• Loekie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14:10
mr_petit schreef op zaterdag 19 september 2009 @ 00:16:
Ik heb een Fon wlan 7170
KNIP heel verhaal over DHCP
Ik had hetzelfde probleem waarbij ik m'n mythbackend server altijd hetzelfde IP wil laten houden, ik heb het toen opgelost door het mac-adres handmatig in ar7.cfg te zetten en vervolgens het apparaat te herstarten. Niet de meest mooie optie, maar wel effectief. Blijven klagen richting AVM over die simpele functie.

specs

• Jan-E
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19:29
KroontjesPen schreef op zaterdag 19 september 2009 @ 11:58:
De 7270 begint er idd steeds beter uit te zien. Jammer dat die zo slecht verkrijgbaar is.
Dat was op zich al het geval voor het kopen in een winkel, nu ook al moeilijk via web-shops.
Ik schat zo dat Callvoip hem nog wel op voorraad heeft: http://www.callvoip.nl/product_info.php?products_id=341

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nipro
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 09-09 11:24
Iemand een idee welk VPN type er gebruikt wordt door de Fritz? Probeer het op te zetten onder OS X en zij geven aan dat je IPSecuritas nodig hebt. Het zou natuurlijk mooier zijn als ik het met de ingebouwde VPN mogelijkheden voor elkaar kan krijgen (ondersteuning voor PPTP, Cisco IPSec en L2TP over IPSec).

Ik heb de laatste twee al geprobeerd waarbij ik het 'shared secret’ uit de cfg heb gekopieerd. Helaas geen resultaat, krijg de melding dat ‘The VPN server did not respond’. Niet echt heel behulpzaam.. misschien de config @frtizbox nog maar eens opnieuw uploaden..

Iemand die het voor elkaar gekregen heeft? :)

Hoempapaaa Holladiejeej.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zofman
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 09-09 19:07
@ kroontjespen:
Ik heb hier nog een nauwelijks gebruikte liggen ( combi met telfort/ lange afstand centrale was niet prettig)
Stuur ff PM om evt. zaken te doen.

[ Voor 4% gewijzigd door zofman op 20-09-2009 20:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KroontjesPen
  • Laatst online: 16:32

KroontjesPen

maakt nog soms 'n bericht.

Pssttt zofman. Zet je PM dan wel even open. ;)

May the Force be with you

Laat uw stem niet stelen.
Stem blanco!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zofman
hee, die staat open.! check mijn profiel. ( gallery )

[ Voor 12% gewijzigd door zofman op 21-09-2009 18:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

zofman schreef op maandag 21 september 2009 @ 18:53:
hee, die staat open.! check mijn profiel. ( gallery )
Nee hoor, klik maar es: http://gathering.tweakers...send_privatemessage/80896
De ontvanger (zofman) heeft opgegeven geen prive berichten te willen ontvangen.
(interne identificatie: privatemessaging::generate_recipients_list::target_pm_disabled)

[ Voor 26% gewijzigd door jelmervos op 21-09-2009 19:05 ]

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zofman
Dan doe ik zeker ergens iets verkeerd of er zit ergens een bug... help me eens even.?

[ Voor 46% gewijzigd door zofman op 21-09-2009 20:01 ]

• hterhofte
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 20:30
De 7270 lijkt sinds upgrade naar de nieuwste firmware (54.04.76) nu ook stabiel te werken met Telfort DSL. Eerder kwam het regelmatig voor dat de internetconnectie niet op kwam na een resync, zelfs niet na automatische succesvolle heropbouw van DSL verbinding. Dus heb ik in arren moede een tijd gedraaid met standaard Zyxel modem aangesloten op DSL in bridge mode en internet op de 7270 via LAN1 aangesloten op de Zyxel). Eigenlijk de 7270 onwaardig.

Nu lijkt het wel goed te gaan. Dwz: ik heb de firmware nu 24u draaien met de 7270 direct aangesloten op Telfort Internet DSL en heb inmiddels al 3 resyncs "overleefd". Fingers crossed...

[ Voor 6% gewijzigd door hterhofte op 23-09-2009 21:38 ]

• Loekie
hterhofte schreef op woensdag 23 september 2009 @ 21:37:
De 7270 lijkt sinds upgrade naar de nieuwste firmware (54.04.76) nu ook stabiel te werken met Telfort DSL. Eerder kwam het regelmatig voor dat de internetconnectie niet op kwam na een resync, zelfs niet na automatische succesvolle heropbouw van DSL verbinding. Dus heb ik in arren moede een tijd gedraaid met standaard Zyxel modem aangesloten op DSL in bridge mode en internet op de 7270 via LAN1 aangesloten op de Zyxel). Eigenlijk de 7270 onwaardig.

Nu lijkt het wel goed te gaan. Dwz: ik heb de firmware nu 24u draaien met de 7270 direct aangesloten op Telfort Internet DSL en heb inmiddels al 3 resyncs "overleefd". Fingers crossed...
Ik merk hier dat sinds telfort m'n lijn heeft omgezet naar ADSL2+ dat de verbinding af en toe wegvalt, geen resync, maar verbinding hapert even en na een minuutje werkt het weer ok. De snelheid wisselt nogal eens als je in het DSL-overzichtje kijtk.
Er is geen optie om het profiel zelf op ten hoogste ADSL2 in te stellen met Laboratory version 54.04.94-14621, of wel? Dan zal ik maar weer eens kijken hoe ik dat in ar7.cfg kan oplossen.

specs

• Joen
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09-08 18:34
Hij denkt dat het wel open staat door dat je op zijn profiel kan reageren, maar dat is bepaald geen PM en door iedereen te lezen. :P

PM aan zetten: http://gathering.tweakers.net/forum/preferences > Privacy > Direct messages

En daarna wordt er voor anderen dit icoontje zichtbaar links naast je berichten: Afbeeldingslocatie: http://tweakimg.net/g/forum/images/icons/dm.gif

[ Voor 14% gewijzigd door Joen op 24-09-2009 10:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zofman
hou het maar on topic jongens, ben niet meer beschikbaar voor PM

[ Voor 3% gewijzigd door zofman op 25-09-2009 21:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RgR
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:09

RgR

hterhofte schreef op woensdag 23 september 2009 @ 21:37:

Ik heb ook Telfort internet icm de FritzBox 7270 maar helaas werkt het bij mij met de nieuwste firmware nog steeds niet ideaal: bijna elke twee uur valt de verbinding een paar minuten lang weg. Hij maakt daarna wel zelf weer verbinding (met de vorige versie moest ik hem telkens resetten) dus het is wel iets verbeterd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinski
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-07 19:39

Robinski

A.K.A. RHarmsen

RgR schreef op vrijdag 02 oktober 2009 @ 08:34:
[...]

Ik heb ook Telfort internet icm de FritzBox 7270 maar helaas werkt het bij mij met de nieuwste firmware nog steeds niet ideaal: bijna elke twee uur valt de verbinding een paar minuten lang weg. Hij maakt daarna wel zelf weer verbinding (met de vorige versie moest ik hem telkens resetten) dus het is wel iets verbeterd.
Zit er in de 7270, net als in de 7170. Ook de mogelijkheid om een status rapport naar AVM de sturen?
Bij mijn 7170 (met laatste firmware) kan dit namelijk via de DSL instellingen.
Je hebt aardige kans dat ze het een en ander nog kunnen verbeteren als je rapportages stuurt.

10xAXItec AC-265P = 2,650kWp @ SolarEdge SE2200 - PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
Robinski schreef op vrijdag 02 oktober 2009 @ 10:28:
[...]

Zit er in de 7270, net als in de 7170. Ook de mogelijkheid om een status rapport naar AVM de sturen?
Bij mijn 7170 (met laatste firmware) kan dit namelijk via de DSL instellingen.
Je hebt aardige kans dat ze het een en ander nog kunnen verbeteren als je rapportages stuurt.
Als je bedoelt dat er onder DSL en tab met feedback zit, dan is het antwoord ja. Of die ook meetwaarden meestuurt durf ik niet te zeggen.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinski

Robinski

A.K.A. RHarmsen

Loekie schreef op vrijdag 02 oktober 2009 @ 10:57:
[...]

Als je bedoelt dat er onder DSL en tab met feedback zit, dan is het antwoord ja. Of die ook meetwaarden meestuurt durf ik niet te zeggen.
Die bedoelde ik ja... had zelf de Fritz niet bij de hand.
Ik ga er van uit dat er van alles wordt meegestuurd, en dat ze er wel iets mee doen als het instabiel is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeGato23
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Op dit moment gebruik ik een Fritz!Box 7140 met als 'life-line' functionaliteit een KPN analoge lijn.
Ik wil graag van dit KPN abbonement af en had het volgende in gedachten;
Ik wil graag gebruik blijven maken van provider onafhankelijke VoIP, zoals VoIPbuster en/of VoIPcheap via mijn Fritz!box.
Echter, wanneer ik mijn KPN analoge lijn opzeg, kan ik dan het telefonie gedeelte van UPC (uitgang op de UPC modem waar je normaal gesproken je analoge telefoontoestel op aansluit) gebruiken als 'life-line' op de Fritz!box?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
LeGato23 schreef op dinsdag 06 oktober 2009 @ 10:39:
Op dit moment gebruik ik een Fritz!Box 7140 met als 'life-line' functionaliteit een KPN analoge lijn.
Ik wil graag gebruik blijven maken van provider onafhankelijke VoIP, zoals VoIPbuster en/of VoIPcheap via mijn Fritz!box.
Echter, wanneer ik mijn KPN analoge lijn opzeg, kan ik dan het telefonie gedeelte van UPC (uitgang op de UPC modem waar je normaal gesproken je analoge telefoontoestel op aansluit) gebruiken als 'life-line' op de Fritz!box?
Yup... Dat werkt niet anders als bij DSL + Telefonie. Zo ga ik dat ook doen na overstap op Ziggo.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeGato23
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
LeGato23 schreef op dinsdag 06 oktober 2009 @ 10:39:
Loekie schreef op dinsdag 06 oktober 2009 @ 10:43:
[...]
Yup... Dat werkt niet anders als bij DSL + Telefonie. Zo ga ik dat ook doen na overstap op Ziggo.
Da's mooi! Ik heb de overstap naar UPC inmiddels aangevraagd. Ben benieuwd wanneer ik de spullen binnenkrijg. Nadeel van 'onze' constructie met de life-line is natuurlijk wel, dan indien er geen internetverbinding is, je life-line het ook niet doet. De life-line is er dus alleen nog voor de zekerheid, als voipbuster, voipcheap of een andere voipaanbieder niet bereikbaar is. Als ik m'n UPC spullen binnen heb en alles aangesloten is, laat ik even weten hoe en of het allemaal werkt in combinatie met de life-line.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KroontjesPen

KroontjesPen

Langzaam maar gestaag krijg in m'n nieuwe FritzBox 7270 wel ingesteld.
Intern antwoordapparaat was lastig. Dat gelukkig op de cd gevonden.
Die Fritz!dsl programma's willen nog niet werken op Vista 64. Voorlopig is dat niet belangrijk.

Waar ik niet uit kom is het onder Dialing rules --> New Dialing Rule niet kunnen kiezen voor 'number ranges'. In het menuutje is er alleen de keuze voor 'number' mogelijk.
Is het mogelijk dat ik ergens iets gemist heb.

Aanvulling.

nr. 1)
Heb toch ook nog problemen met instellen LAN voor 3 pc's. IP adressen zitten in AVM vuurmuur in dezelfde reeks als de oude settings. Opnieuw de wizards op de pc's gedraaid. Het lijkt voor de meeste simpel, ik zit op het randje van het nog kunnen volgen allemaal. Straks nog IPv6, phoe.

nr. 2)
Het LAN werkt nu. Met dank aan CrazyA :)
Moest een netgroep aanmaken van 192.168.178.001/255.
Zelfs een typefout van 225 in een van de AVM muur gaf geen verbinding.

nr. 3)
Gaat toch nog niet helemaal lekker met m'n LAN.
Laptop en een PC beide met XP kunnen elkaar prima vinden.
Laptop kan met moeite de start map van de PC met Vista 64 openen. Daarna gaat het met de onderliggende mappen goed. De PC met XP kan die start map niet openen.
Krijg dan melding over rechten.

Nieuw netwerk aangemaakt met de toepasselijke naam FRITZ :)

De tip van dingo35 hou ik in gedachten. Lijntje hikt toch wel vaak.

[ Voor 53% gewijzigd door KroontjesPen op 11-10-2009 14:07 ]

Stem blanco!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dingo35
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 20:49
Aan iedereen met een Fritzbox 7270, die een zeer slechte verbinding met enkele reconnections/resyncs/retrainings per uur hebben: vervang die extreem lange bijgeleverde kabel eens door een heel kort exemplaar (20-40cm maximaal).

Ik heb zelfs mijn "oude" adsl-kabeltje gebruikt, twisted pair EN afgeschermd, je kunt het 4 pins modemblokje gewoon in het 8 pins DSL-blokje stoppen, past precies, en dezelfde pennen worden gebruikt.

Al een halve dag geen enkele resync meer (Telfort, 3,5 km van centrale dus zeer zwak signaal, Annex A, dus geen labor-firmware beschikbaar, gewoon 54.04.76), crc-errors drastisch gedaald; kortom, geen enkele reden meer om het Zyxel-modem als bridge vóór te schakelen!!!!

Als test kun je ook zelf even een kort twisted pair kabeltje maken, dat gaf bij mij wél een flinke daling van het aantal resyncs, maar ze traden nog af en toe op. Het geheim zit dus écht in het kabeltje....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KroontjesPen

KroontjesPen

Wil toch nog even terug komen op Dialing rules en nu ook Call Blocking.
Klopt het dat je daar geen "number range" kan kiezen.

Dan ook nog het kleine probleem dat de telefoonlijnen FON 1, FON 2 en FON S0 later het belsignaal krijgen dan DECT telefoon. Is dat ook nog ergens in te stellen.

Stem blanco!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sipjohn
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 17:53
Jawel, bijvoorbeeld 06 is alle mobiele nummers nl, 0906 is alle nummers beginnend met 0906, etc.

Internet KPN 37/27Mbps; Modem Experia v8; Router Fritz!box 7260; Telefoon Siemens C470IP; VSP in: NL>budgetphone.nl, PL>plfon.pl ; VSP uit: cosmovoip.com; Zon 10x365Wp zuidoost; Omvormer Trannergy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KroontjesPen

KroontjesPen

sipjohn schreef op dinsdag 13 oktober 2009 @ 11:51:
Jawel, bijvoorbeeld 06 is alle mobiele nummers nl, 0906 is alle nummers beginnend met 0906, etc.
Dat maak ik uit de help pagina niet op.
Dat zou onder de "number range" moeten vallen en als "0906" moeten staan.
Juist dat kiezen tussen "number"en "number range" gaat niet in dat drop down menu.

Stem blanco!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
KroontjesPen schreef op dinsdag 13 oktober 2009 @ 22:59:
[...]
Dat maak ik uit de help pagina niet op.
Dat zou onder de "number range" moeten vallen en als "0906" moeten staan.
Juist dat kiezen tussen "number"en "number range" gaat niet in dat drop down menu.
Het staat er wat ongelukkig ja, maar als je onder het nummer een nummer van minder dan tien tekens invult wordt dit gezien als een range, Vul je een nummer met 10 tekens in, dan is het een enkel nummer.
Hiermee heb ik een tijdje gewerkt om gesprekken naar de ingeknutselde Asterisk-server te leiden, dat deed ik op basis van nr.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KroontjesPen

KroontjesPen

Dan gaan we dat gewoon proberen Loekie.
Moet alleen even wachten op een stabielere lijn. VoIP daardoor nu te kwetsbaar.

Stem blanco!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-07 22:34
Is het inmiddels iemand gelukt om zijn SIP-capable Nokia telefoon op de e.o.a. manier te gebruiken met de Fon (7270)? Telfort-VoIP icm DECT-telefoon werkt prima, maar ik wil ook m'n mobiel kunnen gebruiken hiervoor. Maar het lukt me niet om de telefoon, een N95, aan te laten melden. Nou weet ik ook niet eens of het een probleem van de Nokia is, of van de Fon.

Al met al gemengde gevoelens over de gloednieuwe 7270. Ik heb ook al last van de DSL-drops met Telfort :( En nu krijg ik de boel met de Nokia ook al niet aan de praat :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KroontjesPen

KroontjesPen

Hier twee typen dect telefoons die door de 7270 netjes op gepakt worden.
Ze ziet niet de gebruikelijke gegevens in de vensters.
Als je je Fritz via de dect knop laat zoeken en de N95 zich laat aanmelden zou het dus moeten lukken.

Stem blanco!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtRi
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 14:45
Wil je nu echt een N95 aanmelden via het dect-protocol? Of begrijp ik het helemaal verkeerd?
Volgens mij moet je de N95 via WLAN laten connecten en dan een voip verbinding op laten zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
AtRi schreef op woensdag 14 oktober 2009 @ 09:41:
Wil je nu echt een N95 aanmelden via het dect-protocol? Of begrijp ik het helemaal verkeerd?
Volgens mij moet je de N95 via WLAN laten connecten en dan een voip verbinding op laten zetten.
Dat begrijp je idd helemaal verkeerd ;) De N95 heeft een stuk of 4 verschillende radio's, maar geen DECT nee :)

Ik probeer gewoon op één of andere manier de N95 te gebruiken voor VoIP van Telfort. Aangezien de 7270 ook als SIP-proxy kan werken zou dat nu toch wel moeten lukken, dacht ik. Je kunt met het ding extra IP-telefoons aanmelden. Je krijgt dan een username en kunt een wachtwoord verzinnen. Daarna gaat-ie wachten op verbinding. Maar wat ik ook probeer op de N95, die zegt telkens "registratie mislukt". De primaire vraag is: is het iemand wél gelukt om zijn Nokia telefoon aan een Fon te koppelen? En zo ja, dan is het ook wel fijn om te weten welke sip-settings gebruikt zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
Fuzzillogic schreef op woensdag 14 oktober 2009 @ 10:44:
[...]

Dat begrijp je idd helemaal verkeerd ;) De N95 heeft een stuk of 4 verschillende radio's, maar geen DECT nee :)

Ik probeer gewoon op één of andere manier de N95 te gebruiken voor VoIP van Telfort. Aangezien de 7270 ook als SIP-proxy kan werken zou dat nu toch wel moeten lukken, dacht ik. Je kunt met het ding extra IP-telefoons aanmelden. Je krijgt dan een username en kunt een wachtwoord verzinnen. Daarna gaat-ie wachten op verbinding. Maar wat ik ook probeer op de N95, die zegt telkens "registratie mislukt". De primaire vraag is: is het iemand wél gelukt om zijn Nokia telefoon aan een Fon te koppelen? En zo ja, dan is het ook wel fijn om te weten welke sip-settings gebruikt zijn.
Ik mag even aannemen dat je de N95 al via WLAN verbonden hebt en dat je via WLAN het internet op komt..
Kun je ook fritz.box benaderen als web-ades?
Daarna zou het moeten lukken, hier heb ik nu even geen SIP-phone, maar dan zou het moeten werken. In weze maak je gewoon een account en bij aanmaken controleert de FB eerst of er mee aangemeld kan worden. Dit waarschijnlijk om vragen m/b/t/ registreren te voorkomen.

Ik heb het even geprobeerd met X-lite en kan er mee verbinden, probeer het internet IP van de Fritz!Box eens...

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geomaris
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 11-09 10:55
Sinds de laatste firmware update op de 7270 is de functionaliteit van mijn Siemens Gigaset (Comfort 4000) grotendeels weg. Ja, ik kan nog bellen en gebeld worden, maar met de door AVM doorgevoerde "DECT-verbeteringen" kan ik met mijn handset de basis en dus ook antwoordapparaat niet meer benaderen.

Volgens AVM gewoon een compatibiliteitsprobleempje...
Anderen ook die ervaring? Zijn er anderen met Siemens handsets die goede ervaringen hebben?

Anders ga ik maar terugflashen naar de oude firmware, die had tenminste een stabiele DECT functionaliteit.
Leuk die nieuwe features, maar die basisfuncties vind ik toch wel wat belangrijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KroontjesPen

KroontjesPen

Het lijkt er mij toch ook op dat je de N95 eigenlijk moet aanmelden als WLAN.
Dat wachtwoord is dat lange key nummer wat ook op de cd hoes staat.

Stem blanco!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
Geomaris schreef op woensdag 14 oktober 2009 @ 11:10:
Sinds de laatste firmware update op de 7270 is de functionaliteit van mijn Siemens Gigaset (Comfort 4000) grotendeels weg. Ja, ik kan nog bellen en gebeld worden, maar met de door AVM doorgevoerde "DECT-verbeteringen" kan ik met mijn handset de basis en dus ook antwoordapparaat niet meer benaderen.

Volgens AVM gewoon een compatibiliteitsprobleempje...
Anderen ook die ervaring? Zijn er anderen met Siemens handsets die goede ervaringen hebben?

Anders ga ik maar terugflashen naar de oude firmware, die had tenminste een stabiele DECT functionaliteit.
Leuk die nieuwe features, maar die basisfuncties vind ik toch wel wat belangrijker.
Ik draai een labor-versie, maar heb al tijden last van klikjes en kraakejes tijdens het bellen met een C47-handset van siemens. Misschien koop ik nog eens andere handsets...

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
KroontjesPen schreef op woensdag 14 oktober 2009 @ 11:13:
Het lijkt er mij toch ook op dat je de N95 eigenlijk moet aanmelden als WLAN.
Dat wachtwoord is dat lange key nummer wat ook op de cd hoes staat.
Natuurlijk meld ik de N95 aan via WLAN. En nee, dat wachtwoord is het default-wachtwoord maar dat kun je gewoon instellen naar eigen inzicht. WLAN op de N95 werkt verder prima, dus dat is geen probleem. Het gaat nu puur op SIP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
Fuzzillogic schreef op woensdag 14 oktober 2009 @ 11:26:
[...]

Natuurlijk meld ik de N95 aan via WLAN. En nee, dat wachtwoord is het default-wachtwoord maar dat kun je gewoon instellen naar eigen inzicht. WLAN op de N95 werkt verder prima, dus dat is geen probleem. Het gaat nu puur op SIP.
Zie mijn post een stukje naar boven, probeer het op interne IP of op fritz.fonwlan.box ik kon met X-lite zo een account aanmaken en er mee bellen.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinski

Robinski

A.K.A. RHarmsen

Fuzzillogic schreef op woensdag 14 oktober 2009 @ 11:26:
[...]

Je moet in de fritz!box eerst de SIP proxy/server activeren. dit doe je door een nieuwe Telefony device via de menu's toe te voegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
Robinski schreef op woensdag 14 oktober 2009 @ 14:30:
[...]

Je moet in de fritz!box eerst de SIP proxy/server activeren. dit doe je door een nieuwe Telefony device via de menu's toe te voegen.
Zover was hij al, alleen daarna lukt registreren niet en blijf je dus wachten tot het apparaat aangemeld is.
Wellicht kan hij even posten wat het resultaat van mijn tips is?

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
Loekie schreef op woensdag 14 oktober 2009 @ 14:33:
[...]

Zover was hij al, alleen daarna lukt registreren niet en blijf je dus wachten tot het apparaat aangemeld is.
Precies :)
Wellicht kan hij even posten wat het resultaat van mijn tips is?
De enige tip die je gaf was om te proberen via fritz.fonwlan.box. Afgezien van dat het apparaat zelf zegt dat je fritz.box moet gebruiken (boeit overigens niks, beide resolven naar zelfde adres) had ik daar weinig aan..

Maar inmiddels registreert de mobiel wél. Als "openbare username" moest ik 620@fritz.box opgeven, ipv leeglaten of alleen 620. (620 is dus afhankelijk en instelbaar op de fritzbox). Ik kan er nu iig mee bellen en gebeld worden. Stabiel is echter anders: de lijn hapert, en na enige tijd een disconnect. Maar dat kan weer met WLAN te maken hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
Fuzzillogic schreef op woensdag 14 oktober 2009 @ 15:27:
[...]

Precies :)

[...]

De enige tip die je gaf was om te proberen via fritz.fonwlan.box. Afgezien van dat het apparaat zelf zegt dat je fritz.box moet gebruiken (boeit overigens niks, beide resolven naar zelfde adres) had ik daar weinig aan..

Maar inmiddels registreert de mobiel wél. Als "openbare username" moest ik 620@fritz.box opgeven, ipv leeglaten of alleen 620. (620 is dus afhankelijk en instelbaar op de fritzbox). Ik kan er nu iig mee bellen en gebeld worden. Stabiel is echter anders: de lijn hapert, en na enige tijd een disconnect. Maar dat kan weer met WLAN te maken hebben.
Interne IP of hostnname...
username waarbij je ook domein op moet geven is een van de eigenaardigheden van verschillende sip-programma's. Sommige willen het handmatig, andere vullen het aan.
Hier werkt het via X-lite redelijk stabiel op draadloos verbonden laptop, alleen die laptop aan het oor houden is wat lastig ;)

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
Nou, ik weet niet wat het gisteren was, maar VoIP met m'n Nokia N95 werkt nu echt uitstekend! Best apart om gelijktijdig de "vaste" telefoon en je mobiel te horen rinkelen als je gebeld wordt :)

Alleen zou het nu ook nog tof zijn als ik van buitenaf kan inloggen op het VoIP-account, met de FB als proxy. Het suffe is namelijk dat Telfort alleen logins toestaat vanaf het Telfort-netwerk. Door de FB als proxy te gebruiken werk je daar mooi omheen. Dus, in de voip-setup van m'n mobiel geef ik mijn thuis-adres op als proxy. En woei! De mobiel registreert via 3G! Ik bel naar m'n vaste KPN-lijn (dat is dus niet Telfort-VoIP, maar een ander (POTS) nummer) en zowaar, de telefoon gaat over! Helaas blijft het daarbij, als ik opneem dan hoort geen van beide kanten de andere kant. Heeft iemand daar ervaring mee? Of vraag ik nu gewoon te veel?

En ik heb ook 's avonds en 's nachts dat de CRC-errors van telfort-DSL door het dak gaan, en dus regelmatig drops van de DSL-lijn. Helpt het als ik daarover de telfort helpdesk bel? Kunnen zij nog wat instellingen wijzigen aan hun kant? En waarom sowieso juist 's nachts zoveel CRC-errors?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KroontjesPen

KroontjesPen

Kan alleen even reageren op die CRC-errors Fuzzillogic.
Die zijn hier met een TIS lijntje juist overdag hoog.
Tussen 1 en 10 uur minder dan 200 per uur. De 11 uur kolom staat op 819.

Een plaatje voor het idee. Is van vrijdag 16-10-2009 09:50

Fritz data

[ Voor 38% gewijzigd door KroontjesPen op 16-10-2009 09:55 . Reden: Plaatje ]

Stem blanco!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gpex
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10-09 12:08

gpex

Pex voor intimi

Ik gebruik de Fritz!BOX Wlan Fon 7270 i.c.m. met TweakDSL 10-24 Mbit abonnement en VOIP via Poivy/Voipcheap (uitgaand) en KPN belbudget.

Het was een heel gepuzzel om uit te zoeken wat de juiste instellingen zijn voor je provider i.c.m. VOIP (ik bedoel dan niet de standaard VPI/VCI aanpassingen), zodat je een stabiele verbinding krijgt. Na wat gepruts aan de instellingen ben ik in het geheel van de stabiliteitsproblemen af gekomen door het volgende:
  1. Zet een vinkje voor 'Show expert settings' (Te vinden via Settings⇒Advanced Settings⇒System⇒Export Mode)
  2. Ga nu naar Settings⇒Telephony⇒Internet Telephony. Hier zijn twee tabbladen bijgekomen 'Advanced Settings' en 'Voice Transmission'
  3. Klik op Advanced Settings
  4. Als enerlaatste sectie op dit tabblad staat de optie 'Use additional connection for Internet telephony via DSL (PVC)'. Zet een vinkje voor deze optie.
  5. Onder deze optie moet je nu ook nog de verbindinggegevens van je Internetprovider invullen (nogmaals). Doe dat net zoals je het hebt ingevuld op de pagina voor je verbindinggegevens (Settings⇒Internet⇒Account information en dan onder het kopje 'Connection settings kijken')
PVC staat voor Permanent Virtual Circuit. Blijkbaar wordt met deze optie een apart kanaal voor VOIP opgebouwd en voor mij zijn de stabiliteitsproblemen opgelost. De internet provider dient dit wel te ondersteunen zoals te lezen valt onder de help-informatie van deze optie:

Use additional connection for Internet telephony via DSL (PVC)

With an additional connection for Internet telephony over DSL, the telephony data can be transmitted separately from the data coming from the computer. Instead, the FRITZ!Box establishes another ATM connection using the same ADSL line.
This function must be supported by both your ADSL provider and your Internet telephony provider. Contact your ADSL provider to find out which settings are required for this function.

Hopelijk hebben met mensen met stabiliteitsproblemen (zeker i.c.m. VOIP) hier wat aan.

Show me the money.The Pexman always checks twice...
-=System=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
KroontjesPen schreef op donderdag 15 oktober 2009 @ 12:41:
Kan alleen even reageren op die CRC-errors Fuzzillogic.
Die zijn hier met een TIS lijntje juist overdag hoog.
Tussen 1 en 10 uur minder dan 200 per uur. De 11 uur kolom staat op 819.

Een plaatje voor het idee. Is van vrijdag 16-10-2009 09:50

[afbeelding]
Ah, ik zie je plaatje net pas. De CRC-errors zijn bij jou nog niet de helft van wat het bij mij is 's nachts. Evengoed heb je ook nogal wat resyncs. Vind je dat niet uitermate storend? Bij mij liggen de IM-verbindingen, e-mail en eventuele http-transfers en andere transfers er dan mooi uit. Sommige systemen pakken de draad weer op (e-mail, nttp) maar andere hebben dan toch echt handmatig een restart nodig..

De vraag is: ligt het aan de modem, of aan telfort? :?

Overigens geeft de modem er nu 's nachts soms de brui eraan, en verbindt met ADSL1. Leuk en aardig, maar 6Mibit/s is toch wat anders dan de toch-al-niet-riante 9Mibit/s die ik overdag met ADSL2+ zonder problemen haal. De CRC-errors en resyncs zakken dan echter wel naar 0, maar uit het spectrum-plaatje lijkt het erop alsof de problemen vooral in de hogere frequenties zit, welke door ADSL1 niet gebruikt worden. Sja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
gpex schreef op dinsdag 20 oktober 2009 @ 13:44:
Ik gebruik de Fritz!BOX Wlan Fon 7270 i.c.m. met TweakDSL 10-24 Mbit abonnement en VOIP via Poivy/Voipcheap (uitgaand) en KPN belbudget.

Het was een heel gepuzzel om uit te zoeken wat de juiste instellingen zijn voor je provider i.c.m. VOIP (ik bedoel dan niet de standaard VPI/VCI aanpassingen), zodat je een stabiele verbinding krijgt. Na wat gepruts aan de instellingen ben ik in het geheel van de stabiliteitsproblemen af gekomen door het volgende:
  1. Zet een vinkje voor 'Show expert settings' (Te vinden via Settings⇒Advanced Settings⇒System⇒Export Mode)
  2. Ga nu naar Settings⇒Telephony⇒Internet Telephony. Hier zijn twee tabbladen bijgekomen 'Advanced Settings' en 'Voice Transmission'
  4. Als enerlaatste sectie op dit tabblad staat de optie 'Use additional connection for Internet telephony via DSL (PVC)'. Zet een vinkje voor deze optie.
  5. Onder deze optie moet je nu ook nog de verbindinggegevens van je Internetprovider invullen (nogmaals). Doe dat net zoals je het hebt ingevuld op de pagina voor je verbindinggegevens (Settings⇒Internet⇒Account information en dan onder het kopje 'Connection settings kijken')
PVC staat voor Permanent Virtual Circuit. Blijkbaar wordt met deze optie een apart kanaal voor VOIP opgebouwd en voor mij zijn de stabiliteitsproblemen opgelost. De internet provider dient dit wel te ondersteunen zoals te lezen valt onder de help-informatie van deze optie:

With an additional connection for Internet telephony over DSL, the telephony data can be transmitted separately from the data coming from the computer. Instead, the FRITZ!Box establishes another ATM connection using the same ADSL line.
This function must be supported by both your ADSL provider and your Internet telephony provider. Contact your ADSL provider to find out which settings are required for this function.

Hopelijk hebben met mensen met stabiliteitsproblemen (zeker i.c.m. VOIP) hier wat aan.
Ehm, heb je telefonie via tweakDSL? Poivy onderteund nl geen VC-kanalen, dat zit echt in het gebied van je ISP.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KroontjesPen

KroontjesPen

Fuzzillogic schreef op dinsdag 20 oktober 2009 @ 13:52:
Ah, ik zie je plaatje net pas. De CRC-errors zijn bij jou nog niet de helft van wat het bij mij is 's nachts. Evengoed heb je ook nogal wat resyncs. Vind je dat niet uitermate storend? Bij mij liggen de IM-verbindingen, e-mail en eventuele http-transfers en andere transfers er dan mooi uit. Sommige systemen pakken de draad weer op (e-mail, nttp) maar andere hebben dan toch echt handmatig een restart nodig..

De vraag is: ligt het aan de modem, of aan telfort? :?

Overigens geeft de modem er nu 's nachts soms de brui eraan, en verbindt met ADSL1. Leuk en aardig, maar 6Mibit/s is toch wat anders dan de toch-al-niet-riante 9Mibit/s die ik overdag met ADSL2+ zonder problemen haal. De CRC-errors en resyncs zakken dan echter wel naar 0, maar uit het spectrum-plaatje lijkt het erop alsof de problemen vooral in de hogere frequenties zit, welke door ADSL1 niet gebruikt worden. Sja.
Het is hier een TweakDSL lijntje over TIS.
Leuk is het niet. Ook hier zijn progjes met steaming data de kluts kwijt na zo'n resync.
Het luisteren naar i-net radio oven m'n Squeezebox valt nog vaker weg. Dat is te zien aan de download.

Even een laatste plaatje met cijfers.
Gegevens Fritz!box 7270

Dit tip van gpex toegepast maar de crc errors blijven oplopen.

Stem blanco!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gpex

gpex

Pex voor intimi

Loekie schreef op dinsdag 20 oktober 2009 @ 14:47:
[...]

Ehm, heb je telefonie via tweakDSL? Poivy ondersteundt nl geen VC-kanalen, dat zit echt in het gebied van je ISP.
Ik begrijp niet helemaal wat je wilt zeggen.

Het klopt inderdaad wat je schrijft, daarom heb ik ook geschreven dat je provider het moet ondersteunen. Ik had problemen met gelijktijdig internetgebruik (via TweakDSL) en VOIP-gebruik (via Poivy over de TweakDSL verbinding). De VOIP en ook de DSL-verbinding waren niet stabiel. Eerder genoemde oplossing was voor mij de oplossing hiervoor en wellicht voor andere mensen (i.i.g. met een TweakDSL abonnement).

Ik werk nu al een maandje met deze instellingen en nog geen resync of iets dergelijks gehad.
VOIP werkt nu ook meer dan 15 minuten ;)

Ik heb telefonie via TweakDSL (staat naast Poivy ook ingesteld) maar dat gebruik ik niet actief.

-=System=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gpex

gpex

Pex voor intimi

KroontjesPen schreef op dinsdag 20 oktober 2009 @ 15:41:
[...]
Het is hier een TweakDSL lijntje over TIS.
Leuk is het niet. Ook hier zijn progjes met steaming data de kluts kwijt na zo'n resync.
Het luisteren naar i-net radio oven m'n Squeezebox valt nog vaker weg. Dat is te zien aan de download.

Even een laatste plaatje met cijfers.
[afbeelding]

Dit tip van gpex toegepast maar de crc errors blijven oplopen.
Hmm..., vreemd. Reset na de instellingswijziging doorgevoerd? Het is hier nu ca 1. maandje erg stabiel met TweakDSL. Kun je wellicht even je verbindingsinstellingen vertellen (ook PVC instellingen)?

Ik had ook last van resync's maar nu treden zijn ook helemaal niet meer op.
(Ik zit 1,7 km van centrale en haal ca. 12 Mbit van de maximale 24, zoveel haalde ik ook met mijn vorige Copperjet 1616-2P modem)

-=System=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KroontjesPen

KroontjesPen

Als de verbinding weer wegvalt zal ik gelijk een reset doen gpex.

Beide verbindingen staan zoals hier:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/kLElQ6htWqdSr7DBhC0dUno6/thumb.gif

Stem blanco!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
gpex schreef op dinsdag 20 oktober 2009 @ 16:48:
[...]

Ik begrijp niet helemaal wat je wilt zeggen.

Het klopt inderdaad wat je schrijft, daarom heb ik ook geschreven dat je provider het moet ondersteunen. Ik had problemen met gelijktijdig internetgebruik (via TweakDSL) en VOIP-gebruik (via Poivy over de TweakDSL verbinding). De VOIP en ook de DSL-verbinding waren niet stabiel. Eerder genoemde oplossing was voor mij de oplossing hiervoor en wellicht voor andere mensen (i.i.g. met een TweakDSL abonnement).

Ik werk nu al een maandje met deze instellingen en nog geen resync of iets dergelijks gehad.
VOIP werkt nu ook meer dan 15 minuten ;)

Ik heb telefonie via TweakDSL (staat naast Poivy ook ingesteld) maar dat gebruik ik niet actief.
Krijg je van TweakDSL dan ook echt een aparte VC voor het bellen? Dus iets als 0.34 voor inet en 0.35 voor telefonie? Wel chill dat je poivy over een aparte VC via TweakDSL kunt gebruiken.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KroontjesPen

KroontjesPen

Heb ondertussen mijn modem die reset gegeven na weer een resync maar helaas.
Hij is daarna al weer een keer uitgevallen. :|

Stem blanco!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gpex

gpex

Pex voor intimi

Loekie schreef op dinsdag 20 oktober 2009 @ 22:03:
[...]

Krijg je van TweakDSL dan ook echt een aparte VC voor het bellen? Dus iets als 0.34 voor inet en 0.35 voor telefonie? Wel chill dat je poivy over een aparte VC via TweakDSL kunt gebruiken.
Schijnbaar wel, maar bevestigen kan ik het niet.
Ik kan alleen maar bevestigen dat sinds ik PVC heb ingeschakeld voor VOIP de stabiliteitsproblemen zijn verdwenen. In mijn Fritz!BOX heb ik voor VOIP en Internet dezelfde VPI/VCI settings staan en niet verschillende.

-=System=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gpex

gpex

Pex voor intimi

KroontjesPen schreef op woensdag 21 oktober 2009 @ 00:01:
Heb ondertussen mijn modem die reset gegeven na weer een resync maar helaas.
Hij is daarna al weer een keer uitgevallen. :|
Aan je VPI/VCI settings te zien (0/34) maak je gebruik van het Tiscali/BabyXL netwerk? Ik zit zelf op het BBNed netwerk van TweakDSL (0/35). Dat verschil zou een verklaring kunnen zijn.

Gebruik je de laatste firmware voor de Fritz!BOX? Hierin zijn er nog wat verbeteringen ingevoerd voor DSL.

Ik heb overigens niets ingevuld als DHCP hostname maar dat hoeft natuurlijk het verschil niet te maken.

-=System=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
gpex schreef op woensdag 21 oktober 2009 @ 09:32:
[...]

Schijnbaar wel, maar bevestigen kan ik het niet.
Ik kan alleen maar bevestigen dat sinds ik PVC heb ingeschakeld voor VOIP de stabiliteitsproblemen zijn verdwenen. In mijn Fritz!BOX heb ik voor VOIP en Internet dezelfde VPI/VCI settings staan en niet verschillende.
Hmmm, whack, je opent dus niet een nieuwe VC, maar kan gewoon met zelfde VC-settings een 2e verbinding opzetten. Apart dat TweakDSL dat accepteert, maar als het werkt...

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-08 16:13

[...]

[...]

Dit heeft helemaal niets met internet/DSL stabiliteit te maken, puur met hoe telefonie moet werken en waar je modem de SIP & RTP (signalering & audio) in moet stoppen. Als je TweakDSL hebt en een VoIP aanbieder ergens op internet moet het sowieso in hetzelfde PVC als je internet omdat je immers over internet met je VoIP aanbieder moet communiceren.

Het kan alleen in een apart PVC als je een voicedienst van je ISP zelf hebt, alleen dan maakt die een tweede PVC aan om specifiek met hun VoIP service te praten. Dit wordt soms toegepast om zo telefonie voorrang te geven boven internet verkeer en is een oudere technologie maar wel heel trefzeker op voorrang.

Bij mijn weten heeft TweakDSL echt geen apart PVC waar jij VoIPcheap over kan bereiken en doen deze instellingen niets met je ADSL/internet stabiliteit. Misschien toevallig stabieler geworden toen je hiermee aan het rommelen was?

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtRi
Ik heb een 7140, ik heb nu ook die instelling gemaakt (extra dsl verbinding voor voip). De voip accounts (Budgetphone en VoipCheap) worden gewoon geregistreerd. Ik heb internet van Telfort. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-08 16:13
AtRi schreef op woensdag 21 oktober 2009 @ 21:12:
Ik heb een 7140, ik heb nu ook die instelling gemaakt (extra dsl verbinding voor voip). De voip accounts (Budgetphone en VoipCheap) worden gewoon geregistreerd. Ik heb internet van Telfort. :)
Als jij een apart PVC maakt (met welke VPI/VCI?) zal het daar vast niet doorheen gaan.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gpex

gpex

Pex voor intimi

bjck schreef op woensdag 21 oktober 2009 @ 20:36:
[...]

Dit heeft helemaal niets met internet/DSL stabiliteit te maken, puur met hoe telefonie moet werken en waar je modem de SIP & RTP (signalering & audio) in moet stoppen. Als je TweakDSL hebt en een VoIP aanbieder ergens op internet moet het sowieso in hetzelfde PVC als je internet omdat je immers over internet met je VoIP aanbieder moet communiceren.

Het kan alleen in een apart PVC als je een voicedienst van je ISP zelf hebt, alleen dan maakt die een tweede PVC aan om specifiek met hun VoIP service te praten. Dit wordt soms toegepast om zo telefonie voorrang te geven boven internet verkeer en is een oudere technologie maar wel heel trefzeker op voorrang.

Bij mijn weten heeft TweakDSL echt geen apart PVC waar jij VoIPcheap over kan bereiken en doen deze instellingen niets met je ADSL/internet stabiliteit. Misschien toevallig stabieler geworden toen je hiermee aan het rommelen was?
Hetgeen wat je schrijft, bestrijd ik ook niet. Het enige wat ik zeg is dat het inschakelen van de optie 'Use additional connection for Internet telephony via DSL (PVC)' de stabiliteitsproblemen voor mij (lees TweakDSL i.c.m. BBNed) heeft opgelost. TweakDSL biedt ook VOIP/VoDSL aan over dezelfde lijn en blijkbaar heeft het hiervoor wel PVC nodig. Poivy werkt dan i.i.g. stabiel over mijn internet lijn.

De suggestie dat het toeval zou zijn kan ik weerleggen, met deze optie uitgeschakeld en voor de rest geen wijzigingen, komen de resync's terug en kan ik hooguit 15 minuten bellen via VOIP (Poivy dus) zonder uitval van de verbinding.

-=System=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtRi
bjck schreef op woensdag 21 oktober 2009 @ 21:13:
[...]

Als jij een apart PVC maakt (met welke VPI/VCI?) zal het daar vast niet doorheen gaan.
Ik heb gewoon dezelfde gegevens gebruikt die je gewoon voor Telfort ook gebruikt. Ik wilde alleen maar zeggen dat het de FB niet uitmaakt als je die optie aanvinkt, zolang je maar dezelfde gegevens gebruikt. Ik heb geen idee of het wat uitmaakt verder. Ik heb de FB gewoon weer terug gezet op "normaal", ik ga het nu niet uit proberen, beetje link met mijn vrouw op de bank met de telefoon naast zich. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerb
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20-04 07:36
Ik heb een Fritz 7270, en krijg 't niet voor elkaar om m'n analoge fax op "Fon 1" te laten luisteren naar een internet nummer. Ik kan alleen m'n vaste analoge nummer kiezen. Als ik naar de internet nummers bel gaat alles rinkelen, kan dat dus niet selectief laten toewijzen aan m'n telefonie devices.

Is wat ik wil gewoon niet mogelijk? Lijkt me raar, op m'n ouwe Speedtouch 716 kon dat wel...

alvast bedankt voor evt reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
Gerb schreef op dinsdag 27 oktober 2009 @ 22:31:
Ik heb een Fritz 7270, en krijg 't niet voor elkaar om m'n analoge fax op "Fon 1" te laten luisteren naar een internet nummer. Ik kan alleen m'n vaste analoge nummer kiezen. Als ik naar de internet nummers bel gaat alles rinkelen, kan dat dus niet selectief laten toewijzen aan m'n telefonie devices.

Is wat ik wil gewoon niet mogelijk? Lijkt me raar, op m'n ouwe Speedtouch 716 kon dat wel...

alvast bedankt voor evt reacties
Misschien moet je het omdraaien, en per tel device aangeven op welke account deze hoort te reageren...
Zo heb ik hier 1 DECT ingesteld die altijd op alle nrs bereikbaar is, en de rest niet in de nachtelijke uren.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerb
Loekie schreef op dinsdag 27 oktober 2009 @ 22:43:
[...]

Misschien moet je het omdraaien, en per tel device aangeven op welke account deze hoort te reageren...
Nou kon dat maar, ik kan in 't drop-down menu van de accounts alleen m'n analoge lijn kiezen. M'n voip nummers staan er gewoon niet tussen.

Als ik bijv. naar telephony devices ga en bij 1 van m'n dect handsets op "edit" klik, kan ik bij "outgoing calls" alleen m'n analoge lijn selecteren, en bij "incoming calls" kan ik kiezen voor "react to all" of "react only to" en daar kan ik alleen m'n analoge lijn kiezen. Ik vind dat zo gek, m'n voip nummers moeten daar toch tussen staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerb
Huh!? ik heb een internet nummer weggehaald en weer toegevoegd en nu staat hij *wel* in 't lijstje bij m'n fax op "fon 1". Raarrr...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• metamarty
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 00:47

metamarty

Private RocketTwinky reporting

Is er iets bekend over de performance van de Fritzbox 7270 NAT bij veel TCP verbindingen als je LAN1 gebruikt als WAN port?

Ik heb een 20 mbit kabelmodem die goede performance geeft met torrents als ik hem direct aansluit op een PC. Zodra de 7270 met NAT ertussen gezet wordt, blijf ik steken op 50 kb up en 50 kb down. Als ik een speedtest probeer zijn de waardes weer wel ongeveer gelijk met en zonder fritzbox. Zodra het torrent verkeer aanstaat merk ik ook dat hoewel de bandbreedte nog lang niet vol zit, het webverkeer ook heel traag wordt.

Ik vind dit zeer vreemd, want volgens mij moet een fritzbox toch makkelijk 20 mbit kunnen routeren? Heb de laatste firmware. De processor staat volgens de webinterface gemiddeld op zo'n 75% load en dat is niet anders als er geen verkeer is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
metamarty schreef op woensdag 28 oktober 2009 @ 09:29:
Is er iets bekend over de performance van de Fritzbox 7270 NAT bij veel TCP verbindingen als je LAN1 gebruikt als WAN port?

Ik heb een 20 mbit kabelmodem die goede performance geeft met torrents als ik hem direct aansluit op een PC. Zodra de 7270 met NAT ertussen gezet wordt, blijf ik steken op 50 kb up en 50 kb down. Als ik een speedtest probeer zijn de waardes weer wel ongeveer gelijk met en zonder fritzbox. Zodra het torrent verkeer aanstaat merk ik ook dat hoewel de bandbreedte nog lang niet vol zit, het webverkeer ook heel traag wordt.

Ik vind dit zeer vreemd, want volgens mij moet een fritzbox toch makkelijk 20 mbit kunnen routeren? Heb de laatste firmware. De processor staat volgens de webinterface gemiddeld op zo'n 75% load en dat is niet anders als er geen verkeer is.
Pfff, ik heb hier ook torrents draaien(normaal over UDP toch?) in zelfde opstelling als jij. Geen enkel probleem, ik draai wel een andere firmware: Laboratory version 54.04.94-15316, maar da's de laatste + IPv6.
Je hebt het dus alleen als je torrents draait, blijven torrents dan steken? Of het hele verkeer? Misschien heb je geen forwarding aangezet naar je Torrent-PC, dat heb ik hier wel.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skabouter
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-08 08:55

skabouter

Skabouter

Weet iemand of dit ook bij Xs4All Only werkt en zo ja wat dan de juiste VPI/VCI instellingen zijn?

[ Dislect ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• metamarty

metamarty

Loekie schreef op woensdag 28 oktober 2009 @ 10:45:
[...]

Pfff, ik heb hier ook torrents draaien(normaal over UDP toch?) in zelfde opstelling als jij. Geen enkel probleem, ik draai wel een andere firmware: Laboratory version 54.04.94-15316, maar da's de laatste + IPv6.
Je hebt het dus alleen als je torrents draait, blijven torrents dan steken? Of het hele verkeer? Misschien heb je geen forwarding aangezet naar je Torrent-PC, dat heb ik hier wel.
Torrents zijn TCP. UDP wordt gebruikt voor zaken als DHT. De poorten in de fritzbox zijn opengesteld door uPnP. Ik merk dat het hele verkeer traag wordt. Dus als ik totaal 50 kb/sec aan torrents binnen heb komen, wordt ook het webverkeer traag. Als ik dan een speedtest doe, krijg ik 1 mbit als resultaat, terwijl de downstream 20 mbit is. Zonder torrents haal ik de 20mbit met een speedtest wel.

Het lijkt er dus echt op alsof de fritzbox de packet stroom gewoon niet aan kan. Het enige verschil tussen 1 TCP stroom van 20 mbit en 200 van 100 kbit is dat je bij 200 verbindingen grotere NAT tabellen hebt, die mogelijk meer processorkracht vragen, maar ik zou het heel vaak vinden als dat het probleem is.

Ik heb het meerdere keren getest:
Direct van kabelmodem naar PC: 2 mbit down, 400 kb up.
Fritzbox ertussen geplaatst: 40 kb down, 50 kb up.

:?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtRi
Ik heb een 7140, als ik daar aanvink dat ik de FB alleen als router wil gebruiken (via lan1 dus), dan moet ik onderaan de pagina de snelheid van de internet verbinding instellen, heb je dat wel gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
metamarty schreef op woensdag 28 oktober 2009 @ 12:08:
Torrents zijn TCP. UDP wordt gebruikt voor zaken als DHT. De poorten in de fritzbox zijn opengesteld door uPnP. Ik merk dat het hele verkeer traag wordt. Dus als ik totaal 50 kb/sec aan torrents binnen heb komen, wordt ook het webverkeer traag. Als ik dan een speedtest doe, krijg ik 1 mbit als resultaat, terwijl de downstream 20 mbit is. Zonder torrents haal ik de 20mbit met een speedtest wel.

Het lijkt er dus echt op alsof de fritzbox de packet stroom gewoon niet aan kan. Het enige verschil tussen 1 TCP stroom van 20 mbit en 200 van 100 kbit is dat je bij 200 verbindingen grotere NAT tabellen hebt, die mogelijk meer processorkracht vragen, maar ik zou het heel vaak vinden als dat het probleem is.

Ik heb het meerdere keren getest:
Direct van kabelmodem naar PC: 2 mbit down, 400 kb up.
Fritzbox ertussen geplaatst: 40 kb down, 50 kb up.

:?
Vaag, ik heb UPNP niet aangezet(huisgenoten gebruiken nog wel eens vage programma's) maar ook geen forwarding voor bittorrent aanstaan. Desondanks loopt het zonder ook maar enig probleem.
Probeer UPNP eens uit te zetten?
Hier draai ik regelmatig torrents naar binnen met iets van 2 MB en upload tot 250KB en telefonie kan er dan nog netjes naast uitgevoerd worden...

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• metamarty

metamarty

AtRi schreef op woensdag 28 oktober 2009 @ 12:19:
Ik heb een 7140, als ik daar aanvink dat ik de FB alleen als router wil gebruiken (via lan1 dus), dan moet ik onderaan de pagina de snelheid van de internet verbinding instellen, heb je dat wel gedaan?
Ja, heb ik gedaan, maar volgens mij is dat alleen bedoeld voor de priorisatie functie van realtime applicaties en telefonie enzo. Dat gebruik ik verder niet.
Loekie schreef op woensdag 28 oktober 2009 @ 12:23:
[...]

Vaag, ik heb UPNP niet aangezet(huisgenoten gebruiken nog wel eens vage programma's) maar ook geen forwarding voor bittorrent aanstaan. Desondanks loopt het zonder ook maar enig probleem.
Probeer UPNP eens uit te zetten?
Hier draai ik regelmatig torrents naar binnen met iets van 2 MB en upload tot 250KB en telefonie kan er dan nog netjes naast uitgevoerd worden...
In principe zou het niet uit moeten maken qua snelheid of de porten geforward staan. Je hebt alleen een wat groter aanbod aan peers en dus een grotere kans op een verbinding met goede snelheid. Ik zal de UPnP eens uitzetten, maar ik denk niet dat het helpt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
metamarty schreef op woensdag 28 oktober 2009 @ 12:38:
Ja, heb ik gedaan, maar volgens mij is dat alleen bedoeld voor de priorisatie functie van realtime applicaties en telefonie enzo. Dat gebruik ik verder niet.
Die capt je hele verbinding, ik heb hem hier op 30/5 staan nadat deze eerder op 10/2 stond, eerder kwam ik dan ook niet hoger uit dan 10/2...

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• metamarty

metamarty

Loekie schreef op woensdag 28 oktober 2009 @ 12:42:
[...]

Die capt je hele verbinding, ik heb hem hier op 30/5 staan nadat deze eerder op 10/2 stond, eerder kwam ik dan ook niet hoger uit dan 10/2...
Ja die functie doet dat inderdaad, maar alleen als de realtime of hoge prioriteits data er is, en volgens mij heb ik die helemaal niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
metamarty schreef op woensdag 28 oktober 2009 @ 14:49:
[...]

Ja die functie doet dat inderdaad, maar alleen als de realtime of hoge prioriteits data er is, en volgens mij heb ik die helemaal niet.
Doet die altijd..... Dus die moet sowieso hoger dan je huidige abo staan...

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• metamarty

metamarty

Loekie schreef op woensdag 28 oktober 2009 @ 14:58:
[...]

Doet die altijd..... Dus die moet sowieso hoger dan je huidige abo staan...
Je hebt gelijk! _/-\o_

Hij is extreem gevoelig voor deze waardes. Op het moment dat ik ze eerlijk eenvul gaat het mis. Nu ik ze gewoon super hoog heb gezet is mijn snelheid weer goed! Ook een speedtest dwars door het downloaden levert weer goede waardes op. *O*

Dank je wel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07-05 19:44
Ik het een 5124 en bel uit met een VoIP account. Ik gebruik een vaste (KPN) lijn voor inkomende gesprekken (via bestaand MSN nummer) en als 'life line'.
So far so good. Nu zou ik alleen graag willen dat mensen die door mij gebeld worden het vaste (KPN, msn-nr) in hun display te zien krijgen, nu krijgen ze het VoIP nummer te zien.
Is die mogelijk binnen de settings van de Fritz?
Als dit niet mogelijk is, moet het toch mogelijk zjn om helemaal geen nummer mee te sturen, zonder dat je dit bij de (VoIP/SIP) provider moet regelen? Ik heb alle settings in de Fritz die met nummerweergave te maken hebben al geprobeerd, maar hij blijft het internet/voip nummer meesturen (en dus weergeven).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtRi
Bij Voipbuster c.s. kun je dat regelen in de pc-applikatie, daarna wordt het nummer altijd meegestuurd.
Dit via het modem modem regelen ben ik nog niet tegen gekomen, maar dat zegt ook niet alles.
Welke voipprovider gebruik je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
Allesin1 van Infopact.
Maar op elke (mobiele) telefoon is in te stellen dat je (evt. tijdelijk) je nummer niet wilt meesturen. Maar in de Fritz kan dit niet blijkbaar, vreemd. Is het niet een CLI setting ergens? Gewoon 'don't send outgoing number' oid?

Nog mooier zou zijn, zoals gezegd, dat ik een ander nummer zou kunnen meesturen. Dat andere nummer staat ook gewoon geprogrammeerd (als fixed line nummer) in de Fritz dus het is niet zo maar een wildvreemd nummer oid.

[ Voor 5% gewijzigd door kaajee op 05-11-2009 13:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KroontjesPen

KroontjesPen

Bij je internet nummer kan je iets aangeven bij Suppress outgoing Caller ID (CLIR).
Weet niet of je dat bedoelt.

Stem blanco!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
Ja, je bedoelt waarschijnlijk bij:
* Suppress Outgoing Caller ID (CLIR) :
- CLIR via display name (default?)
- disabled

Disabled haalt niets uit, ook alle andere opties niet.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KroontjesPen

KroontjesPen

In de manuel staat wel iets op pagina 72/73. Voor eenmalig b.v. *31# voor het nummer zetten.

Stem blanco!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vincedd
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 14:17
#31#en dan telefoonnummer is een tijdelijke afscherming van 1 maal en werkt bij elke telefoon.Ik gebruik het altijd als ik klanten moet bellen als ze storing hebben(kunnen ze me niet lastig vallen als het niet nodig is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KroontjesPen

KroontjesPen

Het is voor de duidelijkheid bij 'n Fritz!Box wel *31#. ;)

Stem blanco!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vincedd
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 14:17
dat wist ik niet,maar ik bel niet iedereen via me fritz.typisch weer duits,blijft raar volk.Heb er jaren vanuit me slaapkamerraam naar kunnen kijken. ;)

[ Voor 46% gewijzigd door vincedd op 05-11-2009 15:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
Nou nog steeds niet gelukt; zelfs *31# helpt bij mij helemaal niets; ik zie nog steeds het uitgaande nummer. Ook vond ik in de manual een sectie: Onderdrukken van de nummerweergave bij uitgaande oproepen (CLIR): code: #51ext*1*, maar ook dit heeft geen effect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KroontjesPen

KroontjesPen

Tja. Misschien eens een mailtje naar AVM sturen met die vraag kaajee.

Stem blanco!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
Die is al de deur uit (meteen al), maar ja je weet het hè, hier krijg je iha sneller antwoorden dan van heklpdesken. :)

(hoezo m'n naam vet gedrukt btw?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KroontjesPen

KroontjesPen

kaajee schreef op vrijdag 06 november 2009 @ 10:37:
Die is al de deur uit (meteen al), maar ja je weet het hè, hier krijg je iha sneller antwoorden dan van heklpdesken. :)

(hoezo m'n naam vet gedrukt btw?)
Als ik niet quote doe ik dat voor de duidelijkheid. Er kan een post tussen komen. ;)

Stem blanco!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtRi
Als de nummerweergave wordt geregeld door de voip-provider (zoals bij betamax bijv.) dan zul je hem misschien ook daar moeten uitzetten.

[ Voor 10% gewijzigd door AtRi op 07-11-2009 10:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
Ja, dat heb ik inmiddels ook al laten doen (hij staat nu uit). Maar blijft vreemd dat de settings in de Fritz dus eigenlijk geen nut/effect hebben. Zoiets moet als eindgebruikerzelf kunnen regelen, dus bij provider staat ie gewoon aan en in de Fritz of op toestel regelen of het nummer wel of niet meegezonden moet worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtRi
Maar dat ligt dus aan de provider (neem ik aan), die moet naar de Fritzbox luisteren of die wel of geen nummerweergave wil. 'T is ook wel logisch, ze willen niet dat je zo maar elk willekeurig nummer mee kan sturen. Dus er moet een zekere conrole zijn of dat nummer wel van jou is. Maar het zou gemakkelijk zijn als je het in je modem/ata zou kunnen instellen. Bij mobiele en vaste telefonie worden het volgens mij ook bij de provider geregeld en niet in je telefoon, al gaat het wel via *31# oid.

[ Voor 60% gewijzigd door AtRi op 07-11-2009 13:31 . Reden: Toevoeging ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarkBM
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 22-08-2024
Het geluid happert van mijn telefoon als er volop data door het modem gaat. Nu kan ik me iets daarbij voorstellen als het gaat om de data die ik van i-net afhaal, maar als ik tussen 2 apparaten aan het streamen ben, dan hapert mijn telefoon ook.

internet staat standaard als prioriteit ingesteld. De bandbreedte heb ik ook ingevuld met het maximale wat ik met up en dl. tests haal. Al zou dat voor intern data verkeer niets hoeven uit te maken toch? Wat kan ik verder nog doen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
Nou nog eens heel wat anders........voor de echte Fritz die-hards.....

Ik heb dus een 5124 en die hoort bij een pakket waarbij ik ook kan pinnen via ip. Niks mis mee. Echter, om dit te kunnen heeft de provider een eigen firmware geschreven die dit mogelijk maat. Geen idee waar dit in zit, kan iets met veiligheids certificaten te maken hebben die ze meebakken. Of een aparte VPN tunnel wellicht, maar dit is raden mijnerzijds.

Anyway; ik zou graag over willen stappen op een 7270 vanwege het draadloze en de dect mogelijkheid. Out of the box werkt dit dus niet (vanwege die firmware). Technisch zijn de 5124 en 7270 vrijwel gelijk, dus mi. moet het ook met een 7270 werken, maar je raadt het al; de provider ondersteund dit niet en wil ook niet hun custom firmware ter beschikking stellen.

Hoe kom ik erachter wat ze nou precies aangepast hebben en zou ik deze aanpassingen ook in een 7270 kunnen doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xtra
  • Laatst online: 28-08 18:14
kaajee schreef op dinsdag 10 november 2009 @ 09:04:
Nou nog eens heel wat anders........voor de echte Fritz die-hards.....

Ik heb dus een 5124 en die hoort bij een pakket waarbij ik ook kan pinnen via ip. Niks mis mee. Echter, om dit te kunnen heeft de provider een eigen firmware geschreven die dit mogelijk maat. Geen idee waar dit in zit, kan iets met veiligheids certificaten te maken hebben die ze meebakken. Of een aparte VPN tunnel wellicht, maar dit is raden mijnerzijds.

Anyway; ik zou graag over willen stappen op een 7270 vanwege het draadloze en de dect mogelijkheid. Out of the box werkt dit dus niet (vanwege die firmware). Technisch zijn de 5124 en 7270 vrijwel gelijk, dus mi. moet het ook met een 7270 werken, maar je raadt het al; de provider ondersteund dit niet en wil ook niet hun custom firmware ter beschikking stellen.

Hoe kom ik erachter wat ze nou precies aangepast hebben en zou ik deze aanpassingen ook in een 7270 kunnen doen?
Je kunt het proberen met telnet. Kijken of er certificaten staan, of er een aparte ADSL-connectie wordt gemaakt oid. Wel een flinke klus. Je zou ook de configuratie kunnen opslaan en kijken of daar al iets in te vinden is.
Kun je met de 5124 de updates van de AVM-site gebruiken? (Als die er zijn.)

Evt. kun je proberen de 5124 via poort 1 op de 7270 aan te sluiten en dus niet meer het ADSL-modem te gebruiken. Alleen zo kom je niet van je 5124 af natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:15
Ik ben sinds afgelopen weekend ook weer een (bijna) gelukkige bezitter van een Fritz!Box. Na begin dit jaar, toen ik KPN adsl + interactieve tv nam, m'n Fritz!Box 7170 verkocht te hebben omdat ik aan de Experiabox moest en ik de aanvullende functionaliteit van de fritzbox als uit de kluiten gewassen ATA niet zo nuttig vond, heb ik nu een Fritz!Box 7270.

Deze dient nu als DECT centrale en ook weer als router en het is meteen alweer vertrouwd :D.

Wel heb ik nog steeds het irritatiepunt dat je standaard geen eigen DNS servers (of bv. OpenDNS) in kan stellen en dat ook op PPPoE gebied hij wat te wensen over laat (je kan via de web interface geen lagere MTU instellen, wat bij een PPP tunnel naar KPN wel nodig is).

Nu echter de hamvraag: Ik heb ook "Freetz" gedownload en gecompileerd met de door mij gewenste opties en deze werkt voortreffelijk op de laatste stabiele firmware. Vooral statische DHCP en DNS toewijzing middels de "hosts" file is heerlijk (alleen wederom wat jammerlijk dat het instellen hiervan niet gewoon basis functionaliteit is).

Echter, ik merk dat in de huidige stabiele firmware (54.04.76) er wat behoorlijke bugs zitten m.b.t. DECT. Zo werkt het signaleren van gemiste oproepen niet op een Siemens handset behorend bij een C450IP en ook niet op een SL1, terwijl dit wel zou moeten. Uit info op de AVM Website blijkt ook dat hier een behoorlijke bug is ingeslopen en dat dit in de volgende firmware weer opgelost wordt.

Helaas bestaat de komende firmware alleen nog maar als "Labor" firmware, en dan ook alleen Duitstalig.

Hebben mensen hier ervaring met het draaien van Duitse labor firmware op een internationale Fritz!box 7270? Gaat dit fout en is het inderdaad niet voor niets dat de labor pagina's tussen beide talen websites verschillen of kan het wel?

Ik hoop in ieder geval dat AVM snel met een fix op de proppen komt....

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtRi
Ik meen wel n's gelezen te hebben dat de duitse versie alleen isdn ondersteund?? Zou ik even uitzoeken voor dat je update, tenzij je isdn hebt natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Waarschijnlijk ondersteunt de duitse versie alleen maar ISDN ja :-). Maar freetz heeft een optie om ook een Annex A file in de firmware te patchen. Bovendien gebruik ik nu toch nog een speedtouch modempje voor de DSL-connectie (ivm. IPTV).

De vraag is meer of er, naast de ondersteunde ADSL standaarden, ook nog andere hardware-technische verschillen zijn.

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geomaris
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 11-09 10:55
eymey schreef op dinsdag 01 december 2009 @ 19:24:
Echter, ik merk dat in de huidige stabiele firmware (54.04.76) er wat behoorlijke bugs zitten m.b.t. DECT. Zo werkt het signaleren van gemiste oproepen niet op een Siemens handset behorend bij een C450IP en ook niet op een SL1, terwijl dit wel zou moeten. Uit info op de AVM Website blijkt ook dat hier een behoorlijke bug is ingeslopen en dat dit in de volgende firmware weer opgelost wordt.

Ik hoop in ieder geval dat AVM snel met een fix op de proppen komt....
Gisteren van AVM een mailberichtje gekregen met de mededeling dat de comfortfuncties die de Gigasets moeten ondersteunen bewust uit de laatste firmware zijn gesloopt. Mogelijk (... :( ) wordt dat t.z.t. weer hersteld. Inmiddels heb ik weer teruggeflashd naar de vorige 67 versie.

(Overigens ook met de nodige trubbels, zo heb ik nog steeds de tijd niet vast kunnen zetten en dus geen push services e.d.)

[ Voor 0% gewijzigd door Geomaris op 01-12-2009 23:02 . Reden: typos ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
eymey schreef op dinsdag 01 december 2009 @ 22:52:
Waarschijnlijk ondersteunt de duitse versie alleen maar ISDN ja :-). Maar freetz heeft een optie om ook een Annex A file in de firmware te patchen. Bovendien gebruik ik nu toch nog een speedtouch modempje voor de DSL-connectie (ivm. IPTV).

De vraag is meer of er, naast de ondersteunde ADSL standaarden, ook nog andere hardware-technische verschillen zijn.
Er zijn 3 verschillende harware-versies, waarbij de laatste(v3) ook qua hardware anders is. De internationale is gelijk aan de zwitserse versie.
Je kunt de internationale trouwens alleen flashen als je een paar config-parameters omzet naar die van de Duitse versie. Ik gebruik op dit moment de IPv6 versie waarvan ik hoop dat die ook snel naar release wordt bijgewerkt voor de internationale versie.
Als je het duits enigszins machtig bent: ip-phone-forum.de

Ik heb op dit moment overigens een telefoon van buiten op de interne server geregistreerd en kan dus gratis met m'n vriendin met SIP-telefoon bellen :)

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Mja, als ik ff naar de Freetz compileer tool kijk, dan zie ik inderdaad een melding van Fritz!box 7270 v1&v2 (die ik altijd kies) met 16 MB flash en ik zie een Fritz!box V3. Ik gok dat de internationale dus iig geen V3 is, maar denk dat ik de gok toch maar niet neem.

Het ging mij vooral om de beta-firmware (de opvolger van .76) omdat die een hoop problemen zou moeten oplossen. De IPv6 firmware is ook in een internationale versie beschikbaar als Labor! dus misschien voor jou een leuke. Gewoon de site op engels zetten, dan verandert de frontpage en zie je vermelding van de IPv6 firmware.

Duits ben ik wel redelijk machtig. ip-phone-forum heeft mijn aandacht de afgelopen week al voldoende gehad :D

Anyway, ik hoop dus snel op de opvolger van .76 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
Loekie schreef op woensdag 02 december 2009 @ 01:05:
[...]
Ik heb op dit moment overigens een telefoon van buiten op de interne server geregistreerd
Zijn er nog speciale dingen die je hiervoor hebt gedaan? Ik kan met m'n N95 via 3G wel registreren op de FB en "bellen", alleen is er dan geen enkele geluid. Ik heb een T-Mobile-abo, VoIP wordt dus niet geblokkeerd door de provider. Voipbuster werkt goed wel via 3G.
Pagina: 1 ... 12 ... 23 Laatste