworldgebruikers.com

http://www.fiberworldgebr...ight=frits%21box+ombouwenOmbouwen van een duitse Fritz!box Fon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 212758

Ik heb een Speedlinq abonnement met Bellen. Dit loopt via mijn ISDN-1 lijn. Standaard heb ik een SpeedTouch 780Wi ontvangen. Hierover ben ik om 2 redenen niet tevreden:
1. Uit mijn 20Mbit verbinding haal ik max. 9 Mbit
Speedlinq zegt dat het de sterkte van het signaal ligt. Afstand naar wijkcentrale + kwaliteit van de koperdraad
2. De telefonie functionaliteit laat veel te wensen over

Ik beschik zowel over oude analoge toestelen als over een IP telefoontoestel. Ik denk er aan om een FritzBox Fon te kopen maar welk type moet ik dan hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 215413

Nog bedankt ik ga het even lezen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OrakelJos
  • Niet online
(overleden)
Anoniem: 215413 schreef op maandag 09 april 2007 @ 11:59:
Wat is de beste manier?.
In tegenstelling wat je op diverse fora zult lezen gaat het niet meer werken met de laatste firmware. De 7170 heeft op dit punt al veel problemen gegeven. Ook met de 7050 gaat het vaak niet goed. Als er een firmwareupgrade is moet je hem ook eerst weer terug zetten naar Annex B, flashen en dan weer terug naar Annex A, als dat tenminste nog wil lukken. Er zit ook een hardware verschil tussen Annex A en Annex B. Als je het echt wil weten kijk dan even op www.ip-phone-forum.de waar je werkelijk alles zult vinden over de Fritz!Boxen.
Advies: koop een internationale versie Fritz!Box Annex A.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OrakelJos
  • Niet online
(overleden)
Anoniem: 212758 schreef op maandag 09 april 2007 @ 12:24:
Ik heb een Speedlinq abonnement met Bellen. Dit loopt via mijn ISDN-1 lijn. Standaard heb ik een SpeedTouch 780Wi ontvangen. Hierover ben ik om 2 redenen niet tevreden:
1. Uit mijn 20Mbit verbinding haal ik max. 9 Mbit
Speedlinq zegt dat het de sterkte van het signaal ligt. Afstand naar wijkcentrale + kwaliteit van de koperdraad
2. De telefonie functionaliteit laat veel te wensen over

Ik beschik zowel over oude analoge toestelen als over een IP telefoontoestel. Ik denk er aan om een FritzBox Fon te kopen maar welk type moet ik dan hebben?
Omdat je beschikt over een ISDN lijn kun je zowel de Duitse Fritz!Box 7170 nemen (die is altijd Annex B ) met Duitse interface als de internationale Fritz!Box 7050 Annex B met Engelse interface.
Wat firmware betreft lopen de Duitse versies altijd voorop dus als taal geen probleem is zou ik voor de Duitse 7170 gaan. Ikzelf heb een Internationale 7050, een Duitse 7050 en een Duitse 7170. Ik gebruik alleen die laatste nog maar ;)
Je kunt op deze Fritz!Boxen behalve ISDN toestellen ook nog drie analoge toestellen/centrales aansluiten. Ik ben zelf van ISDN-2 naar ISDN-1 gegaan en zit bij Tiscali. Achter de Fritz!Box heb ik een Siemens Gigaset ISDN centrale SX255 hangen met daarop 6 toestellen en een fax. Werkt volkomen transparant met Tiscali telefonie, voipbuster, sipgate etc. Ik heb 4 VoIP accounts.

[ Voor 3% gewijzigd door OrakelJos op 11-04-2007 22:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robr
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Misschien dat het handig is om even de volgende informatie te resumeren wat betreft het patchen van een Fritzbox 7050 van annex B naar annex A

-Ik heb zelf met succes deze handleiding toegepast om een Duitse Fritzbox 7050 van annex B naar annex A om te flashen: http://www.ip-phone-forum.de/showthread.php?t=89428. Indien je van deze handleiding gebruik maakt is het handig ook nog even uit te zoeken wat de zogenaamde VPI en VCI waarden zijn die relevant zijn voor jouw internetprovider en wat de relevante Encapsulation Mode is (dit alles kan je invoeren in het setup programma van de Fritzbox).

-Bovengenoemde handleiding werkt op dit moment alleen voorzover de firmware van de Fritzbox 7050 niet verder is geupgrade dan tot versie 14.04.26 (nieuwere firmware versies maken gebruik van een nieuwere linux kernel waardoor de patch uit eerdergenoemde handleiding niet meer werkt). Indien de Fritzbox toch van een nieuwere firmware versie dan 14.04.26 is voorzien dan zou het via de volgende handleiding mogelijk moeten zijn om een firmware downgrade uit te voeren (waarna alsnog de annex A patch zou moeten werken): http://www.ip-phone-forum.de/showpost.php?p=835741&postcount=35

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 201678

Ik heb sinds een dag een 7140 en heb veel problemen:

De box traint op mijn 24 mbit verbinding zo en zo al laag in (~15 mbit down en ~1,1 mbit up) terwijl ik 600 meter van de centrale zit. Als ik fullspeed van usenet download met zo'n 1500 kb/s over 8 draadjes, dan begint m'n box raar te doen. Telefonie begint te kraken, de kiestoon laat lang op zich wachten en als ie al komt dan kraakt ie ontzettend, de wi-fi verbinding wordt om de zoveel tijd herstart, de configuratiepagina's laden niet, en toen ik hem gisteren een nachtje liet leechen kreeg ik vanochtend te zien dat er helemaal geen DSL signaal meer was totdat ik hem terugzette naar de fabrieksinstellingen. Ook begonnen alle LED-lampjes sporadisch maar simultaan op te lichten. Na alles opnieuw ingesteld te hebben heb ik nog steeds dezelfde problemen. Die bandwith shaping optie staat overigens aan.

Heeft iemand anders hier ervaringen mee en misschien een oplossing? Ik had na aanleiding van recensies op internet een kwaliteitsproduct verwacht maar als dit zo door gaat stuur ik hem terug.

Edit: Vergat dit probleem: als ik naar de vaste lijn bel dan rinkelen m'n huistelefoons pas nadat de kiestoon al een paar keer is overgegaan. Ook als ik ophang rinkelen ze nog een paar keer door.

[ Voor 16% gewijzigd door Anoniem: 201678 op 13-04-2007 10:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OrakelJos
  • Niet online
(overleden)
Bij wie heb je die 24Mb verbinding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

OrakelJos schreef op vrijdag 13 april 2007 @ 09:56:
Bij wie heb je die 24Mb verbinding?
Concepts ICT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OrakelJos
  • Niet online
(overleden)
Ik zie dat het niet ongebruikelijk is om een wat lagere snelheid te hebben bij Concepts IT. Je kunt eventueel nog kijken of je het door Concepts geleverde modem vóór of in plaats van de Fritz!Box kan hangen en dan zien of je een hogere snelheid haalt.
Voor wat je VoIP problemen betreft: dit zou eigenlijk niet mogen en was eigenlijk in oudere firmware soms een probleem. Welke firmware zit er nu in? Versie 39.04.26 is de meest recente voor de Internationale Annex A versie.
Bij aanhoudende problemen even contact opnemen met de Nederlandse helpdesk op 024 – 324 95 60

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@OrakelJos: De laatste firmware zit erin. Ik heb de super G modus uitgezet en tot nu toe lijkt de WLAN verbinding niet te vebreken als ik fullspeed aan het downloaden ben. Waar ik me nu nog wel aan erger is de vertraging tussen het overgaan van de kiestoon en het overgaan van de telefoon, als ik op m'n vaste lijn wordt gebeld. Het probleem van de krakende verbinding bij een hoge downloadsnelheid duurt ook nog steeds voort, de AVM helpdesk was vandaag niet bereikbaar. Raar, want op hun website staat dat ze geopend zijn op werkdagen van 9:00 tot 17:00.

Ik denk dat ik m'n geld voor dit apparaat ga terugvragen en ga omwisselen voor óf een ander vergelijkbaar alternatief óf de 7050, die volgens velen stabiel is.

Edit: M'n WLAN verbinding vliegt er toch uit... zucht...

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 201678 op 13-04-2007 19:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OrakelJos
  • Niet online
(overleden)
Behalve de Funkwerk die 2x zo duur is, is er eigenlijk geen alternatief met de mogelijkheden van de Fritz!Box. Er is ook nog een Horst Box van D-Link maar die is beduidend minder in kwaliteit, althans de consumentenversie. De profesionele versie is tamelijk duur maar heeft een ingebouwde Asterix server. Draytek e.d. is geen alternatief, hebben wel een lifeline maar geen PBX dus geen transparant gebruik.
Er zijn millioenen gebruikers van de Fritz!Box dus ik neem aan dat je probleem een uitzondering is dat AVM hopelijk snel voor je gaat oplossen. Er zit tenslotte 5 jaar garantie op ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Even een update, net met de AVM helpdesk gebeld en de vrouw wist mij te vertellen dat de "traffic shaping" functie die erop zit alleen het TCP verkeer stabiel houdt en noemde een voorbeeld als eDonkey die het telefonieverkeer kan beïnvloeden. Ik had haar daarna verteld dat ik van usenet downloadde, maar heb geen idee welk protocol dit gebruikt. Het advies was de "download te beperken"...

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 201678 op 16-04-2007 10:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OrakelJos
  • Niet online
(overleden)
Anoniem: 201678 schreef op maandag 16 april 2007 @ 10:19:
Even een update, net met de AVM helpdesk gebeld en de vrouw wist mij te vertellen dat de "traffic shaping" functie die erop zit alleen het TCP verkeer stabiel houdt en noemde een voorbeeld als eDonkey die het telefonieverkeer kan beïnvloeden. Ik had haar daarna verteld dat ik van usenet downloadde, maar heb geen idee welk protocol dit gebruikt. Het advies was de "download te beperken"...
Die mevrouw is zeker net nieuw! De traffic shaping dient er juist voor het VoIP verkeer stabiel te houden en desnoods het andere verkeer zoals usenet af te knijpen, niet andersom. Als je de defaults laat staan zou het goed moeten werken.
Vraag eens naar Eric van Uden of Gerrit Brugman (als ze nog bij AVM werken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 176172

Ik wil je niet verdrietig maken maar ik heb na 18 maanden de (2e) box teruggezonden met de mededeling dat ik klaar was. De ondersteuning van AVM Nederland is beperkt op de namen na die al genoemd zijn. Die hebben er veel verstand van en kunnen ook oplossend werken.

Het zal een mooi produkt zijn maar ik werd er niet vrolijk van. Heb nu een Linksys SPA3102 en die doet het gewoon. Geen problemen met verbindingen en stabiele telefoon gesprekken.

Ik hoop dat je de juiste oplossingen vindt maar de QOS van Fritz is helemaal OK en hoge download snelheden van huisgenoten of jezelf hebben geen invloed op de kwaliteit (geluidskwaliteit) van het telefoon gesprek.

Dat werkte altijd OK

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@hbeck: Puur uit nieuwsgierigheid, hoe "snel" waren die downloads bij jou dan? Ik heb hier een 24 mbit lijn met de fritzbox die met 16 mbit intraint, misschien is dat wel te hoog gegrepen voor de QoS?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb een 6MB down en 1 MB up abbo en die snelheden haalde de machine ook wel. Het probleem zat hem in een "knipperende"verbinding. 20 seconden up, 5 a 10 seconden down. Na een reset van de provider ging het dan weer een (klein) tijdje goed. Nadat ik een nieuw modem van de provider heb gekregen leek het even goed te gaan maar helaas weer dezelfde problemen. Uiteindelijk heb ik mijn öude"linksys op de plaats van de Fritz gezet en sindsdien geen problemen meer.

Overigens staat het mij bij dat er in het boekje van mijn Fritz stond dat er een maximale download snelheid van 9 MB was. Ik heb nog even gezocht maar kon mijn boekjes niet meer vinden.

Ter aanvulling. Als ik mijn Fritzbox liet trainen dan kwam ie steeds met andere waarden terug. Volstrekt onvoorspelbaar.

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 176172 op 17-04-2007 09:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OrakelJos
  • Niet online
(overleden)
Anoniem: 176172 schreef op dinsdag 17 april 2007 @ 09:44:

Overigens staat het mij bij dat er in het boekje van mijn Fritz stond dat er een maximale download snelheid van 9 MB was. Ik heb nog even gezocht maar kon mijn boekjes niet meer vinden.
Was met oude firmware. Met nieuwe firmware is het al geruime tijd ADSL2+ en snelheden tot 20Mb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik had de nieuwste firmware maar de info uit het boekje. Dus je hebt vast gelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 178955

Op basis van deze topic ben ik enthousiast geworden voor de fritzbox.
Ik heb er eentje van iemand overgenomen maar ik krijg hem niet aan de praat.
Het gaat om een FRITZ!Box Fon WLAN 7050, Firmware-Version 14.04.15 annex a op een PSTN lijn.
Mijn eerste probleem (dat misschien de rest al verhelpt) is dat ik de firmware niet kan upgraden.
Automatisch geeft ie aan dat firmware 14.04.31 de nieuwste is, maar bij het updaten mislukt het steeds. Bij handmatig updaten zelfde verhaal.
Verder is de verbinding waardeloos. Elke twee minuten wordt deze verbroken terwijl ik de instellingen voor Tiscali goed heb staan VPI/VCI 0/34. Mijn log ziet er als volgt uit:

Ereignisse
25.04.07 22:12:25 Internetverbindung wurde erfolgreich hergestellt. IP-Adresse: 82.171.126.xxx, DNS-Server: 195.241.77.53 und 195.241.77.54, Gateway: 82.171.127.254
25.04.07 22:12:17 DSL ist verfügbar (DSL-Synchronisierung besteht mit 13657/674 kbit/s).
25.04.07 22:12:04 DSL-Synchronisierung beginnt (Training).
25.04.07 22:12:01 Internetverbindung wurde getrennt.
25.04.07 22:12:01 DSL antwortet nicht (Keine DSL-Synchronisierung).
25.04.07 22:11:08 Internetverbindung wurde erfolgreich hergestellt. IP-Adresse: 82.171.126.xxx, DNS-Server: 195.241.77.53 und 195.241.77.54, Gateway: 82.171.127.254
25.04.07 22:10:58 DSL ist verfügbar (DSL-Synchronisierung besteht mit 13657/678 kbit/s).
25.04.07 22:10:44 DSL-Synchronisierung beginnt (Training).
25.04.07 22:10:41 Internetverbindung wurde getrennt.
enz...........

Wat kan er aan de hand zijn?
PS. met mijn Zyxel modem had ik nergens last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OrakelJos
  • Niet online
(overleden)
Dit is géén Annex A modem! Daarom krijg je problemen met de verbinding en lukt ook de firmware update niet. Ik vermoed dat je een gepatchte versie hebt gekocht of een Annex B.

[ Voor 4% gewijzigd door OrakelJos op 27-04-2007 11:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 178955

OrakelJos schreef op vrijdag 27 april 2007 @ 11:29:
Dit is géén Annex A modem! Daarom krijg je problemen met de verbinding en lukt ook de firmware update niet. Ik vermoed dat je een gepatchte versie hebt gekocht of een Annex B.
Dat zou een hoop verklaren! Maar niet erg netjes van de verkoper, ik ga het maar eens even navragen.

Bedankt voor je reactie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris27
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 10-09-2023
Even overgeswitched vanuit het "voordelig bellen met Voipbuster deel 5" - topic, ik zie dat Orakeljos hier ook regelmatig neust en bijdragen levert, hierbij even een stukje van een antwoord van OJ in dat topic:

"De internationale versie kan in principe de KPN (DTMF) nummerweergave aan. Die wijkt af van de in Duitsland gebruikte FSK methode. Op de Fritz!Box moet je dan Nederland instellen bij Region Options. De telefoon die je er op aansluit moet in principe een DTMF/FSK toestel zijn. Dan zou het moeten werken. Ik ken zelf 6 mensen met een Fritz!Box in diverse varianten die allen een goedwerkende nummerweergave hebben."

Ik heb zelf een FB Fon WLAN, oorspronkelijk Duits, maar draait nu met internationale firmware. De regiosettings staan op Nederland, de telefoon is DTMF/FSK compatibel (werkt perfect als ik 'm voor de modem zet en werkt even perfect als mijn VB-internetnummer wordt gekozen. Ik heb van alles geprobeerd met kabels, instellingen en splitters maar helaas: tot voor de nieuwe firmware werkte nummerweergave totaal niet: met de nieuwe firmware dus in 10% van de gevallen wèl. Dat is al heel wat, maar vind het nog steeds wat Rara. Waar ligt dit aan? Waar ik zelf nog aan zit te denken:
  • problematische kabel van KPN tot aan het ISRA punt, heeft lengte tot aan de KPN-kast hier ook iets mee te maken? De kabel van ISRA naar modem is eigenlijk geen kabel meer te noemen, die is namelijk superkort.
  • volledig "leeg" maken van het modem en alles er fris op zetten. Maar hoe doe ik dit en kan dit überhaupt? Moet ik soms eerst weer de Duitse firmware plaatsen?
  • direct een internationale versie kopen (hardware is toch iets anders?), maar dan wil ik eigenlijk wel zeker weten dat deze direct wel goed is... Liever niet terug naar de Speedtouch :)
Of is er nog een optie???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OrakelJos
  • Niet online
(overleden)
De hardware van de Duitse versie is per definitie anders dan de Internationale, o.m. andere filters. Dat verklaart ook waarom gepatchte modems regelmatig problemen geven. De firmware is dan wel correct maar de hardware speelt niet altijd mee. Je kunt proberen hem terug te zetten naar de fabrieksinstellingen of zelfs een recoveryflash te laden (kan gedownload worden van de AVM site) maar ik betwijfel of dat zal helpen.
In het geval van nummerherkenning speelt o.m. de potentiaalwisseling die KPN doet bij het doorgeven van het nummer een rol. Het fijne weet ik daar echter niet van. Ik merk wel dat als er problemen zijn met nummerherkenning dat bijna altijd is bij gebruik van een omgebouwd Duits exemplaar.
Je zou met de leverancier de afspraak kunnen maken "niet goed geld weg" ;) of beter "niet goed geld terug". Als de Fritz!Box goed werkt wil je hem graag houden en doet hij niet wat hij zou moeten doen heb je, naar ik dacht, recht je geld terug te vragen. Waarschijnlijk kun je toch alles doen in 7 dagen bedenktijd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robr
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Ik heb een oorspronkelijk Duitse Fritz box Wlan Fon 7050 annex B waar ik de Duitse firmware versie 14.04.26 op heb aangebracht en vervolgens gepatched naar annex A (recentere firmware versies geven problemen met de annex A patch). Aanvankelijk had ik ook problemen met nummerherkenning. Ik heb het opgelost via de aanschaf van een ISDN telefoon (een Vox 935, goedkoop te vinden op bijvoorbeeld Marktplaats) die ik heb aangesloten op de S0 bus. Dit toestel geeft zonder problemen alle nummers weer.

[ Voor 7% gewijzigd door robr op 02-05-2007 20:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxtrash
isdn is zo gek nog niet. Als je een fritzbox met interne S0 bus hebt/koopt en toch nog op zoek bent naar een dect toestel zou ik sowieso aanraden in Duitsland te gaan shoppen. De isdn variant zijn slechts zo´n 25 euro duurder (in mijn herinnering was dat eerder nog minder maar a la). Dan heb ik het uiteraard over Siemens, waar ik betere ervaringen mee heb dan met DeTeWe (wat ik eerder had)
Heb zelf 6 dect toestellen op een SX100 centrale en dat werkt uit de kunst omdat je meerdere msn´s kunt instellen op de toestellen en daardoor via verschillende uitgaande lijnen (isdn of internet) naar buiten kunt. (Moet wel toegeven dat ik niet weet hoe dit met analoge centrales werkt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OrakelJos
  • Niet online
(overleden)
In een ander draadje had ik ook al eens bericht over een kennis van mij die op mijn advies op een analoge verbinding een internationale Fritz!Box 7050 (Annex A) heeft aangesloten met daarachter een Siemens SX255 ISDN centrale met enkele DECT handsets. Werkt uitstekend en er kunnen twee gesprekken gelijktijdig gevoerd worden. Als je er een analoge centrale op aansluit kan je nog steeds maar één gesprek tegelijk voeren of je moet nog een extra toestel op de Fritz!Box aansluiten maar dat is niet handig. De ISDN centrale heeft dus de voorkeur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SteveV
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 05-07 09:42

SteveV

Schtiefv Meister

Anoniem: 201678 schreef op vrijdag 13 april 2007 @ 19:21:
@OrakelJos: De laatste firmware zit erin. Ik heb de super G modus uitgezet en tot nu toe lijkt de WLAN verbinding niet te vebreken als ik fullspeed aan het downloaden ben. Waar ik me nu nog wel aan erger is de vertraging tussen het overgaan van de kiestoon en het overgaan van de telefoon, als ik op m'n vaste lijn wordt gebeld. Het probleem van de krakende verbinding bij een hoge downloadsnelheid duurt ook nog steeds voort, de AVM helpdesk was vandaag niet bereikbaar. Raar, want op hun website staat dat ze geopend zijn op werkdagen van 9:00 tot 17:00.

Ik denk dat ik m'n geld voor dit apparaat ga terugvragen en ga omwisselen voor óf een ander vergelijkbaar alternatief óf de 7050, die volgens velen stabiel is.

Edit: M'n WLAN verbinding vliegt er toch uit... zucht...
Ik heb exact hetzelfde probleem met een 7140.
Dit probleem heb ik een maand of 2 geleden gemeld bij avm.de en tot op heden nog steeds geen nieuwe firmware die dit probleem moet oplossen.
De medewerker vertelde mij dat dit een veel voorkomend probleem is.
Ook dat je niet kunt bellen klopt op het moment dat je aan het downloaden bent.

Ikzelf train in op 23979/1115 kBit/s en na 10 minuten full speed downloaden klapt me Fritz!box onderuit en komt niet terug, pas als ik de stroom eraf haal en weer terug stop.

Al met al moet ik nu mijn downloads cappen en dan nog kan ik soms niet bellen.
Frustrerend soms, maar we wachten met spanning op een nieuwe firmware.

https://www.driven2shine.eu voor al uw auto detailing artikelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@SteveV: Ik ben blij dat ik nu weet dat ik niet de enige ben en dat het dus niet aan mij ligt. Ik heb m'n box afgelopen dinsdag teruggestuurd naar de winkel en was met de verkoper overeengekomen dat ze m'n box zouden omruilen voor een nieuwe. Dat zal het probleem dus mooi niet oplossen. Ik heb net een e-mail gestuurd of ik gewoon m'n geld terug kan krijgen, aangezien ik nog steeds geen nieuwe box heb mogen ontvangen.

Zonde, 150 euro voor een ding betaald dat het onder hoge druk begeeft. Een tip voor andere mensen dus: als je een snelle ADSL verbinding hebt koop de 7140 zolang deze problemen voortduren dan niet! :N

Ik haal morgen denk ik een SpeedTouch 780WL in huis. Ongeveer dezelfde functies, jammer genoeg niet zo gebruiksvriendelijk als de fritz, maar hopelijk wat stabieler.

[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 201678 op 04-05-2007 22:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SteveV
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 05-07 09:42

SteveV

Schtiefv Meister

Anoniem: 201678 schreef op vrijdag 04 mei 2007 @ 22:41:
@SteveV: Ik ben blij dat ik nu weet dat ik niet de enige ben en dat het dus niet aan mij ligt. Ik heb m'n box afgelopen dinsdag teruggestuurd naar de winkel en was met de verkoper overeengekomen dat ze m'n box zouden omruilen voor een nieuwe. Dat zal het probleem dus mooi niet oplossen. Ik heb net een e-mail gestuurd of ik gewoon m'n geld terug kan krijgen, aangezien ik nog steeds geen nieuwe box heb mogen ontvangen.

Zonde, 150 euro voor een ding betaald dat het onder hoge druk begeeft. Een tip voor andere mensen dus: als je een snelle ADSL verbinding hebt koop de 7140 zolang deze problemen voortduren dan niet! :N

Ik haal morgen denk ik een SpeedTouch 780WL in huis. Ongeveer dezelfde functies, jammer genoeg niet zo gebruiksvriendelijk als de fritz, maar hopelijk wat stabieler.
Toevallig dat ik bij je bericht uitkwam na een search op google om mijn andere 816-2p modem in bridge ervoor aan te sluiten en dan pas de 7140 zonder adsl verbinding maar dat mag tot op heden niet lukken.
Ik hoop dat het probleem in ieder geval snel opgelost word door avm.

https://www.driven2shine.eu voor al uw auto detailing artikelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 193467

OrakelJos schreef op woensdag 02 mei 2007 @ 14:49:
(...) Ik merk wel dat als er problemen zijn met nummerherkenning dat bijna altijd is bij gebruik van een omgebouwd Duits exemplaar.
(...)
Hmm, ik heb toch echt geen omgebouwd exemplaar en nummerherkenning werkt nog steeds niet bij mij, ook niet met de nieuwe firmware. Bij de Nederlandse supportafdeling is dit een veelgehoorde klacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 184923

Anoniem: 215413 schreef op maandag 09 april 2007 @ 11:59:
Wat is de beste manier?.
Als je een beetje Duits kunt, kan je hier zoeken en vinden dat een naar Annex A omgezette Fritz!Box 7170 Annex B niet goed functioneert. Koop een 7050 Annex B in Duitsland en zet die om of schaf een Fritz!Box 7140 Annex A aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OrakelJos
  • Niet online
(overleden)
Ook bij de 7050 wil dit sedert de laatste firmware niet meer lukken. Dus gewoon een internationale versie kopen. Alleen als je op ISDN (dus Annex B ) zit kan je een Duitse versie gebruiken. Ook zal Nederlandse nummerherkenning van KPN niet werken op de Duitse Fritz!Box.

[ Voor 17% gewijzigd door OrakelJos op 08-05-2007 11:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dmitri
  • Niet online
Ik heb een 7050 en die ondersteunt het 802.11g++ (125 Mbit/s) WLAN-protocol. Nu heb ik een wlan-pci-kaartje in mijn pc zitten met een Ralink-chip. Is het mogelijk om deze ook op 125 Mbit/s te laten draaien? En zo ja, hoe?

Verder een errug fijn apparaat die 7050. Weet iemand trouwens wanneer er een nieuwe internationale firmware uitkomt, aangezien de duitse firmware al nieuwer is?

[ Voor 1% gewijzigd door Dmitri op 11-05-2007 14:38 . Reden: typo, klikkerdeklik ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik zit ook met smart op de nieuwe firmware voor de 7050 te wachten, zodat ik eindelijk weer eens normaal kan bellen naar voice respons systemen, dat moet ik nu steeds via de KPN Lijn doen en dat is irritant..

Ik zat me ook al eens af te vragen of niet gewoon de duitse firmware erop kan, maar dat zal wel niet.

Verder loopt ie superstabiel..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 167472

Eindelijk vandaag mijn langverwachte en begeerde Fritzbox 7050WL in huis! Mijn oude Speedtouch 716WL was de laatste tijd brak. Timeouts, verbinding ineens weg en als mijn vrouw op het draadloze netwerk ging internetten, knalde mijn vaste verbinding (via netwerkkabel) eruit! :X Hoe vaak ik em al niet heb moeten resetten...... grrrrrrrrrrrrrrrr en na het resetten deed ie het voor een dagje weer goed.

Het installeren van de FritzBox 7050 ging als een trein! Ik moest in de eerste instantie wel ff wennen aan de webinterface (is toch wel heel anders dan die van de Speedtouch :) ) Alle inkomende telefoontjes gaat via budgetphone, en alle uitgaande via voipbuster met nummerweergave!

Maar toch heb ik een vraagje.....

Ik heb een annex A met 2 analoge telefoons erop aangesloten. Is het trouwens ook mogelijk dat net als bij de ISDN-telefoons, dat als ik op lijn 1 een telefoontje binnenkrijg en aanneem, deze ook intern kan doorverbinden naar lijn 2?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ja zeker, Flashtoets en dan 1, 2 of 3. Na het aankondigen van de beller ophangen, en de beide partijen zijn verbonden.

Er is zeeer veel mogelijk, lees maar eens in de handleiding op de cd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomsworld
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Tomsworld

officieel ele fan :*

Anoniem: 151007 schreef op vrijdag 11 mei 2007 @ 22:48:
Ja zeker, Flashtoets en dan 1, 2 of 3. Na het aankondigen van de beller ophangen, en de beide partijen zijn verbonden.

Ik zoek hoe ik zoiets doe tussen 2 fritzboxen, van fritxbox 1 - fon 1 naar fritzbox 2 - fon2 bv.

"De kans dat een snee brood op een nieuw tapijt valt met de beboterde zijde onderaan, is recht evenredig met de prijs van het tapijt"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 167472

Anoniem: 151007 schreef op vrijdag 11 mei 2007 @ 22:48:

De handleiding op de bijgeleverde CD had ik ff over het hoofd gezien! WOW, de mogelijkheden zijn idd immens! TNX voor je tip ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PJzzz
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 29-06 15:13
Anoniem: 193467 schreef op zaterdag 05 mei 2007 @ 16:48:
[...]

Hmm, ik heb toch echt geen omgebouwd exemplaar en nummer herkenning werkt nog steeds niet bij mij, ook niet met de nieuwe firmware. Bij de Nederlandse support afdeling is dit een veelgehoord klacht.
Ik ben al sinds november 2006 met de duitse helpdesk bezig om nu eindelijk clip werkend te krijgen en tot op heden en 3 firmwares verder nog steeds geen geluk.
Heb ook een gewone internationale 7140 met de laatste FW erop.

Heb ook nog als bijkomend probleem dat ondanks portforwarding of zelfs als DMZ ingesteld ik mijn webcam niet via mijn openbare ip nummer kan bekijken (uiteraard alle firewalls uit)(Speedtouch 716 werkte probleemloos.)
Ik blijf maar screenshots, trace's etc sturen en kom geen stap verder.

Als ik dit 7 maanden geleden had geweten was ik nooit aan de Fritz geraakt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OrakelJos
  • Niet online
(overleden)
Microkid heeft ook een 7140 en met een werkende webcam. Hem even vragen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guido09
  • Laatst online: 27-05 20:44
Heb nu sinds een maand of 2 de fritzbox 7050 fon wlan.
Nu naar redelijke tevredenheid in gebruik.
Waarom redelijk? omdat hij sinds een aantal weken eens per week vast loopt.
Internet en voip werkt dan niet meer, en is niet meer benaderbaar via de webbrowser.
Enigste remedie, stekker eruit en er weer in en alles werkt weer naar behoren...

Ik heb deze box in combinatie met XS4all Only en voip. Oud telefoonnummer is geporteerd.
De box hangt direct op het isra punt.

Iemand enig idee?

(op het duitse forum (http://www.ip-phone-forum.de/) ook al gezocht maar nog niks zinnigs gevonden)

been there, done that, bought the T-shirt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomsworld
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Tomsworld

officieel ele fan :*

Ik hoop dat ze snel nog eens een engelse update uitbrengen:

7050 de -> 14.04.33 (14/05/2007) en de engelse nog steeds aan 14.04.26

ftp://ftp.avm.de/fritz.box/fritzbox.fon_wlan_7050/firmware/

"De kans dat een snee brood op een nieuw tapijt valt met de beboterde zijde onderaan, is recht evenredig met de prijs van het tapijt"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OrakelJos
  • Niet online
(overleden)
Misschien geeft dit hoop:

We are currently investigating similar issues and hope to provide a solution
with a forthcoming firmware update for the international FRITZ!Boxes.
I am terribly sorry that I cannot predict when the next firmware update will
actually be released as it also has to pass various thorough test phases. I
can only beg for your patience and occaisionally check our website at
http://webgw.avm.de:8080/download/UpdateNews_en.jsp?lang=en.

Kind regards,
Neil O'Hara (AVM Support)

Oh, voor de duidelijkheid: ik heb géén problemen, was voor iemand anders.

[ Voor 7% gewijzigd door OrakelJos op 17-05-2007 15:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 59214

_/-\o_

[ Voor 99% gewijzigd door Anoniem: 59214 op 01-06-2007 08:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 59214

Anoniem: 193467 schreef op zaterdag 05 mei 2007 @ 16:48:
[...]

Hmm, ik heb toch echt geen omgebouwd exemplaar en nummerherkenning werkt nog steeds niet bij mij, ook niet met de nieuwe firmware. Bij de Nederlandse supportafdeling is dit een veelgehoorde klacht.
Ik heb hetzelfde probleem gehad (zie ook eerdere post in dit forum-topic) !

Echter door voor de internationale Fritzbox 7050 (Annex A) een goedkope nummermelder te zetten (dus meteen op de ingaande telefoonlijn), is bij mij het probleem verholpen:

plotseling had ik wel nummerweergave op mijn telefoontoestel (Jacob Jenssen) !

Na een update naar de nieuwe firmware heb ik helemaal geen problemen meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PJzzz
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 29-06 15:13
OrakelJos schreef op donderdag 17 mei 2007 @ 15:11:
Misschien geeft dit hoop:

We are currently investigating similar issues and hope to provide a solution
with a forthcoming firmware update for the international FRITZ!Boxes.
I am terribly sorry that I cannot predict when the next firmware update will
actually be released as it also has to pass various thorough test phases. I
can only beg for your patience and occaisionally check our website at
http://webgw.avm.de:8080/download/UpdateNews_en.jsp?lang=en.

Kind regards,
Neil O'Hara (AVM Support)

Oh, voor de duidelijkheid: ik heb géén problemen, was voor iemand anders.
Ga ook eens proberen om een nrmelder ervoor te plaatsen en kijk wel waar het schip strand ;-)

Heb ondertussen via Neil O'hara van AVM de laatste beta firmware 39.04.33 op m'n 7140 AnexA staan en dat werkt dus ook niet.

Hieronder nof ff een Dtrace van het gebeuren als ik met m'n mobieltje bel en zowaar zie ik bij DTMFCIP een gedeelte van m'n nummer staan (6 ontbreekt) maar dit zie ik niet terug in mijn Fritz call list laat staan op m'n dect telefoon.
(heb mijn nummers verandert in xxxxxx)

-------------------------------------------------------------------------------
DTRACE32.EXE 2.08 (C) AVM Berlin 01 Jun 2007 - 12:57:24
CAPI Version: 2.0 Manufacturer version: 3.11-07 (49.23)
Manufacturer: AVM Berlin Serial Number: 0004711
Number of installed controllers: 5
Traced Controller: c2 c3(nt) c4 c5
-------------------------------------------------------------------------------
TEECK: T = Typ ('K'opf, 'H'ex, 'D'ekodierung, 'L'eerzeile)
EE = Ebene (D1, D2, D3, B2, B3, X2 = X31)
C = Controller
K = Kanal

AVM ISDN-Controller|Network
===================|=======
KD120 Controller 2 (--) D1 Channel 0 00:36:45:96
DD120 POTS(1099100):POLREV
LD120
KD120 Controller 2 (--) D1 Channel 0 00:36:46:19
DD120 POTS(1099330):TestCLIP0
LD120
KD120 Controller 2 (--) D1 Channel 0 00:36:48:61
DD120 DTMFCLIP:054xxxxxx
LD120
KD120 Controller 2 (--) D1 Channel 0 00:36:48:61
DD120 POTS(1101750):DTMFTIMEOUT
LD120
KD120 Controller 2 (--) D1 Channel 0 00:36:48:62
DD120 POTS(1101760):CLIP-END
LD120
KD120 Controller 2 (--) D1 Channel 0 00:36:48:68
DD120 POTS(1101820):RING1
LD120
KD130 Controller 3 (--) D1 Channel 0 00:36:48:72
DD130 E1:AKT_REQ
LD130
LD130
KD330 Controller 3 (SEND) D3 00:36:48:72
HD330 08 01 05 05 A1 04 03 90 90 A3 18 01 89 1E 02 82
HD330 83 6C 02 00 A3 70 0E 81 30 30 33 31 35 33 34 33
HD330 36 37 33 32 33
DD330 Protocol discriminator Q.931: 08
DD330 Call reference (from originator): 05
DD330 SETUP: 05
DD330 sending complete: A1
DD330 bearer capability: 04 03 90 90 A3
DD330 Information transfer capability: 3.1 kHz audio
DD330 Transfer mode: Circuit mode
DD330 Information transfer rate: 64 kbit/s
DD330 channel identification: 18 01 89
DD330 Interface type: basic interface
DD330 Preferred/exclusive: exclusive
DD330 D-channel indicator: not the D-channel
DD330 Information channel selection: B1 channel
DD330 progress indicator: 1E 02 82 83
DD330 Location: public network/local user
DD330 Progress description: Origination address is non-ISDN
DD330 calling party number: 6C 02 00 A3
DD330 Type of number: unknown
DD330 Numbering plan: unknown
DD330 called party number: 70 0E 81 30 30 33 31 35 33 34 33 36 37 33 32 33
DD330 Numbering plan: ISDN/Telephony
DD330 Called party number: 003153xxxxxx
LD330
DD130 SBC:AR_REQ
LD130
KD230 Controller 3 (SEND) D2 Channel 0 00:36:48:72
HD230 02 FF 03 08 01 05 05 A1 04 03 90 90 A3 18 01 89
HD230 1E 02 82 83 6C 02 00 A3 70 0E 81 30 30 33 31 35
HD230 33 34 33 36 37 33 32 33
DD230 Sapi=000 Tei=127
DD230 Cmd:UI(P=0)
LD230
DD130 L1STATE_G2
LD130
KD120 Controller 2 (--) D1 Channel 0 00:36:49:77
DD120 POTS(1102910):TestCLIP2
LD120
KD130 Controller 3 (--) D1 Channel 0 00:36:52:71
LD130
KD330 Controller 3 (SEND) D3 00:36:52:71
HD330 08 01 05 05 A1 04 03 90 90 A3 18 01 89 1E 02 82
HD330 36 37 33 32 33
DD330 Call reference (from originator): 05
DD330 Called party number: 003153xxxxxxx
LD330
KD230 Controller 3 (SEND) D2 Channel 0 00:36:52:72
HD230 02 FF 03 08 01 05 05 A1 04 03 90 90 A3 18 01 89
DD230 Sapi=000 Tei=127
LD230
KD120 Controller 2 (--) D1 Channel 0 00:36:52:89
DD120 POTS(1106020):V23TIMEOUT
LD120
KD120 Controller 2 (--) D1 Channel 0 00:36:52:89
DD120 POTS(1106030):CLIP-END
LD120
KD120 Controller 2 (--) D1 Channel 0 00:36:55:29
DD120 POTS(1108430):RING2
LD120
KD120 Controller 2 (--) D1 Channel 0 00:36:56:32
DD120 POTS(1109460):TestCLIP2
LD120
KD120 Controller 2 (--) D1 Channel 0 00:36:58:40
DD120 POTS(1111540):OFFHOOK
LD120
KD120 Controller 2 (--) D1 Channel 0 00:36:59:42
DD120 POTS(1112560):CON_RING
LD120
KD120 Controller 2 (--) D1 Channel 0 00:37:04:98
DD120 POTS(1118120):ONHOOK
LD120
KD130 Controller 3 (--) D1 Channel 0 00:37:18:71
DD130 SBC:DR_REQ
LD130
KD130 Controller 3 (--) D1 Channel 0 00:37:18:72
DD130 L1STATE_G1
LD130
KD130 Controller 3 (--) D1 Channel 0 00:37:18:72
DD130 E1:DEAKT_IND
LD130
KD120 Controller 2 (--) D1 Channel 0 00:37:21:11
DD120 POTS(1134250):POLREV
LD120
KD120 Controller 2 (--) D1 Channel 0 00:37:21:34
DD120 POTS(1134480):TestCLIP0
LD120
KD120 Controller 2 (--) D1 Channel 0 00:37:23:74
DD120 DTMFCLIP:054xxxxxx
LD120
KD120 Controller 2 (--) D1 Channel 0 00:37:23:74
DD120 POTS(1136880):DTMFTIMEOUT
LD120
KD120 Controller 2 (--) D1 Channel 0 00:37:23:75
DD120 POTS(1136890):CLIP-END
LD120
KD120 Controller 2 (--) D1 Channel 0 00:37:23:81
DD120 POTS(1136950):RING1
LD120
KD130 Controller 3 (--) D1 Channel 0 00:37:23:85
LD130
LD130
KD330 Controller 3 (SEND) D3 00:37:23:85
HD330 08 01 06 05 A1 04 03 90 90 A3 18 01 89 1E 02 82
HD330 36 37 33 32 33
DD330 Call reference (from originator): 06
LD330
DD130 SBC:AR_REQ
LD130
KD230 Controller 3 (SEND) D2 Channel 0 00:37:23:85
HD230 02 FF 03 08 01 06 05 A1 04 03 90 90 A3 18 01 89
DD230 Sapi=000 Tei=127
LD230
KD130 Controller 3 (--) D1 Channel 0 00:37:23:86
DD130 L1STATE_G2
LD130
KD120 Controller 2 (--) D1 Channel 0 00:37:24:92
DD120 POTS(1138060):TestCLIP2
LD120
KD130 Controller 3 (--) D1 Channel 0 00:37:27:84
LD130
KD330 Controller 3 (SEND) D3 00:37:27:84
HD330 08 01 06 05 A1 04 03 90 90 A3 18 01 89 1E 02 82
HD330 36 37 33 32 33
DD330 Call reference (from originator): 06
LD330
KD230 Controller 3 (SEND) D2 Channel 0 00:37:27:85
HD230 02 FF 03 08 01 06 05 A1 04 03 90 90 A3 18 01 89
DD230 Sapi=000 Tei=127
LD230
KD120 Controller 2 (--) D1 Channel 0 00:37:28:04
DD120 POTS(1141170):V23TIMEOUT
LD120
KD120 Controller 2 (--) D1 Channel 0 00:37:28:04
DD120 POTS(1141180):CLIP-END
LD120
KD120 Controller 2 (--) D1 Channel 0 00:37:30:44
DD120 POTS(1143580):RING2
LD120
KD120 Controller 2 (--) D1 Channel 0 00:37:31:47
DD120 POTS(1144610):TestCLIP2
LD120
KD120 Controller 2 (--) D1 Channel 0 00:37:34:58
DD120 POTS(1147720):V23TIMEOUT
LD120
KD120 Controller 2 (--) D1 Channel 0 00:37:34:59
DD120 POTS(1147730):CLIP-END
LD120
KD120 Controller 2 (--) D1 Channel 0 00:37:35:44
DD120 POTS(1148580):RING2
LD120
KD120 Controller 2 (--) D1 Channel 0 00:37:36:46
DD120 POTS(1149600):TestCLIP2
LD120
KD120 Controller 2 (--) D1 Channel 0 00:37:39:57
DD120 POTS(1152710):V23TIMEOUT
LD120
KD120 Controller 2 (--) D1 Channel 0 00:37:39:58
DD120 POTS(1152720):CLIP-END
LD120
KD120 Controller 2 (--) D1 Channel 0 00:37:40:10
DD120 POTS(1153240):OFFHOOK
LD120
KD120 Controller 2 (--) D1 Channel 0 00:37:41:12
DD120 POTS(1154260):CON_RING
LD120
KD120 Controller 2 (--) D1 Channel 0 00:37:45:04
DD120 POTS(1158180):ONHOOK
LD120

[ Voor 93% gewijzigd door PJzzz op 01-06-2007 14:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 222297

Ik ben sinds korte tijd in het bezit van een FB 7170 Annex B Duitse versie.
Het DSL gedeelte is uitgeschakeld, ik maak via de LAN1 poort verbinding met het Motorola modem van Casema.
Ik heb dus een internet en telefonie abbonement van Casema (Mega)
De analoge tel.1 uitgang van het Motorola modem heb ik aangesloten op de lifeline van de 7170 en functioneerd goed op nummerweergave na.
Ik deze topic ben ik veel items tegengekomen over nummerweergave, veelal in combinatie met een ISDN DSL aansluiting of een naar annex A omgebouwde FB of een internationale FB 7050.
Inmiddels heb ik al van alles geprobeerd zonder het gewenste resultaat.
Probleem is dus de nummerweergave van de analoge lifeline FB7170...
De nummerweergave over de SIP accounts gaat prima, belbudget en voipbuster geven het nummer perfect weer.
Telnet code ##91*1* is voor de 7170 het inschakelen van de WLAN, dus deze mogelijkheid hield ook al snel op.
Heeft iemand een oplossing om op de 7170 de DTMF nummerweergave werkend te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Is het niet zo dat Casema (net als upc) gebruik maakt van FSK?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OrakelJos
  • Niet online
(overleden)
Anoniem: 222297 schreef op vrijdag 08 juni 2007 @ 14:15:
Heeft iemand een oplossing om op de 7170 de DTMF nummerweergave werkend te krijgen?
De Fritz!Box geeft alleen FSK uit. In principe kunnen o.a. de Ned. Siemens Gigaset toestellen daar wel mee overweg. De bijna bouwgelijke Chicago van KPN bijvoorbeeld echter niet.
Ik begrijp alleen je opstelling nietl. Logischer zou mij lijken het modem in bridge mode te zetten en de Fritz!Box compleet de telefonie af te laten handelen. Je eventuele KPN lijn kan dan via een verloopstekker in de telefoon-in (lifeline) aansluiting.
Pagina: 1 ... 3 ... 23 Laatste