Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtRi
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17:24
Op www.avm.de is een firmware update beschikbaar, maar alleen via de duitse-talige kant van de site.
http://www.avm.de/de/fram...050%26category%3Dfritzbox

Wie weet.
Succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dmitri
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
AtRi schreef op donderdag 06 maart 2008 @ 10:37:
Op www.avm.de is een firmware update beschikbaar, maar alleen via de duitse-talige kant van de site.

Wie weet.
Succes.
Volgens mij is dit alleen voor de Duitse versie. De internationale versie zal hier niet op werken!

Ik zie trouwens dat deze update al van 14.05.2007 is. Niet echt nieuw dus....

[ Voor 7% gewijzigd door Dmitri op 06-03-2008 11:35 . Reden: nieuwe info ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris27
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 10-09-2023
voipbeller schreef op donderdag 06 maart 2008 @ 09:34:
Wie kan mij helpen en vertellen waar het aan zou kunnen liggen: Zijn mijn instellingen van de Fritzbox te verbeteren of is het gewoon de kwaliteit van de Telfort verbinding?
Zoals je ongetwijfeld hebt gelezen in dit topic, zijn er meerdere mensen met dit probleem. Zoals je ongetwijfeld ook hebt gelezen is er geen duidelijke oplossing voor dit probleem, hoewel een aantal personen, waaronder ikzelf er geen last meer van hebben sinds begin februari.

Ik neem aan dat je de link van tweap op 28 februari, met mogelijkheden om de SNR etc. te verbeteren, ook al hebt gevolgd en wat was daarvan het resultaat?

Ik hoorde laatst overigens nog een bericht dat de Box voldoende gekoeld opgesteld moet staan, dus niet in een gesloten kast of tussen allerlei andere apparatuur.

[ Voor 5% gewijzigd door Chris27 op 09-03-2008 13:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OrakelJos
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
(overleden)
AtRi schreef op donderdag 06 maart 2008 @ 10:37:

Wie weet.
Succes.
Daarom gebruik ik nog steeds een Duitse Fritz!Box, eerst een 7170 nu een 7270, op mijn ISDN aansluiting. Ben dan tenminste altijd verzekerd van up-to-date firmware. Bij de 7170 en 7270 schijnt dit probleem van het achterlopen van de internationale versies van de firmware minder voor te komen. Die lopen redelijk in de pas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomsworld
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Tomsworld

officieel ele fan :*

OrakelJos schreef op zondag 09 maart 2008 @ 13:34:
[...]

Daarom gebruik ik nog steeds een Duitse Fritz!Box, eerst een 7170 nu een 7270, op mijn ISDN aansluiting. Ben dan tenminste altijd verzekerd van up-to-date firmware. Bij de 7170 en 7270 schijnt dit probleem van het achterlopen van de internationale versies van de firmware minder voor te komen. Die lopen redelijk in de pas.
Voor de 7050 heb ik een paar keer gemailed, maar ik vrees dat we daar niets meer van moeten verwachten aangezien ze de 7050 niet meer verkopen, is van de site weg, zie ik ook nog weinig gebeuren op het firmware vlak. Ondanks dat deze toestellen nog 5 jaar onder garantie zijn.

"De kans dat een snee brood op een nieuw tapijt valt met de beboterde zijde onderaan, is recht evenredig met de prijs van het tapijt"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 19 februari 2008 @ 10:33:
Na een post te hebben gelezen over bepaalde websites die traag laden als er gebruik wordt gemaakt van VoIP, begint me dit nu ook op te vallen. Het kan zijn dat het me toentertijd niet was opgevallen, maar volgens mij was dit probleem er niet met de voorgaande firmware?
Dit probleem is bij mij inmiddels opgelost door de 'Traffic Shaping' functie uit te schakelen. Alle sites laden weer snel tijdens telefoongesprekken.

Wellicht dat anderen hier ook hun voordeel mee kunnen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pegagus schreef op woensdag 13 februari 2008 @ 09:03:
[...]

Helaas, XS4all is niet in staat mijn nummer netjes te porteren vanaf IpB.
Inderdaad heel stom (en eigenlijk ongeloofelijk dat overstappen tussen Voip-aansluitingen niet wettelijk geregeld is door OPTA etc..)
ik zit ook bij Internetplusbellen en zou graag naar xs4all-only willen overstappen maar kreeg net van hun sales afdeling de expliciete waarschuwing dat ze vanuit IPB nummerbehoud niet kunnen garanderen... :(

Nu is KPN-IPB zo onaantrekkelijk dat ik een ander idee vervolg waarop ik graag feedback zou willen ontvangen.

Uitgangssituatie: KPN-Internetplusbellen + Siemens C450IP voor alle uitgaande gesprekken via voipstunt

Idee
1) bestelling kabel-abonnement (casema) voor alleen internet, geen telefonie
2) koop fritzbox 7170 annex a
3) porteren KPN-IPB telefoonnummer naar budgetphone prepaid
4) instellen 7170 zodat oude regionale nummer via budget phone binnen komt en gesprekken via voipstunt etc. uitgaan
5) opzeggen KPN aansluiting
6) op termijn (dwz na 1 jaar minimum contract) misschien van kabel weer terug op ADSL overstappen waar je op dit moment meer internet krijgt voor je geld..

Kan iemand bevestigen dat
a) dit idee in principe zou moeten werken en ik niks over het hoofd zie..
b) de Fritzbox voor dit plan geschikt is en netjes zou functioneren incl. nummerweergave
c) nummerweergave ook op mijn huidig toestel zou moeten werken (dat eigenlijk op DMTF en niet kabel-FSK is ingericht)?

Bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voipbeller
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 13-01-2020
Chris27 schreef op donderdag 06 maart 2008 @ 12:08:
[...]

Ik neem aan dat je de link van tweap op 28 februari, met mogelijkheden om de SNR etc. te verbeteren, ook al hebt gevolgd en wat was daarvan het resultaat?
Ik hem het modem opnieuw gestart en het lijkt erop dat dat geholpen heeft. Sinds 4 dagen geen disconnects meer! Even afwachten nog of dit het was.
Maar ik zit nog wel steeds met een erg lage SNR van 5 te kijken. De verbinding is dus wel kritisch en is bij de minste of geringste storing weer weg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pegagus
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-09 11:56
Verwijderd schreef op woensdag 12 maart 2008 @ 22:20:
[...]

Inderdaad heel stom (en eigenlijk ongeloofelijk dat overstappen tussen Voip-aansluitingen niet wettelijk geregeld is door OPTA etc..)
ik zit ook bij Internetplusbellen en zou graag naar xs4all-only willen overstappen maar kreeg net van hun sales afdeling de expliciete waarschuwing dat ze vanuit IPB nummerbehoud niet kunnen garanderen... :(

Nu is KPN-IPB zo onaantrekkelijk dat ik een ander idee vervolg waarop ik graag feedback zou willen ontvangen.

Uitgangssituatie: KPN-Internetplusbellen + Siemens C450IP voor alle uitgaande gesprekken via voipstunt

Idee
1) bestelling kabel-abonnement (casema) voor alleen internet, geen telefonie
2) koop fritzbox 7170 annex a
3) porteren KPN-IPB telefoonnummer naar budgetphone prepaid
4) instellen 7170 zodat oude regionale nummer via budget phone binnen komt en gesprekken via voipstunt etc. uitgaan
5) opzeggen KPN aansluiting
6) op termijn (dwz na 1 jaar minimum contract) misschien van kabel weer terug op ADSL overstappen waar je op dit moment meer internet krijgt voor je geld..

Kan iemand bevestigen dat
a) dit idee in principe zou moeten werken en ik niks over het hoofd zie..
b) de Fritzbox voor dit plan geschikt is en netjes zou functioneren incl. nummerweergave
c) nummerweergave ook op mijn huidig toestel zou moeten werken (dat eigenlijk op DMTF en niet kabel-FSK is ingericht)?

Bedankt :)
Het zelfde idee heb ik ook, maar ook ik weet niet of het helemaal gaat werken. Om zekerheid te behouden moet je dus eerst het kabelabonnement aangaan en de zaak testen. Als het allemaal werkt kun je je nummer porteren. Na een jaar ga je weer terug naar ADSL, maar ook dan zit je zeker weer met een maand dubbele kosten, om bereikbaar te blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lampie01
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 19:37
Iemand ervaring met de SO bus (ISDN) van de Fritz? ik wil nl analoog in maar na de Fritz een ISDN dect bss hangen zodat ik diverse functie's in die centrale kan in/uitschakelen per handset.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OrakelJos
  • Niet online
(overleden)
Lampie01 schreef op maandag 17 maart 2008 @ 17:30:
Iemand ervaring met de SO bus (ISDN) van de Fritz? ik wil nl analoog in maar na de Fritz een ISDN dect bss hangen zodat ik diverse functie's in die centrale kan in/uitschakelen per handset.
Zelf geen ervaring mee maar gelezen op de Duitse fora dat dit gewoon werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geertdo
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 05-09 11:08
Mijn vraag is of iemand weet hoe ik kan voorkomen dat ik op ISDN toestellen *12# als voorkiesnummer moet gebruiken om via voip te kunnen bellen...

Enig extra uitleg voor mijn scenario is denk ik wel noodzakelijk...laat ik maar de hele opzet beschrijven (misschien helpt helpt het anderen...)
Ik heb (nog) een ISDN lijn van KPN, daarop ADSL middels een los Annex B modem. Aangezien ik nog eens ga proberen om in de nabije toekomst over te schakelen naar analoog heb ik een Fon 7170 Annex A. Het ADSL modem van de 7170 gebruik ik dus (nog) niet. De Fon draait dus als router. De ISDN lijn (NT1) wordt ook aangesloten op de Fon en mijn Gigaset SX353 ISDN (+handsets) op de S0 lijn van de Fon. Bellen en gebeld worden via ISDN werkt perfect. De Fon registreert ook alle in- en uitgaande verbindingen.
Daarnaast heb ik een VoipBuster account ingevoerd in de Fon en het bellen via voip werkt ook prima (wel even poort 5060 UDP openzetten in het losse modem). Via de analoge ingang wordt automatisch via voip gebeld met ISDN als fallback. Maar via mijn ISDN toestellen moet ik eerst *12# kiezen, pas dan gaat de call via voip. Ik zou dus graag standaard altijd willen uitbellen via voip (met ISDN als fallback) zonder *12# te hoeven toetsen. Kies ik geen *12# dan gaat de call via ISDN naar buiten.
Overigens een geweldig apparaat deze 7170, alles er op en er aan, ADSL modem, WLAN, router, firewall, USB printer, USB mass storage via FTP, Child protection en natuurlijk analoge en ISDN telelefoontoestellen (ook zonder ISDN lijn) en vele, vele instelopties. Een geweldig apparaat om je (dure) ISDN apparatuur te behouden.

Iemand een idee hoe ik kan voorkomen dat ik *12# moet kiezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxtrash
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 23:28
@geertdo
het msn wat je ingesteld hebt op de handsets van je telefoons bepaalt via welke lijn (internet of isdn) hij naar buiten belt. Zie ook wat berichten in maart vorig jaar (deze thread) toen ik ook met een soortgelijk probleem kampte

[ Voor 4% gewijzigd door maxtrash op 22-03-2008 17:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geertdo
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 05-09 11:08
maxtrash schreef op zaterdag 22 maart 2008 @ 17:01:
@geertdo
het msn wat je ingesteld hebt op de handsets van je telefoons bepaalt via welke lijn (internet of isdn) hij naar buiten belt. Zie ook wat berichten in maart vorig jaar (deze thread) toen ik ook met een soortgelijk probleem kampte
Ha, maxtrash, your're the man! :Y
Inderdaad, nu ik op de handsets en basistoestel een volledig nummer 0031xxxxxxxxx instel (voor mijn MSN nummers) werkt het goed! Ik zie nu VOIP + tel.nummer in het display ipv ISDN + tel.nummer. Eigenlijk best logisch.
Voor mensen die ISDN toestellen aansluiten op de Fon is deze informatie zeer belangrijk.
Max, dit is geen trash _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is anyone using a 7140 to replace an Orange Livebox ?

I get about 2 megs better performances on ADSL with the Livebox versus the Fritz :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boonie
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 03-09 13:06
Jup. Ik gebruik de fritz als vervanging van de instabiele livebox. Ik ging van 16.5Mbit terug naar iets van 14.8. Maakt het jou echt wat uit? Als je een download deed van 45 minuten duurt hij nu misschien 55. Ik zit er niet op te wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voipbeller
geertdo schreef op zaterdag 22 maart 2008 @ 16:41:
Mijn vraag is of iemand weet hoe ik kan voorkomen dat ik op ISDN toestellen *12# als voorkiesnummer moet gebruiken om via voip te kunnen bellen...

Iemand een idee hoe ik kan voorkomen dat ik *12# moet kiezen?
Heel simpel: je kunt in de FritzBox kiesregels instellen (Dialing Rules)
Maak een kiesregel aan voor telefoonnummers die beginnen met de '0' (voor alle netnummers in NL) en bepaal hiermee dat voor alle nummers die beginnen met een '0' het voipbuster account moet worden gebruikt.
Simpel toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voipbeller
Ja, dat gaat zonder meer. Je koopt van de FB een Annex A versie (dus voor een analoge telefoonaansluiting) en sluit gewoon een ISDN telefooncentrale aan op de So-bus van de FB.

WERKT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _root
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 23:47
Ik heb dit al meerdere keren gedaan, heb het zelf thuis ook, en tot zover ben ik tevreden.
Ik heb zelf een 7050 met siemens ISDN dect set en alles werkt, nummerherkenning van vaste analoge lijn.

PVoutput 3250 WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lampie01
Heb de FB 7170 Annex a binnen en binnen een paar uurtjes up en running, mede dankzij dit forum _/-\o_ . Echter had ik op mijn SPAtje 3102 een mooie callback funtie indien de tegenpartij in gesprek was (bellend via VOIP) ik krijg het via de FB 7170 niet voor mekaar. Op dit moment heb ik er nog geen ISDN app aan hangen. Heeft iemand callback geprobeerd?

Edit 11-04-08
Ondertussen bericht gehad van AVM: callback is (nog) niet mogelijk):Uw Fritzbox heeft geen instelling dat automatisch terug wordt gebeld bij bezet. dit is een ISDN merkmaal en alleen in te voeren met een ISDN telefoon

[ Voor 25% gewijzigd door Lampie01 op 12-04-2008 14:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• taz10
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09-09 15:24

taz10

Party Animal

Chris27 schreef op zaterdag 04 augustus 2007 @ 15:56:
Super, dat is het! Dank je! En daarmee is meteen het probleem van het uitgaande (geverifieerde) nummer uit de wereld.

d:)b
vindt het wel heel vaag.
Ik heb al een aantal fritzboxen geinstalleerd bij klanten en bij geen hoefde ik dit

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~verwo336//image/fritz.png
in de expert mode te doen
Nu had ik dus een klant die niet naar andere kerngetallen kon bellen, en hij hoefde zijn eigen kerngetal niet in tevoeren.
Het ding draaide de 0 voor een kerngetal niet, althans dat gaf het error log aan.
Dus eigen regio was goed, bellen zonder regio nummer en naar andere regios wilde niet.

Na een hoop gepruts is het eindelijk met deze oplossing gelukt.

iemand een idee waarom het al die andere keren wel lukte zonder de expert mode ??

[ Voor 16% gewijzigd door taz10 op 06-04-2008 22:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand hoe je kunt instellen dat de telefonie iets minder bandbreedte krijgt zodat het internetten nog een beetje fatsoenlijk gaat?
Telefoon gaat wel voor maar kun je die verhouding aanpassen?
Ik heb in Fritz bij internet-telefonie "always use voice coding with compression" aangevinkt maar merk geen verschil.
Zitten er nog meer instellingen voor dit "probleem"?
Ik heb een 8Kb download zeggen ze,volgens speedtest.nl 6000 Kb down en 600 Kb up.
Of zit tijdens telefonie mijn lijn aan zijn limiet?

ps sinds 31 jan GEEN disconnects meer gehad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtRi
Over die bandbreedte zou ik me geen zorgen maken. Dat is hoogstens 64 kb/s oftewel ~10 % van je upload en waarschijnlijk maar 8 kb/s oftewel ~ 1,5%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 06 april 2008 @ 22:02:
Weet iemand hoe je kunt instellen dat de telefonie iets minder bandbreedte krijgt zodat het internetten nog een beetje fatsoenlijk gaat?
Telefoon gaat wel voor maar kun je die verhouding aanpassen?
Ik heb in Fritz bij internet-telefonie "always use voice coding with compression" aangevinkt maar merk geen verschil.
Zitten er nog meer instellingen voor dit "probleem"?
Ik heb een 8Kb download zeggen ze,volgens speedtest.nl 6000 Kb down en 600 Kb up.
Of zit tijdens telefonie mijn lijn aan zijn limiet?

ps sinds 31 jan GEEN disconnects meer gehad
Op mijn 7140 laadden sommige websites tijdens het bellen ook extreem langzaam, ik had dit opgelost door de traffic shaping functie uit te schakelen. Deze optie vind je onder "Settings -> Internet -> Account Information".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nog even een vraag of dit mogelijk is.
inkomende telefoon is via KPN, uitgaande via internet tiscali/telfort.
Krijg de laatste tijd zoveel onbekende nummers (0000000000) en als je opneem is de verbinding vaak verbroken.

Is het mogelijk om met "call diversion" al deze onbekende nummers naar een soort internetnummer/antwoordapparaat door te sturen met de boodschap dat ze nummerherkenning aan moeten zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Quan gaf als tip:
Op mijn 7140 laadden sommige websites tijdens het bellen ook extreem langzaam, ik had dit opgelost door de traffic shaping functie uit te schakelen. Deze optie vind je onder "Settings -> Internet -> Account Information".
_/-\o_
Inderdaad....dat scheelt een hoop.
Sinds die instelling kan ik tijdens telefoongesprekken nu veel beter internetten en aan het gesprek merk ik niets....

Waar is die instelling dan wel goed voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 08 april 2008 @ 14:17:
Quan gaf als tip:
_/-\o_
Inderdaad....dat scheelt een hoop.
Sinds die instelling kan ik tijdens telefoongesprekken nu veel beter internetten en aan het gesprek merk ik niets....

Waar is die instelling dan wel goed voor?
Geen idee, behalve dan dat ie je internet langzamer maakt... Het telefonieverkeer heeft er bij mij voor de rest ook geen last van, zelfs niet bij zwaar usenet en/of torrent-gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lucas321
  • Laatst online: 11-09 10:02
Klopt het dat de FritzBox 7270 zowel analoog als ISDN aan te sluiten is? Ik bedoel dus het lijntype vanaf de splitter/ISRA.

Ik vind het op de site van AVM een beetje onduidelijk staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OrakelJos
  • Niet online
(overleden)
lucas321 schreef op woensdag 09 april 2008 @ 10:20:
Klopt het dat de FritzBox 7270 zowel analoog als ISDN aan te sluiten is? Ik bedoel dus het lijntype vanaf de splitter/ISRA.

Ik vind het op de site van AVM een beetje onduidelijk staan.
De Duitse(!) 7270 is een Annex B modem. In Duitsland gebruikt men zowel voor analoge als ISDN lijnen altijd Annex B. In Nederland echter niet dus de de Duitse 7270 is in Nederland niet op een analoge lijn te gebruiken (Annex A), wél op een ISDN lijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lampie01
Heb nu een internationale Fritz 7170(A) al meer dan een week (bijna) probleemloos draaien.
Een paar dingetjes krijg ik niet voor me kaar: ik kan de call list niet exporteren, en ik probeer het programma FritZ monitor draaiende te krijgen. Ik zie wel als POPup de binnen/uitgaande gesprekken maar ook hier kan ik de calllist en telefoonboek niet exporteren. Mijn duits is niet denderend dus... (7170, fw 58.04.07)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OrakelJos
  • Niet online
(overleden)
Lampie01 schreef op zaterdag 12 april 2008 @ 14:06:
Heb nu een internationale Fritz 7170(A) al meer dan een week (bijna) probleemloos draaien.
Een paar dingetjes krijg ik niet voor me kaar: ik kan de call list niet exporteren, en ik probeer het programma FritZ monitor draaiende te krijgen. Ik zie wel als POPup de binnen/uitgaande gesprekken maar ook hier kan ik de calllist en telefoonboek niet exporteren. Mijn duits is niet denderend dus... (7170, fw 58.04.07)
Een Internationale Fritz!Box heeft een Engelse interface, géén Duitse ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boonie
Heeft iemand een externe HD goed werkend gekregen? Hoe dan? Ik heb mijn HD als FAT geformatteerd maar het wil maar niet goed werken. Zodra ik de HD inprik merk ik dat de FB het er zwaar mee krijgt. Packetloss naar internet is het gevolg.

Wie heeft het goed werkend en wat is de gouden tip?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lampie01
OrakelJos schreef op zaterdag 12 april 2008 @ 14:50:
[...]

Een Internationale Fritz!Box heeft een Engelse interface, géén Duitse ;)
Oke dan, maar bestaat er dan ook een engelse monitor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gertjan!
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Lampie01 schreef op zaterdag 12 april 2008 @ 16:07:
[...]

Oke dan, maar bestaat er dan ook een engelse monitor?
JFritz kun je zelfs op het nederlands instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lampie01
gertjan! schreef op zondag 13 april 2008 @ 12:44:
[...]

JFritz kun je zelfs op het nederlands instellen.
klopt heb ik ook geprobeerd (ziet er ook goed uit), ik krijg echter bij geen van tweeen het telefoonboek niet ingelezen.
(7170 fw 58.04.47)

[ Voor 3% gewijzigd door Lampie01 op 13-04-2008 15:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OrakelJos
  • Niet online
(overleden)
Lampie01 schreef op zondag 13 april 2008 @ 15:29:
[...]

klopt heb ik ook geprobeerd (ziet er ook goed uit), ik krijg echter bij geen van tweeen het telefoonboek niet ingelezen.
(7170 fw 58.04.47)
Ik heb met een Duitse 7270 géén probleem om de telefoonlijst te exporteren naar een CSV bestand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pegagus
De derde analoge poort van de 7170 zijn twee ronde gaatjes. Is dit een speciaal soort stekker? En waarom is dat? Was er niet genoeg ruimte achterop (waarom maakt men dat ding dan niet iets breder)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtRi
pegagus schreef op woensdag 16 april 2008 @ 15:29:
De derde analoge poort van de 7170 zijn twee ronde gaatjes. Is dit een speciaal soort stekker? En waarom is dat? Was er niet genoeg ruimte achterop (waarom maakt men dat ding dan niet iets breder)?
nee daar kun je twee draadjes op aansluiten, volgens mij moet je dan een heel klein schroevendraaiertje oid in het gaatje erboven steken om hem te "openen"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pegagus
Ik ben bezig de Fritzbox te configureren (dinsdag heb ik adsl van Xs4all). Van budgetphone heb ik een SIPadres: 31**********@budgetphone.nl. De fritzbox (7170) vraagt om een registrar. Als ik het SIP-adres invoer wordt dat niet geaccepteerd van wege de @. Wat is het wel? sip.budgetphone.nl of budgetphone.nl? Ik vraag het omdat ik het nog niet zelf kan testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lampie01
Ik heb staan (en doet het goed) registar: Budgetphone.nl en bij proxy: Sip.budgetphone.nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Cid
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Op het moment ben ik aan het overwegen om een Fritz!Box aan te schaffen. Maar ik vraag me nog af of de Fritz!Box mogelijkheden heeft voor het loggen van netwerkverkeer. Is er te zien welke IP-adressen contact maken met welke poorten? Die mogelijkheid zou mij over de streep trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boonie
Ja en nee. De box zelf geeft dat niet weer, maar hij kan wel een capture bestand maken wat je met wireshark kunt inlezen en dan kun je elke bitje bekijken wat over je netwerk gaat.

Boonie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pegagus
Lampie01 schreef op zondag 20 april 2008 @ 11:47:
Ik heb staan (en doet het goed) registar: Budgetphone.nl en bij proxy: Sip.budgetphone.nl.
Welke Fritz!box heb je? Het regeltje proxy ben ik nog niet tegengekomen (7170).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lampie01
pegagus schreef op maandag 21 april 2008 @ 09:38:
[...]

Welke Fritz!box heb je? Het regeltje proxy ben ik nog niet tegengekomen (7170).
Ik heb het nog ff nagezocht, heb je de fritz wel in expertmode gezet? (via systems) overigens internationale 7170

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pegagus
Ben het nog steeds niet tegengekomen, maar het werkt allemaal. Ik liep wel even tegen het probleem aan dat ik andere lokale nummers niet kon bellen, maar daarvoor moest ik bij advanced settings van de Voip-instellingen de area-code opgeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Meer dan een jaar hangt de Fritz!Box Fon WLAN 7140 Annex B in mijn gangkast. Zowel mijn internet als de telefonie via Speedlinq liep er over. Alles prima. Nu is Speedlinq Telfort geworden en moet het een en ander in de instellingen gewijzigd worden. Sip.ritstele.com moet worden sip.telefoniedienst.nl. Zo eenvoudig is het dus niet. Ik krijg nu met geen mogelijkheid de telefonie aan de gang. Iemand hier eerder mee te maken gehad?

Jvdv

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In tegenstelling tot de Telfort Helpdesk wilde de mensen van AVM me wel helpen. Door tel.telefoniedienst.nl te gebruiken lukte het aanmelden wel.

Ik ben blij!

jvdv

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pegagus
Mag ik gevoegelijk aannemen dat als ik mijn regionale nummer heb aangevinkt als prefix (wordt er voor gezet als het eerste cijfer geen 0 is), in geval van 112 dat niet gebeurd? Het nummer kan ik in het dialplan er niet uitgooien, alleen kan ik het nummer kiezen, wat wordt gebruikt bij bellen naar 112.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lampie01
Heb een Fritz 7170 internationaal nieuwste FW.
SX 255 nieuwste FW. hoe ik ook piel ik krijg de settings voor nummerwergave niet goed of de nummerweergave is goed in de telefoon 06xxxxx maar dan staat ie in de bijgeleverde software van Siemens verkeerd 6xxxxx. of in de talk en surf software goed maar in de telefoon als 6xxxxx.
de SX255 staat aangesloten via de F0 bus. een aangesloten telfoon op de fon 1 geeft wel een correcte nummerweergave. ideeen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pegagus
Waar zit de F0-bus? S0-bus ken ik wel. Dat is de ISDN-lijn. De siemens SX 255 is blijkbaar een isdn-centrale (even gegoogled)?

Waar ik van het weekend achter gekomen ben is dat er tussen mijn Vox Chicago (ook een Siemens isdncentrale) en de Fritz!box 7170 iets raars zit met de 0. Ik heb msn-nummers ingevoerd in de Vox Chicago, maar had dat eerst met een 0 gedaan. Daarop reageerde de toestellen niet. Na het weglaten van de 0 bij de invoer van het msn-nummer herkend de Vox Chicago wel het nummer en gaat de handset over. Uit de handleiding van de Vox Chicago maak ik niets op over het weglaten van de 0. In de handleiding van de 7170 moet ik nog eens zoeken.

Vergelijkbaar met jouw probleem, maar ik heb niet zo een oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HamsterDance2
  • Laatst online: 08-03 22:36
Ik meen mij te herinneren dat nummers altijd zonder de 0 moeten (heeft iets met ddi en/of het internationale formaat te maken 31xxx etc).

Waar ik zelf nogal gek van word is:

- sip provider geeft formaat mee (en zie maar uit te vinden wat...
- de sip box (fritz) geeft op basis van 'vinkjes' ook weer wat mee (of stript iets weg..)
- de centrale doet er ook weer wat mee (of niet omdat hij het niet snapt)

een logger tussen al die signaaltjes zou wel fijn zijn ;-) op de s0 bus kan dat hardware matig maar ik heb zo'n ding niet 8)7
pegagus schreef op zaterdag 03 mei 2008 @ 21:33:
Waar zit de F0-bus? S0-bus ken ik wel. Dat is de ISDN-lijn. De siemens SX 255 is blijkbaar een isdn-centrale (even gegoogled)?

Waar ik van het weekend achter gekomen ben is dat er tussen mijn Vox Chicago (ook een Siemens isdncentrale) en de Fritz!box 7170 iets raars zit met de 0. Ik heb msn-nummers ingevoerd in de Vox Chicago, maar had dat eerst met een 0 gedaan. Daarop reageerde de toestellen niet. Na het weglaten van de 0 bij de invoer van het msn-nummer herkend de Vox Chicago wel het nummer en gaat de handset over. Uit de handleiding van de Vox Chicago maak ik niets op over het weglaten van de 0. In de handleiding van de 7170 moet ik nog eens zoeken.

Vergelijkbaar met jouw probleem, maar ik heb niet zo een oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lampie01
HamsterDance2 schreef op zaterdag 03 mei 2008 @ 22:06:
Ik meen mij te herinneren dat nummers altijd zonder de 0 moeten (heeft iets met ddi en/of het internationale formaat te maken 31xxx etc).

Waar ik zelf nogal gek van word is:

- sip provider geeft formaat mee (en zie maar uit te vinden wat...
- de sip box (fritz) geeft op basis van 'vinkjes' ook weer wat mee (of stript iets weg..)
- de centrale doet er ook weer wat mee (of niet omdat hij het niet snapt)

een logger tussen al die signaaltjes zou wel fijn zijn ;-) op de s0 bus kan dat hardware matig maar ik heb zo'n ding niet 8)7
MSN nummer is idd (inter)netnummer zonder 0, en het (inter)net nummer registreer je in de fritz... en het bovenstaande wat jij beschrijft van het strippen en bijvoegen dat bedoel ik, blij dat het niet aan mij ligt _/-\o_ 8)7
Hierdoor werkt de bijgeleverde software van de SX 255 (talk en surf oa om de dect basisstation mee te configureren maar ook callist monitor en dergelijke) niet naar behoren soms twee keer 023023 ipv 023 als kengetal 8)7 dan weer niet...

[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomsworld
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Tomsworld

officieel ele fan :*

Ik ben eigenlijk wel teleurgesteld in AVM, ik heb zo'n goed anderhalf jaar een Fritz!Box 7050 international, annex a (nadat ik eerst een duitse had geflashed maar die was niet 100 % stabiel).

Ik verlies dus af en toe mijn syncronisatie als ik telefoon ontvan of voer via voip. De dsl sync valt weg, ik heb een full rate splitter, andere kabels alles geprobeerd. Echter als ik hem als router instel en een andere thomson adsl modem in bridge eraan hangt is hij 100% stabiel, het gaat dus mis in het dsl gebeuren. Voor de duitse variant bestaan er nog recentere firmware updates waarin staat dat de dsl stabiliteit verbeterd is. Hierop dan toch maar uiteindelijk een ticket geopend bij avm duitsland.
Ihre Ticket-ID CID1811023

Dear Mr. De Clercq,

Thank you very much for your enquiry.

As regards to the issue of restarting, please ensure that you are using the provided, original AC/DC power adapter.

If the restart occurs during the use of a file sharing application (e.g.
eMule, BitTorrent), the problem might be caused by its settings. In this case, please reduce the number of simultaneous connections in the file sharing application. Please note that automatic restarts are initiated by the FRITZ!Box as a security mechanism that is triggered by errors (often as a result of overload). A reset puts the FRITZ!Box back into a stable condition.

I am terribly sorry to inform you that the support for the FRITZ!Box Fon WLAN 7050 International Edition has already expired, as it is an older product that has not been developed and sold for a longer period of time.
Firmware, drivers, software and manuals are still available on our website.
Spare parts can be ordered as well as any warranty claims can made via the departments listed below. Our presales department will also gladly inform you on new products.

1 Firmware, driver and software updates
- Call up the Internet site http://www.avm.de/en/Download/index.php3
- Select your product and operating system and click "Search Downloads"

2 Manuals
You will find the manual on our website at
http://www.avm.de/en/service/manuals/index.php

3 Spare parts (e.g. cables, AC/DC adapter)
Spare parts can be obtained from our Small Parts Department:
Tel: +4930-39004415 (Mon-Fri 09.00-17.00 CET)
Fax: +4930-56048604

4 Warranty claims
For warranty claims (within the 5-year warranty period), please contact
our Customer Service Department:
Tel: +4930-39004416 (Mon-Thu 09.30-17.00 CET)
Or contact me again and I will register an RMA for you. For this
procedure, please provide the following details:
- Serial Number: (see label on underside of device)
- First name :
- Surname :
- Street :
- Town :
- Postcode :
- Country :
- Telephone :

5 Information on successor products
Please contact our Presales Department:
Tel: +4930-39976232
Fax: +4930-39976254
Email: info@avm.de

Best regards,
(AVM Support)

<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<Original

A Support Case containing the details listed below has been assigned to your call with the Ticket-ID CID1811023.
We will reply as soon as possible.
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
- -

Product: FRITZ!Box Fon WLAN 7050 (Annex A)

Serial number :
Operating system : Windows XP Professional x64 Edition
Firmware version : 14.04.26
The device is connected by : LAN

Dear,

When I receive or do a voip call random I loose my adsl sync, call and internet dropped resync en I can phone/surf again.

I do have this issue already longtime but I always hoped that it was a firmware issue, that would be corrected, but until now I haven't seen after 15 months, no new firmware release.

I don't now for sure where the issue is located.

It is a Fritz 7050 international annex A english model, I am running the latest available firmware.
I already resetted the device towards factory default settings.

My dsl profile is 4096/512 , attainable rate is 7,5 MBit / 1,1 MBit, but my

provider doesn't offer higher dan 4 MBit.

For now I have switched of my dsl part and connected a standard Thomson
536v6
modem in bridged profile on the lan port, and I let make the fritz the pppoe connection, voip and other config is equal, and now everything is stable.

Could you provide me with some tips / software for resolving this issue ?

Second question seen that there is no firmware updates anymore, is this modem for you obsolete, unsupported ?

I was very enthousiast about your products, but I am getting more and more disappointed, I have the idea, that the international market is nice, and the german market is always miles forward.

Regards
Waarna ik nog eens gereageerd heb:
---------------------------------------------------------------------------
Note: Additions to your support case can be made using the URL:
http://www.avm.de/en/service/support/amendment.html
or go to
http://www.avm.de/en and select SERVICE > SUPPORT. Here you will find a link to the Supplementary Form.

If no additional requests are made within 14 days, this case will be closed.
---------------------------------------------------------------------------

Ihre Ticket-ID CID1811023

Dear ,

Thanks a lot for your reply.

In your case, please check the following points:

If the DSL connection drops frequently and you find the error message "DSL not responding (No DSL-synchronization)" then please follow the next steps to find out the cause.

1 Are any terminal devices connected to the main PSTN extension?
1. Remove all devices, e.g. Telephones, answering machines etc. from the
(main telephone socket). Also remove any other possible extensions to
the main telephone socket. Only connect the DSL splitter!.
2. Remove all devices from the telephone port of the DSL splitter. Only
connect the FRITZ!Box.
3. Connect all devices to the FRITZ!Box.

2 Test with a different DSL cable
1. Remove the cable that connects the FRITZ!Box to the DSL splitter.
2. Connect the FRITZ!Box with the provided red network cable to the DSL
port of the splitter.
3. If the problem persists, please continue with the next step.
If the DSL connection is now stable, it seems that the first cable is
damaged.

3. If possible, please test at another Annex A ADSL extension, e.g.
neighbour's, friend's etc., in order to find out whether the same
behaviour can be found there as well. If the behaviour is to be observed
at all other DSL lines, there may be a problem with the device itself.

4 Please have your DSL line checked by your DSL provider.

Otherwise, as mentioned before we can only offer to check your device. In this case, please report back so that I may register an RMA for you.

For further information on all new product, please contact our Presales
Department:
Tel: +4930-39976232
Fax: +4930-39976254
Email: info@avm.de

Or contact our resellers or distributors at:

http://www.avm.de/en/partners/distributors/BE/index.php
http://www.avm.de/en/partners/resellers/BE/index.php

Best regards
(AVM Support)

<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<Original

We confirm receipt of the following additions to your Support Case with Ticket-ID CID1811023. We will reply as soon as possible. Thank you.
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
- -

Ticket-ID : 1811023
Additions/Corrections:
Hi,

Thanks for your reply, I am using the orriginal AC/DC Power adapter.

It isn't a restart it is the dsl sync that is lost and it does a resync.
Load
isn't issue, it is possible that it occurs with no use on the line other than voip.

My box is one year old, if this issue isn't resolving, I think it is a problem in the dsl code, seen that with anonther modem in bridged mode everything is stable, and avm doesn't develop anymore update, is it possible to have a commercial offer for a newer model ?
Also I noted that in the latest germen firmware you have mentioned: - DSL:

DSL-Übertragungstechnik optimiert. Stabilität und Datenrate verbessert.
But this release never hitted the english one.
I am intressed and charmed by your products but I find it dissapointing for

throwing away more than 100 euro's after only one year.

Do you think it is a hw issue ?
I can ask a switch of what box / ac/dc supply, because It is stupid to pay transport costs and exchange everything for having the same issue.

Regards,
Tom
Conclusie, ze hebben nog hardware die service blijft gelden, maar qua software bugfixes hoeven we niets meer te verwachten, zeker niet voor de internationale versies.

Ik kan / ga nu nogmaals alles proberen andere lijn etc, maar ik vrees als ze de modem gaan omruilen dat het weer hetzelfde resultaat is, ik wil best bijbetalen voor een nieuwe gesupporteerd model, maar daar willen ze blijkbaar niet op ingaan.

Toch wel spijtig van avm, de duitse markt is duidelijk nog steeds veel belangrijker voor hen.

"De kans dat een snee brood op een nieuw tapijt valt met de beboterde zijde onderaan, is recht evenredig met de prijs van het tapijt"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pegagus
Weet iemand of het mogelijk is om anonieme oproepen per nummer te blokkeren? Ik heb wel een optie gevonden, om alle anonieme oproepen te blokkeren, maar ik wil één geheim nummer als achterdeurtje houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pegagus schreef op woensdag 07 mei 2008 @ 09:34:
Weet iemand of het mogelijk is om anonieme oproepen per nummer te blokkeren? Ik heb wel een optie gevonden, om alle anonieme oproepen te blokkeren, maar ik wil één geheim nummer als achterdeurtje houden.
Als je fritzbox "anonieme" nummers zou kunnen herkennen zijn ze toch niet anoniem meer? Of bedoel je dat niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 12:59
Via de Fritz zal het niet lukken, maar een Telecom/VoIP provider kan het wel. XS4ALL biedt nu als service om een nummer te blokkeren, direct nadat je gebeld bent. Ook als dat een anoniem nummer is. Alleen wil jij het eigenlijk andersom: alles blokkeren op 1 na. Technisch zou het voor een Telco wel mogelijk zijn, maar ik denk niet dat een Telco daaraan meewerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HamsterDance2
Wat jij wilt kan denk ik niet. wat wel zou kunnen is dat het anonieme nummer wat je als achterdeur wilt alleen het nummer meezend als ze jou bellen ;) dat kan per gesprek geloof ik. Iets met *32* oid
dan blijft het nummer voor iedereen anoniem en als ze jouw bellen even niet ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
Overigens loopt exact dezelfde discussie op dit moment in news:xs4all.voip
Superkees speelt daar de rol van pegasus. Als er wat interessants uit voortvloeit post ik het hier wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wortelstok
  • Laatst online: 23-11-2023
Tomsworld schreef op zondag 04 mei 2008 @ 17:36:
Ik ben eigenlijk wel teleurgesteld in AVM, ik heb zo'n goed anderhalf jaar een Fritz!Box 7050 international, annex a (nadat ik eerst een duitse had geflashed maar die was niet 100 % stabiel).

Ik verlies dus af en toe mijn syncronisatie als ik telefoon ontvan of voer via voip. De dsl sync valt weg, ik heb een full rate splitter, andere kabels alles geprobeerd. Echter als ik hem als router instel en een andere thomson adsl modem in bridge eraan hangt is hij 100% stabiel, het gaat dus mis in het dsl gebeuren. Voor de duitse variant bestaan er nog recentere firmware updates waarin staat dat de dsl stabiliteit verbeterd is.
[...]
Conclusie, ze hebben nog hardware die service blijft gelden, maar qua software bugfixes hoeven we niets meer te verwachten, zeker niet voor de internationale versies.
Wellicht is er nog hoop voor je. Voor de Fritz!box Fon Wlan (zelfde generatie als de 7050) is er net een nieuwe engelse firmware uit, de 06.04.49. Deze zou onder andere een stabielere internetverbinding kunnen opleveren. Ik verwacht dat deze versie binnenkort voor de 7050 ook beschikbaar komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pegagus
Jan-E schreef op woensdag 07 mei 2008 @ 17:00:
Overigens loopt exact dezelfde discussie op dit moment in news:xs4all.voip
Superkees speelt daar de rol van pegasus. Als er wat interessants uit voortvloeit post ik het hier wel.
Ik ben ontmaskert. 8)

De Fritz!box 7170 kan wel algemeen nummers zonderr Caller-id blokkeren, maar niet per nummer waar op wordt gebeld. In het huidige filter is het of op basis van het nummer van de beller, of op basis van een nummer wat wordt gebeld. Wat ik zou willen is een filter op basis van een inkomend nummer, gericht aan één van mijn eigen nummers. In emailprogramma's bestaan dit soort filtertjes al jaren. Naar mijn idee is het ook niet meer dan wat extra software programeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boonie
En er is nieuwe firmware voor de 7140. Het gaat om versie 39.04.56. (annex a) Ik heb de upgrade al uitgevoerd en dat ging zonder problemen.

Changes in 39.04.56:

- DSL: Support for seamless rate adaption
- System: Optimized compatibility towards different network-providers

[ Voor 59% gewijzigd door boonie op 08-05-2008 09:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtRi
Zie of merk je verschil met de nieuwe fw?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
Ik heb ook niet de nieuwe firmware voor de 7170 (Internationaal, Annex A) geinstalleerd. Nog geen verschil te merken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lampie01
Jan-E schreef op donderdag 08 mei 2008 @ 13:08:
Ik heb ook niet de nieuwe firmware voor de 7170 (Internationaal, Annex A) geinstalleerd. Nog geen verschil te merken.
Het lijkt alsof het beter gaat bij downloaden (betere verstaanbaarheid) verder zo op het eerste gezicht geen veranderingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtRi
Blijven alle instellingen eigenlijk bewaard bij zo'n fw-update? Of kun/moet je een config-backup terug zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
Ze blijven staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lampie01
Heb zo ie zo een back up gemaakt, maar in mijn geval stonden alle settings goed, op een paar dingetjes na.
AtRi schreef op donderdag 08 mei 2008 @ 17:45:
Blijven alle instellingen eigenlijk bewaard bij zo'n fw-update? Of kun/moet je een config-backup terug zetten?
Heb zo ie zo een back up gemaakt, maar in mijn geval stonden alle settings goed, op een paar dingetjes na. (7170 annex a internationaal)

[ Voor 3% gewijzigd door Lampie01 op 08-05-2008 21:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boonie
Bijna een dag verder. Geen probleem met de fritz box. Ik noem de upgrade geslaagd.

Of er merkbaar iets verbeterd is weet ik niet. Ik stel me wel voor dat "seamless rate adaption" zou betekenen dat de box beter terug schakelt naar een langzamere snelheid als er meer storing in de kabelbundels ontstaat richting DSLAM. Dat zou dan goed zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PJzzz
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19-08 23:12
Klein puntje van kritiek, de logs zijn nu in het duits ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lampie01
PJzzz schreef op maandag 12 mei 2008 @ 16:39:
Klein puntje van kritiek, de logs zijn nu in het duits ;-)
Raar tot gister idd alles in engels en vanaf vandaag (autoreset DSL) opeens in Duits.. Dit terwijl ik de firmware reeds op 8 mei heb geupdate..... (was ook niet de eerste reset) heb wel gisteren de telefooninstellingen opgeslagen?????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb sinds kort ook de 7170 annexA maar merk nu ook, dat het DSL gedeelte niet perfect is :(
na wat storingen bij KPN.....
TheFug...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het Lijkt dus dat de 7170 de DSL connectie niet kan herstellen na een storing, na power recycle, en windows restart zelfs ook niet, als ik dan een andere modem/router op de splitter, en pc aansluit, heb ik weer Internet, en als ik dan weer de 7170 aansluit, doet deze het ook weer, hoe is dit uit te leggen?
mij lijkt het dat ik de DSL aan de kant van de splitter weer "conditioneer" voor de Fritz!..... lijkt mij minder riskant trouwens , dan de Fritz! flashen, wat ik ergens als remedie las....Dit aparaat mag dan misschien goed werken op een ISDN aansluiting.... maar doet dat niet op POTS das ist schade ! ja!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tafmaf
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:36
Als ik hier de dsl er af haal komt hij gewoon weer online als ik die er weer opzet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtRi
[b][message=30081753,noline]....Dit aparaat mag dan misschien goed werken op een ISDN aansluiting.... maar doet dat niet op POTS das ist schade ! ja!
????????????????? Wat bedoel je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HamsterDance2
Heb jij wel een annex-A versie? Of sluit je een annex-b aan op een annex-a ?

Bij mij hangt de fritz (7050) al tijden aan een bbned aansluiting en werkt als een zonnetje. als er onderhoud is, zie ik dat daarna dsl opnieuw opgezet wordt zonder problemen.
Verwijderd schreef op vrijdag 16 mei 2008 @ 23:21:
Het Lijkt dus dat de 7170 de DSL connectie niet kan herstellen na een storing, na power recycle, en windows restart zelfs ook niet, als ik dan een andere modem/router op de splitter, en pc aansluit, heb ik weer Internet, en als ik dan weer de 7170 aansluit, doet deze het ook weer, hoe is dit uit te leggen?
mij lijkt het dat ik de DSL aan de kant van de splitter weer "conditioneer" voor de Fritz!..... lijkt mij minder riskant trouwens , dan de Fritz! flashen, wat ik ergens als remedie las....Dit aparaat mag dan misschien goed werken op een ISDN aansluiting.... maar doet dat niet op POTS das ist schade ! ja!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lampie01
Heb vandaag bij AVM de bug gemeld over de duitse tekst in de eventlog , was reeds bekend en gaan dit oplossen in de nieuwe update (?) heb geen datum gehoord.
Het probleem met de telefoonboek waarin ik niets meer kan delete was onbekend en nu in onderzoek. Hebben meer hier last van alhier ? (Fritz 7170 Annex A 58.04.56)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzertyNL
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10-09 21:30
edit: onderstaande vraag heb ik opnieuw gesteld in apart topic omdat hier niet snel een reactie kwam. (ADSL trained snelheid speedtouch en fritz!box vergelijken?)

Ik heb wat testen gedaan op mijn ADSL aansluiting met 3 verschillende splitters en 3 verschillende ADSL modems, waaronder mijn nieuwe 7170 Fritz!box (annex b). Doel is om de kwaliteit van de ADSL verbinding van de verschillende combinaties splitters/modems te bekijken.
Nu zit ik met het probleem dat ik niet weet welke van de verschillende door de fritz!box gerapporteerde data snelheden nu overeenkomt met de snelheid zoals "adsl info" van de speedtouch dat rapporteert. Weet iemand dat?

De fritz!box roept in "internet,DSL-information,DSL tabblad"

Attainable data rate: X
ATM data rate: Y
User data rate: Z

De speedtouch roept na "adsl info"

Available Bandwidth Cells/s Kbit/s
Downstream : A1 A2
Upstream : B1 B2

Zijn de speedtouch getallen (A2 en B2) te vergelijken met 1 van de dingen die de fritz!box rapporteert, en zo ja welke van de drie?

[ Voor 15% gewijzigd door AzertyNL op 27-05-2008 21:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avdl72
  • Registratie: Oktober 2005
  • Niet online
Ik heb al een tijdje lopen zoeken naar een oplossing voor mijn probleem, maar heb niet kunnen vinden en hoop dat iemand mij kan helpen.

Ik heb het volgende :
- Fritz!Box Fon WLAN 7170 annex B
- firmware 29.04.47
- Fon 1 = tel: 020xxxxxx1
- Fon 2 = tel: 020xxxxxx2
- Fon 3 = tel: 020xxxxxx3
- VoIP/ADSL abbo bij XS4ALL
- Alles gaat via VoIP en gebruik geen ISDN meer

Nu is mij opgevallen dat het niet mogelijk is om met 2 nummers (fon aansluitingen) tegelijk te bellen.
Dus ik kan niet van Fon 1 naar Fon 2 of 3 bellen en andersom.
Ook kan ik niet gebeld worden op Fon 3, als b.v. Fon 1 of 2 in gesprek zijn.

Kan iemand mij vertellen of dit klopt, of dat er eventueel een instelling bij mij niet goed staat?

NL | BYD Atto3 | Bambu Lab X1C | SolarEdge | Homey Pro | Zendure SolarFlow 2400 AC | Panasonic multi split airco's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtRi
Zijn dat alle 3 xs4all-nummers? Niet per ongeluk doorschakelen aan gevinkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lampie01
Ik heb de engelse versie: Telefonie, extension dan tabblad extensions proberties: call reject on busy uitvinken. Overigens heb je dit ook voor je ISDN S0 bus, (Busy on Busy) maar die vinkjes hebben niets met Fon 1, 2 en 3 te maken
Je moet echter wel in de expert mode zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avdl72
  • Registratie: Oktober 2005
  • Niet online
Zijn dat alle 3 xs4all-nummers? Niet per ongeluk doorschakelen aan gevinkt?
Het zijn maar voorbeeld nummers, en ja ik heb 3 XS4ALL nummers, waarvan er 1 een regionaalnummer is die gemigreerd is van KPN.
Ik heb de engelse versie: Telefonie, extension dan tabblad extensions proberties: call reject on busy uitvinken. Overigens heb je dit ook voor je ISDN S0 bus, (Busy on Busy) maar die vinkjes hebben niets met Fon 1, 2 en 3 te maken
Je moet echter wel in de expert mode zijn
Ik heb deze instelling aangepast en zonder resultaat, in mijn geval wordt de ISDN S0 bus niet meer gebruikt omdat alles via VoIP gaat en de ISDN service van de lijn af is.

NL | BYD Atto3 | Bambu Lab X1C | SolarEdge | Homey Pro | Zendure SolarFlow 2400 AC | Panasonic multi split airco's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FRITZ!Box Fon WLAN 7170 Annex A, Firmware version 58.04.56

Betreft: analoge POTS kpn lijn met DTMF caller id.

De volgende landen zullen waarschijnlijk ook met dit DTMF probleem te kampen krijgen:

België, Brazilië, China, Denemarken, Egypte, Finland, IJsland, India, Oman, Polen, Portugal, Saudi Arabië, Zweden, Taiwan en Uruguay

Ik heb verschillende splitsers geprobeerd, regio setting op 'other country' en 'NL' gehad.

Maar helaas geen nummerweergave voor de op de vaste analoge POTS lijn (!dus geen ISDN!) binnenkomende gesprekken.

Ik heb dit probleem gemeld bij XS4all en AVM
Dus.... . het probleem is bekend bij zowel XS4all als AVM
Verder bel ik hierover elke Woensdag naar AVM.

Misschien is het toch weer een aansluit factor probleem, d.w.z. extra nummermelder voor de FBF hangen zodat de FBF de CLIP wel snapt.

[ Voor 90% gewijzigd door Verwijderd op 04-06-2008 16:59 . Reden: DTMF landen toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pingkiller
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:17
Zijn er nog meer mensen die problemen hebben met de fritzbox 7140 en cod4? Cod4 veroorzaakt bij een 'refresh server list' zoveel load op de modem dat de lijst niet opgehaalt kan worden en dat de modem zelf(en daarmee internet) even niet bereikbaar is. Zeer irritant.

CSS snippet om users te blokkeren: https://tweakers.net/instellingen/customcss/snippets/bekijk/2618/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1Mark
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:05
misschien even je mtu op een lagere waarde dan 1500 instellen pingkiller

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OrakelJos
  • Niet online
(overleden)
avdl72 schreef op dinsdag 03 juni 2008 @ 21:20:
[...]

Het zijn maar voorbeeld nummers, en ja ik heb 3 XS4ALL nummers, waarvan er 1 een regionaalnummer is die gemigreerd is van KPN.

[...]

Ik heb deze instelling aangepast en zonder resultaat, in mijn geval wordt de ISDN S0 bus niet meer gebruikt omdat alles via VoIP gaat en de ISDN service van de lijn af is.
Niet juist. Ook al gebruik je uitsluitend VoIP: het ISDN signaal (van de VoiP gesprekken) is en blijft gewoon aanwezig op de uitgaande S0 bus. Je kunt er dus gewoon een ISDN centrale achterhangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Backspace-NL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 31-08 15:46

Backspace-NL

New and Improved!

Een aanrader voor Fritz gebruikers, je kunt op www.freetz.org een mod downloaden voor je Fritzbox. Je zal deze wel zelf moeten compilen op een Linux machine, maar het voegt bijzonder veel toe. Je kunt zelf kiezen hoe je de firmware uit wil breiden. Het voegt o.a. WOL toe in de web interface, SSH toegang, statisch toewijzen van DHCP adressen op basis van MAC, je kunt Samba draaien, proxy software, etc etc. Ik draai het nu al een tijdje, en het werkt goed. Hier en daar helaas nog wel wat duitse tekst in de interface, maarja, het is van origine ook een duitse mod, het meeste is gewoon in het engels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• strokealpha
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 14-03 22:36
HELP ! Mijn FB 7270 heeft een onhebbelijke eigenschap: i.c.m. 3 DECT toestellen (waarvan 2 gigasets) gooit regelmatig de connectie tussen de toestellen en de 7270 er uit. In de 7270 valt daar over niets te zien. Een soft-reset of even de stroom van de 7270 af verhelpt tijdelijk het probleem.
De FB is voorzien van de nieuwste firmware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
@strokealpha: treedt dat ook op als je je wireless uit zet? Wifi en Dect gebruiken dezelfde frequentie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• strokealpha
@Jan-E: Ik zal dat eens testen. Heb overgens ook al in de Duitse forums gezocht en ben het probleem daar niet tegen gekomen............ wordt vervolgd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpiceWorm
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-07 14:10
Kun je van de Fritz!Box fon (1673) ook enkel het voip gedeelte gebruiken? Ik ben er nu een paar uurtjes mee aan het kloten en ik krijg niet echt een degelijke indruk van het modem(!). FW 06.04.24

Enkel knipperende lampjes, usb verbinding (natuurlijk met driver) die niet wil werken, geen CD in de doos (terwijl hij nieuw is!), ethernet stekker die niet goed past waardoor de kabel telkens los gaat en je ethernet weg is, ADSL wat niet gewoon in 1x werkt zoals het hoort, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wortelstok
  • Laatst online: 23-11-2023
SpiceWorm schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 17:11:
Kun je van de Fritz!Box fon (1673) ook enkel het voip gedeelte gebruiken? Ik ben er nu een paar uurtjes mee aan het kloten en ik krijg niet echt een degelijke indruk van het modem(!). FW 06.04.24
Ja dat kan. Ik zou eerst een FW upgrade doen (naar 04.49). Je kunt gewoon instellen dat hij zich als ATA moet gedragen.
Voor mij is het een toppie apparaatje, ethernet blijft er goed in zitten, CD zat erbij maar heb ik niet gebruikt, USB gebruik ik ook niet, ADSL werkte in 1x goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpiceWorm
Ik heb het nu aan de praat, inclusief nummerweergave vanaf het vaste net (reden van aankoop).

Krijg alleen nog een 401 ongeauthorizeerd bij Budgetphone, maar volgens mij ligt dat aan Budgetphone. Voipcheap accountje (yet another voipbuster clone) werkt prima, 10ct /min naar mobiel! Jammer is alleen dat ipv 7 mbit we nu 5 mbit hebben, dus ff kijken of ik er nog een ander modem voor gooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• strokealpha
@Jan-E: Ik zal dat eens testen. Heb overgens ook al in de Duitse forums gezocht en ben het probleem daar niet tegen gekomen............ wordt vervolgd.
Heb getest maar is niet bevredigend: De verbinding bleef 24 uur intact met de DECT telefoons. Helaas kraakt de Gigaset 700S (De 370SL niet) Ook schakelde de FB 7270 WiFi zelf weer aan nadat ik mijn computer later weer aan zette (?!?)

Hoop dat er betere firmware komt (aangaande DECT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtRi
SpiceWorm schreef op vrijdag 13 juni 2008 @ 13:26:
................I
Jammer is alleen dat ipv 7 mbit we nu 5 mbit hebben, dus ff kijken of ik er nog een ander modem voor gooi.
Heb pas na een onweersbui :( mijn Draytek 2700vg-a vervangen door een Fritzbox 7140. Was eerst teleurgesteld dat hij 1 mbit lager (16,5 ipv 17,5) intrainde. Maar ik kwam tot de ontdekking dat dwonloaden bij EWK sneller ging: 1,65 MB/sec (draadloos). Met de Draytek kwam ik niet verder volgens mij dan ~1,4 MB/sec. Maar dat kan ik natuurlijk niet controleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpiceWorm
Heb inmiddels de good'n old speedtouch (716v5wl) er weer voor gezet, en omdat we de extra voip lijnen wel kunnen gebruiken en we een fritz hebben zonder wifi. De speedtouch haalt gewoon flink hogere snelheden: 770 kbps / fritz kwam niet boven de 600.

Alleen nog een probleempje, van onze 3 lijns huiscentrale (panasonic) gaan de telefoons niet over. Een losse handset (gewone telefoon die werkt zonder centrale) op dezelfde aansluiting gaat wel netjes over. Ga ik ff uitzoeken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpiceWorm
Hmm heb het nog steeds niet gevonden. Op duits (Panasonic :P) instellen helpt niet. Ook geeft hij in-gesprek als ik vanaf de voip lijn naar ons vaste nummer bel |:( . Ben echt nog niet enthousiast van dit kastje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lampie01
Staat je busy on busy soms aan, dan geeft hij idd ingesprek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C3La
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-02-2021
Ik heb sinds vandaag ook mijn Fritzbox 7170 van XS4all binnen. Nu ben ik bezig om een huis-server op te zetten, alleen mis ik in de handleiding de mogelijkheid om verkeer van buitenaf naar een bepaald lokaal ip-adres door te sturen.

Is dat sowieso mogelijk bij de Fritzbox 7170?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polyphemus
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 16:26
C3La schreef op donderdag 26 juni 2008 @ 11:00:
Ik heb sinds vandaag ook mijn Fritzbox 7170 van XS4all binnen. Nu ben ik bezig om een huis-server op te zetten, alleen mis ik in de handleiding de mogelijkheid om verkeer van buitenaf naar een bepaald lokaal ip-adres door te sturen.

Is dat sowieso mogelijk bij de Fritzbox 7170?
Je kunt geloof ik bij Portmappings in het Settings-menu porten forwarden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpiceWorm
Lampie01 schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 18:27:
Staat je busy on busy soms aan, dan geeft hij idd ingesprek.
Klopt idd. Beetje raar om dat standaard aan te zetten! Ben je met lijn één aan het bellen, geeft lijn twee in gesprek...

Ook doet de nummerweergave het nogal eens niet en gaan de aan de panasonic centrale gekoppelde telefoons niet over...

Owja, nog niet te spreken over inkomende telefoontjes die zodra je opneemt ingesprektoon krijgt (al 3x gebeurt vandaag). Bellen ze opnieuw met de opmerking of je ze weggedrukt hebt... Volgens mij is Fritz!Brak.
Pagina: 1 ... 6 ... 23 Laatste