☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.
[ Voor 48% gewijzigd door Binnetie op 13-07-2010 15:49 ]
Maar kan ook prima zijn dat de FB dat splitten zelf kan doen
Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.
Komt gewoon op dezelfde poort binnen. 1 kant van de Y stekker gaat in de NT1 en de andere op de lijnkant van de splitter. Vanaf daar gaat er 1 kabel naar de Fritz! Op de Fritz! zit wel een S0 poort.eymey schreef op dinsdag 13 juli 2010 @ 16:08:
Mja (zou ff moeten kijken op mijn 7270), kan me voorstellen dat de 7270 voor de ADSL-aansluiting van de ISDN lijn en voor de BRI aansluiting van de ISDN lijn een aparte poort heeft. Of 1 van die splitter-blokjes die bij zo'n fritzbox zitten.
Maar kan ook prima zijn dat de FB dat splitten zelf kan doen.
Die Quattrovox kan je er helemaal uitschoppen, tenzij je een niet DECT toestel wilt gebruiken i.c.m. je centrale. Je kunt daarvoor ook gewoon de FON1 of FON2 poort voor gebruiken.
Vast wel, maar als je je DECT-handsets al op je FB7270 hebt aangemeld zie je het daar ook direct op.Binnetie schreef op dinsdag 13 juli 2010 @ 19:01:
Dat is mooi dan ga ik daar morgen eens mee bezig, ik heb 1 losstaande nummermelder die zit op het basisstation van een dect aangesloten. Daar kijken we op vanaf de bank wie er belt. Kan deze ook rechtstreeks op de Fritz!? Op een analoge poort bijvoorbeeld?
Ik ben heel erg benieuwd
"The people who are crazy enough to think they could change the world, are the ones who do." -- Steve Jobs (1955-2011) , Aaron Swartz (1986-2013)
Ik heb m'n oog ook op het ding laten vallen en heb nu een vraag bij AVM uitstaan m.n.t. routingsnelheid, dit om bij toekomstige symmetrische fiber-verbinding genoeg snelheid over te houden. De eerste berichten daartoe zijn niet direct hoopgevend en hoop een duidelijk antwoord te krijgen van de fabrikant zelf.mindcrash schreef op woensdag 28 juli 2010 @ 14:49:
Zojuist een 7390 aangeschaft aangezien XS4All VDSL aanbiedt binnen mijn regio (leuk dat KPN schijnbaar alsnog hun DSL diensten met glas laat concurreren schijnbaar). Levering van de Nederlandse / internationale modellen schijnt medio augustus te zijn.
Ik ben benieuwd
VDSL is hier niet te krijgen, ondanks dat er een geschikt streetcabinet op ca 50m van mijn huis staat.
Levert XS4all dan ook de 7390, of nog de 7570?
Maar mij gaat het daarnaast ook nog over de volgende dingen:
* Hoe snel is de ingebouwde Gigabit switch? (en ondersteunt ie ook jumboframes)
* Kan je met deze nou eindelijk wel wat met VLAN en tagging toen?
Anders is en blijft het toch wel een dure 'upgrade' voor nauwelijks echt baanbrekende verbeteringen....
Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.
XS4all gaat de 7340 leveren.Loekie schreef op woensdag 28 juli 2010 @ 14:55:
[...]
Ik heb m'n oog ook op het ding laten vallen en heb nu een vraag bij AVM uitstaan m.n.t. routingsnelheid, dit om bij toekomstige symmetrische fiber-verbinding genoeg snelheid over te houden. De eerste berichten daartoe zijn niet direct hoopgevend en hoop een duidelijk antwoord te krijgen van de fabrikant zelf.
VDSL is hier niet te krijgen, ondanks dat er een geschikt streetcabinet op ca 50m van mijn huis staat.
Levert XS4all dan ook de 7390, of nog de 7570?
Lijkt aardig gelijkend, met het verschil dat er maar 2 LAN poorten zijn i.p.v. 4.
10xAXItec AC-265P = 2,650kWp @ SolarEdge SE2200 - PVOutput
Heb je een linkje? De berichten tot op heden die ik heb gekregen gaan tot 150/45 voor down en up. Met name de up vind ik van belang met een aanstaande upgrade naar fiber...eymey schreef op woensdag 28 juli 2010 @ 19:45:
Op Glasvezel.nu heeft, in een topic over glasvezel-geschikte routers, iemand van AVM benadrukt dat de 7390 met gemak tot 100 mbit uitgaand moet kunnen routeren (of dat ook is incl. trafficshaping/prioritizing heeft ie in het midden gelaten).
Maar mij gaat het daarnaast ook nog over de volgende dingen:
* Hoe snel is de ingebouwde Gigabit switch? (en ondersteunt ie ook jumboframes)
Anders is en blijft het toch wel een dure 'upgrade' voor nauwelijks echt baanbrekende verbeteringen....
EDIT: gevonden, ik krijg dezelfde berichten van fritzshop, maar die hebben het over de switch. Op het ip-phoneforum.de wordt er juist geklaagd over de beperkte capaciteit van het apparaat. Hmmm, in dubio.....
@Robinski: Ik heb het nieuws redelijk in de gaten gehouden, maar die heb ik gemist als zijnde aanstaande...
[ Voor 15% gewijzigd door Loekie op 29-07-2010 01:18 ]
Volgens mij draait er Linux op, dus als het via de UI niet lukt dan moet het IMHO wél via de console en wat init script hacking lukkeneymey schreef op woensdag 28 juli 2010 @ 19:45:
En daarnaast is men blijkbaar ook bezig om OpenWrt geschikt te maken voor de Fritzboxen (en ik heb zojuist ook een 7390 branch van Freetz gespot. Volgens mij is het dus wel mogelijk (eventueel met wat tweaking
[ Voor 25% gewijzigd door mindcrash op 29-07-2010 10:00 ]
"The people who are crazy enough to think they could change the world, are the ones who do." -- Steve Jobs (1955-2011) , Aaron Swartz (1986-2013)
Volgens mij klopt dat niet.mindcrash schreef op donderdag 29 juli 2010 @ 09:39:
En daarnaast is men blijkbaar ook bezig om OpenWrt geschikt te maken voor de Fritzboxen
Aah ik dacht al, want die 7340 is echt nergens te vinden op de site van AVM, dus ik dacht al aan een typfout op de XS4ALL site ;-). Gisteravond de router besteld overigens bij XS4ALL, ben benieuwd hoe deze gaat presteren t.o.v. de 7170 die we nu hebben.Robinski schreef op woensdag 28 juli 2010 @ 20:24:
[...]
XS4all gaat de 7340 leveren.
Lijkt aardig gelijkend, met het verschil dat er maar 2 LAN poorten zijn i.p.v. 4.
En OpenWRT geschikt voor Fritzbox? Ook nooit van gehoord
Volgens XS4ALL (nieuwsgroepen) zijn dit de verschillen:__1337__ schreef op donderdag 29 juli 2010 @ 10:55:
[...]
Aah ik dacht al, want die 7340 is echt nergens te vinden op de site van AVM, dus ik dacht al aan een typfout op de XS4ALL site ;-). Gisteravond de router besteld overigens bij XS4ALL, ben benieuwd hoe deze gaat presteren t.o.v. de 7170 die we nu hebben.
De 7390 is naar mijn mening een heel stuk beter, echter is het mij die ruim 200 euro niet waard.De 7390 en de 7340 verschillen op 3 punten van elkaar:
- 7340 heeft geen S0 bus voor ISDN apparatuur
- 7340 praat WLAN op 2,4 of 5 GHz, de 7390 kan beide tegelijk aan
- 7340 heeft twee LAN poorten, de 7390 vier
Hopelijk komt XS4ALL in de (nabije toekomst) met een optie om tegen meerprijs de 7390 te nemen (zal wel nooit gebeuren helaas)
Maar die poorten zijn tenminste wel gigabit! Dat vind ik wel weer een groot voordeel. Kan er weer een switch de deur uit.Robinski schreef op woensdag 28 juli 2010 @ 20:24:
[...]
XS4all gaat de 7340 leveren.
My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.
Zelf heb ik de Fritzbox 7270 en wil graag nieuwe DECT toestellen kopen. Zelf dacht ik aan de Gigaset 580 (geen IP!) en deze direct te verbinden met de DECT centrale van de 7270.
Heeft iemand hier ervaringen mee en of het goed werkt?
Mijn huidige philips DECT werken niet.
Bedankt
GT
Jamesbond007uk
Dank je wel Loekie.Loekie schreef op zaterdag 31 juli 2010 @ 21:47:
Ik heb alleen ervaring met S45, C47 en SL78-handsets, alle werken om te telefoneren, sommige werken wat beter dan de andere(oudere revisie van C47 kraakte tot laatste firmware) maar zolang ze aan GAP doen, zal het loslopen.
Jamesbond007uk
Ik kan dus niet inloggen op de fritz om hem remote te beheren? Weer een van jullie daar een oplossing voor?
Edit: het gaat overigens om een FritzBox 7170 annex A
[ Voor 10% gewijzigd door OK13 op 12-08-2010 16:37 ]
Die witte pagina weet ik echter niet..... Je zou na het accepteren van het certificaat gewoon een HTTP login moeten krijgen. Kan wel zijn dat je dat certificaat eerst een keer permanent moet accepteren, browsers sluiten en er nog een keer heen gaan...
/▌
Welke browser is dat, mij mij werkt het prima met een 7170 en FirefoxOK13 schreef op donderdag 12 augustus 2010 @ 16:36:
Als ik remote in probeer te loggen op een van mijn fritzen dan krijg ik die mooie melding van een ongeldig certificaat. Als ik dan doorga krijg ik gewoon een witte pagina.
Ik kan dus niet inloggen op de fritz om hem remote te beheren? Weer een van jullie daar een oplossing voor?
Edit: het gaat overigens om een FritzBox 7170 annex A
Na het centrificaat geaccepteerd te hebben, wat overigens na elke nieuwe DSL connectie opnieuw moet!
Ik heb zo'n 25 fritzboxen in beheer en bij een aantal gebeurt dit. Een heleboel ook niet.
Dat van dat SSL certificaat is bekend inderdaad, is gewoon een self-signed dingetje dat op het local address geregisteerd staat. Als je die melding krijgt van "Help dit certificaat klopt niet" en je drukt op ga toch door. Dan accepteer je dat certificaat al.
Ik beheer er zelf één remote, en één lokaal en dat gaat tot nu toe altijd goed.OK13 schreef op donderdag 12 augustus 2010 @ 20:25:
Dit gebeurd met iedere browser, maakt niet uit welke. Ik heb het overigens ook niet op iedere fritzbox.
Ik heb zo'n 25 fritzboxen in beheer en bij een aantal gebeurt dit. Een heleboel ook niet.
Dat van dat SSL certificaat is bekend inderdaad, is gewoon een self-signed dingetje dat op het local address geregisteerd staat. Als je die melding krijgt van "Help dit certificaat klopt niet" en je drukt op ga toch door. Dan accepteer je dat certificaat al.
Afhankelijk of mijn eigen 7170 terug moet naar xs4all ben ik van plan die weer in te gaan zetten, dan kom ik op wel twee remote
Na goede ervaringen met support deze meuk bij sales, irri....
Het belachelijk hoge bedrag dat ze voor die 7390 willen hebben, totale desinteresse (bv. op glasvezel.nu) om goed en technisch te onderbouwen dat die 7390 inderdaad snel genoeg kan routeren, te weinig toegevoegde waarde (bv. voor meer instelbaarheid van de basis netwerk infrastructuur in de UI).
Ik denk dat ik voorlopig nog maar ff wacht met iets van ze aanschaffen. De 7270 trekt het routeren van 30 mbit up nog nét aan en anders staat er al een OpenWRT doosje klaar om deze taak over te nemen en is de 7270 (helaas) gedegradeerd tot veredeld (verder prima functionerend) DECT-VOIP basisstation.
Mwoah, ik heb het niet direct op verkopers, zeker niet als ze bluffen. Ik mag hopen dat er nog inhoudelijk gereageerd wordt. Support vind ik belangrijker en dat deel vind ik wel redelijk ok(ben niet direct snel tevreden met supporteymey schreef op vrijdag 13 augustus 2010 @ 20:00:
Ik heb ook geen goed gevoel (meer) bij AVM....
Het belachelijk hoge bedrag dat ze voor die 7390 willen hebben, totale desinteresse (bv. op glasvezel.nu) om goed en technisch te onderbouwen dat die 7390 inderdaad snel genoeg kan routeren, te weinig toegevoegde waarde (bv. voor meer instelbaarheid van de basis netwerk infrastructuur in de UI).
Ik denk dat ik voorlopig nog maar ff wacht met iets van ze aanschaffen. De 7270 trekt het routeren van 30 mbit up nog nét aan en anders staat er al een OpenWRT doosje klaar om deze taak over te nemen en is de 7270 (helaas) gedegradeerd tot veredeld (verder prima functionerend) DECT-VOIP basisstation.
Voor mij hoeft het ding het snelst van alle routers te routeren, maar enige cijfers, desnoods gebaseerd op het Duitse model wil ik wel graag horen zodat ik daar een aankoopbeslissing op kan baseren.
M'n volgende abo gaat ws 35Mbit symetrisch zijn, en dan wordt het wel heel krap aan. Zolang het ding niet om de haverklap crashed vind ik het wel best.
Mijn Fritz!Box herstart namelijk binnen enkele seconden nadat de 'KPN Backup Online' start met het uploaden van mijn bestanden, maar ik wil erachter komen wat er precies mis gaat. Het treedt namelijk alleen op bij deze software, uploaden via SCP/FTP/HTTP naar diverse servers gaat wel goed (met de maximale uploadsnelheid).
Als ik XS4ALL bel krijg ik alleen de tip om mijn modem dichter bij het ISRA-punt te zetten. Dat zou kunnen als het de verbinding is die 'klappert', maar in mijn geval herstart heel de modem (de log is daarna dus helemaal leeg).
Ik wil er dus achter komen waarom die Fritz!box dat doet, wat doet de KPN-software zodat de modem vindt dattie moet herstarten? Vandaar dat ik de log wil inzien *na* een herstart.
WatHoorJeWaar · Asobakken
Eerdere projecten: Leading Courses · Brandstof-zoeker.nl · Voertuig-zoeker.nl
Misschien kun je een syslog server gebruiken, zodat de log op een andere host bewaard wordt.NightBird schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 12:51:
Iemand hier die weet hoe je ervoor kan zorgen dat de log van de FB 7170 bewaard blijft bij een herstart?
Freetz met syslogd installeren en naar een bestand laten schrijven is een andere optie.NightBird schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 12:51:
Iemand hier die weet hoe je ervoor kan zorgen dat de log van de FB 7170 bewaard blijft bij een herstart?
Denk toch dat je zou willen weten waarom de standaard firmware crashed en niet een custom firmware.M66B schreef op donderdag 19 augustus 2010 @ 08:29:
[...]
Freetz met syslogd installeren en naar een bestand laten schrijven is een andere optie.
Zit wat in, hoewel Freetz meer extra is t.o.v. de standaard software.Robinski schreef op donderdag 19 augustus 2010 @ 08:51:
[...]
Denk toch dat je zou willen weten waarom de standaard firmware crashed en niet een custom firmware.
[ Voor 10% gewijzigd door M66B op 19-08-2010 10:24 ]
Beneden staat nu als modem/router de 7170. Boven staan twee verdiepingen hoger 2 pc's en een ps3.
Deze hebben nu met WEP ( ja ik weet het, maar anders helemaal geen verbdiningen en 1 pc heeft nog een wlan adapter die geen WPa of hoger ondersteunt) verbinding, niet goed en soms valt hij weg.
Ik heb van iemand anders de 7270 overgenomen en zat ik het gedeelte over wds door te lezen.
Nu ga ik de 7270 als master neerzetten en zou ik de 7170 als slave kunnen gebruiken.
Nu zie ik dat er een plaatje bij zet dat een pc op één van de poorten van de slave 7170 bedraad is aangesloten.
Nu de vraag van een noob verder: zou ik ook de andere pc's bedraad op de slave 7170 kunnen aansluiten? Zo ja hoe zit het dan met de afzonderlijke IP-adressen van deze pc's op de slave en/of de master.
Zou mooi zijn als het gaat omdat het de FRITZ!Boxen onderlingen wel een WPA2 versleuteling kunnen gebruiken
Houten ZZW 2755 NNW 3050 Growatt 3600 dakhelling 45
Als die 7170 echt een voorziening heeft voor bridge modus, zal het automatisch wel goed komen met DHCP (de dhcp van de 7170 zal uitgeschakeld worden). Je pc's op de switch van de 7170 komen namelijk gewoon in hetzelfde "ethernet segment" als je fritzbox beneden.
Ik zou eigenlijk nu eens willen weten wanneer ze van plan zijn om dat ding uit te gaan leveren. "Medio augustus" is immers al bijna voorbij...Loekie schreef op vrijdag 13 augustus 2010 @ 19:22:
Pfff, ik probeer bij info@avm.de los te krijgen wat de routingsnelheid van de 7390 is(na dvw te zijn door support) en krijg daar geen enkel antwoord....
Na goede ervaringen met support deze meuk bij sales, irri....
Nog zeker een maand geduld, dus.Het verschil tussen de 7340 International en de 7390 International is dat de 7390 uitgebreider is. De 7390 heeft 4 Lan porten tegen over 1 LAN poort op de 7340. Verder heeft de 7390 concurrent dualband WLAN op de 5 en de 2.4Ghz.
Dit heeft als voordeel dat u een hogere snelheden kan hallen bij meerder WLAN verbindingen bij de 7340 kan je kiezen voor de 5 of de 2.4Ghz vergelijkbaar met de 7270.
Beiden onder steunen vdsl en Adsl A+B en Hebben 1000Mbit LAN poorten
De 7390 International zal CA beschikbaar zijn in September/Oktober
Ik heb de fritzbox 7270 met 3x Siemens A58H toestellen.
Helaas heb ik het volgende problemen:
1) De datum en tijd van gemiste oproepen zijn blanko, met een aantal keren op de toetsen 8 en 2 zie ik ze wel weer. Telefoon nummer is wel zichtbaar.
2) Dit geld ook voor andere menu's. Voicemail menu en gemiste oproepen zijn wel goed te lezen.
Is hier al een update voor? Mijn 7270 firmware is 54.04.81. Zijn er geen componenten te downloaden en te updaten, zoals de DECT software?
Thx
GT
Jamesbond007uk
ik wil graag een (nwe) 7270, nu wordt de 7390 inmiddels ook al verkocht (meerprijs ong. 30-40eu).
Dan heb je een nieuwer apparaat, gigabit lan, vdsl, betere USB support etc, verder hetzelfde als de 7270.
Of mis ik andere belangrijke 'verbeteringen'/nieuwigheden?
Alleen is alles (nog) in het Duits, maar zal wel spoedig ook in NL of Engels komen, toch?
Zijn er nog andere 'min punten' aan de 7390?
M.a.w. welke neem ik?
edit: Oeps. zie net dat de internationale versie in sept/okt komt.
Kan de Duitse überhaupt al ingezet worden hier in NL?
[ Voor 12% gewijzigd door kaajee op 30-08-2010 14:40 ]
OOTB ondersteuning voor VDSL?kaajee schreef op maandag 30 augustus 2010 @ 14:38:
Ik zit in de dub;
ik wil graag een (nwe) 7270, nu wordt de 7390 inmiddels ook al verkocht (meerprijs ong. 30-40eu).
Dan heb je een nieuwer apparaat, gigabit lan, vdsl, betere USB support etc, verder hetzelfde als de 7270.
Of mis ik andere belangrijke 'verbeteringen'/nieuwigheden?
Verder is het telefonienet op een paar punten anders dan hier in Nederland, de Duitse versies zijn schijnbaar wel aan de praat te krijgen maar wel met een hoop gedoe en pruts-, tweak en modificatie werk. Dit is dan ook de reden waarom ik persoonlijk wacht op de release van de internationale versie, hopelijk 'ergens' volgende maand.
[ Voor 9% gewijzigd door mindcrash op 31-08-2010 17:56 ]
De 7390 international heb ik ook in pre-order staan(wil hogere performance maar zelfde gemak als m'n 7270..)mindcrash schreef op dinsdag 31 augustus 2010 @ 17:55:
[...]
OOTB ondersteuning voor VDSL?
Verder is het telefonienet op een paar punten anders dan hier in Nederland, de Duitse versies zijn schijnbaar wel aan de praat te krijgen maar wel met een hoop gedoe en pruts-, tweak en modificatie werk. Dit is dan ook de reden waarom ik persoonlijk wacht op de release van de internationale versie, hopelijk 'ergens' volgende maand.
De DE versie zal over ISDN ongetwijfeld goed werken, alleen wordt er in NL geen VDSL over Annex B(=ISDN in NL) aangeboden. Nu is het technisch best mogelijk een ISDN-model met VDSL te gebruiken, maar als je een rotlijn hebt v.w.b. VDSL kun je het vergeten.... Voor mij persoonlijk de moeite van het wachten op de INT-versie waard...
Het ziet er derhalve eigenlijk toch steeds meer naar uit dat uiteindelijk de Fritzbox een veredelde VOIP/DECT rol zal gaan vervullen, hier thuis
Alhoewel........@eymey......wat vind je een redelijke prijs dan?
En als ik zie hoe veel die 7390 nu nieuw moet kosten bij Fritz!shop denk ik dat die niet snel bij me in huis zal belanden
Zoals out of the box een optie om meerdere poorten als WAN te gebruiken, igmp proxy, meer dhcp opties en internet LAN dns beheren, etc.
Maar als het alleen dualband, gigabit, meer cpu power en het 'mooiere' design is met de nogal beperkte AVM interface (die ik op dit moment op m'n 7270 opleuk met Freetz!), dan bedank ik, denk ik, maar.
Een reden om ooit aan Fritzbox te beginnen was de hoop om zo veel mogelijk infrastructuur met 1 apparaat te kunnen regelen. Dat lukte tot nu toe redelijk, maar met de komst van glasvezel zijn er ineens nieuwe wensen... en dus ook eisen
En gezien m'n ervaring met de 7270, m.b.t. pogingen om lan poorten 'uit de switch' te trekken voor andere doeleinden, zie ik op dat punt ook voor de 7390 geen glansrijke toekomst. En het wordt ook nog maar afwachten hoe goed hij upload bandbreedtes van 30 mbit en meer gaat routeren en prioritiseren.
Zowiezo zijn ze binnen het Freetz dev team volgens mij ook hard bezig met een 7390 versie van Freetz (voorlopig dan wel voor de Duitse versie van de 7390; maar ik mag aannemen dat als deze een beetje draait de port naar een versie voor de internationale firmware (zodra deze uitkomt) vrij snel gemaakt kan wordeneymey schreef op woensdag 01 september 2010 @ 00:24:
Maar als het alleen dualband, gigabit, meer cpu power en het 'mooiere' design is met de nogal beperkte AVM interface (die ik op dit moment op m'n 7270 opleuk met Freetz!), dan bedank ik, denk ik, maar.
Weet iemand wat de correcte instellingen zijn om nummerweergave te activeren?
Ik heb tweedehands een 7170 Annex A gekocht, ter vervanging van mijn oude Demon-BBNet modem. Ik heb de oude splitter nog er tussen hangen.
De analoge telefoon hangt aan Fon1, internetten werkt perfect, gebeld worden werkt perfect, maar hoe kan ik zelf bellen met de analoge telefoon? De handleiding lijkt hier niets over te zeggen, en ook google laat in deze afweten.
Ik heb eerder gewerkt met 0 voor de buitenlijn, # er achteraan, dat soort spul, maar niets werkt.
Mijn vermoeden is de splitter, aangezien een draadje op een ander forum daarover ging, maar wellicht zit ik er naast?
cq: Hoe pak ik de buitenlijn op?
DiedX supports the Roland™, Sound Blaster™ and Ad Lib™ sound cards
Het is wel een beetje RTFM hoor!
Is er zo weinig vraag naar?
/▌
Joen schreef op zondag 05 september 2010 @ 18:10:
Als ik het goed begrijp met #111#<telefoonnummer> op bladzijde 103 volgens de handleiding: http://www.avm.de/en/serv...TZBoxFonWLAN7170v2_nl.pdf
Het is wel een beetje RTFM hoor!
Laat ik dat nou gedaan hebben, en dat dit niet werkt had je ook kunnen begrijpen
Ik begrijp je niet helemaal... Waar precies zou volgens jou weinig vraag naar zijn? Wat voor marktsegment bedoel je?
Edit 19.37 nav post hier onder:
Oh, de mogelijkheden voor het aansluiten en gebruiken van alle verschillende typen telefonie? Tsjah, er zal wel weinig vraag naar zijn omdat alleen consumenten ICT-ers het interessant vinden...
De zakelijke markt gebruikt wel duurdere, professionelere en uitgebreiderdere apparatuur en de "normale" thuisconsument wil alleen maar kunnen bellen en internetten, dus die hoeft geen ISDN kunnen aansluiten en hoeft ook niet kunnen kiezen tussen VoIP en analoog (want ze hebben maar 1 van de 2).
Beetje bot gezegd misschien en nofi, maar de thuisconsument is toch de grootste afnemer en stelt niet zulke eisen als ons.
[ Voor 72% gewijzigd door Joen op 05-09-2010 19:38 ]
Ik denk het wel: mensen willen OF VoIP (maar dan: "Internet plus bellen") OF een analoge of ISDN lijn. Mensen zoals wij zitten hierop te wachten, maar "anderen" nietMarzman schreef op zondag 05 september 2010 @ 19:09:
Ik blijf het appart vinden dat Fon! het marktsegment voor deze routers zo lang voor zichzelf kan houden. Met andere dingen zoals Wifi is het wel heel snel gegaan bij alle routermerken.
Is er zo weinig vraag naar?
Niet onbelangrijk: ik hoor *GEEN* traditionele buitenlijn als ik de telefoon oppak, of kies voor 0 voor de buitenlijn. Zou die splitter lopen te rotten?DiedX schreef op zondag 05 september 2010 @ 19:33:
[...]
Laat ik dat nou gedaan hebben, en dat dit niet werkt had je ook kunnen begrijpenDaarnaast: #111# voor elk telefoonnummer is iets overkill niet?
No trees were harmed in creating this message. However, a large number of electrons were terribly inconvenienced.
Als je het er over hebt dat je het niet voor elk nummer wilt draaien heb ik de indruk dat je alleen maar je analoge lijn wilt gebruiken. Kun je dan niet beter je telefoon rechtreeks aan de splitter hangen ipv via de Fritzbox?DiedX schreef op zondag 05 september 2010 @ 19:33:
[...]
Laat ik dat nou gedaan hebben, en dat dit niet werkt had je ook kunnen begrijpenDaarnaast: #111# voor elk telefoonnummer is iets overkill niet?
Ik heb overigens hier thuis geen mogelijkheden om een analoge lijn te testen aangezien ik alleen VoIP van XS4All heb.
Het marktsegment van de adslrouters waar je meer als twee voipaccountjes in kwijt kan, en waar je ook leuke dialplans in kan maken wanneer welk account te gebruiken. Volgens mij is Fritz!box ook zowat het enige consumentenproduct dat al iets met ipv6 doet.Joen schreef op zondag 05 september 2010 @ 19:34:
@Marzman:
Ik begrijp je niet helemaal... Waar precies zou volgens jou weinig vraag naar zijn? Wat voor marktsegment bedoel je?
Edit 19.37 nav post hier onder:
Oh, de mogelijkheden voor het aansluiten en gebruiken van alle verschillende typen telefonie? Tsjah, er zal wel weinig vraag naar zijn omdat alleen consumenten ICT-ers het interessant vinden...
De zakelijke markt gebruikt wel duurdere, professionelere en uitgebreiderdere apparatuur en de "normale" thuisconsument wil alleen maar kunnen bellen en internetten, dus die hoeft geen ISDN kunnen aansluiten en hoeft ook niet kunnen kiezen tussen VoIP en analoog (want ze hebben maar 1 van de 2).
Beetje bot gezegd misschien en nofi, maar de thuisconsument is toch de grootste afnemer en stelt niet zulke eisen als ons.
Dus eigenlijk het segment van de leuke features. Wat Linksys vroeger had met de DD-WRT firmwares die ze niet eens zelf hoefden te ontwikkelen (maar die hardware is gewoon te oud en mist daardoor features).
Ik heb nooit wat gezien in die verzamelproducten. Ik gebruik nu nog de Zyxel van Telfort (met niet-Telfort voip accountjes) maar ik mis wel dingen die ik niet in kan stellen (zelfs mijn Sipura SPA 1001 uit 2005 daar kon ik meer op instellenDiedX schreef op zondag 05 september 2010 @ 19:34:
[...]
Ik denk het wel: mensen willen OF VoIP (maar dan: "Internet plus bellen") OF een analoge of ISDN lijn. Mensen zoals wij zitten hierop te wachten, maar "anderen" niet
/▌
Geprobeerd, werkt nietFreeaqingme schreef op zondag 05 september 2010 @ 19:38:
Probeer het eens zonder splitter?
Mijn idee is om analoog *EN* voip te gebruiken. In principe kan het perfect met de splitter, maar je bent een tweaker toch?Joen schreef op zondag 05 september 2010 @ 19:40:
[...]
Kun je dan niet beter je telefoon rechtreeks aan de splitter hangen ipv via de Fritzbox?
Serieus: dit is een luxeprobleem, maar die Fritz!Box kan zoveel (EN analoog EN ISDN EN Fax EN voicemail EN.......) dat ik gewoon wil kijken hoe ver ik kom. Zit er sterk over na te denken om dit probleem eens bij de support in Duitsland neer te leggen...
Wat krijg je als je *10# draait?DiedX schreef op zondag 05 september 2010 @ 17:46:
De analoge telefoon hangt aan Fon1, internetten werkt perfect, gebeld worden werkt perfect, maar hoe kan ik zelf bellen met de analoge telefoon? De handleiding lijkt hier niets over te zeggen, en ook google laat in deze afweten.
Toekennen aan een extension en wachten tot-ie gaat rinkelen?cq: Hoe pak ik de buitenlijn op?
Ik heb het bericht 3x gelezen, maar snap het niet helemaal. Als je je Fritz!Box gewoon instelt met je telefoonnummers (fixed lines oid) en je wijst vervolgens dit nummer toe aan fon1 (telephone devices). Dan kun je gewoon meteen uitbellen. Daarvoor hoef je geen aparte codes oid in te toetsen. Je kunt vervolgens elders kiezen dat ie in eerste instantie VoIP probeert en als dat niet lukt, hij een vaste lijn probeert.DiedX schreef op zondag 05 september 2010 @ 17:46:
Heren tweakers,
Ik heb tweedehands een 7170 Annex A gekocht, ter vervanging van mijn oude Demon-BBNet modem. Ik heb de oude splitter nog er tussen hangen.
De analoge telefoon hangt aan Fon1, internetten werkt perfect, gebeld worden werkt perfect, maar hoe kan ik zelf bellen met de analoge telefoon? De handleiding lijkt hier niets over te zeggen, en ook google laat in deze afweten..........
Die code *111 (etc.) hoef je alleen maar te gebruiken als je meteen via het vaste net wilt bellen als je ook VoIP hebt ingesteld. Maar als je bijv. helemaal geen VoIP gegevens hebt ingevoerd (geen SIP gegevens) belt ie gewoon over de aangesloten analoge (of ISDN) lijn.
Aangezien je klaarblijkelijk ook een probleem hebt met het opnemen/beantwoorden van een inkomend belletje krijg ik het vermoeden dat je Frtitz gewoon kapot is.
Heb je al eens een factory rest etc, geeprobeerd?
hoe heb je telefonie ingesteld in de Fritz?DiedX schreef op zondag 05 september 2010 @ 17:46:
Heren tweakers,
Ik heb eerder gewerkt met 0 voor de buitenlijn, # er achteraan, dat soort spul, maar niets werkt.
Mijn vermoeden is de splitter, aangezien een draadje op een ander forum daarover ging, maar wellicht zit ik er naast?
cq: Hoe pak ik de buitenlijn op?
Je kunt aangeven of er standaard gebeld moet worden via VoIP of vaste lijn.
Eventueel kun je ook via een nummer (weet ik niet uit mijn hoofd) de andere lijn (VoIP of Vast) gebruiken.
"Heeft u nog andere vragen meneer?"
"Nou, eigenlijk...". Situatie uitgelegd....
Meneer, als u de analoge lijn van Fon0 naar Fon1 brengt, dan zal het waarschijnlijk werken. Fon0 is bedoeld voor ISDN...

Thuis analoge lijn omgekat, direct een beltoon. Nu nog eens een VoIP-Out provider opzoeken
Edit: ik ben ook lekker aan het k##### geweest. In mijn initiele post stond dat ik fon1 gebruik. Dat klopt dus niet
[ Voor 22% gewijzigd door DiedX op 06-09-2010 21:40 ]
Precies, al vermoed ik dat een van de poorten niet helemaal lekker is: ISDN is volgens mij 6 of 8 pond, en niet 4 zoals analoog. Ik zal eens kijken wat ik nu precies gedaan hebkaajee schreef op maandag 06 september 2010 @ 23:51:
Tja, das dan logisch dat ie niet werkt. Overigens is het niet eens Fon0 maar Fon S0. Kwestie van RTFM vrees ik.........
Lullig foutje. Maar ja, kan de besten overkomen.DiedX schreef op maandag 06 september 2010 @ 21:39:
En we hebben een cliffhanger. Vandaag had ik zakelijk XS4ALL aan de lijn.
"Heeft u nog andere vragen meneer?"
"Nou, eigenlijk...". Situatie uitgelegd....
Meneer, als u de analoge lijn van Fon0 naar Fon1 brengt, dan zal het waarschijnlijk werken. Fon0 is bedoeld voor ISDN...
![]()
![]()
![]()
Thuis analoge lijn omgekat, direct een beltoon. Nu nog eens een VoIP-Out provider opzoeken
Edit: ik ben ook lekker aan het k##### geweest. In mijn initiele post stond dat ik fon1 gebruik. Dat klopt dus nietIk zal morgen het voor de zekerheid nog eens nakijken, wellicht is fon1 verrot, en steekt de analoge nu in fon2.
Ik weet bijna zeker dat het aan de Fritz!Box ligt, want als ik het van dezelfde locatie met een softphone doe, lukt het nl. wel.
Ik gebruik als softphone SJPhone (via/van Xs4all) en met/bij de standaard settings meldt SJphone zich aan en kan bellen en gebeld worden (op de extensie waarmee hij bij de PBX geregistreerd staat).
Ik heb al zitten kijken in de settings maar heb tot nu toe niets kunnen vinden waardoor er wel gebeld kan worden.
Weet iemand waar dit aan kan liggen?
Niemand enig idee?kaajee schreef op dinsdag 07 september 2010 @ 09:22:
Ik probeer een Fritz!Box 7270 te integreren in een Asterisk omgeving. Aanmelden lukt, dat accepteert de Asterisk-PBX, alleen bellen en gebeld worden lukt niet.
Ik weet bijna zeker dat het aan de Fritz!Box ligt, want als ik het van dezelfde locatie met een softphone doe, lukt het nl. wel.
Ik gebruik als softphone SJPhone (via/van Xs4all) en met/bij de standaard settings meldt SJphone zich aan en kan bellen en gebeld worden (op de extensie waarmee hij bij de PBX geregistreerd staat).
Ik heb al zitten kijken in de settings maar heb tot nu toe niets kunnen vinden waardoor er wel gebeld kan worden.
Weet iemand waar dit aan kan liggen?
Nu nog op een of andere manier de instellingen voor VDSL achterhalen (ze staan - heel kinderachtig - niet op de helpdeskpagina's van XS4All)Volgens de laatste berichten van de fabrikant AVM komen ze volgende week !
Sorry voor het oponthoud, levering is dichtbij.
Iemand toevallig een 7340 bij de hand die het een en ander hier neer kan pennen?
Update: deze pagina zojuist gevonden: http://www.hulp4all.com/?page_id=4723 -- Als deze gegevens kloppen zijn er niet echt veel wezenlijke verschillen met een standaard ADSL configuratie (volgens mij)
[ Voor 19% gewijzigd door mindcrash op 10-09-2010 21:36 ]
No trees were harmed in creating this message. However, a large number of electrons were terribly inconvenienced.
Voordelen 7390 t.o.v. 7340:Freeaqingme schreef op vrijdag 10 september 2010 @ 21:29:
Wat zijn de verschillen tussen de 7390 en de 7340? Ik kan geen comparisons vinden, en in feature lists zie ik geen noemenswaardige verschillen?
* 4 Gbit poorten in plaats van 2
* WLAN kunnen gebruiken op de 2.4 én 5Ghz band (tegenover 2.4 óf 5 Ghz band)
* Mogelijkheid om ISDN apparatuur direct op het modem aan te sluiten
* 512 Mb geheugen voor faxberichten, voicemail en overige storage (naast de mogelijkheid om een USB schijf aan te sluiten)
* Niet vastzitten aan een jaarcontract
[ Voor 4% gewijzigd door mindcrash op 10-09-2010 21:43 ]
[ Voor 188% gewijzigd door kaajee op 13-09-2010 12:44 ]
Alleen het forwarden naar me NAS niet, het enige verschil wat tussen de PC en NAS zit is dat de NAS een vast ip heeft buiten de DHCP-scope.
Zijn er meer mensen die dit probleem hebben?
Weet je wel zeker dat je Active en Passive niet door elkaar haalt? Voor een FTP achter NAT (van buiten naar binnen) kan je het beste altijd passive gebruiken omdat je dan gewoon een reeks vaste poorten hebt die ook ingesteld horen te staan in je FTP server... en dus ook in je port forwardings.
En dan moet je natuurlijk ook wel zeker weten dat je de client die van buitenaf verbinding maakt ook PASV gebruikt.
Hier voor had ik een ZyXel waar ik ook maar 1 port (21) open zetten en hij werkte.
In de server kan ik ook maar 1 port instellen (aangezien het een NAS is).
Ik heb nu voor de verandering hem op DHCP gezet en dan is hij gewoon te benaderen.
*Edit*
Ik heb hem nu weer terug op static gezet en hij is dan ook in 1x weer benaderbaar (vreemd)
[ Voor 16% gewijzigd door Turbo_boy op 13-09-2010 16:57 ]
Het blijft dan altijd een mazzel-verhaal of verbindingen wel of niet tot stand komen .
In het geval dat je in de NAS geen poorten kan instellen voor een passive FTP connectie, betekent dat blijkbaar dat de server er van uit gaat dat de client een "Active" connectie ondersteunt. En bij een "Active" connectiemodel voor data transfers wordt er van uit gegaan dat de client een vrij poortnummer heeft waar je ftp-server (je NAS) connectie naar kan leggen. En dan is het puur gokken dat de router waar de client achter hangt dit netjes kan tracken en doorgeven.....
Of de server ondersteunt PASV connecties en geeft via uPNP aan je router door welke poorten hij daarvoor open wil zien.....
Er is wel enigzins een plek om een port in te vullen, zodoende draaid hij nu ook op port 5000. En zoals in mijn edit gezegd werkt het nu dus ook allemaal in 1x na hem even op DHCP te hebben gehad (vind het nog steeds vaag).
De NAS blijkt dus idd PASV connectie te gebruiken waar hij vervolgens de locale IP door geeft.
Ik ga hier nog is verder naar kijken.
Onder het typen heb ik nog even de port terug gezet op port 21, waarbij hij het verder perfect doet. (krijg WAN IP door ipv local IP) Maar ondanks dat gaat het nog wel via een PASV connectie.
ps. dit heeft niet echt meer te maken met de fritz!box.
[ Voor 38% gewijzigd door Turbo_boy op 13-09-2010 23:31 ]
Na het kiezen van een nummer hoor ik vervolgens gewoon weer de kiestoon. Maw: het lijkt erop dat het nummer helemaal niet op de lijn wordt gezet. Na een reset, of disable/enable van het VOIP profiel is het probleem over en kan ik weer bellen.
Ik draai de laatste firmware. 2 voip profielen aanwezig, hoofdprofiel met vaste lijn op fon1 poort gezet, 2e profiel is op fon2 geprogrammeerd.
Meer mensen die dit probleem hebben? Naar mijn idee is het met de laatste firmware onstaan maar dat durf ik niet met zekerheid te zeggen.
My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.
Is het mogelijk vpn the configuren zodat je zelf en gebruikersnaam en wachtwoord invult? Fritzbox is wel erg onslachtig. Zelf heb ik de 7270.
Thx
GT
Jamesbond007uk
Heb er ook last van. Een reset of even de prik er af verhelpt inderdaad het probleem. Ook laatste versie (Firmware version 58.04.82) en 2 voip profielen. Heb er nog geen studie van gemaakt... any1?Mistraller schreef op dinsdag 14 september 2010 @ 14:38:
Op mijn Fritzbox 7170 heb ik vaak last van het volgende probleem:
Na het kiezen van een nummer hoor ik vervolgens gewoon weer de kiestoon. Maw: het lijkt erop dat het nummer helemaal niet op de lijn wordt gezet. Na een reset, of disable/enable van het VOIP profiel is het probleem over en kan ik weer bellen.
Ik draai de laatste firmware. 2 voip profielen aanwezig, hoofdprofiel met vaste lijn op fon1 poort gezet, 2e profiel is op fon2 geprogrammeerd.
Meer mensen die dit probleem hebben? Naar mijn idee is het met de laatste firmware onstaan maar dat durf ik niet met zekerheid te zeggen.
Verwijderd
Ik heb dit probleem besproken met de technische helpdesk van Xs4all,
zij hebben zelf aangegeven dat dit een firmwareprobleem is.
In de call log staat er dan meestal een half nummer wat dan natuurlijk niet gevonden kan worden.
Dan maar een downgrade naar 58.04.76

Woei!!!

(english version)
[ Voor 14% gewijzigd door marigo op 16-09-2010 19:54 ]
Die van mij is als het goed is ook gauw onderwegmindcrash schreef op donderdag 16 september 2010 @ 19:45:
De internationale versie van de 7390 is sinds vandaag te koop bij TCShop!Morgen komt mijn exemplaar per post binnen... binnenkort dus hier de boel netwerktechnisch omzetten en dan heel rap VDSL aanvragen
Woei!!!
Zal als router worden ingezet
En binnen

[ Voor 10% gewijzigd door Loekie op 17-09-2010 14:22 ]
Heb jij een link waar ik deze kan downloaden. De .76 heb ik inmiddels...Verwijderd schreef op donderdag 16 september 2010 @ 20:03:
IK zou zelf de .78 pakken, met de .76 zijn een heleboel problemen geweest.
Als er hier een 7390 eigenaar met glasvezel is, of die anderszins eens de throughput (vooral upload) bij ingeschakelde traffic prioritization en veel tcp verbindingen, kan meten, dan zou dat helemaal mooi zijn
[ Voor 64% gewijzigd door eymey op 17-09-2010 14:39 ]
Wordt op z'n vroegst over 3-4 wkn als Tweak leverteymey schreef op vrijdag 17 september 2010 @ 14:33:
@Loekie en anderen: Ben benieuwd naar jullie bevindingen!!!!!
Als er hier een 7390 eigenaar met glasvezel is, of die anderszins eens de throughput (vooral upload) bij ingeschakelde traffic prioritization en veel tcp verbindingen, kan meten, dan zou dat helemaal mooi zijn.
Ben nu nog aan het inrichten...
Zitten er nog wezenlijk andere instellingsmogelijkheden in de web interface, tov. de default 7270?
Welke variant van Tweak krijg je trouwens? De reggefiber-variant of de kpn-variant?
[ Voor 19% gewijzigd door eymey op 17-09-2010 17:35 ]
Verwijderd
http://www.hulp4all.com/?p=471
Op deze pagina staan firmwares die teruggaan tot .57.
[ Voor 108% gewijzigd door Verwijderd op 17-09-2010 17:57 ]
Ik kan je alvast de speedtest laten zien met een 7340 achter een XMS 50/50 connectie.eymey schreef op vrijdag 17 september 2010 @ 14:33:
@Loekie en anderen: Ben benieuwd naar jullie bevindingen!!!!!
Als er hier een 7390 eigenaar met glasvezel is, of die anderszins eens de throughput (vooral upload) bij ingeschakelde traffic prioritization en veel tcp verbindingen, kan meten, dan zou dat helemaal mooi zijn.

PS via de speedtest van ziggo kom ik op 48,2 down en 44,5 up
[ Voor 9% gewijzigd door marigo op 17-09-2010 18:17 . Reden: ook ff ziggo speedtest uitgevoerd ]
Ik heb 35 R+ besteld, verder geen inter-actieve meuk.eymey schreef op vrijdag 17 september 2010 @ 17:35:
He jammer. Dan kan ik niet meer van de aanbieding tot de 20e gebruik maken
Zitten er nog wezenlijk andere instellingsmogelijkheden in de web interface, tov. de default 7270?
Welke variant van Tweak krijg je trouwens? De reggefiber-variant of de kpn-variant?
Verder ziet Web-if er gelijk uit op NAS na, vanwege ingebouwd geheugen.
Verwijderd
zijn de originele firmware bestanden.
Via een andere link op de pagina is de recovery tool te downloaden.
Wanneer ik een firmware download vanaf deze pagina wordt deze automatisch opgeslagen als executable. Moet ik deze dan hernoemen naar *.image? Elke link die ik download wordt binnen gehaald als recovery image.Verwijderd schreef op vrijdag 17 september 2010 @ 18:17:
De bestanden die op genoemde site te vinden zijn,
zijn de originele firmware bestanden.
Via een andere link op de pagina is de recovery tool te downloaden.
Doe ik wat fout?
Het zijn zgn recovery-images, hiermee kan je je fritzbox herstellen als de firmware compleet is vastgelopen of terug naar een lagere versie toe. Dus het klopt dat het executables zijnmarigo schreef op vrijdag 17 september 2010 @ 18:32:
[...]
Wanneer ik een firmware download vanaf deze pagina wordt deze automatisch opgeslagen als executable. Moet ik deze dan hernoemen naar *.image? Elke link die ik download wordt binnen gehaald als recovery image.
Doe ik wat fout?