Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Q-bone
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:08

Q-bone

Dusss...

Kan iemand mij vertellen hoe ik op de fritzbox (7170) een web en mail server kan draaien? kan er namelijk zeer weinig over vinden... :)

bla?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuckY
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Op de Fritzbox een mail server?

Ik denk dat je een web/mail server achter de fritzbox bedoelt een apparte server.
Je heb een paar dingen nodig

Mail/web server software (exchange/iis gebruik ik zelf)
Een domein naam anders komt je email niet aan.
minimaal poort 25 en 80 open (443 kan ook)

Dan moet je zorgen dat je web en mail server intern werken
Dan moet je poorten forwarden vanuit je router naar je server.
Dan je domeinnaam laten verwijzen naar je thuis ip.
Je mail server configureren om mail te laten ontvangen en verzenden.

Sommige ISP blokkeren poortje 25 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Q-bone

Q-bone

Dusss...

Gaar, ik dacht dat het ook mogelijk was om een mail en/of webserver direct te draaien op de fritzbox, nu moet ik alsnog een apart apparaat hebben (heb apache al draaien ;))

[ Voor 8% gewijzigd door Q-bone op 12-07-2008 18:20 ]

bla?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11-09 12:59
SpiceWorm schreef op maandag 07 juli 2008 @ 14:59:
Owja, nog niet te spreken over inkomende telefoontjes die zodra je opneemt ingesprektoon krijgt (al 3x gebeurt vandaag). Bellen ze opnieuw met de opmerking of je ze weggedrukt hebt... Volgens mij is Fritz!Brak.
Het is maar de vraag of dat aan de Fritz ligt. Een tijdje geleden had XS4ALL te weinig interconnectie met andere Telco's. Effect: bellers kregen in gesprek. Bij mijn weten hebben ze de capaciteit verdubbeld, maar het kan wederom hetzelfde verschijnsel zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OrakelJos
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
(overleden)
Q-bone schreef op zaterdag 12 juli 2008 @ 18:04:
Gaar, ik dacht dat het ook mogelijk was om een mail en/of webserver direct te draaien op de fritzbox, nu moet ik alsnog een apart apparaat hebben (heb apache al draaien ;))
Waar had je dat dan gelezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Q-bone

Q-bone

Dusss...

"ergens op een duits forum..." had eigenlijk aangenomen dat het net als met de wl 500gp van asus kon. Het maakt niet uit, maar ja, was toch leuk geweest. :+

bla?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mno
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:27

mno

Backspace-NL schreef op zaterdag 07 juni 2008 @ 23:00:
Een aanrader voor Fritz gebruikers, je kunt op www.freetz.org een mod downloaden voor je Fritzbox. Je zal deze wel zelf moeten compilen op een Linux machine, maar het voegt bijzonder veel toe. Je kunt zelf kiezen hoe je de firmware uit wil breiden. Het voegt o.a. WOL toe in de web interface, SSH toegang, statisch toewijzen van DHCP adressen op basis van MAC, je kunt Samba draaien, proxy software, etc etc. Ik draai het nu al een tijdje, en het werkt goed. Hier en daar helaas nog wel wat duitse tekst in de interface, maarja, het is van origine ook een duitse mod, het meeste is gewoon in het engels.
Zijn er hier tweakers die momenteel Freetz gebruiken? Ik zit er aan te denken om het te gaan installeren omdat ik graag Samba wil draaien.

Gewoon rösti

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ook via xs4all de Fritzbox 7170 als ADSL modem erbij gekregen.
Waardeloos modem..in het weekend regelmatig disconnects en hakkelend en haperend VOIP.
Na 4 maanden "bonje" met xs4all Helpdesk en 4 Fritz box modems heeft een xs4all monteur eindelijk een gebruikt speedtouch modem voor de Fritz in de plaats gezet.
Hakkelend VOIP geluid is verdwenen en na bijna 2 weken testen nog geen disconnect gehad.
Uiteraard is er aan de rest van mijn setup niets veranderd behalve de modems.
Probleem is dus de geweldige Fritzbox van AVM...slecht modem dus....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
Verwijderd schreef op zaterdag 19 juli 2008 @ 23:36:
Hakkelend VOIP geluid is verdwenen en na bijna 2 weken testen nog geen disconnect gehad.
Mijn Fritz 7170 haalde met gemak 4 maanden zonder disconnects. Zijn uptime geeft-ie nu niet meer aan omdat hij sinds kort aan de glasvezel hangt. Als router en niet meer als ADSL-modem. Goed ding, ook voor VoIP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duiker23
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 20-04-2023
wie helpt mij aan gegevens om een NAS achter de 7170 te plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duiker23
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 20-04-2023
Weet je toevallig ook wat je bij portmapping moet doen? (ik ben een newbie)
C4l1m3r0 schreef op donderdag 26 juni 2008 @ 13:00:
[...]

Je kunt geloof ik bij Portmappings in het Settings-menu porten forwarden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mno

mno

mno schreef op zaterdag 19 juli 2008 @ 10:30:
[...]
Zijn er hier tweakers die momenteel Freetz gebruiken? Ik zit er aan te denken om het te gaan installeren omdat ik graag Samba wil draaien.
Ik quote mezelf even, ter info:

Het is me nu gelukt om een eigen firmware image met Freetz (development-build) te maken en te installeren op mijn 7140. Door deze aanpassing kan ik nu zonder problemen een externe harddisk die geformatteerd is op NTFS op de USB-Host van mijn Fritz!Box aansluiten en hierop lezen en schrijven. Handig voor de grote bestanden (> 4GB) dus.

Ook draait er met Freetz nu een Samba-server op mijn 7140, waardoor ik die harddisk gewoon rechtstreeks als netwerk-share in Windows kan benaderen, zonder FTP te gebruiken. Hierdoor kan ik nu bestanden rechtstreeks openen (streaming), zonder ze eerst te downloaden.

Allemaal leuk en aardig, ik had gehoopt hiermee een NAS van mijn Fritz!Box te maken. Op zich is dat gelukt maar ik kom er nu achter dat de USB-host van de 7140 'slechts' USB 1.1 is waardoor de snelheid van de 'NAS' beperkt is tot maximaal 12 Mbit/s en dat is te weinig om HD-films en DVD's fatsoenlijk via het netwerk af te spelen op mijn laptop en mediaplayer. :-(

Toch maar een ander NASje kopen dus. :-)

Gewoon rösti

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mno

mno

duiker23 schreef op zondag 20 juli 2008 @ 10:46:
wie helpt mij aan gegevens om een NAS achter de 7170 te plaatsen.
Wat wil je weten? Een echte NAS aansluiten lijkt me een kwestie van netwerkkabeltje erin klikken en klaar. Welke NAS heb je trouwens?

Gewoon rösti

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inflatable
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10-09 01:13
Ik weet niet of dit hier al bekend was, maar er is een (gratis) Nederlandse helpdesk van AVM, de producent van de Fritzbox.. Mocht je dus problemen hebben ermee dan kun je beter hun bellen dan je ISP (tenzij het natuurlijk een probleem is met je ADSL verbinding zelf)..

Zie: http://www.avm.de/en/service/support/index.html

Tel: 024-3249560 (van 11.00 tot 17.00uur elke werkdag open)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ga je dit nu in elk topic dat met voip te maken heeft posten?

[ Voor 88% gewijzigd door IEF op 27-07-2008 02:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
Heel vreemd. Ik heb juist meer dan uitstekende ervaringen met Callvoip/Tijdhoff, ook deze week nog. En ik ben niet de enige: Shopreview.

[ Voor 45% gewijzigd door IEF op 27-07-2008 02:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boonie
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 03-09 13:06
Heeft iemand ervaring met inschakelen van de voicemail van de vaste KPN lijn met aangesloten fritz box? Ik heb gevonden in de handleiding dat je met *111# de analoge lijn kiest maar als ik dan *21* 0842 333 # wil intoetsen heb ik daarna geen ingeschakelde voicemail. Ik denk dat de fritz!box deze codes afvangt. Wie weet de oplossing waarbij ik geen stekkers om hoef te prikken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GraveR
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-08 19:26
boonie schreef op woensdag 30 juli 2008 @ 15:49:
Heeft iemand ervaring met inschakelen van de voicemail van de vaste KPN lijn met aangesloten fritz box? Ik heb gevonden in de handleiding dat je met *111# de analoge lijn kiest maar als ik dan *21* 0842 333 # wil intoetsen heb ik daarna geen ingeschakelde voicemail. Ik denk dat de fritz!box deze codes afvangt. Wie weet de oplossing waarbij ik geen stekkers om hoef te prikken?
Voor zover ik weet moet je stercodes vooraf laten gaat door *#, dus zou het *#*21* 0842 333 # moeten worden. In theorie :)

Edit: Getest en het is inderdaad zo.

[ Voor 3% gewijzigd door GraveR op 30-07-2008 21:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boonie
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 03-09 13:06
Het werkt inderdaad. De complete string wordt dan wel *111# *#*21* 0842 333 #

Merci !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GraveR
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-08 19:26
boonie schreef op woensdag 30 juli 2008 @ 21:51:
Het werkt inderdaad. De complete string wordt dan wel *111# *#*21* 0842 333 #

Merci !
Uiteraard, dat bedoelde ik ook. Maar in ieder geval fijn om te lezen dat het werkt.

[ Voor 10% gewijzigd door GraveR op 30-07-2008 22:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjan571
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 24-12-2024
Vraagje;
Ik heb de Fritz 7170 Annex A van XS4ALL met een ADSL only abonnement van XS4ALL.
(telefoon heb ik momenteel nog van Ziggo... overstap is aangevraagd)
Aangezien er toch geen analoog telefoonsignaal op de KPN lijn staat in mijn meterkast lijkt het mij overbodig om er een ADSL splitter tussen te zetten en heb dit dan ook niet gedaan.
Alles lijkt toch goed te werken, of is het toch beter om de splitter er tussen te zetten ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjan571
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 24-12-2024
Nog een aanvullend vraagje;

Mijn vrouw speelt graag WOW (world of warcraft) en nu had ik in de Linksys router wat poorten opengezet en gemapped naar vaste IP nummers die gereserveerd waren voor bepaalde PC's en de XBOX.
Nu zie ik in de instellingen niets staan ivm DHCP reservering oid wel van poorten doormappen naar een bepaald ip nummer, maar hoe zorg je ervoor dat een bepaald pc altijd hetzelfde ip nummer krijgt (zonder de DHCP uit zet zetten) in de Fritz box.

Of moet ik het volgende aanvinken;

Allow changes to security settings over UPnP

Programs that support UPnP can be used to change security settings automatically, such as the FRITZ!Box port forwarding rules. For reasons of security, only enable this option if you really want to allow incoming connections from the Internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtRi
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17:24
Volgens mij kun je in de Fritzbox geen ip toewijzen aan een computer/mac-adres. Wat je moet doen is aan de computer een vast ip toe wijzen dus "automatisch een ip-adres verkrijgen" uitschakelen. Let wel op dat je een adres toewijst dat buiten de ip-pool van de Frtitzbox ligt.

Edit: ik heb trouwens het idee dat de Fritzbox eigenlijk altijd hetzelfde ip-adres toewijst aan de aangesloten systemen.

[ Voor 18% gewijzigd door AtRi op 08-08-2008 09:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OrakelJos
  • Niet online
(overleden)
AtRi schreef op vrijdag 08 augustus 2008 @ 09:55:
Volgens mij kun je in de Fritzbox geen ip toewijzen aan een computer/mac-adres. Wat je moet doen is aan de computer een vast ip toe wijzen dus "automatisch een ip-adres verkrijgen" uitschakelen. Let wel op dat je een adres toewijst dat buiten de ip-pool van de Frtitzbox ligt.

Edit: ik heb trouwens het idee dat de Fritzbox eigenlijk altijd hetzelfde ip-adres toewijst aan de aangesloten systemen.
Niet helemaar waar ;) maar de release tijd is tamelijk lang (3 dagen?) dus als je de computer dagelijks gebruikt krijg je wel hetzelfde IP adres.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtRi
OrakelJos schreef op vrijdag 08 augustus 2008 @ 10:23:
[...]

Niet helemaar waar ;) maar de release tijd is tamelijk lang (3 dagen?) dus als je de computer dagelijks gebruikt krijg je wel hetzelfde IP adres.
Aahhaa, weer wat geleerd. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
OrakelJos schreef op vrijdag 08 augustus 2008 @ 10:23:
Wel waar. De Fritz onthoudt de Mac-adressen en geeft aan die Mac-adressen altijd weer hetzelfde IP-nummer. Alleen als je bijvoorbeeld je DHCP-range verandert vergeet-ie de oude IP-nummers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtRi
Ik blijf leren. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OrakelJos
  • Niet online
(overleden)
Dan vraag ik mij af waarom ik vanuit mijn laptop met verschillende operating systemen en hostnamen maar altijd met hetzelfde MAC adres toch verschillende IP's krijg. Dus dat verhaal van gekoppelde adressen aan MAC's klopt niet of er zit een andere logica achter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
OrakelJos schreef op zaterdag 09 augustus 2008 @ 21:01:
Dan vraag ik mij af waarom ik vanuit mijn laptop met verschillende operating systemen en hostnamen maar altijd met hetzelfde MAC adres toch verschillende IP's krijg. Dus dat verhaal van gekoppelde adressen aan MAC's klopt niet of er zit een andere logica achter.
Mijn eigen laptop krijgt telkens hetzelfde IP-adres, of ik nu Win98, Win2k Pro of XP Pro draai. Wat mee kan spelen is dat Windows zelf soms IP-adressen onthoudt en die dan toch weer gebruikt om te connecten. Probeer eens 'ipconfig /release' en vervolgens 'ipconfig /renew' (of 'ipconfig /release_all' en vervolgens 'ipconfig /renew_all' onder andere Win-versies). Hoe dit gaat binnen *nix weet ik trouwens niet.

Bron van mijn info is overigens dit mailtje van de support van AVM zelf:
Die Speicherung der Daten dient dazu, einmal an der FRITZ!Box angeschlossenen Netzwerkgeräten immer wieder die selbe IP-Adresse per DHCP zuweisen zu können.
Ook de rest van de discussie is trouwens wel het lezen waard:
http://groups.google.nl/g...0012504b/c50e135b03f71ef7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OrakelJos
  • Niet online
(overleden)
Jan-E schreef op zondag 10 augustus 2008 @ 21:27:
[...]

Bron van mijn info is overigens dit mailtje van de support van AVM zelf:
[...]
Ook de rest van de discussie is trouwens wel het lezen waard:
http://groups.google.nl/g...0012504b/c50e135b03f71ef7
Interessante discussie! Bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schoffeldorp
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 25-10-2023
strokealpha schreef op woensdag 11 juni 2008 @ 02:56:
HELP ! Mijn FB 7270 heeft een onhebbelijke eigenschap: i.c.m. 3 DECT toestellen (waarvan 2 gigasets) gooit regelmatig de connectie tussen de toestellen en de 7270 er uit. In de 7270 valt daar over niets te zien. Een soft-reset of even de stroom van de 7270 af verhelpt tijdelijk het probleem.
De FB is voorzien van de nieuwste firmware.
Is hier al een oorzaak/oplossing voor bekend? Ik heb hetzelfde met mijn FB 7140 en Panasonic DECT-toestel. Zorgt wel voor enige ergernis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lampie01
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 19:37
Ik zie dat er een een nieuwe firmware versie is verschenen (12-08) voor zowel de A als de B versie van de 7170 internationaal. Als change geven ze aan: improverd emegency call handeling.
Ben benieuwd of oa de problem met de telefoonboek (het niet kunnen verwijderen van namen/nummers) nu ook verbeterd is, ga het straks proberen

• PatMan
  • Laatst online: 27-08 10:56
Idd een nieuwe firmware voor de 7170 international, ik zou het leuker hebben gevonden als ze 'm gelijk getrokken hadden met de Duitse firmware die o.a. de mogelijkheid biedt om faxen binnen te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RielN
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 18-08 23:57
Ik heb in Duitsland gewoon, en bij terugkeer naar on eigen landje heb ik de Fritz!Box fon wlan 7141 meegenomen!

Ik heb hier een Telfort abbo, waar nu een zyxel modem aan zit.

Ik zou graag de fritz-box alleen gebruiken, ook voor het bellen. Dit zou mogelijk moeten zijn!

Alleen, ik heb van de DSL-lijn een kleine stekker (rj11?) en in de frtizbox komt van de duitsers een RJ45 ingang.

Ik heb gelezen dat deze fritz prima zou moeten werken! Maar ik krijg 'kein dsl-signaal' als melding als ik de kleine stekker erin stop.

weet er iemand op welke pins de kabels moeten om er een grote stekker aan te hangen, of andere opties/instellingen?

Kan het zijn dat ik een Annex-X modem heb (een andere als nodig?)

Kom er niet echt verder mee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RielN
Voglens mij is mijn vermoeden gelijk en is in Duitland ANNEX-B gebruikt.
Telfort is toch annex-A?

Wie kent er goed italiaans?
http://www.vocesuip.com/m...tml;msg6568774#msg6568774

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxtrash
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 01:23
even uit mijn hoofd, want ik kan nu niet bij mijn fritzbox, maar volgens mij waren er twee ingangen: een voor dsl (niet gebruiken) en een isdn/analoge uitgang. Ik gebruik isdn en de fritzbox als zuivere ata (werkt prima)
annex-a en b zou niet uit mogen maken als je alleen telefoniefuncties gebruikt

[ Voor 15% gewijzigd door maxtrash op 15-08-2008 20:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RielN
Ik heb problemen met mijn draadloos (?)
Ping-pieken tijdens gebruik wifi

vandaar dat ik zoek naar een andere oplossing.

Ik krijg de routering ook niet fatsoendelijk voor mekaar, de zyxel die ik heb kan geen dmz functies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OrakelJos
  • Niet online
(overleden)
RielN schreef op vrijdag 15 augustus 2008 @ 20:21:
Voglens mij is mijn vermoeden gelijk en is in Duitland ANNEX-B gebruikt.
Telfort is toch annex-A?

Wie kent er goed italiaans?
http://www.vocesuip.com/m...tml;msg6568774#msg6568774
Heeft niets te maken met Telfort. Ik heb ook Telfort maar met Annex B omdat ik een ISDN lijn heb. Telfort levert beide soorten aansluitingen afhankelijk van het feit of je een analoge of een ISDN lijn hebt. In Duitsland gebruiken ze inderdaad altijd Annex B ongeacht of je een analoge of ISDN aansluiting hebt.

Verwijderd

heeft iemand het voor elkaar om apache op de fritzbox te zetten

kom er niet helemaal uit met die duitse sites

kan iemand misschien uitleggen hoe hij het heeft gedaan
en kan je dan ook php en curl gebruiken ??

alvast bedankt

• Wortelstok
  • Laatst online: 23-11-2023
RielN schreef op vrijdag 15 augustus 2008 @ 20:00:
Ik heb in Duitsland gewoon, en bij terugkeer naar on eigen landje heb ik de Fritz!Box fon wlan 7141 meegenomen!

Ik heb hier een Telfort abbo, waar nu een zyxel modem aan zit.

Ik zou graag de fritz-box alleen gebruiken, ook voor het bellen. Dit zou mogelijk moeten zijn!

Alleen, ik heb van de DSL-lijn een kleine stekker (rj11?) en in de frtizbox komt van de duitsers een RJ45 ingang.

Ik heb gelezen dat deze fritz prima zou moeten werken! Maar ik krijg 'kein dsl-signaal' als melding als ik de kleine stekker erin stop.

weet er iemand op welke pins de kabels moeten om er een grote stekker aan te hangen, of andere opties/instellingen?

Kan het zijn dat ik een Annex-X modem heb (een andere als nodig?)

Kom er niet echt verder mee :)
De stekker is het probleem niet, die kun je gewoon gebruiken (ook al zit hij in een groter gaatje).
Je moet de box alleen omflashen van Annex B naar Annex A, middels een telnet sessie, en daarna Annex A firmware gebruiken of een patch laden (fritz_als_annex_a_newer.tar). Let op er staat newer niet new, dat is nl. oud ;)
Beschrijvingen vind je op het duitse ip-phone forum. Zoek zelf maar even, ik vind het zo gauw niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RielN
Wortelstok,

superbedankt voor de info! Ik wist niet dat het zo eenvoudig ging.

Heb er even op verder gezocht:
http://www.ip-phone-forum...d.php?p=971638#post971638

fritz_as_annex_a_kernel_args_newer.tar gedownload

Deze als firmwareupdate geflashed, even stoeien met telfort-instellingen en voila, Fritz als modem.

Snelheid op DSL is 12000, lijkt mij goed, al leek het originele modem op 13400 meestal net wat rapper te draaien. Misschien iets van vandaag.

Nogmaals, dank je!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wortelstok
RielN schreef op vrijdag 29 augustus 2008 @ 17:18:
...
Snelheid op DSL is 12000, lijkt mij goed, al leek het originele modem op 13400 meestal net wat rapper te draaien. Misschien iets van vandaag.
Nee dat klopt, hij zal ietsje langzamer draaien dan het originele modem, vooral upload. Dat komt doordat de box ook fysiek anders is; de frequentiekarakteristieken van ISDN en analoog zijn verschillend. Er zijn wel eens plaatjes met verschillen gepost maar ik geloof niet dat iemand al zo dapper is geweest om met diodes en weerstandjes te gaan solderen. Voor mij is het allemaal prima bruikbaar (ik heb een 7050 van Ebay), langzamere upload wordt dik gecompenseerd door de voordelen en betrouwbaarheid van het modem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RielN
Nou heb ik vast telefoneren erbij gekregen, maar hang weer vast.

Ik heb een nummer en wachtwoord van Telfort, maar hoe en waar stel ik dit in op de Fritz?

Is het Met of Zonder vastnetaansluiting,INternettelefoon of vaste telefoon etc?

Iemand die dit al eens gedaan heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wortelstok
RielN schreef op zondag 07 september 2008 @ 13:15:
Nou heb ik vast telefoneren erbij gekregen, maar hang weer vast.

Ik heb een nummer en wachtwoord van Telfort, maar hoe en waar stel ik dit in op de Fritz?

Is het Met of Zonder vastnetaansluiting,INternettelefoon of vaste telefoon etc?

Iemand die dit al eens gedaan heeft?
Even op de Telfort site kijken. Het is geen "vaste" telefoon maar een Sip-aansluiting (net als Budgetphone en Voipbuster).

Link naar de FAQ: Telfort vast bellen gebruiken zonder Telfort internetmodem. Je hoeft maar een paar velden in te vullen in je Fritz.

Verwijderd

Wortelstok schreef op zaterdag 30 augustus 2008 @ 09:00:
[...]

Nee dat klopt, hij zal ietsje langzamer draaien dan het originele modem, vooral upload. Dat komt doordat de box ook fysiek anders is; de frequentiekarakteristieken van ISDN en analoog zijn verschillend. Er zijn wel eens plaatjes met verschillen gepost maar ik geloof niet dat iemand al zo dapper is geweest om met diodes en weerstandjes te gaan solderen. Voor mij is het allemaal prima bruikbaar (ik heb een 7050 van Ebay), langzamere upload wordt dik gecompenseerd door de voordelen en betrouwbaarheid van het modem.
Ik had (van e-bay) een vrij oude 5012 (isdn) en heb deze week een nieuwere 5140 gekocht (ook via e-bay). Het oude modem en het nieuwe trainde in op ong 14500. Nadat ik echter de allernieuwste firmware geladen heb (van 18-8) traint de 5140 opeens in op 15975. Tis dus niet alleen de andere opbouw, maar zeker ook de software.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SilverMane
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 10-09 19:35
Ik heb onlangs in duitsland een nieuwe fritz!Box 7270 Annex B modem aangeschaft.
Nu heb ik alles ingesteld en trainend mijn modem allemaal prima in maar ik krijg maar geen ip van mijn provider. Mijn provider is Telfort en ik maak gebruik van een ISDN lijn.

Wat zou de reden kunnen zijn dat ik geen ip krijg?

Mijn instellingen zijn:
Connection: DSL
Mode: Routed
Account: no account needed
VPI/VCI: 0/34
Briged met automatisch ip verkijgen

(=<`#9]~6ZY32Vx/4Rs+0No-&Jk)"Fh}|Bcy?`=*z]Kw%oG4UUS0/@-ejc(:'8dc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wortelstok
SilverMane schreef op maandag 22 september 2008 @ 16:25:
Nu heb ik alles ingesteld en trainend mijn modem allemaal prima in maar ik krijg maar geen ip van mijn provider. Mijn provider is Telfort en ik maak gebruik van een ISDN lijn.

Wat zou de reden kunnen zijn dat ik geen ip krijg?

Mijn instellingen zijn:
Connection: DSL
Mode: Routed
Account: no account needed
VPI/VCI: 0/34
Briged met automatisch ip verkijgen
Volgens mij moet-ie Bridged RFC1483, niet routed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SilverMane
Wortelstok schreef op maandag 22 september 2008 @ 20:01:
[...]

Volgens mij moet-ie Bridged RFC1483, niet routed
ja dat heb ik wel ingesteld hier is een image van de instellingen:
http://infomb.googlepages...an7170telfortsettings.jpg

dit is geen screenshot van mijn box maar ik heb wel dezelfde instellingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OrakelJos
  • Niet online
(overleden)
SilverMane schreef op maandag 22 september 2008 @ 21:16:
[...]

ja dat heb ik wel ingesteld hier is een image van de instellingen:
http://infomb.googlepages...an7170telfortsettings.jpg

dit is geen screenshot van mijn box maar ik heb wel dezelfde instellingen
Ik heb ook een Duitse 7270 op een ISDN lijn bij Tiscali/Telfort. Mijn instellingen zijn gelijk aan die op de screenshot, alleen natuurlijk in het Duits want er bestaat volgens mij nog geen internationale versie.
Als je Fritz!Box ondanks deze instellingen niet goed werkt zou ik eens naar de fysieke aansluitingen kijken. Heb je de juiste verloopstukjes gebruikt met de goede (Nederlandse) aansluitingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SilverMane
OrakelJos schreef op vrijdag 26 september 2008 @ 11:18:
[...]

Ik heb ook een Duitse 7270 op een ISDN lijn bij Tiscali/Telfort. Mijn instellingen zijn gelijk aan die op de screenshot, alleen natuurlijk in het Duits want er bestaat volgens mij nog geen internationale versie.
Als je Fritz!Box ondanks deze instellingen niet goed werkt zou ik eens naar de fysieke aansluitingen kijken. Heb je de juiste verloopstukjes gebruikt met de goede (Nederlandse) aansluitingen?
Ik heb de kabel direct aangesloten en geen verloopstukjes gebruikt. Zijn de verloopstukjes echt nodig? Kan ik deze overal kopen of moet ik speciale Fritz!box verloopstekkers hebben?
Wel mooi dat het bij jou werkt dan weet ik dat het uiteindelijk ook bij mij moet werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-09 15:25
Even aanhakend: Ik wacht op de 7270 die deze maand beschikbaar wordt in internationale uitvoering, en bij inhoud verpakking wordt gemeld dat de Y-kabel in totaal 4,5 m lang is. Dit vind ik een beetje veel van het goede, de DSL/lifeline poort is een RJ45 waarbij lifeline op bepaalde polen staat? Dan kan ik die kabel nl zelf fabriceren om geen 4,5 meter kabel te hoeven wegwerken. :)

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtRi
Met wat zoeken op de avm site of googlen kun je de pinout voor de kabel wel vinden. Ik meen dat ie verschillend is voor isdn en analoog.

Edit: je kan hem natuurlijk ook gewoon even doormeten.

[ Voor 17% gewijzigd door AtRi op 30-09-2008 16:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• extor
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 24-08 22:25
Loekie schreef op dinsdag 30 september 2008 @ 10:07:
Even aanhakend: Ik wacht op de 7270 die deze maand beschikbaar wordt in internationale uitvoering, en bij inhoud verpakking wordt gemeld dat de Y-kabel in totaal 4,5 m lang is. Dit vind ik een beetje veel van het goede, de DSL/lifeline poort is een RJ45 waarbij lifeline op bepaalde polen staat? Dan kan ik die kabel nl zelf fabriceren om geen 4,5 meter kabel te hoeven wegwerken. :)
Zo'n Y kabel kun je zelf heel makkelijk maken, heb ik ook gedaan werkt al een jaar perfect!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-09 16:17

Stoney3K

Flatsehats!

7170 bezitter hier, via XS4ALL :)

Over het algemeen wel tereden over het bakje, alleen af en toe last van een paar vastlopers.

Een ding wat ik wel mis is IPv6 support. Kan iemand me daar een paar aanwijzingen voor geven? Mijn (Linux) tunnelmachine in de DMZ van de router plaatsen heb ik al geprobeerd, zonder succes. Moet ik een apart firmware-image gebruiken voor IPV6 support?

En voordat je het vraagt, mijn server ondersteunt geen Teredo en de remote kant voor zover ik weet ook niet.

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OrakelJos
  • Niet online
(overleden)
SilverMane schreef op maandag 29 september 2008 @ 12:30:
[...]

Ik heb de kabel direct aangesloten en geen verloopstukjes gebruikt. Zijn de verloopstukjes echt nodig? Kan ik deze overal kopen of moet ik speciale Fritz!box verloopstekkers hebben?
Wel mooi dat het bij jou werkt dan weet ik dat het uiteindelijk ook bij mij moet werken.
De verloopstukjes zijn echt nodig! Ik heb ze gebruikt van een andere Fritz!Box die géén Y-kabel had en waarvoor ik zelf een kabel had gemaakt. Op de site van AVM staat de pin-out.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
Iemand bekend met de releasedatum van de 7270 international edition? Zit te wachten op deze versie om te gebruiken als 'frontend' voor Asterisk(eventueel later op Fritz!Box zelf).

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Impry
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 11-09 14:33

Impry

Rallymedia.nl

Zit met de volgende situatie, in onderstaande schema moet een Fritzbox geïnstalleerd worden.
Hier heb ik al wat vragen gesteld en daaruit bleek dat de Fritz!Box de oplossing was: Mogelijkheden Analoge lijn + ADSL + Voip

Afbeeldingslocatie: http://i34.tinypic.com/dbr250.jpg

Zoals je ziet dus de nodige kastjes en aansluitingen.
Maar een paar punten die belangrijk zijn:
  • Het alarm moet buiten de Fritz!Box om kunnen bellen naar de alarmcentrale (dit eist de beveiliger)
  • We zitten te kijken of we terug kunnen naar ISDN-1, maar dan gaat dat denk ik niet lukken.
  • Als we de 7170 kopen, kunnen we dan de Quattrovox blijven gebruiken? Of hoe kunnen we anders twee, of hooguit drie, telefoons aansluiten?
  • De fax willen we wel blijven gebruiken, maar dit hoeft niet via VOIP te gaan aangezien dat niet zo betrouwbaar is.
Hoop dat er iemand is die even kan kijken op welke manier het aan te sluiten is zodat het wel aan bovenstaande eisen voldoet.

Rallymedia op YouTube - Rallymedia Facebook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxtrash
ik vind de reactie van DJSmiley in het topic waar je naar verwijst een zeer terechte. Het gedoe en de risico's die je op je hals haalt (en niet te vergeten je eigen uren!) wegen niet op tegen de beperkte kostenvoordelen.

als particulier is het grote voordeel van voipbellen dat je je vaste kosten kunt beperken. Dus voor 20 euro heb je bij telfort adsl en geen vaste lijn-kosten meer. In jullie geval moet je isdn houden, (genoeg redenen, o.a. die alarmcentrale).
Verder kun je als particulier goedkoop/gratis bellen via iets als voipcheap. Dat is echter wel een prepay-account die je dan periodiek moet opladen. Ga je normaal gesproken niet willen voor iets als een school.
Altenatief is dan budgetphone voor 9,50 per maand waarmee je onbeperkt kunt bellen naar vaste nummers.

Dat is niet eens zoveel goedkoper als belvrij bij KPN. Dan kun je ook voor 15 euro of zo onbeperkt naar vaste nummers bellen.

ps. de 7170 is een dure fritzbox, dat kan voor minder. Maar, nogmaals, zie er geen voordeel in om hier aan te beginnen..

[ Voor 6% gewijzigd door maxtrash op 10-10-2008 00:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teigetjuh
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Impry schreef op donderdag 09 oktober 2008 @ 12:07:
...
Maar een paar punten die belangrijk zijn:
  • Het alarm moet buiten de Fritz!Box om kunnen bellen naar de alarmcentrale (dit eist de beveiliger)
  • We zitten te kijken of we terug kunnen naar ISDN-1, maar dan gaat dat denk ik niet lukken.
  • Als we de 7170 kopen, kunnen we dan de Quattrovox blijven gebruiken? Of hoe kunnen we anders twee, of hooguit drie, telefoons aansluiten?
  • De fax willen we wel blijven gebruiken, maar dit hoeft niet via VOIP te gaan aangezien dat niet zo betrouwbaar is.
Hoop dat er iemand is die even kan kijken op welke manier het aan te sluiten is zodat het wel aan bovenstaande eisen voldoet.
Je kan op de NT1 twee dingen direct aansluiten. 1 daarvan wordt dus het alarm, en de tweede je fritzbox. Dit werkt prima, met ISDN-1 werkt dit ook als je maar 1 van de twee aparaten tegelijk gebruikt. (Je hebt alleen een probleem als je inbreker wil gaan bellen en het alarm dit al doet... >:) )
Verder kun je alles op een 7170 aansluiten, die heeft 3 analoge aansluiting en 1 S0-bus, je kan er dus gewoon je quattrovox aanhangen. Ik had mijn quattrovox er aangehangen, maar nu vervangen door een tiptel ISDN-toestel. Fax kun je op een analoog gewoon aansluiten. Dit hoeft niet via voip te lopen maar kan dan wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Impry

Impry

Rallymedia.nl

maxtrash schreef op vrijdag 10 oktober 2008 @ 00:44:
ik vind de reactie van DJSmiley in het topic waar je naar verwijst een zeer terechte. Het gedoe en de risico's die je op je hals haalt (en niet te vergeten je eigen uren!) wegen niet op tegen de beperkte kostenvoordelen.
De tijd die ik er in steek is verder geen probleem, ik heb op dit moment de taak om wat dingen uit te zoeken, dus is gewoon onderdeel van m'n stage.
Verder kun je als particulier goedkoop/gratis bellen via iets als voipcheap. Dat is echter wel een prepay-account die je dan periodiek moet opladen. Ga je normaal gesproken niet willen voor iets als een school.
Het bellen hier op school is te vergelijken met een groot huishouden, aangezien het om een klein schooltje gaat (105 leerlingen/5 groepen) en er dus niet extreem veel gebeld wordt.
En als je eenmaal een beetje een idee hebt van de kosten die je per maand kwijt bent is het 'opwaarderen' ook zo onder de controle.
ps. de 7170 is een dure fritzbox, dat kan voor minder. Maar, nogmaals, zie er geen voordeel in om hier aan te beginnen..
Het budget is er voor vrijgemaakt en we hebben goedkoop een nieuwe handset kunnen regelen, dus die kosten hebben we weer bespaard waardoor we iets als de Fritz!Box kunnen aanschaffen. En ik heb in het voorstel gekozen voor de 7170 omdat er een Quattrovox aan moet komen. Welke andere optie zou er zijn dan? (ook kijkend naar de setup hierboven)

Maar de telefoonkosten (buiten vaste abbo om) zijn op dit moment variërend van € 40,- tot € 85,- per maand. En als je dan via VOIP gaat bellen moet dat toch een stuk minder kunnen worden.
Dus ondanks de tijd die erin gestoken moet worden weet ik zeker dat dit een behoorlijke kostenbesparing moet opleveren, zeker op langere termijn. (ook omdat we waarschijnlijk nog terugstappen naar ISDN-1, dus dan bespaar je ook nog € 5,- extra per maand)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Impry

Impry

Rallymedia.nl

teigetjuh schreef op vrijdag 10 oktober 2008 @ 09:29:
[...]

Je kan op de NT1 twee dingen direct aansluiten. 1 daarvan wordt dus het alarm, en de tweede je fritzbox. Dit werkt prima, met ISDN-1 werkt dit ook als je maar 1 van de twee aparaten tegelijk gebruikt. (Je hebt alleen een probleem als je inbreker wil gaan bellen en het alarm dit al doet... >:) )
Verder kun je alles op een 7170 aansluiten, die heeft 3 analoge aansluiting en 1 S0-bus, je kan er dus gewoon je quattrovox aanhangen. Ik had mijn quattrovox er aangehangen, maar nu vervangen door een tiptel ISDN-toestel. Fax kun je op een analoog gewoon aansluiten. Dit hoeft niet via voip te lopen maar kan dan wel.
Thanks voor de reactie!
Vraag me alleen af dat wanneer je één lijn gebruikt voor zowel het alarm als de Fritz. Is het dan niet zo dat de Fritz!Box altijd dat signaal gebruikt, of is dat alleen wanneer je ermee via ISDN naar buiten probeert te bellen?
En het alarm zal verder inderdaad nooit gebruikt worden als er gebeld wordt. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxtrash
[b]Impry schreef op vrijdag 10 oktober 2008 @ 12:17Het budget is er voor vrijgemaakt en we hebben goedkoop een nieuwe handset kunnen regelen, dus die kosten hebben we weer bespaard waardoor we iets als de Fritz!Box kunnen aanschaffen. En ik heb in het voorstel gekozen voor de 7170 omdat er een Quattrovox aan moet komen. Welke andere optie zou er zijn dan? (ook kijkend naar de setup hierboven)
heb zelf een fritzbox 5050, bijna gratis in duitsland. Het is een adsl-modem zonder wifi, maar daar gebruik je je oude modem voor. Deze zet je alleen in als een ATA. Hij heeft een interne isdn-bus waar je je quatrovoxen op aansluit.
Ebay 1 euro
Maar de telefoonkosten (buiten vaste abbo om) zijn op dit moment variërend van € 40,- tot € 85,- per maand. En als je dan via VOIP gaat bellen moet dat toch een stuk minder kunnen worden.
Dus ondanks de tijd die erin gestoken moet worden weet ik zeker dat dit een behoorlijke kostenbesparing moet opleveren, zeker op langere termijn. (ook omdat we waarschijnlijk nog terugstappen naar ISDN-1, dus dan bespaar je ook nog € 5,- extra per maand)
mijn suggestie van een belvrij abo ga je niet op in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Impry

Impry

Rallymedia.nl

maxtrash schreef op vrijdag 10 oktober 2008 @ 22:23:
[...]

heb zelf een fritzbox 5050, bijna gratis in duitsland. Het is een adsl-modem zonder wifi, maar daar gebruik je je oude modem voor. Deze zet je alleen in als een ATA. Hij heeft een interne isdn-bus waar je je quatrovoxen op aansluit.
Ebay 1 euro
Thanks, zal er eens naar kijken.
mijn suggestie van een belvrij abo ga je niet op in?
Dacht eerst dat je daar ook een VOIP-abo mee bedoelde.
Maar als ik op deze site kijk: http://www.kpn.com/vaste-...thuisbellen-overzicht.htm
Zie ik dat "BelVrij Altijd" (wat wij moeten hebben aangezien avond/weekend toch nooit iemand op school is) € 40,- p/m is. Of bedoel jij een andere optie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxtrash
[b][message=30873611,no

Zie ik dat "BelVrij Altijd" (wat wij moeten hebben aangezien avond/weekend toch nooit iemand op school is) € 40,- p/m is. Of bedoel jij een andere optie?
dat is toch maar 13 euro meer dan een basis isdn abo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Impry

Impry

Rallymedia.nl

maxtrash schreef op zondag 12 oktober 2008 @ 17:33:
[...]
dat is toch maar 13 euro meer dan een basis isdn abo?
Ahja, natuurlijk :D
Het is komende week herfstvakantie, maar na die vakantie zal ik eens overleggen met de directeur hoe hij er over denkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OrakelJos
  • Niet online
(overleden)
Impry schreef op zondag 12 oktober 2008 @ 18:00:
[...]

Ahja, natuurlijk :D
Het is komende week herfstvakantie, maar na die vakantie zal ik eens overleggen met de directeur hoe hij er over denkt.
Ik ben ook van ISDN2 terug gegaan naar ISDN1. Dat is geen probleem omdat je toch in principe via VoIP belt. Echter: over ISDN kan nu maar één gesprek gelijktijdig (je alarm bijv.) maar zolang alle uitgaande gesprekken over VoIP gaan moet dat geen probleem zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lampie01
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 19:37
Ik denk dat Impry de ISDN lijn gaat gebruiken voor het het inkomend verkeer (hoef je ook geen nieuw nummer door te geven aan een ieder.
Verbreekt je alarm eerst inkomende gesprekken voordat hij uitgaat bellen, over de ISDN lijn? (ik denk van niet)

[ Voor 7% gewijzigd door Lampie01 op 13-10-2008 17:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtRi
Lampie01 schreef op maandag 13 oktober 2008 @ 17:54:
Ik denk dat Impry de ISDN lijn gaat gebruiken voor het het inkomend verkeer (hoef je ook geen nieuw nummer door te geven aan een ieder.
Verbreekt je alarm eerst inkomende gesprekken voordat hij uitgaat bellen, over de ISDN lijn? (ik denk van niet)
Als je het goed aansluit wel. Anders kan een inbreker de lijn op die manier blokkeren voordat ie naar binnen gaat. :o

Edit: normaal gesproken gaat de lijn eerst naar het alarm en vandaar naar de telefoon(s)

[ Voor 8% gewijzigd door AtRi op 13-10-2008 19:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Impry

Impry

Rallymedia.nl

Dat is inderdaad wel iets wat goed moet zitten, anders zou het alarm inderdaad 'in gesprek'-toon kunnen krijgen.

Zoals hij nu aangesloten zit, zit het alarm op de goede positie.
http://i34.tinypic.com/dbr250.jpg

Zou het dan wel mogelijk zijn met ISDN-1 om het goed aan te sluiten zodat het alarm buiten de Fritz om blijft gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtRi
De telefoonlijn voor het alarm (dus niet de dsl-lijn) gaat van de splitter naar het alarm en vandaar naar de fritzbox phone-in/uit, die is alleen voor het bellen, het adsl signaal komt apart vanaf de splitter naar de Fritzbox. Fritzbox gebruikt hier een aparte kabel voor waarbij het dsl-signaal en het telefoon-signaal samengevoegd wordt in 1 kabel die met een rj-45 plug aan het modem wordt aangesloten. Dus Phone-in/uit en dsl-signaal komen door 1 kabel maar toch gescheiden het modem in. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Impry

Impry

Rallymedia.nl

Ohkeej, dus dankzij die kabel is het gewoon mogelijk om de goede opstelling te houden.
Thanks voor de uitleg! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vincedd
  • Laatst online: 11-09 14:56
ik heb een fritzbox 7170 met voip van xs4all,als ik met azereus aan het uploaden ben(ongeacht de snelheid van het uploaden),dan kunnen de mensen aan de andere kant van de telefoonlijn mij moeilijk verstaan. Als ik niet aan het uploaden ben is het gewoon in orde. Mijn profiel in de fritzbox staat op adsl1,met 8000 om 992,heb de bijgeleverde fabrieks kabels gebruikt,deze zijn langer dan 50 cm,zou dit het probleem kunen zijn? De laatse firmware van xs4all heb ik er afgelopen week ingezet en ik heb er daarvoor nog geen voip op gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtRi
Heb je traffic-shaping aan staan? In: internet-account info.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vincedd
AtRi schreef op zondag 26 oktober 2008 @ 12:05:
Heb je traffic-shaping aan staan? In: internet-account info.
die stond niet aangevinkt,heb hem aangezet.zal vanmiddag eens proberen of het goed werkt.thanks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vincedd
vincedd schreef op maandag 27 oktober 2008 @ 06:02:
[...]

die stond niet aangevinkt,heb hem aangezet.zal vanmiddag eens proberen of het goed werkt.thanks
Heb hem nu aangevinkt en het werkt uitstekend met de upload vol open.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Ik zit met het volgende probleem:

sinds kort heb ik internet via Ziggo met als modem een kabelmodem van Motorola (SB5101 SURFboard).
Via de UTP-kabel heb ik gewoon verbinding met internet en werkt alles ok :)

Nu wil ik een Fritz!Box 7170 (internationale versie, Annex A) als draadloze router gebruiken achter dit kabelmodem en heb hiervoor in de Fritz!Box aangevinkt dat deze als router moet functioneren achter een kabelmodem. Tevens de UTP-kabel verbonden via LAN-poort 1 met het kabelmodem.

Ik krijg deze combinatie maar niet aan de praat (diverse instellingen geprobeerd, echter zonder resultaat), heeft iemand anders hier ervaring mee !? :(

Alvast bedankt !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:32

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Voor de 7140 Annex A is trouwens nieuwe firmware beschikbaar, 39.04.57.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtRi
Microkid schreef op zaterdag 01 november 2008 @ 09:44:
Voor de 7140 Annex A is trouwens nieuwe firmware beschikbaar, 39.04.57.
Nou ja, nieuw. ;) 12 aug. Toen ook de laatste voor de 7170.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:32

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

AtRi schreef op zaterdag 01 november 2008 @ 10:47:
[...]
Nou ja, nieuw. ;) 12 aug. Toen ook de laatste voor de 7170.
Ach, ik zag hem in elk geval niet in dit topic, dus ik dacht, laat ik het dan toch maar eens melden :)

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 28 oktober 2008 @ 09:54:
Hallo,

Ik zit met het volgende probleem:

sinds kort heb ik internet via Ziggo met als modem een kabelmodem van Motorola (SB5101 SURFboard).
Via de UTP-kabel heb ik gewoon verbinding met internet en werkt alles ok :)

Nu wil ik een Fritz!Box 7170 (internationale versie, Annex A) als draadloze router gebruiken achter dit kabelmodem en heb hiervoor in de Fritz!Box aangevinkt dat deze als router moet functioneren achter een kabelmodem. Tevens de UTP-kabel verbonden via LAN-poort 1 met het kabelmodem.

Ik krijg deze combinatie maar niet aan de praat (diverse instellingen geprobeerd, echter zonder resultaat), heeft iemand anders hier ervaring mee !? :(

Alvast bedankt !
Probleem is al opgelost:

De volgende stappen uitvoeren:

1. sluit de FRITZ! aan op het stroomnet en sluit uw computer / laptop draadloos of
bekabeld aan op de FRITZ! op
LAN-poort B of LAN-poort 2, 3 of 4.

2. sluit uw kabelmodem (of ander modem of router waar het WAN-signaal vandaan komt)
aan op de LAN-poort A of LAN-poort 1 (zie afbeeldingen hieronder).

3. open uw browser (Internet Explorer, FireFox, etc.) en ga naar het volgende adres:

http://fritz.box/
of
http://192.168.178.1

of
http://169.254.1.1.

4. De configuratiepagina van de FRITZ!Box verschijnt. Ga hier achtereenvolgens naar menu
[Settings] > [System] > [Expert Settings] en vink optie [Expert Settings] aan.
Klik op [Apply] om de wijziging op te slaan.

5. ga vervolgens naar menu [Internet] > [Account Information] en vul deze in zoals op
de schermprint op pagina 3 van deze handleiding. Sla de wijzigingen op.
6. afhankelijk van netwerk en provider kan het tot 2 uur duren voordat u daadwerkelijk
internetverbinding krijgt.

TIP: sluit ’s avonds aan zodat u ’s ochtends checkt of u verbinding heeft.

De volgende settings heb ik op de Fritz!Box ingesteld:

- Internet connection via LAN 1;
- Establish own internet connection
- no account information acquired
- obtain IP adress automically (DHCP) -> via www.watismijnip.nl ben ik achter de hostname gekomen, deze hier ingevuld.

Alles opnieuw opgestart en het werkt.

Voor een uitgebreidere handleiding kijk op: http://www.callvoip.nl/technotes/voi..._instellen.pdf

Succes ermee !
8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alpha-sphere
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-12-2021
Sinds vandaag ben ik ook een Fritzer :) Ik ben gevallen voor het nieuwe 7270 model met van alles en nog wat aan mogelijkheden plus nog een heeeeeele hoop meer mogelijkheden heb ik in de webinterface heb ontdekt. :)
Hier vervangt dit ene kastje 5 apparaten! Een Dect Basisstation, Draadloze router, Alice ADSL modem, Printerserver/Hub en een Voip ATA kastje. Alles is nu eenvoudiger te beheren en m'n stroomverbruik gaan ook nog eens omlaag. Ik zou niet meer durven vragen.

Anywho, ik heb wel één klein probleempje.
Ik krijg de printerserver gedeelte niet echt aan de praat met OSX. Als ik m'n Brother 2030 aansluit dan herkent de Fritzbox 'm meteen zonder problemen. In OSX doe ik het volgende:
1. Add IP printer
2. Kies voor HP Jet Direct - Socket als protocol
3. Ik vul de IP adres in van m'n router
4. Laat queue leeg
5. Vul een naam en lokatie in
6. Selecteer de drivers voor m'n printer

Daarna wordt deze sucessvol toegevoegd en OSX zegt dat de printer idle staat.

Als ik dan met Word een documentje probeer af te drukken dan gaan Word heel hard nadenken en krijg ik de beachball wacht icoontje. Na een tijdje kan ik op printen drukken. Als ik dat heb gedaan dan start het afdruk tooltje van Apple op maar ook daarbij moet ik lang wacht. Uiteindelijk zegt dat printertool dat de printer busy is wat niet waar is. M'n draadloze verbinding is dan ook ineens naar de knoppen.
Ik moet m'n WiFi even uit en aan zetten wil ik weer iets met die verbinding kunnen doen.

Ik heb gekeken of er al een firmware update is maar dat is er nog niet. Iemand tips?

Assume there are no rules and it's one big free for all

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rclahsen
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 11-09 06:26
@Alpha-sphere: je hebt bij het IP-adres ook een poortnummer ingevuld, dus bijvoorbeeld 192.168.178.1:9100? En als je inlogt op de Fritz, zie je dan ook staan dat de printer is aangemeld (onder event log)?

Overigens ben je niet de enige die aanloopproblemen heeft gehad om een printer aan de sluiten op een Fritz!Box i.c.m. Mac OS X. Bij mij heeft het ook even geduurd. Een keer Mac OS X opstarten, de printer aan- en uitzetten heeft volgens mij wel geholpen. Want de eerste paar keren lukte het mij niet om te printen, later lukte dat wel, waarbij ik niets aan de instellingen heb veranderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alpha-sphere
rclahsen schreef op zondag 16 november 2008 @ 09:08:
@Alpha-sphere: je hebt bij het IP-adres ook een poortnummer ingevuld, dus bijvoorbeeld 192.168.178.1:9100? En als je inlogt op de Fritz, zie je dan ook staan dat de printer is aangemeld (onder event log)?

Overigens ben je niet de enige die aanloopproblemen heeft gehad om een printer aan de sluiten op een Fritz!Box i.c.m. Mac OS X. Bij mij heeft het ook even geduurd. Een keer Mac OS X opstarten, de printer aan- en uitzetten heeft volgens mij wel geholpen. Want de eerste paar keren lukte het mij niet om te printen, later lukte dat wel, waarbij ik niets aan de instellingen heb veranderd.
He gozer,

ik heb er geen poort bij gezet. Zou niet weten welke dat zou moeten zijn.
Als ik inlog dan staat er bij m'n printer Status : Ready

Onder welke setting vind ik de port forwarding trouwens?

[ Voor 3% gewijzigd door Alpha-sphere op 16-11-2008 11:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rclahsen
Alpha-sphere schreef op zondag 16 november 2008 @ 11:20:
[...]

He gozer,

ik heb er geen poort bij gezet. Zou niet weten welke dat zou moeten zijn.
Als ik inlog dan staat er bij m'n printer Status : Ready

Onder welke setting vind ik de port forwarding trouwens?
Voor de printer moet poort 9100 gebruikt worden.

Port-forwarding vind je, denk ik, onder het menu Settings / Internet / Port Forwarding. Het zou bij jou iets anders kunnen zijn, omdat ik een ander model Fritz! Box heb (een 5124: eigenlijk een 7170, maar dan zonder WiFi)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
Ook een 7270 hier. Zit met 1 klein probleem ik heb al een netwerk ingericht met voor sommige apparaten een vast IP wegens het gebruik van media, mappings e.d. Nu kan ik in de Fritz!Box wel netjes aangeven dat een vast IP geregistreerd moet worden, maar ik wil dit graag vast zetten op een bepaald IP voor bepaalde apparaten.
De web-interface geeft alleen de mogelijkheid elke keer hetzelfde IP uit te delen, maar niet dat IP vast instellen.
Weet iemand een commando voor het instellen via telnet bijvoorbeeld?

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rclahsen
Je kunt onder Settings / System / Network Settings / IP Settings aangeven welke IP-range de DHCP-server mag gebruiken.

De rest van de IP-adressen kun je zelf toedelen aan apparaten, zolang dat IP-adres nog niet in gebruik is door een andere apparaat natuurlijk (zoals 192.168.178.1).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
Da's dus het probleem, je kunt een IP-adres dat al toegewezen is altijd aan zelfde PC laten toewijzen, alleen een IP-adres van te voren koppelen aan een MAC-adres lukt niet. IP-range is al op juiste range ingesteld, binnen die range wil ik echter IP-adressen kunnen koppelen aan MAC-adressen voor 1e aanmelding.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wie van jullie heeft de fritz 7270 werkend met adsl2+, bijv: wanadoo/online, alice, telford? en hoelang duurd het dat hij in sync komt?
Op adsl 1 gaat het erg snel maar adsl2 duurd meer dan een half uur en dan ook nog eens op een te lage snelheid.
Overigens met de 7170 geen problemen, dus kabels en instellingen zijn goed

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 16-11-2008 15:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alpha-sphere
rclahsen schreef op zondag 16 november 2008 @ 14:10:
Je kunt onder Settings / System / Network Settings / IP Settings aangeven welke IP-range de DHCP-server mag gebruiken.

De rest van de IP-adressen kun je zelf toedelen aan apparaten, zolang dat IP-adres nog niet in gebruik is door een andere apparaat natuurlijk (zoals 192.168.178.1).
THanks! heb er overheen gekeken :p
Verwijderd schreef op zondag 16 november 2008 @ 15:55:
Wie van jullie heeft de fritz 7270 werkend met adsl2+, bijv: wanadoo/online, alice, telford? en hoelang duurd het dat hij in sync komt?
Op adsl 1 gaat het erg snel maar adsl2 duurd meer dan een half uur en dan ook nog eens op een te lage snelheid.
Overigens met de 7170 geen problemen, dus kabels en instellingen zijn goed
Ik heb een 7270 i.c.m. Alice op ADSL 2+ en er wordt binnen 30 sec. verbinding gemaakt.
Heb gewoon de wizzard gerund zonder problemen.

[ Voor 27% gewijzigd door Alpha-sphere op 16-11-2008 18:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb je bij adsl gegevens gekeken op wat voor snelheid in traint? en ter vergelijking met je modem die je daarvoor gebruikte?
Mijne traint in op 10000 terwijl ik 14000 moet halen, fritz 7170 traint wel op de hoogste snelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SECURITEH
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 16-08 17:58

SECURITEH

Man of legend.

Voor de mensen met een Fritzbox 7170 of 7270 heb ik een interessant nieuwtje.
In de komende firmware zal een geïntegreerde voicemail functie geïmplementeerd worden.

Bron: http://www.avm.de/en/pres...ts/2008/2008_03_04_6.php3

Iets wat niet in het artikel voor komt, je kan de functie inschakelen door op een telefoon die aan de Fritzbox hangt naar *600 te bellen (bel het een 2e keer om het weer uit te schakelen), voor zover ik weet is het (nog) niet te activeren in de Web interface in de nieuwe firmware.

Ik blijf toch onder de indruk van wat de kleine Fritzbox allemaal aan functionaliteit heeft. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
In de standaard firmware van mijn 7270(international) zit ie al, maar die zit qua nummering niet ver van de labor-versie af....
Je kunt tot 5 boxen aanmaken, faxen kun je er ook mee ontvangen.
Probleem dat ik eerder had: MAC-IP koppeling in kunnen geven is niet mogelijk. Helpdesk geeft aan dat dat idd niet kan, maar als er meer mensen dit graag zien als feature zou het maar zo meegenomen kunnen worden.

Ik beheer m'n netwerk(max 20 netwerkapparaten via lan/wlan) graag via DHCP(vanwege centrale setting DNS e.d.) en vind het dus prettig om een handmatige koppeling te kunnen maken tussen mac en ip. Dit is nu nog niet mogelijk maar zou gezien linux-achtergrond relatief eenvoudig ingebouwd moeten kunnen worden.

Deze helpdesk is een verademening t.o.v. die van Speedtouch waar men zo langzaam mogelijk een verkeerd antwoord lijkt te willen geven. AVM bied mij wat dat betreft een prettige ervaring :)

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wian
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Voor degenen die een door de dhcp server uitgegeven ip adres willen veranderen of aan een ander mac adres koppelen; het kan, maar niet via de webinterface. Doe dit alleen als je comfortabel met vi kunt werken! Je kunt je fritz!box naar de knoppen helpen als je een fout maakt!

Login via telnet op je fritz (op de 7270 kun je telnet aanzetten met een telefoon: #96*7* = enable telnet; #96*8* = disable telnet)

cd /var/flash
nvi ar7.cfg

mac adres zoeken en bijbehorend ip adres wijzigen.

ar7cfgchanged om de wijzigingen actief te maken. DHCP release en renew; done!

Nu nog uitzoeken hoe je de dns servers kunt veranderen. Het lukt me niet om een andere dns server mee te geven aan de dhcp clients, iemand een tip?

[ Voor 13% gewijzigd door wian op 29-11-2008 15:11 . Reden: Waarschuwing toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmail
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 08-09 20:01

Hmail

Doet ook maar wat.

Weet iemand of en hoe het mogelijk is om telnet zonder telefoon open te zetten op de Fritzbox? Die telefooncode heb ik inmiddels gevonden, maar ik heb hier zo gauw geen telefoon bij de hand (behalve dan een mobiel).

En als de telefoon de enige optie is, is het dan ook mogelijk om zonder VOIP een telefoon er op aan te sluiten en telnet open te zetten?

== edit ==
Voor zover ik heb kunnen vinden is het dus niet mogelijk om dat open te zetten zonder telefoon, maar het is dus wel mogelijk om zonder VOIP een telefoon erop aan te sluiten en #96*7* te bellen. Dit gaat dus (vergeten te vermelden :X) om de Fritz!Box 7170, FON WLAN oid..

[ Voor 28% gewijzigd door Hmail op 29-11-2008 22:24 ]

It might sound as if I have no clue what I'm doing, but I actually have a vague idea.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SECURITEH
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 16-08 17:58

SECURITEH

Man of legend.

Naar mijn kennis is het idd. alleen mogelijk via een telefoon, ik ben in ieder geval nog geen andere manier tegen gekomen.
[b][message=31126446,noline]Nu nog uitzoeken hoe je de dns servers kunt veranderen. Het lukt me niet om een andere dns server mee te geven aan de dhcp clients, iemand een tip?
Dit kan gewoon in de config file (die kan je exporteren en weer importeren via de web gui, vergeet niet de regel NoChecks=yes na de regel country= toe te voegen anders kan je niet importeren).

[ Voor 14% gewijzigd door SECURITEH op 04-12-2008 16:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtRi
Ik heb een 7140, volgens mij zijn die tamelijk gelijk aan de 7170, de firmwares lopen ook altijd synchroon.
In die config file staan op diverse plekken dns-servers aan gegeven. Moet je daar overal de open-dns (ofzo) ip's invullen?

[ Voor 0% gewijzigd door AtRi op 05-12-2008 11:38 . Reden: spelfout ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wian
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
SpikyDude schreef op donderdag 04 december 2008 @
Dit kan gewoon in de config file (die kan je exporteren en weer importeren via de web gui, vergeet niet de regel NoChecks=yes na de regel country= toe te voegen anders kan je niet importeren).
Heb je dit getest? Wat heb je precies veranderd om het werkend te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomsworld
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Tomsworld

officieel ele fan :*

Wat ik nergens terug kan vinden. Die nieuwe fritz!box 7270 is die enkel beschikbaar in 1 versie ?
Of is er opnieuw een annex a & b versie, de avm site is daar totaal niet duidelijk over.

"De kans dat een snee brood op een nieuw tapijt valt met de beboterde zijde onderaan, is recht evenredig met de prijs van het tapijt"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alpha-sphere
Tomsworld schreef op zondag 07 december 2008 @ 13:36:
Wat ik nergens terug kan vinden. Die nieuwe fritz!box 7270 is die enkel beschikbaar in 1 versie ?
Of is er opnieuw een annex a & b versie, de avm site is daar totaal niet duidelijk over.
Bij Aces Direct waar ik 'm gekocht heb staat als omschrijving FRITZ!Box Fon WLAN 7270 Annex A&B

http://www.acesdirect.nl/...41/avm_fritz!box_fon_wlan

[ Voor 7% gewijzigd door Alpha-sphere op 07-12-2008 13:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geomaris
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 11-09 10:55
Alpha-sphere schreef op zondag 07 december 2008 @ 13:41:
[...]
Bij Aces Direct waar ik 'm gekocht heb staat als omschrijving FRITZ!Box Fon WLAN 7270 Annex A&B
Klopt. De Fritz!Box Fon 7270 (internationaal) is er in slechts een (1) versie en die ondersteund dan zowel Annex A als Annex B. Dus zowel analoog als ISDN no problem...
Pagina: 1 ... 7 ... 23 Laatste