Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JottemJ
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 11:49
Loekie schreef op dinsdag 17 maart 2009 @ 15:48:
Zou moeten kunnen ja, heb zelf geen enrome ervaring met ISDN, maar heb je de verschillende nummers al wel op je FB geprogrammeerd? Zonder dat weet je FB natuurlijk niet dat er meerdere nummers bereikbaar zijn.
Gevonden, bleek dat er bij het tablad telephony device settings een vinkje stond bij call rejection. Werkt nu ook met beide lijnen tegelijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09-08 18:34
Ik had de vraag ook in het XS4All Only topic geplaatst, maar ik denk dat ik hem beter hier kan stellen:

Joen schreef op woensdag 25 maart 2009 @ 09:53:
Ik wil graag de interne faxmachine van de Fritz!box FON WLAN 7170 met firmware 58.04.67 aan zetten, maar ik krijg het op geen enkele manier werkende.
Hierbij moet ik opmerken dat ik 1 telefoonnummer aan zowel een fysieke telefoonpoort van de Fritz!box heb toegewezen als aan de interne fax. Tevens heb ik een fax gestuurd vanaf een fax-apparaat vanaf mijn ouderlijk huis via een ISDN-aansluiting. Dat fax-apparaat heeft een interne speaker. Ik hoor de telefoon 30 seconden overgaan en dan springt de voicemail van XS4All in. Dit terwijl ik in de Fritz!box heb ingesteld dat de faxmachine al na 15 seconden moet inspringen.

En heeft iemand ook enig idee of en zo ja hoe je lokale DNS-entry's kan instellen?
Ik heb namelijk een eigen domeinnaam met daaronder diverse subdomeinen. Nu kan ik bij mijn ouders thuis de SpeedTouch 716i lokale DNS-entry's geven zodat me dat een hoop werk scheelt met hosts-bestanden van Windows bijwerken, maar ik vraag me dus af of het bij de Fritz!box ook kan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-09 15:25
Joen schreef op donderdag 26 maart 2009 @ 13:03:
Ik had de vraag ook in het XS4All Only topic geplaatst, maar ik denk dat ik hem beter hier kan stellen:

Joen schreef op woensdag 25 maart 2009 @ 09:53:
Ik wil graag de interne faxmachine van de Fritz!box FON WLAN 7170 met firmware 58.04.67 aan zetten, maar ik krijg het op geen enkele manier werkende.
Hierbij moet ik opmerken dat ik 1 telefoonnummer aan zowel een fysieke telefoonpoort van de Fritz!box heb toegewezen als aan de interne fax. Tevens heb ik een fax gestuurd vanaf een fax-apparaat vanaf mijn ouderlijk huis via een ISDN-aansluiting. Dat fax-apparaat heeft een interne speaker. Ik hoor de telefoon 30 seconden overgaan en dan springt de voicemail van XS4All in. Dit terwijl ik in de Fritz!box heb ingesteld dat
de faxmachine al na 15 seconden moet inspringen.
Ik heb een Fax aangemaakt via new device, integrated, vervolgens kon je de nummers koppelen aan de fax.Hierna werkt het hier(volgens mij) ik krijg wel een faxtoon als ik m'n eigen nummer bel na een aantal maal overgaan.
En heeft iemand ook enig idee of en zo ja hoe je lokale DNS-entry's kan instellen?
Ik heb namelijk een eigen domeinnaam met daaronder diverse subdomeinen. Nu kan ik bij mijn ouders thuis de SpeedTouch 716i lokale DNS-entry's geven zodat me dat een hoop werk scheelt met hosts-bestanden van Windows bijwerken, maar ik vraag me dus af of het bij de Fritz!box ook kan...
Ehm...
Ik weet wel dat je handmatig DNS-servers kunt ingeven, maar of je ook bepaalde DNS-entries kunt instellen?
Als het kan dan zou je het via nvi /var/flash/ar7.cfg of debug.cfg kunnen vinden, als je daarna ar7cfgchanged draait hoef je box niet te rebooten.
Je zou kunnen kijken of je met een alternatieve firmware iets kunt. Onder http://www.ip-phone-forum.de/ zou je daarover iets kunnen vinden als je het Duits enigszins machtig bent.

[ Voor 3% gewijzigd door Loekie op 27-03-2009 21:39 ]

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
Dan los ik het toch maar op met hosts files. Ik ben in Linux niet echt thuis (helaas, zou er wel graag wat tijd in willen gaan stoppen om het te leren) en de Duitse taal ben ik totaal niet machtig.

Dat van die fax vind ik wel een beetje vreemd... Ik zal er binnenkort weer eens mee gaan stoeien.
Had jij een bepaald nummer alleen aan de interne fax toegewezen of ook aan een fysieke poort? Ik had mijn nummer voor de fax aan zowel de fax als aan een fysieke poort toegewezen. Misschien dat het probleem bij mij was...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avloon
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 12-11-2021
Voor het installeren van Fritz!Fax is mijn ervaring dat de volgende instructie het beste werkt:
http://www.avm.de/en/service/FAQs/FAQ_Sammlung/15527.php3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
avloon schreef op zaterdag 28 maart 2009 @ 10:13:
Voor het installeren van Fritz!Fax is mijn ervaring dat de volgende instructie het beste werkt:
Fritz!Fax is met name bedoeld om via FB een fax te versturen. Je kunt evt ook de faxen oproepen van de FB, maar dan moet het daar wel werken en dat blijkt een probleem.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mno
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09:44

mno

Is er iemand die gebruik maakt van SMSdiscount (een van de Betamax clones) op een Fritz!box (of een ander hardware SIP-apparaat)? Werkt Caller ID bij jou?

Gewoon rösti

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mno schreef op zaterdag 28 maart 2009 @ 14:45:
Is er iemand die gebruik maakt van SMSdiscount (een van de Betamax clones) op een Fritz!box (of een ander hardware SIP-apparaat)? Werkt Caller ID bij jou?
In principe werken alle Betamax-klonen hetzelfde. Ik gebruik poivY en caller ID werkt hier goed, het zou dus ook voor smsdiscount moeten werken.

Edit: ik heb ook een fritz!box (7140)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 28-03-2009 14:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mno
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09:44

mno

Thanks voor je reactie in het andere topic, daarin heb je mijn probleem opgelost. Voor de meelezers:
Het is voor alle Betamax klonen belangrijk dat je in je Fritz!Box Internet Telephony providers de volgende 2 dingen goed invult:
1. "Internet Number": Zet hier het nummer neer dat je getoond wil hebben (caller ID). Ook als dit niet het nummer is dat je van die provider hebt gekregen.
2. "Use Internet number for registration" aanvinken, zodat het bij punt 1 ingegeven nummer daadwerkelijk gebruikt wordt.

Randvoorwaarde: je moet het nummer dat je voor de caller ID wil gebruiken wel 'gevalideerd' hebben d.m.v. de software van de provider.

Gewoon rösti

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soepstengel
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 11-09 16:58
Ik heb de laatste tijd aardig wat problemen met de het internet en de fritzbox. Elke dag valt het internet uit en als ik dan naar de status in het modem kijk zie ik dat er connectie is, ik heb echter geen internet. In de log staat dan het volgende:

28.03.09 16:24:28 DSL is available (DSL synchronization exists with 10359/924 kbit/s).
28.03.09 16:24:16 DSL synchronization starting (training).
28.03.09 16:24:02 Internet connection cleared.
28.03.09 16:24:02 DSL not responding (no DSL synchronization).

Ik moet dan naar de DSL connectie gaan en daar een setting aanpassen zodat hij weer opnieuw gaat intrainen. Pas daarna doet hij het weer. Als ik deze handeling niet vol is er gelange tijd geen internet meer mogelijk. Ik zie hier in het topic dat het wel vaker voor komt, is daar inmiddels al een oplossing voor?

Desktop: Ryzen 7 7800X3D | 32 GB | Radeon RX 6800

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
avloon schreef op zaterdag 28 maart 2009 @ 10:13:
Bedankt voor de link. Het zier er wel vrij duidelijk uit.
Zitwel even met punt *:
Mocht deze optie niet werken, kijkt u dan of er een USB apparaat in verbinding is met de FRITZ!Box. U moet ook opletten dat de USB Remote Connectie functie niet aanstaan gedurende dit process. Wilt u deze functie deactiveren in de FRITZ!Box User Interface selecteerd u de optie "USB devices > USB Remote Connection". Hiermee kunt u eenvoudig deze functie deactiveren.
Zal er mee worden bedoeld dat het alleen uit moet staan tijdens het aanmaken van de interne fax of zal er mee worden bedoeld dat het altijd uit moet staan als je een interne fax aan hebt staan?
Loekie schreef op zaterdag 28 maart 2009 @ 13:33:
[...]

Fritz!Fax is met name bedoeld om via FB een fax te versturen. Je kunt evt ook de faxen oproepen van de FB, maar dan moet het daar wel werken en dat blijkt een probleem.
Dan heb je waarschijnlijk de tekst op de pagina van die link niet gelezen. De link verwijst namelijk alleen naar documentatie hoe de interne fax voor ontvangst van faxen aan te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
Joen schreef op zaterdag 28 maart 2009 @ 23:18:
Dan heb je waarschijnlijk de tekst op de pagina van die link niet gelezen. De link verwijst namelijk alleen naar documentatie hoe de interne fax voor ontvangst van faxen aan te zetten.
Nope, heb het progje wel, dus ging er van uit(ja ja, de aannames) dat het om dat zelfde programma ging dat Frtiz!Fax heet.
http://download.avm.de/fritz.box/tools/fax4box/info.txt

FRITZ!fax für FRITZ!Box ist ein supportfreies Programm für FRITZ!Boxen mit Telefonie. Es ermöglicht Faxdienste über den Telefonanschluss.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
Is daar dan ook een engelstalige variant (al) van? Mijn duits is namelijk waardeloos. :P

Edit:
Hmm, met even Googlen kom ik (gelukkig :)) op een engelstalige pagina uit die beschrijft dat Fritz!Fax alleen voor een ISDN-kaart van Fritz is: http://www.avm.de/en/Prod...FRITZ_Software/index.html
Ik heb geen ISDN-kaart in mijn PC's en laptops.

[ Voor 61% gewijzigd door Joen op 28-03-2009 23:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
Joen schreef op zaterdag 28 maart 2009 @ 23:31:
Is daar dan ook een engelstalige variant (al) van? Mijn duits is namelijk waardeloos. :P

Edit:
Hmm, met even Googlen kom ik (gelukkig :)) op een engelstalige pagina uit die beschrijft dat Fritz!Fax alleen voor een ISDN-kaart van Fritz is: http://www.avm.de/en/Prod...FRITZ_Software/index.html
Ik heb geen ISDN-kaart in mijn PC's en laptops.
Fritz!Fax werkt ook met de fritz!box hoor, je moet alleen wel de Capi-service activeren.
Maar dan kun je met de FB ook faxen versturen.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
Wat bedoel je daar precies mee?
Moet ik dan ook die TAPI-tool installeren op mijn PC en daarbij ook de CAPI service op de Fritzbox laten activeren?
Ik kreeg ook dat niet echt werkende.
Kun je uitleg geven of een link geven hoe je zo iets dan zou moeten aanpakken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
Joen schreef op zondag 29 maart 2009 @ 11:36:
Wat bedoel je daar precies mee?
Moet ik dan ook die TAPI-tool installeren op mijn PC en daarbij ook de CAPI service op de Fritzbox laten activeren?
Ik kreeg ook dat niet echt werkende.
Kun je uitleg geven of een link geven hoe je zo iets dan zou moeten aanpakken?
Nope, je installeert Fritz!Fax volgens de handleiding:
handleiding
Je activeert de CAPI over TCP:
link
(#96*3* om te activeren en #96*2* om te deactiveren via aangesloten telefoon)
En daarna de juiste lijn kiezen die je wilt gebruiken om mee te faxen in het programma.
Hierna kun je faxen versturen, je schijnt er ook ontvangen faxen mee te kunnen binnen halen, maar de paar faxen die ik via een vaste lijn had getest werden netjes doorgemaild, dus dat had ik niet nodig.
Verder gebruik ik het niet echt meer, hoef nl niet zo vaak te faxen.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yanze
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15-08 08:38
Sinds enkele weken in het bezit van de Fritz!Box 7170 via XS4ALL (contract weer eens verlengd) en alles werkt, ik kan bellen met voip, ik kan internetten, draadloos functioneert, etc.

Als ik nu via Newsleecher aan het downloaden ben en iemand belt ons op dan is er niet te verstaan wat de ander zegt, dat komt natuurlijk doordat Newsleecher de hele lijn dicht trekt, logisch. Fritz scheen hier een oplossing voor te hebben in de vorm van Prioritization dus dat heb ik geprobeerd. Bij HighPrio stond al standaard VOIP ingevuld en voor LowPrio heb ik een custom program aangemaakt (TCP poort 119). Helaas werkt dit niet en blijft een gesprek onmogelijk tijdens heftig downloaden.

Zie ik iets over het hoofd?

http://www.linkedin.com/in/roeljanssens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey iedereen. Ik ben op zoek naar een provider aangezien kpn mij een beetje had laten zitten. Ik wilde weten of de Fritz!Box die geleverd wordt bij deze Xs4all op bridge mode /dhcp server uit kan worden gezet? de techsupport gaf me een droge nee, maar ik denk dat die niet alles mogen zeggen. Zou het misschien wel kunnen in de expert mode of via een omweg?
Misschien is het handig om er bij te vertellen dat ik een router klaar heb liggen voor erachter die ' Compatible with vista' is. Dit heb ik nodig omdat de upnp op dit ding (DIR-615) dan compatible is met multiple xbox 360's. Ik kan me niet voorstellen dat de Fritz!Box dit ondersteunt. Poorten openzetten werkt maar voor 1 xbox at a time. Daarnaast is mijn lijnsloop gister om een uur of 2-3 s'middags in werking gezet, het zou nice zijn als ik binnen 24 uur een nieuwe provider heb.In de nederlanstalige handleiding waar naar wordt doorgelinkt op de 'modem' pagina op xs4all.nl (de FRITZ!Box Fon WLAN 7170) staat wel degelijk dat de dhcp functie kan worden uitgezet. Geeft XS4all zelf firmwares af die dat afschermen, of iets anders waardoor het niet kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
Verwijderd schreef op vrijdag 03 april 2009 @ 11:05:
Hey iedereen. Ik ben op zoek naar een provider aangezien kpn mij een beetje had laten zitten. Ik wilde weten of de Fritz!Box die geleverd wordt bij deze Xs4all op bridge mode /dhcp server uit kan worden gezet? de techsupport gaf me een droge nee, maar ik denk dat die niet alles mogen zeggen. Zou het misschien wel kunnen in de expert mode of via een omweg?
Misschien is het handig om er bij te vertellen dat ik een router klaar heb liggen voor erachter die ' Compatible with vista' is. Dit heb ik nodig omdat de upnp op dit ding (DIR-615) dan compatible is met multiple xbox 360's. Ik kan me niet voorstellen dat de Fritz!Box dit ondersteunt. Poorten openzetten werkt maar voor 1 xbox at a time. Daarnaast is mijn lijnsloop gister om een uur of 2-3 s'middags in werking gezet, het zou nice zijn als ik binnen 24 uur een nieuwe provider heb.In de nederlanstalige handleiding waar naar wordt doorgelinkt op de 'modem' pagina op xs4all.nl (de FRITZ!Box Fon WLAN 7170) staat wel degelijk dat de dhcp functie kan worden uitgezet. Geeft XS4all zelf firmwares af die dat afschermen, of iets anders waardoor het niet kan?
DHCP kan best uit, maar de FB kan zonder problemen UPNP aan. Hier werken we regelmatig met hetzelfde bittorrent programma op verschillende PC's en worden via UPNP auto de juiste poorten opengezet, hierna gaan ze ook automatisch weer dicht.
Als er al een lijnsloop is ingezet, kom je overigens een aantal weken zonder internet komen te zitten indien er geen 2e aderpaar is...

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Loekie schreef op vrijdag 03 april 2009 @ 12:06:
[...]

DHCP kan best uit, maar de FB kan zonder problemen UPNP aan. Hier werken we regelmatig met hetzelfde bittorrent programma op verschillende PC's en worden via UPNP auto de juiste poorten opengezet, hierna gaan ze ook automatisch weer dicht.
Als er al een lijnsloop is ingezet, kom je overigens een aantal weken zonder internet komen te zitten indien er geen 2e aderpaar is...
Hey thanks voor je reactie. De UPNP van de fritzbox (althans zo is nergens te zien op de site) niet door een vista certification gegaan. Ik weet dat een marketing term is, maar de meerdere xboxen tegelijk onljne met een open NAT kan niet door handmatig poorten te openen (alle xboxen gebruiken dezelfde poorten, dus dan krijg je conflicten), dus moet het perse met UPNP, en wel een bijzonder specifiek soort. Zelfs van d-link ondersteunen lang niet alle routers dit.
Gelukkig is mijn lijnsloop nog niet in gang gezet, niemand van kpn schijnt van mijn annulering te weten, na achteraf te bellen moest ik opnieuw (en schriftelijk) annuleren :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
Verwijderd schreef op vrijdag 03 april 2009 @ 13:31:
[...]

Hey thanks voor je reactie. De UPNP van de fritzbox (althans zo is nergens te zien op de site) niet door een vista certification gegaan. Ik weet dat een marketing term is, maar de meerdere xboxen tegelijk onljne met een open NAT kan niet door handmatig poorten te openen (alle xboxen gebruiken dezelfde poorten, dus dan krijg je conflicten), dus moet het perse met UPNP, en wel een bijzonder specifiek soort. Zelfs van d-link ondersteunen lang niet alle routers dit.
Gelukkig is mijn lijnsloop nog niet in gang gezet, niemand van kpn schijnt van mijn annulering te weten, na achteraf te bellen moest ik opnieuw (en schriftelijk) annuleren :o
Tja, ik heb geen XBOX(en), maar verschillende PC's met zelfde bittorrent-software gaat zonder problemen.
Als je nou eerst een overstap aanvraagt en dan opzegt met overname naar andere aanbieder(mits opzegtermijn dit toelaat) zit je alleen zonder internet omdat je een modem moet wisselen.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo heb ik het nu ook geregeld :) eerst proberen of die fritz!box het lukt met multiple xboxen, en zo niet heb ik die router altijd nog. Ik zal de resultaten hiervan hier posten, maar dat zal zeker nog wel 3 weken duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mgizmo
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 11-09 22:49
Verwijderd schreef op maandag 16 maart 2009 @ 16:56:
Weet iemand wat de WAN to LAN speed is van de Fritzbox 5140? Krijg binnenkort glasvezel en moet dus kijken of ik op een andere router over moet stappen of dat ik deze nog een tijdje kan blijven gebruiken.
Ik heb dezelfde vraag maar dan voor de 7270. Ik heb 50/50 Mbit, maar lees op obcs.nl (http://prf.icecat.biz/ind...mi=product;shopname=obcs;) dat de doorvoersnelheid 24 Mbit is. Ze hebben het alleen over "modem". Dus of ze hier nu specifiek ADSL mee bedoelen of ook gewoon een LAN port die als WAN port fungeert?
Iemand die dit kan beantwoorden?

Graag ervaringen aangezien ik zojuist een e-mail naar AVM gestuurd heb en ik graag, uit ervaring, van andere hoor of dit inderdaad de max is of niet.

[ Voor 9% gewijzigd door mgizmo op 06-04-2009 20:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glamdring
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 08:03
Yanze schreef op vrijdag 03 april 2009 @ 10:47:
Sinds enkele weken in het bezit van de Fritz!Box 7170 via XS4ALL (contract weer eens verlengd) en alles werkt, ik kan bellen met voip, ik kan internetten, draadloos functioneert, etc.

Als ik nu via Newsleecher aan het downloaden ben en iemand belt ons op dan is er niet te verstaan wat de ander zegt, dat komt natuurlijk doordat Newsleecher de hele lijn dicht trekt, logisch. Fritz scheen hier een oplossing voor te hebben in de vorm van Prioritization dus dat heb ik geprobeerd. Bij HighPrio stond al standaard VOIP ingevuld en voor LowPrio heb ik een custom program aangemaakt (TCP poort 119). Helaas werkt dit niet en blijft een gesprek onmogelijk tijdens heftig downloaden.

Zie ik iets over het hoofd?
Ik heb hier ook last van. Ik heb een 4Mbit lijn van XS4ALL. Om de Fritz!Box enigszins de ruimte te geven heb ik ook die LowPrio regels aangemaakt, maar dat helpt niet veel. Ik heb nu met NetLimiter de download snelheid teruggebracht van 430 KB naar 320 KB(traffic shaping) en nu gaat het een stukje beter, maar ik ben nog niet tevreden. Wie biedt er een echte oplossing of moeten we het weer zoeken in een nieuwe firmware update?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit is echt niet de bedoeling van een Fritz!Box. Ik had hier met een 7140 eerst ook last van dus die had ik teruggestuurd. Even later had ik een nieuwe gekocht (ook een 7140) en die had het probleem niet. Deze was toevallig wel voorzien van nieuwere firmware, dus ik weet niet of het daarmee samenhangt.

Ik download trouwens ook met 8 threads van usenet, bij elkaar zo'n 16 MBit per seconde. Dit geeft geen enkele overlast op het VoIP-gedeelte. Ook 200 connecties met bijvoorbeeld BitTorrent niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinolief
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-01-2021
Verwijderd schreef op maandag 06 april 2009 @ 21:56:
Dit is echt niet de bedoeling van een Fritz!Box. Ik had hier met een 7140 eerst ook last van dus die had ik teruggestuurd. Even later had ik een nieuwe gekocht (ook een 7140) en die had het probleem niet. Deze was toevallig wel voorzien van nieuwere firmware, dus ik weet niet of het daarmee samenhangt.

Ik download trouwens ook met 8 threads van usenet, bij elkaar zo'n 16 MBit per seconde. Dit geeft geen enkele overlast op het VoIP-gedeelte. Ook 200 connecties met bijvoorbeeld BitTorrent niet.
Dat is vreemd daar ik er ook last van heb nog steeds en al zeker 4 Fritzbox modems door allerlei geneuzel met xs4all aan het begin van mijn contract heb ontvangen en omgeruild
Een Speedtouch 716 voor deze verbinding heb ik ook een tijd in gebruik gehad met xs4all en ook daar treedt dit op...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glamdring
pinolief schreef op maandag 06 april 2009 @ 22:08:
[...]

Dat is vreemd daar ik er ook last van heb nog steeds en al zeker 4 Fritzbox modems door allerlei geneuzel met xs4all aan het begin van mijn contract heb ontvangen en omgeruild
Een Speedtouch 716 voor deze verbinding heb ik ook een tijd in gebruik gehad met xs4all en ook daar treedt dit op...
Ik heb inmiddels in mijn Fritz!Box ingesteld via expert-mode dat dat ding altijd fixed-line quality moet gebruiken bij voip en geen compressie. Dit zal een grotere data-stream opleveren, waarmee de fritz hopelijk beter mee kan managen. Ik heb de traffic shaping er tijdelijk afgegooid en zal dit morgen even de voip kwaliteit gaan testen terwijl ik mijn lijn voltrek vanaf usenet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glamdring
Glamdring schreef op maandag 06 april 2009 @ 22:48:
[...]

Ik heb inmiddels in mijn Fritz!Box ingesteld via expert-mode dat dat ding altijd fixed-line quality moet gebruiken bij voip en geen compressie. Dit zal een grotere data-stream opleveren, waarmee de fritz hopelijk beter mee kan managen. Ik heb de traffic shaping er tijdelijk afgegooid en zal dit morgen even de voip kwaliteit gaan testen terwijl ik mijn lijn voltrek vanaf usenet.
Helaas, ook dit helpt niet. De gebruikte codec blijft G7.11. Dus toch maar weer die traffic shaping erop gooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yanze
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15-08 08:38
Heb bij AVM & XS4ALL een call ingeschoten en had binnen een dag antwoord, het is hun inderdaad bekend dat de FritzBox AnnexA problemen geeft met downloaden van grote bestanden en dit wordt in de volgende firmware opgelost. Als tip van AVM & XS4ALL kreeg ik om de MTU waarde op mijn PC te verlagen en dan zou het wel goed moeten gaan, maar dit heb ik nog niet geprobeerd.

http://www.linkedin.com/in/roeljanssens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glamdring
Ik heb ook een ticket aangemaakt bij AVM voor hetzelfde probleem. Hoe meer mensen dit doen, des te beter lijkt mij. Ik heb zelf nog geen antwoord gehad.

Heb geprobeerd de MTU te verlagen tot 576, maar dat helpt niet. Hooguit wordt de download snelheid met 4 draadjes op mijn 4 Mbit lijn iets lager, zo rond 380 KB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mgizmo
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 11-09 22:49
mgizmo schreef op maandag 06 april 2009 @ 20:21:
[...]

Ik heb dezelfde vraag maar dan voor de 7270. Ik heb 50/50 Mbit, maar lees op obcs.nl (http://prf.icecat.biz/ind...mi=product;shopname=obcs;) dat de doorvoersnelheid 24 Mbit is. Ze hebben het alleen over "modem". Dus of ze hier nu specifiek ADSL mee bedoelen of ook gewoon een LAN port die als WAN port fungeert?
Iemand die dit kan beantwoorden?

Graag ervaringen aangezien ik zojuist een e-mail naar AVM gestuurd heb en ik graag, uit ervaring, van andere hoor of dit inderdaad de max is of niet.
Inmiddels officieel antwoord:
Bedankt voor de interesse in onze producten.

Ja, 24 mbit/s klopt als de WAN aansluiting als de ADSL connectie wordt
gebruikt. Wanneer met de WAN connectie LAN 1 wordt gebruikt heeft de 7270
een througput die richting de 90 mbit/s gaat. 50 mbit/s mag dus geen
probleem zijn.
Nu blijft nog mijn vraag of mensen ervaring hebben met dit soort doorvoersnelheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben overgeschakeld van KPN (ISDN/ADSL) naar Brabantnet (glasvezel)
Ik heb een fritzbox 7050 en een Siemens SX255 isdn centrale. De fritzbox gebruikte ik voorheen alleen voor het internetten en internettelefoneren. De Siemens centrale zat met een splitter rechtstreeks op ISDN aangesloten. De vraag is kan ik deze centrale op de fritzbox aansluiten, ik heb het geprobeerd via de S0-bus van de fritzbox, en dan de de telefoonlijn van het glasvezelmodem op de ISDN/analog aansluiting van de fritzbox. Als ik van buiten inbel krijg ik: lijn bezet, als ik van binnen wegbel (via de centrale) wordt die doorgekoppeld naar de internetlijn (sip-account) en wordt dit nummer ook meegezonden ter herkenning

Misschien is wat ik wil helemaal niet mogelijk en zal ik een analoge Siemens centrale moeten aanschaffen ??????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
Verwijderd schreef op woensdag 15 april 2009 @ 17:46:
Ik ben overgeschakeld van KPN (ISDN/ADSL) naar Brabantnet (glasvezel)
Ik heb een fritzbox 7050 en een Siemens SX255 isdn centrale. De fritzbox gebruikte ik voorheen alleen voor het internetten en internettelefoneren. De Siemens centrale zat met een splitter rechtstreeks op ISDN aangesloten. De vraag is kan ik deze centrale op de fritzbox aansluiten, ik heb het geprobeerd via de S0-bus van de fritzbox, en dan de de telefoonlijn van het glasvezelmodem op de ISDN/analog aansluiting van de fritzbox. Als ik van buiten inbel krijg ik: lijn bezet, als ik van binnen wegbel (via de centrale) wordt die doorgekoppeld naar de internetlijn (sip-account) en wordt dit nummer ook meegezonden ter herkenning

Misschien is wat ik wil helemaal niet mogelijk en zal ik een analoge Siemens centrale moeten aanschaffen ??????
Het moet mogelijk zijn.
Die S0-bus is bedoeld om een ISDN-telefoon(centrale) op aan te sluiten.
Ik heb het zelf niet in gebruik, maar vziw moet je een aantal stappen volgen om het zo in te stellen.
Je kabels goed: bij voorkeur de meegeleverde Y-kabel gebruiken. Dan op de fritz-box de verschillende nummers programmeren, dus je ISDN en MSN-nummers. Misschien moet je ook op je centrale nog iets instellen, maar dat durf ik zo niet te zeggen.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij zitten de kabels gewoon goed, wat is het verschil tussen de y-kabel en een gewone telefoonkabel ?
Misschien een beetje dom maar ik heb die fritzbox al een jaar of drie dus ik weet niet meer welke kabels er origineel bij horen.

Misschien moet er tussen de (analoge) glasvezelkabelmodemuitgang en de isdn/analog (blauwe bus) ingang van de fritzbox wel een speciale kabel of verloopadapter RJ11 naar RJ45 ?????
Kan iemand mij verder helpen, help help help

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 16-04-2009 10:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo
ik probeer een fritzbox 7050 aan te sluiten op een analoge lijn, vraag is moet ik daarvoor een speciale kabel of verloop gebuiken. De aansluiting op de fritxbox (ISDN/Analog) is RJ45 en aan de kabelmodemzijde RJ11.
Bij gebruik van een normale kabel krijg ik geen signaal binnen in mijn ISDN (PBX) centrale die ik aan de S0-bus heb aangeloten. Wat doe ik verkeerd ???

aub hulp want ik weet het even niet meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
Verwijderd schreef op woensdag 15 april 2009 @ 18:19:
Volgens mij zitten de kabels gewoon goed, wat is het verschil tussen de y-kabel en een gewone telefoonkabel ?
Misschien een beetje dom maar ik heb die fritzbox al een jaar of drie dus ik weet niet meer welke kabels er origineel bij horen.

Misschien moet er tussen de (analoge) glasvezelkabelmodemuitgang en de isdn/analog (blauwe bus) ingang van de fritzbox wel een speciale kabel of verloopadapter RJ11 naar RJ45 ?????
Kan iemand mij verder helpen, help help help
De Y-kabel is een kabel die 2 normale RJ11(zoals in NL gebruikt) omvormt naar 1 RJ45 welke de FB gebruikt. Daar is wel een schema voor te vinden op avm.de.
Verwijderd schreef op donderdag 16 april 2009 @ 13:55:
Hallo
ik probeer een fritzbox 7050 aan te sluiten op een analoge lijn, vraag is moet ik daarvoor een speciale kabel of verloop gebuiken. De aansluiting op de fritxbox (ISDN/Analog) is RJ45 en aan de kabelmodemzijde RJ11.
Bij gebruik van een normale kabel krijg ik geen signaal binnen in mijn ISDN (PBX) centrale die ik aan de S0-bus heb aangeloten. Wat doe ik verkeerd ???

aub hulp want ik weet het even niet meer
Als je internet via je FB hebt, is de kabel van ISRA(of in jouw geval de NTU van glasvezel) in orde v.w.b. aansluiting internet. Als er van je NTU ook een telefonie-signaal naar je FB moet worden gevoerd, heb je de bovengenoemde Y-kabel nodig.
In jouw geval lijk je dus een probleem te hebben om je centrale aan te sluiten op de S0-bus, download de handleiding vanaf hier en bekijk wat je moet doen om je centrale aan te sluiten.
Waarschijnlijk heeft je centrale een check-lampje oid om de ISDN-status aan te geven, check of die brand, is dat het geval, dan kun je ervanuit gaan dat je centrale kabeltechnisch correct zit aangesloten. Ga dan naar de web-interface en check daar of je nog telefoons moet toevoegen(MSN-nummers programmeren e.d.)

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb zojuist de heldesk van AVM gesproken en die hebben me verteld dat ik een gewone ethernet kabel (RJ45) kan gebruiken en bij het glasvezelmodem een verloopblokje (adapter) naar RJ11 moet gebruiken.
Ze zouden er een opsturen, maar of het zou werken konden ze niet garanderen.
Ze zijn natuurlijk niet op de hoogte van de specs van het kabelmodem. Ik heb me door brabantnet laten vertellen dat dit te interpreteren is als een vaste analoge lijn, dus zou het moeten werken. (denk ik)
Ze hebben niet gezegd over een Y-kabel
Voor alle duidelijkheid de centrale werkt al wel maar je kunt alleen wegbellen via het internetnummer ook naar de centrale bellen werkt maar alleen met hetzelfde internetnummer
groet

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 16-04-2009 16:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
Verwijderd schreef op donderdag 16 april 2009 @ 16:55:
Ik heb zojuist de heldesk van AVM gesproken en die hebben me verteld dat ik een gewone ethernet kabel (RJ45) kan gebruiken en bij het glasvezelmodem een verloopblokje (adapter) naar RJ11 moet gebruiken.
Ze zouden er een opsturen, maar of het zou werken konden ze niet garanderen.
Ze zijn natuurlijk niet op de hoogte van de specs van het kabelmodem. Ik heb me door brabantnet laten vertellen dat dit te interpreteren is als een vaste analoge lijn, dus zou het moeten werken. (denk ik)
Ze hebben niet gezegd over een Y-kabel
Voor alle duidelijkheid de centrale werkt al wel maar je kunt alleen wegbellen via het internetnummer ook naar de centrale bellen werkt maar alleen met hetzelfde internetnummer
groet
Dat betekend dus dat je analoge signaal van het modem niet wordt teruggevoerd naar je FB, maar wel het internet signaal. Wil je beide via de FB af laten handelen? ws heb je dan nu een ethernet van je modem naar lan1 lopen? Dan kan het idd zonder Y-kabel, sorry voor de verwarring.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

er loopt nu inderdaad vanuit het modem een ethernet naar lan 1, dat werkt perfect. Nu het telefonie-gedeelte nog. Met een gewone telefoonkabel (dus 2x RJ11) kreeg ik een in-gesprek melding als ik naar binnen probeerde te bellen. Ik heb nu even gewoon een ethernetkabel gepakt en er een einde afgeknipt en er provisorisch een plugje opgezet. Nu krijg ik in ieder geval geen gespreks of storingsmelding. Maar er zal waarschijnlijk nog iets niet goed zitten. Ik blijf hoop houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ Janku,

De FB7050 heeft aan de telefoonkant een dubbele ingang voor vaste telefonie. De RJ45 gebruikt de 4 binnenste pennen voor de ISDN en de 2 buitense voor analoog. Een verloopje op die manier, 2 buitenste RJ45 en de 2 binnenste RJ11, is dus voldoende.

@ Glamdring etc.

Één van mijn klanten (ben administrateur) had ook steeds problemen met de kwaliteit van de verbinding (4Mb). Op de meest onlogische momenten viel het internet weg en duurde het trainen (aanmelden) minstens een kwartier.
Volgens de provider (BBNED via Infopact) had de FB wel de juiste software versie. Tijdens het testen door de technische dienst (BBNED) is de "zogenaamde draaggolf" sneller gezet (voor een 8Mb wat hier maximaal is). Binnen enkele seconden was er verbinding, een zuivere.
Omdat de klant toch naar 8Mb wil is de aanpassing niet terug gecorrigeerd. SInds +- 1 maand heeft de klant een stabiele verbinding.

Ik wil niet zeggen dat dit de oplossing is, het zou voor de andere providers wel iets zijn om eens mee te nemen in hun onderzoek.

suc6

Ed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OKA
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11-09 17:47

OKA

Verwijderd schreef op woensdag 06 mei 2009 @ 15:18:
Volgens de provider (BBNED via Infopact) had de FB wel de juiste software versie. Tijdens het testen door de technische dienst (BBNED) is de "zogenaamde draaggolf" sneller gezet (voor een 8Mb wat hier maximaal is). Binnen enkele seconden was er verbinding, een zuivere.
Omdat de klant toch naar 8Mb wil is de aanpassing niet terug gecorrigeerd. SInds +- 1 maand heeft de klant een stabiele verbinding.
Ik heb ook sinds dat ik een FritzBoz heb, veel problemen met de ADSL verbinding. Meerdere disconnects per dag, soms dagen goed, soms weer niet. De ene keer traint het modem vanzelf in, maar vaak moet ik handmatig stroom eraf/erop of via de webinterface rebooten.

Ik heb een Telfort Abbo (oud Tiscali T5). Hoe kan ik de Telfort helpdesk uitleggen dat ze de "draaggolf" sneller moeten zetten? Betekent dat ik een 5 Mb abbo kan houden, of heb ik dan ook een 8 Mb abbo nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
Heeft iemand enig idee wanneer de volgende internationale versie van de firmware voor de 7270 beschikbaar komt?
Er staat nl weer een nwe versie op stapel, maar dat is waarschijnlijk weer alleen Duits.
Heeft iemand verder ervaring met het flashen van een Duitse versie in een internationale box?
Taal maakt me niet veel uit, maar kunnen intrainen op Annex A en nieuwere features als SIP-proxy wel

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtRi
  • Registratie: April 2005
  • Nu online
Volgens mij las ik ergens dat de internationale versie annex a en B ondersteund en de duitse versie alleen annex b. In Duitsland wordt alleen annex b gebruikt. je zou eens kunnen informeren op dit forum:
http://www.ip-phone-forum.de/forumdisplay.php?f=444

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
AtRi schreef op woensdag 20 mei 2009 @ 15:44:
Volgens mij las ik ergens dat de internationale versie annex a en B ondersteund en de duitse versie alleen annex b. In Duitsland wordt alleen annex b gebruikt. je zou eens kunnen informeren op dit forum:
http://www.ip-phone-forum.de/forumdisplay.php?f=444
Klopt, ik heb even met freetz gespeeld en een kleine howto gevonden voor het aanpassen van een duitse firmware met Annex A firmware. Durf eerlijk gezegd niet goed te flashen want nu doet de FB het wel goed, maar meer functies is ook wel fijn.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtRi
  • Nu online
Welke functies verwacht je, of hoop je op nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
AtRi schreef op donderdag 21 mei 2009 @ 00:36:
Welke functies verwacht je, of hoop je op nog.
De functies van 54.70: SIP-proxy, UMTS, de 'schuifregelaar' voor DSL, musikbox wegens DLNA van mijn TV(zien of het werkt).
Huidige lqabor versie: MediaServer(wederom voor TV), DECT(huidige versie 'klikt' met 1 telefoon hier).
Het liefst zou ik zien dat AVM tegelijk duitse en internationale versies uitbrengt, ik bedoel: teksten antwoordapparaat veranderen niet zo vaak en strings vertalen is ook geen hels karwei, daarnaast is bijvoorbeeld de Annex A driver een losstaande module. Maar goed dat is een ander verhaal.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beekforel
  • Registratie: November 2001
  • Nu online

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Ik heb een 7170 (XS4ALL), maar mijn bedrade verbinding doet raar terwijl draadloos nergens last van heeft? Bedraad hele tijd knipper verbinding maar draadloos en voip werken gewoon nog.

Kan op zo'n moment nie tmeer pingen naar het modem. Vanaf draadloos wel.

Hoe zou dat kunnen?

[ Voor 15% gewijzigd door Beekforel op 30-05-2009 18:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GiantLeap
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 09-09 23:25

GiantLeap

One GiantLeap for mankind

@freakstar
Heb jij er dan af en toe ook last van dat je telefoon verbinding wegvalt (internet niet)? Hier hebben we daar namelijk soms last van, dat je ineens onbereikbaar bent en niet meer kan bellen, tot dat je de fritzbox herstart (ook een 7170). Ook tijdens telefoongesprekken gebeurt het soms dat de verbinding met de gesprekspartner wegvalt. Pas als je op hangt en dan de persoon weer opbelt is de verbinding er weer. De fritzbox is voorzien van de laatste firmware (58.04.67). We gebruiken hier ook XS4ALL.

Mario Kart Tour: 211982902522
Rockstar Games Social Club (PC): GiantLeap

RC spul:
Traxxas Nitro Rustler
Hubsan X4 H107D
DJI Phantom 2 Vision+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beekforel
  • Registratie: November 2001
  • Nu online

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Het lijkt erop dat het een DNS probleem op mijn computer was. :$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
  • Laatst online: 11-09 12:59
MHz schreef op zaterdag 30 mei 2009 @ 18:51:
Heb jij er dan af en toe ook last van dat je telefoon verbinding wegvalt (internet niet)? Hier hebben we daar namelijk soms last van, dat je ineens onbereikbaar bent en niet meer kan bellen, tot dat je de fritzbox herstart (ook een 7170). (..) We gebruiken hier ook XS4ALL.
Dat is een bekend probleem met de laatste firmware. AVM is in samenwerking met XS4ALL op zoek naar een oplossing. De vorige firmware had geen last ervan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soepstengel
OKA schreef op vrijdag 08 mei 2009 @ 15:19:
[...]

Ik heb ook sinds dat ik een FritzBoz heb, veel problemen met de ADSL verbinding. Meerdere disconnects per dag, soms dagen goed, soms weer niet. De ene keer traint het modem vanzelf in, maar vaak moet ik handmatig stroom eraf/erop of via de webinterface rebooten.

Ik heb een Telfort Abbo (oud Tiscali T5). Hoe kan ik de Telfort helpdesk uitleggen dat ze de "draaggolf" sneller moeten zetten? Betekent dat ik een 5 Mb abbo kan houden, of heb ik dan ook een 8 Mb abbo nodig?
Ik heb exact hetzelfde probleem hier! Hier is het alleen met een 20mb lijn (die alleen wel op 12 loopt). Ben nu aan het praten met fritzbox over dit probleem omdat dit probleem zich niet voordoet als je het orginele modem van telfort gebruikt. Aanstaande vrijdag gaat AVM mij opbellen om het een en ander door te spreken, en als het goed is gaan ze daarna een onderzoek starten naar dit probleem.

Ik denk niet dat het probleem echt bij telfort ligt (iig niet bij mij) omdat het met het oude modem wel gewoon goed werkt. Ik ben echter te bedondert om twee modems neer zetten, stroom is tegenwoordig ook niet gratis. Je kan bij telfort echter wel een onderzoek instellen naar je lijn, hoe dat gaat en wat het kost weet ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
Soepstengel schreef op zondag 31 mei 2009 @ 00:27:
[...]

Ik heb exact hetzelfde probleem hier! Hier is het alleen met een 20mb lijn (die alleen wel op 12 loopt). Ben nu aan het praten met fritzbox over dit probleem omdat dit probleem zich niet voordoet als je het orginele modem van telfort gebruikt. Aanstaande vrijdag gaat AVM mij opbellen om het een en ander door te spreken, en als het goed is gaan ze daarna een onderzoek starten naar dit probleem.

Ik denk niet dat het probleem echt bij telfort ligt (iig niet bij mij) omdat het met het oude modem wel gewoon goed werkt. Ik ben echter te bedondert om twee modems neer zetten, stroom is tegenwoordig ook niet gratis. Je kan bij telfort echter wel een onderzoek instellen naar je lijn, hoe dat gaat en wat het kost weet ik niet.
Vaag, ik heb sinds de 7270 juist minder problemen dan met std modem, geen retrains en vastgelopen(deels) modem meer. De laatste firmware heeft echter wel rond 700kbit weggesnoept en traint nu met 2x zo hoge SNR in. Enige nadeel is dat als Telfort routing of DHCP-problemen heeft de FB na de eerste poging niet opnieuw een lease aanvraagt, daar is echter wel weer een scriptje voor.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zofman
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 09-09 19:07
@ Loekie: waar en hoe is dat scriptje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
zofman schreef op zondag 31 mei 2009 @ 18:33:
@ Loekie: waar en hoe is dat scriptje?
Ik heb het hier zien staan:
ip-phone-forum.de na registratie kun je het binnenhalen. Voor zover ik weet moet je wel UPNP-aanpassingen aanzetten op de FB.
Ik gebruik het zelf niet want Telfort is bij mij redelijk stabiel.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zofman
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 09-09 19:07
Hoe stop ik die data nou vanuit Vista in de Fritz?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
zofman schreef op zondag 31 mei 2009 @ 22:15:
Hoe stop ik die data nou vanuit Vista in de Fritz?
Errr, het is een linuxscript, dat draai je op een linux-pc achter de FB.
Als je je al geregistreerd hebt kan je ook via reconnect zoeken, dan komen er wel meer scripts naar voren. Ook voor bijvoorbeeld windows en wellicht ook lokaal op de FB. Ik meen dat AVM het in een volgende versie van firmware ook std inbouwt(in geval van de 7270 na .4.67)

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soepstengel
Loekie schreef op zondag 31 mei 2009 @ 13:06:
[...]

Vaag, ik heb sinds de 7270 juist minder problemen dan met std modem, geen retrains en vastgelopen(deels) modem meer. De laatste firmware heeft echter wel rond 700kbit weggesnoept en traint nu met 2x zo hoge SNR in. Enige nadeel is dat als Telfort routing of DHCP-problemen heeft de FB na de eerste poging niet opnieuw een lease aanvraagt, daar is echter wel weer een scriptje voor.
Volgens mij is dat het probleem nu gewoon. Ik zie namelijk ook inderdaad dat hij de verbinding kwijt is en dat hij opnieuw probeert in te trainen. Dat lukt ook gewoon en hij heeft (blijkbaar) ook gewoon verbinding maar toch heb ik geen internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
Soepstengel schreef op maandag 01 juni 2009 @ 21:29:
[...]

Volgens mij is dat het probleem nu gewoon. Ik zie namelijk ook inderdaad dat hij de verbinding kwijt is en dat hij opnieuw probeert in te trainen. Dat lukt ook gewoon en hij heeft (blijkbaar) ook gewoon verbinding maar toch heb ik geen internet.
Prbeer dan het reconnect-script eens of een normale herstart, want ik heb alleen een probleem als telfort zelf m'n DHCP-requests om wat voor reden dan ook niet honoreert.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jamesbond007uk
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 08:26

jamesbond007uk

Gadget specialist / Freak

Hallo,

Bij de grote electronica leverancier uit Duitsland dat ook spullen in Nederland levert, leveren ook binnenkort de Fritz!Box fon 7270 (annex A+B) (A).

Bij navraag is dit de duitse versie. Is het mogelijk om de duitse versie hier in Nederland te gebruiken?
Iemand ervaring?
Thx

Jamesbond007uk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TJAARDA|IA
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 01-08-2019
Soepstengel schreef op zondag 31 mei 2009 @ 00:27:
[...]

Heb precies hetzelfde probleem ook 20 mb telfort en draait nu op 12 mb. Gebruikte hiervoor een fritzbox 7170 modem en geen disconnects. Heb een fritzbox 7270 aangeschaft en allemaal problemen. Heb vrachtwagens met screenfiles opgestuurd naar de supportafdeling van AVM, maar allemaal zonder succes. Zelfs van beide modems afzonderlijk. Het laatste bericht was inderdaad dat ik met telfort contact op zou moeten nemen i.v.m. de slechte lijn. Heb ook het Zyxell modem geprobeerd en zoals jullie ook melden geen problemen. Heb de hoop eerst opgegeven en het telfortmodem in de Bridge mode gezet, met daarachter de Fritzbox. Het is niet fraai, maar is op dit moment de enige oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
gertitombo schreef op donderdag 04 juni 2009 @ 18:43:
Hallo,

Bij de grote electronica leverancier uit Duitsland dat ook spullen in Nederland levert, leveren ook binnenkort de Fritz!Box fon 7270 (annex A+B) (A).

Bij navraag is dit de duitse versie. Is het mogelijk om de duitse versie hier in Nederland te gebruiken?
Iemand ervaring?
Thx
Als je de A+B versie hebt, is het de internationale of de zwitsersere versie, beiden doen Annex A en Annex B bij mijn weten.
Als je de internationale versie hebt kun je deze ook op Engels instellen.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jamesbond007uk

jamesbond007uk

Loekie schreef op donderdag 04 juni 2009 @ 22:35:
[...]

Als je de A+B versie hebt, is het de internationale of de zwitsersere versie, beiden doen Annex A en Annex B bij mijn weten.
Als je de internationale versie hebt kun je deze ook op Engels instellen.
Dank je wel.
Is er toch een manier om een zwitserse versie om te zetten naar Internationale engels menu's ?
De box is op de website aardig goedkoop en heb er zeker interesse in.

Thx

Jamesbond007uk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
gertitombo schreef op vrijdag 05 juni 2009 @ 15:46:
[...]

Dank je wel.
Is er toch een manier om een zwitserse versie om te zetten naar Internationale engels menu's ?
De box is op de website aardig goedkoop en heb er zeker interesse in.

Thx
Heb je anders even een link?
Als je hardware geschikt is, is deze met een aantal stappen wel om te flashen(voiding warranty ;)) voor zover ik weet. Ben zelf niet zo'n held(heb zelf dus ook nog de std firmware), maar op ip-phone forum staan wel how-to's.
Misschien kan je zelfs direct flashen met de internationale versie en dus o.a. Engels interface krijgen of je moet een paar handelingen extra uitvoeren om een paar checks te omzeilen.
Bottom-line: Het gaat om de hardware, als je een hardware-id kunt krijgen: 139.1.0.6 is de internationale versie.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jamesbond007uk

jamesbond007uk

Loekie schreef op vrijdag 05 juni 2009 @ 16:38:
[...]

Heb je anders even een link?
Als je hardware geschikt is, is deze met een aantal stappen wel om te flashen(voiding warranty ;)) voor zover ik weet. Ben zelf niet zo'n held(heb zelf dus ook nog de std firmware), maar op ip-phone forum staan wel how-to's.
Misschien kan je zelfs direct flashen met de internationale versie en dus o.a. Engels interface krijgen of je moet een paar handelingen extra uitvoeren om een paar checks te omzeilen.
Bottom-line: Het gaat om de hardware, als je een hardware-id kunt krijgen: 139.1.0.6 is de internationale versie.
Fritzbox 7270

Jamesbond007uk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soepstengel
Voor 2 tientjes meer bij 4lauch en dan heb je een internationale versie zonder gezeur. BTW, is dat bij conrad niet exclusief btw?

Anyway, ff over die verbindingen die steeds weg vallen. Is het geen oplossing om je IP adres vast neer te zetten? Dus gewoon het DHCP adres pakken die je van telfort hebt gekregen en die als static instellen?

[ Voor 3% gewijzigd door Soepstengel op 05-06-2009 17:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
Soepstengel schreef op vrijdag 05 juni 2009 @ 17:41:
[...]

Voor 2 tientjes meer bij 4lauch en dan heb je een internationale versie zonder gezeur. BTW, is dat bij conrad niet exclusief btw?

Anyway, ff over die verbindingen die steeds weg vallen. Is het geen oplossing om je IP adres vast neer te zetten? Dus gewoon het DHCP adres pakken die je van telfort hebt gekregen en die als static instellen?
Ik vermoed dat het de internationale versie is, de FB7270 wordt tegenwoordig maar als 1 model gemaakt en afhankelijk van de doelmarkt geflasht met DE of Int versie firmware(volgens IP-phone-forum.de) de huidige nw verkochte modellen hebben allemaal 16MB flash en schijnen dmv kleine aanpassing in firmware op box zelf via een recover geflasht worden naar andere versie.
Als je het zeker wilt weten, mail conrad, in mijn ervaring zijn ze redelijk snel en duidelijk met antwoord. Daarnaast een mooie prijs.

IP vast instellen bij telfort lukt niet, heb het al geprobeert met originele modem een ST780 en nu de FB7270. Deze laatste heeft het minst last van verloren verbinding, de zyxel ging elke 2 nachten of vaker op z'n snufferd.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jamesbond007uk

jamesbond007uk

Soepstengel schreef op vrijdag 05 juni 2009 @ 17:41:
[...]

Incl BTW! Heb nu een aantal vragen naar hun gestuurd voor meer info. Tevens versturen zij het pakket zonder verzendkosten!

Jamesbond007uk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtRi
  • Nu online
Bij Conrad zeggen ze dat er geen usb op zit terwijl dat er volgens mij wel op zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
AtRi schreef op vrijdag 05 juni 2009 @ 22:59:
Bij Conrad zeggen ze dat er geen usb op zit terwijl dat er volgens mij wel op zit.
Op de 7270 zit idd USB, gebruik het hier ook al maanden :)

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jamesbond007uk

jamesbond007uk

Loekie schreef op zaterdag 06 juni 2009 @ 00:51:
[...]

Op de 7270 zit idd USB, gebruik het hier ook al maanden :)
Volgens de specificaties op andere websites voor type 20002430 zit er zeker USB erop.
Echter wat ik mij af vraag, wat is het verschil tussen type 20002430 (Zwits en Oostenrijk) en 2002427 (internationaal).

[ Voor 1% gewijzigd door jamesbond007uk op 06-06-2009 09:38 . Reden: Typo ]

Jamesbond007uk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Werewolf336
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 24-08-2020
Is het met de Fritz!Box Fon WLAN 7170 Annex A mogelijk om het bellen naar bijvoorbeeld 06 en 0900 nummers te blokkeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
gertitombo schreef op zaterdag 06 juni 2009 @ 09:37:
[...]

Volgens de specificaties op andere websites voor type 20002430 zit er zeker USB erop.
Echter wat ik mij af vraag, wat is het verschil tussen type 20002430 (Zwits en Oostenrijk) en 2002427 (internationaal).
Vziw niets anders dan de firmware. Hoewel de zwitserse versie ook netjes Annex A doet(je gebruikt geen ISDN?) heeft die de taal wel op Duits staan, ik weet niet of dat een onoverkomelijk probleem is?
Voor zover ik na kan gaan(volgens berichten op ipphoneforum), zijn alle FB7270's die nu uitgeleverd worden qua hardware gelijk(alle evenveel flash en gelijke filters) en verschillen alleen qua firmware.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jamesbond007uk

jamesbond007uk

Loekie schreef op zaterdag 06 juni 2009 @ 11:17:
[...]

Vziw niets anders dan de firmware. Hoewel de zwitserse versie ook netjes Annex A doet(je gebruikt geen ISDN?) heeft die de taal wel op Duits staan, ik weet niet of dat een onoverkomelijk probleem is?
Voor zover ik na kan gaan(volgens berichten op ipphoneforum), zijn alle FB7270's die nu uitgeleverd worden qua hardware gelijk(alle evenveel flash en gelijke filters) en verschillen alleen qua firmware.
Ik gebruik Annex A en wil graag engelse gui hebben.Thx

Jamesbond007uk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lampie01
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 11-09 19:37
Werewolf336 schreef op zaterdag 06 juni 2009 @ 11:14:
Is het met de Fritz!Box Fon WLAN 7170 Annex A mogelijk om het bellen naar bijvoorbeeld 06 en 0900 nummers te blokkeren?
In de firmware versie 58.04.67 bij telefoonsettings kan je zowel inkomende als uitgaande nummerreeksen blokkeren. (even zoeken kan geen kwaad)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Werewolf336
Lampie01 schreef op zaterdag 06 juni 2009 @ 19:46:
[...]

In de firmware versie 58.04.67 bij telefoonsettings kan je zowel inkomende als uitgaande nummerreeksen blokkeren. (even zoeken kan geen kwaad)
Je kunt calls blocken, maar alleen de preconfigured of losse nummers volgens mij:
The following ranges are preconfigured in the "Range" field:

* mobile phone

Connections to numbers of the ranges "017", "016" and "015" will be blocked.

* Local

Connections to all numbers that begin with "2", "3", "4", "5", "6", "7", "8" and "9" will be blocked.
* Long-distance call

Connections to numbers in the "0" range will be blocked.
* International

Connections to numbers of the "00" range will be blocked.
* Special numbers

Connections to numbers of the "0900", "0190" and "0180" ranges will be blocked.
* Information

Connections to numbers of the "118" range will be blocked.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lampie01
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 11-09 19:37
Werewolf336 schreef op donderdag 11 juni 2009 @ 20:15:
[...]

Je kunt calls blocken, maar alleen de preconfigured of losse nummers volgens mij:

[...]
Ja en? Indien je invult 062 dan blokeerd hij alle nummers beginnend met 062, 0623 alle nummers beginnend met 0623, enz dacht ik maar wat is je bedoeling? (werkt hetzelfde als je dail rules)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Werewolf336
Lampie01 schreef op donderdag 11 juni 2009 @ 22:21:
[...]

Ja en? Indien je invult 062 dan blokeerd hij alle nummers beginnend met 062, 0623 alle nummers beginnend met 0623, enz dacht ik maar wat is je bedoeling? (werkt hetzelfde als je dail rules)
Ik dacht dat je daar alleen maar de voorgeprogrammeerde of hele nummers in kon vullen

Getest en het werkt, bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hotzenwalder
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 05-09 16:14
Heb na een lange tijd mijn Fritzbox 7170 weer uit de kast gehaald, maar binnen 24 uur merk ik dat als ik zwaar download de het modem zichzelf elke keer herstart. Zo instabiel als de pest dus. Ik meen me te herinneren dat meer mensen dit probleem hadden. Is hier al een oplosing voor of kan ik beter mijn Speedtouch weer activeren? (ik werk overigens met de laatste firmware 58.04.67)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Magic
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 11:53
Hotzenwalder schreef op zondag 14 juni 2009 @ 12:56:
Heb na een lange tijd mijn Fritzbox 7170 weer uit de kast gehaald, maar binnen 24 uur merk ik dat als ik zwaar download de het modem zichzelf elke keer herstart.
Xs4all heeft inmiddels een test-versie van de nieuwe firmware in bezit waar dit probleem in opgelost is. De firmware is op aanvraag te verkrijgen. Ik zal het adres van de Xs4all-medewerker hier niet posten, maar er loopt een nieuwsgroep draadje over in xs4all.adsl getiteld "Update Fritz!Box reboots".

Tot nu toe lijkt deze firmware het goed te doen hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hotzenwalder
Pre-Beta is inderdaad in het bezit van XS4ALL, maar die meld dat ze genoeg beta testers hebben dus ik mag wachten op de officiele release (die niet al te lang meer op zich moet laten wachten volgens XS4ALL).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
Hotzenwalder schreef op maandag 15 juni 2009 @ 08:18:
Pre-Beta is inderdaad in het bezit van XS4ALL, maar die meld dat ze genoeg beta testers hebben dus ik mag wachten op de officiele release (die niet al te lang meer op zich moet laten wachten volgens XS4ALL).
Heb je Annex A of B? Als je een Duitse box hebt kun je ook die 'Beta' van de AVM-site halen.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hotzenwalder
Annex-A verkregen via XS4ALL. Ik heb inmiddels via AVM de beta verkregen die XS4ALL op dit moment aan het testen is :)

[ Voor 60% gewijzigd door Hotzenwalder op 15-06-2009 12:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OrakelJos
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
(overleden)
Loekie schreef op zaterdag 06 juni 2009 @ 11:17:
[...]

Mogelijk zijn de stekker aansluitingen anders! Er worden ook nog steeds 3 soorten firmware geleverd, nl. DE voor Duitsland (zonder Annex A), DE voor Oostenrijk en Zwitserland (met Annex A en B) en Internationaal (waaronder wederom Duits maar ook Engels etc.) met Annex A en B.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
OrakelJos schreef op dinsdag 16 juni 2009 @ 11:21:
[...]

Mogelijk zijn de stekker aansluitingen anders! Er worden ook nog steeds 3 soorten firmware geleverd, nl. DE voor Duitsland (zonder Annex A), DE voor Oostenrijk en Zwitserland (met Annex A en B) en Internationaal (waaronder wederom Duits maar ook Engels etc.) met Annex A en B.
Alleen evt de extra stekkers aan zijkant die ook de DE-versie heeft(TAE?), aan de achterzijde zijn de poorten gelijk.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb net VoIP via XS4all genomen en het is een ramp. Ik moet via netlimiter mijn upload naar 10kbs zetten om hoorbaar te blijven tijdens het telefoneren. En bij volle upload ben ik gewoon niet bereikbaar.

Ik heb met AVM gemailed en die gaf me een handige walkthrough met opties die al goed ingesteld waren en de schuld gaven aan bittorrent en emule (lekker makkelijk gezegd maar als modem bouwer kun je toch makkelijk prioriteiten instellen ook al download ik 100% met 4 miljoen connecties) :/

Ik hoor veel over traffic shaping maar ik kan die optie gewoon niet vinden. Ik heb firmware 58.04.67. Heb expert vinkje aangezet, onder account information niets, geen tabje onder DSL information. Heb maar opnieuw de firmware geinstalleerd en kan het nog steeds niet vinden. Zal ik een firmware terug gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtRi
  • Nu online
Ik denk dat je onder: advanced settings/internet/prioritisation moet kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AtRi schreef op vrijdag 19 juni 2009 @ 18:20:
Ik denk dat je onder: advanced settings/internet/prioritisation moet kijken.
Helaas, dat was ook goed ingesteld. Network device - Internet Telephony

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok jongens. Ik heb sinds kort een Fritzbox 7270 en mijn internetverbinding is in orde (24mbps down) maar mijn verbinding tussen mijn gamebak (via lan) en Apple Macbook is bedroevend laag. Slechts 6/7 megabyte datatransfer per seconde via FTP.

Fritzbox zit op 5ghz en Macbook Pro 17" (Unibody, dus de nieuwste) ook. Iemand tips of tweaks? Verder zit mijn MBP ook op 270mbps en is het bereik slechts 66% hoewel de Fritzbox naast mij staat!

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 19-06-2009 19:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noork
  • Niet online
Waarom is 6/7 MB bedroevend laag? Ik vind het een mooie score als het wireless is aangesloten. Zoek maar eens wat topics over wireless snelheid.

zie bv: dion_b in "Trage bestandsoverdracht 300MBit"

[ Voor 22% gewijzigd door Noork op 19-06-2009 19:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ergens anders haalden ze 15mb/s en meer. Ik ga nu op zoek naar wat het probleem kan zijn, het schijnt dat er wat troubles zijn met de wifi op de Apple producten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noork
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 19 juni 2009 @ 20:20:
Ergens anders haalden ze 15mb/s en meer. Ik ga nu op zoek naar wat het probleem kan zijn, het schijnt dat er wat troubles zijn met de wifi op de Apple producten
Waar / bij wie dan? Ik ben reuze benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een router met firewall gekocht voor het interne netwerk, hoe kan ik de FritzBox helemaal openzetten?

edit: gedacht het gevonden te hebben met exposed host en dan krijg ik een melding:
"Attention: The firewall of your FRITZ!Box is disabled.
The computer given as "Exposed Host" is visible and accessible in the Internet without protection. Protection is still intact for ports open to other computers in the list of ports with port forwarding enabled, which are only forwarded to this computer."

Maar nog steeds bij poort websites zijn de poorten gesloten :? Uiteraard is de firewall uitgezet in windows.

Opgelost

[ Voor 71% gewijzigd door Verwijderd op 21-06-2009 17:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soepstengel
Kan iemand mij misschien helpen aan een telefoon code lijst die je kunt gebruiken om bepaalde features te activeren/deactiveren op de fritzbox? Ik wil namelijk graag mijn WLAN aan en uit zetten wanneer ik deze wil gebruiken of niet meer ga gebruiken :) Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtRi
  • Nu online
Gewoon even de manual downloaden bij AVM:
http://www.avm.de/en/service/manuals/others/manuals_nl.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soepstengel
#96*1* WLAN aan
#96*0* WLAN uit

Jammer dat er niet gewoon een lijstje is waar alles op staat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ebia
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 02-06 15:21
Soepstengel schreef op zaterdag 27 juni 2009 @ 16:20:
Kan iemand mij misschien helpen aan een telefoon code lijst die je kunt gebruiken om bepaalde features te activeren/deactiveren op de fritzbox? Ik wil namelijk graag mijn WLAN aan en uit zetten wanneer ik deze wil gebruiken of niet meer ga gebruiken :) Alvast bedankt!
Uit security oogpunt kan dit handig zijn, alhoewel het is te betwisten dat wpa2 vrij secure is (nog niet gekraakt en ook niet in de nabije toekomst dat zover zal zijn). Als je het doet om stroom te besparen: kan, maar scheelt slechts een Watt ofzo. Als je hiervoor een dedicated Dect toestel gaat gebruiken is het de besparing niet waard. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soepstengel
ebia schreef op zaterdag 27 juni 2009 @ 20:22:
[...]

Uit security oogpunt kan dit handig zijn, alhoewel het is te betwisten dat wpa2 vrij secure is (nog niet gekraakt en ook niet in de nabije toekomst dat zover zal zijn). Als je het doet om stroom te besparen: kan, maar scheelt slechts een Watt ofzo. Als je hiervoor een dedicated Dect toestel gaat gebruiken is het de besparing niet waard. ;)
Een beetje combinatie van beide (stroom besparing en veiligheid). Was eigenlijk meer voor de test omdat ik mijn 7270 wel erg warm vondt worden, wat mij nu opvalt is dat hij nog steeds warm is maar niet bijzonder heet zoals die voorheen was. En aangezien ik nu twee aparaten voor internet nodig hebt (omdat de fritz!box mijn connectie niet kan behouden :( ) is elke watt mooi meegenomen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
Ik ontdekte een paar dagen geleden wat raars (iets dat niet goed lukte) en ik ontdekte vandaag een nog vreemdere oplossing daar voor.

Ik wilde een portforward instellen voor mijn FTP-server. Eerder had ik al eens een USB-stick aangesloten op mijn Fritzbox en gebruikt als NAS en FTP-servertje, maar die USB-stick had ik weer ontkoppelt van de Fritzbox.

Iedere keer als ik poort 21 als "from port" wilde instellen en opsloeg kreeg ik een foutmelding dat ik port 21 niet kon gebruiken ivm USB mass storage functionaliteit. Het hielp ook niet om "Enable USB mass storage device FTP access" uit te zetten.

Nu blijkt de oplossing als volgt te zijn:
• Ga naar Settings > US devices > Mass Storage Devices
• Vink zoel "Enable USB mass storage device FTP access" als "Enable USB network memory" uit (en ik vermoed ook dat je "Enable Musikbox" moet uitvinken, maar die had ik nooit aangevinkt staan).

Blijkbaar denkt de Fritzbox ook als je geen USB-stick aangesloten hebt en ook als je de USB-stick gebruikte als NAS dat je de Fritzbox toch nog gebruikt als FTP-server......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
  • Laatst online: 11-09 12:59

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soepstengel

Pagina: 1 ... 10 ... 23 Laatste