Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vincedd
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 14:17
Ik heb een 7170 met de laatste firmware.Wie kan mij vertellen waar ik een extren mac adres kan blokken,zonder dat ik melding krijg dat ie zich de hele tijd probeert aan te melden op mijn wireless gedeelte.Ik word dagelijks gemailt door mijn fritzbox,en heb bijna dagelijks de melding dat er iemand op mijn wireless gedeelte wilmet zijn laptop(zal wel onbewust zijn).Maar zit mij daar zo aan te irriteren dat ik het mac adres wil blokken,maar kan niet vinden waar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mickezzz
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 30-11-2022
Is er al meer bekend over de nieuwe 7170 firmware beta? Ik hoop dat er NTFS ondersteuning bij zit, want ik zou graag m'n 1TB schijf eraan hangen, maar wil hem niet naar FAT32 formatteren (i.m.v. met films en iso's).

MBP 2015, iPhone 7+, AppleTV4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11-09 12:59
Hotzenwalder schreef op maandag 15 juni 2009 @ 12:55:
Annex-A verkregen via XS4ALL. Ik heb inmiddels via AVM de beta verkregen die XS4ALL op dit moment aan het testen is :)
Jerry in xs4all.adsl (Tue, 07 Jul 2009 19:41:46 +0200):
Er staat een nieuwe firmware klaar om te downloaden op http://www.xs4all.nl/helpdesk/adsl/fritzbox/update.php
Daar het probleem alleen wordt gemeld door XS4ALL abonnees heeft AVM besloten deze versie niet aan te bieden op haar eigen website.

Met dank aan ieder die heeft geholpen om het probleem te identificeren.

Jerry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joep doei
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 09-09 09:01
Is er ook ergens een changelog te vinden van de nieuwe firmware? Ik begrijp dat het hierboven beschreven probleem wordt opgelost, maar zijn er nog meer veranderingen? Zag bij XS4ALL geen changelog staan.

http://serve.infoteur.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Laatste firmware (58.04.68-14579) is heerlijk stabiel. Echt een aanrader.

Nu nog iets vinden om de USB remote connection ook werkend te krijgen in de x64 versies van Windows. Erg jammer dat het nu nog niet kan.
Heeft iemand al een oplossing gevonden? Ik ben hard op zoek en zodra ik er een vind dan zal ik deze direct posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glamdring
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 14:53
Ik heb de laatste firmware voor mijn Fritz!Box 7170 Annex A International gedownload en geinstalleerd van de XS4ALL site.

Als ik met Usenet Explorer met 3 draadjes download van mijn payserver dan hapert de voip gesprekken.

Dit had ik al een keer gemeld bij AVM en in dit topic, maar deze firmware is geen verbetering.

In vergelijking met niet bellen en bellen tijdens downloaden schiet de jitter van 3 ms naar 15 ms en de burst van 0 ms naar 40 ms (100%). Gebruikte codec is G.711.

Ik voel er niks voor om dit weer te melden bij AVM. Ik wacht wel geduldig af op een nieuwe firmware release.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hotzenwalder
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 05-09 16:14
Verwijderd schreef op woensdag 08 juli 2009 @ 16:58:
Laatste firmware (58.04.68-14579) is heerlijk stabiel. Echt een aanrader.

Nu nog iets vinden om de USB remote connection ook werkend te krijgen in de x64 versies van Windows. Erg jammer dat het nu nog niet kan.
Heeft iemand al een oplossing gevonden? Ik ben hard op zoek en zodra ik er een vind dan zal ik deze direct posten.
Erg jammer vind ik dat je geen NTFS schijven kan delen via je Fritzbox of is dat in een andere firmware opgelost?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yulunga
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-09 21:12
Weet iemand of het mogelijk is de telefooninstellingen zo aan te passen dat de telefoon langer overgaat? Hij springt bij mij na 4 keer overgaan al op de voicemail en dat is iets te snel. In de handleiding en instellingen zelf kan ik daar niets over terugvinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtRi
  • Laatst online: 14:45
Bij mij staat dat onder: Advanced settings-Telephony-Telephony devices-Voicemail (klik op de edit-knop rechts)
dan naar de properties-tab.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Glamdring schreef op woensdag 08 juli 2009 @ 18:18:
Ik heb de laatste firmware voor mijn Fritz!Box 7170 Annex A International gedownload en geinstalleerd van de XS4ALL site.

Als ik met Usenet Explorer met 3 draadjes download van mijn payserver dan hapert de voip gesprekken.

Dit had ik al een keer gemeld bij AVM en in dit topic, maar deze firmware is geen verbetering.

In vergelijking met niet bellen en bellen tijdens downloaden schiet de jitter van 3 ms naar 15 ms en de burst van 0 ms naar 40 ms (100%). Gebruikte codec is G.711.

Ik voel er niks voor om dit weer te melden bij AVM. Ik wacht wel geduldig af op een nieuwe firmware release.
Ook last van een wegvallende verbinding? Welke provider? xs4all heeft namelijk een "eigen" firmware liggen, vernam ik vandaag bij AVM...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beekforel
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12:31

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Verwijderd schreef op donderdag 09 juli 2009 @ 22:49:
[...]

Ook last van een wegvallende verbinding? Welke provider? xs4all heeft namelijk een "eigen" firmware liggen, vernam ik vandaag bij AVM...
Wat versta jij onder wegvallende verbinding? Mijn Fritzbox hapert zo nu en dan ook wat, dan is ie gewoon even niet bereikbaar ofzo. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emile|IA
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 03-04-2015
Vanaf volgende week heb ik Ziggo. Ik wil dan mijn XS4ALL en Ziggo verbinding aan 1 Dual-WAN router hangen. Nu zag ik in het Fritz!Box menu wel de optie om de Fritz!Box alleen als router te gebruiken, achter een andere modem. Nu wil ik dus precies het tegenovergestelde: de Fritz!Box álleen als modem gebruiken. Ik zag niet zo snel een optie in het menu staan. Weet iemand of dit wel mogelijk is met de Fritz!Box, en zo ja, waar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beekforel schreef op donderdag 09 juli 2009 @ 23:19:
[...]

Wat versta jij onder wegvallende verbinding? Mijn Fritzbox hapert zo nu en dan ook wat, dan is ie gewoon even niet bereikbaar ofzo. :?
Of je disconnects ondervind.. dat dus alles even wegvalt... geen internet meer, noem het op..
Emile schreef op donderdag 09 juli 2009 @ 23:57:
Vanaf volgende week heb ik Ziggo. Ik wil dan mijn XS4ALL en Ziggo verbinding aan 1 Dual-WAN router hangen. Nu zag ik in het Fritz!Box menu wel de optie om de Fritz!Box alleen als router te gebruiken, achter een andere modem. Nu wil ik dus precies het tegenovergestelde: de Fritz!Box álleen als modem gebruiken. Ik zag niet zo snel een optie in het menu staan. Weet iemand of dit wel mogelijk is met de Fritz!Box, en zo ja, waar?
expert mode aanzetten, vervolgens system/network settings/ip addresses:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14:08

Stoney3K

Flatsehats!

Kan iemand me vertellen hoe ik de keepalive hangups van mijn Fritzbox (elke nacht om 02:33) uit kan schakelen? Ik kan ze wel op een ander tijdstip instellen, maar ik zie nergens een optie om echt 24/7 online te blijven. XS4ALL wil nogal eens blijven haperen op PPP timeouts.

"Hang up after 0 seconds" is een optie, maar misschien dat ik daar juist mijn lijn permanent mee lamleg.

Ander vraagje: Kan de Fritzbox ook dienst doen als ISDN NT1 (dus voor een normale ISDN-lijn), samen met VOIP-verkeer? Er zit een S0 aansluiting op, maar ik weet niet of die direct aan de DSL-lijn gekoppeld zit. Als dat wel zo is, kunnen mijn NT1 kastje, Quadrovox en splitter van de muur, hoe minder kastjes hoe beter ;)

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hotzenwalder
Emile schreef op donderdag 09 juli 2009 @ 23:57:
Ik ben erg benieuwd naar je uiteindelijke ervaringen met Ziggo. Ik wil gezien de hogere snelheid die wordt geboden voor dezelfde prijs uiteindelijk ook naar Ziggo overstappen en XS4ALL daarna opzeggen. Ben alleen huiverig voor de stabiliteit en snelheid van Ziggo gezien mijn ervaringen uit het (verre) verleden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emile|IA
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 03-04-2015
Hotzenwalder schreef op vrijdag 10 juli 2009 @ 07:54:
[...]

Ik ben erg benieuwd naar je uiteindelijke ervaringen met Ziggo. Ik wil gezien de hogere snelheid die wordt geboden voor dezelfde prijs uiteindelijk ook naar Ziggo overstappen en XS4ALL daarna opzeggen. Ben alleen huiverig voor de stabiliteit en snelheid van Ziggo gezien mijn ervaringen uit het (verre) verleden.
Ik heb zelf nooit ziggo (of casema/@home) gehad. Omdat ik op internet nogal negatieve verhalen over Ziggo lees, neem ik het erbij in plaats van als vervanging. Maarja, een vriend van mij heeft al jaren Casema/Ziggo, en heeft nog nooit problemen gehad. Mocht het goed bevallen, zal ik het zeker in gedachte nemen XS4ALL te laten vallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aotearoa
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 17:12
Stoney3K schreef op vrijdag 10 juli 2009 @ 02:22:
Ander vraagje: Kan de Fritzbox ook dienst doen als ISDN NT1 (dus voor een normale ISDN-lijn), samen met VOIP-verkeer? Er zit een S0 aansluiting op, maar ik weet niet of die direct aan de DSL-lijn gekoppeld zit. Als dat wel zo is, kunnen mijn NT1 kastje, Quadrovox en splitter van de muur, hoe minder kastjes hoe beter ;)
Als je ISDN hebt moeten je NT1 en splitter wel blijven hangen. Je sluit dan de Y-kabel die bij de fritzbox zit aan op de splitter, en je kan dan zowel via het vaste net als via voip bellen.

De S0 aansluiting is bedoelt om een centrale of ISDN toestel op aan te sluiten. Zelf heb ik hier de quattrovox aan hangen, en kan dus zowel via het vaste net als via voip bellen vanaf mijn analoge toestellen die aan de QV hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OKA
  • Laatst online: 13:37

OKA

OKA schreef op vrijdag 08 mei 2009 @ 15:19:
[...]
Ik heb ook sinds dat ik een FritzBoz heb, veel problemen met de ADSL verbinding. Meerdere disconnects per dag, soms dagen goed, soms weer niet. De ene keer traint het modem vanzelf in, maar vaak moet ik handmatig stroom eraf/erop of via de webinterface rebooten.
[...]
Jan-E schreef op woensdag 08 juli 2009 @ 09:49:
[...]
Jerry in xs4all.adsl (Tue, 07 Jul 2009 19:41:46 +0200):
Er staat een nieuwe firmware klaar om te downloaden op http://www.xs4all.nl/helpdesk/adsl/fritzbox/update.php
[...]
Ook met deze laatste versie houd ik dezelfde problemen. Ik vind het nog niets eens zo erg dat de verbinding eruit valt, maar dan moet deze direct opnieuw opgebouwd worden. En dat gebeurt nog steeds niet.

Dat wordt weer maandag bellen met AVM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10:22

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Ik heb de vorige firmware (67 op het eind) en het modem disconnect wel, maar bouwt meteen weer op:
14.07.09 01:24:04 Internet connection established successfully. IP address: 83........ DNS servers: 194.109.6.66 and 194.109.9.99, Gateway: 194.109.5.213

14.07.09 01:23:59 Internet connection cleared.

14.07.09 01:23:59 Clearing Internet connection briefly to prevent the Internet Service Provider from disconnecting you in the immediate future.

Wise enough to play the fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OKA

OKA

teacher schreef op woensdag 15 juli 2009 @ 01:12:
Ik heb de vorige firmware (67 op het eind) en het modem disconnect wel, maar bouwt meteen weer op:

[...]
Heb jij ook een Telfort (oud Tiscali) verbinding, of een andere provider?

Het valt mij namelijk al een aantal firmware-versies op, dat als ik naar de webinterface ga, deze met een wizard voor instellen van de internet-verbinding komt. Maar via de wizard kan ik mijn verbinding niet instellen, omdat mijn verbinding werkt met RFC1483 ipv PPPoE. Misschien dat het opnieuw opbouwen van de verbinding hierover struikelt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GraveR
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-08 19:26

[...]
Da's een specifieke feature voor onze oosterburen, aangezien ze daar met dynamische IP's voor ADSL werken.

Oplossing is als volgt:

Ga naar Settings -> Advanced Settings -> Internet -> Account information en zorg dat "Maintain Internet connection permanently" aan staat en "Delay disconnection by providerto the period between" niet aangevinkt staat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 17:11

[...]
Met de laatste firmware (68) gaat dat hier ook gewoon goed:
18.07.09 03:39:39 Internet connection established successfully. IP Address: xx, DNS servers: 194.109.6.66 and 194.109.9.99, Gateway: 194.109.5.213

18.07.09 03:39:39 Internet connection cleared.

18.07.09 03:39:35 Clearing Internet connection briefly to prevent the Internet Service Provider from disconnecting you in the immediate future.
GraveR schreef op donderdag 16 juli 2009 @ 21:05:
[...]

Da's een specifieke feature voor onze oosterburen, aangezien ze daar met dynamische IP's voor ADSL werken.

Oplossing is als volgt:

Ga naar Settings -> Advanced Settings -> Internet -> Account information en zorg dat "Maintain Internet connection permanently" aan staat en "Delay disconnection by providerto the period between" niet aangevinkt staat!
Hmja, maar eens uitgevinkt hier. :P Niet dat ik er echt last van had, zelfs mijn IRC-sessies blijven vrolijk openstaan in die ene seconde.

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wsmaal
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Hotzenwalder schreef op vrijdag 10 juli 2009 @ 07:54:
[...]

Grappig, ik heb dezelfde overweging. Tweakdsl (4/1mbit/sec)+ Ziggo TV + KPN telefonie (ISDN-1) is duurder dan Ziggo alles-in-1 Plus (20/3 mbit/sec). Mijn minder goede ervaringen indertijd met @Home (8/1 Mbit/sec) waren aanleiding over te stappen naar ADSL, ondanks dat ik in snelheid flink op achteruit ben gegaan (ik woon 3520 echte meters van de KPN centrale).

Vwb stabiliteit en uptime van ADSL (Tiscali netwerk) ben ik dik tevreden. De jongste provider overzicht van de CB (Juli 2009) staat v.w.b. de stabiliteit en betrouwbaarheid van de internetverbinding dat XS4all (ondanks de FB 7170 ;-) veel beter scoort dan Ziggo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beekforel

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Pfff mijn modem loopt vaag te doen.

Ben heel vaak onbereikbaar, bezettoon. In het log zie ik dan:
28.07.09 13:07:42 Error in Internet telephony during connection with 06xxxxxxxx over sip.xs4all.nl. Reason for error: Busy Here (486)
Ik kan er ook weinig over vinden op een of andere manier...
Reset van modem helpt maar is geen handige oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hotzenwalder
Heb momenteel mijn Fritzbox 7170 in routing only modus staan achter mijn Ziggo Arris TM702 modem. Werkt super. Even bij XS4ALL navragen of ik hem nu mag houden of niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiltop
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 27-05 08:14
heb een fritzbox 7270 internationaal 54.04.67 en een smargo cardreader
heb iets gelezen over een freetzimage

zou hier graag iets meer over weten , dan met een cccam er in en mijn smargo cardreader

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14:10
wiltop schreef op woensdag 29 juli 2009 @ 09:25:
heb een fritzbox 7270 internationaal 54.04.67 en een smargo cardreader
heb iets gelezen over een freetzimage

zou hier graag iets meer over weten , dan met een cccam er in en mijn smargo cardreader
Check dit, duits wel vereist.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bliep
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 10-09 19:31
Ik heb de FritzBox vandaag van xs4all gekregen, een annex B modem. Echt leuk speelgoed :9

Nu zit ik alleen met het probleem dat alles erg traag is. De internetsnelheid lag normaal op 500kb/s, dat is nu zo'n 70kb/s. Verder is het openen van nieuwe pagina's een delay merkbaar, alsof er eerst een seconde gewacht word voordat ik de site mag zien.

Het modem geeft aan dat mijn maximale snelheid 8mbit is en de echt snelheid 4,7mbit. Dit is normaal omdat ik 3,5km van de centrale zit.
Het volgende valt me op in de DSL information tab, door de hoge waardes:
Cyclic redundancy Check: 7000
Header error control: 4100
Dit zijn de waardes na zo'n 10minuten verbinding. Ze stijgen gewoon vrolijk verder.

Als iemand het weet hoor ik het graag, anders bel ik morgen xs4all op en doe ik het RMA :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Bliep schreef op donderdag 30 juli 2009 @ 20:41:
Ik heb de FritzBox vandaag van xs4all gekregen, een annex B modem. Echt leuk speelgoed :9

Nu zit ik alleen met het probleem dat alles erg traag is. De internetsnelheid lag normaal op 500kb/s, dat is nu zo'n 70kb/s. Verder is het openen van nieuwe pagina's een delay merkbaar, alsof er eerst een seconde gewacht word voordat ik de site mag zien.

Het modem geeft aan dat mijn maximale snelheid 8mbit is en de echt snelheid 4,7mbit. Dit is normaal omdat ik 3,5km van de centrale zit.
Het volgende valt me op in de DSL information tab, door de hoge waardes:
Cyclic redundancy Check: 7000
Header error control: 4100
Dit zijn de waardes na zo'n 10minuten verbinding. Ze stijgen gewoon vrolijk verder.

Als iemand het weet hoor ik het graag, anders bel ik morgen xs4all op en doe ik het RMA :)
Waarom heb je dat modem gehad? Is je profielsnelheid misschien verhoogt?

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vincedd
Wat voor intrain waardes staan er in je modem?post die eens hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste Fritzbox Gebruikers

Ik heb sinds 27 july problemen met mijn fritzbox 7270

inkomende en uitgaande gesprekken zijn niet meer mogelijk

een vriend heeft er ook een en heeft precies dezelfde problemen

op 26 july nog gewoon een gesprek gevoerd maar nu doet hij niks meer terwijl de voip provider gewoon is geregistreerd

heb meerdere providers geprobeerd maar als ik het zo bekijk houd de fritzbox het gesprek gewoon tegen

de fritzbox heeft gewoon een jaar achter nat gedraaid maar hij werkt nu alleen nog als ik de fritzbox 7170 van xs4all er tussen uit haal en de fritzbox 7270 rechtstreeks op mijn dsl aansluit terwijl ik niks heb veranderd aan de fritzbox newerk of sip server

wat ik erg vreemd vindt is de de fritzbox van een virend van mijn precies dezelfde kuren vertoond vanaf dezelfde datum

zijn er meer mensen met deze problemen

Alvast bedankt

p.s heb al contact gehad met support van avm maar nog geen duidelijk antwoord ontvangen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarkBM
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 22-08-2024
Hotzenwalder schreef op donderdag 09 juli 2009 @ 08:05:
[...]

Erg jammer vind ik dat je geen NTFS schijven kan delen via je Fritzbox of is dat in een andere firmware opgelost?
Met de laatste firmware versie van de fritz 7170 is dit wel mogelijk. Ik verwacht dat het met de 7270 ook wel mogelijk zal zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fjs
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 14:54

fjs

PSN: ftltc

Iemand enig idee wanneer een firmware update komt voor de 7270. Met regelmaat val de verbinding eruit i.c.m. Tweakdsl. ALs ik in de log kijk heb ik nog wel verbinding alleen komt ik niet meer op internet tenzij ik hem reset.

Laatste update was trouwens ook in januari, dus de nieuwe mag nu wel komen of had ik een Duitse moeten kopen?

To boldly go where no man has gone before...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben er al uit

De stun server zorgde voor problemen

Fritzbox is al voorzien van de laatste firmware maar heel soms start hij ineens opnieuw op

Voor de rest werkt hij prima Voor internet toegang gebruik ik de 7170 wat tevens ook prima werkt

de 7270 is alleen voor wlan en voip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saharoen
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 11-09 23:58
ik heb ook probleem voipbuster ligt eruit.

@jvwelsen wat heb je gedaan/veranderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
Geplukt uit xs4all.adsl:

AVM heeft vandaag een nieuwe FW uitgegeven voor de 7170 Annex A en Annex B. De nieuwe fw is te downloaden op de website van AVM (http://www.avm.de/en/Download/index.php3).

Voor een directe link naar de nieuwe FW, kijk hier:
http://tinyurl.com/5tmj3o
Ook de release notes zijn daar te vinden.

Changes in 58.04.76:
- DSL: improved DSL-driver for better interoperability
- DSL: possiblity to send feedback about the DSL-line directly from within the FRITZ!Box
- Internet: Child protection improved
- Internet: improved compatibility for SetTopBoxes (RTSP)
- System: Improved security for the web-interface
- System: Improved UPnP-communication
- Telephony: added supported Codecs (clearmode)
- Telephony: SIP-proxy added (IP-telephones can now directly connect to the FRITZ!Box)
- Telephony: block incoming anonymous calls depending on the number that is beeing called
- Telephony: multiple fax numbers can forward the recieved faxes to different email-adresses
- USB: Spindown for USB harddrives to reduce energy consumption

het eerste punt verwijst naar de wijzigingen zoals die zijn doorgevoerd in de tussen release .58 die alleen via de helpdeskpagina's op www.xs4all.nl werd aangeboden

Voor vragen en opmerkingen ove deze Firmware gelieve direct contact op te nemen met AVM via het webformuler:
http://www.avm.de/en/service/support/FRITZBox.php

Ik moet eerlijk zeggen dat ik nog niet heb getest, maar ik hoor goede verhalen. Met name de nieuwe SIP proxy schijnt een mooie toevoeging te zijn.

Groet,
Jerry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fjs

fjs

Leuk voor de mensen met een 7170.
Maar de 7270 heeft in januari voor het laatst een update gehad, terwijl de duitste versie al veel verder is. Doet AVM hier niks meer aan? Dit is toch hun topmodel?

Heb met regelmaat dat internet eruit ligt. Heb dan wel lijn verbinding maar geen internet. Resetten en hij doet het weer. Raar apparaat. ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinski
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-07 19:39

Robinski

A.K.A. RHarmsen

Jan-E schreef op donderdag 06 augustus 2009 @ 16:43:
Geplukt uit xs4all.adsl:

AVM heeft vandaag een nieuwe FW uitgegeven voor de 7170 Annex A en Annex B. De nieuwe fw is te downloaden op de website van AVM (http://www.avm.de/en/Download/index.php3).

Voor een directe link naar de nieuwe FW, kijk hier:
http://tinyurl.com/5tmj3o
Ook de release notes zijn daar te vinden.

Changes in 58.04.76:
- DSL: possiblity to send feedback about the DSL-line directly from within the FRITZ!Box
- Internet: Child protection improved
- Internet: improved compatibility for SetTopBoxes (RTSP)
- System: Improved security for the web-interface
- System: Improved UPnP-communication
- Telephony: added supported Codecs (clearmode)
- Telephony: SIP-proxy added (IP-telephones can now directly connect to the FRITZ!Box)
- Telephony: block incoming anonymous calls depending on the number that is beeing called
- Telephony: multiple fax numbers can forward the recieved faxes to different email-adresses
- USB: Spindown for USB harddrives to reduce energy consumption

het eerste punt verwijst naar de wijzigingen zoals die zijn doorgevoerd in de tussen release .58 die alleen via de helpdeskpagina's op www.xs4all.nl werd aangeboden

Voor vragen en opmerkingen ove deze Firmware gelieve direct contact op te nemen met AVM via het webformuler:
http://www.avm.de/en/service/support/FRITZBox.php

Ik moet eerlijk zeggen dat ik nog niet heb getest, maar ik hoor goede verhalen. Met name de nieuwe SIP proxy schijnt een mooie toevoeging te zijn.

Groet,
Jerry
Ga hem van het weekend eens even proberen.
Vooral die SIP-Proxy is denk ik een leuke feature!

Heb zelf nog een kleine issue met mijn Fritz!Box, en dat is dat als ik zeg dat de rate information moet worden weergegeven met het info lampje er eigenlijk niet gebeurt. Ik zou toch verwachten dat het lampje dan zou knipperen bij lijn activiteit oid.

Ook mis ik de mogelijkheid om andere protocollen dan TCP en UDP te kunnen mappen, om bijv. IPv6 door te kunnen mappen (protocol 41), en mis ik de mogelijkheid om bij de DHCP ook andere DNS servers te laten meesturen.

Na het uitproberen van deze firmware, misschien AVM maar eens mailen over deze puntjes. Misschien kunnen ze er iets mee doen, zou mooi zijn iig.

10xAXItec AC-265P = 2,650kWp @ SolarEdge SE2200 - PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09-08 18:34
Robinski schreef op vrijdag 07 augustus 2009 @ 11:44:
[...]

(...)
Heb zelf nog een kleine issue met mijn Fritz!Box, en dat is dat als ik zeg dat de rate information moet worden weergegeven met het info lampje er eigenlijk niet gebeurt. Ik zou toch verwachten dat het lampje dan zou knipperen bij lijn activiteit oid.
(...)
Het zelfde probleem met het Info lampje heb ik bij het gebruik van de Night service. Ik heb het Info lampje daarom nu ook maar ingesteld op het actief zijn van de internetverbinding en daar op lijkt het Info lampje wel correct te functioneren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinski

Robinski

A.K.A. RHarmsen

Joen schreef op vrijdag 07 augustus 2009 @ 11:48:
[...]

Het zelfde probleem met het Info lampje heb ik bij het gebruik van de Night service. Ik heb het Info lampje daarom nu ook maar ingesteld op het actief zijn van de internetverbinding en daar op lijkt het Info lampje wel correct te functioneren.
Ik heb heel de night service nooit gebruikt, dus lijkt me sterk dat het hier in zit.
Overigens zou ik verwachten dat het lampje dus knippert bij verkeer, maar dat kan ik nergens terug vinden.

Overigens ga ik zo eens kijken of ik een "remote" firmware update kan doen via RDP op een machine in het netwerk. Als de verbinding er uit valt is het jammer, dan zie ik het wel weer als ik thuis ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XunFar
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

XunFar

bye bye c'est fini

Iemand een idee hoe je de Fritzbox 7270 met de laatste firmware 58.04.76 niet laat reageren op een ping?
en sowieso, ik weet dat er een hardware firewall inzit, een of andere chip, maar zijn er verder geen opties voor het beestje? ik bedoel, tja, enkel dan wat poortjes openen en upnp kom je niet. maar ja, ik was of ben gewend dat ik nog wat kan spelen met de firewall, maar ik zie geen firewall in de webbased menu terugkomen. is dat niet raar? ik weet niet hoor, maar ik vind dat wel raar. ben altijd vigors gewend enzo, maar tja, je zou denken dat ze hier ook wel zoiets hebben? of moet je daar een duitse firmware voor hebben? ik zag wel ergens op een site dat er een tabblad firewall was voor dat beestje. duitse site, dat wel. maarja, laat dat nou net niet mijn taal zijn. ik bedoel dat niet vervelend hoor naar onze duitse oosterburen, maar toch. misschien een rare vraag hoor, maar ik wil toch op zen minst pings kunnen blokkeren. iemand die optie kunnen vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yanze
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15-08 08:38
Ik kan me nog een oude Vigor herinneren en daar kon je inderdaad erg leuk met firewall rules spelen, dat ben ik nog in geen andere routers/modems tegen gekomen.

http://www.linkedin.com/in/roeljanssens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Yanze schreef op vrijdag 07 augustus 2009 @ 16:02:
Ik kan me nog een oude Vigor herinneren en daar kon je inderdaad erg leuk met firewall rules spelen, dat ben ik nog in geen andere routers/modems tegen gekomen.
Zyxels hebben het ook, maar de meeste consumenten snappen dat niet dus de meeste routers die houden hun firewall rules op de achtergrond.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OKA

OKA

Jan-E schreef op donderdag 06 augustus 2009 @ 16:43:
...
Changes in 58.04.76:
...
Heb deze firmware er sinds gisteravond in zitten. Tot nu toe gaat het goed. De internet-verbinding wordt elke 12 uur opnieuw opgebouwd. Zou mooi zijn als je zelf zou kunnen instellen wanneer dit gebeurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Magic
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 11:53
Robinski schreef op vrijdag 07 augustus 2009 @ 11:44:
Of je leest even de help-informatie over dit onderwerp die in het modem is opgenomen :)
"INFO" LED displays rate-related information
  • By default the "INFO" LED is not lit up.
  • Flashing: If you entered rate information in the "Internet / Online Meter / Set Rate" area, the "INFO" LED flashes whenever the specified data volume or free online time has been exhausted.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinski

Robinski

A.K.A. RHarmsen

Mr Magic schreef op vrijdag 07 augustus 2009 @ 19:23:
[...]

Of je leest even de help-informatie over dit onderwerp die in het modem is opgenomen :)

[...]
Ah kijk... dat wist ik dus niet. Kon het al nergens vinden.
Toch eens beter kijken.
Had zelf verwacht dat het iets anders deed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beekforel

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

OKA schreef op vrijdag 07 augustus 2009 @ 18:52:
[...]

Heb deze firmware er sinds gisteravond in zitten. Tot nu toe gaat het goed. De internet-verbinding wordt elke 12 uur opnieuw opgebouwd. Zou mooi zijn als je zelf zou kunnen instellen wanneer dit gebeurt.
Draait hier ook sinds gister, lijkt allemaal prima.
Ben benieuwd of mijn telefoonprobleem opgelost wordt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Ik heb al tijden een vreemd probleem met mijn 7170 (van XS4ALL), wat zich pas echt manifesteert nu onze iMac weg is en we weer met Windows laptops werken:

Van de ene op de andere dag kunnen we niet/nauwelijks verbinding maken via wlan. Het netwerk is prima zichtbaar, met 5 streepjes ontvangst. Als we echter connecten (laptops draaien XP SP3, beide met Intel 54g kaartje) blijft ie eeuwig hangen op "netwerkadres verkrijgen", waarna ie na een minuut ofzo met de melding "geen of beperkte verbindingsmogelijkheden". Wacht je vervolgens even, dan krijg je soms alsnog verbinding, die dan vervolgens prima snel en stabiel is. Echter is de kans dát je verbinding krijgt maar ongeveer 10%. De andere 9 van de 10 keer krijg je gewoon geen ip. Op de iMac werkte het altijd prima

Geprobeerd:

Fritzbox resetten, helpt niet
Nieuwste firmware, helpt niet
WPA in WEP veranderd, helpt niet
Ander SSID gekozen, helpt niet
Ander kanaal gekozen, helpt niet
Andere drivers voor de Intel wlan kaartjes, helpt niet

Ik ben er momenteel redelijk klaar mee en sta op het punt een simpel APtje op te hangen, want dit is niks.
Iemand enig idee, of ervaring met zoiets?

[ Voor 4% gewijzigd door Timmert op 08-08-2009 22:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
Wat gebeurt er als je een vast IP-nummer in je TCP/IP instellingen opneemt? Inclusief gateway en dns-en natuurlijk. Kun je dan wel internetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Dan heb ik ook maar af en toe verbinding. Soms doet ie het prima, maar zonder aanwijsbare reden nokt ie er af en toe mee..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinski

Robinski

A.K.A. RHarmsen

Timmert schreef op maandag 10 augustus 2009 @ 21:45:
Dan heb ik ook maar af en toe verbinding. Soms doet ie het prima, maar zonder aanwijsbare reden nokt ie er af en toe mee..
En de power settings van de Fritz al geprobeerd aan te passen?
Misschien dat het signaal daardoor soms verstoord wordt oid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
Timmert schreef op zaterdag 08 augustus 2009 @ 22:31:
Ik heb al tijden een vreemd probleem met mijn 7170 (van XS4ALL), wat zich pas echt manifesteert nu onze iMac weg is en we weer met Windows laptops werken:

Van de ene op de andere dag kunnen we niet/nauwelijks verbinding maken via wlan. Het netwerk is prima zichtbaar, met 5 streepjes ontvangst. Als we echter connecten (laptops draaien XP SP3, beide met Intel 54g kaartje) blijft ie eeuwig hangen op "netwerkadres verkrijgen", waarna ie na een minuut ofzo met de melding "geen of beperkte verbindingsmogelijkheden". Wacht je vervolgens even, dan krijg je soms alsnog verbinding, die dan vervolgens prima snel en stabiel is. Echter is de kans dát je verbinding krijgt maar ongeveer 10%. De andere 9 van de 10 keer krijg je gewoon geen ip. Op de iMac werkte het altijd prima

Geprobeerd:

Fritzbox resetten, helpt niet
Nieuwste firmware, helpt niet
WPA in WEP veranderd, helpt niet
Ander SSID gekozen, helpt niet
Ander kanaal gekozen, helpt niet
Andere drivers voor de Intel wlan kaartjes, helpt niet

Ik ben er momenteel redelijk klaar mee en sta op het punt een simpel APtje op te hangen, want dit is niks.
Iemand enig idee, of ervaring met zoiets?
Check allereerst of je niet zowel de pro set wireless software actief hebt naast WZC van windows en check daarnaast of je de laatste firmware hebt, er schijnt het een en ander verbeterd te zijn icm bepaalde intel-wlan adapters.
De klacht die je hebt lijkt op verkeerde sleutel/codering van wifi op de laptops, probeer ofwel alleen WPA ofwel alleen WPA2 in te stellen op de fritzbox, WPA+WPA2 gaat vaker mis, ook met andere routers.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Nope, alleen WZC is actief, kaartjes hebben wel de nieuwste drivers en er zit ook nieuwe firmware in de fritzbox..

Als de sleutel verkeerd is zou ie het helemaal niet moeten doen zou je denken. Niet soms wel/soms niet..
Overigens heb ik regelmatig verschillende laptops hier, en ze hebben allemaal problemen met die verbinding, dusja..

Ik heb net XS4ALL even gebeld, en ze sturen me een nieuwe fritzbox op. Ben benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
Timmert schreef op dinsdag 11 augustus 2009 @ 12:14:
Nope, alleen WZC is actief, kaartjes hebben wel de nieuwste drivers en er zit ook nieuwe firmware in de fritzbox..

Als de sleutel verkeerd is zou ie het helemaal niet moeten doen zou je denken. Niet soms wel/soms niet..
Overigens heb ik regelmatig verschillende laptops hier, en ze hebben allemaal problemen met die verbinding, dusja..

Ik heb net XS4ALL even gebeld, en ze sturen me een nieuwe fritzbox op. Ben benieuwd!
Tja, verkeerde sleutel, wat je nog wel eens ziet dat als je een mixed-mode voor beveiliging gebruikt(WPA+WPA2 danwel TKIP+AES) dat windows daarbij af en toe precies de verkeerde codering kiest.

specs

• greatchampion
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 11-09 23:55
Ik heb sinds gisteren de Fritz!Box 7270 aangesloten op de ADSL lijn en dit werkte so far so good. Maar ik ben tot de conclusie gekomen dat de intrain snelheid van de router wel erg laag is. Ik heb een abonnement van 20Mbit, met m'n oude router kon ik 16Mbit halen (afstand centrale enzo). Maar met de Fritz!Box haal ik nu maar 8Mbit :o . Ik heb even gekeken of de instellingen wel goed staan maar bij de status staat het gewoon op ADSL2+.

De Fritz!Box 7270 is trouwens een Duitse versie met 16 MB die ik geflashed heb met een internationale firmware. Volgens de andere forum zou dit goed moeten gaan zonder al te veel down-speed in te leveren. Iemand die dit ook heeft gehad?

Verder heb ik ook problemen met de WPA2 encryptie. Heel vaag maar krijg steeds de melding dat de key verkeert is terwijl de key een copy paste is. De andere instellingen staan goed. Geen key of WEP lukt daar en tegen wel. :?

[ Voor 13% gewijzigd door greatchampion op 13-08-2009 13:43 ]

Verwijderd

MarkBM schreef op zondag 02 augustus 2009 @ 12:52:
[...]

Met de laatste firmware versie van de fritz 7170 is dit wel mogelijk. Ik verwacht dat het met de 7270 ook wel mogelijk zal zijn.
Ik heb de laatste Firmware.
Via USB remote connection kun je inderdaad een NTFS schijf benaderen. Maar slechts met 1 pc tegelijk. Hoe kan ik de schijf met meerdere pc's tegelijk benaderen? Of is terugzetten naar FAT32 toch het enige alternatief dan?

Groeten,Arie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xtra
  • Laatst online: 28-08 18:14
Verwijderd schreef op donderdag 13 augustus 2009 @ 15:07:
[...]
Ik heb de laatste Firmware.
Via USB remote connection kun je inderdaad een NTFS schijf benaderen. Maar slechts met 1 pc tegelijk. Hoe kan ik de schijf met meerdere pc's tegelijk benaderen? Of is terugzetten naar FAT32 toch het enige alternatief dan?

Groeten,Arie
Om de share rechtstreeks vanaf de Fritz!Box te benaderen vanaf alle PC's is FAT32 de enige optie. (Of de firmware aanpassen ;) )
NTFS zou je eventueel kunnen sharen via één van je PC's die de remote connection heeft. Beetje omslachtig alleen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17:15

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Kan iemand me tips geven hoe de hoeveelheid network traffic van de 7170 kunt uitlezen? Ik heb een programmatje upnp2mrtg gevonden wat wel lijkt te werken, maar de aantal kB is soms erg vreemd.
Ik lees dit elke 5 minuten uit en zet het dan met rrdtool in een grafiek hier.
Ik heb eMule lopen die met 70 kB/s uploadt, maar het valt op dat de groene grafiek niet vlak is maar een aantal keer het dubbele laat zien en direkt daarna naar 0 gaat.

Iemand een idee hoe dit kan komen?

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16:20
Ik zit met een onhandig probleem, ik verlies nu (net verhuisd) met enige regelmaat connectie, en dan krijg ik als boodschap Timeout during PPP negotiation in mijn eventlog.. Vervolgens krijgt ie daarna wel connectie, wordt de connectie gecleared, etc etc, herhaalt zich heel vaak tot dat ik de router restart. Overigens 7170 annex a

[ Voor 3% gewijzigd door simon op 16-08-2009 09:54 ]

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

simon schreef op zondag 16 augustus 2009 @ 09:53:
Ik zit met een onhandig probleem, ik verlies nu (net verhuisd) met enige regelmaat connectie, en dan krijg ik als boodschap Timeout during PPP negotiation in mijn eventlog.. Vervolgens krijgt ie daarna wel connectie, wordt de connectie gecleared, etc etc, herhaalt zich heel vaak tot dat ik de router restart. Overigens 7170 annex a
Helaas, heb ik ook, ik zit ong. 3 km van de centrale/dslam. Mijn oude speedtouch modem in bridge-modus
gezet en de fritzbox via lan1 aangesloten en een pppoe connectie ingesteld, werkt nu perfect.
Ik lees her en der dat het dsl gedeelte van fritzboxen niet geweldig is en veel mensen die 'm dus als
router achter een adsl modem hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Verwijderd schreef op vrijdag 21 augustus 2009 @ 17:07:
[...]

Helaas, heb ik ook, ik zit ong. 3 km van de centrale/dslam. Mijn oude speedtouch modem in bridge-modus
gezet en de fritzbox via lan1 aangesloten en een pppoe connectie ingesteld, werkt nu perfect.
Ik lees her en der dat het dsl gedeelte van fritzboxen niet geweldig is en veel mensen die 'm dus als
Je zou ook kunnen zeggen dat die speedtouches vrij briljant zijn op lange afstanden. De meeste modems laten het dan afweten.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _fm
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

_fm

Is er al iemand die ervaring heeft met de AVM Streaming stick (voor de 7270)? Ik vraag me af of dat een beetje goed werkt.
De AVM Streaming Stick (in het kort):
Ze laden op hun usb-wifi stick nieuwe software, waarmee het een "gewone" usb stick (gewoon, zo een waar je data op kan zetten) wordt. Dan kun je hem in je TV ofzo steken, en denkt die dat er een usb mass storage device op zit, maar eigenlijk is het een wifi device, en staat de data ergens anders op je netwerk. (en die netwerk-bestanden zien er voor de tv uit als gewone files/directories op de stick)

Hier meer info: http://www.avm.de/de/Serv...start_streaming_stick.php

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
Volgens iemand in xs4all.adsl over de AVM Streaming stick:
Hi, Let op, Dit is een Beta en werkt alleen met Duitse FRITZ!Boxen samen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13:06
Voor degene die nog een Fritz zoeken: bij www.aanbiedingsknaller.nl staan ze vandaag (dagactie) voor 70 eur (de 7170 is dat, annex A).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinski

Robinski

A.K.A. RHarmsen

[...]

Welke firmware staat er op?
Misschien een idee om eens te updaten als die al wat ouder is, er wordt zo nu en dan nog wel wat in de DSL/ATM drivers gefixed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fjs

fjs

Ze mogen ook wel eens komen met nieuwe firmware voor de 7270. Tjonge wat duurt dat lang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
fjs schreef op dinsdag 25 augustus 2009 @ 18:15:
Ze mogen ook wel eens komen met nieuwe firmware voor de 7270. Tjonge wat duurt dat lang.
Dat vind ik onderhand ook wel, de Duitse versie is al bijna 2 maanden uit en zelfs de versies ervoor hebben we niet gehad. De 7170 wordt veel gebruikt door XS4All en dat is ook de reden dat die meer aandacht heeft gekregen, er waren problemen met sync begreep ik. Als ze nu maar snel de versie voor 'mijn' 7270 klaarbakken ;)

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan A
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11-09 18:26

Arjan A

Cenosillicafoob

[...]

Werkt telefoneren via internet daar ook mee? Ik heb ook dat-ie erg vaak eruit knalt met een PPP-timeout (2km van de centrale) en ik heb hier nog twee andere adsl-modems liggen.
Ik ga het sowieso vanavond uitproberen, dus als niemand er ervaring mee heeft zal ik het hier wel posten.

Canon EOS | DJI M2P
Fotoblog · Mijn werk aan jouw muur

Verwijderd

Robinski schreef op dinsdag 25 augustus 2009 @ 11:10:
[...]

Welke firmware staat er op?
Misschien een idee om eens te updaten als die al wat ouder is, er wordt zo nu en dan nog wel wat in de DSL/ATM drivers gefixed
Laatste firmware, het is wel een ex-XS4ALL modem die nu op een 8mbit hetnet aansluiting
gebruikt word, annex a. Zou niet uit moeten maken, denk dat het gehele modem brak is, als ik in
de webinterface de modem laat rebooten doet ie een reboot en hangt dan, het power/dsl lampje knippert en soms knipperen alle leds en doet de modem niks, geen wifi etc. of hij boot wel, maar dan werken
de lan/utp poorten niet, dus ook lan-1 als WAN werkt dan niet = geen internet.

oplossing is dan stekker eruit en er weeer in.... zo lang ie dan werkt en ik niks instel/verander of 'm een soft-reboot geef gaat het goed...

Verwijderd

Arjan A schreef op maandag 31 augustus 2009 @ 15:36:
[...]

Werkt telefoneren via internet daar ook mee? Ik heb ook dat-ie erg vaak eruit knalt met een PPP-timeout (2km van de centrale) en ik heb hier nog twee andere adsl-modems liggen.
Ik ga het sowieso vanavond uitproberen, dus als niemand er ervaring mee heeft zal ik het hier wel posten.
Internet telefoneren (voip) en al het andere werkt ook gewoon, enige wat je doet is de LAN-1 poort als WAN poort gebruiken in plaats van de DSL modem in de fritzbox. Je 'oude' modem zet je dan in bridged mode en in de fritzbox stel je in dat ie verbinding maakt via pppoe en vul je daar je inlog/provider gegevens in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarkBM
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 22-08-2024
Ik draai sinds kort de nw firmware van de 7170. Ik bemerk alleen dat de draadloze snelheid een stuk naar beneden is gegaan, van 23 mbit/s naar 16 mbit/s. Ik wil daarom graag de oude fw weer terug zetten, maar kan deze nergens meer vinden.

Weet iemand waar nog een voormalige versie van de firmware staat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjan571
  • Laatst online: 24-12-2024
Vraagje;
Heb een Fritz!Box 7171 Annex A en wil deze alleen nog als modem gebruiken omdat ik er een Linksys WRT610N dual router achter heb gehangen. (ivm de snelheid als ik iets wil kopieren naar mijn NAS)
Nu werkt de Fritz nog als WLAN modem/router en ik wil hem alleen als modem zonder wlan laten functioneren. Als ik bij de instellingen "Use FRITZ!Box as a DSL modem" instel krijgt de Linksys dan nog een ip nummer van de Fritz of moet ik dan inloggen met PPPoE op de Linksys ?
Want volgens mij staat er nu voortaan alleen nog al inlognaam "FB7170AnnexA@xs4all.nl" ingevuld en weet ik hier geen password van (staat ook niet ingevuld) of moet je dan gewoon je username en password van xs4all gaan gebruiken in de Linksys ?

[ Voor 4% gewijzigd door arjan571 op 06-09-2009 01:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pascal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08:37
arjan571 schreef op zaterdag 05 september 2009 @ 18:47:
Vraagje;
Heb een Fritz!Box 7171 Annex A en wil deze alleen nog als modem gebruiken omdat ik er een Linksys WRT610N dual router achter heb gehangen. (ivm de snelheid als ik iets wil kopieren naar mijn NAS)
Nu werkt de Fritz nog als WLAN modem/router en ik wil hem alleen als modem zonder wlan laten functioneren. Als ik bij de instellingen "Use FRITZ!Box as a DSL modem" instel krijgt de Linksys dan nog een ip nummer van de Fritz of moet ik dan inloggen met PPPoE op de Linksys ?
Want volgens mij staat er nu voortaan alleen nog al inlognaam "FB7170AnnexA@xs4all.nl" ingevuld en weet ik hier geen password van (staat ook niet ingevuld) of moet je dan gewoon je username en password van xs4all gaan gebruiken in de Linksys ?
Ik wil ditzelfde ook doen, alleen wil ik graag dat een "server" een PPPoE verbinding maakt met de fritzbox.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plu
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 01-03-2024

Plu

Ik heb een probleem met xs4all / FRITZ!Box Fon WLAN 7170 Annex A. Sinds 2 weken ben ik over op bellen/ internet van xs4all. Na lang twijfelen, durfde niet terug naar de kabel (caiway) en wilde internet/bellen. Ik heb nu echter al spijt!
Er blijven geregeld browsers "hangen" en websites zijn niet te bereiken. Start ik dan een andere browser op kan ik dezelfde website vaak wel bereiken. Ook links vanuit een werkende browser zijn gewoon te openen. Heeft iemand een idee waar dit door komt? en hoe het op te lossen is. De dsl connectie is wel continue en wordt niet gecleared oid. Als iemand iets weet zou ik erg geholpen zijn! alvast bedankt....

- laatste firmware.
- adsl lite
loss of signal 0 en 69
loss of frame 0 en 136
Forward Error Correction 18672 en 1292

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan A
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11-09 18:26

Arjan A

Cenosillicafoob

Verwijderd schreef op donderdag 03 september 2009 @ 14:05:
[...]

Internet telefoneren (voip) en al het andere werkt ook gewoon, enige wat je doet is de LAN-1 poort als WAN poort gebruiken in plaats van de DSL modem in de fritzbox. Je 'oude' modem zet je dan in bridged mode en in de fritzbox stel je in dat ie verbinding maakt via pppoe en vul je daar je inlog/provider gegevens in.
Dat had ik geprobeerd en is me op een of andere manier niet gelukt.
Ik laat nu de oude ADSL-modem inloggen, en de Fritzbox verbindt daar dan weer mee en krijgt zijn internet daarvan. Bellen en gebeld worden gaat op die manier ook goed.
Ik heb nu in ieder geval nog geen drops gehad, standaard had ik er minstens 2 per dag, maar meestal vaker. Ik kijk na een weekje wel of het een blijvende oplossing is.

Canon EOS | DJI M2P
Fotoblog · Mijn werk aan jouw muur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vincedd
heeft er iemand ervaring met een telefooncentrale op de s0 bus van de 7170?
Ik wil er een tiptel telefooncentrale achter hangen,met daarop een isdn modem en een analoog modem om in te kunnen bellen in telefooncentrales en alarmcentrales van klanten.en wie kan mij vertellen of dat gaat werken,aangezien ik bij de alarmcentrales met handshakes werk.Ik heb 2 voipnummers tot mijn beschikking.1 voor de analoge telefoon die ik nu gebruik en achter de andere wil ik de s0 bus koppelen.

situatie is nu dsl----.fritz-------analoge telefoon 08785-14XXX
.............................. \_____computer

straks wil dit dit: dsl------fritz------alaoge telefoon 08785-14XXX
................................... \ \____computer
.................................... \______s0 bus---------------tiptel08785-15XXX---------isdn modem
..................................... \______analoog modem

[ Voor 17% gewijzigd door vincedd op 13-09-2009 15:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13:06
vincedd schreef op zondag 13 september 2009 @ 15:55:
heeft er iemand ervaring met een telefooncentrale op de s0 bus van de 7170?
Ik wil er een tiptel telefooncentrale achter hangen,met daarop een isdn modem en een analoog modem om in te kunnen bellen in telefooncentrales en alarmcentrales van klanten.en wie kan mij vertellen of dat gaat werken,aangezien ik bij de alarmcentrales met handshakes werk.Ik heb 2 voipnummers tot mijn beschikking.1 voor de analoge telefoon die ik nu gebruik en achter de andere wil ik de s0 bus koppelen.

situatie is nu dsl----.fritz-------analoge telefoon 08785-14XXX
.............................. \_____computer

straks wil dit dit: dsl------fritz------alaoge telefoon 08785-14XXX
................................... \ \____computer
.................................... \______s0 bus---------------tiptel08785-15XXX---------isdn modem
..................................... \______analoog modem
Ik betwijfeld of dat gaat werken. Een dataverbinding over SIP opbouwen is altijd drama, aangezien er compressie gebruikt wordt. Voor spraak geen probleem, maar faxen enz is al een heel ander verhaal.

In principe zou je voor jouw situatie een lossless 128kbit codec over sip moeten hebben om zo je isdn bus volledig compatible te maken, maar die ken ik niet.

Mogelijk dat je wat, als je sip provider het ondersteunt, met T38 kunt, maar ook dat betwijfel ik. (T38 is in prinicipe op faxverkeer gericht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vincedd
DJSmiley schreef op zondag 13 september 2009 @ 16:10:
[...]

Mogelijk dat je wat, als je sip provider het ondersteunt, met T38 kunt, maar ook dat betwijfel ik. (T38 is in prinicipe op faxverkeer gericht)
Ik ga xs4all daarover wel mailen,aangezien ik hun sip server gebruik.Het analoge modem kan ik wel van een collega lenen.de tiptel trek ik op de zaak wel uit het magazijn en waarschijnlijk hebben ze ook nog wel een isdn kaart liggen.Dus in principe heb ik geen kosten om het te kunnen uit proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greatchampion
  • Laatst online: 11-09 23:55
Wie van jullie heeft er een usb hardeschijf aan de Fritz!Box hangen? Is het ook bij jullie zo dat de hd op een gegeven moment (na 2 uur) niet meer te bereiken is via Windows Explorer? ( network path not found )

• Loekie
greatchampion schreef op maandag 14 september 2009 @ 21:55:
Wie van jullie heeft er een usb hardeschijf aan de Fritz!Box hangen? Is het ook bij jullie zo dat de hd op een gegeven moment (na 2 uur) niet meer te bereiken is via Windows Explorer? ( network path not found )
Dat kan te maken hebben met de spindown-functie. Welke box heb je met welke firmware?
Overigens is er voor de 7270 International een nieuwe firmware uit: 54.04.76
http://www.avm.de/en/fram...270%26category%3Dfritzbox

Als je dezelfde firmware wilt met IPv6 kun je deze met de volgende labor-firmware testen:
http://www.avm.de/en/news/artikel/IPv6_Lab.html

Moet nu nog even punten verzamelen voor een subnet bij Sixxs, maar 6to4 werkt al.

* Loekie is overgestapt naar: Laboratory version 54.04.94-14621

specs

• Robinski

Robinski

A.K.A. RHarmsen

Loekie schreef op woensdag 16 september 2009 @ 11:12:
[...]

Dat kan te maken hebben met de spindown-functie. Welke box heb je met welke firmware?

Als je dezelfde firmware wilt met IPv6 kun je deze met de volgende labor-firmware testen:
http://www.avm.de/en/news/artikel/IPv6_Lab.html

Moet nu nog even punten verzamelen voor een subnet bij Sixxs, maar 6to4 werkt al.

* Loekie is overgestapt naar: Laboratory version 54.04.94-14621
Vind het nog steeds erg jammer dat de IPv6 functie niet voor de 7170 beschikbaar is.

• Yanze
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15-08 08:38
greatchampion schreef op maandag 14 september 2009 @ 21:55:
Als je kijkt op de pagina met de firmware staat er dit:
http://download.avm.de/fr.../english/annex_a/info.txt
USB: Spindown for USB harddrives to reduce energy consumption

http://www.linkedin.com/in/roeljanssens

• Loekie
Robinski schreef op woensdag 16 september 2009 @ 12:47:
[...]

Vind het nog steeds erg jammer dat de IPv6 functie niet voor de 7170 beschikbaar is.
vziw wel voor een aantal XS4All gebruikers met een 7170, misschien kun je met die firmware ook een tunnel naar Sixxs opbouwen. Ik heb helaas niet voldoende punten bij Sixxs, maar de 6to4 tunnel werkt ook goed.

specs

• Robinski

Robinski

A.K.A. RHarmsen

Loekie schreef op woensdag 16 september 2009 @ 15:13:
[...]

vziw wel voor een aantal XS4All gebruikers met een 7170, misschien kun je met die firmware ook een tunnel naar Sixxs opbouwen. Ik heb helaas niet voldoende punten bij Sixxs, maar de 6to4 tunnel werkt ook goed.
Ik heb zat punten, maar op mijn xs4all lijn kan ik helaas niks omdat de 7170 het ook niet toestaat protocol 41 te mappen (nodig voor 6in4).

En de AYIYA (Anything in Anything), client werkt niet lekker onder windows.
Misschien toch nog maar een keer een virtueel linux systeempje installeren als IPv6 router, tot de Fritz het kan.

• Loekie
Robinski schreef op woensdag 16 september 2009 @ 16:42:
[...]

Ik heb zat punten, maar op mijn xs4all lijn kan ik helaas niks omdat de 7170 het ook niet toestaat protocol 41 te mappen (nodig voor 6in4).

En de AYIYA (Anything in Anything), client werkt niet lekker onder windows.
Misschien toch nog maar een keer een virtueel linux systeempje installeren als IPv6 router, tot de Fritz het kan.
vziw kan je protocol 41 niet via NAT forwarden, wel via exposed host gebruiken. Daar ben ik nu ook achtergekomen na omzetten tunnel van ayiya naar heartbeat en vervolgens weer terug :S
Maar je zou eens op de hulppagina's va xs4all kunnen kijken, daar schijnt een 7170 firmware rond te zwerven geschikt voor ipv6.

specs

• Joen
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09-08 18:34
Loekie schreef op woensdag 16 september 2009 @ 11:12:
[...]

(...)
(...)
In die changelog staat ook:
USB: Support for UMTS USB-sticks added
Ik hoop dat die ook zsm in een firmware update voor de 7170 komt, het lijkt mij namelijk een mateloos handige en interessante functie! :)

• Jan-E
Dat is een firmware met freetz.
http://groups.google.com/...cb5c5be3/50a4485c4fe0eac1

Het startbericht is met IPv6 gepost en niet gearchiveerd door Google. Dat krijg je wel te zien als je de tekst uit het oorspronkelijk bericht in het tweede postje (van Theo) openklikt.

• AtRi
  • Laatst online: 14:45
Joen schreef op woensdag 16 september 2009 @ 17:29:
[...]

In die changelog staat ook:

[...]

Ik hoop dat die ook zsm in een firmware update voor de 7170 komt, het lijkt mij namelijk een mateloos handige en interessante functie! :)
Dat kon wel 'ns even duren, de 7170 heeft pas een firmware update gehad met "hetzelfde versie nummer" als de 7270 gisteren. Misschien is de 7170 niet krachtig genoeg voor deze functie. :?

• Robinski

Robinski

A.K.A. RHarmsen

Jan-E schreef op woensdag 16 september 2009 @ 17:38:
Dat is een firmware met freetz.
http://groups.google.com/...cb5c5be3/50a4485c4fe0eac1

Het startbericht is met IPv6 gepost en niet gearchiveerd door Google. Dat krijg je wel te zien als je de tekst uit het oorspronkelijk bericht in het tweede postje (van Theo) openklikt.
Tja... heb het niet zo heel erg op "custom" firmware.
Hopelijk komt er (ooit) meer druk op AVM om IPv6 te gaan ondersteunen, tot die tijd ga ik wel AYIYA gebruiken denk ik.

Licht offtopic:
Mits m'n hardware door TNT terug gebracht wordt van RMA. Had vandaag hier moeten zijn, speciaal thuis gebleven, maar niks/niemand gezien. (ook niet in brievenbus een briefje). Volgens Track&Trace was ik niet thuis... grrr.

• Loekie
Robinski schreef op woensdag 16 september 2009 @ 21:12:
[...]

Tja... heb het niet zo heel erg op "custom" firmware.
Hopelijk komt er (ooit) meer druk op AVM om IPv6 te gaan ondersteunen, tot die tijd ga ik wel AYIYA gebruiken denk ik.

Licht offtopic:
Mits m'n hardware door TNT terug gebracht wordt van RMA. Had vandaag hier moeten zijn, speciaal thuis gebleven, maar niks/niemand gezien. (ook niet in brievenbus een briefje). Volgens Track&Trace was ik niet thuis... grrr.
Het is de firmware van AVM zelf, dus geen freetz! De link die ik poste gaat ook naar AVM.
Ayiya gebruik ik nu ook om puntjes te sparen, zal straks eens m'n linkedin doorsturen en misschien een howto schrijven, hoewel de huidige al duidelijk is.

[ Voor 10% gewijzigd door Loekie op 16-09-2009 22:30 ]

specs

• Jan-E
Loekie schreef op woensdag 16 september 2009 @ 22:27:
Het is de firmware van AVM zelf, dus geen freetz!
Alleen had jij het over de 7270 en ik verwees naar de 7170-versie met IPv6 ondersteuning. En dan heb je freetz wel nodig.

• Loekie
Jan-E schreef op donderdag 17 september 2009 @ 01:50:
[...]
Alleen had jij het over de 7270 en ik verwees naar de 7170-versie met IPv6 ondersteuning. En dan heb je freetz wel nodig.
Tja dat stond er niet bij heh ;)
XS4all heeft toch zelf een firmware voor IPv6 met hun eerste adsl-lijn van nl met native IPv6? Ik mag aannemen dat als je daar klant bent je die firmware mag krijgen.

specs

• Robinski

Robinski

A.K.A. RHarmsen

Loekie schreef op donderdag 17 september 2009 @ 10:07:
[...]

Tja dat stond er niet bij heh ;)
XS4all heeft toch zelf een firmware voor IPv6 met hun eerste adsl-lijn van nl met native IPv6? Ik mag aannemen dat als je daar klant bent je die firmware mag krijgen.
Ben wel klant, maar zover ik heb begrepen is de "pilot" groep vol.
Daarnaast is het niet duidelijk of je alleen met andere firmware af kan, of dat er ook een nieuwere modem nodig is. Ik hoop voor xs4all het eerste, anders wordt het een duur grapje.

• Loekie
Robinski schreef op donderdag 17 september 2009 @ 10:30:
[...]

Ben wel klant, maar zover ik heb begrepen is de "pilot" groep vol.
Daarnaast is het niet duidelijk of je alleen met andere firmware af kan, of dat er ook een nieuwere modem nodig is. Ik hoop voor xs4all het eerste, anders wordt het een duur grapje.
Hmmm, dezelfde firmware die native af kan handelen doet nl ook over een sixxs-tunnel zijn werk. Hardware is het probleem niet, die mensen die 'freetzen' doen dit zonder problemen.
Als je het duits een beetje machtig bent kun je [url="http://http://www.ip-phone-forum.de/forumdisplay.php?f=361"]hier[/url] verder kijken.
Ik raad je overigens wel aan om met aiccu eerst minimaal 30 ISK te verzamelen, als je dan goede firmware hebt kun je direct een subnet aanvragen en een tunnel met heartbeat.
Trouwens het scriptje op je ipv6-pagina herkent mijn server niet via de sixxs-tunnel, waarschijnlijk omdat het server-adres ipv4 is?

[ Voor 18% gewijzigd door Loekie op 17-09-2009 11:55 ]

specs

• Robinski

Robinski

A.K.A. RHarmsen

Loekie schreef op donderdag 17 september 2009 @ 11:47:
[...]

Hmmm, dezelfde firmware die native af kan handelen doet nl ook over een sixxs-tunnel zijn werk. Hardware is het probleem niet, die mensen die 'freetzen' doen dit zonder problemen.
Als je het duits een beetje machtig bent kun je [url="http://http://www.ip-phone-forum.de/forumdisplay.php?f=361"]hier[/url] verder kijken.
Ik raad je overigens wel aan om met aiccu eerst minimaal 30 ISK te verzamelen, als je dan goede firmware hebt kun je direct een subnet aanvragen en een tunnel met heartbeat.
Trouwens het scriptje op je ipv6-pagina herkent mijn server niet via de sixxs-tunnel, waarschijnlijk omdat het server-adres ipv4 is?
Klopt, omdat ik dus momenteel geen IPv6 meer heb om twee redenen, kan ik natuurlijk moeilijk IPv6 herkennen ;)
Reden 1: Server draait nog bij mijn ouders op een Telfort lijn, waarbij het IP af en toe veranderd
Reden 2: Hardware voor nieuwe server komt vandaag/morgen eindelijk met TNT mee terug van RMA

Met de reden van hardware bedoelde ik voornamelijk dat er misschien niet genoeg geheugen is om alle huidige functionaliteit te behouden en tegelijk IPv6 te doen. Alhoewel ze van mij best de fax en de antwoord apparaat functie mogen schrappen.

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Ik ben totaal niet bekend met deze Frtiz!Box, maar mijn buurvrouw heeft er 1 (van xs4all). Die heeft nu de vreemde situatie dat als ze haar LAN kabel los trekt de telefoon spontaan over gaat, er belt dan een anoniem iemand. Als je opneemt hoor je niks.

Hoe kan dit en is dit op te lossen?

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

• vincedd
jelmervos schreef op donderdag 17 september 2009 @ 21:05:
Ik ben totaal niet bekend met deze Frtiz!Box, maar mijn buurvrouw heeft er 1 (van xs4all). Die heeft nu de vreemde situatie dat als ze haar LAN kabel los trekt de telefoon spontaan over gaat, er belt dan een anoniem iemand. Als je opneemt hoor je niks.

Hoe kan dit en is dit op te lossen?
lan kabel in het modem laten zitten ;)

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

vincedd schreef op donderdag 17 september 2009 @ 21:09:
[...]

lan kabel in het modem laten zitten ;)
Nouja, het gebeurt dus ook als de laptop waar die kabel in zit uit gaat. Die verbreekt dan de verbinding en daarna gaat de telefoon.

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

• mr_petit
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17:34

mr_petit

opperprutser

Ik heb een Fon wlan 7170.
Klopt het dat je in de dhcp server geen ip adressen kan uitdelen op basis van MAC adres?
Wat wel kan is -nadat er eenmaal een ip adres is uitgedeeld aan een computer- een vinkje zetten bij 'always assign the same ip adress, maar dat is als de pc eenmaal een adres gekregen heeft.

Ik heb wel een en ander redelijk voor elkaar gekregen zoals ik wenste door eerst met de pc's / printers een connectie te maken met een vast ingesteld ip adres in oplopende reeks in de volgorde die ik wil (na de modem compleet gereset te hebben), daarna een ip adres te verkrijgen door dhcp aan te zetten en dan krijgt de pc het gewenste ip adres. Daarna aanvinken altijd dit ip adres houden.
Maar deze procedure is natuurlijk ontzettend knullig.
Wat ook heel lastig is, is dat het niet mogelijk is een uitgedeeld ip adres te verwijderen uit de dhcp table als de pc aan staat of al een tijdje uit....
Mijn doel is eigenlijk een ip adres voor een bepaald mac adres te reserveren (dus binnen de dhcp range) voor een apparaat wat altijd een vast ip adres heeft; de betreffende printer werkt niet met dhcp (alleen bootp), dus nu moet ik 'm helaas buiten de dhcp range houden.

Bestaat er een alternatieve firmware waarbij je dit beter kan beheren? Ik heb de laatste fabrieksfirmware: 29.04.76 (ik heb een annex B apparaat)

"man is not truly one, but truly two,"

• KroontjesPen
  • Laatst online: 16:32

KroontjesPen

maakt nog soms 'n bericht.

De 7270 begint er idd steeds beter uit te zien. Jammer dat die zo slecht verkrijgbaar is.
Dat was op zich al het geval voor het kopen in een winkel, nu ook al moeilijk via web-shops.
Ook op sites waar nog staat 1 to 5 dagen vragen ze je e-mailadres om te melden wanneer er weer voorraad is.

May the Force be with you

Laat uw stem niet stelen.
Stem blanco!

Pagina: 1 ... 11 ... 23 Laatste