Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:15
Ben ik ook benieuwd naar :). @Loekie: Welke port forwards heb je open moeten zetten? Of heb je de firewall zelf gemanipuleerd?

Dan moet ik nog wel ff kijken hoe ik SIP op m'n n96 aan het wapperen krijg.... je kan wat instellen, maar niet compleet genoeg :S. En Fring draaien is ook weer zo batterij slurpend.

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12-09 14:10
eymey schreef op woensdag 02 december 2009 @ 09:16:
Mja, als ik ff naar de Freetz compileer tool kijk, dan zie ik inderdaad een melding van Fritz!box 7270 v1&v2 (die ik altijd kies) met 16 MB flash en ik zie een Fritz!box V3. Ik gok dat de internationale dus iig geen V3 is, maar denk dat ik de gok toch maar niet neem.

Het ging mij vooral om de beta-firmware (de opvolger van .76) omdat die een hoop problemen zou moeten oplossen. De IPv6 firmware is ook in een internationale versie beschikbaar als Labor! dus misschien voor jou een leuke. Gewoon de site op engels zetten, dan verandert de frontpage en zie je vermelding van de IPv6 firmware.

Duits ben ik wel redelijk machtig. ip-phone-forum heeft mijn aandacht de afgelopen week al voldoende gehad :D

Anyway, ik hoop dus snel op de opvolger van .76 :)
De internationale versie is per definitie niet V3, V3 wordt vnl in Duitsland uitgeleverd door ISP 1&1. Je kunt overigens aan de hand van de support-data het hardware-id afleiden en vervolgens daar de versie bij zoeken.

Die IPv6 draai ik al :)

V.w.b. externe registratie op interne SIP-server werkt ws alleen met firmware op 7270 met een versie later dan .76.
In /var/flash/voip.cfg op de fritzbox kun je na het aanmaken van een SIP-account onder het account dat je hebt aangemaakt een regel vinden met reg_from_outside=no/yes(1 van de 2) verander je dat naar yes.
Vervolgens reboot je de box.
Hierna kun je de telefoon extern registreren, hier staat uitgelegd hoe je dat doet met een Nokia mobiel.
Vergeet niet een Stunserver in te vullen om er voor te zorgen dat geluid werkt.

Ik heb niets aan hoeven passen in de firewall, het maakt ook gebruik van de std poorten. Inkomend werkt het hier goed, alleen lukt het niet om het geluid uit te sturen wat ws komt door de firewall van de ontvangende partij.

Ik kan overigens wel uitbellen naar m'n vriendin vanaf thuis, maar krijg dan geen geluid, wordt het gesprek de andere kant op gestart lukt het wel. Het modem van de andere kant lijkt wat strict te zijn...

[ Voor 5% gewijzigd door Loekie op 02-12-2009 11:25 ]

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Hmmm... is die internationale IPv6 labor van een nieuwere build dan de .76 dan? En impliceert dat, dat dus in ieder geval alle features van .76 stable ook in deze testversie zitten?

Ik kijk net ff snel en zie inderdaad nog geen reg_from_outside regel staan....

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
eymey schreef op woensdag 02 december 2009 @ 11:30:
Hmmm... is die internationale IPv6 labor van een nieuwere build dan de .76 dan? En impliceert dat, dat dus in ieder geval alle features van .76 stable ook in deze testversie zitten?

Ik kijk net ff snel en zie inderdaad nog geen reg_from_outside regel staan....
Het is de IPv6 die is bijgewerkt naar .76 na release van .76. Bij stond de regel er al in en had alleen nodig om yes in te vullen ipv no.
Je kunt altijd proberen de regel toe te voegen en kijken of het dan al werkt.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
:-) Ik zie voor zover ik kan zien nog nieteens de sectie in voip.cfg die bij het nieuwe telefonie device zou moeten horen (ik zie er wel een phonebook entry voor in de phonebook file).

Maar goed, vanavond maar eens kijken of Freetz ook overweg kan met de internationale IPV6-labor versie dan. Aan de buildnummers op de AVM site en in de firmwares file te zien wel.

Het enige wat hopelijk daarna nog snel wordt opgelost is dat de missed calls button (envelope button) op m'n siemens handsets weer werkt.

Ik had het trouwens ook no bijna voor elkaar om m.b.v. cpmaccfg en een atm bridging tool de interactieve TV van KPN ook via de fritzbox als DSL modem te bridgen. Maar helaas, de fritz wist de IGMP join requests e.d. niet goed te routeren richting KPN, dus voorlopig blijft meneer thomson nog voor DSL modem spelen.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
eymey schreef op woensdag 02 december 2009 @ 11:50:
:-) Ik zie voor zover ik kan zien nog nieteens de sectie in voip.cfg die bij het nieuwe telefonie device zou moeten horen (ik zie er wel een phonebook entry voor in de phonebook file).

Maar goed, vanavond maar eens kijken of Freetz ook overweg kan met de internationale IPV6-labor versie dan. Aan de buildnummers op de AVM site en in de firmwares file te zien wel.

Het enige wat hopelijk daarna nog snel wordt opgelost is dat de missed calls button (envelope button) op m'n siemens handsets weer werkt.

Ik had het trouwens ook no bijna voor elkaar om m.b.v. cpmaccfg en een atm bridging tool de interactieve TV van KPN ook via de fritzbox als DSL modem te bridgen. Maar helaas, de fritz wist de IGMP join requests e.d. niet goed te routeren richting KPN, dus voorlopig blijft meneer thomson nog voor DSL modem spelen.....
Hmmm, die hard hacken ;)
Je had al wel een SIP-device aangemaakt via telephony devices toch?
Laat zeker even horen of het werkt, wellicht heb je wel even nodig om de variabele avme om te zetten naar avm om de internationale versie de duitste versie te laten slikken.

Kun je op de Fritz!Box meer dan 2 VC-settings instellen dan? Via telnet zeker?

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
:-) Nou, ik ga niet met duitse firmware klooien iig, dan wacht ik wel ff. Maar dat extern open zetten werkt met die IPV6 labor firmware? Of dus eigenlijk niet omdat ie qua features "bij" is tov. de .76? Ik heb idd al een SIP device bij m'n telefoon devices staan.

En anders wacht ik wel geduldig tot de nieuwe firmware ge-released wordt. Mijn ervaring met AVM leert dat dat zomaar zo rond kerst wel weer eens zo ver zou kunnen zijn :).

Ja, het is mogelijk om meer dan 2 VC's te openen, met behulp van een pakketje dat in Freetz (www.freetz.org) zit. Ik heb het uitgeprobeerd, geinspireerd door http://www.ip-phone-forum.de/showthread.php?t=190207 .

Het lukt in zoverre dat de Motorola 1960 netjes boot ,z'n software ophaalt, de EPG ophaalt en netjes de zender gaat staan spelen van de multicast groep waar hij op zat toen hij nog aan de Thomson hing. Echter, zappen of een VOD stream oproepen werkt dus niet.... Nieuws en "mijn info" ophalen werkt weer wel.

[ Voor 5% gewijzigd door eymey op 02-12-2009 13:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
eymey schreef op woensdag 02 december 2009 @ 13:19:
:-) Nou, ik ga niet met duitse firmware klooien iig, dan wacht ik wel ff. Maar dat extern open zetten werkt met die IPV6 labor firmware? Of dus eigenlijk niet omdat ie qua features "bij" is tov. de .76?
Wel :)
Op dit moment lijkt het er op dat alleen Labor-versie dit kunnen.
En anders wacht ik wel geduldig tot de nieuwe firmware ge-released wordt. Mijn ervaring met AVM leert dat dat zomaar zo rond kerst wel weer eens zo ver zou kunnen zijn :).
Iets met Weihnachtsmann :)
Ja, het is mogelijk om meer dan 2 VC's te openen, met behulp van een pakketje dat in Freetz (www.freetz.org) zit. Ik heb het uitgeprobeerd, geinspireerd door http://www.ip-phone-forum.de/showthread.php?t=190207 .

Het lukt in zoverre dat de Motorola 1960 netjes boot ,z'n software ophaalt, de EPG ophaalt en netjes de zender gaat staan spelen van de multicast groep waar hij op zat toen hij nog aan de Thomson hing. Echter, zappen of een VOD stream oproepen werkt dus niet....
Aha, zou het niet zo zijn dat VOD een andere VC kiest? Zappen zou op zelfde VC zitten denk ik.
De implementatie van IPTV die ik wat beter ken maakt gebruik van een playlist die geladen is en waarbij zappen kwestie is van een entry in playlist kiezen. Die entry verwijst dan naar een broadcast-adres waarbij een stream geopend wordt. Ik begrijp dat het bij ITV iets anders gaat?

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Voor zover ik het bij ITV heb kunnen wiresharken (en bij meer IPTV implementaties volgens mij gebruikelijk is), is dat je inderdaad een soort playlist van multicast streams hebt. Om zo'n stream te ontvangen moet er een IGMP join request richting de servers van KPN gestuurd worden zodat die weten dat jij een bepaalde multicast stream wil ontvangen. Vervolgens krijg je die stream binnen en kan de ontvanger 'm decoderen.

Waarschijnlijk gaat het bij dat joinen mis en weet de Fritzbox niet waar hij die requests heen moet sturen. Het is bij KPN in ieder geval wel heel apart want er zijn wel 5 of 6 VC's waar alles over verdeeld wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Yep :). Vorig jaar rond kerst ook al hetzelfde verhaal, toen ook met de 7170. Ze kondigen 'm alleen in het Duits aan maar ik heb goede hoop dat hij ook wel voor de internationale apparaten zal komen. Dat was vorig jaar iig ook zo.

De lijst met veranderingen in die weihnachts aankondiging is nog best karig (veel ervan vind ik niet echt belangrijk) maar in de changelog van de huidige beta labor staat wel een waslijst van met name ook bugfixes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
eymey schreef op woensdag 02 december 2009 @ 13:55:
[...]

Yep :). Vorig jaar rond kerst ook al hetzelfde verhaal, toen ook met de 7170. Ze kondigen 'm alleen in het Duits aan maar ik heb goede hoop dat hij ook wel voor de internationale apparaten zal komen. Dat was vorig jaar iig ook zo.

De lijst met veranderingen in die weihnachts aankondiging is nog best karig (veel ervan vind ik niet echt belangrijk) maar in de changelog van de huidige beta labor staat wel een waslijst van met name ook bugfixes.
Ik kijk met name uit naar de DECT-update die gaat van 1.97 naar iets van 2.37 waarbij vooral in de eerdere labors wat fixes zijn geweest ben ik benieuwd naar. Daarnaast komt er een MT-D(goedkoop via Ebay) deze kant op die wat leuke functies met streaming meebrengt.
Compleet changelog to nog toe: Changelog

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Hmm mja... heb de MT-D overwogen maar het is zo jammer dat dat ding echt uitsluitend in het Duits werkt. M'n vriendin heeft al moeite met engels, laat staan Duits.

Op www.fritzshop.nl staan bij de 7270 wel 2 handsets van Siemens die ook zouden kunnen profiteren van bepaalde Fritzbox features, dus maar eens kijken of die ergens tweedehands zijn op te snorren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
Ik heb geen probleem met Duits en het is mijn spul ;)
Die C47h heb ik nu dus juist problemen mee, dit al sinds uitlevering van de FB, Ook een S45 had altijd problemen, maar die heb ik uitgeleend. Ik heb de S67H in gebruik en die doet het goed, dat zal voor de S68H ook wel opgaan vermoed ik.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Mja... voor mij is het spielerei maar zij gebruikt het ook nog echt om te bellen :+. En dat moet dan wel een beetje werken.

Wat voor problemen heb je met de C47h?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
eymey schreef op woensdag 02 december 2009 @ 16:18:
Mja... voor mij is het spielerei maar zij gebruikt het ook nog echt om te bellen :+. En dat moet dan wel een beetje werken.

Wat voor problemen heb je met de C47h?
Storen, kraken, klikjes.
Zit niet in de telefoon zelf, met de std set werkt ie goed. Ook de FB doet het goed met de s67h.
Ook een oudere S45 heeft dit zelfde probleem, die gebruik ik echter niet meer. Ik heb geen foefjes aanstaan aangaande ECO oid. Bereik is ook geen probleem.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
ok-thanks :)

offtopic:
Grrrrrr, ik begin me steeds matelozer aan die ROT N96 van me te irriteren. Het lijkt erop dat ook SIP weer eens niet afgemaakt is in de N96... op diverse fora vind ik dat het nooit gaat werken en geen enkele van de door jou gelinkte procedures is van toepassing op de N96...... *zucht*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-07 22:34
eymey schreef op woensdag 02 december 2009 @ 20:38:
Grrrrrr, ik begin me steeds matelozer aan die ROT N96 van me te irriteren. Het lijkt erop dat ook SIP weer eens niet afgemaakt is in de N96... op diverse fora vind ik dat het nooit gaat werken en geen enkele van de door jou gelinkte procedures is van toepassing op de N96...... *zucht*
Wat probeer je te bereiken? Vanaf 3G te kunnen SIPpen via je eigen FB, of gewoon via WLAN? Via WLAN werkt uitstekend op m'n N95. Ik gebruik het regelmatig, als ik te lui ben om naar de andere kant van de kamer te lopen voor de DECT. :+
Via 3G werkt SIP-signaling wel, maar dus nog geen audio. Ik heb gewoon de "recenste" release van de FB-firmware, de .76 dus.

offtopic:
Maar idd, ook op de N95 voelt het heel vaak of de software gewoon niet af is. Het ding heeft een fantastische featureset, waar een iPhone of een Android-toestel niet aan kunnen tippen. Helaas werkt het vaak maar voor 80%. Wellicht omdat de meeste mensen die features toch niet kennen, of "te complex" vinden, en er dus minder noodzaak is om de bugs te verhelpen. Zeer jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
@Fuzzillogic: Helaas, je vergelijkt appels met peren (ookal doet de modelnummering anders geloven). Nokia heeft in al haar "wijsheid" besloten om in alle telefoons vanaf de N96 generaties geen VOIP client meer in te bouwen (en als je pech hebt in de N95 series ook niet meer mochten daar nog firmware updates voor uit komen). Volgens hen zelf zodat andere makers van software een mooiere client kunnen bouwen. Ik zeg nog steeds; Onder druk van mobiele operators.

In de N96 kan je onder verbindings instellingen nog wel sip accounts instellen en die registreren netjes, maar verder kan niks....

Ik wilde het zowel in huis via WLAN gebruikan als ook 'extern'.

Overigens, ook @Loekie: Ik heb reg_from_outside toegevoegd aan voip.cfg en de box gereboot. En als ik via 3g vanaf m'n Nokia probeer om te registreren naar m'n externe IP adres, dan lijkt hij geregistreerd te worden!!! Dat stemt hoopvol. Via Fring en Talkonaut en consorten lukt het nog niet maar goed, die vereisen misschien al wat meer connectiviteit dan alleen een sip registrar (sowieso blijft het BUD dat alles wat dus nog wél werkt op de N96 via een proxy server van de betreffende makers moet werken :r ).

Loekie: Ik snap die howto's op ip-phone-forum nog niet helemaal, als in "biedt dyndns dus ook SIP proxy functionaliteit"? Ik kan hier op hun site zelf namelijk niks over terug vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
eymey schreef op vrijdag 04 december 2009 @ 09:22:
Overigens, ook @Loekie: Ik heb reg_from_outside toegevoegd aan voip.cfg en de box gereboot. En als ik via 3g vanaf m'n Nokia probeer om te registreren naar m'n externe IP adres, dan lijkt hij geregistreerd te worden!!! Dat stemt hoopvol. Via Fring en Talkonaut en consorten lukt het nog niet maar goed, die vereisen misschien al wat meer connectiviteit dan alleen een sip registrar (sowieso blijft het BUD dat alles wat dus nog wél werkt op de N96 via een proxy server van de betreffende makers moet werken :r ).

Loekie: Ik snap die howto's op ip-phone-forum nog niet helemaal, als in "biedt dyndns dus ook SIP proxy functionaliteit"? Ik kan hier op hun site zelf namelijk niks over terug vinden.
Relaxed :)
Ik kan nu ook uitbellen, blijkbaar heeft het externe modem nu wel RTP open.
Registratie is deel 1, signalering werkt dan ook. Wat je doet door je eigen dyndns-adres in te geven is je eigen sip-server laten dubbelen als je eigen proxy, dat is wat je nodig hebt om van buiten te registreren.
Dyndns zelf doet daar dus niets mee, het gaat erom dat je je eigen box bereikt,
Deel 2 is de spraakdata, hier heb ik een stunserver die publiekelijk is in gesteld, zie eerdere link over STUN.
vziw lopen nokia-gebruikers op IP-phone-forum daar vaak op vast en moet je dat voipsettings progje downloaden.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Wat bedoel je eigenlijk met "Externe modem"? Een "andere kant van de lijn" die jij met je externe SIP server hebt verbonden als client?

Ooooh, dus dyndns is alleen maar omdat ze DNS willen hebben om niet hun eigen IP te hoeven onthouden :+. Dat heb ik dus al maar dan via een andere provider.

De STUN server zal ik mee gaan stoeien.

Dat voipsettings progje voor Nokia ken ik ook al maar helaas, die doet dus niks op de N96 en andere S60v3 FP2 firmwares :(. De N96 staat ook niet in de supporting devices lijst van willekeurig welke versie van dit progje.

edit: Nog een leuke m.b.t. STUN: Moet de fritzbox zelf eigenlijk ook niet op de hoogte zijn van z'n STUN server? Leuk als de VOIP client het weet, maar de fritz moet dan toch een verbinding hiermee opzetten? Of wordt dat via het SIP protocol afgesproken tussen de client en de FB?

[ Voor 20% gewijzigd door eymey op 04-12-2009 10:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
eymey schreef op vrijdag 04 december 2009 @ 10:10:
Wat bedoel je eigenlijk met "Externe modem"? Een "andere kant van de lijn" die jij met je externe SIP server hebt verbonden als client?

Ooooh, dus dyndns is alleen maar omdat ze DNS willen hebben om niet hun eigen IP te hoeven onthouden :+. Dat heb ik dus al maar dan via een andere provider.

De STUN server zal ik mee gaan stoeien.

Dat voipsettings progje voor Nokia ken ik ook al maar helaas, die doet dus niks op de N96 en andere S60v3 FP2 firmwares :(. De N96 staat ook niet in de supporting devices lijst van willekeurig welke versie van dit progje.

edit: Nog een leuke m.b.t. STUN: Moet de fritzbox zelf eigenlijk ook niet op de hoogte zijn van z'n STUN server? Leuk als de VOIP client het weet, maar de fritz moet dan toch een verbinding hiermee opzetten? Of wordt dat via het SIP protocol afgesproken tussen de client en de FB?
Modem van m'n vriendin in Spanje :) Zij is als client aangemeld op m'n fritzbox.
vziw(maar ben geen super netwerk of voip-wizard) is stun nodig om beide kanten te laten weten over welke poorten de geluidsdata(RTP) moet lopen, zodra dat gebeurt is zou stun zijn nut vervult hebben.
Stun is met name bedoeld om NAT-gateways door te prikken zeg maar.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Dat klopt, dat is idd de functie van stun zo ongeveer. Maar ik zie in de Fritzbox nergens een optie om 'm STUN aware te maken. Maar goed, kan heel goed zijn dat alleen de client het idd maar hoeft te weten, aangezien die achter een moeilijk-moeilijk apparaat (zijnde een firewall of NAT router) kan zitten. De Fritz!box is zelf natuurlijk SIP server en beheert zelf z'n eigen firewall.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
Maar je hebt STUN ook niet nodig, als de FB zelf toch al direct aan internet hangt zonder NAT ertussen. Als de andere kant dan ook die audio via TCP laat lopen ipv UDP zou NAT geen probleem meer mogen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
Fuzzillogic schreef op vrijdag 04 december 2009 @ 13:42:
Maar je hebt STUN ook niet nodig, als de FB zelf toch al direct aan internet hangt zonder NAT ertussen. Als de andere kant dan ook die audio via TCP laat lopen ipv UDP zou NAT geen probleem meer mogen zijn.
In geval van een mobiel toestel zit je bij de meeste aanbieders echter wel achter een NAT, dus heb je het wel weer nodig. Ook mijn vriendin in Spanje heeft een SIP-foon achter een DSL-modem zitten, in dat geval heb je ook STUN nodig. Lokaal in zelfde netwerk vaak niet nodig, maar als 1 kant geNAT wordt juist weer wel.

* Loekie stapt nu op vliegtuig naar Spanje, dus dit weekend geen nieuws van deze zijde ;)

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
:) Veel plezier in Spanje (hoop dat je wel IN het vliegtuig stapt :+ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
Loekie schreef op vrijdag 04 december 2009 @ 15:41:
[...]
Lokaal in zelfde netwerk vaak niet nodig, maar als 1 kant geNAT wordt juist weer wel.
Met UDP, maar niet met TCP icm een SIP proxy.

Ik hoop dat AVM snel met een nieuwe internationale firmware komt, want ik wil ook graag gebruikmaken van die feature om vanaf een externe locatie te kunnen aanmelden. Weet iemand hoe het zit met beveiliging? Wordt bij SIP de wachtwoorden op zijn minst gehashed doorgegeven? Want ik vrees dat SSL/TLS niet gaat werken met de FB en m'n N95...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Hmmm... wel heb je ooit!!!

Ik had de reg_from_outside=yes regel aan voip.cfg toegevoegd maar gek genoeg bleek deze er na een reboot of wat niet meer in te staan.

Maar nu mijn grote verbazing: Het lukt dus gewoon om van buitenaf te registreren!!! :S. Helaas nog steeds niet met een fatsoenlijke -native- voip client op de N96, maar wel met "xlite" op m'n netbook vanaf een externe WIFI lokatie of met m'n N96 als 3g modem en ook gebruik makend van "Fring" met m'n externe IP adres ingesteld als proxy.

Alleen alle oplossingen hebben 1 ding gemeen: Van bv. een DECT handset richting de extern geregistreerde client bellen gaat prima... audio van de DECT naar SIP komt ook door, maar van de SIP client naar de FB (en dus naar een DECT handset of extern nummer) dus niet :(.

• Loekie
eymey schreef op woensdag 09 december 2009 @ 22:49:
Hmmm... wel heb je ooit!!!

Ik had de reg_from_outside=yes regel aan voip.cfg toegevoegd maar gek genoeg bleek deze er na een reboot of wat niet meer in te staan.

Maar nu mijn grote verbazing: Het lukt dus gewoon om van buitenaf te registreren!!! :S. Helaas nog steeds niet met een fatsoenlijke -native- voip client op de N96, maar wel met "xlite" op m'n netbook vanaf een externe WIFI lokatie of met m'n N96 als 3g modem en ook gebruik makend van "Fring" met m'n externe IP adres ingesteld als proxy.

Alleen alle oplossingen hebben 1 ding gemeen: Van bv. een DECT handset richting de extern geregistreerde client bellen gaat prima... audio van de DECT naar SIP komt ook door, maar van de SIP client naar de FB (en dus naar een DECT handset of extern nummer) dus niet :(.
Whack, ik heb het hier exact andersom, van buiten naar binnen werkt signalering en audio, van binnen(DECT) naar buiten niet. Ik heb echter geen idee of het aan het externe modem ligt of aan iets anders. Mooie is wel dat m'n vriendin me nu gratis kan bellen.

specs

• eymey
Nou ja, dat is hier dus ook de vraag. Je mag toch verwachten dat bv. een Fring, als je toch al verplicht via hun servers moet werken, dan ook een goede STUN-achtige functionaliteit doet. Aan de kant van de FB lijkt mij ook dat deze er zelf zorg voor draagt dat de goede poorten open staan.

Maar goed, ik heb Fring nog niet geprobeerd naar een 'echte' SIP provider toe. Ik zit bij Callvoip waar ik ook een extra nummerloos SIP account heb wat ik in een groep met het account van m'n gewone telefoonnummer kan zetten (maar dit zelf doen met Fritz is natuurlijk 'stoerder' :D).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
meuk: AVM Fritz!Box Fon WLAN 7170 58.04.78 / 29.04.78 en voor de 7170 is de nieuwe firmware uit :)

Nu hopen dat de 7270 snel volgt. Bij de augustus/september releases zat er een paar weken tussen. Hoop dat dat nu niet het geval is en dat na de update DECT het weer fatsoenlijk doet met handsets van andere merken... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
Volgens dat Duitse forum zou er dinsdag iets op stapel staan met bugfixes en wellicht is het ook al de release zelf. Ik wacht tot de IPv6 is bijgewerkt, dat werkt een stuk finner dan tunnels per PC.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
:-) Mja ach, ipv6 vind ik zelf op dit moment niet zo belangrijk en anders zal Freetz die ipv6 er ook vast wel in kunnen patchen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinski
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-07 19:39

Robinski

A.K.A. RHarmsen

IPv6 voor de 7170 zal wel niet zo snel in de officiële firmware komen denk ik.
Overigens kun je dan toch beter over naar een nieuwe modem, welke ook meteen VDSL ondersteunt.

10xAXItec AC-265P = 2,650kWp @ SolarEdge SE2200 - PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Yep, maar dan heb je geen Fritz!box meer (nog niet iig... AVM Bevestigde mij onlangs dat hun nieuwe 7390 voorlopig alleen voor de Duitse markt uit komt).

Ik snap dan trouwens ook niet wat VDSL te maken heeft met IPv6.... :). IPv6 werkt ook prima met ADSL hoor... zowel native als via een 4to6 tunnel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
eymey schreef op dinsdag 15 december 2009 @ 10:03:
Yep, maar dan heb je geen Fritz!box meer (nog niet iig... AVM Bevestigde mij onlangs dat hun nieuwe 7390 voorlopig alleen voor de Duitse markt uit komt).

Ik snap dan trouwens ook niet wat VDSL te maken heeft met IPv6.... :). IPv6 werkt ook prima met ADSL hoor... zowel native als via een 4to6 tunnel.
Ze hebben de 7390 al zo lang op de rol staan met de meest fantastische features die later weer ingebonden worden dat ik nu al de opvolger zou willen.

De features van het apparaat zijn nu weer langzaamaan achterhaald aan het raken. Ik blijf nog even bij m'n 7270 die het gewoon goed doet en blijft doen tot ik 50/50 internet heb en het duur nog wel even voor dat hier komt.
VDSL2 is ws iets dat ik over ga(moeten) slaan, KPN heeft geen idee wanneer ze in Enschede ofwel glas compleet ofwel VDSL gaan uitrollen. Zit nu op de kabel wat tot op heden redelijk goed bevalt.

Overigens is er weinig native aan de huidige IPv6 oplossing, je bouwt nog steeds een tunnel op, maar het is beter dan niets ;)

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Mja in delen van Enschede ligt al glas, als ik een mede-tweaker in het KPN ITV topic moet geloven :), maar dus blijkbaar nog niet overal.

Ik zie het wel.... de eerste move die ik wrs. zal maken is naar glasvezel van XMSnet, zodra dat in Almere stad uitgerold wordt, met 50/50. Uiteraard houd ik de FB dan als router :D. Eens kijken of het cpu'tje die snelheden trekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
eymey schreef op dinsdag 15 december 2009 @ 11:44:
Mja in delen van Enschede ligt al glas, als ik een mede-tweaker in het KPN ITV topic moet geloven :), maar dus blijkbaar nog niet overal.

Ik zie het wel.... de eerste move die ik wrs. zal maken is naar glasvezel van XMSnet, zodra dat in Almere stad uitgerold wordt, met 50/50. Uiteraard houd ik de FB dan als router :D. Eens kijken of het cpu'tje die snelheden trekt.
Sterker nog, ik kan vanuit m'n woonkamer de wijkkast met PoP zien staan, en het enige dat moet gebeuren is activeren en gaan. Maar KPN is vrij stevig bezig de boot te missen. Die testprojecten zijn leuk en krijgen een hoop aandacht, maar in Enschede stappen een hoop mensen over op kabel omdat KPN niet weet wanneer ze kunnen leveren(is nu ook enige die glas doet in Enschede) en Ziggo zegt: "Volgende week krijgt u een pakketje en u kunt sneller internetten."
Er zijn maar een paar wijken waar daadwerkelijk glas tot in huis ligt, roombeek via Concepts ICT en zuid via KPN.
Volgens andere glasgebruikers met 50/50 doe de 7270 dat nog net, zo hoog kom ik niet, heb niet de portemonnee om dat in m'n eentje te dragen en huisgenoten vinden het zo al best.

[ Voor 7% gewijzigd door Loekie op 15-12-2009 12:08 ]

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
:-) 'Grappig' om te zien dat KPN dit dus overal heeft.

In Almere is XMSnet nu begonnen met een pilot in Almere Buiten en een hele hoop mensen hopen dat ze ook snel de rest van Almere zullen doen. Er schijnen nog wat quirks te zijn met telefonie en tv in de andere XMS gebieden, maar over het algemeen bieden ze een errug interessant pakket.

Tsja, met Ziggo zou ik kunnen leven (hoewel de klachten van mensen die de pech hebben dat het niet helemaal goed werkt niet van de lucht is) maar helaas, hier is UPC actief: Geen digitale TV direct op de tv zelf, een belachelijk hoog bedrag per maand voor alleen analoge radio en TV, laat staan digitaal.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
Weer ontopic: De Duitse versie van de 7270 heeft een update naar 54/74.04.80:
Changelog

Meer info via service-portal

Voor de mensen die toch al freetzen kunnen deze straks integreren.

Tja, straks maar een even zien hoe het nieuws van de frontpage uitpakt, Op een of andere manier lijkt het alsof KPN zelf niet gelooft dat glasvezel werkt oid...

[ Voor 17% gewijzigd door Loekie op 15-12-2009 14:09 ]

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Hmmm... ik hecht alleen toch best wel aan een engelstalige firmware :D. Ik wacht denk ik nog wel ff.... meestal duurt het met de internationale versie niet zo lang

edit: Bekijk net ff de Duitse changelog en daarin zie ik gek genoeg niets maar staan over de fix waarmee DECT in het algemeen weer beter werkt met handsets van andere fabrikanten (zoals op dit moment het probleem dat de signalering van gemiste oproepen op handsets niet werkt e.d. ). Dat stond er in die beta/labor firmware nog wel in .

[ Voor 51% gewijzigd door eymey op 15-12-2009 15:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
Ik kijk uit naar dit: DECT: stabilere DECT-Funkübertragung
Die extra functies zullen ze er vast niet zo maar uitgehaald hebben, check vooral de ervaringen op het duitse forum even, daar wordt wel meer duidelijk.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Nou in de .76 was er dus een ervaring (ook eerder in dit topic besproken) dat sinds die versie het signaleren van gemiste oproepen e.d. niet meer werkte op veel DECT handsets en dat dit gefixt moest worden. Zal eerdaags als ik tijd heb het eens bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d-motion
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 26-08 21:06

d-motion

zow... en dan nu...

Ik ben vandaag al een tijdje aan het zoeken geweest maar kan het 1-2-3 niet zo snel vinden...

Wat ik heb:
- Fritz!box 7140
- 1 x KPN POTS (Landline)
- 1 x TweakDSL Phone (SIP)

Wat ik wil :

Overdag bellen via TweakDSL Phone maar 's avonds en in het weekend via de KPN lijn aangezien dit 'gratis' is.

06 nummers moeten altijd via KPN (Landline) gebeld worden aangezien dit goedkoper is.

Ik kan dus nergens instellen dat om 20:00 automatisch via KPN (Landline) gebeld moet/kan worden en ik moet dus altijd handmatig afhankelijk van het tijdstip *121* voor het nummer zetten/bellen.

Ik heb mogelijk om dit eventueel in te stellen dat automatisch om 20:00 via KPN gebeld wordt en dat dit om 07:00 weer teruggezet wordt naar TweakPhone?

Heeft iemand hier ervaring mee of dit mogelijk is of dat ik in mijn telefoon alle nummers dubbel moet gaan programmeren?

Edit:

Nadat ik dit bericht getypt heb kwam ik de oplossing tegen welke ik jullie niet wil onthouden...

Wat ik zocht was dus Least Cost Routing (LCR).

Er is een duitser die dit heeft gemaakt voor de FON 7140 en heet Telefonsparbuch. Op het IP-Phone-Forum kwam ik een nederlander tegen die het gedeeltelijk al had ingericht... : http://www.ip-phone-forum.de/showthread.php?t=126315

Morgen even testen om te zien of de zut ook allemaal werkt zoals ik denk dat het zou moeten werken...

[ Voor 22% gewijzigd door d-motion op 15-12-2009 22:54 ]

WWW.RC5.NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WEK
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 20-07-2023

WEK

Ik ben de gelukkige bezitter van een Fritz!Box 7270.
Hij routert mijn Kabel en regelt mijn (Call)Voip bellen.
Sinds van de week gaat er iets niet goed met de tijd...
Kijk ik naar de log... dan zie ik dat de tijden goed staan (zolaat dit gedaan.. zolaat dat gedaan..)
Kijk ik echter naar mijn binnengekomen telefoontjes dan is het daar niet 19-12-2009 maar 30.11.19 en een tijd die ca 5 uur vroeg is dan het is...

Heeft iemand anders zulke ervaringen ?

Groet,

WEK

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier idem dito!
De datum is totaal van slag en ik kan nergens vinden waar ik dit kan aanpassen. De logs geven wel correcte datum en tijd aan, maar de call lijst klopt niet.

Vreemd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtRi
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 12-09 14:45
Als je even gezocht had, had je het ook gevonden, was pas ook al een item:
Tijden in Call list Fritzbox 7270 niet correct

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marigo
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 11-09 18:32
Loekie schreef op dinsdag 15 december 2009 @ 12:07:
[...]

Sterker nog, ik kan vanuit m'n woonkamer de wijkkast met PoP zien staan, en het enige dat moet gebeuren is activeren en gaan. Maar KPN is vrij stevig bezig de boot te missen. Die testprojecten zijn leuk en krijgen een hoop aandacht, maar in Enschede stappen een hoop mensen over op kabel omdat KPN niet weet wanneer ze kunnen leveren(is nu ook enige die glas doet in Enschede) en Ziggo zegt: "Volgende week krijgt u een pakketje en u kunt sneller internetten."
Er zijn maar een paar wijken waar daadwerkelijk glas tot in huis ligt, roombeek via Concepts ICT en zuid via KPN.
Volgens andere glasgebruikers met 50/50 doe de 7270 dat nog net, zo hoog kom ik niet, heb niet de portemonnee om dat in m'n eentje te dragen en huisgenoten vinden het zo al best.
Heb hier een FB 7170 achter een 50/50 XMS abonnement, maar helaas trekt de FB het niet helemaal. Download is goed, komt t/m 45Mb/s. De upload komt helaas t/m de 30Mb/s.

Aangezien het downloaden goed gaat blijft de FB nog even staan, maar ga wel naar een alternatief kijken.
De netgear wndr3700 lijkt me een goed alternatief, maar dan zal ik de FB toch nog hieraan moeten hangen omdat deze de telefonie regelt. Hiervoor regelde ik de telefonie met een Linksys SPA3000 en dat werkte soms niet helemaal lekker i.v.m. de NAT translaties. Wanneer de FB achter een router komt te hangen wordt de telefonie natuurlijk weer ge-NAT.

Iemand ervaring met de FB (7170) achter een router m.b.t. het telefonie gedeelte?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jamesbond007uk
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21:42

jamesbond007uk

Gadget specialist / Freak

Hallo,

Ik heb net mijn nieuwe avm 7270 internatonal aangesloten en de internet verbinding en voip werkt.
Helaas krijg ik de dect systeem niet aan de praat.

Ik gebruik de philips 511 dect toestellen. Op de 7279 heb ik de .76 firmware.
Kan iemand mij een hint geven?

Thx

Jamesbond007uk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sammyZ
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 21:10
dat probleem had ik ook. Opgelost door gebruik van de vorige firmware (54.04.67)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
gertitombo schreef op zondag 20 december 2009 @ 15:31:
Hallo,

Ik heb net mijn nieuwe avm 7270 internatonal aangesloten en de internet verbinding en voip werkt.
Helaas krijg ik de dect systeem niet aan de praat.

Ik gebruik de philips 511 dect toestellen. Op de 7279 heb ik de .76 firmware.
Kan iemand mij een hint geven?

Thx
De DECT-knop indrukken en dan vervolgens de handset laten zoeken levert niets op?
Anders kan je het via de web-if proberen, staat vrij duidelijke uitleg voor het registreren.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jamesbond007uk

jamesbond007uk

@Loekie,

Bedankt. Echter dat levert zeker niets op. Ben zelf IT'er en had al veel mogelijkheden geprobeerd.
Na 2x de zelfde procedure te volgen komt mijn dect er wel in te staan, daarna ziet de dect niets meer.

Andere ideeen?
GT

Jamesbond007uk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
Besides the obvious: Je gebruikt wel de juiste pin? ;)
Bij het Duitse forum zweren ze in dat soort gevallen bij een recover-operatie, hierbij flash je het ding terug met een recover-image en dan zou ik als eerste beginnen met registreren van de toestellen.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jamesbond007uk

jamesbond007uk

Loekie schreef op maandag 21 december 2009 @ 23:04:
Besides the obvious: Je gebruikt wel de juiste pin? ;)
Bij het Duitse forum zweren ze in dat soort gevallen bij een recover-operatie, hierbij flash je het ding terug met een recover-image en dan zou ik als eerste beginnen met registreren van de toestellen.
@Loekie, ik maak zelf de pin aan :) Ik zal de recover gaan uitvoeren in het weekend om te kijken wat er gebeurd. Gelukkig weet ik veel van techniek :)

Ik zal het jou laten weten.

Jamesbond007uk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister I
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

Mister I

-=EV6=-

Ik laat me hier ook even in dit topic zien, met een bijzonder probleem in mijn ogen.
Allereerst hier even het verhaal:

Afgelopen zaterdag ben ik naar een bedrijf (Leuven, België) gereden om daar de Fritz!Box 7270 + drie Fritz!Fon MT-D te installeren.
De kabels zijn als volgt aangesloten:
Motorolla Kabel modem op de Lan1 port van de Fritz!Box (Internet verbinding werkt zonder problemen)
Vanuit het NT1 Belgacom kastje is de zwarte kabel aangesloten van de Y-kabel naar de grijze kabel Tel/DSL op de Fritz!Box
Op het moment dat deze kabel aangesloten wordt gaat het Status lampje branden op het NT1 kastje.
De Fritz!fons werken goed en zijn ook terplekke getest met een Voipbuster account.
Qua instellingen heb ik in de Fritz!box de 2 MSN nummers ingesteld van de ISDN lijn. Dit heb ik als volgt gedaan op het moment:
Het telefoonnummer waar het omgaat is: 003216243270 (fictief nummer)
In de Fritz!box staan de landinstellingen op België. Verder heb ik het nummer zo ingesteld: 16243270.
Ik heb het nummer gekoppeld aan alle Fritz!fons.
Verder heb ik geprobeerd om geforceerd een lijn te krijgen door *111# hekje te bellen (dit nummer weet ik even niet zeker uit mijn hoofd)
Op het moment dat je belt naar het nummer hoor je een ingesprekstoon.
Belgacom is vanmorgen geweest en heeft een ISDN telefoon aangesloten. Deze werkte meteen. Op dit moment staat het nummer weer doorgeschakeld naar een mobiel nummer zodat men toch bereikbaar is.
En wil het bedrijf wachten totdat ik een oplossing biedt die zeker weet.
De man van Belgacom gaf aan dat de Fritz!Box als Point to Point ingesteld moet worden.
Ik kom er op dit moment niet meer uit. Hopelijk kunnen jullie mij verder helpen.
Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyPh
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 23-04 21:21
Glamdring schreef op woensdag 08 juli 2009 @ 18:18:
Ik heb de laatste firmware voor mijn Fritz!Box 7170 Annex A International gedownload en geinstalleerd van de XS4ALL site.

Als ik met Usenet Explorer met 3 draadjes download van mijn payserver dan hapert de voip gesprekken.

Dit had ik al een keer gemeld bij AVM en in dit topic, maar deze firmware is geen verbetering.

In vergelijking met niet bellen en bellen tijdens downloaden schiet de jitter van 3 ms naar 15 ms en de burst van 0 ms naar 40 ms (100%). Gebruikte codec is G.711.

Ik voel er niks voor om dit weer te melden bij AVM. Ik wacht wel geduldig af op een nieuwe firmware release.
Even een berichtje ophalen waar ik al een tijd geen voortgang meer over gehoord heb. Ik heb hetzelfde probleem. Als ik met usenet download (de volledige 8Mb/s gebruikend) hapert m'n VOIP. De andere mensen horen mij wel, maar ik hoor heel haperend geluid (grote stukken vallen gewoon weg).

Ik heb ook al de codering omgezet (compressie en max. qualiteit) echter zonder effect.
Ik heb al de usenet als background applicatie ingesteld bij de prioriteiten en de telefonie is standaard real-time prioriteit. Als ik dan bij de grafiekjes kijk, zie ik dat de prioriteiten toegepast worden bij de upload (waar bij mij bandbreedte genoeg over is) en niet bij de download (die wel volledig dicht zit). Dit vertaalt zich ook naar de symptomen (anderen horen mij wel (=upload) en ik hoor anderen niet (=download)). Apart is dat dit alleen is met downloads vanaf usenet. Gewone downloads (een 1000MB test file via de webbrowser bv.) geven geen problemen.

Wat ik denk dat er gebeurt is het volgende (even brainstormen, misschien dat andere mensen hierop kunnen inhaken of hierdoor een oplossing kunnen bedenken): Bij het toewijzen van de prioriteiten van datapakketten moeten deze pakketten eerst aangekomen zijn bij de fritz box. Bij download betekend dit dat de binnenkomende dataverbinding geen prioriteiten kent (vanaf internet worden deze pakketten immers niet gefilterd, dus deze verbinding komt dicht te zitten). De enige manier waarmee de fritzbox het aantal binnenkomende datapakketten kan beperken, is door de requests voor deze pakketten te verminderen. Aangezien de upload bandbreedte maar voor 30% gebruikt wordt in mijn geval, wordt het versturen van deze requests niet verminderd en blijft er een enorme hoeveelheid data binnenkomen vanaf usenet.

Ook met deze nieuwe firmware hier geen verbetering. Heeft iemand hiervoor al een oplossing gevonden of tips wat ik nog kan proberen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jamesbond007uk

jamesbond007uk

@Loekie,

Heb nu een DECT Alcatel 300 van mijn buro op het werk meegenomen (Ben namelijk vast en mobiel telefoon guru/support op het werk) Deze werkt 100 procent! Dus philips werkt gewoon niet goed en ondersteund volgens mij niet volledig GAP+.

GT

Jamesbond007uk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark184
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23-08 22:46
Fritz Box 7270 1&1 duitse versie omzetten naar internationale versie.
Omdat de internationale firmware nog wel zowel het annex A- als het annex B- stuurprogramma bevat, stel ik voor om je FB om te zetten naar een internationale versie.
Ik hoop dat dat als volgt gaat lukken:
- dowload: ftp://83.161.254.147/FB7270AVME.zip pak deze uit en de verdere bestanden ook uitpakken
-het lijkt me verstandig je PC eerst een vast IP adres enz. te geven, zoals beschreven bij het recover-programma.
- zet firwewalls en antivirusprogramma’s etc uit. Je PC hangt toch niet aan het “net”.
- zet het bestand <<fritz_as_avme_newer >> (de e in avme geeft de internationale versie aan!) via de webinterface van de FB alsof het firmware is op je FB. Het kan zijn dat dat alleen lukt op een FB, die met wachtwoord is beveiligd.
- doe daarna de recover-procedure met een internationale (English) versie van de FB7270, die je kunt ophalen bij AVM (<<ftp://ftp.avm.de/fritz.box/fritzbox.fon_wlan_7270/x_misc/english/>>). Ik zou <<FRITZ.Box_Fon_WLAN_7270.en-de-es-it.04.67.recover-image.exe>> kiezen en niet het bestand met annex B in de naam.
- na de reboot zou je FB dan een internationale versie moeten zijn met o.a. taal- en annex-keuze.

Nogmaals al dit gedoe heeft het risico dat je FB “overlijdt”, maar wie niet waagt, die niet wint!
Ik ben benieuwd hoe dit verloopt. Als je na deze procedure wel het net opkomt met je FB, kun je een automatische firmware update uitvoeren. De laatste internationale versie is 54.04.76.

• KoBolD54
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17:55
Sinds 2 dagen heb ik een Fritzbox 7170. Het apparaat bevalt me goed ondanks een paar onduidelijkheden. Zo kan ik bijvoorbeeld nergens goed in een handleiding vinden hoe het antwoordapparaat werkt en hoe je daar wijzigingen aan kan brengen. Na wat zoeken op internet kom je er dan achter dat er codes zijn waarmee je telnet kan aanzetten via je telefoon, zo kom je steeds verder maar duidelijk is het niet.

Nu zou ik graag gebruik willen maken van fritz.mac suite op mijn Mac alleen kan deze op de een of andere manier geen verbinding maken met mijn Fritzbox. Ook Dial!Fritz doet het niet.Via mijn telefoon heb ik monitoring al aangezet met #96*5*, maar geen resultaat.

Ook zou ik graag de tekst van het menu van het antwoordapparaat veranderen aangezien mijn vriendin het liever in het NL heeft. Is dit mogelijk en zoja hoe? Ook lukt het mij niet om remote playback van het antwoordapparaat te gebruiken, kan iemand ook uitleggen hoe ik dat doe?

• Joen
  • Laatst online: 09-08 18:34
Kun je me vertellen waar je je informatie gevonden hebt? Ik wil ook wel wat gaan experimenteren met het antwoordapparaat, maar kan nergens terugvinden hoe het werkt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoBolD54
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17:55
Joen schreef op donderdag 24 december 2009 @ 16:33:
Kun je me vertellen waar je je informatie gevonden hebt? Ik wil ook wel wat gaan experimenteren met het antwoordapparaat, maar kan nergens terugvinden hoe het werkt...
http://www.ip-phone-forum.de/forumdisplay.php?f=361

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister I
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

Mister I

-=EV6=-

Mister I schreef op dinsdag 22 december 2009 @ 11:00:
Ik laat me hier ook even in dit topic zien, met een bijzonder probleem in mijn ogen.
Allereerst hier even het verhaal:

Afgelopen zaterdag ben ik naar een bedrijf (Leuven, België) gereden om daar de Fritz!Box 7270 + drie Fritz!Fon MT-D te installeren.
De kabels zijn als volgt aangesloten:
Motorolla Kabel modem op de Lan1 port van de Fritz!Box (Internet verbinding werkt zonder problemen)
Vanuit het NT1 Belgacom kastje is de zwarte kabel aangesloten van de Y-kabel naar de grijze kabel Tel/DSL op de Fritz!Box
Op het moment dat deze kabel aangesloten wordt gaat het Status lampje branden op het NT1 kastje.
De Fritz!fons werken goed en zijn ook terplekke getest met een Voipbuster account.
Qua instellingen heb ik in de Fritz!box de 2 MSN nummers ingesteld van de ISDN lijn. Dit heb ik als volgt gedaan op het moment:
Het telefoonnummer waar het omgaat is: 003216243270 (fictief nummer)
In de Fritz!box staan de landinstellingen op België. Verder heb ik het nummer zo ingesteld: 16243270.
Ik heb het nummer gekoppeld aan alle Fritz!fons.
Verder heb ik geprobeerd om geforceerd een lijn te krijgen door *111# hekje te bellen (dit nummer weet ik even niet zeker uit mijn hoofd)
Op het moment dat je belt naar het nummer hoor je een ingesprekstoon.
Belgacom is vanmorgen geweest en heeft een ISDN telefoon aangesloten. Deze werkte meteen. Op dit moment staat het nummer weer doorgeschakeld naar een mobiel nummer zodat men toch bereikbaar is.
En wil het bedrijf wachten totdat ik een oplossing biedt die zeker weet.
De man van Belgacom gaf aan dat de Fritz!Box als Point to Point ingesteld moet worden.
Ik kom er op dit moment niet meer uit. Hopelijk kunnen jullie mij verder helpen.
Bedankt!
Het probleem is gevonden :)
Het blijkt dat er een Point to Point ISDN verbinding aanwezig is in het pand. Deze wordt niet ondersteund door een Fritz!box. De migratie naar Point to Multipoint is nu gestart en hopelijk werkt alles volgende week :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
  • Laatst online: 09-08 18:34

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online
Iemand een idee hoe je de DNS suffix aanpast op de fritz box? Ik krijg nu de standaard fritz.box mee bij al mijn clients, dat vind ik zo vies. Liever zie ik daar gewoon .lan verschijnen. Dat kon ik vroeger bij de speedtouch zo instellen. Helaas geven zoekopdrachten op dns suffix alleen maar resultaten van mensen die de output van ipconfig /all hebben gepost... :|

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Helaas, dat is iets wat je standaard op de fritzbox niet kan aanpassen, net zo min als zelf uitgekozen statische DHCP reserveringen en zo (je kan 'm alleen een bepaald door hem zelf uitgekozen IP adres vast laten zetten).

Misschien moeten er eens genoeg mensen bij AVM gaan zeuren om dit soort basis functionaliteiten :).

Tot die tijd zal je het met "freetz" moeten doen (www.freetz.org).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
  • Nu online
eymey schreef op maandag 28 december 2009 @ 19:19:
Helaas, dat is iets wat je standaard op de fritzbox niet kan aanpassen, net zo min als zelf uitgekozen statische DHCP reserveringen en zo (je kan 'm alleen een bepaald door hem zelf uitgekozen IP adres vast laten zetten).

Misschien moeten er eens genoeg mensen bij AVM gaan zeuren om dit soort basis functionaliteiten :).

Tot die tijd zal je het met "freetz" moeten doen (www.freetz.org).
Het hoeft ook niet "standaard", telnet is ook prima ;) Om nou voor één "nice-to-have" custom firmware te draaien vind ik niet zo nodig. Lijkt me toch dat het ergens in de DHCP options moet zitten in een of andere config. toch?

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 27-08 13:55
Heb sinds kort ook een Fritzbox 7170 hangen. Werkt perfect; maar heb echter 1 probleempje.

Ik heb 2 voip-in nummers. 1 via Voipbuster en 1 via Budgetphone.
Nu wil ik budgetphone nummer binnen laten komen op onze telefoon, en de voipbuster nummer gebruiken als fax.
Ik heb het als volgt bij "Internet Telephony" ingesteld:
code:
1
2
3
4
Internet nummer 003149xxxxxxx, sip.voipbuster.com (outgoing)
Internet nummer 3149xxxxxxx, sip1.budgetphone.nl (incoming)
Internet nummer 003149xxxxxxx, sip.voipcheap.com (outgoing 06)
Internet nummer 003110xxxxxxx, sip.voipbuster.com (incoming fax)

Alle entries hebben 'Use internet number for registration' aan staan; anders stuur voipbuster het verkeerde nummer mee.

FON1 heb ik ingesteld dat ie alleen moet rinkelen bij inkomend nummer 3149xxxxxxx, echter koppelt de fritzbox ook gelijk het nummer waarmee je uit belt en dat is nu juist het nummer wat ik als fax wilt gebruiken.

Hoe kan ik er voor zorgen dat bij het bellen van het fax nummer, onze telefoon niet overgaat maar dat we wel via die provider kunnen bellen?

Pvouput live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
Mistraller schreef op maandag 28 december 2009 @ 20:43:
[...]

Het hoeft ook niet "standaard", telnet is ook prima ;) Om nou voor één "nice-to-have" custom firmware te draaien vind ik niet zo nodig. Lijkt me toch dat het ergens in de DHCP options moet zitten in een of andere config. toch?
Via telnet kan je dat zo instellen, als je al hebt aangevinkt dat een bepaalde PC een vast IP moet krijgen kun je dat in /var/flash/ar7.cfg vinden. Na edit via nvi(pas op, kan je box vernaggelen) ar7cfgchanged en reboot en daarna zou hij het moeten doen. Een mooie webconfig-optie zou leuk zijn...

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sipjohn
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 17:53
Krypt schreef op dinsdag 29 december 2009 @ 09:11:
FON1 heb ik ingesteld dat ie alleen moet rinkelen bij inkomend nummer 3149xxxxxxx, echter koppelt de fritzbox ook gelijk het nummer waarmee je uit belt en dat is nu juist het nummer wat ik als fax wilt gebruiken.

Hoe kan ik er voor zorgen dat bij het bellen van het fax nummer, onze telefoon niet overgaat maar dat we wel via die provider kunnen bellen?
Bij mij is het net andersom, als ik een standaard outgoing nummer invul, komt deze automatisch ook bij incoming.?
Outgoing nummer wordt alleen gebruikt als er geen kiesregels zijn, dus als je kiesregels maakt kun je sowieso met voipbuster en voipcheap uitbellen.

Gebruik je interne fax of externe fax op FON2(daar kun je dan toch ook nummer toewijzen?)?
Bij interne fax kun je een nummer alleen voor fax koppelen in jou geval dan 003110......

Zijn de twee voipbusters(0031 en 0010) twee verschillende accounts of dezelfde account? (in het laatste geval weet ik ook niet wat er gebeurt als iemand voipbuster account belt)

Internet KPN 37/27Mbps; Modem Experia v8; Router Fritz!box 7260; Telefoon Siemens C470IP; VSP in: NL>budgetphone.nl, PL>plfon.pl ; VSP uit: cosmovoip.com; Zon 10x365Wp zuidoost; Omvormer Trannergy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 27-08 13:55
Het is hetzelfde account. Alleen 1x met geregistreerd met mijn eigen nummer en 1x met het voipbuster nummer dat ik nog heb.

En we bedoelen hetzelfde; Outgoing instellen, dan komt dat nummer direct bij de incoming nummers.

Als ik dus mijn "fax" bel (voipbuster nummer), dan gaat mijn thuis telefoon over omdat het voipbusternummer ook aan fon1 gekoppeld is (automatisch; omdat ik die als outgoing gebruik).

Ik gebruik geen fysieke fax, maar de ingebouwde faxmogelijkheid van de fritz. Denk dat ik de voip.cfg file moet aanpassen. Misschien kun je daar instellen of ie moet registreren of niet.

Pvouput live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sipjohn
Ok, ongeveer als bij mij. Dus ook even met mobiel naar fax gebeld. Geen rinkelen maar wel signalering(met halve nummer..). Op mijn mobiel krijg ik faxtoon.

Mij config:
FON1 = telefoon
outgoing: 0031...(12voip.com)
incoming: all(d.w.z., dus ook onderstaand faxnummer!)

FAX reception integrated
incoming
react to following numbers
085....(xs4all.nl)
(dit nummer antwoord dus altijd als fax, ondanks dat nummer ook bij incoming onder FON1 staat.)
(Als je ook gesprekken op voipbuster wil ontvangen kun je dit misschien niet gebruiken, dan kun je beter voipcheap username doorgeven aan bellers die naar je username bellen)

Internet KPN 37/27Mbps; Modem Experia v8; Router Fritz!box 7260; Telefoon Siemens C470IP; VSP in: NL>budgetphone.nl, PL>plfon.pl ; VSP uit: cosmovoip.com; Zon 10x365Wp zuidoost; Omvormer Trannergy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• taz10
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09-09 15:24

taz10

Party Animal

is er ook iemand die ervaring heeft met het instellen van Call Diversion ??

ik bel uit via voipbuster maar als ik nu een binnenkomende lijn krijg hoor ik een tuuttje en ik wil dat een andere telefoon over gaat, dus dan bv een xs4all voip nummer ingesteld op de fritz aangesloten op fon2.
maar nu vroeg ik mij af hoe de fritz dit doet, de binnenkomende lijn is bezet, ik stel in doorschakelen bij ingesprek, maar krijg ik dan ook kosten vanaf mijn fritz naar dat xs4all nummer ? of doet de fritz dat rechtstreeks ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
  • Nu online
Loekie schreef op dinsdag 29 december 2009 @ 14:06:
[...]

Via telnet kan je dat zo instellen, als je al hebt aangevinkt dat een bepaalde PC een vast IP moet krijgen kun je dat in /var/flash/ar7.cfg vinden. Na edit via nvi(pas op, kan je box vernaggelen) ar7cfgchanged en reboot en daarna zou hij het moeten doen. Een mooie webconfig-optie zou leuk zijn...
Ik heb even in die file zitten loeren, maar de originele suffix fritz.box zie ik er ook niet in staan. Ik zou zeggen dat die er al in had moeten staan (dhcp option 135) maar dat is niet het geval. Zou het werken om

code:
1
  rule = "dhcpoption 135 domein.local";

toe te voegen?

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Ik kon het, toen ik nog in de fase "klooien met ar7.cfg" zat, ook niet vinden.

Uiteindelijk heb ik maar een "freetz" firmware samengesteld, waar ook de "dnsmasq" dhcp-/dns server in zit. Hier kan je dit alles helemaal mooi mee instellen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sipjohn
taz10 schreef op maandag 11 januari 2010 @ 23:45:
is er ook iemand die ervaring heeft met het instellen van Call Diversion ??

ik bel uit via voipbuster maar als ik nu een binnenkomende lijn krijg hoor ik een tuuttje en ik wil dat een andere telefoon over gaat, dus dan bv een xs4all voip nummer ingesteld op de fritz aangesloten op fon2.
maar nu vroeg ik mij af hoe de fritz dit doet, de binnenkomende lijn is bezet, ik stel in doorschakelen bij ingesprek, maar krijg ik dan ook kosten vanaf mijn fritz naar dat xs4all nummer ? of doet de fritz dat rechtstreeks ?
als je doorschakeld met gebruik van voipbuster wel, met gebruik van xs4all niet

indien
Calls to a telephone number / telephone: Phone 1
Divert calls to destination number: 2 (=Phone2)
Type of call diversion: when busy

werkt(ik kan testen, ben niet thuis en heb geen phone 2)
dan is het ook gratis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjimmie
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 25-08 14:18
Zijn er mensen die, net als ik, wel de ar7.cfg kunnen aanpassen maar niet de voip.cfg?
Ik krijg dit:
BusyBox v1.8.2 (2008-09-04 11:11:03 CEST) built-in shell (ash)
Enter 'help' for a list of built-in commands.

ermittle die aktuelle TTY
tty is "/dev/pts/1"
weitere telnet Verbindung aufgebaut
# ls -al /var/flash/voip.cfg
crw-r--r-- 1 root root 240, 114 Jan 16 11:54 /var/flash/voip.cfg
# nvi /var/flash/voip.cfg
cat: can't open '/var/flash/voip.cfg': No such file or directory

#
Ik snap er echt niets van. :(

Met bijvoorbeeld de ar7.cfg werkt het wel. De ene file werkt en de andere niet. Ik kan niet vinden wat daarin het verschil is...

Panasonic 7kW J-Series Split + 190 liter SWW, 2750+2100Wp Oost-West

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
sjimmie schreef op vrijdag 22 januari 2010 @ 10:41:
Zijn er mensen die, net als ik, wel de ar7.cfg kunnen aanpassen maar niet de voip.cfg?
Ik krijg dit:

[...]

Ik snap er echt niets van. :(

Met bijvoorbeeld de ar7.cfg werkt het wel. De ene file werkt en de andere niet. Ik kan niet vinden wat daarin het verschil is...
Heb je al eens gereboot?
Welke box gaat het om?
Hier netjes te openen, staan alleen voip-accounts in, daar heb je al minimaal 1 van aangemaakt?

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjimmie
Loekie schreef op vrijdag 22 januari 2010 @ 11:31:
Heb je al eens gereboot?
Welke box gaat het om?
Hier netjes te openen, staan alleen voip-accounts in, daar heb je al minimaal 1 van aangemaakt?
Al vaker gereboot enz (omdat ik wel al aanpassingen in de ar7.cfg heb gemaakt).
Het is een 7170 (annex-b versie)
Kan het zijn dat het bestand wel met ls te zien is maar niet met nvi te openen is, simpelweg omdat het leeg is? Ik heb namelijk hetzelfde met de debug.cfg. Ik las ergens (in het Duits) dat de debug.cfg standaard leeg is en je het dan kon oplossen met 'echo >debug.cfg'. Er is namelijk geen telefoon geconfigureerd omdat ik momenteel een Asterisk servertje achter de fritzbox heb draaien.

EDIT: Blijkt inderdaad dat, als zo'n bestand leeg is, je die wel zit met "ls" maar niets kan beginnen met "nvi". Ik meen me te herinneren dat de gewone "vi" dat wel zou kunnen, daarom snapte ik er niets van.
Eerst een keer "echo >filename" lost dat op.

[ Voor 14% gewijzigd door sjimmie op 22-01-2010 18:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Het zou best kunnen dat, wanneer je nog niets met voip gedaan hebt, dit bestand leeg is :).

Maar goed, dan dit:

Ben benieuwd wanneer AVM nou ook voor de international FB 7270 weer eens met een update komt. De .76 heeft echt een paar iritante bugs m.b.t. DECT (slechte samenwerking met meeste Siemens toestellen) en voor de Duitse versie is er een grote 'weinachts update' geweest....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjimmie
Het is me allemaal (redelijk) gelukt. Inmiddels staat Asterisk te draaien op de Fritzbox 7170.
Maar weet iemand een manier om "voicemail" erbij te krijgen? Voor zover ik kan vinden is dat uit de installatie-pakketjes gelaten... :(

EDIT: Te snel gepiept.
Op http://www.spblinux.de/fbox.new/modules16/ zijn de modules te vinden! :)

[ Voor 18% gewijzigd door sjimmie op 25-01-2010 13:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand toevallig nog de 58.04.76 image van de Fritzbox 7170? Ik heb laatst geupdate naar de .78 versie omdat ik er goede dingen over gelezen had. Hij leek ook goed te werken maar nu heb ik eens in de 24 - 72 uur een reboot/vastloper van de Fritzbox.
Helaas kan ik die 58.04.76 image nergens meer vinden, en op de Fritzbox site heeft men alleen de laatste versie... Zou iemand, die wel nog die image heeft, mij een .76 image voor de 7170 kunnen uploaden naar rapidshare o.i.d.? Bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quincy5
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 12-09 09:27
Ik heb de 58.04.76 image hier op mijn desktop. Het staat nu op rapidshare onder de volgende link: http://rapidshare.com/fil...xA.en.58.04.76.image.html (ik hoop dat het werkt, dit is de eerste keer dat ik op deze manier iets upload). Het bestand is iets meer dan 7 MB groot.

PV Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Quincy5 schreef op zaterdag 30 januari 2010 @ 01:22:
Ik heb de 58.04.76 image hier op mijn desktop. Het staat nu op rapidshare onder de volgende link: http://rapidshare.com/fil...xA.en.58.04.76.image.html (ik hoop dat het werkt, dit is de eerste keer dat ik op deze manier iets upload). Het bestand is iets meer dan 7 MB groot.
Hartstikke bedankt! Dat was snel. _/-\o_
Ik heb hem succesvol gedownload en ga hem snel installeren 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quincy5
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 12-09 09:27
Niets te danken.
En wbt de snelheid, ik begon toevallig net aan mijn rondje GoT en had dit topic nog in mijn bookmarks staan nav een issue met mijn 7170 (inmiddels opgelost met diezelfde image).

PV Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
Zijn er eigenlijk ook andere DECT-handsets die goed samenwerken met de FB7270? In de brochure wordt nog gerept over de CAT-iq standaard voor extra features, maar in de handleiding is daar geen enkele referentie naar te vinden. Zijn de geavanceerdere features nou alleen voorbehouden aan de FRITZ!Fons?

Los daarvan, zijn er ook ergens losse handsets te verkrijgen zonder een base station? Een BS is natuurlijk overbodig, want dat doe de FB al. De vraag is of de afwezigheid van een base station überhaupt een significant gunstige invloed op de prijs heeft...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Bij "callvoip" (cq. fritzshop), allebei Tijdhof consultancy websites, zijn genoeg losse handsets te koop van, met name, siemens. Ook bij andere winkels zie je ze wel (omdat consumenten ook nog wel eens hun standaardsetje willen uitbreiden).

Wat ik begrepen heb moeten er genoeg handsets van andere merken kunnen samenwerken met de 7270. Ik heb nu het handsetje van een C450IP van siemens eraan ge-paired, evenals een sl1. Helaas doen dingen zoals signalering van gemiste oproepen e.d. het op dit moment niet. Schijnt een bug in de huidige internationale 7270 firmware te zijn. Maar volgens AVM moet het zeker kunnen (staat ook steeds in de changelogs van de duitse firmwares dat ze de samenwerking en features met handsets van andere fabrikanten verbeterd hebben).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
Ik heb nu een Panasonic gepaird. En idd nog het ontbreken van gemiste oproepen. Kan ik nog mee leven, mits ze eens opschieten met die firmware :(

Maar ik ben eigenlijk benieuwd naar handsets die met dat CAT-iq overweg kunnen. Hoewel ik me nog afvraag hoe nuttig ik dat ga vinden ;)

[edit]De Siemens Gigaset A58H DECT handset heeft ook CAT-iq. Maar ik las hier eerder dat Siemensen niet zo lekker werken met de huidige firmware van de FB?

[ Voor 21% gewijzigd door Fuzzillogic op 31-01-2010 23:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
  • Nu online
Fuzzillogic schreef op zondag 31 januari 2010 @ 18:45:
Zijn er eigenlijk ook andere DECT-handsets die goed samenwerken met de FB7270? In de brochure wordt nog gerept over de CAT-iq standaard voor extra features, maar in de handleiding is daar geen enkele referentie naar te vinden. Zijn de geavanceerdere features nou alleen voorbehouden aan de FRITZ!Fons?

Los daarvan, zijn er ook ergens losse handsets te verkrijgen zonder een base station? Een BS is natuurlijk overbodig, want dat doe de FB al. De vraag is of de afwezigheid van een base station überhaupt een significant gunstige invloed op de prijs heeft...
Ik heb al eens een mooie handset bijgekocht via marktplaats. Die mensen waren de base kwijt, maar aangezien er gewone penlites in zaten was dat geen probleem. (Overigens voor gebruik als 2e toestel op onze normale DECT base, ik heb geen 7270)

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Fuzzillogic schreef op zondag 31 januari 2010 @ 22:44:
Ik heb nu een Panasonic gepaird. En idd nog het ontbreken van gemiste oproepen. Kan ik nog mee leven, mits ze eens opschieten met die firmware :(

Maar ik ben eigenlijk benieuwd naar handsets die met dat CAT-iq overweg kunnen. Hoewel ik me nog afvraag hoe nuttig ik dat ga vinden ;)

[edit]De Siemens Gigaset A58H DECT handset heeft ook CAT-iq. Maar ik las hier eerder dat Siemensen niet zo lekker werken met de huidige firmware van de FB?
Dat klopt. Veel meer dan bellen lukt op dit moment niet (hoewel ik qua kwaliteit en stabiliteit verder dik tevreden ben. M'n vriendin belt soms wel een half uur met haar moeder en nooit klachten). Het lukt me trouwens wel om een fritzbox menu'tje op te roepen als je eenmaal een gesprek (of dial tone) in werking hebt maar dat werkt heel klunzig....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
Maar heb je het nu over generic GAP-toestel neem ik aan? Want ik lees nu niks nieuws eigenlijk ;)

Ik was ook niet duidelijk in m'n post. Dat een GAP-toestel prima werkt (op gemiste oproepen na) wist ik, aangezien ik dat al vanaf het begin af gebruik met een panasonic handset. Maar het laadcircuit van dat ding is gaar, en sloopt batterijen. En ik wil sowieso een 2de handset. Dus ik ben op zoek naar losse handsets in de hoop de kosten voor een basisstation uit te sparen.

De FB heeft echter extra features (CAT-iq), die verder gaan dan standaard (GAP) DECT, dus ik was benieuwd of mensen hier toestellen gebruiken met CAT-iq, en of het het waard is om daar een eventuele hogere prijs voor neer te leggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
OK :). Heb het nog nooit met CAT-iq geprobeerd.

Wat ik wel begreep was dat je via GAP ook normaal gesproken gewoon gemiste oproepen signalering e.d. hoort te hebben, dat je daar niet specifiek CAT-iq voor nodig hebt.

Heb ooit eens ergerns bij AVM een tabelletje gezien m.b.t. compatibiliteit tussen FB en toestellen, kan 'm echter ff niet zo snel vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
  • Nu online
Fuzzillogic schreef op maandag 01 februari 2010 @ 09:46:

... Maar het laadcircuit van dat ding is gaar, en sloopt batterijen. En ik wil sowieso een 2de handset. Dus ik ben op zoek naar losse handsets in de hoop de kosten voor een basisstation uit te sparen.
Daarom is het vaak handig om even een aardig toestel uit te zoeken dat op penlites werkt, dan kan je veel sneller laden, en is ie leeg dan stop je er een nieuw setje accu's in.

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
Mistraller schreef op maandag 01 februari 2010 @ 10:51:
[...]

Daarom is het vaak handig om even een aardig toestel uit te zoeken dat op penlites werkt, dan kan je veel sneller laden, en is ie leeg dan stop je er een nieuw setje accu's in.
Het is een toestel op AAA's, en ik heb idd wel een goede lader. Maar het gebeurt me te vaak dat de accu's leeg zijn op een onhandig moment. Gewoon het ding in de cradle gooien, en dan moet-ie vol worden. De mogelijkheid om slechte/oude accu's te vervangen, wat met AA(A)'s prima kan, is wel fijn uiteraard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
Fuzzillogic schreef op maandag 01 februari 2010 @ 09:46:
Maar heb je het nu over generic GAP-toestel neem ik aan? Want ik lees nu niks nieuws eigenlijk ;)

Ik was ook niet duidelijk in m'n post. Dat een GAP-toestel prima werkt (op gemiste oproepen na) wist ik, aangezien ik dat al vanaf het begin af gebruik met een panasonic handset. Maar het laadcircuit van dat ding is gaar, en sloopt batterijen. En ik wil sowieso een 2de handset. Dus ik ben op zoek naar losse handsets in de hoop de kosten voor een basisstation uit te sparen.

De FB heeft echter extra features (CAT-iq), die verder gaan dan standaard (GAP) DECT, dus ik was benieuwd of mensen hier toestellen gebruiken met CAT-iq, en of het het waard is om daar een eventuele hogere prijs voor neer te leggen.
Yup de S67h en de avm mt-d, met name HD werkt met CAT-iq en dat werkt mooi. Ik wacht nog even op de laatste firmware om de MT-d als radio in te zetten.
Een S45 en C47 handset van Siemens werken alleen met kraken en ook daarvoor wacht ik op de volgende firmware.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds kort de AVM MT-F en ben zeer tevreden over dit toestel. Hij is 10 keer beter dan de MT-D.
De gesprekskwaliteit is veel beter (geen ruis meer) en verlichte toetsen zijn wel handig. Maar het grotere kleuren display is gewoon een genot voor het oog. Ook zijn ze zo slim geweest om de achterzijde mat zwart te maken, dan zie je er minder krassen op (voor het geval dat je hem niet altijd in de lader wil zetten maar ook gewoon eens op tafel -plat- wil leggen).

Top toestel, helaas wel ook alles in Duits. Maar dat komt omdat het een Duits toestel is.

Groetjuzzz van Rakker71

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Het zou leuk zijn als ze ook nog eens met een internationale versie komen (desnoods engels, maar idealiter ook NL). Ik wil graag zo'n AVM toestel, maar voor m'n vriendin wil ik niet alles in het Duits :S

Overigens begin ik het wel schandalig te vinden dat AVM zo tergend is met updates voor de internationale markt. Die fijne 'weihnacht's update' voor de Duitse 7270 is inmiddels alweer een heel eind weg en op de internationale 7270 zitten we nog steeds mer brakke DECT / GAP functionaliteit :r

[ Voor 42% gewijzigd door eymey op 06-04-2010 09:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
You prayers have been answerred:
54.04.81 is uit.
Hoewel ik meende dat je PPOE-passthrough gebruikte? Dat zit hier niet meer in...

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Yes! Thanks :D. Hoewel, ik moet nog wel even wachten tot deze ook in Freetz is geintegreerd dus dat moet ik ff goed bekijken :)

Nee, ik gebruik geen PPPoE-passthrough, de Fritz!box functioneert hier als PPPOE client (nu nog via ADSL, straks achter glasvezel) voor het opzetten van de internetverbinding.

edit: Ik zie alleen nog niets staan over improved DECT compatibility. Maar laten we hopen dat dit dan impliciet wel voor elkaar is gekomen. En ik ben benieuwd of er nog wat gebeurd is op het gebied van SIP registreren van buitenaf :)

[ Voor 27% gewijzigd door eymey op 06-04-2010 22:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
eymey schreef op dinsdag 06 april 2010 @ 21:58:
Yes! Thanks :D. Hoewel, ik moet nog wel even wachten tot deze ook in Freetz is geintegreerd dus dat moet ik ff goed bekijken :)

Nee, ik gebruik geen PPPoE-passthrough, de Fritz!box functioneert hier als PPPOE client (nu nog via ADSL, straks achter glasvezel) voor het opzetten van de internetverbinding.

edit: Ik zie alleen nog niets staan over improved DECT compatibility. Maar laten we hopen dat dit dan impliciet wel voor elkaar is gekomen. En ik ben benieuwd of er nog wat gebeurd is op het gebied van SIP registreren van buitenaf :)
Releasenotes hebben het wel over DECT-update, SIP van buitenaf doe je door even bij het betreffende account, het volgende veranderen:
reg_from_outside = yes

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Mja... het zou alleen leuk zijn als dat laatste ook actief ondersteund gaat worden in de web interface en zelfs evt. met een ingebouwd stun servertje ofzo ;) (wat in 9 van de 10 toepassingsgebieden van de Fritz!box, namelijk als apparaat dat ook zelf de firewall beheert, prima moet kunnen) :).

Bovendien kan dat reg_from_outside zomaar 'verdwijnen' als je iets aan het account aanpast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
eymey schreef op woensdag 07 april 2010 @ 09:15:
Mja... het zou alleen leuk zijn als dat laatste ook actief ondersteund gaat worden in de web interface en zelfs evt. met een ingebouwd stun servertje ofzo ;) (wat in 9 van de 10 toepassingsgebieden van de Fritz!box, namelijk als apparaat dat ook zelf de firewall beheert, prima moet kunnen) :).

Bovendien kan dat reg_from_outside zomaar 'verdwijnen' als je iets aan het account aanpast.
Tot op heden hier nog niet gebeurd, zal eens kijken of freetzen voor mij ook fijn is. Ik doe het met name vanwege IPv6 en houd dus nog even de labor daar van aan. Sixxs heeft echter om wat voor reden dan ook m'n tunnel gekilled en reageren op geen enkel bericht, dus ben benieuwd waar dat aan kan liggen. Via freetz kun je meen ik ook hurricane en anderen selecteren als tunnelbroker.

specs

Pagina: 1 ... 13 ... 23 Laatste