Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben redelijk nieuw met dit alles en heb een vraag.

Is het, aangezien het bellen via VOIP gaat, mogelijk om te bellen via bijvoorbeeld Skype? Ik bedoel niet uitgaand bellen, maar naar mijn VOIP nummer toe bellen, zonder gesprekskosten. Naar het IP adres als het ware dus, maar dan zo dat de Fritz!Box het herkent en naar de juiste telefoon doorsluist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13-09 20:46
In het SIP protocol bestaat wel een mechanisme om te bellen naar een "online id" (enum). Hier kan je in het DNS protocol bv. records voor opnemen. Maar op die manier functioneert de Fritzbox iig niet volgens mij (dan heb je echt een server als Asterix nodig)

Dit heeft verder compleet niets met skype te maken. Skype wordt niet ondersteund, heeft ook een eigen protocol en is dus niet compatible met een protocol als SIP.

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M66B
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
eymey schreef op vrijdag 09 april 2010 @ 13:40:
In het SIP protocol bestaat wel een mechanisme om te bellen naar een "online id" (enum). Hier kan je in het DNS protocol bv. records voor opnemen. Maar op die manier functioneert de Fritzbox iig niet volgens mij (dan heb je echt een server als Asterix nodig)
Asterisk is hiervoor niet nodig, zie hier en verder voor uitleg en hoe dit te doen met een Fritz!Box.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Hmmm, Thanks! Het is me echter nog niet helemaal 100% duidelijk. Ik zag in de Fritz!box internettelefonie wizard idd wel iets over Enum requests, maar dat loopt dus via je VOIP provider (mits die het ondersteunt). De twee links die aangegeven stonden als je enum op de sip server van de Fritz!box wilde inrichten heb ik nog niet goed gelezen, maar daarvoor moet je dus volgens mij wel alsnog in de fritzbox duiken :)

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M66B
  • Niet online
... maar daarvoor moet je dus volgens mij wel alsnog in de fritzbox duiken :)
Helemaal zonder moeite zal het niet gaan ...

[ Voor 9% gewijzigd door M66B op 09-04-2010 16:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Hehe ach, op de commandline van de Fritz!box ben ik onderhand wel gewend. Het is allang fijn dat je er zo te zien iig geen extra packages voor hoeft te installeren (sowieso ben ik nog aan het wachten tot Freetz de nieuwe .80 firmware integreert). Zit er nu zelfs over te denken om tijdelijk m'n Fritz!box maar naar gewone firmware te zetten en DNSMASQ op een andere doos (bv. m'n NAS ) draaien. Dat is eigenlijk 1 van m'n hoofdredenen, nu, om freetz te hebben draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M66B
  • Niet online
... iets over Enum requests, maar dat loopt dus via je VOIP provider ...
ENUM requests lopen niet via je VoIP provider, maar via een ENUM server, zoals e164.org (gebruik gratis). Een ENUM server is te vergelijken met een DNS server, maar dan voor telefoonnummers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
:) wat ik ooit wel eens van enum had begrepen was, dat je dit ook in je eigen dns (als je een eigen domeinnaam hebt) kan zetten met SRV of TXT records? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gertjan!
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
eymey schreef op vrijdag 09 april 2010 @ 16:45:
:) wat ik ooit wel eens van enum had begrepen was, dat je dit ook in je eigen dns (als je een eigen domeinnaam hebt) kan zetten met SRV of TXT records? :)
SRV records hebben niks te maken met enum. SRV records heb je nodig om te kunnen bellen naar een 'mailadres'.
ENUM is een manier om telefoonnummers om te zetten in URI's of IP adressen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14:44
eymey schreef op vrijdag 09 april 2010 @ 16:20:
Hehe ach, op de commandline van de Fritz!box ben ik onderhand wel gewend. Het is allang fijn dat je er zo te zien iig geen extra packages voor hoeft te installeren (sowieso ben ik nog aan het wachten tot Freetz de nieuwe .80 firmware integreert). Zit er nu zelfs over te denken om tijdelijk m'n Fritz!box maar naar gewone firmware te zetten en DNSMASQ op een andere doos (bv. m'n NAS ) draaien. Dat is eigenlijk 1 van m'n hoofdredenen, nu, om freetz te hebben draaien.
Freetz heeft de firmwares al wel gebumpt naar de laatste intl relaease, maar gaat later alsnog in de fout, dit ws wegens halen van Annex-A(wat niet nodig zou zijn met .81) uit .76.
Het is nog even wachten....

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
@Loekie: Hoe vind je dat eigenlijk op hun site? Dat ze dit gedaan hebben (ik vind dat ticket systeem nogal onduidelijk).

Ik neem niet aan dat ze 1.1.2 ook nog "bumpen"? Of toch wel? Het liefste pak ik gewoon een recentere snapshot, dus wordt het waarschijnlijk wachten tot ze weer een snapshot bouwen van een enigszins stabiele trunk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M66B
  • Niet online
eymey schreef op vrijdag 09 april 2010 @ 22:27:
@Loekie: Hoe vind je dat eigenlijk op hun site? Dat ze dit gedaan hebben (ik vind dat ticket systeem nogal onduidelijk).
Ik vind het het handigst om naar de timeline te kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M66B
  • Niet online
Freetz heeft de firmwares al wel gebumpt naar de laatste intl relaease, maar gaat later alsnog in de fout, dit ws wegens halen van Annex-A(wat niet nodig zou zijn met .81) uit .76.
Het is nog even wachten....
Wat gaat er fout dan? Bij mij draait het tot nog toe prima!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
M66B schreef op zaterdag 10 april 2010 @ 09:43:
[...]

Wat gaat er fout dan? Bij mij draait het tot nog toe prima!
Nu gaat het fout bij het compilen van firmware, wordt netjes ingepakt en vervolgens is het niet meer in images te vinden. Ik wacht wel even, er lijkt wat activiteit m.b.t. freetz plaats te vinden(o.a. uclibc is net geupgrade).

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Van de week (toen ik nog niet wist dat de nieuwe officiele firmware er is) had ik ook problemen met het compileren van de laatste snapshot van 23 maart. Juist uclibc had problemen met downloaden :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
uclibc is het probleem niet meer(lokaal gehost), maar bij het inpakken kan hij na het inpakken het bestand niet meer vinden....
*shame* Een zelf toe te voegen user-string laten beginnen met punt blijkt geen strak plan, deze weghalen wel... :) De image was wel gebouwd, maar kon niet naar de map images verplaatst worden door het script. Ik had even niet in de gaten dat die string voor in de bestandsnaam kwam te staan.
Ik flash eind deze week wel eens, ik heb dan wat meer tijd om te prutsen.

[ Voor 59% gewijzigd door Loekie op 11-04-2010 23:00 ]

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-07 22:34
Met de nieuwe firmware is het eindelijk mogelijk om met m'n mobiel (Nokia N95) via 3G te VoIPen met de FB. Eindelijk The Holy Grail bereikt! Maar echt lekker werkt het niet: regelmatig haperingen en (uiteindelijk) forse vertraging.Via WLAN is alles koek&ei. M'n 3G-abo heeft 384Kibit/s upstream. Bereik hier is uitstekend. Nou weet ik niet of T-Mobile VoIP aan het verklooien is (want guttegut, daarmee verdienen ze minder centjes! Dikke boehoe) of dat het ergens wat settings zijn die beter kunnen. Ik heb al wat gerommeld met de codecs, maar dat hielp niet bijster veel. De verbinding forceren naar TCP ipv UDP en het werkt helemaal NIET meer.

Heeft iemand anders meer succes gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
eymey schreef op vrijdag 09 april 2010 @ 22:27:
Ik neem niet aan dat ze 1.1.2 ook nog "bumpen"? Of toch wel? Het liefste pak ik gewoon een recentere snapshot, dus wordt het waarschijnlijk wachten tot ze weer een snapshot bouwen van een enigszins stabiele trunk...
En vanavond heb jij ook wat je wil: .81 in freetz-stable :) link

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Haha, thanks for the heads up, Loekie :D

Inmiddels is m'n 7270 vrolijk aan het functioneren als router achter een glasvezelverbinding. 30 mbit down en 3 mbit up routeert ie met het grootste gemak, iig het dagelijks verkeer (heb het nog niet geprobeerd bij bergen torrent verbindingen e.d.). Hij hangt wel achter een l2 switch (het is een KPN-gebaseerde glasvezelverbinding waarbij je via een bepaald VLAN een PPPoE verbinding moet opzetten om een ip adres te krijgen).

Heb het nog niet aangedurfd te proberen of de fritzbox zelf ook die VLAN's kan ontrafelen :D. Ik kom wel wat documentatie m.b.t. VLAN's en cpmaccfg en zo tegen, maar nog niet echt hoopvolle geluiden dat die eenvoudig is in te stellen.

[ Voor 41% gewijzigd door eymey op 14-04-2010 09:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
eymey schreef op woensdag 14 april 2010 @ 09:15:
Haha, thanks for the heads up, Loekie :D

Inmiddels is m'n 7270 vrolijk aan het functioneren als router achter een glasvezelverbinding. 30 mbit down en 3 mbit up routeert ie met het grootste gemak, iig het dagelijks verkeer (heb het nog niet geprobeerd bij bergen torrent verbindingen e.d.). Hij hangt wel achter een l2 switch (het is een KPN-gebaseerde glasvezelverbinding waarbij je via een bepaald VLAN een PPPoE verbinding moet opzetten om een ip adres te krijgen).

Heb het nog niet aangedurfd te proberen of de fritzbox zelf ook die VLAN's kan ontrafelen :D. Ik kom wel wat documentatie m.b.t. VLAN's en cpmaccfg en zo tegen, maar nog niet echt hoopvolle geluiden dat die eenvoudig is in te stellen.
Hier is hij met een 30/4 verbinding met torrents en news belast en tot op heden nog niet door z'n hoeven gegaan, hij schijnt ook 50/5 aan te kunnen.
De fritzbox zou ook met vlans het een en ander moeten kunnen aanvangen, vziw gebruiken ze dat in Duitsland voor hun tripleplay.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Idd, dat had ik ook al op meerdere plekken opgevangen. Ik heb echter nog niet kunnen ontcijferen hoe ze dat intern precies doen. Overigens wordt de verbinding 'straks' 30/30 dus ik ben benieuwd hoe dat zal gaan :o

Hier zijn er minstens 2 VLAN's (en idealiter 3) waar rekening mee gehouden moet worden:
- Over VLAN 6 wordt de PPPoE tunnel voor de internetverbinding opgezet
- VLAN 4 moet doorgestuurd worden naar een aparte poort voor de IPTV settopbox
- VLAN 7 wordt gebruikt voor telefonie (ook eerst PPPoE tunnel opzetten en dan verbinding met de SIP servers).

Bij tweak is dat laatste niet strikt noodzakelijk: Telefonie kan ook gewoon via de internetverbinding, maar via het aparte VLAN is natuurlijk wel 'mooier' ivm afgeschermde bandbreedte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
eymey schreef op woensdag 14 april 2010 @ 09:57:
Idd, dat had ik ook al op meerdere plekken opgevangen. Ik heb echter nog niet kunnen ontcijferen hoe ze dat intern precies doen. Overigens wordt de verbinding 'straks' 30/30 dus ik ben benieuwd hoe dat zal gaan :o

Hier zijn er minstens 2 VLAN's (en idealiter 3) waar rekening mee gehouden moet worden:
- Over VLAN 6 wordt de PPPoE tunnel voor de internetverbinding opgezet
- VLAN 4 moet doorgestuurd worden naar een aparte poort voor de IPTV settopbox
- VLAN 7 wordt gebruikt voor telefonie (ook eerst PPPoE tunnel opzetten en dan verbinding met de SIP servers).

Bij tweak is dat laatste niet strikt noodzakelijk: Telefonie kan ook gewoon via de internetverbinding, maar via het aparte VLAN is natuurlijk wel 'mooier' ivm afgeschermde bandbreedte.
vziw is VLAN7 mogelijk middels VC-instellingen, maar als de box in client-mode staat vermoed ik dat daar weinig mee gedaan wordt.
De tool die je daarvoor kunt gebruiken zou cpmaccfg heten en op de freetzwiki kun je al het een en ander vinden zoals hier.
Het schijnt overigens dat bij het booten std-config eerst opkomt en daarna pas je eigen config geladen wordt.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Mja, hij staat niet in client modus. Hij is wel degelijk ook "router" en obtained zelf bv. ook het publieke IP van de internetverbinding. Ik had al overwogen om eens te proberen om in de web interface voor telefonie een losse PPP verbinding in te stellen en kijken of ik daarna in ar7.cfg kan zorgen dat ipv de ingestelde VPI/VCI VLAN7 gebruikt kan worden (immers, ik heb geen dsl meer, jammer dat je in de web interface naast vpi/vci niet ook vlan's kan instellen).

Ik denk zelfs dat ik cpmaccfg in principe niet nodig zal hebben (poort 1 al in WAN modus staat), dus met een extra virtuele interface die in het goede VLAN komt moet ik al een heel eind komen. Echter moet je 'm dan nog wijs maken dat de secundaire PPP verbinding ook via die interface moet gaan lopen.

Dat stukje over die ingebouwde switch had ik overigens al eens gezien: Staat veel nuttige info in maar helaas bv. geen voorbeelden over hoe je de secondaire ppp verbinding over zo'n extra netwerk interface die in een ander layer2 subnet staat, kan laten lopen.

Ik vraag met trouwens ook af of, wanneer telefonie eenmaal ingesteld staat om over een apart netwerk te lopen, of het dan ook nog wel mogelijk is om met voip providers via de hoofd verbinding te connecten.

[ Voor 23% gewijzigd door eymey op 14-04-2010 11:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
hmmm, ben nog even in freetz menuconfig wezen kijken, die cpmaccfg lijkt alleen te werken op oudere boxen, de switch in de 7270 is nog te nieuw en nog niet reverse-engineered.
Overigens wordt in verschillende howto's en ook freetz de modus die jij gebruikt, inet via lan1, ip-clientmodus genoemd :?

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Mja het gekke is dus dat ik wel degelijk met cpmaccfg het wel eens voor elkaar heb gehad om de bridge te splitsen (toen ik wilde proberen om, toen ik nog dsl had, een aparte vpi/vci voor iptv naar een ethernet poort door te verwijzen door die atm kanalen handmatig te openen en dan met brctl te bridgen).

En als ik in de fritzbox interface zelf kijk, dan zijn de definities alsvogt:

Bij "Line" kan ik kiezen uit "internet connection via dsl" en "internet connection via lan 1". Daaruit volgend kan ik bij "operating mode "kiezen uit "establish own internet connection (nat router with PPPoE or IP) en "share existing internet connection in the network (IP client).

Ik heb 'm bij operating mode dus op optie 1 staan (establish own internet connection).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
ach so, tja, die had ik even over het hoofd gezien.
Volgens de verschillende wiki's kan het ook, alleen freetz zegt dat het niet volledig kan. Ik heb die functionaliteit op dit moment niet nodig via de kabel.
Voor mij is IPv6 meer van belang evenals verbeterde DECT icm C47 siemens handset, vanaf morgen maar eens even testen en alvast wat recovery-bestanden klaarzetten. Zit nu op 'Laboratory version 54.04.94-15316' en een image op basis van 54.04.81 zal daar niet enorm makkelijk in te lepelen zijn. Dus ook direct maar instellingen van SIP-accounts en port-forwardings noteren/ screenshotten.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
:) m'n dnsmasq-instellingen (het meest belangrijk) heb ik sowieso ergens los ge-backupped in een text bestand, want ik heb al wel eens meegemaakt dat settings bij een flash verloren gaan en soms ook niet goed via de geëigende freetz-methodes te restoren zijn.

Ben benieuwd. Zal dan voorlopig gewoon weer 1.1.2 gaan draaien (op dit moment draai ik op een trunk snapshot uit december, omdat daar toch tov de stable versie al wat handige verbeteringen in zitten). Of ze moeten ook op korte termijn weer een trunk snapshot maken met de version bump.

Zelf daarna nog uit verschillende images of versies dingen gaan 'lepelen' is een tijdsinvestering die ik even niet wil :D (het zou wel m'n Linux hack skills weer wat maintainen, want via m'n werk doe ik daar op dit moment weinig mee :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pascal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12-09 08:37
Nieuwe beta/labor firmware update http://www.avm.de/en/news/artikel/IPv6_Lab.html

IPv6 lab firmware for FRITZ!Box Fon WLAN 7270 (international edition)
IPv6 lab firmware for FRITZ!Box Fon WLAN 7570 VDSL (international edition)
xx.04.80-16908

Integrated Ipv6 Firewall is now configurable
Integrations of all features of the current standard release xx.04.81

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
Pascal schreef op woensdag 14 april 2010 @ 15:17:
Nieuwe beta/labor firmware update http://www.avm.de/en/news/artikel/IPv6_Lab.html

IPv6 lab firmware for FRITZ!Box Fon WLAN 7270 (international edition)
IPv6 lab firmware for FRITZ!Box Fon WLAN 7570 VDSL (international edition)
En draait, C47 lijkt met ECO-mode uit nu al beter te reageren geen enorm gekraak meer. Verder later deze week maar eens aan de slag met streaming.
Wellicht dat ik alsnog een freetz-versie erover heen gooi wegens IPv6 tunnel, maar voor nu kan ik met 6to4 van box zelf uit de voeten.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
:) Ik heb gisteravond maar eens een SVN checkout van de trunk gedaan, specifiek op het change nummer waar jij me naar verwees. En zowaar, het compileerde en bouwde :D

Oftewel: Ik zit nu op .81 zonder m'n freetz te verliezen.

Het was, toen DECT terug kwam, direct te zien dat er een heleboel verbeterd is! Ik kreeg als eerste nu in m'n Siemens Sl1 en C450 handsetje de naam te zien die ik in de Fritz!box had ingesteld. Ook kreeg ik meteen te zien dat er gemiste oproepen waren. Helaas kan ik ze met m'n C450 handsetje niet fatsoenlijk navigeren (hij heeft niet zo'n rond 4-weg pijltjes knopje zoals de meeste Siemens handsetjes hebben). Op de SL1 ging het wel goed.

Moraal van het verhaal: Tijd om die C450 eens te vervangen! (nog suggesties, liefst met Cat-IQ?, geen Fritz-Fon handsetjes :D). Dan kan ik die C450IP set ook weer eens compleet verkopen.

Ik heb ook nog wel een andere sl1 liggen, maar m'n vriendin wil voor in de woonkamer graag iets wat je vast kan pakken, ipv die kleine sl1'tjes :).

[ Voor 8% gewijzigd door eymey op 15-04-2010 09:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
Ik zou gaan voor een sl78-handset, alle functies die je wilt(incl HD-capable) en mooi strak. Maar er zit een stikkertje met prijs op waar je minder vrolijk van wordt....
Ik ga eens even prutsen met freetz, .81 en IPv6 via HE.net, ik heb m'n buik wel vol van Sixxs....

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
hehe ok... Sixxs niet goed dus? :)

Jij hebt ook een C47h handsetje toch? Naast de S68h handset zou deze volgens Callvoip perfect moeten samenwerken met de 7270. Die prijskaartjes van de S68h en diegene die jij noemt zijn idd niet grappig. ZO belangrijk is de vaste telefoon nou ook weer niet, dus als Cat-IQ idd niet goedkoper kan, dan maar niet :).

Het belangrijkste wat ik wil weten is of die C47h een 4-way navigatie toets heeft zodat ie ook in het menu van de Fritzbox gewoon fatsoenlijk rond kan bladeren (voor het telefoonboek, gemiste gesprekken, etc.). Die c47h staat ook nog wel voor leuke prijsjes op marktplaats :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
eymey schreef op donderdag 15 april 2010 @ 11:29:
hehe ok... Sixxs niet goed dus? :)

Jij hebt ook een C47h handsetje toch? Naast de S68h handset zou deze volgens Callvoip perfect moeten samenwerken met de 7270. Die prijskaartjes van de S68h en diegene die jij noemt zijn idd niet grappig. ZO belangrijk is de vaste telefoon nou ook weer niet, dus als Cat-IQ idd niet goedkoper kan, dan maar niet :).

Het belangrijkste wat ik wil weten is of die C47h een 4-way navigatie toets heeft zodat ie ook in het menu van de Fritzbox gewoon fatsoenlijk rond kan bladeren (voor het telefoonboek, gemiste gesprekken, etc.). Die c47h staat ook nog wel voor leuke prijsjes op marktplaats :)
Ben geblokkeerd door Sixxs, niet zo erg, als ze maar communiceren waarom. Na 4 maanden proberen te communiceren ben ik daar klaar mee, ik weet nog steeds niet waarom ik geblokkeerd ben overigens...
Ik vermoed dat het te maken heeft met een paar forum-posts...
C47h heeft idd soort van D-pad: ^= volume, <= INT, >= menu, v=lokaal(op telefoon) telefoonboek. Andere handset die ik heb is een s67h, behoorlijk fijn en doet ook HDSP.

Als je even bij siemens kijkt zie je verschillende HDSP handsets. Dat vind ik de mooiste feature(die ook voip-voip via betamax werkt). Als je voor de rest van CAT-IQ features kijkt(ECO e.d.) kun je het beste even kijken op de pagina's van Siemens.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Mja dat is het maffe.... de C47h beweert dus eco-dect te hebben terwijl er verder geen CAT-IQ e.d. bij staat. Maar goed, jij hebt geen problemen met die C47h m.b.t. het browsen van missed calls in de Fritzbox e.d. ? Dan neem ik die denk ik gewoon. De rest zoals HDSP e.d. zal ik denk ik toch erg weinig gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
eymey schreef op donderdag 15 april 2010 @ 13:16:
Mja dat is het maffe.... de C47h beweert dus eco-dect te hebben terwijl er verder geen CAT-IQ e.d. bij staat. Maar goed, jij hebt geen problemen met die C47h m.b.t. het browsen van missed calls in de Fritzbox e.d. ? Dan neem ik die denk ik gewoon. De rest zoals HDSP e.d. zal ik denk ik toch erg weinig gebruiken.
Nu niet meer, ik heb het ding inmiddels iets van 2 jaar en ik ken ook mensen die ook met de 7270 geen last hadden van klikjes oid. Dus als je het ding nu aanschaft is er in principe niets aan de hand.
Garnatie tot de Enter ;)

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Ok, dan doe ik dat denk ik maar. Missed calls signalering, geen klikjes en phonebook browsen is het belangrijkst op dit moment, en dat voor niet al te veel geld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
eymey schreef op donderdag 15 april 2010 @ 15:16:
Ok, dan doe ik dat denk ik maar. Missed calls signalering, geen klikjes en phonebook browsen is het belangrijkst op dit moment, en dat voor niet al te veel geld :)
Missed call en phonebook werk(zowel lokaal als op de FB) die klikjes heb ik wel gehad, maar andere personen niet.
Die klikjes kunnen ook liggen aan andere apparatuur op 1880-1900 MHz-band, maar ik kan me niet zo het een of ander voor de geest halen.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
Voor degenen die de laatste IPv6 Labor overwegen: Doe het niet, deze crashed mijn FB7270 en FB lijkt naar gedeeltelijke bridge-modus te schieten.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ties Brants
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 07:56
Hebben meer mensen het probleem dat het vinkje bij "Keep port forwarding of the Internet router enabled for Internet telephony" verdwijnt na een herstart in de nieuwe firmware voor de 7270?
edit: Het lijkt erop dat de hele optie bij mij uberhaupt niet meer werkt. Als ik de optie opnieuw activeer na een herstart ben ik op 1 van mijn drie nummer weer een tijdje bereikbaar. Maar na een minuut of 15 werkt ook dat nummer niet meer. Terwijl de optie nog wel aan staat. Maandag AVM maar eens bellen.

[ Voor 47% gewijzigd door Ties Brants op 17-04-2010 18:04 . Reden: meer informatie toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Hmmm... dit wil ik toch wel ff delen hier :). Was ik tot nu toe lyrisch over de werking van de 7270 op glasvezel (qua routerings-capaciteit), ik ben vandaag toch wel tegen iets aangelopen wat ik eigenlijk wat 'minder' vind:

Een vriend van me was bezig wat bestanden van een HTTP server bij mij thuis af te trekken, en haalde daarbij 'vrolijk' 3 mbit/s upload (zo ong. de maximale upload snelheid). Dit leidde ertoe dat surfen en andere protocollen nauwelijks meer bandbreedte kregen. Ja inderdaad: Downloaden naar m'n eigen netwerk toe ging met minder dan 1 mbit.
Wat blijkt (vermoed ik): De nodige TCP acks e.d. en requests die bv. je webbrowser of de usenet downloader moeten versturen richting de 'overkant' om het downloaden door te laten gaan werden compleet ondergesneeuwd tov. de transfer naar die vriend toe.

Ik moest de HTTP server (iig het "download" gedeelte dat al op een ander poortnummer draaide dan standaard HTTP) definieren als "background application" voordat de Fritz!box snapte dat gewoon upload-verkeer als gevolg van tcp acks en http requests e.d. toch echt voor moet blijven gaan (ookal heb ik web surfing wel in m'n lijst met prioritized apps staan).

En dat laat me toch wel tegen behoorlijke limitaties aan de instelbaarheid van de FB aan lopen: Je kan dus niet zoiets zeggen van "geef alle tcp acks e.d. altijd de hoogste prioriteit in de upload queue". Iets wat met traffic shaping modules in Linux routers normaal overigens wel erg goed kan.

Nou kent de Fritabox wel het "TC" commando, dus ik denk dat het toch tijd wordt om m'n kennis en door andere voorgebakken scriptjes die ik in het verleden vaak gebruikt heb weer eens van stal te halen :).

Verder van de week de Siemens c450-IP handset + basisstation verkocht. en als vervanging van de handset icm. de FB een Siemens S68H gekocht. Op zich wel wat te veel luxe features naar mijn smaak (zoals Bluetooth) en doordat ik niet goed heb zitten opletten heb ik een toestel gekocht dat geen Eco Plus modus heeft (niet volgens gigaset.com iig) en ook geen HDSP (hoewel de fritzbox wel een hd-sound optie erbij heeft gekregen bij de DECT phone features tab).

Iig: Het toestel ligt wel lekker in de hand EN hij kan probleemloos de DECT menu's in de Fritzbox doorlopen en daar gaat het om! :). Ook in de eco-dect stand blijft hij prima presteren.

Echter, nou vraag ik me toch wat af: Ik vind het jammer dat het default telefoonboek in de telefoon nog steeds niet het telefoonboek in de Fritzbox zelf is. Het is wel een peuleschil om dat telefoonboek op te roepen, maar er wijzigingen in aanbrengen of het gewoon altijd standaard als telefoonboek gebruiken is me (nog) niet gelukt.

@Loekie of anderen: Heb jij daar ervaing mee? In het "handset instellingen" menu staat wel een optie die niet in de handleiding is gedocumenteerd (dus door de Fritzbox geintroduceerd?): "Net Telefoonboek". Daarbinnen kan ik "SpraakSturing" en "Toegang" kiezen en dan een nummer opgeven. Standaard stond er iets van 3001 ingevuld. Als ik normaal "3001" dial en dan pijltje naar beneden toets dan kom ik ook direct in het FB telefoonboek uit..... maar kan er nog steeds niet in wijzigen....

edit: Dat 3001 slaat dus nergens op ;). Sowieso kan je na het verkrijgen van een dial tone direct met pijltje naar beneden het FB telefoonboek kiezen. Maar waarom ik dan in de handset ook na het pairen met de FB ineens spontaan een "contacts" quickdial had die 3001 belt.....

[ Voor 4% gewijzigd door eymey op 23-04-2010 22:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
eymey schreef op vrijdag 23 april 2010 @ 22:00:
Verder van de week de Siemens c450-IP handset + basisstation verkocht. en als vervanging van de handset icm. de FB een Siemens S68H gekocht. Op zich wel wat te veel luxe features naar mijn smaak (zoals Bluetooth) en doordat ik niet goed heb zitten opletten heb ik een toestel gekocht dat geen Eco Plus modus heeft (niet volgens gigaset.com iig) en ook geen HDSP (hoewel de fritzbox wel een hd-sound optie erbij heeft gekregen bij de DECT phone features tab).

Iig: Het toestel ligt wel lekker in de hand EN hij kan probleemloos de DECT menu's in de Fritzbox doorlopen en daar gaat het om! :). Ook in de eco-dect stand blijft hij prima presteren.

Echter, nou vraag ik me toch wat af: Ik vind het jammer dat het default telefoonboek in de telefoon nog steeds niet het telefoonboek in de Fritzbox zelf is. Het is wel een peuleschil om dat telefoonboek op te roepen, maar er wijzigingen in aanbrengen of het gewoon altijd standaard als telefoonboek gebruiken is me (nog) niet gelukt.

@Loekie of anderen: Heb jij daar ervaing mee? In het "handset instellingen" menu staat wel een optie die niet in de handleiding is gedocumenteerd (dus door de Fritzbox geintroduceerd?): "Net Telefoonboek". Daarbinnen kan ik "SpraakSturing" en "Toegang" kiezen en dan een nummer opgeven. Standaard stond er iets van 3001 ingevuld. Als ik normaal "3001" dial en dan pijltje naar beneden toets dan kom ik ook direct in het FB telefoonboek uit..... maar kan er nog steeds niet in wijzigen....

edit: Dat 3001 slaat dus nergens op ;). Sowieso kan je na het verkrijgen van een dial tone direct met pijltje naar beneden het FB telefoonboek kiezen. Maar waarom ik dan in de handset ook na het pairen met de FB ineens spontaan een "contacts" quickdial had die 3001 belt.....
Het meest luxe toestel dat ik heb is de S67h en de MT-D, je mag zelf bepalen welke luxer is ;)
Jouw S68h is gewoon geschikt voor HDSP(want nieuwer dan mijn S67h, die dit ook doet). Eco-plus durf ik niet te zeggen, dit is niet het meest sterke punt van de FB.
Ik zou niet weten hoe je het adresboek van de FB direct in de handset kan zetten/gebruiken ipv std adresboek. Mijn MT-D gebruikt wel adresboek van de FB, maar of het met de Siemens ook kan durf ik niet te zeggen.

Jij routeert nu een 30/30 via de FB7270?

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey

Yep. DWZ, het is nog 30/3. KPN/Tweak zet pas volgende week de upload ook op 30. Dus dan wordt net 'spannend' :). Die 30/3 gaat iig prima (torrents, met veel connecties, nog niet uitgeprobeerd).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
OK... nog een leuke uitdaging.

Inmiddels heeft m'n 7270 ook verbinding met de SIP servers van Tweak. Echter, om daar wat diensten aan of uit te schakelen moet ik ster-codes dialen. Het probleem is dat de Fritzbox deze zelf gaat interpreteren en ze dus niet relayed naar de provider toe. Ook niet als ik eerst de *nummer# prefix van de SIP verbinding opgeef en daarachter de stercode.

Iemand hier ervaring mee? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 12-09 19:29
Begin eens met *#

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jamesbond007uk
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 08:59

jamesbond007uk

Gadget specialist / Freak

Jamesbond007uk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
@Gertitombo: Yep, wel eco dect, maar niet eco dect plus (waarbij de handset zelf ook z'n power terugschroeft wanneer niet in gebruik ;) ).

Dat met die *# zal ik nog eens proberen maar volgens mij had ik dat al gedaan :). Iig thanks voor de tip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
@Jan-E: De truc met *# werkt!!!!. Sterker nog, om code **31 naar m'n provider te sturen die niet m'n primaire dial-out is, werkte de 'magische' combinatie: *123#*#**31 :D

Overigens is inmiddels m'n upload snelheid op de glasvezel ook op 30 mbit gezet! Net eventjes een simpele FTP sessie naar buiten geprobeerd waarop de volle 30 mbit gehaald werd en: Oef! Fritzbox heeft het moeilijk! :o.
Als ik ook nog een telefoongesprek laat lopen wordt de web interface heeeel unresponsive. Upload blijft echter goed lopen en ook voice blijft helder. Maar z'n grenzen worden dus wel duidelijk aangeraakt. In een "top" op een terminal op de fritzbox zie ik dat er ong. 67% cpu aan user processen op gaat en 23% aan "sirq". Idle is bijna 0% :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waal70
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 30-01-2024
Ik post nog maar even wat over nummerweergave (CLIP) en de FritzBox.

Mijn situatie: FritzBox 7170 Annex A, xs4all only adsl en een analoge lijn van de KPN (i know, don't ask). Op de S0 (ISDN) van FB een Siemens Gigaset 4000, met daaraan twee handsets (4000 comfort en classic).

Probleem: geen nummerweergave (ook in de webinterface "unknown number") en een lage SNR (6)). :|

Heb de afgelopen dagen dit topic doorgenomen (54 pagina's, pfffrt) en eerst de 'makkelijke' opties geprobeerd: regional opties in de FB veranderd, Telephony device toevoegen, configureren etc.: helaas geen verandering in de nummerweergave.

Ik woon in Amsterdam, dus de verbindingen zijn nogal tricky: hoofdaansluitpunt komt binnen in bijkamer, wordt daar in stekkerdoos doorgelust naar meterkast (waar ook FB hangt), in meterkast doorgelust naar zolder.
Vandaag de verbinding "dedicated" gemaakt: draden doorsolderen en geen aftappingen meer. In de meterkast heb ik de telefoondraad direct op de splitter aangesloten (via die groene blokjes op de splitter).

Resultaat: 3 nutteloze PTT-stekkerdozen, maar ook een kleine SNR-verbetering: die is nu omhoog naar 7, maar bovenal werkt nu de nummerweergave! :*)

Volgens mij valt dit dus onder de noemer "aansluitfactor". Had niet gedacht dat dit zo'n effect zou kunnen hebben (ben nogal eigenwijs), dus voor de tweaps die dat ook denken: het is de moeite van het proberen waard.

Cheers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07-05 19:44
Kan iemand mij even verder/op weg helpen met het volgende:
Call Diversion (oftwel doorschakelen).
Ik wil helemaal over op VoIP, heb nu nog een ISDN2 lijn met een MSN die ik voorlopig nog aan wil houden omdat dit breed bekend is bij het 'publiek'.

Ik wil m'n 7270 dusdanig instellen dat ie een binnenkomende ISDN lijn (vbld: MSN2: 020-1234567) meteen doorschakelt naar een ander nummer. Deze verbinding moet dan echter via VoIP gaan: hiermee bel ik gratis en neemt/heeft de box geen 2 B kanalen in gebruik.

Ik heb een aantal VoIP (088) nummers/accounts tot m'n beschikking. Eén van deze 088 nummer is echter ook de SIP account waar deze Fritz!Box gebruikt van moet maken voor de 'normale' telefonie. Dus zeg bijv. dat 088-87654321 het nummer is waar naartoe doorgeschakeld dient te worden. De eigen SIP account van de Fritz!Box is 088-1231234.

In de Fritz manual staat het volgende:
".....incoming calls can only be diverted to a different extension or to numerical Internet numbers.
(note that only numerical Internet numbers can be entered for diversion to an Internet number.)"
p.69

Wat word nou bedoeld met "only numerical Internet numbers" en is het niet zo dat wanneer ik de Fritz vertel dat ie moet doorschakelen naar 088-87654321, hij denkt/kan denken dat het een gewoon vaste lijn nummer is en dus niet deze verbinding via SIP/VoIP gaat maken?

Hoe stel ik één en ander in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
kaajee schreef op vrijdag 04 juni 2010 @ 00:42:
Kan iemand mij even verder/op weg helpen met het volgende:
Call Diversion (oftwel doorschakelen).
Ik wil helemaal over op VoIP, heb nu nog een ISDN2 lijn met een MSN die ik voorlopig nog aan wil houden omdat dit breed bekend is bij het 'publiek'.

Ik wil m'n 7270 dusdanig instellen dat ie een binnenkomende ISDN lijn (vbld: MSN2: 020-1234567) meteen doorschakelt naar een ander nummer. Deze verbinding moet dan echter via VoIP gaan: hiermee bel ik gratis en neemt/heeft de box geen 2 B kanalen in gebruik.

Ik heb een aantal VoIP (088) nummers/accounts tot m'n beschikking. Eén van deze 088 nummer is echter ook de SIP account waar deze Fritz!Box gebruikt van moet maken voor de 'normale' telefonie. Dus zeg bijv. dat 088-87654321 het nummer is waar naartoe doorgeschakeld dient te worden. De eigen SIP account van de Fritz!Box is 088-1231234.

In de Fritz manual staat het volgende:
".....incoming calls can only be diverted to a different extension or to numerical Internet numbers.
(note that only numerical Internet numbers can be entered for diversion to an Internet number.)"
p.69

Wat word nou bedoeld met "only numerical Internet numbers" en is het niet zo dat wanneer ik de Fritz vertel dat ie moet doorschakelen naar 088-87654321, hij denkt/kan denken dat het een gewoon vaste lijn nummer is en dus niet deze verbinding via SIP/VoIP gaat maken?

Hoe stel ik één en ander in?
Ja hoor, zou netjes mogelijk moeten zijn(ik gebruik alleen call-through). Outgoing caller-id is ook het nr(en dus voip-account) waarmee uitgebeld wordt. Je kunt in het vakje alleen een numeriek nr(dus 0123456789) invullen. Geen sip-uri in de vorm van user@sipprovider.domain(ik vermoed dat je dmv van een adresboek entry daar wel om heen kan werken...)

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skabouter
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-08 08:55

skabouter

Skabouter

Na de firmware upgrade van onze FRITZ!Box Fon WLAN 7170 (Annex A) naar Firmware Version 58.04.82 geven onze lijnen (2) regelmatig geen kiestoon (hij geeft dan een lange aanhoudende toon) iemand hier ervaring mee?

Overigens hebben we ook nog steeds enorme problemen met het bellen tijdens een download, de lijn kraakt enorm en valt steeds weg. Xs4All heeft al een downgrade en lijnmeting uitgevoerd maar nu is het ticket doorgestuurd via AVM naar de VOIP provider van Xs4All. Het zal mij benieuwen of ze dit op kunnen lossen, anders is het afwachten op VDSP om te kijken of het probleem dan is opgelost.

[ Dislect ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GiantLeap
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 09-09 23:25

GiantLeap

One GiantLeap for mankind

@skabouter
Ik controleerde net even de Firmware update pagina van onze Fritzbox 7170 Annex A, en die geef nog aan dat we de meest recente versie draaien (58.04.78). Heb je deze firmware wel via de officiële weg verkregen? Op de website staat deze firmware inderdaad vermeld. Vreemd dat onze eigen Fritzbox nog aangeeft dat .78 de nieuwste is.

[ Voor 22% gewijzigd door GiantLeap op 16-06-2010 17:53 ]

Mario Kart Tour: 211982902522
Rockstar Games Social Club (PC): GiantLeap

RC spul:
Traxxas Nitro Rustler
Hubsan X4 H107D
DJI Phantom 2 Vision+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pendaco
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 13:35

Pendaco

Vogon Poetry FTW!

Nou.. m'n Fritz Box heeft 't gister out of the blue begeven 8)7 De verbinding viel opeens weg en bam niks meer, alle lampjes uit. Even laten afkoelen en de adapter opnieuw erin had ook geen zin..

Gelukkig werd ik erg snel geholpen bij de helpdesk van XS4All (itt bijv. hccnet :r ), en wordt er zo snel mogelijk een nieuw modem opgestuurd.

Moest trouwens wel het oude modem terugsturen, maar dat had geen haast zeiden ze..

P.s. had de oudere firmware (58.04.78) nog draaien dus lijkt me dat het daar niet aan heeft gelegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
Pendaco schreef op vrijdag 18 juni 2010 @ 12:07:
Nou.. m'n Fritz Box heeft 't gister out of the blue begeven 8)7 De verbinding viel opeens weg en bam niks meer, alle lampjes uit. Even laten afkoelen en de adapter opnieuw erin had ook geen zin..

Gelukkig werd ik erg snel geholpen bij de helpdesk van XS4All (itt bijv. hccnet :r ), en wordt er zo snel mogelijk een nieuw modem opgestuurd.

Moest trouwens wel het oude modem terugsturen, maar dat had geen haast zeiden ze..

P.s. had de oudere firmware (58.04.78) nog draaien dus lijkt me dat het daar niet aan heeft gelegen.
Als ik Ip-phoneforum.de mag geloven is het vaak de power-adapter die het begeeft bij de 72x0 en 71x0, niet extreem vaak, maar daar lijkt het vaak fout te gaan.
De nieuwere 7390 lijkt op dit moment problemen met temperatuur te hebben en er zijn een aantal Duitsers die nu al tegen de zomer opzien. Ik zou wel een 7390v2 willen ;)

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
Apart. Van de Zyxel die ik voorheen had was het ook de adapter die de problemen veroorzaakte. De 7270 die ik nu heb vind ik aan de onderkant best warm worden; ik heb hem maar schuin op een blokje gezet zodat convectie zijn ding kan doen. Je zou toch verwachten dat dat soort problemen uit de wereld zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinski
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-07 19:39

Robinski

A.K.A. RHarmsen

Die 7390 is qua features echt een mooi ding.

Gigabit poorten
Wireless-N
DECT
VDSL

wel jammer dat ze temperatuur problemen hebben, hopelijk lossen ze dat snel op bij AVM.

XS4all wil vanaf september VDSL gaan aanbieden, dus zal mij benieuwen.

10xAXItec AC-265P = 2,650kWp @ SolarEdge SE2200 - PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
Robinski schreef op vrijdag 18 juni 2010 @ 12:34:
Die 7390 is qua features echt een mooi ding.

Gigabit poorten
Wireless-N
DECT
VDSL

wel jammer dat ze temperatuur problemen hebben, hopelijk lossen ze dat snel op bij AVM.

XS4all wil vanaf september VDSL gaan aanbieden, dus zal mij benieuwen.
Mwoah, afgezien van die temperatuurproblemen(ze treden bij lang niet iedereen op!) is het een enorm mooi apparaat en qua garantie zit je bij AVM wel redelijk goed. Een vervangactie wordt door mensen die bij AVM langsrijden vaak al binnen paar uur uitgevoerd. Jammer dat ze in Duitsland zitten ;)
Over het algemeen is het zo dat bij een V2 die problemen ook opgelost zijn, AVM is op dit moment een van de weinige (stabiele) bedrijven die VDSL-modems leveren en voor zover ik na kan gaan hebben ze voorlopig aan hun thuismarkt voldoende. Ik ben dus bang dat het najaar 2010 wordt voordat je hier een 7390 international kan halen. :(

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pendaco

Pendaco

Vogon Poetry FTW!

Loekie schreef op vrijdag 18 juni 2010 @ 12:28:
Als ik Ip-phoneforum.de mag geloven is het vaak de power-adapter die het begeeft bij de 72x0 en 71x0, niet extreem vaak, maar daar lijkt het vaak fout te gaan.
Mjah ik had nog zo'n multi-adapter ding liggen met 4 aparte plugjes (in stervorm) maar die was helaas te dik. De antenne van Fritzl zat in de weg ;)

Moet zeggen dat ie van mij aan de onderkant ook behoorlijk warm kon worden, zeker met veel mensen op wifi, maar waarom zetten ze dan niet gewoon zo'n mini ventilator in die dingen..

Gelukkig had ik m'n Sweex nog liggen, goedkope rotzooi maar gaat wel al ruim 5 jaar mee :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Ik hoop alleen dat die 7390 ook een beetje de CPU power zal hebben om hoge upstreams (van glasvezel) te kunnen behappen. M'n 7270 komt serieus in de problemen als ik trafficshaping aan heb staan en ik stomp 30 mbit/s naar buiten.

Ook jammer dat (voor zover ik heb kunnen nagaan) er aan de WAN zijde geen gigabit poort is.

Magoed, we will see :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
eymey schreef op vrijdag 18 juni 2010 @ 13:29:
Ook jammer dat (voor zover ik heb kunnen nagaan) er aan de WAN zijde geen gigabit poort is.

Dat is jammer, met de 200Mibit/s glas-abo's die je nu kunt krijgen. Sowieso wordt het inderdaad een klus om 200Mibit/s te verwerken als 30Mibit/s nu al een probleem is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinski
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-07 19:39

Robinski

A.K.A. RHarmsen

eymey schreef op vrijdag 18 juni 2010 @ 13:29:
Ik hoop alleen dat die 7390 ook een beetje de CPU power zal hebben om hoge upstreams (van glasvezel) te kunnen behappen. M'n 7270 komt serieus in de problemen als ik trafficshaping aan heb staan en ik stomp 30 mbit/s naar buiten.

De WAN poort waar AVM over het algemeen over praat is volgens mij gewoon de xDSL poort.
Als je LAN1 als WAN gebruikt is die gewoon gigabit... of de CPU het ook aan kan is weer een ander verhaal.

Voor VDSL zou de CPU toch zeker 100 mbit moeten kunnen doen.

10xAXItec AC-265P = 2,650kWp @ SolarEdge SE2200 - PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
Loekie schreef op vrijdag 18 juni 2010 @ 12:48:
Ik ben dus bang dat het najaar 2010 wordt voordat je hier een 7390 international kan halen. :(
Uit xs4all.adsl:

De Internationale FRITZ!Box Fon Wlan 7390 wordt verwacht in Juli 2010

Om op te hoogte te worden gehouden t.a.v. leveringen e.d. zie o.a.
http://www.fritzshop.nl/fb7390.php

Met vriendelijke groet,

AVM GmbH

Eric van Uden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
Jan-E schreef op vrijdag 18 juni 2010 @ 14:06:
[...]
Uit xs4all.adsl:
De Internationale FRITZ!Box Fon Wlan 7390 wordt verwacht in Juli 2010
Dat was met de FB7270 niet anders, dat werd uiteindelijk ook najaar. Toen hij vervolgens via de Fritzshop beschikbaar was heb ik het ding ook direct besteld.
Robinski schreef op vrijdag 18 juni 2010 @ 14:02:
De WAN poort waar AVM over het algemeen over praat is volgens mij gewoon de xDSL poort.
Als je LAN1 als WAN gebruikt is die gewoon gigabit... of de CPU het ook aan kan is weer een ander verhaal.

Voor VDSL zou de CPU toch zeker 100 mbit moeten kunnen doen.
De 7390 schijnt netjes 100 Mbit te routeren via VDSL, heb nog niet direct gehoord of het ding als router ook meer dan die 100Mbit routeert, maar vermoed van wel.
De chip in de gigabit-switch is ontworpen voor 6 Gbit-poorten waar er maar 4 van op de FB zitten, 1 zal gekoppeld zijn aan VDSL, maar dan nog is er enige overcapaciteit en ik hoop dan ook dat het ding rond de 600-800 Mbit kan routeren. Mar ik heb nog geen test kunnen vinden die dat onderschrijft of tegenspreekt...

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Mja, het gaat dus niet alleen om het routeren, maar ook vooral wanneer je dingen als traffic shaping/traffic prioritization aan hebt staan :). En dan dus bij hoge outbound doorvoersnelheid.

Dat de switch intern bv. hoge bandbreedtes kan doorvoeren met evt. wat layer2 QoS ofzo dat wil ik nog wel aannemen..... (hoewel dat ook nog niet vanzelfsprekend is in router land)

[ Voor 44% gewijzigd door eymey op 18-06-2010 15:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
eymey schreef op vrijdag 18 juni 2010 @ 15:29:
Mja, het gaat dus niet alleen om het routeren, maar ook vooral wanneer je dingen als traffic shaping/traffic prioritization aan hebt staan :). En dan dus bij hoge outbound doorvoersnelheid.

Dat de switch intern bv. hoge bandbreedtes kan doorvoeren met evt. wat layer2 QoS ofzo dat wil ik nog wel aannemen..... (hoewel dat ook nog niet vanzelfsprekend is in router land)
I know, helaas heb ik het apparaat niet bij de hand..
Sowieso doen routers 'domweg' routeren wel ok, maar als er qos bij komt kijken is het over(met als triest dieptepunt de zyxel die ik van telfort kreeg).
Ik moet zeggen dat ik er in de Fritz!Box absoluut geen probleem mee heb, maar ik heb dan ook een beperkte upstream.
Het jammere is dat VDSL in ons land en omringen uitsluitend Asynchroon aangeboden wordt met profielen ook niet synchroon in te stellen zijn. Ik zit zelf achter een ziggo 30Mbit aansluiting en zit fiber van ook tweak te overwegen i.c.m. een FB7390(v2/international) en hoop toch wel dat routeren i.c.m. QOS met snelheden tot 300 of meer Mb mogelijk gaat zijn...

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Dat hoop ik ook. Het zou triest zijn als de FB7390 dit niet aan kon. Overigens neem ik sowieso pas een FB7390 als ik m'n huidige 7270 dan nog voor een schappelijk bedrag kan slijten en als er voor die versie ook een Freetz firmware komt (ivm. dnsmasq en openvpn).

Is bij jou inmiddels ook fiber beschikbaar dan? (kan me ff niet voor de geest halen waar je woont ah enschede :D ).

Pas met Tweak echter wel op (maar waarschijnlijk weet je dit al wel :) ):
* In principe bieden ze hun reguliere abbo's (de niet-R+ abbo's) aan via KPN. Dus je hebt hetzelfde gedonder met demuxen van VLAN's e.d. Ik had ooit de hoop dat dit met m'n 7270 te doen was (immers, de Duitse versie en dan met name de speedport-branded versie doen dit ook op VDSL daar). Echter, het is me niet gelukt. Het lijkt haast alsof de internationale versie alle VLAN-gerelateerde directives in ar7.cfg totaal negeert.

* Als je Tweak neemt, zorg dan voor een Layer2 switch tussen fiber module en Fritzbox :).

* Als je in een gebied woont waar alleen Reggefiber/glashart providers actief zijn en Tweak komt naar je toe met R+ abonnementen, dan is er no prob. :)

[ Voor 3% gewijzigd door eymey op 18-06-2010 23:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
eymey schreef op vrijdag 18 juni 2010 @ 23:10:
Dat hoop ik ook. Het zou triest zijn als de FB7390 dit niet aan kon. Overigens neem ik sowieso pas een FB7390 als ik m'n huidige 7270 dan nog voor een schappelijk bedrag kan slijten en als er voor die versie ook een Freetz firmware komt (ivm. dnsmasq en openvpn).

Is bij jou inmiddels ook fiber beschikbaar dan? (kan me ff niet voor de geest halen waar je woont ah enschede :D ).

Pas met Tweak echter wel op (maar waarschijnlijk weet je dit al wel :) ):
* In principe bieden ze hun reguliere abbo's (de niet-R+ abbo's) aan via KPN. Dus je hebt hetzelfde gedonder met demuxen van VLAN's e.d. Ik had ooit de hoop dat dit met m'n 7270 te doen was (immers, de Duitse versie en dan met name de speedport-branded versie doen dit ook op VDSL daar). Echter, het is me niet gelukt. Het lijkt haast alsof de internationale versie alle VLAN-gerelateerde directives in ar7.cfg totaal negeert.

* Als je Tweak neemt, zorg dan voor een Layer2 switch tussen fiber module en Fritzbox :).

* Als je in een gebied woont waar alleen Reggefiber/glashart providers actief zijn en Tweak komt naar je toe met R+ abonnementen, dan is er no prob. :)
Volgens de PC-check kan ik 35 R+ krijgen, toch is fiber hier van KPN. Juist het feit dat tweak wel analoge TV via the NT biedt zou voor mij icm de prijs die iets lager dan KPN is fijn zijn.
ITV van KPN is voor mijn situatie(ca 25-30 uur aan opnames voor verschillende bewoners per week) niet een enorme match. Voorwaarde van Tweak is dat er al wel fiber afgemonteerd moet zijn en dat is het in deze wijk nog niet, maar komt wel dankzij de medewerking van de woningbouw :)
Ik wacht gewoon deze zomer af, wordt de 7390 niets en ook fiber niet, blijf ik gewoon nog wat langer bij m'n trouwe 7270.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Hmmm... curieus. 35 R+ zou dan betekenen dat waar jij woont er juist geen KPN netwerk wordt gelegd maar een Reggefiber netwerk (ok, dat is uiteindelijk ook wel weer KPN, dat voor 41% in Reggefiber zit, maar technisch zijn het 2 verschillende netwerken).

Op zich niet zo raar: Op dit moment heb je in Almere ook nog wijken waar alleen KPN operator is en wijken waar ook Reggefiber opereert.

Enige nadeel van de Reggefiber oplossing is dat ze geen mogelijkheid bieden om op te nemen (behalve met een 'ouderwetse' :X hdd-recorder ofcourse :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
eymey schreef op zaterdag 19 juni 2010 @ 00:25:
Hmmm... curieus. 35 R+ zou dan betekenen dat waar jij woont er juist geen KPN netwerk wordt gelegd maar een Reggefiber netwerk (ok, dat is uiteindelijk ook wel weer KPN, dat voor 41% in Reggefiber zit, maar technisch zijn het 2 verschillende netwerken).

Op zich niet zo raar: Op dit moment heb je in Almere ook nog wijken waar alleen KPN operator is en wijken waar ook Reggefiber opereert.

Enige nadeel van de Reggefiber oplossing is dat ze geen mogelijkheid bieden om op te nemen (behalve met een 'ouderwetse' :X hdd-recorder ofcourse :P )
Mwoah, de container van KPN staat hier bijna om de hoek, dus pushen doen ze het ;)
ITV is optioneel en dat vind ik best, het is een mooi product, maar geen match met wat ik wil.
Maar back on topic, er is net voor de 7270 Annex B weer een nwe IPv6 Labor uitgebracht.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walstroom
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 07-08-2023
Hallo, hoop dat ik hier goed ben voor de volgende vraag. Heb Tweak glasvezel, Experia Thomson TG7879vn modem met op tel1 aansluiting een analoge Homevox 1-5 huiscentrale. Nummerherkenning op de telefoons werkt jammer genoeg niet hierop (kom ik nu achter) omdat de Homevox dat niet doorgeeft. Nu heb ik nog een Fritzbox 7170 uit m'n ISDN XS4ALL tijd liggen. Kan ik nu de tel1 uitgang van de Experia (analoog POTS) sturen naar de ingang van de Fritzbox en de S0 uitgang naar m'n oude ISDN centale (Quattrovox III) zodat ik weer nummerweergave krijg ? Iemand ervaring hiermee wellicht ? Sorry voor de gecompliceerde vraag, maar even uitproberen zit er niet in want dan moet ik zoveel wegslopen, knippen etc. Bij voorbaat dank !

AMD Phenom 3,6Ghz, MSI K9A2, 4 x Corsair CM2X2048-8500C5, 1TB Hitachi Raid 0, 160GB Hitachi Raid 1, 1.5 TB WD data, Geforce 9600GT 1 GB, Xilence 550W.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
walstroom schreef op zaterdag 19 juni 2010 @ 15:46:
Hallo, hoop dat ik hier goed ben voor de volgende vraag. Heb Tweak glasvezel, Experia Thomson TG7879vn modem met op tel1 aansluiting een analoge Homevox 1-5 huiscentrale. Nummerherkenning op de telefoons werkt jammer genoeg niet hierop (kom ik nu achter) omdat de Homevox dat niet doorgeeft. Nu heb ik nog een Fritzbox 7170 uit m'n ISDN XS4ALL tijd liggen. Kan ik nu de tel1 uitgang van de Experia (analoog POTS) sturen naar de ingang van de Fritzbox en de S0 uitgang naar m'n oude ISDN centale (Quattrovox III) zodat ik weer nummerweergave krijg ? Iemand ervaring hiermee wellicht ? Sorry voor de gecompliceerde vraag, maar even uitproberen zit er niet in want dan moet ik zoveel wegslopen, knippen etc. Bij voorbaat dank !
Geeft Tweak nrherkenning via FSK of DTMF door? Je oude centrale alleen DTMF(KPN std) In principe doet de FB beide. Ik weet echter niet of je FB echter een ander signaal dan Annex B accepteerd op de ingang.
Dus checken of de FB dit doet en als dat het geval is kan je in principe die aansluiten, of deze FSK echter omzet naar iets als DTMF vraag ik me af.
Er zijn echter DTMF-FSK converters, maar wellicht is een nieuw basisstation dan een goedkopere optie.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walstroom
Tweak geeft DTMF door. Als ik naar buiten bel komt mijn nummer wel mee. Als ik een telefoon rechtstreeks op het modem aansluit (voor de centrale dus) heb ik wel nummerherkenning. Dat is het probleem ook niet. Ik vroeg me alleen af of er een soort converter van analoog POTS naar ISDN in een Fritzbox zit...

AMD Phenom 3,6Ghz, MSI K9A2, 4 x Corsair CM2X2048-8500C5, 1TB Hitachi Raid 0, 160GB Hitachi Raid 1, 1.5 TB WD data, Geforce 9600GT 1 GB, Xilence 550W.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
weet het niet helemaal zeker, maar volgens mij is dat wel wat ik altijd door AVM geadverteerd zie worden.

Dat alle 'ingangen' (of dat nou analoog, voip of een isdn BRI lijn is) via 1 centrale ook weer op alle 'uitgangen' aangesloten kunnen worden (en dus ook de s0 uitgang).

Heb hier geen ISDN meuk meer dus kan het niet testen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
eymey schreef op zaterdag 19 juni 2010 @ 22:31:
weet het niet helemaal zeker, maar volgens mij is dat wel wat ik altijd door AVM geadverteerd zie worden.

Dat alle 'ingangen' (of dat nou analoog, voip of een isdn BRI lijn is) via 1 centrale ook weer op alle 'uitgangen' aangesloten kunnen worden (en dus ook de s0 uitgang).

Heb hier geen ISDN meuk meer dus kan het niet testen :)
Mja, ik weet dat de FB7270 International dat doet, maar de 7170 is er in Annex A en B uitgeleverd. Ik zou zeggen, test het. Ik weet ook dat de quatrovox ISDN er op aangesloten kan worden, vraag is alleen of nr-herkenning helemaal meekomt. Ik denk het wel, maar in dit geval kan ik het niet testen...

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
MJa ik denk dat walstroom op zich niet zo met het Annex A versus B verhaal zit, maar meer of de Rj11 poort die hij op de voip-uitgang van z'n glasvezel aansluiting krijgt het doet richting de S0 bus van de FB. Hoewel ik me idd ook nog zou kunnen voorstellen dat als de 7170 in annex B uitvoering is, dat dan mss ook de manier van nummerherkenning niet helemaal compatible is.

Maar zo veel verstand heb ik weer niet van hoe dat zit met Annex A en B (behalve dat ik niet beter weet dan dat het met de manier van DSL modulatie te maken heeft).

Dus ik denk dat dat uitproberen wordt, tenzij hier nog iemand zich meldt die het al eens heeft uitgeprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walstroom
Ik vrees dat ik alles maar moet losknippen...alles zat zo netjes met tywraps...en uitproberen...bedankt voor alle goede adviezen...ik laat het jullie weten...thnx

Alles losgeknipt en centrale vervangen door een Homevox 1-5N versie en op toestel 11 heb ik nummerweergave ! Hoera ! Dank voor jullie medeleven...

[ Voor 31% gewijzigd door walstroom op 30-06-2010 21:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
eymey schreef op zondag 20 juni 2010 @ 12:15:
MJa ik denk dat walstroom op zich niet zo met het Annex A versus B verhaal zit, maar meer of de Rj11 poort die hij op de voip-uitgang van z'n glasvezel aansluiting krijgt het doet richting de S0 bus van de FB. Hoewel ik me idd ook nog zou kunnen voorstellen dat als de 7170 in annex B uitvoering is, dat dan mss ook de manier van nummerherkenning niet helemaal compatible is.

Maar zo veel verstand heb ik weer niet van hoe dat zit met Annex A en B (behalve dat ik niet beter weet dan dat het met de manier van DSL modulatie te maken heeft).

Dus ik denk dat dat uitproberen wordt, tenzij hier nog iemand zich meldt die het al eens heeft uitgeprobeerd.
Het heeft met frequenties te maken, Annex B gebruikt een breder en licht verschoven bereik. m.a.w. de FB moet weten op welke frequentie deze calls kan verwachten, vziw kun je ook de 7170 naar Annex A omzetten met een hack die redelijk werkt. Dan zal het ding hopelijk ook iets met DTMF doen, hetgeen ik wel verwacht gezien het een NL-versie is.

@walstroom: Laat horen hoe het ging en tie-wraps heb je zo vervangen ;)

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
walstroom schreef op zaterdag 19 juni 2010 @ 22:06:
Ik vroeg me alleen af of er een soort converter van analoog POTS naar ISDN in een Fritzbox zit...
Die zit er dus wel in. Ik heb een SIM-box aan mijn FB ingang hangen (analoog) en die kan prima overweg met het ISDN toestel dat aan mijn S0-box hangt. Het is een FB 7170 Annex A.

Of nummerherkenning gaat werken weet ik niet, want ik weet niet of die SIM-box nummerinfo doorgeeft en in welk formaat dan. In ieder geval ziet mijn FB nooit wie er inbelt via de SIM-box, maar waar het fout loopt weet ik dus niet.

Verder hangt er overigens niets aan de FB ingang. Mijn eerste netwerkpoort wordt gebruikt om die FB aan mijn glasvezel te hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13-09 13:44
skabouter schreef op woensdag 16 juni 2010 @ 17:37:
Na de firmware upgrade van onze FRITZ!Box Fon WLAN 7170 (Annex A) naar Firmware Version 58.04.82 geven onze lijnen (2) regelmatig geen kiestoon (hij geeft dan een lange aanhoudende toon) iemand hier ervaring mee?
JA! Hier ook regelmatig, dan denk je te gaan bellen, maar de kiestonen komen helemaal niet aan, je hoort alleen een aanhoudende toon. Na een reset is het over, maar soms is het zonder reset en wat verschillende nummers proberen, ook opgelost.

Een goede oplossing nog niet gevonden.

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
Er is weer een Engelstalige IPv6 Labor uit voor de 7270 International: IPv6-Lab
Grmbl, hier net geïnstalleerd, maar reboots. Op een of andere manier loopt dat ding steeds vast. Weer terug naar release :S

EDIT: AVM heeft deze weer teruggehaald...
De laatste versie .17599 draait hier al weer enige dagen stabiel, alleen een hurricane tunnel blijkt nog niet in te stellen...

[ Voor 54% gewijzigd door Loekie op 25-06-2010 15:55 ]

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skabouter
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-08 08:55

skabouter

Skabouter

Mistraller schreef op maandag 21 juni 2010 @ 01:44:
[...]

JA! Hier ook regelmatig, dan denk je te gaan bellen, maar de kiestonen komen helemaal niet aan, je hoort alleen een aanhoudende toon. Na een reset is het over, maar soms is het zonder reset en wat verschillende nummers proberen, ook opgelost.

Een goede oplossing nog niet gevonden.
Hier gaat het soms ook weer goed na een keer of 4 proberen. Dit is duidelijk een firmare probleem want voorheen werkte het prima.

[ Dislect ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pendaco

Pendaco

Vogon Poetry FTW!

Lol, wat denk je, gister met al dat onweer vloog hier de aardlekschakelaar om. Alles doet het nog behalve.. m'n 3 weken oude (2de) fritz box.. :') _O- :'(

Kan ik potdomme weer een nieuwe bij xs4all aanvragen..

Viel me wel op dat deze echt enorm heet werd, al op de dagen ervoor. Kan natuurlijk ook gewoon met het weer te maken hebben maar vond dit wel erg warm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13-09 23:09
Door het hevige noodweer van gisteren is mijn 7,5 jaar oude SMC modem overleden (gekregen bij mijn Solcon abonnement). Nu lees ik erg goede verhalen over de Fritz!box en wil deze dan ook gaan aanschaffen.

Nu kijk ik op marktplaats en lees bij veel advertenties dat de 7170 geschik is voor annex a en annex b (analoog en isdn). Wij hebben hier thuis ISDN. Maar klopt dit wel?

Welk modem kunnen jullie aanraden? Ik denk dat ik hem besluit tweedehands te kopen, iemand nog tip waar ze voordelig te halen zijn behalve marktplaats? Ik heb een NAS die is vanaf het internet te benaderen en er zijn 3 laptops die verbinding maken via wifi. Niet bijzonder eisen, maar had met mijn SMC dat deze regelmaig vastliep of erg langzaam internet gaf.

[ Voor 4% gewijzigd door Binnetie op 11-07-2010 15:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OK13
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 05-08 18:30
Binnetie schreef op zondag 11 juli 2010 @ 15:19:
Door het hevige noodweer van gisteren is mijn 7,5 jaar oude SMC modem overleden (gekregen bij mijn Solcon abonnement). Nu lees ik erg goede verhalen over de Fritz!box en wil deze dan ook gaan aanschaffen.

Nu kijk ik op marktplaats en lees bij veel advertenties dat de 7170 geschik is voor annex a en annex b (analoog en isdn). Wij hebben hier thuis ISDN. Maar klopt dit wel?

Welk modem kunnen jullie aanraden? Ik denk dat ik hem besluit tweedehands te kopen. Ik heb een NAS die is vanaf het internet te benaderen en er zijn 3 laptops die verbinding maken via wifi. Niet bijzonder eisen, maar had met mijn SMC dat deze regelmaig vastliep of erg langzaam internet gaf.
De 7170 is geschikt voor analoog of isdn. Je hebt hem in twee verschillende versies. De 7270 is geschikt voor analoog en isdn. Hier kun je in de interface aangeven welk systeem hij moet gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
Ja dat dacht ik al. Maar omdat ik las dat de 7170 dat ook beide zou kunnen begon ik te twijfelen. Nu nog even voor een leuke prijs 1 op de kop tikken.

Edit: ik kreeg een reactie op een advertentie op marktplaats:
Op 11 juli 2010 16:05 schreef xxxxx xxxxxxx <xxxx@gmail.com> het volgende:

Dit is de Fritzbox 7170, die ondersteund analoog en isdn

Op 11 juli 2010 14:25 schreef xxxxxx xxxxx <xxxx@xxx.nl> het volgende:
--------------------------------------------------------------------------------

Beste,

Ik zag dat je de FritzBox von WLAN 7170 te koop hebt. Is dit de Annex A of Annex B versie (geschik voor ISDN).

Met vriendelijke groet,
Dit lijkt me dan niet te kloppen?

[ Voor 65% gewijzigd door Binnetie op 11-07-2010 16:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OK13
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 05-08 18:30
Nee zeker niet. Duidelijk iemand die van zijn Fritz af wil en er dus jou probleem van probeert te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09-08 18:34
Pendaco schreef op zondag 11 juli 2010 @ 12:48:
Lol, wat denk je, gister met al dat onweer vloog hier de aardlekschakelaar om. Alles doet het nog behalve.. m'n 3 weken oude (2de) fritz box.. :') _O- :'(

Kan ik potdomme weer een nieuwe bij xs4all aanvragen..

Viel me wel op dat deze echt enorm heet werd, al op de dagen ervoor. Kan natuurlijk ook gewoon met het weer te maken hebben maar vond dit wel erg warm.
Het zit je ook niet mee he... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
Binnetie schreef op zondag 11 juli 2010 @ 15:33:
Ja dat dacht ik al. Maar omdat ik las dat de 7170 dat ook beide zou kunnen begon ik te twijfelen. Nu nog even voor een leuke prijs 1 op de kop tikken.

Edit: ik kreeg een reactie op een advertentie op marktplaats:

[...]

Dit lijkt me dan niet te kloppen?
Vaak is de ISDN-versie iets geodkoper als je marktplaats afspeurt. Overigens zijn er mensen die de 7170 'hacken'van B naar A, maar verwacht geen super syncwaarden...
Wil je de optie openhouden ga dan voor de 7270 of de hopelijk binnenkort verschijnende 7390, hier gaat dan wellicht de 7270 international in de verkoop....

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Same here :). Mits de 7390 in staat blijkt te zijn om zeker minimaal 50 mbit uitgaand met QoS te routeren zal ook mijn 7270 wel op de 2ehands markt gaan komen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
Ik moet het hier nog doen met 8 mbit maximaal (dorp), ik zie voorlopig ook geen ADSL2(+) komen, maar een modem gebruik je natuurlijk een aantal jaren. Wat ik niet snap is dat op eBay je mee doet aan een veiling, dan heb je het hoogste bod en potverdorie 1 minuut voor het einde wordt je overboden en heb je de veiling niet gewonnen. Zijn daar tools voor om het in de gaten te houden? Het is toch niet zo dat iemand tot in den treure elke minuut checkt of zijn bod nog de hoogste is? Dit is me al 2x gebeurd.

De 7170 lijkt me wat, voor de 7270 kan beide aan, dus is toekomst zekerder mocht ik overstappen op analoog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
Binnetie schreef op maandag 12 juli 2010 @ 10:57:
Ik moet het hier nog doen met 8 mbit maximaal (dorp), ik zie voorlopig ook geen ADSL2(+) komen, maar een modem gebruik je natuurlijk een aantal jaren. Wat ik niet snap is dat op eBay je mee doet aan een veiling, dan heb je het hoogste bod en potverdorie 1 minuut voor het einde wordt je overboden en heb je de veiling niet gewonnen. Zijn daar tools voor om het in de gaten te houden? Het is toch niet zo dat iemand tot in den treure elke minuut checkt of zijn bod nog de hoogste is? Dit is me al 2x gebeurd.

De 7170 lijkt me wat, voor de 7270 kan beide aan, dus is toekomst zekerder mocht ik overstappen op analoog.
Autobidding is the keyword, je kunt een biedplafond instellen. Je hept ook speciale tools die dat in de laatste minuten doen....

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pendaco

Pendaco

Vogon Poetry FTW!

Joen schreef op maandag 12 juli 2010 @ 00:11:
[...]

Het zit je ook niet mee he... :P
Nee niet echt ;)

Kijk die fritz box is een leuk ding, makkelijk in te stellen en gebruiksvriendelijk. Het is dat ik dat ding in bruikleen heb maar anders had ik 'm nooit in de winkel gekocht.

Duitse degelijkheid my ass :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
De Fritz!box 7270 heeft een ingebouwde dect centrale. Ik heb nu een quatrovox IV hangen met daarop de dect telefoons (analoog) die we thuis gebruiken. Snap ik het nu goed dat je die telefoon ook rechtrstreeks op de 7270 kunt aansluiten en instellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dôh
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09-09 14:30
Binnetie schreef op dinsdag 13 juli 2010 @ 13:56:
De Fritz!box 7270 heeft een ingebouwde dect centrale. Ik heb nu een quatrovox IV hangen met daarop de dect telefoons (analoog) die we thuis gebruiken. Snap ik het nu goed dat je die telefoon ook rechtrstreeks op de 7270 kunt aansluiten en instellen?
Dat begrijp je goed. DE 7270 kan als DECT basisstation fungeren, waardoor het basisstation wat je nu hebt overbodig wordt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
Misschien is het vloeken in de kerk, maar ik hoor goede verhalen over de Linksys Linksys WRT610N v2, wat is er t.o.v. de 7270 het verschil? De dectcentrale is een leuke optie maar niet persee noodzakelijk.

[ Voor 4% gewijzigd door Binnetie op 13-07-2010 14:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Pendaco schreef op maandag 12 juli 2010 @ 15:13:
[...]

Nee niet echt ;)

Kijk die fritz box is een leuk ding, makkelijk in te stellen en gebruiksvriendelijk. Het is dat ik dat ding in bruikleen heb maar anders had ik 'm nooit in de winkel gekocht.

Duitse degelijkheid my ass :O
Ik snap je niet helemaal :S. Wat heeft dat met "duitse degelijkheid" te maken? Ik hoor OVERAL reports van gesneuvelde modems met onweer. Niet alleen maar fritzboxen. Het is gewoon een feit dat modems (de vroegere pc modems ook al) ontzettend kwetsbaar zijn voor spanningspieken op de lijn. Als jouw aardlekschakelaar al is omgeslagen vanwege een of andere EM-interferentie op het stroomnet. Wat denk je dan dat er met van die telefoondraadjes gebeurt en de electronica daarachter? (Glasvezel FTW op dit gebied, btw :D ).

@binnetje:
Ehm, de verschillen zullen dan vast legio zijn? :S. Sorry maar als je DECT niet per se noodzakelijk vindt, wat voor verschillen wil je dan verder vinden?

Het feit dat de 7270 bv. een ingebouwd ADSL modem heeft is nog een verschil. En dat de WRT610 voor zover ik weet geen ingebouwde SIP client (en dus uberhaupt geen telefonie mogelijkheden) heeft. Maar als je de telecom functies, DE reden om een Fritzbox te kopen, niet nodig vindt, waarom kijk je dan uberhaupt uit naar een fritzbox?

Dan zijn er, naast die WRT610N, nog honderden andere routers uit te kiezen met wrs. ongeveer dezelfde functionaliteit (er bestaan echter wel meer adslmodems of routers met bv. analoge telefoonpoorten voor sip accounts).

[ Voor 45% gewijzigd door eymey op 13-07-2010 15:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
Ik heb nu nog telefonie via de quatrovox IV centrale. Het is mooi meegenomen dat de 7270 dect heeft, hier kan ik mee bezig om de toestellen via de Fritz!box te laten werken. Neem aan dat je ook statistieken kan bekijken vanuit het menu?
Voor de rest gaat het mij om stabiliteit en snelheid van het modem. Mijn vorige router trainde soms erg laag in. Kennissen adviseerden mij een Fritzbox te overwegen, vandaar.

Edit het gaat om de WAG320N deze heeft ook mogelijkheid voor Annex B (ISDN).

[ Voor 9% gewijzigd door Binnetie op 13-07-2010 15:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dôh
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09-09 14:30
Binnetie schreef op dinsdag 13 juli 2010 @ 15:11:
Ik heb nu nog telefonie via de quatrovox IV centrale. Het is mooi meegenomen dat de 7270 dect heeft, hier kan ik mee bezig om de toestellen via de Fritz!box te laten werken. Neem aan dat je ook statistieken kan bekijken vanuit het menu?
Voor de rest gaat het mij om stabiliteit en snelheid van het modem. Mijn vorige router trainde soms erg laag in. Kennissen adviseerden mij een Fritzbox te overwegen, vandaar.

Edit het gaat om de WAG320N deze heeft ook mogelijkheid voor Annex B (ISDN).
Wat bedoel je precies met statistieken? Uit mijn ervaring weet ik dat je met een Siemens toestel meer met de Fritz! kan doen dan met een minder geavanceerd toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
Bedoel of je gesprekstijd kan zien. Of via de Fritz toestelinstellingen kunt maken. Ik doe niks met VOIP momenteel. Belangrijkste is voor mij stabiliteit van het adsl modem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Je kan in de fritz!box bv. een adresboek aanleggen en missed outgoing calls zien. Met de betere DECT handsets kan je die functies ook benaderen vanuit de handset zelf (je hebt dan dus bv. op iedere handset hetzelfde adresboek en krijgt de naam van de beller te zien). Ook kan de fritzbox bv. bepaalde toestellen scheduled in een "do not disturb mode" zetten (en kan je daarin ook weer uitzonderingen maken via de VIP functie in het adresboek).

Trouwens, je kan evt. zelfs je quattrovox eruit gooien, want met een beetje mazzel kan je je Fritzbox gewoon direct aan de NT1 van je isdn-verbinding pluggen :).

Pagina: 1 ... 14 ... 23 Laatste