Kan iemand mij vertellen hoe ik op de fritzbox (7170) een web en mail server kan draaien? kan er namelijk zeer weinig over vinden...
bla?
bla?
[ Voor 8% gewijzigd door Q-bone op 12-07-2008 18:20 ]
bla?
Het is maar de vraag of dat aan de Fritz ligt. Een tijdje geleden had XS4ALL te weinig interconnectie met andere Telco's. Effect: bellers kregen in gesprek. Bij mijn weten hebben ze de capaciteit verdubbeld, maar het kan wederom hetzelfde verschijnsel zijn.SpiceWorm schreef op maandag 07 juli 2008 @ 14:59:
Owja, nog niet te spreken over inkomende telefoontjes die zodra je opneemt ingesprektoon krijgt (al 3x gebeurt vandaag). Bellen ze opnieuw met de opmerking of je ze weggedrukt hebt... Volgens mij is Fritz!Brak.
Waar had je dat dan gelezen?Q-bone schreef op zaterdag 12 juli 2008 @ 18:04:
Gaar, ik dacht dat het ook mogelijk was om een mail en/of webserver direct te draaien op de fritzbox, nu moet ik alsnog een apart apparaat hebben (heb apache al draaien)
bla?
Zijn er hier tweakers die momenteel Freetz gebruiken? Ik zit er aan te denken om het te gaan installeren omdat ik graag Samba wil draaien.Backspace-NL schreef op zaterdag 07 juni 2008 @ 23:00:
Een aanrader voor Fritz gebruikers, je kunt op www.freetz.org een mod downloaden voor je Fritzbox. Je zal deze wel zelf moeten compilen op een Linux machine, maar het voegt bijzonder veel toe. Je kunt zelf kiezen hoe je de firmware uit wil breiden. Het voegt o.a. WOL toe in de web interface, SSH toegang, statisch toewijzen van DHCP adressen op basis van MAC, je kunt Samba draaien, proxy software, etc etc. Ik draai het nu al een tijdje, en het werkt goed. Hier en daar helaas nog wel wat duitse tekst in de interface, maarja, het is van origine ook een duitse mod, het meeste is gewoon in het engels.
Gewoon rösti
Verwijderd
Mijn Fritz 7170 haalde met gemak 4 maanden zonder disconnects. Zijn uptime geeft-ie nu niet meer aan omdat hij sinds kort aan de glasvezel hangt. Als router en niet meer als ADSL-modem. Goed ding, ook voor VoIP.Verwijderd schreef op zaterdag 19 juli 2008 @ 23:36:
Hakkelend VOIP geluid is verdwenen en na bijna 2 weken testen nog geen disconnect gehad.
C4l1m3r0 schreef op donderdag 26 juni 2008 @ 13:00:
[...]
Je kunt geloof ik bij Portmappings in het Settings-menu porten forwarden.
Ik quote mezelf even, ter info:mno schreef op zaterdag 19 juli 2008 @ 10:30:
[...]
Zijn er hier tweakers die momenteel Freetz gebruiken? Ik zit er aan te denken om het te gaan installeren omdat ik graag Samba wil draaien.
Gewoon rösti
Wat wil je weten? Een echte NAS aansluiten lijkt me een kwestie van netwerkkabeltje erin klikken en klaar. Welke NAS heb je trouwens?duiker23 schreef op zondag 20 juli 2008 @ 10:46:
wie helpt mij aan gegevens om een NAS achter de 7170 te plaatsen.
Gewoon rösti
Verwijderd
[ Voor 88% gewijzigd door IEF op 27-07-2008 02:17 ]
Heel vreemd. Ik heb juist meer dan uitstekende ervaringen met Callvoip/Tijdhoff, ook deze week nog. En ik ben niet de enige: Shopreview.Verwijderd schreef op zaterdag 26 juli 2008 @ 12:31:
<snip><removed>
[ Voor 45% gewijzigd door IEF op 27-07-2008 02:18 ]
Voor zover ik weet moet je stercodes vooraf laten gaat door *#, dus zou het *#*21* 0842 333 # moeten worden. In theorieboonie schreef op woensdag 30 juli 2008 @ 15:49:
Heeft iemand ervaring met inschakelen van de voicemail van de vaste KPN lijn met aangesloten fritz box? Ik heb gevonden in de handleiding dat je met *111# de analoge lijn kiest maar als ik dan *21* 0842 333 # wil intoetsen heb ik daarna geen ingeschakelde voicemail. Ik denk dat de fritz!box deze codes afvangt. Wie weet de oplossing waarbij ik geen stekkers om hoef te prikken?
[ Voor 3% gewijzigd door GraveR op 30-07-2008 21:38 ]
Uiteraard, dat bedoelde ik ook. Maar in ieder geval fijn om te lezen dat het werkt.boonie schreef op woensdag 30 juli 2008 @ 21:51:
Het werkt inderdaad. De complete string wordt dan wel *111# *#*21* 0842 333 #
Merci !
[ Voor 10% gewijzigd door GraveR op 30-07-2008 22:24 ]
[ Voor 18% gewijzigd door AtRi op 08-08-2008 09:56 ]
Niet helemaar waarAtRi schreef op vrijdag 08 augustus 2008 @ 09:55:
Volgens mij kun je in de Fritzbox geen ip toewijzen aan een computer/mac-adres. Wat je moet doen is aan de computer een vast ip toe wijzen dus "automatisch een ip-adres verkrijgen" uitschakelen. Let wel op dat je een adres toewijst dat buiten de ip-pool van de Frtitzbox ligt.
Edit: ik heb trouwens het idee dat de Fritzbox eigenlijk altijd hetzelfde ip-adres toewijst aan de aangesloten systemen.
Aahhaa, weer wat geleerd.OrakelJos schreef op vrijdag 08 augustus 2008 @ 10:23:
[...]
Niet helemaar waarmaar de release tijd is tamelijk lang (3 dagen?) dus als je de computer dagelijks gebruikt krijg je wel hetzelfde IP adres.
Wel waar. De Fritz onthoudt de Mac-adressen en geeft aan die Mac-adressen altijd weer hetzelfde IP-nummer. Alleen als je bijvoorbeeld je DHCP-range verandert vergeet-ie de oude IP-nummers.OrakelJos schreef op vrijdag 08 augustus 2008 @ 10:23:
Niet helemaar waarmaar de release tijd is tamelijk lang (3 dagen?) dus als je de computer dagelijks gebruikt krijg je wel hetzelfde IP adres.
Dan vraag ik mij af waarom ik vanuit mijn laptop met verschillende operating systemen en hostnamen maar altijd met hetzelfde MAC adres toch verschillende IP's krijg. Dus dat verhaal van gekoppelde adressen aan MAC's klopt niet of er zit een andere logica achter.
Mijn eigen laptop krijgt telkens hetzelfde IP-adres, of ik nu Win98, Win2k Pro of XP Pro draai. Wat mee kan spelen is dat Windows zelf soms IP-adressen onthoudt en die dan toch weer gebruikt om te connecten. Probeer eens 'ipconfig /release' en vervolgens 'ipconfig /renew' (of 'ipconfig /release_all' en vervolgens 'ipconfig /renew_all' onder andere Win-versies). Hoe dit gaat binnen *nix weet ik trouwens niet.OrakelJos schreef op zaterdag 09 augustus 2008 @ 21:01:
Dan vraag ik mij af waarom ik vanuit mijn laptop met verschillende operating systemen en hostnamen maar altijd met hetzelfde MAC adres toch verschillende IP's krijg. Dus dat verhaal van gekoppelde adressen aan MAC's klopt niet of er zit een andere logica achter.
Ook de rest van de discussie is trouwens wel het lezen waard:Die Speicherung der Daten dient dazu, einmal an der FRITZ!Box angeschlossenen Netzwerkgeräten immer wieder die selbe IP-Adresse per DHCP zuweisen zu können.
Interessante discussie! Bedankt.Jan-E schreef op zondag 10 augustus 2008 @ 21:27:
[...]
Bron van mijn info is overigens dit mailtje van de support van AVM zelf:
[...]
Ook de rest van de discussie is trouwens wel het lezen waard:
http://groups.google.nl/g...0012504b/c50e135b03f71ef7
Is hier al een oorzaak/oplossing voor bekend? Ik heb hetzelfde met mijn FB 7140 en Panasonic DECT-toestel. Zorgt wel voor enige ergernis.strokealpha schreef op woensdag 11 juni 2008 @ 02:56:
HELP ! Mijn FB 7270 heeft een onhebbelijke eigenschap: i.c.m. 3 DECT toestellen (waarvan 2 gigasets) gooit regelmatig de connectie tussen de toestellen en de 7270 er uit. In de 7270 valt daar over niets te zien. Een soft-reset of even de stroom van de 7270 af verhelpt tijdelijk het probleem.
De FB is voorzien van de nieuwste firmware.
[ Voor 15% gewijzigd door maxtrash op 15-08-2008 20:31 ]
Heeft niets te maken met Telfort. Ik heb ook Telfort maar met Annex B omdat ik een ISDN lijn heb. Telfort levert beide soorten aansluitingen afhankelijk van het feit of je een analoge of een ISDN lijn hebt. In Duitsland gebruiken ze inderdaad altijd Annex B ongeacht of je een analoge of ISDN aansluiting hebt.RielN schreef op vrijdag 15 augustus 2008 @ 20:21:
Voglens mij is mijn vermoeden gelijk en is in Duitland ANNEX-B gebruikt.
Telfort is toch annex-A?
Wie kent er goed italiaans?
http://www.vocesuip.com/m...tml;msg6568774#msg6568774
Verwijderd
De stekker is het probleem niet, die kun je gewoon gebruiken (ook al zit hij in een groter gaatje).RielN schreef op vrijdag 15 augustus 2008 @ 20:00:
Ik heb in Duitsland gewoon, en bij terugkeer naar on eigen landje heb ik de Fritz!Box fon wlan 7141 meegenomen!
Ik heb hier een Telfort abbo, waar nu een zyxel modem aan zit.
Ik zou graag de fritz-box alleen gebruiken, ook voor het bellen. Dit zou mogelijk moeten zijn!
Alleen, ik heb van de DSL-lijn een kleine stekker (rj11?) en in de frtizbox komt van de duitsers een RJ45 ingang.
Ik heb gelezen dat deze fritz prima zou moeten werken! Maar ik krijg 'kein dsl-signaal' als melding als ik de kleine stekker erin stop.
weet er iemand op welke pins de kabels moeten om er een grote stekker aan te hangen, of andere opties/instellingen?
Kan het zijn dat ik een Annex-X modem heb (een andere als nodig?)
Kom er niet echt verder mee
Nee dat klopt, hij zal ietsje langzamer draaien dan het originele modem, vooral upload. Dat komt doordat de box ook fysiek anders is; de frequentiekarakteristieken van ISDN en analoog zijn verschillend. Er zijn wel eens plaatjes met verschillen gepost maar ik geloof niet dat iemand al zo dapper is geweest om met diodes en weerstandjes te gaan solderen. Voor mij is het allemaal prima bruikbaar (ik heb een 7050 van Ebay), langzamere upload wordt dik gecompenseerd door de voordelen en betrouwbaarheid van het modem.RielN schreef op vrijdag 29 augustus 2008 @ 17:18:
...
Snelheid op DSL is 12000, lijkt mij goed, al leek het originele modem op 13400 meestal net wat rapper te draaien. Misschien iets van vandaag.
Even op de Telfort site kijken. Het is geen "vaste" telefoon maar een Sip-aansluiting (net als Budgetphone en Voipbuster).RielN schreef op zondag 07 september 2008 @ 13:15:
Nou heb ik vast telefoneren erbij gekregen, maar hang weer vast.
Ik heb een nummer en wachtwoord van Telfort, maar hoe en waar stel ik dit in op de Fritz?
Is het Met of Zonder vastnetaansluiting,INternettelefoon of vaste telefoon etc?
Iemand die dit al eens gedaan heeft?
Verwijderd
Ik had (van e-bay) een vrij oude 5012 (isdn) en heb deze week een nieuwere 5140 gekocht (ook via e-bay). Het oude modem en het nieuwe trainde in op ong 14500. Nadat ik echter de allernieuwste firmware geladen heb (van 18-8) traint de 5140 opeens in op 15975. Tis dus niet alleen de andere opbouw, maar zeker ook de software.Wortelstok schreef op zaterdag 30 augustus 2008 @ 09:00:
[...]
Nee dat klopt, hij zal ietsje langzamer draaien dan het originele modem, vooral upload. Dat komt doordat de box ook fysiek anders is; de frequentiekarakteristieken van ISDN en analoog zijn verschillend. Er zijn wel eens plaatjes met verschillen gepost maar ik geloof niet dat iemand al zo dapper is geweest om met diodes en weerstandjes te gaan solderen. Voor mij is het allemaal prima bruikbaar (ik heb een 7050 van Ebay), langzamere upload wordt dik gecompenseerd door de voordelen en betrouwbaarheid van het modem.
(=<`#9]~6ZY32Vx/4Rs+0No-&Jk)"Fh}|Bcy?`=*z]Kw%oG4UUS0/@-ejc(:'8dc
Volgens mij moet-ie Bridged RFC1483, niet routedSilverMane schreef op maandag 22 september 2008 @ 16:25:
Nu heb ik alles ingesteld en trainend mijn modem allemaal prima in maar ik krijg maar geen ip van mijn provider. Mijn provider is Telfort en ik maak gebruik van een ISDN lijn.
Wat zou de reden kunnen zijn dat ik geen ip krijg?
Mijn instellingen zijn:
Connection: DSL
Mode: Routed
Account: no account needed
VPI/VCI: 0/34
Briged met automatisch ip verkijgen
ja dat heb ik wel ingesteld hier is een image van de instellingen:Wortelstok schreef op maandag 22 september 2008 @ 20:01:
[...]
Volgens mij moet-ie Bridged RFC1483, niet routed
Ik heb ook een Duitse 7270 op een ISDN lijn bij Tiscali/Telfort. Mijn instellingen zijn gelijk aan die op de screenshot, alleen natuurlijk in het Duits want er bestaat volgens mij nog geen internationale versie.SilverMane schreef op maandag 22 september 2008 @ 21:16:
[...]
ja dat heb ik wel ingesteld hier is een image van de instellingen:
http://infomb.googlepages...an7170telfortsettings.jpg
dit is geen screenshot van mijn box maar ik heb wel dezelfde instellingen
Ik heb de kabel direct aangesloten en geen verloopstukjes gebruikt. Zijn de verloopstukjes echt nodig? Kan ik deze overal kopen of moet ik speciale Fritz!box verloopstekkers hebben?OrakelJos schreef op vrijdag 26 september 2008 @ 11:18:
[...]
Ik heb ook een Duitse 7270 op een ISDN lijn bij Tiscali/Telfort. Mijn instellingen zijn gelijk aan die op de screenshot, alleen natuurlijk in het Duits want er bestaat volgens mij nog geen internationale versie.
Als je Fritz!Box ondanks deze instellingen niet goed werkt zou ik eens naar de fysieke aansluitingen kijken. Heb je de juiste verloopstukjes gebruikt met de goede (Nederlandse) aansluitingen?
[ Voor 17% gewijzigd door AtRi op 30-09-2008 16:39 ]
Zo'n Y kabel kun je zelf heel makkelijk maken, heb ik ook gedaan werkt al een jaar perfect!Loekie schreef op dinsdag 30 september 2008 @ 10:07:
Even aanhakend: Ik wacht op de 7270 die deze maand beschikbaar wordt in internationale uitvoering, en bij inhoud verpakking wordt gemeld dat de Y-kabel in totaal 4,5 m lang is. Dit vind ik een beetje veel van het goede, de DSL/lifeline poort is een RJ45 waarbij lifeline op bepaalde polen staat? Dan kan ik die kabel nl zelf fabriceren om geen 4,5 meter kabel te hoeven wegwerken.
Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud
De verloopstukjes zijn echt nodig! Ik heb ze gebruikt van een andere Fritz!Box die géén Y-kabel had en waarvoor ik zelf een kabel had gemaakt. Op de site van AVM staat de pin-out.SilverMane schreef op maandag 29 september 2008 @ 12:30:
[...]
Ik heb de kabel direct aangesloten en geen verloopstukjes gebruikt. Zijn de verloopstukjes echt nodig? Kan ik deze overal kopen of moet ik speciale Fritz!box verloopstekkers hebben?
Wel mooi dat het bij jou werkt dan weet ik dat het uiteindelijk ook bij mij moet werken.
[ Voor 6% gewijzigd door maxtrash op 10-10-2008 00:45 ]
Je kan op de NT1 twee dingen direct aansluiten. 1 daarvan wordt dus het alarm, en de tweede je fritzbox. Dit werkt prima, met ISDN-1 werkt dit ook als je maar 1 van de twee aparaten tegelijk gebruikt. (Je hebt alleen een probleem als je inbreker wil gaan bellen en het alarm dit al doet...Impry schreef op donderdag 09 oktober 2008 @ 12:07:
...
Maar een paar punten die belangrijk zijn:Hoop dat er iemand is die even kan kijken op welke manier het aan te sluiten is zodat het wel aan bovenstaande eisen voldoet.
- Het alarm moet buiten de Fritz!Box om kunnen bellen naar de alarmcentrale (dit eist de beveiliger)
- We zitten te kijken of we terug kunnen naar ISDN-1, maar dan gaat dat denk ik niet lukken.
- Als we de 7170 kopen, kunnen we dan de Quattrovox blijven gebruiken? Of hoe kunnen we anders twee, of hooguit drie, telefoons aansluiten?
- De fax willen we wel blijven gebruiken, maar dit hoeft niet via VOIP te gaan aangezien dat niet zo betrouwbaar is.
De tijd die ik er in steek is verder geen probleem, ik heb op dit moment de taak om wat dingen uit te zoeken, dus is gewoon onderdeel van m'n stage.maxtrash schreef op vrijdag 10 oktober 2008 @ 00:44:
ik vind de reactie van DJSmiley in het topic waar je naar verwijst een zeer terechte. Het gedoe en de risico's die je op je hals haalt (en niet te vergeten je eigen uren!) wegen niet op tegen de beperkte kostenvoordelen.
Het bellen hier op school is te vergelijken met een groot huishouden, aangezien het om een klein schooltje gaat (105 leerlingen/5 groepen) en er dus niet extreem veel gebeld wordt.Verder kun je als particulier goedkoop/gratis bellen via iets als voipcheap. Dat is echter wel een prepay-account die je dan periodiek moet opladen. Ga je normaal gesproken niet willen voor iets als een school.
Het budget is er voor vrijgemaakt en we hebben goedkoop een nieuwe handset kunnen regelen, dus die kosten hebben we weer bespaard waardoor we iets als de Fritz!Box kunnen aanschaffen. En ik heb in het voorstel gekozen voor de 7170 omdat er een Quattrovox aan moet komen. Welke andere optie zou er zijn dan? (ook kijkend naar de setup hierboven)ps. de 7170 is een dure fritzbox, dat kan voor minder. Maar, nogmaals, zie er geen voordeel in om hier aan te beginnen..
Thanks voor de reactie!teigetjuh schreef op vrijdag 10 oktober 2008 @ 09:29:
[...]
Je kan op de NT1 twee dingen direct aansluiten. 1 daarvan wordt dus het alarm, en de tweede je fritzbox. Dit werkt prima, met ISDN-1 werkt dit ook als je maar 1 van de twee aparaten tegelijk gebruikt. (Je hebt alleen een probleem als je inbreker wil gaan bellen en het alarm dit al doet...)
Verder kun je alles op een 7170 aansluiten, die heeft 3 analoge aansluiting en 1 S0-bus, je kan er dus gewoon je quattrovox aanhangen. Ik had mijn quattrovox er aangehangen, maar nu vervangen door een tiptel ISDN-toestel. Fax kun je op een analoog gewoon aansluiten. Dit hoeft niet via voip te lopen maar kan dan wel.
heb zelf een fritzbox 5050, bijna gratis in duitsland. Het is een adsl-modem zonder wifi, maar daar gebruik je je oude modem voor. Deze zet je alleen in als een ATA. Hij heeft een interne isdn-bus waar je je quatrovoxen op aansluit.[b]Impry schreef op vrijdag 10 oktober 2008 @ 12:17Het budget is er voor vrijgemaakt en we hebben goedkoop een nieuwe handset kunnen regelen, dus die kosten hebben we weer bespaard waardoor we iets als de Fritz!Box kunnen aanschaffen. En ik heb in het voorstel gekozen voor de 7170 omdat er een Quattrovox aan moet komen. Welke andere optie zou er zijn dan? (ook kijkend naar de setup hierboven)
mijn suggestie van een belvrij abo ga je niet op in?Maar de telefoonkosten (buiten vaste abbo om) zijn op dit moment variërend van € 40,- tot € 85,- per maand. En als je dan via VOIP gaat bellen moet dat toch een stuk minder kunnen worden.
Dus ondanks de tijd die erin gestoken moet worden weet ik zeker dat dit een behoorlijke kostenbesparing moet opleveren, zeker op langere termijn. (ook omdat we waarschijnlijk nog terugstappen naar ISDN-1, dus dan bespaar je ook nog € 5,- extra per maand)
Thanks, zal er eens naar kijken.maxtrash schreef op vrijdag 10 oktober 2008 @ 22:23:
[...]
heb zelf een fritzbox 5050, bijna gratis in duitsland. Het is een adsl-modem zonder wifi, maar daar gebruik je je oude modem voor. Deze zet je alleen in als een ATA. Hij heeft een interne isdn-bus waar je je quatrovoxen op aansluit.
Ebay 1 euro
Dacht eerst dat je daar ook een VOIP-abo mee bedoelde.mijn suggestie van een belvrij abo ga je niet op in?
dat is toch maar 13 euro meer dan een basis isdn abo?[b][message=30873611,no
Zie ik dat "BelVrij Altijd" (wat wij moeten hebben aangezien avond/weekend toch nooit iemand op school is) € 40,- p/m is. Of bedoel jij een andere optie?
Ahja, natuurlijkmaxtrash schreef op zondag 12 oktober 2008 @ 17:33:
[...]
dat is toch maar 13 euro meer dan een basis isdn abo?
Ik ben ook van ISDN2 terug gegaan naar ISDN1. Dat is geen probleem omdat je toch in principe via VoIP belt. Echter: over ISDN kan nu maar één gesprek gelijktijdig (je alarm bijv.) maar zolang alle uitgaande gesprekken over VoIP gaan moet dat geen probleem zijn.Impry schreef op zondag 12 oktober 2008 @ 18:00:
[...]
Ahja, natuurlijk
Het is komende week herfstvakantie, maar na die vakantie zal ik eens overleggen met de directeur hoe hij er over denkt.
[ Voor 7% gewijzigd door Lampie01 op 13-10-2008 17:55 ]
Als je het goed aansluit wel. Anders kan een inbreker de lijn op die manier blokkeren voordat ie naar binnen gaat.Lampie01 schreef op maandag 13 oktober 2008 @ 17:54:
Ik denk dat Impry de ISDN lijn gaat gebruiken voor het het inkomend verkeer (hoef je ook geen nieuw nummer door te geven aan een ieder.
Verbreekt je alarm eerst inkomende gesprekken voordat hij uitgaat bellen, over de ISDN lijn? (ik denk van niet)
[ Voor 8% gewijzigd door AtRi op 13-10-2008 19:12 ]
die stond niet aangevinkt,heb hem aangezet.zal vanmiddag eens proberen of het goed werkt.thanksAtRi schreef op zondag 26 oktober 2008 @ 12:05:
Heb je traffic-shaping aan staan? In: internet-account info.
Heb hem nu aangevinkt en het werkt uitstekend met de upload vol open.vincedd schreef op maandag 27 oktober 2008 @ 06:02:
[...]
die stond niet aangevinkt,heb hem aangezet.zal vanmiddag eens proberen of het goed werkt.thanks
Verwijderd
4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.
Nou ja, nieuw.Microkid schreef op zaterdag 01 november 2008 @ 09:44:
Voor de 7140 Annex A is trouwens nieuwe firmware beschikbaar, 39.04.57.
Ach, ik zag hem in elk geval niet in dit topic, dus ik dacht, laat ik het dan toch maar eens meldenAtRi schreef op zaterdag 01 november 2008 @ 10:47:
[...]
Nou ja, nieuw.12 aug. Toen ook de laatste voor de 7170.
4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.
Verwijderd
Probleem is al opgelost:Verwijderd schreef op dinsdag 28 oktober 2008 @ 09:54:
Hallo,
Ik zit met het volgende probleem:
sinds kort heb ik internet via Ziggo met als modem een kabelmodem van Motorola (SB5101 SURFboard).
Via de UTP-kabel heb ik gewoon verbinding met internet en werkt alles ok![]()
Nu wil ik een Fritz!Box 7170 (internationale versie, Annex A) als draadloze router gebruiken achter dit kabelmodem en heb hiervoor in de Fritz!Box aangevinkt dat deze als router moet functioneren achter een kabelmodem. Tevens de UTP-kabel verbonden via LAN-poort 1 met het kabelmodem.
Ik krijg deze combinatie maar niet aan de praat (diverse instellingen geprobeerd, echter zonder resultaat), heeft iemand anders hier ervaring mee !?![]()
Alvast bedankt !
Assume there are no rules and it's one big free for all
He gozer,rclahsen schreef op zondag 16 november 2008 @ 09:08:
@Alpha-sphere: je hebt bij het IP-adres ook een poortnummer ingevuld, dus bijvoorbeeld 192.168.178.1:9100? En als je inlogt op de Fritz, zie je dan ook staan dat de printer is aangemeld (onder event log)?
Overigens ben je niet de enige die aanloopproblemen heeft gehad om een printer aan de sluiten op een Fritz!Box i.c.m. Mac OS X. Bij mij heeft het ook even geduurd. Een keer Mac OS X opstarten, de printer aan- en uitzetten heeft volgens mij wel geholpen. Want de eerste paar keren lukte het mij niet om te printen, later lukte dat wel, waarbij ik niets aan de instellingen heb veranderd.
[ Voor 3% gewijzigd door Alpha-sphere op 16-11-2008 11:20 ]
Voor de printer moet poort 9100 gebruikt worden.Alpha-sphere schreef op zondag 16 november 2008 @ 11:20:
[...]
He gozer,
ik heb er geen poort bij gezet. Zou niet weten welke dat zou moeten zijn.
Als ik inlog dan staat er bij m'n printer Status : Ready
Onder welke setting vind ik de port forwarding trouwens?
Verwijderd
[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 16-11-2008 15:57 ]
THanks! heb er overheen gekekenrclahsen schreef op zondag 16 november 2008 @ 14:10:
Je kunt onder Settings / System / Network Settings / IP Settings aangeven welke IP-range de DHCP-server mag gebruiken.
De rest van de IP-adressen kun je zelf toedelen aan apparaten, zolang dat IP-adres nog niet in gebruik is door een andere apparaat natuurlijk (zoals 192.168.178.1).
Ik heb een 7270 i.c.m. Alice op ADSL 2+ en er wordt binnen 30 sec. verbinding gemaakt.Verwijderd schreef op zondag 16 november 2008 @ 15:55:
Wie van jullie heeft de fritz 7270 werkend met adsl2+, bijv: wanadoo/online, alice, telford? en hoelang duurd het dat hij in sync komt?
Op adsl 1 gaat het erg snel maar adsl2 duurd meer dan een half uur en dan ook nog eens op een te lage snelheid.
Overigens met de 7170 geen problemen, dus kabels en instellingen zijn goed
[ Voor 27% gewijzigd door Alpha-sphere op 16-11-2008 18:51 ]
Verwijderd
[ Voor 13% gewijzigd door wian op 29-11-2008 15:11 . Reden: Waarschuwing toegevoegd ]
[ Voor 28% gewijzigd door Hmail op 29-11-2008 22:24 ]
It might sound as if I have no clue what I'm doing, but I actually have a vague idea.
Dit kan gewoon in de config file (die kan je exporteren en weer importeren via de web gui, vergeet niet de regel NoChecks=yes na de regel country= toe te voegen anders kan je niet importeren).[b][message=31126446,noline]Nu nog uitzoeken hoe je de dns servers kunt veranderen. Het lukt me niet om een andere dns server mee te geven aan de dhcp clients, iemand een tip?
[ Voor 14% gewijzigd door SECURITEH op 04-12-2008 16:21 ]
[ Voor 0% gewijzigd door AtRi op 05-12-2008 11:38 . Reden: spelfout ]
Heb je dit getest? Wat heb je precies veranderd om het werkend te krijgen?SpikyDude schreef op donderdag 04 december 2008 @
Dit kan gewoon in de config file (die kan je exporteren en weer importeren via de web gui, vergeet niet de regel NoChecks=yes na de regel country= toe te voegen anders kan je niet importeren).
"De kans dat een snee brood op een nieuw tapijt valt met de beboterde zijde onderaan, is recht evenredig met de prijs van het tapijt"
Bij Aces Direct waar ik 'm gekocht heb staat als omschrijving FRITZ!Box Fon WLAN 7270 Annex A&BTomsworld schreef op zondag 07 december 2008 @ 13:36:
Wat ik nergens terug kan vinden. Die nieuwe fritz!box 7270 is die enkel beschikbaar in 1 versie ?
Of is er opnieuw een annex a & b versie, de avm site is daar totaal niet duidelijk over.
[ Voor 7% gewijzigd door Alpha-sphere op 07-12-2008 13:42 ]
Klopt. De Fritz!Box Fon 7270 (internationaal) is er in slechts een (1) versie en die ondersteund dan zowel Annex A als Annex B. Dus zowel analoog als ISDN no problem...Alpha-sphere schreef op zondag 07 december 2008 @ 13:41:
[...]
Bij Aces Direct waar ik 'm gekocht heb staat als omschrijving FRITZ!Box Fon WLAN 7270 Annex A&B
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq