Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-08 16:13
Microkid schreef op zaterdag 20 oktober 2007 @ 23:15:
[...]

Nogal lastig als hij zijn DM niet aan heeft staan :)
offtopic:
Dat zou je nu weer via mail of even in het Topic kunnen melden aan hem. Is een stuk meer constructief dan een een topic vullen met mail adressen.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:32

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Nou, laat ik eens constructief bezig zijn.
Ik heb de beta even op rapidshare gezet.
http://rapidshare.com/fil....AnnexA.en.39.04.43.image

[ Voor 23% gewijzigd door Microkid op 21-10-2007 10:15 ]

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boonie
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 03-09 13:06
Goed bezig. Ik twijfel of ik hem installeer. Wat zou er aan verbeterd moeten zijn? Ik heb hem wel alvast even gepakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris27
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 10-09-2023
boonie schreef op maandag 22 oktober 2007 @ 08:29:
Goed bezig. Ik twijfel of ik hem installeer. Wat zou er aan verbeterd moeten zijn? Ik heb hem wel alvast even gepakt.
Stand van zaken vwb aantal keren "internet connection cleared":

dag/firmware/aantal keren:

12-10 / 39.04.34 / 7
13-10 / 39.04.34 / 6
14-10 / 39.04.34 / 3
15-10 / 39.04.34 / 3
16-10 / 39.04.34 / 5
17-10 / 39.04.34 / 8
18-10 / 39.04.34 / 5 (tot 16:00 u)
20-10 / 39.04.43 beta / 3 (v.a. 14:00 u)
21-10 / 39.04.43 beta / 7
22-10 / 39.04.43 beta / 0

huh??? De laatste 24 uur heb ik geen enkele storing gehad! Nog nooit meegemaakt met deze 7140. Gister leek er nog geen enkele verbetering. Of zou het toeval zijn...

Sja, wat zou er verbeterd/veranderd zijn. Ik zie zo 123 niet iets. O ja, je kunt nu vanuit de call list gemakkelijk een telefoonnummer toevoegen aan je telefoonboek. Maar eerlijk gezegd heb ik daar ook nog niet echt naar gekeken. 't Is beta nietwaar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris27
Nou, resumé: ik merk wel verbetering, toevallig de afgelopen oneven dagen (nagenoeg) geen problemen gehad. Maar toch. Niet superbetrouwbaar. Zeker niet op de even dagen 8)7 :?

Ik wil daarom weer 39.04.26 proberen. Wie heeft die versie voor mij? En moet ik ergens op letten tijdens installeren?

[ Voor 6% gewijzigd door Chris27 op 28-10-2007 11:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris27
Ik heb al weer een paar dagen 39.04.26 op de 7140 staan. Ik moet zeggen: de downgrade is een hele verbetering! De afgelopen 4 dagen geen enkele storing! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maestro
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-09 17:13

Maestro

Verder met Jefferson vliegtuig

Weet iemand toevallig hoe je handmatig de DNS servers wijzigt op een 7050?

Speedlinq heeft nogal brakke DNS servers en wil daarom een aantal alternatieve instellen. Ik zou dat natuurlijk op al m'n clients kunnen doen, maar het lijkt me handiger dat de FritzBox de alternatieve DNS servers aanbiedt aan de clients.
Op dit moment worden bij het verkrijgen van de DHCP lease van Speedlinq de Speedlinq DNS servers meegegeven en die zou ik dus graag willen wijzigen. In de webinterface is dat echter alleen mogelijk bij een volledig handmatige setup van het WAN ip adres. Bij het trucje om even over te schakelen naar fixed IP, de DNS servers in te stellen en weer terug naar DHCP werkt helaas niet.

Wire telegraph is a kind of a very, very long cat. You pull his tail in NYC and his head is meowing in LA. Do you understand this? And radio operates the same way: you send signals here, they receive them there. The only difference is there's no cat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wortelstok
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23-11-2023
Maestro schreef op zondag 04 november 2007 @ 16:47:
Weet iemand toevallig hoe je handmatig de DNS servers wijzigt op een 7050?

Speedlinq heeft nogal brakke DNS servers en wil daarom een aantal alternatieve instellen. Ik zou dat natuurlijk op al m'n clients kunnen doen, maar het lijkt me handiger dat de FritzBox de alternatieve DNS servers aanbiedt aan de clients.
Op dit moment worden bij het verkrijgen van de DHCP lease van Speedlinq de Speedlinq DNS servers meegegeven en die zou ik dus graag willen wijzigen. In de webinterface is dat echter alleen mogelijk bij een volledig handmatige setup van het WAN ip adres. Bij het trucje om even over te schakelen naar fixed IP, de DNS servers in te stellen en weer terug naar DHCP werkt helaas niet.
Ik heb hetzelfde probleem, wilde ook omschakelen naar OpenDNS. Van het weekend geprobeerd het recept van deze thread (via telnet) uit te voeren, maar dat werkte ook niet. DNS servers zijn wel veranderd als je in de UI kijkt maar hij gebruikt ze nog steeds niet. Ik heb nu al mijn PC's individueel op OpenDNS ingesteld, maar ook op mijn VOIP (via VoipCheap) krijg ik regelmatig een DNS fout. Dit schijnt het "enige" nadeel van de Fritz!box te zijn...

[ Voor 13% gewijzigd door Wortelstok op 05-11-2007 14:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maestro
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-09 17:13

Maestro

Verder met Jefferson vliegtuig

Wortelstok schreef op maandag 05 november 2007 @ 14:09:
[...]

Ik heb hetzelfde probleem, wilde ook omschakelen naar OpenDNS. Van het weekend geprobeerd het recept van deze thread (via telnet) uit te voeren, maar dat werkte ook niet. DNS servers zijn wel veranderd als je in de UI kijkt maar hij gebruikt ze nog steeds niet. Ik heb nu al mijn PC's individueel op OpenDNS ingesteld, maar ook op mijn VOIP (via VoipCheap) krijg ik regelmatig een DNS fout. Dit schijnt het "enige" nadeel van de Fritz!box te zijn...
"Grappig..."

Ik was dezelfde thread tegengekomen en hier werkt dat trucje idd ook niet. Ik heb er zojuist eens even met AVM NL over gebeld, en er werd me verzocht een mailtje te sturen met daarin hetgene wat ik wil. Dat gaat dus gelijk even gebeuren. Mocht ik eens een zinnig antwoord ontvangen, dan zal ik 'm hier gelijk neerdumpen.

Wire telegraph is a kind of a very, very long cat. You pull his tail in NYC and his head is meowing in LA. Do you understand this? And radio operates the same way: you send signals here, they receive them there. The only difference is there's no cat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben van plan een fritz!box fon 7170 te kopen en ik kwam op een duitse site dit fraaie exemplaar tegen:
Afbeeldingslocatie: http://www1.hardwareversand.de/ai/pimg/450/261FB1.jpg

Iemand die al in Nederland gesignaleerd in de annex A versie.
Ook dit apparaat je lijkt me wel wat de 7150:
Afbeeldingslocatie: http://www.avm.de/de/Produkte/FRITZFon/FRITZFon/images/image_auf_einen_blick.jpg

Maar die kan ik ook nog niet op annex a vinden
vervelende duitsers ook, alles voor isdn maken.....

edit: Thomson heeft kennelijk ook al iets leuks:

http://www.telefonselskap...IPS_datasheet_797g_LR.pdf

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 08-11-2007 00:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Help.. Sinds Tiscali de nieuwe telefooninstellingen heeft, doet mijn VOIP het niet meer.... Ze geven aan dat je dan de juiste instellingen moet invoeren, maar voor zover ik kan invoeren is er niets veranderd ten aanzien van de oude situatie.... Wie weet raad?

/Edit: gebeld met AVM, de registar moet ipv sip.telefoniedienst, tel.telefoniedienst.nl komen te staan, dit staat ook verkeerd op de Tiscali site, maar ze waren meer dan 1x gebeld al vandaag....dus gelukkig een oplossing.

Overigens heeft de Tis upgrade niet geholpen de problemen op te lossen die er zijn met keuzesystemen, bij het toetsen van de keuze werd wederom de verbinding verbroken, hier weet AVM nog steeds geen oplossing voor, evenals geen datum voor een nieuwe firmware (engels) voor de 7050

[ Voor 53% gewijzigd door Verwijderd op 06-11-2007 17:28 . Reden: Telefoontje met AVM ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Verwijderd schreef op dinsdag 06 november 2007 @ 08:13:
Help.. Sinds Tiscali de nieuwe telefooninstellingen heeft, doet mijn VOIP het niet meer.... Ze geven aan dat je dan de juiste instellingen moet invoeren, maar voor zover ik kan invoeren is er niets veranderd ten aanzien van de oude situatie.... Wie weet raad?

/Edit: gebeld met AVM, de registar moet ipv sip.telefoniedienst, tel.telefoniedienst.nl komen te staan, dit staat ook verkeerd op de Tiscali site, maar ze waren meer dan 1x gebeld al vandaag....dus gelukkig een oplossing.

Overigens heeft de Tis upgrade niet geholpen de problemen op te lossen die er zijn met keuzesystemen, bij het toetsen van de keuze werd wederom de verbinding verbroken, hier weet AVM nog steeds geen oplossing voor, evenals geen datum voor een nieuwe firmware (engels) voor de 7050
De verwarring ontstaat denk ik omdat de termen door elkaar worden gebruikt door veel fabrikanten.

Wat AVM bij de Fritz!box noemt Registrar noemen andere weer Domain, SIP Domain of Realm. Dat moet dus inderdaad zijn tel.telefoniedienst.nl (niet sip.tele....).

Het veld Proxy server moet zijn sip.telefoniedienst.nl inderdaad.

Op de Tiscali site gebruiken ze net de andere termen dan die AVM/Fritz!box gebruikt :)
http://www.tiscali.nl/helpdesk/faq.asp?id=6631#faq6590

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Ik het een adsl abbo van BBned (8192/1024) en daarbij wordt standaard geleverd een Copperjet 816-2P (ADSL2+) modem.

Omdat ik ook wireless wilden ben ik overgestapt naar een Fritzbox 7140. Alles werkt, VOIP, Wireless, en internet.

Nu heb ik een vreemd probleem en dat is het volgende:
Als is via de newsgroepen iets download haal ik met de Copperjet een konstante snelheid van 775 KB/s. Doe ik hetzelfde via de Fritzbox dan kom ik niet hoger als 570KB/s.

Ik heb hierover al gemailt met AVM maar die zeggen dan gewoon dat er teveel ruis op de lijn zit. Vreemd want de copperjet haalt wel alles uit de lijn.

Nu kan ik natuurlijk de copperjet als modem gebruiken en de ethernet kabel in poort 1 van de Fritzbox doen (modem FB wordt uitgeschakelt) en dan haal ik ook weer de 775KB/s, maar dan werkt de verbinding vwb de VOIP niet.

Heeft iemand een oplossing hiervoor voor het snelheids probleem of een idee de VOIP verbinding werkend te krijgen?

Alvast bedankt voor het meedenken.

RJ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris27
Chris27 schreef op zaterdag 03 november 2007 @ 21:42:
Ik heb al weer een paar dagen 39.04.26 op de 7140 staan. Ik moet zeggen: de downgrade is een hele verbetering! De afgelopen 4 dagen geen enkele storing! :+
Ik moet mijn mening helaas weer bijstellen: de afgelopen tijd is mijn internetverbinding weliswaar niet één keer weggevallen, maar nu is de kwaliteit van de gesprekken in sommige gevallen bar slecht. De tegenpartij hoort mij dan bij vlagen.
Ik word er een heeeel klein beetje zat van... }:O

Herkent iemand dit probleem bij firmware 39.04.26 en liever nog: weet iemand of dit met een bepaalde instelling is op te lossen?

Zou het er iets mee te maken kunnen hebben dat ik een oud telefoontoestel op de box heb aangesloten??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boonie
Wie heeft hier buiten Chris27 nog meer de beta software geladen? Ik vraag me af of iemand al voor- of nadelen heeft gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boonie
Verwijderd schreef op woensdag 07 november 2007 @ 08:28:

Nu kan ik natuurlijk de copperjet als modem gebruiken en de ethernet kabel in poort 1 van de Fritzbox doen (modem FB wordt uitgeschakelt) en dan haal ik ook weer de 775KB/s, maar dan werkt de verbinding vwb de VOIP niet.

RJ
Ik neem aan dat je alleen problemen hebt met je inkomende voip gesprekken. Uitgaand zou gewoon moeten lukken.Heb je op de copperjet wel de poorten geopend die voor voip nodig zijn?

Boonie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RambOo
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Appart, ik heb hier ook een 7140 met het dsl sync probleem. Alleen is het me opgevallen dat dit bijna altijd gebeurd op precies hetzelfde moment dat ik op de analoge lijn wordt gebeld. Dit kan haast geen toeval zijn..? Het is niet heel erg storend, maar vond het toch wel waard deze informatie te melden aangezien ik dit (waardevolle) topic al een tijd volg en onder andere weet dat Chris27 dit probleem ook heeft }:O .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris27
Ik kan er ook nog wat aan toevoegen: vaak, als ik gebeld word, gaat de telefoon twee keer over (belsignaal) en houdt dan even op. Het lampje "gemiste oproep" begint te knipperen en hup, meteen gaat de telefoon weer over. De beller zelf merkt daar niets van: daar blijft voor zijn/haar gevoel de telefoon gewoon overgaan. De eerste keer zie je trouwens wel nummerweergave, de tweede keer niet.
Ook -als je uitbelt- hoort soms de andere kant mij niet. Ook niet na tien keer luidkeels "hallo!!"

Ik weet niet wat ik nu liever heb:
a) af en toe beroerde gesprekskwaliteit en het vreemd overgaan van het toestel }:O of
b) af en toe wegvallen van de verbinding }:O ...

Het is altijd soms en af en toe. Lastig om dat dan met een log naar AVM duidelijk te maken. Net als wanneer je met een probleem met je auto naar de garage gaat en het probleem zich dan niet voordoet.

Ik heb nu nog 39.04.26 in de box. Mijn ouders hebben exact dezelfde box en exact hetzelfde probleem. Vanmiddag nog bericht van AVM gehad dat ze mijn bevindingen van de beta versie en 39.04.26 naast elkaar leggen. Ik zal dan tzt meer horen.

Ik weet vrijwel zeker dat het aan de 7140 ligt. Hiervoor had ik een Duitse Box WLAN en dat ging perfect. Maarja, geen nummerweergave en dus deze 7140 gekocht.

Het wegvallen van de verbinding gebeurde mij trouwens ook 's nachts. Ik mag hopen dat ik toen niet op de analoge lijn gebeld werd... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mext3
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 31-08 14:15
Heb sinds kort ook de 7140. Deze werkt al ruim 2 weken zonder dat de verbinding is weggevallen. Ik heb hem nu alleen als modem/router. Binnenkort wil ik ook voip gaan gebruiken.

Nu heb ik tijdelijk getest hoe het werkt als ik de analoge telefoon via de box laat gaan. Het probleem wat ik heb is wanneer ik gebeld word dan hoor ik pas de telefoon gaan als bij de ander de telefoon al 2 keer is overgegaan. Dat vind ik toch vrij storend is daar een oplossing voor?

Ik heb er versie 39.04.41 op staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris27
mext3 schreef op woensdag 14 november 2007 @ 19:37:

Ik heb er versie 39.04.41 op staan.
Weet je zeker dat je niet 39.04.34 of 39.04.43 beta hebt?
Heb je ook al in de Event Log gekeken of de verbinding niet is weggevallen op momenten dat je er geen last van hebt? Als je aan het internetten bent, is het bovendien niet echt storend, als je een minuutje even niet verder kunt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mext3
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 31-08 14:15
Bij de overview pagina staat:
FRITZ!Box Fon WLAN 7140 Annex A, Firmware version 39.04.41

En wanneer ik kijk bij de Event Log en dan bij Internet Connection staat daar 1 datum met tijd van een paar weken terug.

26.10.07 14:14:49 Internet connection established successfully. IP address: ****

• bjck
RambOo schreef op woensdag 14 november 2007 @ 11:18:
Appart, ik heb hier ook een 7140 met het dsl sync probleem. Alleen is het me opgevallen dat dit bijna altijd gebeurd op precies hetzelfde moment dat ik op de analoge lijn wordt gebeld. Dit kan haast geen toeval zijn..? Het is niet heel erg storend, maar vond het toch wel waard deze informatie te melden aangezien ik dit (waardevolle) topic al een tijd volg en onder andere weet dat Chris27 dit probleem ook heeft }:O .
Precies als je op de KPN lijn wordt gebeld, zit je ADSL splitter er nog wel tussen ook?

• RambOo
  • Niet online
bjck schreef op donderdag 15 november 2007 @ 00:43:
Precies als je op de KPN lijn wordt gebeld, zit je ADSL splitter er nog wel tussen ook?
De splitter die ik bij het pakket van Tiscali Wholesale heb gekregen zit er tussen. Heb nog meerdere splitters liggen hier, zou het nuttig zijn deze te testen?

• Chris27
mext3 schreef op woensdag 14 november 2007 @ 22:44:
Bij de overview pagina staat:
FRITZ!Box Fon WLAN 7140 Annex A, Firmware version 39.04.41

En wanneer ik kijk bij de Event Log en dan bij Internet Connection staat daar 1 datum met tijd van een paar weken terug.

26.10.07 14:14:49 Internet connection established successfully. IP address: ****
Wat zou ik graag mijn Event Log zo zien in combinatie met een goed werkend VoIP gebeuren! Maar ik kan die firmware nergens vinden. Ik neem aan deze firmware voor de internationale versie is?

Wie weet trouwens hoe een firmware versie vanuit de Fritz!box terug te zetten is op de PC?

[ Voor 7% gewijzigd door Chris27 op 15-11-2007 20:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RambOo
  • Niet online
Ik heb de handleiding, de web interface en het internet al door gespit. Er is namelijk nergens niets te vinden over het instellen van firewall rules met de FB. Weet iemand of het uberhaupt mogelijk is dit in te stellen voor inkomend/uitgaand verkeer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RambOo schreef op maandag 26 november 2007 @ 20:00:
Ik heb de handleiding, de web interface en het internet al door gespit. Er is namelijk nergens niets te vinden over het instellen van firewall rules met de FB. Weet iemand of het uberhaupt mogelijk is dit in te stellen voor inkomend/uitgaand verkeer?
Wat bedoel je precies? Ik weet in ieder geval wel dat de firewall niet kan worden uitgezet.

Indien je port forwarding bedoelt, dit kan perfect met de fritz onder het kopje Settings > Internet > Port Forwarding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RambOo
  • Niet online
Bij mijn 'oude' Sitecom router(+modem) kan ik voor inkomend en uitgaand verkeer uitgebreide regels instellen. Voorbeeld: Alle clients die wired aangesloten zitten mogen wel via port 3389 (rdp) naar buiten en de clients die wireless zitten niet. Vb2: Al het uitgaand verkeer wordt geblokkeerd behalve port 80 en port xx.

Ik ben namelijk bezig met het opzetten van een soort DMZ om met een nintendo ds online te gaan. Deze kan namelijk alleen overweg met een WEP encryptie, en aangezien de FB op WPA staat heb ik mijn oude Sitecom router op een LAN port van de FB aangesloten. Deze functioneert nu als een extra AP, alleen is WEP natuurlijk ontzettend zwak en wil ik dit zo beperkt mogelijk maken (zie voorbeeld 2).

(Dit AP zit trouwens al op een andere ip range, en zonder DHCP, hulde aan de fritz!box _/-\o_ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GOED nieuws....

Mijn toets drukken werken gewoon goed nu met mijn fritzbox,Dus ik kan gewoon een keuze maken tijdens een gesprek.
Dat kon eerst niet maar na een wijk centrale update van Tiscali en dus ook compuserve doet fritzbox het nu gewoon zoals het hoort.

Minder goed nieuws...

Helaas heb ik wel de laatste tijd dat mijn stem af en toe niet aan de andere kant van de lijn is te horen.
Dan valt mijn stem enkele seconden uit (voor die ander dan hé,ik praat gewoon gezellig door)
Het lijkt of dat sinds die wijk centrale update van Tiscali is gekomen.
Ik heb FRITZ!Box Fon WLAN 7140 Annex A, Firmware version 39.04.34
Verder valt ook 3 tot 6 maal per dag de verbinding weg...

03.12.07 00:14:57 Internet connection established successfully. .......
03.12.07 00:14:44 DSL is available (DSL synchronization exists with 9117/1026 kbit/s).
03.12.07 00:14:32 DSL synchronization starting (training).
03.12.07 00:14:25 Internet connection cleared.
03.12.07 00:14:25 DSL not responding (no DSL synchronization).

Van dit ssort meldingen,wazig,klopt toch niet helemaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris27
Verwijderd schreef op maandag 03 december 2007 @ 23:11:

03.12.07 00:14:57 Internet connection established successfully. .......
03.12.07 00:14:44 DSL is available (DSL synchronization exists with 9117/1026 kbit/s).
03.12.07 00:14:32 DSL synchronization starting (training).
03.12.07 00:14:25 Internet connection cleared.
03.12.07 00:14:25 DSL not responding (no DSL synchronization).

Van dit ssort meldingen,wazig,klopt toch niet helemaal
Bekend verhaal, meest vervelend als de connection gecleared wordt tijdens een telefoongesprek. Zie ook enkele pagina's terug, waar ik hetzelfde probleem meldde. Downgraden naar 39.04.26 lijkt tot dusver de meest werkbare methode te zijn, hoewel ook die zijn onhebbelijkheden heeft. :(

Deze downgrade heb ik trouwens op advies van AVM doorgevoerd, zij onderzoeken het probleem en zullen er op terug komen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe doe je dat....downgraden?
Gaat dat gewoon hetzelfde als up-graden, ik bedoel pakt fritzbox gewoon oudere versies?
Windows meestal niet.
En moet je dan alles weer opnieuw instellen,ja dat zal wel.
Waar kan ik een 39.04.26 versie vinden?
Maar ik twijfel of die stem-problemen met deze up-down-grade te maken heeft.
Deze problemen heb ik volgens mij pas sinds Tiscali hun wijkcentrales ge-updated heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris27
Voor het downgraden (op onderstaande manier) moet je waarschijnlijk eerst upgraden naar 39.04.43 beta (elders in dit topic te vinden) anders werkt het niet. Vervolgens werkt het als volgt (zelf even vertalen svp :) ):

In order to downgrade, please apply the attached Recovery Tool. Using thisRecovery Tool is rather sophisticated, thus please read the following instructions carefully.
First of all, verify that the PC you will be using for recovery is connected to the FRITZ!Box via a "LAN" port. Secondly, the TCP/IP configuration of the network adapter used with this port is also of high importance. You will find the respective settings via Start > Settings > Control Panel> Network Connections > right-click the respective LAN connection >Properties > Internet Protocol (TCP/IP) > Properties.

The basic settings must look as follows:
* enable option "Use the following IP address"
* IP address: 192.168.178.x (x=2...251). Do not assign 192.168.178.1, as it is used by the FRITZ!Box itself
* Subnet mask: 255.255.255.0
* Default gateway: 192.168.178.1
* enable option "Use the following DNS server addresses"
* Preferred DNS server: 192.168.178.1 Now click "Advanced" and "WINS" On this tab enable the following two options: "Enable LMHOSTS lookup" "Enable NetBIOS over TCP/IP" Save the changes by clicking OK > OK > Close.

Please close any active firewall application on your system. If Windows XPService Pack 2 is installed on your system, the implemented firewall may also be active. Disable this firewall via Start > Settings > Control Panel> Windows Firewall. For security reasons you should disconnect the DSL cable as long as the security software is disabled.

1) Double-click the file FRITZ_BOX_...RECOVER-IMAGE.EXE. Click "Next".
2) When Windows reports that changes need to be applied regarding Media Sensing, click "Yes" and "OK". Windows will now reboot and launch the recovery tool again. In case the tool, does not start automatically, run the FRITZ_BOX_...RECOVER-IMAGE.EXE.
3) When the program prompts you to disconnect the power supply ("Disconnect power line"), remove the power cord from the FRITZ!Box and click "Next".
4) Reconnect the power cord when prompted by the red message "Please connect FRITZ!Box to the power mains now!".
5) Click the button "Next", once it is no longer greyed out.
6) If the program reports that the recovery has failed, repeat steps 2) to 5). It may be necessary to go through these steps up to 6 times!
7) When the program reports that the process was successful, you can close the program.

Since the recovery process restores the factory settings, you will have to re-configure your LAN connection respectively, e.g. setting the TCP/IPproperties to obtain the IP address, the default gateway, and DNS automatically. After another reboot, you should be able to launch the userinterface again via your browser by entering "fritz.box" or192.168.178.254.

Please note the recovery tool will delete all individual settings of theFRITZ!Box, e.g. Internet access settings, Internet telephony settings etc.

---
Als je dit ziet zitten stuur je me maar even een PM voor de recovery tool.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben veel op reis, de fritzbox lijkt voor mij de uitkomst.
Ik wil ik het buitenland gebeld kunnen worden (op een vast toestel) met mijn vaste nummer in nederland.

Een mooie oplossing lijkt mij sip van Xs4all, waarij ik gebruik maak van een nieuw vast nummer.

Is het mogelijk (op diverse locaties) in het buitenland dit in te stellen?
zie http://www.xs4all.nl/allediensten/bellen/sip.php en http://www.xs4all.nl/helpdesk/voip/ander/

Voorbeeld gelegenheid:
Ik zit een week in hotel in het buitenland met (wireless) breedband verbinding, kan ik dan de fritzbox daarop aansluiten en bellen en gebeld worden met de vaste telefoon / nummer in Nederland?

Edit:
Als het zou moeten lukken met de fritzbox, welke versie is de meest storingsvrije koop?

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 11-12-2007 03:01 . Reden: extra vraag ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid

Microkid

Smile

Sterker nog, je hoeft de hele FritzBox niet mee te nemen. Als je een Softphone applicatie op je laptop installeerd kan je deze gewoon instellen op je SIP account. Als iemand je dan belt gaat de softphone op je laptop rinkelen. Je kan dan via je laptop bellen (gebruik makend van je speakers en microfoon op de laptop). Da's het voordeel van telefoneren over internet, je hebt alleen een internet verbinding nodig om te kunnen bellen.

Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxtrash
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 01:23
dit is op geen enkele manier bedoeld als spam oid (geen connecties), maar heb een tijdje geleden voor 20 euro een tweetal prepaid telefoonnummers met twee headsetjes gekocht bij budgetphone.
http://www.budgetphone.nl/shop/product_info.php?cPath=22&products_id=36

zie dat ze nu ook los voor een 10tje 3 voip headsetjes verkopen (zonder tel. nr). Ideaal voor je laptop. Uitgaand bellen kun je vermoedelijk het beste via voipcheap.com doen trouwens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boonie
Is jullie ook overgevallen dat de spraak kwaliteit van inkomende gesprekken via budgetphone slechter is dan bijvoorbeeld gesprekken via voipbuster? Ik heb gezien dat budgetphone de gesprekken via G.729a (8kb/s) aflevert en voipbuster via G.711. (64kb/s).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loet62
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 17-12-2020
Verbinden Sweex LC000070 met Fritz!box FON 06.04.24 annexA ?

De fritzbox FON 06.04.24 (FB) heeft een prima verbinding met Orange ADSL. Ik wil op de LAN poort van de FB een sweex LC000070 router (SX) plaatsen. Deze krijg ik niet aan de praat.

Instelligen FB
vpi 8
vci 35
Encapsulation: Bridged (Routed Bridge Encapsulation)
Obtain the IP address automatically (DHCP)

en niet gekozen voor:
Routed IP LLC NLPID (ISO)
Routed IP LLC Snap
Routed IP Raw

Nu naar de SX. De WAN poort v.d. SX op de LAN poort v.d. FB
Nu heb ik 6 keuzes:
1) static IP
2) dynamic IP
3) dynamic IP with road runner
4) PPP over ethernet
5) PPTP
6) L2TP

Naar mijn mening gaat het om 2 dynamic IP, maar de SX ziet de FB niet.

Wie kan mij helpen?

Groeten,

Loet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boonie
Loet,

Zitten je fritz en je sweex wel in verschillende IP reeksen? Je kunt ze niet beiden in de 192.168.1.x hebben zitten. Een router moet aan wan en lan kant een verschillend netwerk hebben. (dus andere ip reeks)

Waar gebruik je een tweede router voor? Als je alle PC's in hetzelfde netwerk wil hebben zou je de sweex eens via een lan (niet wan) poort aan de fritz kunnen koppelen en de dhcp van de sweex uitschakelen.

Boonie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RambOo
  • Niet online
@loet62

Heb ongeveer hetzelfde gedaan om een 2e ap te creëren. Ik heb hier een UTP op de LAN van mijn Sitecom en op de LAN van de fb gedaan. Dit werkt perfect, de Sweex krijgt automatisch een ip-adres toegewezen. Doe je dit toevallig ook om een een nds online te kunnen? :)

(btw, zie mijn posts hierboven)

[ Voor 5% gewijzigd door RambOo op 17-12-2007 08:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 747freightdog
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 07-02-2023
FRITZ!Box Fon WLAN 7170, Firmware version 29.04.34 ip 192.168.1.1
Heb een web/mailserver (Macmini) met ip 192.168.1.100
Wanneer ik met de laptop op hetzelfde netwerk als de server m'n eigen website probeer te bereiken krijg ik een error.
Page not found of zoiets.
Ophalen van email gaat ook niet.
De enige manier nu is iedere keer wanneer ik thuiskom de hosts file te wijzigen en alle verwijzingen naar de email- en webserver vermelden met het lokale ip adres (192.168.1.100) waar de verzoeken heenmoeten.
Met m'n Linksys WRT54G was dit niet nodig!
Verkeerde instelling in de FRITZ!Box?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loet62
Nadat ik de sweex router achter mijn FB werkend gekregen heb, heb ik mijn speedtouch vervangen door de FB. (Fritzbox FON annex A met firmware 06.04.24)

Verbindingsinstelling:
VPI/VCI: 8/35
Encapsulation: RFC 1483 Bridged IP LLC
Wan Ipaddress: automatic (via DHCP)

Het probleem is dat het modem regelmatig (2-4 x per dag) opnieuw opstart. Op zich geen super probleem alleen als dit tijdens een voip telefoongesprek gebeurd is dit vervelend. Dit gebeurd vooral als er intensief internet verkeer is. Hebben meer mensen hier last van? Hoe kan ik dit probleem verder onderzoeken?

Loet62

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SteveV
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07-09 09:53

SteveV

Schtiefv Meister

loet62 schreef op dinsdag 08 januari 2008 @ 05:22:
Nadat ik de sweex router achter mijn FB werkend gekregen heb, heb ik mijn speedtouch vervangen door de FB. (Fritzbox FON annex A met firmware 06.04.24)

Verbindingsinstelling:
VPI/VCI: 8/35
Encapsulation: RFC 1483 Bridged IP LLC
Wan Ipaddress: automatic (via DHCP)

Het probleem is dat het modem regelmatig (2-4 x per dag) opnieuw opstart. Op zich geen super probleem alleen als dit tijdens een voip telefoongesprek gebeurd is dit vervelend. Dit gebeurd vooral als er intensief internet verkeer is. Hebben meer mensen hier last van? Hoe kan ik dit probleem verder onderzoeken?

Loet62
Update even de firmware voordat je verder gaat testen.
Deze kan je hier halen:
http://www.avm.de/en/fram...ish%2Fannex_a%26lang%3Den

New Features:
Improved DSL Driver
Child Protection
Energy Monitor
WMM Support

Vooral die improved DSL driver scheelt je veel disconnects denk ik.
Of je moet heel ver van de centrale zitten dan zou het kunnen kloppen.

https://www.driven2shine.eu voor al uw auto detailing artikelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loet62
Ik heb een FB FON met firmware 06.04.24 en geen FB FON Wlan. De 06 geeft aan dat het om een FB FON gaat. De genoemde versie is de laatste versie. Ondertussen ben ik al wat verder.

Mijn DSL gegevens:

S/N ratio receive: 31 dB
S/N ratio send: 10 dB (vlgs www.ip forum een te lage waarde)

Line attenuation receive: 14 dB
Line attenuation send: 5 dB

http://www.ip-phone-forum.de/showthread.php?t=86116

Ik heb de bekabeling nagekeken en vervangen, splitter vervangen maar ik krijg de "S/N ratio send" niet hoger. Wie weet een oplossing?

Loet62

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SteveV
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07-09 09:53

SteveV

Schtiefv Meister

loet62 schreef op dinsdag 08 januari 2008 @ 19:19:
Ik heb een FB FON met firmware 06.04.24 en geen FB FON Wlan. De 06 geeft aan dat het om een FB FON gaat. De genoemde versie is de laatste versie. Ondertussen ben ik al wat verder.
Oops mijn excuses had je post niet goed genoeg gelezen.

https://www.driven2shine.eu voor al uw auto detailing artikelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evanuden
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 02-09 11:43
Voor de FRITZ!Box FON WLAN 7170 is er een nieuwe fw zie:

ftp://ftp.avm.de/fritz.bo...lan_7170/firmware/english

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RambOo
  • Niet online
Ik heb hier (nog steeds) het probleem dat de dsl verbinding 9/10 keer weg valt als ik op de analoge lijn gebeld wordt. Weet iemand of dit probleem al ergens bekend is / er een fix voor is?

Er draait hier firmware 39.04.41, deze lijkt wel nieuwer dan de recentste versie @ AVM.de? Is er iemand die deze ook heeft draaien?

edit: Betreft een FRITZ!Box 7140 Engels

[ Voor 6% gewijzigd door RambOo op 12-01-2008 11:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11-09 12:59
robr schreef op woensdag 02 mei 2007 @ 19:46:
Ik heb een oorspronkelijk Duitse Fritz box Wlan Fon 7050 annex B waar ik de Duitse firmware versie 14.04.26 op heb aangebracht en vervolgens gepatched naar annex A (recentere firmware versies geven problemen met de annex A patch). Aanvankelijk had ik ook problemen met nummerherkenning. Ik heb het opgelost via de aanschaf van een ISDN telefoon (een Vox 935, goedkoop te vinden op bijvoorbeeld Marktplaats) die ik heb aangesloten op de S0 bus. Dit toestel geeft zonder problemen alle nummers weer.
Hele late reactie: waar haalt die Vox 935 eigenlijk zijn voeding vandaan? Is dat via de netadapter van de Fritz of via de POTS-lijn? Kun je ook VoIP bellen en gebeld worden als je de kabel uit de POTS-lijn trekt?

Achtergrond: ik zoek 1 toestel dat zonder eigen voeding aan 'distinctive ringing' doet voor mijn beide VoIP accounts. Internationale 7170. Geen POTS of ISDN meer hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris27
RambOo schreef op zaterdag 12 januari 2008 @ 11:39:
Ik heb hier (nog steeds) het probleem dat de dsl verbinding 9/10 keer weg valt als ik op de analoge lijn gebeld wordt. Weet iemand of dit probleem al ergens bekend is / er een fix voor is?

Er draait hier firmware 39.04.41, deze lijkt wel nieuwer dan de recentste versie @ AVM.de? Is er iemand die deze ook heeft draaien?

edit: Betreft een FRITZ!Box 7140 Engels
Het is ijselijk stil bij AVM. Een poos geleden had ik -iets in de trant van proefpersoon- een aantal firmwareversies getest, achtereenvolgens (kort samengevat, zie eerdere posts voor uitgebreide omschrijving):
39.04.34: probleem: 5/6x daags valt zonder aanwijsbare reden internetverbinding weg
39.04.43 beta: probleem: 3/4x daags idem dito
39.04.26: probleem: tijdens gebeld worden op analoge lijn wordt soms de "telefoonbel" onderbroken.

AVM voorgelegd en ze zouden er op terug komen. Maarja. maar weer eens een mail sturen wat de status is, zal dan ook jouw ervaring met 39.04.41 melden (ik heb er nog niet eerder van gehoord trouwens). 39.04.26 heeft wel een superstabiele dsl-verbinding. Misschien ook voor jou eens te proberen? Stuur in ieder geval ook een mail naar AVM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RambOo
  • Niet online
Chris27 schreef op zaterdag 12 januari 2008 @ 22:36:
[...]

Het is ijselijk stil bij AVM. Een poos geleden had ik -iets in de trant van proefpersoon- een aantal firmwareversies getest, achtereenvolgens (kort samengevat, zie eerdere posts voor uitgebreide omschrijving):
39.04.34: probleem: 5/6x daags valt zonder aanwijsbare reden internetverbinding weg
39.04.43 beta: probleem: 3/4x daags idem dito
39.04.26: probleem: tijdens gebeld worden op analoge lijn wordt soms de "telefoonbel" onderbroken.

AVM voorgelegd en ze zouden er op terug komen. Maarja. maar weer eens een mail sturen wat de status is, zal dan ook jouw ervaring met 39.04.41 melden (ik heb er nog niet eerder van gehoord trouwens). 39.04.26 heeft wel een superstabiele dsl-verbinding. Misschien ook voor jou eens te proberen? Stuur in ieder geval ook een mail naar AVM!
Ik zal idd binnenkort even een mail sturen naar AVM. Is het mogelijk een backup van de huidige firmware te maken? Kan deze optie niet vinden in de webinterface van de FB. In dat geval ben ik er namelijk wel voor in, om andere firmware's voor test doeleinden te proberen :)

Ik heb trouwens gehoord dat het probleem dat de DSL verbinding wegvalt wanneer je op de vaste lijn gebeld wordt, ook voor kan komen wanneer er *voor* de splitter nog een telefoon zit aangesloten. Misschien dat de FB het telefoon signaal (intern) niet goed splitst van het DSL signaal. Er zit natuurlijk zo'n aparte kabel bij met een t-splitsing..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan groen
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 21:32
Ik snap er geen r*k meer van. Ik heb dit forum doorgelezen maar kan geen duidelijk antwoord vinden.
Ik heb en fritzbox fon gekocht, gewoon in Nederland (nieuw) voor de anlogelijn. Ik heb op de kpn lijn nummer weergave aanstaan. Via de fritzbox krijg ik geen nummer weergave. Rechtstreeks op de splitter wel. In de Fritbox zie ik ook geen nummers staan van binnen gekomen gesprekken.
AVM helpdesk gebeld alle mogelijke oplossingen geprobeerd maar geen resultaat. Mijn Telefoon is geschikt voor zowel de Duitse als Nederlandse Clip functie.
Zou het nog helpen om een Duitse firmware te installeeren en zo ja welke?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jan groen schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 18:58:
Ik snap er geen r*k meer van. Ik heb dit forum doorgelezen maar kan geen duidelijk antwoord vinden.
Ik heb en fritzbox fon gekocht, gewoon in Nederland (nieuw) voor de anlogelijn. Ik heb op de kpn lijn nummer weergave aanstaan. Via de fritzbox krijg ik geen nummer weergave. Rechtstreeks op de splitter wel. In de Fritbox zie ik ook geen nummers staan van binnen gekomen gesprekken.
AVM helpdesk gebeld alle mogelijke oplossingen geprobeerd maar geen resultaat. Mijn Telefoon is geschikt voor zowel de Duitse als Nederlandse Clip functie.
Zou het nog helpen om een Duitse firmware te installeeren en zo ja welke?
Welke box heb je? Bij mij wordt het nummer van de KPN lijn gewoon goed doorgegeven via de fritzbox. Je kan proberen een ander land te selecteren onder "Settings -> Telephony -> Regional Options". Ik heb hem op dit moment op Germany staan, dit loste voor mij ook het probleem met de vertraging in het overgaan van de kiestoon op. Let er wel op dat nadat je deze instelling hebt gewijzigd door een of andere bug je fritzbox automatisch via de vaste lijn uitbelt. Op mijn 7140, althans. Dit kun je oplossen door onder "Internet Telephony" je account te bewerken en dan op apply te klikken. Ik weet niet of je er wat aan hebt, maar niet geschoten is altijd mis :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan groen
Verwijderd schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 19:03:
[...]

Welke box heb je? Bij mij wordt het nummer van de KPN lijn gewoon goed doorgegeven via de fritzbox. Je kan proberen een ander land te selecteren onder "Settings -> Telephony -> Regional Options". Ik heb hem op dit moment op Germany staan, dit loste voor mij ook het probleem met de vertraging in het overgaan van de kiestoon op. Let er wel op dat nadat je deze instelling hebt gewijzigd door een of andere bug je fritzbox automatisch via de vaste lijn uitbelt. Op mijn 7140, althans. Dit kun je oplossen door onder "Internet Telephony" je account te bewerken en dan op apply te klikken. Ik weet niet of je er wat aan hebt, maar niet geschoten is altijd mis :)
Bedankt voor het meedenken. Ik heb fritzbox fon zonder wlan.
Ik heb Germany geprobeerd maar het bied bij mij geen oplossing. Ik heb ook NL, Frankrijk en overige landen geprobeerd maar die werken ook niet. :'( :'(
Ik heb gelezen dat het bij bepaalde mensen wel werkt maar ik snap niet dat het mij niet lukt. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RambOo
  • Niet online
Goed nieuws! :)

De tip van Quan om het land bij telefonie op Germany te zitten ipv "Other Country", heeft er toe geleid dat de DSL verbinding *tot nu toe* niet meer verbroken wordt op het moment dat ik op de vaste lijn gebeld wordt.

En inderdaad de ''1 keer overgaan vertraging'' is ook weg bij het gebeld worden, misschien dat dit met elkaar in verband stond?

Een ergernis minder... hulde aan Quan _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris27
RambOo schreef op donderdag 17 januari 2008 @ 19:27:
De tip van Quan om het land bij telefonie op Germany te zitten ipv "Other Country", heeft er toe geleid dat de DSL verbinding *tot nu toe* niet meer verbroken wordt op het moment dat ik op de vaste lijn gebeld wordt.

En inderdaad de ''1 keer overgaan vertraging'' is ook weg bij het gebeld worden, misschien dat dit met elkaar in verband stond?
Ik test ook mee (op twee 7140's met problemen)! Ben benieuwd, zou het zo simpel zijn? In ieder geval: _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RambOo
  • Niet online
Chris27 schreef op donderdag 17 januari 2008 @ 21:45:
[...]

Ik test ook mee (op twee 7140's met problemen)! Ben benieuwd, zou het zo simpel zijn? In ieder geval: _/-\o_
Let wel op dat als je het land veranderd bepaalde instellingen worden gereset. Zo wordt de instelling dat de vaste lijn wordt gekozen op het moment dat voip niet beschikbaar is, weer aangezet. Ook worden er een aantal duitse nummers toegevoegd aan de lijst die altijd over de vaste lijn gaat. De bug die Quan meld in zijn post is nog het belangrijkst om niet te vergeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid

Microkid

Smile

Firmware 39.04.47 is beschikbaar voor de Fritz 7140 Annex A.
http://www.avm.de/en/fram...ish%2Fannex_a%26lang%3Den

New Features:
Further improved DSL Driver
Remote HTTPS access (in Expert Mode)
Optimized compatibility of USB Host
Improved compatibility with different VoIP providers

[ Voor 27% gewijzigd door Microkid op 18-01-2008 22:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomsworld
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Tomsworld

officieel ele fan :*

* Tomsworld vindt het spijtig dat AVM nu al meer dan een jaar geen nieuwe FW voor de 7050 annex a english uitgebracht heeft.

Voor de duitse versie is er al een nieuwe release met veel features.

"De kans dat een snee brood op een nieuw tapijt valt met de beboterde zijde onderaan, is recht evenredig met de prijs van het tapijt"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris27
Microkid schreef op vrijdag 18 januari 2008 @ 22:01:
Firmware 39.04.47 is beschikbaar voor de Fritz 7140 Annex A.
Meteen geïnstalleerd! Wat een durfal ben ik nietwaar? :O

Ik hou jullie op de hoogte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid

Microkid

Smile

Chris27 schreef op zaterdag 19 januari 2008 @ 00:58:
[...]

Meteen geïnstalleerd! Wat een durfal ben ik nietwaar? :O

Ik hou jullie op de hoogte.
Ik had hem ook al geinstalleerd. Ik had om 08:57 een disconnect. Eens zien hoe het verder gaat de rest van de dag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris27
Microkid schreef op zaterdag 19 januari 2008 @ 09:54:
[...]

Ik had hem ook al geinstalleerd. Ik had om 08:57 een disconnect. Eens zien hoe het verder gaat de rest van de dag.
Same here too. Om half drie 's nachts onderbroken (en toen had ik geen inkomend telefoongesprek :z)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb hem ook geinstalleerd om 8 uur heden ochtend tot nu verder
geen problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boonie
Van Chris27 heb ik eerder gelezen over disconnects dus dat zou niet aan de nieuwste firmware toegeschreven kunnen worden. Ook met andere FW las ik dat het probleem bij hem speelt.

Van Microkid heb ik niet eerder vernomen dat er problemen zijn met zijn box, als ik goed gelezen heb.
Is dat juist?

Ook hier is de update zojuist geladen.

[ Voor 6% gewijzigd door boonie op 19-01-2008 14:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid

Microkid

Smile

boonie schreef op zaterdag 19 januari 2008 @ 14:21:
Van Chris27 heb ik eerder gelezen over disconnects dus dat zou niet aan de nieuwste firmware toegeschreven kunnen worden. Ook met andere FW las ik dat het probleem bij hem speelt.

Van Microkid heb ik niet eerder vernomen dat er problemen zijn met zijn box, als ik goed gelezen heb.
Is dat juist?

Ook hier is de update zojuist geladen.
Eeh, ja. Ik heb heel lang met firmware 39.03.24 gedraaid zonder problemen whatsoever (afgezien van een disconnect, maar dat wijdt ik meer aan de fysieke lijn dan aan het modem).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris27
boonie schreef op zaterdag 19 januari 2008 @ 14:21:
Klopt niet helemaal. Met alle firmware ná 39.04.26 heb ik last van disconnects.

Ik heb na (origineel) 39.04.34 en 39.04.43 bèta gedowngrade naar 39.04.26. Die is superstabiel (voor wat betreft de DSL-verbinding). Alleen wat (leefbare) hick-ups met het bellen naar mijn vaste lijn waar ik natuurlijk wel vanaf wil :)

Ik heb twee stuks FB 7140 Annex A onder mijn "beheer". Beide met exact dezelfde problemen.

[ Voor 8% gewijzigd door Chris27 op 19-01-2008 16:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een T6 abonnement (ISDN over 3500mtr) en met de Zyxel 650HW modem (ADSL1) is/was mijn snelheid niet hoger dan T4/0.5. Inmiddels heb ik een Zyxel 2602HW-D3A modem (ADSL2+) te leen waarmee mijn snelheid significant hoger is. Feitelijk wordt de (zeer stabiele) snelheid nu begrensd door mijn abonnement :-) Gezien de modem DSL Line karakteristiek is een hogere snelheid dan T6 over ISDN mogelijk.

Ik overweeg de aanschaf van een FBF 7170, maar gezien de berichtgevingen in deze thread aarzel ik om de FritzBox Fon WLAN 7170 Annex B aan te schaffen. Op papier een fraai apparaat, waarmee ik mijn KPN telefonie (in) en VoIP (uit) wil integreren. Ik zit echter niet te wachten op triviale problemen of minder DSL rendement (met name UL) dan de Zyxel 2602. Ik weet niet in hoeverre de nieuwe firmware voor de 7170 /AnnexB (29.04.47) het DSL rendement en stabiliteit werkelijk heeft verbeterd, zoals in de info file wordt vermeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boonie
Chris27 schreef op zaterdag 19 januari 2008 @ 16:20:

Ik heb twee stuks FB 7140 Annex A onder mijn "beheer". Beide met exact dezelfde problemen.
Vreemd dat maar een enkeling dit heeft en jij dit met twee stuks hebt. Heb je al met andere splitters gespeeld? Heb je al eens de twee draadjes verwisseld van het telefonie signaal? (rood/blauw of a/b)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris27
boonie schreef op zaterdag 19 januari 2008 @ 20:29:
[...]

Vreemd dat maar een enkeling dit heeft en jij dit met twee stuks hebt. Heb je al met andere splitters gespeeld? Heb je al eens de twee draadjes verwisseld van het telefonie signaal? (rood/blauw of a/b)
Dat zou ik natuurlijk makkelijk eens kunnen proberen. Maar nu heb ik vooralsnog 39.04.47 geïnstalleerd.

Het enige probleem met 39.04.26 was dus:
vaak, als ik gebeld word, gaat de telefoon twee keer over (belsignaal) en houdt dan even op. Het lampje "gemiste oproep" begint te knipperen en hup, meteen gaat de telefoon weer over. De beller zelf merkt daar niets van: daar blijft voor zijn/haar gevoel de telefoon gewoon overgaan. De eerste keer zie je trouwens wel nummerweergave, de tweede keer niet.
(even overgekopieerd uit m'n eerdere post). Niet superdramatisch dus, maar je bent gauw te laat als je de "tweede" keer de telefoon wilt oppakken. Voor de rest is deze firmware wel ok. Disconnecten van de latere firmware is onacceptabel.

Op de twee 7140's zitten verschillende splitters, maar met ultrakorte bedrading. De één lijkt iets gevoeliger dan de ander, voor wat betreft bovengenoemd probleem.

Ik weet bijna zeker dat het geen lijnprobleem is, maar een Fritz!box-probleem. hiervoor had ik een Duitse Fritz!Box Fon WLAN. Superbetrouwbaar, geen enkele storing. Mja, geen nummerweergave en dus een 7140 gekocht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RambOo
  • Niet online
@Chris27

Het probleem wat je hierboven beschrijft heb ik ook gehad! Ik werd toen vanaf thuis op mijn mobiel gebeld en deze ging 1x over met nummer weergave. Daarna leek het of er werd opgehangen en gelijk werd ik weer gebeld onder Onbekend. (Misschien dat dit wel met voipbuster (betamax) te maken heeft?, gebruik ik namelijk als voip provider)

Het disconnect probleem met het gebeld worden op de vaste lijn is hier trouwens weer (gedeeltelijk) terug! :( . Ben toenet mobiel gebeld en weer geen internet voor een minuut, daarna met mijn eigen telefoon geprobeerd en dit keer geen disconnect :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris27
RambOo schreef op zondag 20 januari 2008 @ 14:48:
@Chris27

Het probleem wat je hierboven beschrijft heb ik ook gehad! Ik werd toen vanaf thuis op mijn mobiel gebeld en deze ging 1x over met nummer weergave. Daarna leek het of er werd opgehangen en gelijk werd ik weer gebeld onder Onbekend. (Misschien dat dit wel met voipbuster (betamax) te maken heeft?, gebruik ik namelijk als voip provider)
Heb je dat met deze firmware (39.04.47) of had je dat met de vorige?
Het zou wel toevallig zijn als VB precies met mijn modemwisseling dit probleem heeft "geintroduceerd". Mijn Duitse WLAN had nergens last van, dus eigenlijk sluit ik die mogelijkheid uit.
Het disconnect probleem met het gebeld worden op de vaste lijn is hier trouwens weer (gedeeltelijk) terug! :( . Ben toenet mobiel gebeld en weer geen internet voor een minuut, daarna met mijn eigen telefoon geprobeerd en dit keer geen disconnect :?
Hier is het probleem ook weer terug }:O . De eerste keer toen ik mijn pc net had opgestart, de tweede keer "zomaar" (toen ik niet thuis was, maar ook niet gebeld werd). Vreemd eigenlijk. Jouw Box wordt "gedisconnect" als je gebeld wordt, de mijne zomaar en soms als ik mijn pc opstart. Ik heb in het verleden ook nooit een verband kunnen leggen tussen het verbreken van de DSL verbinding en het gebeld worden op de KPN-lijn. Maar weer een mail naar AVM dus...

Eerst maar eens de landinstellingen op Germay zetten. Misschien werkt dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boonie
Chis27,

Is jouw PC geaard? Zo niet, kijk eens of je je pc desnoods via een verlengkabel tijdelijk kunt aarden.

Boonie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris27
boonie schreef op zondag 20 januari 2008 @ 21:23:
Is jouw PC geaard? Zo niet, kijk eens of je je pc desnoods via een verlengkabel tijdelijk kunt aarden.
Ik neem aan dat je bedoelt of 'ie op een geaard stopcontact is aangesloten? Dat is namelijk het geval.

Intussen landinstellingen op Germany gezet: toch weer een disconnect. En een verbroken telefoongesprek. Maar ik kan niet met zekerheid vaststellen dat het aan mijn Box lag...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan groen
Ik heb inmiddel de "oude" fritzbox fon omgeruild voor een 5124. Maar ik heb nu nog steeds geen nummerweergave op de binnenkomende gesprekken van de KPN. :( :(
Ook weer met andere landen geprobeerd maar ook dit bied geen oplossing.
Ik heb maar weer met AVM gebeld en nu werd mij verteld dat er komende weken een nieuwe firmware zou uitkomen.....
Ik wacht het maar weer even af..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxtrash
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 01:23
zoals ook eerder beschreven in deze thread heb ik al een tijdje met succes een fritzbox 5050 als ATA in gebruik achter een tele2-modem. Aan de fritzbox hangt een siemens ISDN-dect centrale. Ik bel via voipcheap.com
Nu werkt dit prima, als je belt zie je staan "VOIP 013-1234567" Als er iets mis is valt hij terug op de isdn-lijn, je ziet dan ook in de handset staat "ISDN 013-1234567". Verder wil ik de isdn-nummers porteren naar budgetphone nummers, maar ben nog enigszins huiverig (of te lui) geweest om dit door te zetten. Mijn punt is dat ik toch zeer geregeld zie dat er via ISDN gebeld wordt. Als de KPN de deur uitgaat wil ik wel zeker zijn dat deze telefoontjes nog uitgevoerd worden.

Hoe kan ik een fallback-mogelijkheid via VOIP creëren? Dacht eerst aan voxalot maar die lijkt niet in staat om automatisch naar een 2e account te switchen als het 1e niet werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OrakelJos
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
(overleden)
Verwijderd schreef op zaterdag 19 januari 2008 @ 17:14:

Ik overweeg de aanschaf van een FBF 7170, maar gezien de berichtgevingen in deze thread aarzel ik om de FritzBox Fon WLAN 7170 Annex B aan te schaffen. Op papier een fraai apparaat, waarmee ik mijn KPN telefonie (in) en VoIP (uit) wil integreren. Ik zit echter niet te wachten op triviale problemen of minder DSL rendement (met name UL) dan de Zyxel 2602. Ik weet niet in hoeverre de nieuwe firmware voor de 7170 /AnnexB (29.04.47) het DSL rendement en stabiliteit werkelijk heeft verbeterd, zoals in de info file wordt vermeld.
Omdat ik ook ISDN heb gebruik ik al een hele tijd een Duitse 7170, thans met firmware 4.49. Werkt probleemloos met Tiscali/Telfort, mijn KPN ISDN, VoIPBuster, Sipgate en Stanaphone (USA).
Ik adviseer altijd mensen met een analoge lijn altijd de internationale Annex A versie te gebruiken i.p.v. een Duitse Annex B te patchen maar met ISDN geeft de orginele Duitse versie géén problemen. De firmware is in ieder geval altijd meer up to date dan de internationale versie. Dit is een bekende klacht en bij AVM bekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris27
Ik heb een beetje genoeg van dat gedonder met mijn 7140's. 25 disconnects in 6 dagen. En het duurt natuurlijk weer een klein jaar voor er weer eens een nieuwe firmware met dezelfde problemen komt.

Ik heb zo'n beetje het idee dat het probleem met disconnects en eerder genoemde telefoonperikelen bij eerdere firmware alleen bij de 7140 voorkomt. Ik hoor verder niemand over problemen bij bijvoorbeeld de 7050. klopt dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Chris27 schreef op zaterdag 26 januari 2008 @ 16:33:
Ik heb een beetje genoeg van dat gedonder met mijn 7140's. 25 disconnects in 6 dagen. En het duurt natuurlijk weer een klein jaar voor er weer eens een nieuwe firmware met dezelfde problemen komt.

Ik heb zo'n beetje het idee dat het probleem met disconnects en eerder genoemde telefoonperikelen bij eerdere firmware alleen bij de 7140 voorkomt. Ik hoor verder niemand over problemen bij bijvoorbeeld de 7050. klopt dat?
Hoi ik heb ook een 7140 ik heb ook dit probleem ik heb als oplossing een andre modem er voor geplaats eerst een copperjet ,maar die gaf ook in eens ook problemen ,nu heb ik een adsl1 modem er voor en ik moet zeggen dat ik geen disconnects meer heb ,alleen ik heb snelheid in moeten leveren maar dat heb ik liever dan elke keer disconnects
Ik denk dat het ook een hoop aan bbned ligt heb al 2 keer een monteur hier gehad van bbned en die had het er over dat te veel spanning op mijn kpn lijn zat en dat enkel de kpn daar wat aan doen kan ,maar ja je kent het wel ze spelen elkaar de zwarte piet toe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boonie
Hier draait de nieuwe firmware als een zonnetje. De 19e geupdate en geen enkele disconnect.

Hier ligt nog een ADSL1 modem. Werkt ook goed met orange maar haalt maar 8Mbit. Als iemand er belang bij heeft dan roep maar.

Te veel spanning klinkt me raar. Op een telefoonlijn staat een gelijkspanning van rond de 50 volt als er geen gesprek wordt gevoerd. Als er wel een gesprek wordt gevoerd zakt die in. Dat zou dan inhouden dat er geen disconnects plaatsvinden als een toestel via de KPN lijn aan het bellen is.

Te veel spanning in de zin van het adsl signaal lijkt me ook raar. Dat zie je namelijk aan het aantal dB verzwakking over de lijn.

Al met al kan ik me alleen indenken dat de splitter niet goed is of verkeerd is aangesloten.

@Chis27: Heb je niet iemand in de buurt met hetzelfde modem zonder problemen zodat jullie tijdelijk kunnen ruilen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris27
boonie schreef op zondag 27 januari 2008 @ 18:51:
Hier draait de nieuwe firmware als een zonnetje. De 19e geupdate en geen enkele disconnect.

@Chris27: Heb je niet iemand in de buurt met hetzelfde modem zonder problemen zodat jullie tijdelijk kunnen ruilen?
Woon je in de buurt van Drachten?

Ik heb nu net mijn derde splitter geplaatst. Als er nog steeds veel disconnects zijn, zal het wel niet aan de splitter liggen. ;) Afwachten maar weer even.

UPDATE: 4 disconnects in 20 uur.
Had trouwens ook nog een originele FRITZ! splitter liggen, geprobeerd, maar daarmee bleef het modem maar intrainen zonder een verbinding tot stand te brengen... Het ding heeft het wel gedaan met mijn ouwe Duitse FON WLAN, vreemd dat hij het nu dan niet doet met mijn 7140...

[ Voor 23% gewijzigd door Chris27 op 28-01-2008 18:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boonie
Drachten is een paar honderd KM. voor mij.

Ik zou de jongens bij AVM helemaal gek maken. Die moeten het toch kunnen verhelpen of een andere fritz aanbieden. Je bent vast niet de enige met dit probleem.

Is je splitter wel 100% zeker goed aangesloten? Heb je echt niets aangesloten voordat de KPN kabel je splitter in gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris27
boonie schreef op maandag 28 januari 2008 @ 20:03:
Drachten is een paar honderd KM. voor mij.

Ik zou de jongens bij AVM helemaal gek maken. Die moeten het toch kunnen verhelpen of een andere fritz aanbieden. Je bent vast niet de enige met dit probleem.

Is je splitter wel 100% zeker goed aangesloten? Heb je echt niets aangesloten voordat de KPN kabel je splitter in gaat?
100% zeker. Zowel hier als op de "andere locatie" waar de tweede 7140 staat. Kabel komt rechtstreeks uit de lasdop (ISRA) in de WCD, vandaaruit een ultrakorte kabel naar de splitter. Ik kan trouwens nog eens proberen de kabel direct uit de lasdop in de splitter te schroeven...

Ik zal AVM inderdaad eens vragen mij een andere Box aan te bieden, bedankt voor de tip. Wie weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Chris27 schreef op zaterdag 26 januari 2008 @ 16:33:
Klik hier en hier voor meer info.
Ik hoor verder niemand over problemen bij bijvoorbeeld de 7050. klopt dat?
Dat is mij ook opgevallen. Vreemd, want de chipset van de 7050, 7140 en 7170 zijn hetzelfde. Ik had graag VoIP en KPN telefonie willen integreren met de FBF maar o.a. de minder goede SNR van de FBF (Ik zit op een lange (>47db ISDN) lijn) en de gesignaleerde VoIP/QoS problemen met de 7140 (tijdens VoIP bellen lopen sommige websites volledig vast) zijn voor mij aanleiding geen FBF aan te schaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pingkiller
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:17
Ik zit er ook over te denken om een fritz!box te kopen omdat ik totaal niet tevreden ben met mijn huidige modem. Zo heeft die 100% cpu load als ik met 8 threads download van een newsserver wat de rest van het internetverkeer er niet sneller op maakt. Daarnaast is die modem ook zeker niet krachtig genoeg om een beetje fatsoenlijk qos toe te passen.
Dus vroeg ik mij af of een fritz!box wel over voldoende cpu/ram beschikt om goed om te gaan met fullspeed downloaden(20mbit) + qos+wlan gebruik. Het liefst zou ik zien dat de modem ervoor zorgt dat de pings op nederlandse servers onder de 50ms blijven(ik weet dat dit dan tenkoste gaat van de snelheid) als ik fullspeed download. Weet iemand of de fritz!box dit kan en/of heeft hier ervaring mee?

CSS snippet om users te blokkeren: https://tweakers.net/instellingen/customcss/snippets/bekijk/2618/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pegagus
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-09 11:56
Xs4all geeft nu een gratis Fritz!box 7170 weg bij een nieuw ADSL abbonement. Ik ga nu toch hard overwegen om van IpB over te gaan naar Xs4all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris27
Chris27 schreef op maandag 28 januari 2008 @ 22:43:
[...]

100% zeker. Zowel hier als op de "andere locatie" waar de tweede 7140 staat. Kabel komt rechtstreeks uit de lasdop (ISRA) in de WCD, vandaaruit een ultrakorte kabel naar de splitter. Ik kan trouwens nog eens proberen de kabel direct uit de lasdop in de splitter te schroeven...

Ik zal AVM inderdaad eens vragen mij een andere Box aan te bieden, bedankt voor de tip. Wie weet.
Intussen een kleine week per ongeluk de telefoonaansluiting vanuit de splitter naar de Box verwijderd (ik dacht al: wat is het rustig deze week :) ). En zowaar: geen disconnects in die periode!

Probleem heeft dus alles te maken met de vaste lijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincenz0
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08-09 10:00

Vincenz0

Coder

Ik ben in het bezit van een Fritz!Box Fon Wlan 7170 Annex B

Deze werkt opzich perfect, ook met nieuwste firmwares.
Ik heb deze overgenomen van een vriend uit duitsland, perfect ding alleen 1 probleempje, de GUI is helemaal in het duits, nu is duits net niet mijn 2e taal en heb ik er moeite mee om hem in te stellen (technische begrippen vertaald naar duits etc) is er de mogenlijkheid om hem in het engels te krijgen, en zoja hoe? (firmware?) Ik heb een poosje gegoogled en op de forums gezocht maar kon hier eigenlijk niets over vinden. Ik vraag me sterk af of het mogenlijk is omdat er voor de internationale markt de 7140 beschikbaar is...

Coding 4 Fun!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
Voor de internationale markt is de 7170 ook beschikbaar, maar je kunt de firmwares niet uitwisselen. Je zult het dus met de Duitse interface moeten doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pegagus
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-09 11:56
pegagus schreef op woensdag 06 februari 2008 @ 09:16:
Xs4all geeft nu een gratis Fritz!box 7170 weg bij een nieuw ADSL abbonement. Ik ga nu toch hard overwegen om van IpB over te gaan naar Xs4all.
Helaas, XS4all is niet in staat mijn nummer netjes te porteren vanaf IpB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb een internationale Fritz!box Fon WLAN annex A op analoge lijn. Blijf problemen houden met nummerweergave. Ik zie dat de Duitse firmware van een latere datum is. Kan ik die op mijn Fritz!box gooien? Ben beetje huiverig om dat te doen omdat je vanaf die firmware niet naar een lagere firmware terug kan volgens de site van AVM. 2 posts terug lijkt gezegd te worden dat je niet een anderstalige firmware kunt installeren, maar ik wou het toch nog eens checken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris27
Verwijderd schreef op zaterdag 16 februari 2008 @ 07:56:
Heb een internationale Fritz!box Fon WLAN annex A op analoge lijn. Blijf problemen houden met nummerweergave. Ik zie dat de Duitse firmware van een latere datum is. Kan ik die op mijn Fritz!box gooien? Ben beetje huiverig om dat te doen omdat je vanaf die firmware niet naar een lagere firmware terug kan volgens de site van AVM. 2 posts terug lijkt gezegd te worden dat je niet een anderstalige firmware kunt installeren, maar ik wou het toch nog eens checken.
Ik had zelf ook een Fon WLAN (dus zonder verdere aanduiding), maar dan een oorspronkelijk Duitse, welke ik met het nodige kunst- en vliegwerk omgebouwd heb naar een internationale omdat kpn-nummerweergave (DTMF) niet werkte met de Duitse firmware. Na ombouw naar internationaal trouwens ook niet }:O. Andersom zou dus ook wel moeten kunnen, maar ik betwijfel of het zomaar gaat.

Als je box nummerweergave nu al niet weergeeft, zal hij dat met de Duitse firmware in mijn ogen dat helemaal niet doen. Ik heb ooit eens op een of ander forum gezien, dat wanneer je een extra toestel of nummermelder tussen ISRA en modem zet, het in sommige gevallen toch lukt om nummerweergave te krijgen. Of dat je kabel tussen ISRA en modem ultrakort moet zijn. Bij mij werkte het in ieder geval niet :(

Overigens heb ik een tooltje van AVM gekregen, waarmee je toch terugkan naar een lagere firmware. Maar ik vermoed dat dat alleen voor mijn specifieke geval opgaat (een 7140 van een bepaalde firmware)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja, nummerweergave schijnt toch een hardnekkig probleem te zijn bij sommige mensen, waaronder ikzelf. heb al van alles geprobeerd, ultrakorte kabels, nummermelder tussen isra-punt en modem, andere splitter enz. Ik geef het op en ga een Zyxel aanschaffen, want ik weet dat het daarop wel werkt. Jammer, want verder ben ik best tevreden over de Fritxbox.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boonie
Hebben jullie de "regional options" wel goed staan? Dat bepaalt namelijk de manier waarop de fritzbox de nummerinfo naar je telefoon verstuurt. Omdat ik een Duitse dect heb, heb ik hem daar dan ook op "Germany" moeten zetten om het werkend te krijgen.
Overigens heb ik nummerinfo alleen via VoIP. Ik vind het onzin om KPN daarvoor te sponsoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PJzzz
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19-08 23:12
Verwijderd schreef op zaterdag 16 februari 2008 @ 17:41:
ja, nummerweergave schijnt toch een hardnekkig probleem te zijn bij sommige mensen, waaronder ikzelf. heb al van alles geprobeerd, ultrakorte kabels, nummermelder tussen isra-punt en modem, andere splitter enz. Ik geef het op en ga een Zyxel aanschaffen, want ik weet dat het daarop wel werkt. Jammer, want verder ben ik best tevreden over de Fritxbox.
Heb een jaar lang met Duitsland gemailed en heb er een eenvoudig nummermeldertje voor geplaats en nu werkt nummerherkenning op m'n 7140 perfect

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na een post te hebben gelezen over bepaalde websites die traag laden als er gebruik wordt gemaakt van VoIP, begint me dit nu ook op te vallen. Het kan zijn dat het me toentertijd niet was opgevallen, maar volgens mij was dit probleem er niet met de voorgaande firmware?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris27
Chris27 schreef op zaterdag 09 februari 2008 @ 18:53:
[...]

Intussen een kleine week per ongeluk de telefoonaansluiting vanuit de splitter naar de Box verwijderd (ik dacht al: wat is het rustig deze week :) ). En zowaar: geen disconnects in die periode!

Probleem heeft dus alles te maken met de vaste lijn!
En hoera: nadat ik de telefoonaansluiting twee weken geleden weer ingeplugd had, nog steeds geen enkele disconnect! Hoe is het mogelijk! Zou er iets van een leereffect geweest zijn in de tijd dat de telefoonaansluiting niet op de box zat (ik roep maar iets)?

In ieder geval snap ik er niets van maar ben wel voorzichtig blij! Voor het eerst een stabiele firmware (39.04.47) <+:) . Ik zal het ook eens bij box 2 proberen (maar ik twijfel wel een beetje, want die draait nu redelijk stabiel op 39.04.26).

Verwijderd

Al een hele maand géén disconnects meer gehad.HOERA
Hoerara hoe kan dat?Heb reeds half jaar FRITZ!Box Fon WLAN 7140 Annex A, Firmware version 39.04.34 via adsl van compuserve (netwerk Tiscali)..
Altijd 3 tot 6 disconnects per dag gehad.31 januari stonden er heel veel,en 1 februari de laatste melding in het log.
Ik dacht eerst nog dat mijn log niet goed werkte maar andere telefoon etc logjes worden wel gewoon bijgeschreven.
2 weken terug de fritzbox een keer gereset...moet kunnen en naderhand ook niet één disconnect meer gehad.
Mijn huidige "28 februari" log:
16.02.08 00:36:18 Internet connection established successfully. IP address: xxx.xxx.xxx.xxx, DNS servers: xxx.xxx.xxx.xxx and xxx.xxx.xxx.xxx, Gateway: xxx.xxx.xxx.xxx
16.02.08 00:36:09 DSL is available (DSL synchronization exists with 9117/1066 kbit/

Heb zitten denken maar het enige wat ik eind jan. gedaan heb is een keer achter mijn TV-hoek wat zitten prutsen met een nieuwe tv-aansluiting en toen voor de "gein" een keer mijn adsl/kpn stekker eruit getrokken en weer terug.

Had al eerder op internet zitten zoeken naar oplossing over die disconnects en kwam toen een stuk tegen over lijn kwaliteit http://www.ip-phone-forum.de/showthread.php?t=86116 maar mijn gegevens zijn het hele tijd hetzelfde gebleven namelijk deze ,volgens mij , "zwakke" :

Signal/Noise ratio dB 14 9
Line attenuation dB 22 9
HEC Errors 880 ???
Forward Error Correction 2830025668 ???

Ik snap al die waardes niet echt maar bij mij werkt fritzbox dus al een maand zonder disconnects.
Dus ik ben blij.

• Jan-E
Er zijn mensen die precies het omgekeerde ervaren: sinds eind januari veel disconnects.
\[BabyXL/Fritz] - Klapperende lijn Fritz! 7170 agv upgrade

• Chris27
Jan-E schreef op donderdag 28 februari 2008 @ 18:23:
Er zijn mensen die precies het omgekeerde ervaren: sinds eind januari veel disconnects.
\[BabyXL/Fritz] - Klapperende lijn Fritz! 7170 agv upgrade
Maar dan heb je het over de 7170. Tweap en ik ervaren beide hetzelfde met een 7140.

Ik heb verder ook helemaal niets bijzonders gedaan, behalve dus dat wat ik hierboven noemde en sinds 9 februari alles perfect stabiel ipv 3 a 4 keer per dag een disconnect...

Wie het weet :*)

[ Voor 7% gewijzigd door Chris27 op 28-02-2008 21:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
De 7140 en 7170 hebben grotendeels dezelfde chipset. Het verschil tussen jouw Annex A en zijn Annex B zou wel eens veel meer invloed kunnen hebben dan die 4/7. Maar wat ik wilde zeggen: eind januari is er kennelijk iets veranderd aan ISP-zijde. Dat zou een verklaring kunnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris27
Jan-E schreef op vrijdag 29 februari 2008 @ 01:00:
Maar wat ik wilde zeggen: eind januari is er kennelijk iets veranderd aan ISP-zijde. Dat zou een verklaring kunnen zijn.
Dat zou inderdaad heel goed kunnen! Dan is het toeval dat ik net op 3 februari de telefoonlijn er uit haalde.

Heb nu een 4 Mb abo (tiscali), de andere Box draait met 2 Mb (12move). Ik wacht nog even wat af, durf nog niet te upgraden naar 20 Mb Telfort gezien de berichtgeving in het andere topic... Ik draai nu met de nieuwste firmware, zal eerst nog even de andere box ook van nieuwe firmware voorzien (heeft nu nog regelmatig een telefoonstoring met oude firmware 39.04.26), dan weten we weer meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtRi
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17:24
Ik hebb al een hoop rond geneusd maar niet kunnen vinden wat ik zoek, nl:
Bij vrienden draait een FB 7170, op telfort adsl, werkt perfekt.
Hier wil ik de volgende telefoon configuratie op laten draaien:
Lijn 1: Prive:
  • vaste nummers via telfort.
  • 06 en buitenlandse nummers via Voipcheap1
  • Inkomende gesprekken via Telfort
Lijn 2: Zakelijk:
  • Alle nummers via Voipcheap2
  • Inkomende gesprekken via Budgetphone nummer1
Lijn 3: Fax:
  • Alle nummers via voipcheap2
  • Inkomende nummers via Budgetphone nummer2
Voipcheap1 en voipcheap2 zijn dezelfde account maar met verschillende nummerweergave.
Dit heb ik thuis ook draaien op m'n Draytek 2700vg, werkt prima. Beide accounts (met dezelfde inlog gegevens dus) worden keurig geregistreerd. Ben ik heel blij mee dat dat werkt.

Volgens mij krijg ik een probleem met lijn 1. Als ik een dialplan gebruik geldt dat voor alle lijnen.
Misschien met een prefix? Maar daar moet je dus aan denken als je naar bepaalde nummers gaat bellen. Iemand een goed idee.

Edit: opmaak aangepast

[ Voor 8% gewijzigd door AtRi op 03-03-2008 18:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voipbeller
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 13-01-2020
Sinds een paar maanden heb een Telfort 20Mb internetverbinding (op ISDN1 aansluiting).
Ik gebruik een Fritz!Box 7050 Annex B, internationale versie, FW 14.04.26.

Het probleem is dat verbinding er soms wel 10x per dag uit klapt. Vervelend als dit net tijdens een telefoongesprek gebeurt :'( .
De snelheid valt me ook tegen (vaak rond de 8Mb). Ik zit ca. 2 km van de centrale, dus de volle snelheid had ik nooit verwacht, maar toch. Iemand een idee of dit redelijk is.

2 voorbeelden van een disconnect:

05.03.08 11:38:46 Internet connection established successfully. IP address: xx.xxx.xx.xx, DNS servers: xxx.xxx.xx.xx and xxx.xxx.xx.xx, Gateway: xx.xxx.xx.xxx
05.03.08 11:38:42 DSL is available (DSL synchronization exists with 10275/1029 kbit/s).
05.03.08 11:38:28 DSL synchronization starting (training).
05.03.08 11:38:04 DSL synchronization starting (training).
05.03.08 11:38:00 DSL synchronization starting (training).
05.03.08 11:37:57 DSL synchronization starting (training).
05.03.08 11:37:54 Internet connection cleared.
05.03.08 11:37:54 DSL not responding (no DSL synchronization).
05.03.08 11:37:27 Internet connection established successfully. IP address: xx.xxx.xx.xx, DNS servers: xxx.xxx.xx.xx and xxx.xxx.xx.xx, Gateway: xx.xxx.xx.xxx
05.03.08 11:37:24 DSL is available (DSL synchronization exists with 10898/1029 kbit/s).
05.03.08 11:37:10 DSL synchronization starting (training).
05.03.08 11:36:51 DSL synchronization starting (training).
05.03.08 11:36:47 DSL synchronization starting (training).
05.03.08 11:36:44 DSL synchronization starting (training).
05.03.08 11:36:40 DSL synchronization starting (training).
05.03.08 11:36:38 Internet connection cleared.
05.03.08 11:36:38 DSL not responding (no DSL synchronization).

FRITZ!Box Configuration Overview of 06.03.2008 00:04
Product Name FRITZ!Box Fon WLAN 7050
Firmware Version 14.04.26
Last Restart 15.02.2008 16:08

Wie kan mij helpen en vertellen waar het aan zou kunnen liggen: Zijn mijn instellingen van de Fritzbox te verbeteren of is het gewoon de kwaliteit van de Telfort verbinding?

DSL Information (Telfort)
Throughput 7785 kBit/s (receive direction) 932 kBit/s (send direction)
Line Attenuation 25 dB (receive direction) 19 dB (send direction)
Signal/Noise Ratio 7 dB (receive direction) 9 dB (send direction)

Kan iemand mij uitleggen wat 'Line Attenuation' en 'Signal/Noise' betekent.
Ik neem aan dat dit iets zegt over de stabiliteit van de mijn DSL verbinding.
Ik weet dat bij mijn vroegere HetNet ADSLaansluiting de Signal/Noise Ratio ergens rond de 20 dB (ontvangen) en 30 dB (zenden) lag

Alvast bedankt voor jullie suggesties.
Pagina: 1 ... 5 ... 23 Laatste