Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@vinsy
Als Casema FSK gebruikt, dan moet de FB deze toch kunnen weergeven, het vreemde is dat die dat niet doet.

@OrakelJos
De bridge functie was inderdaad een overweging, casema is teslotte ook VOIP, de reactie van de casema helpdesk hierop was echter onverbiddelijk, alleen het casema motorola modem is toegestaan.
Dit Motorola modem (uitgang Tel1,analoog 1-2) heb ik dus aangesloten op de telefoon-in (lifeline,analoog 3-6) van de FB.
Heb er nu nog een probleempje bij, het uitbellen via casema volgens eerdergenoemde configuaratie gaat prima, het gebeld worden via de lifeline geeft geen nummerweergave en als de telefoon overgaat en ik opneem, geeft de tel. het bericht dat de beller heeft neergelegd, leg ik dan weer de telefoon neer gaat die weer over en herhaald zich bovenstaand verhaal.
Zou een instelling in de FB kunnen zijn, ik heb h'm nog niet helemaal onder de knie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OrakelJos
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
(overleden)
Verwijderd schreef op zaterdag 09 juni 2007 @ 12:51:
De bridge functie was inderdaad een overweging, casema is teslotte ook VOIP, de reactie van de casema helpdesk hierop was echter onverbiddelijk, alleen het casema motorola modem is toegestaan.
Dit Motorola modem (uitgang Tel1,analoog 1-2) heb ik dus aangesloten op de telefoon-in (lifeline,analoog 3-6) van de FB.
Heb er nu nog een probleempje bij, het uitbellen via casema volgens eerdergenoemde configuaratie gaat prima, het gebeld worden via de lifeline geeft geen nummerweergave en als de telefoon overgaat en ik opneem, geeft de tel. het bericht dat de beller heeft neergelegd, leg ik dan weer de telefoon neer gaat die weer over en herhaald zich bovenstaand verhaal.
Zou een instelling in de FB kunnen zijn, ik heb h'm nog niet helemaal onder de knie.
Als je het modem in bridgemode zet gebruik je nog steeds het Motorola modem en niet de Fritz!Box. Ik zie niet in dat Casema daar bezwaar tegen zou hebben/kan maken.
Wat ik mij echter blijf afvragen en waarop je eigenlijk geen antwoord hebt gegeven: waarom gebruik je überhaupt de Fritz!Box? Wat voegt het voor jou toe? Heb je ook de SIP gegevens van Casema, zo ja dan zou de Fritz!Box in principe al je telefonie kunnen afhandelen. Anders lijkt mij de gekozen opstelling niet zinvol of gebruik je ook VoIP Buster etc.?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voordat ik overstapte naar casema telefonie, had ik een ISDN centrale en diverse ISDN en analoge toestellen.Heb in combinatie met casema telefonie, de Linksys SPA-3000 en 2 voip account succesvol mijn bel- en abonnementskosten fors gereduceerd.
Toen mijn router het begaf, ben ik overgegaan tot aanschaf van de fritzbox.
Met de Fritzbox kan ik mijn ISDN toestellen allemaal weer gebruiken in combinatie met mijn voipbuster,voipcheap en budgetphone account.
De SIP gegevens van Casema heb ik dus opgevraagd bij de helpdesk, helaas.
Misschien is er een manier deze uit het casema modem te halen, maar daar ben ik nog niet achter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OrakelJos
  • Niet online
(overleden)
Heb je geen KPN meer want anders past dit niet in het plaatje?
Kennis van mij heeft min of meer hetzelfde gedaan met zijn ISDN apparatuur. Geeft je teminste ook de mogelijkheid om 2 gesprekken gelijktijdig te voeren zonder moeilijke toestanden. Hij zit echter bij Tiscali en die is gemakkelijk in te stellen op de Fritz!Box.
Ikzelf heb gewoon mijn ISDN lijn gehouden en teruggebracht van ISDN2 naar ISDN1. Voor die paar euro per maand meer t.o.v. een analoge lijn heb ik nu een heleboel gebruiksgemak tot Busy on Busy en in-gespreksignaal toe op mijn vaste lijn vs. mijn VoIP accounts (ik heb er vier) en altijd de vaste KPN verbinding achter de hand. Ik vind Casema te duur voor wat het bied.

[ Voor 3% gewijzigd door OrakelJos op 09-06-2007 18:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

KPN heb ik inderdaad niet meer. Is dus omgezet naar Casema.
De omzetting van ISDN2 naar ISDN1 had ik ook al eerder gedaan, maar dan nog in combinatie met XS4ALL ADSL Basis een prijzig geheel.
Dit omgezet naar Internetplusbellen van KPN, wat een drama was dat.....
Mijn ouders zijn laatst omgegaan naar Casema telefonie en daar werkte het prima.
Dus ik ook om naar de Casema...internetsnelheid is fantastisch, wordt begin juli nog weer verhoogd naar 15 MByte!!! DVD'tje slurp ik via nieuwsgroepen binnen een uurtje naar binnen.....
Telefonie werkt op zichzelf goed, ook in combinatie met de Linksys SPA-3000.
Tot mijn sitecom router het begaf vorige week, snel de 7170 aangeschaft en mijn ISDN spulletjes weer van zolder gehaald......
Misschien dat het met een codec van casema te maken heeft ofzo, kan er echt niets over vinden op internet. Kan altijd nog mijn casema telefonie nummer porteren naar belbudget.
Handel ik alle telefoonzaken gewoon af met de FB.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris27
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 10-09-2023
Omdat ik a) tot nu toe over het algemeen tevreden ben over mijn Fritz!Box maar b) toch wel een beetje baal van het ontbreken van nummerweergave, dacht ik de (oorspronkelijk Duitse, maar nu internationale) Box te slijten aan mijn ouders en een nieuwe internationale aan te schaffen.

Ik dacht even gebruikersnaam en wachtwoord aan te passen, VCI/VPI etc. goed instellen, Voipbustergegevens aanpassen en gaan met die banaan. Dat dacht ik...

Mijn ISP is Het Net, die van mijn ouders 12move. Na instellen van de gegevens, kreeg ik telkens de melding: "PPP negotiation failed: timeout". Na het opnieuw starten van de box, ging het DSL-lampje niet branden, in het "overview" scherm van de box stonden de DSL, WLAN en LAN lampjes daarentegen wel op groen. Internet en dus ook Internet number bleven grijs...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OrakelJos
  • Niet online
(overleden)
Annex A of Annex B of een omgbouwde?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris27
Het is een oorspronkelijk Duits exemplaar, omgebouwd naar Internationaal, Annex A.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben net ook zelf bezig om een omgeflashte 7050 aan te sluiten.
Voor 12move moet je onder Internet --> Account information--> voor "No account information required (in accordance with RFC 1483 / RFC 2684)" kiezen.
hieronder voor "Bridged (Routed Bridge Encapsulation)"

Zo heb ik het ook werkend gekregen op mijn 12move lijn.

edit: ik lees iets te snel waarschijnlijk heb je dit wel goed ingesteld. Soms kan het enige uren duren (las ik op ander forum) dat als je een nieuwe modem aansluit voordat je weer een verbinding krijgt.

Maar nu mijn probleem: De telefoon die ik op de FB heb aangesloten gaat niet over en kan niet bellen, je hoort na enkele seconden verbinding-verbroken-tonen. Iemand een idee waar het aan kan liggen?
Ik kan nu bellen maar nog niet gebeld worden. Ik had de adapter niet gebruikt. Maar de telefoon gaat dus niet rinkelen . Iemand een idee wat de oorzaak kan zijn? Ik heb wel een RJ 12 (6P6C) plug gebruikt (aan de teledoonkabel) ipv RJ11.

[ Voor 50% gewijzigd door Verwijderd op 10-06-2007 12:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OrakelJos
  • Niet online
(overleden)
Chris27 schreef op zondag 10 juni 2007 @ 00:21:
Het is een oorspronkelijk Duits exemplaar, omgebouwd naar Internationaal, Annex A.
Alle Duitse Fritz!Boxen zijn hardwarematig(!) Annex B. Ook al flash je ze om, de filters blijven hetzelfde. Als je geluk hebt, oudere firmware gebruikt en dicht bij de centrale zit wil het wel eens werken. Dit onderwerp is al vele malen ter sprake gekomen en mijn advies blijft dus ook: niet doen! Koop een Internationale versie Annex A.
Als je nog wat van je investering wil redden adviseer ik je om hem achter een Annex A modem te hangen die in bridge mode staat en de uitgang van het modem te verbinden met LAN A of LAN 1 van de Fritz!Box. Dan kan je hem in ieder geval als ATA gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OrakelJos
  • Niet online
(overleden)
Verwijderd schreef op zondag 10 juni 2007 @ 01:01:
Ik kan nu bellen maar nog niet gebeld worden. Ik had de adapter niet gebruikt. Maar de telefoon gaat dus niet rinkelen . Iemand een idee wat de oorzaak kan zijn? Ik heb wel een RJ 12 (6P6C) plug gebruikt (aan de teledoonkabel) ipv RJ11.
Heb je hem omgeflasht naar Annex A? Zoja zie mijn posting hierboven! Heb je de KPN lijn nog? Zoja, hoe heb je de analoge buitentelefoonlijn aangesloten op de 7050, dus op welke pinnen? En wat werkt niet: binnenkomende gesprekken via KPN of via VoIP? Graag wat meer informatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris27
Ik ben net ook zelf bezig om een omgeflashte 7050 aan te sluiten.
Voor 12move moet je onder Internet --> Account information--> voor "No account information required (in accordance with RFC 1483 / RFC 2684)" kiezen.

Zo heb ik het ook werkend gekregen op mijn 12move lijn.

edit: ik lees iets te snel waarschijnlijk heb je dit wel goed ingesteld. Soms kan het enige uren duren (las ik op ander forum) dat als je een nieuwe modem aansluit voordat je weer een verbinding krijgt.
Dus niet op die manier ingesteld... Ik zal eens opnieuw proberen met "no account info required". Gegevens voor 12move heb ik hier vandaan gehaald, bij ADSL via KPN staat toch echt PPPoA (RFC2364) VC-MUX...

@OrakelJos: Ik weet dat ik de verkeerde koop heb gedaan, daarom wil ik ook van het ding af en een nieuwe internationale versie kopen. Waar het nu om gaat is dus: hoe krijg ik de oude aan de praat met een 12move abo.

[ Voor 10% gewijzigd door Chris27 op 10-06-2007 14:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris27
OrakelJos schreef op zondag 10 juni 2007 @ 12:46:
Heb je hem omgeflasht naar Annex A? Zoja zie mijn posting hierboven! Heb je de KPN lijn nog? Zoja, hoe heb je de analoge buitentelefoonlijn aangesloten op de 7050, dus op welke pinnen? En wat werkt niet: binnenkomende gesprekken via KPN of via VoIP? Graag wat meer informatie.
Ik heb 'm ook met een gekannibaliseerde netwerkkabel aangesloten: Voor de telefoonkabel gebruik ik draad 1 en 8 van de netwerkkabel, voor DSL draad 4 en 5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OrakelJos
  • Niet online
(overleden)
Chris27 schreef op zondag 10 juni 2007 @ 14:08:
[...]

@OrakelJos: Ik weet dat ik de verkeerde koop heb gedaan, daarom wil ik ook van het ding af en een nieuwe internationale versie kopen. Waar het nu om gaat is dus: hoe krijg ik de oude aan de praat met een 12move abo.
Voor 12move als volgt:

Internet over DSL
als router gebruiken
géén toegangsdata benodigd
VCP/VCI 0/34
Bridged and IP via DHCP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

OrakelJos schreef op zondag 10 juni 2007 @ 12:46:
[...]

Ik heb het werkend gekregen door de landinstelling op Frankrijk te zetten. Bedankt in ieder geval voor je hulp. Nu nog alle mogelijkheden van de FB leren. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robr
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
OrakelJos schreef op zondag 10 juni 2007 @ 12:36:
[...]

Alle Duitse Fritz!Boxen zijn hardwarematig(!) Annex B. Ook al flash je ze om, de filters blijven hetzelfde. Als je geluk hebt, oudere firmware gebruikt en dicht bij de centrale zit wil het wel eens werken. Dit onderwerp is al vele malen ter sprake gekomen en mijn advies blijft dus ook: niet doen! Koop een Internationale versie Annex A.
Als je nog wat van je investering wil redden adviseer ik je om hem achter een Annex A modem te hangen die in bridge mode staat en de uitgang van het modem te verbinden met LAN A of LAN 1 van de Fritz!Box. Dan kan je hem in ieder geval als ATA gebruiken.
In dit verband is het misschien interessant op te merken dat een zeer recent bericht in het Duitse IP-Phone-Forum suggereert dat het vervangen van 1 condensator het hardware verschil tussen een Duitse annex B box en een internationale annex A box al aanzienlijk zou reduceren. (zie http://www.ip-phone-forum...hp?p=882959&postcount=448).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OrakelJos
  • Niet online
(overleden)
Dit gaat niet op voor de Fritz!Box want op datzelfde forum kan je ook lezen dat het aantal onderdelen dat verschillend is in de Fritz!Box aanzienlijk groter is, ik dacht zelfs ongeveer 20.
Zie deze link: http://www.ip-phone-forum...hp?p=809398&postcount=323
Afhankelijk van de afstand van de centrale, demping etc. probeert de firmware nl. bepaalde filters uit om een zo'n optimaal mogelijk resultaat te krijgen. Bovendien zijn het allemaal SMD onderdelen die voor de gewone leek bijna niet hanteerbaar zijn. Ook de nieuwe firmware maakt het niet meer mogelijk van twee walletjes te eten.

[ Voor 9% gewijzigd door OrakelJos op 12-06-2007 14:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robr
  • Niet online
OrakelJos schreef op dinsdag 12 juni 2007 @ 14:32:
Dit gaat niet op voor de Fritz!Box want op datzelfde forum kan je ook lezen dat het aantal onderdelen dat verschillend is in de Fritz!Box aanzienlijk groter is, ik dacht zelfs meer dan 10.
Zie deze link: http://www.ip-phone-forum...hp?p=809398&postcount=323
Afhankelijk van de afstand van de centrale, demping etc. probeert de firmware nl. bepaalde filters uit om een zo'n optimaal mogelijk resultaat te krijgen. Bovendien zijn het allemaal SMD onderdelen die voor de gewone leek bijna niet hanteerbaar zijn. Ook de nieuwe firmware maakt het niet meer mogelijk van twee walletjes te eten.
Ik ontken zeker niet dat de hardware verschillen tussen annex A en annex B zich aanzienlijk verder uitstrekken dan die ene condensator (zoals inderdaad erg goed geïllustreerd door het door jou genoemde bericht). Anderzijds ben ik nog steeds van mening dat het volgende citaat uit het al eerder aangehaalde bericht op het IP-Phone-Forum toch redelijk onderbouwt dat via het veranderen van 1 condensator de verschillen aanzienlijk worden gereduceerd (en natuurlijk bedoel ik vooral de verschillen in functionaliteit, want daar gaat het m.i. om):

"Die 33nF werden also durch 1uF ersetzt (ja, das sind wirklich zwei Größenordnungen!). Grundsätzlich sollte also die Annex-B Hardware schon durch Tausch dieser zwei Bauteile *wesentlich* besser mit Annex-A funktionieren. Ich würde persönlich jedoch die halbe Stunde extra investieren und den Hybrid gleich mit updaten."

Vanzelfsprekend heb je gelijk als je opmerkt dat het veranderen van SMD onderdelen een vrij lastige zaak kan zijn. Wat de problemen met de nieuwe firmware betreft: op andere plekken op het Duitse forum wordt gesuggereerd dat het nu ook mogelijk zou zijn om uitgaande van firmware versie 14.04.33 een Duitse annex B Fritzbox 7050 naar annex A om te zetten (dit gaf eerder problemen voor firmware versies recenter dan 14.04.26 i.v.m. naar ik dacht gebruikmaking van een recentere linux kernel)). (http://www.ip-phone-forum...hp?p=864165&postcount=406). Een aantal deelnemers van het forum melden dat ze de genoemde methode met succes hebben weten toe te passen. Maar nog even afwachten hoe dit zich verder ontwikkelt kan natuurlijk nooit kwaad (ikzelf blijf nog maar even bij firmware versie 14.04.26).

Bij dit alles past misschien voor alle duidelijkheid de volgende disclaimer: ik heb zelf helemaal niets van dit alles uitgeprobeerd en mijn enige intentie is om informatie uit een doorgaans zeer goed geïnformeerd forum over te hevelen naar dit forum.

Je hebt ook volkomen gelijk als je suggereert dat het aanschaffen van een internationale annex A versie de meest veilige weg is. Maar dat neemt niet weg dat de avontuurlijken onder ons m.i toch nog steeds de aanschaf via Ebay van een aanzienlijk goedkopere Duitse annex B Fritz box zouden kunnen overwegen, vooral wanneer men zich niet te ver van een centrale bevindt, de lijn kwaliteit goed is en men qua snelheid een bescheiden internet abonnement heeft. Wellicht heb ik gewoon een beetje geluk gehad, maar mijn tegen een zeer bescheiden prijs aangeschafte Duitse Fritzbox 7050 werkt echt feilloos na de omzetting naar annex A. Ik woon inderdaad ook niet zo ver van een centrale.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OrakelJos
  • Niet online
(overleden)
Een nog betere oplossing is vaak om het gratis modem van je provider in bridge mode te zetten en daarachter een Fritz!Box in zijn diverse varianten achter te hangen. Die hebben tenslotte een complete PBX aan boord waardoor al het telefonie veel soepeler werkt. Dan maakt het niet meer uit of je Annex A of B hebt. Ja, je hebt dan twee apparaten maar wat dan nog ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robr
  • Niet online
OrakelJos schreef op dinsdag 12 juni 2007 @ 17:23:
Een nog betere oplossing is vaak om het gratis modem van je provider in bridge mode te zetten en daarachter een Fritz!Box in zijn diverse varianten achter te hangen. Die hebben tenslotte een complete PBX aan boord waardoor al het telefonie veel soepeler werkt. Dan maakt het niet meer uit of je Annex A of B hebt. Ja, je hebt dan twee apparaten maar wat dan nog ;)
Uiteindelijk zijn we het dus helemaal met elkaar eens: probeer of je een goedkope Duitse Fritz!Box annex B om kunt zetten naar annex A.........lukt dat niet pas dan gewoon de oplossing van OrakelJos toe. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guido09
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 27-05 20:44
nou weet ik het niet meer hoor...

Met de fritzbox 7050 en xs4all voip hoort de bellende partij tikken in de lijn (zoals velen onder ons).
Gisteravond de oude speedtouch 510i ertussen gezet (heeft nog wat gevloek opgebracht) en de fritz als router ingesteld.
Alles werkt maar nog steeds die #$%^&* tik in de lijn.... :(

Maakt by the way niet uit of ik met voipbuster of xs4all voip bel.

Denk er langzaam serieus over om maar een speedtouch 716 ofzoiets te gaan halen... :'(

been there, done that, bought the T-shirt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robr
  • Niet online
Heb je kennis genomen van de in de newsgroup xs4all.voip aangedragen oplossing voor dit probleem waarbij de waarde van de TX packet size in de voip.cfg file van de Fritzbox gewijzigd zou moeten worden van 20 msec naar 30 msec? Zie voor verdere details berichten onder "Oplossing voor tikken in verbinding met VOIP van XS4ALL i.c.m. Fritzbox modems" in genoemde newsgroup.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guido09
  • Laatst online: 27-05 20:44
robr schreef op maandag 18 juni 2007 @ 01:09:
Heb je kennis genomen van de in de newsgroup xs4all.voip aangedragen oplossing voor dit probleem waarbij de waarde van de TX packet size in de voip.cfg file van de Fritzbox gewijzigd zou moeten worden van 20 msec naar 30 msec? Zie voor verdere details berichten onder "Oplossing voor tikken in verbinding met VOIP van XS4ALL i.c.m. Fritzbox modems" in genoemde newsgroup.
Ja heb het even doorgespit en....

HEHE het is gelukt hoor... :+

alhoewel bij die recovery de mdt3 (?) niet succesfull verlopen was ,
doet ie het nu perfect.
Ik kon nu wel met de FBeditor de configuratie aanpassen en terugzetten via het programma.
Dus de 20's naar 30's gezet, en useaudiocodecs naar yes.
En voila geen tikken meer.. :*)
Ben een blij mens.
Alle lof voor Hans (op het xs4all.voip discussiegroep) die dit uitgevoeseld heeft. _/-\o_

Ik heb overigens een speedtouch ervoor hangen die me een upload van 960
geeft ipv de 768 met de fritz voorheen (light abbo), dus dat is ook
zover opgelost.
Was die oude speedtouch toch nog ergens goed voor,
het beestje is namelijk uit 2002.

been there, done that, bought the T-shirt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robr
  • Niet online
Ben blij dat het is gelukt en goed om te weten dat deze methode echt lijkt te werken! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomsworld
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Tomsworld

officieel ele fan :*

guido09 schreef op maandag 18 juni 2007 @ 19:12:
[...]

Ja heb het even doorgespit en....

HEHE het is gelukt hoor... :+

alhoewel bij die recovery de mdt3 (?) niet succesfull verlopen was ,
doet ie het nu perfect.
Ik kon nu wel met de FBeditor de configuratie aanpassen en terugzetten via het programma.
Dus de 20's naar 30's gezet, en useaudiocodecs naar yes.
En voila geen tikken meer.. :*)
Ben een blij mens.
Alle lof voor Hans (op het xs4all.voip discussiegroep) die dit uitgevoeseld heeft. _/-\o_

Ik heb overigens een speedtouch ervoor hangen die me een upload van 960
geeft ipv de 768 met de fritz voorheen (light abbo), dus dat is ook
zover opgelost.
Was die oude speedtouch toch nog ergens goed voor,
het beestje is namelijk uit 2002.
Dat heb ik ook ondervonden, ik heb hier een duitse die al eens opgebouwd is naar Annex A en een echte international annex A. En de noise ratio's en vooral de upstream zijn stukken slechter bij omgebouwde exemplaren dus er is degelijk een hw verschil.

"De kans dat een snee brood op een nieuw tapijt valt met de beboterde zijde onderaan, is recht evenredig met de prijs van het tapijt"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoUser
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11-09 18:54
Verder een errug fijn apparaat die 7050. Weet iemand trouwens wanneer er een nieuwe internationale firmware uitkomt, aangezien de duitse firmware al nieuwer is?
Hier nog maar een keer voor gebeld, mede voor het probleem dat indien er een keuze menu wordt aangeboden en dan op een toets wordt gedrukt de verbinding wordt verbroken. Je raad het al hetzelfde antwoord als afgelopen januari "ze/we zijn er mee bezig"

Everything is Energy, Energy is Everything ^ it's nice to be important, but it's more important to be nice

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OrakelJos
  • Niet online
(overleden)
Tomsworld schreef op maandag 18 juni 2007 @ 23:34:
[...]

Dat heb ik ook ondervonden, ik heb hier een duitse die al eens opgebouwd is naar Annex A en een echte international annex A. En de noise ratio's en vooral de upstream zijn stukken slechter bij omgebouwde exemplaren dus er is degelijk een hw verschil.
Dat loop ik nu al tijden te roepen maar mensen willen het blijkbaar eerst aan den lijve ondervinden ;)
Zie ook mijn posting van enkele dagen gelden met een link waarin ik laat zien dat er zo'n 20(!) extra onderdelen zitten in een Annex A.

[ Voor 12% gewijzigd door OrakelJos op 20-06-2007 11:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracula
  • Registratie: Maart 2000
  • Nu online
Is het probleem met de fritz!box 7140 dat als je aan het bellen bent en je een toets indrukt bij bijvoorbeeld een bedrijf met een menu systeem (optie 1 voor verkoop, optie 2 voor info etc.) dat hij de verbinding verbreekt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris27
Ik zie dat er verschillende typeaanduidingen zijn voor Duitse modellen c.q. internationale modellen
(7170/7141 vs. 7050/7140)

Lijkt eenvoudig dus: moet kiezen tussen de hedendaagse 7050 en 7140. Ik heb altijd gedacht dat de 7140 de opvolger was van de 7050. Maar goed, dat is dus verkeer gedacht... Klopt het wel dat de 7140 het modernere exemplaar is?

Het verschil tussen beiden lijkt voornamelijk in de aansluitingen te zitten. De 7050 heeft een USB aansluiting, de 7140 een USB host. Wat is een USB host?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Chris27 schreef op maandag 25 juni 2007 @ 19:09:
Ik zie dat er verschillende typeaanduidingen zijn voor Duitse modellen c.q. internationale modellen
(7170/7141 vs. 7050/7140)

Lijkt eenvoudig dus: moet kiezen tussen de hedendaagse 7050 en 7140. Ik heb altijd gedacht dat de 7140 de opvolger was van de 7050. Maar goed, dat is dus verkeer gedacht... Klopt het wel dat de 7140 het modernere exemplaar is?

Het verschil tussen beiden lijkt voornamelijk in de aansluitingen te zitten. De 7050 heeft een USB aansluiting, de 7140 een USB host. Wat is een USB host?
Wat je zegt klopt niet, sommige types zijn nou eenmaal ook als internationale versie beschikbaar, en sommige niet. De 7050 heeft bijvoorbeeld een Duits en een internationaal model, de 7170 en de 5050 alleen een Duitse. Ze maken gewoon steeds verschillende modellen voor verschillende situaties, en als er genoeg animo voor is maken ze er ook internationale versie van ofzoiets. De 5050 en 7050 zijn tegelijk uitgebracht, daarna de 7140 en 7170, en daarna de 7141 geloof ik.

Voor al deze modellen worden nog steeds firmware-updates gemaakt, dus qua ingebouwde functies verschillen ze niet (gelet op de verschillen in aansluitingen dan: op de 7140 is geen ISDN-apparatuur aan te sluiten, op de 7050 wel, terwijl de 7050 ouder is).

Het verschil in de USB-aansluitingen is dat de aansluiting op de 7050 bedoeld is om computers op aan te sluiten om internet via USB te krijgen, en op de 7140 kan je de USB-aansluiting bijvoorbeeld gebruiken als printserver of fileserver binnen je netwerk.

De keus is dus of je ISDN-apparatuur wilt kunnen aansluiten op je Fritz!Box (zo ja, 7050) of dat je een printserver o.i.d. wilt (zo ja, 7140).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OrakelJos
  • Niet online
(overleden)
Dracula schreef op maandag 25 juni 2007 @ 16:52:
Is het probleem met de fritz!box 7140 dat als je aan het bellen bent en je een toets indrukt bij bijvoorbeeld een bedrijf met een menu systeem (optie 1 voor verkoop, optie 2 voor info etc.) dat hij de verbinding verbreekt?
Nog steeds niet opgelost. Volgens AVM zijn ze er mee bezig. Zie ook enkele postings terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris27
OrakelJos schreef op dinsdag 26 juni 2007 @ 12:02:
[...]

Nog steeds niet opgelost. Volgens AVM zijn ze er mee bezig. Zie ook enkele postings terug.
Geldt dit probleem ook voor de 7050?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OrakelJos
  • Niet online
(overleden)
Chris27 schreef op dinsdag 26 juni 2007 @ 13:04:
[...]

Geldt dit probleem ook voor de 7050?
Ja, met alle Fritz!Boxen. Firmware is nl. nagenoeg gelijk voor alle uitvoeringen.

Wel het volgende gelezen op een Duits forum:

Evtl. hilft es auch, mit den Fbeditor (oder per telnet) den Eintrag:
infodtmfnotsupported = no; auf yes zu ändern

Dat zou het probleem moeten oplossen. Nog niet uitgeprobeerd maar misschien zijn er moedigen onder jullie ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris27
OrakelJos schreef op dinsdag 26 juni 2007 @ 13:24:
[...]

Ja, met alle Fritz!Boxen. Firmware is nl. nagenoeg gelijk voor alle uitvoeringen.

Dat zou het probleem moeten oplossen. Nog niet uitgeprobeerd maar misschien zijn er moedigen onder jullie ;)
Ik heb het probleem niet met mijn Fritz!Box Fon WLAN... Zal eens kijken waar die waarde bij mij op staat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PJzzz
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19-08 23:12
Iemand een idee of/hoe ik nat-loopback aan de praat kan krijgen op een FB-7140?
Wil via extern ip de beelden van mijn ip-camera bekijken en webservertje kunnen checken.

Oh ja, clip heb ik nu werkend door bij karwei(ja,ja) een cheap profoon nummermeldertje tussen de FB en Splitter te zetten. Daardoor werkt clip op mijn telefoon en op de FB perfect.

[ Voor 35% gewijzigd door PJzzz op 28-06-2007 12:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OrakelJos
  • Niet online
(overleden)
PJzzz schreef op donderdag 28 juni 2007 @ 12:21:
Iemand een idee of/hoe ik nat-loopback aan de praat kan krijgen op een FB-7140?
Wil via extern ip de beelden van mijn ip-camera bekijken en webservertje kunnen checken.
Is door AVM uit veiligheidsoverwegingen dichtgetimmerd. Op www.ip-phone-forum.de heb ik wel eens gelezen dat door ingrepen in de firmware er mogelijkheden zouden zijn maar dit zelf nooit toegepast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeGato23
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
LeGato23 schreef op maandag 25 juni 2007 @ 10:25:
De recente nieuwe firmware v39.04.34, Build 07.06.13, Date Jun 20, 2007 voor m'n Fritz!Box Fon WLAN 7140 Annex A werkt hier prima. Zelfs m'n upload is wat hoger nu.
Helaas is gebleken na een aantal dagen dat de v39.04.34 firmware bij mij toch niet zo lekker werkt. Om de 3 of 4 uur wordt de DSL gedisconnect er weer opnieuw geconnect.
Hier had ik met de vorige firmware dus geen last van.
Ik AVM hier intussen van op de hoogte gebracht en wacht op reactie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris27
OrakelJos schreef op dinsdag 26 juni 2007 @ 13:24:
[...]

Heb ondertussen even gekeken: deze variabele staat bij mij op "no". Toch kan ik gewoon met een keuzesysteem werken.
Voor de mensen die eea willen uitpluizen, hierbij de voipcfg (ua2 even weggelaten) van mijn (oorspronkelijk Duitse) Fritz!Box Fon WLAN.

voipcfg {
dnsport = 7077;
rtpport_start = 7078;
ua1 {
enabled = yes;
username = "xxx";
authname = "xxx";
passwd = "xxx";
registrar = "sip1.voipbuster.com";
ttl = 30m;
sipping_enabled = no;
sipping_interval = 280s;
name = "003151xxxxxx";
authenticatemode = authenticate_mode_none;
infodtmfnotsupported = no;
register_failwaitmax = 30m;
stunserver = "";
stunserverport = 3478;
is_nat_aware = no;
clirtype = clir_display_and_username;
only_one_dialog = no;
presence_supported = no;
mwi_supported = yes;
tx_packetsize_in_ms = 20;
reject_refer = yes;
no_register_fetch = no;
do_not_register = no;
outboundproxy = "";
is_ddi = no;
backup_wanted = no;
}
}
use_audiocodecs = no;
audiocodecs = "PCMA", "PCMU", "G726-32";
verbose = no;
sip_prio = 0;
rtp_prio = 0;
dyn_codecs = yes;
prio_low_codec = no;
send_ringtone = no;
blacklist = no;
enum_support_enabled = no;
enumdomains = "e164.arpa", "e164.org";
rtpstream {
voice_activity_detection {
enabled = no;
vad_threshold = 10000;
}
plc {
in_the_stack = yes;
}
jitter {
auto_on = yes;
in_ms = 50;
in_packets = 0;
}
rtcp_enabled = yes;
}
voip_assi_enabled = yes;
}

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris27
Ik sta zwaar te dubben om een 7140 te kopen, maar ik ben nog wel benieuwd of er mensen zijn die het bellen naar bedrijven met een keuzesysteem in de telefooncentrale aan de praat hebben gekregen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PJzzz
OrakelJos schreef op donderdag 28 juni 2007 @ 22:45:
[...]
Is door AVM uit veiligheidsoverwegingen dichtgetimmerd. Op www.ip-phone-forum.de heb ik wel eens gelezen dat door ingrepen in de firmware er mogelijkheden zouden zijn maar dit zelf nooit toegepast.
Nope, is door mijn provider dichtgetimmerd (tweakdsl). Kwam ik achter na telefoontje met tweak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OrakelJos
  • Niet online
(overleden)
Doorkiezen hangt blijkbaar van de provider af. Met Voipbuster werkt het blijkbaar wél, met Tiscali niet.

[ Voor 52% gewijzigd door OrakelJos op 12-07-2007 11:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Chris27 schreef op zondag 08 juli 2007 @ 14:36:
Ik sta zwaar te dubben om een 7140 te kopen, maar ik ben nog wel benieuwd of er mensen zijn die het bellen naar bedrijven met een keuzesysteem in de telefooncentrale aan de praat hebben gekregen?
Heb zelf al sinds januari FB 7140
maar heb hier nog nooit last van gehad
keuze systeem werkt gewoon en FB verbreekt de vebinding NIET
op de fonpoorten van de FB staat een tiptel 2-8 centrale aangesloten die ook intern telefoonverkeer afhandelt maar dat maakt verder volgens mij niets uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwoerdkop
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 08-12-2022
Weet iemand hoe ik met een Fritz!Box Fon 7140 icm een DECT telefoon naar andere SIP URI's kan bellen? Dus volledig bellen over IP van voipbuster account naar voipbuster account (met sip uri zoals username@sip.voipbuster.com).

Het schijnt alleen te kunnen met sneltoetsen oid, maar kan geen concreet antwoord vinden. Omdat VOIP tenslotte begon zonder koppelingen met het PSTN, wil ik natuurlijk deze optie kunnen gebruiken, ook met een hardware-oplossing.

Iemand een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OrakelJos
  • Niet online
(overleden)
zwoerdkop schreef op zondag 15 juli 2007 @ 09:58:
Weet iemand hoe ik met een Fritz!Box Fon 7140 icm een DECT telefoon naar andere SIP URI's kan bellen? Dus volledig bellen over IP van voipbuster account naar voipbuster account (met sip uri zoals username@sip.voipbuster.com).

Het schijnt alleen te kunnen met sneltoetsen oid, maar kan geen concreet antwoord vinden. Omdat VOIP tenslotte begon zonder koppelingen met het PSTN, wil ik natuurlijk deze optie kunnen gebruiken, ook met een hardware-oplossing.

Iemand een oplossing?
Ik dacht niet dat dit kan. Zoek anders eens op www.ip-phone-forum.de

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PJzzz
LeGato23 schreef op donderdag 28 juni 2007 @ 23:47:
[...]

Helaas is gebleken na een aantal dagen dat de v39.04.34 firmware bij mij toch niet zo lekker werkt. Om de 3 of 4 uur wordt de DSL gedisconnect er weer opnieuw geconnect.
Hier had ik met de vorige firmware dus geen last van.
Ik AVM hier intussen van op de hoogte gebracht en wacht op reactie...
Had hetzelfde probleem en kreeg van avm een recovery image om het maar weer eens terug te zetten.
Tis elke keer 1 stap vooruit en 2 terug.
Begin er erg aan te twijfelen of er bij avm überhaupt serieus wordt getest met internationale F...Boxen.
Begin het ondertussen behoorlijk beu te worden om elke keer maar weer alle screenshots te moeten maken, logs op te sturen etc....ik ben geen bleedin betatester voor avm.
Trouwens de helpdesk in NL is helemaal een farce, ze sturen alleen maar alles door en tonen absoluut geen kennis van zaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PJzzz schreef op vrijdag 20 juli 2007 @ 00:12:
[...]

Had hetzelfde probleem en kreeg van avm een recovery image om het maar weer eens terug te zetten.
Begin er erg aan te twijfelen of er bij avm überhaupt serieus wordt getest met internationale F...Boxen.
Begin het ondertussen behoorlijk beu te worden om elke keer maar weer alle screenshots te moeten maken, logs op te sturen etc....ik ben geen bleedin betatester voor avm.
Trouwens de helpdesk in NL is helemaal een farce, ze sturen alleen maar alles door en tonen absoluut geen kennis van zaken.
Zo is het ik sluit mij volledig bij deze mening aan
indertijd de fb 7140 bij Callvoip gekocht en ook daar is het behoorlijk van het kastje naar de muur.
Maar er is hoop!! als je bij callvoip een abo op een voipdienst van hun neemt schijn je overal van af te zijn..
Hoezo commercieel??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• conradh
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 27-07 17:59
Ik gebruik al 2 jaar een 7050 annex b. Gekocht op ebay in duitsland. Alles werkt perfect. Nummerherkeening, voip accounts etc. Ik heb nu adsl over isdn via xs4all.
Huidige snelheid is 6mb down/768kb up.
Ik wil overstappen naar een andere provider met meer snelheid.
Kan mijn fritz!box dat aan? Wat is maximale snelheid en bij welke provider?
Graag wat ervaringen van anderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeGato23
  • Niet online
PJzzz schreef op vrijdag 20 juli 2007 @ 00:12:
[...]
Ik heb overigens ook screenshots en logfiles opgestuurd, maar tot op heden nog geen oplossing ontvangen vanuit AVM.
Ik heb ook een 04.26 recovery image ontvangen, maar als ik deze gebruik dan kan ik mijn eerder opgeslagen instellingen niet meer inlezen, omdat deze settingsfile natuurlijk van de recentere firmware zijn 8)7
Dus... hopen dat AVM snel met een oplossing komt, anders weer een paar uurtjes prutsen om alle instellingen er weer in te krijgen in de oude firmware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OrakelJos
  • Niet online
(overleden)
conradh schreef op woensdag 25 juli 2007 @ 22:41:
Ik gebruik al 2 jaar een 7050 annex b. Gekocht op ebay in duitsland. Alles werkt perfect. Nummerherkeening, voip accounts etc. Ik heb nu adsl over isdn via xs4all.
Huidige snelheid is 6mb down/768kb up.
Ik wil overstappen naar een andere provider met meer snelheid.
Kan mijn fritz!box dat aan? Wat is maximale snelheid en bij welke provider?
Graag wat ervaringen van anderen.
Volgens de Duitse fora kan hij tot 20mb down en 1mb up aan. De genoemde snelheden zoals jij heb ik ook met m'n T6 abonnement van Tiscali. Tiscali biedt op Annex B (ISDN) tot 12mb aan maar dat is meer een limiet aan de zijde van Tiscali dan die van de Fritz!Box. In Duitsland gebruikt men alleen maar Annex B ook over analoge lijnen dus het moet wel goed zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PJzzz
LeGato23 schreef op donderdag 26 juli 2007 @ 15:51:
Ik heb ook een 04.26 recovery image ontvangen, maar als ik deze gebruik dan kan ik mijn eerder opgeslagen instellingen niet meer inlezen, omdat deze settingsfile natuurlijk van de recentere firmware zijn 8)7
Dus... hopen dat AVM snel met een oplossing komt, anders weer een paar uurtjes prutsen om alle instellingen er weer in te krijgen in de oude firmware.
Kwam ik in het verleden ook achter maar heb ondertussen een bibliotheek met alle voorafgaande settings paraat ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-08 16:13
OrakelJos schreef op vrijdag 27 juli 2007 @ 10:10:
[...]

Volgens de Duitse fora kan hij tot 20mb down en 1mb up aan. De genoemde snelheden zoals jij heb ik ook met m'n T6 abonnement van Tiscali. Tiscali biedt op Annex B (ISDN) tot 12mb aan maar dat is meer een limiet aan de zijde van Tiscali dan die van de Fritz!Box. In Duitsland gebruikt men alleen maar Annex B ook over analoge lijnen dus het moet wel goed zitten.
Tiscali kan ook 20Mb leveren op annexB, alleen als je te ver van de centrale woont zie je die optie niet bij de mogelijkheden door het invoeren van je postcode. Zou ook kunnen dat je T12 wel kan bestellen, maar niet kunt halen omdat de lijn iets langer is dan de postcode check denkt.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris27
Ik ben aan de gang met de instellingen voor mijn nieuwe FB 7140. Hoewel mijn oude "Fon Wlan" (omgekat) ook al kiesregel-mogelijkheden had, heb ik me er nooit echt in verdiept, maar ik vraag me nu af of het ook mogelijk is om binnen je netnummer gebied je netnummer niet te hoeven intikken. Kom daar niet echt achter in de gebruikersinterface...

Verder merk ik dat ook mijn 7140 (mijn Fon Wlan had dat ook) af en toe tijdens een telefoongesprek een piepje hoorbaar is (ik gebruik de box icm Voipbuster). Wat is dat piepje?

Nu kan ik eens rondsolderen in mijn oude omgekatte Duitse om te proberen nummerweergave toch vaker aan de praat te krijgen ipv de 10% van alle gesprekken. Baat het niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat zonder netnummer is in de 7140 erg makkelijk in te stellen.

Eerst ga je onder het menu Telephony -> Internet Telephony naar het tabblad Advanced Settings. Onder het kopje "Location data" vul je bij Country code in het eerstje hokje 00 en in het tweede hokje 31 in. Bij Area code vul je in het eerste hokje een 0 in en het tweede hokje de rest van je netnummer (voor Amsterdam bijvoorbeeld 20). Vervolgens ga je naar het tabblad Internet Numbers en klik je op de bewerkknop van je telefoonnummer, en dan zet je een vinkje bij de 0 en het overige deel van het netnummer (de 00 en 31 dus uitgevinkt laten). Dan hoef je voortaan geen netnummer meer te draaien.

Verder gebruik ik mijn 7140 ook in combinatie met Voipbuster (Voipcheap eigenlijk) maar die piepjes die jij beschrijft heb ik geen last van.

Succes ermee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris27
Verwijderd schreef op vrijdag 03 augustus 2007 @ 19:09:
Vervolgens ga je naar het tabblad Internet Numbers en klik je op de bewerkknop van je telefoonnummer, en dan zet je een vinkje bij de 0 en het overige deel van het netnummer (de 00 en 31 dus uitgevinkt laten).
Ik kan geen vinkjes zetten, behalve dan bij "Insert area code for outgoing calls". Andere firmware misschien? Ik gebruik 39.04.34.

En die piepjes, ach, echt last heb ik er niet van , het komt hooguit 1x per half uur voor...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris27
Nog een probleempje met mijn Fritz! 7140:
Via Voipbuster heb ik mijn KPN-vaste-lijn geverifieerd zodat (als ik uitbel via internet) dit kpn-nummer te zien zou moeten zijn. Bij een Hetnet-account gaat dit prima (hier gebruik je account information), bij een 12move account (zie hierboven) is deze account info "not required". Hier gaat het mis voor wat betreft de internet-telefonie instellingen. Als ik de gegevens wil opslaan krijg ik de melding dat de betreffende telefoniegegevens alleen ingesteld worden, als account information onder "internet" ingevuld is... Is dit logisch? Ik heb wel eea aan account info geprobeerd, maar dit pikt Fritz niet: PPP negotiation failed: timeout

Internettelefonie doet het verder wel, alleen het geverifieerde nummer verschijnt niet bij anderen in het scherm...

[ Voor 4% gewijzigd door Chris27 op 03-08-2007 22:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Chris27 schreef op vrijdag 03 augustus 2007 @ 20:05:
[...]

Ik kan geen vinkjes zetten, behalve dan bij "Insert area code for outgoing calls". Andere firmware misschien? Ik gebruik 39.04.34.

En die piepjes, ach, echt last heb ik er niet van , het komt hooguit 1x per half uur voor...
Vreemd, ik heb dezelfde firmware en bij mij ziet het er zo uit:

Afbeeldingslocatie: http://i11.tinypic.com/4m305qd.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 04 augustus 2006 @ 13:54:
Bij AVM Duitsland is zijn er nieuwe duitse firmware-updates voor veel Fritz!box modellen waaronder de 7170 en de 7050 . Dit geld dus alleen voor de duitse exmplaren. Maar die worden ook in Nederland door veel mensen gebruikt (waaronder ik)

Nieuw is een nieuwe look van de instelpagina's en een telefoonboek, waar je onder andere in kan aangeven of iemand een "belangrijk persoon" is, waardoor de nachtschakeling niet voor diegene geld. En verder iets waarvan gezegd wordt: Rufnummern-individuelle Anruferbehandlung. Ben er nog niet achter wat daar mee bedoeld wordt. Ook schijnen nu sommige modellen met voice over DSL te kunnen werken.

Ik vind het telefoonboek erg handig, want je kunt nu naast de Kurzwahl (bv **701) ook een Vanity-code ingeven. (b.v. **8bakker) en staan in de Anrufliste nu de namen uit het telefoonboek ipv alleen maar nummers.

Voor iedereen met een engelse versie is het nog even wachten
Hoi Martijn kan jij mij misschien helpen met het volgende:

Ik heb vorige week via zercom.nl een Fritzbox fon wlan 7170 (duitse versie) gekocht. Ik heb de hardware en software volgens de handleiding geïnstalleerd. Alles verliep goed MAAR nu komt het, ik moet op een gegeven moment internetzugangsdaten (Iinternet-toegang-gegevens) ingeven. Want ik wil de 7170 gebruiken als router. Gevraagd wordt:

Wahlen Sie Ihrer internetanbieter (kies uw internet aanbieder). In mijn geval is dit Tiscali. Tiscali staat wel op de lijst maar dit zijn de Duitse collega's (hier kan ik niets mee want ik krijg een extensie tiscali.de. te zien Dus heb ik anderer Internetanbieter (andere internetaanbieder) gekozen. Maar nu komt de wazige kant van het verhaal, er wordt Benutzername (gebruikersnaam) en Kennwort (wachtwoord) gevraagd???!!! Ik heb mijn provider (Tiscali) gebeld maar die konden mij NIET helpen.
Ik ben al een paar dagen bezig om internetverbinding te krijgen maar helaas het lukt maar niet. By the way ik heb geen ISDN maar analoge tel.aansl.KPN en dus zoals eerder genoemd adsl tiscali internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris27
Verwijderd schreef op zaterdag 04 augustus 2007 @ 08:49:
[...]
Vreemd, ik heb dezelfde firmware en bij mij ziet het er zo uit:
Da's wel heel anders...

Afbeeldingslocatie: http://home.hetnet.nl/~jcvdvelde/plaatjesmap/fritzinst.jpg

Ik ga maar eens op zoek...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je hebt waarschijnlijk de Expert Mode niet aan staan, je kunt dit activeren door onder het menu System -> Expert Mode een vinkje te zetten bij "Show expert settings".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris27
Super, dat is het! Dank je! En daarmee is meteen het probleem van het uitgaande (geverifieerde) nummer uit de wereld.

d:)b

[ Voor 64% gewijzigd door Chris27 op 04-08-2007 18:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 04 augustus 2007 @ 11:59:
[...]

Volgens mij kan kan hier beter iemand anders op antwoorden, ten eerste heb ik zelf dit model niet, ten tweede werk ik via een isdn lijn en ten slotte weet ik niet of tiscali met een Bridged verbinding werkt of met inloggegevens.

Martijn

p.s. Trouwens als je hem puur als router wilt gebruiken en niet als modem, dan heb je die gegevens toch helemaal niet nodig?

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 04-08-2007 16:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris27
Verwijderd schreef op zaterdag 04 augustus 2007 @ 16:07:

Volgens mij kan kan hier beter iemand anders op antwoorden, ten eerste heb ik zelf dit model niet, ten tweede werk ik via een isdn lijn en ten slotte weet ik niet of tiscali met een Bridged verbinding werkt of met inloggegevens.
Komen de instellingen van 12move niet overeen met die van Tiscali? Je zou eens kunnen proberen:

onder Internet --> Account information--> voor "No account information required (in accordance with RFC 1483 / RFC 2684)" kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzzie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 03-09 13:40
Sinds vandaag ben ik ook de trotse bezitter van een FritzBox 7140
Ik heb zo te zien de nieuwste firmware er op staan.

Ik heb ADSL via Pilmo en dus ook VOiP via hun.

Nu het volgende.

Mijn internet doet het prima.
Alleen mijn telefonie wil niet werken.
Ik heb van Pilmo alle gegevens gekregen van SIP.
Deze gegevens heb ik ingevuld maar helaas.

De gegevens van Pilmo bevat ook o.a port nummers voor de proxy en registrar alleen deze kan ik nergens in Fritz invoeren.

Ook heb ik nog wat andere gegevens die ik nergens kan invoeren.

Zodoende wordt mijn telefoon nummer dus ook niet geregistreerd en kan ik niet bellen.

Iemand een idee ??

alvast bedankt

Buzzie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jurjeno
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 29-08 16:02
Hopelijk kan iemand hier helpen, want ik heb al op diverse plekken gezocht maar kon geen definitief antwoord vinden.

Ik heb een servertje staan thuis, met o.a. Asterisk erop. Die server hangt via een DSL-verbinding aan het internet. Die server heeft meerdere netwerkkaarten, waarvan eentje met de huidige ADSL-modem verbonden is. Die netwerkkaart heeft als IP-adres mijn externe IP-adres. Alle firewalling en NAT wordt gedaan door de server, de ADSL-modem is alleen maar een doorgeefluik.

Is een Fritz!Box ook zo te configureren? En is het vervolgens ook nog steeds mogelijk het VoIP-gedeelte te laten praten met Asterisk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OrakelJos
  • Niet online
(overleden)
Verwijderd schreef op zaterdag 04 augustus 2007 @ 11:59:
[...]

Ik heb vorige week via zercom.nl een Fritzbox fon wlan 7170 (duitse versie) gekocht. Ik heb de hardware en software volgens de handleiding geïnstalleerd. Alles verliep goed MAAR nu komt het, ik moet op een gegeven moment internetzugangsdaten (Iinternet-toegang-gegevens) ingeven. Want ik wil de 7170 gebruiken als router. Gevraagd wordt:

Wahlen Sie Ihrer internetanbieter (kies uw internet aanbieder). In mijn geval is dit Tiscali. Tiscali staat wel op de lijst maar dit zijn de Duitse collega's (hier kan ik niets mee want ik krijg een extensie tiscali.de. te zien Dus heb ik anderer Internetanbieter (andere internetaanbieder) gekozen. Maar nu komt de wazige kant van het verhaal, er wordt Benutzername (gebruikersnaam) en Kennwort (wachtwoord) gevraagd???!!! Ik heb mijn provider (Tiscali) gebeld maar die konden mij NIET helpen.
Ik ben al een paar dagen bezig om internetverbinding te krijgen maar helaas het lukt maar niet. By the way ik heb geen ISDN maar analoge tel.aansl.KPN en dus zoals eerder genoemd adsl tiscali internet.
Ten eerste moet je andere aanbieder kiezen. Géén toegangsdata nodig en instellen op DHCP en VPI/VCI 0/34.
Verder zal het niet gaan werken want je hebt een Duitse versie gekocht en die zijn allemaal Annex B. Lees de diverse threads hierop maar na. Ik heb in het verleden hiervoor al vele malen gewaarschuwd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OrakelJos
  • Niet online
(overleden)
Buzzie schreef op woensdag 08 augustus 2007 @ 15:14:
Sinds vandaag ben ik ook de trotse bezitter van een FritzBox 7140
Ik heb zo te zien de nieuwste firmware er op staan.

Ik heb ADSL via Pilmo en dus ook VOiP via hun.

Nu het volgende.

Mijn internet doet het prima.
Alleen mijn telefonie wil niet werken.
Ik heb van Pilmo alle gegevens gekregen van SIP.
Deze gegevens heb ik ingevuld maar helaas.

De gegevens van Pilmo bevat ook o.a port nummers voor de proxy en registrar alleen deze kan ik nergens in Fritz invoeren.

Ook heb ik nog wat andere gegevens die ik nergens kan invoeren.

Zodoende wordt mijn telefoon nummer dus ook niet geregistreerd en kan ik niet bellen.

Iemand een idee ??

alvast bedankt

Buzzie
De poortnummers zijn standaard dus hoef je niet in te vullen. Voor Tiscali is bijv. Gebruikersnaam (door Tiscale opgegeven internet telefoonnummer), password, registrar: tel.telefoniedienst.nl en proxy-server: sip.telefoniedienst.nl
Ik heb vier verschillende SIP accounts en ze werken allemaal ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzzie
Thanks voor in de info.

was alleen vergeten dat ik mijn probleem hier ook had vermeld.

is ondertussen opgelost dmv sipadres:poortnummer

Buzzie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evanuden
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 02-09 11:43
Ik heb niet het hele forum doorgespit, maar kijk hier eens:

http://voip.wiki.xs4all.nl/index.php?title=FRITZ%21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kocht enkele dagen geleden een Fritz box 7140 Wlan annex A. Alles correct aangesloten (ADSL) en ingesteld; werkte perfect, telefoon aangesloten om te bellen met VOIPdiscount, laptom met Fritz Wlan stick. Gisteren viel alles weg; geen stroom/verbinding, LED's ook uit. Een dag later werkte hij weer om een tijdje later weer uit te vallen (is momenteel weer zo, heb voorlopig ook nog een Telenet verbinding) Herkent iemand hier dit probleem ? Moet ik de box gaan inwisselen ?
Dank bij voorbaat ;-)

JD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OrakelJos
  • Niet online
(overleden)
Verwijderd schreef op zaterdag 18 augustus 2007 @ 20:22:
Ik kocht enkele dagen geleden een Fritz box 7140 Wlan annex A. Alles correct aangesloten (ADSL) en ingesteld; werkte perfect, telefoon aangesloten om te bellen met VOIPdiscount, laptom met Fritz Wlan stick. Gisteren viel alles weg; geen stroom/verbinding, LED's ook uit. Een dag later werkte hij weer om een tijdje later weer uit te vallen (is momenteel weer zo, heb voorlopig ook nog een Telenet verbinding) Herkent iemand hier dit probleem ? Moet ik de box gaan inwisselen ?
Dank bij voorbaat ;-)

JD
Lijkt mij niet normaal. Heb je met Telnet iets aangepast aan de firmware? Schrijf anders alle instellingen op en flash hem met de recovery image die te downloaden is van www.avm.de

Verwijderd

Hoi,
gister mijn 1e fritzbox ontvangen maar zit meteen met een probleem: de analoge lijnen werken niet, dwz kan niet naar buiten bellen en ben niet bereikbaar op mijn KPN nummer.
Als ik via FWD een "Call me" opdracht geef gaat de telefoon op FON1 wel gewoon over en hoor ik de boodschap. Dus van SIP naar analoog werkt, maar analoog-analoog niet.
Iemand een tip?

• evanuden
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 02-09 11:43
Verwijderd schreef op donderdag 23 augustus 2007 @ 21:12:
Hoi,
gister mijn 1e fritzbox ontvangen maar zit meteen met een probleem: de analoge lijnen werken niet, dwz kan niet naar buiten bellen en ben niet bereikbaar op mijn KPN nummer.
Als ik via FWD een "Call me" opdracht geef gaat de telefoon op FON1 wel gewoon over en hoor ik de boodschap. Dus van SIP naar analoog werkt, maar analoog-analoog niet.
Iemand een tip?
Meestal wordt bij de oudere typen de verkeerde adapter gebruikt. Dit is niet van toepassing bij de FRITZ!Box FON 5124,FRITZ!Box FON WLAN 7140 of FRITZ!Box FON WLAN 7170. Deze hebben een Y kabel en hier kan het bijna niet fout gaan. Bij de andere modellen zit een RJ45/RJ45 kabel en een adapter van RJ45 naar RJ11. In de female kant zijn pin 1 en pin 8 aangesloten. Deze adapter moet je hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHead
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02-09 23:59
Buzzie schreef op woensdag 15 augustus 2007 @ 21:33:
Thanks voor in de info.

was alleen vergeten dat ik mijn probleem hier ook had vermeld.

is ondertussen opgelost dmv sipadres:poortnummer

Buzzie
Even een klein vraagje, was het poortnummer van Pilmo anders als standaard?
Daar ik ook Pilmo heb, en denk een Fritz!Box aan te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzzie
RedHead schreef op vrijdag 24 augustus 2007 @ 01:30:
[...]

Even een klein vraagje, was het poortnummer van Pilmo anders als standaard?
Daar ik ook Pilmo heb, en denk een Fritz!Box aan te kopen.
Ik heb geen idee of het een standaard poortnummer betreft van Pilmo.
Ik heb mijn SIP gegevens opgevraagd bij pilmo en die gegevens ingevuld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dmitri
  • Niet online
Ik heb een 7050 en die ondersteunt het 802.11g++ (125 Mbit/s) WLAN-protocol. Nu heb ik een wlan-pci-kaartje in mijn pc zitten met een Ralink-chip. Deze draait niet op 125 Mbit/s. Weet iemand welk pci-kaartje dit wel ondersteund?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OrakelJos
  • Niet online
(overleden)
Dmitri schreef op dinsdag 28 augustus 2007 @ 14:24:
Ik heb een 7050 en die ondersteunt het 802.11g++ (125 Mbit/s) WLAN-protocol. Nu heb ik een wlan-pci-kaartje in mijn pc zitten met een Ralink-chip. Deze draait niet op 125 Mbit/s. Weet iemand welk pci-kaartje dit wel ondersteund?
De Fritz!Box gebruikt een Texas Instruments chip dus daar heb je de meeste kans mee. Ik weet echter niet welke PCI kaarten die hebben. In de praktijk schijnt de te bereiken snelheidswinst nogal tegen te vallen. Ik zou me dus ook maar niet al te druk maken ;)

• Chris27
Het leek zo goed te gaan. Nieuwe 7140 voor zowel mijn ouders als voor mezelf.

Vorige week hoorde ik van mijn ouders dat hun gesprek wel eens wegviel. Erg vervelend natuurlijk, maarja, toen ik vroeg met wie ze belden, was dat iemand met een internetplusbellen abo. ;)

Totdat ik wilde bellen en Fritz op de vaste lijn overschakelde. En ik twee dagen later op mijn Voipbusternummer gebeld werd met de vraag waarom ik op mijn vaste lijn de hele avond al in gesprek was. Dat was ik dus niet. Prompt werd ook nog eens na 36 minuten diezelfde VoIP-VoIP-verbinding verbroken na een poosje stilte.

Ik gebruik firmware 39.04.34. Ik had al begrepen dat deze firmware niet geheel vrij van bugs is, maar herkent iemand deze klachten als "horend" bij deze firmware? Dan zet ik de box een versie terug...

En af en toe nog steeds een "onschadelijk" piepje :?

Verwijderd

Ik snap je vraag niet helemaal. Je fritzbox belt automatisch via de vaste lijn uit zonder dat jij dat wil?

• Chris27
Verwijderd schreef op woensdag 19 september 2007 @ 17:59:
Ik snap je vraag niet helemaal. Je fritzbox belt automatisch via de vaste lijn uit zonder dat jij dat wil?
Klopt. Ik hoorde aan een bepaald toontje vòòr dat het nummer gekozen werd, dat Fritz overschakelde op de vaste lijn (en zag dat natuurlijk aan het lampje "Fixed Line", waar ik direct naar keek). Direct opgehangen en meteen weer gebeld: toen ging het goed...

Verwijderd

Ik heb dat ook nadat ik bepaalde instellingen wijzig, zowel in de huidige als voorgaande firmware. Je kan de fritzbox weer vertellen dat hij via internet moet bellen door het SIP-account te bewerken, vervolgens niets te wijzigen en dan op Apply te klikken. Het is vreemd, maar daarna belt hij bij mij weer via internet. Hopelijk heb je er wat aan.

Verwijderd

Heb hier sinds 2 maanden een FRITZ!Box Fon WLAN 7140 Annex A, Firmware version 39.04.34
Bevalt prima alleen jammer dat hij niet met dtmf -toon keuze menu's kan werken,dan valt verbinding weg en moet je dus dat nummer via vaste net bellen en dat kost weer geld.
Daarom zoek ik verbeterde firmware of andere trucs of instellingen om dat wél werkend te krijgen.

op AVM site hebben ze:
FRITZ!Box Fon WLAN 7140 Firmware Version 30.04.33
Die Firmware beinhaltet die Funktionen des DSL-Modems und -Routers. Laden Sie die Firmware zuerst auf die Festplatte Ihres Computers und übertragen Sie diese von dort in einem zweiten Schritt auf die Anlage.

Neue Leistungsmerkmale:
Leistungsfähigkeit und Energieeffizienz erhöht
Assistent vereinfacht das Einrichten der Telefonie
Verbesserte Unterstützung für ADSL2+ und USB-Zubehör

Weitere Informationen zu diesem Update erhalten Sie hier
Sprache: Deutsch Dateigröße: 4350 KB Download starten
Version: 30.04.33 Build: 07.06.04 Datum: 05.06.2007

Hebben ze voor duitse Fritzbox andere versie nummers of snap ik het niet?
Of weet er iemand een oplossing?

Van onderstaand probleem heb ik trouwens geen last,alles gaat normaal via internet,via compuserve.

Quan schreef op woensdag 19 september 2007 @ 17:59:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris27
Verwijderd schreef op woensdag 26 september 2007 @ 16:56:
Heb hier sinds 2 maanden een FRITZ!Box Fon WLAN 7140 Annex A, Firmware version 39.04.34
Bevalt prima alleen jammer dat hij niet met dtmf -toon keuze menu's kan werken,dan valt verbinding weg en moet je dus dat nummer via vaste net bellen en dat kost weer geld.
Daarom zoek ik verbeterde firmware of andere trucs of instellingen om dat wél werkend te krijgen.

op AVM site hebben ze:
FRITZ!Box Fon WLAN 7140 Firmware Version 30.04.33
Die Firmware beinhaltet die Funktionen des DSL-Modems und -Routers. Laden Sie die Firmware zuerst auf die Festplatte Ihres Computers und übertragen Sie diese von dort in einem zweiten Schritt auf die Anlage.

Neue Leistungsmerkmale:
Leistungsfähigkeit und Energieeffizienz erhöht
Assistent vereinfacht das Einrichten der Telefonie
Verbesserte Unterstützung für ADSL2+ und USB-Zubehör

Weitere Informationen zu diesem Update erhalten Sie hier
Sprache: Deutsch Dateigröße: 4350 KB Download starten
Version: 30.04.33 Build: 07.06.04 Datum: 05.06.2007

Hebben ze voor duitse Fritzbox andere versie nummers of snap ik het niet?
Of weet er iemand een oplossing?
DTMF toon-keuze menu's kunnen inderdaad een probleem zijn, maar dat schijnt niet aan de Fritz!Box te liggen. Ik heb zelf ook een 7140 Annex A met 39.04.34 en heb dat probleem niet. Ik meen ergens gelezen te hebben dat de SIP provider het ook moet ondersteunen. Voipbuster (bij mij) doet dat dus prima.

edit: Duitse versies hebben inderdaad andere versienummers.

Wel heb ik nog steeds een probleem dat zo'n 4x per dag mijn DSL-verbinding wegvalt. Erg lastig natuurlijk, als je net aan het bellen bent :( . Kijk ik in de Event Log:

29.09.07 02:22:19 Internet connection established successfully. IP address: etc.etc.
29.09.07 02:22:14 DSL is available (DSL synchronization exists with 4570/734 kbit/s).
29.09.07 02:22:02 DSL synchronization starting (training).
29.09.07 02:21:55 Internet connection cleared.
29.09.07 02:21:55 DSL not responding (no DSL synchronization).

En dat dus zo'n 4x per dag... Ligt dit aan de provider (Tiscali) of aan de nieuwste firmware-met-bugs? Of misschien een simpele instelling?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Chris27 schreef op zondag 30 september 2007 @ 14:30:
[...]

DTMF toon-keuze menu's kunnen inderdaad een probleem zijn, maar dat schijnt niet aan de Fritz!Box te liggen. Ik heb zelf ook een 7140 Annex A met 39.04.34 en heb dat probleem niet. Ik meen ergens gelezen te hebben dat de SIP provider het ook moet ondersteunen. Voipbuster (bij mij) doet dat dus prima.
Het is in ieder geval Tiscali (dus ook Speedlinq via BaByXL en Compuserve) waar het mis gaat met de Fritz!box.

De Fritz ondersteunt alleen SIP INFO om DTMF te versturen en Tiscali gebruikt voor DTMF 'inband' of 'in-audio'. Als de Fritz dan een SIP INFO stuurt wordt de verbinding verbroken.

Al is binnenkort ook SIP INFO mogelijk begrijp ik.

[ Voor 3% gewijzigd door bjck op 30-09-2007 15:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris27
bjck schreef op zondag 30 september 2007 @ 15:12:
[...]

Het is in ieder geval Tiscali (dus ook Speedlinq via BaByXL en Compuserve) waar het mis gaat met de Fritz!box.

De Fritz ondersteunt alleen SIP INFO om DTMF te versturen en Tiscali gebruikt voor DTMF 'inband' of 'in-audio'. Als de Fritz dan een SIP INFO stuurt wordt de verbinding verbroken.
Even ter verduidelijking wellicht: in dit geval heb je het dus over een abo internetten èn bellen van Tiscali. Gebruik je puur internetten via Tiscali en bel je via Voipbuster (= voordeliger) dan is het geen probleem (zoals bij mij)..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Chris27 schreef op zondag 30 september 2007 @ 16:01:
[...]

Even ter verduidelijking wellicht: in dit geval heb je het dus over een abo internetten èn bellen van Tiscali. Gebruik je puur internetten via Tiscali en bel je via Voipbuster (= voordeliger) dan is het geen probleem (zoals bij mij)..
Correct.

Het gaat mis met de Fritz als je Tiscali bellen (dus ook Speedlinq of Compuserve) gebruikt omdat de Fritz alleen SIP INFO ondersteunt en geen inband DTMF. Ik begrijp dat Tiscali ook SIP INFO gaat ondersteunen binnenkort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pipo76
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online

pipo76

Pipo

Chris27 schreef op zondag 30 september 2007 @ 14:30:
Wel heb ik nog steeds een probleem dat zo'n 4x per dag mijn DSL-verbinding wegvalt. Erg lastig natuurlijk, als je net aan het bellen bent :( . Kijk ik in de Event Log:

29.09.07 02:22:19 Internet connection established successfully. IP address: etc.etc.
29.09.07 02:22:14 DSL is available (DSL synchronization exists with 4570/734 kbit/s).
29.09.07 02:22:02 DSL synchronization starting (training).
29.09.07 02:21:55 Internet connection cleared.
29.09.07 02:21:55 DSL not responding (no DSL synchronization).

En dat dus zo'n 4x per dag... Ligt dit aan de provider (Tiscali) of aan de nieuwste firmware-met-bugs? Of misschien een simpele instelling?
Zo ziet mijn logfile er ook uit... Ik gebruik een Fritz 7140 icm TweakDSL via Tiscali. Heb er tijdens het bellen gelukkig nog weinig last van gehad, maar vervelend is het wel. Iemand enig idee hoe ik daar vanaf kom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
pipo76 schreef op zondag 30 september 2007 @ 19:53:
[...]

Zo ziet mijn logfile er ook uit... Ik gebruik een Fritz 7140 icm TweakDSL via Tiscali. Heb er tijdens het bellen gelukkig nog weinig last van gehad, maar vervelend is het wel. Iemand enig idee hoe ik daar vanaf kom?
Kan 1001 redenen hebben dat het gebeurt, is niet zo te zeggen. Kan zijn dat je een te hoge snelheid hebt op je verbinding met teveel verstoring op de lijn waardoor hij net niet stabiel is. Kan een aansluit fout zijn bij je thuis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris27
bjck schreef op zondag 30 september 2007 @ 21:49:
[...]
Kan 1001 redenen hebben dat het gebeurt, is niet zo te zeggen. Kan zijn dat je een te hoge snelheid hebt op je verbinding met teveel verstoring op de lijn waardoor hij net niet stabiel is. Kan een aansluit fout zijn bij je thuis.
Is inderdaad lastig te bepalen, maar: hiervoor gebruikte ik (ongeveer een jaar) een Duitse Fon WLAN, en nooit is het toen bij mij met de telefonie misgegaan. Helaas (voor de vergelijking dan) zat ik toen nog bij provider HetNet, nu met de 7140 bij Tiscali. Snelheid lijkt me niet echt een probleem, heb 4Mb...

Ik had al studie gemaakt van de aansluiting: de kabel tussen splitter en ISRA kun je net zien, superkort dus. Verder aansluiten kan haast niet misgaan met de meegeleverde duo-kabel...

Ik denk dat ik eerst eens de Fon WLAN terugzet om te proberen. Ik lees hier en daar dat 39.04.34 op de 7140 wat bugjes vertoont... Eerst het apparaat even terugvorderen, tzt laat ik dan wel even weten hoe dat gegaan is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martin2005
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11-09 14:43
Hiephiep *O* internetproviders lijken ook ons dorp gevonden te hebben....

Maar ter zake: heeft iemand een 7140 draaiend op een Orange adsl aansluiting? En dan inclusief Voip natuurlijk. Orange heeft mooie aanbiedingen, maar zit niet echt op die livebox te wachten.... -O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PJzzz
Chris27 schreef op maandag 01 oktober 2007 @ 18:38:Ik denk dat ik eerst eens de Fon WLAN terugzet om te proberen. Ik lees hier en daar dat 39.04.34 op de 7140 wat bugjes vertoont... Eerst het apparaat even terugvorderen, tzt laat ik dan wel even weten hoe dat gegaan is...
Heb zelf 39.04.26 er weer op staan en na de laatste versie te hebben geprobeerd weer terug naar 39.04.26.(zit ook bij Tweak)
Ben meer dan een jaar met de technische dienst van AVM bezig geweest het probleem met al die buggy firmwares op te lossen maar tot op heden nix wijzer van geworden.
Ik heb zelf het idee dat AVM niet zo'n haast heeft met internationale FB-boxen en de bijkomende problemen met vooral Annex-A lijnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

martin2005 schreef op maandag 08 oktober 2007 @ 14:27:
Hiephiep *O* internetproviders lijken ook ons dorp gevonden te hebben....

Maar ter zake: heeft iemand een 7140 draaiend op een Orange adsl aansluiting? En dan inclusief Voip natuurlijk. Orange heeft mooie aanbiedingen, maar zit niet echt op die livebox te wachten.... -O-
Heb FB 7140 op orange draaien
Je krijgt echter van Orange NIET de sip gegevens (willen ze zelf in de hand hebben)
Daarom niet getreurt en orange telefonie er uit gerot
Gewoon budgetphone met Voipbuster en dat is een prima combinatie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 16 oktober 2007 @ 13:39:
[...]

Heb FB 7140 op orange draaien
Je krijgt echter van Orange NIET de sip gegevens (willen ze zelf in de hand hebben)
Daarom niet getreurt en orange telefonie er uit gerot
Gewoon budgetphone met Voipbuster en dat is een prima combinatie
How did you configure your FritzBox for Orange.
I have a 7050 and can´t seem to get it work. I have Orange ADSL Extra.

Thx in advance

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Chris27 schreef op woensdag 19 september 2007 @ 17:43:

Vorige week hoorde ik van mijn ouders dat hun gesprek wel eens wegviel. Erg vervelend natuurlijk, maarja, toen ik vroeg met wie ze belden, was dat iemand met een internetplusbellen abo. ;)
Is dit normaal dat dit gebeurd ? Dit heb ik nl ook. En veel storing en echo. Alleen met IPB gebruikers. Als ik gewoon naar een vast nummer bel ik de geluidskwaliteit goed. Ook gebeld worden is met IPB gebruikers een probleem. Zeker nu steeds meer mensen IPB gaan gebruiken (denk ik) kan je straks met minder mensen probleemloos bellen.
Ik bel met voipbuster en voipcheap, internetnummer heb ik bij budgetphone.
Gebruik een fritz!box 7050 annex B.
Wat is hiervoor de oplossing ?
Alvast bedankt.
Rob

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris27
Ik heb gisteren van AVM 39.04.43 beta firmware ontvangen voor mijn 7140 Annex A, iemand hier al ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06:55

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Chris27 schreef op zaterdag 20 oktober 2007 @ 14:32:
Ik heb gisteren van AVM 39.04.43 beta firmware ontvangen voor mijn 7140 Annex A, iemand hier al ervaring mee?
nee, maar hoe kom ik aan die beta?

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris27
Microkid schreef op zaterdag 20 oktober 2007 @ 14:34:
[...]

nee, maar hoe kom ik aan die beta?
Heb 'm nu twee uur draaien, maar de internet connection is al weer twee keer "gecleared". Schiet dus ook niet veel op. Zal de gegevens nog eens mailen naar AVM, als dat niets oplevert, ga ik maar weer terug naar 39.04.26. Alleen hoe ik aan die versie kom... :?

@Microkid: nog belang bij die beta? Kan ik 'm je mailen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid

Microkid

Smile

Chris27 schreef op zaterdag 20 oktober 2007 @ 17:02:
[...]
@Microkid: nog belang bij die beta? Kan ik 'm je mailen.
Altijd :) microkid at tweakers dot net :)

Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeGato23
  • Niet online
Microkid schreef op zaterdag 20 oktober 2007 @ 18:37:
[...]
legato23 op hotmail punt com heeft ook interesse in de beta firmware voor de 7140 annex a

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Microkid schreef op zaterdag 20 oktober 2007 @ 18:37:
[...]

LeGato23 schreef op zaterdag 20 oktober 2007 @ 22:12:
[...]

legato23 op hotmail punt com heeft ook interesse in de beta firmware voor de 7140 annex a
Modbreak:Laten we er niet een ik ook graag op abc @ abc . abc topic van maken. Stuur de aanbieder even een PM of plaats hem online en plaats de link in het topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid

Microkid

Smile

bjck schreef op zaterdag 20 oktober 2007 @ 22:36:
Laten we er niet een ik ook graag op abc @ abc . abc topic van maken. Stuur de aanbieder even een PM of plaats hem online en plaats de link in het topic.
Nogal lastig als hij zijn DM niet aan heeft staan :)

Pagina: 1 ... 4 ... 23 Laatste