Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-09 15:25
Ik heb ze ook maar even een mail gestuurd, bij het bestuderen van de lijnwaarden blijken er 2 grote verschillen:
De att is hoger geworden, welke ws veroorzaakt wordt door ander SNR-waarden. Waar mijn lijn voorheen met een Down-SNR van 5-6 stabiel synchroniseerde is hij nu ingesteld op 7-8. De UP-SNR is nu ook niet meer 2x zo hoog als down en is nu 7 ipv de 11 a 12 eerder.

Gezien het feit dat ik vlak voor en vlak na de upgrade gemeten heb kan een verandering in de lijn zo goed als uitgesloten worden.

Daarnaast zijn de waarden van voor de upgrade stabiel gemeten en bevestigd over een periode van een aantal maanden, ook na upgrade wijzigen deze niet meer(helaas ;)).

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vincedd
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 09:23
Ben een 7170 bezitter en ook de nieuwste frimware 58.04.67
erin gezet voor het weekend.Het modem traint nu op adsl 2 in(voorheen adsl 1).Ik ben iets van 2 Kb van mijn up en download kwijt, niets noemenswaardig.Verder nog geen rare dingen meegemaakt,modem draait stabiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fjs
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 04-09 20:21

fjs

PSN: ftltc

Ik via de mail de oudere versie aangevraagd. Zal mij benieuwen. Ik moet trouwens zeggen dat de oudere versie ook stabieler was bij mij. Af en toe 1 x per week moest ik hem resetten. Nu bijna elke twee dagen.

To boldly go where no man has gone before...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ed73
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 22:20
Gisteren ook 58.04.67 op mijn 7170 gezet. Het leek allemaal goed te werken (en sneller), totdat vandaag tijdens het downloaden van een grotere file hij er constant na zo'n 20 MB vanuit zichzelf ging rebooten (en niet altijd weer goed terugkwam). Gelukkig had ik nog de oude versie (58.04.57) en een configuratiefile (want bij downgraden wordt de Fritz teruggezet naar factory settings). Supportcall bij AVM neergelegd; kijken waar zij mee komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waar kan ik die oudere .57 annex A firmware vandaan halen ?
Ik heb wel de recovery exe file. Maar liever het .image file.

KB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ed73
Verwijderd schreef op maandag 09 februari 2009 @ 19:03:
Waar kan ik die oudere .57 annex A firmware vandaan halen ?
Ik heb wel de recovery exe file. Maar liever het .image file.

KB
xs4all heeft hem nog online staan: http://www.xs4all.nl/help....AnnexA.en.58.04.57.image

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ed,

Mijn dank is groot.
En ik ga me in een hoekje even lekker schamen.
Ben zelf lid van xs4all, en toch dacht ik hier niet aan.
En google hielp me niet of nauwelijks.

Nogmaals, dank !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vincedd
Dank,heb de oude ook maar even gedownload ,voor als die nieuwe niet optimaal werkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haakneus
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 06-09 22:02
Ben een 7170 bezitter en ook de nieuwste frimware 58.04.67.

wat ik wel heb met de interne DNS server is dat m'n internet nodes, bv m'n printer moet benaderen met een extra punt erachter.
dus "printer."
annoying, liever had ik iets van printer.lan ofzo. Heeft iemand ervaring / tips met de DNS voor interne nodes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eggiebert
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 19-12-2024
Iemand ook opgevallen dat je met de .67 versie in de dsl wizzard geen RFC1483 keuze kunt maken???
Ik heb dus de .57 versie teruggezet, daarna alles ingesteld voor BBned (RFC1483), en daarna een firmware update naar .67 uitgevoerd, waarna mijn internet verbinding meteen werkte.
Oftewel onder firmware .67 kan ik met de wizzard alleen de optie xs4all, of andere provider kiezen, waarna bij optie " andere provider " alleen ppoe mogelijk is, verder niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
eggiebert schreef op dinsdag 10 februari 2009 @ 21:54:
Iemand ook opgevallen dat je met de .67 versie in de dsl wizzard geen RFC1483 keuze kunt maken???
Ik heb dus de .57 versie teruggezet, daarna alles ingesteld voor BBned (RFC1483), en daarna een firmware update naar .67 uitgevoerd, waarna mijn internet verbinding meteen werkte.
Oftewel onder firmware .67 kan ik met de wizzard alleen de optie xs4all, of andere provider kiezen, waarna bij optie " andere provider " alleen ppoe mogelijk is, verder niets.
Op een FB7270 heb ik het ook direct via advanced ingesteld, wizrds zijn voor mietjes ;)
m.a.w. weet je wel zeker dat het via advanced niet lukt?

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is er ook nog ergens de "oude" image voor de 7270 te downloaden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
Mail avm even, heb ik ook gedaan, met name vanwege de lagere trainsnelheid, verder ben ik behoorlijk tevreden.
Staat nu ticket voor me open, hopelijk kunnen ze het een en ander reproduceren.
Heb aangegeven dat oudere firmware een work-around voor me zou kunnen zijn.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Loekie,
Ik heb zojuist een mailtje gestuurd.

@Iedereen,
Kan iemand mij vertellen waar ik in de nieuwe firmware de antwoordapparaten te vinden zijn in de webinterface?
Ik kan ze niet meer vinden (wel met de * toetsen via de telefoon).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
Onder Telephony >> Telephony devices

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klopt, ik was gewend dat het antwoordapparaat daar te vinden was. Maar het is me nu pas opgevallen dat deze er niet meer bij staat (na de update). Hij staat ook niet meer in "Overview". Echt vreemd!

Ik heb hem opnieuw aangemaakt, en nu is deze wel weer zichtbaar.
Waarschijnlijk een misser in de update.

• Chak
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 10-04 14:23
Hallo,
Ik heb Internet en telefonie van Ziggo.
Internet via FrtizBox 7270 werkt goed.
telefonie krijg ik niet voor elkaar.
Van AVM begreep ik dat dit ook mogelijk is maar kan de juiste post niet vinden op de Duitse AVM forum.
http://www.ip-phone-forum.de/index.php

Heeft iemand de telefonie optie werkend gekregen via een kabel provider?

alvast bedankt

Verwijderd

Ik heb van de AVM Helpdesk een recover image voor de 7270 ontvangen (ik heb hem er zelf nog niet in geflashed). Voor degene die interesse hebben kunnen een PM sturen met het mailadres, dan kan ik hem wel doormailen, zo wordt de helpdesk van AVM tenminste ook een beetje ontlast.

@Chak,
Telefonie moet werken met Ziggo. Het is een van de weinige providers die de VoIP poorten NIET blokkeert.
Ik denk niet dat je het in de Duitse forums moet gaan zoeken want die werken veelal met ISDN.

Kijk maar eens naar de handleiding op onderstaande URL, daar staat niet alleen in hoe je hem als router achter het Ziggo modem moet instellen maar ook hoe je de telefonie moet instellen. Veel succes ermee!
Kijk maar eens op: http://www.callvoip.nl/te..._als_router_instellen.pdf

• Loekie
Chak schreef op donderdag 12 februari 2009 @ 17:35:
Hallo,
Ik heb Internet en telefonie van Ziggo.
Internet via FrtizBox 7270 werkt goed.
telefonie krijg ik niet voor elkaar.
Van AVM begreep ik dat dit ook mogelijk is maar kan de juiste post niet vinden op de Duitse AVM forum.
http://www.ip-phone-forum.de/index.php

Heeft iemand de telefonie optie werkend gekregen via een kabel provider?

alvast bedankt
Als je even uitlegt wat je precies wilt en wat je provider is, kan iemand je vast meer vertellen.
Je kunt zo'n beetje elke SIP-provider instellen via:
Avanced settings >> Telephony >> Internet Telephony
Als je een vaste telefoonlijn aan wilt sluiten(die van je kabelprovider) dan zul je de meegeleverde kabel moeten gebruiken.

Succes.

specs

• Chak
Router functie en SIP werken goed.

Wat ik nog nodig heb is de telefoon functie van Ziggo.
Hoe moet ik deze aansluiten?

Op mijn Ziggo modem heb ik 4 aansluitingen.
Lan/Wan
Fon1
Fon2
USB

Lan/Wan van de ziggo gaat naar de SW1 van 7270 (ik kan zonder problemen internet op)
Fon1 sluit ik met de speciale kabel op de DSL /TEL socket van de 7270. Op de Ziggo modem gaat de Tel lamp gelijk knipperen (betekent geen telefoon) dect toestel aangesloten op de 7270 kan geen vast lijn detecteren.

Als ik mijn oude Philips Dect set aansluit op de Fon1 van Ziggo modem werkt de telefoon weer goed.

Op de 7270 heb ik aansluit type Analog gekozen.

Verwijderd

Ah oké, ik begrijp nu jouw probleem. Je krijgt dit helaas nooit werkend want de gegevens van de telefonie zitten in het Ziggo modem. Tenminste ga ik er vanuit dat je zo'n alles-in-1 pakket van Ziggo hebt inclusief telefonie.
Je kunt op het Ziggo modem alleen een telefoon aansluiten maar geen VoIP adapters. Dat gaat niet werken.

Het enige wat je kunt doen is bij bijvoorbeeld Budgetphone een (prepaid) nummer kopen (van je eigen regio)
en dat in de Fritzbox programmeren en de mensen daarop laten bellen (voor jouw inkomende gesprekken)
i.p.v. het Ziggo nummer. Je kunt voor uitgaande gesprekken elke willekeurige VoIP provider kiezen.

• Mr Magic
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 23:39
ed73 schreef op maandag 09 februari 2009 @ 18:35:
Gisteren ook 58.04.67 op mijn 7170 gezet. Het leek allemaal goed te werken (en sneller), totdat vandaag tijdens het downloaden van een grotere file hij er constant na zo'n 20 MB vanuit zichzelf ging rebooten (en niet altijd weer goed terugkwam).
Al iets gehoord van AVM?

Ik heb nu ook al twee keer gehad dat tijdens het downloaden op volle snelheid (vanaf usenet met Sabnzbd) mijn Fritzbox 7170 een spontane reset deed.

Ik ga nog wel even proberen om te beginnen met de fabrieksinstellingen, kijken of dat wat uitmaakt.

• AtRi
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 11-09 17:24
Je kan wel de telefoon-uit van de ziggo-modem aansluiten als analoge telefoon-in en dan daarnaast andere voip-providers instellen in je FB. Je hebt dan maar 1 telefoon nodig voor de verschillende providers.

• Loekie
Chak schreef op donderdag 12 februari 2009 @ 21:11:
Router functie en SIP werken goed.

Wat ik nog nodig heb is de telefoon functie van Ziggo.
Hoe moet ik deze aansluiten?

Op mijn Ziggo modem heb ik 4 aansluitingen.
Lan/Wan
Fon1
Fon2
USB

Lan/Wan van de ziggo gaat naar de SW1 van 7270 (ik kan zonder problemen internet op)
Fon1 sluit ik met de speciale kabel op de DSL /TEL socket van de 7270. Op de Ziggo modem gaat de Tel lamp gelijk knipperen (betekent geen telefoon) dect toestel aangesloten op de 7270 kan geen vast lijn detecteren.

Als ik mijn oude Philips Dect set aansluit op de Fon1 van Ziggo modem werkt de telefoon weer goed.

Op de 7270 heb ik aansluit type Analog gekozen.
Ehm, dit gaat in principe wel werken, maar iets anders dan je wellicht wilt.
Je sluit de telefoonpoort van je Ziggo-modem aan op de DSL/TEL poort van je 7270, doe dit wel via het zwarte uiteinde.
Als je dan je dect aanmeld op de 7270 en op de webinterface aangeeft dat altijd de vaste lijn gebruikt wordt, bel je via Ziggo.

specs

• Chak
Update:
Het is uiteindelijk gelukt om via Ziggo modem Fon out te kunnen bellen.
Ik had twee fouten in mijn config.

1- Om de Fon out van Ziggo modem te kunnen gebruiken moet je de zwarte adapter + speciale kabel gebruiken (meegeleverd met 7270)
2- Registratie van mijn oude GAP toestellen was niet goed gegaan. Herconfig heeft het probleem opgelost.
Basis functies werken nu dus goed.

Wat opvalt is de informatie die je op je toestel krijgt Duits is terwijl ik voor engelse config heb gekozen on ook op de webpage engels zie.

Ik heb nog wat uitdagingen met de router functie.
Op dit moment heb ik een Apple Time Capsule als router +DHCP in gebruik.
Beide functies kan je niet uitzetten..grrr.
IP Adres van de TC kan je ook niet veranderen
Moet dus naar een oplossing met twee routers.

Wel vreemd dat Routershop en AVM zeggen dat het niet kan icm een kabelmodem +telefonie via de kabel.

Hoop dat ze ongelijk hebben en dat geheel blijft werken zonder problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarkBM
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 22-08-2024
Ik zit er ook aan te denken een fritz!box 7270 aan te schaffen. Nu zie ik op ebay dat er een heleboel 7270 van duitse provider 1&1 wordt aangeboden. Weet iemand toevallig ook of deze gaat werken met een normale analoge lijn in Nederland?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OrakelJos
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
(overleden)
Chak schreef op donderdag 12 februari 2009 @ 22:16:

Wat opvalt is de informatie die je op je toestel krijgt Duits is terwijl ik voor engelse config heb gekozen on ook op de webpage engels zie.
Heb ik ook en al gemeld aan AVM. Zou ik dus ook maar doen. Hoe meer meldingen des te eerder opgelost ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OrakelJos
  • Niet online
(overleden)
MarkBM schreef op vrijdag 13 februari 2009 @ 14:54:
Ik zit er ook aan te denken een fritz!box 7270 aan te schaffen. Nu zie ik op ebay dat er een heleboel 7270 van duitse provider 1&1 wordt aangeboden. Weet iemand toevallig ook of deze gaat werken met een normale analoge lijn in Nederland?
Nee, alle Duitse Fritz!Boxen zijn Annex B omdat dit in Duitsland wordt gebruikt voor zowel analoge als ISDN lijnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@MarkBM,
Ik heb nog een Internationale versie 7270 nieuw in doos (zowel Annex A als Annex B -> afhankelijk van je eerste configuratie die je doet).
Ik heb hem pas 2 weken in huis (met factuur van www.callvoip.nl).
Ik had hem besteld voor iemand maar die zag er op het laatste moment vanaf. Als je interesse hebt stuur
me dan een mail of PM, a.u.b.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K.P.A.X.
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 26-04 13:02
Oh man, ik weet niet meer wat ik nu nog kan doen: heb ook een fritzbox(5140) via e-bay gekocht en wilde die naar annex a omzetten, maar na het toepassen van de script blijft de box continu rebooten waardoor ik natuurlijk niet in de box kan komen.
Wat nog leuker is dat de laatste recovery tool die ik kan vinden is van een oudere versie(43.04.37) en de box zelf is(43.04.59) waardoor her recovery tool zegt dat die niet compatibel met 43.04.59 is!
Is er nog wat aan te doen? Of heb ik de box helemaal verknald?

Nederlands is niet mijn moedertaal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ed73
Gisteren ook 58.04.67 op mijn 7170 gezet. Het leek allemaal goed te werken (en sneller), totdat vandaag tijdens het downloaden van een grotere file hij er constant na zo'n 20 MB vanuit zichzelf ging rebooten (en niet altijd weer goed terugkwam). Gelukkig had ik nog de oude versie (58.04.57) en een configuratiefile (want bij downgraden wordt de Fritz teruggezet naar factory settings). Supportcall bij AVM neergelegd; kijken waar zij mee komen.
Standaard antwoord van AVM gekregen, toch weer een upgrade geprobeerd en nu lijkt het goed te werken. De komende dagen maar afwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoG
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

YoG

Weet iemand hoe je eigen rules kunt toevoegen bij de Prioritization pagina ? Er staan alleen de standaard items...

Ik wil graag mijn VNC server toevoegen (wie weet kan dat het een en ander wat boosten :?)

spek pc, spek hifi, last.fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Magic
ed73 schreef op vrijdag 13 februari 2009 @ 23:01:
[...]

Standaard antwoord van AVM gekregen, toch weer een upgrade geprobeerd en nu lijkt het goed te werken. De komende dagen maar afwachten.
Jammer van de mooie nieuwe features, maar ik ben even klaar met de update.

Net weer aan het downloaden op volle snelheid en na een paar minuten alweer een reset.

Heb een downgrade gedaan en ga het even een weekje aankijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarkBM
OrakelJos schreef op vrijdag 13 februari 2009 @ 22:03:
[...]

Nee, alle Duitse Fritz!Boxen zijn Annex B omdat dit in Duitsland wordt gebruikt voor zowel analoge als ISDN lijnen.
Maar analoog staat toch voor annex A en ISDN voor annex B, dit heeft toch meer met de verschillende technieken te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
MarkBM schreef op zaterdag 14 februari 2009 @ 00:18:
[...]

Maar analoog staat toch voor annex A en ISDN voor annex B, dit heeft toch meer met de verschillende technieken te maken?
Annex B is de verdeling in frequenties die gebruikt worden, die is iets anders dan bij A.
Dit kan zowel over analoog als over ISDN gedaan worden, in Duitsland doen ze dat ook, de rest van de wereld Annex A voor analoog, Annex B voor ISDN.
Annex B is best fijn als je hogere upload wilt...

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan groen
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 11-09 21:32
Dus ik kan gewoon een Duitse Fritz kopen en hier op een ex analoge lijn hangen, alleen ADSL dus..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarkBM
Loekie schreef op zaterdag 14 februari 2009 @ 02:02:
[...]

Annex B is de verdeling in frequenties die gebruikt worden, die is iets anders dan bij A.
Dit kan zowel over analoog als over ISDN gedaan worden, in Duitsland doen ze dat ook, de rest van de wereld Annex A voor analoog, Annex B voor ISDN.
Annex B is best fijn als je hogere upload wilt...
Mag ik hieruit concluderen dat het gewoon werkt in NL, of worden deze freq niet gevonden op een normale analoge lijn? Als je upload hoger word, heeft dit dan ook een bepaald effect op je download?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtRi
OrakelJos schreef op vrijdag 13 februari 2009 @ 22:03:
[...]

Ik dacht de 7270 zowel annex A als B kon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wortelstok
  • Laatst online: 23-11-2023
Ik zit erover te denken een tweedehands Homevox (ISDN) centrale te kopen en op de S0 bus van mijn Fritz!box aan te sluiten. Op de Homevox kan ik dan weer vier tot zes analoge toestellen aansluiten (ik heb geen ISDN toestellen). Heeft iemand hier ervaring mee? Ik ben zeer benieuwd of ik:
  • dan de Frtiz! centrale kan gebruiken voor onderling doorkiezen (daar gaat het natuurlijk om)
  • dan ook nummermelding heb op mijn telefoons.
  • meerdere (SIP) buitenlijnen parallel kan gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@AtRi,
Je hebt gelijk, als je de 7270 opstart voor de eerste keer krijg je de vraag of je Annex A of Annex B wil.

Dit heeft alles te maken met ADSL. Als je ADSL via een analoge lijn hebt dan MOET je Annex A kiezen.
Als je ADSL over een ISDN lijn hebt dan MOET je Annex B kiezen. Als je de Fritzbox alleen als router (dus achter een bestaand modem) gebruikt dan maakt het niets uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtRi
Ik heb een 7140 met de laatste firmware. Tot nu toe werkte dat goed.
Vanavond was ik van een nieuwsgroep aan het downloaden met max-speed ~1,5MB/sec.
Toen ging mijn vrouw bellen, dus ik dacht:"Even kijken in Newsleecher hoeveel de snelheid terugloopt".
Tot mijn verbazing bleef de snelheid constant op max. Na ~30sec liep de FB echter vast, en moest ik hem rebooten.
Bij de vorige firmware werkte dit perfekt, dan zag je de snelheid teruglopen naar ~1,3 MB/sec.zodra je de telefoon opnam of ging bellen. De prioritisation voor internet telefonie staat gewoon aan in de web-config.
Hebben meer mensen dit al gemerkt?
Ik heb Fritzbox support al gemaild, ik ben benieuwd of er iets uit komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K.P.A.X.
Is dat waar dat je bij het conversie van annex B naar A veel aan je bandbreedte kwijt bent? Of is er toch nog een andere oorzaak!? Mij gaat het vooral om de upload...download boeit niet echt.

Mijn zyxel(2602) traint: 16872 kbps / 1044 kbps (soms zelfs wat hoger ~17100/1100)
Fritz!box(5140) traint: 12250 kbps / 667 kbps

----------------------------------:Fritz!Box--------------------------------
Max. DSLAM-Datenrate kBit/s 22752 1216
Min. DSLAM-Datenrate kBit/s 32 32
Leitungskapazität kBit/s 12260 728
Aktuelle Datenrate kBit/s 12250 667

Latenz 8 ms 5 ms
Bitswap an an
Seamless Rate Adaption aus aus
Impulse Noise Protection 0.6 0.7
L2 Power Mode NA - -

Signal/Rauschabstand dB 8 10
Leitungsdämpfung dB 24 18
Powercutback dB 0 0
---------------------------------------------------------------------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
Maar even een samenvatting:
jan groen schreef op zaterdag 14 februari 2009 @ 10:14:
Dus ik kan gewoon een Duitse Fritz kopen en hier op een ex analoge lijn hangen, alleen ADSL dus..
Nee, dan moet je een geschikt voor Annex A kopen(een internationale versie dus).
MarkBM schreef op zaterdag 14 februari 2009 @ 11:22:
[...]

Mag ik hieruit concluderen dat het gewoon werkt in NL, of worden deze freq niet gevonden op een normale analoge lijn? Als je upload hoger word, heeft dit dan ook een bepaald effect op je download?
Alleen als je ISDN gebruikt kun je de duitse versie direct nemen. Als je een analoge lijn hebt zul je moeten omflashen of direct de internationale versie halen.
AtRi schreef op zaterdag 14 februari 2009 @ 12:03:
[...]

Alleen in geval van de internationale versie.
K.P.A.X. schreef op zondag 15 februari 2009 @ 19:18:
Is dat waar dat je bij het conversie van annex B naar A veel aan je bandbreedte kwijt bent? Of is er toch nog een andere oorzaak!? Mij gaat het vooral om de upload...download boeit niet echt.
Ja, naar het schijnt wel, de filters die gebruikt worden zijn niet extreem goed geschikt voor Annex A in geval van een geïmporteerde Duitse box(die jij had, meen ik?).

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polyphemus
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 09:15
Wellicht overbodig, maar ik heb hetzelfde probleem :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

C4l1m3r0 schreef op zondag 15 februari 2009 @ 19:59:
[...]

Wellicht overbodig, maar ik heb hetzelfde probleem :/
Hier ook. Ik heb overigens al veel geexperimenteerd, bv opties/services uit zetten in het modem. Maar zelfs dan treedt het probleem op. Helaas. Hopelijk komt er snel een nieuwe firmware die deze crashes stopt. In de vorige firmwares was dit probleem niet, dus ze moeten het wel kunnen maken zou je denken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeyDude
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 12-12-2024

HeyDude

Blijven lachen!

Mr Magic schreef op zaterdag 14 februari 2009 @ 00:03:
[...]

Jammer van de mooie nieuwe features, maar ik ben even klaar met de update.
Net weer aan het downloaden op volle snelheid en na een paar minuten alweer een reset.
Heb een downgrade gedaan en ga het even een weekje aankijken.
Downgraden wil zou ik ook wel willen: hier ook last van een reboot (en dan zelfs geen verbinding meer soms)

Hoe heb je het downgraden uitgevoerd en waar kan ik de oude firmware vinden?

Ik las op een Duits forum dat een restore van de firmware, een reset naar de fabrieks instellingen
en dan handmatig alles opnieuw instellen het modem in een aantal gevallen stabiel maakt.
Iemand hier ervaringen mee.

[ Voor 16% gewijzigd door HeyDude op 15-02-2009 20:32 . Reden: restore info toegevoegd ]

Klik hier ! | Mijn V&A advertenties | Join het DPC Whatpulse team

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polyphemus
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 09:15
Verwijderd schreef op zondag 15 februari 2009 @ 20:03:
[...]

Hier ook. Ik heb overigens al veel geexperimenteerd, bv opties/services uit zetten in het modem. Maar zelfs dan treedt het probleem op. Helaas. Hopelijk komt er snel een nieuwe firmware die deze crashes stopt. In de vorige firmwares was dit probleem niet, dus ze moeten het wel kunnen maken zou je denken.
Ik heb net maar een helpdesk-ticket aangemaakt op avm.de, hoe meer meldingen hoe beter zullen we maar zeggen >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ESteg
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11-09 15:31
Wortelstok schreef op zaterdag 14 februari 2009 @ 15:04:
Ik zit erover te denken een tweedehands Homevox (ISDN) centrale te kopen en op de S0 bus van mijn Fritz!box aan te sluiten. Op de Homevox kan ik dan weer vier tot zes analoge toestellen aansluiten (ik heb geen ISDN toestellen). Heeft iemand hier ervaring mee? Ik ben zeer benieuwd of ik:
  • dan de Frtiz! centrale kan gebruiken voor onderling doorkiezen (daar gaat het natuurlijk om)
  • dan ook nummermelding heb op mijn telefoons.
  • meerdere (SIP) buitenlijnen parallel kan gebruiken.
Heb een ISDN Homevox achter een Fritz!Box, maar dan met ISDN-toestellen. In principe zou een analoog toestel achter de Homevox ook prima moeten werken.
  • Onderling doorverbinden doe ik via de Homevox, ik denk dat je dat ook bedoelt met je eerste punt?
  • Nummerweergave werkt, zorg wel dat je de ISDN Homevox met het grijze deksel hebt: de witte ondersteunt geen nummerweergave.
  • Je zult, denk ik, twee SIP-verbindingen tegelijk kunnen maken: de Homevox weet niet beter of hij is aangesloten op een ISDN2-lijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chak
Update 2:
Ik heb de FritzBox zo kunnen instellen dat die volledig werkt in mijn netwerk omgeving
- Ziggo internet + Telefonie
- Tweede router van Apple Time Capsule (deze gebruik ik nu als NAS box + AP router is actief maar heeft een interne IP adress)

Een nieuwe vraag.
Wat is de directe url van de call list.
Deze wil ik weergeven binnen een andere pagina.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wortelstok
ESteg schreef op zondag 15 februari 2009 @ 22:20:
[...]
Heb een ISDN Homevox achter een Fritz!Box, maar dan met ISDN-toestellen. In principe zou een analoog toestel achter de Homevox ook prima moeten werken.
Mooi zo, bedankt.
  • Onderling doorverbinden doe ik via de Homevox, ik denk dat je dat ook bedoelt met je eerste punt?
  • ...
Niet precies. Ik begrijp uit deze tekst dat je de Fritz!box als "Kopfanlage" of als "Unteranlage" kunt gebruiken. Dan heb jij hem volgens mij als "Unteranlage" ingezet. In het andere geval is de Homevox een soort van router, en je gebruikt de PBX van de Fritz!box. Maar misschien gaat dit stukje alleen over de dialing rules, niet over intern doorverbinden.

[ Voor 6% gewijzigd door Wortelstok op 16-02-2009 14:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gertjan!
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Chak schreef op maandag 16 februari 2009 @ 12:42:
...
Een nieuwe vraag.
Wat is de directe url van de call list.
Deze wil ik weergeven binnen een andere pagina.
CSV: [url="http://fritzbox/cgi-bin/webcm?getpage=..%2Fhtml%2Fen%2FFRITZ%21Box_Calllist.csv"]FRITZBox_Calllist.csv[/url]
pagina: [url="http://fritzbox/cgi-bin/webcm?getpage=..%2Fhtml%2Fen%2Fmenus%2Fmenu2.html&errorpage=..%2Fhtml%2Fen%2Fmenus%2Fmenu2.html&var%3Alang=en&var%3Apagename=foncalls&var%3Aerrorpagename=foncalls&var%3Amenu=fon&var%3Apagemaster=&time%3Asettings%2Ftime=1234820807%2C-60"]Calllist pagina[/url]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Magic
HeyDude schreef op zondag 15 februari 2009 @ 20:29:
Hoe heb je het downgraden uitgevoerd en waar kan ik de oude firmware vinden?
De oude firmware staat nog bij Xs4all:

http://www.xs4all.nl/helpdesk/adsl/fritzbox/update.php
Ik las op een Duits forum dat een restore van de firmware, een reset naar de fabrieks instellingen
en dan handmatig alles opnieuw instellen het modem in een aantal gevallen stabiel maakt.
Wat bedoel je precies met een restore? Fabrieksinstellingen heb ik geprobeerd met de nieuwe firmware, maar dat hielp niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OrakelJos
  • Niet online
(overleden)
MarkBM schreef op zaterdag 14 februari 2009 @ 00:18:
[...]

Dit is niet juist! Annex A of B zegt slechts welk deel van het frequentiespectrum wordt gebruikt voor ADSL. Bij ISDN blijft een kleiner deel over en daar wordt dan Annex B voor gebruikt. In Duitsland heeft men ervoor gekozen diezelfde standaard ook voor analoog te gebruiken zodat daar zowel voor analoog als ISDN slechts een type modem (Annex B ) gebuikt wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OrakelJos
  • Niet online
(overleden)
AtRi schreef op zaterdag 14 februari 2009 @ 12:03:
[...]

Ik heb het dus over de DUITSE boxen. De Duitse 7270 is Annex B (had ik zelf) en de 7270 International is zowel Annex A als B.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OrakelJos
  • Niet online
(overleden)
MarkBM schreef op zaterdag 14 februari 2009 @ 11:22:
[...]

Een Annex B gaat in Nederland NIET werken op een analoge lijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OrakelJos
  • Niet online
(overleden)
YoG schreef op vrijdag 13 februari 2009 @ 23:25:
Weet iemand hoe je eigen rules kunt toevoegen bij de Prioritization pagina ? Er staan alleen de standaard items...

Ik wil graag mijn VNC server toevoegen (wie weet kan dat het een en ander wat boosten :?)
Je kunt zelf eigen regels toevoegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeyDude
  • Laatst online: 12-12-2024

HeyDude

Blijven lachen!

Mr Magic schreef op dinsdag 17 februari 2009 @ 08:21:
[...]
...
Wat bedoel je precies met een restore? Fabrieksinstellingen heb ik geprobeerd met de nieuwe firmware, maar dat hielp niet.
Merci voor de link.

Er is bij AVM een recover exe verkrijgbaar die zoekt naar je Fritz!box en dan de flash herschrijft.
Dus een restore van je box en alle settings ben je dan in principe kwijt, daarna de fabrieksinstellingen terugzetten en dan opnieuw handmatig instellen (en niet je evt. bewaarde settings restoren via de webinterface)

[ Voor 2% gewijzigd door HeyDude op 17-02-2009 14:11 . Reden: typos ]

Klik hier ! | Mijn V&A advertenties | Join het DPC Whatpulse team

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wortelstok
OrakelJos schreef op dinsdag 17 februari 2009 @ 13:57:
[...]
Nou dat weet ik nog zo net niet (voor de Tweakers dan). Zie deze bijdrage op het ip-phone forum, hieronder gekopieerd.
  1. FritzBox in Deutschland über ebay bestellt ("rotes Modell/ nicht gebrandet")
  2. Stinky Linux unter VM-Player installiert (http://wiki.ip-phone-forum.de/skript:stinkylinux) & Freetz - auch für Linux-Frischlinge - wie ich einer bin - kein Problem, da super dokumentiert! Hatte nur etwas Probleme beim Datenaustausch zwischen Windows und Linux, aber da sind halt ein paar Versuche nötig und zur Not gibts die Chaoten-Methode (upload von Windows über Webbrowser auf irgendeinen Internetspeicher-Dienst und Download im Linux-Browser...). Ich hab für mich einen weniger chaotischen Weg gefunden, wer aber keine Lust auf Probieren hat, kommt so sicher zum Ziel...
  3. Aktuelle Firmware "deutsch" (54.04.67) von der avm-Seite geholt
  4. Aktuelle Firmware international (54.04.67) von der avm-Seite geholt
  5. Beide Firmwares entpackt
  6. ur8-A-dsl.bin von "international" nach "deutsch" kopiert
  7. FW deutsch wieder gepackt
  8. Neues FW-image auf Fritzbox geladen und die Warnungen ignoriert
  9. Fritz_as_annex_a_kernel_args_newer.tar als FW auf die Box geladen und wieder alle Warnungen ignoriert
  10. Alle Einstellungen für den DSL-Zugang wie im alten Netopia Router übernommen
  11. Das lila Kabel vom Netopia-Router in die Fritz-Box gesteckt - ist eigentlich zu schmal die Pin-Belegung ist aber genau passend.
  12. Gewartet und schon fast verzweifelt und oh wunder nach 5-6 Minuten war alles da!!! Ich musste nicht mal die Einstellungen (Voip-Anbieter, etc.) wiederherstellen, es hatte sich nichts verändert und lief sofort wieder.
  13. Seither läuft die Box perfekt, Telefonate rein und raus, Faxe rein und raus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K.P.A.X.
OrakelJos schreef op dinsdag 17 februari 2009 @ 13:57:
[...]

Wortelstok schreef op dinsdag 17 februari 2009 @ 15:42:
[...]

Nou dat weet ik nog zo net niet (voor de Tweakers dan). Zie deze bijdrage op het ip-phone forum, hieronder gekopieerd.
  1. FritzBox in Deutschland über ebay bestellt ("rotes Modell/ nicht gebrandet")
  2. Stinky Linux unter VM-Player installiert (http://wiki.ip-phone-forum.de/skript:stinkylinux) & Freetz - auch für Linux-Frischlinge - wie ich einer bin - kein Problem, da super dokumentiert! Hatte nur etwas Probleme beim Datenaustausch zwischen Windows und Linux, aber da sind halt ein paar Versuche nötig und zur Not gibts die Chaoten-Methode (upload von Windows über Webbrowser auf irgendeinen Internetspeicher-Dienst und Download im Linux-Browser...). Ich hab für mich einen weniger chaotischen Weg gefunden, wer aber keine Lust auf Probieren hat, kommt so sicher zum Ziel...
  3. Aktuelle Firmware "deutsch" (54.04.67) von der avm-Seite geholt
  4. Aktuelle Firmware international (54.04.67) von der avm-Seite geholt
  5. Beide Firmwares entpackt
  6. ur8-A-dsl.bin von "international" nach "deutsch" kopiert
  7. FW deutsch wieder gepackt
  8. Neues FW-image auf Fritzbox geladen und die Warnungen ignoriert
  9. Fritz_as_annex_a_kernel_args_newer.tar als FW auf die Box geladen und wieder alle Warnungen ignoriert
  10. Alle Einstellungen für den DSL-Zugang wie im alten Netopia Router übernommen
  11. Das lila Kabel vom Netopia-Router in die Fritz-Box gesteckt - ist eigentlich zu schmal die Pin-Belegung ist aber genau passend.
  12. Gewartet und schon fast verzweifelt und oh wunder nach 5-6 Minuten war alles da!!! Ich musste nicht mal die Einstellungen (Voip-Anbieter, etc.) wiederherstellen, es hatte sich nichts verändert und lief sofort wieder.
  13. Seither läuft die Box perfekt, Telefonate rein und raus, Faxe rein und raus
Uit mijn kleine ervaring: de meeste boxen kun je gewoon omzetten van Annex B naar A en andersom. Het probleem kan namelijk zijn dat je bij een Duitse box (geen internationale versie) als je die omzet, dat je dan veel kwijt bent aan je bandbreedte. Bij mijn was het DOWN 17400 vs 12250 UP 1124 vs 667 met een fritzbox 5140. Ik geloof dat je bij een internationale versie dat niet meer hebt en die kun je zonder enig verlies laten omzetten. De vraag is natuurlijk of een Duitse box met een internationale firmware = aan de internationale box!?
Correct me if I'm wrong!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
K.P.A.X. schreef op dinsdag 17 februari 2009 @ 15:58:
[...]

[...]

Uit mijn kleine ervaring: de meeste boxen kun je gewoon omzetten van Annex B naar A en andersom. Het probleem kan namelijk zijn dat je bij een Duitse box (geen internationale versie) als je die omzet, dat je dan veel kwijt bent aan je bandbreedte. Bij mijn was het DOWN 17400 vs 12250 UP 1124 vs 667 met een fritzbox 5140. Ik geloof dat je bij een internationale versie dat niet meer hebt en die kun je zonder enig verlies laten omzetten. De vraag is natuurlijk of een Duitse box met een internationale firmware = aan de internationale box!?
Correct me if I'm wrong!
Het is inderdaad wel mogelijk, maar is ten eerste naast een hoop werk ook een probleem v.w.b. de bandbreedte omdat de ingebouwde filters niet enorm geschikt zijn.
Een Duitse box met Internationale firmware != internationale box.
Een onderbouwing daarvan is ook wel het feit dat de Duitsers het apparaat al bijna een jaar hebben en wij pas vanaf half november.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geomaris
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 11-09 10:55
[...]

[...]
Ik geloof dat je bij een internationale versie dat niet meer hebt en die kun je zonder enig verlies laten omzetten. De vraag is natuurlijk of een Duitse box met een internationale firmware = aan de internationale box!?
Correct me if I'm wrong!
Hardwarematig zijn het verschillende produkten (andere filtertjes enzo). Het is ook niet voor niets dat de internationale Fritz op zowel Annex A als -B werkt. Dat is niet alleen software... (Dit alles is ook al eerder op dit Forum gezegd, meen ik ;) ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glamdring
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 08:03
Waarom zou je een Duitse FB kopen en dan de internationale FW erop zetten? Is dit goedkoper dan gelijk de internationale FB aan te schaffen? Je hebt dan in ieder geval nog de support van AVM voor wat het waard is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
Glamdring schreef op dinsdag 17 februari 2009 @ 16:49:
Waarom zou je een Duitse FB kopen en dan de internationale FW erop zetten? Is dit goedkoper dan gelijk de internationale FB aan te schaffen? Je hebt dan in ieder geval nog de support van AVM voor wat het waard is.
Goedkoper idd, 2e hands ook via ebay.de al te krijgen.
Hoe het met support zit weet ik niet, omdat je eigenlijk best een Duitse versie kunt gebruiken als je ISDN hebt.
Aan de andere kant heb je het ding dusdanig aangepast dat je buiten ondersteuning valt, als je telnet aanzet is dat overigens al het geval, maar da's eenvoudig uit en aan te zetten.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wortelstok
Loekie schreef op dinsdag 17 februari 2009 @ 16:06:
[...]
...
...
Weet je dat zeker Loekie? Ik heb daar wel een paar posts over gezien, maar er zijn ook posts dat de box met internationale firmware net zo snel download (en upload, S/N en attenuation) als een internationale box. Inmiddels is er volgens mij consensus dat het dezelfde box is, maar dat nieuwere 7270's alleen meer geheugen hebben. Zie deze post (van vandaag)
For the 7270 there is no hardware difference regarding German or International boxes, with respect to Annex A.There are two revisions, one batch with 8MB and the second batch with 16 MB. The latter was also exported.
Problems may arise using firmware larger than 8 MB, for now this is limited to the international .67 version.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
Wortelstok schreef op dinsdag 17 februari 2009 @ 18:02:
[...]

Weet je dat zeker Loekie? Ik heb daar wel een paar posts over gezien, maar er zijn ook posts dat de box met internationale firmware net zo snel download (en upload, S/N en attenuation) als een internationale box. Inmiddels is er volgens mij consensus dat het dezelfde box is, maar dat nieuwere 7270's alleen meer geheugen hebben. Zie deze post (van vandaag)

[...]
Het kan natuurlijk zijn dat AVM nu maar 1 model gebruikt met de invoering van de 7270 international, maar er bestaat een gerede kans dat als je dit apparaat in Duitsland gebruikt of nieuw aanschaft dat je een oud model met 8 MB treft. Daarbij zijn de filters bij mijn weten ook anders.
Het is natuurlijk voor AVM ook logisch om alle modellen zo uit te gaan voeren dat er minder hardwareverschillen zijn, of zich dit ook bij filters weet door te zetten valt te bezien.
Alle vorige modellen van AVM waren voor zover om te flashen anders uitgerust qua iig filters, dit is voor mij ook een van de redenen geweest om rustig de internationale editie af te wachten voor een analoge lijn.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FvdM
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
Ik heb ook het auto-reboot probleem met de nieuwe firmware, hoewel dat enigszins lijkt te zijn opgelost door de DSL prioritization snelheid handmatig in te stellen op 1024 up en 10000 down (Account details gedeelte). Ik ben het nu aan het testen door iets van 2GB te downloaden via SCP en dat gaat al 25 minuten stabiel op 1.4MB/s :) SCP (dus SSH poort 22) heb ik in de prioritization rules ingesteld als 'realtime' app.

Helaas is nu wel gedurende het bursten de standaard stem van het ingebouwde antwoord apparaat onverstaanbaar. Ook kan ik de fritzbox nu niet bereiken (web en telnet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Magic
ed73 schreef op vrijdag 13 februari 2009 @ 23:01:
Hoe is het nu bij jou? Is het stabiel gebleven en zo ja, wat heb je daarvoor gedaan? De recover-image gebruikt zoals hierboven worden aangegeven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarkBM
Ik maak sinds kort gebruik van de fritz 7170. Werkt allemaal prima, alleen kan ik bij gemiste oproepen nu niet zien hoe laat en welke datum in deze heb ontvangen. Het nummer zie ik verder wel.

Dit gebeurde nog wel, toen ik mijn telefonie over het zyxel modem had lopen. Weet iemand of je dit zo in de fritz!box in kan stellen, zodat de tijd en datum ook zichtbaar worden?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lampie01
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 11-09 19:37
Eh, krijg de laatste dagen wat klachten.. Voip out gaat goed maar bij PSTN af en toe in een hoop gekraak en echo zo erg dat er opnieuw gebeld moet worden (ene keer hoort de beller dit, andere keer horen wij dit en soms allebei).
Omdat ik niet weet of dit aan de upgrage ligt mijn vraag of meer mensen hier last van hebben na de upgrade?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtRi
Ik heb met de nieuwste firmware ook het antwoordaparaat ingsteld, werkt prima.
Nu heb ik ook een pin-code opgegeven voor het extern kunnen afluisteren van je voicemail. Hoe kom ik nu in het menu waar ik die pin-code moet invoeren? Ik kan alleen maar een bericht inspreken, verder niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FvdM
  • Niet online
AtRi schreef op woensdag 18 februari 2009 @ 14:16:
Ik heb met de nieuwste firmware ook het antwoordaparaat ingsteld, werkt prima.
Nu heb ik ook een pin-code opgegeven voor het extern kunnen afluisteren van je voicemail. Hoe kom ik nu in het menu waar ik die pin-code moet invoeren? Ik kan alleen maar een bericht inspreken, verder niets.
Tijdens de intro stem druk je op * en hoor 'please enter your security code', dan toets je dus je pin en kom je in het menu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtRi
FvdM schreef op woensdag 18 februari 2009 @ 14:30:
[...]

Tijdens de intro stem druk je op * en hoor 'please enter your security code', dan toets je dus je pin en kom je in het menu.
Top!! Ik heb toch echt flink gezocht, maar kon het nergens vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FvdM
  • Niet online
AtRi schreef op woensdag 18 februari 2009 @ 15:36:
Top!! Ik heb toch echt flink gezocht, maar kon het nergens vinden.
Klopt ik heb het op een italiaans forum gevonden. :P
Hier staat de duitse handleiding, op pagina 44 vind je wel het menu overzicht.

Wat ook nergens te vinden is, als je zelf een welkomst bericht opneemt dan dien je de opname op te slaan met 1 (toets één)..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtRi
FvdM schreef op woensdag 18 februari 2009 @ 16:09:
[...]
Wat ook nergens te vinden is, als je zelf een welkomst bericht opneemt dan dien je de opname op te slaan met 1 (toets één)..
Die had ik wel gevonden in de handleiding van 7270. Ik heb zelf een 7140. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OrakelJos
  • Niet online
(overleden)
Wortelstok schreef op dinsdag 17 februari 2009 @ 15:42:
[...]

Natuurlijk is dit mij bekend maar inderdaad alleen voor de tweakers en zonder garantie dat het na de volgende firmware nog werkt ;) . Wegens de verschillen in de filters voor Annex A en B is de performance ook minder dan bij een echt Annex A modem.
De meeste mensen wagen zich er dus niet aan en vandaar mijn opmerking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OrakelJos
  • Niet online
(overleden)
[...]

[...]

Correct me if I'm wrong!
De Duitse 7270 met 16MB geheugen (HW 139) kan na een kleine ingreep geflasht worden met de internationale firmware. Zie enkele threads hierover op www.ip-phone-forum.de

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OrakelJos
  • Niet online
(overleden)
Loekie schreef op dinsdag 17 februari 2009 @ 16:06:
[...]

Het is inderdaad wel mogelijk, maar is ten eerste naast een hoop werk ook een probleem v.w.b. de bandbreedte omdat de ingebouwde filters niet enorm geschikt zijn.
Een onderbouwing daarvan is ook wel het feit dat de Duitsers het apparaat al bijna een jaar hebben en wij pas vanaf half november.
De enige Fritz!Box die zowel Annex A als B kan zonder verlies van performance is de 7270 met HW 139. Die heeft beide filters aan boord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Is er iemand die iets als ctorrent of webtransmission aan de praat heeft gekregen op de Fritzbox? En dat dan zonder de Freetz firmware. Als ik het probeer te starten, dan krijg ik een 'segmentation fault'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TJAARDA|IA
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 01-08-2019
Maak sinds december gebruik van de Fritz 7270. Helaas toch steeds opnieuw intrainen van het modem.
Hebben veel gebruikers last van zoals ik heb geconstateerd in het forum van Telfort.

Ook de dns server adressen zijn toch vaak zoek.

Nu heb ik geprobeerd om in de fritz de server adressen handmatig aan te passen, maar is mij niet gelukt.
Zou iemand in detail uit kunnen leggen wat ik waar in de export file moet aanpassen? Ik heb een paar 0.0.0.0 overschreven maar zonder effect, vandaar mijn oproep hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OrakelJos
  • Niet online
(overleden)
TJAARDA schreef op maandag 23 februari 2009 @ 20:29:
Maak sinds december gebruik van de Fritz 7270. Helaas toch steeds opnieuw intrainen van het modem.
Hebben veel gebruikers last van zoals ik heb geconstateerd in het forum van Telfort.

Ook de dns server adressen zijn toch vaak zoek.

Nu heb ik geprobeerd om in de fritz de server adressen handmatig aan te passen, maar is mij niet gelukt.
Zou iemand in detail uit kunnen leggen wat ik waar in de export file moet aanpassen? Ik heb een paar 0.0.0.0 overschreven maar zonder effect, vandaar mijn oproep hier.
Ik gebruik al 14 maanden een 7270. Eerst een Duitse versie en sinds een maand een Internationale. Ik ken het probleem van steeds opnieuw intrainen niet.
Onlangs zijn er problemen geweest bij Telfort met DNS maar dat lag niet aan de Fritz. Als je slechts één computer hebt kan je daarin de DNS handmatig zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHead
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02-09 23:59
Weet iemand of er een functie is dat er automatisch email van een fax geprint kan worden op een printer die met usb is aangesloten?

Naar aanleiding van de nieuwe functies die beschikbaar zijn gekomen met de nieuwe firmware

meuk: AVM Fritz!Box Fon WLAN 7170 58.04.67 / 29.04.67

Want die fax to email is perfect, maar nu nog automatisch printen van de fax?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Mod: ik heb onderstaand bericht ook op een ander forum binnen Tweakers gezet. Waarom ik nu opnieuw de vraag hier stel, heeft te maken met het feit of de Fritz!box Fon mijn "gebeld worden" probleem zou kunnen oplossen, gezien veelal gezegd wordt dat ZyXel en budgetPhone vaak problemen geeft. op de andere forum gaat het om mijn vraag of er met de instellingen iets mankeert. Dus gaarne je begrip voor...

Ik bel met een Siemens S450IP, die is aangesloten op de VOIP poort van mijn ooit door Tiscali geleverde modem ZyXel type 2602H-61C. Mijn probleem is dat ik niet 'normaal' gebeld kan worden. Normaal? Als iemand mij belt, dan is het alsof de telefoon "wakker gebeld" moet worden, terwijl er wel verbinding is kan ik de tegenpartij niet horen. Word ik later opnieuw gebeld, dan ik de tegenpartij gewoon spreken. Mijn instellingen zijn alsvolgt (overigens overgenomen van een ander forum):

Active SIP
SIP Number 31*********
SIP Local Port (1025-65535) 5060
SIP Server Address sip.budgetphone.nl
SIP Server Port (1-65535) 5060
REGISTER Server Address sip.budgetphone.nl
REGISTER Server Port (1-65535) 5060
SIP Service Domain budgetphone.nl

"Advanced" instellingen:

SIP Server Settings
URL Type SIP
Expiration Duration (20-65535) sec 300
Register Re-send timer (1-65535) sec 60
Session Expires (30-3600) sec 250
Min-SE (20-1800) sec 250

Wat betreft NAT, kan ik overigens niet veel wijzigen dan de volgende opties selecteren:
None, SUA only of Full Feature

Alle hulp is van harte welkom, want ben niet echt 'thuis' in dit gebeuren. Overigens lees ik vaak adviezen van anderen om de ZyXel de deur uit te doen en te vervangen door een ander apparaat bijv. Fritz!fon, maar dat kan altijd nog. Nu heb ik van Frit!box Fon 5140 gehoord. Kan iemand mij dit aanraden? Als deze modem mij kan helpen, dan kan ik deze week nog een van een collega overnemen namelijk!

(PS: Wireless is voor mij helaas geen optie i.v.m. nieuwbouw met veel gewapend beton (uit ervaring!) en de kabels zijn toch al doorgetrokken naar de zolder.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtRi
Het is niet zozeer de combinatie Zyxel-Budgetphone die problemen geeft maar de comb. Zyxel-Budgetphone-Telfort.
Wat zegt Budgetphone helpdesk erover? En tot slot zeg ik het nog maar eens (3de keer) keer: OVERSTAPPEN OP DE BETASERVER.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AtRi schreef op dinsdag 03 maart 2009 @ 18:44:
Het is niet zozeer de combinatie Zyxel-Budgetphone die problemen geeft maar de comb. Zyxel-Budgetphone-Telfort.
Wat zegt Budgetphone helpdesk erover? En tot slot zeg ik het nog maar eens (3de keer) keer: OVERSTAPPEN OP DE BETASERVER.
Heb gemaild met de Klantenservice van Budgetphone: ga inderdaad maar over op de Beta-server en dan maar kijken of het probleem dan vanzelf is opgelost...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb al langer dan een jaar een 7140 in combinatie met Telfort en Budgetphone, en ik heb hier nog nooit problemen mee gehad. Zowel bij het internet- als het telefoniegedeelte niet. Ik raad hem iedereen aan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
Verwijderd schreef op donderdag 05 maart 2009 @ 08:49:
Ik heb al langer dan een jaar een 7140 in combinatie met Telfort en Budgetphone, en ik heb hier nog nooit problemen mee gehad. Zowel bij het internet- als het telefoniegedeelte niet. Ik raad hem iedereen aan :)
Ik doe het zelfde in mijn omgeving met de 7270. Dit is m'n eerste fritz!box, maar deze bevalt zo goed dat ik andere fritzboxen ook wel aan durf te raden.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtRi
Verwijderd schreef op donderdag 05 maart 2009 @ 08:25:
[...]

Heb gemaild met de Klantenservice van Budgetphone: ga inderdaad maar over op de Beta-server en dan maar kijken of het probleem dan vanzelf is opgelost...
Nou ja, vanzelf? ;) Laat even weten of het geholpen heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steenvoorde
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 10-09-2024
Ik heb ook zo'n mooie Fritzbox en ben er opzich best tevreden mee, vooral na de laatste update is -ie veel stabieler! :) Nu ben ik bezig met die VPN, beetje maf systeem met die config files, maar je kan er niet zoveel mee fout doen. Alleen kan ik die config file niet importeren in het VPN programma. Na een import verschijnt er gewoon niets in het VPN scherm op mijn (Vista) laptop. In de log staat doodleuk "the file c:\......cfg was imported succesfully" maar een seconde later staat er in de log "No VPN connections were found" :?

Heeft iemand anders dit ook?

Laat maar, stomme fout, was de verkeerde .cfg aan het importeren.

[ Voor 6% gewijzigd door Steenvoorde op 13-03-2009 10:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarkBM
Ik had in het verleden ook problemen met de combi zyxel-telfort-budgetphone. Moet eerlijk zeggen dat de laatste maanden dat ik de zyxel gebruikte het wel weer goed ging.

Gebruik nu sinds een maand de fritz!box 7170 en deze bevalt tot dusver redelijk goed. Ik kan in principe akltijd gebeld worden, alleen de kwaliteit van het gesprek word af en toe iets minder. Dit is nog maar een enkele keer gebeurt, dus overall ben ik wel tevreden met de fritz!box.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soepstengel
  • Laatst online: 11-09 16:58
Heb zojuist een Fritz!Box 7270 met de gedachte dat de DECT functie wel ontzettend leuk en goed zou zijn inc ombinatie met een Philips SE 445, hopelijk betere ontvangst dan het basis station wat meegeleverd is. Jammer genoeg blijk mijn handset er niet goed mee te werken... Ach ja, gelukkig hebben we de wifi -n nog en hopelijk een betere stabiliteit dan mijn oude ZyXel waarin ik soms niet eens sommige menu's in kwam en het UpNP elke zoveel tijd er uit knalde.

De USB functie vondt ik ook erg intresant! Ik heb hier nog een netwerk schijf liggen en die wil ik graag om toveren tot netwerk schijf om backup's op te maken. De netwerk functie (die via FTP of via shared disk in windows) bevalt mij totaal niet, overdracht snelheid van < 1 mb is natuurlijk waardeloos. De USB Remote Connection kan ik niet proberen omdat de software niet werkt onder Vista 64 bit, staat ook niet aangegeven dat het wel zou werken (alleen 32 bit). Iemand een work-around hiervoor?

Desktop: Ryzen 7 7800X3D | 32 GB | Radeon RX 6800

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnienerd
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09:19
Wat ik zelf nog niet zo goed uit kan vinden is of de Fritzbox als SIP-telefooncentrale te gebruiken is. Wie heeft hier ervaring mee? Ik wil er een Linksys SPA IP-telefoon aan hangen, en dus de Fritzbox als SIP-server gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
Vinnienerd schreef op zaterdag 14 maart 2009 @ 20:38:
Wat ik zelf nog niet zo goed uit kan vinden is of de Fritzbox als SIP-telefooncentrale te gebruiken is. Wie heeft hier ervaring mee? Ik wil er een Linksys SPA IP-telefoon aan hangen, en dus de Fritzbox als SIP-server gebruiken.
Vanaf de volgende firmware op de 7270 wel, op het duitse model is deze firmware al uit. Over een maand, misschien 2, zal ook op de internationale versie deze software uitkomen.
Overigens kan je ook in de tussentijd Asterisk draaien op een 7270, dat biedt wat meer flexibiliteit.

[ Voor 9% gewijzigd door Loekie op 14-03-2009 23:11 ]

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vincedd
Soepstengel schreef op vrijdag 13 maart 2009 @ 20:33:
Heb zojuist een Fritz!Box 7270 met de gedachte dat de DECT functie wel ontzettend leuk en goed zou zijn inc ombinatie met een Philips SE 445, hopelijk betere ontvangst dan het basis station wat meegeleverd is. Jammer genoeg blijk mijn handset er niet goed mee te werken... Ach ja, gelukkig hebben we de wifi -n nog en hopelijk een betere stabiliteit dan mijn oude ZyXel waarin ik soms niet eens sommige menu's in kwam en het UpNP elke zoveel tijd er uit knalde.
Ik heb een tijd geleden een philips dect toestel op mijn siemens 4000 dect basis aangemeld.Dat ging perfect.Na de basis toe bellen,ging de philips gewoon me de rest van de handsets mee over.maar onderling doorverbinden lukte die philips niet,terwijl die siemens tostellen er geen probleem mee hadden.Dus ik heb het vermoeden dat philips niet echt 100% dect is,waardoor ie niet goed met andere dect merken overweg kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asmi
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
vincedd schreef op zondag 15 maart 2009 @ 10:41:
Ik heb een tijd geleden een philips dect toestel op mijn siemens 4000 dect basis aangemeld.Dat ging perfect.Na de basis toe bellen,ging de philips gewoon me de rest van de handsets mee over.maar onderling doorverbinden lukte die philips niet,terwijl die siemens tostellen er geen probleem mee hadden.Dus ik heb het vermoeden dat philips niet echt 100% dect is,waardoor ie niet goed met andere dect merken overweg kan.
DECT regelt niet dat toestellen van verschillende merken zich met elkaar moeten kunnen samenwerken, de uitbreiding GAP doet dat gedeeltelijk.
Uit het feit dat je met je Philips handset op een Siemens basisstation niet hetzelfde kunt als met Siemens handsets kun je op geen enkele manier concluderen dat de Philips niet "100% DECT" is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHead
Heeft iemand de UMTS optie al werkend in nederland?

Einsatz von UMTS/HSDPA-Modems unterschiedlicher Hersteller am USB-Host-Anschluss der FRITZ!Box

Met andere woorden, als ik een 7270 heb kan ik dmv een KPN of T-Mobile stick gebruiken voor UMTS toegang?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtRi
Is dat niet alleen voor de laatste duitse firmware?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHead
AtRi schreef op maandag 16 maart 2009 @ 12:17:
Is dat niet alleen voor de laatste duitse firmware?
Ja, maar omdat er zat gebruikers zijn met een duitse firmware, vroeg ik me af of iemand hiermee al ervaring heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand wat de WAN to LAN speed is van de Fritzbox 5140? Krijg binnenkort glasvezel en moet dus kijken of ik op een andere router over moet stappen of dat ik deze nog een tijdje kan blijven gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JottemJ
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 10-09 17:55
Heb lang lopen zoeken, maar kan helaas nergens antwoord vinden op de volgende vraag:

Heb recentelijk een 7170 annex b gekocht, is het hiermee ook mogelijk om via de analoge poorten beide lijnen tegelijk te gebruiken voor bellen via een fixed-line (isdn)? Ik krijg het namelijk niet voor elkaar nu. Zodra ik met 1 toestel in gesprek ben dan wordt een andere beller het in gesprek signaal voorgeschoteld. Voorheen had ik een quattrovox centrale en daarbij kon je wel gewoon bellen met beide lijnen tegelijk. Moet ik de isdncentrale er weer tussen hangen om bellen met beide lijnen weer ingeschakeld te krijgen, of is dit ook te realiseren met de fritzbox?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
Zou moeten kunnen ja, heb zelf geen enrome ervaring met ISDN, maar heb je de verschillende nummers al wel op je FB geprogrammeerd? Zonder dat weet je FB natuurlijk niet dat er meerdere nummers bereikbaar zijn.

specs

Pagina: 1 ... 9 ... 23 Laatste